پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی از برگزاری سومین جشنواره تولیدات دانشجویی، اختراعات و ابتکارات دانشجویان دانشگاه پیام نور استان در اسفندماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هادی غفاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشجویی در آذر ماه سال 88 با ارائه 360 اثر در تفرش و دومین جشنواره در آذرماه سال 90 با ارائه 388 اثر در دلیجان برگزار شد.

وی تصریح کرد: امسال سومین جشنواره علمی و فرهنگی دانشجویی از پنجم تا هفتم اسفندماه در اراک برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به استقبال بسیار خوب دانشجویان از این جشنواره خاطر نشان ساخت: این جشنواره در دو بخش علمی و فرهنگی برگزار می‌شود که در بخش علمی آثار در پنج آیتم مقالات، پایان‌نامه دانشجویی، کتب تالیف شده، اختراعات دانشجویی و ابتکارات مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته‌اند.

غفاری ادامه داد: در مجموع در این بخش 290 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 44 اثر در بخش مقالات، 164 اثر در بخش پایان‌نامه، 9 اثر کتب تألیف شده، 62 اثر اختراعات و 11 مورد ابتکارات بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش علمی نیز 396 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، گفت: از این تعداد 24 اثر در بخش شعر، 199 اثر در صنایع‌دستی، 16 اثر در بخش عکاسی، 126 اثر در بخش نقاشی و کاریکاتور، 4 اثر دربخش داستان‌نویسی، 10 اثر خطاطی، 6 اثر در بخش معماری و 11 اثر فیلم بوده است.

به گفته وی در مجموع 686 اثر در دو بخش علمی و فرهنگی به این جشنواره ارسال شده که نسبت به جشنواره قبلی از رشد صد درصدی برخوردار بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی  با اشاره به آثار ارائه شده در بخش علمی این جشنواره خاطر نشان ساخت: اکثر آثار ارائه شده به جشنواره اختراعاتی منحصر به فرد هستند که از جمله این آثار می‌توان به ساخت برزگ‌ترین پل ماکارونی جهان، دستگاه بالش هوشمند، سیم خاردار هوشمند، رباط شیشه‌شو، جستجوگر اشیا ویژه نابینایان، اختراع دستگاه برش سنگ، اختراع کمربند اضطراری، ساخت مایع شوینده گیاهی، ساخت جوهر خودکار از گیاهان، دستگاه اسانس‌گیری خانگی گیاهان دارویی، ساخت کاپوت تاشو، کفی کفش سرمازا و گرمازا، رباط نظامی گشتاسب، اختراع سامانه پیشگیری از سرخوردن ماشین در شرایط یخ‌زدگی و.... اشاره کرد.

به گفته وی آثار برتر این جشنواره به جشنواره حرکت راه خواهند یافت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی از اجرای طرح آبرسانی به شهر تفرش و روستاهای مسیر آن از چشمه هفتیان خبر داد.

خبرگزاری فارس: طرح آبرسانی به شهر تفرش از چشمه هفتیان اجرایی شد

نورالدین بازگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به جمعیت 13 هزار و 914 نفری شهر تفرش و 40 روستای واقع در مسیر انتقال از چشمه هفتیان با هدف تامین آب شرب مناسب و قابل اطمینان و جلوگیری از ایجاد بیماری‌های مرتبط با آب و به تبع آن کاهش هزینه‌های درمان و همچنین جلوگیری از مهاجرت ساکنین منطقه به شهرهای اطراف در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: منبع تامین آب در این طرح چشمه هفتیان در فاصله دو کیلومتری شمال غرب روستای هفتیان و در حاشیه رودخانه قره‌چای واقع است که به منظور اجرای کل طرح اعتباری بالغ بر یک هزار و 20 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که تاکنون مبلغ 60 میلیارد ریال آن با پیشرفت فیزیکی 15 درصد هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی در ادامه با اشاره به افق 25 ساله طرح افزود: محدوده طرح شامل 40 روستای مسیر شهر تفرش، دانشگاه‌های دولتی و آزاد و همچنین ناحیه صنعتی شهدای تفرش است که مقدار آب مورد نیاز روستاهای مسیر برابر 50 لیتر و مقدار 100 لیتر بر ثانیه نیاز مابقی محدوده طرح است.

بازگیر پیرامون ابعاد عملیات اجرایی طرح نیز بیان داشت:‌ این طرح شامل 28 مخزن ذخیره آب به ظرفیت 16 هزار و 500 متر مکعب، خط انتقالی به طول 168 کیلومتر از جنس لوله فولادی و به اقطار 200 تا 600 میلی‌متر در خطوط اصلی و لوله پلی‌اتیلن و فولادی به اقطار 65 تا 200 میلی‌متر با پوشش داخلی اپوکسی در خطوط فرعی، تعداد هشت ایستگاه پمپاژ که حداکثر هر پمپاژ 298 متر برای ایستگاه پمپاژ قزلجه نقوسان در نظر گرفته شده و یک هزار و 100 کیلووات برق برای ایستگاه‌های پمپاژ است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح مذکور در حال حاضر در دست اجرا است، ابراز امیدواری کرد که با تخصیص به موقع و کامل اعتبار مورد نیاز شاهد اجرای هر چه سریع‌تر این طرح باشیم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس گفت: بیانات شفاف و روشن مقام معظم رهبری به تمام شائبه‌هایی که در این مدت در رابطه با مذاکره با آمریکا وجود داشت، پایان بخشید.

خبرگزاری فارس: بیانات شفاف رهبری به تمام شائبه‌های مذاکره با آمریکا پایان داد

عباس صلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به وقایعی که در این چند ماه اخیر اتفاق افتاد و موجب شد مسئولان به جای اینکه در این شرایط حساس همگرایی داشته باشند، دچار واگرایی شوند، مقام معظم رهبری ورود پیدا کردند و نارضایتی خودشان را از این شرایط بیان فرمودند.

وی تصریح کرد: متاسفانه صبر مردم از عدم تعامل بین مسئولان لبریز شده و گله‌‌مند بودند که ورود به موقع رهبر معظم انقلاب باعث شد بارقه‌های امید در دل مردم جوانه بزند.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: امید می‌رود مسئولان به نصیحت‌های مقام معظم رهبری گوش جان فرا داده و با اقدامات نسنجیده خود بیش از این موجب رنجش قلب ایشان نشوند.

صلاحی گفت: بدون شک همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ چنانچه این چنین حرکت‌هایی در کشور مجددا رخ دهد، ایشان قاطع‌تر برخورد می‌کنند و تکلیف را روشن خواهند کرد.

وی با اشاره به غذرخواهی رئیس مجلس گفت: لاریجانی در مجلس شورای اسلامی از طرف خود عذرخواهی کرد و امیدواریم همه مسئولان فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند و با کارهای پسندیده و خدمت به مردم از شرمندگی در‌آیند.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار، تقوا و بصیرت از ملزومات اساسی امروز هر مدیر و مسئولی است، اظهار داشت: در این موقع حساس و فشارهای اقتصادی که بر مردم وارد می‌شود مسئولان باید با همدلی و همیاری مشکلات را حل کنند و اجازه ندهند مردمی که در روز 22 بهمن اینچنین حماسه‌ای را خلق می‌کنند در تنگا و فشار معیشتی قرار گیرند.

صلاحی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون مواضع مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا ابراز داشت: بیانات شفاف و روشن ایشان به تمام شائبه‌هایی که در این مدت در رابطه با مذاکره با آمریکا وجود داشت، پایان داد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا حتی برای دروغ خود در مورد پیشنهاد مذاکره با ایران یک قدم هم بر نداشت، افزود: در مورد مذاکره با آمریکا فقط فرمایشات رهبری ملاک است و رهبری با درایت خود به تمام توطئه‌های آمریکا در این خصوص پایان بخشید و دروغ بزرگ مذاکره را برملا کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 1:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از خرید دستگاه غربالگری شنوایی نوزادان در سه شهر استان در سال آینده خبر داد.

خبرگزاری فارس: خرید دستگاه غربالگری شنوایی نوزادان در 3 شهر استان مرکزی

رضا ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: هم‌اکنون 10 دستگاه غربالگری شنوایی نوزادان در استان فعالیت دارد که در صورت مشارکت بخش خصوصی سال آینده این تعداد به 13 دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای خنداب، تفرش، فراهان، کمیجان و آشتیان فاقد دستگاه سنجش شنوایی هستند که برنامه‌ریزی به منظور تجهیز سه شهر تفرش، کمیجان و خنداب در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در نیمه اول امسال دو هزار و 616 نوزاد در استان زیر پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند که 86 درصد جمعیت نوزادان را شامل می‌شود.

ربیعی افزود: در شش ماه دوم نیز تاکنون درصد پوشش طرح غربالگری شنوایی 85 درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از سنجش بینایی 42 هزار و 614 کودک خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری این میزان به 44 هزار نفر افزایش یابد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: طرح سنجش بینایی کودکان یک تا شش ساله از اول آبان‌ماه امسال آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: تشکیل حلقه‌های صالحین نقش مؤثری در آگاهی بخشی به جوانان دارد.

خبرگزاری فارس: تشکیل حلقه‌های صالحین موجب آگاهی جوانان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار مهدی صدیقی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از حلقه‌های صالحین شهرستان تفرش اظهار داشت: تشکیل حلقه‌های صالحین موجب آگاهی‌بخشی به جوانان در جنگ نرم شده و توطئه‌های دشمنان را خنثی و نقش بر آب خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حلقه‌های صالحین با هدف تقویت معرفت فردی و علمی به همراه بصیرت بخشی و گسترش و تعمیق فرهنگ قرآنی و گسترش مباحث نظری تشکیل شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین هدفی که حلقه‌های صالحین در بسیج دنبال می‌کنند کادر سازی برای امام زمان(عج) و انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: حلقه‏ های صالحین علاوه بر اینکه موجب کادرسازی آینده انقلاب اسلامی خواهد شد، در ذات خود بصیرت‏ افزا و آگاهی‏ بخش است.

صدیقی همچنین در جمع سپاهیان ناحیه مقاومت شهرستان تفرش ولایتمداری و اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی را رمز عزتمندی و اقتدار ایران اسلامی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب با روشنگری‌های مستمر به خوبی توانسته‌اند توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و نظام را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه اثرگذاری و جایگاه رفیع ولایت فقیه به دنیا ثابت شده است، تصریح کرد: امروز دشمن به خوبی به اهمیت اثرگذاری ولایت فقیه پی برده و به همین دلیل است که تلاش دارد موجب جدایی ملت از ولایت فقیه شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از ارتقای نمایندگی شهرستان تفرش به اداره میراث فرهنگی خبر داد.

خبرگزاری فارس: نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان تفرش به اداره ‌ارتقا یافت

مجتبی رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با موافقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور نمایندگی شهرستان تفرش به اداره ارتقاء یافته و به زودی چارت تشکیلاتی این اداره نیز مصوب خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرستان تفرش از نظر فرهنگی دارای قدمت و تاریخچه بسیار طولانی است که شناسایی آداب و رسوم و قدمت این شهرستان به مردم ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی گفت: در حال حاضر دو مجتمع گردشگری و یک هتل در این شهرستان در دست ساخت می‌باشد که تلاش برای تخصیص تسهیلات مورد نیاز این مراکز در دست اقدام است.

رضوانی افزود: امور مربوط به رصدخانه تفرش نیز مراحل نهایی خود را سپری می‌کند که به زودی به پایان خواهد رسید.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره آیین سنتی تفرش خبر داد و بیان داشت: این جشنواره روز گذشته برگزار شد که مورد استقبال با شکوه شهروندان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی خاطر نشان ساخت: برگزاری مراسمی چون کوسه‌گلدی، اجرای رقص‌های سنتی با لباس سنتی و... از بخش‌های برگزار شده در این مراسم است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان تفرش از برگزاری جشن اتمام طرح تفکیک انفال تا اوایل سال آینده در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: جشن اتمام طرح تفکیک انفال در تفرش برگزار می‌شود

محمود عسگری  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مساحت کل اراضی ملی این شهرستان 148 هزار و 195 هکتار است که تا پایان سال گذشته 129 هزار و 724 هکتار از اراضی موفق به اخذ سند ملی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز پنج هزار و 496 هکتار از اراضی سند مالکیت خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان تفرش با بیان اینکه در مجموع 135 هزار و 221 هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند ملی دریافت کرده‌اند، خاطر نشان ساخت: هم اکنون حدود یکصد سند مالکیت برای 12 هزار و 973 هکتار از اراضی این شهرستان در دست اقدام است که به زودی محقق خواهد شد.

عسگری افزود: با صدور اسناد مالکیت این اراضی جشن اتمام طرح تفکیک انفال در این شهرستان گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: صدور اسناد مالکیت برای اراضی ملی موجب جلوگیری از فرصت ‌طلبی و سودجویی زمین‌خواران خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری خانه ملت:

صلاحی نماینده تفرش به وزیر نیرو در خصوص تأمین لوله مورد نیاز پروژه آبرسانی هفتیان شهرستان تفرش، به وزیر آموزش و پرورش در خصوص کوتاهی و قصور سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و تکمیل زمین فوتبال توسط آموزش و پرورش شهرستان تفرش و تعطیلی پروژه

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

واحد مرکزی خبر: صاعقه در تفرش خساراتی برجای گذاشت .
بر اثر صاعقه دیشب یک درخت در خیابان هفده شهریور شهرتفرش شکسته شد
و خساراتی به یک خانه وارد آمد.
به گفته اهالی در پی این صاعقه سیم های برق یک منزل آتش گرفت و به خطوط تلفن
دو منزل آسیب وارد شد.
فرمانده کلانتری بازرجان تفرش هم از آسیب جدی به یک دستگاه تلویزیون این کلانتری خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: سرباز تفرشی دستگاه تشخیص مکان قطع شدگی کابل برق به منظور جلوگیری از سرقتهای کابلهای برق توسط سارقان را ساخت.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ساخت دستگاه تشخیص مکان قطع شدگی کابل برق برون شهری به منظور جلوگیری از سرقت آن، در دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی  توسط ستوان دوم وظیفه پایان یافته است.

سرهنگ سید احمد خسروی با تاکید بر امر پژوهش در حوزه نیروی انتظامی اظهارداشت: از جمله راه های دست یابی به تولیدات پژوهشی برای حل علمی مسایل نظم و امنیت، حمایت از طرح ها و پروژه های مطالعاتی مورد نیاز به صورت کسر خدمت سربازی می باشد.

وی بیان داشت:در همین راستا ستواندم وظیفه مجتبی عبداللهی کارشناس ارشد مهندسی شیمی، از فرماندهی انتظامی شهرستان تفرش، از جمله محققانی می باشد که اقدام به طراحی و ساخت اولیه دستگاه تشخیص مکان قطع شدگی کابل برق برون شهری به منظور جلوگیری از سرقت نموده که در شورای پژوهشی فا استان مطرح و این طرح مورد تایید مدیریت توزیع برق شهرستان تفرش قرار گرفت.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در این پروژه ابتدا تاریخچه ای از امواج RF مطرح می شود سپس انواع مختلف ماژول های فرستنده گیرنده را معرفی شده بعد از آن به معرفی کدکننده های Pt2262 و pt2272 می پردازد و در نهایت به بررسی نحوه برنامه نویسی میکروکنترلر mega8 و ارتباط با Pt2262 و pt2272 . این دستگاه مکان قطع شدگی کابل های برق را مشخص می کند و می توان از امواج RF و ارتباط میکروکنترلرها و شمارش تعداد تیربرقها بهره جست.

سرهنگ خسروی بیان داشت: برای این منظور می توان به اولین تیر برق عدد یک داد و این عدد را برای دستگاه بعدی ارسال کرد و دستگاه بعدی به این مقدار یک عدد اضافه کند و به همین ترتیب تا آخرین تیر برق می توان از تعدادی دستگاه برای شمردن استفاده کرد، همچنین می توان از فرستنده گیرنده های قوی تری به منظور ارتباط استفاده کرده تا به ازای تیرهای بیشتر یک دستگاه قرار بگیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت گاز استان مرکزی از اجرای خط لوله اصلی گاز به منظور گازرسانی به هشت روستا از توابع شهرستان تفرش در استان مرکزی خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز گازرسانی به هشت روستا از توابع شهرستان تفرش

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، محسن کهوند اظهار داشت: مرحله انتخاب پیمانکار اجرای لوله اصلی گاز (خط تغذیه گاز) حد فاصل روستاهای نقوسان تا بازرجان و قزلچه از توابع شهرستان تفرش استان مرکزی که شامل روستاهای (بازرجان، مشهد بازرجان ،قزلجه، سنگان، نوبهار، فرک، حشه، دادغان) در کمیته مناقصات این شرکت انجام شد.

وی تصریح کرد: در مناقصه مذکور 11 شرکت با ارائه قیمت پیشنهادی به منظور اجرای پروژه مذکور به رقابت پرداختند که شرکت «سیال فن‌کلار» با مبلغ پیشنهادی هفت میلیارد و 470 میلیون ریال به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد.

سرپرست شرکت گاز استان مرکزی ادامه داد: به منظور اجرای این خط تغذیه نیاز به انجام 14 هزار و 500 متر لوله از نوع فولادی به قطر چهار اینچ و نصب و اجرای دو عدد ایستگاه تقلیل فشار تی‌بی‌اس با ظرفیت‌های یک هزار متر مکعبی و دو هزار و 500 متر مکعبی است که اجرای این مرحله از پروژه، توسط شرکت «سیال فن کلار» انجام خواهد شد.

کهوند افزود: هزینه تأمین کالا و اجرای این پروژه بالغ بر 15 میلیارد و 997 میلیون ریال برآورد و مدت اجرای آن 180روز تقویمی در نظر گرفته شده است که پس از اجرای این خط تغذیه، گازرسانی به روستاهای بازرجان ،مشهد بازرجان، قزلجه، فسنگان، نوبهار، فرک، حشه و دادغان از توابع شهرستان تفرش با بیش از 650 خانوار در آینده فراهم می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 
 
 
نشست کمیسیون اجتماعی در یکی از مراکز آموزشی وزارت نفت؛

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه : نشست امروز کمیسیون اجتماعی که در یکی از مراکز آموزشی وزارت نفت برگزار شده بود گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۸ ماده از لایحه قانون خدمات کشوری به تصویب رسید.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستور کار امروز(سه‌شنبه ۲۴ بهمن) کمیسیون اجتماعی افزود: لایحه قانون خدمات کشوری دارای ۶۰ بند است که در کارگروه‌ اداری واستخدامی کمیسیون اجتماعی بررسی و به کمیسیون آورده شد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز حدود ۸ ماده از لایحه قانون خدمات کشوری تصویب شد، ادامه داد: نشست امروز کمیسیون اجتماعی که در یکی از مراکز آموزشی وزارت نفت برگزار شد که با حضور مسئولان و کارشناسانی از مرکزپژوهش‌های مجلس، نمایندگانی از سوی هیات دولت و دادستانی دیوان محاسبات به همراه اعضای کمیسیون اجتماعی این چند ماده در لایحه قانون خدمات کشوری را به تصویب رساندند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است طی هفته های آینده مواد دیگر لایحه مذکور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش از بهره‌مندی 65 کودک تحت حمایت این نهاد از سبدهای تغذیه سالم طی 10 ماهه گذشته خبر داد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، قاسم مقدم گفت: برای بهره‌مندی این تعداد کودک از تغذیه مناسب بالغ بر 75 میلیون ریال توسط این نهاد هزینه شده است.

وی با اشاره به لزوم برخورداری کودکان از تغذیه مناسب تصریح کرد: اهمیت تغذیه مناسب در کودکان بیشتر از بزرگسالان است به طوری که عوارض ناشی از کمبود مواد تغذیه ضروری در کودکان معمولا شدیدتر و جبران ناپذیرتر است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش در ادامه افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با علم به اهمیت این موضوع سبدهای تغذیه سالم را میان کودکان تحت حمایت توزیع می‌کند.

مقدم ضمن تشکر از خیرین این نهاد اظهار داشت: کمیته امداد این شهرستان با کمک خیرین و نیکوکاران در راستای رفع نیازهای اقشار محروم و کمک به آنها تلاش می‌کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی،سلف غذاخوری دانشجویان دانشگاه تفرش افتتاح شد.

 

به گزارش ایسنا، همزمان با ایام دهه مبارک فجر، سلف غذاخوری 1500نفری دانشجویان دانشگاه تفرش با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی و فرماندار تفرش و مسئولان محلی این شهرستان در ساختمان علوم این دانشگاه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

این سلف سرویس دانشجویی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 780 میلیون ریال در زمینی به مساحت 900 متر مربع و با ظرفیت 1500 نفر تکمیل و به بهره برداری رسید.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: مردم شهرستانهای تفرش، آشتیان و فراهان با حضور در میدانهای اصلی شهر دشمنان ایران اسلامی را بار دیگر به رسوایی و زبونی کشاندند.

به گزارش خبرنگار مهر،نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پس از انقلاب استکبار جهانی همواره در صدد توطئه ­هایی چون جنگ تحمیلی، تحریم­ها و ترور دانشمندان برامده است که هر بار با هوشیاری مردم این نقشه ها نقش بر اب شده اند.

عباس صلاحی افزود: پیشرفت­های ایران اسلامی در تمام زمینه ­های علمی، پزشکی، نظامی و صنعتی در دنیا بر کسی پوشیده نیست و با عبور از تحریم ­هایی که استکبار جهانی به ما تحمیل کرده است باز هم از این شرایط عبور خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان فراهان با تاکید بر اینکه پیروی محض از ولایت فقیه رمز تداوم حیات طیبه انقلاب اسلامی است تصریح کرد: مردم ایران با پیروی از ولایت فقیه و با کنار زدن این موانع با سرعت در حال پیشرفت و کسب اقتدار است.

مجید مومنی با بیان اینکه حضور آگاهانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن سرمایه نظام جمهوری اسلامی است اضافه کرد: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن باردیگرپایبندی به جمهوری اسلامی را اثبات کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

144 وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی توسط کمیته امداد شهرستان تفرش به مددجویان پرداخت شد.

 

 

قاسم مقدم، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، افزود: به همت امداد شهرستان تفرش در 10 ماهه سال جاری 144 مورد وام اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی از منابع بانکی به مددجویان و غیر مددجویان پرداخت شده است.

وی افزود: برای پرداخت این تعداد وام مبلغ 8 میلیارد و 125 میلیون ریال هزینه شده است.

 

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفرش تصریح کرد: این نهاد در 10 ماهه سال جاری 37 مورد وام اشتغالزایی از منابع امداد با هزینه یک‌میلیارد و 503 میلیون ریال به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

 

 

مقدم ایجاد اشتغال را گامی موثر در توانمند سازی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با کمک بانک‌های عامل و با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت و خروج تدریجی آنها از چرخه‌های حمایتی، اقدام به پرداخت این تسهیلات کرده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: همزمان با دهه مبارک فجر، 11 طرح آبخیزداری در شهرهای مختلف استان مرکزی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: این طرحها شامل احداث بندهای سنگی و ملاتی به حجم 4 هزار و 500 متر مکعب ، احداث 18 هزار و 200 مترمکعب بند خاکی و 900 مترمکعب سنگ چین دیواره بندهای خاکی و سیمانی است که در شهرستانهای تفرش، آشتیان، ساوه و دلیجان اجرا شده است.

ابوالفضل نوری افزود: برای اجرای این طرحها در مجموع 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است که با بهره برداری از آن سالانه حدود 260 هزار متر مکعب از آب های سطحی کنترل و از یکصد هزار مترمکعب رسوبات جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد:کنترل هرز آبهای سطحی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی،کنترل فرسایش خاک و کاعش خسارات ناشی از سیل از جمله اهداف اجرای طرحهای آبخیزداری در استان مرکزی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

 
 
 
صلاحی با اشاره به انتقاد معاون حوزه هنری از برنامه سینمایی هفت:

حوزه هنری می تواند از برنامه هفت شکایت کند

نماینده مردم تفرش و آشتیان مجلس گفت: نه تنها در برنامه هفت، بلکه در تمام برنامه‌های تلویزیونی، اگر شخصی برخلاف واقع و استناد، فرد یاگروه یا دسنگاهی را مورد توهین قرار دهد، باید از طریق همان شبکه از لحاظ قانونی مورد پیگرد قرار گیرد.

عباس صلاحی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتقاد معاون حوزه هنری از برنامه  سینمایی هفت مبنی براینکه  کارگردان یک فیلم اکران شده، لا به لای حرف‌هایش اهانت هایی را در حق حوزه هنری روا داشته است، اظهارداشت: سوالات مطرح  شده  درتمام برنامه هایی که در مورد حوزه‌های اجرایی (فرهنگی، هنری) ساخته می‌شود، باید در چهار چوب گفتمان  بوده و اهداف مدنظرآن نیز مشخص شده باشد.

وی با بیان اینکه در صورت اتهام زنی به شخص، گروه یا دستگاهی در یک برنامه تلویزیونی، باید درهمان برنامه پاسخ‌های لازم داده شود، افزود: باید در برنامه‌ای که قرار است به انتقادات سینمایی پرداخته شود، دو طرف صحبت یعنی منتقد وطرف انتقاد همزمان حضور داشته باشند تا به راحتی نتوان به یکی از دستگاه‌های فرهنگی کشور توهین کرد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان  به حساسیت پخش برنامه‌های زنده در تلویزیون اشاره کرد و گفت : بهتر است که برنامه‌های تلویزیونی به صورت مستقیم پخش نشود و از طرف دیگرهم از حضور و نظر کارشناسان ذیربط استفاده کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اگربرنامه‌ای  بخواهد تاثیر گذار باشد، باید حقوق افراد را رعایت کند و تریبون را در اختیار دو طرف صحبت کننده قرار دهد، خاطرنشان کرد: نه تنها در برنامه هفت، بلکه در تمام برنامه‌های تلویزیونی، اگر شخصی برخلاف واقع و استناد صحبت کند، باید از طریق همان شبکه  مورد پیگرد قانونی قرار گیرد./

 

برنامه سینمایی هفت پیشترهم به دلیل دعوت از یک کارگردان فیلم موهن ورعایت نشدن احترام هنرمندان درنقد ها مور اعتراض قرار گرفته بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:22 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: مدیر کل کتابخانه ها ی استان مرکزی از تشکیل کمیته شناسایی افراد خیر برای جمع آوری کتابهای اهدایی در شهرستان فراهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن مطیعی جلسه مشترک کمیته نهضت دائمی مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فراهان گفت: با مشارکت فرمانداری این شهرستان با هدف اهتمام در جهت فرهنگسازی اهدای کتاب توسط مردم این کمیته تشکیل می شود.

وی اظهارداشت: در صورت  ایجاد کتابخانه مشارکتی  با همکاری خیرین و اماکن بلا استفاده اداری این کتابخانه ها از محل نیم درصد تجهیز وخواهند شد.

گفتنی است در این جلسه نام کتابخانه  فرمهین به نام قائم مقام فراهانی و نام کتابخانه خنجین به نام کتابخانه سردار شهید اسدالله هاشمی نامگذاری شد.

برگزاری جشن انقلاب در شهرستان تفرش

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش خبر داد: به مناسبت فرارسیدن 34 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  وگرامیداشت یاد وخاطره شهدا وامام (ره) جشن انقلاب ده شب در ده مسجد این شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام میثم فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: این برنامه های متنوع فرهنگی - مذهبی با حضور مسئولین و با همکاری کمیته مساجد و تشکلهای دینی، دهه فجر در سطح شهرستان تفرش اجرا می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش از برگزاری کارگاه آموزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: هیئت ها و مبلغات دینی در این کارگاه با شبهات دینی آشنا می شوند.

حجت الاسلام میثم فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با هماهنگی به عمل آمده  با هیئت های مذهبی و مبلغات دینی کارگاه آموزشی دو روزه فرق و مذاهب  توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش همزمان با دهه فجر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه اموزشی 19 و 20 بهمن ماه در این شهرستان برگزار می شود خاطرنشان کرد: 35 متولی هیئت های مذهبی و مبلغات در این کارگاه شرکت می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش با بیان اینکه در این  دوره آموزشی از اساتید مجرب دعوت به عمل آمده است اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره رفع شبهات دینی در بین هیئت ها و مبلغات دینی می باشد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 24 پروژه عمرانی به مناسبت دهه فجر در شهرهای سراسر استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 24 پروژه عمرانی بهزیستی در استان مرکزی افتتاح می‌شود

رضا ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 24 پروژه‌ عمرانی در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که شامل افتتاح و کلنگ‌زنی واحدهای مسکن مددجویی، مراکز ترک اعتیاد، مراکز خدمات و افتتاح گروه‌های همیار است.

وی تصریح کرد: افتتاح سه واحد مسکونی و مرکز بهبود اقامتی معتادان در کمیجان، افتتاح مرکز مشاوره ژنتیک، مرکز توانبخشی روزانه، دو واحد مسکن مددجویی در تفرش، یک واحد مسکونی در فراهان، 44 واحد مسکونی در شازند، 8 واحد مسکونی در آشتیان، 17 واحد در دلیجان، کلنگ‌زنی مسکن مهر 10 واحدی، افتتاح مرکز مشاوره والایش و افتتاح مهد کودک ستاره و مهد قرآنی گل‌های بهشت در زرندیه بخشی از این پروژه‌ها است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بهره‌برداری از پروژه 72 واحدی مهر، 38 واحد نابینایان در اراک، بهره‌برداری از چهار واحد مسکونی مددجویی، مؤسسه پیشگیری انعکاس در محلات، راه‌اندازی مرکز خصوصی غربالگری شنوایی نوزادان و شیر خواران ساوه، افتتاح گروه همیار کارآفرینان و کلنگ‌زنی مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان دلیجان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح این نهاد در دهه فجر برشمرد.

ربیعی با بیان اینکه دهه مبارک فجر فرصت بسیار مناسبی برای بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب به مردم است، بیان داشت: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب و خون شهدا به دستاورد‌های مهم در عرصه‌های علمی، صنعتی، نظامی، پزشکی و... دست یافته و در اوج عزت و اقتدار به سر می‌برد که بدون شک این عزت و اقتدار مرهون و مدیون حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف کشور است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: جشنواره ملی تعزیه قرآنی با مجلس نبوت حضرت موسی (ع) در استان مرکزی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار مهر تعزیه های این جشنواره در پنج منطقه کارچان، کمیجان، شازند، اراک و فراهان برگزار می شود که تعزیه نبوت حضرت موسی (ع) بعنوان اولین تعزیه توسط گروه استاد رضا حیدری در فراهان برگزار شد.

یوسف شاه حسینی یکی از اعضای این گروه در خصوص نسخه تعزیه گفت:  تعزیه حضرت موسی (ع) بدون هیچ تحریفی و منطبق با آیات قرآن سروده شده است.

وی ادامه داد: تعزیه سرایان از دیرباز با تاسی و استفاده از قرآن کریم، قصص قرآنی را در قالب اشعار و بصورت مجالس تعزیه روایت کرده اند  که تعزیه نبوت حضرت موسی (ع) یکی از آنان است که تا کنون کم اجرا شده است.

شاه حسینی با بیان اینکه  تعزیه از بارگاه فرعون و پس از مرگ  یکی از هوادارانش توسط موسی آغاز می شود، اظهار کرد: این تعزیه با توجه به سندیت قرآنی سروده شده و سعی شده تمامی اتفاقاتی که در قرآن آمده بصورت نظم در این تعزیه آورده شود.

وی افزود: در این تعزیه آشنایی موسی با حضرت شعیب، وقایع وادی طور، معجزه های موسی (ع)، ایمان آوردن ساحران به موسی و عبور موسی و یارانش از نیل آمده است.

شاه حسینی با بیان اینکه این تعزیه هشت شخصیت اصلی دارد، اظهار کرد: استاد رضا حیدری، یوسف شاه حسینی، نقی بیاتی، سید اکبر میر حسینی، مجتبی حیدری، مرتضی شاه حسینی، حمیدرضا صابری و نصرالله باب علی  شبیه خوانان این مجلس هستند.

اجرای 5 تعزیه در دو روز

مسئول کانون قرآن و عترت  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از اجرای 5 تعزیه در دو روز اجرای این جشنواره خبر داد و گفت: این  پنج مجلس توسط پنج گروه برجسته و منتخب کشوری در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

علیرضا حاج علی بیگی هدف برگزاری جشنواره را توجه به موضوع قرآن و اشاعه فرهنگ قرآن دانست و ادامه داد: تعزیه نقشی مهم در شناساندن فرهنگ قرآن و اهل بیت بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه، تعزیه جنگ خندق کاری از گروه‌های منتخبان استان مرکزی ،غدیرخم کاری از گروه راویان عشق استان قم  و نبوت موسی(ع) کاری از گروه رضا حیدری از تفرش در روز اول اجرا می شود، اظهار کرد: تعزیه جنگ بدر نیز کاری از گروه منتخبان استان مرکزی و جرجیس پیامبر(ع) کاری از گروه منتخب احمد عزیزی از تهران نیز فردا برگزار خواهد شد.

حاج علی بیگی گفت: اختتامیه جشنواره در روز یازدهم بهمن ماه در اراک برگزار خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:32 | نویسنده : میثم اله وردی |
تاريخ : برچسب:, | 12:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در راستای بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی فعالیت خود را در استان مرکزی آغاز کرد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی اظهار کرد: استارت انتخابات زده شده است و هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان فعال شده و وظیفه این هیات، بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

 

 

 

وی افزود: انتظار می‌رود فرمانداری‌ها وسایر بخشداری‌ها همکاری های لازم را با این هیات داشته باشند و طی جلسه‌ای که با اعضای هیات نظارت خواهیم داشت، بحث هیات را مطرح خواهیم کرد؛ همچنین در خصوص کلان شهر شدن شهرستان اراک درحال پیگیری هستیم تا تعداد نمایندگان استان را به 15 نفر برسانیم که در حال حاضر با 13 نماینده موافقت شده است.

 

 

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب افزود: در جلسه ای که با رییس جمهور در خصوص توانمندی‌ها و پتانسیل استان داشتیم، مقرر شد که 100 درصد مازادی که در بحث مالیات به حساب دولت واریز می‌شود به استان برگردانده شود تا در استان مصرف شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: نزدیک به سه روز است که قیمت مرغ در استان گران شده که اگر این موضوع ادامه داشته باشد، به طور قطع مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد و لازم است که استاندار به موضوع رسیدگی کند.

 

 

 

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص نوسازی صنایع گفت: بحث نوسازی صنایع جزء برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه بوده که عملیاتی نشده است و تبدیل به سوال ملی از وزیر کار شده است؛ طبق قول وزیر کار اجرای آن قطعی شده است و براساس آن کارگران با 25 سال سابقه کار می توانند بازنشسته شوند و نیروی کار جدید جایگزین شود.

 

 

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه 6.5 میلیون بشکه نفت تولید می شود و 2.5 میلیون آن برای صادرات است و با توجه به اقتصاد مقاومتی، می توان این مقدار را برای مصرف داخلی داشته باشیم و به جای کمک مالی به دهک پایین جامعه و دادن یارانه هزینه های آب، برق و گاز از این قشر گرفته نشود و یا 50 درصد آن گرفته شود.

 

 

 

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهار کرد: نقاط مشترکی بین مجلس و دولت است و برخی در حال ایجاد اختلاف بین این دو قوا هستند و این در حالی است که درآستانه دهه فجر و انتخابات هستیم و دشمن هم همچنان مشغول دشمنی است و اگر در تصمیم گیری‌ها و آرایش بین نیروی های داخل نظام انسجام نباشد، روزنه ای برای ورود دشمن ایجاد خواهد شد.

 

 

 

وی افزود: باید در جامعه گفت‌وگو داشته باشیم و گاهی لازم است خود، بستر این گفت‌وگو را فراهم کنیم و رهبر معظم انقلاب هم تاکید دارند که باید در جامعه بین مسئولین گفت‌وگو باشد که این باعث امید در بین مردم می‌شود.

 

 

 

نماینده محلات و دلیجان با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت گفت: وحدت محور می خواهد و در نظام جمهوری اسلامی ایران محور وحدت رهبری است که همه پیرو هستند و در استان ما هم باید مسئولین یک نمایش جدی از انسجام و وحدت را نشان داده شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را مسیر حرکت در سا‌ل‌های آینده عنوان فرمودند و باید با توجه به این موضوع، در بودجه جاری تغییر نگاه دهیم و از زمانی که نفت یکی از مولفه‌های اقتصادی ماست، روز به روز به آن وابستگی بیشتری پیدا کرده‌ایم این در حالی است که باید اتکای خود را به نفت روز به روز کاهش دهیم.

 

 

 

وی ضمن اشاره به عملیاتی نشدن برون سپاری و کوچک نشدن دولت تصریح کرد: در خصوص مسکن مهر اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است و باید در انتهای کار این لذت برای مردم باقی بماند.

 

 

 

سلیمی در خصوص بودجه شهرهای محلات و دلیجان گفت: در 5 سال اخیر بودجه این شهرستان ها روند کاهشی داشته است و از 6 میلیارد تومان در سال 86 به 3 میلیارد تومان رسید که نیاز است ساز و کاری اندیشیده شود تا انتظارات مردم به صورت عادلانه تامین شود.

 

 

 

عباس صلاحی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: شورای برنامه ریزی قلب تپنده استان است و برای انجام تصمیماتی که در این شورا گرفته می شود، باید اهتمام شود و باید به پتانسیل موجود استان توجه و از دید عدالت محوری برخورد شود.

 

 

 

صلاحی گفت: باید جلسات شورای برنامه ریزی استان به صورت چرخشی در شهرستان های استان تشکیل شود تا مشکلات منطقه ای بررسی و خروجی بیشتری داشته باشد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: طی مراسمی رضا مؤذن به عنوان رئیس جدید زندان شهرستان تفرش منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست زندان های استان مرکزی در آیین تودیع و معارفه رئیس زندان شهرستان تفرش صبح روز پنجشنبه ضمن اشاره به ضرورت وجود زندان در چرخه اجتماعی جامعه گفت:  زندان ضرورت بلافصل هر جامعه حتی با نامطلوب و ناپسند بودن نام و آوازه آن در افکار عمومی است.

خشایار جمشیدی، وظیفه اصلی سازمان زندانها را به عنوان یکی از دستگاههای قضایی کشور، نگهداری مجرمان و اجرای احکام قضایی و سپس اصلاح و تربیت مجرمان عنوان و تصریح کرد: با توجه به محدودیت ها و تنگناهای موجود از نظر فضای فیزیکی و کمبود امکانات، کار اصلاحی و تربیتی در زندانها با جدیت در حال اجرا است.

رضا مؤذن به عنوان رئیس جدید زندان تفرش منصوب و از خدمات غفاری رئیس سابق زندان این شهرستان تقدیر به عمل آمد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: چهار اثر معنوی استان مرکزی در فعرست آثار ملی کشور ثبت شد و شمار ثبت آثار معنوی استان مرکزی در فهرست ملی کشور را به 18 اثر ارتقاء داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی، چهار اثر معنوی استان، در هفتمین اجلاس شورای سیاستگذاری ثبت کشور در سمنان به ثبت رسیده و در حوزه آئین هایی عاشورایی بوده است.

مجتبی رضوانی گفت: نخل بندان تفرش ، علم گردانی عزالدین تفرش ، حلوای طبق ابراهیم آباد اراک، فتیر و کسمه اراک از جمله این پرونده‌ها هستند.

مراسم بیل گردانی نیم ور،تیرگان فراهان،چغچغه زنی انجدان،گیوه دوزی سنجان، اهو اهو خورهه ، تعزیه وفس، تعزیه تفرش، نخل گردانی خمین،نخل گردانی تفرش،نخل گردانی نراق،علم بران تفرش،علم گردانی هزاوه، ،تعزیه گرکان،، نخل بندان تفرش ، علم گردانی عزالدین تفرش ، تعزیه سیار اراک، حلوای طبق ابراهیم آباد، فتیر و کسمه اراک، مجموع 18 اثر ثبت شده استان مرکزی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌‌مقدم گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در روند انتخابات نباید حیاط خلوت احزاب باشند بلکه باید هویت علمی خود را حفظ کنند.

خبرگزاری فارس: دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات حیاط‌ خلوت احزاب نباشند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ایمانی‌‌مقدم در نشست تعامل فرهنگی بین دانشگاه‌های استان مرکزی در دانشگاه تفرش با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: یکی از گام‌های مهم برای خنثی کردن توطئه دشمنان نظام، شناساندن دشمن به جوانان به خصوص دانشجویان است زیرا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری دشمن به دنبال القاء شبهه غیرآزاد بودن انتخابات آتی به مردم و جوانان است.

وی افزود: اصل و اساس کار فرهنگی در دانشگاه‌ها کار فکری است و رسیدگی به امور دانشجویان و حضور در بین آنها نشانه تواضع مسئولان و یک سرمایه معنوی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در روند انتخابات نباید حیاط خلوت احزاب باشد بلکه باید هویت علمی خود را حفظ کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی امام جمعه شهرستان تفرش نیز در این نشست، گفت: شبهات و فتنه‌ها یکی از خطرات جدی است که مراکز علمی و نظام ما را تهدید می‌کند.

وی افزود: دشمن با ایجاد شبهه و فتنه در صدد است تا ذهن جوانان ما را تیره و تار کرده و آنان را نسبت به باورها و اعتقادات دینی خود بی‌تفاوت کند.

وی با بیان این که دشمن با ایجاد شبهه در جوانان موفق به ایجاد فتنه در جامعه می‌شود، تصریح کرد: رسالت اساتید در جبهه فرهنگی در آستانه انتخابات آتی این است که تمامی تلاش خود را به کار بندند تا جلوی موفقیت دشمن در ایجاد شبهه در جوانان را بگیرند.

همچنین در ادامه این نشست ربانی سرپرست دانشگاه تفرش با ارائه گزارشی عملکرد فرهنگی این دانشگاه را طی یک سال گذشته تشریح کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

استاندار مرکزی به همراه تعدادی ازمدیران دستگاههای اجرایی استان ازپروژه های عمرانی نیمه کاره شهرستان تفرش بازدید کرد.

 مهندس شعبانی فرد در سفر یک روزه به شهرستان تفرش، ازپروژه ساختمان درحال ساخت جمعیت هلال احمر،تعمیر استخر تفرش ،ساختمان شهرداری،پروژه آبرسانی چشمه هفتیان به تفرش ،پل ارتباطی روستای طریز آباد،جاده ارتباطی گردنه گیان و پروژه مسکن مهرتفرش بازدید کرد و قول مساعدت و همکاری و رفع مانع تغییر کاربری این جمعیت را داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش گفت: در دهه فجر دو محفل انس با قرآن کریم در این شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام میثم فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار مهرافزود: به مناسبت فرارسیدن 34 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این محافل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی دکتر احمد ابوالقاسمی و گروه تواشیع غدیر در شهرستان تفرش  همزمان با نماز مغرب و عشاء در 15 بهمن ماه درمسجد روستای بهاران و مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرتفرش برگزارمی گردد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

سرپرست دانشگاه تفرش از اجرای طرح جامع دانشگاه با استفاده از ظرفیت خیرین دانشگاه ساز خبر داد.

دکتر احمدرضا ربانی سرپرست دانشگاه تفرش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در یک افق 5 ساله تعداد دانشجویان و رشته‌های دانشگاه تفرش دو برابر خواهد شد و در این خصوص دانشگاه باید فضاهای آموزشی و خوابگاه‌های خود را گسترش دهد.

وی گفت: در حال حاضر خوابگاه‌های موجود در دانشگاه تنها پاسخگوی یک سوم دانشجویان است از این رو تحقق طرح جامع دانشگاه نیازمند حمایت خیرین است.
 
سرپرست دانشگاه تفرش تصریح کرد: براساس طرح جامع، دانشگاه تفرش باید تعداد دانشجویان دانشگاه را به 20 هزار دانشجو و تعداد دانشکده ها را به 17 دانشکده افزایش دهد که هنوز این امر محقق نشده و تا کنون تنها 7 دانشکده احداث شده و دو هزار و500 دانشجو جذب شده است.
 
وی ادامه داد: طرح جامع دانشگاه باید تاکنون اجرا می شد ولی به دلایل نبود بودجه‌های لازم این طرح تحقق نیافت، بنابراین دانشگاه برای اجرای طرح، قرار است از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.
 
سرپرست دانشگاه تفرش از ایجاد مجمع خیرین دانشگاه ساز در دانشگاه تفرش خبر داد و گفت: هیات امنای این مجمع در دانشگاه تفرش تشکیل شده است.
 
وی بابیان اینکه تا کنون این مجمع دو جلسه برگزار کرده است، افزود: خیرین یک کتابحانه برای دانشگاه ساخته و در ساخت سه ساختمان، یک سوله نیمه کاره، مسجد و بهداری با دانشگاه همکاری داشتند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:16 | نویسنده : میثم اله وردی |