پایگاه خبری تفرش:

 با حضور کریم حمیدوند، فرماندار، محمود مهری بخشدار مرکزی و رضا فرح مدید کل بنیاد مسکن استان، سرپرست جدید اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفرش، معرفی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ندای تفرش وی متولد سال 1351 در اندیمشک، دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی عمران است.

جواد زاده بیش از 13 سال به عنوان کارشناس مسئول در شهرستانهای خمین، اراک و کمیجان فعالیت کرده است.

پیش از این مرتضی کلاته بیش از 5 سال ریاست بنیاد مسکن تفرش را برعهده داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:14 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همایش «ترویج تغذیه با شیر مادر» با حضور کارکنان مرکز بهداشت و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، بهورزان، مادران باردار، رابطین بهداشت، بانوان شاغل در ادارات، پرستاران و ماماها در سالن آمفی تاتر مجتمع فرهنگی پروفسور حسابی تفرش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ندای تفرشدر این همایش شاه حسینی کارشناس تغذیه شبکه بهداشت تفرش در خصوص جایگاه شیر مادر در اسلام صحبتهایی را بیان کرد و "راهی" از مربیان کشوری در خصوص مزایای شیر مادر و روشهای صحیح تداوم شیردهی صحبت کرد.

برپایی نمایشگاه «پویایی و جوانی جمعیت» از دیگر برنامه های این همایش بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 6:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

بر اثر دو آتش سوزی جمعه شب و صبح امروز در جوار رودخانه دادمرز شهرستان تفرش، بیش از یک هکتار از درختان و مزارع اطراف این منطقه در آتش سوخت.

علیرضا محب علی، مسئول عملیات و آتش نشانی شهرداری تفرش در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهار داشت: جمعه شب حدود ساعت ۲۰ پس از تماس اهالی روستای دادمرز تفرش مبنی بر وقوع اتش سوزی در محل رودخانه دادمرز، نیروهای آتش نشانی سریعا به محل اعزام شدند.

وی افزود: عملیات اطفای حریق و مهار کردن آتش تا ساعت  ۲۳ و ۳۰ دقیقه جمعه شب به طور انجامید و حتی شهرداری ناچار به به کارگیری نیروهای خدمات شهری در اطفای این حریق شد.

مسئول عملیات و آتش نشانی شهرداری تفرش تصریک کرد: صبح روز شنبه نیز پس از تماس مجدد با آتش نشانی مبنی بر وقوع حریق در قسمت دیگری از رودخانه نیروها به محل اعزام شدند و عملیات اصای حریق تا ساعت ۱۳ به طول انجامید.

محب علی درباره علت وقوع این آتش سوزی اظهار داشت: بی احتیاطی عوامل انسانی در گردش های روزانه و خاموش نکردن آتش عامل این آتش سوزی ها بوده است.

مسئول عملیات و آتش نشانی شهرداری تفرش افزود: وسعت این آتش سوزی بیش از یک هکتار است که در اثر آتش گرفتن درختان داخل رودخانه، مزارع مجاور رودخانه دادمرز نیز دچار حریق شده است

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:آتش سوزی,مزارع,تفرش,پایگاه خبری تفرش,خبرگزاری مهر, | 15:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

"سارا حدادیان" سرپرست کانون فکری و پرورشی شماره 1 تفرش شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ندای تفرش، وی متولد سال 1364 و دارای مدرک کارشناسی علوم قرآنی است که از سال 91 در کانون پرورشی شماره 1 تفرش به عنوان مربی فرهنگی فعالیت کرده است.

پیش از این فاطمه نوروزی به مدت بیش از 3 سال در سمت مسئول این کانون فعالیت کرده و به شهرستان اراک منتقل شده است.

شهرستان تفرش دارای 2 کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 5:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

صلاحی / نماینده تفرش

 نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس ‌شورای اسلامی گفت: راهکارهای اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد چرا که تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور است

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از آشتیان، عباس صلاحی عصر امروز در کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی در آشتیان با اشاره به جایگاه و اهمیت هفته‌های فرهنگی اظهار داشت: هفته فرهنگی نشان دهنده توانمندی و ظرفیت شهرستان‌ها بوده که در این هفته مجالی برای عرضه و نمایش این توانمندی‌هاست و از سوی دیگر فرصتی را فراهم می‌سازد تا مشکلات را دیده و مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در شرایط پساتحریم که اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم نیاز است تا با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و نیز حمایت از تولید ملی به رشد و توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در این میان مشکل بیکاری در میان جوانان آشتیان رو به افزایش بوده که این امر مهاجرت معکوس را به بار داشته و سبب این مهم نیز نبود زمینه‌های مناسب برای اشتغال جوانان است که آنان را وادار به مهاجرت به نقاط مختلف کشور کرده و به منظور رفع این مشکل راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی برای ایجاد اشتغال جوانان از خواسته‌های مردم این خطه است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و اشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران حاضر در تنها شهرک صنعتی آشتیان به سبب مشکلاتی که تحریم‌ها بر آن‌ها وارد ساخته قادر به پرداخت معوقات خود به بانک‌ها نیستند که بانک‌ها همکاری لازم در این زمینه را با سرمایه‌گذاران داشته باشند و به منظور افزایش رشد اقتصادی نیازمند حمایت از مشاغل خرد خانگی هستیم که در این رابطه کمیته امداد حضرت امام‌خمینی(ره) و صندوق کارآفرینی مهر امید می‌تواند سازنده باشد.

صلاحی با اشاره به مطالبات مردم آشتیان در بعد فرهنگ اضافه کرد: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی سید "جلال‌الدین آشتیانی" از سال 84 آغاز شده و عملیات اجرایی آن کند پیش می‌رود بایستی روند تکمیل آن تسریع یابد تا شاهد باشیم آشتیان نیز با پیشینه و قدمت تاریخی خود در حوزه‌های علمی و فرهنگی بتواند قدم‌های سازنده‌تری بردارد.

وی افزود: کنگره سید جلال‌الدین آشتیانی که از شخصیت‌های مطرح جهان است با مساعدت و همکاری مسئولان ذی‌ربط هر چه زودتر برگزار شود تا بتوانیم این شخصیت را بهتر به دنیا معرفی کنیم، در بحث مرمت و بازسازی آثار باستانی و گردشگری از طریق ماده 180 اعتبارات مناسبی اختصاص یافته و امیدواریم امسال نیز این اعتبارات تامین شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و اشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سامانه تلفن دیجیتال در روستاهای کردیجان و صالح آباد، تکمیل مجتمع ورزشی کردیجان، راه‌اندازی پاسگاه راهجرد - آشتیان، تکمیل محور راهجرد - آشتیان، بهره‌برداری از بیمارستان امام سجاد(ع) از دیگر مطالبات مردم آشتیان بوده که نیازمند مودت و یاری مسئولان است.

صلاحی با اشاره به ظرفیت‌های آشتیان بیان کرد: دانشگاه آزاد آشتیان از مراکز عالی علمی در استان بوده که با این وجود نیازمند راه‌اندازی تحصیلات تکمیلی در این مرکز هستیم، پروژه آبرسانی به روستاهای شرق آشتیان انجام گیرد چراکه 5 روستای این منطقه از آشتیان به کمبود آب مواجه هستند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر صلاحی,نماینده تفرش, | 19:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نخستین همایش ملی اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان 28 آبان 94 از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پروفسور حسابی در شهر تفرش برگزار می‌شود.
به گزارش ایسکانیوز، با توجه به اینکه این همایش به‌صورت رسمی برگزار می‌شود همه مقالات این کنفرانس در کنسرسیوم محتوای ملی و نیز پایگاه سیویلیکا مطرح خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را در این همایش ارائه کرده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را با محوریت اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی، اقتصاد مقاومتی و توسعه سرمایه، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی و صادرات کالا، اقتصاد مقاومتی و مقابله با ضربه‌پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز، اقتصاد مقاومتی و اصلاح نظام درآمدی دولت، نقش و جایگاه فرهنگ و رسانه در پیاده‌سازی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، نقش اقتصاد عدالت محور، مردم پایه، دانش‌بنیان و رقابتی در مقاوم‌سازی اقتصاد، آسیب‌شناسی ناسازگاری‌های جاری اقتصاد ملی باسیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ... به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

علاقه‌مندان تا 20 آبان سال جاری برای ارسال مقالات خود فرصت دارند و می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتیwww.hamayesh-tafresh.ir مراجعه کنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: سقوط فردی از درخت در این شهرستان موجب مرگش شد.

 

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرگرد سیروس دالوندی افزود: این فرد روز دوشنبه در باغ شخصی خود مشغول چیدن بادام از درخت بود که دچار حادثه شد و بر اثر سقوط جان خود را از دست داد.
وی بیان کرد: جسد جان باخته برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو شورای اسلامی شهر تفرش گفت: رئیس شورای شهر تفرش که پیش از این استعفای خود را تقدیم شورا کرده بود، استعفای خود را پس گرفت.

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر تفرش استعفای خود را پس گرفت
 

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: قدرت‌الله شاه‌علی رئیس شورای اسلامی شهر تفرش هفته گذشته استعفای خود را تقدیم شورای شهر و فرمانداری شهرستان کرده بود که پیش از تشکیل جلسه شورا و در مهلت قانونی استعفای خود را پس گرفت.

 وی تصریح کرد: دلایل این استعفا مشخص نبود و وی با پس گرفتن استعفایش به مانند گذشته ریاست شورا را بر عهده دارد.

عضو شورای اسلامی تفرش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های شهرداری تفرش به مناسبت هفته دولت گفت: بهره‌برداری از فاز اول پارک جنگلی کنار بر به طول دو کیلومتر و کلنگ‌زنی میدان سرداران از پروژه‌هایی است که همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش 16 درصدی مواد مخدر صنعتی در کشور خبر داد و گفت: استفاده بی رویه مواد مخدر صنعتی در صورت ادامه به فاجعه تبدیل می‌شود.

 به گزارش مشرق، صلاحی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه در زمینه مواد مخدر صنعتی 3 هشدار وجود دارد، اظهارداشت: استفاده مواد مخدر صنعتی از 4 درصد به 20 درصد افزایش یافته و همزمان با کاهش سن اعتیاد تعداد بانوان معتاد در جامعه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: استفاده بی رویه مواد مخدر صنعتی در صورت ادامه به فاجعه تبدیل می‌شود.

نماینده مردم تفرش با انتقاد از افزایش امار اعتیاد و کاتن  خوابی در بانوان کشور تصریح کرد: افزایش آمار اعتیاد در بانوان کشور زنگ خطر است، البته در گذشته مبتلایان به مواد مخدر صنعتی جوان بودند، ولی امروزه بانوان کشورمان به این آسیب جدی دچار شده‌اند، بنابراین باید تصمیم جدی توسط دولت گرفته شود.

صلاحی با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مشخص نیست که این سازمان چه برنامه و راهکارهایی برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از استفاده مواد مخدر صنعتی دارد.

وی ادامه داد: هم مرز بودن با کشور افغانستان و فراوانی تولید مواد مخدر، باعث افزایش مصرف این مواد در جوانان شده است. در حالیکه با برنامه ریزی می‌توان جایگزین بهتری برای مواد مخدر و اوقات فراغت جوانان داشته باشیم.

صلاحی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری اصلی ستاد قضایی و مبارزه با مخدر است، افزود: متهم کردن یک دستگاه دولتی در مقابل مبارزه با مواد مخدر هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت، بنابراین باید همه دستگاهها برای رفع این مشکل باهم همکاری داشته باشند.

وی در پایان گفت: با توجه به افزایش استفاده از مواد مخدر صنعتی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با برنامه ریزی دقیق می‌توانند با ابعاد این آسیب اجتماعی مقابله کنند.
 
 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 
30 ميليارد ريال كلاهبرداري از کشاورزان تفرش
گروه استان ها- مردي که با جلب اعتماد كشاورزان در تفرش استان مركزي از آنان بيش از سي ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود، در عمليات پليس اين شهرستان دستگير و روانه زندان شد.
 
 

 

به گزارش پايگاه خبري پليس، چندي پيش كشاورزي با مراجعه به کلانتري مركزي تفرش به مأموران اعلام کرد كه شخصي از وي كلاهبرداري كرده است.

شاكي كه كشاورزي از اهالي شهرستان بود به ماموران انتظامي گفت: مدتي قبل با فردي آشنا شدم كه خود را خريدار محصولات كشاورزي معرفي كرد و با توجه به تردد وي در حوالي زمين هاي كشاورزي و ارتباطي كه با وي داشتم، قرار شد كه در زمان برداشت محصول گندم، وي را مطلع كنم.

وي افزود: در زمان برداشت محصول وي به من مراجعه كرد و برداشت گندم زمين هاي كشاروزي ام را به مبلغ 280 ميليون ريال به وي فروختم و زماني كه قرار بود پول محصولات را اخذ كنم متوجه شدم كه خبري از خريدار نيست و از من كلاهبرداري شده است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «کلاهبرداري» و با هماهنگي دستگاه قضائي، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان در رسيدگي به پرونده و در بررسي هاي انجام شده متوجه شدند كه اين فرد از ديگر كشاورزان نيز كلاهبرداري كرده است.

دستگيري فرد كلاهبردار حين خروج از شهر

سرگرد "سيروس دالوند" فرمانده انتظامي شهرستان تفرش با اشاره به عمليات شناسايي و دستگيري فرد كلاهبردار گفت: با توجه به افرايش تعداد شاكيان پرونده و حساسيت موضوع، كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان با توجه به اطلاعات و سرنخ هايي كه از متهم داشتند، موفق شدند وي را زماني كه قصد داشت از شهرستان خارج شود، شناسايي و دستگير كنند.

وي اضافه كرد: در روند بازجويي ها و تحقيقات، متهم اعتراف كرد كه تا كنون از 36 كشاورز شهرستان در حدود سي ميليارد ريال كلاهبرداري كرده است.

دالوند خاطر نشان كرد:‌پرونده متهم تكميل شد و براي رسيدگي قانوني در اختيار مقامات قضائي شهرستان قرار گرفت.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

‌پروژه مسکن مهر شهر تفرش مشکلات بهداشتی و بهسازی دارد.

کریم حمیدوند فرماندار تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) - منطقه مرکزی - در خصوص وضعیت مسکن مهر شهرستان اظهار کرد: مجری ساخت پروژه‌های مسکن مهر شهرستان بنیاد مسکن بوده است که باید طبق قرارداد 360 واحد مسکن مهر را به شهرستان تحویل می‌داد.

وی با اشاره به مشکلات موجود این پروژه گفت: تاکنون تعدادی از واحدها تکمیل و تحویل شده و تعدادی نیز قبل از اتمام کامل توسط پیمانکار به متقاضیان تحویل داده شده ‌که این امر مشکلات جدی را در این حوزه به دنبال داشته است.

حمیدوند با بیان اینکه متقاضیان بخشی از مبلغ مورد نظر برای تحویل گرفتن واحدها را پرداخت کردند و به دلیل عدم پرداخت مابقی مبلغ موردنظر، واحدها نیمه تمام تحویل شد، افزود: این اقدام به نوعی ورشکستگی پیمانکار را نشان می‌دهد که متاسفانه نتوانست پروژه را به اتمام برساند و باعث شده است که ساکنان مسکن مهر شهرستان با مشکلات بهسازی، زیباسازی و بهداشتی مواجه شوند.

وی تصریح کرد: پروژه مسکن مهر تفرش در داخل محدوده شهری است. علاوه بر اجرای این پروژه توسط بنیاد مسکن، شهرداری تفرش نیز موظف است نسبت به دریافت تعرفه، هزینه پروانه ساخت و دیگر عوارض، نسبت به خدماتی همچون آسفالت خیابان‌ها اقدام کند‌ که به دلایلی این مورد نیز به انجام نرسیده است.

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه تاکنون دوبار از پروژه بازدید انجام و مشکلات آن رصد شده است، در خصوص علل کاستی‌های موجود در پروژه گفت: اهالی روستای کهک به منظور تامین آب روستا از قنات به صورت غیرکارشناسی یک لوله کشیده‌اند که اتفاقا این لوله از محل پروژه مسکن مهر تفرش گذشته است. متاسفانه اخیرا این لوله دچار ترکیدگی شد و مشکلات خاص خود را به وجود آورد و خساراتی نیز به پروژه وارد کرد و به همین دلیل آسفالت خیابان‌های پروژه مسکن مهر نیز با مشکل مواجه شده است که باید تدبیری برای رفع این مشکل اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: جلسات لازم برای اتخاذ تصمیم درست برای رفع این مشکل در حال برگزاری است تا اقدامی استاندارد انجام گیرد و تکلیف این کانال مشخص شود.

حمیدوند در خصوص مشکلات دیگر این پروژه اعم از جمع‌آوری نشدن به موقع زباله‌ها، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در منطقه، تردد سگ‌های ولگرد، نبود امنیت کافی، همچنین تحت پوشش نبودن این منطقه توسط تاکسی‌ها گفت: پروژه مسکن مهر شهر تفرش داخل محدوده شهری است و رسیدگی به همه این موارد وظیفه شهرداری تفرش است و مسلما هرگونه اهمال در این راستا بررسی خواهد شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

استان مرکزی در سالروز شهادت ششمین اخترتابناک آسمان ولایت و امامت و طلایه دار مذهب مقدس تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) غرق در اندوه و ماتم است.

مردم ولایتمدارنقاط مختلف شهری و روستایی این استان با به راه انداختن دسته های عزاداری و کاروان های غم درسالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشستند.
به همین مناسبت مردم اراک شب گذشته و امروز( سه شنبه ) با حضور در مساجد، حسینه ها و تکایا در سوگ رییس مذهب تشیع به سینه زنی و عزاداری پرداختند.
از ساعات اولیه امروز اقشار مختلف مردم شهر اراک با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده در میدان اصلی شهر(میدان شهدا) تجمع کردند و با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت مصلای بیت المقدس به راه افتادند.
عده ای از مردم خداجو و ولایتمدار شهر اراک نیز با توزیع شربت و شیرینی از عزاداران امام صادق(ع) پذیرایی کرده و ارادت خود به اهل بیت( ع ) را ابراز کردند.
روحانیان و طلبه های حوزه های علمیه شهر اراک نیز با پیوستن به عزداران امام صادق (ع) در سوگ امام، مقتدا و استاد خود اشک ماتم ریختند.
عده ای دیگر از مردم موحد شهرستان اراک شب گذشته با برپایی مراسم تعزیه خوانی شهادت امام جعفر صادق (ع)، عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) به منصه ظهور گذاشتند.
مردم ولایتمدار و مومن شهرستان تفرش نیز با اجرای مراسم عزاداری و تعزیه خوانی در مسجد شش ناو، تکیه های میانده، خلچان و بازرجان به سوگواری برای ششمین اختر تابناک امامت و ولایت پرداختند.
همچنین مردم مومن شهرستان خمین نیز از ساعات اولیه امروز با حضور در بیت تاریخی امام راحل به عزاداری برای طلایه دار مذهب مقدس تشیع پرداختند.
مراسم عزاداری و به راه انداختن کاروان غم امام جعفر صادق(ع) در شهرستان های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان، شازند، محلات ، دلیجان و خنداب نیز برگزار شد.
امام صادق ( ع ) در 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه بدنیا آمد و در 25 شوال 148 هجری در سن 65 سالگی به دست منصور دوانیقی خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 "زیبا حاج محمدی" مشاور افتخاری فرماندار تفرش در امور بانوان شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ندای تفرش،"زیبا حاج محمدی" مشاور افتخاری فرماندار تفرش در امور بانوان شد.پیش از این زهرا بیاتی به مدت 10 سال در سمت کارشناس امور بانوان فرمانداری تفرش فعالیت کرده است.

حاج محمدی متولد 1360 دارای تحصیلات کارشناسی روانشناسی است و هم اکنون معاون شعبه، مسئول امور جوانان و آموزش هلال احمر تفرش نیز هست.

وی پیش از این به مدت 2 سال در سالهای 78 و 79 در کمیسیون امور بانوان تفرش فعالیت کرده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 5:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از چهار کتابخانه عمومی به مناسبت هفته دولت در شهرهای مختلف استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: افتتاح و کلنگ‌زنی 4 کتابخانه عمومی در هفته دولت در استان مرکزی
 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، امین کمالوندی بعد از ظهر امروز در آیین نکوداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: این کتابخانه‌ها شامل کتابخانه عمومی زاویه، سنجان، خسروبیگ و کتابخانه کارچان است.

وی تصریح کرد: کتابخانه زاویه در 200 متر فضای فیزیکی، کتابخانه سنجان در 270 متر فضا و خسروبیگ و کتابخانه کارچان به ترتیب در 250 و 120 متر فضای فیزیکی به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی بیان داشت: همچنین به همین مناسبت کتابخانه شازند در زمینی به مساحت یک هزار متر، کتابخانه ساوه در زمینی به مساحت پنج هزار متر و کتابخانه تفرش در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در صورت همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان کلنگ‌زنی خواهد شد.

کمالوندی، توسعه کتابخانه‌های اقبال آشتیانی و پرفسور حسابی تفرش را از دیگر پروژه‌های این نهاد به مناسبت هفته دولت برشمرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های استان مرکزی آمادگی دارد در روستاهای بالای سه هزار خانوار به شرط تأمین فضای مورد نیاز از سوی اهالی روستا نسبت به تجهیز کتابخانه و جذب یک نفر نیروی انسانی بومی اقدام کند.

این مسئول با اشاره به اخذ مجوز خرید و به روز رسانی منابع کتابخانه‌ای استان از محل اعتبارات مالی استانی گفت: به زودی کار فهرست‌برداری از نیازهای کتابخانه‌های زیرپوشش به پایان خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کار خبر و خبرنگاری بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه با تعهد و اخلاص خود در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی پیش قراولان جبهه مقابله با جنگ‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای دنیا هستند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی در گفت وگوبا خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات جانبازان و ایثارگران، افزود: برخی از مطالبات این قشر تا سال 91 پرداخت شده اما از آن سال به بعد پرداخت برخی از این مطالبات در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مطالبات ایثارگران از سوی بنیاد شهید پرداخت شود/ نگرانی از افزایش حجم بدهی بنیاد به ایثارگران

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این مطالبات در قالب افزایش حقوق و مزایایی بود که به جانبازان و ایثارگران پرداخت نشده است که البته بنیاد شهید به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته این مطالبات را پرداخت کند اما با توجه به اینکه باید حل مشکلات ایثارگران در اولویت قرار گیرد لذا دولت باید برای پرداخت معوقات آن ها اقدامات موثری را انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: دولت باید اهتمام ویژه ای برای پرداخت مطالبات ایثارگران و جانبازان داشته باشد چراکه نزدیک به 3 سال است این پرداختی ها به تعویق افتاده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: واقعیت آن است که اگر دولت در پرداخت همه این مطالبات کمبود اعتبار دارد حداقل می تواند بخشی از آن را پرداخت کرده تا حجم بدهی های خود به این قشر کاهش یابد چراکه ادامه این روند، بنیاد شهید را با انبوهی از پرداختی ها مواجه خواهد کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی زیرساخت‌های اصلی توسعه شهرستان‌های فراهان و آشتیان را دچار مشکلاتی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مرکزی، عباس صلاحی در نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار مرکزی افزود: وضعیت اجرای طرح هادی در روستاهای این دو شهرستان بسیار فجیع است.

وی اجرای عملیات مجتمع‌های آبرسانی در روستاها را از نیازهای ضروری شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه آب هفتیان یکی از نیازهای مهم منطقه است که متاسفانه به کندی پیش می‌رود.

صلاحی با بیان اینکه ضعیف‌ترین ناحیه صنعتی استان در تفرش استقرار یافته است، افزود: این ناحیه صنعتی از هرگونه زیرساختی بی‌بهره است و منطقه صنعتی خنجین نیز فاقد زیرساخت‌های لازم است.

وی عدم وجود مدیریت با ثبات در شهرک‌های صنعتی را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: دو تا سه شهرک توسط یک نفر مدیریت می‌شود و حضور این فرد نیز تنها برخی روزهای هفته در شهرک‌ها انجام می‌شود.

صلاحی عدم اعطای تسهیلات به کارخانه سیلوی فراهان و نبود کشتارگاه صنعتی در فراهان را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: فراهان 10 تا 15 درصد نیاز گوشت قرمز استان را تامین می‌کند، اما فاقد کشتارگاه صنعتی است.

وی راه‌های مواصلاتی این دو شهرستان را بسیار قدیمی و در برخی موارد خطرناک عنوان کرد و افزود: راه‌های مواصلاتی بین شهری نیازمند روکش و تعریض هستند بویژه راه ارتباطی تفرش به نوبران که با توجه به طغیان‌های قره‌چای نیازمند رسیدگی است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آموزش عالی در این شهرستان‌ها، دانشگاه تفرش را نیازمند توسعه و ارتقا دانست و گفت: سهم شهرستان‌ها از مزایای مربوط به مناطق کمتر توسعه یافته عادلانه نیست، از سویی مردم دچار مشکلاتی در خصوص اراضی کشاورزی خود در حوزه منابع طبیعی هستند و منابع طبیعی اکثر زمین‌های کشاورزی را تحت عنوان اراضی ملی از مردم گرفته است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق آمار بدست آمده عامل اصلی از بین رفتن سرمایه‌های ملی آتش‌سوری در جنگل‌ها است.
 
جنگل‌ها نیازمند حمایت جدی مجلسی‌هاعباس صلاحی نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواناظهار کرد: با توجه به ساخت و سازهای غیر مجاز و تخریب جنگل‌ها توسط افراد سودجو، منابع طبیعی روبه تخریب است، و باید به ساخت و سازها توجه شود زیرا آمارها نشان از تخرب جنگل‌ها توسط آتش‌سوزی و قطع دارد.
 
*ساخت و سازها در حریم جنگل‌های غیر قانونی است!
 
صلاحی با اشاره به ساخت و سازهای غیر قانونی در جنگل‌ها گفت: قسمت زیادی از این سرمایه‌ ملی در کشور به برج و ساختمان‌‌های بلند تبدیل شده است و اگر تخریب جنگل‌ها به همین روش ادامه پیدا کند تمام جنگل‌ها به کویر و بیان تبدیل می‌شود.
 
*منابع طبیعی سرمایه ملی برای نسل‌های بعدی 
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر حفظ و نگهداری جنگل‌ها برای نسل آینده تصریح کرد: با استفاده درست از این سرمایه ملی می‌توان آن را برای نسل‌های بعد حفظ کرد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه آتش سوزی در جنگل‌های کشور به موضوعی روزمره و عادی تبدیل شده است و به علت نبود امکانات و تجهیزات در مهار آتش‌سوزی بعضی از افراد در هنگام مواجه با آتش با بیل و سطل های آب به مهار آن می پردازند.
 
صلاحی در ادامه با انتقاد از عمدی بودن بعضی از آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع گفت: وقتی این ثروت ملی بر اثر دعواهای قبیله‌ای سوزانده می‌شود نشان ازاین است که مردم در حفظات از جنگل‌ها فرهنگ درستی نداشته و محیط زیست را به خوبی درک نکرده‌اند.
 
نماینده مردم تفرش در ادامه بیان کرد: من معتقدم باید یک کمیته به نام (پلیس جنگل) تشکیل شود که در مناطق متخلف از قطع بی‌وریه درختان جلوگیری شود.
 
صلاحی بیان کرد: همانطوری که محیط بانان از شکار بی‌رویه حیوانات جلوگیری می‌کنند، پلیس جنگل هم بعد از تشکیل باید محافظ منابع طبیعی و جنگل‌ها باشند.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان با اشاره به اینکه همه ما مسئولان و مردم مسئول این سرمایه ملی هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری سازمان جهادکشاورزی قوه قضائیه، سازمان جنگل‌ها و مراتع ، حمایت و حفاظت بیشتری از مراتع و جنگل ها صورت گیرد.
 
 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیش از 5 میلیون نیازمند در جامعه برای تامین هزینه های زندگی خود از حداقل ها برخوردار هستند، گفت: ارائه خدمات حمایتی به بیش از 5 میلیون قشر نیازمند باید در 3 مرحله توزیع سبد غذایی، پوشش بیمه و آموزش همگانی صورت گیرد.

عباس صلاحی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی طرح شناسایی بیش از 5 میلیون نفر نیازمند در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی، گفت: بیش از 5 میلیون نفر نیازمند در جامعه زندگی می کنند که تحت پوشش هیچ نهاد و یا سازمانی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند، همچنین این قشر نیازمند متاسفانه با حداقل ها زندگی کرده و به لحاظ معیشتی شرایط مناسبی ندارند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان درمجلس شورای اسلامی، افزود: بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ وظیفه حمایتی خود برای شناسایی اقشار نیازمند درجامعه شاخص های ویژه ای دارند؛ اما این تعداد یعنی 6 میلیون نفر قشر نیازمند به طور حتم از شاخص های مورد تائید کمیته امداد و بهزیستی برخوردار نیستند، بنابراین با توجه به وجود تورم چند درصدی در جامعه و مشکلات اقتصادی حمایت از این تعداد نیازمند در جامعه ضروری است.

وی تاکید کرد: هرچند که نحوه شناسایی این افراد کارزمان‌بری است، اما به طور حتم اگر سازمانها و نهاد های متولی در حوزه سازمان آمار ایران، شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها به وظایف خود به درستی عمل کنند می توان به شناسایی این قشر ازجامعه امیدوار بود؛ البته افرادی هم که در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار زندگی می کنند منبع درآمدی ناچیزی داشته و در تامین هزینه های زندگی خود دچار مشکلات فراوانی هستند که مسئولان باید درشناسایی این افراد اقدامات موثری انجام دهند.

صلاحی با بیان اینکه وزارت کار و رفاه اجتماعی باید سبد غذایی میان اقشار نیازمند جامعه توزیع کند، تصریح کرد: همچنین باید در مراحل بعدی، برای این افراد آموزش همگانی درنظرگرفت؛ ازسوی دیگر صدور دفترچه بیمه و ارائه خدمات بهداشتی  و درمانی باید در مراحل بعدی مورد توجه قرار گیرد؛ به بیان بهتر ارائه خدمات حمایتی به 5 میلیون قشر نیازمند باید در 3 مرحله توزیع سبد غذایی، پوشش بیمه و آموزش همگانی صورت گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اینکه می توان برای این قشر از جامعه حداقل حقوق ماهیانه در نظرگرفت، تصریح کرد: طرح شناسایی بیش از 5 میلیون نفر نیازمند در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی،  به امضاء 257 نفر ازنمایندگان رسیده و دو فوریت آن در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد، اما در نظرگرفتن حقوق ماهیانه با واقعیت های جامعه سازگار نیست زیرا منابع چنین موردی وجود ندارد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش گفت: سالیانه 4.5 تن انواع عرقیات و اسانس گیاهی در این شهرستان تولید می‌شود.

 1432238304305_isna-18.jpg

علی محبعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش کشاورزی، اظهار کرد: میزان 17 هزار تن انواع محصولات زراعی شامل گندم، جو، حبوبات، محصولات علوفه‌ای، صیفی جات و سبزیجات در 10 هزار و 500 هکتار اراضی دیم و سه هزار و 700 هکتار اراضی آبی تولید و به نقاط مختلف استان و یا استان‌های مجاور عرضه می‌شود.

 وی افزود: همچنین بیش از هفت هزار تن انواع محصولات باغی نظیر گردو، بادام، انار، انگور و انواع گونه‌های هسته‌دار و دانه‌دار در هزار و 800 هکتار تولید می‌شود.

 محبعلی ادامه داد: این محصولات علاوه بر مصرف داخل شهرستان، به شهرستان‌ها و استان‌های مجاور هم صادر می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش بیان کرد: در 12 هزار مترمربع گلخانه‌های فعال شهرستان، سالیانه قریب به 550 تن محصولات سبزی و صیفی و در یک واحد فعال قارچ خوراکی نیز سالیانه 250 قارچ تولید می‌شود.

 وی فعالیت دو واحد عرقیات گیاهان دارویی با تولید سالیانه 4.5 تن انواع عرقیات و اسانس گیاهی در زمینه صنایع تبدیلی را از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان در بخش کشاورزی برشمرد.

 محبعلی گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات دامی شهرستان سالیانه هزار و 830 تن گوشت قرمز، هزار و 800 تن گوشت سفید(مرغ و بوقلمون) و 45 تن گوشت ماهی، 11 هزار تن شیر خام، هزار و 200 تن تخم مرغ و 45 تن عسل است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: با توجه به وجود پتانسیل در این بخش، امکان توسعه و افزایش ظرفیت تولید کماکان در این شهرستان وجود دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش گفت: موضوع حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی باید به یک اراده ملی در کشور و شهرستان تبدیل شود.

خبرگزاری فارس: حفاظت از منابع طبیعی نیاز به اراده ملی دارد
 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نشست اعضای کمیته حفاظت حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان تفرش ظهر امروز با حضور دادستان، فرماندار، رئیس دادگستری و دیگر ادارات عضو برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش اظهار داشت: موضوع حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی باید به یک اراده ملی در کشور و شهرستان تبدیل شود.

مجتبی مؤمن افزود: تشکیل کمیته حفاظت حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و برگزاری جلسات آن از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و باید مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همکاری تمامی دستگاه‌ها در پیشگیری و اطفاء حریق بسیار مهم است که باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش بیان داشت: در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و پیگیری مابقی اسناد باقیمانده اراضی ملی شهرستان اقدامات خوبی توسط این اداره صورت گرفته است.

ریاحی دادستان تفرش نیز با اشاره به اهمیت حراست از منابع طبیعی و تبیین نقش و جایگاه با ارزش منابع طبیعی و اراضی ملی به لحاظ اهمیت حفظ حقوق بیت‌المال گفت: باید مسئولان ذی‌ربط در ادارات که متولی این امر هستند همواره از هوشیاری و آمادگی کافی برای برخورد با متخلفین در حیطه وظایف ذاتی و قانونی خود برخوردار باشند و هیچ گونه سهل‌انگاری در این زمینه نکنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شیرابه‌های جاری شده از یک کوه پسماند کاغذی که ناشی از ضایعات بجا مانده حاصل از چند سال فعالیت کارخانه کاغذسازی در ناحیه صنعتی تفرش است، به تهدید بزرگی برای محیط زیست و سلامت منطقه مبدل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- به نقل از سایت فرمانداری تفرش جاری شدن این شیرابه باعث بروز آسیب در زمین‌های کشاورزی و خشک شدن بسیاری از درختان مثمر و غیرمثمر و ورود آسیب جدی به محیط اطراف شده است و فرماندار تفرش در بازدید از این منطقه از اقدام علیه این کارخانه متخلف از طریق مراجع قضایی خبر داد و گفته بود: مدیر این کارخانه پس از اخذ مجوز از محیط زیست باید در اولین فرصت نسبت به رفع و جابجایی پسماندهایی که در طول چند سال گذشته در محیطی بسیار نامطلوب دپو شده اقدام کند.

حمیدوند در خصوص آسیب‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت کارخانه کاغذسازی تفرش به ایسنا گفت: این کارخانه هر روز هفت تا هشت تریلی زباله کاغذی دریافتی از تهران را فرآوری کرده و به رول کاغذی کارتن تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه این کارخانه در سه شیفت فعالیت می‌کند، افزود: از بدو تاسیس این کارخانه تا امروز کوهی از زباله ناشی از فعالیت کارخانه در منطقه ایجاد شده است.

حمیدوند افزود: تا سال گذشته این کارخانه با ذکر این دلیل که زباله‌های تولیدی صنعتی نیستند و لزومی به دفن آنها در محلی خاص وجود نداشته و می‌توان آن را در محل دفن زباله‌های شهری دفن کرد، از اقدام جهت دفن زباله‌ها خودداری کرده و از طرفی علیرغم اعتقاد به این نکته اقدامی در خصوص پیگیری جهت اثبات ادعای خود و متقاعد کردن شهرداری جهت دفن زباله‌ها نکرده و طی هشت سال گذشته به انباشتن زباله در این محل ادامه داده است.

وی افزود: در نهایت در اواخر سال گذشته صنعتی نبودن زباله‌ها و امکان دفن آنها به همراه زباله‌های شهری تایید شد، اما این بار مسئولان کارخانه با استناد به بندی از قانون که انتقال و دفن زباله وظیفه شهرداری‌ها یا دهیاری است، از انتقال و دفن زباله خودداری کرد.

حمیدوند با بیان اینکه دهیاری‌ها در این منطقه فاقد محل دفن زباله هستند و زباله‌های روستایی نیز در محل دفن زباله‌های شهری مدفون می‌شوند، افزود: در این راستا جلساتی برگزار شد و از آنجاکه براساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند شهرداری‌ها می‌توانند براساس نرخ مصوب جهت دفن زباله هزینه دریافت کرده و این درآمد را در همین رابطه صرف کنند، موضوع با مسئولان شرکت در میان گذاشته شد تا در نهایت مشکل دفن زباله این کارخانه رفع شود اما، مدیر کارخانه عقیده دارد که از آنجاکه حمل زباله باید توسط شرکت انجام گیرد، پس نباید الزامی به پرداخت هزینه وجود داشته باشد.

 

براین اساس، به دنبال جلسه‌ای که در استانداری برگزار شد، مقرر شد شهرداری زباله‌های جدید را جمع‌آوری کند و درخصوص زباله‌های انباشته شده با توجه به پر شدن محل دفن زباله شهری، درخواستی توسط شهرداری جهت تعیین محل جدید دفن زباله ارائه شده و پس از صدور مجوز دفن نسبت به دفن زباله‌های یاد شده اقدام شود.

حمیدوند با اشاره به اعتراضات واحدهای صنعتی فعال در ناحیه صنعتی تفرش و اهالی روستاهای اطراف نسبت به این معضل گفت: بوی نامطبوع بسیار شدید و آلودگی‌های زیست محیطی ایجاد شده اعتراضات زیادی را برانگیخته است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در بازدید سرزده از ناحیه صنعتی تفرش با بوی بسیار وحشتناک زباله مواجه شدیم که حتی امکان حضور در منطقه را از انسان سلب می‌کرد، درخصوص سلامت کارگران در این کارخانه ابراز نگرانی کرد و افزود: ‌تنفس در این وضعیت به سختی صورت می‌گیرد، کارگران بدون استفاده از هرگونه ابزار بهداشتی از قبیل ماسک کار می‌کنند و این شرایط نگران‌کننده است

حمیدوند در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم تصمیمات گرفته شده هنوز هم این کارخانه نسبت به انتقال زباله اقدام نکرده است، افزود: بهانه این شرکت اینست که شهرداری جهت انتقال زباله لودر در اختیار شرکت نگذاشته است در حالی که این کار وظیفه شهرداری نیست. مسئولان کارخانه در صورت صرف هزینه می‌توانند لودرهای موجود در شهرستان را کرایه کرده و جهت انتقال زباله‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه همانطور که اشتغال مهم است، محیط زیست هم اهمیت دارد و باید آن‌ را حفظ کرد افزود: اشتغال باید در محیط زیستی سالم مهیا شود.

حمیدوند انباشت زباله را براساس قانون مدیریت پسماند جرم دانست و افزود: بهداشت عمومی در این منطقه تهدید می‌شود و مقرر شده است که دستگاه‌های مربوطه در این حوزه نسبت به شکایت اقدام کنند تا برخورد قانونی با این متخلفان صورت گیرد.

فرماندار تفرش با بیان اینکه ارتقای این ناحیه به شهرک صنعتی از مطالبات ماست تا با این اقدام و با استفاده از امکاناتی که در اختیار شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد، نسبت به ساماندهی منطقه اقدام شود، افزود: در حال حاضر یکی از معضلات موجود عدم علاقه سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این ناحیه صنعتی بواسطه آلودگی موجود است.

 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همزمان با گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی طی مراسمی زورخانه سنتی امام علی(ع) تفرش در حمام تاریخی شش‌ناو این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.


 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، استاندار مرکزی صبح امروز در مراسم افتتاح این زورخانه که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، گفت: فرهنگ ایران و ایرانیان مملو از ویژگی‌های برجسته‌ای است که تنها در تمدن‌های اندک دنیا می‌توان رد پای آن را پیدا کرد.

محمود زمانی ‌قمی اظهار داشت: از زمانی این ویژگی‌ها و خصوصیات بزرگ تمدنی درخشیدن گرفت و در منظر عمومی بسیار با استقبال روبرو شد که این فرهنگ عمیقا با اسلام و آموزه‌های دین مبین اسلام پیوند خورد.

تصریح کرد: ورزش باستانی از جمله ورزش‌هایی است که در آن مروت، جوانمردی، انسان دوستی، احترام به بزرگ‌تر و بزرگداشت و پاسداشت ادب و ادبیات و بسیاری از خصوصیات دیگر را یک جا در خود جای داده و این درخشانی زمانی لطیف‌تر، زیباتر و دوست‌ داشتنی‌تر شد که با آموزه‌های دینی و به نماد مروت در عالم هستی یعنی حضرت علی(ع) گره خورد.

استاندار مرکزی ادامه داد: حضرت علی(ع) ذخیره‌ای منحصر به فرد در تاریخ و اقیانوسی است که همه بشریت با هر طرز تفکری می‌تواند از این اقیانوس بهره بگیرد.

زمانی ‌قمی بیان کرد: به راستی همه چیز در مقابل حضرت علی(ع) رنگ می‌بازد، بدون شک اگر همه بشریت هر آنچه که در توان دارند، بسیج کنند تا یک علی دیگر به جامعه انسانی ارزانی کنند، قادر به انجام آن نخواهند شد.

وی تاکید کرد: ورزش باستانی از جنس فعالیت‌هایی است که نام علی(ع) و پرچم علی(ع) را برافراشته نگه داشته و بسیار مقدس است، آداب وارد شدن به گود زورخانه آدابی بسیار دقیق است، در این ورزش احترام به پیشکسوت و افرادی که بعد از او در گود قرار می‌گیرند، به زیبایی قابل مشاهده است.

استاندار مرکزی افزود: احترام به جایگاه ادبیات و شعر و هنر، جوانمردی و بزرگ‌مردی، احترام به جامعه و ورزش و کار را به خوبی می‌توان در این ورزش به نظاره نشست.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: احیای این زورخانه که تلفیقی از بافت سنتی و میراث فرهنگی با ورزشی سنتی است، به منظور آموزش جوانمردی و مروت به جوانان صورت گرفته است.

عباس صلاحی اظهار کرد: ورزش باستانی یکی از ورزش‌های اصیل کشور است که امیدواریم با راه‌اندازی این زورخانه شاهد رونق این رشته در شهرستان تفرش باشیم.

وی با بیان اینکه شهر تفرش از پیشینه غنی فرهنگی برخوردار است، خاطر نشان کرد: تلاش مسئولان شهرستان این است که از پتانسیل‌های فرهنگی حداکثر استفاده را ببرند.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی از احیای خانه‌های قدیمی و بناهای تاریخی تفرش به همت مسئولان ذی‌ربط خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر بازسازی خانه میرشکرایی و بازسازی آن به عنوان موزه و بازسازی تکیه زاغرم به عنوان دومین تکیه تاریخی کشور در دست اقدام بوده و به زودی بازسازی خانه تاریخی ضیائیه نیز آغاز خواهد شد.

فرماندار تفرش نیز گفت: این زورخانه با تغییر کاربری و مرمت حمام تاریخی شش‌ناو با هزینه‌ای معادل 87 میلیون تومان با همکاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

کریم حمیدوند افزود: عملیات مرمت این حمام و تبدیل به زورخانه از سال 91 آغاز شده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش از آغاز عملیات احداث نخستین پایگاه بین شهری امداد جاده‌ای این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: عملیات احداث نخستین پایگاه بین شهری امداد جاده‌ای تفرش آغاز شد
 

مجید حسین‌جمال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این پایگاه امداد جاده‌ای در محور گیان و در زمینی به مساحت 100 متر احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: با احداث ساختمان این پایگاه نخستین پایگاه امدادی به صورت ثابت در محور گیان تفرش مستقر خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش همچنین از احداث پارکینگ مسقف خودروهای امدادی خبر داد و بیان داشت: این پارکینگ در زمینی به مساحت 120 متر مربع احداث می‌شود.

حسین‌جمال گفت: شهرستان تفرش به دلیل کوهستانی بودن از وضعیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است که می‌طلبد جمعیت هلال احمر همواره در حال آماده‌باش باشد.

وی افزود: خوشبختانه این جمعیت هم‌اکنون از نظر تجهیزات با مشکل خاصی مواجه نیست.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش از اعزام 55دانشجوی این دانشگاه به اردوهای جهادی با عنوان «امت واحده» در تابستان امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: دانشجویان دانشگاه تفرش به اردوهای جهادی اعزام شدند
 

محسن جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این اردوی 10 روزه با حضور در شش روستا به برنامه‌های فرهنگی، بهداشتی و عمرانی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: از مجموع 55 دانشجوی اعزامی 35 نفر پسر و 20 نفر دانشجوی دختر هستند که از هفت تا 17 مرداد ماه در شش روستای احمدآباد، طریزآباد، گزاوند، کهلو سفلا، کهلو علیا و جورقین از توابع بخش مرکزی شهرستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش اضافه کرد: انجام فعالیت‌های عمرانی نظیر ساخت غسالخانه در روستای کهلو علیا، تکمیل مسجد روستای طریزآباد، لایه‌روبی و عایق‌بندی استخر آب روستای جورقین و رنگ‌کاری مسجد روستای کهلو سفلا از مهم‌ترین برنامه‌های اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه تفرش است.

جهانبخش تصریح کرد: حضور پزشک عمومی و ماما در طول برگزاری این اردو در این شش روستا از دیگر فعالیت‌های این اردوی جهادی است.

جهانبخش ادامه داد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان، تقویت روحیه جهادی در بین دانشجویان، خدمت‌‌رسانی، معنویت‌افزایی، ارتقای بصیرت دانشجویان و انتقال فرهنگ کار از اهداف برگزاری اردوهای جهادی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مسئول بسیج سازندگی تفرش از پرداخت 4 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان طی سه ماه نخست امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: پرداخت 4 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی تفرش
 

علی شهرابی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است که در این راستا اقدام به پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یک هزار نفر از متقاضیان بهره‌مندی از تسهیلات طرح اقتصاد مقاومتی زیر پوشش آموزش‌های مشاوره و 700 نفر زیر پوشش کارگاه‌های آموزشی قرار گرفتند که در پایان 105 نفر موفق به اخذ 9 میلیارد ریال تسهیلات بانکی شده و مشغول به کار شدند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان تفرش افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 300 نفر از خدمات مشاوره‌ای و 70 نفر از خدمات کارگاه‌های آموزشی بسیج سازندگی بهره‌مند شده‌اند که تاکنون 20 نفر موفق به اخذ تسهیلات 4 میلیارد ریالی از بانک عامل شدند.

شهرابی گفت: متقاضیان برخورداری از این تسهیلات در 20 عرصه اقتصاد مقاومتی از جمله کاشت زعفران، پرورش ماکیان، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، کشت غلات و... مشغول به کار و فعالیت شده‌اند.

به گفته وی در سال جاری بالغ بر 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به منظور پرداخت به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی به شهرستان تفرش اختصاص یافته است.

مسئول بسیج سازندگی تفرش در پایان از برگزاری دو کارگاه آموزش اقتصاد مقاومتی بعد از ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

چاپ این صفحه /http://tafreshcitynews.loxblog.com/post/1351/روستاي " تاد تفرش زادگاه حکيم نظامي گنجوي.htm">

تاريخ : برچسب:, | 10:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد ، حکیم نظامی گنجوی شاعر شهیر ایرانی، در روستای  تاد  شهرستان تفرش به دنیا آمده است.

بگزارش خبرگزاری صداوسیما مدیر کارگروه فرهنگی، سازمان ملی یونسکو در بازدید از آثار تاریخی شهرستان تفرش، بااعلام این خبرگفت: با اثبات این موضوع و اختصاص اعتبارات لازم ،بازسازی خانه تاریخی حکیم نظامی گنجوی در این روستا به زودی آغاز می شود.
عبدالمهدی مستکین در سفر به شهرستان تفرش ، از مجموعه تاریخی ششناو تفرش ، دیدن کرد و آن را یکی از مهمترین مجموعه های تاریخی از نظر مذهبی و فرهنگی دانست.
وی افزود: قرار گرفتن مسجد ، تکیه و حمام در جنب قنات ها یکی از نشانه های قدمت و تمدن عظیم فرهنگی در آن شهرستان است که باید به آن توجه بیشتری کرد.
یکی از اسناد تادی بودن نظامی گنجوی، دو بیتی وی با مضمون  به تفرش دهی هست تاد نام او ، نظامی از آنجا شده نامجو  است که در کتاب خلاصة الاشعار تقی الدین اوحدی نیز آمده است.
خانه حکیم نظامی گنجوی ، به شماره 25 هزار در فهرست آثارملی کشور ثبت شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 3:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

علی صابری عضو شورای شهر تهران ساعت 6 بعداز ظهر 5 تيرماه 1352 در بیمارستان فیروز آبادی شهرری چشم به جهان گشود، وی دانش آموخته مقطع دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه تهران است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی صابری که اصالت خانوادگی وی به کهک تفرش می رسد اولین فرزند خانواده است، خواهرش یکسال و برادرش 13 سال کوچکتر و نابینا هستند اما هر سه فرزند موفقیت چشمگیری در رشته حقوق به دست آورده اند. 

خواهر وی اولین فردی است که موفق به دریافت دکتری حقوق از دانشگاه هاروارد شده است و در حال حاضر در دانشگاه یورک کانادا تدریس می کند و همچنین برادرکوچک او نیز فارغ التحصيل مالکیت فکری از دانشگاه تهران و وکیل است، او موفق به اخذ رتبه 2 کنکور در سال 69 و خواهرش نیز رتبه 3 کنکور را در زمان خود کسب کرده است.
در ادامه نگاهی به زندگی شخصی و حرفه ای علی صابری داریم:
 
سین: چه سالی ازدواج کردید؟ 
جیم: اسفند 88 عقد و مرداد 89 نیز ازدواج کردیم.
 
سین: چگونه با همسرتان آشنا شدید؟
جیم: در محیط کار، به دفتر ما رفت و آمد داشتند،  ايشون هم وکیل هستند.
 
سین: به رشته حقوق علاقه داشتید؟ 
جیم: تصور دقیقی از حقوق نداشتم و در اطرافیان نیز دانش آموخته حقوق نداشتیم از سوی دیگر دبیرانم به علت معلولیت از ادامه تحصیل در این رشته مایوسم می کردند، البته بسیاری از افراد هم ذهنیت دیگری را به دلیل تصور نادرست از رشته حقوق برای من ایجاد کرده بودند که باید همانند دکتر رافقی که ایشان هم نابینا بودند کتب قانون را کامل حفظ باشیم در حالی که لزومی برای حفظ قانون وجود ندارد و حفظ آن مزیت محسوب نمی شود، در نهایت یکی از بستگان که در رشته پلیس قضایی مشغول به تحصیل بود تصویر روشنی از این رشته به من داد.
 
سین: آیا معلولیت، شرایط را برای رسیدن به هدف دشوار کرد؟
جیم: شرایط سخت می شود اما اعتماد به نفسی که دارم  موجب رسیدن به این جایگاه شده است نه لجبازي با دیگران برای اثبات خودم که براین باور بوده اند که معلول نمی تواند. 
 
سین: از چه سالی در حرفه وکالت مشغول به فعالیت هستید؟ 
جیم: از سال 78 در حرفه وکالت هستم.
 
سین: رنگ مورد علاقه شما؟
جیم: قرمز، شک نکنید.
 
سین: غذای مورد علاقه؟ 
جیم: آلو اسفناج
 
سین: میوه مورد علاقه؟
جیم: موز
 
سین: فصل مورد علاقه؟
جیم: فصولی که روزهای بلند دارند را دوست دارم، روز و روشنایی را دوست دارم البته صبح پاییز را هم دوست دارم، از اینکه زود شب شود دچار حالت شبه افسردگی می شوم.
 
سین: چه موزیکی را ترجیح می دهید؟ 
جیم: استاد شجریان، با موزیک خارجی نمی توانم ارتباط بگیرم چراکه زمزمه شعر همرا با موزیک را دوست دارم.
 
سین: شغل مورد علاقه؟ 
جیم: به وکالت علاقه دارم اما شغل برا ی من هدف محسوب نمی شود بلکه وسیله ای است برای زندگی بهتر و البته خود را مقید به فعالیت های روزانه در این شغل نکرده ام، از آنجایی که به نوشتن علاقه دارم، بخشی از وقت خود را در هفته به نوشتن اختصاص می دهم که اگر موفق به نوشتن نشوم آن هفته مریض می شوم.
 
سین: بهترین و بدترین روز زندگی شما چه زمانی بود؟
جیم: بهترین روز زندگی من قبلا از آبان 81 و زمانی که وکالت پرونده خون های آلوده را قبول کردم بود، پیگیری پرونده خون های آلوده زمانی بود که در زندگی تحریک برای ادامه کار شدم چراکه برای گرفتن راهنمایی نزد یکی از استادانم رفتم اما با بی علاقگی  از سوی ایشان در این مورد مواجه شدم. ناگفته نماند که ضررهای مادی و معنوی بسیاری را در این پرونده متحمل شدم و دوست داشتم این پرونده را در سن 40 سالگی می پذیرفتم که به پختگی لازم رسیده باشم اما در سن 29 سالگی این کار را انجام دادم.
البته توصیه می کنم که افراد بهترین کارهایشان را در میانسالی انجام دهند و البته تفاوت عمده ما با غربی ها در این است که غر بی ها بهترین آثار خود را در میانسالی انجام می دهند اما در ایران بهترین آثار زیر 30 سال انجام می دهند.
بدترین روز زندگی که نمی توان گفت بلکه بدترین دوران زندگی من از ابتدای  اسفند 82  تا مرداد 83 بود آن هم به این علت که رابطه عاطفی که در آن قرار گرفته بودم قطع شده بود و تنها به این علت که خانواده دختر به علت معلولیت بنده با ازدواج ما به شدت مخالف بودند. می توانم بگويم که تنها انتخاباتی (مرحله اول مجلس هفتم) که شرکت نکردم به دلیل مسایل ذهنی  همان زمان بود چرا که من در تمام انتخابات شرکت می کنم و حتی در انتخابات سال 85 بعد از سفر کیش و در زمان تمدید ساعت انتخابات خود را در ساعت 9 شب به صندوق رای رساندم.
متاسفانه مشکلی که در کشور ما وجود دارد و البته در کشور های دیگر به خصوص غرب کمتر است، وقتی خاطره یا زندگی نامه می نویسی نام تمام انسان هایی را که با آن ها در ارتباط بودید را می توانید ذکر کنید اما این امکان در اینجا میسر نیست و باید باحذف بسیاری از بخش ها به نوشتن خاطره بپردازید، این به معنای پرستش غرب نیست چرا که من هيچ چيز به غیر از خدا نمی پرستم اما این اشکالی است که وجود دارد و دومين دوره زندگی من که با فضای یاس همراه بود دوران بعد از لیسانس سال های 73 تا 76 که دانشجوی فوق لیسانس بودم و با بی انگیزی محض درس می خواندم و تنها در فکر سفر به خارج بودم که البته خدا بسیار با من همرا بود که به بیراهه کشیده نشدم و بعد از مدتی کارمند دادگستری شدم که نقطه آغاز خوب همراه با تجربیات موفقی برای وکالت من محسوب می شود.
دوره دکتری نیز از جمله دورانی محسوب می شود که مدتی از آن با بی علاقگی همراه بود و  موضوع رساله دکتری را انتخاب کردم، سال 83 نیز از پدر و مادرم جدا شدم و منزل دیگری را در نظر گرفتم تا زندگی تنها را تجربه کنم.
 
سین: ویژگی منحصر به فرد شما چیست؟ 
جیم: عاشقانه پیگیری کردن کارها را دوست دارم، به شغل بالاتر فکر نمی کنم بلکه معتقدم در هر مقطعي باید بهترین کار را انجام داد.
 
سین: اصلی ترین دغدغه شما چیست؟
جیم: ایجاد تعادل بین وظیفه نمایندگی مردم در شورای شهر و وکالت که البته تزاحم هایی از نظر زمانی دارند و در بعضی مواقع سعی می کنم از شخصی ترین امتیازاتم بگذرم تا بتوانم هماهنگی را ایجاد کنم تا لطمه به هیچ کدام وارد نشود.
 
سین: بازیگر مورد علاقه شما ؟
جیم: "بیتا فرهی" را به علت نقش آفرینی در فیلم هامون و روشنفکری خاصی که داشت.
 
سین: علاقه به مصاحبه با چه شخصی را دارید؟ 
جیم: در فوتبالیست ها دوست دارم بیشتر با "مهدی مهدوي کیا" گفتگو کنم تا بیشتر با دغدغه های او در برهه هایی از زمان و دو راهی هایی که نیاز به تصمیم گیری مهم داشت آشنا شوم البته می خواهم خبرنگار مصاحبه با او بشوم.
 
سین: اگر چند روز تنها باشید به کجا سفر می کنید؟
جیم: به فصلش بستگی داره اما دوست دارم جایی که می روم با خودم کتاب ببرم از جمله تاریخ شفای ادبیات معاصر ایران، مجموعه شعر زمان ما، مجموعه گفتگو با هنرمندان و نویسندگان که تاریخ بسیاری در آن نهفته است.
 
سین: طرفدار رفتار خشن هستید یا ملایم؟
جیم: خشونت را دوست ندارم اما پرخاشگری را به معنای قاطعیت، مسیولیت پذیری و واکنش نشان دادن به مسایل را دوست دارم.
 
سین: چه میزان گذشت در زندگی دارید؟
جیم: آدم پر گذشتی نیستم، چون اصلا گذشت را خوب نمی دانم، چون ممکن است در یک مسیله ای از نفع شخصی بگذرم اما از اصل کار نمی توانم گذشت کنم چرا که اگر به رویه تبدیل شود اتفاق بدی می افتد. 
 
سین: احساس کردید از رفتارتان سو استفاده شده؟
جیم: برایم مهم نبوده است.
 
سین: طرفدار آبی هستید یا قرمز؟
جیم: قرمز
 
سین: به چه ورزشی علاقه دارید؟ 
جیم: تقریبا همه ورزش ها را دوست دارم اما فوتبال خط قرمز من محسوب می شود. من زیاد به ورزشگاه می رفتم اما الان ورزشگاه رفتن را دوست ندارم چرا که از طرفی به خاطر شغلم دوست دارم در جایگاه مخصوص باشم اما از سوی دیگر دوست دارم همانند نوجوانی زیر ساعت که پرشورترین طرفداران پرسپولیس هستند باشم که جمع کردن این دو بسیار سخت است چرا که به یک سنی می رسی که خیلی از کارها را خوب نیست اما دوست داری انجام بدهی.
 
سین: از شیطنت های بچگی بگویید؟
جیم: در دوران بچگی زیاد شيطون نبودم هرچه بزرگتر شدم شيطنتم بیشتر شد البته به غیر از معلولیت، مشکل ریوی که داشتم تا سن 6 سالگی مانع از شیطنت های خاص آن دوران شد.
 
سین: در دوران مدرسه تنبیه شده آید؟ 
جیم: تنبیه نشدم.
 
سین: در دوران بچگی به چه شغلی علاقه داشتید؟
جیم: باغداری را دوست داشتم، تولید را دوست دارم البته الان هم نوشته تولید می کنم.
 
سین: به بن بست برسید چه کاری انجام می دهید؟
جیم: تمرکز به مسیله و خودم و توکل به خدا 
 
سین: از بیست چه نمره ای به خود می دهید؟
جیم: 18
 
سین: مهمترین نصیحت پدر به شما چه بوده؟ 
جیم: پدرم مهمترین نصیحتی که دارند این است که همیشه دعا کن قبل از اینکه چیزی را به دست آوری ظرفیت داشتنش را به دست بیاوری.
 
سین: تعهد بهتر است یا تخصص؟
جیم: هر دو، اما تخصص نباشد تعهد معنایی ندارد.
 
سین: به آشپزی علاقه دارید؟
جیم: بلد نیستم، بهتر است کمک آشپز باشم.
 
سین: نقطه ضعف شما چیست؟
جیم: برای کارهایی که دوست دارم تمرکز لازم ندارم و زود عصبی می شوم و استرس که زیاد ميشه از درون به من ضربه می زند.
 
سین: چند سیم کارت دارید؟
جیم: یک سیم کارت که البته با برخی از دوستان نزدیکم شوخی هایی داریم که البته اگر روزی مورد رصد قرار بگیرد منتظر عواقب آن نیز هستم.
 
سین: اگر دوباره متولد شوید دوست دارید در همین جایگاه باشید؟
جیم: احتمالا همین راه را انتخاب می کردم چون مسیر را از قله بیشتر دوست دارم، اگر قله نباشد همیشه در تکاپو هستید، این تکاپو قشنگ است.
 
سین: در زندگی از چه چیزی غافل شدید؟ 
جیم: از علایق شخصی خودم، موسیقی، ورزش البته غیر حرفه ای.
 
سین: مصلحت را به حق ترجیح می دهید؟
جیم: حق نسبی است، بعضی اوقات مصلحت حق نسبی است.
 
سین: به مشاغل بالاتر مجلس و وزارت فکر می کنید؟ 
جیم: نه دوست ندارم، زندگی شخصی را تحت الشعاع قرار می دهد.
 
سین: فاصله بین شعار و واقعیت چقدر است؟ 
جیم: زیاد
 
سین: در این روزها چه چیزی بیشتر شما را اذیت می کند؟ 
جیم: جمع کردن اهداف ذهنی با واقعیت ملموس جامعه، نه آرمانگرا بودن، نه بی تفاوتی.
 
سین: بهترین هدیه ای که گرفتید چه بوده؟ 
جیم: از یکی از بیماران هموفیلی که موکلم  بود و البته حق او را استیفا کرده بودیم از استانبول برای من پیراهنی فرستاد که بهترین هدیه زندگی من است.
 
سین: تصور جامعه براین است که افراد نابینا از هوش مضاعفی برخوردار هستند؟ 
جیم: نه اصلا اینطور نیست، بلکه برای همردیفی  با دیگران نیاز به پشتکار بیشتری داریم.
 
علی صابری معتقد است که فکر مدرن همراه با ابزار مدرن در جامعه و در جوانان  وارد نشده است و تفکر سنتی را در آنجا نیز اعمال می کنند، او از دو حقوقدان که نامزد شده بودند و در فيس بوک صفحه داشتند گفت که بعد از به هم خوردن نامزدی تفکرات فضای حقیقی را به فيس بوک برده و به دوستان همدیگر را در صفحه بازتاب دادند ارتباط با دوستان همدیگر را قطع کردند که نشان از حاکم بودن تفکر سنتی بر ابزار مدرن دارد.
 
نگاهی به نظر علی صابری بر کلید واژه های زندگی: 
 
تهران: جایی که دوست ندارم زندگی کنم، یک جای آرامتر برای زندگی  کتاب خواندن و پیاده روی را دوست دارم.
خط مقدم تهران: فرهنگ سازی زندگی شهری، متاسفانه روز به روز به دلیل پیچیدگی جامعه پیچیده تر می شود.
شهرداری: نهاد اجتماعی خدمت رسان به مردم که باید کارهایش اولویت بندی شود.
 
 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

طلاب جدید الورود حوزه علمیه قم در طرح میثاق طلبگی شرکت کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ، مدیرحوزه علمیه استان قم آشنایی طلاب با مواد دروس و قوانین و مقررات حوزه را از مهمترین اهداف اجرای طرح میثاق طلبگی اعلام کرد و گفت: در این طرح بیش از هزار و 200 طلبه جدید الورود حوزه علمیه قم در دوره آموزش- توجیهی شرکت می کنند.
حجت الاسلام فرخ فال افزود: این طرح به مدت هفت روز در حوزه علمیه تفرش برگزار می شود.
وی گفت : این طلاب پس از میثاق طلبگی وارد دوره 20 روزه اختبار و تثبیت می شوند و طلابی که بتوانند این دوره را نیز با موفقیت سپری کنند به عنوان طلبه رسمی حوزه پذیرفته می شوند.
در سال تحصیلی 95-94 بیش از 18 هزار نفر در 420 مدرسه بلندمدت و سفیران هدایت پ حوزه های علمیه سراسر کشور پذیرش می شوند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:13 | نویسنده : میثم اله وردی |