پایگاه خبری تفرش:

سرباز وظیفه شهید جواد صادقی معروف به سعید

فرزند : اسدالله
تارخ ولادت : 1344/06/01
محل تولد :شهرستان تفرش _ روستای طراران سفلی( سعیدیه )
تاریخ شهادت :1365/02/10
محل شهادت : منطقه عملیاتی فاو
محل خدمت : نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

شهید جواد صادقی در ماه آخر خدمت مقدس سربازی با شلیک مستقیم گلوله دشمن از ناحیه گلو مجروح و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 6:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: در پی هتک حرمت خواننده مرتد به ساحت مقدس امام هادی(ع) و امام زمان(عج) دانشجویان دانشگاه تفرش در صحن این دانشگاه دست به اعتراض زدند.

خبرگزاری فارس: دانشجویان دانشگاه تفرش دست به اعتراض زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در این اعتراض اظهار داشت: باید به کسانی همچون این خواننده مرتد که تصور می‌کنند با این نوع اقدامات می‌توانند نور ولایت در جامعه اسلامی را خاموش کنند، گفت زهی خیال باطل؛ نور ولایت نوری است که هیچگاه خاموش نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی این اقدام را در راستای تلاش دشمنان اسلام برای جلوگیری از گسترش دین اسلام دانست که توطئه اسلام‌هراسی را یدک می‌کشد.

 

وی افزود: اسلام دینی است که با چنین توطئه‌هایی از بین نخواهد رفت، امروز دین اسلام در سراسر جهان رو به گسترش نهاده است و دشمنان از این موضوع در هراس هستند.

وی تصریح کرد: جوانان باید در برابر این توطئه‌ها بیدار و هوشیار باشند،این خواننده مرتد در تلاش بود با چنین حرکتی اعتقادات مردم و جوانان را خدشه‌دار کرده و بین آنان و اسلام جدایی بیندازد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش با تاکید بر اینکه خداوند همواره چنین توطئه‌هایی را خنثی می‌کند بیان داشت: خوشبختانه دانشجویان همواره بصیرت داشته و این چنین اقدامات غیر انسانی را محکوم می‌کنند.

گفتنی است در این تجمع بیانیه محکوم کردن این عمل قبیح توسط دانشجویان عضو کانون اهل بیت دانشگاه تفرش قرائت و پیمان طالبی دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش نیز با قرائت شعری با موضوع تقدیم به امام هادی(ع) این عمل را محکوم کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

به گزارش «تابناك»، بهمن اخوان گفت: گروهي از اصولگرايان، مبناي نمايندگي خود در مجلس شوراي اسلامي را پايبندي به اصول و دخالت نکردن خط و خط بازي‌هاي سياسي در وظيفه خود نهادند. اين دسته از اصولگرايان كه اتفاقا، از سابقون جناح راست سابق و اصولگراي کنونی هستند، در سي و سه سالي كه از انقلاب اسلامي مي‌گذرد، با در نظر گرفتن مصالح نظام مقدس جمهوري اسلامي و پیروی از ولایت فقیه به ايفاي نقش در جامعه سياسي ايران پرداخته‌اند.

وی در ادامه افزود: از جمله مهمترين شاخصه‌هاي اين گروه كه در مجلس هشتم از فراواني خوبي هم برخوردار بودند، بي‌تأثير بودن حب و بغض‌هاي شخصي در انتخاب افراد بود. تعامل سازنده اين گروه با جناح چپ قديم يا همان اصلاح‌طلبان، پرهيز از پرخاشگري و ايستادگي بر سر حرف و اصول خويش از ديگر شاخصه‌هايي هست كه مي‌توانم در توصيف اين دسته از اصولگرايان مجلس هشتم بیاورم.

عضو كميسيون‌هاي اصل نود و صنايع مجلس در ادامه اظهار داشت: دسته دوم از نمايندگان اصولگراي مجلس كه من آنها را اصولگرايان منتقد وزرا، طبقه‌بندي مي‌كنم، مبناي موضع‌گيري‌هاي خود را بر عدم چالش با دولت استوار كردند. اين استراتژي نيز بر مبناي اين بود تا راه مذاكره با دولت به ویژه شخص رئيس جمهور براي ايشان باز باشد. هر چند در اين گروه افراد با سابقه اصولگرا نيز هستند، وضع خط قرمزهاي من‌درآوردي و بي پايه، پيبند نبودن بر مواضع خود، امضا كردن استيضاح‌ها و سؤال از رئيس جمهور و سپس پس گرفتن اين امضاها، مذاكرات پشت پرده با اعضاي دولت از كاركردهاي منفي اين دسته بود، به گونه‌اي كه هيچ گاه موضع‌گيري‌هاي آنها، روند مشخصي نداشت.

نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان در ادامه افزود: از ديگر مباحثي كه در باب اصولگرايان منتقد دولت منهاي احمدي‌نژاد، بايد گفت، امتيازهای بسياري بود كه اين گروه در چهار سال نخست رياست جمهوري احمدی‌نژاد از رئيس دولت گرفتند. تحميل برخي وزرا، انتصاب افراد نزديك به خود در پست‌هاي مديريت دولتي، برخي از شاخصه‌هاي اين گروه بود كه براي رسيدن به آنها بعضا اعتبار مجلس و مصلحت كشور را به بازي گرفتند.

بهمن اخوان در ادامه خاطرنشان كرد: اصولگرایان منتقد دولت، مصالح کشور را در نظر می‌گرفتند و تلاش می‌کردند در راستای منافع عمومی به پیش بروند و می‌کوشیدند، نماینده مردم باشند و مشکلاتی را که در کشور می‌دیدند، بازگو می‌کردند. وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانستند تا سخنان اصولی را در چهارچوب قانون اساسی بگویند، ولی متأسفانه وکیل الدوله‌هایی بودند که به جای دفاع از منافع مردم و منافع ملی، صرفا از دولت حمایت می‌کردند و نخواستند نقاط ضعف دولت را ببینند و چشم‌ها را بستد و دهان‌ها را باز کردند.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به عدم موفقيت وكيل‌الدوله‌ها در شهرستان‌ها، گفت: اين دسته از افراد كه رسالت خود را مدح از کارهای درست و نادرست دولت بنا نهاده بودند، وكلاي خود را به فراموشي سپرده و گمان مي‌كردند با پیروی از برخي وكيل‌الدوله‌هاي تهراني، مي‌توانند هم از مزاياي همراهي با دولت بهره ببرند و هم با حمايت دولت در مجالس بعدي حضور داشته باشند؛ البته اين خواب خوش با هشياري مردم و شوراي نگهبان، به كابوسي براي آنها تبديل شد.

اين نماينده ادوار پنجم، ششم و هشتم مجلس شوراي اسلامي در پایان خطاب به منتخبين دور جديد مجلس گفت: اكنون كه به روزهاي پاياني مجلس هشتم نزديك مي‌شويم، توصيه من به نمايندگان مجلس نهم اين است كه عملكرد نمايندگان مجالس گذشته را درس عبرت خود بدانند. عدم رویکرد مردم به وكيل‌الدوله‌ها، آبروي ريخته شده برخي نمايندگان در نزد موكلانشان را مورد توجه قرار می‌دهد و از سوی دیگر، توجه خاص به فرمايش‌های مقام معظم رهبري و تلاش براي حل مشكل مردم، از جمله توصيه‌هاي من به اين منتخبين است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از ایجاد دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه در استان مرکزی خبر داد.

خبرگزاری فارس: دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه راه‌اندازی می‌شود

مصطفی مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این دبیرخانه با مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دلیل توانمندی بسیار بالای این استان در هنر تعزیه راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به قدمت تعزیه در استان مرکزی تصریح کرد: تعزیه از قدمت بسیار طولانی در این استان برخوردار است و این استان تعزیه‌خوانان بسیار خوبی را در دل خود جای داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان داشت: مرحوم میرانجم یکی از معتبرترین نسخه‌نویسان تعزیه در ایران است که در شهر شازند متولد شد.

مشایخی با اشاره به ساماندهی 90 گروه تعزیه در اراک گفت: شهرستان فراهان و تفرش و شازند سوابق طولانی در امر تعزیه‌خوانی و نسخه‌نویسی و اجرا دارند.

وی با بیان اینکه در شهر اراک یک گنجینه بسیار قدیمی از ابزار و ادوات برگزاری تعزیه وجود دارد، خاطر نشان ساخت: به دلیل وجود قابلیت‌های بی‌شماری که در زمینه تعزیه در این استان وجود دارد، پیشنهاد ایجاد دبیرخانه سوگواره ملی تعزیه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد که خوشبختانه با استقبال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: انتظار می‌رود با راه‌اندازی این دبیرخانه شاهد تقویت و شناسایی ظرفیت‌ها، تبادل تجربیات و آموزش در زمینه تعزیه در سطح کشور باشیم.

مشایخی بر ضرورت زنده نگهداشتن هنر تعزیه تاکید کرد و گفت: هنر تعزیه ثبت جهانی شده و باید برای زنده نگهداشتن این هنر ارزشمند تلاش مضاعفی صورت گیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: منزل تاریخی ضیایی به موزه مشاهیر تفرش تبدیل می‌شود.
 
محسن رحمتی افزود: این خانه تاریخی پس از انجام عملیات مرمت و احیا که با هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیون ریال انجام خواهد شد، به موزه مشاهیر تبدیل می‌شود.
 
وی اظهار داشت: منزل ضیایی از بناهای تاریخی شهرستان تفرش و تحت تملک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی است.
 
وی گفت: عملیات مرمت این بنا از سال 87 آغاز شده و تاکنون نزدیک به یک میلیارد ریال برای مرمت آن هزینه شده است.
 
رحمتی افزود: امسال یک میلیارد ریال برای انجام عملیات مرمت و احیای بناها و اماکن تاریخی تفرش هزینه خواهد شد.
 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 21:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اجرایی انتخابات مجامع هلال احمر استان مرکزی از مشارکت اعضای این جمعیت در انتخابات مجامع هلال احمر در سراسر استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: انتخابات مجامع هلال احمر برگزار شد

مرتضی سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مرحله اول سومین دوره انتخابات مجامع هلال احمر همزمان با سراسر کشور در روز گذشته در همه شهرستان‌های استان که شعبه این جمعیت در آن‌ها دایر و فعال و دارای حد نصاب لازم و فعالانه داوطلبان برای برگزاری انتخابات بودند با مشارکت اعضا برگزار شد.

وی تصریح کرد: از 22 هزار نفر از اعضای داوطلب هلال ‌احمر استان واجد شرایط رأی دادن در انتخابات مجامع هلال احمر  8 هزار و 500 نفر مشارکت داشتند.

رئیس ستاد اجرایی انتخابات مجامع هلال احمر استان مرکزی گفت: تقارن این انتخابات با برگزاری انتخابات کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد موجب کاهش مشارکت در انتخابات بود.

سلیمی با بیان اینکه مرحله اول سومین دوره انتخابات مجامع هلال احمر این استان در 10 شعبه برگزار شد بیان داشت: برای برگزاری این انتخابات، 10 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شد که از این تعداد دو شعبه در شهرستان تفرش، دو شعبه در شهرستان ساوه و در شهرستان‌های اراک، محلات، دلیجان، شازند، خمین و آشتیان هر کدام یک شعبه مستقر شده بود.

رئیس ستاد اجرایی انتخابات مجامع هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس قانون نتایج انتخابات سه روز بعد از برگزاری انتخابات اعلام می‌شود.

به گفته وی 110 نفر برای سومین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر این استان نامزد شدند که در نهایت 40 نفر به عنوان عضو اصلی شورای اجرایی و هشت نفر به عنوان بازرس انتخاب خواهند شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: 38 نفر از نمایندگان مجلس در دومین روز رسیدگی به بودجه 91 جزو نمایندگان غایب و متأخر صحن علنی بودند.

خبرگزاری فارس: اسامی 38 نماینده غایب و متأخر سومین جلسه بررسی بودجه 91

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جاسم‌ساعدی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز (پنجشنبه) پارلمان اسامی نمایندگان غایب یا متأخر صحن علنی را قرائت کرد.

اسامی این نمایندگان به شرح ذیل است:

بهمن اخوان نماینده تفرش، غلامرضا اسداللهی نماینده تربت جام، حسن تأمینی نماینده رشت، کاظم جلالی نماینده شاهرود، شبیب جویدری، هادی اصغری، غلامعلی حدادعادل نماینده تهران، سیدعماد حسینی نماینده قروه، روح‌الله حسینیان نماینده تهران، حسینی بحرینی نماینده گچساران، حسینی دولت‌آبادی، حیات‌مقدم، دلاور نماینده دره‌گز، دلق‌پوش،‌ده‌دشتی، شاهرخ رامین نماینده دماوند، رضایی نماینده تربت حیدریه، رضایی کوچی نماینده جهرم، رنجبرزاده، صنایی نماینده نهاوند، عشرت شریعتی نماینده مشهد، شعبانی، ضابطی، طاهری نماینده گرگان، محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان، قره‌خانی، داریوش قنبری نماینده ایلام، کاتوزیان، کوهی باغ‌اناری، کیخا، محجوب، محسنی بندپی نماینده نوشهر، محمدی نماینده اردبیل، علی مطهری نماینده تهران، مرادی نماینده تبریز، نجابت نماینده تهران، ستارهدایت‌خواه نماینده دنا و بویراحمدو پاپری مقدم نماینده دشتستان.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

معاون مرکز حوادث و فوریت های پزشکی قم اعلام کرد:


وی واژگونی و سقوط از موتور سیکلت در جاده تفرش را از دیگر حوادث این مدت برشمرد و ابراز کرد: این حادثه بر اثر سرنشین ترکیدگی لاستیک رخ داد که چهار نفر در آن مجروح شدند.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی قم اضافه کرد: سه نفر از مجروحان این حادثه بستری و یک مجروح دیگر به صورت سرپایی درمان شد.

منبع: خبرگزاری مهر

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سرپرست دانشگاه تفرش گفت: یکی از گام‌های اساسی در مسیر توسعه همه جانبه کشور، حرکت و برنامه‌ریزی در مسیر هدفمند کردن آموزش و پژوهش در دانشگاه‌هاست.

دکتر احمدرضا ربانی سرپرست دانشگاه تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، تعریف آموزش، پژوهش و رشته‌های آموزشی مورد نظر دانشگاه‌ها براساس شرایط و نیازهای بومی منطقه و کشور را از ضروریات عنوان کرد و این رویکرد را زمینه‌ساز رشد و توسعه کشور و قطع وابستگی دانست و اظهار کرد: یک نمونه از این رویکرد را می‌توان در اقدامات اخیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشاهده کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر به وابستگی ایران در خصوص تکنولوژی حفاری و بهره‌برداری از حوزه‌های نفتی اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای حذف این وابستگی و تربیت نیروهای متخصص در این حوزه، رشته مهندسی تجهیزات نفتی را تعریف کرده و از میان دانشجویان فوق لیسانس برای تحصیل در این رشته دانشجو می‌پذیرد.

وی این اقدام را یکی از مصادیق و گام‌های مهم در راستای قطع وابستگی و خودکفایی در صنعت کشور و طور خاص، صنعت نفت عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌های کشور می‌توانند با آموزش هدفمند و مهیا کردن امکانات و آزمایشگاه‌های مورد نیاز بستر مناسبی را برای تربیت نیروهای متخصص و ماهر در کشور ایجاد کنند.

ربانی رویکرد دانشگاه تفرش را در همین راستا عنوان و اضافه کرد: با توجه به این رویکرد درصدد هستیم تا در بخش کشاورزی با تعریف رشته‌ای در این حوزه، متخصصانی را تربیت کنیم که دانش کشاورزی در مناطق کویری را دارا بوده و بتوانند در تفرش که یک منطقه کم آب است نسبت به تحقیق و بررسی درخصوص کشت اصولی گونه‌های گیاهی متناسب با این شرایط آب و هوایی اقدام کرده و از این این طریق زمینه رونق کشاورزی را در منطقه فراهم کنند.

وی کشت تحقیقاتی زعفران در 50 هکتار از محوطه دانشگاه و ارایه دوره‌های آموزشی برای تعدادی از دانشجویان در این حوزه را از اقدامات دانشگاه تفرش در این رابطه عنوان کرد و گفت: اینگونه اقدامات از مصادیق هدفمند کردن آموزش و پژوهش است.

ربانی همچنین بر لزوم کسب تبحر در رشته‌های مختلف دانشگاهی به عنوان یکی از مهمترین شروط کسب توانمندی در صنعت توسط دانشجویان تأکید کرد و افزود: لازمه این مهم افزایش تعامل و تقویت رابطه متقابل دانشگاه و صنعت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در محیط‌های صنعتی و همچنين صنایع در محیط دانشگاه با ایجاد دفاتر فعال و استقرار می‌توانند زمینه این تعامل را به درستی ایجاد کنند، حضور اساتید دانشگاه‌ها در واحدهای صنعتی را نیز در این راستا موثر ارزیابی کرد.

ربانی در ادامه با اشاره به کمبود اعتبارات دانشگاه‌ها به عنوان یکی از موانع در مسیر حرکت آنها تصریح کرد: اعتبارات موجود تمام نیاز مالی دانشگاه را تأمین نمی‌کند ولی اگر ارتباط با صنعت تقویت شود دانشگاه می‌تواند در سایه این همکاری به درآمدزایی رسیده و نیازهای مالی خود را مرتفع کند.

سرپرست دانشگاه تفرش در پایان، خاطرنشان کرد: به مرحله تولید رساندن پروژه‌های تحقیقاتی و اختراعات دانشجویان و اساتید از دیگر اقداماتی است که دانشگاه در راستای حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه این افراد باید در دستور کار خود قرار داده و این حمایت را تا رسیدن به مرحله تولید انبوه ادامه دهد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

معاون ميراث فرهنگي استان مرکزي از آغاز طرح مرمت و احياي مسجد و تکيه‌ي شش‌ناو شهرستان تفرش خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در استان مرکزی، محسن رحمتی گفت: اين طرح مرمتي با 200ميليون ريال بودجه آغاز شده است.

او بيان کرد: شهرستان تفرش به‌دليل ظرفيت‌ بالاي تاريخي و فرهنگي براي اجراي طرح‌هاي مرمتي و حفاظتي، يك‌هزار ميليون ريال اعتبار دريافت کرده است. مرمت‌هاي اضطراري امامزاده قاسم کهک (ع) تفرش نيز امسال انجام خواهد شد.

 

رحمتي اظهار كرد: مسجدجامع شش‌ناو از قديمي‌ترين و مهم‌ترين آثار تاريخي و معماري دوره‌ي سلجوقيان در شهرستان تفرش است. اين مسجد در محله‌ي تاريخي «فم» واقع شده و نام آن از شش ناوداني گرفته شده است که آب قنات را به شش قسمت مساوي تقسيم مي‌کردند و به محله‌هاي تفرش مي‌رساندند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

همزمان با همایش پیشگیری از اعتیاد كه تحت عنوان " طرح فرهنگ، پویایی و سلامت" در دانشگاه تفرش برگزار مي شود، کارگاه آموزشی و نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در اين دانشگاه گشايش يافت.

به گزارش سرويس دانشگاهي ايسنا، سرهنگ حسنی جانشین فرماندهی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اين همايش گفت: اعتیاد به مواد مخدر یک آسیب اجتماعی است که جوانان و نوجوانان ما را مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: اولین گام در راستای کنترل جوانان دادن آموزش و آگاه سازی انان از عواقب سوء این پدیده مخرب اجتماعی است که بسیج عمومی ، رسانه ای و دانشگاهی در این راستا ضروری است.

سعید احمد پور کاسگری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش نیز در این همایش گفت: بسیاری از مشکلات به دلیل عدم شناخت و نداشتن آگاهی برای افراد بوجود می آید که در این راستا ارتقاء سطح آگاهی ، دانش و اطلاعات می تواند از بروز این مشکلات در افراد جلوگیری نماید.

وي افزود: افراد جامعه می توانند با بالابردن سطح اطلاعات و آگاهی های خود ضمن جلوگیری از بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی، خود را در برابر انواع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد بیمه نمایند.

در این کارگاه آموزشی که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه و به عنوان یکی از برنامه های همایش بزرگ پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه تفرش برگزار مي شود شرکت کنندگان از نزدیک با انواع مواد مخدر صنعتی و غیر صنعتی آشنا مي شوند.

چاپ این صفحه /http://tafreshcitynews.loxblog.com/post/110/عباس صلاحی" نماینده حوزه انتخابیه "تفرش، آشتیان و فراهان" در مجلس شد.htm">

تاريخ : برچسب:, | 18:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

"عباس صلاحی"نماینده حوزه انتخابیه "تفرش، آشتیان و فراهان" در مجلس نهم شد.

 

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، با اعلام این خبر افزود: درحوزه انتخابیه "تفرش، آشتیان و فراهان" که تمامی مراحل آن به صورت رایانه‌ای برگزار شد، "عباس صلاحی" حائز اكثريت بیشترین آرا در سطح این حوزه شد و به‌عنوان نماینده منتخب مردم این سه شهرستان به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

 

ابوالقاسم نصرالهی افزود: در این حوزه انتخابيه از مجموع 35 هزار و 595 راي، عباس صلاحی با تعداد 20 هزار و 171 راي حائز اكثريت آرا شد. هم‌چنین كاظم سپاسي آشتياني دیگر نامزد این حوزه 15 هزار و 424 رای کسب کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

عباس صلاحی با کسب بیشترین آراء در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان نماینده این حوزه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صلاحی با کسب بیشترین آراء در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و  فراهان نماینده این حوزه شد.

حدود 23 هزار نفر در این حوزه انتخابیه  رای دادند که حدد 70 درصد آراء مربوط به عباس صلاحی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 1:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: مشاهدات خبرنگاران مهر در شهرهای تفرش، آشتیان و فراهان حاکی است در اولین ساعات انتخابات در شعبات اخد رای صف های طویل تشکیل شده است و مردم مشتاقانه برای انتخاب کاندیدای اصلح خود حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مشاهدات خبرنگاران مهر در شهرهای تفرش، آشتیان و فراهان حاکی است در اولین ساعات آغاز انتخابات در شعبات اخد رای صف های طویل تشکیل شده است و مردم مشتاقانه برای انتخاب کاندیدای اصلح خود حضور یافتند تا کار ناتمام انتخابات در حوزه انتخابیه خود را تکمیل کنند.

مردم تفرش با وجود بارندگی در شعبات الکترونیک حاضر شدند تا از میان دو کاندیدا فرد مورد نظر خود را انتخاب و مسیر  حضور وی در بهارستان را هموار کنند.

حاضران شامل زن و مرد و جوانان هستند که در سی و یکمین انتخاب در نظام جمهوری اسلامی تلاش دارند گوی سبقت را ربوده ودرصد بالای حضور را به نام خود ثبت کنند.

رای می دهم تا از حق خود دفاع کنم

منوچهر حقی از شهروندان تفرشی در گفتگویی با خبرنگار مهر، با بیان اینکه حضور در پای صندوق های رای و انتخابات وظیفه شرعی است، گفت: من به عنوان یکی از جوانان تفرشی حق خود می دانم که فردی را که فکر می کنم اصلح است انتخاب کنم و بهتر دیدم از حق خود استفاده کنم.

 

وی در خصوص اینکه چه ضرورتی دارد در زیر باران در صف بایستید و رای دهید، گفت: حق، حق است و باید آن را گرفت چه در زیر باران و چه آفتاب و ما باید از رزمندگانی که در هشت سال دفاع مقدس در سخت ترین شرایط از کشور و عقیده خود دفاع کردند، بیاموزیم، باران امروز رحمت الهی است در روزی که آگاهی ما رحمت دیگری از سوی خداوند است.

روی دشمن را کم می کنیم

زهره مقدسی شهروند آشتیانی با بیان اینکه حضور آگاهانه افزایش اقتدار کشور را به همراه دارد، گفت: کسی ما را مجبور نمی کند رای دهیم و ما خود تشخیص دادیم که پای صندوق های رای بیاییم.

وی با بیان اینکه اکثر شرکت کنندگان انگیزه خدایی دارند، گفت: حضور گسترده ما می تواند به اقتدار کشور بیافزاید و دشمن را از اهداف سلطه طلبانه اش دور کند.

راه امیرکبیر در حفظ همه جانبه استقلال را ادامه می دهیم

علی فراهانی از شهروندان فراهانی نیز در گفتگویی با بیان اینکه همشهریان امیر کبیر راه او را در حفظ استقلال همه جانبه با حضور در انتخابات ادامه می دهند گفت: انتخابات دور اول و دوم ندارد و ما در هر انتخابی که به نفع نظام و استقلال کشور باشد حضور می یابیم.

وی با اشاره به اینکه استقلال ما در گروی حضور همه جانبه در عرصه های سیاسی و انقلابی و علمی است، گفت: انقلاب اسلامی احساس ارزشمندی به ما داده است و ما تا پای جان در حفظ انقلاب تلاش می کنیم.

آرامش و حضور حرف اول را در حوزه انتخابیه می زند

فرماندار تفرش هم به عنوان رئیس حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان بر حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات تاکید داشت و گفت: اکنون آرامش و حضور حرف اول را در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان می زند و مردم دوشادوش هم در شعبات اخذ رای حاضر شدند.

اصغر عالیخانی افزود: مردم در این حوزه انتخابیه برای اولین بار الکترنیک رای می دهند و این امر مانع حضور یا کاهش حضور آنان نشده است و با آموزش هایی که در مورد انتخاب الکترونیک داده شده است مردم مشتاقانه در شعبات حاضر شدند.

مردم با غیرت دینی در پای صندوق ها حاضر می شوند

فرماندار آشتیان نیز گفت: آشتیانی ها با غرور و غیرت دینی که دارند از ابتدای ساعات رای گیری در شعبات حاضر شده و رای می دهند.

بهروز اردلان راد با بیان اینکه مردم در دور اول حضور بیش از 65 درصدی داشتند و اکنون نیز حضور خود را نشان خواهند داد، گفت: همه امکانات برای انتخاباتی پرشور فراهم شده است و روند برگزاری در آشتیان مهیاست.

حضور مردم دشمن را زبون کرده است

فرماندار فراهان هم با اشاره به اینکه مردم از ابتدای صبح در شعبات اخذ رای حاضر شدند، گفت: حضور مردم دوباره دشمن زبون را تسلیم خواهد کرد.

مجید مومنی افزود: فراهانی ها در برهه های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشتند و برای به ثمر نشستن آرمان های انقلاب تلاش کردند و در دور دوم انتخابات نیز وفاداری خود را نشان خواهند داد.

وی روند انتخابات را در فراهان مطلوب ارزیابی کرد.

انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه تفرش، اشتیان و فراهان تمام الکترونیک برگزار می شود و 79 شعبه اخذ رای برای این منظور پیش بینی شده است.
 
 
استان مرکزی در مجلس هفت کرسی دارد که سکان داران شش کرسی 12 اسفند انتخاب شدند و سرنوشت کرسی هفتم در انتخابات 15 اردیبهشت مشخص می شود.
 
حوزه های انتخابیه استان مرکزی شامل، اراک کمیجان و خنداب، ساوه و زرندیه، خمین، شازند، محلات و دلیجان، تفرش آشتیان و فراهان است که به جزاراک کمیجان و خنداب که دارای دو نماینده در مجلس است مابقی یک نماینده دارند.
 
در دور اول انتخابات، از مجموع 907 هزار و 987 نفر واجد شرایط اخذ رای در استان مرکزی، 587 هزار و 815 نفر در انتخابات نهم شرکت کردند که حکایت از حضور 65 درصدی در انتخابات است.
 
در این دوره محمدحسن آصفری و عباس رجایی در حوزه انتخابیه اراک کمیجان و خنداب، ابراهیم رضایی خمین، قاسم عزیزی شازند، حجت الاسلام علیرضا سلیمی محلات و دلیجان و شهلا میر گلوبیات از حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه به بهارستان راه یافتند.
 
نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان نیز با رای نزدیک حجت الاسلام کاظم سپاسی و عباس صلاحی به دور دوم کشیده شد.
 
در دور اول انتخابات در حوزه تفرش، آشتیان و فراهان رقابت کاظم سپاسی و عباس صلاحی تنگاتنگ بود و سپاسی با 11 هزار و 567 رای و صلاحی هم با 11 هزار و 231 رای به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: فرماندار تفرش شرکت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را قدمی دیگر در مسیر تبلور اراده ملت ایران در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه دانست.

خبرگزاری فارس: شرکت در انتخابات تبلور اراده ملت در حمایت از نظام اسلامی است

اصغر عالیخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: دومین دوره انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا همزمان با سراسر کشور در شهرستان تفرش برگزار می‌شود که بدون شک مردم این شهرستان حضوری پررنگ در این انتخابات خواهند داشت.

وی تصریح کرد: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان برگزار خواهد شد که از بین دو نفر راه یافته به این مرحله از انتخابات فرد اصلح با انتخاب مردم این شهرها راهی بهارستان خواهد شد.

فرماندار تفرش با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی این حوزه انتخابیه بدون کوچک‌ترین مشکلی امروز به کار خود پایان داد افزود: خوشبختانه در انتخابات دور دوم نیز همانند دور اول هیچ‌گونه تخلف و تنش انتخاباتی گزارش نشد که این نشان از اخلاق بسیار خوب انتخاباتی و درک بالای سیاسی نامزدها و هوادارانشان است.

عالیخانی ادامه داد: دور دوم انتخابات در این شهرستان به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود که تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی بر ضرورت مشارکت گسترده مردم در این انتخابات تاکید کرد و بیان داشت: دشمنان ایران اسلامی از حضور مردم این مرز و بوم در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی در حمایت از اسلام و ولایت واهمه دارند و همه تلاششان را برای دلسرد کردن آنها و سیاه‌نمایی صرف می‌کنند که حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی بار دیگر امیدهای آنان را بر باد خواهد داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه تفرش گفت: روز معلم فرصتی مناسب برای ادای احترام به مقام شامخ معلمان و بزرگداشت اندیشه‌های والای شهید مطهری است.

خبرگزاری فارس: روز معلم، روز بزرگداشت اندیشه‌های والای شهید مطهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک احمدرضا ربانی صبح امروز در مراسم تجلیل از استادان دانشگاه تفرش که همزمان با فرا رسیدن هفته گرامیداشت روز معلم و نکوداشت مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری برگزار شد اظهار داشت: هفته معلم فرصت مغتنمی است تا با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری این استاد فرزانه و نمونه کامل و راستین یک معلم انسان‌ساز و همه معلمان شهید قدردانی خود را نثار عموم معلمین و اساتید سرافراز میهن اسلامی کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه تفرش در سال 90 با تلاش اعضای هیئت علمی و مسئولان دانشگاه حرکت رو به رشد خود را با اخذ مجوز دکترای ریاضی و راه‌اندازی مرکز ابررایانه دانشگاه آغاز کرد.

سرپرست دانشگاه تفرش راه‌اندازی رشته‌های مهندسی معدن و علوم قرآنی و حدیث در سطح کارشناسی، اخذ مجوز دکترای فیزیک در حوزه آموزشی، تکمیل پروژه‌های عمرانی دانشگاه از جمله پروژه‌های آمفی‌تئاتر، خانه فرهنگ و خانه بهداشت و مکاتبه با صنایع استان و تنظیم قرارداد به منظور استفاده از خدمات ابررایانه دانشگاه و انجام پروژه‌های پژوهشی برای آنان و ایجاد گرایش‌های بین رشته‌ای در حوزه انرژی را از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه تفرش در سال جدید عنوان کرد.

امام جمعه شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت: فلسفه نامگذاری سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم الگوبرداری معلمان از شخصیت والا و منش استاد مطهری به عنوان نمونه بارز یک معلم حقیقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله ولدبیگی افزود: معلم حقیقی معلمی است که در زمانه خود هم از نظر علمی و هم از نظر تربیتی تاثیرگذار بوده و در کنار علم خود مجهز به عنصر ایمان باشد.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر شناخت شخصیت و اندیشه‌های والای شهید مطهری بررسی سیره علمی و مکتوبات علمی این استاد فرزانه است، ادامه داد: آزاداندیشی، تعهد قلم و بیان رسا از مهم‌ترین ویژگی‌های استاد شهید مطهری است که یاد وی را در اذهان عموم مردم و تاریخ ایران جاودانه نگه داشته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: در آموزه‌های دین مبین اسلام تاکید فراوان بر علم و دانش شده است.

حجت‌الاسلام جواد موسوی اظهار داشت: علم و حلم از مهم‌ترین خصوصیات عالم واقعی در اسلام است.

در پایان این مراسم از استادان عضو هیئت علمی دانشگاه با اهدای جوایزی از طرف سرپرست دانشگاه تفرش تقدیر شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراك- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استانداري مركزي گفت: دور دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تفرش، آشتيان و فراهان به صورت الكترونيكي برگزار مي شود.
ابوالقاسم نصر اللهي افزود: در شش حوزه انتخابيه ديگر استان، كانديداهاي منتخب مردم در مرحله اول با كسب رأي مورد نياز وارد مجلس شوراي اسلامي شدند.
وي ادامه داد: در حوزه انتخابيه تفرش، آشتيان و فراهان كه مجموعاً يك حوزه را تشكيل مي دهند، به دور دوم كشيده شد، كه در 15ارديبهشت با رأي مردم تكليف روشن مي شود. در اين حوزه يك نماينده به مجلس راه خواهد يافت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی از دعوت قایقرانان برتر استان به اردوهای تیم ملی در رده‌های مختلف سنی خبر داد.

خبرگزاری فارس: دعوت قایقرانان برتر استان مرکزی به اردوهای تیم ملی

محسن غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: تیم ملی قایقرانی کشورمان خرداد ماه امسال در مسابقات جهانی لهستان حضور خواهد یافت و اعضای تیم ملی هم‌اکنون در حال آماده‌سازی به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: در رده سنی جوانان پنج نفر از ورزشکاران شایسته استان مرکزی به اسامی محمد جمشیدیان، رسول امینی، فرزاد جعفری، رامین غیاثوند و آرش درویشی هم‌اکنون در اردوی آماده‌سازی تیم ملی حضور دارند.

رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی گفت: در رده سنی جوانان بخش دختران نیز ملیکا برون و در رده سنی بزرگسالان زهرا اصلانی به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

وی گفت: همچنین در رده سنی بزرگسالان احسان بیژنی و امین کاظمی اعضای تیم ملی کشورمان را در این اردو همراهی می‌کنند.

غلامیان در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی رشته آب‌های آرام در تفرش در سال جاری خبر داد و خاطر ‌نشان کرد: رشته آب‌های آرام در بخش بانوان امسال در تفرش راه‌اندازی شد و به دنبال این هستیم که این رشته را در بخش آقایان و در شهرستان محلات نیز راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین از آمادگی این هیئت برای جذب علاقه‌مندان به رشته اسکی روی آب خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراک/ واحد مرکزی خبر / اقتصادی

با اجرای طرحهای آبخیزداری100 میلیون متر مکعب هرزآبهای سطحی در استان مرکزی کنترل شد.
بارندگی متوسطِ سالانه 300 میلیمتر در استان مرکزی 450 میلیون متر مکعب روان آب و هرز آب جاری می کند.
طرحهای آبخیزداری از سال 70 درکشور آغاز شد که ساخت آب بندها اجرای بانکت بندی در سطوح شیب دار و کاشت پوشش گیاهی عمده ترین فعالیت های این طرح است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تاکنون33 درصد از حوزه های آبخیز استان زیر پوشش فعالیتهای آبخیزداری قرار گرفته است.
هم اکنون 125 میلیون هکتار حوزه آبخیز در کشور وجود دارد که از 3 میلیون هکتار استان مرکزی ، تاکنون یک میلیون هکتار آن در قالب 85 طرح آبخیزداری شده است.
آقای نوری افزود: تحقیقات نشان می دهد اجرای طرحهای آبخیزداری جذب آب به منابع آب زیرزمینی را 50 درصد افزایش می دهد.
آقای محمدی از باغداران شهرستان تفرش می گوید : پیش از اجرای طرحهای آبخیزداری در این منطقه قناتها و چشمه ها تنها تا پایان بهارآب داشت و با اجرای این طرحها ، تا پایان تابستان آب دارند.
آقای عظیمی کارشناس آبخیزداری هم گفت: این آب بندها ظرفیت ذخیره 100 میلیون متر مکعب روان آب را دارند که البته با ظرفیت سد کمال صالح که بهار پارسال به بهره برداری رسید برابر است.
برای ساخت سد کمال صالح 250 میلیارد تومان و برای اجرای طرحهای آبخیزداری در استان مرکزی 24 میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تاکنون 12هزار هکتار بانکت بندی و کاشت درختان مثمر و 100 هزار هکتار کاشت بادامچه انجام شده است که زمینه نفوذ 120 تا 150 متر مکعب از هرز آبهای سطحی در شیبها و دامنه ها را فراهم می کند.
فرسایش خاک در حوزه های آبخیز سبب تشکیل رسوب در مخازن و سدهای کشور می شود.
درکشور سالانه 236 میلیون متر مکعب رسوب وارد مخازن سدها می شودکه می تواند 5 سد با ذخیره 50 میلیون متر مکعب را کاملاً پر کرده و از مدار خارج کند.
آقای نوری افزود : با اجرای عملیات آبخیزداری در هر هکتار حدود 3 تا 4 متر مکعب رسوب دهی در آن هکتار کاهش می یابد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش - خبرگزاری مهر: امام جمعه تفرش گفت: یاری و کمک در ایجاد و تامین مسکن برای محرومان یکی از اعمال نیک است که اجر و پاداش معنوی دارد.

حجت الاسلام ولد بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه، یاری در ایجاد و تامین مسکن برای محرومین یکی از اعمال نیک است که اجر و پاداش معنوی دارد، افزود: هیچ کاری از خداوند پنهان نیست و پاداش  کارهای نیک  نزدش محفوظ می ماند.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر همکاری و مشارکت شایسته و با ارزشی در تامین و ساخت مسکن از سوی خیرین صورت گرفته که در روند ساخت پروژه های مسکونی بنیاد مسکن تاثیر آشکاری داشته است وهرچند که گسترش هر چه بیشتر این فرهنگ و عمل خیر تلاش همه جانبه ای را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت پروژه 33 واحدی مسکن محرومین تفرش آغاز شده است گفت: در حال حاضر ساخت و تامین مسکن نیازمندان در بیشتر شهرستان های استان سریعتر از قبل در حال انجام است و شرکت خیرین در این مهم قابل ستایش است.

پروژه  33 واحدی مسکن محرومین تفرش در زمینی به مساحت 2 هزار و 200متر در قالب 11 قطعه 200 متری به استعداد 33 واحد مسکونی با متراژ 60 متر مربع از منابع حساب 100 امام (ره) احداث خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش - خبرگزاری مهر: فرماندار تفرش گفت: رقابت های انتخاباتی مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان آغاز شد.

اصغر عالیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام آغاز رقابت های انتخاباتی دور دوم نهمین دوره انتخاباتی مجلس در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان افزود: 79 شعبه اخذ رای به همین منظور در این شهرستان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: بیش از یک هزار و 200 نفر، عوامل اجرایی و نظارت و بازرسی، برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را بر عهده دارند.

برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی

فرماندار تفرش گفت: از بین 33 حوزه انتخابیه در کشور که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است، تنها در هفت حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود که با هماهنگی های انجام شده این امکان در حوزه تفرش، آشتیان و فراهان فراهم شده است.

اصغر عالیخانی بیان داشت: برگزاری کلاس های آموزشی مختلف برای کاربران و اقشار مردم، آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را به 100 درصد رسانده است.

آموزش انتخابات الکترونیک

وی اظهار کرد: به منظور آشنایی بیشتر مردم با انتخابات الکترونیکی و نحوه رای دادن، دو مانور آمادگی در مصلی و مراکز آموزشی این حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

رییس هیئت اجرایی انتخابات حوزه تفرش، آشتیان و فراهان گفت: هم اکنون 79 صندوق برای این دوره انتخابات در نظر گرفته شده که در صورت افزایش ترافیک و نیاز، به صندوق های شعب افزوده می شود.

کاظم سپاسی آشتیانی و عباس صلاحی در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان با هم به رقابت می پردازند وآخرین مهلت تبلیغات کاندیدا در دور دوم انتخابات مجلس، ساعت هشت روز چهاردهم اردیبهشت ماه اعلام شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: همزمان با فرا رسیدن سوم جمادی الثانی سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ،استان مرکزی در ماتم از دست دادن یاس کبود پیامبر اسلام(ص) به سوگ نشست.

به گزارش خبرنگار مهر، شیفتگان و دوستداران یگانه دردانه عالم هستی حضرت زهرا (س) دیشب و امروز با حضور در تکایا و مساجد به برپایی آیین های سوگواری و عزاداری پرداختند و عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

در این مراسم مذهبی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی و عزاداری پرداختند و عزاداران نیز در غم از دست رفتن ریحانه رسول بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
 
همچنین ارادتمندان و سوگواران حضرت زهرا (س) در قالب دسته جات سینه زنی با حضور در خیابانها به عزاداری پرداختند.
 
 سخنرانان و وعاظ نیز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و در آیین عزاداری یاس کبود پیامبر در مساجد و حسینیه ها بر پا شده بود، پیرامون فضایل اخلاقی، سیره عملی ، مناقب و مصایب آن حضرت سخنانی ایراد کردند.

همچنین مراسم سومین سوگواره یاس نبوی  در10 بقعه متبرکه امامزادگان بی بی فاطمه صغری سیاوشان، محمد عابد میقان، سهل بن علی آستانه، ابوطالب و ریحان خمین، یحی و فضل محلات، زبیده خاتون دلیجان، سید اسحاق ساوه، محمد فم تفرش، ابراهیم نوده خنداب و به طور ویژه در امامزادگان عبدالله (ع)، آمنه خاتون (س) شهر اراک از ساعت 10صبح الی 13 برگزار شد.
 
 این برنامه در مرکز استان با حرکت دسته عزاداران فاطمی به سمت امامزادگان عبدالله (ع)، آمنه خاتون (س)شروع شد وبا حضور هیات های مذهبی و دستجات عزاداری ، امت عزادار، روحانیون و مسئولین استان و با مراسم سخنرانی ، قرائت قرآن توسط قاریان برجسته، بیان خطبه حضرت زهرا توسط خطبا و سخنرانان، قرائت زیارتنامه فدکیه، اقامه نماز و اطعام عزاداران ادامه داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فراهان – خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان فراهان از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیکی خبر داد.

مجید مومنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مقدمات برگزاری مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان فراهم شده است.

وی با اشاره به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در این شهرستان گفت: دوره های آموزشی برای هیات های اجرایی و نظارت با حضور کارشناسان سیاسی و انتخابات استانداری استان مرکزی برگزار شده است.

وی  افزود با تاکید برآمادگی بستر و زیر ساخت های مخابراتی لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات شهرستان افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد انتخابات کشور زمان تبلیغات نامزدها در مرحله دوم از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه جاری آغاز و تا ساعت 8 صبح روز 14 اردیبهشت ادامه دارد.
 
وی با اشاره به رقابت دو نامزد در این حوزه انتخابیه گفت: مرحله دوم انتخابات که 15 اردیبهشت ماه جاری در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان همزمان با کشور برگزار می شود

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: پروژه 33 واحدی مسکن محرومان تفرش با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی کلنگ‌زنی شد.

خبرگزاری فارس: پروژه 33 واحدی مسکن محرومان تفرش کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، امام جمعه، فرماندار تفرش و جمعی از مسئولان محلی کلنگ احداث پروژه 33 واحدی مسکن محرومان تفرش بر زمین زده شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در این مراسم مشارکت در تامین سرپناه مطمئن برای نیازمندان و محرومان را یکی از کارهای خیر و دارای اجر و ثواب معنوی دانست و گفت: خیرین نیکوکار طی سال‌‌های اخیر مشارکت ارزنده‌ای در ساخت مسکن محرومان داشته‌اند؛ هر چند این مشارکت‌ها تاثیر مطلوبی در ساخت پروژه‌های مسکونی ویژه محرومان داشته است، اما برای توسعه بیشتر این فرهنگ و اقدام خیرخواهانه همه باید تلاش کنند.

محمدرضا رضافرح افزود: ساخت مسکن محرومان هم‌اکنون در اکثر شهرستان‌های استان با سرعت در حال انجام بوده و مشارکت خیرین در این امر مهم ستودنی است.

وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در امر ساخت مسکن محرومان، همکاری دستگاه‌های دولتی و مشارکت خیرین بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: با توجه به نیاز قشر محروم از مسکن ضروری است که افراد متمکن و دارای توان مالی در تامین سرپناه نیازمندان مشارکت کرده و در این امر خیر از یکدیگر سبقت بگیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به مشخصات پروژه 33 واحدی تفرش گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 2 هزار و 200 متر در قالب 11 قطعه 200 متری به استعداد 33 واحد مسکونی با متراژ 60 مترمربع از محل اعتبارات حساب 100 امام (ره) احداث خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اسامی نامزدهای مورد حمایت این کانون در مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تفکیک حوزه‌های انتخابیه اعلام کرد.

*‌حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان

1. حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:49 | نویسنده : میثم اله وردی |