پایگاه خبری تفرش:

پروژه ورزشی

 مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های عمرانی در راستای سرعت بخشی به روند اجرای پروژه‌ها بسیار مهم بوده که اعتبارات مورد نیاز تکمیل استخر تفرش نیز باید به زودی محقق شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید ملکی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی ورزشی شهرهای محلات و خمین بااشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ‌ورزش درجامعه اظهار داشت: این اداره‌کل تاکنون در راستای رشد و توسعه ورزش استان گام‌های بسیار مهم و تاثیرگذاری را برداشته و تا حد زیادی توانسته اهداف ورزش استان را محقق کند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات ورزشی که برای عموم مردم انجام شد اجراء و تحقق ورزش برای همه بوده که در تابستان امسال به صورت هم‌زمان با چندین استان کشور به صورت پایلوت در اراک انجام شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر نیز به انجام ورزش در استان نیز توجه شده و با همکاری این اداره کل ورزش برای همه در سالن های سرپوشیده در حال اجرا بوده و این طرح با توجه به سرمای هوا متوقف نشده و مورد استقبال مردم نیز قرار دارد.

ملکی بااشاره به اینکه این طرح مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت و در پارک‌ها به خوبی اجرا شد گفت: این اداره در تلاش بوده تا بتواند این مهم را همچنان ادامه دهد و بتواند آن را در جامعه گسترش دهد به همین منظور این طرح با توجه به استقبال خوب شهروندان سال آینده درسایر شهرهای استان نیز اجرائی می‌شود.

وی افزود: باید تلاش شود به منظور رشد و توسعه ورزش استان و حمایت از ورزش قهرمانی در استان گام برداشته شود و بتوانیم از ورزشکاران قهرمانی حمایت کنیم که این مهم با همکاری و مساعدت دفتر برنامه‌ریزی و نظارت ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و جلسات برگزار شده با این دو بخش نیز به زودی محقق می‌شود.

مدیرکل ورزش‌و جوانان استان‌مرکزی تصریح کرد: ورزش پزشکی‌و بوکس نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان و توجه ویژه به‌این ورزش‌ها بوده که باید به این مهم نیزاز طرف فدراسیون‌های بوکس و پزشکی ورزشی توجه شود و مورد حمایت قرار گیرند.

ملکی‌بااشاره به اهمیت پروژه‌های عمرانی ورزشی گفت: باید به ساخت، توسعه و تجهیز این اماکن توجه شود تا بتوانیم فرهنگ ورزش را در جامعه نهادینه کنیم.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفرش از ثبت هفت وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

 خبرگزاری فارس: ثبت 7 موقوفه جدید در شهرستان تفرش

مهدی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این موقوفات که شامل سه باب منزل مسکونی و چهار عرصه کشاورزی است با نیت روضه‌خوانی و کمک به مستمندان، وقف شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان تفرش هم اکنون دارای 417 موقوفه است که شامل 192 موقوفه انتفاعی و 225 موقوفه منفعتی می‌باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفرش اظهار داشت: اکثر رقبات دارای سند اجاره و در اختیار مستاجرین می‌باشند که همه ساله اجاره بهای آنها به حساب موقوفات واریز و صرف اجرای نیات واقفان می‌شود.

عسگری تصریح کرد: شهرستان تفرش پذیرای 37 بقعه متبرکه شامل پنج بقعه در بافت شهری و 32 بقعه در بافت روستایی است که از جمله بقاع شاخص این شهرستان می‌توان به امامزاده محمد فم، امامزاده قاسم کهک، امامزاده مهدی ابوالعلی، امامزاده احمد کوهین، امامزاده بی‌بی ستین و امامزاده قاسم‌شاه واروق اشاره کرد.

وی بیان داشت: این اداره در سال جاری نسبت به تخریب و مرمت بقاع متبرکه از جمله امامزاده سید علی ‌اصغر شهراب، امامزاده حلیمه خاتون فرسمانه، امامزاده محمد فم و امامزاده قاسم کهک اقدام کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش با بیان اینکه از 27 آذر تا پنجم دی ماه به نام هفته وقف نام‌گذاری شده است، تاکید کرد: هفته وقف فرصتی مغتنم برای ایجاد بستر مناسب به منظور ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های جدید است.

عسگری افزود: نشست با مدیر حوزه علمیه و اساتید، نشست با اصحاب رسانه، برپایی نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های اداره اوقاف در محل امامزاده محمد، غبارروبی مزار شهدا و خادمین بقاع متبرکه، تهیه و توزیع بروشور بقاع متبرکه در خیمه‌های معرفت، غبارروبی امامزاده محمد (جد مقام معظم رهبری) در روستای هزاوه، افتتاح خیمه‌های معرفت و ویزیت رایگان بیماران در محل درمانگاه جفتان از مهم‌ترین برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش در هفته وقف است.

وی ادامه داد: همچنین همایش لبیک یا رسول‌الله در روز 28 صفر، دیدار مسئولین از سامانه جامع موقوفات شهرستان، فراخوان مقاله‌های دانش‌آموزان در خصوص وقف و اثرات آن، حضور هیئت‌های مذهبی شهرستان در محل بقاع متبرکه در روز شهادت امام رضا (ع)، عیادت از واقفان و خادمین بیمار، همایش یاوران وقف، رونمایی از مستند بقاع شاخص شهرستان و تجلیل از واقفان شاخص شهرستان تفرش، بخش دیگری از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش در این هفته است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 1:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نورخدا قاسمی سردار

 مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی گفت: ایمن سازی خانواده‌ها و پیشگیری از تهدیدات دشمن در فضای سایبری در دستور کار قرار دارد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، نورخدا قاسمی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تفرش اظهار داشت: تفکر مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است و امروز نیت مستکبران از بین بردن این تفکر است.

وی افزود: جنگ هوشمندانه یکی از راه‌های پیش روی مستکبران است که با عوامل مختلف در صدد اجرای آن هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان‌ مرکزی خاطرنشان کرد: تحریم و ایجاد تنگناهای اقتصادی و ایجاد عملیات روانی در افکار عمومی از روش‌های آمریکائی‌ها در راستای برهم زدن نظم عمومی جامعه است.

قاسمی پاسخ سران آمریکا را در گفت‌وگو با ایران نشانه ترس از فناوری هسته ای ایران دانست و گفت:کشور ایران به‌دنبال فناوری هسته‌ای است و تا به بشر خدمت کند و تولید سلاح هسته‌ای در ایران معنایی ندارد.

وی تهدیدات طبیعی و مصنوعی دشمن در برابر ایران را بی‌اثر دانست و افزود: تهدیدات دشمنان ایران با انگیزه قبلی و با هدف از بین بردن انسان‌ها و خاک سرزمین آنان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: ایجاد قرارگاه پدافند غیرعامل استان مرکزی یکی از راه‌های ایمن‌سازی فضای سایبری بوده، ایمن سازی خانواده ها و هدایت نوجوانان و جوانان برای حضور در محیط امن اینترنت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا تهاجم فرهنگی در خانواده ها رسوخ پیدا نکند.

قاسمی خاطرنشان کرد: با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد شبکه‌های جدید ایمن‌سازی یکی از اصول مدیریت در فضای مجازی است که سبب جلوگیری از تهدیدات امنیتی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مباحث پدافند غیرعامل افزود: لزوم ایمن‌سازی در برابر تهدیدات، ایجاد همزبانی بین مسئولان در بحث شناخت تهدیدات را امری ضروری بوده و درباره وظایف قرارگاه سایبری و زیستی استان و اهمیت پرداختن به این مباحث با توجه به تهدیدات موجود، توضیحاتی ارائه کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

هم‌زمان با هفته پژوهش طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، پژوهشگران و فعالان پژوهشی دانشگاه تفرش تجلیل شدند.

 خبرگزاری فارس: پژوهشگران و فعالان پژوهشی دانشگاه تفرش تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رئیس دانشگاه تفرش صبح امروز در این مراسم گفت: ترویج و ارتقای فرهنگ پژوهش و تشویق پژوهشگران به تولید علم مهم‌ترین اهداف اجرایی و ملی مورد نظر برای تعیین هفته پژوهش است.

محمد قاسم سحاب افزود: براساس برنامه توسعه استراتژیک پنج ساله و افق دور دانشگاه، یکی از محورهای توسعه دانشگاه تفرش برای قرار گرفتن این دانشگاه در شمار دانشگاه‌های برتر کشور، ایجاد گروه‌های پژوهشی، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف از جمله پژوهشکده پدافند غیر عامل در این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه محیط دانشگاه تفرش محیطی مناسب برای انجام فعالیت‌های پژوهشی است، عنوان داشت: مسیر حرکت آینده دانشگاه تفرش در اولویت قرار دادن امر پژوهش، نگه داشتن آمار دانشجویان در سطح لازم و براساس امکانات موجود دانشگاه و تکیه بیشتر بر توسعه فعالیت‌های پژوهشی است. 

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: پیشبرد پژوهش در کشور نیازمند قرار گرفتن پژوهش در اولویت اساسی و حرکت دانشگاه‌ها از شکل آموزش‌محور به سوی پژوهش‌محور است.

همایون مشکین کلک اضافه کرد: پژوهش نیازمند تزریق بودجه و اعتبارات کافی است که اگر اعتبارات پژوهشی به طور مستقیم به حوزه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها تخصیص یابد، شاهد شکوفایی این حوزه  و حل مشکلات آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برخی از تحقیقات اساتید این دانشگاه شخصی و در راستای اهداف برنامه‌ریزی وزارت علوم نیست، تأکید کرد: تأسیس پژوهشکده در دانشگاه تفرش گامی مؤثر در راستای تشویق استادان به انجام تحقیقات گروهی و حرکت در راستای نیازهای کشور است.

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش، شرکت در پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات داخلی و کشوری گلد‌برگ در اردیبهشت 94، برنامه‌ریزی برای فعا‌ل‌سازی مرکز تحقیقات الکترونیک و راه‌اندازی مرکز آموزش‌های کامپیوتری، بهبود و نوسازی زیرساخت شبکه اطلاع‌رسانی دانشگاه، طراحی و اصلاح وب‌سایت دانشگاه، راه‌اندازی سه آزمایشگاه جدید، گسترش فعالیت‌های مرکز رشد، تصویب 14 پروژه در شورای عرف و اجرای فاز اول در سال جاری و اجرای آیین‌نامه وزارت علوم را از مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه تفرش در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش فارس؛ در این آیین از 10 استاد پژوهشگر و 12 دانشجوی منتخب به عنوان پژوهشگران و فعالان پژوهشی قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

جاده راه

 رئیس اداره راه و شهرسازی تفرش گفت: به منظورحذف نقطه حادثه خیز گردنه نقره کمر عملیات حذف پیچ های خطرناک این محور آغاز شد .

مجتبی معصومی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به خطرات گردنه نقره کمر تفرش اظهار داشت: گردنه نقره کمر تفرش یکی از پرخطرترین محورهای شهرستان است که با تخصیص از محل اعتبارات استانی اصلاح یکی از پیچ های خطرناک این محور در دست اقدام است.

وی افزود: با هدف تامین ایمنی و آشکار سازی یک نقطه حادثه خیز گردنه نقره کمر تفرش اقدامات اصلاحی این محور آغاز شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تفرش تصریح کرد: گردنه و تعدادی از پیچ‌های این محور از مهمترین نقاط حادثه خیز در شهرستان تفرش هستند که از محل اعتبارات استانی عملیات تعریض و رفع این نقطه در حال اجرا است.

معصومی  اعتبار این عملیات را سیصد میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این عملیات بصورت امانی و با حجم خاکبرداری 2هزار متر مکعب انجام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تفرش افزود: اصلاح پیچ خطرناک و افزایش دید رانندگان از مهمترین عوامل اجرای این تعریض به شمار می رود.

معصومی خاطر نشان کرد: شهرستان تفرش یکی از شهرهای کوهستانی در استان مرکزی است که 2گردنه صعب العبور در راه شهری و بیش از 5 گردنه صعب العبور در راه روستایی نیاز به بهسازی و اصلاح دارند که با تامین اعتبار عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: محور راه روستایی ابره در، محمد آباد، سرآبادان از جمله راه های روستایی هستند که در فصل زمستان در مواردی سبب بروز مشکلاتی برای روستائیان می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 2:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

اوقاف

 مدیر اوقاف و امور خیریه تفرش گفت: هم‌زمان با هفته وقف از مستند معرفی بقاع شاخص شهرستان تفرش رونمایی می‌شود.

مهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، بااشاره به اهمیت وقف در جامعه اظهار داشت: وقف احسان ماندگار و خداپسندانه ای است که از بادوام ترین خدمات به هم نوعان در جامعه است.

وی افزود:27 آذر تا 5 دی‌ماه به نام هفته وقف نامگذاری شده و فرصتی مناسب برای ایجاد بستر مناسب برای ترویج وقف و ایجاد و ثبت وقف‌های جدید است.

مدیر اوقاف و امور خیریه تفرش با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، بر ترویج این سنت حسنه تأکید کرد و گفت: وقف چشمه همیشه جاری و جاودان بوده که اجر اخروی و دنیوی را برای مومنان به‌همراه دارد.

عسگری وقف را میراث جاودان برای انسان‌ها دانست و تصریح کرد: وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری است که شرکت در آن پیروی از سیره ائمه اطهار است.

وی افزود: اجراء بیش از 10 ویژه برنامه در هفته وقف در این شهرستان، ایجاد خیمه‌های معرفت و توزیع بروشور بقاع متبرکه، غبار روبی مزار شهداء و خادمان بقاع متبرکه، ویزیت رایگان در درمانگاه روستای جفتان، دیدار مسئولان از سامانه جامعه موقوفات شهرستان، فراخوان مقاله اثرات وقف از برنامه های هفته وقف در شهرستان تفرش است.

مدیر اوقاف و امورخیریه تفرش خاطر نشان کرد: در هفته وقف از مستند بقاع شاخص تفرش رونمایی می‌شود و در این مستند 6 بقعه شاخص شهرستان تفرش به مردم استان مرکزی معرفی می‌شود.

عسگری بر اجراء برنامه های مذهبی در هفته وقف اشاره کرد و گفت: غبار روبی‌امامزاده محمدبن افطس جد مقام معظم رهبری، برگزاری همایش لبیک یا رسول الله در روز 28 صفر، عزاداری در روز شهادت امام رضا(ع) در جوار بقاع متبرکه در این هفته اجرا می‌شود.

وی افزود: وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع)، وقف، علم و فن‌آوری و نقش حوزه و دانشگاه، وقف تجلی مودت اهل بیت(ع) با تکریم امام‌زادگان، وقف، جهاد اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری موقوفات، وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی و وقف، نهاد ممتاز دینی، نشر فرهنگ قرآنی به ترتیب روز شمارهای هفته وقف از 29 آذر لغایت 5 دی‌ماه است.

مدیر اوقاف و امورخیریه تفرش تصریح کرد: نیاز جامعه به وقف جدید و مسائل شبیه آن نیاز مردم است و اهالی رسانه باید در راستای ایجاد وقف جدید و مسائل روز به مردم اطلاع رسانی کنند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 1:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

هم‌زمان با فرارسیدن هفته پژوهش، نمایشگاه عرضه کتب دانشگاهی با حضور مسئولان در صحن دانشکده مهندسی دانشگاه تفرش گشایش یافت.

خبرگزاری فارس: نمایشگاه عرضه کتب دانشگاهی در دانشگاه تفرش گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، در این نمایشگاه که ظهر امروز با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه برپا شده، بیش از هزار جلد کتاب در 500 عنوان با موضوعات فنی و مهندسی در معرض دید دانشجویان و علاقمندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه کتاب از امروز تا پایان هفته پژوهش در دو نوبت صبح و عصر به منظور بازدید دانشجویان دایر است.

شرکت در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش، برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فعالیت‌های مرکز رشد و کارآفرینی، برگزاری سمینار علمی با موضوع ناوبری و ... از مهم‌ترین برنامه‌های هفته پژوهش دانشگاه تفرش است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

قنات بم

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور ‏لایروبی قنات کشاورزی روستاهای این شهرستان ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت.‏

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، عباس صلاحی شامگاه گذشته در بازدید از روستاهای دهستان کوه‌پناه تفرش برطرف کردن  مشکلات ‏روستائیان را یکی از اهداف حضور در روستاها دانست و اظهار داشت: حل مشکلات مردم روستاها از جمله رفع مشکل آب کشاورزی از اولویت‌های ‏نظام و از مهم‌ترین وظایف مسئولان شهرستانی بوده که باید در ‏برطرف کردن مشکلات از تمام توان خود استفاده کنند.‏

وی افزود: اگر زمینه افزایش معیشت برای روستائیان فراهم شود مشکلاتی که از ناحیه مهاجرت این افراد به شهرها انجام می‌شود کاهش یافته و مانع از مهاجرت مردم می‌شود‎.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بالا بردن امکانات و خدمات‌رسانی مناسب از مهم‌ترین عوامل رشد روستاها ‏است‎.

صلاحی خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های گسترده دشمنان باید از امکانات و ‏نیروی کار روستاها در رشد و پویایی صنعت دامداری و کشاورزی روستاها بهترین استفاده را داشته باشیم‎.‎

وی افزود: حضور ‏گسترده مردم شهر‌ها و روستاها در مسائل مختلف و حمایت آنان از نظام ‏مقدس جمهوری اسلامی همواره نقطه قوتی برای کشور بوده و مسئولان نیز ‏باید با خدمت به مردم قدردان آنان باشند‎.‎

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بااشاره به تخصیص اعتبار لایروبی قنات گفت: 4 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار به منظور لایروبی قنات کشاورزی این شهرستان تخصیص یافت.‏

در بازدید صلاحی با مردم روستاهای سفیدشبان، سفیداب، سربند، ‏کشه و دارستان دیدار و با مسائل و مشکلات این روستاها از نزدیک آشنا شدند‎ که رفع مشکل آب شرب، ضرورت لایروبی قنوات کشاورزی با ‏توجه به خشکسالی‌های گذشته، آسفالت کردن جاده‌های دسترسی تعدادی از ‏روستاها به راه اصلی، تامین اعتبار به منظور ساخت غسال‌خانه و تعمیرحمام ‏عمومی، اختصاص وام کشاورزی به کشاورزان و تامین اشتغال جوانان در روستاها از ‏خواسته‌های مردم در این بازدید‌ها بود‎

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران تفرش از اکران فیلم شیار 143 ویژه خانواده شاهد و ایثارگر این شهرستان خبر داد.

 خبرگزاری فارس: فیلم شیار 143 در تفرش اکران می‌شود

محمد مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: فیلم شیار 143 ساخته نرگس آبیار از 25 آذر به مدت 2 روز در چهار سانس ویژه خانواده شهدا و ایثارگران به نمایش در خواهد آمد.

وی ادامه داد: این فیلم که به روایت زندگی و انتظار یک مادر شهید می‌پردازد با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تجلیل از خانواده شهدا اکران خواهد شد.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران تفرش با بیان اینکه در اکران این فیلم علاوه بر خانواده‌های شهدا، مدیران اجرایی و عموم علاقه‌مندان حضور خواهند داشت، تصریح کرد: این فیلم در سالن آمفی‌تئاتر شهرستان تفرش به نمایش در خواهد آمد.

مشهدی تاکید کرد: فیلم شیار 143 با نگاه انسانی و تاثیرگذار به موضوع جنگ توانست توجه تمام گرایش‌ها و طیف‌های مختلف جامعه را به خود جلب کند و از جمله فیلم‌هایی است که مورد استقبال خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های شهدا قرار گرفته است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عزاداری

امام جمعه تفرش گفت: بهتر است با فرهنگ سازی اجتماعات مردم تفرش به ویژه درعزاداری ها در یک مکان متمرکز کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام محمد مومنی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بهترین راه برای تقویت روح ایمان در جامعه را تعظیم شعائر دینی دانست و اظهار داشت: اگر شعائر دینی به درستی اهمیت داده شود، دین‌داری در جامعه فراگیر و روح باورهای دینی و ارزشهای اسلامی در جامعه احیا می‌شود.

وی اقامه عزای برای ائمه معصومین به خصوص امام حسین (ع) را از مهمترین شعائر دینی دانست و افزود: عزاداری برای ائمه معصومین(ع) دارای ثواب ویژه‌ای بوده که اگر مردم از آن آگاه بودند، با تمام وجود عزاداری می‌کردند.

امام جمعه تفرش وحدت امت اسلامی را فلسفه اصلی عزاداری‌ها دانست و تصریح کرد: فلسفه عزاداری این است که مردم به مسائل سیاسی عاشورا نیز توجه کنند که بخش عمده آن وحدت و یکپارچگی  امت اسلامی و جمع شدن زیر بیرق حضرت سیدالشهدا(ع) است که از این طریق می‌توانند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

حجت الاسلام مومنی پیاده روی عزاداران حسینی را نوعی حماسه نامید و گفت: هر سال شاهد حضور با شکوه عزاداران حسینی به مناسبت اربعین حسینی در کربلا هستیم که نوعی حماسه و جنگ با دستگاه‌های استکباری و نوعی برائت از ظالمین عالم است.

وی فرهنگ سازی جهت تجمع بیشترمردم در عزاداری‌های شهرستان در یک مکان را مهم دانست و افزود: بهتر است با فرهنگ سازی اجتماعات مردم تفرش به ویژه درعزاداری‌ها در یک مکان متمرکز کرد که این مسئله دوستان را امیدوار و دشمنان را نا امید می‌کند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به مراسم روز اربعین در تفرش تصریح کرد: باید با همکاری و هماهنگی ادارات، حضور مردم را در مراسم روز اربعین که در مصلی برگزار می‌شود پر رنگ‌تر کرده که انعکاس سیاسی و اجتماعی مطلوبی را دارد.

امام جمعه تفرش نماز را از شعائر مهم دینی دانست و گفت: نماز دانشگاهی است که همه نوع آموزشی اعم از امامت، ولایت، معاد، اخلاق، توکل و تواضع وجود دارد وبه خاطر همین است که در راس امور است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه خروجی برنامه‌های فرهنگی باید اهمیت دادن بیشتر به نماز باشد، تصریح کرد: باید در برنامه ریزی‌ها بیشتر دقت شود وسعی بر این باشد که خروجی برنامه‌های فرهنگی این باشد که نماز از مظلومیت در آمده و بیشتر به صحنه کشیده شود.

وی خاطر نشان کرد: مساجد پایگاه‌های تربیت انسانهای مومن و جهادی و مبارز است که اگر این سنگرها خالی شود باید ترسید و همه وظیفه داریم که زمینه‌های لازم برای حضور بیشتر مردم را فراهم و در این باره فرهنگ سازی نماییم.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کمیته امداد

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش گفت: توجه به اشتغال زایی خانواده‌های مددجویان تحت حمایت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد تفرش است.

قاسم مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از تفرش، با اشاره به خدمات این نهاد برای افراد تحت حمایت اظهار داشت: اولویت کمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش خودکفایی مددجویان در راستای حمایت از افرادی که تحت پوشش این نهاد بوده است که این عمل سبب استقلال آنان می‌شود.

وی افزود: تاکنون مهم‌ترین کاری که توسط کمیته امداد انجام شده این بوده که فرزندان خانواده‌های کم بضاعت و بی سرپرست از تحصیل عقب نمانند و بتوانند در کنار دیگر دانش‌آموزان به تحیل ادامه دهند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش تصریح کرد: نیروهای این نهاد با عشق و براساس علاقه کار خود را ادامه می‌دهند که این سبب موفقیت کمیته امداد امام خمینی(ره) در تمام زمینه‌ها شده و امیدواریم روزی فرا رسد که همه این افراد بتوانند بدون دغدغه مالی زندگی کنند.

مقدم با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد در صدد است برای خانواده‌های نیازمند فرصت شغلی ایجاد کند تا بتوانند کسب درآمد مناسبی داشته باشند.

وی افزود: در 6 ماه نخست امسال این نهاد 261 مورد خدمات برای خانواده‌های تحت حمایت ارئه کرده که شامل خدمات فرهنگی، آموزشی و پرورشی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد بوده است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش تصریح کرد: کمیته امداد برای ارائه این خدمات مبلغ 46 میلیون ریال هزینه کرده است.

مقدم بااشاره به خدمات فرهنگی ارائه شده گفت: برای افراد تحت حمایت کانون‌های فرهنگی موقت را برگزار کرده‌ایم این نهاد هر ساله زمانی با شروع تعطیلات برنامه‌های متنوعی برای نوجوانان وجوانان تدارک دیده است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش با مشارکت مردم و همکاری خیران در امر تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان برای رسیدن به درجات برتر تلاش می‌کنند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مبارزه با مواد مخدر

فرماندار تفرش گفت: ایده‌های نو و کارشناسی برای مبارزه با مواد مخدر ارائه شده است و می‌خواهیم با بسیج همگانی مبارزه با مواد مخدر در تفرش را شدت ببخیشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، کریم حمیدوند در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان تفرش اظهار داشت: اعتیاد زنان و نوجوانان در سال‌های اخیر در ایران یک چراغ خطر است که این میزان در سال‌های 89 و 90 به بیشترین میزان رسیده است.

فرماندار تفرش با اشاره به آثار سوء مصرف مواد مخدر گفت: استفاده از این مواد افیونی سبب ایجاد خسارت به ابعاد اقتصادی اجتماعی و فرهنگی شده و یک فرد مفید جامعه را به بیمار تبدیل می‌کند.

حمیدوند با اشاره به اشاعه مواد مخدر توسط دشمنان برای مخدوش کردن چهره نظام گفت: بسیاری از کشورها با عرضه مواد مخدر در کشور ایران بدنبال مخدوش کردن چهره نظام هستند و مسئولان به عنوان نخستین و مکلف‌ترین افراد باید با مصرف این مواد در جامعه برخورد کنند.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر یک امر جهادگونه است و مبارزه دراین راه یک جهاد با بدی‌های جامعه است و بنابراین مسئولان فرهنگی تفرش مبارزه با مواد مخدر را جدی بگیرند زیرا گسترش اعتیاد از مصادیق جنگ نرم است.

فرماندار تفرش هماهنگی دستگاه‎ها در اجرای طرح کارزار رسانه‌ای را یکی از راه‌های موثر پیشگیری دانست و تصریح کرد: اجرای این طرح در استان و شهرستان‌ها باید توسط دستگاه‌های مربوطه جدی گرفته شود و با نهایت تلاش در تحقق اهداف این طرح همت کنند.

حمیدوند با اشاره به لزوم عدم تشتت دستگاه‎ها برای مبارزه با مواد مخدر گفت: باید از پراکندگی و تشتت بین دستگاه‌ها جلوگیری شود، همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی بیشتر شده تا بتوانیم در مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ریزی‌های صحیح را اجرایی کنیم.

وی افزود: باید نسبت به سلامت و آینده جامعه اسلامی خود دغدغه داشته باشیم و بخشی از افراد که گرفتار اعتیاد می‌شوند نیازمند توجه ویژه هستند زیرا نگاه تکلیف‌گرایانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارای اهمیت اساسی است.

فرماندار تفرش نجات یک انسان را نجات جامعه دانست و تصریح کرد: تلاش و همت در راه امنیت اخلاقی و مبارزه با مواد مخدر یک کار خداپسندانه و دارای اجر اخروی است که باید به عنوان یک وظیفه شرعی نگریست.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان تفرش گفت: با حضور جمعی از خواهران بسیجی در قالب اردوی جهادی یک روزه طرح جمع‌آوری بادام‌های آلوده به آفت زنبور مغز خوار بادام در این شهرستان انجام شد.

منصور کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با بیان این خبر افزود: این طرح با هدف آموزش باغداران شهرستان با مبارزه غیرشیمیایی با آفت زنبور مغزخوار بادام با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان به صورت نمادین انجام شد.

وی گفت: بادام‌های آلوده به این آفت در این اقدام جمع‌آوری و سوزانده شدند.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان تفرش بیان کرد: آفت زنبور مغزخوار طی سال‌های اخیر خسارت قابل توجهی به محصول بادام شهرستان وارد کرده و بهترین شیوه مبارزه با آن جمع‌آوری و معدوم کردن بادام‌های آلوده به این آفت است

کریمی پاییز را بهترین فرصت برای کاهش خسارت احتمالی سال آینده برای بادام‌کاران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه زنبور مغزخوار بادام سالانه خسارت زیادی به محصول بادام می‌زند و زمستان را در بادام‌های آلوده بر روی درختان به سر می‌برد، بهترین روش مبارزه، جمع‌آوری و سوزاندن همگانی بادام‌های آلوده است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان تفرش توضیح داد: زنبور مغزخوار بادام تمام تابستان، پاییز، زمستان و قسمتی از بهار را به صورت لارو در داخل میوه‌های بادام روی درخت می‌گذراند و کمی قبل از شکوفه زدن درختان بادام که معمولا مصادف با فروردین است، لاروها به تدریج تبدیل به شفیره می‌شوند.

وی افزود: زنبورهای نر و ماده مغزخوار بادام که بیشتر در ساعت‌های گرم و آفتابی روز فعال هستند، روی شاخه‌های درخت بادام جفت‌گیری می‌کنند و حشره ماده تخم‌های خود را در داخل میوه بادام می‌گذ

کریمی گفت: حشره کامل این آفت زنبوری است که ماده آن شش تا هشت میلیمتر طول دارد و حشره نر کمی کوچک‌تر و اندازه آن بین چهار تا شش میلیمتر است که در دوره لاروی خود از مغز بادام تغذیه می‌کند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت فرهنگی و دانشجویی، مدیران و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.

 خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش پیش از ظهر امروز در این مراسم گفت: اولین جرقه‌های جنبش دانشجویی در ایران قبل از انقلاب و با شهادت سه شهید دانشجو در سال 1332 در دانشکده فنی دانشگاه تهران زده و با اقدام استکبار ستیزی این سه شهید ادامه پیدا کرد.

حجت‌الاسلام رسول ظرافت با بیان این که جنبش دانشجویی ایران قبل از انقلاب در برابر استبداد و بعد از آن در برابر استکبار ایستاد، افزود: آرمان خواهی، استکبار ستیزی و عدالت خواهی و تلاش برای حفظ استقلال مهم‌ترین رسالت جنبش دانشجویی است که باید توسط دانشجویان دنبال گردد.

وی اظهار داشت: در عصر کنونی نیز دانشجویان باید به این باور برسند که می‌توانند با اتکا به نبوغ علمی خود شعار ما می‌توانیم را در جهان طنین‌انداز کنند.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش تصریح کرد: روحیه استکبار، حفظ منافع خود و وابسته کردن ملت‌ها به خود است که ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استعمار و خنثی کردن نقشه‌های آنان رسالت دانشجویان در عصر کنونی است.

در پایان این مراسم از دانشجویان برتر علمی و  فعال در  عرصه‌های فرهنگی با اهدا لوح یادبود و جوایزی تقدیر شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مواد مخدر

 معاونت پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: پیشگیری از مصرف مواد مخدر به ویژه شیشه در ۶ استان کشور به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش،کیانوش امینی عصر امروز در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تفرش اظهار داشت: مواد مخدر شیشه یکی از پر مصرف‌ترین مواد در سطح استان مرکزی است که بیشترین مصرف کنندگان آن زنان و نوجوانان هستند.

وی افزود: اثرات تخریبی شیشه در زمینه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی نشانگر عوارض بد این مواد است.

معاونت پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: پیشگیری از مصرف مواد مخدر به خصوص شیشه در 6 استان کشور به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح کارزار رسانه‎ای در استان مرکزی خبر داد و افزود: این طرح با هدف بمباران اطلاعات رسانه‌های استان در پیشگیری از مصرف مواد مخدر از تاریخ 13دی ماه به صورت یک هفته اجرا می‌شود.

معاونت پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در این طرح بیش از120 ویژه برنامه با هدف پیشگیری از مصرف مواد مخدر و نجات جان فرد که نجات جامعه را در پی دارد اجرایی می‌شود.

امینی خواستار همکاری نهادهای مختلف در این طرح شد و گفت: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد همانند جمعیت هلال احمر در پیشبرد این امر از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ارائه تبلیغات و رفتارهای پیشگیرانه در گروه‌های مختلف سنی متفاوت است.

وی ظرفیت رسانه در این طرح را موثر دانست و افزود: صدا و سیما یکی از موثرترین نهادهای اجرایی در این کارزار رسانه‌ای است که با پخش کلیپ، تیزر، فیلم کوتاه می‌تواند در فواصل زمانی و مدت مشخص تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاونت پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: پخش تراکت، بروشور و پوستر، طراحی لوگو ویژه پیشگیری و نصب در مکان‌های اجرای طرح اجرای تئاتر خیابانی با موضوع مواد مخدر، استفاده از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر عنوان برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح کارزار رسانه‌ای است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده تفرش طی تذکری به وزیر صنعت معدن تجارت خواستار پاسخگویی در خصوص علت حذف یارانه آرد و افزایش قیمت نان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، عباس صلاحی طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور خواست تا نسبت به شهر شدن روستای ترخواب دستورات لازم را صادر کند. همچنین پرداخت خسارت کشاورزان تفرشی و دو بانده کردن جاده اراک-همدان از درخواست های دیگر وی از تذکرات شفاهی از وزرای کشاورزی و راه و مسکن است

وی در تذکر دیگری به وزیر بهداشت خواستار تامین بودجه خانه بهداشت فرمهین شد و به وزیر علوم نیز متذکر شد که هر چه سریعتر مطالبات هیأت علمی دانشگاه تفرش پرداخت شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

گندم آبی

 مدیر جهاد کشاورزی تفرش گفت: به دلیل کاهش منابع آبی در این شهرستان، سطح زیرکشت گندم آبی امسال نسبت به سال‌های گذشته، حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

علی محبعلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به کشت پاییزی این شهرستان اظهار داشت: محصولات زراعی تفرش شامل 6 هزار هکتار گندم دیم، 850 هکتار گندم آبی، 1100 هکتار جو آبی تاکنون کشت شده است.

وی افزود: برای کشت این مقدار محصول زراعی کشاورزان علاوه بر بذور خود مصرفی، بیش از 38 تن بذور گواهی شده نیز در اختیار کشاورزان قرار داده شد و ارقام مورد کشت کشاورزان، در گندم دیم اغلب رقم سرداری و در گندم آبی بک کراس روشن، اروم، میهن و در جو آبی رقم بهمن و ماکویی کشت شده است.

مدیرجهاد کشاورزی تفرش تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های گذشته تمامی مزارع کشت شده از وضعیت سطح سبز مناسبی برخوردار بوده است.

محبعلی با اشاره به مدیریت مزارع با استفاده از کارشناسان جهادکشاورزی این شهرستان گفت: در راستای مدیریت بهتر مزارع، در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول گندم کارشناسان ناظر به منظور نظارت و راهنمایی کشاورزان و رعایت اصول به‌زراعی در کشت درنظر گرفته شده  است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 92 نیز درشهرستان تفرش بیش از 17 هزار تن محصولات زراعی شامل گندم، جو،حبوبات، علوفه، سیر و صیفی‌جات تولید شده که این میزان محصول در 3 هزار 600 هکتار از اراضی آبی و 7هزار و 300 هکتار اراضی دیم کشت شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه تفرش گفت: گرامیداشت اربعین، تعظیم شعائر دینی و رمز پویایی همیشگی نهضت حسینی و وفاداری به مکتب سرخ عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سیدمحمد مومنی در خطبه‌های آئین ‏عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری امام ‏حسین (ع) در روز اربعین اظهار داشت: اربعین روز بصیرت و میثاق با آرمان‌‌های امام‌ حسین(ع) بوده و در واقع اربعین یادآور خاطره مبارزه دو گروه حق و باطل است.

وی افزود‏: حضور عزاداران در اربعین حسینی نمایش شور حسینی و خلق حماسه حسینی دگری ‏است و شور عزاداران حسینی در اربعین حسینی در پیاده روی ‏عمومی بیست میلیونی به نمایش گذاشته شده است و در روزهای آینده این اجتماع حسینی ‏افزایش می‌یابد.‏

حجت الاسلام مومنی بر برگزاری باشکوه عزاداری در روز اربعین در این شهرستان تاکید کرد و ‏افزود:تمرکز عزاداری ها در مصلی این شهرستان و تجمیع هیئت‌های عزاداری سبب ‏باشکوه برگزار شدن عزاداری امام حسین(ع) می‌شود.‏

امام جمعه تفرش با اشاره به گرانی قیمت نان و نارضایتی مردم از این مسئله گفت: این ‏گرانی سبب فشار به طبقه اقتصادی جامعه می‌شود و یکی از سیاست‌های تعدیلی دولت ‏است.‏

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: افزایش قیمت نان سب جلوگیری از اسراف و نتظیم ‏قیمت ها در جامعه می شود و امید است دولت با تخصیص یارانه و هزینه های جانبی از ‏قشر ضعیف جامعه حمایت نماید.‏

وی با اشاره به روز بیمه این امر را یک سرمایه گذاری در جامعه عنوان کرد و افزود: بیمه ‏یک برنامه ریزی اقتصادی بمنظور کمک به نیازمندان و محرومین است.‏

امام جمعه تفرش بیمه را یک ضمانت نامه در برابر بلایا و سوانح دانست  و خاطر نشان ‏کرد: سرمایه گذاری برای آینده و ایجاد اطمینان خاطر برای خانواده مهمترین مزایای بیمه ‏هستند.‏

چاپ این صفحه /http://tafreshcitynews.loxblog.com/post/1233/بیش از ۲ میلیارد ریال برای احداث جاده "ابره‌در" تفرش اختصاص یافت.htm">

تاريخ : برچسب:, | 14:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نصرالله نژاد/مدیرکل راه مرکزی

مدیر‌کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی گفت: جاده ابره‌در به سرآبادان با تامین اعتبار ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از سوی اداره راه و شهرسازی و ۱ میلیارد ریال از طریق مشارکت مردمی به‌زودی احداث می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، مجیدرضا نصرالله‌نژاد عصرامروز در جلسه بررسی پروژه‌های اداره راه‌وشهرسازی شهرستان تفرش با اشاره به ساماندهی مسیرهای روستایی اظهار داشت: امسال 6 مسیر روستایی در شهرستان تفرش به صورت پروژه‌های اولویت‌دار در دست اقدام هستند.

وی افزود: از جمله مسیرهای اولویت‌دار مطرح شده در این شهرستان مسیر روستای ابره‌در به سرآبادان بوده که در دست اقدام هستند تا رفت‌و آمد را برای شهروندان در این نقاط هموار سازد.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: جاده ابره‌در به سرآبادان با اعتبار 1 میلیارد و 600 میلیون ریال از سوی اداره راه و شهرسازی و 1 میلیارد ریال پرداختی از سوی خودیاری اهالی احداث این جاده آغاز می‌شود.

نصرالله‌نژاد با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته در سال آینده گفت: برای سال آینده اعتباری را برای تونل نقره‌ کمره در نظر گرفته‌ شده و 30 درصد از قیر حوزه روستایی در استان مرکزی برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تونل نقره‌کمره یکی از تونل‌هایی است که به سبب این که در گردنه گیان، شاهد ریزش سنگ و برف هستیم، علیرغم دریافت اعتبار 7میلیارد ریالی به سبب طلب 150 میلیارد ریالی پیمانکار از پروژه، به اتمام نرسیده است.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: تنها برای سهولت آمد و شد می‌توان با نصب توری در این منطقه از ریزش سنگ جلوگیری کرد چرا که به سبب وجود شیب 14درصدی در جاده قدیم و شیب مجاز 8درصدی امکان استفاه از جاده قدیم برای ساکنان منطقه وجود ندارد.

نصرالله‌نژاد با اشاره به روشنایی این گردنه گفت: به منظور روشنایی در این گردنه با پیمانکار قراردادی بسته و تیرهای چراغ برق نصب شده‌ که اعتبار لازم برای این امر نیز اختصاص یافته است.

وی افزود: از محل اعتبار روکش آسفالت مسیر اراک، فراهان و تفرش، بخشی از روکش آسفالت در محدوده شهرستان تفرش انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم با جذب اعتبار لازم راه‌های لازم این شهرستان را آسفالت کنیم که برای این کار بخشی از اعتبار 103 میلیارد ریالی روکش محور اراک _فرمهین _تفرش، برای روکش راه‌های تفرش هزینه می‌شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: عملیات تکمیل استخر تفرش به پایان رسیده و این مجموعه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

  خبرگزاری فارس: استخر تفرش آماده بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید ملکی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های ورزشی شهرستان تفرش اظهار داشت: عملیات احداث استخر تفرش در بخش‌های فونداسیون، دیوارکشی محوطه، کاشی‌کاری، خرید سوله و ساندویچ پنل به اجرا در آمد و با پیگیری‌های انجام شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان رسید.

وی تصریح کرد: این استخر در هفته جاری به مرحله بهره‌برداری رسید که پس از افتتاح اصلی سازه و سقف دچار مشکل کوچکی شد که با نظر کارشناسان دفتر فنی اداره کل نسبت به بازسازی و تعمیر اساسی آن اقدام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه فرمانداری تفرش همکاری بسیار خوبی در تکمیل و احداث این پروژه داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه شاهد پرورش شناگرانی ماهر در سطح قهرمانی و حرفه‌ای در این شهرستان باشیم.

ملکی همچنین با حضور در شهرستان شازند از پروژه‌های ورزشی این شهرستان نیز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید از مجید عسگری فرماندار شازند خواست، با توجه به استقرار صنایع بزرگ همچون پالایشگاه و پتروشیمی زمینه‌های مشارکت بخش خصوصی را در اجرای طرح‌های عمرانی فراهم سازد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان داشت: بخش خصوصی می‌تواند در زمینه تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی یاریگر بخش دولتی باشد.

ملکی گفت: شهرستان شازند دارای واحدهای بزرگ صنعتی همچون پالایشگاه و پتروشیمی است که بهره‌گیری از ظرفیت این واحدهای بزرگ می‌تواند منجر به توسعه ورزش شهرستان شود.

وی در بازدید سرزده خود از شهرستان شازند وضعیت هیئت سوارکاری، برگزاری مسابقات کشتی و فوتبال شازند را مورد بررسی قرار داد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

بیمه

 مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش گفت: در ۶ ماه نخست امسال یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال برای بیمه زنان سرپرست خانواده تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

قاسم مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به زنان سرپرست خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت امداد از ابتدای تاسیس این نهاد از مهم‌ترین خدمات به اقشار نیازمند بوده است.

وی افزود: بیشتر زنان سرپرست خانوار از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شده‌اند و حق بیمه و مستمر از طریق امداد به حساب آنها واریز می‌شود.

مدیرکمیته امداد امام‌خمینی(ره) تفرش با اشاره به خدمات درمانی بیماران تحت پوشش گفت: خدمات انجام شده توسط این نهاد کمک به درمان بیماران به ویژه افراد با بیماری صعب‌العلاج  یکی از اقدامات مهم بوده است.

مقدم تصریح کرد:کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با ارائه خدمات، آماده خدمت‌رسانی به افراد بی‌بضاعت و محرومان شهرستان تفرش است.

وی با اشاره به دیدگاه‌های اسلامی‌حاکم بر نظام کشور و سفارشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری افزود: در نظام اسلامی خانواده جایگاه مهمی دارد و زن نیز به‌عنوان جایگاه برتر باید تعریف شود.

مدیرکمیته امداد امام‌خمینی(ره) تفرش خاطرنشان کرد: مهارت‌های تربیتی، رفتاری، اخلاقی و اعتقادی برای بالا بردن سطح فضای خانواده‌ها در حال آموزش است، ضمن اینکه به گونه‌ای برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شغل کنیم و خانه‌داری نیز تعریف شغلی داشته باشد.

مقدم تصریح کرد: اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای خودکفایی و استقلال زنان و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد نیازمند عزم عمومی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تخریب منابع طبیعی در حاشیه رودخانه بشار یاسوج

رئیس دادگستری تفرش گفت: اراضی شهرستان تفرش براساس درجه‌بندی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، رضا میرزایی ظهرامروز در جلسه کمیته حفاظت از اراضی منابع ملی بااشاره بر افزایش امکانات و تمایل ‏مردم به داشتن زمین های کشاورزی در نقاط مختلف اظهار کرد:امروزه تعرض و تخریب اراضی ‏ملی آسان شده اما به لحاظ اهمیت حفظ حقوق بیت المال مسئولین امر باید هوشیاری کافی ‏در حفاظت از اراضی را داشته باشند.‏‏

رئیس دادگستری تفرش افزود: پیشگیری از غصب اراضی ملی یکی از مهمترین وظایف دشتگاه ‏قضائی است و این کمیته در چارچوب قانون و مطابق دستورالعمل با متخلفین برخورد می کند.‏

وی با تصریح کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و تبیین نقش و جایگاه  با ارزش منابع ‏طبیعی و ارزش ملی دارای اهمیت بوده و مورد تاکید است و اقشار مردم و مسئولان به تبعات بعد از تخریب و تجاوز به منابع ملی ‏باید هوشیار و آگاه باشند.‏

رئیس دادگستری تفرش بااشاره به اهمیت منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی سرمایه ارزشمندی است که باید در حمایت ‏از آن و انتقال این سرمایه با ارزش به نسل های بعد تلاش کرد و در این راستا با افراد متخلف و ‏فرصت طلب برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.‏

به گفته وی، موضوع حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی باید به یک اراده ملی تبدیل شود و ‏در همین راستا باید با بکارگیری تعامل و همگرایی حداکثری عموم مردم و راهکارهای قانونی، ‏جایگاه واقعی حفاظت از منابع طبیعی را درمیان همه اقشار جامعه تبیین ونهادینه کنیم.‏

وی بااشاره به مصوبات جلسه گفت: دستگاه های زیربط این کمیته از تمام توان خود در گشت های مختلف ‏استفاده کرده و بمنظور اجرای رای قطعی از توان و ظرفیت مراجع قضائی استفاده کنند و نیز اراضی بر اساس درجه بندی واگذار شده و حریم ‏رودخانه ها نیز حفظ گردد.‏

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان خبر داد.

 خبرگزاری فارس: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین هلال احمر و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفرش

مجید حسین‌جمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری 180 نفر از مستمری ‌بگیران بیمه بیکاری تفرش آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه را فرا خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: این افراد در قالب گروه‌های 30 نفره با شرکت در دوره‌های آموزشی، امداد و نجات و کمک‌های اولیه را فرا گرفته و در صورت موفقیت در آزمون گواهی‌نامه دریافت خواهند کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش در بخش دیگری از سخنان خود از سفر کاروان سلامت و امید به این شهرستان خبر داد و بیان داشت: کاروان سلامت و امید چهار بهمن ماه سال جاری به شهر تفرش سفر خواهد کرد.

حسین‌جمال هدف از اجرای طرح سلامت و امید را اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع آموزش و پیشگیری از بیماری‌ها با تکیه بر مشارکت‌های مردمی دانست و ادامه داد: در این کاروان در حوزه‌های پیشگیری و آموزش در حوزه‌های سلامت به صورت رایگان با کمک خیران به مردم خدمت‌رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: ارائه خدمات پزشکی، برگزاری مراسم تجلیل از خیرین، طبخ غذا به نفع نیازمندان، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی ایستگاه‌ها و چادرهای سلامت، اجرای طرح غربال‌گری، ارائه مشاوره‌های تغذیه و... از برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده به مناسبت سفر کاروان سلامت و امید به تفرش است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مخابرات

مدیر عامل شرکت مخابرات استان مرکزی از اجرای طرح توسعه شبکه کابلی در شهرستان ‏تفرش ‏خبر داد.

مسعود مشیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، بااشاره به نصب سوئیچ های تلفن در استان مرکزی و ظهرستان تفرش اظهار داشت: از ابتدای سال در استان ‏مرکزی نصب سوییچ های تلفن آغاز شد که در شهرستان تفرش نیز 3 دستگاه ‏به این موضوع اختصاص داده شده است.‏

وی افزود: تاکنون در پدافند غیرعامل با کوچک کردن سوئیچ‌ها توانستیم در تولید ‏سوییچ خودکفا شویم و با همکاری استانداری مرکزی 3 برنامه جدید در دست ‏اقدام است.‏

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی نیروهای جوان و نخبه را مهمترین ‏سرمایه های کشور دانست و گفت: تخصص جوانان ایران و فعالیت‌های دانش ‏بنیان توسط این جوانان سبب شده در این شرکت بسیاری از تحریم ها را دور ‏بزنیم و در مخابرات به خودکفایی لازم دست بیابیم.‏

مشیدی تصریح کرد: از ابتدای سال 400 میلیارد ریال در پروژه‌های مربوط به این حوزه در سطح استان مرکزی سرمایه‌گذاری شده و طرح‌ها تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.‏

وی افزود: توسعه شبکه تلفن در تفرش در 6کیلومتر در حال اجراست که این ‏طرح اعتباری بیش از 15 میلیارد ریال بودجه به خود اختصاص داده ‏است.‏

مدیرعامل شرکت مخابرات استان سرویس‌رسانی مناسب در شهرها را یک ‏وظیفه دانست و گفت: استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها در توسعه شبکه کابلی و ‏ایجاد زیرساخت های مناسب با تامین امکانات کابلی از مهمترین خدمات شرکت ‏مخابرات است.‏

مشیدی خاطرنشان کرد: نصب دکل در روستای محمد آباد با تامین امکانات و ‏تهیه تجهیزات شبکه در حوزه فناوری دیتا بررسی و در دستور کار قرار می‌گیرد.‏

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

 نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: با اقدامات انجام گرفته تا اوایل سال آینده شاهد افتتاح فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تفرش هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، عباس صلاحی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تفرش با تاکید در تکمیل طرح‌های نیمه‎تمام در این شهرستان اظهار داشت: اتمام طرح‌های نیمه تمام تا پایان سال 94 یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان تفرش است که با برگزاری جلسات و پیگیری‌های شهرستانی و استانی تسریع در تکمیل طرح‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

وی افزود:در حوزه راه با توجه به کوهستانی بودن این شهرستان و صعب العبور شدن تعدادی از محورها در فصل زمستان توجه به محورهای روستایی و اتمام آسفالت این محورها باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی از بهره‌برداری از استخر شهدای تفرش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امید است مسئولان مربوطه اداره ورزش و جوانان با توجه به تعیین موعد مقرر در بهره‌برداری مجدد این استخر تلاش‌های لازم را بعمل آورند.

صلاحی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در هفته فرهنگی در شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌ها در این هفته سبب رشد فرهنگی و معرفی این شهرستان در سطح کشور و استان مرکزی گردید که تداوم این برنامه‌ها باید در طول سال مورد توجه قرار بگیرد.

وی صنایع دستی و آثار تاریخی باستانی را یکی از ظرفیت‌های برجسته شهرستان تفرش عنوان کرد و افزود: برنامه مدون تنظیم گنجینه مشاهیر در دست اقدام است که با تعیین اعتبار مناسب انجام می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به ترمیم بیش از 8کیلومتر از شبکه لوله‌های آب شهری خاطرنشان کرد: در سال 94 با تخصیص اعتبارات مناسب ادامه این طرح اجرایی می‌شود و با اقدامات انجام گرفته تا اوایل سال آینده شاهد افتتاح فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تفرش هستیم.

صلاحی تصریح کرد: طرح گازرسانی به روستاهای تفرش با سرعت در حال اجرا است و تاکنون گازرسانی به 4 روستا انجام شده و با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت نفت روستاهایی که در اولویت هستند از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

 

وی افزود: احداث پاسگاه جفتان در دهستان رودبار، ساخت پایگاه امداد جاده ای گیان، افزایش پهنای باند شبکه مخابرات بوسیله راه‌اندازی دکل در روستای محمدآباد، افزایش پوشش دیجیتال با راه‌اندازی آنتن در روستای کندج، تعیین تکلیف واحدهای غیرفعال ناحیه صنعتی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش از پایان عملیات اجرایی آبخیزداری در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی آبخیزداری در تفرش پایان یافت

مجتبی مؤمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: عملیات اجرایی آبخیزداری حوزه‌های آبخیز کهلو، جلایر و فرسمانه تفرش به پایان رسید.

وی تصریح کرد: این عملیات با هدف کنترل فرسایش و رسوب، کنترل روان ‌آب‌ها، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، کاهش مشکلات ناشی از کم آبی در قالب عملیات‌های خشکه‌چین، سنگ و سیمان و گابیونی به مرحله اجرا در آمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش بیان داشت: اجرای این عملیات با استفاده از اعتبارات ملی و استانی اجرایی شده و با توجه به درخواست‌های مردمی و نیاز منطقه به اجرای عملیات آبخیزداری و با حمایت مسئولان در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

مؤمن در پایان متذکر شد: با توجه به انجام این عملیات و افزایش آب چشمه‌ها و قنوات موجود در آینده سطح بیشتری از اراضی حاشیه رودخانه که در معرض کم آبی قرار گرفته مجددا احیا و به زیر کشت محصولات زارعی و باغی رفته و اراضی حاشیه آبراهه‌ها از خطر فرسایش کناری و فرسایش بستری حفاظت خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

یک محقق و سنگ‌نگاره‌شناس گفت: با اینکه نقوش باستانی بر روی سنگ‌های سختی حکاکی شده‌اند و به هیچ عنوان نمی‌توان حتی تصور کرد که داخل این سنگ‌های سخت گنجی پنهان شده باشد اما، با این حال برخی از مردم با این تصور رویایی سنگ‌ها را منفجر می‌کنند.

 

محمد ناصری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی گفت: استان مرکزی سنگ‌نگاره‌های ارزشمندی را در دل خود جای داده که نشان از فرهنگ و قدمت مردم این مرز و بوم دارد.

وی به سنگ‌نگاره‌های موجود در شهرستان تفرش اشاره کرد و گفت: این آثار باستانی در دو محوطه واقع شده‌اند که یکی از این دو محوطه کوه گندم معروف به دماوند کوچک است.

این سنگ‌نگاره شناس با اشاره به قداست این کوه بین اهالی این منطقه عنوان کرد: سنگ‌نگاره هایی که در دامنه کوه گندم قرار گرفته‌اند نقش‌هایی است که طی هزاران سال قبل نگاشته شده‌اند.

تصریح کرد: در سال 1387 توسط گروه‌های محقق اروپایی طیف‌سنجی در این منطقه صورت گرفت و مشخص شد این سنگ‌نگاره‌ها متعلق به هزاره اول تا نهم پیش از میلاد است.

این باستان‌شناس در خصوص نقوش این سنگ‌ها که توسط نیاکان ما جهت فراوانی نعمت بر پیکر سنگ‌ها حک شده ابراز کرد: بیشترین نقوش مربوط به بز کوهی، انسان شکارچی و حیواناتی است که که در عرصه زیست دیگر اثری از آن‌ها نیست و نیز تصویر ابزار شکار است.

وی به پتانسیل این منطقه در خصوص جذب توریست تأکید و بیان کرد: زمانی که کنار این سنگ‌ها قرار می‌گیریم چشم‌انداز بسیار زیبایی از شهر سرسبز تفرش مقابل دیدگان خودنمایی کرده و منظرگاه بکری را به دیدگان هدیه می‌دهد.

ناصری‌فرد در خصوص هم‌گونی این سنگ‌ها با طبیعت اظهار کرد: نقوش سنگ‌نگاره‌های قدیمی‌تر به علت فرسایش به سختی قابل رؤیت هستند و تنها در زمان‌های اریب نور( درست زمانی که نور مایل می‌تابد) یعنی ساعات 16 الی 18 و 8 الی 10 صبح می‌توان این نقوش را مشاهده کرد.

این سنگ‌نگاره شناس عنوان کرد: دومین محلی که می‌توان سنگ‌نگاره‌ها را آنجا یافت منطقه زاغر در نزدیکی تفرش است.

وی از حدس‌های اولیه در رابطه با یافتن سنگ‌نگاره‌ها در دامنه کوه سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: زمانی که به این منطقه پا گذاشتیم در کمال تعجب متوجه سنگ‌نگاره‌ها بر دامنه دشتی وسیع شدیم.

ناصری‌فرد با اشاره به شکل تخم‌مرغی سنگ‌نگاره‌های این دشت بیان کرد: در نگاه اول این سنگ‌ها ما را به یاد تخم‌مرغ‌هایی می‌اندازند که نیکان جهت دوری از چشم زخم پر از نوشته می‌کردند.

این محقق ادامه داد: قطر این سنگ‌های تخم‌مرغی که تعدادشان حدود 60 مورد تخمین زده شده از 50 سانتی‌متر تا حدود دو متر است.

وی با بررسی دو عامل انسانی و طبیعی در تخریب این سنگ‌نگاره‌ها اظهار کرد: تأثیر عوامل طبیعی در تخریب این آثار بسیار کند است ولی عوامل انسانی با تکرار نقش مخرب خود در طبیعت در این رابطه نیز بسیار خشن عمل می‌کند.

ناصری‌فرد ادامه داد: متأسفانه بخشی از این آثار در جریان ساخت دانشگاه آزاد از بین رفته و بخشی نیز به علت استفاده در ساخت و ساز مورد تجاوز قرار گرفته است.

این سنگ‌نگاره‌شناس به نا‌آگاهی برخی از مردم اشاره و عنوان کرد: با اینکه نقوش بر روی سنگ حکاکی شده و به هیچ عنوان نمی‌توان حتی تصور کرد که در داخل این سنگ‌های سخت گنجی پنهان شده باشد ولی با این حال برخی از مردم با این تصور رویایی سنگ‌ها را منفجر می‌کنند.

ناصری‌فرد به لزوم آگاه‌سازی مردم تأکید و خاطرنشان کرد: باید مردم این موضوع را درک کنند که این سنگ‌های نقاشی شده آثاری با ارزش هستند که در صورت حفظ و به نمایش گذاشتن این آثار است که می‌توان به گنج و منبع درآمد مطلوبی دست پیدا کرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان خواستار مشخص شدن حریم رودخانه‌ها و تعیین تکلیف برق‌دار کردن چاه‌های آب کشاورزی شد و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات این معضل حل نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، صلاحی در نشست مدیران آب و برق استان با وزیر نیرو گفت: مشکل آب در استان مرکزی نمود بیشتری دارد، در این استان به جز مرکز استان عمده فعالیت‌ها در زمینه کشاورزی و دامپروری است و وابستگی به آب بیشتر به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان اکثر روستاها کمتر از یک ساعت آب دارند و آب با تانکر حمل می شود، تصریح کرد: ایجاد مجتمع‌های آب روستایی نیازمند تامین اعتبار است.

وی جابجایی تیرهای برق را به عنوان یک معضل در استان برشمرد و انتقال پساب فاضلاب اراک به دشت فراهان را منجر به یک تحول در بخش کشاورزی دانست و ضمن اشاره به پروژه آبرسانی به تفرش، از روند کند این پروژه خبر داد و خواستار تسریع شد.

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی

 نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به طول رودخانه قره‌چای و منتهی شدن آن به سد ساوه می‌طلبد که حقابه این رودخانه مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس صلاحی شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر نیرو با استاندار و فعالان صنعت آب، برق و گاز با اشاره به طول این رودخانه اظهار داشت: این رودخانه دارای طولی معادل با 40 تا 50 کیلومتر دارد که به سبب همین طول باید حقابه آن مشخص شود.

وی افزود: مشخص کردن حریم رودخانه‌ها نیز از مواردی است که به سبب کمبود اعتبارات انجام نشده که همین موضوع مشکلاتی را در بخش کشاورزی به وجود آورده است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در فصل تابستان اکثر روستاهای مربوط به شهرستان‌های فراهان بیشتر از یک ساعت آب شرب ندارند  و از طریق تانکر این موضوع تامین می‌شود که نیاز به اعتباراتی به منظور رفع این مشکل دارد.

صلاحی با اشاره به تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان تفرش گفت: تصفیه‌خانه موجود در شهرستان تفرش نیاز به اعتبار به منظور تجهیز شدن دارد چرا که کیفیت بد خروجی این تصفیه‌خانه منجر به فاجعه زیست محیطی شده است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به حدف شدن ردیف‌های اعتباراتی اقداماتی به منظور تکمیل طرح‌های فاضلاب و نیز کامل شدن فاضلاب تفرش انجام شود.

نماینده تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ارتباط با انتقال پساب فاضلاب از شهرستان اراک به دشت فراهان امیدواریم که بتوانیم تحولاتی را در حوزه کشاورزی ایجاد کنیم چراکه این دشت حاصلخیزی است.

صلاحی با اشاره به طرح عمرانی گفت: پروژه آب هفتیان از پروژه‌های عمرانی است و براساس تعهداتی که وزارت‌خانه ایجاد کرده مقرر شده بود که در سال 95 با فایناس داخلی افتتاح شود اما سرعت کمی را می‌پیماید انتظار داریم با اعتبارات خوبی که در سال 94 منظور می‌شود آبرسانی خوبی را به شهرستان تفرش داشته باشیم.

وی افزود: مشکل کم‌آبی مساله‌ای است که در تمام کشور احساس می‌شود اما در استان مرکزی به سبب فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی نیاز به آب نمود بیش‌تری پیدا کرده است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شوراس اسلامی تصریح کرد: با توجه به مخزن 5 هزار متر مکعبی که نسب شده است امیدواریم که روستاهای نزدیک این مخزن از آن بهره‌مند و به آب آشامیدنی مطلوب دست پیدا کنند.

صلاحی با اشاره به حفر چاه‌های غیرمجاز گفت: در ارتباط با با حفاری‌های غیرمجاز در اکثر شهرستان‌ها از حد مجاز پایین تر رفته که باید با متخلفان برخورد شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

یادواره شهدا

امام جمعه تفرش گفت: یکی‌از اثرات باورمندی‌شهداء این بود که با گذشت سال‌ها از جنگ و زمان شهادت آنها نسلی‌که دوران آنها را درک نکرده برای بازدید مکان شهادت شهداء به سفرهای راهیان‌ نور اعزام می‌شوند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش‌،حجت‌الاسلام سیدمحمد مومنی ظهرامروز در یادواره شهداء روستای شهراب این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء اظهار شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب‌اسلامی یکی از اهدافیست که باید در برگزاری یادواره شهداء به آن اهمیت ویژه داد.

وی بسیجیان را پرچم‌داران نظام‌جمهوری اسلامی‌ایران دانست و افزود: شهداء با تقویت‌باورمندی به خداو سربلندی در آزمایش الهی به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و سربلندی دنیا و آخرت نصیب آنان شد.

امام جمعه تفرش با اشاره به تمایل نسل امروز برای بازدید از مناطق جنگی گفت: یکی‌از اثرات باورمندی‌شهداء این بود که با گذشت سال‌ها از جنگ و زمان شهادت آنها نسلی‌که دوران آنها را درک نکرده برای بازدید مکان شهادت شهداء به سفرهای راهیان‌ نور اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام مومنی تصریح‌کرد: خداوند بندگان خود را در برابر وقایع مختلف مورد آزمایش قرار می‌دهد و جنگ تحمیلی ایران یکی از سرافرازترین بندگان در آزمایش الهی هستند و خانواده و فرزندان شهداء باید در مسیر پدرانشان حرکت کنند تا همانند شهداء در آزمون الهی سربلند باشند.

اتحاد و هم گرایی رمز موفقیت رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس بود

فرمانده سپاه ناحیه تفرش نیز اتحاد و یکپارچگی رزمندگان در دفاع مقدس را یکی از رموز موفقیت جنگ دانست و گفت: رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های جوانان این سرزمین در دفاع و صیانت از اسلام، انقلاب و مردم به رهبری‌امام راحل در تاریخ ایران اسلامی ثبت شده است.

علی فراهانی بسیج را نیروهای خادم نظام دانست و افزود: بسیج یعنی آحاد مردم که دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارند و در تمام عرصه‌ها حضور موثر و سازنده دارند.

وی تصریح‌کرد: ثمره بسیج وحدت و یکپارچگی بوده و امروز در بسیاری از کشورهای همسایه بسیج مردمی شکل گرفته و زمانی که بسیج تشکیل شد سبب عقب‌نشینی دشمنان اسلام شد و بسیج تا به امروز ثمرات‌خود را نشان داده و در کشورهای همسایه و مسلمان نیز الگو شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش به اهداف و خصلت‌های شهداء اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری یادواره شهداء و آشنایی با سیره شهداء و تجدید میثاق با آرمان‌های شهداء و امام شهداست.

فراهانی افزود: تجلیل و تکریم شهداء سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه بقاء انقلاب اسلامی می‌شود و امروز به برکت خون شهداء بوده که ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین المللی بر قله افتخار ایستاده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

افتتاح دفتر تفرش

 در آستانه نخستین سالگشت تاسیس خبرگزاری بین المللی تسنیم در استان مرکزی، دفتر خبر شهرستانی تفرش در این شهرستان بصورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، آئین افتتاح رسمی نخستین دفترخبر شهرستانی خبرگزاری تسنیم استان مرکزی ظهر امروز با حضور فرماندار و جمعی از مدیران اجرایی و نیز مدیران نشریات محلی و خبرنگاران فعال شهرستان تفرش در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه که بیش از 90دقیقه به طول انجامید، فرماندار تفرش، فرمانده سپاه تفرش و نیز مدیرخبرگزاری تسنیم استان مرکزی پیرامون مسائل جاری در حوزه رسانه و اطلاع رسانی به بیان مطالبی پرداختند.

فرماندار تفرش: تسنیم باید پیشرو در پوشش اخبار شهرستان تفرش باشد

فرماندار تفرش در این برنامه بااشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج یکی مهمترین گروه های مردمی در کشور است و امدادهای غیبی بسیج در پیشروی این شهرستان تاکنون موثر بوده است.

کریم حمیدوند به اهمیت جایگاه خبر و اطلاع رسانی اشاره کرد و افرود: خبر و اطلاع رسانی مسائل از اهمیت بالایی برخوردار است و ارائه دیدگاه مثبت از تفرش باید سرلوحه کار خبرنگاران باشد.

وی تصریح کرد: عمل به تکلیف و رعایت سرعت و دقت یکی از مهمترین وظایف خبرنگار است و خبر باید همه گزینه های مثبت و منتقدانه را در خود جای دهد.

حمیدوند خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به مطبوعات و ایجاد ارتباط مناسب روابط عمومی ها با خبرنگاران سبب ایجاد هم افزایی میان مردم و مسئولان شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به تکلیف خود عمل کنند افزود: رفتار و کردار خبرنگار باید نمونه فرد مسلمان و موثر باشد و فعالیت خبرنگاران شهرستان تفرش در عرصه خبر مناسب است و مهمترین هدف رسانه ها در عصر حاضر انسان سازی است.

فرمانده سپاه تفرش: رسانه‌ها در زمین دشمن‌بازی نکنند

فرمانده سپاه تفرش با اشاره به ضرورت و اهمیت فعالیت خبری رسانه های انقلاب اسلامی گفت: رسانه یکی از مهم ترین ابزار ترویج و نشر ارزش های دینی بوده و از طرف دیگر نظام دینی در معرض تهاجم اندیشه های بیگانه و مخالف است و ضرورت دارد براساس مبانی دینی در مقابل هجمه های دشمن از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کند.

علی فراهانی با برشمردن ویژگی های یک رسانه تراز اسلامی گفت: یک رسانه ارزشی و انقلابی باید 3ویژگی داشته باشد که نخستین ویژگی آن شناختن صحیح ارزش های انقلاب است و اگر کسی نسبت این ارزش ها شناختی نداشته باشد بطور طبیعی نمی تواند در این مسیر گام بردارد. 

وی تصریح کرد: ویژگی دوم وجود یک عزم و اراده جدی برای دفاع از این ارزش هاست و آخرین ویژگی آن تجهیز به توانمندی های حرفه ای باشد تا بتواند در برابر هجمه های فرهنگی منطقی و عقلایی دفاع بکند و هر کدام از این سه ویژگی که در آن خللی پیش بیاید آن رسانه در دفاع از ارزش ها دچار نقصان می شود و چه بسا فعالیت آن رسانه آثار سوء داشته باشد.

فراهانی افزود: جوانانی که در این مسیر فعالیت می کنند خطرهایی متوجه آنان است که خطر نشناختن ارزش ها، سست شدن اراده و کم بهرگی یا بی بهره بودن از هنر و تکنیک های لازم در این زمینه است و به همین سبب این جوانان باید مراقبت های فکری لازم را داشته باشند.

فرمانده سپاه شهرستان تفرش بصیرت انقلابی را مهمترین ویژگی رسانه های انقلابی دانست و گفت: باید توجه داشت که رسانه ها نباید به سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات در جامعه بپردازند بلکه می توانند با انتقادهای سازنده و نه مخرب، در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور بپردازند.

وی افزود: رسانه ها باید با مراقبت بیش از پیش به این مهم توجه داشته باشند که با بهره مندی از بصیرت و دیدباز انقلابی نباید فرصت را برای دشمنان انقلاب اسلامی فراهم کنند و از طرفی هیچگاه در زمین دشمن بازی نکنند.

تسنیم جوان ترین و در عین حال علمی ترین خبرگزاری استان مرکزی است

مدیرخبرگزاری تسنیم استان مرکزی در آئین معارفه مسئول دفتر خبرگزاری تسنیم در تفرش با اشاره به اقدامات و بخشی از فعالیت‌های این خبرگزاری در استان اظهار کرد: خبرگزاری تسنیم استان مرکزی در آستانه یک سالگی خود تا کنون میزبان 94 مدیر استانی و کشوری بوده و با 25 سال سن جوان ترین خبرگزاری استان است.

مبین جلیلی افزود: خبرگزاری تسنیم در بخش آموزش و پژوهش نخستین خبرگزاری است که مدیریت آموزش و پژوهش را در استان مرکزی عملی نموده است.

جلیلی تصریح کرد: طرح خبرنگار شهروندی یکی از مهمترین اقدامات این خبرگزاری در جهت رفع مشکلات مردم و بیان آن برای مسئولان است.

وی با بیان اینکه طرح خبر یاوران یکی دیگر از اقدامات این خبرگزاری است افزود: این طرح برای اولین بار در استان مرکزی اجرایی شده و در یک سالگی خبرگزاری تسنیم در هر شهرستان از 3نفر از خبر یاوران تقدیر می شود که 3نفر از آنها نیز از تفرش هستند.

مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم همچنین از رونمایی از مستند روایت زندگی امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: استان مرکزی بهشت مفاخر ایران است و امام خمینی(ره) افتخار ایران اسلامی و استان مرکزی است که به زودی مستند روایت زندگی امام خمینی(ره) در استان اکران می شود.

جلیلی راه اندازی دفاتر خبری در 12 شهرستان استان را چشم انداز این خبرگزاری عنوان کرد و افزود: ایجاد دفاتر خبری در جوار مکان‌های معنوی و بقاع متبرکه و مکان های شاخص هر شهرستان در برنامه‌های این خبرگزاری گنجانده شده است.

در پایان مراسم نیز، عاطفه بیاتی به عنوان مسئول دفترخبر شهرستانی خبرگزاری تسنیم در شهرستان تفرش معارفه شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مراتع بیابان زدایی گلستان

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش گفت: عملیات بیولوژیک در قالب کپه کاری در سطح ۲۳۲ هکتار زمین اراضی شهرستان تفرش انجام می‌شود.

مجتبی مومن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به اجرای عملیات بیولوژیک اظهار کرد: عملیات بیولوژیک در قالب کپه کاری در سطح 232 هکتار زمین اراضی شهرستان تفرش انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اثرات مشخص شده پروژه بیولوژیک که در طرح‌های مطالعاتی و پروژه مذکور در سطح 3 فقره طرح آبخیزداری که شامل حوزه‌های آبخیز کهلو، حوزه فرسمانه در حوزه شهری 2 تفرش انجام شده است.

مدیراداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش تصریح کرد: عملیات بیولوژیکی گونه‌های وسیعی از عملیات اجرایی را در خود جای داده که در عرصه‌های طبیعی اجرایی می‌شوند این عملیات برای تثبیت نیاز به مراقبت‌های ویژه‌‌ای دارد.

مومن با اشاره به ضرورت عملیات کپه کاری گفت: با در نظر گرفتن فرسایش خاک و سیر قهقرایی پوشش گیاهی برای بازگرداندن و اصلاح مراتع روش‌هایی از جمله کپه کاری برای تولید علوفه، تقویت پوشش گیاهی، حفظ آب و خاک امری بسیار مهم است.

وی افزود: به دلیل چرای بیش از حد ودائمی یکسری حیوانات بسیاری از گیاهان در حال انقراض بوده ودیگر در مراتع این گیاهان دیده نمی‌شوند ولی با این عملیات ما می‌توانیم گونه‌های در حال انقراض را حفاظت کنیم.

مدیراداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش تصریح کرد: برای اجرای این پروژه مبلغ 210 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی محقق می‌شود.

مومن با اشاره به همکاری مسئولان گفت: با مشارکت مردم و مساعت مسئولان برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای اینکه مراتع بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم تا بهره‌برداران و آبخیزداران بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:35 | نویسنده : میثم اله وردی |