خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از تشکیل تورهای یک روزه شهرگردی و استان گردی در ایام نوروز خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رضوانی از تشکیل تورهای یک روزه شهرگردی و استان گردی در ایام نوروز خبر داد و گفت: این تورها با هدف بازدید و معرفی اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی شهرستان اراک و دیگر شهرستانها همه روزه در نقاط مختلف شهر و ستادهای اسکان برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: این تورها توسط ستاد تسهیلات نوروزی و با همکاری شرکت های خدمات مسافرتی این استان مدیریت و سازماندهی می شوند و بازدید از موزه ها، کویر میقان، غار نخجیر، روستای وفس، کمیجان، بافت های تاریخی نراق و منطقه جاسب، آبشار گیسو، تفرش و محلات از تورهای استان گردی در این ایام است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراک - خبرگزاری مهر: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در طول سال 90 بیش از 300 جلسه گفتمان دینی در سه شهر، ساوه و زرندیه، تفرش و محلات برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در طول سال 90 بیش از 300 جلسه گفتمان دینی در سه شهر، ساوه و زرندیه، تفرش و محلات برگزار کرد که بیش از 30 هزار نفر از این جلسات استفاده کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوه و زرندیه تعداد جلسات گفتمان دینی برگزار شده در این شهرستان را 114 جلسه عنوان کرد و گفت: در هر کدام از  این جلسات بیش از 10هزار نفر حضور داشتند و از محتوای جلسات استفاده کردند.

حجت الاسلام حسن صلاحی افزود: مهدویت، عفاف و حجاب، بیداری اسلامی، بصیرت دینی، آموزش خانواده و ولایت فقیه از موضوعات این جلسات بود.

سرپرست تبلیغات اسلامی تفرش نیز تعداد گفتمان های دینی برگزار شده در مدارس، دانشگاهها، و مساجد این شهرستان را بیش از 90 گفتمان اعلام و اضافه کرد: در این جلسات بیش از هشت هزار نفر حضور داشتند و با عمق مباحث دینی آشنا شدند.

حجت الاسلام میثم فیروزجایی قیام سیدالشهدا (ع)، انقلاب اسلامی، شخصیت امام راحل (ره)، جایگاه زن در اسلام، دوستی و رفاقت، جوان و فرهنگ تشیع، مدیریت زمان و بصیرت دینی را از موضوعات این جلسات دانست.

کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محلات هم با اشاره به اینکه بیش از 90 جلسه گفتمان دینی در محلات برگزار شده، گفت: در این جلسات حدود 10 هزار نفر دانش آموز، دانشجو و جوانان حضور داشتند و ضمن استفاده از جلسات سوالات دینی در حوزه های مختلف را مطرح کرده و پاسخ دریافت کردند.

سعیدرضا ابراهیمی ایمان واعتقاد به خداوند کریم مهمترین علل ایستادگی دربرابر نظام سلطه جهانی دانست و گفت: دشمن در پی ترفندهای خود در تلاش برای سوء استفاده از سوالات بی پاسخ مانده جوانان است که هدف از برگزاری گفتمان های دینی پاسخ به سوال جوانان و جلوگیری از هجمه دشمنان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش - خبرگزاری مهر: استان مرکزی، سرزمین جاذبه های بکر و متفاوت است، جاذبه هایی که در نقاط مختلف آن دیده می شود و یکی از آن مناطق شهرستان تفرش است که با نام و یاد بزرگ مرد فیزیک ایران عجین شده و از طبیعت بکر تا چناره های کهنسال، و جاذبه های فرهنگی و دینی، ظرفیت دست نخورده گردشگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان تفرش واقع در استان مرکزی در221 کیلومتری جنوب غربی تهران در مختصات جغرافیایی 34 درجه و 41 دقیقه عرض شمالی و 50 درجه طول شرقی واقع است.

‌این شهرستان در داخل حوضه آبریز رودخانه آبکمر به ارتفاع یک هزارو 900 متر از سطح دریا آزاد واقع است و از طریق رشته کوه مرکزی‌ایران از سمت شرق،جنوب و غرب محصور بوده و با شیب تندی به دره پرآب قره چای ختم می شود.مساحت‌این شهرستان دو هزارو784 کیلومتر مربع است.

شهرستان مصفای تفرش از  شمال به شهرستان ساوه، از شرق به شهرستان قم، از جنوب به شهرستانهای آشتیان و اراک و از سمت غرب به شهرستان اراک محدود می شود.
 
تفرش، دیرینه ای به نام گبرش
 
دیرینگی این شهر به پیش از اسلام می‌رسد و اغلب نام نخستین آن را گبرش می‏دانند که از گبر به معنی زرتشتی می‌آید. در دوران بعد از ورود اسلام و حاکمیت اعراب و زبان عربی بر ایران تفرش، طبرس نیز گفته شده‌است.
 
کهن ترین کتاب جغرافیایی که نام تفرش درآن دیده می شود البلدان یعقوبی است که نویسنده نام تفرش را در تالیف خود طبرس tabres آورده است. 
 
 
 

تفرش، شهرعلم و دانش
 
تفرش از قدیم به سبب درصد بالای با سوادان و اهل علم و دانش نسبت به سایر نواحی‌ایران، به ویژه در دوره‌های صفویه و قاجاریه مورد توجه بوده است.
 
میرزاهای تفرشی، آشتیانی ، فراهانی و گرکانی مهم ترین مشاغل دولتی را دراختیار داشتند وگفتنی است که مردم تفرش و مناطق همجوار آن (آشتیان و فراهان) از قدیم به خط خوش و سواد و علم شهره بودند و از اهل دفتر و دیوان به شمار میآمده اند.
 
دانشمندان و بزرگان بسیاری از‌این خطه برخاسته اند که اغلب آنها در خارج از موطن خویش نشو و نما کرده و به شهرت رسیده اند و برخی وابسته شهر و دیاری دیگر شناخته شده اند.
 
از جمله شیخ تبرس( طبرس) است که امروزه کمتر کسی از تفرش بودن او آگاه است . حکیم نظامی نیز که به گنجوی شهرت یافته از‌این جمله است.
 
از دیگر دانشمندان و بزرگان‌این شهر می توان استاد عباس سحاب پدر جغرافیا و کارتوگرافی‌ایران و پروفسور سید محمود حسابی را نام برد.
 
شش ناو، تنها مسجد چوبی کشور در تفرش

بسیاری از مکانهای تاریخی‌این شهرستان حکایت از قدمت‌این شهرستان دارد.
 
مسجد جامع شش ناو به عنوان تنها مسجد چوبی کشور در این شهر قرار داردو قدمت آن به دوران قاجار می رسد که تعزیه با حضور بهترین تعزیه خوانان کشور در آن اجرا می شد.
 
این مسجد هم اکنون نیز محل و مامن مومنان و عزاداران حسینی برای برگزاری مراسم تکریم و تعزیت ائم است.
 
امامزاده محمد ازآثارعصر صفویه، بقعه ابوالعلی از بناهای سده هشتم هجری، تکیه زاغزم، امامزاده بی بی متین و آب انباربلور از بناهای دوره قاجاریه از دیگر جاذبه های این شهر است.
 
 
 
 
طبیعت بکر تفرش، ظرفیت در گردشگری سلامت

برخورداری شهر تفرش از طبیعت بکر و آب و هوای مطلوب را بهترین ظرفیت موجود در استان برای توسعه گردشگری سلامت عنوان کرد.
 
شهر تفرش به دلیل برخورداری از طبیعت بکر منطقه‌ای مناسب برای توسعه گردشگری سلامت به شمار می‌رود و در این راستا سال گذشته نیز به عنوان پایلوت گردشگری سلامت استان انتخاب شد.
 
مجتبی رضوانی سرپرست میراث فرهنگی استان مرکزی، در این باره گفت: شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی، کوهستانی بودن منطقه، وجود باغ‌ها و فضاهای سبز، آب معدنی گراو و جاذبه‌های طبیعی دره، وجود چشمه‌های متنوع و غارها از مهمترین ظرفیت‌های طبیعی این شهرستان به شمار می‌رود.
 
تفرش، شهر آرامش
 
تفرش در مسیر دیگر شهرهای استان مرکزی و سایر استان‌ها قرار ندارد و از این رو دارای سکوت و آرامشی  منحصر به فرد است که هوای پاک آن مکمل آرامش بخشی این شهر کوچک شده است.
 
این شهر خالی از صنایع آلاینده و مزاحم آرامش است و اکنون به عنوان یکی از ییلاق های کشور مطرح است.
 
احداث مجتمع پرواز، احداث مرکز نجوم و رصدخانه، تله‌‌‌کابین، پیست اسکی، سایت اسب‌دوانی، ساماندهی تفرجگاه‌های طبیعی گیان و نقره‌کمر از برنامه‌های پیشنهادی توسعه گردشگری این شهر است.
 
چنارهای کهنسال، ظرفیت دیگر گردشگری
 
یکی از ظرفیت های جالب تفرش، چنارهای کهنسال این شهر سات که با قطرهای زیاد حنه های دیدنی از تلاش حیات و طبیعت را پیش چشم می گذارد.
 
درختان چنار کهنسال شهر تفرش از شهرت خاصی در سطح استان برخوردار هستند و از این رو اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی استان نسبت به ثبت این درختان در فهرست میراث ملی کشور اقدام کرد.
 
 
 
 
سرپرست میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به پذیرش پرونده ثبت این آثاردرهمایش ثبت و دریافت شماره ملی برای این درختان گفت: درختان کهنسال چنار در جای جای این شهر وجود دارند که قدمت تعدادی از آن‌ها به بیش از یک‌هزار سال باز می‌ شود.
 
مجتبی رضوانی افزود: درخت چنار مسجد جامع ششناو و مسجد وقف ‌محله مهم‌ترین درخت‌های چنار این شهر است که هر ساله افراد بسیاری که در قالب تورهای طبیعت‌گردی به تفرش می‌روند، از این درختان دیدن می‌کنند.
 
گره خوردن قابلیت گردشگری مذهبی و طبیعی در تفرش
 
رضوانی در ادامه گفت: از آن‌جا که این درختان در کنار مکان‌های مذهبی همچون امامز‌اده‌ها و تکایا قرار دارند، بنابراین در قالب یک مجموعه فرهنگی که از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار هستند، قابلیت معرفی دارند.
 
رضوانی افزود: شهر تفرش به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد و طبیعت خاص مورد توجه بسیاری از طبیعت‌گردان قرار دارد از این رو وجود چنین درختانی به غنای ظرفیت‌های طبیعی این شهر افزوده است.
 
غار قندیل جاذبه زیبای طبیعت تفرش
 
در زیراین کوه امجک چشمه ای قرار دارد که از سقف صخره می چکد و به دلیل اینکه جنس سنگ آهکی است بر اثر گذشت زمان دو استلاکمیت (قندیل) به وجود آمده که از سقف کوه آویزان است و مانند سینه است و نام  آن کوه را به واسطه این دو قندیل نامگذاری کردند.
 
غار امجک در ارتفاع یک هزارو900 متری از سطح دریا و در فاصله 63 کیلومتری شمال غربی تفرش بر فراز دره سلطان امجک قرار گرفته است ورودی آن دیواره ای به طول 12 متر دارد که برای ورود به آن باید به کمک ابزار از این دیواره گذشت. 
 
 
 
 
در آنجا نردبانی به طول ده متر ساخته شده و پس از فرود منطقه استلاگیت ها و استلاکمیت ها قرار دارد که به علت اینکه تاکنون کسی به آن دسترسی پیدا نکرده است بکر و دست نخورده باقی مانده و پایین تر از آن دهلیزی با حوض پر آب دیده می شود.
 
همچنین دو دیواره به ارتفاع هفت متر و دیگری به ارتفاع دو متر در مسیر غار نوردان قرار می گیرد و در انتهای راهروئی با مجموعه بسیارزیبایی از گلفشنگهای سقف و دیوار، ما را به انتهای غار که زیستگاه خفاشان است هدایت می کند.
 
در کنار قابلیت های گردشگری تفرش،  این شهر مهد علم و هنر است، از سویی مهد هنر تعزیه و از سوی دیگر مهد پرورش مردانی چون دکتر حسابی مرد فیزیک ایران و جهان است.
 
این شهرستان مردمانی با فرهنگ و سواد دارد که در کمتر نقطه ای از کشور سابقه دارد و دارای روستاهایی است که تمام اهالی آن سواد دارند و از علم و دانش اندوخته ای دارند.
 
یادگار کهن بزرگان این دیار دکتر حسابی است که اکنون مقبره او در شهر تفرش به مرکز رفت و آمد دانش دوستان تبدیل شده است و همین امر کافی است برای توجه به ابعاد گردشگری این شهر است. 
......
 
 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 
اقتصادی - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹
 
 

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت، گفت: برداشت شبانه از حساب بانک‌ها خلاف قانون است و ای کاش تیم اقتصادی دولت برای یک بار هم که شده در برابر نظرات و خواسته‌های غیر منطقی رییس جمهور ایستادگی می‌کردند و تا این حد سربازان قسم خورده وی نبودند.

بهمن اخوان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: برداشت شبانه از حساب بانک‌ها با هر دلیلی، با هیچ منطق و قانونی سازگار نیست و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

نمیانده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس از دولت در خصوص برداشت شبانه از حساب بانک‌ها توضیح می‌خواهد، افزود: بدون تردید مجلس با این مساله برخورد قاطع می‌کند و تیم اقتصادی دولت و شخص رییس جمهور باید در این مورد پاسخگو باشند.

اخوان با تاکید بر این که دولت  خود را در برابر هیچ نهادی ملزم به پاسخگویی نمی‌داند، گفت: دولت نهم و دهم و در راس آن شخص رییس جمهور خود را نه در برابر مجلس و نه دیوان محاسبات و نه هیچ نهاد دیگری ملزم به پاسخگویی نمی‌داند، بنابراین دست به هر اقدام خودسرانه ای می‌زند و وزرای وی نیز در برابر او تنها سکوت و تایید می‌کنند.

وی افزود: معتقدم وزرای دولت احمدی نژاد وزیر نیستند بلکه هماهنگ کننده با رییس جمهور هستند؛ چرا که اگر در کم ترین  سطح ممکن وزارت می‌کردند باید صاحب نظر ‌بودند و نظر کارشناسی ارائه می‌دادند.

عضو فراکسیون اصولگرایان با انتقاد از سکوت همیشگی وزرای دولت نهم و دهم در برابر رفتارهای دور از قانون و سلیقه‌ای رییس جمهور تاکید کرد: تا به امروز در دولت نهم و دهم وزیری را ندیده‌ام بر خلاف رییس جمهور حرف بزند و به طور کل از هر سخنی مخالف سلیقه و میل رییس جمهور امتناع دارند.

وی تاکید کرد: وزرای دولت احمدی نژاد سربازان قسم خورده او هستند و نه وزیران و همراهان وی./

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

استان مركزي با استانهاي تهران، قزوين، لرستان، اصفهان، قم و همدان همجوار است و از سه نوع اقليم متنوع نيمه بياباني، معتدل كوهستاني و سردكوهستاني برخوردار است.
شهرستان اراك
شهرستان اراك از شمال به تفرش، از مغرب به همدان و ملاير، از مشرق به شهرستان محلات و از جنوب به شهرستان خمين و شازند محدود شده است و برخوردار از نقاط ديدني زيبايي است كه درپي مي آيد.
بازار اراك: مجموعه بازار اراك كه از سال 1328 هجري قمري و در زمان پادشاهي فتحعلي شاه قاجار بناشد، تلفيقي از معماري مدرن و سنتي ايران است. اين بازار در محلي كه چهارسوق ناميده مي شود با ملات گچ، آهك و خاك رس احداث شده است.
سقف بازار گنبدي بوده و با كاهگل پوشيده شده است. گنبدچهار سوق از ديگر گنبدها بلندتر و با عظمت تر ديده مي شود. عمده حجره ها در راسته بازارها استقرار يافته و كارگاه هاي توليدي، باراندرها، انبارها و بازارچه هاي اختصاصي درسراها است. در طرفين بازارها به فواصل حدود 50متري از يكديگر سراهايي ساخته شده كه به فروش كالا و ارائه خدمات مشغول هستند.
در جنب بازار، مسجد و مدرسه سپهدار كه يكي از زيباترين مساجد اراك است، قراردارد. مجموعه بازار اراك در سال 1355 به ثبت ملي رسيده است.
آشتيان
شهرستان آشتيان در شمال اراك واقع و از شمال به تفرش و قم و از جنوب به اراك و محلات محدود شده است و كوچك ترين شهر استان مركزي است. وجود آتشكده ها در اين منطقه مانند آتشكده فرد جان و فراهان، ارتباط واژه آشتيان را با دين زردشت قوي مي سازد.
از ديگر آثار تاريخي و مذهبي آشتيان مي توان به آب انبار آشتيان، آب انبار گركان، امام زاده اسماعيل، امام زاده عبدالله، امام زاده فاطمه صغري، امام زاده محسن، سدعلي نقي بيگ، قلعه علي نقي بيگ، پل تاريخي سياوشان، سردر منازل قديمي، آسياب جفتي و موزه صنايع دستي معتمدالاياله و غار تاريخي نام برد.
تفرش
اين شهرستان، در شمال شهرستان آشتيان و جنوب غربي ساوه واقع شده و از شمال به ساوه، از جنوب به اراك، از شرق به قم و از مغرب به اراك محدود شده است.
قدمت شهر تفرش به قبل از اسلام مي رسد. درباره وجه تسميه نام اين شهر آمده است كه تفرش در اصل «گبرش» بوده است و اين توجيه شايد بدين سبب است كه در سده هاي قبل و حتي صدر اسلام «گبرها» يا «زرتشت ها» در اين جلگه و نقاط مجاور آن از جمله فراهان و آشتيان، سكونت داشتند.
جاذبه هاي تفرش
غار علي خورند، سد كشته، مسجد ششناو قدمت قاجار، آب انبار بلور قدمت قاجار، تكيه زاعرم قدمت صفوي، قاجار، قلعه حيدري قدمت قاجار، آرامگاه امامزاده محمد(ع) قدمت صفوي، خانه عباسقلي خان ميرپنج قدمت قاجار، امامزاده سرآبادان قدمت اسلامي، امامزاده اسماعيل روستاي فسيجان قدمت اسلامي، امامزاده شاهوارق قدمت صفوي، بقعه امامزاده مهدي ملقب به ابوالعلي قدمت صفوي از جاذبه هاي گردشگري اين شهر است.

گزارش از: يدالله رحمتعلي خبرنگار کیهان

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 6:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:


ایلنا: دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات دانشگاه آزاداسلامی تبریز از سوی حوزه هنری استان تهران مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، ابراهیم قبله آرباطان به همراه7 شاعر دیگر به مرحله نهایی رقابتهای "جایزه ادبی تهران "راه یافت و براساس رأی هیأت داوران به همراه پیمان طالبی از تفرش مورد تقدیر قرار گرفت.

این دانشجوی دانشگاه آزاداسلامی تبریز 5 جلد کتاب تألیفی و عناوین متعدد رتبه اولی از کنگره ها و جشنواره های مختلف را در کارنامه ادبی خود دارد.

جایزه ادبی تهران هر ماه با شرکت آثار بیش از 500 شاعر و نویسنده از سراسر کشور برگزار می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مرکزی از آماده‌باش نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

خبرگزاری فارس: آماده‌باش نیروهای امداد و نجات هلال احمر در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان مرکزی، محمد محمدی گفت: در شب چهارشنبه آخر سال همه نیروهای واکنش سریع هلال احمر در سراسر استان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: با توجه به حوادث ناگواری که در این شب امکان وقوع آن وجود دارد، می‌طلبد خانواده‌ها مراقب فرزندانشان باشند تا در حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری آسیب نبینند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به اینکه اکثر پایگاه‌های جاده‌ای و بین شهری این سازمان به سیستم‌های اطفای حریق پیشرفته مجهز شده‌اند، بیان کرد: سعی خواهیم کرد تا پایان سال تمام پایگاه‌ها و پست‌های امدادی خود در سراسر استان را به این سیستم مجهز کنیم.

محمدی همچنین از همکاری این سازمان با نهادهایی همچون اورژانس، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و پلیس برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نجات جوان ۲۱ ساله تفرشی از یخ‌زدگی در کوه‌های اطراف شهرستان تفرش خبر داد و گفت: جوان 21 ساله‌ای که در نیمه شب گذشته در کوه‌های تفرش گیر کرده بود، توسط تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش طی یک عملیات امدادی نجات یافت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:22 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

 

بهمن اخوان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره سال جهاد اقتصادی گفت: متأسفانه امسال دولت نه تنها درصدد انجام رسالت تاریخی خود در اجرای اسناد بالا‌دستی نظام همچون سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و قوانین برنامه‌های پنج‌ساله نیست، بلکه حتی به شعارهای خود هم پایبند نبوده و در راستای رفع مشکل بیکاری و کنترل تورم هیچ‌گونه اقدام کارسازی انجام نمی‌دهد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از حاشیه‌سازی‌های روزافزون دولت برای کشور گفت:هم‌اکنون رفع مشکلات اقتصادی مردم و به ویژه جوانان، مساله نخست اقتصادی، شرعی، امنیتی و آرمانی ماست و دولت و مجلس باید با پرهیز از مسائل حاشیه‌ای، با یک برنامه‌ریزی مدون و با خلوص نیت اقدام به رفع این دو مسئله، که خواست مقام معظم رهبری، همه مردم کشور و دلسوزان این مرز و بوم است، بپردازند.

وی با بیان این‌که اقتصاد دربستر آرام و در فضایی شفاف رشد پیدا می‌کند تصریح کرد:‌ با توجه به تغییرات عظیمی که در کشورهای اسلامی پس از موج بیداری اسلامی در حال وقوع است باید با برنامه ریزی صحیح و با تقویت زیر ساخت های صنعتی و تولیدی جمهوری اسلامی ایران به قطب اقتصادی در منطقه تبدیل شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 


5ºC   دما


پديده جوي 
شمال غربي   سمت باد
4 mps,14.4 km/h   سرعت باد
بيش از 10 کيلومتر   ديد افقي
-9 ºC   نقطه شبنم
1019 Hpa   فشار
-1.8 ºC ,29 ºF   كمينه دما در 24 ساعت گذشته
9 ºC ,48 ºF    بيشينه دما در 24 ساعت گذشته
0 mm    بارندگي 24 ساعته تا ساعت 9:00 صبح
23 %    کمينه رطوبت در 24ساعت  گذشته
54 %    بيشينه رطوبتدر 24 ساعت گذشته
: تاريخ و ساعت بهنگام شدن اطلاعات
19/12/1390  18:30  

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مردم ایران با شرکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین و آرمان‌های مقدس آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی را پیگیری می‌کنند.

خبرگزاری فارس: مردم در انتخابات آرمان‌های جمهوری اسلامی را پیگیری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسنی بعد از ظهر امروز در همایش بلوغ سیاسی و انتخابات در دانشگاه تفرش اظهار داشت: حضور در انتخابات نشان‌دهنده بلوغ سیاسی و فکری مردم است و مشارکت مردم در انتخابات تقویت و استحکام مردم‌سالاری دینی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: مشارکت گسترده مردم در یک فضای رقابتی، حفظ گفتمان انقلاب اسلامی و استمرار و استقرار شاخص‌های اصول‌گرایی به ویژه عدالت و پیشرفت هدف اصلی ملت ایران است که در انتخابات نمود دارد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: دشمن به دنبال این است با القاء یأس و ناامیدی و تبلیغ تأثیر نداشتن رأی مردم، مانع از حضور گسترده مردم در انتخابات شود.

وی تصریح کرد: دشمن با به کار بردن اهرم تحریم گسترده اقتصادی و حمایت از اپوزیسیون داخلی در تلاش است تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایران را کمرنگ جلوه دهد که مردم باید با حضور یکپارچه در انتخابات توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

حسنی با تاکید بر اینکه انتخابات می‌تواند در معرفی الگوی حکومتی انقلاب اسلامی ایران در تشکیل حکومت اسلامی در کشورهای منطقه مؤثر واقع شود گفت: حضور مردم دارای آثار داخلی و خارجی فراوانی بوده و پیامدهای زیادی را به دنبال دارد.

گفتنی است همایش بلوغ سیاسی و انتخابات با حضور معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: فرماندار تفرش از مشارکت 88 درصدی مردم این شهرستان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

خبرگزاری فارس: 88 درصد مردم تفرش در انتخابات مجلس مشارکت داشتند

اصغر عالیخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت 88 درصدی مردم همیشه در صحنه این شهرستان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان کاظم سپاسی‌آشتیانی با کسب 11 هزار و 567 رأی و عباس صلاحی با کسب 11 هزار و 231 رأی از مجموع 133 هزار و 49 آرای مأخوذه حائز اکثریت آرا شدند که برای تعیین یک نماینده از این حوزه، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

فرماندار تفرش اذعان داشت: خوشبختانه انتخابات در این شهرستان بدون کوچک‌ترین مشکل و در نهایت صحت و سلامت کامل برگزار شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

در نهمین دوره انتخابات مجلس
تعیین نماینده تفرش و آشتیان به دور دوم کشیده شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: تعیین نماینده مجلس در حوزه انتخابیه تفرش و آشتیان به دور دوم کشیده شد.

خبرگزاری فارس: تعیین نماینده تفرش و آشتیان به دور دوم کشیده شد

حجت‌الاسلام رضا نوراللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با شمارش آراء در حوزه انتخابیه تفرش و آشتیان، کاظم سپاسی و عباس صلاحی هر دو حائز حداکثر آراء شدند که باید در دور دوم انتخابات با یکدیگر به رقابت بپردازد.

وی تصریح کرد: مردم این شهرستان روز گذشته با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های اخذ رای حماسه‌ دیگری آفریدند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی با اشاره به نتایج اولیه شمارش آراء گفت: قاسم عزیزی از حوزه انتخابیه شازند، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی از حوزه انتخابیه دلیجان و محلات، شهلا میرگلوبیات از حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، محمد ابراهیم رضایی از حوزه انتخابیه خمین، محمدحسن آصفری و عباس رجایی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب توانستند جواز حضور در دوره نهم مجلس شورای اسلامی را از مردم استان مرکزی کسب کنند.

نوراللهی اذعان داشت: با توجه به اینکه امروز روز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) است، نامزدهای که به عنوان نمایندگان مردم رای آوردند باید از شادی  پرهیز کنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

از حوزه انتخابیه تفرش و آشتیان و فراهان، کاظم سپاسی پس از شمارش کامل آرا نماینده مجلس نهم شد.

 

منبع: فارس

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تفرش از جنبش دانشجویی به عنوان یکی از جنبش‌های تاثیرگذار در دنیا و انقلاب اسلامی یاد کرد.

خبرگزاری فارس: جنبش دانشجویی از جنبش‌های تاثیرگذار دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی نوروزی امروز در دومین کرسی آزاداندیشی دانشگاه تفرش اظهار کرد: جنبش دانشجویی دارای تئوری، دکترین و انگاره‌های فلسفی و کلامی است که باید به صورت عمیق و کلان مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان همواره از تاثیرگذارترین قشر در بین اقشار جامعه محسوب می‌شوند و به دلیل شرایط خاص تحرکات آنان مورد توجه سایر قشرهای جامعه نیز قرار می‌گیرد.

استاد دانشگاه تفرش با بیان اینکه دانشجویان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از تاثیرگذاری شگرفی برخوردار بودند ادامه داد: امروز دانشجویان در جنگ نرم بسیار مورد توجه دشمنان قرار دارند و دشمنان همواره به دنبال نفوذ در بین قشر دانشگاهی هستند.

نوروزی گفت: انقلاب ایران مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و دموکراسی دینی است و در دموکراسی دینی بر دو مقوله مردم و ولایت تاکید شده و این در حالی است که در دموکراسی غربی تنها بر عنصر مردم تاکید شده است.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اهمیت مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف یادآور شد: مردم ایران در طول سال‌های گذشته با مشارکت خود در تمامی صحنه‌ها ثابت کرده‌اند که از نظام اسلامی دلسرد نشده و بر عکس روزبه‌روز که از عمر انقلاب می‌گذرد به نظام وفادارتر می‌شوند.

استاد دانشگاه تفرش با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات سرنوشت‌سازترین عرصه سیاسی است و حضور همه مردم در انتخابات امری ضروری است.

در این نشست دو گروه دانشجویی در قالب گروه یک و دو دیدگاه‌های خود را پیرامون موضوع جنبش دانشجویی و انتخابات بیان کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

بنده به آقای میرتاج الدینی توصیه می‌کنم دو واحد مبانی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و دو واحد حقوق اساسی جمهوری اسلامی را بخوانند.

به گزارش «تابناک»، بهمن اخوان گفته است: بنده حاضرم بدون هیچ گونه چشم‌داشتی این واحدهای درسی را به معاون پارلمانی ریاست جمهوری بیاموزم تا ایشان از این پس هرگاه خواست موضعگیری بکند، خلاف قانون سخن نگوید.

این عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی در انتقاد از سخنان میرتاج الدینی در برنامه تلویزیونی، گفت: اگر ایشان علاقه‌ای به خواندن دروس دانشگاهی ندارند، دست‌کم به عنوان یک روحانی و مقام مسئول در نظام جمهوری اسلامی، باید وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی(ره) را یکبار هم که شده، می‌خواندند تا اینگونه ذهنیات خود را به جای واقعیت نظام مردمسالاری دینی در رسانه ملی منعکس نکنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف برای میرتاج‌الدینی گفت: برای ایشان واقعا متأسفم که با یک و نیم دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، از وقتی که به سمت معاون رییس جمهور منصوب شده است، به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار توهم ایشان را فراگرفته است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اهتمام ویژه نزدیکان دولت به انتخابات 90 گفت: اگر به زعم آقایان، مجلس در رأس امور نیست، چرا در مدت یک سال گذشته، انواع و اقسام هزینه‌های مادی و معنوی را برای به دست گرفتن بیشترین کرسی‌های مجلس و خاموش کردن صداهای منتقد به کار بسته اید؟ اگر آقایان مدعی هستند که مجلس در راس امور نیست و خود را بی اعتنا به مجلس نشان می دهند، چرا در سراسر کشور هر راه مستقیم و غیر مستقیم از حامیان خود در استان‌ها و شهرستان‌ها برای رسیدن به کرسی های بهارستان حمایت می کنند و با توسل به زر و زور و تزویر و صرف هزینه‌های هنگفت، به تبلیغ کاندیداهای خود می‌پردازند؟

بهمن اخوان با انتقاد از این رفتار دوگانه گفت: این عده خود بر خلاف آنچه در ظاهر نشان نی‌دهند، در باطن بر این باورند که مجلس در رأس امور است، زیرا عقل و قانون می‌گوید، مجلس در رأس امور است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش :

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تفرش از ثبت 6 اختراع در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: تولید خود پاک‌کن ‌های نانو فناوری و ساخت قالب لغزنده برای اجرای دیوارهای بتنی از دستاوردهای پژوهشگران این دانشگاه است.

دکتر دوستعلی مژده در گفتگو با خبرنگار مهر از ثبت 6 اختراع توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه خبر داد و افزود: علاوه بر این محققان این دانشگاه موفق به انتشار 40 مقاله در پایگاه ISI دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تفرش، با اشاره به دستاوردهای تحقیقاتی این دانشگاه اظهار داشت: ساخت قالب لغزنده برای اجرای دیوارهای بتنی موسوم به 3D، خود پاک‌کن ‌های نانو فناوری و تولید برق توسط لامپهای کم مصرف از جمله دستاوردهای پژوهشگران این دانشگاه است که ثبت اختراع شده است.
 
وی طراحی و ساخت نرم افزار تشخیص اذان به افق شهرهای مختلف را از دیگر دستاوردهای این دانشگاه نام برد و یادآور شد: علاوه بر این محققان موفق به طراحی و ساخت دستگاه هوشمند کنترل کیفی در دستگاه های پرس با قابلیت دارا بودن سیستم ایمنی شدند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم به 140 رشته تحصیلی جدید مقطع دکتری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مجوز راه اندازی اعطا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با تصویب شورای گسترش آموزش عالی، رشته های مقطع دکتری شیمی گرایشهای آلی، معدنی و تجزیه به صورت نوبت دوم در دانشگاه یاسوج، فیزیک گرایش حالت جامد، علوم خاک و حشره شناسی کشاورزی در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، ریاضی در تمام گرایشها، فیزیک، شیمی و زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان به صورت نوبت دوم، شیمی و فیزیک گرایش ماده چگال (حالت جامد) به صورت نوبت دوم و ریاضی کاربردی در دامغان، فیزیک گرایش بنیادی (نظری)، حقوق خصوصی، روانشناسی تربیتی، سازه های آبی، هواشناسی کشاورزی، شیمی گرایش الکتروشیمی، مهندسی برق ـ قدرت  و مهندسی کامپیوتر ـ هوش مصنوعی در دانشگاه بوعلی سینا، فیزیک گرایش اتمی و مولکولی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان به طور مشترک با مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی، ریاضی گرایش جبر (زمینه گراف) در دانشگاه تفرش، ریاضی تمام رشته ها در دانشگاه قم، شیمی تجزیه در دانشگاه علم و صنعت ایران ایجاد می شود.

همچنین این شورا با ایجاد رشته های تحصیلی مقطع دکتری ریاضی گرایش آنالیز، علوم اقتصادی، تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایشهای مدیریت ورزشی، فیزیولوژی ورزشی و گرایش رفتار حرکتی، جغرافیای طبیعی گرایش اقلیم شناسی و برنامه ریزی محیطی، جغرافیای طبیعی گرایش ژئومورفولوژی، زبانشناسی همگانی، حشره شناسی کشاورزی و ترویج کشاورزی  در دانشگاه رازی، تغذیه دام، آمار، تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی، زبان و ادبیات فارسی و زراعت در بیرجند، مهندسی مواد و علوم کامپیوتر در دانشگاه  تبریز، مکانیک ـ تبدیل انرژی در دانشگاه صنعتی ارومیه، مهندسی سیستمهای انرژی در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مهندسی برق ـ مخابرات، زبان شناسی همگانی و مدیریت در دانشگاه سیستان و بلوچستان، اصلاح نژاد دام در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، زبان شناسی همگانی در دانشگاه الزهرا(س) موافقت کرد.

شورای گسترش آموزش عالی ایجاد رشته های مهندسی برق با تمام گرایشها، مهندسی نفت، حسابداری، نانوفیزیک، سازه های آبی، اقتصاد کشاورزی و اصلاح نژاد دام و باکتری شناسی در دانشگاه شهید باهنر کرمان، زبان و ادبیات فارسی، علوم قرآن و حدیث، زبان و ادبیات عربی، حقوق جزا و جرم شناسی، مهندسی کامپیوتر ـ هوش مصنوعی و نانوفیزیک در دانشگاه کاشان، اصلاح نژاد دام در دانشگاه کردستان، علوم اقتصادی، مدیریت دولتی با گرایش سیاستگزاری عمومی و حقوق خصوصی در مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش بیومکانیک ورزشی، حقوق جزا و جرم شناسی، آموزش عالی گرایش برنامه ریزی توسعه و حسابداری در دانشگاه مازندران، فیزیک گرایش ذرات بنیادی، تغذیه دام، ریاضی گرایش آنالیز، جبر و کاربردی در دانشگاه لرستان، مهندسی عمران ـ مهندسی آب، مهندسی محیط زیست ـ مهندسی آب و فاضلاب در دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور)، مهندسی مکانیک، مهندسی برق ـ الکترونیک، اصلاح نباتات، بیماری شناسی گیاهی، شیمی ـ شیمی فیزیک و زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه زنجان، حکمت متعالیه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی  را نیز تصویب کرد.

رشته های تحصیلی مقطع دکتری مهندسی منابع آب، علوم باغبانی گرایش میوه کاری، آموزش عالی گرایش مدیریت آموزش عالی، روانشناسی عمومی، آموزش زبان انگلیسی، فقه و حقوق اسلامی، تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی و علوم خاک ـ شیمی و حاصلخیزی خاک در دانشگاه ارومیه‌، آبیاری و زهکشی در دانشگاه زابل، بیماری شناسی گیاهی گرایش قارچ شناسی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، مهندسی شیمی با همکاری دانشگاه صنعتی بابل و شیمی فیزیک در دانشگاه خلیج فارس، فلسفه سیاسی اسلامی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، زراعت در دانشگاه شاهرود، الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه دین و علوم قرآن و حدیث در تهران ـ مجتمع آموزش عالی قم، تفسیر تطبیقی در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ـ قم، تاریخ انقلاب اسلامی در پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی در دانشگاه  تهران، حقوق جزا و جرم شناسی و حقوق خصوصی در علوم قضایی و خدمات اداری ـ قوه قضائیه نیز با تصویب شورای گسترش آموزش عالی ایجاد می شوند.

همچنین شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با ایجاد رشته های تحصیلی مقطع دکتری علوم قرآن و حدیث در مجتمع آموزش عالی آیت الله العظمی حائری، زمین شناسی ـ تکتونیک در دانشگاه گلستان، فیزیک گرایش هسته ای در دانشگاه اراک، زراعت گرایش فیزیولوژی گیاهان زراعی در دانشگاه مراغه، فیزیولوژی در دانشگاه شیراز، بیماریهای داخلی دامهای بزرگ در دانشگاه شهرکرد، علوم باغبانی، مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی، مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی، بیوتکنولوژی کشاورزی ـ گیاهی، شیمی (در تمام گرایشها) و ریاضی (در تمام گرایشها) در دانشگاه گیلان ـ پردیس دانشگاهی بندر انزلی، آبخیزداری با همکاری مرکز بین المللی علوم تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی و تغذیه دام در علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، فیزیک گرایش حالت جامد، ریاضی گرایش جبر و ریاضی گرایش کاربردی در دانشگاه ملایر و زراعت، اصلاح نباتات، تغذیه دام، علوم مرتع، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، جغرافیای طبیعی گرایشهای اقلیم شناسی  و ژئومورفولوژی، باستان شناسی، مهندسی عمران ـ سازه، ریاضی گرایش جبر، آنالیز و هندسه، مهندسی برق ـ قدرت، مکانیک ـ تبدیل انرژی و مکانیک ماشینهای کشاورزی در دانشگاه محقق اردبیلی موافقت کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تفرش از استقرار 79 شعبه اخذ رأی در روز 12 اسفند در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 79 شعبه در تفرش ایجاد می‌شود

اصغر عالیخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان اتخاذ شده است و هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد.

وی تصریح کرد: 15 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان در این شهرستان تایید صلاحیت شده‌اند که از امروز و همزمان با سایر شهرهای استان کار تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند.

فرماندار تفرش با بیان اینکه نامزدها باید در طول انتخابات اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و در چارچوب قانون حرکت کنند افزود: با توجه به توطئه‌های دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش فشارها از طریق تحریم و ترور، همه در برگزاری انتخابات سالم و پرشکوه مسئول هستند و باید به سهم خود در برگزاری هر چه بهتر انتخابات بکوشند.

عالیخانی ادامه داد: دشمن تصور می‌کند با تحریم و فشار می‌تواند مانع از خلق حماسه‌ای دیگر توسط ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی شود، اما غافل از آن است که هر چه فشارهای دشمنان بر این ملت بیشتر شود، اتحاد و همبستگی و یکپارچگی این ملت برای عزت و سربلندی ایران بیشتر و بیشتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن ثابت کردند که همواره برای دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی در صحنه هستند و روزبه‌روز مشارکت آنان در صحنه‌های مهم سیاسی و اجتماعی افزایش می‌یابد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

حوزه انتخابيه شهرستانهاي تفرش، آشتيان و فراهان:

"عباس صلاحي"، "حميد طرخوراني"، "ابراهيم فراهاني"، "کاظم سپاسي"، "توران سعدي"، "رضا سلم‌آبادي"، "علي الهي"، "ابوالفضل بورقاني"، "ولي‌الله بياتي"، "احمد حسيني"، "عبدالحسين حيدري تفرشي‌کهکي"، "اسدالله رضايي"، "محمد دستجاني‌فراهاني"، "سيامک کمال‌آبادي"، "غلامحسن محبي"، "داود محمدي" و "محسن ورواني".

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش از استقرار چهار پست امداد و نجات در محورهای مواصلاتی این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.

خبرگزاری فارس: 4 پست امداد و نجات در تفرش دایر می‌شود

سیدمجید حسین‌جمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ستاد تسهیلات نوروزی و سفر شهرستان تفرش با هدف برنامه‌ریزی به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات به همشهریان تشکیل و برنامه‌ریزی‌‌های خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به استقرار چهار پست امداد و نجات تصریح کرد: از این تعداد یک پست به صورت ثابت و سه پست به صورت سیار در محورهای مواصلاتی شهرستان تفرش و آشتیان مستقر می‌شوند.

به گفته وی هر پست امداد و نجات شامل یک راننده، دو نجاتگر و یک تکنسین پزشکی است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش همچنین با اشاره به اجرای طرح راهنمای مسافران نوروزی خاطر نشان ساخت: در طرح راهنمای مسافران نوروزی نیز چهار پست راهنمای مسافران نوروزی در این شهرستان دایر می‌شود که از این تعداد دو پست در تفرش و دو پست در فراهان است.

حسین‌جمال با بیان اینکه در هر پست دو نفر کار راهنمایی مسافران نوروزی را بر عهده دارند، گفت: توصیه‌ها و تاکیدات ایمنی و امدادی به مسافران، اطلاع‌رسانی از مسیر و توزیع بروشور و کتابچه، غنی‌سازی اوقات فراغت اعضا جوان در ایام تعطیل، کمک به انجام مسافرت ایمن با توصیه، تاکید و راهنمایی، ترویج فرهنگ نوعدوستی و مهرورزی در بین جوانان، مشارکت جوانان در فعالیت‌های جامعه بر پایه مفاهیم دینی، اسلامی و خدمت‌رسانی داوطلبانه از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

به گفته وی این طرح با تکیه بر اصولی مانند معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر به مسافران، تلاش برای معرفی و انتقال آموزش‌های امدادی، مشارکت اعضا در فعالیت‌های امدادی و بشر دوستانه و ایجاد آرامش و ایمنی برای مسافران انجام می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام رضا نوراللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اسامی نامزدهای  تایید صلاحیت شده  استان مرکزی  افزود: 89 نفر از نامزدهای انتخابی استان مرکزی تایید صلاحیت شدند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب 21 نامزد انتخاباتی تایید صلاحیت شدند که  اسامی آنها عباس رجایی، فرهاد رجبی نوش‌آبادی، رضا رضایی، بشیر روشنی، مجتبی صالحی، مهدی عربی، روح‌الله عظیمی، ابوالفضل فخرالاسلام، مهدی غلامی، حشمت‌الله فرهادی، قاسم قزل‌ارسلان، داود کاظمی، لیلا گودرزی، سیداحمد لطفی، عین‌الله محبی، سیدجلال میرصفی، محمدحسن آصفری، علی احمدلو، علی اسفندانی، علی چگینی و احمد خمجانی فراهانی  می باشد.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی افزود: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان 17 نفر به نام های علی الهی، ابوالفضل بورقانی، ولی‌الله بیاتی، احمد حسینی، عبدالحسین حیدری تفرشی‌کهکی، اسدالله رضایی، کاظم سپاسی، توران سعدی، رضا سلم‌آبادی، عباس صلاحی، حمید طرخورانی، ابراهیم فراهانی، محمد دستجانی‌فراهانی، سیامک کمال‌آبادی، غلامحسین محبی، داود محمدی و محسن وروانی تایید صلاحیت شدند.

وی گفت: در حوزه ساوه و زرندیه هم حمید امیرحسینی، رضا بیادی، حمید رضا ثمری‌خلج، مصطفی سرخیل، علی سعیدی، مهدی شارق، علی‌اصغر عابدین، محمدباقر معماریان، محمدرضا منصوری، محسن مهدوی‌نژاد، شهلا میرگلوبیات، خدیجه میری و علیرضا یداللهی 13 داوطلب تایید صلاحیت شده در این حوزه هستند.

نورالهی با بیان اینکه در شهرستان شازند محسن امیدی، قاسم امیرمجاهدی، سعید جمشیدی، داود صیادی، محمود عالیخانی، قاسم عزیزی، صاحبعلی غفاری، محمد فتحی، عبدالحسین کرکئی، حسن گودرزی، قاسمعلی محمدی، ابراهیم نبئی، هلیا واحدی و اسمعیل یوسفی مورد تایید قرار گرفته‌اند گفت: در حوزه انتخابیه خمین نیز صلاحیت هفت نفر به اسامی افشین پروین‌پور، محمدابراهیم رضایی، حیدر رفعتی، شهرام شاه‌محمدی، حسین طاهری، منصور عسگری و محمدحسین مقیمی تایید شده است.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی افزود: در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان نیز ابوالقاسم آقایی جشفقانی، حسین امیری، محمد جلالی، حسین حسینی، علیرضا سلیمی، حسن شمس، غلامحسین صمدی، حسن فیروزی‌مهر، مهدی قاسمی فرزند غلامعباس، مهدی قاسمی فرزند امیرآقا، اشرف کرمانی، فضل‌الله کریمی، گودرز گودرزی، داود محمدامینی، سعیدرضا مسیحا، مجید منصور و سیدرضا موسوی 17 نامزد تایید شده هستند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

عباس رجایی و سید احمد لطفی در حوزه انتخابیه اراک و کمیجان و همچنین کاظم سپاسی آشتیانی در حوزه انتخابیه تفرش و آشتیان نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در استان مرکزی خواهند بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:40 | نویسنده : میثم اله وردی |