پایگاه خبری تفرش:

رییس مخابرات شهرستان تفرش از اجرای کمپین نوروزی  واگذاری ADSLبا مودم رایگان به مناسبت فرا رسیدن نوروز خبر داد.

  به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش : این طرح از 17 اسفند آغاز و تا 27 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.


" محمد رضا جمشیدی " ادامه داد :این قرار داد به صورت یکساله و افراد در صورت استفاده از سرویسهای با قیمت بالاتر از 27500تومان در قرعه کشی این طرح شرکت داده می شود .
وی دریافت مودم رایگان DILLING،پشتیبانی 24ساعته فقط با تماس با 2020،تحویل مودم و نصب و استارت اولیه در منزل مشترک به صورت رایگان ،استفاده از تخفیف 10درصدی در صورت تمدید این طرح بیش از یک سال ،دریافت هزینه ها از طریق قبوض تلفن  را از مزایای این طرح برشمرد .
گفتنی است  ترافیک این طرح 512گیگابایت و با حجم 15گیگا بایت به بالا است و افراد جهت ثبت نام  با در دست داشتن اصل و کپی کارت ملی به اداره مخابرات تفرش ،دفاتر پیشخوان دولت مراجعه یا با سامانه 2020تماس حاصل نمایند. 

لازم به ذکر است 11خودروی لیفانx60جوایز افراد منتخب در این قرعه کشی می باشد .

"جمشیدی "در بخش دیگری از سخنانش به کشیک نوروزی این ادارهاشاره کرد و گفت :  مخابرات تفرش در ساعات اداری و2 دفاتر پیشخوان دولت به صورت شیفتی آماده پاسخگویی و رفع امورات مشترکین هستند .

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ،آب انبار بلور یکی از قدیمیترین آب انبارهای استان مرکزی مربوط به دوره قاجاریه در محله زاغرم شهر تفرش توسط میرزا حسین بلور احداث شده است که در سال 78 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و تاکنون به عنوان گالری عکس از این بنا استفاده می شده و برخی از نمایشگاهها از جمله آثار معماری دانشجویان در آنجا به نمایش عموم در آمده است .

 هم اکنون با همت و پیگیری مسئولین قرار شده است این مکان به یک مجموعه فرهنگی و موزه مردم شناسی تبدیل گردد. تالار اصلی این موزه آثار و اشیا زندگی دوران قدیم مردم تفرش و در قسمت دیگر از آن وسایل امرار معاش و کشاورزی و دامداری زمانهای گذشته به نمایش در می آید . در کنار آن غرفه عرضه محصولات فرهنگی از جمله کتابهای نویسندگان تفرش و سوغات تفرش نیز ارائه خواهد شد .

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  ندای تفرش ،  تفرش در اصل بنام تبرس و به معنای سرزمین بلند، دژیست مستحکم و جلگه ایست محصور در کوه های بلند.خلچان به معنای نزدیک دامنه کوهستان، نام محله ایست در مرکز بافت قدیم تفرش و تکیه ایست به همین نام که به سال 1317 هجری قمری بنا شده است .تکیه خلچان در طرح کلی ، مستطیل شکل بوده و حجره هایی در اطراف آن در دو طبقه برای تماشای تعزیه مردم تعبیه شده است.



سقف تکیه نیز همانند تکیه های قدیم به عنوان سمبلی از خیمه های کربلا ، شیبدارو شیروانیست. و برای پوشاندن چوب های قطور خرپاهای شیروانی با سقف زیبا و کاذب پوشانیده شده است.

کتیبه های معرق به خط استادان برجسته ، استاد واشقانی و استاد رضوانی است. که با تمام وجود هنر خود را خالصانه و مشتاقانه به درگاه ایزدی تقدیم نموده اند.

همه جا پرچم سبز و سیاه، عزای سالار شهیدان بر در دیوار نمایان است و بدینسان تکیه تن پوش سیاه می گردد

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری,تفرش,تکیه خلچان, | 9:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس مجمع ذخایر اسلامی از چاپ نامه‌های تجاری میرزا غلامرضا بنکدار تفرشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری فارس: نامه‌های تجاری میرزا غلامرضا بنکدار تفرشی منتشر می‌شود

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نامه‌های تجاری میرزا غلامرضا بنکدار تفرشی اظهار کرد: این کتاب توسط اسدالله عبدلی آشتیانی گردآوری و تالیف شده است و ضمن معرفی میراث مخطوط شماره 206 در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اسناد مربوط به شهر تفرش بوده که در دوره قاجار بسیار رونق بیشتری داشته است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی با بیان اینکه 74 برگ سند میرزا غلامرضا بنکدار تاجر تفرشی وجود دارد، گفت: قدیمی‌ترین سند آن مربوط به سال 1335 هجری قمری در دوره قاجار بوده است.

وی ادامه داد: وی یکی از تاجران معروف تفرش بوده و بیشتر اسناد آن، اسناد محلی شامل برات‌های مالی و حواله، رسید پول و نامه است.

اشکوری با بیان اینکه چاپ نامه‌های تجاری نشان‌دهنده اهمیت آنها در تاریخ فرهنگ ایران است، ادامه داد: پیش از این مجموعه نامه‌های تاجران یزد مربوط به کتابخانه میرزا محمد کاظمینی را چاپ کردیم و سپس مجموعه اسناد متفرقه‌ای چاپ شده است.

مجمع ذخایر اسلامی به احیای «فرهنگ کهن» در قالب نسخ خطی، اسناد و کتاب‌های چاپ سنگی اهتمام ویژه‌ای دارد.

این مرکز با موسسات علمی و فرهنگی، کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها ارتباط داشته و تاکنون اثراتی در قالب تحقیق و پژوهش را تولید کرده است.

طرح تدوین و انتشار «معرفی میراث مخطوط» در قالب تالیف و چاپ فهارس نسخه‌های خطی و اسناد در مجمع ذخایر اسلامی تدوین و منتشر می‌شود.

مجموعه فهرست‌های چاپ شده به همت مجمع ذخایر اسلامی اکنون به رشد و بالندگی ویژه‌ای رسیده و در حقیقت جامع‌ترین فهارس را به خود اختصاص داده است.

نمایندگی مجمع در هندوستان و افغانستان مشغول فعالیت بوده که این امر سبب ترویج زبان و تقویت روابط فرهنگی بین این کشورها و ایران شده است.

بازخوانی اسناد موقوفات از طرح‌های مهم مجمع بوده؛ همچنین توجه به سنگ‌نوشته‌های اسلامی در دستور کار مجمع ذخایر اسلامی است.

 

 

 

چاپ این صفحه /http://tafreshcitynews.loxblog.com/post/867/اهدا " هفت سین به مادران صبور " در تفرش.htm">

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری,تفرش,بنکدار تفرشی, | 11:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ، به مناسبت فرار سیدن بهار طبیعت و در آستانه سال نو دانش آموزان دبیرستان مقطع اول مشیری تفرش به همراه مربیان از مرکز نگهداری بانو نسیبه تفرش دیدار کردند .
این دانش آموزان با اهدا هفت سینهای خود ،موجبات شادی و نشاط این سالمندان را فراهم کردند .اجرای قرآن ،سرود جمهوری اسلامی ،سرود همگانی و نمایشنامه از برنامه های دیگر این دیدار بود .

 

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:دبیرستان مشیری,تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 9:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ، دریاچه مصنوعی  به ابعاد 150*70و به عمق 4متر برای اولین بار در دانشگاه تفرش ساخته  شد .

 

آب این دریاچه از آب قنات ازنانینه و قنات موجود در خود دانشگاه تامین و در جهت آبیاری فضای سبز و درختان این دانشگاه استفاده می شود .

 

طرح ساخت این دریاچه حدود یک ماه است که مطرح و به همت شرکت جهاد نصر استان مرکزی در حد فاصل مقبره شهدای گمنام این دانشگاه ودرب جنوبی ساخته شده است.

 

این دریاچه که زیرساخت آن به دلیل وجود فصل سرما انجام نشده ،آب آن جذب خاک و سبب تقویت آب قنات ششناو می شود .

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:57 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

خوابگاه دانش آموزشی خیر ساز احمد عارف بوشهری شامگاه پنج شنبه با حضور خیرین و جمعی از مسئولین در تفرش افتتاح شد .

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ایرنا ، این پروژه با یکهزار و 600 مترمربع زیر بنا، با اعتباریک میلیارد و 200هزار تومان ساخته و برای اسکان 90 دانش آموز تجهیز شده است

مدیر آموزش و پرورش تفرش در آیین افتتاح این طرح گفت : 100 درصد از مدارس آموزش و پروزش تفرش خیر ساز و یا زمین آن اهدایی از سوی خیرین است.

ˈمحمد حسن افشاریˈ افزود:این درصد نسبت به کل مدارس موجود و با توجه به وسعت کم این شهر در کشور شاخص است.

وی با بیان این که تفرش مهد پرورش مردان و زنان علمی کشور است، اضافه کرد: مشارکت خیرین تفرشی در احداث این مدارس نشانه اهتمام مردم این شهر برای ارتقاء دانش و خرد است .

مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی نیز در این مراسم گفت : خیرین همواره آموزش و پرورش را در ساخت و ساز مدارس یاری داده اند.

مهندسˈ قائمیˈ خاطرنشان کرد : شهر تفرش دارای رتبه برتر علمی و آکادمیک در سطح استان مرکزی است و دانش آموزان برتر علمی از همین شهر برخاسته اند .

وی ادامه داد : در شهر تفرش و اطراف آن 177مدرسه موجود است که 81 واحد نیاز به مقاوم سازی ،تخریب و بازسازی دارند .

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت : آموزش و پرورش نقش اساسی در کشور دارد و اگر کشورها خواهان سهم قابل قبولی در جامعه باشند باید آموزش و پرورش پویا و کارآمد داشته باشند .

ˈ بهروز اردلان راد ˈ ادامه داد : در همه سیاستهایی که برای آینده برنامه ریزی می شود بر روی پیشرفت علمی تاکید ویژه شده و هرکس که در این پیشرفت سهیم باشد سهم بزرگی را در جامعه دارد .

وی اضافه کرد : حضور خیرین در آموزش و پرورش همیشه مورد نیاز است و علاوه بر ساخت مدارس در قسمتهای دیگرنیز نیاز به حضور خیرین احساس می شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 23:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کلنگ زنی فاضلاب شهری بافق

سرپرست دانشگاه تفرش گفت: عملیات عمرانی احداث ساختمان اداری آموزشی شماره ۲ دانشگاه تفرش به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، محمدقاسم سحاب در مراسم کلنگ زنی این مجتمع آموزشی و اداری با اشاره به درک عمیق خیران اظهار کرد: خیرین همسو با اراده خداوند با احداث این بناها ضمن کمک به تکامل بشر رضایت خداوند را نیز کسب کرده اند.

وی افزود: خداوند میل به دانستن و آگاهی را در فطرت آدمیان قرار داده است که این امر آنان را برای کسب دانش تشنه تر نموده است.

سرپرست دانشگاه تفرش با بیان این که خیرین با درک عمیق میل بشر به دانستن، در احداث مراکز آموزشی در سراسر کشور اهتمام نموده اند تصریح کرد: باید فرهنگ ساخت مراکز آموزشی را در جامعه گسترش و وسعت دهیم و برای نهادینه سازی این فرهنگ خداپسندانه در جامعه تلاش نماییم.

وی با اشاره کارهای خیر ماندگار گفت: کارهایی که با اخلاص و در جهت کسب رضای الهی انجام بگیرد ماندگار است و کار مرکز آموزشی ساختن نیز از جمله کارهای خیری است که ماندگار است و ارزش بالایی نزد خداوند متعال دارد.

سرپرست دانشگاه تفرش افزود: دانشگاه سازی نماد حماسه آفرینی سنگرسازان فرهنگی کشور در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است و از ماندگارترین کارهای نیک به شمار می آید.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که فرهنگیان و دانشجویان کشور بدون نیاز به خارج می توانند کارهای بزرگی انجام دهند و نیاز کشور را در ابعاد مختلف تأمین کنند و به برکت انقلاب، امروز ایران اسلامی به عنوان یکی از قدرت های برتر در منطقه محسوب می شود.

سحاب با اشاره به دفاع دانشگاهیان از ارزش ها گفت: استکبار می داند که بمب ها و تجهیزات پیشرفته و تحریم و محاصره اقتصادی آنها در مقابل اراده الهی و رزمندگان اسلام هیچ کاربردی ندارد و  دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگا‌ه‌ها در سال‌های جنگ‌ تحمیلی عراق علیه ایران، راهی جبهه‌های نبرد شده و دانشگاهیان، مبلغ این ارزش‌ها شدند.

 

سرپرست دانشگاه تفرش افزود: افتتاح دریاچه مصنوعی دانشگاه تفرش به طول150 متر وعرض 70 متر به عمق متوسط 4 متر به منظور ذخیره سازی حجم عظیمی از آب های سطحی و جلوگیری ازهدر رفت آب در زمانی کمتر از یکماه و افتتاح قرائت خانه قلم چی در مجاورت خوابگاه یاسین دانشگاه با مشارکت بنیاد علمی فرهنگی قلم چی در زمینی به مساحت 200 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال و کاشت 50 اصله نهال در مجاورت دریاچه مصنوعی به مناسبت هفته منابع طبیعی از دیگر برنامه های جانبی این آیین بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری ,تفرش,دانشگاه تفرش, | 16:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مرکزی با پویایی خود زمینه ساز حرکت های فرهنگی و مذهبی در اقشار مختلف مردم در مسجدها است.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری در جمع اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان تفرش با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهم ترین مراکز ترویج فرهنگ در مساجد هستند اظهار کرد: تقویت کانون‌های فرهنگی هنری از مهم ترین برنامه‌های این دبیرخانه در سال آینده است.

وی افزود: جوانان به واسطه آنکه هنوز دلبسته دنیا نشده‌اند آماده پذیرش آموزش هستند و غافل ماندن مسئولان از این ظرفیت عظیم در آینده سبب بروز چالش‌هایی در حوزه فرهنگ می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی تصریح کرد: تقویت مساجد، نماز جماعت و ترویج فرهنگ حضور در نماز جمعه از مهم تر‌ین محورهای فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با اشاره به نقش خطیر نهادهای فرهنگی در عرصه جنگ نرم گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محلی برای خودسازی جوانان است و مسئولان می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی راه را برای جذب حداکثری در این نهادها فراهم کنند.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ نماز با استفاده از پتانسیل تمامی دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی برنامه مدون ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر در سراسر کشور 8000 کانون فرهنگی هنری روستائی فعالیت می‌کند که توجه به کانون‌های روستائی باید در برنامه‌های سال آینده گنجانده شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در دین مبین اسلام و جامعه اسلامی، گفت: اقامه نماز تنها راه حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری، بهترین راه برای تربیت صحیح انسان، قرار گرفتن در مسیر الهی و تحکیم وحدت مسلمین است.

وی افزود: در جبهه جنگ نرم با دشمنان نماز عمال اصلی پیروزی در برابر دشمنان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی تصریح کرد: یکی از طرح‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال آینده طرح تلاوت نور است که در این طرح هر روز یک صفحه از قرآن در مساجد تلاوت می‌شود و در این طرح 29 هزار مسجد مشارکت دارند.

حجت الاسلام ذوالفقاری با تاکید بر حضور پررنگ بسیج در برنامه‌های کانون‌‌های مساجد گفت: فعالیت در کانون‌ها جهاد فرهنگی محسوب شده و با تکیه به نقش بسیجیان در این جهاد بزرگ می‌توان به موفقیت‌های بسیاری در رشد فرهنگی جامعه دست یافت.

وی افزود: معرفت و ذهنیت ایجاد شده در نخستین حضور در کانون‌های مساجد موجب نزدیک شدن جوانان به مساجد شده و با حضور بیشتر جوانان در مساجد دین مبین اسلام تقویت می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی تصریح کرد: مساجد سنگرهای تقویت دین و فرهنگ جامعه اسلامی است با حضور گرم در سنگر دین که همان مساجد است، باید از فرهنگ ایرانی اسلامی دفاع کرد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری,تفرش,, | 15:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کاروان راهیان نور شهرستان تفرش صبح امروز به منظور بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.

خبرگزاری فارس: کاروان راهیان نور تفرش به مناطق جنوب کشور اعزام شد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تفرش در مراسم بدرقه این کاروان گفت: این کاروان که متشکل از خواهران بسیجی است، در قالب دو اتوبوس و به صورت خانوادگی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

علی فراهانی افزود: این کاروان در سفر خود به جنوب کشور از مناطق عملیاتی هویزه، شلمچه، فتح‌المبین و فکه بازدید خواهند کرد و از نزدیک با ایثار و جانفشانی‌های شهدا در مناطق جنگی آشنا خواهند شد.

وی هدف از اعزام به مناطق جنوب کشور را تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و آشنایی با مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس اعلام و تصریح کرد: دفاع رزمندگان اسلام در آن هشت سال دفاعی قابل قبول در جهان اسلام و غرب است و افتخار ما این است که آن را به نسل آینده منتقل کنیم.

فراهانی گفت: علاوه بر برنامه‌های معنوی، فرهنگی و بصیرتی، بازدید از مناطق عملیاتی شلمچه، اروندکنار، خرمشهر و هویزه برای کاروان‌های راهیان نور پیش‌بینی شده است.

این کاروان تا 25 اسفند ماه از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری,تفرش,, | 10:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش : سخنگوی شورای اسلامی شهر تفرش به خبرنگار ما گفت : در راستای زیباسازی فضای شهری و ایجاد تنوع در خیابانها ،رنگ کاری جداول و بلوارهای سطح شهر آغاز شده است که پس از شستشو ی کامل رنگ آمیزی می شوند .

" عبدالناصر ذوالفقاری " ادامه داد : رنگ آمیزی نیمکت پارکها ازبرنامه های دیگری است که تا نوروز آماده خواهند شد .

وی تصریح کرد : رنگ های خریداری شده دارای کیفیت بالایی نسبت به رنگهای معمولی است و یکسال نیز ضمانت دارد .

رییس کمیسیون فنی شورای اسلامی شهر تفرش تصریح کرد : تاکنون حدود 70درصد کار انجام شده و برای 10نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شده است
" ذوالفقاری " خاطر نشان کرد : از اواخر دوره اول شورای شهر تفرش تاکنون جدوال رنگ آمیزی نشده و پس از سالها تفرشی ها رنگ و زیبایی خاصی را در شهر ملاحظه می کنند .

گفتنی است از دو رنگ سفید و سبز جهت رنگ آمیزی استفاده شده است .

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش :

بارش باران در روزهای پایانی سال شهروندان تفرشی را خوشحال کرد .بارش باران در روز گذشته در این شهر آغاز و به صورت غیر متناوب باریده است واکنون نیز ادامه دارد .

امید آن است که با توجه به بارندگی در زمستان امسال ، در فصل گرم سال آینده  مشکلی در تامین آب آشامیدنی در تفرش وجود نداشته باشد.

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش :

اولین نمایشگاه هفت سین در دانشگاه تفرش برپا شد .

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:44 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش :

جلسه شنوئات فرهنگی شهرستان تفرش با حضور اعضا در سازمان تبلیغات اسلامی تفرش تشکیل شد .


رییس سازمان تبلیغات تفرش گفت :  بررسی راهکارهای مناسب جهت اجرای امورات فرهنگی و مذهبی و خرافه زدایی از مهمترین اقدامات این ستاد است .


" حجت الاسلام میثم فیروز جاهی "  ادامه داد : رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و حمایت از نیروهای مردمی در اجرای  مراسم ها سبب اجرای مطلوب برنامه ها در سطح شهر می شود .


وی با اشاره به دومناسبت عید نوروز و ایام فاطمیه گفت : جلسات اجرای این برنامه ها در شهرستان انجام شده و فضا سازی تبلیغی در سطح شهر باتوجه به این دو موضوع اجرا خواهد شد .


رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش تامین امنیت را در حرکت دستجات عزاداری در فاطمیه اول و دوم و مراسم تحویل سال در امامزاده محمد را خواستار شد .


در ادامه پیشنهادت اعضا مطرح و مرد بررسی قرار گرفت .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار دیار آفتاب در تفرش  ،ساختمان ایرانگردی و جهانگردی شهرستان تفرش یکی از ساختمانهایی که از پیش از انقلاب با عنوان مهانسرا  و هتل در تفرش ساخته و همزمان با انقلاب افتتاح شده ولی به بهره برداری های لازم نرسیده است .
بعد از انقلاب در اختیار شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی سازمان بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت.از سال 75 این ساختمان در اختیار بهزیستی قرار گرفت و مرکز نگهداری سالمندان شد.
واز سال 75تا کنون خالی و بلا استفاده واگذار شده و خسارات زیادی دیده است .
 
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان تفرش به خبرنگار ما گفت : در سالهای گذشته قرار بر فروش این ساختمان بوده ولی از لیست فروش خارج شد .


" علی حیدری " ادامه داد : هماهنگی هایی با اداره جهانگردی شده تا از این ساختمان بازدید کنند و آنها عدم توجیه اقتصادی این ساختمان را از علل اصلی عدم سرمایه گذاری عنوان کرده اند .


گفتنی است این ساختمان در کنار هنرستان حاج مسلم شمس و در شهرک معلم واقع است .باتوجه به نمای اطراف آن و وسعت  و 2طبقه بودن آن می طلبد با سرمایه گذاری های خصوصی  این مکان را در جهت استفاده های عمومی برای ایجاد نمایشگاه در طول سال ،آمفی تاتر شهری، خوابگاه دانشجویی ،مهمانسرای برای پذیرایی مسافران نوروزی یا مانند آن استفاده و از تخریب بیشتر آن جلوگیری شود .
 

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همزمان با هفته منابع طبیعی آئین درختکاری در دانشگاه تفرش با کاشتن 2 هزار نهال برگزار شد.

خبرگزاری فارس: درختکاری 2 هزار نهال در دانشگاه تفرش

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز در آئین درختکاری، دانشجویان کانون هلال احمر دانشگاه تفرش 2 هزار نهال را غرس کردند.

در این آئین که با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و دانشجویان دانشگاه تفرش برگزار شد 100 نهال به طور نمادین کاشته شد و بقیه نهال‌ها طی روز‌های آتی کاشته می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش در این آئین گفت: درختان سرمایه بزرگ طبیعیت هستند و با کاشت یک درخت جان انسان‌ها از بسیاری از بیماری‌ها حفظ می‌شود.

مجتبی مومن افزود: کاشت درخت فقط نباید در زمان خاصی انجام شود چون نگهداری از طبیعت و افزایش منابع طبیعی وظیفه انسان‌ها و در تمامی زمان‌ها است.

وی به نقش درخت در کاهش آلودگی هوا و نشاط و شادابی اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان تفرش از شهرهای پاک استان مرکزی از نظر آلودگی است و باید با حفظ منابع طبیعی این شهرستان را به مهمترین منطقه گردشگری استان تبدیل کنیم.

همچنین در این آئین با هدف کمک به کودکان سرطانی یک اصله نهال مثمر کاشته شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری تفرش در مصاحبه با خبرنگار دیار آفتاب در تفرش گفت :
شهرستان تفرش با داشتن جاذبه های فراوان گردشگری مقصد مناسبی برای گردشگران است و با عناوین شهر با صفا و چهار فصل ،شهر گردو و بادام ،شهر دانشگاهی ،شهر مشاهیر علم و ادب ،شهر هنرمندان خوشنویس ،شهر پدران علمی ایران معروف می باشد .


" علی حیدری " با اشاره به مقبره امامزاده محمد به عنوان جد مقام معظم رهبری گفت : یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و مذهبی تفرش وجود امامزاده محمد در محله مشهد است که از اجداد مقام معظم رهبری بوده و اولین شهید مدفون در تفرش است . این بنا از دوره صفویه به شکل بسیار زیبا و منحصر به فرد پا برجا مانده است که در تمام اوقات برای بازدید از گردشگران و زائرین باز است .

وی به مجموعه تاریخی ششناو اشاره کرد و گفت : این مجموعه شامل مسجد تاریخی ششناو که متعلق به دوره سلجوقیان ،حمام ششناو متعلق به دوره صفویه ،حسینیه ششناو متعلق به دوره قاجاریه ،قنات ششناو و چنار کهنسال با عمر بالای 1000سال ،وجود مسجد تابستانه و خانه های قدیمی در کنار این قنات از دیدنی های مجموعه تاریخی ششناو است .


سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری تفرش اظهار داشت : شهرستان تفرش دارای بیشترین تکایای مسقف در کشور است که در اکثر روستاها و شهر موجود است .قدیمی ترین تکیه بعد از تکیه دولت تهران،تکیه زاغرم متعلق به ناصر الدین قاجار است .تکایای محله خلچان ،میانده نیز آماده پذیرایی از بازدید کنندگان می باشد .

" حیدری " به موزه های موجود در تفرش اشاره کرد و گفت : در محله زاغرم آب انبار بلور واقع است که مربوط به دوره قاجاریه است که اخیراً تبدیل به موزه شده است.در جنب پارک حکیم نظامی و در جوار امامزاده ابوالعلی (متعلق به دوره ایلخانی ) موزه فرهنگ و هنر استاد نصیر  که در ایام نوروز جهت بازدیدعلاقه مندان دایر است .

وی ادامه داد : در محله زاغرم اماکن و خانه های تاریخی بسیاری وجود دارد که متاسفانه اکثراً با گذشت زمان و عدم توجه لازم تخریب شده است و تنها خانه ی سالم این محل منزل تاریخی ضیایی است . در اکثر محلات و در کنار بناهای مذهبی درخت کهنسال چنار به عنوان نماد وجود دارد .

 

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری تفرش آرامگاه پروفسور محمود حسابی پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران نگین ارزشمند و پر افتخار تفرشی ها عنوان کرد.

او به تنها بازارچه قدیمی و تاریخی تفرش اشار کرد و گفت :  بازار آهنگران قدیم ترخوران باقی مانده هنرمندان است که در کنار سقاخانه تاریخی ، به تولید صنایع دستی زیبا که به عنوان یکی از سوغات شهرستان است ،مشغول می باشند.


" علی حیدری " به معرفی سوغات تفرش پرداخت و گفت : صنایع دستی ،گلیم ،قالیچه و فرشهای دست بافت ،نان تنوری ،شیرینی های محلی (لوز،باسلق،جزقند،باقلوا،حلوا سنگ شکن )،عسل ، خشکبار ،بادام و گردو،لبنیات محلی ،نان سنتی از سوغات شهرستان تفرش است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری تفرش جاذبه های طبیعی و زیبا روستاها را عنوان کرد و گفت :علاوه بر وجود چشم اندازهای زیبا ،اماکن تاریخی ،تکایا ،مساجد،قلعه ،چهار طاقی،خانه های قدیمی و زیبا در اغلب روستاها ، غار کوهین ،کوی باران یا کهریز کریان ،چهار طاقی روستای کبوران ،درخت گردو در روستای طاد با قدمت 1500ساله ،سنگ نگاره های چند هزار ساله  روستای دشت زاغر از مناظر زیبای تفرش است.


وی ادامه داد : روستای دلارام تفرش زادگاه پرفسور احمد پارسا پدر گیاه شناسی ایران،پرفسور اردشیر قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان ،روستای کوهین محل دفن استاد آواز حسینعلی نکیسا،روستای بازرجان زادگاه پدری فروغ فرخزاد شاعر و مستند ساز،روستای طاد زادگاه اجداد حکیم نظامی است .


"علی حیدری "  به محل استراحت مسافران در شهر اشاره کرد و ادامه داد : مسافران نوروزی می توانند به هتل پردیسان واقع در میدان آزادی ،اقامتگاه ها و مدارس آموزش و پرورش،مهمانسرای برخی از ادارات و دانشگاهها ،اقامتگاه یاس سفید در روستای قلعه محی الدین ،جهت اقامت مراجعه نمایند .

 
گفتنی است در سال جاری و با تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی ،کیوسکهایی جهت استقبال از مسافران نوروزی در ورودی های شهرستان مستقر که تا پایان تعطیلات با توزیع بروشور و سی دی و نقشه گردشگران را راهنمایی می کنند .

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفرش از کمک 650 میلیون ریالی مردم این شهرستان در جشن نیکوکاری امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ˈقاسم مقدمˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:این میزان کمک به صورت جنسی و نقدی در هشت پایگاه ثابت و سیار شهری و روستایی این شهرستان جمع آوری شد.

وی گفت: کمک های مردمی تا پایان سال در بین نیازمندان واقعی توزیع می شود تا آنان نیز با شادی سال نو را آغاز کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به تعداد مددجویان این اداره و وجود مشکلات زیاد برخی از مددجویان، این کمکها جوابگو نبوده و نیاز به کمک های بیشتری است.

مقدم ادامه داد: تلاش برای توسعه مشارکت های مردمی از مهم ترین اولویت های این نهاد و یکی از مهم ترین برنامه های کمیته امداد به منظور تقویت بیش از پیش بحث همبستگی اجتماعی ومشارکت در برنامه های نیکوکارانه است.

به گفته وی سال گذشته بالغ بر 450 میلیون ریال کمک های نقدی و غیرنقدی در هفته احسان و نیکوکاری در شهرستان تفرش جمع آوری شده بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری,تفرش, | 10:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

ولیئی محسن

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکزی گفت: نرخ محرومیت مددجویان درتفرش ۱۱ درصد است که این نرخ در مقایسه با مرکزی که ۶ درصد است نشان از محرومیت بالای تفرش دارد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، محسن ولیئی درمراسم افتتاح دومین مرکز نیکوکاری شهرستان تفرش در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت محرومیت زدایی مددجویان اظهار کرد: تفرش با تحت پوشش قرار دادن 6 هزار نفر به عنوان مددجویان تحت پوشش از مهمترین شهرستان‌هایی بوده که افتتاح مراکز نیکوکاری و جذب خیران مهمترین راه محرومیت‌زدایی برای آنها است.

وی افزود: این تعداد افراد تحت پوشش 21 درصد جمعیت شهرستان تفرش را تشکیل می‌دهند که 11 درصد به‌ طور دائم و 10 درصد به‌طور موقت از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکزی با اشاره به حمایت خیران و فرهنگ سازی در این راستا گفت: مراکز نیکوکاری به عنوان شبکه اتصال خیران و محرومان در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند که افتتاح این مراکز در سطح کشور نیز از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است.

ولیئی تصریح کرد: در حال حاضر در 69 نقطه مرکزی شاهد فعالیت شبکه‌های نیکوکاری هستیم که با کمک مردم و حمایت کمیته امداد تا پایان سال 93 شاهد افتتاح 3 مرکز نیکوکاری دیگر در شهرستان تفرش هستیم تا این رقم در شهرستان تفرش به 5 مرکز نیکوکاری ارتقا یابد.

وی افزود: ساماندهی و جلب مشارکت مردمی، شناسایی معتمدان محله‌ها، اجرای طرح‌های مشارکتی، ایجاد فضای همدلی و ترویج انفاق و اکرام ایتام از مهمترین وظایف مراکز نیکوکاری است که در این مراکز 9 نفر به امور محرومان رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکزی با اشاره به شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار از جمله خیران به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنها در راستای رفع مشکلات محرومان گفت:  طراحی و استقرار مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله و منطقه، برون سپاری و توسعه خدمت ‌رسانی به محرومان، ایجاد همبستگی، توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری از جمله اهدافی است که این مرکز دنبال می کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش :میدان  شهید مطهری از میدان های نسبتاً قدیمی شهر تفرش محسوب  شده که در سال 76و در فاصله بین خیابان مطهری و خیابان امام خمینی (ره )ساخته شده است . شهرداری که  یکی از اقداماتش زیبا سازی فضای شهری و تغییر ظاهر میدانها  است در ماههای اخیر اقدام به بازسازی این میدان کرده است .

 

 

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

پارک باغ ملی به «پارک مشاهیر» در تفرش تغییر نام می یابد .

این خبر را شهردار تفرش به خبرنگار ما داد و گفت :  باتوجه به تعداد مشاهیر و بزرگان علمی و فرهنگی در تفرش  و در راستای زیبا سازی میادین تفرش ،این اقدام در باغ ملی انجام خواهد شد .


" میثم صابری " ادامه داد : این اقدام در سال آینده آغاز و تا فرودین 94تکمیل خواهد شد .


وی استفاده از مجسمه و زندگینامه مشاهیر تفرش ، نور پردازی و تغییر و سرو سامان دادن به فضای موجود را اقدامات اصلی جهت تغییر این پارک بر شمرد .


 گفتنی است پارک باغ ملی تفرش از قبرستان های قدیم در تفرش بوده و بنا بر دستور رژیم منحوس پهلوی مبنی بر تاسیس باغ ملی در همه شهر ها این مکان تغییر یافته و به پارک تبدیل شده است. مرحوم کاریابی در سالهای بعد با ایده ساخت میدانی شبیه نقش جهان اصفهان و استفاده از ظرفیت تاریخی و مذهبی امامزاده محمد و مسجد ششناو را داشته ولی  این ایده به طور کامل اجرا نشده است

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نکيسافرزند حاجي مؤذن [حاج ملا رجبعلي] و متولد 1300 هجري [قمري] است. در ترخورانِ تفرش متولد شد و چون از طفوليت صدايي رَسا، مليح و مطبوع داشت،پدرش، استادش بود و رموزخوانندگي را به او ياد داد. از ديگراساتيدش مي توان ميرزا بابا را نام برد  هنوز به سن بلوغ نرسيده بود که خوانندگي او مورد توجه قرار گرفت و ازشبيه خوانهاي تکيه دولت شد. و بعدها از شبيه‌خوان‌ها و خوانندگان معروف گرديد.

نکيسا در 5 آبانماه 1352 فوت کرده و در مصاحبه اي در 1349 يا 50 ضبط کرده اند و در آن هنگام نکيسا حدود 100 سال عمر داشته. با اينحال چنان سرزنده است که مصاحبه کننده به نکيسا ميگويد "کاش اين روحيه شما رو ما هم داشتيم!

 مقبرة نکيسا دو سنگ دارد؛ يکي سنگ قديمي و ديگري سنگِ جديد - که حاتم عسگري، خواننده و شاگردِ نکيسا براي پاسداشت يادِ او بنا کرده. ملّا رجبعلي، پدر نکيسا مؤذّن و تعزيه خوان شهر بوده و صداي معرکه اي داشته و مردم هم به او اعتقاد عجيبي داشته اند. تا آنجا که مثلاً نباتي را که به دهن ميگذاشت براي تبرّک مي بُردند. او تحت تعليم ”‌ميرزا بابا” روش خوانندگي، دستگاه‌ها و گوشه‌هاي موسيقي ايراني را فرا گرفت و در كنسرتي با تار علي اكبر شهنازي شركت كرد. نكيساخواننده تعزيه وخواننده رديف موسيقي ايراني بود. نكيسا صفحه هايي با علي اكبر شهنازي (تار) و مرتضي ني داوود (تار) ضبط كرده است. حسينعلي نكيسا، علاوه بر مهارت در تعزيه‌خواني در آوازخواني به سبك نرم نيز مهارت داشته، تعدادي صفحه ازاو به يادگار مانده است. پدرش حاجي ملارجبعلي موذن نيز از خوانندگان وتعزيه‌خوان‌هاي مشهور عصر ناصري است.  

نكيسا 112 سال عمر كرد و در اين عمرطولاني بيشتر گوشه‌هاي مهجور موسيقي ايراني را فرا گرفت و به شاگردانش تعليم داد.

اين هنرمند ارزنده ولي گمنام در سال 1355 ش در گذشت. استاد حاتم عسگري آوازه‌خواني به شيوه قدما را نزد او فرا گرفت. يكي از قطعات باقي مانده ازنكيسا آواز او در دستگاه شور با تار شادروان حاج علي اكبر خان شهنازي با شعري ازشاعر بزرگ ايران سعدي شيرازي است اين آواز " شور" با چنان مهارتي اجرا شده است كه يكي از شاهكارهاي آواز در موسيقي ايراني به شمار مي‌رود مرحوم نكيسا، كار دولتي قبول نكرد كشاورز بود ونياز مالي هم نداشت مردي متدين بود كه هيچ گاه بي وضو آواز نمي‌خواند او موسيقي راز و نياز معنوي و عاطفي با خالق يكتا مي‌دانست 

مرحوم نكيسا با مرحوم اميري فيروز‌كوهي خيلي صميمي بود و به منزل او زياد رفت و آمد داشت. ذكر مولود نبي(ص) كه با تار اميري فيروزكوهي و سه تار مرحوم حسن مشمون اجرا شده است،موجود است. عنوان “نكيسا” موسيقيدان ايران باستان براي حسينعلي مصفا، حاكي از جايگاه رفيع او در عالم موسيقي است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش :

رییس کمیته امداد تفرش به خبرنگار ما گفت:جشنواره نیکوکاری همزمان با سراسر کشور و با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز و حمایت از محرومین در 15اسفند در تفرش اجرا می شود .

" قاسم مقدم" افزود :در روز پنج شنبه  4پایگاه ثابت و 2پایگاه سیار در سطح شهر و در روز جمعه در مسیر راهپیمایی ورزشکاران و در نماز جمعه آماده دریافت کمکهای مردمی هستند .

وی پایگاه جمع آوری مستقر در میدان مطهری،میدان امام خمینی (ره)،چهار راه مدرس،بلوار پاسداران را از مراکز ثابت  در شهرستان تفرش عنوان کرد .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش :

 

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس توجه به فناوری روز را لازمه توسعه پایدار در کشور دانست.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: کشور در بخش‌های مختلف نیازمند توسعه است اما لازم است که اولویت‌بندی شود و با توجه به شرایط، بحث‌های توسعه‌ای مطرح شود

وی قرار گرفتن توسعه اقتصادی کشور در اولویت کاری را ضروری دانست و گفت: باید تمام تلاش برای ایجاد توسعه اقتصادی به ویژه توسعه اقتصادی پایدار در کشور صورت گیرد و از منابع موجود به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

صلاحی با تأکید براینکه نباید صرفاً به مذاکرات برای لغو تحریم‌ها دلخوش باشیم چراکه این اقدام عقلانی نیست و باید خود وارد عمل و عرصه شویم، افزود: چیزی که امروز برای رسیدن به استقلال و توسعه اقتصادی ضرورت دارد این است که از پتانسیل موجود، منابع در دسترس، نیروی انسانی متخصص کشور و مهمتر از همه فناوری روز استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید با توجه به توانمندی‌های فعلی کشور به خودکفایی برسیم. باید حمایت از تولید داخلی و نیروی متخصص صورت گیرد تا به استقلال برسیم. درست است که با سرعت به خودکفایی نمی‌رسیم اما، ایجاد شدن این حس در بین مردم و مسئولین قطعاً روند توسعه و استقلال را تسریع می‌بخشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، توجه به فناوری جدید را لازمه رشد اقتصادی و توسعه پایدار در کشور دانست و گفت: لازم است که در عرصه اقتصادی، خام‌فروشی و صادرات آن متوقف شود. باید مواد فرآوری شده را صادر کنیم چراکه امکانات آن در کشور موجود است.

وی عنوان کرد: همه این اقدامات با سیاست اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود و در این راستا باید مردم حرکت کنند و در یک حرکت و همت همگانی مسئولان کشور را حمایت کنند تا از امکانات موجود بهره کافی را ببرند.

صلاحی با بیان اینکه در شرایط خاص امروز کشور باید از ترویج فرهنگ واردات بی‌رویه جلوگیری شود، اضافه کرد: باید صادرات غیرنفتی خود را افزایش دهیم، علاوه بر آن نیز برای حمایت از تولید داخلی الگوی زندگی را تغییر دهیم و کمتر از فرآورده‌های خارجی استفاده شود. رسیدن به این ایده‌آال تنها به واسطه هماهنگی و همکاری همگانی در سطح کشور محقق می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نمایشگاه کتاب یار مهربان روز چهارشنبه با حضور نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی و مسوولین محلی در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گشایش یافت.

در این نمایشگاه که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفرش برپا شده است،چهار هزار جلد کتاب در یک هزار و 500 عنوان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت:شهرستان تفرش به لحاظ علمی و با وجود مفاخر و اندیشمندان از جمله پروفسور حسابی یکی از شهرستان های پیشگام در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

دکتر ˈعباس صلاحیˈافزود:فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ترویج آن در بین مردم یکی از اولویت ها و دغدغه های فرهنگی مسئولان است و توجه به این مهم باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از موثرترین عوامل ارتقای سطح مطالعه در کشور است و در عصر حاضر و علاقه مردم شهرستان تفرش به کتابخوانی سبب برپایی این نمایشگاه شده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز با آسیب های فراوانی در حوزه فرهنگ مواجه هستیم و کتاب و کتابخوانی در این بین می تواند مهمترین ابزار مقابله با تهدیدات باشد.

نمایشگاه کتاب شهرستان تفرش از امروز لغایت 17 اسفندماه در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش از ساعت 9 صبح تا 21 به منظور بازدید علاقه مندان دایر است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش : جلسه گفتمان دانشگاهی  باحضور اساتید و صاحب نظران  در سالن اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان تفرش اجرا شد.

 

"دکتر عبدالوهاب فراتی " بااشاره به جریان شناسی گروه های تکفیری گفت :  یکی از جریان های که در سال های اخیر نقش بسزایی در سیاست های منطقه ای ایفاء کرده و هرروز بردامنه گسترش نفوذ آن در منطقه افزوده می شود جریان سلفی است ،که انحراف های گسترده اندیشه سلفیان در جهان اسلام که متاسفانه دامنه آن به حوزه عقاید دیگر مذاهب شناخته شده اسلامی نیز سرایت کرده است .


وی مراحل تحولات عارض برجریان سلفی و گروه های تکفیری  را برشمرده و در ادامه اساتید حاضردر جلسه به نقد و بررسی این جریان ها در جهان شده اند  . سپس  در پایان به سوالات شرکت کنندگان در این همایش پاسخ دادند .

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش : مسئول اداره فعالیتهای فرهنگی و هنری دانشگاه تفرش به خبرنگار ما گفت :


بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور دانشجویان دختر و پسر در این دانشگاه اجرا می شود .


" لیلا عابدینی " این مسابقات در 5بخش شامل شفاهی ،کتبی ،پژوهشی،ادبی و هنری  اعلام کرد و افزود : مسابقات در دو روز و در مسجد دانشگاه تفرش اجرا و منتخبین به مرحله منطقه ای که در دانشگاه اصفهان اجرا می شود ،راه می یابند .

 

وی ادامه داد : این مسابقات در 3مرحله دانشگاهی ،منطقه ای ،کشوری اجرا خواهد شد .مرحله دانشگاهی آن تا 20اسفند و مرحله منطقه ای اردیبهشت 93و مرحله کشوری آن در تیرماه 93برگزار می شود .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

با هدف بزرگداشت روز مهندس و تجلیل از جایگاه علمی سنگرداران علم و دانش آئین گرامیداشت روز مهندس در دانشگاه تفرش برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت روز مهندس در دانشگاه تفرش برگزار شد

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از تفرش، سرپرست دانشگاه تفرش در این آئین که ظهر امروز برگزار شد، گفت: حضور دانشجویان فرهیخته و چهره‌های علمی در مراسم دانشگاه تفرش قابل تحسین است.

محمدقاسم سحاب افزود: ایجاد فضای آزاد برای فعالیت دانشجویان در سطح کشور و دانشگاه‌ها یکی از ضروریات عصر حاضر است و جوانان هم اکنون به عنوان سرمایه‌های بزرگ کشور ایران به شمار می‌روند و با انرژی فعال خود در جهت مثبت موجب ارتقاء کشور ایران در تمام سطوح می‌شوند.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی فضای آزادی به دور از هر تنش در کشور ایجاد شد که در هیچ دوره تاریخی تجربه نشده بود، بیان داشت: امام خمینی(ره) با درایت و شناختی که از جامعه و وجود نیروهای توانمند داشت ایده جهاد سازندگی را به منظور استفاده از نیروهای جوان در سازندگی کشور مطرح کرد.

سرپرست دانشگاه تفرش اظهار داشت: ایجاد بسیج 20 میلیونی از نیروهای مردمی به منظور دفاع از مرزهای کشور ایده دیگر امام(ره) برای استفاده از انرژی‌های فعال جوانان در سازندگی و توسعه کشور بود.

سحاب در ادامه گفت: رسالت کنونی ما درس گرفتن از این ایده‌ها و عقاید و فراهم کردن شرایط آزاد شدن انرژی دانشجویان در سازندگی کشور و محیط‌های دانشگاهی است که در اولویت مدیریت این دانشگاه قرار گرفته است.

ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی نیز در این مراسم ضمن تشریح روند تاسیس دانشگاه تفرش و بیان خاطراتی از زندگی علمی پدر فیزیک ایران بر اهمیت علم‌آموزی و تکریم از معلمین و اساتید توسط دانشجویان تاکید کرد.

پخش کلیپ، اجرای موسیقی و تجلیل از مقام علمی دکتر سحاب سرپرست دانشگاه تفرش و ایرج حسابی توسط شورای صنفی- رفاهی دانشجویان دانشگاه تفرش از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

مراسم گرامیداشت روز مهندس با حضور سرپرست دانشگاه، معاونین، استادان و دانشجویان و به همت ستاد برگزاری روز مهندس با محوریت دانشجویان و معاونت دانشجویی دانشگاه تفرش به عنوان رئیس ستاد برگزاری در سالن ورزشی شهید شهریاری این دانشگاه برگزار شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش ورزش همگانی در اجتماع منجر به افزایش نشاط مردم می شود.

به گزارش پایگاه خبری تفرش  «عباس صلاحی» روز سه شنبه در همایش تجلیل از نخبگان ورزشی شهرستان آشتیان افزود: یکی از مشکلات عمده جامعه کم تحرکی افراد است که این امر موجب گسترش یماریهای روحی و جسمی می شود و تنها راه مقابله با آن ترویج ورزشهای همگانی است.

وی اضافه کرد: یکی از تکالیف جدی تمام مسوولان و مدیران استان، توجه ویژه به ورزش همگانی، برنامه ریزی و فراهم کردن مقدمات برای این امر است.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای رسیدن به جایگاه های رفیع ورزش قهرمانی در سطح جهان گام اول توجه به ورزش همگانی و سلامت عمومی است.

فرماندار آشتیان نیز در این همایش گفت: باید فضا و محیط مناسب برای گسترش ورزش همگانی فراهم شود تا افراد جامعه بتوانند به راحتی به این امر بپردازند.

«اکبر شایسته فرد» افزود: ورزشهای همگانی مانند پیاده روی خانوادگی از مقبولیت و پذیرش عمومی برخوردار هستند و لازم است در راستای ایجاد روحیه نشاط و همبستگی در جامعه، به صورت متوالی برگزار شود.

دراین همایش از یکصد و 50 نفر از قهرمانان، مدال آوران و نخبگان ورزشی شهرستان آشتیان با اهداء جوایزی تجلیل به عمل آمد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیر امور آب و فاضلاب تفرش گفت: به منظور بهبود عملکرد و راندمان تصفیه‌خانه فاضلاب تفرش یک دستگاه توربین هوادهی در حوضچه هوادهی شماره چهار این تصفیه‌خانه نصب و راه‌اندازی شد.

 خبرگزاری فارس: یک دستگاه توربین هوادهی در حوضچه تصفیه‌خانه تفرش نصب شد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمد باقری‌‌منفرد صبح امروز در حاشیه بازدید از این تصفیه‌خانه اظهار داشت: با توجه به بالا بودن حجم فاضلاب ورودی نسبت به ظرفیت تصفیه‌خانه، با راه‌اندازی این توربین که قدرت بالاتری نسبت به هوادهی قبلی دارد، اکسیژن محلول حوض هوادهی تصفیه‌خانه تفرش افزایش می‌یابد که این امر افزایش راندمان تصفیه فاضلاب را در این تصفیه‌خانه در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای نصب و راه‌اندازی این توربین 400 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب تفرش با اشاره به در دست اجرا بودن طرح ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تفرش اظهار داشت: برای تکمیل این طرح 70 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

به گفته وی هم اکنون با تاسیسات فاضلاب شامل تصفیه‌خانه 23 هزار و 85 نفری با فرآیند تصفیه MLE با ته‌نشینی اولیه و ظرفیت تصفیه چهار هزار و 205 متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز و 77 هزار و 966 متر کلکتور، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب به 7 هزار و 545 مشترک فاضلاب این شهر خدمات دفع فاضلاب ارائه می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تصفیه خانه ,توربین,تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 10:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار تفرش با اشاره به اینکه مسابقات جام نوروز در روستاهای تفرش برگزار می‌شود، گفت: استفاده از نیروی جوانان و ایجاد شور و نشاط در روستاهای تفرش مهمترین هدف برگزاری مسابقات جام نوروزی روستایی تفرش است.

خبرگزاری فارس: مسابقات جام نوروز در روستاهای تفرش برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید مویدی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مسابقات جام نوروز شهرستان تفرش اظهار داشت: این مسابقات با رویکرد ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ایجاد محیطی شاد و صمیمی و معرفی بازی‌های بومی و محلی شهرستان تفرش در ایام نوروز در روستاهای تفرش برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مسابقات فوتسال به میزبانی سه روستای خانک، قزلجه و هفتان در ایام نوروز برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش نیز در این جلسه گفت: اعضای تیم فوتبال از مسافران نوروزی و اهالی روستاها بوده که پس از ثبت‌نام و قرعه‌کشی در روزهای تعیین شده با هم رقابت کرده و تیم‌های قهرمان حکم و کاپ‌های قهرمانی را دریافت می‌کنند.

نایبعلی اکبری افزود: این مسابقات با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان در تعطیلات نوروز و شناسایی استعدادهای ورزشی در روستاها و ایجاد فضای سالم و با نشاط و مشخص شدن تیم‌های قهرمان با همکاری هیئت فوتبال، هیئت‌های ورزشی روستایی و بومی محلی، نیروی انتظامی، هلال احمر، مرکز بهداشت، بخشداری و اداره ورزش و جوانان از ابتدای تا پایان تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر تامین امینت این مسابقات توسط نیروی انتظامی بیان کرد: امنیت روستاهای میزبان توسط نیروی انتظامی تامین می‌شود و شبکه بهداشت و جمعیت هلال احمر در امور درمانی و امداد و کمک‌های اولیه برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده تا این مسابقات با مشکلی مواجه نشود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: در مسابقات فوتبال جام نوروزی بیش از 25 تیم شرکت خواهند کرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: شهرستان تفرش از مهمترین قطب‌های گردشگری استان مرکزی است که توسعه اقتصادی، عمرانی و اجتماعی این شهرستان در کنار این مهم باید در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس ، عباس صلاحی بعد از ظهر امروز در مراسم تعیین هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران تفرش اظهار داشت: ایجاد همگرایی و جذب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه داران بومی و غیر بومی از اهداف تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران تفرش است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و موقعیت مناسب تفرش در طبیعت بکر باید سرمایه گذاران با کمک‌های مادی و معنوی خود گام‌هایی موثری در جهت توسعه این شهرستان بردارند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فراهم ساختن زمینه افزایش توسعه پایدار تفرش خاطر نشان کرد: بعد از تحقق حماسه سیاسی و پشتیبانی ملت ایران از نظام باید زمینه‌های تحقق حماسه اقتصادی فراهم شود تا با حمایت از تولید داخلی و بومی سازی تولید در هر استان و شهرستان زمینه‌های این مهم فراهم گردد.

صلاحی با اشاره به وظایف و مهمترین اقدامات این شرکت تعاونی افزود: فعالیت‌های اقتصادی، توزیعی و تولیدی، خرید سهام و تملک اراضی و تامین نیاز شرکت‌های خصوصی از طریق سهام و جذب مشارکت‌های مردمی از جمله وظایف این شرکت تعاونی است.

وی ادامه داد: با تاسیس این شرکت شهرستان تفرش می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی برسد و با ارتقاء رابطه صنعت و دانشگاه توسعه عمرانی و اقتصادی شهرستان میسر خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی احساس شد تا از پتانسیل‌های شهرستان اعم از نیروی انسانی و سرمایه‌های اقتصادی استفاده بهتری شود که در این راستا و با توجه به شرایط اقلیمی گردشگری و تولید گیاهان دارویی و با هدف استفاده از امکانات شهری با وجود سرمایه گذاران بومی و غیر بومی این شرکت راه‌اندازی شد.

صلاحی خاطرنشان کرد: با ایجاد این شرکت می‌توان در زمینه‌های کشاورزی و کشت گیاهان دارویی و کشت زعفران گام‌های بیشتری برداشت و امور دام و تولید مواد لبنیاتی در این شهرستان را تقویت کرد.

وی همچنین به ارتقاء اراضی شهرک صنعتی به میزان 60 هکتار اشاره کرد و گفت: ارتقای تولید و تقویت شهرک صنعتی با هدف ایجاد صنایع سازگار با محیط زیست از دیگر اهداف این شرکت است.

سرپرست دانشگاه آزاد تفرش نیز در این مراسم گفت: شهر تفرش با سابقه تاریخی و فرهنگی خود می‌تواند زمینه جذب بسیاری از سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های مختلف باشد که این امر تاکنون محقق نشده است.

حسن صابری افزود: ایجاد اشتغال پایدار، محرومیت زدایی، اجرای طرح‌های زیرساختی، تجمیع سرمایه‌های اندک و اجرایی کردن طرح‌های مناسب به منظور توسعه شهرستان تفرش از جمله وظایف شرکت تعاونی توسعه و عمران تفرش است.

در این آئین اعضای هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان  تفرش انتخاب شدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شهردار تفرش  : مهمترین وظیفه شهرداری تمیز نگه داشتن و زیباسازی شهر به مناسبت فرا رسیدن نوروز است .

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش : "میثم صابری" رنگ آمیزی جداول و خط کشی معابر ،افتتاح میدان مطهری با مصالح بومی و چشم نواز ،ایجاد کمپهای مسافران و تمیزی سرویس بهداشتی  در پارکها ،استقبال از مسافران نوروزی در ورودیهای شهرو اهداپکیج هایی شامل بروشور و نقشه تفرش ،لای روبی جوی ها را از مهمترین اقدامات شهرداری تفرش عنوان کرد .

وی از راه اندازی قسمت  گردشگری مجازی در سایت شهرداری تفرش خبر دادو گفت : در جهت جذب گردشگران و آشنایی اولیه با مناطق گردشگری و آثار تاریخی این قسمت در روی سایت اضافه خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش نایب رییس شورای اسلامی شهر تفرش به خبرنگار دیارآفتاب در تفرش گفت : در روزهای اخیر 3نفر از شورای شهر تفرش (رییس ،نائب رییس ،دبیر شورای شهر تفرش)و شهردار تفرش آقای میثم صابری با هماهنگی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در محل شورای اسلامی تهران حضور یافتیم و پس از سخنرانی و پاسخگویی به سئوالات مخاطبان توسط مهندس زنگنه وزیر نفت در زمینه بهبود وضع ترافیکی استان تهران و رفع آلودگی محیط زیست و وجود پسماندها ،  دکتر علیرضا دبیر ،رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر تهران راهکارهای اخذ عوارض نوسازی از شهروندان با ایجاد زمینه های تشویق و جریمه را مطرح کردند .


"عبدالناصر ذوالفقاری " ادامه داد :اعضای شورای شهر تفرش با آقای دبیر و مهندس حقانی (رییس کمیسیون فضای سبز و استاندار اسبق اصفهان ) و دکتر علی صابری (عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران و مشاور عالی آقای مسجد جامعی )و 2نفر از مسئولین روابط عمومی جلسه ای بالغ بر 1ساعت برگزار نمودند.


وی درخواست از شورا و شهرداری تهران جهت بازدید از مناطق گردشگری تفرش و سرمایه گذاری در زمینه های مختلف اقتصادی ،فرهنگی ،اجتماعی و...، ساماندهی مقبره پروفسور حسابی با کمک شورای شهر تهران و تفرش ،ساخت آمفی تاتر شهرداری تفرش با مشارکت شهرداری  تهران،سوق دادن سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در تفرش با توجه به زیر ساختهای موجود و صنایع غیر آلاینده و گلخانه ای را از موضوعات مطروحه در این جلسه عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش : جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان به ریاست بهروز اردلان راد و با حضور اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد .
هزار خوانی دبیر کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان از مهمترین مصوبات جلسه را ،الزام معرفی کارشناسان روان شناسی توسط ادارات ذیربط شهرستان جهت همکاری در مراکز مشاوره ،و نیز ادارات آموزش و پرورش و دستگاههای فرهنگی و دانشگاههای شهرستان گزارشات خود در زمینه آسب های اجتماعی را بصورت آماری در جهت کاهش هر چه بیشتر آسیب های اجتماعی اقدام نمایند .


همچنین در این جلسه هریک از اعضاء به ارائه گزارش در حوزه آسیب های اجتماعی با ارائه آمار و ارقام  پرداختند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کهوند گازمرکزی

 مدیر عامل شرکت گاز مرکزی گفت: بر اساس عملکرد شرکت گاز استان مرکزی ۹۷درصد از خانوارهای این استان تحت پوشش کامل گاز طبیعی قرار دارند.
 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن کهوند در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به مشکلات گاز رسانی به تفرش اظهار کرد: بافت منطقه‌ای تفرش گاز‌رسانی به این شهر را با چالش‌های بسیاری مواجه ساخته است.

وی افزود: شهرستان تفرش در آخرین جایگاه پوشش گاز رسانی در سطح استان قرار دارد.

مدیر عامل شرکت گاز مرکزی تصریح کرد: 73درصد از مناطق شهری و روستائی این شهر تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

کهوند با اشاره به پوشش 39درصدی روستاهای این شهر گفت: با اختصاص بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار این رقم به 60درصد در سال آینده می رسد.

وی افزود: امسال کار گازرسانی به 8 روستا آغاز و عملیات گازرسانی به 6روستا در دست اجراء بوده که این پروژه‌ها در 3ماه نخست سال آینده به بهره‌برداری می رسند.

مدیر عامل شرکت گاز مرکزی تصریح کرد: با تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 95هزار خانوار روستائی در سطح استان، میزان پوشش این قشر به بیش از 80درصد رسیده است.

کهوند با اشاره به گازرسانی روستاهای مرکزی گفت: تا پایان بهمن ماه امسال 83 روستا به طور کامل از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و گازرسانی به 65 روستا در دست اقدام است.

وی افزود: بیش از 530هزار واحد مسکونی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و تاکنون بیش از 252هزار انشعاب نصب و بیش از 800 کیلومتر شبکه‌گذاری در سطح استان صورت گرفته است که این میزان شبکه‌گذاری، رتبه استان را در کشور به جایگاه 9 رسانده است.

مدیرعامل شرکت گاز مرکزی تصریح کرد: امسال 33 شهر و 318 خانوار در استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

کهوند با اشاره به کسب جایگاه دوم کشور در زمینه روستاهای گازرسانی شده در استان گفت: تعداد 754 روستا در استان گازرسانی شده‌اند که این رقم گویای  افزایش 20 درصدی نسبت به شاخص ملی است.

وی افزود: سهم گاز استان مرکزی در سبد انرژی 70 درصد بوده، استان مرکزی در حال حاضر 65درصد از سهم گاز را به خود اختصاص داده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش : موسسه علمی و آموزشی پروانه وثوق  حدود 7ماه است که در تفرش کار خود را آغاز کرده است .


اجرای کلاسهای تقویتی ،کلاسهای رفع اشکال به خصوص برای دانش آموزان مقطع چهارم دبیرستان از اقدامات اصلی این موسسه است .


شنیده ها حاکی از آن است که علی رغم دریافت هزینه های بالا از دانش آموزان ،معلمهای سطح پایین علمی از استانهای دیگر در  کلاسها ی این موسسه حضور پیدا می کنند .

به گزارش منابع آگاه این موسسه فاقد مجوز از موسسه قلمچی معروف بوده ولی آموزنهای این موسسه را در تفرش اجرا می کند .


اجرای آزمونهای غیر استاندارد (فاقد مراقب در  آزمونها و تقلب دانش آموزان در وقت آزمون )و عدم داشتن وقت تنظیم شده در اجرای آزمونها ،عدم اطلاع رسانی به موقع به دانش آموزان برای تشکیل کلاسها ( در زمان شروع کلاسها به دانش آموزان زنگ می زند )و عدم توزیع  سی دی های بسته های آموزشی  (هر بسته دارای 12سی دی بوده و هر سی دی باید قبل از هر آزمون به دانش آموزان داده شود ) از مشکلات این موسسه در تفرش است .

نکته جالب تر آنکه پس از اجرای آزمونها و ارسال پاسخنامه ها ،در کارنامه های دانش آموزان رتبه دوم و سوم کشوری دیده می شود .

گفتنی است این موسسه هزینه های بالا را به طور کامل از دانش آموزان دریافت کرده است .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 23:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش :

رییس اداره منابع طبیعی تفرش گفت :

همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی ده هزار اصله نهال رایگان در اختیار مردم و دستگاه‌های درخواست کننده قرار می‌گیرد.

"مجتبی مومن"  با تاکید بر اهمیت حفظ منابع و سرمایه‌های طبیعی، تصریح کرد: منابع ملی زیر بنای توسعه کشور در همه ابعاد است و توجه و حفظ و حراست از آن یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی در جوامع بشری است و بی‌توجهی به منابع ملی و طبیعی موجب از بین رفتن طبیعت می‌شود.

وی ادامه داد: باید برای حفظ و حراست سرمایه‌های ارزشمند منابع طبیعی ملی و انتقال آن به نسل‌های آینده اهتمام ویژه‌ای داشت.

رییس اداره منابع طبیعی تفرش  با بیان اینکه حفاظت از اراضی و منابع ملی جزو وظیفه و دغدغه همیشگی است، خاطر نشان ساخت: در امر واگذاری اراضی بایستی حفاظت محیط زیست و حفظ منظر در اولویت کار قرار گیرد که با اولویت این موضوع تاکنون برای بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان تفرش سند صادر شده است.

او با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره اهمیت منابع طبیعی و تبدیل فرهنگ این مقوله به معارف عمومی گفت: بی‌شک مشارکت و همکاری مردم در این رابطه برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی و مراتع می‌تواند یاریگر منابع طبیعی در مناطق مختلف باشد.

"مومن " از منابع طبیعی به عنوان ثروت‌های خدادادی و ارزنده که به طور رایگان در اختیار عموم انسان‌ها قرار گرفته نام برد و افزود: حفظ و حراست از این منابع با کمک و همدلی مردم انجام خواهد گرفت و این اداره نیز با نظارت بر نهال‌های کاشته شده به منظور حفاظت از طبیعت و جلوگیری از آلودگی هوا گام برمی‌دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل سازنده دولت و مجلس شورای اسلامی، مهمترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش ˈعباس صلاحیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب است که دولت و مجلس باید با تعامل سازنده، به دنبال راهی برای تحقق آن باشند.

وی، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را راهگشای جدی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و اظهار کرد: توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و رسیدن به این مهم بدون تردید تحقق حماسه اقتصادی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی با بهره مندی از مرکز پژوهش ها و دولت با برخورداری از افراد صاحب نظر می توانند در ساماندهی اقتصاد مقاومتی موثر باشند و قوه قضائیه نیز در این راستا نقش موثر برعهده دارد.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به وضع نامناسب اقتصادی کشور ایجاد بستر لازم برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی با تمام شاخصه ها و ویژگی های آن به عنوان وظیفه حال حاضر قوای سه گانه تلقی می شود.

صلاحی افزود: سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی ازسوی رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر لزوم توجه مسوولان و مردم به یک مسیر اقتصادی در طول پنج سال گذشته، حاکی از دشمن شناسی دقیق، تدبیر و افق دید بالای معظم له است.

وی اظهار کرد: اصلاح نظام درآمدی دولت، شفاف سازی، تحول اساسی در نظام ساختاری و اداری کشور، کمرنگ کردن وابستگی بودجه و درآمد به صادرات نفت، حذف دستگاه های موازی و افزایش سرانه صندوق توسعه ملی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی انزوای سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه به مثابه شکوفایی ظرفیت های داخلی و تکیه بر توانمندی های دولت، مجلس و اقشار مختلف مردم است.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استفاده از تمام ظرفیت های کشاورزی، صنعتی و اقتصادی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و در نتیجه آن حماسه اقتصادی ضروری است، بنابراین مردم و مسوولان باید دست در دست یکدیگر بدهند تا بتوانیم به خواسته مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار کرد: استان مرکزی از ظرفیت های بسیاری در بخش های صنعتی و کشاورزی برخوردار است و آمادگی دارد که فرصت های خوبی برای جوانان کشور فراهم کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:18 | نویسنده : میثم اله وردی |