خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی گفت: خشكسالی شدید امسال زیستگاه های طبیعی و حیات وحش استان مركزی را در معرض خطر جدی قرار داده است.

 

انصاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: كاهش بارش موجب شده تا پوشش گیاهی در مناطق زیستگاهی و مراتع كاهش محسوسی داشته باشد و بسیاری از منابع موجود در مناطق تحت پوشش نیز خشك و یا كم آب شده است.

وی اظهار كرد: از دو ماه گذشته آبرسانی با تانكر به زیستگاه های حیات وحش استان آغاز شده اما به دلیل كمبود خودروهای آبرسان، ارائه خدمات در تمامی مناطق به صورت همزمان وجود ندارد.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی بیان كرد: محیط زیست استان حداقل به دو تانكر آبرسان دیگر برای زیستگاه ها نیاز دارد كه هر دستگاه دو میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

انصاری بیان كرد: كم آبی و نبود منابع غذایی لازم موجب می شود كه گونه های جانوری استان به زیستگاه های استان های دیگر مهاجرت كنند.

وی تصریح كرد: متاسفانه درحال حاضر دام موجود در مراتع استان چهار برابر ظرفیت چرا می كنند كه این موضوع نیز با شرایط خشكسالی موجود، تهدیدی جدی برای تنوع گونه های گیاهی استان محسوب می شود و ذخایر غذایی حیات وحش را از بین می برد.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی عنوان كرد: تغییر كاربری اراضی ، آتش سوزی در مراتع و كم آب شدن تالاب میقان و منابع آبی دیگر استان موجب تشدید پدیده ریزگردها نیز می شود.

12 و نیم درصد از مساحت استان مركزی در قالب 11 منطقه تحت مدیریت زیست محیطی قرار دارد.

در حال حاضر دو منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراك و الوند خمین، دو پناهگاه حیات وحش راسوند شازند و جاسب دلیجان، شش منطقه شكار ممنوع شامل بازرجان تفرش، كلاهه آشتیان، چال خاتون شازند، پلنگاب خنداب، خرقان زرندیه و تالاب میقان و اثر ملی طبیعی غار نخجیر استان مركزی تحت مدیریت زیست محیطی هستند./س

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراک - خبرگزاری مهر: بیش از دو هزار مسجد استان مرکزی و مصلاهای این استان و 800 روستای استان مرکزی شاهد برگزاری نماز عید فطر بود و دهها هزار نماز گزار شکرانه یک ماه بندگی و میهمانی خداوند کریم را در کنار هم برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از دو هزار مسجد استان مرکزی و مصلاهای این استان و 800 روستای استان مرکزی شاهد برگزاری نماز عید فطر بود و دهها هزار نماز گزار شکرانه یک ماه بندگی و میهمانی خداوند کریم را در کنار هم برگزار کردند.

گزارش های خبرنگاران مهر در سراسر استان مرکزی حکایت از بلوغ دینی مردمی دارد که تا خود را شناختند ماه رمضان را تکریم داشتند و به جان و دل بر سر سفره خداوندی نشستند.

امروز تصویر غالب استان مرکزی تصویر مردان و زنان سجاده به دستی بود که به برکت یک ماه روزه داری به سمت مساجد و مصلاها در حرکت بودند.

در نماز عید فطر تفاوتی بین غنی و فقیر نیست و چونان روز محشر همه در کنار هم، در مقابل خداوند سر تعظیم فرد آوردند و قنوت شکر و سجده بندگی خواندند.

در اراک، ساوه، خمین، شازند، تفرش، آشتیان، کمیجان، محلات، دلیجان، خنداب، زرندیه، و دهها شهر و صدها روستای استان مرکزی، بیش از یک میایون نمازگزار نماز عید فطر را برگزار کردند.

در خطبه های این نماز امامان جمعه ضمن تقدیر از مردم برای حضورپرشور در راهپیمایی روز قدس، بر حفظ دساوردهای ماه مبارک رمضان، هوشیاری، مصرف کالاهای ایرانی، توجه به اقتصاد مقاومتی، تلاش مسئولان برای کاهش تورم قیمت کالاها و شناخت توطئه های دشمنان تاکید کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت:روز جهانی قدس عامل مهمی در بیداری اسلامی در جهان است كه هر سال باشكوه تر ازسال های گذشته و در كشورهای بیشتری برگزار می شود.

روزجهانی قدس عامل مهمی دربیداری اسلامی  است

عباس صلاحی، روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام راحل با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس، توجه بیشتر ملت های مسلمان و آزادی خواهان جهان را به خطر وجود رژیم اسرائیل غاصب جلب كرد.

وی ادامه داد:روز جهانی قدس و راهپیمایی این روز عظیم به یك مراسم جهانی تبدیل شده به گونه ای كه نظام سلطه و استكبار جهانی از نام آن وحشت دارند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان بیان كرد: مسلمانان با شركت گسترده در راهپیمایی بزرگ روز قدس ، به دنیا ثابت می كنند كه خواهان استقرار خداپرستی در جهان هستند و از ظلم و ظالم بیزارند.

وی اضافه كرد: وجود اسرائیل غاصب برای پایداری صلح جهانی خطری جدی و تهدیدی مهم است كه امام راحل سال ها پیش از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی این موضوع را بارها مطرح كرده بود.

صلاحی اظهار داشت: اسرائیل با تشدید جنایت های خود قصد دارد با ترساندن سایر كشورها به اهداف شوم خود در زمینه براندازی اسلامی و كشتار مسلمانان دست یابد.

وی عنوان كرد: مردم آگاه و ولایت مدار ایران اسلامی با شركت در راهپیمایی روز قدس به دنیا ثابت می كنند پس از سی و سه سال از عمر با بركت انقلاب اسلامی، به آرمان ها و اهداف امام راحل پایبند و خواهان آزادی قدس شریف از دست اسرائیل غاصب هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مظلوم فلسطین برای آزادی قدس شریف و سرزمین مسلمانان از وجود اسرائیل غاصب، هر روز شهیدانی را تقدیم می كنند بنابراین دفاع از آنان وظیفه ای انسانی و دینی است كه ملت رشید ایران اسلامی در این عرصه در دنیا پیشتاز است.

وی ادامه داد: رژیم های فاسد و حامی تروریسم باید بدانند كه جایگاهی ندارند و ملت های بیدار اسلامی امروز نهضتی را آغاز كرده اند تا زمینه ایجاد حكومت عدل الهی را فراهم كنند و در این راه هراسی از تروریسم بین المللی و صهیونیسم ندارند.ك/3

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.


خدایا روزى كن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن كارهاى مرا از سختى به آسانى و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بار گران را اى مهربان به بندگان شایسته خویش.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

9.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْكوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.


خدایا قرار بده كوشش مرا در این ماه قدردانـى شده و گناه مرا در این ماه آمرزیده و كردارم را در آن مورد قبول و عیب مرا در آن پوشیده‌اى شنواترین شنوایان.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

خبرگزاری فارس: تذکرات کتبی امروز نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز چهارشنبه از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

خجسته نماینده همدان به وزیر امور اقتصاد و دارایی پیرامون ضعف مدیریت در کنترل قیمت ارز و جلوگیری از قیمت اقلام و کالاهای اساسی تذکر داد.

ندیمی نماینده لاهیجان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در خرید تضمینی برگ سبز چای و حل مشکل کارخانه‌داران و به وزرای امور اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت پیرامون جلوگیری از واردات خودروهای لوکس جهت حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی تذکر داد.

دستغیب نماینده شیراز به وزیر راه و شهرسازی پیرامون ضرورت مقاوم‌سازی مسکن‌ روستایی، به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اقدام لازم در خصوص وارد کردن محصولات ارگانی در سبد معرفی خانوار تذکر داد و خواستار توضیح وزیر نیرو پیرامون علت عدم توجه مسئولان به نوسازی شبکه‌های فرسوده آب شد.

برومند داش‌قاپو نماینده پارس‌آباد به وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص ضعف مدیریت در اداره دارایی‌ استان اردبیل تذکر داد.

عمرانی نماینده سمیرم به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون عدم پوشش مخابره‌ای در اغلب روستاها و جاده‌های شهرستان سمیرم تذکر داد.

فیروزی نماینده نطنز و بخش قمصر به وزیر کشور در خصوص جلوگیری از سرقت احشام در شهرستان نطنز و بادرود تذکر داد.

شریعتی نماینده بهبهان به وزرای امور اقتصاد و دارایی و نفت پیرامون جلوگیری از تعطیلی پالایشگاه گاز بیدبلند سپهر 2 تذکر داد.

لاهوتی نماینده لنگرود به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در پرداخت مطالبات چایکاران تذکر داد.

قادری نماینده شیراز به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیرامون تسریع در حل مشکلات شهرک کوثر نیروی هوایی شیراز تذکر داد.

بزرگواری نماینده کهکیلویه به رئیس‌ جمهور در خصوص دستور اجرای مصوبه هیئت وزیران در خصوص حذف و فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه یافته تذکر داد.

هاشمی نخل ابراهیمی نماینده میناب به رئیس‌ جمهور در خصوص پرداخت فوق‌العاده بدی آب و هوا و حق مرزی به کارکنان استان هرمزگان و به وزیر امور اقتصاد و دارایی پیرامون اجرای مصوبه هیئت وزیران در خصوص افزایش وام مسکن مهر به مبلغ 300 میلیون ریال در استان هرمزگان تذکر داد.

رزم نماینده کرمانشاه به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از واردات ذرت دانه‌ای به کشور تذکر داد.

نوری نماینده شوش خواستار توضیح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص علت عدم اجرای مصوبات سفز استانی هیئت وزیران در راه‌اندازی بیمارستان تأمین اجتماعی شوش دانیال (ع) تذکر داد.

آشوری نماینده فومن به وزیر نیرو پیرامون تسریع در انجام مناقصه طرح احداث سد لاسک شهرستان شب تذکر داد.

حسینی و علی‌پور نمایندگان قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار به وزیر بهداشت در خصوص تجهیز بیمارستان شهدا و به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیرامون تسریع در افتتاح بیمارستان تأمین اجتماعی پل‌سفید شهرستان سوادکوه تذکر دادند.

بخشایش، طباطبایی و نیروی نمایندگان اردستان، نائین، خور و بیابانک و نطنز به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در ترمیم آسفالت بزرگراه کاشان ـ بادرود ـ اردستان نائین تذکر دادند.

تابش، مصباحی‌مقدم، مطهری، قاضی‌پور، محجوب، سبحانی‌فر، نادران، جعفرزاده، دستغیب، موسوی لارگانی، امیری،‌ حیدری،‌ املشی،‌ توکلی، عزیزی، جلیلی، جعفری، خلخالی، قاضی‌زاده، هاشمی، آشوری، پورمختار، فتاحی، زارعی، بیگی، رجایی، اسدی و جهانگیرزاده نمایندگان کشور به وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امور خارجه در خصوص پیگیری دریافت غرامت عدم تهدید سامانه موشکی S300 از کشور روسیه برای پاسخ قاطع به اظهارات غیرمسئولانه مسئولان کشور روسیه تذکر دادند.

تابش، رجایی، قاضی‌پور، فتحی‌پور، حسینیان، مصباحی‌مقدم، فتاحی، اسدالهی، موسوی لارگانی، هاشمی، آقایی، جلیلی، محمدی، جهانگیرزاده، زارعی، نوباوه، زمانیان، جعفری، ثروتی، اسفنانی، اسدی، بزرگواری، ندیمی، عزیزی، لاهوتی، هاشمی نخل، محجوب، بشیری، سبحانی‌فر، قاضی‌زاده، هاشمی، املشی، جعفرازده، دستغیب، منظره توکلی، عزیزی، پورمختار، بیگلری، آشوری، شوشتری و حیدرپور به وزیر دادستری در خصوص تسریع در تعقیب و برخورد قضایی با عاملان قتل سرمحیط‌بان منطقه لشکر شهرستان ملایری تذکر دادند.

عثمانی نماینده بوکان به وزیر نفت در خصوص حل مشکل گازرسانی شهرستان بوکان و به وزیر راه و شهرسازی پیرامون تسریع در ترمیم جاده سد شهید کاظمی بوکان تذکر داد.

حسینی نماینده قصرشیرین به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص تسریع در پاکسازی کامل میادین مین در مرزهای شهرستان قصرشیرین، به وزیر جهاد کشاورزی پیرامون حل مشکلات ناشی از اقدامات اداره‌کل شیلات کرمانشاه، به وزیر نفت در خصوص تسریع در اجرای طرح گازرسانی شهرستان قصرشیرین سرپلذهاب، به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در اجرای طرح بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی کشاورزان شهرستان سرپل ذهاب تذکر داد.

پیرمؤذن نماینده اردبیل به وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت پیرامون تسریع و تشویق در صادرات محصولات مازاد سیب‌زمینی تذکر داد.

هاشم‌زهی نماینده نهبندان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در حل مشکلات کشاورزان ناطق نهبندان و سربیشه استان خراسان جنوبی تذکر داد.

عالی نماینده زابل خواستار توضیح وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص علت عدم اجرای طرح خانه کبدی سیستان، بررسی علل افت کمی و کیفی کشتی کبدی قهرمانی سیستان، علت عدم اجرای طرح خانه کشتی زابل و علت انتصاب مدیران غیرورزشی شد و در ارتباط با تسریع در اجرای طرح استخر آقایان زابل، تسریع در اختصاص اعتبارات ورزش کبدی سیستان تذکر داد.

سنایی نماینده نهاوند به وزیر بهداشت پیرامون تسریع در بازسازی ساختمان‌های مراکز بهداشت و درمان شهری و روستایی نهاوند و به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیرامون تأمین کادر بهداشتی و درمان درمانگاه تأمین اجتماعی نهاوند تذکر داد.

نقوی حسینی نماینده ورامین به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در اجرای طرح احداث بیمارستان قرچک تذکر داد.

عزیزی فارسانی نماینده فارسان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون تسریع در حل مشکلات تلفن ثابت و همراه روستای صالح شهرستان کوهرنگ و به وزیر نیرو پیرامون تسریع در پرداخت مطالبات مردم منطقه بیرگان ناشی از فروش املاک مسکونی و زراعی جهت احداث سد تذکر داد.

جدگال نماینده چابهار به رئیس ‌جمهور پیرامون جذب نیروهای غیربومی توسط مدیریت عامل منطقه آزاد شهرستان چابهار تذکر داد.

فریدونی نماینده فیروزآباد به وزیر ارتباطات و فناری و اطلاعات در خصوص جلوگیری از اجرای طرح تعدیل نیروی کارگزاران مخابرات استان فارس به ویژه فیروزآباد، قیروکازرین و فراشوند تذکر داد.

سجادی نماینده فریمان و سرخس به وزیر راه و شهرسازی پیرامون اجرای مصوب هیئت وزیران در خصوص انتقاد قرارداد مستقیم با کارکنان رسمی راه‌آهن سرخس تذکر داد.

خجسته نماینده همدان به وزیر نفت پیرامون استفاده مدیران کارآمد و ارزشی در مدیریت‌های وزارت نفت تذکر داد.

طیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر امور خارجه پیرامون اظهارات مغایر با نظام در سفرهای اخیر به ترکیه و عربستان سعودی تذکر داد.

کاشانی نماینده زاهدان به وزیر نیرو پیرامون تسریع در پرداخت قیمت خرید تضمینی برق از شرکت خصوصی در زاهدان تذکر داد.

حسینی، کاشانی و عالی نمایندگان زابل، زهک و زاهدان خواستار توضیح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیرامون علت عدم انتخاب مدیر کارآمد در اداره‌کل کار، تعاون، رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان شدند.

صرامی، منصوری، حسینی،‌ فولادگر، موسوی لارگانی، کامران، حیدرپور و سالک نمایندگان خمینی‌شهر، لنجان، زابل، اصفهان، فلاورجان، شهررضا و دهاقان به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیرامون تسریع در حل مشکلات مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی فولاد ذوب آهن تذکر دادند.

دستغیب نماینده شیراز به وزیر کشور در خصوص تسریع در اجرای قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیرامون تسریع در حل مشکلات بیمه و بازنشستگی کارگران شرکت مخابرات راه دور IPI تذکر داد.

عثمانی نماینده بوکان و جهانگیرزاده نماینده ارومیه به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در احداث سیلوس 70 هزار تنی بوکان و به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون حل مشکلات کارگزاران مخابرات روستایی آذربایجان غربی تذکر دادند.

طبیب‌زاده نماینده تهران به رئیس‌ جمهور پیرامون برگزاری مراسم افطاری توسط وزارتخانه و سازمان‌های دولتی و اهدای هدایا به نمایندگان از پول بیت‌المال تذکر داد.

سودانی نماینده اهواز به وزیر نیرو پیرامون تأمین آب کشاورزی در حمیدیه اهواز تذکر داد و همچنین خواستار توضیح وزیر نیرو در خصوص علت قطعی مکرر و فشار ضعیف آب مشترکان خانگی در تعدادی از محلات اهواز و توضیح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون توضیح  علت حذف سهیمه‌ خواهران در 45 رشته تحصیلی دانشگاه پیام نور در استان خوزستان شد.

لاهوتی نماینده لنگرود به رئیس‌ جمهور پیرامون تسریع در پرداخت مطالبات چایکاران تذکر داد.

صلاحی نماینده تفرش به وزیر کشور در خصوص ارتقای بخش خنجین و روستای تلخا از نظر تقسیمات کشوری، به وزیر ورزش و جوانان در خصوص احداث سالن ورزشی در خنجین فراهان و به وزیر کشور در خصوص تأمین پاسگاه انتظامی بخش خنجین فراهان تذکر داد.

دامادی نماینده ساری به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در حل مشکلات مسکن مهر شهرستان ‌ساری، حل مشکل جاده فیروزکوه ـ ساری و حل مشکل ترافیک و تردد ماشین‌های سنگین در جاده گوهرباران تذکر داد.

جدگال نماینده چابهار به وزیر کشور پیرامون توضیح در خصوص علت عدم سوخت‌رسانی به مینی‌بوس‌های خطی تذکر داد.

جدگال نماینده ممسنی به وزیر راه و شهرسازی پیرامون توضیح در خصوص علت توقف عمران جاده اقلید از طرح‌های مهرماندگار تذکر داد.

فیاضی نماینده نور به وزیر آموزش و پرورش در خصوص جلوگیری از جو غیرقانونی 5 هزار مربی قرآنی در سطح مدارس کشور تذکر داد.

موسوی‌اصل نماینده گرمی به وزیر نیرو پیرامون تسریع در ساخت سد در شهرستان گرمی‌ به ویژه رودخانه مشترک ایران و آذربایجان تذکر داد.

ثروتی نماینده بجنورد به رئیس ‌جمهور پیرامون تسریع در تعیین تکلیف معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی رئیس‌ جمهور تذکر داد.

رستمیان نماینده دامغان به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون سوءمدیریت در کارخانجات شهرستان دامغان تذکر داد.

ندیمی نماینده لاهیجان به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون پیگیری مصوبات کارگروه ویژه ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری در استان گیلان تذکر داد.

عالی نماینده زابل خواستار توضیح وزیر جهاد کشاورزی پیرامون علت عدم خرید به موقع گندم از کشاورزان سیستان شد و به رئیس‌ جمهور در خصوص صدور دستور استخدام نیرو در شهرستان زهک و هیرمند تذکر داد.

رجبی نماینده مینودشت به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در اجرای طرح‌های آبخیزاداری و احداث جاده در شهرستان‌های مینودشت کلاله و مراغه‌تپه تذکر داد.

سامری نماینده خرمشهر به وزیر ورزش و جوانان در خصوص ضرورت ساخت ورزشگاه جدید در شهرستان خرمشهر تذکر داد.

بشیری نماینده پاکدشت به وزیر نیرو در خصوص تسریع در اقدام لازم جهت جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی و صنعتی به ماملو تذکر داد.

دهدشتی و سامری نمایندگان آبادان و خرمشهر خواستار توضیح وزیر راه و شهرسازی پیرامون علت لغو پروازهای مسیر تهران ـ آبادان و بالعکس در روزهای اخیر شدند.

هاشم زهی نماینده نهبندان به رئیس ‌جمهور در خصوص تسریع در گازرسانی در شهرستان نهبندان تذکر داد.

کارخانه نماینده همدان به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص جلوگیری از افزایش بی‌رویه بانک‌های خصوصی جدید در سطح کشور تذکر داد.

صرامی نماینده خمینی‌شهر خواستار توضیح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت عدم پرداخت مزایای درمان جانبازان شاغل و بازنشسته و توضیح رئیس ‌جمهور پیرامون علت عدم پرداخت سهم توسعه شبکه و زیرساخت آب و فاضلاب از محل هدفمندسازی یارانه‌ها شد و به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیرامون جلوگیری از به‌کارگیری افاغنه در انواع مشاغل تذکر داد.

مددی نماینده میانه به رئیس ‌جمهور پیرامون تسریع در ارتقا و بهینه‌سازی فرستنده‌های رادیو و تلویزیون در ایستگاه میانه تذکر داد.

احمدی نماینده دهلران خواستار توضیح وزیر کار، تعاون و رفاه، اجتماعی پیرامون علت ضعف و ناکارآمدی در ارائه خدمات جامعه معلولان استان ایلام به ویژه شهرستان دهلران، آبدانان و درودشهر همچنین خواستار توضیح وزیر راه و شهرسازی پیرامون علت ضعف مدیریت در طرح‌های راه‌سازی جنوب استان ایلام شد.

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از افزایش مجدد قیمت لبنیات از جمله شیر، به وزیر نیرو در خصوص علت عدم مدیریت صحیح منابع آب استان اصفهان و عدم توجه به تأمین آب کشاورزی، به وزیر بهداشت در خصوص لزوم مقابله قاطع و مؤثر باید پدیده زیرمیزی در جامعه پزشکی و به وزیر ورزش و جوانان در خصوص لزوم تقدیر شایسته از سرمربی موفق تیم ‌ملی کشتی فرنگی کشور بابت کسب نتایج درخشان در المپیک تذکر داد.

پورمختار نماینده بهار به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص صدور مجوز صادرات سیب‌زمینی و درنظر گرفتن مشوق‌های صادراتی تذکر داد.

قاضی‌پور و جهانگیرزاده نمایندگان ارومیه به رئیس ‌جمهور پیرامون اعلام عزای عمومی به دلیل کشته‌شدگان زلزله آذربایجان شرقی تذکر دادند.

بیطرف نماینده اصفهان به وزیر دادگستری در خصوص تسریع در تدوین آیین‌نامه قانون تعین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی تذکر داد.

ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص لزوم کاهش نرخ مالیات اصناف شهرستان مبارکه و به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون لزوم کنترل و کاهش قیمت ارزاق عمومی تذکر داد و خواستار توضیح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت وضعیت نامطلوب آنتن‌دهی تلفن همراه در کشور شد.

علی‌پور نماینده ماکو به وزیر نفت در خصوص گازرسانی به روستاهای شهرستان ماکو چالدران و پلدشت تذکر داد.

یحیی‌زاده نماینده میبد به رئیس ‌جمهور در خصوص ضرورت بر چیدن ضیافت‌های افطار دستگاه‌های اجرایی در ایام باقی‌مانده ماه مبارک رمضان و اختصاص اعتبار لازم برای زلزله‌زدگان و محرومان و تسریع در تهیه و توزیع سبد کالای ماه مبارک رمضان میان کارمندان تذکر داد.

رجبی نماینده مینودشت به وزیر بهداشت پیرامون تسریع در راه‌اندازی بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان کلاله تذکر داد.

فیاضی نماینده نور و محمود‌آباد به وزیر بهداشت در خصوص توضیح در مورد علت نبود آمبولانس مجهز به آی‌سی‌یو در بیمارستان امام ‌خمینی (ره) شهرستان نور تذکر داد.

کوچکی‌نژاد نماینده رشت به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون مقابله با واردات بی‌رویه برنج تذکر داد.

بهمنی و شریفی نمایندگان رامهرمز و رامشیر و بهبهان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص حذف زیرگذرهای جاده رامهرمز و بهبهان و کشته شدن جمعی از جوانان رامهرمز در هفته اخیر تذکر دادند.

بزرگواری نماینده کهکیلویه به رئیس‌ جمهور در خصوص عدم اجرا شدن سهمیه ابلاغی نیروهای انسانی استانی برای جذب تذکر داد.

ابوترابی و ایرانپور نمایندگان نجف‌آباد، تیران و کرون و مبارکه به رئیس‌ جمهور در خصوص تجدیدنظر در خصوص خروج بیماران دارای صرع که زیرپوشش بهزیستی هستند، تذکر دادند.

ابوترابی و ایرانپور نمایندگان نجف‌آباد و تیران و کرون به وزیر بهداشت پیرامون تسریع و تعیین تکلیف استخدام افرادی که در آزمون استخدامی ماه پیش شرکت کردند تذکر دادند.

کاشانی و حسینی نمایندگان زاهدان و هیرمند به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون تعطیلی بعضی از واحدهای صنعتی شهرستان صنعتی زابل، زهک و زاهدان تذکر دادند.

جعفرزاده نماینده رشت به وزیر کشور در خصوص عدم توانایی استاندار گیلان در حل مشکل اشتغال جوانان جویای کار گیلان تذکر داد.

لاهوتی نماینده لنگرود به رئیس ‌جمهور در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران تذکر داد.

رجبی، نوروزی، صابری، عباسی و امامی نمایندگان مینودشت، کلاله، کالی‌کش، مراغه‌تپه، علی‌آباد، گنبدکاووس، آزادشهر و گرگان به وزیر نفت در خصوص عدم توجه مدیران شرکت گاز به درخواست و مکاتبات نمایندگان استان تذکر دادند.

نوری نماینده شوش به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص تعیین تکلیف حساب مشتریان بانک اعتماد ایرانیان تذکر داد.

پورمختار نماینده بهار به وزیر نیرو در خصوص پیگیری جدی و رفع مشکل آب آشامیدنی روستاهای کبودرآهنگ و بهار تذکر داد.

سجادی نماینده سرخس به رئیس‌ جمهور در خصوص عدم همکاری دولت و استانداران و عدم توجه به نظر و خواست مردم تذکر داد.

نوروزی نماینده علی‌آباد کتول به وزیر نفت در خصوص عدم تحقق اجرای سد ‌آبی، محمدآباد کتول تذکر داد.

جعفری نماینده خلخال به وزیر نیرو در خصوص تعطیلی اجرای عملیات سد گیوی در شهرستان کوثر تذکر داد.

ثروتی نماینده بجنورد به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی نیروهای مسلح در خصوص لزوم مساعدت و برنامه‌ریزی به منظور خروج پادگان از شهر تذکر داد.

خضری نماینده سردشت به وزیر کشور در خصوص تسریع در رفع مشکل معابر بازارچه مرزی شهرستان پیرانشهر و سردشت تذکر داد.

قاضی‌پور، فتاحی و جهانگیرزاده نمایندگان ارومیه به وزیر کشور در خصوص پرداخت حق حوادث غیرمترقبه در استان آذربایجان غربی تذکر دادند.

امیر‌آبادی فراهانی نماینده قم به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون رسیدگی به مشکلات شهرک‌های صنعتی استان قم تذکر داد.

نعمتی نماینده اسدآباد به وزیر امور خارجه در خصوص ضرورت تدبیر جدی در موضع‌گیری‌ها به ویژه در شرایطی که مردم مظلوم سوریه با حمایت‌های عربستان شهید می‌شوند، تذکر داد.

نوری نماینده بستان‌آباد به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص تعلل بانک‌های عامل در پرداخت وام‌های مسکن روستایی تذکر داد.

شوهانی نماینده ایلام به رئیس جمهور در خصوص برقراری مجدد فوق‌العاده بدی آب و هوا به کارکنان ساکن شهر استان ایلام تذکر داد.

جعفرزاده نماینده رشت به وزیر کشور در خصوص جلوگیری از دستور تصویب مشکل‌زای استاندار گیلان مبنی بر وارد کردن برنج خارجی با توجه به زمان برداشت کشاورزان گیلانی تذکر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اللهمّ إنّي أسْألُكَ فيه ما يُرْضيكَ وأعوذُ بِكَ ممّا يؤذيك وأسألُكَ التّوفيقَ فيهِ لأنْ أطيعَكَ ولا أعْصيكَ يا جَوادَ السّائلين.

خدايا من از تو ميخواهم در آن آنچه تو را خوشنود كند و پناه مى برم بتو از آنچه تو را بيازارد واز تو خواهم توفيق در آن براى اينكه فرمانت برم ونافرمانى تو ننمايم اى بخشنده سائلان

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در صورت تصویب معاونت گردشگری كشور، به‌زودی تعداد روستاهای هدف گردشگری استان مركزی به 40 روستا افزایش می‌یابد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان،«مجتبی رضوانی» با اعلام اين خبر افزود: مقصد ورود گردشگر، امكان تاسیس تعاونی گردشگری، نزدیكی به قطب‌های جمعیتی، امكان پذیرش گردشگر در طول سال، برخورداری از خدمات عمومی و زیر ساختی، وجود جاذبه‌های طبیعی، مذهبی و تاریخی، بهره‌مندی از دهیاری و شواری اسلامی از معیارهای انتخاب این تعداد روستا است.

 

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مركزی ادامه داد: وجود طرح هادی، جمعیت بالای 50 هزار خانوار، كیفیت شبكه دسترسی از دیگر معیارهای انتخاب آنها است.

 

رضوانی تصریح كرد: روستاهای (پاگل، سرسختی و هفته عمارت) شهرستان شازند، (خوره و آتشكده) محلات، (نقوسان، طراران و جلایر) تفرش، (نظم آباد، گوار، حسین‌آباد بغدادی، مرادآباد و طرمزد) اراك، (چمران، اشموئیل پیغمبر، باغ شیخ و نورعلی بیگ) ساوه از این روستاهاست.

 

وی گفت: روستاهای (ویدر و ورده) شهرستان زرندیه، (واشقان، ولاشجرد، مشهد زلف‌آباد و دولت‌آباد) فراهان، (سیاوشان و گركان) آشتیان، (چهرقان و سمقاور) كمیجان، (گوره زار) خنداب، (راونج و دودهك) دلیجان و (نیشهر) خمین را از دیگر روستاهای پیشنهادی این استان است.

 

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مركزی ادامه داد: روستای هدف گردشگری به محدوده‌ای جغرافیایی اطلاق می‌شود كه در آن مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی به عنوان انگیزه‌ای برای سفر و اقامت گردشگران وجود داشته باشد.

 

رضوانی، معرفی و شناسایی روستاهای هدف گردشگری را در ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، جذب گردشگر، معرفی و شناسایی نقاط بكر سطح استان موثر دانست.

 

براساس اين گزارش، روستاهای آهو آشتیان، سرآبادان تفرش، ورچه و شهابیه خمین، انجدان و هزاوه اراك، آوه ساوه، واران دلیجان، چناقچی علیا زرندیه و وفس واقع در شهرستان كمیجان از روستاهای هدف گردشگری مصوب استان مركزی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: روز قدس میراث گران بهای امام خمینی (ره) در دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.
 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،  عالیخانی در نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس در این شهرستان افزود: روز قدس تجدید پیمان مجدد با آرمان های امام راحل و ندای متحد جهان اسلام علیه كفر است.

وی اظهار كرد: انتخاب آخرین جمعه‌ ماه مبارك رمضان توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان روز قدس بیانگر تیزبینی ، درایت و درك بالای امام راحل از تحولات آتی جهانی بود كه امروز نمود عینی آن بر كسی پوشیده نیست.

فرماندارشهرستان تفرش اضافه كرد: برنامه ریزی برای برگزاری با شكوه روز قدس وظیفه تك تك مردم در حمایت از مردم مظلوم فسطین و ستمدیدگان جهان است./س

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراك- خبرنگاركيهان:
تصفيه خانه هاي فاضلاب شهري خمين، دليجان و تفرش در صورت تأمين اعتبار تا پايان سال ارتقاء مي يابد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي گفت: شركت آبفاي استان مركزي، به منظور افزايش ظرفيت و توان بازدهي تأسيسات فاضلاب شهري و تلاش درجهت استفاده بهينه از امكانات موجود اقدام به ارتقاي تصفيه خانه هاي فاضلاب شهرهاي خمين، تفرش و دليجان كرده است.
«عبدالرضا خليلي» گفت:با ارتقاي تصفيه خانه شهر تفرش با روش تصفيه MLEو 23 هزار نفر تحت پوشش خدمات دفع بهداشتي فاضلاب قرار مي گيرند.
مديرعامل شركت آبفاي استان مركزي يادآورشد: همچنين در شهر خمين، در راستاي اجراي ارتقاي تصفيه خانه فاضلاب، جمعيت تحت پوشش اين شهر به 85 هزار و 725 نفر در شبانه روز خواهد رسيد.
وي اظهارداشت: با ارتقاي تصفيه خانه فاضلاب شهر دليجان 60 هزارو500نفر از خدمات اين طرح بهره مند خواهندشد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سازمان ميراث فرهنگي استان مركزي بيش از 4 هزار شي تاريخي منقول در موزه‌هاي اين استان را ساماندهي كرد.
مجتبي رضواني،سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان مركزي به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت:چهارهزار و 650 شي از اموال منقول استان مركزي از محل اعتبارات سال 90 تا31 تير سال جاري ساماندهي شد.
وي افزود:اين اشياع در موزه‌هاي متعدد استان مركزي نگهداري مي‌شوند و در ساماندهي اين اموال منقول شناسنامه عمومي و تخصصي اشياء تهيه شده و مستند‌سازي آن صورت گرفته همچني همه اين اطلاعات وارد سيستم اطلاعاتي نرم‌افزار جام شده است.
رضواني تصريح كرد: 12 موزه تحت پوشش سازمان ميراث فرهنگي استان مركزي قرار دارد كه مي توان به موزه‌هاي چهارفصل،مفاخر،موزه تخصصي مشاركتي سنگ و گوهر،صنايع دستي حسن پور، موزه خصوصي "هنرهاي اسلامي" سلطان آباد در شهر اراك،"‌موزه مردم شناسي،خط و نسخ خطي شهرستان آشتيان" موزه "مسجد جامع ساوه"،موزه "مردم شناسي" در قلعه سالار محتشم خمين، موزه "مشاركتي فرهنگ و هنر تفرش"،"موزه روستايي‌ و مردم شناسي" شهر ساروق اشاره كرد.
سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري استان مركزي بيان كرد:استان مركزي با دارا بودن جاذبه‌هاي طبيعي،فرهنگي و گردشگري؛گردشگران بسياري را جذب كرده است./ه

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا،‌ فقط اتباع غيرايراني مقيم جمهوري اسلامي ايران منوط به داشتن يكي از مدارك اقامتي يا شناسايي معتبر در گزينش كنكور شركت داده مي‌شوند.

رشته‌هاي غير مجاز براي انتخاب رشته اتباع غيرايراني

پذيرش اتباع غيرايراني در رشته‌هايي كه منجر به ايجاد تعهدات استخدامي براي جمهوري اسلامي ايران نمايد و همچنين رشته‌هاي تحصيلي فيزيك اتمي، فيزيك (گرايش هسته‌اي)، مهندسي هسته‌اي، مهندسي تسليحات، مهندسي فناوري اطلاعات (گرايش امنيت اطلاعات، امنيت شبكه، مخابرات امن)، مهندسي هوافضا (كليه گرايش‌ها)، مهندسي شيمي (گرايش صنايع پالايش و پتروشيمي، شيميايي، معدني، گاز، عمليات پتروشيمي)، مهندسي نگهداري هواپيما (هوانوردي، خلباني، مراقبت پرواز، نمايش و نگهداري هواپيما)، الكترونيك هواپيمايي، مهندسي فرماندهي و كنترل هوايي، تكنيك حوزه‌هاي نظامي، علوم و فنون هوانوردي، خلباني هلي‌كوپتر، مهندسي تعمير و نگهداري هلي‌كوپتر، اطلاعات نظامي، اويونيك هواپيما، علوم نظامي، ناوبري و فرماندهي كشتي، مديريت و كميسر دريايي ممنوع مي‌باشد.

مناطق ممنوعه براي انتخاب محل تحصيل اتباع غيرايراني

مركزي: اقامت اتباع افغاني در شهرستان‌هاي آشتيان، تفرش، خمين، شازند، محلات، زرنديه، كميجان و بخش خنداب از توابع اراك ممنوع مي‌باشد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:44 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هفدهم مرداد روز خبرنگار، نمادی از تلاش و ایثار قاصدانی است كه صادقانه در فرآیند حساس مقابله با جنگ نرم دشمن به صورت همه جانبه در میدان حضور دارند.
 

صلاحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، افزود: این روز، روز تجلیل از چشمان همیشه بیدار جامعه در برابر ‏امپریالیزم رسانه ای استكبار جهانی است.

وی ادامه داد: بخشی از اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش خبرنگارانی است كه با نشر و پردازش ‏صحیح اطلاعات، همدوش با نیروهای مسلح در تمامی جبهه های جنگ سخت و نرم از آرمان های امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی دفاع می كنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: رسانه ها در جمهوری اسلامی به بركت خون شهدای خبرنگار در چارجوب رسالت حرفه ای خود با صاحبان زر و زور هیچ گونه سازشی ندارند.

وی اضافه كرد: این روز بزرگ، فرصتی برای ارج نهادن به تلاش های بی وقفه انسان هایی آزاد و حق جو است كه تمامی هم و غم خود را در انتقال آگاهی و اطلاع رسانی به عموم مردم قرار داده اند.

صلاحی اظهار كرد: خبرنگاران مسوولیت های بزرگ، حساس و تعیین كننده ای در قبال ملت، كیان اسلامی، دین مبین اسلام و خون مطهر شهدا بر عهده دارند.

وی گفت: حفظ اسرار و امانت داری از سایر مسوولیت های مهم حرفه خبرنگاری است و این قشر باید آنگونه كه در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شهدا و جامعه است عمل كنند./

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: فرماندار تفرش با اشاره به لزوم فعال شدن ستاد اقامه نماز در شهرستان تفرش گفت: فعال شدن این ستاد می‌تواند برنامه‌های خوبی را در بخش نماز پیش روی مسئولان قرار دهد.

خبرگزاری فارس: فعال شدن ستاد اقامه نماز در تفرش ضروری است
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک اصغر عالیخانی ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن روز قدس اظهار داشت: امسال راهپیمایی روز قدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این مراسم صورت گیرد.

وی روز قدس را میراث حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: این روز برای همیشه تاریخ به عنوان یادگار باقی خواهد ماند.

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه روز قدس روزی است که مسلمانان به دفاع از اسلام و ملت مظلوم فلسطین به پا می‌خیزند افزود: حضور گسترده ورزشکاران، اصناف، رؤسا و کارمندان ادارات و تمامی آحاد مردم در راهپیمایی این روز ضروری است.

عالیخانی روز قدس را نماد همبستگی مسلمانان در برابر تجاوز بیگانگان به سرزمین‌های ‌اسلامی دانست و اظهار کرد: در روز قدس به همه مستکبران ثابت خواهد شد که مسلمانان بیدار هستند و بیش از این اجازه نخواهند داد دشمنان اسلام در سرزمین پاک و مقدس فلسطین، بحرین، میانمار و... به قتل و غارت و کشتار مردم بی‌گناه ادامه دهند.

فرماندار تفرش با اشاره به برگزاری نماز عید فطر خاطر نشان ساخت: پس از اعلام روز عید طرح ترافیکی در محل برگزاری نماز عید فطر توسط اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان تفرش اجرا خواهد شد.

امام جمعه شهرستان تفرش نیز به شب‌های با ارزش قدر اشاره کرد و گفت: شب قدر شب نزول قرآن است، قرآن شفاعت کننده روز آخرت و مایه سعادت بشر است که باید در این شب‌ها برای عمل به دستورات قرآن با خدا عهد و پیمان بست.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله ولدبیگی اظهار داشت: شب قدر بهترین فرصت برای توبه به درگاه خدا و یاری جستن از قرآن برای سعادت است که باید از این شب نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: در اسلام شب قدر با ارزش‌ترین و برترین شب در طول سال است، اهمیت این شب تا حدی است که نه تنها آیات مختلفی از سوی قرآن کریم در مورد خصوصیات این شب نازل شده، بلکه سوره‌ای مستقل نیز به این نام و در خصوص شب قدر در قرآن کریم وجود دارد.

امام جمعه شهرستان تفرش گفت: شب‌های قدر از چنان ارزشی برخوردار است که پیامبر اکرم(ص) در باب اهمیت این شب‌ها می‌فرمایند: کسی که شب قدر را شب‌ زنده‌داری کند، تا شب قدر آینده عذاب دوزخ از او دور می‌شود.

ولدبیگی ادامه داد: اهمیت شب قدر همان اندازه است که با وجود آنکه هر سال تکرار می‌شود حال و هوای برگزاری هر سال آن با سال گذشته‌اش تغییر می‌کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: 30 روستای این استان به عنوان هدف برای گردشگری به سازمان میراث فرهنگی كشور معرفی شده است.

رضوانی در گفتگو با خبرنگا ر باشگاه خبرنگاران اراک افزود: در صورت تصویب معاونت گردشگری كشور، به زودی تعداد روستاهای هدف گردشگری استان مركزی به 40 روستا افزایش می یابد.

وی ادامه داد: مقصد ورود گردشگر، امكان تاسیس تعاونی گردشگری، نزدیكی به قطب های جمعیتی، امكان پذیرش گردشگر در طول سال، برخورداری از خدمات عمومی و زیر ساختی، وجود جاذبه های طبیعی، مذهبی و تاریخی، بهره مندی از دهیاری و شواری اسلامی از معیارهای انتخاب این تعداد روستا است.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی اضافه كرد: وجود طرح هادی، جمعیت بالای 50 هزار خانوار، كیفیت شبكه دسترسی از دیگر معیارهای انتخاب آنها است.

رضوانی تصریح كرد: روستاهای (پاگل، سرسختی و هفته عمارت) شهرستان شازند، (خوره و آتشكده) محلات، (نقوسان، طراران و جلایر) تفرش، (نظم آباد، گوار، حسین آباد بغدادی، مرادآباد و طرمزد) اراك، (چمران، اشموئیل پیغمبر، باغ شیخ و نورعلی بیگ) ساوه از جمله این روستاها است.

وی روستاهای (ویدر و ورده) شهرستان زرندیه، (واشقان، ولاشجرد، مشهد زلف آباد و دولت آباد) فراهان، (سیاوشان و گركان) آشتیان، (چهرقان و سمقاور) كمیجان، (گوره زار) خنداب، (راونج و دودهك) دلیجان و (نیشهر) خمین را از دیگر روستاهای پیشنهادی این استان عنوان كرد.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی ادامه داد: روستای هدف گردشگری به محدوده ای جغرافیایی اطلاق می شود كه در آن مجموعه ای از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی به عنوان انگیزه ای برای سفر و اقامت گردشگران وجود داشته باشد.

رضوانی، معرفی و شناسایی روستاهای هدف گردشگری را در ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، جذب گردشگر، معرفی و شناسایی نقاط بكر سطح استان موثر دانست.

روستاهای آهو آشتیان، سرآبادان تفرش، ورچه و شهابیه خمین، انجدان و هزاوه اراك، آوه ساوه، واران دلیجان، چناقچی علیا زرندیه و وفس واقع در شهرستان كمیجان از روستاهای هدف گردشگری مصوب استان مركزی است./س

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:11 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری آئین‌نامه‌ای از عملکرد هیئت رئیسه در جریان معرفی‌ نامزدهای هیئت نظارت بر نمایندگان انتقاد کرد

خبرگزاری فارس: انتقاد یک نماینده از نحوه ‌معرفی نامزدهای هیئت نظارت بر نمایندگان

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عباس صلاحی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در تذکری به ماده 17 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی استناد کرد و اظهار داشت: بر اساس این ماده اعضای هیئت‌رئیسه باید طبق سوگندی که یاد کرده‌اند، حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه به کار بگیرند.

وی افزود: نمی‌دانم بر چه اساسی هیئت رئیسه چهار کاندید را به مجلس معرفی کرده و بقیه نمایندگان را نادیده گرفته است.

لاریجانی در پاسخ به تذکر صلاحی گفت: این مربوط به قانون مجلس است؛ طبق قانون برخی افراد کاندیدا می‌شوند و هیئت رئیسه هم از بین آنها افرادی را به مجلس معرفی می‌کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

بسم الله الرحمن الرحیم


اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَكاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِكُلّ أعْضائی الى

اتّباعِ آثارِهِ بِنورِكَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین.  4.jpg

خدایا آگاهم نما در آن براى بركات سحرهایش و روشن كن در آن دلم را به پرتو انوارش و بكار به همه اعضایم به پیروى آثارش به نور خودت اى روشنى بخش دلهاى حق شناسان.
 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر تفرش از برگزاری انتخابات باشگاه امدادگران و نجات‌گران هلال احمر شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: انتخابات باشگاه امدادگران هلال احمر تفرش برگزار می‌شود

مجید حسین‌جمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این انتخابات 25 مرداد ماه با حضور 300 نفر از امدادگران و نجات‌گران فعال جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این انتخابات به منظور انتخاب اعضای شورای امدادگران و نجات‌گران هلال احمر برگزار می‌شود که طی آن 16 نفر به عنوان عضو اصلی و علی‌البدل در بخش خواهران و برادران انتخاب می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش گفت: در مجموع از 16 نفر 8 نفر به عنوان اعضای شورای باشگاه امدادگران و نجات‌گران خواهران و هشت نفر نیز به عنوان اعضای شورای باشگاه برادران انتخاب خواهند شد.

حسین‌جمال در بخش دیگری از سخنان خود از حضور کاروان پزشکی این جمعیت در روستاهای تفرش خبر داد و بیان داشت: به منظور رسیدگی به بیماران روستاها و مناطق دورافتاده، کاروان پزشکی جمعیت هلال احمر با حضور در شش روستا از روستاهای این شهرستان به درمان و ویزیت رایگان بیماران پرداختند.

وی گفت: در این کاروان مشاور روان‌شناسی، مشاور تغذیه، پزشک عمومی و ماما به معاینه رایگان 400 نفر از روستاییان پرداختند.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش با اشاره به اجرای طرح همای رحمت در ماه رمضان خاطر نشان ساخت: در طرح همای رحمت اعضای جمعیت هلال احمر با همکاری کمیته امداد به امر توزیع سبدهای غذایی بین نیازمندان و محرومان پرداخته و 350 نفر را نیز اطعام دادند.

وی همچنین از ارائه آموزش امداد و کمک‌های اولیه به 870 نفر در قالب آموزش‌های همگانی در سه ماهه گذشته خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.

خدایا راهنمائیم كن در آن به كارهاى شایسته و اعمال نیك و برآور برایم حاجت‌ها و آرزوهایم اى كه نیازى به سویت تفسیر و سؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه‌هاى جهانیان است درود فرست بر محمد و آل او پاكیزگان.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

10005021[1].jpgبسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِكَ الى دارِ القَرارِبالهِیّتَكِ یا إلَهَ العالَمین.

خدایا توفیقم ده در آن به سازش كردن نیكان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده

در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اللَّهُمَّ ارْزُقْني فيهِ طاعَةَ الخاشِعينَ ، وَ اشْرَحْ فيهِ صَدري بِانابَةِ المُخْبِتينَ ، بِأمانِكَ ياأمانَ الخائِفينَ.

خداوندا! در این روز طاعت بندگان خاشع و خاضع خود را نصیب من گردان و شرح صدر مردان فروتن خداترس را به من عطا فرما، به حق امان بخشی خود ای پناه دل‌های ترسان!

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سرپرست اداره‌ کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مرکزي گفت: شرايط براي توسعه گردشگري روستايي در شهرستان تفرش به واسطه برخورداري از مناطق روستايي کوهستاني و جنگلي فراهم است.

 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،منطقه مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان، مجتبی رضوانی با اعلام اين خبر افزود: شهرستان تفرش با برخورداري از چشم‌اندازهاي طبيعي ويژه، طبيعت بکر، ويژگي‌هاي خاص اقليمي‌، مفاخر و دانشمندان، آثار تاريخي فراوان و جاذبه‌هاي گردشگري متنوع مقصدي براي گردشگران با علايق ويژه است.

 

 

 

وي افزود: آب و هواي مطلوب، تنوع زيستي در روستاها، بناهاي تاريخي و تفرجگاه‌هاي بي‌نظير، شهرستان تفرش را به قطب گردشگري استان مرکزي و کشور تبديل کرده است.

 

 

 

رضواني خاطرنشان کرد: مسجد جامع ششناو، آرامگاه پروفسور «محمود حسابي» پدر علم فيزيک ايران، مرقد امامزاده محمد(ع)، آب معدني چشمه گراو، کوه باران، غارها و تفرجگاه‌هاي طبيعي ازجمله جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي شهرستان تفرش به شمار مي‌رود.

 

 

 

اين مقام مسوول در اداره‌ کل ميراث فرهنگي استان مرکزي يادآور شد: مناطق روستايي کوهستاني و جنگلي شهرستان تفرش نيز با آب وهواي مطلوب و مناظر طبيعي مقصدي براي گردشگران داخلي و خارجي است.

 

 

 

وي تصريح کرد: جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي شهرستان تفرش همزمان با فرارسيدن فصول بهار و تابستان، گردشگران شهرستان‌هاي قم، ساوه، اراک، تهران و ... را به سفر به اين منطقه ترغيب مي‌کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 


آرزوهاي دشمن را بايد خنثي ساخت. انسان زماني كه با بصيرت به جنايات برجاي مانده از بعثي‌ها مي‌نگرد برايش مسلم مي‌گردد كه در وجودشان اثري از وجدان نيست.

 

 

اين جملات بخشي از سخنان شهيد محمدمهدي ثامني، خبرنگار وشهيد روابط عمومي است.

 

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) محمد مهدي ثامني دوران تحصيلي ابتدايي را در دبستان «فردوسي» آغاز کرد و کوله‌باري از آموخته‌ها را در اين مدرسه اندوخت. در اين دوره، کودکي کنجکاو و تيزهوش بود. پس از آن، دوران راهنمايي را در مدرسه «صالحين» به کسب علم پرداخت و زمينه‌هاي اخلاقي ـ اجتماعي خود را تقويت کرد. آن‌گاه در دبيرستان زمينه‌هاي فکري و سياسي خود را در کنار يادگيري رياضيات گسترش داد.

 

 

بعد از کسب ديپلم رياضيات در سال 1350، براي خدمت سربازي به اهواز اعزام شد و پس از اتمام دوره سربازي در سال 1352 به عنوان آموزگار پيماني در آموزش و پرورش منطقه «فراهان» استان مركزي مشغول به کار شد. ابتدا در روستاهاي منطقه فراهان به عنوان معلمي دلسوز، علي‌رغم مشکلات فراوان و سختي تدريس در روستا، عاشقانه به زمزمه درس ايثار مشغول بود. اهالي اين روستاها خصوصا روستاي تلخاب، خاطرات بسيار از او در ذهن دارند و مي‌گويند خانه‌اش در حاشيه‌ روستا قرار داشت و کلاس‌هاي آموزش قرآن و نهج‌البلاغه برگزار مي‌کرده است. در شهر و نزد خانواده‌اش هم همواره در مساجد و پايگاه‌هاي مذهبي از جمله «مسجد الرحمن» تدريس قرآن و نهج‌البلاغه داشت.

 

 

بعد از آن در روستاهاي خنداب به کار پرداخت. خاطرات زيبايي از خدمت او در اين منطقه نقل کرده‌اند. از آن جمله بي‌باکي و شجاعت او در فعاليت عليه رژيم پهلوي است؛ به طوري که يکبار شديداً تحت پيگرد نيروهاي ساواک قرار مي‌گيرد و در روستاي «گازران» خنداب از دست ماموران مي‌گريزد و خود را به آب رودخانه مي‌زند و در روستاهاي پايين رودخانه با کمک ديگران به حالتي بي‌رمق از آب بيرون مي‌آيد.

 

 

 

در سال 1355 به استخدام رسمي آموزش و پرورش منطقه‌ تفرش درمي‌آيد و با پشتکار و اراده موفق مي‌شود در سال 1357 در دانشگاه تربيت معلم تهران در مقطع کارشناسي رشته رياضي پذيرفته شود و به صورت مأمور به تحصيل راهي آن دانشگاه شود.

 

 

دانشگاه به عنوان پايگاه فکري ديگري در زندگي محمد مهدي بسيار مؤثر بود. او ابتدا در انجمن اسلامي دانشجويان فعاليت كرد و در جهت روشنگري عليه رژيم پهلوي بسيار کوشا بود.

 

 

از کارهاي مهم او در آن دوران اين بود که به همراه برادرش محمدکاظم و جمعي ديگر از همشهريانش به منظور کمک به زلزله‌زدگان طبس، راهي آن ديار شد. از ديگر اقدامات محمدمهدي در آن دوران اقدام جسورانه و قابل ستايش او و جمع زيادي از دانشجويان بود که به سرنگوني مرکز فساد و لانه جاسوسي آمريکا انجاميد. آن‌ها با شجاعت و بي‌باکي، آشيانه‌ کفر و ستم و مرکز فساد و تباهي را ويران کردند.

 

 

فعاليت‌ها و روشنگري‌هاي محمد مهدي همچنان ادامه داشت و به پيروي از رهنمودهاي رهبر انقلاب براي تعليم و تربيت و به شوق آموختن، به کردستان رفت. پس از مدتي به عنوان مسئول سياسي، جذب استانداري کردستان شد. بعضي از همراهان و همسنگرانش در آن زمان از خلوص و روحيه‌ دلاورانه‌ محمدمهدي ياد مي‌کنند و روزه‌داري و ايمانش را مي‌ستايند.

 

 

در آن زمان برادرش محمد کاظم نيز از طريق سپاه اراک با جمعي ديگر به کردستان اعزام مي‌شود و در شهريور سال 1359 جنگ سختي بين آن‌ها با گروه‌هاي ضدانقلاب در کردستان آغاز مي‌شود و آن‌ها با فرماندهي شهيد صياد شيرازي، در قالب ستوني از نيروهايي كه از بانه به سردشت مي‌رفت، حدود 20 روز محاصره ‌مي‌شوند. در اين درگيري تعدادي از آن‌ها شهيد شدند که از جمله آن‌ها محمدکاظم و دوست و همشهري او غلامرضا فريدي بودند كه اين دو از اولين شهداي سپاه اراک محسوب مي‌شوند.

 

 

وقتي محمدمهدي با اصرار بعضي از دوستانش براي تشييع پيکر پاک اين دو شهيد به اراک مي‌آيد در جمع همشهريان در خصوص شهادت و و مقام والاي شهيد سخن مي‌گويد.

 

 

به اين ترتيب کاظم و غلامرضا،نخستين گل‌هاي سرخ، گلزار شهداي اراک را افتتاح کردند. محمدمهدي بعد از چند ماه حضور در کردستان با دعوت دوست و همکار فرهنگي‌اش شهيد «رحيم آنجفي» که مسئول عمليات سپاه اراک بود جذب سپاه شد و به عنوان «مسئول روابط عمومي و تبليغات» به عضويت شوراي فرماندهي سپاه درآمد و نقش بزرگي در افشاگري فعاليت‌هاي سياسي گروه‌هاي ضدانقلاب داشت.

 

 

مدتي نمي‌گذرد که با شروع جنگ تحميلي در قم به شهيد «زراستوند» دوست صميمي‌اش پيوسته و با هم به جبهه مي‌روند و ميدان جديدي از دلاوري برايش مهيا مي‌شود.

 

 

هنوز مدت زيادي از ورودش به منطقه جنگي نگذشته بود که در روز هشتم آذرماه سال 1360 در ساعت 30 دقيقه بامداد رزمندگان جان برکف اسلام «عمليات طريق‌القدس» را با رمز يا حسين (ع) در محدوده‌ بسيار وسيعي به قصد بازپس‌گيري شهر بستان از دست دشمن آغاز مي‌کنند. محمدمهدي از جمله کساني است که افتخار شرکت در اين حماسه را داشت.

 

 

او که خود را خدمتگزار فرهنگي مي‌دانست،توصيه مي‌کند که: «اي مردم که هويت انساني خود را باز يافته‌ايد، بدانيد که دشمن لحظه‌اي از توطئه‌هاي گوناگون عليه کيان اسلامي غافل نيست و جهاد مکتبي ما عليه امپرياليسم و صهيونيسم در سراسر جهان تا ظهور مصلح جهاني ادامه دارد.

 

 

مي‌شد نداي دروني‌اش را شنيد که مشتاقانه ميل ديدار با معبود را دارد و راضي به رضاي اوست. در نامه‌اي به پدر و مادر اين اشتياق را آشکارتر بيان مي‌کند: «

فرامين امام را در همه زمينه‌ها عملي کنيد، به فقرا کمک کنيد که شيوه پيامبران و ائمه معصومين (ع) است. فداکاري و ايثار ما بايد هم چون آن صحابي بزرگ حسين(ع) باشد که خطاب به فرمانده سپاه اسلام مي‌فرمايد: به خدا سوگند اگر هفتاد بار کشته و زنده شوم و هفتاد بار زنده بسوزم و باز زنده شوم، از تو جدا نمي‌گردم تا در راه تو بميرم. چون مي‌دانم رنج مرگ لحظه‌اي بيش نيست؛ ولي سعادت جاودانه در انتظارم خواهد بود».

 

 

وجود معنوي و فرهنگي او در جمع رزمندگان، مايه دلگرمي و تقويت روحيه‌ آنها بود. به فروتني و تواضع مشهور شده بود و پيوسته خود را سربازي کوچک و ناچيز در راستاي اهداف بزرگ انقلاب قلمداد مي‌کرد.

 

 

در ساعات اوليه «عمليات طريق‌القدس» و در زير بارش قطرات لطيف باران،در حالي که مناجاتي بر لب زمزمه داشت در حمله شرکت کرد و به همراه جمعي از رزمندگان سپاهي،بسيجي و ارتشي در دو محور منطقه‌ عملياتي شمال و جنوب بستان و تنگه چزابه حماسه آفريدند.

 

 

در اين عمليات سنگين كه دو روز نخست آن بسيار نفس‌گير و دشوار بود، محمدمهدي شجاعانه جنگيد و در آزادي «بستان» نقشي فعال داشت. او در نهايت روز سيزدهم آذرماه سال 1360 و در حالي كه جوانمردانه در نبرد با کفر به پيش مي‌تاخت در اطراف «پل سابله»، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به ديدار معبود شتافت.

 

 

پيکر پاک شهيد «محمدمهدي ثامني» را جمع زيادي از همشهريانش در مراسمي باشکوه در گلزار شهداي اراک در کنار برادرش کاظم به خاک سپردند و پرونده‌ دنيايي فردي با آن همه تلاش و کوشش و مقاومت و ايثار در اينجا بسته شد و نامش در تاريخ ماندگار.

 

 

هنوز هم رأفت،مهرباني، گذشت و جوانمرديش را دوستان و همرزمان در خاطر دارند و فروتني او را مي‌ستايند. دوستان او نقل مي‌کنند:«محمدمهدي با هر فردي تماس مي‌گرفت او را دلباخته خود مي‌کرد. در يکي از شب‌ها آشپزخانه سپاه، تدارک غذاي بهتر و کامل‌تري را نسب به شب‌هاي ديگر ديده بود، زماني که محمدمهدي وارد آشپزخانه مي‌شود، بيان مي‌کند، پاسدار اسلام در حالي که همه‌ مردم نمي‌توانند از اين غذاها بخورند، نبايد اين طور عمل کند و من اين غذا را نمي‌خورم. کم کم به تبع او تعداد زيادي از پاسداران غذا را نمي‌خورند و غذا در يکي از محله‌هاي فقيرنشين شهر تقسيم مي‌شود. اين‌گونه محمدمهدي روحيه‌ صبر و استقامت و ايثار را در پاسداران تقويت مي‌کند.

 

 

همه از صفات و کمالات او مي‌گويند اما خود او خطاب به معبود چنين مي‌گويد: «معبودا!من بنده گناهکار تو هستم و از بودنم احساس شرم مي‌کنم چرا که کار مثبتي انجام نداده‌ام، خدايا توفيقي عطا کن. مرگ را شهادت و شهادتم را وسيله‌ رسيدن به بارگاهت قرار بده».

 

 

گزيده‌اي از وصيت‌نامه شهيد محمد مهدي ثامني:

 

آرزوهاي دشمن را بايد خنثي ساخت. انسان زماني كه با بصيرت به جنايات برجاي مانده از بعثي‌ها مي‌نگرد برايش مسلم مي‌گردد كه در وجودشان اثري از وجدان نيست.

 

به راستي زبان گويايي براي اين همه فداكاري رزمندگان،اين اسطوره‌هاي مقاومت و عاشقان در سوسنگرد نيست. اينان بي‌امان مبارزه كردند و گمنام شهيد شدند تا پرچم اسلام برافراشته بماند.

 

 

سپاس خداي را كه در سرزمين ايران براي ما رهبري عطا فرمود كه رهبري پيامبرگونه‌اش كاخ جباران زمين را به وحشت انداخته و مسلمين جهان را بيدار كرده است .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:


بسم الله الرحمن الرحيم

 

 

 

اللهمّ لا تؤاخِذْني فيهِ بالعَثراتِ واقِلْني فيهِ من الخَطايا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْني فيه غَرَضاً للبلايا والآفاتِ بِعِزّتِكَ يا عزّ المسْلمين.

 

 

 

 

خدايا مؤاخذه نكن مرا در اين روز به لغزش‌ها و درگذر از من در آن از خطاها و بيهودگي‌ها و قرار مده مرا در آن نشانه تير بلاها و آفات، اي عزت دهنده مسلمانان.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

ramadhan-pic[1].jpgبسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ على كائِناتِ الأقْدارِ ووَفّقْنی فیهِ للتّقى وصُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِكَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساكین.


خدایا پاكیزه‌ام كن در این روز از چرك و كثافت و شكیبائیم ده در آن به آنچه مقدر است شدنى‌ها و توفیقم ده

در آن براى تقوى و هم ‌ نشینى با نیكان به یاریت اى روشنى چشم مستمندان.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان مرکزی از ایجاد پنج هزار و 500 فرصت شغلی در بخش کشاورزی تا پایان سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: 5500 فرصت شغلی در بخش کشاورزی ایجاد می‌شود

بهنام نصراللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: سهمیه جهاد کشاورزی استان در بحث ایجاد اشتغال تا پایان سال جاری 5 هزار و 500 فرصت شغلی است که این تعداد در مقایسه با سال قبل 448 مورد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: سهمیه سال گذشته جهاد کشاورزی استان در بحث اشتغال 5 هزار و 52 مورد بود که طی آن 3 هزار و 616 فرصت شغلی تثبیت و 3 هزار و 276 فرصت شغلی جدید نیز ایجاد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: از مجموع سهمیه جهاد کشاورزی در سال جاری 26 درصد در اراک، 3 درصد در آشتیان، 3 درصد در تفرش، 10 درصد در خمین، 4 درصد در دلیجان، 12 درصد در ساوه، 9 درصد در شازند، 10 درصد در محلات، 13 درصد در زرندیه، 3 درصد در کمیجان، 3 درصد در خنداب، 3 درصد در فراهان ایجاد می‌شود.

نصراللهی گفت: این مشاغل در زیربخش‌های دام و طیور، آبزیان و زراعی و باغی، منابع طبیعی و... ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این سازمان همچنین در بخش مشاغل خانگی طی سال گذشته تاکنون متقاضیان بسیاری را جذب و ساماندهی کرده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سلامت چشمه های آبگرم استان مركزی به عنوان یكی از جاذبه های طبیعی با خواص درمانی ، گردشگران سلامت را به سوی خود می خواند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک طبیعت درمانی یكی از شاخه های گردشگری سلامت با اتكا به ویژگی‌های آب و هوایی و طبیعی منطقه است كه ظرفیت های آن در استان مركزی وجود دارد.

استفاده از اثرات شفابخش چشمه‌های آب گرم برای درمان بیماری‌ها، در پزشكی نوین از جایگاهی ویژه برخورداراست و به همین دلیل در سراسر جهان مناطق دارای چشمه‌های آب گرم حاوی املاح مفید، از جمله جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود.

گردشگری سلامت به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از 24 ساعت و كمتر از یك سال صورت می گیرد و به این ترتیب یك گردشگر سلامت با مسافرت از محل دائم زندگی خود می تواند از خدمات درمانی مقصد استفاده كند تا سلامت جسمی و روحی خویش را به دست بیاورد.

آب گرم محلات از مهمترین چشمه های معدنی استان مركزی و از نوع آب‌هاي گرم عمقي است كه بیش‌تر از بخار خمیره سنگ‌هاي سوزان درون پوسته زمین به وجود مي‌آید. چشمه جوشان آب گرم محلات در شمال شرقي شهر محلات قرار گرفته و از مهم‌ترین چشمه های آب معدني استان مركزي محسوب مي‌شود و از دیرباز مورد توجه سیاحان بوده و همه‌ ساله هزاران نفر از راه‌هاي دور و نزدیك به منظور درمان امراض پوستي و استخواني به آن مراجعه مي‌كنند. آب این چشمه از تركیب آبهاي سولفاته ، كلسیك و از دسته آب‌هاي هیبرترمال است كه در درمان بیمار‌ي‌هاي نقرس ، ‌ كبدي ، صفراوي ، كلیوي و دستگاه گوارش موثر است. درجه حرارت آب این چشمه 50 درجه سانتي‌گراد است و مبتلایان به بیماري های ریوي و قلبي نباید از آب آن استفاده كنند و دوره استفاده از آن فصل بهار بویژه تابستان است.

چشمه 'حكیم'، 'شفا'،'سلیمانی'، ' آب رماتیسم'، 'آب دنبه' و 'گبری' نیز از دیگر چشمه های استان مركزی است كه در ردیف آب‌هاي معدني سولفاته كلسیك خیلي گرم است و منشاء عمیق زیرزمیني دارند.

سرپرست اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مركزی در این خصوص گفت: چشمه‌های آب‌گرم، باغ‌های گل محلات و خمین، شكارگاه‌ها، وجود چشم‌اندازهای طبیعی، سراب‌های شازند، كوه‌ها و كوه‌پایه‌ها و كویر میقان از ظرفیت‌های طبیعی استان برای توسعه توریسم درمانی هستند.

مجتبی رضوانی با بیان اینكه شهرستان تفرش به عنوان پایلوت ایجاد دهكده سلامت استان انتخاب شده، اظهار داشت: منطقه آبگرم محلات برای استقرار كلینیك‌های آب‌درمانی، لجن ‌درمانی و ماساژ درمانی و احداث دهكده سلامت به عنوان دیگر ظرفیت استان در حوزه گردشگری سلامت است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های آب‌های گرم معدنی می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های استان در این حوزه بیش از پیش كمك كند و ایجاد بخش گردشگری سلامت در بیمارستان‌های دولتی استان نیز اقدامی ضروری است.

سرپرست اداره ‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: همچنین در مناطق مختلف استان انواع گیاهان دارویی معطر و شفابخش رشد می‌كند كه در درمان و تسكین بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رضوانی یادآور شد: شهرستان محلات به دلیل شرایط مناسب آب و خاك و اعتدال هوا به عنوان یكی از مهم‌ترین مناطق تولید گل و گیاه در منطقه و جهان مطرح می باشد./

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

کارشناس واحد مبارزه با بیماری واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: 75 مورد جدید بیماری هپاتیت امسال در استان شناسایی و ثبت شده است.
 

دکترسلطان محمد در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: 38مورد از مبتلایان شناسایی شده استان در سال جاری مرد و مابقی زن هستند.

وی اظهار كرد: 26 مورد از بیماران هپاتیتی امسال در شهرستان اراك، یك نفر در تفرش، هشت مورد در خمین، چهار مورد در دلیجان، 25نفر در ساوه ، هشت مورد در محلات و سه نفر در شازند شناسایی شده است.

كارشناس واحد مبارزه با بیماری های واگیر مركز بهداشت استان مركزی اضافه كرد: 59 مورد بیماران هپاتیتی شناسایی شده امسال در مناطق شهری و مابقی در روستاها ساكن هستند.

دكتر سلطان محمد بیان كرد: 65 مورد هپاتیت ثبت شده امسال نوع B و 10 مورد نوع Cاست.

وی خاطرنشان كرد: پارسال 235 مورد افراد آلوده به هپاتیت BوC در استان مركزی شناسایی شد كه 130 نفر مرد و مابقی زن بودند.

دكتر سلطان محمد یادآور شد: درحال حاضر حدود دو درصد از جمعیت یك میلیون و 400هزار نفری استان مركزی به هپاتیت B مبتلا هستند كه این آمار با شاخص های كشوری بیماری اشاره شده همخوانی دارد./

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ
واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکفافِ
واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ
وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ
بِعِصْمَتِک یا عِصْمَةَ الخائِفین

بنام خداوند بخشنده مهربان
خدایا در این روز مرا به حجاب و عفاف زینت ده
و مرا به جامه قناعت و عدل و خوددارى بپوشان
و در آن مرا بر عدل و انصاف وادار نما
و آسوده ام دار در آن از هر چیز که می ترسم
به حق نگاهداری ات اى حافظ ترسندگان

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

 

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: در نشست عصر امروز(سه‌شنبه ۱۰ مرداد) کمیسیون اجتماعی مجلس که با حضور حسینعلی امیری از حقوقدانان شورای نگهبان برگزار شد؛ مقرر گردید تا برای رفع بار مالی، بخشی از متن طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار اصلاح شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم در ادامه افزود: همچنین در نشست امروز پنج نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برای عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح‌های مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی، شوراها و قانون احزاب انتخاب شدند.  

وی تصریح کرد: شهروز افخمی نماینده مردم ملکان، ناصر کاشانی نماینده مردم زاهدان، محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم، عباس صلاحی نماینده مردم تفرش و آشتیان و سالار مرادی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران پنج نماینده منتخب از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس برای عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح‌های مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی، شوراها و قانون احزاب هستند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:


بسم الله الرحمن الرحيم

 

 

 

اللهمّ حَبّبْ اليّ فيهِ الإحْسانَ وكَرّهْ اليّ فيهِ الفُسوقَ والعِصْيانَ وحَرّمْ عليّ فيهِ السّخَطَ والنّيرانَ بِعَوْنِكَ يا

غياثَ المُسْتغيثين.

 

 

 

خداوندا در اين روز احسان و نيکويي را محبوب من و فسق و معاصي را ناپسند من قرار ده و در اين روز

خشم و آتش قهرت را به من حرام گردان به ياري خود اي فرياد رس فرياد رسان.

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

در طبيعت استان مرکزي از ارتفاعات گرفته تا تالاب ها ، جنگل و کوير ، 49 گونه پستاندار ، 154 گونه پرنده ، 40 خزنده ، 4 گونه دو زيست و 12 گونه ماهي زيست مي کنند که اکنون 30 درصد آنها در معرض خطر انقراض نسل قرار دارند.
 

مديرکل سازمان حفاظت محيط زيست استان مرکزي گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: نسل 50 گونه جانوري در استان مرکزي با خطر انقراض مواجه است که از آن جمله مي توان به پستانداراني مثل آهو ، پلنگ ، گربه پالاس ، زرده بره ، شنگ (سگ آبي) ، خرس و يوزپلنگ اشاره کرد که اکنون در مناطق زيستگاهي حيات وحش استان مرکزي به جمعيتشان محدود شده و يا از بين رفته اند.

در دهه هاي اخير در جنگل هاي بلوط شازند خرس و در هفتاد قله اراک يوزپلنگ زندگي مي کرده که احياي اين گونه هاي ارزشمند اکنون در دستور کار قرار دارد.

استان مرکزي از نظر تنوع جانوري سومين استان کشور است و با داشتن حدود يك و 8 دهمِ كل مساحت كشور بيش از80 گونه جانوري کشور را در خود جاي داده است.

انصاري مي افزايد : توسعه غير متوازن در سال هاي گذشته موجب شده  بسياري از مناطق زيستگاهي مهم حيات وحش ، دالانهاي تردد وحوش و كانون هاي غذايي و آب براي گياهان و حيوانات از دسترس خارج شود و اين مهم به شدت تنوع زيستي را تهديد مي كند.

کارشناس محيط زيست استان مرکزي هم مي گويد : فرهنگ سازي و جلب مشاركت مردمي در حراست از محيط هاي طبيعي و گونه هاي در معرض انقراض نقش اساسي دارد.

رسانه هاي جمعي ، تشكل هاي زيست محيطي و نهادهاي آموزشي بايد در اصلاح رفتارها و نهادينه كردن فرهنگ آشتي با طبيعت پيشگام باشند.

حيدرزاده مي افزايد : اين فرهنگ سازي بايد به گونه اي باشد که هر فردِ دوستدار طبيعت به عنوان يك محيط بانِ افتخاري رسالت حفاظت از گونه هاي زيستي را به عهده داشته باشد و به عنوان سرباز حفاظت براي احياي طبيعت انجام وظيفه كند.

اکنون وسعت زيستگاههاي جانوري کشور به 6 و نيم ميليون هکتار مي رسد که 360 هزار هکتار آن در استان مرکزي و زير نظر اداره کل حفاظت محيط زيست استان قرار دارد.

اين زيستگاهها شامل دو منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک و الوند خمين ، پناهگاه هاي حيات وحش راسوندِ شازند و جاسب دليجان ، مناطق شکار ممنوع تالاب ميقان اراک ، بازرجان تفرش ، کُلاهه آشتيان ، چال خاتون شازند ، پلنگاب خنداب و خرقان زرنديه است.

اکنون 10 درصدِ گونههاي جانوري که در معرض خطر انقراض هستند در فهرست ICUN که فهرست قرمز اتحاديه جهاني حفاظت از طبيعت است قرار دارند.

مدير کل دفتر حيات وحش سازمان محيط زيست در اينباره مي گويد : در ايران دوزيستان کمترين غناي گونه مهرهداران را داشته و اين در حالي است که تعداد پرندگان موجود در ايران معادل کل پرندگان اروپا است.

محمدي مي افزايد : در دهه اخير بر اساس آمار ، گونههاي شاخص ايران از رشد نسبي خوبي برخوردار بوده اند و همچنين در فهرست سرخ ICUN نه تنها هيچ گونهاي خارج نشده بلکه تنها جابهجا شده است. اين در حالي است که 80 گونه مهرهدار در فهرست سرخ ICUN قرار گرفته اند.

علت در معرض خطر قرار گرفتن نسل گونه هاي جانوري در استان هاي کشور متفاوت از هم نبوده و دليل اصلي آن شکار بي رويه و کمبود محيط بان در زيستگاههاي کشور است.

در ايران هر 12 هزار هکتار از زيستگاهها توسط يک محيط بان حفاظت مي شود در حاليکه بر اساس استانداردها بايد براي هر هزار هکتار يک محيط بان وجود داشته باشد.

معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست  هم  مي گويد : تعداد محيط بانان در ايران ۱۲ برابر کمتر از استانداردهاي جهاني است.

اکنون در ايران هر ۱۲ هزار هکتار از زيستگاهها توسط يک محيط بان حفاظت مي شود در حاليکه طبق استانداردها بايد براي هر هزار هکتار يک محيط بان وجود داشته باشد.

صدوق با اشاره به وسعت 5/6 ميليون هکتاري زيستگاههاي يوز در ايران مي افزايد : تنها ۹۰ محيط بان براي اين وسعت به هيچ عنوان کافي نيست.

اکنون 30 محيط بان از زيستگاههاي استان مرکزي حفاظت مي کنند که بايد به 160 نفر افزايش يابند.

استاندارد فضاي تحت حفاظت هر محيط بان در دنيا ، هزار هكتار به ازاي هر نفر محيط بان است در حاليکه در ايران هر 6 هزار هكتار تحت نظارت يك محيط بان است.

يکي از محيط بانان استان مرکزي مي گويد : شکار بي رويه در 20 سال گذشته جمعيت سه هزار راسي آهوي زيستگاه هفتاد قله استان را به شدت کاهش داده و اکنون يک سوم اين حيوان از بين رفته است.

او مي افزايد : شکار بي رويه ، آموزش شکارچيان درباره نحوه شکار ، مديريت آماري گونه هاي پستانداران ، حلقه گذاري پرندگان کمياب تالاب ميقان و تقليل اسلحه هاي شکاري متناسب با جمعيت پستانداران از اقدامات محيط زيست استان مرکزي براي حمايت از گونه هاي در معرض تهديد است.

پارسال 98 شکارچي غير مجاز در استان مرکزي دستگير شدند.

جمعيت شکارچيان استان مرکزي بيش از 6 هزار نفر تخمين زده مي شود که تاکنون 4 هزار نفر ساماندهي شده و دفترچه شکار از اداره حفاظت محيط زيست استان دريافت کرده اند.

اين شکارچيان ، متعهد به شکار در زماني هستند که از سوي اداره حفاظت محيط زيست استان مرکزي در مکان هاي معين تعيين مي شود.

بيشترين شکار غيرمجاز در استان مرکزي در طبيعت خنداب ، کميجان و ارتفاعات استان که از نگاه محيط بانان دور است انجام مي شود.

براي کاهش سرعت انقراض نسل گونه هاي حيواني طرح هاي حمايتي هم اجرا مي شود.

براي حفظ گونه هاي جانوري استان مرکزي به تازگي دو منطقه در تالاب ميقان اراک به وسعت ۲۵ هزار هکتار و بازرجان تفرش به وسعت ۲۶ هزار هکتار به عنوان مناطق شکار ممنوع اعلام شده است.

اما اين در حالي است که فعاليت هاي صنعتي در حاشيه تالاب ميقان اراک  خطر انقراض نسل گونه هاي جانوري ، از جمله پرندگان تالاب را افزايش مي دهد.

بزرگترين معدن سولفات سديم خاورميانه در کوير ميقان و در حاشيه تالاب قرار دارد .

روستائيان به خصوص کشاورزان هم در حفظ گونه هاي جانوري نقش دارند چرا که آنان در برخي فصول سال و حين کار با گونه هاي جانوري در اطراف زمين هاي کشاورزي خود روبرو مي شوند.

نماينده مردم اراک ، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي هم که رئيس کميسيون کشاورزي مجلس در دوره قبل بوده آگاهي بخشي به کشاورزان و روستائيان را راهکاري مناسب در حفظ گونه هاي زيستي و جانوري مي داند.

عباس رجايي مي گويد : دست اندازي به طبيعت و آنچه به عنوان گونه هاي جانوري و حتي گياهي خوانده مي شود رفتاري نا عادلانه با طبيعت است که به تخريب محيط زيست و بياباني شدن کشور کمک مي کند.

برخي گونه هاي جانوري مانند پازن و بزکوهي که نماد طبيعت استان مرکزي و منطقه مرکزي کشور هستند در طول ميليون ها سال حيات داشته و حتي تصاوير آنها در سنگ نگاره هاي تيمره که توسط انسان هاي اوليه حکاکي شده ديده مي شود.

اکنون منطقه هفتاد قله اراک يکي از زيستگاههاي اصلي اين حيوان است که با کمبود محيط بان مواجه است.

احياي زيستگاه جانوران ، جلوگيري از شکار بي رويه ، برخورد با شکارچيان متخلف ، آمارگيري مستمر از حيات وحش و پرندگان ، مباحث کنترل مديريتي و حفاظت از گونه هاي در معرض خطر انقراض ، کاهش دام مازاد مراتع و ترغيب مردم محلي به مشارکت از راهکارهاي حفظ گونه هاي جانوري و جلوگيري از انقراض نسل آنان است./

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

بسم الله الرحمن الرحیم
اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلینَ عَلَیْکَ
وَاجْعَلْنى فیهِ مِنَ الْفاَّئِزینَ لَدَیْکَ
وَاجْعَلْنى فیهِ مِنَ الْمُقَرَّبینَ اِلَیْکَ
بِاِحْسانِکَ یا غایَةَ الطّالِبینَ.

 
به نام خداوند بخشنده مهربان

خدایا مرا در این روز از متوکلان درگاهت قرار ده
و مقرر نما در این روز از کامروایان حضرتت
و مقربان درگاهت باشم
به حق احسانت ای نهایت همه جویندگان
 
شرح دعای روز دهم ماه مبارک رمضان

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

همزمان با برگزاری کلاسهای فرهنگی تربیتی در کانونهای ولایت قم 971 نفر از دانش آموزان تحت حمایت این نهاد به اردوهای یک روزه اعزام شدند.

971 دانش آموز تحت حمایت این نهاد که در کانون‌های فرهنگی تربیتی ولایت اوقات فراغت خود را می‌گذرانند به اردوی بخش خلجستان قم که در نزدیکی شهرستان خوش آب و هوای تفرش قرار دارد اعزام شدند.

اعزام این دانش آموزان که همگی بیمه شده‌اند و هر روز به مدت یک هفته به منطقه تفریحی باغ نوح آباد قم انجام می‌شود با هدف سلامتی دانش آموزان و تأمین محیطی شاد و مفرّح برای آنهاست تا سال جدید تحصیلی را با انرژی بیشتری آغاز نمایند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

در دعای روز نهم ماه مبارك رمضان می خوانیم:

'اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فیهِ نَصیباً مِنْ رَحْمَتِكَ الْواسِعَتِ وَاهْدِنی فیهِ لِبَراهینِكَ السّاطِعَتِ وَخُذْ بِناصِیتی اِلی مَرْضاتِكَ الْجامِعَتِ

بِمَحَبَّتِكَ یا اَمَلَ الْمُشْتاقینَ.'

خدایا قرار ده برایم در این روز بهره ای از رحمت وسیعت و راهنمایی ام كن در این ماه به سوی دلیل های درخشانت و مرا

به سوی موجبات خوشنودی همه جانبه ات سوق ده به حق محبتت ای آرزوی مشتاقان.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: کتاب «زندگی و اندیشه‌های علامه طبرسی» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

خبرگزاری فارس: کتاب «زندگی و اندیشه‌های علامه طبرسی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب زندگی و اندیشه‌های علامه طبرسی دارای شش فصل اصلی مانند زندگانی علامه طبرسی، ابعاد شخصیت علمی و فرهنگی طبرسی، ویژگی و اخلاق علمی علامه طبرسی، فعالیت‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی علامه طبرسی و داستان‌هایی درباره علامه طبرسی تشکیل شده است.

ولادت، زادگاه طبرسی، خاندان طبرسی، طبرسی و علم تفسیر،وفات یا شهادت، شاگردان طبرسی، آزاد‌اندیشی و دوری از ‌تعصب، دقت و امانت‌داری، عزم و اراده‌ قوی و صدق در گفتار از جمله موضوعات زیرمجموعه‌ فصل‌های اصلی این کتاب است.

این اثر تلاشی است تا با بررسی حیات علمی و فرهنگی علامه طبرسی و معرفی فضایل اخلاقی و علمی وی خدمات این دانشمند فرهیخته را ارج نهاده و گامی در راستای گسترش دامنه معرفت و استواری آئین بزرگان و اندیشمندان بردارد.

در مقدمه این کتاب آمده است: توجه دادن مخاطبان به عوامل و مصداق‌های سعادت و معرفی زندگی مصلحان برای ایجاد انگیزه تفکر و تدبر در اندیشه بزرگان از رسالت‌های خطیر رسانه ملی است. آزاداندیشی، بلندنگری، سعه‌صدر، عفت قلم و انصاف در پژوهش از ویژگی‌های برجسته علامه طبرسی بود که در آثار او از جمله معجم البیان به چشم می‌خورد. وی در عصری که مناقشه‌های مذهبی از حد قلم و زبان می‌گذشت، با احیای اندیشه دینی، وحدت فکری و تفاهم مذهبی به دور از تعصب‌های پوچ و با به کار بستن سلاح اندیشه و استدلال، زمینه تفاهم و وحدت را میان مسلمانان فراهم کرد.

در بخشی دیگر از این مقدمه خاطر نشان شده است: در بزرگداشت فرزانگان جامعه باید راهی که آنان پیموده‌اند، پیش پای روندگان قرار گیرد و راز کمال ایشان باز جسته شود. مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما نیز با همین هدف کوشیده است با معرفی بخشی از خدمات بزرگی که این عالم پرنشاط در زندگی اجتماعی و سیاسی خویش انجام داده است و انتخاب بهترین شیوه و بلندترین زبان‌ها، غبار غربت و انزوا را از این حقایق درخشان بزداید.

نویسنده در بخش دوران کودکی و نوجوانی یادآور شده است: روشن نیست فضل، کودکی‌اش را در تفرش گذرانده یا مشهد، ولی بی‌شک، روزگار جوانی‌اش را در مشهد گذرانده و به یادگیری علوم متداول عصر پرداخته تا آنکه در همه رشته‌های علمی از ادبیات عرب تا حدیث، فقه، اصول، تفسیر و حتی جبر و مقابله تبحر یافته است.

در ادامه تصریح شده است: در آن دوره، تدریس علومی مانند قرائت، تفسیر، حدیث، فقه، اصول و کلام، در مدارس علمیه رواج داشت و شیفتگان دانش را به ‌سوی خود جلب می‌کرد. آشنایی و اطلاع کافی از زبان و ادبیات عرب، پنجره ورود به دنیای علوم اسلامی بود و یادگیری آنها نیز از شرایط اصلی آغاز تحصیل شمرده می‌شد.

در بخش طبرسی و فقه و کلام موضوعاتی مانند مقدمه‌ای در کلام اسلامی، نظریه‌های کلامی طبرسی، مقدمه‌ای بر فقه اسلامی، مقدمه‌ای بر فقه اسلامی و نظرهای فقهی علامه طبرسی مطرح شده است.

در بخش شرایط مذهبی ایران در عصر طبرسی آمده است: غیر از شافعی و حنفی، در این دوران مذاهبی دیگر نیز در قلمرو پهناور سلجوقیان رواج داشت. در کنار مذاهب اسلامی، مشرب‌های کلامی مانند معتزله، اشاعره، مجسمه، مشبهه و کرامیه رواج داشتند.

در ادامه تصریح شده است: نیمه دوم قرن پنجم، تمام قرن ششم و ابتدای قرن هفتم، از مهم‌ترین دوره‌هایی است که اختلاف‌های دینی و اعتقادی در آن شدت گرفت و علوم دینی در آن رواج یافت و علمای مذهبی و فقها در شئون حکومت و سیاست وارد شدند، فلسفه و علوم عقلی را حرام شمردند و سبب شدند که علم از محور حقیقی آن، که بحث از حقایق اشیاء بود، منحرف شود و تنگ‌نظری پدید آید. عامه مردم، سنی‌مذهب بودند و به خلفای عباسی اعتقاد عجیبی داشتند.

کتاب زندگی و اندیشه‌های علامه طبرسی توسط اعظم بابایی به رشته تحریر درآمده، منیره ماشاءاللهی ویراستاری آن را به عهده دارد و این اثر به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از ارتقاء تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای خمین، دلیجان و تفرش در صورت تامین به موقع اعتبارات تا پایان سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: طرح ارتقاء تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عبدالرضا خلیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت به منظور پاسخگویی به نیاز روزافزون جمعیت و افزایش تعداد مشترکان ساکن در این شهرها ضرورت انجام یکسری اقدامات اضطراری در زمینه افزایش ظرفیت و توان بازدهی تاسیسات فاضلاب و تلاش در راستای حداکثر استفاده بهینه از امکانات موجود را تشخیص داده و بر این اساس اقدام به ارتقاء تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای خمین، تفرش و دلیجان کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 هزار و 800 نفر از جمعیت شهر تفرش زیر پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار دارند تصریح کرد: با ارتقای این تصفیه‌خانه با روش تصفیه MLE، 23 هزار نفر زیر پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب قرار می‌گیرند و دبی ورودی تصفیه‌خانه به 4205 مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌باید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اضافه کرد: همچنین در شهر خمین، در راستای اجرای ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب، جمعیت زیر پوشش این شهر از 34 هزار نفر به 85 هزار و 725 نفر افزایش می‌یابد و دبی ورودی آن به 14 هزار و 573 مترمکعب در شبانه‌روز خواهد رسید.

خلیلی گفت: در حال حاضر در شهر دلیجان 26 هزار نفر تحت پوشش طرح جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند که با ارتقای تصفیه‌خانه این شهر 60 هزار و 500 نفر از خدمات این طرح بهره‌مند و دبی ورودی آن نیز به 11 هزار و 100 مترمکعب در شبانه‌روز می‌رسد.

وی خاطر نشان ساخت: برای ارتقا و تجهیز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب این شهرها در مجموع 125 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که با تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان سال جاری به اتمام خواهند رسید.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:44 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

در روز هشتم ماه مبارک رمضان از ربّ خویش می‌خواهیم که توفیق مهرورزی نسبت به یتیمان و هم‌نشینی با کریمان را روزیمان گرداند، چرا که «خداوند»، پناه آرزومندان است.

در دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم:
 
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَّ ارْزُقْنى فیهِ رَحْمَةَ الاْیْتامِ

وَاِطْعامَ اْلطَّعامِ

وَاِفْشآءَ السَّلامِ

وَصُحْبَةَ الْکِرامِ بِطَوْلِکَ

یا مَلْجَاَ الاْمِلینَ
 
 
 
به نام خداوند بخشنده مهربان
 
خدایا روزیم گردان در این ماه مهرورزى نسبت به یتیمان
 
و خوراندن طعام
 
و به آشکار کردن سلام
 
و هم‌نشینى با کریمان به فضل و کرمت
 
اى پناه آرزومندان

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

اللهمّ اعنّی فیهِ علی صِیامِهِ وقیامِهِ                        خدایا یاری کن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبـادت

وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ                                و برکنارم دار در آن از بیهودگی و گناهان

 

وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ                                      و روزیم کن در آن یادت را برای همیشه

بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین.                                   به توفیق خودت ای راهنمای گمراهان

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش گفت: امسال در این شهرستان 325 تن محصول گیلاس جمع‌آوری و روانه بازار مصرف شد.

 

«علی محب‌علی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار کرد: برداشت محصول گیلاس از سطح بیش از 65 هکتار باغات شهرستان تفرش به پایان رسید.

 

وی ادامه داد: امسال با متوسط برداشت 5000 کیلوگرم از هر هکتار باغ گیلاس، به طور کلی 325 تن محصول گیلاس جمع‌آوری و به بازار مصرف در داخل شهرستان و استان‌های قم و تهران عرضه شد.

 

محب‌علی افزود: مهم‌ترین رقم گیلاس تولیدی در شهرستان تفرش تک دانه مشهد است که با داشتن طعم و رنگ خوشایند، بازار پسندی خوبی دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش يادآور شد: در شهرستان تفرش به علت تنوع آب و هوایی، یکی از نقاط مستعد پرورش و تولید انواع میوه‌ها در استان مرکزی است و همه ساله علاوه بر تولید محصولات خشکباری گردو و بادام صدها تن انواع میوه‌های هسته‌دار و دانه‌دار در این شهرستان تولید و عرضه می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:32 | نویسنده : میثم اله وردی |