پایگاه خبری تفرش:

کشف سرقت
 

خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی تفرش از کاهش ۱۹درصدی انواع سرقت ها در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

 

سرگرد سیروس دالوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به قرارگاه مبارزه با سرقت اظهار داشت: مبارزه با سرقت  از اولویت‌های نخست پلیس است و در این باره قرارگاه مبارزه با سرقت تشکیل شد.

وی افزود: عوامل مختلفی در بروز سرقت نقش دارند که از جمله آنها می‎توان به اعتیاد، سطح پایین درآمد، بیکاری اشاره کرد، طرح ویژه برخورد با سارقان نیز در سال 93 پیگیری شد.

فرمانده انتظامی تفرش تصریح کرد: پیش از این تمرکز پلیس بر روی کشف سرقت و دستگیری سارقان بوده که در سال‎های گذشته این رویکرد تغییر یافته و به دنبال آن بحث‎های پیشگیری از وقوع جرم دنبال می‎شود.

سرگرد دالوند با اشاره به طرح‎های قرارگاه مبارزه با سرقت در تفرش گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در تفرش طرح های ویژه‌ای از ابتدای امسال برای کاهش سرقت و افزایش امنیت و آسایش شهروندان با بسیج نیروها و بکارگیری تمام امکانات به مرحله اجرا گذاشته است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح‎ها ایجاد فضای امن و آرامی برای شهروندان بوده که این طرح‎ها با مشارکت مردم در سطح شهر اجرا و با کمک مردم و مشارکت آنها سرقت در این شهرستان کاهش یافت.

فرمانده انتظامی تفرش تصریح کرد: آمارها نشان می‎دهد که میزان وقوع جرم سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته که این دستاورد بزرگی برای امنیت مردم محسوب می‎شود.

سرگرد دالوند با اشاره به اقدامات پلیس تفرش گفت: تسریع در خدمت‌رسانی به شهروندان، برخورد با سارقین سابقه‌دار، مقابله با مزاحمان نوامیس و اراذل و اوباش، و آموزش و آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم و مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی و بدحجابی از جمله اقداماتی است که مورد توجه پلیس شهرستان است.

وی افزود: وظیفه شرعی و قانونی پلیس تامین نظم و امنیت در هر شرایطی است و ما به عنوان پلیس نقش موثری در کاهش جرائم داشته و تحت هر شرایطی به وظایف خود عمل می‌کنیم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 2:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: تصفیهخانه تفرش برای سال ۱۴۱۰ در ۲ مدل طراحی شده که قرار است به MLE با قابلیت حذف ازت ارتقاء یابد.

تصفیه خانه فاضلاب شهر قدس

عبدالرضا خلیلی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به توسعه تفرش اظهار داشت: با توجه به توسعه شهرستان تفرش و مراکز دانشگاهی در سال‎های گذشته شاهد رشد جمعیت در این شهر بوده تصفیه خانه این شهرستان مناسب با رشد جمعیت نبود.

وی افزود: با توجه به موارد ذکر شده تصفیه‎خانه تفرش پاسخگوی تصفیه فاضلاب جمعیت موجود نبوده و بنابراین مطالعات خانه فاضلاب موجود انجام و اجراء آن در دستور کار شرکت اب و فاضلاب استان مرکزی قرار گرفت.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب تفرش از نوع لجن فعال با هوادهی‌گسترده برای سال 1410 در 2 مدل طراحی شده که قرار است به MLE با قابلیت حذف ازت ارتقاء یابد.

خلیلی با اشاره به سرانه فاضلاب تولیدی شهرستان تفرش گفت: سرانه فاضلاب تولیدی 181 لیتر به ازاء هر نفر در شبانه روز بوده و جمعیت مدل اول 23 هزار و 85 نفر با دبی 4 هزار و 205 متر مکعب در شبانه‎روز است.

وی افزود: شبکه جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر تفرش نیز به طول 2 هزار و 700 متر160 و فقره نصب انشعاب فاضلاب اجرا شده، جمعیت بهره‌بردار 342 خانوار و اعتبار هزینه شده 5 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های اجرا شده در تفرش آبرسانی به مسکن مهر این شهر بوده است که به طول 2 هزار و 850 متر اجرا شد، در این پروژه 160 فقره انشعاب نیز نصب و اعتبار هزینه شده در این طرح 4 میلیارد و 300 میلیون ریال است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس دانشگاه تفرش خاطرنشان کرد: پژوهشگران آگاهی کافی نسبت به فعالیت‌های پژوهشی خود دارند اما در تبدیل ایده به فناوری و تجاری‌سازی از آگاهی لازم برخوردار نبوده و از عرضه‌ نوآوری‌هایشان ناتوان هستند.

محمدقاسم سحاب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، با بیان چالش‌های موجود پیش‌ روی پژوهش دانشگاه‌ها، به بروکراسی اداری به عنوان مانع اصلی پژوهش در دانشگاه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته تمام امکانات و تجهیزات برای یک پژوهشگر مهیاست و هیچ مسئله‌ای به جز تحقیقات ذهن او را به خودش درگیر نمی‌کند، عنوان کرد: متأسفانه، در کشور ما مسائل جنبی و حاشیه‌ای مسائل غالب هستند و بر اصل کار پژوهشی تأثیر می‌گذارند حتی ممکن است پژوهشگر به دلیل وجود موانع اداری مأیوس شده و کار پژوهش را رها کند.

سحاب، در خصوص راهکارهای کاهش این موانع، گفت: به طور کلی، اساس برنامه‌های پژوهشی باید بر مبنای اعتماد به پژوهشگر باشد. اگر امکان و اجازه عرضه آسان توانایی‌ها برای محقق وجود داشته باشد، همچنین امکانات مالی و تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار او قرار گرفته شود، می‌توان بسترهای تحقیق و پژوهش را فراهم کرد.

وی، افزود: در مرحله بعد، اگر تحقیقات این پژوهشگر دارای خروجی مطلوبی نبود و نتوانست این اعتماد را جلب کند، موانعی برای او در نظر گرفته شود.

سحاب، ادامه داد: با بکارگیری این شیوه، بازار رقابت در حوزه پژوهش به گونه‌ای خواهد شد که افراد دارای تحقیقات ارزشمند وارد فازهای بعدی می‌شوند و افرادی که موفق نشدند این اعتماد را جلب کنند خودشان را از این عرصه کنار می‌کشند.

رئیس دانشگاه تفرش، در رابطه با تعامل پژوهش، دانشگاه و صنعت، اظهار کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت را نمی‌توان به‌طور مصنوعی و به اجبار ایجاد کرد.

وی، عنوان کرد: زمینه‌ مالی این موضوع برای صنایع بسیار مهم است اگر بدانند استفاده از محصول تولید داخل به خط تولیدشان صدمه نمی‌زند و آن را حفظ می‌کند به حوزه این ارتباط وارد می‌شوند اما اگر از این بابت مطمئن نباشند و احتمال ضرر بدهند، ترجیح می‌دهند ده‌ها برابر هزینه کرده و از محصول خارجی استفاده کنند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همزمان با مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات ملی دومینو، شرکت کنندگان توانستند با ساخت دیوار۵۰ متری با دومینو، از رکورد جهانی که یک دیوار ۴۲متری دومینو بود ، پیشی بگیرند.

مسابقات دومینوی کشوری

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سلطانی مدیر پژوهش دانشگاه آزاداسلامی قائمشهر و دبیر اجرایی دومین دوره مسابقات ملی دومینو صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص این مسابقات اظهار داشت : در این دوره حدود ۷۳ تیم متشکل از ۶۰ تیم دانش آموزی در مقاطع ابتدایی و متوسطه و ۱۳ تیم دانشجویی، طی ۵ روز در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد قائمشهربا هم به رقابت پرداختند.

سلطانی افزود : ثبت جهانی رکورد دیوار دومینوو برگزاری مسابقات خانوادگی دومینو که برای اولین بار در مازندران برگزار شد از ویژگیهای بارز این دوره از مسابقات محسوب می شود.

دبیر اجرایی دومین دوره مسابقات ملی دومینوبا بیان اینکه ممکن است دومینو در نگاه عامیانه بعنوان یک بازی مطرح شود، اذعان کرد :  دومینوتنها یک بازی نیست بلکه برای انجام آن دقت، تمرکز و ظرافت خاصی نیاز است که تؤام با تمرین و اجرای محاسبات دقیق به یک ورزش گروهی و مهیج تبدیل خواهد شد.

در پایان دومین دوره ملی مسابقات دومینو، پس از ۵ روز رقابت بین شرکت کنندگان، تیمهای دانشگاه آزاد تفرش، برارون قائمشهر و بیرجینای بیرجند رتبه های اول تا سوم را ازآن خود کردند.

 

 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به ورزش شهرستان‌ها موجب شناسایی استعدادهای ناشناخته می‌شود.

 خبرگزاری فارس: توجه به ورزش شهرستان‌ها موجب شناسایی استعدادهای ناشناخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات حوزه ورزش شهرهای تفرش و آشتیان اظهار داشت: رعایت عدالت در توزیع امکانات و اعتبارات ورزشی شهرستان‌ها اصل بسیار مهمی است که باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه استعدادهای بسیاری در شهرستان‌ها وجود دارد که به دلیل نبود امکانات و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم ناشناخته مانده‌اند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس با تأکید به اینکه ورزش فصل مشترک فرهنگ و اقتصاد است، خاطر نشان ساخت: سالی را که پشت سر گذاشتیم از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده بود، به جرأت می‌توان گفت ورزش فصل مشترک فرهنگ و اقتصاد است و توجه به آن می‌تواند زمینه‌های رشد و توسعه فرهنگ و اقتصاد را رقم بزند.

صلاحی ادامه داد: حوزه ورزش در شهرستان‌های تفرش و آشتیان دارای مشکلاتی است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب شاهد کاهش این مشکلات باشیم.

وی ادامه داد: در برخی از رشته‌های ورزشی این شهرها استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که شکوفایی این استعدادها نیازمند حمایت از ورزشکاران و ایجاد باشگاه‌های ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز با بیان اینکه لازمه توسعه امر ورزش استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی است، گفت: حل معضلات موجود در حوزه ورزش با استفاده از اهرم و بازوی مردمی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی میسر و محقق می‌شود.

سعید ملکی افزود: حمایت از ورزشکاران و ورزش شهرهای تفرش و آشتیان به صورت جدی مورد توجه و تاکید مدیران قرار دارد و امیدواریم با تلاش دسته‌جمعی به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرهای تفرش و آشتیان از لحاظ امکانات ورزشی و زیرساخت‌ها وضعیت مطلوبی دارند و ورزش این شهرها در مسیر رشد و پویایی قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی برگزاری کلاس‌های آموزشی داوری و مربیگری، برگزاری اردوهای ورزشی، استعدادیابی و تلاش در راستای ارتقای سطح دانش مربیان را مورد تاکید قرار داد.

محمدحسن افشاری رئیس آموزش و پرورش تفرش نیز گفت: این اداره از آمادگی لازم برای برگزاری مسابقات، میزبانی، اسکان و تغذیه ورزشکاران برخوردار است.

در این نشست پیرامون اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های عمرانی روستاهای دستجان و کردیجان بحث و تبادل نظر شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مسابقات درون‌دانشگاهی راب‌ گلد‌برگ برای نخستین‌بار در کشور به همت انجمن علمی عمران و با همکاری مهندسین آرمین کاوه‌ای از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در سالن ورزشی شهید شهریاری دانشگاه تفرش آغاز شد.

 خبرگزاری فارس: مسابقات درون‌دانشگاهی راب‌ گلد‌برگ در دانشگاه تفرش آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک رئیس دانشگاه تفرش صبح امروز در مراسم آغاز این مسابقات گفت: دانشجویان دانشگاه تفرش برای نخستین‌بار در کشور توانستند به عنوان دانشگاه پیشگام مسابقات راب ‌گلد‌برگ را با موفقیت در این دانشگاه برگزار کرده و نام خود را به عنوان دانشگاه الگو و مدل‌دهنده مسابقات راب ‌گلدبرگ در سطح دانشگاه‌های کشور ثبت کنند.

محمدقاسم سحاب افزود: مسابقات دانشجویی و رقابت‌های علمی چه به صورت ساخت و فعالیت‌های فیزیکی و چه به صورت نرم‌افزاری، وسیله‌ای برای ایجاد انگیزه و تحرک بین دانشجویان است که به آنان اجازه می‌دهد، آزادانه و بر اساس میل خود به فعالیت‌ها و رقابت‌های علمی پرداخته و بر اساس میل خود و فارغ از قالب‌های استاندارد از پیش‌ تعیین شده به ارزیابی استعدادهای خود بپردازند.

در این دوره از مسابقات که هفت تیم دانشجویی دانشگاه تفرش حضور داشتند تیم HNB به سرپرستی فرانک نقدی‌بیک مقام اول را از آن خود کرد، تیم نقشه 90 به سرپرستی علی غلامرضا دوم شد و تیم‌های باران به سرپرستی علیرضا عارف نعمتی و تیم یوبین به سرپرستی حسین علیخانی مشترکا مقام سوم را به‌دست آوردند.

مسابقات کشوری راب‌ گلدبرگ برای نخستین‌بار در سطح کشور به میزبانی دانشگاه تفرش از 9 تا 11 اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تفرش نگینی از جمله نگین‌های انگشتری استان مرکزی است که تلالؤ رنگ طبیعتش زیر آفتاب بهار، جلوه‌ای خاص از زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، آب و هوای مطبوع تفرش زبانزد عام و خاص است و مناطق بکر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری این شهر بسته انرژی مضاعفی را به گردشگران هدیه می‌دهد.

گفته‌ها و شنیده‌ها از این شهر به قدری بود که تصمیم گرفتم سفری ذهنی را از طریق مستندات، به این شهر آغاز کنم.

این شهرستان با مرکزیت شهر تفرش از شمال به شهرستان ساوه از جنوب و جنوب شرق به شهرستان آشتیان و فراهان، از شرق به استان قم و از غرب و جنوب غرب به شهرستان کمیجان محدود شده است.

به استناد اطلاعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، منطقه تفرش از لحاظ تاریخی با منطقه آشتیان پیوستگی دارد قدمتش به قبل از اسلام می‌رسد.

درباره وجه تسمیه این شهر آمده است که تفرش در اصل گبرش بوده و این توجیه شاید بدین سبب است که در سده‌های قبل و حتی صدر اسلام گبرها یا زرتشتی‌ها در این جلگه و نقاط مجاور آن از جمله فراهان و آشتیان سکونت داشتند.

یاقوت حموی در قرن هفتم هجری قمری، تفرش را قریه‌ای پررونق توصیف کرده، حمدالله مستوفی نیز در قرن 8 هجری قمری از تفرش با هفده پاره دیه نام می‌برد که اطرافش را آبادی‌ها، چشمه‌ها و کاریزهای متعدد قرار گرفته است.

استاد دهگان در مورد تفرش نوشته است: "تفرش ولایتی از نواحی اراک است که در بدو امر یعنی زمان پارس‌ها جز اصفهان و بعدها ضمیمه قم و در حین بنای اراک جزء این شهرستان و بعدها مرکز شهرستان شد".

ارتفاع زیاد و کوهستانی بودن این شهرستان باعث به وجود آمدن زمستان‌ها‌ی سرد و تابستان‌های معتدل در این شهرستان شده و به طور کلی خصوصیت اقلیمی آن وجود تابستان‌های معتدل و خنک در منطقه است.

مردم این شهرستان اکثراً به زبان فارسی صحبت می‌کنند و در بعضی نقاط نیز تکلم به زبان ترکی رایج است.

با آگاهی مختصری از پیشینه تفرش، سفر به جاذبه‌های طبیعی و دره‌های مصفا و خوش آب و هوای آن آغاز می‌شود، این دره‌ها در سطح منطقه تفرش متعدد بوده و هر جا نامی‌ بر آن نهاده‌اند نظیر دره ویژه، بدر، فرک و وستان.

این منطقه به سبب وجود درختان بادام و انواع میوه و گردو بیشه‌ای مصنوعی را تداعی می‌کند که زیر پوشش سفیدی از شکوفه‌های درختان بادام قرار گرفته است.

آب و هوای مناسب، معتدل و مفرح فصول بهار و تابستان، ویژگی طبیعی جذاب منطقه تفرش به حساب می‌آید که این ویژگی در تپه گیان در مسیر ساوه – تفرش با تغییر آب و هوای گرم به هوای معتدل به خوبی احساس می‌شود.

روستای سرآبادان(روستای هدف گردشگری) از توابع بخش مرکزی شهرستان تفرش در 25 کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار دارد.

روستای سرآبادان که در حومه شهر تفرش استقرار یافته، یکی از همان روستاهای بسیار قدیمی است و پیشینه تاریخی نسبتاً طولانی دارد.

پوشش گیاهی دشت‌های اطراف روستا، باغات میوه و حیات جانوری، از جاذبه‌های طبیعی روستاست و از ویژگی‌های فرهنگی این روستا می‌توان به برگزاری مراسم جشن کوسه، جشن سده، و تخم‌مرغ‌بازی اشاره کرد.

و اما، نوبت به چشمه گراو در فاصله پنج کیلومتری شهرستان تفرش می‌رسد که بین دو روستای کبوران و طراران واقع شده، آب این چشمه معدنی بوده و دارای خواص درمانی است.

گراو متشکل از چند قسمت در سطح زمین است که از آنجا به حالت جوشش از سطح زمین خارج می‌شود، همچنین در قسمتی دیگر از چشمه آب معدنی همراه گازکربنیک فراوان از منفذی خارج می‌شود.

آثار به جا مانده در اطراف چشمه(یک چهار دیواری)، نشان می‌دهد که به طور گسترده به عنوان حمام از آن استفاده می‌شده است. آب گراو تفرش آب معدنی کربناته مخلوط است که به نسبت تقریباً مساوی یون‌های سدیم و کلسیم در آن یافت می‌شود.

حالا، دو کیلومتر به سمت تفرش حرکت می‌کنیم و غار "علی‌خورنده" خودنمایی می‌کند. این غار در فاصله سه کیلومتری جنوب غربی تفرش و در ارتفاعات کوه نقره‌کمر معروف به خشه قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از روستای کوهین عبور کرده و از دیواره‌ای به طول تقریبی 15 متر که شامل سه بند است گذشت.

ورودیه غار با شیب ملایم به تالار اصلی که در آن حوضچه‌ها‌یی قرار دارد می‌رسد و در طرف راست، چاهی به عمق پنج متر واقع است که به(حمامک) شهرت دارد.

همچنین، حفره دیگری نیز در این غار وجود دارد که به( مسجدک ) معروف است. در سقف و دیوار این غار استالاکتیت واستالاکمیت‌ها جا خوش کرده‌اند.

در پارک حکیم نظامی خیابان شهید بهشتی، جنب امامزاده ابوالعلی(ع) سفر را ادامه می‌دهیم. این پارک در کنار رودخانه آب‌کمر احداث شده و در انتهای آن قنات خرزنو قرار دارد که مکانی بسیار مصفا و چشم‌نواز است.

سال‌ها قبل از احداث پارک، چاهی عمیق در آن محل حفر شد که به رگه‌ای از آب شور همراه گاز برخورد. این آب با فشار از دل زمین به بیرون فوران می‌کرد ولی امروزه با گذشت چندین سال، از فوران آن کاسته شده است.

آبشار قطره‌باران منطقه دیگری از این نگین است که مستندات میراث فرهنگی معرفی می‌کنند. آبشار قطره‌باران یا به قولی قطره شارکویان از جاذبه‌های اطراف شهر تفرش است که در نزدیکی روستای کریان و به فاصله 30 کیلومتری تفرش واقع شده است.

در اینجا نیز دره‌ای عریض خودنمایی می‌کند که قسمتی از دیواره‌ها و شکاف‌های آن را سرخس زیبای پرسیاوشان پوشانیده و قطرات آب همچون باران از این پوشش سبز رنگ سرازیر شده است.

روستای دلارام یا به قولی طراران، یکی از روستاهای دهستان بازرجان بخش مرکزی شهرستان تفرش است. این روستا از شمال با کوه‌ها، از جنوب با روستای چال، از شرق به زاغر و از غرب با نقوسان مجاور است.

محصولات باغی طراران بیشتر گردو، بادام و سنجد است. این روستا از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی چندی برخوردار است که از جمله آنها می‌توان از دشت طراران، درخت گردوی انوشیروان، قلعه دختر، قلعه معمار، تخت رستم، گردو شهسواری، آب گراب، سرخاک، رزاوه و کوه سه سوراخ نام برد.

درخت گردو انوشیروان با محیط 6 متر در روستای طراران بالا(دلارام) قرار دارد. این درخت دارای پنج شاخه اصلی است که هریک خود به اندازه یک درخت تنومند است و سالانه 25 تا 30 هزار عدد گردو می‌دهد. ارتفاع آن بیش از 20 متر است و عمر آن را بیش از هزار سال تخمین زده‌اند. مردم بومی اعتقاد دارند که این درخت در زمان انوشیروان کاشته شده و به درخت انوشیروان معروف است.

بعد از این روستای زیبا و ترغیب شدن بیشتر جهت سفری در عالم واقع به این خطه، قله نقره‌کمر معرفی می‌شود.

قله نقره‌کمر از جمله مرتفع‌ترین قلل اطراف تفرش است که یال‌ها و کمرکش‌های صخره‌ای آن مشرف به این شهر است

برای صعود به این قله بهتر است از تفرش رو به شمال شرقی حرکت کرد و با استفاده از وسیله نقلیه با طی سه کیلومتر به روستای کوچک باغستانی کهک و از این نقطه به باغستان تجره رسید.

این باغستان، درست در امتداد جریان دره کوچکی که از قله سرچشمه می‌گیرد قرار دارد و در واقع بهترین مسیر برای صعود قله به شمار می‌آید.

بعد از این صعود، به سمت تفرش حرکت می‌کنیم و به مسجد شش‌ناو تفرش می‌رسیم. این بنای سلجوقی در مرکز شهر تفرش، در محله(فم) قرار دارد و یکی از مساجد با ارزش و قدیمی این شهرستان است.

این مسجددارای مقصوره، شبستان، ایوان و صحن است و نام شش‌ناو از ناودان‌های شش‌گانه‌ای گرفته شده که آب از آنها عبور می‌کرده است.

در ادامه، گذری بر موزه است که برگ‌هایی از تاریخ را ورق می‌زند. موزه فرهنگ و هنر استاد زین‌العابدین نصیر(بنیانگذار مدارس نوین در تفرش) در جوار امامزاده ابوالعلی(ع) واقع شده و شامل کتابخانه، تالار مفاخر و مشاهیر شهرستان است.

در این موزه، یادگاری‌ها، عکس‌های قدیمی مدارس تفرش و معلمین پیشکسوت به نمایش گذاشته شده و در قسمتی از تالار به معرفی آثار و مفاخر شهرستان پرداخته شده که شامل کتاب، عکس، زندگینامه و آثار تمام کسانی که در عرصه فرهنگی فعالیت داشته‌اند.

پروفسور سیدمحمود حسابی(پدر علم فیزیک ایران)، دکتر پارسا( پدر علم گیاه‌شناسی ایران)، توران میرهادی (اولین دندانپزشک ایران)، شیخ طبرسی (دانشمند بزرگ ایرانی)، ابوالقاسم سحاب(پدر جغرافیای ایران)،حکیم نظامی تفرشی، حسینعلی نکیسا(استاد آواز و موسیقی ایران)، فتحعلی واشقانی، فروغ فرخزاد، میرغلام تفرشی، میرمصطفی تفرشی و ... از بزرگانی‌اند که از این خطه برخاسته‌اند.

صنایع دستی تفرش شامل دستبافت‌های سنتی(قالی و گلیم)، رودوزی‌های سنتی(درویش‌دوزی یا تفرشی‌دوزی)، آثار چوبی (منبت و کنده‌کاری روی چوب، معرق، آثار فلزی، آئینه‌کاری و چلنگری است

و تفرش با لبخندی زیبا در نهایت، با سوغاتی از قبیل انگور، لبنیات، کشمش، گردو، بادام، شیره انگور، ترخینه دوغ، باسلق، ترخینه، فتیر و گوشفیل، گردشگران را بدرقه می‌کند.

این سفر خیالی براساس مستندات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی است که به اتمام می‌رسد و شوق و هیجان برای قدم گذاشتن به این شهر و روستاها و کوه‌ها و منظره‌هایش را بیش از پیش می‌کند یقینا تفرش گنج‌های بیشتری را در خود نهفته است که بار بستن برای کشف آنها آن هم در زیبایی‌های بهار، بی‌گمان خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس، تعلل وزارت کشور در معرفی استاندار مرکزی را آسیب‌زننده عنوان کرد.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، با اتنقاد از مشخص نشدن استاندار مرکزی اظهار کرد: با گذشت 45 روز از رفتن استاندار سابق، همچنان استاندار مرکزی معرفی نشده و مسئولین برای انتخاب استاندار بعدی همچنان در کش و قوس هستند.

وی با اشاره به اعتراض کتبی مجمع نمایندگان استان و همچنین تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی افزود: گزینه‌های مطرح شده هنوز به تایید نرسیده است. افرادی که به عنوان گزینه وزیر کشور برای استانداری مرکزی مطرح می‌شود، صرفا گزینه‌هایی هستند که از سوی رسانه‌ها و مطبوعات گمانه‌زنی شده‌اند.

صلاحی با تأکید بر اینکه این تعلل برای استان آسیب‌زاست گفت: مدیریت یک استان نیازمند ثبات است و نبود استاندار، عملاً مدیریت و همچنین نظارت بر عملکرد مدیران میانی را با مشکل روبرو کرده است.

این عضو مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تعلل مشکلات عدیده‌ای به همراه داشته و با توجه به اینکه پایان سال است، قطعاً تبعات اجتماعی و سیاسی بسیاری به بار خواهد آورد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره بهزیستی تفرش گفت: 100 درصد از کودکان چهار تا 6 ساله این شهرستان زیرپوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند.

خبرگزاری فارس: کودکان 4 تا 6 ساله تفرش زیرپوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند

زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان این‌که با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم 900 کودک چهار تا 6 ساله زیرپوشش این طرح قرار گرفتند، اظهار کرد: از مجموع این کودکان 93 نفر مشکوک تشخیص داده شدند که از این تعداد 15 نفر به چشم پزشک ارجاع داده شدند.

وی افزود: از 15 کودک ارجاعی به چشم پزشک 10 نفر عینک دریافت کردند که کمک هزینه 2 نفر از این تعداد را اداره بهزیستی پرداخت کرده است.

رئیس اداره بهزیستی تفرش همچنین از اهدای کمک‌های خیرخواهانه مردم خیر این شهرستان خبر داد و گفت: اخیرا یک نفر از خیرین تفرش با اهدای مغازه‌ای به مساحت 35 متر و به ارزش 105 میلیون تومان خواستار هزینه کردن درآمد حاصل از این مغازه به مددجویان زیرپوشش بهزیستی شد.

وی افزود: همچنین در یکی از روستاهای این شهرستان نیز خیری با اهدای زمین خواستار خدمات‌رسانی به سالمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی شد.

رئیس اداره بهزیستی تفرش اعزام مددجویان زیرپوشش به اردوهای زیارتی تفریحی، تجلیل از خیرین و پرداخت بسته‌های حمایتی به مددجویان زیرپوشش را از برنامه‌های در دست اقدام این اداره تا پایان سال‌جاری عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: شهر تفرش برای دومین سال پیاپی در ‏حوزه درون شهری تصادف فوتی نداشته است. ‏

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سرگرد سیروس دالوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: برهم خوردن نظم شهری، هرج و مرج و مشکلات تردد، بروز تصادفات و اختلال در رفت و آمد وتردد وسایل نقلیه و شهروندان، می تواند از پیامدهای ناشی از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی محسوب شود.

وی افزود: کم توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی کاربران ترافیک، به دو سبب عمده رخ می دهد که گاهی رانندگان به سبب ناآگاهی و نبود شناخت قوانین راهنمایی و رانندگی، مرتکب تخلفاتی می شوند که می توان از آنها به عنوان تخلفات سهوی نام برد ولی در برخی مواقع، رانندگان با آگاهی و تعمد مرتکب تخلفاتی می شوند که می توان آنها را تخلفات عمدی نامید که نیازمند فرهنگسازی و ایجاد بسترهای آگاهی بخشی هستند.

سرگرد دالوند برضرورت فعالیت رسانه ها در حوزه فرهنگسازی فرهنگ راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: رسانه نقش مهمی در نظم بخشی به جامعه دارد و اگر مردم در عرصه عمومی و فرهنگ ترافیک نظم پذیر نشوند این امر دیگر حوزه های زندگی نیز تسری می‌یابد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش بااشاره به معرفی تفرش به عنوان شهر بدون تصادف فوتی گفت: در پی تلاش شبانه روزی ماموران ‏راهنمایی و رانندگی از ابتدای امسال تا کنون هیچ گونه تصادف فوتی در حوزه شهری رخ نداده است. ‏

وی افزود: این امر برای دومین سال پیاپی اتفاق افتاده و سبب آن اصلاح خیابان ها و معبرهای شهری‏، حضور کارشناسان پلیس در ادارات و مدارس شهرستان و ارائه کردن آموزش‌های لازم نسبت به فرهنگ سازی و ‏رعایت قوانین و همچنین تعامل خوب مردم با پلیس بوده است. ‏

سرگرد دالوند تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ ترافیک در سطح شهرستان و کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات از ‏مهمترین برنامه‌های  حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی است. ‏

فرمانده انتظامی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم همواره به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی کنار جاده ها و ‏خیابانها توجه کرده و با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، از خلق حوادث، به درد آمدن دل ها و اشکبار شدن چشم ‏ها پیشگیری کنیم.‏

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش از اجرای پروژه جنگل‌کاری به طول چهار کیلومتر همزمان با هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: پروژه جنگل‌کاری به طول چهار کیلومتر در تفرش اجرا می‌شود

مجتبی مومن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: برنامه‌های هفته منابع طبیعی از فردا با شعار «منابع طبیعی با مردم، برای مردم» و با هدف ترویج فرهنگ حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی در این شهرستان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره به‌مناسبت هفته منابع طبیعی اجرای پروژه مشارکتی جنگل‌کاری به طول چهار کیلومتر است که از ابتدای گردنه نقره کمر تا ورودی شهر تفرش به اجرا در می‌آید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش خاطر نشان ساخت: این پروژه با کاشت بیش از سه هزار اصله نهال با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود.

مؤمن همچنین از برگزاری مراسم نمادین درختکاری در یکی از مدارس این شهرستان خبر داد و بیان کرد: کاشت 500 اصله نهال در دانشگاه صنعتی تفرش، برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله‌‌نویسی در بین دانش‌آموزان، سخنرانی در نماز جمعه، غرس نهال توسط امام جمعه شهرستان، سخنرانی کارشناس منابع طبیعی در مدارس، بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی، تبلیغات محیطی و میدانی، برگزاری جشن درختکاری و... بخشی از برنامه‌های هفته منابع طبیعی به‌شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری این اداره در سال جاری اظهار کرد: اجرای پروژه سنگ و سیمان به حجم 528 متر مکعب در منطقه شهری دو تفرش، اجرای پروژه بذرکاری و کوپه‌کاری به میزان 83 هکتار، اجرای عملیات خشکه‌چین به حجم یک هزار و 250 متر مکعب، اجرای عملیات کپه‌کاری به میزان 110 هکتار و... بخشی از پروژه‌های اجرا شده به‌شمار می‌رود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش با اشاره به صدور اسناد مالکیت برای اراضی دولتی نیز گفت: از مجموع 137 هزار و 390 هکتار اراضی ملی تاکنون برای 137 هزار و 390 هکتار از اراضی سند ملی اخذ شده است.

مؤمن افزود: تعداد اجرای حکم صادر شده در سال جاری نیز 29 فقره با 49 هکتار رفع تصرف، خلع ید و... بوده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش از تشکیل ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: ستاد هفته منابع طبیعی در تفرش برگزار شد

مجتبی مؤمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: هفته منابع طبیعی امسال همچون سال گذشته با شعار «منابع طبیعی با مردم، برای مردم» از پانزدهم اسفندماه سال جاری با غرس نهال در سطح شهرستان  آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌‌های این هفته با همکاری مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، بسیج سازندگی و مشارکت نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی، دهیاری‌ها و شهرداری برگزار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش دیدار با امام جمعه، برگزاری جشن درختکاری، سخنرانی کارشناسان در مدارس، برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی بین دانش‌آموزان، اجرای برنامه درختکاری از ابتدای گردنه نقره کمر تا ورودی شهر تفرش در حاشیه جاده به مسافت چهار کیلومتر، تهیه و توزیع انواع بروشور، پوستر و... را بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این ایام عنوان کرد.

مؤمن تاکید کرد: حفاظت و احیای منابع طبیعی در سایه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هدفمند امکان‌پذیر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش بر مشارکت مردم در حفاظت و احیای این منابع خدادادی تاکید کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور و وزرای کشور، اقتصاد، نیرو، بهداشت، ارشاد و جهاد کشاورزی تذکراتی داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، عباس صلاحی باباجان در تذکر شفاهی خود در آغاز جلسه نوبت بعدازظهر مجلس به رئیس جمهور تذکر داد و گفت:‌ چندین طرح گردشگری و عمرانی در حوزه انتخابیه معطل پرداخت اعتبارات صندوق توسعه ملی هستند.

او ادامه در خصوص مخالفت‌های مجلس با بخشنامه غیرقانونی معاونت توسعه نیروی انسانی در جهت تاثیر ماده 59 قانون برنامه توسعه که کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان را ممنوع اعلام کرده تذکر داد.

این نماینده مجلس به وزیر کشور برای تسریع در ارائه لایحه تقیسمات کشوری و تسریع در انتخاب استاندار استان مرکزی تذکر داد.

همچنین آبرسانی به تفرش و چهل روستا، تسریع در تکمیل فاضلاب، تجهیز بیمارستان تفرش و احداث فوریت های پزشکی از جمله تذکرات دیگر این نماینده مجلس بود.

صلاحی باباجان از وزیر ارشاد نیز به دلیل انتصاب غیرقانونی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی و عملکرد ضعیف وزارت ارشاد در این استان انتقاد کرد و از وزیر اقتصاد خواست به بانک های عامل جهت امحال سه ساله تسهیلات اعطایی به کشاورزانی قادر به پرداخت آن نیستند تذکر دهد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش از آمادگی کامل اکیپ‌های امدادی و ایمنی و سلامت این جمعیت برای خدمات‌رسانی در ایام نوروز خبر داد.

خبرگزاری فارس: اکیپ‌های امدادی و ایمنی و سلامت هلال احمر تفرش در آمادگی کامل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجید حسین‌جمال عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح امداد نوروزی و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه همزمان با سراسر کشور به اجرا در می‌آید که نیروهای امدادی این جمعیت از هم‌اکنون در حال آماده‌باش بوده و با آغاز طرح خدمات‌رسانی خود را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در طرح امداد نوروزی 4 اکیپ امدادی متشکل از 10 نفر روز و در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سه اکیپ متشکل از 11 نفر روز به کار گرفته خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش بیان داشت: این طرح به منظور حفظ سلامت و آرامش خاطر میهمانان نوروزی برگزار می‌شود.

حسین‌جمال با بیان اینکه هلال احمر تفرش نوروز امسال نیز با آمادگی کامل در خدمت مردم خواهد بود، ادامه داد: طرح ایمنی و سلامت مسافران با توجه با رضایت مسافران از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران در سال‌های گذشته و در راستای پیشگیری از تصادفات و داشتن سفری ایمن و سالم در ایام نوروز برای مسافران اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: همه ساله هلال احمر شهرستان تفرش با برپایی چندین پایگاه ثابت و موقت در ورودی و خروجی شهر و اماکن تفریحی شهرستان مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی است و امسال نیز این برنامه‌ها را با جدیت دنبال می‌کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار مهمترین رویکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید است.

 

کریم حمیدوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیکاری یکی از مهمترین دغدغه های دولت و استانداری استان مرکزی است و این مهم باعث شده تا همه تمهیدات اقتصادی این استان بر پایه ایجاد اشتغال باشد.

وی ادامه داد: دولتمردان، اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح های دانش بنیان که از ظرفیت های موجود داخلی نشات می گیرد را بهترین روش برای تسریع در روند کاهش بیکاری دانسته و معتقدند که ابتدا باید حوزه هایی که ظرفیت های بیشتری برای ایجاد شغل دارند، شناسایی شوند.

فرماندار تفرش اظهار کرد: یکی از مهم‎‎ترین ظرفیت های شهرستان تفرش، گردشگری به ویژه در بخش طبیعی مناطق روستایی است که می‎‎تواند دریچه روشنی برای توسعه اشتغال پایدار در این شهرستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اشتغال روستایی در شهرستان تفرش با توجه به برخورداری این شهرستان از روستاهای متعدد با ظرفیت ‏های بالا و گوناگون از اهمیت بالایی در برنامه ریزی های مدیران شهرستان برخوردار است.

حمیدوند با بیان اینکه 390 فرصت شغلی در سال جاری در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان تفرش ایجاد شده، افزود: اعتبارات مصوب اشتغالزایی در شهرستان تفرش برای 240 نفر تخصیص داده شده بود اما با صرفه جویی و حمایت های برخی از دستگاه های اجرایی شهرستان، این تعداد افزایش یافت.

فرماندار تفرش گفت: حدود 50 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در شهرستان تفرش در سال جاری تخصیص شده بود که 18 میلیارد ریال آن از سوی اداره بهزیستی و اداره کمیته امداد و بقیه توسط سپاه ناحیه و فرمانداری تفرش تامین شد.

فرماندار شهرستان تفرش بیان کرد: فرصت های اشتغالزاییاین شهرستان در بخش های کشاورزی، دامدارای، شیلات، پرورش بوقلمون، پرورش قارچ، آبیاری تحت فشار و بخش خدمات ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه فرمانداری تفرش همه توان خود را برای اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت افراد جوان به مرکز استان بکار گرفته است، خاطرنشان کرد: اداره های کمیته امداد و بهزیستی شهرستان تفرش نیز رویکرد خود را در حمایت از مددجویان از حمایت های مادی به توانمندسازی تغییر داده است و بیشتر اعتبارات خود را به اشتغالزایی تخصیص می دهند.

شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری جنوب شرقی اراک - مرکز استان مرکزی- واقع شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش گفت: 49 هکتار از اراضی ملی این شهرستان طی سال جاری از دست متصرفان و زمین‌خواران رفع تصرف شده است.

خبرگزاری فارس: 49 هکتار از اراضی ملی در تفرش رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجتبی مؤمن ظهر امروز در نشست اعضای کمیته حفاظت حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی تفرش اظهار داشت: 49 هکتار از اراضی ملی این شهرستان طی سال جاری در راستای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی از دست متصرفان و زمین‌خواران رفع تصرف شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در سال جاری ممیزی بیش از 90 درصد مراتع انجام شد و 94 درصد از اراضی نیز دارای سند ملی شده‌اند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش بر ضرورت تشکیل کمیته حفاظت حقوق بیت‌المال و برگزاری جلسات آن تاکید کرد و ادامه داد: موضوع حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی باید به یک اراده ملی در کشور و شهرستان تبدیل شود.

مؤمن با اشاره به انجام مطالعات آبخیزداری گفت: تاکنون 40 درصد مطالعات آبخیزداری در این شهرستان انجام شده که بر اساس این مطالعات در بخش اعظمی از مناطق اقدامات آبخیزداری اجرایی شده است.

مؤمن حفاظت، احیا، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری را از ماموریت‌های اصلی این اداره عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون در سطح اراضی تفرش 492 مورد بند خشکه‌چین، 133 مورد بندهای خاکی، 71 مورد بندهای سنگی ـ ملاتی و 120 مورد گابیون احداث شده است.

رئیس دادگستری تفرش نیز با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و تبیین نقش و جایگاه با ارزش منابع طبیعی و اراضی ملی گفت: با توجه به پیشرفت علم و صنعت و رشد تکنولوژی انگیزه و تمایل مردم برای تصرف و تصاحب اراضی ملی بیشتر شده است.

ابوالفضل میرزایی افزود: به لحاظ اهمیت حفظ حقوق بیت‌المال باید مسئولان ذی‌ربط در ادارات که متولی این امر هستند، همواره از هوشیاری و آمادگی کافی برای برخورد با متخلفان برخوردار باشند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:54 | نویسنده : میثم اله وردی |