پایگاه خبری تفرش:

دستگیری

 فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: فردی که با وعده مشارکت در سرمایه گذاری و سفرخارج از کشور اقدام به کلاهبرداری از تعدادی شهروندان تفرشی در استان مرکزی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش سرهنگ سیروس دالوند در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری اظهار کرد: در هفته گذشته شهروندی تفرشی با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان اظهار داشت که مبلغ 140 میلیون ریال توسط فردی شیاد از وی کلاهبرداری شده است.

وی افزود: کلاهبردار با انجام مانور متقلبانه،صحنه سازی،پشت هم اندازی موجب اغفال شاکی می گرددو بواسطه اغفال مالک می تواند مال او را در اختیار خود بگیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش با اشاره به اظهارات شاکی گفت: شاکی در صحبت های خود به ماموران انتظامی گفت که سال گذشته با شخصی در سطح شهرستان آشنا شدم که اذعان داشت می تواند با سرمایه گذاری خارجی، سود قابل توجهی به دست آورد و من نیز با اطمینانی که به وی داشتم مبلغ 140 میلیون ریال بدین منظور در اختیار وی قرار دادم.

وی تصریح کرد: شاکی در ادامه گفت که با توجه به اینکه من گذرنامه نداشتم قرار شد که او گذرنامه را برای ما آماده کند تا من بتوانم به این سفر خارجی بروم که در لحظه خروج از کشور متوجه شدم گذرنامه ای که در دست من است جعلی است و از من کلاهبرداری شده است.

دالوند افزود: با تشکیل پرونده تحقیقات برای شناسایی ودستگیری فرد کلاهبردار در دستور کار کاراگاهان پلیس شهرستان قرار گرفت و حین رسیدگی به پرونده 3 نفر دیگر از شهروندان نیز که به این شکل از آنها کلاهبرداری شده بود شناسایی شدند.

وی با اشاره به نحوه تحقیقات گفت: با توجه به اهمیت موضوع ، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار قرار گرفت و بعد از چند روز، وی در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کرد و به کلاهبرداری مبلغ 550 میلیون ریال از 4 شهروند تفرشی با وعده سرمایه گذاری خارجی ، سفر خارج از کشور و  جعل گذرنامه برای آنان اعتراف کرد.

وی افزود: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

جاذبه های طبیعی تفرش در جای جای این منطقه پراکنده اند، بنابراین برای دیدن آنها باید به تدریج از شهر فاصله گرفت. نزدیک ترین این نقاط روستای طاد چسبیده به تفرش است، تاجائیکه می توان آنرا تفرش دانست. بزرگترین ویژگی طاد داشتن باغ های میوه زیاد است که به یمن وجود قنات خوش نفس روستا این چنین قبراق و سرحال ایستاده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:روستای طاد,شهرستان تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 8:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش

به گزارش ندای تفرش ، اولین جلسه شورای اداری شهرستان تفرش در سال 93 با حضور کلیه مسئولین این شهرستان در فرمانداری تفرش تشکیل شد .


امام جمعه تفرش  ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید ،  ریا را به اسکناس تقلبی تشبیه کرد و گفت : هنگامی که عمل خوبی با جهت و نیت نادرست انجام می شود ، عمل تقلبی بوده که پاداش نداشته و انسان جریمه و مجازات خواهد شد .


" حجت الاسلام محمد مومنی " معیار سنجش اعمال را آموزه های قرآنی دانست و گفت :در قرآن دستورات فراوانی برای انسانها وجود دارد که در صورت مطابقت با این تعالیم ، انسان به رستگاری می رسد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان تفرش عدم انتظار از دیگران و نداشتن توقع تعریف از اعمال را و انجام امور خالصاً برای خداوند را از معیار سنجش اعمال خالصانه برشمرد.

وی تصریح کرد : یکی از مسائلی که دامنگیر برخی از افراد شده است این است که اگر کاری با نام خودشان یا اداره خودشان باشد ، سهیم شده و انجام می دهند و در غیر این صورت همکاری نمی کنند .

" حجت الاسلام مومنی " زندگی فاطمی را  بهترین الگو برای مسئولین دانست و ادامه داد : زندگی فاطمی یعنی بدون چشم داشت از دیگران و بدون انتظار تعریف و تمجید و خالصاً  برای خداوند کار کردن است که باید مد نظر همگان باشد .

امام جمعه تفرش با اشاره به شعار سال 93 گفت : اگر می خواهیم  فرهنگ و اقتصاد را بهبود دهیم نیازمند مدیریت جهادی مسئولین و عزم همه مردم است .همان مدیریت و عزمی که در دروان جنگ بر کشور حاکم بود تا توانستیم نظام طاغوت را براندازیم و کسی به دنبال مطرح کردن خود نبود و همه به یک هدف فکر می کردند .

فرماندار تفرش در این جلسه گفت : مشکلات عموم جامعه امروز فرهنگ و اقتصاد است که راهکار آن عزم همه جانبه و عمومی در گستره کشور به همراه مدیریت تجربه شده در 8سال جنگ تحمیلی است  که نتیجه آن پیروزی در یک جنگ نا برابر بود .

" بهروز اردلان " با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 گفت : دلیل مذاکرات مقابله به توطئه های دشمنان به خصوص آمریکا است . آمریکا در منطقه می خواهد فعالیت هسته ای ایران را غیر قانونی و ضد حقوق بشر معرفی کند و با این مذاکرات به همگان ثابت خواهیم کرد که آمریکا دروغگویی بیش نیست .

نماینده دولت در تفرش ادامه داد : اما آمریکا باید بداند ایران نه خواسته و نه می خواهد که به سلاح کشتار جمعی و تسلیحات هسته ای دست یابد . انقلاب اسلامی ایران از شعارهای انسانی و الهی برخوردار است و نیازی به   تسلیحات هسته ای ندارد .

وی با اشاره به ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت  :دولت با تفاهم ملی خواهد توانست مشکلات موجود را حل نماید .آنهایی که نیازمند دریافت یارانه  نیستند و با انصراف خود دولت را در عرصه های بهداشت و درمان یاری می رسانند .

مدیر ارشد اجرایی در تفرش با اشاره به  عملکرد مطلوب  نهادها و ادارت مسئول در طول ایام نوروز گفت : همه ادارت و نهادها در طول ایام نوروز عملکرد مطلوبی را از خود نشان دادند که نیازمند
تقدیر و تشکر است .

گفتنی است در پایان این جلسه از همه ادارات فعال در طول ایام نوروز با اهدای لوح تقدیر و جوایز تشکر به عمل آمد . 

 

 

 

 

 

 


 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  ندای تفرش :

مسئول صنایع و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی تفرش به خبرنگار ما گفت : در راستای بهبود وضعیت و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی که اهرم  بسیار مهمی در تولید محصولات کشاورزی می باشد  در سال 92هفده دستگاه تراکتور و پنج دستگاه کمباین در شهرستان تفرش توزیع گردید.

" مهندس گل محمدی " افزود : این تعداد تراکتور و کمباین با تخصیص 13000میلیون ریال تسهیلات و با همکاری بانک کشاورزی به افراد واگذار شد.

وی از حمایت همه جانبه نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار تفرش در تحقق این امر مهم تقدیر و تشکر کرد .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,ندای تفرش,ماشین کشاورزی, | 14:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

آب انبار قدیمی که امروزه تبدیل به موزه شده و نیز تکیه زاغرم تفرش به عنوان بزرگترین تکیه چوبی ایران از دیدنیهای تفرش است.

 

چاپ این صفحه

پایگاه خبری تفرش:

رئیس جدید اداره منابع طبیعی شهرستان تفرش در نشست امروز شورای اداری این شهرستان معرفی و از خدمات رئیس قبلی این اداره تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک امام جمعه تفرش ظهر امروز در این نشست با اشاره به اهمیت کار با خلوص نیت گفت: هنگامی که عمل خوبی با جهت و نیت نادرست انجام می‌شود، عمل تقلبی بوده که پاداش نداشته و انسان جریمه و مجازات خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد مومنی معیار سنجش اعمال را آموزه‌های قرآنی دانست و افزود: در قرآن دستورات فراوانی برای انسان‌ها وجود دارد که در صورت مطابقت با این تعالیم، انسان به رستگاری می‌رسد.

وی عدم انتظار از دیگران و نداشتن توقع تعریف از اعمال و انجام امور برای رضایت خداوند متعال را از معیار سنجش اعمال خالصانه برشمرد و تصریح کرد: یکی از مسائلی که دامنگیر برخی از افراد شده این است که اگر کاری با نام خودشان یا اداره خودشان باشد، سهیم شده و انجام می‌دهند و در غیر این صورت همکاری نمی‌کنند.

مومنی در ادامه زندگی فاطمی را بهترین الگو برای مسئولین عنوان کرد و ادامه داد: زندگی فاطمی یعنی بدون چشم داشت از دیگران و بدون انتظار تعریف و تمجید و خالصانه برای خداوند کار کردن که باید برای رستگاری و انجام کار درست این مهم مد نظر همگان باشد.

امام جمعه تفرش با اشاره به شعار سال 93 گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ و اقتصاد را بهبود دهیم نیازمند مدیریت جهادی مسئولین و عزم همه مردم هستیم، همان مدیریت و عزمی که در دروان جنگ بر کشور حاکم بود تا توانستیم نظام طاغوت را براندازیم و کسی به دنبال مطرح کردن خود نبود و همه به یک هدف فکر می‌کردند.

فرماندار تفرش نیز در این جلسه گفت: مشکلات عموم جامعه امروز فرهنگ و اقتصاد است که راهکار آن عزم همه جانبه و عمومی در گستره کشور به همراه مدیریت تجربه شده در هشت سال جنگ تحمیلی است که نتیجه آن پیروزی در یک جنگ نابرابر بود.

بهروز اردلان‌راد با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5  اظهار داشت: دلیل مذاکرات مقابله با توطئه‌های دشمنان به خصوص آمریکا است، آمریکا در منطقه می‌خواهد فعالیت هسته‌ای ایران را غیر قانونی و ضد حقوق بشر معرفی کند که ما با این مذاکرات به همگان ثابت خواهیم کرد که آمریکا دروغگویی بیش نیست.

وی در ادامه افزود: آمریکا باید بداند ایران نه خواسته و نه می‌خواهد که به سلاح کشتار جمعی و تسلیحات هسته‌ای دست یابد، انقلاب اسلامی ایران از شعارهای انسانی و الهی برخوردار است و نیازی به تسلیحات هسته‌ای ندارد.

فرماندار تفرش با اشاره به ثبت‌نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت با تفاهم ملی خواهد توانست مشکلات موجود را حل کند، آنهایی که نیازمند دریافت یارانه  نیستند با انصراف خود دولت را در عرصه‌های بهداشت و درمان یاری رسانند.

مدیر ارشد اجرایی در تفرش با اشاره به  عملکرد مطلوب نهادها و ادارات مسئول در طول ایام نوروز خاطر نشان ساخت: همه ادارات و نهادها در طول ایام نوروز عملکرد مطلوبی را از خود نشان دادند که نیازمند تقدیر و تشکر است.

در این آئین از زحمات محمود عسگری رئیس ادره منابع طبیعی و آبخیزداری تقدیر و مجتبی مومن به عنوان سرپرست معرفی شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مراسم تجلیل از عوامل اجرایی طرح ایمنی، سلامت و راهنمایی مسافران نوروزی در هلال احمر تفرش اجرا شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  ندای تفرش  ، رییس جمعیت هلال احمر تفرش گفت : احداث و راه‌اندازی پایگاه امدادی گردنه گیان که یکی از نیازهای اساسی و ضروری این شهر به شمار می‌رود، به شدت نیازمند مشارکت خیرین است که از خیرین خواهش داریم این جمعیت را در ساخت این پایگاه امدادی یاری رسانند.

" مجید حسین جمال"  تصریح کرد: خوشبختانه معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور موافقت خود را با ایجاد مرکز فیزیوتراپی در این جمعیت اعلام کرده، که ما هم تلاش داریم با فراهم‌سازی بستر و فضای مورد نیاز زمینه جذب تجهیزات مربوطه را مهیا سازیم.

وی ادامه داد : ایجاد این مرکز یکی از نیازهای ضروری هلال احمر بود که با راه‌اندازی آن خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه خواهیم داد.

" حسین‌جمال " در ادامه از خریداری یک دستگاه خودرو سنگین نجات پایگاه شهری خبر داد و بیان داشت: این خودرو اخیرا به جمعیت هلال احمر تفرش اختصاص داده شده که با پیگیری نمایندگان مجلس آن را تحویل گرفته‌ایم.

رییس جمعیت هلال احمر تفرش همچنین از راه‌اندازی واحد کنترل عملیات و سوله امدادی جمعیت همزمان با هفته هلال احمر خبر داد و بیان داشت: سوله امدادی هم اکنون احداث و آماده تجهیز و راه‌اندازی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت و راهنمایان مسافران نوروزی خاطرنشان ساخت: این طرح‌ها با مشارکت هشت اکیپ به اجرا درآمد و روزانه 22 نفر در اجرای این طرح مشارکت داشتند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش گفت: بارندگی حدود 60 میلیمتری در چند روز گذشته در این شهرستان موجب آبگیری سدهای تفرش شده است.

خبرگزاری فارس: بارندگی در چند روز گذشته موجب آبگیری سدهای تفرش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان مرکزی، مجتبی مومن اظهار داشت: در راستای حفاظت خاک و پیشگیری از فرسایش و جلوگیری از وقوع سیل در مزارع و روستاها بخش آبخیزداری هر ساله اقدام به احداث سدهای خاکی و یا سنگی و ملاتی در نقاط مختلف شهرستان می‌کند.

وی افزود: از سال 1370 تاکنون 116 مورد بند خاکی، 84 مورد بند سنگی ملاتی، 61 مورد عملیات گابیونی و یک هزار و 204 مورد عملیات خشکه‌چین در شهرستان تفرش در قالب طرح‌های آبخیزداری احداث شده است.

مومن با بیان اینکه احداث سدها نقش به سزایی در کاهش خسارات ناشی از سیل در منطقه داشته است، بیان داشت: بارندگی حدود 60 میلی متر در چند روز گذشته موجب آبگیری اکثر سدهای شهرستان تفرش شده و با توجه به احداث این سازه‌ها هیچگونه خسارتی به مزارع و روستاهای پایین دست مشاهده نشده است.

رئیس اداره رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری با هدف جلوگیری از بروز فرسایش، کنترل رسوب، پیشگیری از وقوع سیلاب، حفظ آب و تغذیه سفره‌های زیر زمینی به منظور تقویت قنوات و چشمه سارها و جلوگیری از خطر سیل خیزی مناطق پایین دست و توسعه بخش کشاورزی شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: تحقق شعار امسال با عنوان ˈ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ نیازمند عزم ملی است.


به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده حسایت و نگاه ویژه معظم له به مقوله فرهنگ و اقتصاد است.

وی اظهار کرد: کار فرهنگی باید به گونه ای باشد که تاثیر آن در جامعه مشاهده شده و رضایتمندی مقام معظم رهبری را تامین نماید.

امام جمعه تفرش اضافه کرد: اگر کار فرهنگی در جامعه درست انجام شود بد حجابی ، بی نمازی ، منکرات و توطئه های دشمنان را خنثی می نماید زیرا فرهنگ ناشی از القائات بیگانگان، ماهواره ها و سایت های مخرب برخی از جوانان را به سمت انجام منکرات سوق می دهد.

حجت الاسلام مومنی اظهار کرد: اقتدار فرهنگی در هر جامعه ای حرف اول را می زند و اقتدار سیاسی، اقتصادی و سایر زمینه ها را به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی در زمان جنگ در ایران محقق شد و افراد خالصانه و برای خدا گام بر می داشتند و برای چشم و هم چشمی و مطرح کردن خود نبود و این اخلاصها زمینه سازپیروزی چشمگیر در جنگ شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس موسسه علمی و آموزشی رزمندگان تفرش به خبرنگار ما گفت : دانش آموزان راه یافته به طرح آیه های تمدن از طریق آزمون مبناءسال گذشته(سال تحصیلی( 92-93) نیاز به شرکت در آزمون  تعیین سطح ورود به طرح آیه های تمدن  را ندارند.


" حسین خلچانی " ادامه داد :
دانش آموزانی که تراز و رتبه تعین سطح را کسب کنند و عضو بسیج باشند با عنوان گروه الف در طرح آیه های تمدن سال تحصیلی 93 -94 تا آخرین مقطع   پذیرفته می شوند و ماهیانه  در یک آزمون آزمایش رایگان با بسته ها و کتب آموزشی و کمک آموزشی همراه با مشاوره گروهی و انفرادی با حمایت پشتیبانان همراه با لوایح و cd فشرده بهرمند خواهند شد .دانش آموزانی که رتبه لازم را  در آزمون مبناء کسب نکنند و عضو بسیج باشند  به عنوان گروه (ب) میتوانند با پرداخت 50 درصد از هزینه های تعلق گرفته به گروه الف (موارد ذکر شده ) به طرح آیه های تمدن راه یابند
و دانش آموزانی که در آزمون شرکت نکرده و موفق به شرکت در آزمون نشوند و عضو بسیج نباشند می توانند با پرداخت تمامی هزینه ها (صد در صد) از مزایای طرح آیه های تمدن در سال تحصیلی سال جدید با مراجعه به نمایندگی موسسه علمی و آموزشی رزمندگان تفرش بهرمند شوند .

 

وی تاکید کرد :  سوالات آزمون از تمامی کتاب های درسی هر پایه طراحی شده است.و هر دانش آموز می بایست دو سوم (2/3) مباحث هر کتاب را مطالعه کندو از 1/3 پایانی هر کتاب سوال طرح نشده است.



" خلچانی "  تاریخ برگزاری آزمون 93/2/4 به طور همزمان در سراسر کشور اعلام کرد و افزود :  در تفرش این آزمون با بیش از 130 دانش آموز در کلیه مقاطع که قبلا" در بسیج دانش آموزی مدارس ثبت نام کرده اند ، در آموزشگاه اسوه برگزار میگردد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفرش از بازدید 50 هزار مسافر نوروزی از این شهرستان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  ، ˈعلی حیدریˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت :از این تعداد 41 هزار نفر به چادر های جمعیت هلال احمر و 9 هزار نفر به کیوسک های میراث فرهنگی مستقر در ورودی شهرستان تفرش مراجعه و خواستار راهنمایی در خصوص مکان های گردشگری و آثار تاریخی این شهر شدند

وی با بیان این که شهرستان تفرش به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری سالانه پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است افزود:آرامگاه پروفسور حسابی، امامزاده محمد(جد مقام معظم رهبری)، پارک حکیم نظامی تفرشی و مجموعه تاریخی ششناو بیشترین آماز بازدید کنندگان را در ایام نوروز به خود اختصاص داده اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفرش افزود: ستاد تسهیلات شهرستان تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات مناسب مسافران نوروزی کرده است است و با توجه به بازدید های انجام شده مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده در سطح شهرستان رضایت داشته اند.

به گفته وی مسافران نوروزی شهرستان تفرش از شهرهای شیراز، اصفهان، کرمانشاه، قم کرمان، ازنا، بیرجند، اردبیل، سمنان ، همدان و شهرستان های استان مرکزی بوده اند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

زاوشی صنعت و معدن مرکزی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی از انجام ۱۴۸۵ مورد بازرسی از صناف تفرش در طرح نظارتی ویژه نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا زاوشی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازرسی های انجام شده در تفرش اظهار کرد: در این طرح نظارتی 37مورد پرونده در صنوف پوشاک، نانوایی ، حبوبات ، حمل و نقل ، لوازم خانگی و کیف و کفش به ارزش هشت میلیون و 640 هزار ریال شکیل شده است.

وی گرانفروشی، عدم درج قیمت و تعطیلی خود سرانه را از مهمترین تخلفات این صنوف عنوان کرد و افزود: مردم نیز 32 مورد شکایات از آژانس ها، لوازم خانگی، نانوایی، میوه فروشی، لوازم یدکی در این ایام داشته اند که 12مورد آن تایید و به اداره تعزیرات حکومتی تفرش ارجاع داده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی تصریح کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز از اول اسفند ماه سال 92 در تفرش آغاز و تا 16فروردین 93 ادامه داشته است.

وی با اشاره به بازرسی های انجام شده در زرندیه گفت: 524 بازرسی در تعطیلات نوروزی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شد.

زاوشی افزود: در این بازرسی ها 33 فقره پرونده تخلفاتی تشکیل و به تعزیرات حکومتی این شهرستان معرفی شد.

وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده را 22 میلیون ریال دانست و تصریح کرد: گرانفروشی، کم فروشی، صادر نکردن فاکتور و نداشتن برچسب قیمت از عمده ترین تخلفات صنفی صورت گرفته در این شهرستان بود.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی با اشاره به اهداف بازرسی های انجام شده گفت: هدف از بازرسی های انجام شده مهار قیمت ها و پیشگیری از انجام تخلفات صنفی بوده است.

وی افزود: بازرسی ویژه نوروز از واحدهای صنفی در این شهرستان با همکاری سه تیم از 15 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال انجام شد.

زاوشی تصریح کرد: حدود 1300 واحد صنفی در شهرستان زرندیه فعال است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش خواستار مشارکت خیرین در ساخت پایگاه امدادی گردنه گیان شد.

خبرگزاری فارس: ساخت پایگاه امدادی گردنه گیان تفرش نیازمند مشارکت خیرین است

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، مجید حسین‌جمال ظهر امروز در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی طرح ایمنی، سلامت و راهنمایی مسافران نوروزی اظهار داشت: احداث و راه‌اندازی پایگاه امدادی گردنه گیان که یکی از نیازهای اساسی و ضروری این شهر به شمار می‌رود، به شدت نیازمند مشارکت خیرین است که از خیرین خواهش داریم این جمعیت را در ساخت این پایگاه امدادی یاری رسانند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور موافقت خود را با ایجاد مرکز فیزیوتراپی در این جمعیت اعلام کرده، که ما هم تلاش داریم با فراهم‌سازی بستر و فضای مورد نیاز زمینه جذب تجهیزات مربوطه را مهیا سازیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش اظهار داشت: ایجاد این مرکز یکی از نیازهای ضروری هلال احمر بود که با راه‌اندازی آن خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه خواهیم داد.

حسین‌جمال در ادامه از خریداری یک دستگاه خودرو سنگین نجات پایگاه شهری خبر داد و بیان داشت: این خودرو اخیرا به جمعیت هلال احمر تفرش اختصاص داده شده که با پیگیری نمایندگان مجلس آن را تحویل گرفته‌ایم.

وی همچنین از راه‌اندازی واحد کنترل عملیات و سوله امدادی جمعیت همزمان با هفته هلال احمر خبر داد و بیان داشت: سوله امدادی هم اکنون احداث و آماده تجهیز و راه‌اندازی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت و راهنمایان مسافران نوروزی خاطرنشان ساخت: این طرح‌ها با مشارکت هشت اکیپ به اجرا درآمد و روزانه 22 نفر در اجرای این طرح مشارکت داشتند.

به گفته وی در طرح راهنمایی مسافران نوروزی به 2 هزار و 761 نفر و در طرح ایمنی و سلامت به حدود 500 نفر خدمات رسانی شده‌ است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:3 | نویسنده : میثم اله وردی |
تاريخ : برچسب:, | 23:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

یکی از مکانهای دیدنی شهرستان تفرش دهکده پزشکان (روستای دلارام ) در 5 کیلومتری شهر تفرش میباشد.

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

 

كوي باران:

واقع در 30 كيلومتري غرب تفرش – دهستان بازرجان و نزديكي روستاي كوريان بهشت گمشده - زيباي پنهان است. نام اين سنگها كونگلومر kongelomera و جنس آنها سيمان آهكي است آبي كه از قنات بالاي اين صخره ها سرازير مي شود باعث حل شدن آهك بين اين سنگها مي گردد كه نتيجه آن به وجود آمدن منافذ اين سنگهاست چون مسير جريان آب تو سطح اين سنگها مسدود مي شود به ناچار آب از منافذ ميان اين سنگ ها به بيرون جاري مي شود. اين صخره ها با گياه پرسياوشان فرش شده اند که گياه مناطق گرم و مرطوب است

پرسياوشان اگر چه به ظاهر تن پوش اين صخره هاست اما در خود دارو خانه بزرگي دارد، تب بر است و از دم كرده آن براي در مان زرد زخم، برونشيت، تنگي نفس و دردهاي معده و روده استفاده مي شود خواص پرسياوشان به اندازه اي زياد است كه عده اي معتقد مي توان آن را به ديگر كشورها صادر كرد

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار دیار آفتاب در تفرش  ، دره  آبكمر درقسمت جنوب شرق تفرش قراردارد .رودخانه آبكمركه ازكوههای گیان سرچشمه میگیردبا عبوراز این

 

دره وبا پیمودن مسیری 8كیلومتری وعبور از منطقه عبدل آبادونورآباد وارد شهر تفرش میشود قسمت  عمده این دره به موازات جاده جدیدتفرش میباشد

 


 

 

 

عمق دره دربعضی از نقاط نسبت به سطح جاده تا200متر  می رسدآب چشمه هاو آبشارها ی مختلفی از كوههای  مشرف به دره به آن اضافه می

 

شودكه میزان قابل  توجهی به آبدهی رودخانه می افزاید كه آب آن به مصرف زمینهای كشاورزی میرسد دره در برخی  ازنقاط صعب العبور میباشد ولی

 

وجود انواع درختان در آنجا مناظر بسیار زیبایی را پدید آورده است پیمودن مسیردره وتماشای مناظر بسیار زیبای آب ودرختان سرسبزوكوههای سربه فلك

 

کشیده خاطره ای بیادماندنی را برای علاقمندان طبیعت به همراه دارد .

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس اداره تبلیغات اسلامی تفرش  گفت : فاطمیه سند شیعه است و باید مانند عاشورا زنده  نگه داشته شود .


به گزارش پایگاه خبری تفرش "حجت الاسلام میثم فیروز جاهی " در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب در تفرش گفت  : حضرت مریم (ع) الگو زمان خودش بوده است ولی حضرت زهرا (س) الگو و اسوه برای تمام عصرها است .

وی در ادامه به برنامه های  اجرایی در ایام فاطمیه دوم در تفرش اشاره کرد و گفت : 7نفر مبلغ و 2نفر مبلغه از روز 10فرودین فعالیت خود را آغاز می کنند و تا پایان این ایام به معرفی شخصیت و فضایل و عزاداری حضرت زهرا (س) در مساجد شهر و روستا می پردازند .

" حجت الاسلام فیروز جاهی " خاطر نشان کرد : مراسم خطبه خوانی حضرت زهرا (س) در شب شهادت آن حضرت و با همت هیئت عزاداری فاطمیه  در حسینیه ششناو برگزار می شود .


وی حرکت دستجات عزاداری و زنجیر زنی مساجد در روز شهادت حضرت زهرا (س) از مساجد به سوی امامزاده محمد را از برنامه های دیگر این ایام اعلام کرد .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: دو نفر سارق طلا و زیورآلات پیرزن‌ها روز گذشته در شهرستان تفرش شناسایی و دستگیر شدند.

 خبرگزاری فارس: پایان سرقت‌های سریالی طلا و زیورآلات در تفرش

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، سیروس دالوند اظهار داشت: مأموران پلیس شهرستان تفرش از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 در جریان سرقت‌های سریالی طلا و زیورآلات قیمتی چند خانم مسن در سطح این شهرستان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: با اعلام این خبر تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان احتمالی آغاز و اقدامات فنی گسترده‌ای صورت گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش افزود: پس از تحقیقات گسترده، دو نفر سارق شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه هر دوی آنها در تفرش دستگیر شدند.

دالوند با اشاره به اعتراف سارقان به 6 فقره سرقت طلا در این شهرستان خاطر نشان کرد: ارزش زیورآلات سرقتی 55 میلیون ریال می‌باشد.

وی با بیان اینکه اموال مسروقه از محل اختفای سارقان کشف و پس از شناسایی به مالباختگان تحویل داده شد اظهار داشت: دو نفر متهم نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شهرستان تفرش استان مرکزی از جمله سرزمین های کهن و با پیشینه تاریخی است که مهد هزاران نفر از مشاهیر و اندیشمندان تاریخ ایران، در ایام نوروزی میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است.

تفرش

 

 

به گزارشپایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم از تفرش، شهرستان تفرش با مرکزیت شهر تفرش از شمال به شهرستان ساوه از جنوب و جنوب شرق به شهرستان آشتیان و فراهان از شرق به استان قم و از غرب و جنوب غرب به شهرستان کمیجان محدود شده  و ارتفاع این شهرستان از سطح دریا 1900متر بوده و تا مرکز استان 90 کیلو متر فاصله دارد و این شهرستان دارای یک بخش مرکزی  ودهستانهای رود بار، بازرجان، خرازان و کوه پناه است.

ارتفاع زیاد و کوهستانی بودن این شهرستان سبب به وجود آمدن زمستانهای سرد و تابستانهای معتدل در این شهرستان شده و به طور کلی خصوصیت اقلیمی آن وجود تابستانهای معتدل و خنک در منطقه است.

شهرستان تفرش منطقه ای کوهستانی با ارتفاع نسبتا زیاد بوده و سمتهای جنوبی، شرقی و غربی آن را ارتفاعات بیشتر از 2500 متر احاطه نموده که مهمترین ارتفاعات آنرا کوههای امجک تشکیل می دهد و از شهر تفرش به سوی شمال و ساوه از ارتفاع کوه هاکاسته می شود.

 

 

کوی باران، منطقه خانک و روستای هدف شهرستان تفرش، روستای سرآبادان که در 25 کیلومتری شمال شرقی شهر تفرش قرار دارد مناطق نمونه گردشگری این شهرستان است.

از جاذبه های طبیعی تفرش، دره های مصفا و خوش آب و هوای آن بوده که این دره ها در سطح منطقه تفرش متعدد بوده و هر جا نامی بر آن نهاده مانند دره ویژه، بدر، فرک، وستان. این منطقه به سبب وجود درختان بادام و انواع میوه و گردو بیشه ای مصنوعی را می ماند که زیر پوشش سفیدی از شکوفهای درختان بادام منظره کم نظیررا ترسیم می کند.

آب و هوای مناسب، معتدل و مفرح فصول بهار و تابستان از دیگر ویژگیهای طبیعی جذاب منطقه تفرش به حساب می آیدکه در تپه گیان در مسیر ساوه - تفرش، تغییر آب و هوای گرم به هوای معتدل به خوبی احساس می شود و با چمن زارها و درختان بید تفرجگاه بسیار مناسبی را به وجود می آورد.

مشاهیر علمی ،ادبی،فرهنگی:

پروفسور سیدمحمود حسابی (پدر علم فیزیک ایران)، دکترپارسا ( پدر علم گیاه شناسی ایران)، توران میرهادی (اولین دندانپزشک ایران) ، شیخ طبرسی (دانشمند بزرگ ایرانی) ابوالقاسم سحاب  (پدر جغرافیای ایران) حکیم نظامی تفرشی، حسینعلی نکیسا (استاد آواز و موسیقی ایران)، فتحعلی واشقانی، فروغ فرخزاد، میرغلام تفرشی، میر مصطفی تفرشی از مشاهیر علمی ،ادبی،فرهنگی شهرستان تفرش است.

روستای سرآبادان: از توابع بخش مرکزی شهرستان تفرش در 25 کیلومتری شمال شرقی شهر تفرش قرارداد. این روستا از شمال غربی به کوه پیر و از شرق به شانک کوه و از جنوب به کوه پال میل محدود می شود. شهرستان تفرش یکی از شهرهای تاریخی و با سابقه استان مرکزی است.

روستای سرآبادان با توجه به موقعیت آن، که در حومه شهر تفرش استقرار یافته یکی از همان روستاهای بسیار قدیمی است و پیشینه تاریخی به نسبت طولانی داشته که مردم روستای سرآبادان به زبان فارسی سخن گفته و مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.

پوشش گیاهی دشت های اطراف روستا، باغات میوه و حیات جانوری از جاذبه های طبیعی روستاست.

برگزاری مراسم جشن کوسه، جشن سده، و تخم مرغ بازی از ویژگیهای فرهنگی این شهرستان است.

روستای خانک: با فاصله 35 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته و مسیر منتهی به روستا با جاذبه های فراوان طبیعی، زیبایی های منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارد.

این روستا با بافت زیبایی به رنگ قهوه‌ای در میان انبوهی از درختان گردو جلوه دیدنی داشته و کاروانسرای سنگی روستا از قدمت روستا نشان دارد.

منطقه کوی باران: این منطقه تا مرکز شهرستان 10 کیلومتر فاصله دارد و منطقه کریان تفرش با وسعت 5 هکتار از جمله جاذب گردشگری شهرستان تفرش است.

آب معدنی گراو: چشمه گراو به فاصله 5 کیلومتری شهرستان تفرش بین دو روستای کبوران وطرلان واقع گردیده و آب این چشمه معدنی و دارای خواص درمانی است.

گراو متشکل از چند قسمت در سطح زمین بوده که از آن جا به حالت جوشش از سطح زمین خارج شده و در یک قسمت نیز آب همراه گاز کربنیک فراوان از منفذی خارج می شود.

آثار به جا مانده در اطراف چشمه ((یک چهار دیواری))، نشان می دهد که به طور گسترده به عنوان حمام از آن استفاده می شده است.

آب گراو تفرش آب معدنی کربناتة مخلوط است که به نسبت بصورت تقریبی مساوی یونهای سدیم و کلسیم در آن یافت می شود.

رودخانه تفرش( آب کمر): این رودخانه از بلندی های گیان و عبدا ... سرچشمه گرفته که در گذر از مناطق مختلف آنرا به اسامی محل چون خلجان و آب کمر می نامند.

این رودخانه از شمال خاوری بازرجان و دادغان و غرالدین گذشته و در جلایر با رودخانه قره چای یکی می شود.

غار علی خورند: این غار در فاصله 500 متری روستای کوهین واقع شده است.

پارک حکیم نظامی تفرش، چاه آب فشان تفرش و آبشار قطره باران تفرش از دیگر آثار تاریخی این شهرستان است.

جاذبه های تاریخی و فرهنگی:

مسجد ششناو، آب انبار بلور، تکیه زاغرم، قلعه حیدری، آرامگاه امامزاده محمد (ع)، خانه عباسقلی خان میر پنچ، امامزاده سر آبادان، امامزاده اسماعیل روستای فسیجان، امامزاده شاهوارق و بقعه امامزاده مهدی ملقب به ابوالعلی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این شهرستان به شمار می رود.

صنایع دستی شهرستان تفرش:

دستبافتهای سنتی (قالی بافی، گلیم بافی)رودوزیهای سنتی  (درویش دوزی یا تفرشی دوزی)، آثار چوبی (منبت و کنده کاری روی چوب، معرق کاری، آثار فلزی (مسگری،سفیدگری، قلم زنی، چاقوسازی) آینه کاری از صنایع دستی شهرستان تفرش به شمار می آید.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

چشمه آب معدنی گراو و یا به قول خود تفرشی ها گررو، از دیگر جاذبه های گردشگری تفرش است که در 5 کیلومتری غرب تفرش و در محلی به نام تخته شور قرار دارد .

به دلیل آهکی بودن کوههای اطراف، آب این چشمه از نوع معدنی بی کربنات است که به صورت مساوی یون سدیم و کلسیم در آن یافت می شود . از ویژگیهای این چشمه تاثیر آن بر روان شدن جریان خون در بدن، قرمزی پوست، آرامش عمومی بدن و آهسته شدن نبض است.

آب این چشمه در حالت عادی قابل نوشیدن نیست ، اما تصفیه شدنی است که در آن صورت باعث کاهش قند خون ، افزایش ترشحات بدن و بهبود هضم غذا می شود . حمام کردن در آب این چشمه هم برای سلامتی انسان مفید است، چرا که باعث باز شدن رگ های بدن، افزایش ادرار و میزان اکسید اسیون گوگرد در بدن می شود.

آثار به جای مانده در اطراف این چشمه خبر از حمامی می دهد که روزگاری از آن برای درمان برخی از درد ها استفاده می شده است. اما افسوس که این داروخانه بزرگ به دلیل بی توجهی های ما در شرف ورشکستگی است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:11 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

تفرش، انگشتری هزار نگین، نشسته در دل کوهساران.این چنار پیر شاهد بنای تکیه ای است بنام تکیه شش ناو.در اواخر دوره قاجاریه به سال 1293 هجری-قمری در کنار مسجد ومنار بجا مانده از دوران سلجوقی تکیه ای بنا شد ، تاهرساله در روزهای سوگواری محرم پذیرای مردم سوگوار و برپایی مجالس تعزیه خوانی وعزاداری سالار شهیدان باشد.تکیه شش ناو دارای پلانی مستطیل شکل است، در دوطبقه وازهر سمت راه به گذرگاههای عمومی دارد، سکوهای ضلع شمال در اختیار بانوان است.نسخ برنامه های تعزیه گاه سینه به سینه ویا دست به دست تا به امروز امتداد یافته است و همگی سرشار از آرایه های زیبای ادبی و اشعار شاعران گذشته است. تعزیه تنها نشاندهنده یک حادثه یا روایت یک رخداد مذهبی نیست، بلکه محور اصلی آن نمایش پایداری و ایستادگی در برابر ظلم و جور است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

تفرش در اصل بنام تبرس و به معنای سرزمین بلند، دژیست مستحکم و جلگه ایست محصور در کوه های بلند.

خلچان به معنای نزدیک دامنه کوهستان، نام محله ایست در مرکز بافت قدیم تفرش و تکیه ایست به همین نام که به سال 1317 هجری قمری بنا شده شد.

تکیه خلچان در طرح کلی ، مستطیل شکل بوده و حجره هایی در اطراف آن در دو طبقه برای تماشای تعزیه مردم تعبیه شده است.

سقف تکیه نیز همانند تکیه های قدیم به عنوان سمبلی از خمیه های کربلا ، شیبدارو شیروانیست. و برای پوشاندن چوب های قطور خرپاهای شیروانی با سقف زیبا و کاذب پوشانیده شده است.

کتیبه های معرق به خط استادان برجسته ، استاد واشقانی و استاد رضوانی است. که با تمام وجود هنر خود را خالصانه و مشتاقانه به درگاه ایزدی تقدیم نموده اند.

همه جا پرچم سبز و سیاه، عزای سالار شهیدان بر در دیوار نمایان است و بدینسان تکیه تن پوش سیاه می گردد.

کلمات کلیدی:

 

 

Khalachan's Tekyeh of Tafresh

At first the name of Tafresh was tabress it was mean high territory. Tafresh is a stable castle and a plain which is surrounded by the high mountains.

Khalachan means near to highland foot, it is the name of an old quarter at the center of Tafresh and also there is a Tekyeh in this name which was built in 1317 lunar hegira.

As a whole design Khalachan's Tekyeh is rectangle form and there are cells around the Tekyeh in its both floors for watching miracle play.

The roof of this Tekyeh is declivity and gable roof shape such as old tekyeh which is symbol of Kerbela's tents. The gable roof was roofing by beautiful and false roof in order to cover the thick wooden roof –truss.

The hand writings of epigraphs belong to Vasheghani and Rezvani who are known calligraphers that they give their arts to God sincerely and eagerly.

All over the wall are covered by the black and green flags and to this way tekyeh was clothed by black flags.

Key word:

Tafresh - Khalachan's Tekyeh of Tafresh- mountain – Tekyeh

-

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش, تکیه,خلچان ,خیمه های کربلا,پایگاه خبری تفرش, | 11:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

 

 

در يكي از كوچه باغهاي محله آب دكان تفرش بقاياي خانه اي متعلق به دوره قاجار که 200 سال قدمت دارد وجود دارد كه به نام خانه ميرفخرائي معروف مي باشد و در فهرست آثار ملي ايران با کد 4877 و در تاريخ 19/12/1380 به ثبت رسيده است.

منزل فوق از سه بخش حياط واحدهاي معماري پيرامون حياط و قطعه باغي تشكيل يافته و داراي دو درب اصلي در دو جهت شمال و غرب مي باشد.

از در شمالي ميتوان به طور مستقيم به حياط وارد شد كه در سه سوي شرق غرب و جنوب آن واحدهاي مسكوني و خدماتي قرار گرفته اند هيچ يك از ساختمانها و واحدهاي مذكور از نظر طرح نقشه و نماي دروني وبيروني نسبت به يكديگر تشابه ندارند طبقات همكف و اول ظرف شرق بنا از اتاقها و حجره هايي تشكيل شده است.

از در سمت غرب بنا مي توان وارد دالاني شد كه مسير اصلي ورود به داخل منزل مي باشد. از همين مكان و از طريق يك گذر به درون باغ گام گذاشت محوطه باغ در ضلع جنوبي منزل قرار داشته و توسط ديوارهاي خشتي و گلي محصور شده است.

در ضلع جنوب و جنوب شرقي بقاياي اتاقهاي نشيمني يك برج و در كنار آن اتاق پذيرايي مشاهده مي شود راه ورود به برج و اتاق پذيرايي از طريق دالاني كوتاه و راه پله اي ميسر مي شود. در سمت غرب حياط بقاياي ايواني وجود دارد كه رابط بين اتاقهاي مجاور مي بوده است سقف اين قسمت با تيرو پرتو و به شيوه توفال كوبي ساخته شده اند كه در روي توفالهاي اتاق مجاور ايوان سوره توحيد و تعدادي نام اشخاص و همچنين تاريخ 1278 با مركب مشكي به رشته تحرير در آمده است.

تزئينات بناي فوق شامل گچبري نماي داخلي تعدادي از اتاقها شامل دور طاقچه ها دور بخاريها و جرزها مي باشد.

همچنين از چوب نيز به عنوان آرايه به روش توفال كوبي در سقفها استفاده شده و از آجر به شيوه خفته و راسته در نماي بروني ساختمان واقع در شرق حياط بهره برده اند. بناي فوق منتسب به جد پدري مقام معظم رهبري مي باشند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:58 | نویسنده : میثم اله وردی |