پایگاه خبری تفرش:

قابل ذکر است که این آمار مربوط به بررسی‌های صلاحیت داوطلبان در هیئت‌‌های نظارت است و آمار نهایی افراد تایید، رد و یا عدم احراز صلاحیت شده نیست، لذا امکان دارد در بررسی نهایی صلاحیت داوطلبان این آمار تغییر داشته باشد.

 

نام استان: مرکزی نام حوزه: تفرش، آشتیان، فراهان
ردیف نام نام خانوادگی نتیجه
1 هادی آشتیانی رد
2 محمد آقا زیارتی فراهانی رد
3 سیدعلی ابطحی نژاد عدم احراز
4 بهمن اخوان رد
5 عباس الیاسی تأیید
6 محمد جواد انواری تأیید
7 رمضانعلی باقری تأیید
8 ابوالفضل پورقانی فراهانی عدم احراز
9 ولی الله بیاتی تأیید
10 مهدی پژوهان تأیید
11 محمود چاقری انصراف
12 محمد حسینی عدم احراز
13 علی حیدری تأیید
14 عبدالحسین حیدری تفرشی کهکی رد
15 علی دانش منفرد تأیید
16 مرتضی دستجانی فراهانی تأیید
17 اسداله رضائی رد
18 محمد رضائی رد
19 حجت الله زاهدی پور عدم احراز
21 رحیم اله زنجیرانی تأیید
22 سیدمهدی سجادی تأیید
23 غلامرضا سرآبادانی تأیید
24 میثم سربندی فراهانی عدم احراز
25 وحید سعدی تأیید
26 منصوره سعیدی راد عدم احراز
27 داود سلیم آبادی فراهانی تأیید
28 علیرضا سلیمانی تأیید
29 احمد شاه رضائی پاکدامن عدم احراز
30 عباس صلاحی تأیید
31 حمید طرخورانی تأیید
32 داود ظهیری عدم احراز
33 رمضان عبدالحسینی رد
34 ابراهیم فراهانی تأیید
35 رضا فراهانی عدم احراز
36 علی فراهانی عدم احراز
37 محمد حسین فرمهینی فراهانی عدم احراز
38 احمد قدسی تأیید
39 محمدرضا کاظمی آشتیانی تأیید
40 سیده ناهید کریمی کاسوائی تأیید
41 منصور کلا تأیید
42 ابوالفضل مالی تأیید
43 منیژه مرادخان تأیید
44 امیر مشهدی فرهانی تأیید
45 محمود معصومی رد
46 سیدرضا قلی میرفخرایی تأیید
47 محمد رضا واشقانی فرهانی عدم احراز
48 غلالمرضا ولاشجردی فراهانی عدم احراز
49 محمد علی یگانه‌دوست تأیید
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو شورای اسلامی شهر تفرش گفت: رئیس شورای شهر تفرش که پیش از این استعفای خود را تقدیم شورا کرده بود، استعفای خود را پس گرفت.

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر تفرش استعفای خود را پس گرفت
 

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: قدرت‌الله شاه‌علی رئیس شورای اسلامی شهر تفرش هفته گذشته استعفای خود را تقدیم شورای شهر و فرمانداری شهرستان کرده بود که پیش از تشکیل جلسه شورا و در مهلت قانونی استعفای خود را پس گرفت.

 وی تصریح کرد: دلایل این استعفا مشخص نبود و وی با پس گرفتن استعفایش به مانند گذشته ریاست شورا را بر عهده دارد.

عضو شورای اسلامی تفرش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های شهرداری تفرش به مناسبت هفته دولت گفت: بهره‌برداری از فاز اول پارک جنگلی کنار بر به طول دو کیلومتر و کلنگ‌زنی میدان سرداران از پروژه‌هایی است که همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: 58 روستای این شهرستان به دلیل کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی با کمبود آب مواجه اند.

 

کریم حمیدوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد روستا، حدود 15 روستا در 24 ساعت 15 دقیقه و بقیه آنها در 24 ساعت تنها یک ساعت می توانند از آب قابل شرب لوله کشی استفاده کنند.
وی ادامه داد: امکانات لازم نیز برای آبرسانی به این روستا وجود ندارد و تنها با یک دستگاه تانکر اجاره ای آب مورد نیاز این روستاها تامین می شود که مشکلات بسیاری نیز در این خصوص وجود دارد.
فرماندار شهرستان تفرش اظهار کرد: روستاهای بخش خرازان این شهرستان بیش از 90 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارند و جاده های این شهرستان نیز از امنیت کافی برخوردار نیستند و از لحاظ زمان مشکلات بسیاری در خصوص آبرسانی به این مناطق وجود دارد.
وی اضافه کرد: بیش از سه سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه آب هفتیان شهرستان تفرش می گذرد اما به دلیل کمبود منابع، تنها 22 درصد رشد فیریکی داشته و هم اکنون نیز عملیات ساخت این پروژه متوقف شده و پیمانکار مربوطه نیز برای تکمیل این طرح100 میلیارد ریال اعتبار درخواست کرده است.
حمیدوند گفت: در صورت تکمیل پروژه آبرسانی هفتیان تفرش کمبود آب بیش از 10 روستا بر طرف می شود اما به دلیل کمبود منابع مالی، امکان پرداخت هزینه لازم برای تکمیل این پروژه وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه آب مرین تفرش نیز به دلیل مشکل انرژی برق متوقف شده و این مهم نیز آبرسانی به بیش از 20 روستا را به مشکل روبرو کرده است.
فرماندار شهرستان تفرش تاکید کرد: کمبود آب مورد نیاز 58 روستای این شهرستان به مقامات مربوطه منعکس شده است اما تا کنون هیچ دستگاهی برای حل این معضل که زندگی بیش از پنج هزار نفر را به مخاطره انداخته، اقدامی صورت نداده است.
وی گفت: همچنین 52 روستا از 72 روستای شهرستان تفرش از نعمت گاز محروم هستند و شرکت گاز استان مرکزی نیز هیچ اقدامی برای گازرسانی به این مناطق انجام نمی دهد.
حمیدوند گفت: رسیدگی به مشکلات روستاها برای جلوگیری از مهاجرت جمعیت به شهرها یکی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است اما نبود امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی در بسیاری از نقاط شهرستان تفرش باعث مهاجرت جوانان و نوجوانان این مناطق به شهرهای دیگر شده است و مردم این شهرستان از مسوولان استانی و کشوری درخواست رسیدگی به مشکلات این منطقه را دارند.
فرماندار تفرش اظهار کرد: شناسایی ظرفیت های اشتغالزا و ارایه طرح های ماندگار و درآمدزا در بخش کشاورزی، زمینه ورود سرمایه گذاران متخصص و کارآزموده به این شهرستان را فراهم می کند اما تلاش برای معرفی ظرفیت های این منطقه از سوی مسوولان در حد انتظار نیست.
شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده و بیش از نیمی از مردم این شهرستان از طریق کشاورزی و باغداری امرار معاش می کنند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

با حضور سرپرست استانداری مرکزی مسائل و مشکلات شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان مورد بررسی قرار گرفت
 

در دیدار حسن بیگی با صلاحی نماینده مردم شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی، مسایل و مشکلات حوزه انتخابیه این شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  حسن بیگی سرپرست استانداری مرکزی در این دیدار شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان را از شهرستان های مهم استان مرکزی برشمرد و گفت: در برنامه ریزی ها باید به این شهرستان ها توجه ویژه ای شود.
مهمترین محورهای مورد بحث در  این دیدار بررسی مشکلات روستایی، جاده ها  و حوزه بهداشت و درمان بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: 120 ویژه برنامه فرهنگی، ورزشی و تفریحی همزمان با دهه مبارک فجر در این شهرستان برگزار می شود.

 

« کریم حمیدوند » روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری مسابقه های ورزشی، مشاعره در سطح دانش آموزی، محفل انس با قرآن، صبحگاه سراسری و به صدا در آوردن زنگ انقلاب، مراسم زنگ انقلاب در دانشگاه و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب از جمله این آیین ها است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم جشن انقلاب، مسابقه فرهنگی کتاب خوانی و یادواره شهدای تفرش در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در دهه فجر از دیگر برنامه های این شهرستان است.

فرماندار شهرستان تفرش دیدار با سه خانواده شهید به مناسبت بمباران تفرش، دیدار با خانواده جانباز و ایثارگر علی اصغر ماستری، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و برگزاری نشست روشنگری با موضوع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را از عمده برنامه های دهه مبارک فجر امسال از سوی این فرمانداری عنوان کرد.

حمیدوند ادامه داد: همچنین در دهه مبارک فجر 28 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 113 میلیارد و 174 میلیون ریال در شهرستان تفرش به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با ورود تاریخی امام راحل در دوازدهم بهمن ماه و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدرسه حاج مسلم شمس و با حضور مسوولان شهرستانی و خانواده معزز شهدا این آیین آغاز می شود

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مصرف گرایی

 امام جمعه موقت تفرش گفت: اگر از خرید ومصرف کالاهای غربی، صهیونیستی خودداری کنیم سبب ضربه زدن به دشمن خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سرآبادانی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته در تفرش با اشاره به جایگاه پیامبران ونقش آنها در تعلیم وتعالی انسانها اظهار داشت: تعالیم پیامبران در برطرف کردن نواقص و نیازها و بهبود روش زندگی انسان‌ها نقش بسیار اساسی و مهمی را داشته است.

وی با اشاره به آیه 2 سوره جمعه به معرفی ویژگی‌های پیامبر(ص) پرداخت و افزود: پیامبر(ص) امی بودند یعنی معلم ندیده و یا از شخص دیگری چیزی نیاموخته و هر چه آموخته از عنایات پروردگار است.

امام جمعه موقت تفرش تصریح کرد: پیامبران برای تزکیه و تربیت انسان‌ها و انسان‌سازی در جهانی که پراز زرق وبرق دنیوی است، مبعوث شده‌اند.

حجت الاسلام سرآبادانی با اشاره به اهداف مبعوث شدن پیامبران گفت: پیامبران آمده‌اند که نادانسته‌های انسان را به او یاد بدهند، انسان از دیروز تا به امروز و تا زمان ظهور این‌گونه بوده است که همواره مسائل و موضوعات بسیاری را نمی‌داندو نیاز به شخصی است این نادانسته‌ها را به آنها بیاموزاند.

وی دوعامل جهالت و پیروی از هوای نفس را سبب اسارت انسانی دانست و افزود: پیامبران انسانها را به معروف امر واز منکر نهی می‌کنند، از ناپاکی‌ها دور وغل و زنجیرها را از دست و گردن انسان‌ها بازکرده‌اند.

خطیب نماز جمعه این هفته تفرش با اشاره به اهانت غربیها به ساحت پیامبر(ص) تصریح کرد: این عمل از دشمنان غیر منتظره نیست، این عمل نخستین بار نبوده وآخرین بار هم نخواهد بود، مردم مسلمان و ولایی بارها در مقابل این اهانت‌ها ایستاده وهمواره انزجار خود را اعلام کرده‌اند و اهانت به پیامبر(ص) نشانگر درماندگی دشمن در مقابل موج اسلام خواهی است.

حجت الاسلام سرآبادانی با اشاره به اقتصادمقاومتی گفت: اگر مسلمانان پیامبرگونه زندگی کنند دشمنان در برابر مسلمانان به زانو درخواهند آمد زیرا دشمنان ما اصلی‌ترین اهداف‌شان حفظ منافع مالیشان است. ما اگر از خرید ومصرف کالاهای غربی، صهیونیستی خودداری کنیم سبب ضربه زدن به دشمن می شویم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

«شکر الله حسن بیگی» روز سه شنبه با صدور حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان سرپرست استانداری استان مرکزی منصوب شد.

 

عبدلرضا رحمانی فضلی در این حکم ، حسن انجام وظایف و امور محوله را مورد تاکید قرار داده و خواستار توفیق برای سرپرست استانداری مرکزی شده است.

حسن بیگی پیش از این در سمت معاونت سیاسی استانداری استان مرکزی فعالیت داشته و در پی انتصاب «محمد حسین مقیمی» استاندار سابق مرکزی به عنوان معاونت سیاسی وزارت کشور ، برای سکانداری امور این استان برگزیده شده است.

شکرالله حسن بیگی 53 ساله، فرمانداری شهرستان های تفرش و محلات را در کارنامه اجرایی و سیاسی خود دارد.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر وسعت ، حدود یک و 82 صدم درصد خاک کشور را شامل می شود و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری استان مرکزی دارای 12 شهرستان ، 20 بخش، 33 شهر ، 62 دهستان، یکهزار و 273آبادی دارای سکنه و یکهزار و 814 آبادی خالی از سکنه است.

استان مرکزی که در سال 56 بر اساس تقسیمات کشوری با مرکزیت اراک به استان مستقل تبدیل شده تاکنون 17استاندار را بر مستند مدیریت خود تجربه کرده و متوسط عمر مدیریتی استانداران این خطه کمی بیشتر از دو سال بوده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

امام جمعه تفرش گفت: پیروی از شیوه پیامبر(ص) و زندگی به سبک ایشان از ضروریات جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تفرش دوری از گناهان را یکی از راه‌های هدایت انسان‌ها دانست و اظهار داشت: خداوند انسان‌های گناهکار را از جامعه دور می‌کند و اگر انسان‌ها از گناه دوری کنند به آمرزش دنیا و آخرت خواهند رسید.

وی افزود: "صداقت کلید همه خوبی‌ها و کلید تمام بدی‌ها دروغ است که بسیاری از خانواده‌ها بر اثر گفتن دروغ از هم می‌پاشند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد:دروغ عمر را کوتاه وانسان را از عفت و حیا دور می‌کند و بسیاری از افراد در جامعه بوسیله دروغ سعی دارند تا به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به مسئله عفت و حیا در جامعه گفت: مرتکب شدن به اعمال نادرست انسان را از حیا دور می‌کند و رعایت حیا سبب نزدیک شدن انسان به خداوند می‌شود.

وی افزود:دشمنان با مسموم کردن جامعه بدنبال از بین بردن عفت و حیا در بین زنان و مردان کشورهای اسلامی هستند که خداوند در قرآن نیز بر کنترل شهوت و رعایت حیا تاکید کرده است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: خوش اخلاقی با مردم عمر و روزی انسان را زیاد می‌کند و خیر دنیا و آخرت نصیب بندگان می‌شود.

حجت الاسلام مومنی شکرگزاری در همه شرایط را یکی ازخصایص مومنان دانست و گفت: انسان در کنار نعمت‌های خداوند و بودن در شرایط مناسب باید کمبودها را شاکر باشد و خداوند در این صورت است که ظرفیت وجودی انسان را افزایش می‌دهد و به روح او وسعت می‌بخشد.

وی جامع ترین تمدن در جهان را تمدن جهان اسلام دانست و افزود: پیروی از شیوه پیامبر(ص) و زندگی به سبک ایشان از ضروریات جامعه اسلامی است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: پیامبر(ص) بعد از ورود به بلاد با ساخت مسجد مردم را متحد می‌کرد و مساجد را مهمترین مراکز ترویج دین مبین اسلام قرار داده که این یکی از شیوه‌های ایجاد وحدت در میان مردم بود.

حجت الاسلام مومنی نماز جمعه را یکی از ارکان وحدت در جوامع دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود در جمع مردم قم بر وحدت میان جوامع تاکید کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش ندای تفرش ،" کریم حمید وند"  فرماندار تفرش طی پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت هنرمند فقید تفرشی مرحوم مرتضی احمدی ،فقدان این هنرمند را به عموم مردم تفرش ،جامعه هنری در عرصه تئاتر،سینما و تلویزیون تسلیت گفته است .

 

در ادامه این پیام آمده است : « اینجانب درگذشت استاد مرتضی احمدی، هنرمند متعهد، مردمی، خوش خلق، خوش نقش و پیشکسوت در زمینه بازیگری و صداپیشگی را که صدا و بازی او همیشه موجب سرور و ابتهاج مردم بود، به جامعه هنری ،خانواده محترم ایشان  و مردم فهیم و هنر دوست شهرستان تفرش تسلیت عرض می کنم.از خداوند بزرگ برای آن عزیز گرانمایه غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان محترمشان صبر و شکیبایی خواستارم.»

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عزاداری

امام جمعه تفرش گفت: بهتر است با فرهنگ سازی اجتماعات مردم تفرش به ویژه درعزاداری ها در یک مکان متمرکز کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام محمد مومنی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بهترین راه برای تقویت روح ایمان در جامعه را تعظیم شعائر دینی دانست و اظهار داشت: اگر شعائر دینی به درستی اهمیت داده شود، دین‌داری در جامعه فراگیر و روح باورهای دینی و ارزشهای اسلامی در جامعه احیا می‌شود.

وی اقامه عزای برای ائمه معصومین به خصوص امام حسین (ع) را از مهمترین شعائر دینی دانست و افزود: عزاداری برای ائمه معصومین(ع) دارای ثواب ویژه‌ای بوده که اگر مردم از آن آگاه بودند، با تمام وجود عزاداری می‌کردند.

امام جمعه تفرش وحدت امت اسلامی را فلسفه اصلی عزاداری‌ها دانست و تصریح کرد: فلسفه عزاداری این است که مردم به مسائل سیاسی عاشورا نیز توجه کنند که بخش عمده آن وحدت و یکپارچگی  امت اسلامی و جمع شدن زیر بیرق حضرت سیدالشهدا(ع) است که از این طریق می‌توانند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

حجت الاسلام مومنی پیاده روی عزاداران حسینی را نوعی حماسه نامید و گفت: هر سال شاهد حضور با شکوه عزاداران حسینی به مناسبت اربعین حسینی در کربلا هستیم که نوعی حماسه و جنگ با دستگاه‌های استکباری و نوعی برائت از ظالمین عالم است.

وی فرهنگ سازی جهت تجمع بیشترمردم در عزاداری‌های شهرستان در یک مکان را مهم دانست و افزود: بهتر است با فرهنگ سازی اجتماعات مردم تفرش به ویژه درعزاداری‌ها در یک مکان متمرکز کرد که این مسئله دوستان را امیدوار و دشمنان را نا امید می‌کند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به مراسم روز اربعین در تفرش تصریح کرد: باید با همکاری و هماهنگی ادارات، حضور مردم را در مراسم روز اربعین که در مصلی برگزار می‌شود پر رنگ‌تر کرده که انعکاس سیاسی و اجتماعی مطلوبی را دارد.

امام جمعه تفرش نماز را از شعائر مهم دینی دانست و گفت: نماز دانشگاهی است که همه نوع آموزشی اعم از امامت، ولایت، معاد، اخلاق، توکل و تواضع وجود دارد وبه خاطر همین است که در راس امور است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه خروجی برنامه‌های فرهنگی باید اهمیت دادن بیشتر به نماز باشد، تصریح کرد: باید در برنامه ریزی‌ها بیشتر دقت شود وسعی بر این باشد که خروجی برنامه‌های فرهنگی این باشد که نماز از مظلومیت در آمده و بیشتر به صحنه کشیده شود.

وی خاطر نشان کرد: مساجد پایگاه‌های تربیت انسانهای مومن و جهادی و مبارز است که اگر این سنگرها خالی شود باید ترسید و همه وظیفه داریم که زمینه‌های لازم برای حضور بیشتر مردم را فراهم و در این باره فرهنگ سازی نماییم.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه تفرش گفت: گرامیداشت اربعین، تعظیم شعائر دینی و رمز پویایی همیشگی نهضت حسینی و وفاداری به مکتب سرخ عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سیدمحمد مومنی در خطبه‌های آئین ‏عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری امام ‏حسین (ع) در روز اربعین اظهار داشت: اربعین روز بصیرت و میثاق با آرمان‌‌های امام‌ حسین(ع) بوده و در واقع اربعین یادآور خاطره مبارزه دو گروه حق و باطل است.

وی افزود‏: حضور عزاداران در اربعین حسینی نمایش شور حسینی و خلق حماسه حسینی دگری ‏است و شور عزاداران حسینی در اربعین حسینی در پیاده روی ‏عمومی بیست میلیونی به نمایش گذاشته شده است و در روزهای آینده این اجتماع حسینی ‏افزایش می‌یابد.‏

حجت الاسلام مومنی بر برگزاری باشکوه عزاداری در روز اربعین در این شهرستان تاکید کرد و ‏افزود:تمرکز عزاداری ها در مصلی این شهرستان و تجمیع هیئت‌های عزاداری سبب ‏باشکوه برگزار شدن عزاداری امام حسین(ع) می‌شود.‏

امام جمعه تفرش با اشاره به گرانی قیمت نان و نارضایتی مردم از این مسئله گفت: این ‏گرانی سبب فشار به طبقه اقتصادی جامعه می‌شود و یکی از سیاست‌های تعدیلی دولت ‏است.‏

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: افزایش قیمت نان سب جلوگیری از اسراف و نتظیم ‏قیمت ها در جامعه می شود و امید است دولت با تخصیص یارانه و هزینه های جانبی از ‏قشر ضعیف جامعه حمایت نماید.‏

وی با اشاره به روز بیمه این امر را یک سرمایه گذاری در جامعه عنوان کرد و افزود: بیمه ‏یک برنامه ریزی اقتصادی بمنظور کمک به نیازمندان و محرومین است.‏

امام جمعه تفرش بیمه را یک ضمانت نامه در برابر بلایا و سوانح دانست  و خاطر نشان ‏کرد: سرمایه گذاری برای آینده و ایجاد اطمینان خاطر برای خانواده مهمترین مزایای بیمه ‏هستند.‏

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

یادواره شهدا

امام جمعه تفرش گفت: یکی‌از اثرات باورمندی‌شهداء این بود که با گذشت سال‌ها از جنگ و زمان شهادت آنها نسلی‌که دوران آنها را درک نکرده برای بازدید مکان شهادت شهداء به سفرهای راهیان‌ نور اعزام می‌شوند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش‌،حجت‌الاسلام سیدمحمد مومنی ظهرامروز در یادواره شهداء روستای شهراب این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء اظهار شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب‌اسلامی یکی از اهدافیست که باید در برگزاری یادواره شهداء به آن اهمیت ویژه داد.

وی بسیجیان را پرچم‌داران نظام‌جمهوری اسلامی‌ایران دانست و افزود: شهداء با تقویت‌باورمندی به خداو سربلندی در آزمایش الهی به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و سربلندی دنیا و آخرت نصیب آنان شد.

امام جمعه تفرش با اشاره به تمایل نسل امروز برای بازدید از مناطق جنگی گفت: یکی‌از اثرات باورمندی‌شهداء این بود که با گذشت سال‌ها از جنگ و زمان شهادت آنها نسلی‌که دوران آنها را درک نکرده برای بازدید مکان شهادت شهداء به سفرهای راهیان‌ نور اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام مومنی تصریح‌کرد: خداوند بندگان خود را در برابر وقایع مختلف مورد آزمایش قرار می‌دهد و جنگ تحمیلی ایران یکی از سرافرازترین بندگان در آزمایش الهی هستند و خانواده و فرزندان شهداء باید در مسیر پدرانشان حرکت کنند تا همانند شهداء در آزمون الهی سربلند باشند.

اتحاد و هم گرایی رمز موفقیت رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس بود

فرمانده سپاه ناحیه تفرش نیز اتحاد و یکپارچگی رزمندگان در دفاع مقدس را یکی از رموز موفقیت جنگ دانست و گفت: رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های جوانان این سرزمین در دفاع و صیانت از اسلام، انقلاب و مردم به رهبری‌امام راحل در تاریخ ایران اسلامی ثبت شده است.

علی فراهانی بسیج را نیروهای خادم نظام دانست و افزود: بسیج یعنی آحاد مردم که دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارند و در تمام عرصه‌ها حضور موثر و سازنده دارند.

وی تصریح‌کرد: ثمره بسیج وحدت و یکپارچگی بوده و امروز در بسیاری از کشورهای همسایه بسیج مردمی شکل گرفته و زمانی که بسیج تشکیل شد سبب عقب‌نشینی دشمنان اسلام شد و بسیج تا به امروز ثمرات‌خود را نشان داده و در کشورهای همسایه و مسلمان نیز الگو شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش به اهداف و خصلت‌های شهداء اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری یادواره شهداء و آشنایی با سیره شهداء و تجدید میثاق با آرمان‌های شهداء و امام شهداست.

فراهانی افزود: تجلیل و تکریم شهداء سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه بقاء انقلاب اسلامی می‌شود و امروز به برکت خون شهداء بوده که ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین المللی بر قله افتخار ایستاده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماز جمعه ارومیه

امام جمعه تفرش در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: سبک زندگی اسلامی در خانواده ها از مهمترین مباحث اجتماعی در جامعه ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سیدمحمد مومنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی در خانواده‎ها از مهمترین مباحث اجتماعی در جامعه ایران است.

وی افزود: اصلاح خانواده‎ها سبب اصلاح جامعه می‌شود و بسیاری از اشتباهات ریشه در معصیت‌هایی است که در خانواده آسان برشمرده می‌شود.

امام جمعه تفرش بی‌تفاوتی تعدای از خانواده ها به منکرات را سبب نادیده گرفتن معروفات دانست و تصریح کرد: با نهادینه کردن و معرفی روش‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌توانیم به سمت سالم بودن جامعه هدایت شویم.

حجت الاسلام مومنی معرفی شیوه‎های کاربردی احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را یکی از راه های احیای این فریضه عنوان کرد و گفت: جستجو راه‌های مناسب و عملی و شناخت صحیح معروف و منکر باید در جامعه محقق شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه تفرش بسیج را یکی از مهمترین ارکان در ایران عنوان کرد و افزود: امروز در ایران بسیج 20 میلیونی به بسیج 70 میلیونی تبدیل شده و پشتوانه ایران اسلامی است.

امام جمعه تفرش اسلام هراسی را توطئه امروز دشمنان دانست و تصریج کرد: هدف اصلی امام حسین(ع) در سرزمین کربلا محقق شد و پیروز میدان فرزندان آل محمد(ص) بودند و امروز هدف اصلی دشمن از بین بردن نام اهل بیت است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به هدف گروه‏‎های تروریستی گفت: معرفی مذهب غیر واقعی توطئه آمریکا و اسرائیل است و با تقویت گروه‌های تروریستی می‌خواهند چهره اسلام را مخدوش و اختلاف در جهان اسلام را افزایش دهند.

وی افزود: بسیجیان پرچمدار جامعه هستند و دشمن می‌خواهد تفکر بسیجی را از بین ببرد و بسیجیان با حضور خود در همه صحنه‌ها نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

امام جمعه تفرش بسیجیان را نیروهای متعهد اسلام معرفی و تصریح کرد: سیجیان افتخار ایران اسلامی هستند و بسیجی امور دنیوی را در آباد کردن جامعه خلاصه می‌کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کتابخانه بروجرد1

فرماندار تفرش گفت: به منظور نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان تفرش، در طول این هفته عضویت در کتابخانه عمومی به صورت رایگان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، کریم حمیدوند در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی تفرش  اظهار کرد: کتاب یکی از مهمترین ابزارهای کمال بشری در عصر حاضر است و با توجه به کتاب میتوان بسیاری از تجارب گذشتگان را کسب کرد.

وی افزود: به منظور نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان تفرش، در طول این هفته عضویت در کتابخانه عمومی به صورت رایگان انجام شده و افراد می تواند از کتب موجود استفاده نمایند چراکه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بعنوان یکی از ضرورت های جامعه باید نهادینه شود.

کریم‌وند با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نسل جوان، تصریح کرد: با وجود پیشرفت های چشمگیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری و فرهنگ، کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه گسترده تر و تازه تر شده و جلوه ای پایدارتر پیدا کرده است.

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه گرایش همگانی مردم و به ویژه نسل جوان به ایده ها و آرمان های انقلاب اسلامی، در سایه درخت پر بار اسلام شکل گرفته است، گفت: اسلام، دین اندیشه و معرفت، دین دانش، کتاب و معنویت است و می توان گفت آیین آسمانی اسلام، پرچمدار کتاب و کتابخوانی است.

28 هزار نسخه در کتابخانه عمومی پروفسور حسابی موجود است

مدیر کتابخانه عمومی پروفسور حسابی در این جلسه با اشاره به عضویت فعال 1300 نفر در این کتابخانه گفت: 28هزار نسخه در مخازن کتابخانه تفرش با عناوین متعدد موجود است که پذیرای کتابخوانان و اعضای فعال این کتابخانه است.

مهدی جعفری با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی پروفسور حسابی تفرش در هفته کتاب و کتابخوانی افزود: در این نمایشگاه 1200کتاب کمک درسی ، روانشناسی ، مذهبی با  15الی 25 درصد تخفیف ارائه شده است که عموم علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه بازدید و خرید کنند.

وی تصریح کرد: فضاسازی تبلیغی ، تجلیل از کتابخوانان برتر در رده های سنی مختلف را از دیگر برنامه های هفته کتاب در تفرش به شمار می رود.

مسئول کتابخانه عمومی پروفسور حسابی تفرش گفت: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی، این کتابخانه درصدد است با اجرای برنامه های فرهنگی مانند راه اندازی ایستگاههای مطالعه در ادارات و پایانه های مسافربری و همچین راه اندازی کانون ادبی اندیشه جوان در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه ، گام های مثبتی را بردارد.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تفرش تا 30 آبان ماه هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 عصر در محل کتابخانه عمومی پروفسور حسابی پذیرای علاقمندان است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه شهرستان تفرش گفت: بسیج به عنوان نهادی مومن و برآمده از مردم که با اندیشه های امام شکل گرفت امروز با حضور همه گرایش های وفادار به نظام مهمترین عامل حفظ و تداوم نظام و انقلاب اسلامی در برابر توطئه ها و فتنه های دشمنان است.

 

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت‌الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش با اشاره به ضرورت مشورت در خانواده اظهار کرد: مشورت در خانواده یکی از رکن های اساسی است و برای تشویق فرزندان نباید از اجبار استفاده کرد.

وی افزود:استفاده از تشویق های معنوی در سوق دادن جونان و نوجوانان به انجام کارهای حسنه موثر است و دور کردن فرزندان امروز از هجمه‌های فرهنگی وظیفه‌ای است که بر دوش تمامی افراد است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: استفاده از تشویق در احیای امر به معروف و نهی از منکر موثر بوده و نصیحت و برقراری دوستی بهترین راه تربیت صحیح است.

وی افزود: حفظ زبان یکی از راه های دوری از معصیت بوده و معصیت زبان از بین برنده تمام عبادت ها است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی مطالعه را مفیدترین سرگرمی برای اوقات فراغت عنوان کرد و گفت: با مطالعه می‌توانیم بسیاری از تجارب گذشتگان را دریافت کنیم و به اندوخته های علمی خود بیفزاییم.

امام جمعه تفرش به اجرای برنامه های متنوع در هفته فرهنگی تفرش اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و معرفی قابلیت های این شهرستان در هفته فرهنگی و نمایش توانمندی های مردم تفرش از مهمترین مزیت های این هفته است.

وی اجرای هفته فرهنگی در تفرش را سبب ایجاد روحیه نشاط و همبستگی اجتماعی در بین مردم شهرستان دانست و افزود: کارهای فرهنگی باید در سطح استان بیشتر مورد توجه باشد و با دقت بیشتری به شهرستان ها برنامه های مختلف ارائه شود.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: از رسانه و خبرنگاران بمنظور پوشش خبری مناسب هفته فرهنگی این شهرستان در کنار دیگر ادارات فعال تقدیر می کنیم.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج یک نعمت ناشناخته الهی است و روحیه بسیج رزمندگان سبب پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس شد.

امام جمعه تفرش افزود: رسالت مسئولان فرهنگی ترویج روحیه ایثار و شهادت در جهت ایجاد فرهنگ شهادت است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان تفرش نشست تخصصی جنگ نرم در شبکه‌های ماهواره‌ای با حضور مدیران، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.

 خبرگزاری فارس: برگزاری نشست تخصصی جنگ نرم در شبکه‌های ماهواره‌ای در دانشگاه تفرش

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک یک استاد دانشگاه صبح امروز در این نشست گفت: جنگ نرم یک جنگ تمام عیار فرهنگی دنیای غرب است که از رسانه‌های دیداری و شنیداری برای ضربه زدن به باورها و متلاشی کردن کانون خانواده و نهادینه کردن سبک زندگی غربی در جوامع مسلمان بهره برده است.

مصطفی مشایخی افزود: کنترل ورودی ذهن جوانان و نوجوانان یک راه مبارزه مهم با جنگ نرم دشمن است.

وی با بیان این که تفاوت‌های گوناگونی بین جنگ نرم و سخت وجود دارد اضافه کرد: در این راستا تفاوت در قلمرو، تفاوت در ابزار و تفاوت در هدف سه نوع تفاوت مورد توجه بین جنگ نرم و سخت است.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف جنگ نرم تسخیر افکار و اندیشه افراد است که دشمن برای تحقق این هدف از ابزار ماهواره استفاده فراوان کرده است.

مشایخی با اشاره به این که در خصوص ماهواره دو دیدگاه تفاوتی و تهاجمی وجود دارد، اضافه کرد: در دیدگاه تفاوتی ما دارای تفاوت فرهنگی با غرب هستیم زیرا فرهنگ غرب فرهنگ برهنگی و لیبرال دموکراسی است و فرهنگ ما فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: از این رو راهکار مقابله با تهاجمات ماهواره‌ای و دیکتاتوری رسانه‌ای غرب افزایش سواد رسانه‌ای و تشخیص تفاوت‌های فرهنگی و بیان آن برای جوانان و نوجوانان و حتی کودکان از طریق والدین است زیرا غرب سعی دارد با تغییرات تدریجی فرهنگ جوامع ضمن نهادینه کردن سبک زندگی غربی در جوامع مسلمان کانون خانواده را متلاشی کند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: خود ساختگی در دوران کودکی مقدمه واکسینه شدن در برابر توطئه‌ها و جنگ نرم در دوران نوجوانی و جوانی است که این امر باید از سوی والدین مورد توجه قرار گیرد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

استاندار استان مرکزی گفت: هنرمندان برای حفط هنر، استقلال و آزادی فرهنگ کشور در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارند.

 

« محمد حسین مقیمی » شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان تعزیه، پژوهشگران علمی، فرهنگی، هنری و ورزشکاران شهرستان تفرش افزود: هنرمندان مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که با از جان گذشتگی از کیان، استقلال و آزادی کشور دفاع کردند برای حفظ آداب و رسوم و استقلال فرهنگی کشور تلاش می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت های هنری که برای ارتقاء سطح فرهنگی، منافع ملی و استقلال کشور باشد دارای اهمیت و راهگشا است و اگر از آن مانند رسانه های غربی برای تخریب و هجمه فرهنگی استفاده شود موجبات انحراف جوانان را فراهم می کند.

مقیمی خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام که دوست ندارند جمهوری اسلامی ایران به اهداف خود دست یابد از فرهنگ در قالب تهاجم فرهنگی از طریق کانال های تلویزیونی و اینترنتی و فعالیت های گوناگون بهره می برند تا مردم را از فرهنگ اصیل ایرانی و استقلال و آزادی دور کنند.

وی اظهار کرد: هنر متعهد هنری است که در راستای استقلال ، آزادی و برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود و این هنر ارزشمند مورد تایید جامعه اسلامی است.

استاندار استان مرکزی یادآور شد: نمایش تعزیه بعد از گذشت یک هزار و 400 سال از واقعه کربلا، امروز در قالب شعر، حرکات شمشیر و فولکلوریک، رشادت ها، شهامت ها و میدان داری های این واقعه عظیم تاریخی را زنده نگاه داشته و مردم را با دلاوری های امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان آشنا می کند.

مقیمی ادامه داد: هنرمندان و پیشکسوتان تفرش که برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند و تاریخ پر افتخار این شهرستان را رقم زدند مایه افتخار جهان و ایران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تفرش مهد علم، ادب، سیاست، و هنر است و باید از این موقعیت و ظرفیت ارزشمند برای تقویت و پشتیبانی از هنرمندان این شهرستان استفاده شود.

سید« محمد حسینی » افزود: تجلیل، تشکر و قدردانی از هنرمندان کاری دشوار است، چرا که قیمت گذاری بر روی آثار هنری از جمله نمایشی، تجسمی دشوار و در برخی مواقع غیر ممکن است.

در این نشست که به مناسبت هفته فرهنگی تفرش ( 17 تا 23) از سری برنامه های هفته های فرهنگی شهرستانهای استان مرکزی برگزار شد، از پیشکسوتان، هنرمندان، ورزشکاران، فرزندان شهدا و نخبگان این شهرستان با حضور استاندار، معاونین استاندار و مدیران کل اجرایی استان تقدیر شد.

استاندار استان مرکزی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان تفرش از نمایشگاه محصولات فرهنگی واقع در تکیه زاغرم این شهرستان دیدن کرد و از نزدیک با فعالیت ها، آثار و مشکلات هنرمندان آشنا شد.

تفرش قدیم از دو منطقه فم و طرخوران تشکیل شده بود و هم اینک نیز حول همین دو منطقه بسط و گسترش یافته و به لحاظ آب و هوای مناسب ، مردم میهمان نواز و جاذبه های فرهنگی،تاریخی، هنری و علمی متعدد هر ساله پذیرای انبوه مسافران از اقصی نقاط ایران می باشد.

این شهرستان دارای یک بخش و چهار دهستان است که مساحتی حدود دو هزار و 792 کیلومتر مربع را شامل می شود و حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 21:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

هفته فرهنگی

 امام جمعه موقت تفرش گفت: تفرش به سبب داشتن مفاخر فراوان، ظرفیت نخپه پروری را دارد که باید از هفته فرهنگی در این راستا به درستی استفاده شود.

به،گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت‌الاسلام مصطفی‌مهدیان عصر امروز در جلسه‌ ‌کارگروه‌ اموراجتماعی و فرهنگی استان مرکزی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: باید در راستای پیروی از منویات مقام معظم‌رهبری در مورد شعار امسال تلاش شود و مسئولان در این زمینه گام‌های تایرگذاری را بردارند.

وی افزود: انجام کارهای فرهنگی می‌تواند در رشد و شکوفایی هربخش تاثیر گذار باشد و انجام کارهای فرهنگی توسط مردم بسیار مهم بوده که باید در این راستا و نهادینه کردن این اموردر جامعه گام برداریم.

امام جمعه موقت تفرش تصریح کرد: انقلاب امام حسین(ع) یک انقلاب فکری و فرهنگی بوده که باید به آن توجه شود و فرهنگ عاشورایی در جامعه تبیین شود زیرا پیام عاشورای حسینی(ع) چیزی جز اصلاح فکر، رشد باورهای دینی و امر به معروف و نهی از منکر نبوده و باید برای احیای این فریضه با همکاری مسئولان گام برداشت.

حجت الاسلام مهدیان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک کار فرهنگی بوده گفت: این فرهنگ باید هم‌سو با اهداف نظام و انقلاب و نیز پیروی از موازین اسلامی در جامعه انجام شود تا بتواند به نسل‌های بعدی نیز منتقل شود و در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: انجام کار فرهنگی باید در جامعه رشد و شکوفایی ایجاد کند و بتواند افراد را به پیشرفت نزدیک کند که اگر این مهم رخ ندهدکار فرهنگی یک تبلیغ محسوب می‌شود که باید انجام این امور به دست علماء و بزرگان بیفتد تا بتواند تاثیرگذار باش.

امام جمعه موقت تفرش تصریح کرد: باید از حضور جوانان در انجام کارهای فرهنگی استفاده شود و این قشر بتوانند در جامعه حضوری پررنگ تر داشته باشند که اگر این اتفاق بیفتد جامعه به اهداف متعالی خود می‌رسد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دری نجف آبادی/امام جمعه اراک

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: باید فرهنگ مدرسه‌سازی را در جامعه گسترش و وسعت دهیم و برای نهادینه سازی این فرهنگ خداپسندانه در جامعه تلاش کنیم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم در تفرش، آیت الله دری نجف آبادی در آیین بهره برداری از مدرسه حاج مصطفی حاج حسنی تفرش با اشاره به فرهنگ ساخت مدرسه اظهار کرد: باید فرهنگ مدرسه‌سازی را در جامعه گسترش و وسعت دهیم و برای نهادینه سازی این فرهنگ خداپسندانه در جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: کارهایی که با اخلاص و به منظور کسب رضای الهی انجام شود ماندگار بوده و کار مدرسه‌سازی نیز از جمله کارهای خیری است که ماندگار و ارزش بالایی نزد خداوند متعال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به گسترش امکانات آموزشی گفت: در دوران پیش از انقلاب، فقط 55 هزار مدرسه با سرانه حدود 60 متر برای هر کلاس ساخته شده بود اما بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، این رقم به 110 هزار مدرسه با سرانه 120 مترمربع برای هر کلاس رسیده است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: فرهنگ مدرسه سازی از سوی خیران مدرسه ساز در سال‌های گذشته به خوبی در سطح جامعه نهادینه شده است.

وی افزود: اسلام سبب پیوند میان مردم و افراد جامعه شده و این استحکام با مشارکت‌های مردم در امر خیر با دوام شده و سبب سعادت دنیا و آخرت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق اهداف گفت: تحقق اهداف و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی در جامعه با تلاش همه جانبه در همه ابعاد مختلف و در عرصه تعلیم و تربیت امکان پذیر است.

آیت الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: برای توسعه کشور در عرصه آموزش و پرورش باید تلاش کرد زیرا تعلیم وتربیت بزرگترین سرمایه برای رشد و تعالی هر جامعه‌ای است.

وی‌افزود: اگر برای دانش‌آموزان در کلاس‌های درس فضای مناسبی فراهم شود می‌توان با پرورش نیروهای‌خلاق و توانمند آینده روشنی را رقم زد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به خیران مدرسه ساز گفت: خیران با کمک‌های مالی و معنوی خود پشتیبان دولت در ساخت و تجهیز مدارس محسوب می‌شوند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

غرب باید به جای تحریم، واقعیت های ایران را ببیند
خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: غرب باید به جای تحریم واقعیت های ایران را ببیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  و امام جمعه اراک، (20 آبان) در چهل و پنجمین کارگروه تاخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که با مشارکت شهرستان تفرش با اشاره به تحریم های ظالمانه شواری امنیت علیه ایران گفت: غرب تا کنون فهمیده که تحریم ها هرگز علیه ملت ایران راه به جایی نبرده است.

وی ادامه داد: ظریف و وزیر امور خارجه امریکا و اشتون دو روز در مسقط با یکدیگر دیدار کردند که در آن ظریف تاکید داشته برنامه هسته ای ایران هیچ گاه هدف نظامی نداشته و نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تحریم های ظالمانه علیه ایران نتیجه ای برای بیگانگان در بر نداشته است.

وی با بیان اینکه تلاش همه جانبه در لایه های مختلف جامعه سبب موفقیت ما در بخش های مختلف می شود، بیان کرد: حفظ تحریم ها توسط شورای امنیت بر علیه ایران ظالمانه است و این مساله بسیار حساسی بود و نباید در این مسیر سهل انگاری و کوتاهی شود.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه ایران تا جایی که توانست در برابر خواسته های شورای امنیت کوتاه آمده است، اظهار کرد: اما شورای امنیت در بخش تحریم ها مرحله ای عمل کرده و تا اطمینان کامل از سوی ایران تحریم ها را مرحله ای حذف می کند.

 

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت خود کفایی و خود اتکایی ملت ایران بیان کرد: استفاده از فرصت ها، شرط خود اتکایی و اشتغال مولد است.

 

استان برای انجام برنامه ششم توسعه آماده شود

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها و نهاد ها و مردم در برابر وظایف و مسئولیت های که بر عهده دارند مسئولند، افزود: همه افراد به عنوان بخشی از بدنه جامعه باید خود را مسئول دانسته و در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی کوشا باشند.

امام جمعه اراک ادامه داد: اگر انجام فعالیت ها به نحو احسن صورت گیردجامعه اسلامی ایران به جایگاه اصلی خود دست خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انجام و اتمام کارهای نیمه تمام تاکید کرد و گفت: باید برنامه های که برای استان تدوین شده است به درستی انجام شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در سال جاری بودجه مطلوبی به استان ها ارایه نشده است، ادامه داد: با این حال برنامه پنجم روبه اتمام است و باید آماده برنامه ریزی برای برنامه ششم توسعه شویم.

تاسیس شرکت های سهامی عام زمینه ای برای سرمایه گذاری است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی شرکت های سهامی عام در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: شرکت سهامی عام در استان های دیگر تشکیل شده است و استان مرکزی نیز باید در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه  شرکت سهامی عام زمینه ای برای سرمایه گذاری، صندوق پس انداز و قدرتی برای ایجاد بخش های تولیدی و مختلف در جامعه است، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت ها برای رشد و توسعه و پیشرفت استان استفاده شود.

فرهنگ سازی راهی برای پیشگیری از ابتذال و بی بند وباری است

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید محمد مومنی، امام جمعه شهرستان تفرش نیز در سخنانی با اشاره به اینکه با فرهنگ سازی می توان از ابتذال و بی بند و باری جلوگیری کنیم، گفت: فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی راهی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگزفته از انقلاب امام حسین علیه السلام بود، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فکری و فرهنگی بود که سبب معرفی به تمام دنیا شد.

امام جمعه شهرستان تفرش نامگذاری سال جاری را به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نشان از تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: رهبر انقلاب از ابتدای امسال به مسایل فرهنگی تاکید داشته و آن را مهمتر از مسایل اقتصادی عنوان کرده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه/ دری نجف ابادی

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه دولت یازدهم تاکنون به تعهدات خود پایبند بوده گفت: دولت تدبیر و امید در راستای تعهدات خود به خوبی گام برداشته که باید به آن فرصت داده شود تا بتواند به تعهدات نیمه کاره خود نیز عمل کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در چهل و پنجمین کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در شهرستان تفرش با اشاره به اینکه در حال حاضر تحریم‌ها فشارهای زیادی را بر مردم اعمال کرده اظهار کرد: در این راستا و مرتفع کردن مشکلات این بخش در مذاکرات نباید به تمامی خواسته‌های طرف مقابل پاسخ مثبت داد.

وی افزود:مدیران و مسئولان در مقابل مردم و جامعه مسئول هستند و باید در رفع مشکلات کشور گام بردارند و رضایت مردم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مسئولیت تمامی افراد در دستگاه‌های اجرایی و نهادها از بعد فردی خارج شده و جنبه عمومی پیدا کرده و باید در این راستا به منافع عمومی توجه ویژه شود و افراد به درستی و با رضایت خداوند به انجام امور بپردازند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه افراد باید در آخرت پاسخگو باشند گفت: کسانی که مسئولیت بخشی را به عهده دارند باید با هوشیاری بیشتری به ارائه خدمات به مردم بپردازند و به درستی به وظایف خود عمل کنند تا بتوانند در قیامت سربلند باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: وضعیت تخصیص بودجه در استان مرکزی مطلوب نیست و باید با اولویت بندی طرح‌ها خود را برای برنامه ششم آماده کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه تاکنون نتیجه مذاکرات مشخص نشده گفت: کشور باید با هوشیاری حرکت کند و نباید اجازه دهد تحریم ها سبب تن دادن به خواسته‌های کشورهای مقابل شود.

وی افزود: باید مطالبات ملت ایران مورد توجه قرار گیرد و تحریم ها علیه ایران لغو شود که این مهم بزرگ ترین ظلم به ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در کشور باید برنامه ریزی شود و مسئولان نباید با تبلیغات کذایی برنامه 2 سال آینده را تدوین کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه دولت یازدهم تاکنون به تعهدات خود پایبند بوده گفت: دولت تدبیر و امید در راستای تعهدات خود به خوبی گام برداشته که باید به آن فرصت داده شود تا بتواند به تعهدات نیمه کاره خود نیز عمل کند.

وی افزود: یارانه ها بار سنگین مالی را بر دوش دولت گذاشته که باید مردم را در این زمینه توجیه کرد ومدیران و مسئولان باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در تکمیل پروژه های عمرانی باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و باید در راستای بهبود وضعیت اقتصادی تفرش باید صندوق اعتباری و مالی با حضور مردم تاسیس شود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها برای رشد، توسعه و پیشرفت استان استفاده شود گفت:  مردم باید با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در کشور گام برداشت تا بتوان با یک عزم ملی و مدیریت جهادی پیشرفت کنیم.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: ظرفیت های اشتغالزایی و کسب درامد از حوزه گردشگری در این شهرستان نیازمد برجسته سازی است.

 

«کریم حمیدوند» روز شنبه در نشست کارگروه آمایش محیط زیست شهرستان تفرش در اراک افزود: توسعه معادن در این شهرستان علاوه بر ایجاد خسارت بر محیط زیست تنها برای روستاییان مستقر در این منطقه ایجاد اشتغال می کند ولی با توسعه وایجاد زیرساخت های گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم منطقه م یز پیشرفت می کند.

وی ادامه داد: شهرستان تفرش از توانمندی مناسبی در بخش گردشگری طبیعی برخوردار است و بایستی در سایه برنامه ریزی شرایطی ایجاد شود تا ضمن حفظ سرمایه های زیستی، تولید ثروتو ایجاد اشتغال از این ظرفیتها محقق شود.

حمیدوند بیان کرد: با تغییر رویکرد در این منطقه می توا ظرفیتهای طبیعی و تاریخی گردشگری را بستری برای رفع بیکاری و یکی از موتورهای توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی شهرستان تبدیل کرد.

فرماندار شهرستان تفرش بیان کرد: در شهرستان تفرش 27 هزار هکتار با عنوا شکار ممنوع تحت مدیریت زیست محیطی است که بعد از منطقه هفتاد قله شهرستان اراک دومین عرصه حفاظتی زیستی استان مرکزی محسوب می شود.

حمیدوند بیان کرد: با توجه به اینکه 80 درصد فاضلاب های این شهرستان را پساب های خانگی تشکیل می دهد ایجاد تصفیه خانه صنعتی و توسعه شبکه فاضلاب این شهرستان در دستور کار است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی در این نشست گفت: بر اساس گزارش ارزیابی زیستی شهرستانهای استان مرکزی مشکلات متعدد زیست محیطی در شهرستانها وجود دارد که نیازمند پیگیری است.

«امیر انصاری» افزود: گزارش های زیست محیطی هشت شهرستان استان همراه با ارزیابی های کارشناسی در حضور مسوولان استان طرح شده و برای حل آنها با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: 12 شاخص زیست محیطی در خصوص شهرستان های این استان مورد بررسی قرار گرفته که از این حیث وضعیت زیست محیطی مطقه شرایط خوبی ندارد.

انصاری در بخشی از سخنانش گفت: ارتقاء منطقه بازرجان تفرش، برنامه ریزی برای محافظت و توسعه حاشیه تفرش و ایجاد طرح باغ شهر این شهرستان را در سایه برنامه های کارآمد می طلبد.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: ایجاد ویلا در مناطق طبیعی و محیط زیست شهرستان تفرش، تعیین تکلیف کارخانه آسفالت شهرداری، مشکل تصفیه خانه شهری و صنعتی این شهرستان و کمبود نیرو و امکانات از دغدغه های محیط زیست این شهرستان است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی در این نشست گفت: شهرستان تفرش منطقه ای مناسب برای توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری در استان است و باید از این ظرفیتها بهره گرفته شود.

سید «محمد حسینی» افزود: توسعه صنعت در استان باید به صورت نظام مند و با هماهنگی محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی استان انجام شود تا به محیط زیست و گردشگری استان لطمه ای وارد نشود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه تفرش گفت: تهاجم فرهنگی دشمن عفاف و حجاب را نشانه گرفته بنابراین باید دانست توسعه فرهنگ حجاب در جامعه نیازمند فرهنگ سازی دقیق است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش اظهار کزرد: فلسفه خواندن نماز باید بدرستی برای جوانان تبیین شود.

وی افزود: نماز انسان‌ها را از شیطان دور می‌کند و این واجب برای دوری از محرمات توصیه شده است و باید براین واجب توجهی ویژه شود.

امام جمعه تفرش حجاب را مصونیت زنان و مردان در جامعه عنوان و تصریح کرد: حجاب در جامعه از بسیاری از محرمان و منکرها جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام حسین(ع) بمنظور احیای دو فریضه امر به معروف و اقامه نماز قیام کرد و امروز باید امر به معروف در جامعه نهادینه شود تا جامعه سالم داشته باشیم.

وی تشویق جوانان در ادای فرایض دینی را موثر عنوان کرد و افزود: بزرگان ما دوست داشتند تا کارهای خداپسندانه مورد توجه قرار گیرد و امروز باید جوانان را در ادای امور نیک مورد تشویق قرار داد.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: فرا رسیدن ماه محرم فرصتی است برای اثبات بندگی و باید در عصر حاضر مردم خود را در کربلایی دیگر فرض کنند و به اقامه اهداف امام حسین مبادرت نمایند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به راه‌های قرار گرفتن در مسیر عاشورائیان گفت: ماهواره نگاه نکردن، دوری از فساد، رعایت عفاف و حجاب را شاهراه‌های قرار گرفتن در مسیر عاشورائیان و امام حسین(ع) است.

وی ارتحال آیت الله مهدوی کنی را به جامعه مسلمانان تسلیت گفت و افزود: وی را مردی بزرگ است که خود را وقف انقلاب کرد و در شرایط حساس امام و جامعه ایران اسلامی را تنها نگذاشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 امام جمعه تفرش گفت: امروز بسیاری از توطئه‌های دشمن با عزاداری ماه محرم و حضور مردم در خیابانها در ظهر عاشورا خنثی می‌شود و باید اقامه عزای امام حسین(ع) را یک نعمت گرانقدر دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سیدمحمد مومنی در دومین همایش شناسایی آسیب‌های عزاداری در تفرش با اشاره به اهمیت بزرگداشت حماسه عاشورا اظهار کرد: بزرگداشت حماسه عاشورا، بزرگداشت شعائر دینی است و باید توجه داشت که پیروی از نهضت امام حسین(ع) سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام سیدمحمد مومنی افزود: امام راحل(ره) در سخنانشان با الگوگیری از حماسه عاشورا، همواره انقلاب اسلامی را ادامه دهنده نهضت امام حسین(ع) عنوان کرده و هدف و ماهیت نظام اسلامی را منطبق با نهضت کربلا سازماندهی کردند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر شاخص‌ترین شعار و حقیقت فرهنگ عاشورایی است، تصریح کرد: امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر و بر پایی نماز و واجبات الهی است و این هدف آرمانی امروز در جامعه ما باید به بهترین شکل ظهور پیدا کند.

امام جمعه تفرش بر ضرورت دوری از بدعت و خرافه در هیئت های مذهبی تاکید کرد و گفت: شأن و منزلت مجالس عزادارای باید حفظ شود و نیاز است مسئولان هیئت ها، مدحان و روحانیان از این انحرافات جلوگیری کنند.

حجت الاسلام مومنی افزود: در ماه محرم حضور نوجوانان و جوانان در مراکز مذهبی نظیر مسجد و هیئت افزایش پیدا می‌کند و این یک فرصت برای روحانیون و مدحان ماست تا نسل سوم انقلاب اسلامی را با مبانی عقیدتی و اسلامی آشنا کنند و کسی نباید این فرصت را به راحتی از دست بدهد.

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از توطئه های دشمن با عزاداری ماه محرم و حضور مردم در خیابانها در ظهر عاشورا خنثی می شود و باید اقامه عزای امام حسین(ع) را یک نعمت گرانقدر دانست.

حجت الاسلام با اشاره نماز و امر به معروف که دو هدف مهم قیام عاشورا هستند ‏افزود: اقامه نماز جماعت در ظهر عاشورا ‏و از بین منکرات در عزاداری، عدم استفاده از سخنرانان کم تجربه و ‏جلوگیری از اذیت و آزار مردم در ‏عزاداری مهمترین مواردی است که عمل کردن به آنها از بین بردن آسیب ها ‏را آسان می کند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:14 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از واگذار شدن مدیریت آب انتقالی از سرشاخه های دز به استان قم خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، 'احمد امیرآبادی فراهانی' یکشنبه شب در نشست صمیمی خود با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: مجمع نمایندگان استان قم با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی دیگر نماینده قم برگزار شد و مصوباتی خوبی در زمینه بحث آب و الحاق شهرهای دلیجان و محلات به استان قم داشتیم.

وی ادامه داد: سه شنبه گذشته جلسه مشترکی را نیز با وزیر نیرو برگزار کردیم و با موافقت حمید چیت چیان بنا بر آن شد که مدیریت آب انتقالی از سرشاخه های دز به استان های قم و اصفهان به قم واگذار شود.

وی افزود: اگر مدیریت آب انتقالی به قم داده نمی شود آب در بالادست به میزان بیشتر از مجاز برداشت می شد و چیزی از آب به اهالی قم نمی رسید.

نماینده مردم قم گفت: هم چنین در جلسه مشترک با وزیر نیرو قرار بر آن شد که یک خط لوله یک هزار و 200 میلیمتری از سلفچگان به سمت ساوه برود و از این خط لوله دو خط لوله 100 میلیمتری ، آب را به بخش های جعفریه و خلجستان قم ببرد.

وی اظهار داشت: در جلسه مجمع نمایندگان قم همچنین در مورد الحاق شهرهای دلیجان و محلات به قم بحث و تبادل نظر و قرار بر آن شد که مذاکرات لازم از سوی نمایندگان با وزیر کشور برای الحاق این دو شهر به استان قم انجام شود.

وی با بیان این که مردم شهرهای دلیجان و محلات علاقه زیادی به پیوستن به استان قم دارند، گفت: دلیجان و محلات در مسیر خط لوله انتقال آب سرشاخه های دز به قم قرار دارند و الحاق این دوشهر باعث می شود که حوزه قضایی و انتظامی این دوشهر به قم اضافه شده و نظارت استان بر خارج شدن آب از مسیر اصلی اش قوی تر شود.

امیر آبادی بیان داشت: با اضافه شدن محلات و دلیجان به قم، مساحت سرزمینی این استان دو برابر می شود و این در حالی است که تنها 60 هزار نفر به جمعیت استان قم اضافه خواهد شد.

وی همچنین در مورد الحاق شهرهای ساوه و تفرش به قم نیز گفت: الحاق این دو شهر در اولویت ما نیستند اما نمایندگان این شهرها و اهالی آنها می توانند راسا اقدامات خود را انجام دهند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سرپرست فرمانداری شهرستان تفرش امنیت را از مولفه های مهم توسعه دانست و گفت: امنیت از نعمت های بزرگ است که نبود آن زندگی بشر را به مخاطره می اندازد و تلاش برای حفظ این نعمت امری ضروری است.

 

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، «کریم حمیدوند» در دیدار با فرمانده و کارکنان انتظامی شهرستان تفرش افزود: جامعه در سایه امنیت می تواند پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند و جمهوری اسلامی ایران از این نعمت بزرگ برخوردار است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی از دستگاه هایی است که در ایجاد امنیت جامعه نقش موثری دارد و کارکنان این نهاد تمام تلاش خود را شبانه روز در این راستا به کار گرفته اند و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش نیز در این دیدار گفت: امنیت یکی از اساسی ترین ارکان بقاء یک نظام است.

سرگرد «سیروس دالوند» افزود: نیروی انتظامی این شهرستان تمام تلاش خود را برای حفظ و ارتقاء امنیت به کار گرفته و در این راستا طرح های مختلفی را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در برخورد با جرایم مختلف همه توان خود را به کار گرفته و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

حسن بیگی/معاون سیاسی مرکزی

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: سرزمین ها باید بر اساس قابلیت های آنها سرمایه گذاری شوند و بر روی استعدادهای منطقه ای به طور ویژه سرمایه گذاری انجام شود که در همین راستا زیرساخت‌های سرمایه گذاری در استان بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، شکرالله حسن بیگی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار تفرش اظهار کرد: ایجاد امنیت و زمینه مناسب جهت حضور سرمایه گذاران و ایجاد ارتباط موثر با مردم از مهمترین وظایف فرمانداران است.

وی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از اقدامات موثر دولت در چند ماه گذشته است که مدیران باید با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی در جهت رفع مشکلات گام های موثر بردارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد: نرخ بیکاری از 8.6به 7.2 کاهش یافته و با اجرای سیاست ها و استفاده از ظرفیت ها این رقم نیز باید کاهش یابد.

حسن بیگی با اشاره به کم توجهی به تفرش گفت: تفرش یکی از شهرستان های نخبه پرور است که با وجود ظرفیت ها و بسترهای مناسب کمتر به آن توجه شده و این شهرستان در توسعه زیرساخت های تولیدی، صنعتی و کشاورزی کمتر توسعه یافته است.

وی افزود:تفرش با وجود داشتن مناظری بکر و طبیعی موقعیت ویژه ای برای صنعت گردشگری دارد و لازم است در این زمینه سرمایه گذاری های مناسبی انجام شده تا به فعلیت برسند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد: مردم در سایه امنیت زندگی راحتی دارند و اینکه حکومت در بخش‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی امنیت و شرایط زندگی راحت را تامین کرده از سوی مردم احساس شود.

حسن بیگی با اشاره به وعده های غیرعملی گفت: فرمانداران وعده های غیرعملی ندهند و از دادن وعده هایی که توان اجرایی آنها را ندارند بپرهیزند و برای ایجاد اشتغال و حفظ امنیت بکوشند.

وی افزود: سرزمین ها باید بر اساس قابلیت های آنها سرمایه گذاری شوند و بر روی استعدادهای منطقه ای به طور ویژه سرمایه گذاری انجام شود و با حفظ استغال و تولید موجود توسعه زیرساخت های تولید و اشتغال نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه موقت شهرستان تفرش گفت: سینما باید با مدیریت متدین اداره شود ومسئولان فرهنگی باید در برابر هجوم فرهنگی شجاعانه ایستادگی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام مصطفی مهدیان در خطبه های نماز جمعه این هفته تفرش اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد بهبود وضع بهداشتی مردم هستیم.

وی افزود: تخصیص بخشی از یارانه ها به حوزه بهداشت و سلامت و اجرای طرح تحول نظام سلامت گام درستی بود که در دولت جدید برداشته شده و این امر سبب رضایت مندی مردم شده است.

امام جمعه موقت شهرستان تفرش تصریح کرد: در قانون هدفمندی یارانه ها تاکید بر این است که یارانه به مردم نیازمند تعلق گیرد تا سطح زندگی و معیشت انان ارتقاء یافته و توانمند شوند.

حجت الاسلام مهدیان با اشاره به اهمیت همدلی گفت: توسعه کشور و دستیابی به جایگاه شایسته و ارتقاء آن تنها با اتحاد و همدلی مردم ممکن می شود و مردم باید در همه امور مشارکت داشته تا جامعه با همکاری همه به جلو قدم بردارد.

وی افزود: بسیج یکی از نهادهایی است که با تدبیر امام خمینی(ره) پایه گذاری شد و یکی از مهمترین نهادهایی است که با نشان دادن کارکرد مثمر ثمر خود می تواند نقش مهمی را در هدایت مردم در مسیر اسلمی به اهداف بلند خود ایفا کند.

امام جمعه موقت تفرش با اشاره به تودیع و معارفه فرماندار شهرستان تفرش تصریح کرد: مسئولان و دولتمردان باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و دولت نیز به وعده های خود عمل کند.

حجت الاسلام مهدیان با اشاره به گروهک تروریستی داعش گفت: داعش فرزند نامشروع آمریکا و اسرائیل است و خود آمریکا این گروه را در کارها هدایت و حمایت میکند و با فتنه ها و کارهای اشتباه این گروه در حال حاضر آبروی کشور آمریکا زیر سوال رفته است.

وی افزود: داعش اکنون به تهدیدی برای همه مردم جهان تبدیل شده و همه مردم جهان به ویژه مردم سوریه و عراق باید در مقابل این گروهک متحد شوند و جلوی پیشروی ها و اقدامات وحشیانه آنها را بگیرند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

وزیرکشور در حکمی، کریم حمیدوند را به عنوان فرماندار سرزمین علم و دانش، شهرستان تفرش و بعنوان دهمین فرماندار جدید استان مرکزی منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، کریم حمیدوند از فرمانداران جدید استان مرکزی و اصالت استان لرستان است که از نیروهای فعال در وزارت کشور بوده که در کارنامه خود بیش از 24سال سابقه کار اجرایی را دارد.

وی پیش از این در پست هایی مانند معاون و سرپرستی فرمانداری را داشته و نیز در دوره ای بعنوان مدیرکل سیاسی استانداری استان سمنان فعالیت داشته است.

فعالیت در حوزه معاونت سیاسی فرمانداری کلانشهر کرج در استان البرز از دیگر مسئولیت های حمیدوند به شمار می رود.

پیش از این پیشت های فرمانداری در شهرهای اراک، ساوه، خمین، زرندیه، شازند، فراهان، آشتیان، دلیجان و خنداب تغییر یافته بود  و حمیدوند بعنوان دهمین فرماندار جدید در استان مرکزی فعالیت اجرایی خود را در فرمانداری شهرستان تفرش آغاز می کند.

مراسم تودیع بهروز اردلان راد فرماندار سابق تفرش و معارفه کریم حمیدوند بعنوان فرماندار جدید این شهرستان به زودی و در هفته آتی باحضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دفاع مقدس

 جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش از افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه تفرش و همزمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، بهروز اردلان راد، فرماندار تفرش در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس با اشاره به ضرورت بزرگداشت ایام هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس فرازی از افتخارات انقلاب اسلامی و ایران عزیز است که جوانان این مرز و بوم جانفشانی ها و رشادتهای بی مانندی را انجام داده که برای همیشه مایه مباهات در تاریخ ایران است. 

وی افزود: بزرگداشت دفاع مقدس ، بزرگداشت این رشادتها است و مراسمهایی که اجرا می شود حداقل ادای دین ما به جانبازان و آزادگان و فرزندان شهدا و توفیق برای پاسداشت این جانفشانیها است.

فرماندار تفرش تصریح کرد: با حداکثر مساعدت و همکاری باید بتوانیم برنامه هایی در شان شهادت و جانبازی و ایثارگری 8ساله دفاع مقدس در سطح شهرستان اجرا کنیم تا در محضر شهدا سربلند باشیم. 

هفته دفاع مقدس، پاسداشت فرهنگ ارزشهاست

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش در این جلسه با اشاره به برنامه های این هفته در سطح شهرستان، گفت: مراسم هایی به همراه سایر ادارات برنامه ریزی شده است و  باید با  همکاری و هماهنگی  برنامه های مطلوبی را در سطح شهرستان اجرا کنیم. 

سرگرد محمد مهدی میرهادی افزود: ارسال پیامک به این مناسبت، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، ویزیت رایگان در بیمارستان و درمانگاههای شهری و روستایی در طول هفته ، اجرای یادواره شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی ، افتتاحیه یادمان شهدای گمنام دانشگاه تفرش، مانور فرهنگی بانوان از جمله برنامه ها است.

وی تصریح کرد: برنامه تجلیل از زنان ایثارگر، غبار روبی از مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، نقل خاطرات توسط رزمندگان در مدارس، پیاده روی خانوادگی، حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه، اجرای همایش میثاق صالحین، اجرای لیگ بازهای کامپیوتری، مانور تاکسی ها، افتتاح محور وسمق، فضاسازی تبلیغی در شهرستان و سطح ادارات با نمادهای متناسب، صبحگاه مشترک در مدارس از دیگر برنامه های این هفته به شمار می رود.

سرگرد میرهادی افزود: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنی است تا بتوانیم گوشه ای از سلحشوری ها و شهادت طلبی بهترین جوانان این مرز و بوم را برای نسل حاضر معرفی کنیم.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش با موضوع «اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی» روز یکشنبه با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی در محل میهمان‌سرای این دانشگاه آغاز شد.

خبرگزاری فارس: طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش آغاز شد

به گزارش  از اراک امام جمعه شهرستان تفرش پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه این طرح گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز و بسیار تأثیرگذار امامان معصوم(ع) بحث سیاست مداری آنان است.

حجت‌الاسلام سید محمد مومنی با اشاره به اینکه سیاست‌مداری اهل بیت(ع) با سیاست‌مداری سیاست‌مداران متفاوت است، افزود: اصلاح امور موضوع مهم سیاست مداری امامان معصوم(ع) است.

وی ادامه داد: دشمن شناسی و حفظ امت اسلامی از خطرات و اداره کردن امت اسلامی در راستای مصالح کشور و هدایت جامعه به سمت پیشرفت و اعتلا از دیگر اصول مهم سیاست‌مداری امام معصوم(ع) و سیاست مداری مورد نظر دین مبین اسلام است.

امام جمعه تفرش افزود: هم اکنون نیز سیاست‌مداری ولایت فقیه استمرار همان سیاست‌مداری و ولایت اهل بیت(ع) است که بیش از  25 سال دشمن را در پشت مرزهای کشور زمین‌گیر کرده که این امر نشان از سیاست مداری قوی ولایت فقیه دارد.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه رمز و راز پیروزی انقلاب اسلامی خدمت به اسلام و مسلمین بوده است، تصریح کرد: مبنا دین و پیروزی انقلاب ما توجه به ذات احدیت و خدمت به اسلام و مسلمین بوده است که داعیه حضرت امام(ره) نیز بر همین امر استوار بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در این نشست گفت: تفکر سیاسی شیعه در عصر غیبت بر مبنای دو جریان فکری طرفداران غیبت امام(عج) و حضور امامت استوار شده است.

عبدالوهاب فراتی افزود: از این رو این دو جریان فکری کل تاریخ شیعه را به هم پیوند و نزاع تاریخی شیعه نیز در قالب این دو جریان ترسیم شده است.

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش از امروز به مدت چهار روز با برنامه‌های آموزشی و فرهنگی از جمله کلاس‌های آموزشی، کارگاه سبک زندگی، نقد فیلم، تفرش گردی، ورزش و سخنرانی پیرامون اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی در محل میهمان‌سرای این دانشگاه برگزار می‌شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: منویات مقام معظم رهبری باید نقشه راه دولت در اداره کشور باشد و باید با عمل به بیانات رهبری موفقیت های کشور را تداوم بخشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش،حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش با اشاره به اهمیت فرهنگسازی اظهار کرد: ‏فرهنگ سازی اسلامی در جامعه  باید از خانواده ها شروع شود، زیرا خانواده نقطه مرکزی ساخت و ایجاد فرهنگ هر انسانی است وبه همین سبب اسلام قوانین متعددی برای خانواده دارد.‏‎ ‎

‎وی افزود : هیچ اجتماعی  نمی تواند جای گرم خانواده را پر کند و اگر این کانون با نشاط با فرهنگ ‏اسلامی غنی شود فرزندان خوبی را پرورش و افراد مفیدی را به جامعه تحویل می دهد.‏‎ ‎

امام جمعه تفرش تصریح کرد: برای این که کانون گرم خانواده ها حفظ شود باید اعضا به وظایف خود ‏به خوبی عمل کنندو  تکریم و احترام و مهر ورزی و رعایت حرمت زن و شوهر اولین حقوقی زن و شوهر ‏در اسلام است که باید رعایت شود.‏‎ ‎

‎ ‎حجت الاسلام مومنی با اشاره به اهمیت محبت و عطوفت قلبی گفت: خداوند  عالم را براساس مهر و محبت اداره  و همچنین انسان را با مهر و ‏محبت تربیت می کند وائمه اطهار(ع) هم ماموربه مهربانی و عطوفت با مردم هستند ، پس انسان ها و به ‏ویژه زن و شوهر باید نسبت به هم مهر  و عطوفت داشته باشند.‏‎ ‎

وی با اشاره به تفاوت مودت و رحمت تصریح کرد: مودت محبت قلبی و رحمت شامل محبت ظاهری ‏و علنی است و زن و وشوهر علاوه بر داشتن محبت قلبی باید این محبت را نیز بر زبان جاری کنند.‏‎ ‎

امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به شیوه های دیگر مهر ورزی افزود: یکی دیگر از شیوه ‏های مهرورزی در خانواده ها ، قدرشناسی و بیان خدمات و فداکاری زن و شوهر است که باید خدمات ‏وفداکاریهای همدیگر را دیده و تشکر کنند زیرا هر فردی نیاز درونی دارد که زحماتی که انجام می دهد ‏دیده شود در صورت نادیدن زحمات ، سبب بروز ناهنجاریها می شود.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: ریشه بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه، ایجاد و ‏شعله ور شدن حس کم بینی در افراد است که با خود نمایی قصددارند خود را به جامعه نشان و ‏خود را تامین کنند.‏‎ ‎

وی امام رضا (ع) را امام بخشش و کرامت دانست و گفت: شیوه و ‏سیره امام رضا (ع) در زمان حیات و در زمان ممات بخشش و کرامت و روا کردن حاجات است و ‏هرکسی که به آن حضرت (ع) پناه ببرد نا امید نمی شود.

امام جمعه تفرش  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: ‏مسئله وحدت یکی از مسائلی است که از نیازهای مهم جامعه امروز بوده و نباید اختلافات سلیقه ای ‏و سیاسی سبب جدایی شود که در این صورت زنگ خطری برای امت اسلام است.‏

‎حجت الاسلام مومنی افزود: دشمن حیات خود را در اختلافات و دامن زدن به جدایی ها می بیند ‏زیرا در این صورت  جرات و تجاوز گریش بیشتر می شود.‏‎ ‎

وی با اشاره به شکست اقتدار و شوکت آمریکا در منطقه گفت: عامل اصلی که اقتدار و ‏شوکت و مقبولیت آمریکا در منطقه را برهم زده این است که شعارهایش با عملکردش هم خوانی ندارد و بحث حقوق بشر ، خدمت به مردم ، دموکراسی ،آزادی از شعارهایی است که آمریکا داعیه آن است ‏ولی تاکنون نتوانسته آنها را محقق سازد.‏‎ ‎

امام جمعه تفرش با اشاره به حادثه 17شهریور، افزود: یکی از عوامل سقوط رژِیم شاهنشاهی این ‏بود که  به مناسبتهای مختلف تعداد زیادی را به خاک و خون کشاند و یکی از این حوادث ، جمعه سیاه ‏‏17شهریور بود که با این کار رژِیم ثابت کرد که شعار مدافع حقوق مردم که می دهد دروغ است.‏‎

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش خواستار احداث هر چه سریع‌تر فاز دوم تصفیه خانه این شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهروز اردلان‌راد بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان تفرش که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، اولویت‌ اصلی این شهرستان را تکمیل پروژه انتقال آب از هفتیان دانست و اظهار داشت: از مسئولان انتظار داریم نهایت همکاری را برای اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه به عمل آورند.

وی احداث فاز دوم تصفیه خانه تفرش، توجه به راه‌های روستایی و مجتمع‌های آبرسانی و توسعه طرح گردشگری را از دیگر ضروریات  این شهرستان دانست و ادامه داد: به منظور اجرای طرح توسعه گردشگری به مالکان باغ‌ها در حریم شهر امکان ساخت با متراژ 50 متر داده شده است.

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه اگر خواهان پیشرفت هستیم، باید به دنبال انسجام و حفظ وحدت در میان مردم باشیم، تصریح کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای پرداختن به نقش دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران است، دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند که این امر نشانگر جایگاه برجسته دولت در یک نظام مردم سالار مبتنی بر دستورات دینی است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب شاهد بودیم که امام خمینی(ره) از دولت‌ها حمایت کردند که این سیره شایسته در سنوات گذشته از سوی مقام معظم رهبری تداوم داشت.

اردلان‌راد اظهار کرد: دولت‌ها برای حفظ دوام خود باید از حمایت همه اقشار برخوردار باشند، باید از همه منابع طبیعی و انسانی در دستیابی به پیشرفت استفاده کنیم.

وی با اشاره به نگاه دولت به منتقدان خاطر نشان ساخت: امروزه دولت به منتقدان نظر ویژه‌ای دارد به ویژه نقدی که به تکامل منجر شود، نقد باید سازند باشد، چرا که امروز به نقد سازنده و رو به جلو نیاز داریم که باید مورد توجه همه افراد و همه اقشار به ویژه رسانه‌ها قرار گیرد.

فرماندار تفرش بر لزوم حمایت مردم از دولت تاکید کرد و ادامه داد: مصلحت کشور ایجاب می‌کند که دولت حمایت همه جانبه مردم را به دست آورد.

امام جمعه تفرش نیز با اشاره به ویژگی مدیران اولین ویژگی مدیر را در جمع مردم بودن دانست و گفت: یک مدیر باید در جمع مردم حاضر و نسبت به مشکلات آنان آگاه باشد.

حجت‌الاسلام سید محمد مومنی اظهار داشت: ویژگی دوم مدیر جهادی  این است که در نظام اسلامی خدمت‌گذاری صادق و درست کار باشد.

وی ادامه داد: نیازسنجی و شناسایی نیازها برای رسیدن به اهداف از دیگر ویژگی مدیریت جهادی است، مدیر باید برای گروه‌های زیرمجموعه خود وقت بگذارد.

امام جمعه تفرش خواهان اصلاح راه‌های روستایی شد و بیان کرد: اگر راه‌های شهری و روستایی این شهرستان درست شود، قطعا گردشگر به این منطقه جذب خواهد شد.

مومنی افزود: در حال حاضر با مشکلات متعدد فرهنگی دست به گریبان هستیم که برای رفع این مشکلات نیازمند تخصیص اعتبارات فرهنگی هستیم.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

غزه

امام جمعه تفرش گفت: اعلام آتش بس و وادادگی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت اسلامی مردم فلسطین پیروزی مسلمانان غزه در تهاجم اخیر اسرائیل بوده و این پیروزی نشان دهنده آغاز روند سقوط اسراییل پرمدعا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان تفرش با‌اشاره به مقاومت ملت فلسطین اظهار کرد: راه پیروزی در غزه مقاومت است و باید مقتدرانه و محکم با دشمنان مقابله و آنها را مجبور به عقب نشینی کرد.

وی نسل‌کشی را از جنایات پلید دشمنان دانست و افزود: دشمنان در حال حاضر علاوه بر از بین بردن قبور اهل بیت به نسل کشی مسلمانان و زنان و کودکان بی دفاع می پردازد که این جنایات منحصر به غزه نبوده و چندین برابر در عراق توسط داعش در حال انجام است که دشمنان با این کار قصد دارند به اهداف پلید خود دست یابند.

حجت الاسلام مومنی رعایت شعائر دینی را نشانه متقین دانست و افزود: قرآن می‌فرماید اهمیت دادن به شعائر دینی نشانه متقین و علامت دین است ولی دشمنان در صدد هستند تا این نشانه های ایمان و خداترسی را از روی زمین از بین ببرند.

امام جمعه تفرش با اشاره به حمله وهابیت به قبور ائمه در 8شوال، تصریح کرد: وهابیت گروه‌های تحت امر خود را تجهیز کرده تا اماکن متبرکه را از بین ببرنند و اگر حمایت‌های میلیونی امت اسلامی نبود آنها جسارتهای بیشتری را انجام می دادند.

امام جمعه تفرش با اشاره به کمک تفرشی ها در بازسازی عتبات عالیات گفت: شهروندان تفرشی در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بیش از 30 میلیون به بازسازی عتبات و عالیات کمک کرده‌اند و قول‌هایی در این زمینه نیز داده شده است که قطعا موفق نمی شوند.

وی با اشاره به مسئله آتش بس در غزه، گفت: آتش بس توطئه دیگری است که باید مسلمانها آگاه و آماده باشند چرا که امکان بازگشت دشمنان وجود دارد.

حجت الاسلام محمد مومنی  با اشاره به سبک زندگی صحیح تصریح کرد: سبک زندگی انسان اگر با سبک زندگی قرآنی هماهنگ شده و در چارچوب آن عمل کند، می تواند به زندگی بانشاط و توام با آرامش دست یابد.

وی افزود: نگاهی به زندگی بزرگان دینی و قدیمی‌ها نشان می‌دهد چون دستورات الهی و دینی را رعایت می‌کردند زندگی سالمتر و عمرهای طولانی‌تری داشتند.

امام جمعه تفرش با اشاره به توصیه‌های دین درباره خواب، گفت: به فرموده قرآن, شب مایه آرامش بندگان قرار داده شده و اگر از دستورات دینی در این باره استفاده شود, خواب بهتری را داریم.

حجت الاسلام مومنی افزود: زود خوابیدن، کم غذا خوردن در وعده شام، رو قبله خوابیدن و ذکر گفتن از مهمترین عادات سفارش شده در هنگام خواب است و در روایات آمده است که خواب مابین الطلوعین، خواب مذمومی است زیرا در این ساعات روزی مادی و معنوی انسان تقسیم شده و انسان در صورت خوابیدن از روزی خود محروم می‌شود و این خواب، خواب شیطانی بوده و سبب خوشحال شدن شیطان می شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش خبرنگار مذهبی ندای تفرش ، "حجت الاسلام محمد مومنی " در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش گفت : سبک زندگی اسلامی منجر به زندگی ایده آل می شود که توام با آرامش و آسایش بوده وزندگی ایده آل زندگی است که در آن هم نیازهای مادی و هم نیازهای معنوی برآورده شود .


وی ادامه داد : آرامش گمشده  برخی از زندگی های امروزی است که آسایش در آن زیاد و آرامش در آن دیده نمی شود .در بسیاری زندگی ها تکنولوژِی به کمالات رسیده که آرامشی به دنبال ندارد.


امام جمعه تفرش در تشریح آسایش و آرامش ، اظهار داشت : آسایش از امکانات مادی به دست می آید و مربوط به بعد جسمانی بشر است ولی آرامش به روح مربوط می شود و فرمول و راه دیگری می طلبد تا به این مقوله دست یابد و آسایش هیچ گاه انسان را به آرامش نمی رساند .


"حجت الاسلام مومنی " بااشاره به فرمول قرآنی برای دستیابی به آرامش ،بیان داشت : فرمولی که قرآن بیان می کند ، فرمول منحصر به فردی است و در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود و آن این است که هرکسی و هرچیزی اگر به اصل خود وصل شود آرام می شود .


وی اضافه کرد : اصل روح انسان برای آرامش باید به خداوند متصل شود زیرا روح انسان از روح خداوند سرچشمه گرفته است و اگر روح به اصل خود متصل شود به آرامش دست خواهد یافت که این تنها راه منحصر به فردی است که قرآن از آن یاد می کند .

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان تفرش خاطر نشان کرد : در این مقوله ، جسم نیز مسثنی نبوده و در ارتباط با اصل خود به آرامش می رسد .از آنجایی که انسان از گل و خاک آفریده شده و اگر خواهان سلامتی و آرامش جسم  باشد باید از خوراکی های که ریشه در خاک دارند  استفاده کند .همه انسانها سرانجام به خاک بر میگردند و بدن در آنجا به آرامش می رسد.


"حجت الاسلام  مومنی " ضمن تشکر از حضور حماسی مردم ایران در حمایت از غزه در روز جهانی قدس ، اذعان داشت : علی رغم شایعات پراکنی دشمنان ، مردم با تاسی به مولای خود در حمایت از مظلوم  ، در راهپیمایی حضور یافتند و پاسخ کوبنده ای به دشمنان دادند .

وی با اشاره به تاثیر راهپیمایی ها ، تصریح کرد : این راهپیمایی ها مقاومت  را شجاع کرده و اسراییل را به بدبختی می کشاند و تمام اعمال ناجوانمردانه اسراییل به خاطر این است که می خواهد مقاومت چشمگیر مردم مسلمان غزه را بشکند و اگر الآن تنها به زنان و کودکان حمله می کند چون توان حمله به جاهای دیگر را ندارد و با این کار می خواهد از طریق ایجاد فشار ، به مقاصد خود دست یابد.

خطیب نماز جمعه تفرش افزود : تنها راه پیروزی برارتش رژِیم صهیونیستی مقاومت وجهاد و شهادت است و زبان زور را باید با زبان زور جواب داد و نباید کوتاه بیایند و وظیفه امت اسلامی این است که هم کرانه باختری و هم مقاومت را تجهیز کنند تا درمقابله ، ارتش رژِیم صهیونسیتی را زمین گیر کرده و مجبور به عقب نشینی نمایند .


" حجت الاسلام مومنی " با اشاره به رمز پیروزی اسلام بیان داشت : رمز پیروزی اسلام در این است که در کنار عبادت ، جهاد و سلاح هم دارد یعنی اسلام تک بعدی نبوده و اهل مقاومت ومبارزه هم هست .مردم مسلمان با حضور در راهپیمایی ها و انتخابات نشان می دهند که اهل مبارزه و جهاد هستند .

وی راه پیروزی در مذاکرات را مقاومت و ایستادگی دانست و گفت : راه پیروزی در مذاکرات مقاومت و ایستادگی و استکبار ستیزی است و مذاکره کنندگان باید روحیه جهادی و شهادت طلبی و استکبار ستیزی خود را حفظ کنند و کوتاه نیایند.

گفتنی است نمایشگاهی از دستاوردهای دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه این شهرستان و غرفه ی آثار خطاطی ، در مصلای ولایت در معرض دید عموم قرار گرفته است .

لازم به ذکر است در پایان نماز جمعه ، نمازگزاران تفرشی به حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات اسراییل از مقابل مصلا تا میدان آزادی را راهپیمایی کردند .

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه تفرش گفت: تنها راه حل مسئله فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی بوده و راهپیمایی روز جهانی قدس نمونه ای از حمایت‌های ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اعمال ضدانسانی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش بر مقاومت بیش از پیش مردم فلسطین تاکید و اظهار کرد: مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیست و استفاده از تسلیحات سبب ترس و ناامیدی اسرائیل و پیروزی مقاومت خواهد شد.

وی افزود: دشمنان فلسطین این مردم را با زبان روزه به خاک و خون میکشند و با حملات هوایی وزمینی کشتار ظالمانه و کودک کشی را در پیش گرفته اند و این سبب خشم مردم در جهان اسلام شده است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: هر موشکی که به غزه شلیک می شود بیش از 80هزار دلار برای اسرائیل هزینه دارد و این نشان از ترس اسرائیل از مقاومت است و باید اسرائیل با مقاومت فلسطینیان نابود شود.

حجت الاسلام مومنی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مردم مسلمان فلسطین نباید با اسرائیل صلح یا سازش کنند و تنها راه نجات سرکوبی کامل اسرائیل با استفاده از تسلیحات مقاومت است.

وی با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش افزود: این گروه دست نشانده رژیم صهیونیستی و ابرقدرت منحوس جهان است و این گروه باید از عاقبت صدام که نوکر خوش خدمت اینان بود عبرت بگیرند و به فعالیت های وحشیانه خود ادامه ندهند.

امام جمعه تفرش بر حضور باشکوه مردم در نماز عبادی سیاسی جمعه تاکید و تصریح کرد: حضور در نماز جمعه سبب وحدت و انسجام جامعه مسلمین می شود و این نماز از ابتدای اقامه نشان وحدت است.

حجت الاسلام مومنی نماز جمعه را حلال مشکلات در جامعه دانست و گفت: در قرآن کریم به نماز جمعه اشاره شده و نماز جمعه نماز امام زمان است و شلوغی و پرشور بودن این نماز سبب وحشت دشمنان ایران و جهان می شود.

وی افزود: 60 سال است که ملت فلسطین زیر تیغ صهیونیسم جهانی قرار دارد و هر روز بر کشتار مردم بی‌گناه افزوده می‌شود، استکبار جهانی مظلومان جهان را در گوشه و کنار دنیا یک روز در فلسطین و روز دیگر در عراق توسط گروه تروریستی داعش برای تأمین منافعش به خاک و خون می‌کشد.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: ظلم کردن چه یک نفر نسبت به شخص دیگر و چه یک ملت نسبت به ملت دیگر نزد پروردگار عالم مذموم است و ظالمان به سزای اعمال خود می‌رسند، مقاومت مردم مظلوم فلسطین سبب پیروزی آنان بر رژیم غاصب اسرائیل می شود.

حجت الاسلام ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه و فلسطین گفت: کشتار انسان‌های بی‌دفاع در تمامی ادیان محکوم است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

روز قدس

 فرماندار تفرش گفت: فریاد اسلام خواهی، استقلال طلبی و مبارزه با ظلم و ستم پیام روز قدس است تا بتوانیم پیام آزادی خواهی و اسلام خواهی را به اقصی نقاط مختلف جهان برسانیم.

بهروز اردلان راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به نسل کشی و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی اظهار کرد: روحیه جنگ افروزی و نسل کشی در نزد موسسان و زمامداران منحوس و سفاک رژیم صهیونیست نسبت به سالهای گذشته نه تنها تخفیف پیدا نکرده بلکه تشدید هم شده است.

وی افزود: مردم مظلوم فلسطین از 70سال پیش یعنی از زمان تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی مورد تجاوز و ستمگری و نسل کشی صهیونیستها بوده‌اند و این رژیم در طول این مدت با تحمیل جنگ های زیادی بخش هایی از سرزمین فلسطین را با کشتار و ظلم اشغال کرده است.

اردلان راد تصریح کرد: این خوی تجاوز گری و نسل کشی به واسطه حمایت های همه جانبه و مداوم دولتهای غربی از یکسو، حمایت های برخی سران عرب همپیمان با استکبار از سوی دیگر زخمهایی بیشتر به پیکر امت اسلامی وارد کرده است.

وی افزود: دشمن با ایجاد اختلاف میان امت اسلامی با ایجاد گروه های تروریستی  و درگیری ها در منطقه، سوء استفاده رژیم صهیونیستی و حمله گسترده به قطعه مظلوم فلسطین یعنی غزه را بصور همزمان و با حمایت غرب و در راس آنها رئیس جمهور آمریکا به عنوان یکی از دلایل تحریک و تشویق صهیونیستها برای اقدامات تجاوزکارانه آغاز کرده و دهها زن و کودک مظلوم فلسطینی را به خاک و خون کشیده است.

فرماندار تفرش فلسطین را نیازمند حمایت گسترده دانست و گفت: غزه به عنوان نماد فلسطین امروز نیاز به حمایت بزرگ و عظیم و گسترده از ناحیه همه آزادی خواهان جهان دارد و در این میان مسئولیت مسلمانان برای کمک به برادران دینی خود بسیار سنگین تر است.

اردلان رادحضور مردم در راهپیمایی روز قدس را پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: روز جهانی قدس به عنوان ابتکار حضرت امام (ره) برای ایجاد وحدت وهماهنگی در بین همه آزادی خواهان وهمه مسلمانان جهت توجه ویژه به یکی از جنایات بزرگ صهیونیست به عنوان آلت دست استکبار، می تواند با حضور چشمگیر و گسترده همه آزادی خواهان و در ایران اسلامی مردم دوستدار فلسطین، پاسخی کوبنده به صهیونیست و حامیان آنها باشد.

فرماندار تفرش از عموم مردم جهت شرکت در این راهپیمایی دعوت کرد و افزود: ضمن تشکر از حضور گسترده و همیشگی مردم عزیز در راهپیمایی‌های تاثیرگذار روز قدس و با توجه به جنایات نفرت انگیز صهیونیستها همه ما باشکوهتر از گذشته در این راهپیمایی حضور می‌یابیم و هرچند مردم همیشه در صحنه و بیدار ایران اسلامی به ویژه مردم غیور و شهید پرور تفرش بی صبرانه منتظر حضور در این راهپیمایی هستند اما با تاکید برحضور، باید یادآور شد بصیرت و آگاهی امروز مردم زمینه ساز تحولی بزرگ در مقابل ددمنشی رژیم جنایتکار صهیونیستی و همه همدستان ناپاک آن و در نهایت نابودی این غده سرطانی به شمار می رود.

اردلان راد افزود: هر مشتی که افراشته می‌شود در معادلات و محاسبات دشمن تاثیرگذار بوده و این قدم ها و دستها دشمنان ملت فلسطین را وادار به عقب نشینی می‌کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پشتیبانی از ولایت فقیه وظیفه اصلی اقشار مختلف مردم است و این پشتیبانی موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

 

آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ بامداد دوشنبه همزمان با بیست و سوم ماه مبارک رمضان و در آیین سومین شب قدر در مصلای بیت المقدس اراک افزود: ولایت فقیه ستون اصلی خیمه انقلاب است و باید همه برای صیانت از این اصل مترقی اسلامی بیش از پیش در صحنه حاضر باشیم.

وی ادامه داد: دشمن برای براندازی پرچم ولایت همه توان خود را به میدان آورده است بنابراین همه به خصوص علما و شخصیت های دینی برای آگاه کردن مردم از توطئه های دشمنان باید بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: پشتیبانی و دفاع از حریم ولایت فقیه عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است بنابراین تمام اقشار مختلف مردم و مسوولان باید به رعایت این اصل مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: امروز وظیفه داریم با رهبری مقام عظمای ولایت، راه امام راحل را ادامه داده و با پیروی از خط رهبری و منویات مقام معظم رهبری اندیشه های امام خمینی ( ره ) را در دنیا گسترش دهیم.

آیت الله دری نجف آبادی به تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی امام علی(ع) پرداخت و گفت: این امام همام اسوه عدالت و بزرگمردی است بنابراین مسوولان باید با الگوگیری از اولین پیشوای شیعیان جهان عدالت را در جامعه فراگیر کنند.

وی اضافه کرد: حضرت علی(ع) بزرگمرد تاریخ سازی است که حق طلبی و عدالت خواهی را سرلوحه کارهای خود داشت.

وی اضافه کرد: امام علی ( ع ) عابدی خالص و مظهر شجاعت بود که پس از عمری خداجویی، در پیشگاه معبود با تیغ جهل به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری حمله های ناجوانمردانه رژیم اشغالگر اسراییل به سرزمین فلسطین و غزه بیان کرد: فلسطین اشغالی و قدس شریف، اولین قبله مسلمانان است و احترام به این سرزمین مقدس وظیفه تمام مسلمین جهان است.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: تمام مسلمانان جهان باید در روز قدس با مشت های گره کرده خود و فریاد های مرگ بر اسراییل و مرگ بر صهیونیسم حمایت قاطع خود از مردم مظلوم فلسطین و انزجار و نفرت از رژیم غاصب اسراییل را فریاد بزنند.

آیین سومین شب از شب های پر برکت قدر همزمان با سومین شب شهادت مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) علاوه بر مصلی بیت القمدس اراک، با شکوه خاصی در آستان امامزادگان، مساجد و حسینیه های استان مرکزی برگزار شد.

مردم موحد و مومن استان مرکزی از لحظه های اولیه شامگاه یکشنبه در حالی که در یک دست قرآن کریم و در دست دیگر مفاتیح الجنان را همراه داشتند در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه این استان حضور پیدا کرده و با شور و اشتیاق آیین شب قدر را برگزار کردند.

به همین مناسبت مساجد و اماکن مذهبی شاخص مملو از مردم مومن و ولایتمداری بودند که با کمال خضوع و خشوع در مقابل معبود خود به عبادت و بندگی پرداختند.

این مراسم با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه اسماء ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

شب گذشته در سومین لیالی قدر مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) اشعار و مرثیه هایی در غم شهادت علی مرتضی (ع) اولین امام شیعیان جهان خواندند و اشک ها بر گونه های پیروان آن حضرت جاری شد.

در بسیاری از خیابان های شهرستان اراک از قبیل خیابان جهرم و شهدا نیز شبیه خوانان با اجرای تعزیه شهادت حضرت علی (ع) به سوگواری برای اولین پیشوای شیعیان جهان پرداختند.

همچنین بسیاری از مردم مومن و روزه دار استان مرکزی از نقاط مختلف این استان با حضور در بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی از قبیل آستان مبارک امامزادگان شاهزاده عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک، شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان، امامزاده سهل ابن علی(ع) آستانه و امامزاده بی بی فاطمه صغری(س) روستای سیاوشان آشتیان آیین سومین شب قدر ماه رمضان را برگزار کردند.

شبیه خوانان شهرستان تفرش نیز شب گذشته در تکایای تاریخی این شهرستان از قبیل تکیه شش ناو، میانده، خلچان و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای بازرجان با اجرای مراسم شبیه خوانی امام علی(ع) عشق و ارادت خود را به این امام همام به منصه ظهور رساندند.

نظیر این مراسم در شهرستانهای ساوه ، زرندیه، آشتیان، خمین، محلات، دلیجان، شازند، فراهان، کمیجان، وخنداب نیز برگزار شد.

بر اساس روایات، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب شهادت حضرت علی (ع) سومین شب قدر است و اقامه نماز قضا، قرائت دعای افتتاح و جوشن کبیر مهمترین اعمال این شب است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه تفرش گفت: توطئه خطرناک غرب باورهای دینی جوامع اسلامی را نشانه گرفته که در این امر نظارت بیشتر دستگاه های ذیربط به منظور خنثی کردن توطئه دشمن ضروری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش با تاکید بر شرکت در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: مبارزان فلسطینی با امکانات کم، ضربه سنگینی را در چند روز گذشته به رژیم صهیونیستی وارد کردند که در صورت مقاومت و جهاد آنان و گرفتار نشدن در بند توطئه های دشمن به پیروزی می رسند.

وی افزود: در این روزها مردم مظلوم و بی پناه غزه که بیشتر آنها غیر نظامی هستند به خاک و خون کشیده می شوند و باید سازمان ملل پشتیبان این مردم باشد.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که فلسطین در قلب جهان اسلام قرار دارد گفت: امت اسلام با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی روز قدس پاسخ کوبنده به اسرائیل و دشمنان اسلام داده و حمایت خود را از فلسطین اعلام می دارند.

امام جمعه تفرش افزود: مردم باید حامی مردم مظلوم فلسطین باشند و با شرکت در راهپیمایی روز قدس این حمایت را به گوش جهانیان برسانند.

حجت الاسلام مومنی ماهواره را یکی از ابزار رخنه فرهنگی دشمن در جوامع اسلامی دانست و گفت: مشکل ما در عصر حاضر رخنه های فرهنگی و رخوت های فرهنگی است و دشمنان از طریق ماهواره ها و سایت های مخرب بی بند و باری و بی عفافی را ترویج می کنند که بی تفاوتی برخی از مسلمانان بر این مسائل دامن می زند. 

وی ماهواره ها را سبب به آتش کشیدن بنیان خانواده ها دانست و افزود: ماهواره ها با حضور خود در خانه، بنیان خانواده را به آتش کشیده، حیا و عفاف را برهم می زنند و باید انسان مواظب بود و دستگاه های نظارتی و امنیتی نیز باید بهتر عمل کنند.

امام جمعه تفرش با اشاره به لیالی قدر، تصریح کرد: باید قدر این شبها را دانست که عاقبت انسانها در این شبها رقم می خورد و آنچه که در لیالی قدر مهم است بیداری دل و زنده دلی است و انسان باید در این شبها از یک عمر غفلت بیدار شود.

حجت الاسلام مومنی در تشریح معنای تقوا گفت: تقوا یعنی خداترسی و مواظبت بر اعمال و رفتار که اگر اعمالی رضایت خداوند در آن است به دنبال آن باشیم در غیر این صورت آن را ترک نماییم و تقوا نقش اساسی در عافیت انسان در دنیا و آخرت دارد.

وی مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم را از سخنان مهم امام علی (ع) دانست و افزود: حضرت علی (ع) به عنوان پیشوای مسلمانان، حمایت از مظلوم هر که باشد و مبارزه با ظالم در هر جایی باشد را مهم می داند و باید انسانها در حمایت از مظلوم هرگونه حمایتی که می توانند انجام دهند .

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش، امام جمعه تفرش با اشاره به ضرورت توانمند سازی معلولان گفت:

توانمند سازی معلولین بهترین خدمت به این قشر آسیب پذیر جامعه است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا معلولان بتوانند ازطریق مختلف ازجمله ایجاد اشتغال توانمند شده ومستقل ازبهزیستی به زندگی ادامه دهند وایجاد شرایط لازم برای اشتغال مددجویان وزمینه سازی برای حضور موثرآنان دراجتماع ونمایش توانمندی های آنان باید دربرنامه های بهزیستی به طورجدی مدنظرقرارگیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:امام جمعه تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 17:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد