پایگاه خبری تفرش:

«شکر الله حسن بیگی» روز سه شنبه با صدور حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان سرپرست استانداری استان مرکزی منصوب شد.

 

عبدلرضا رحمانی فضلی در این حکم ، حسن انجام وظایف و امور محوله را مورد تاکید قرار داده و خواستار توفیق برای سرپرست استانداری مرکزی شده است.

حسن بیگی پیش از این در سمت معاونت سیاسی استانداری استان مرکزی فعالیت داشته و در پی انتصاب «محمد حسین مقیمی» استاندار سابق مرکزی به عنوان معاونت سیاسی وزارت کشور ، برای سکانداری امور این استان برگزیده شده است.

شکرالله حسن بیگی 53 ساله، فرمانداری شهرستان های تفرش و محلات را در کارنامه اجرایی و سیاسی خود دارد.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر وسعت ، حدود یک و 82 صدم درصد خاک کشور را شامل می شود و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری استان مرکزی دارای 12 شهرستان ، 20 بخش، 33 شهر ، 62 دهستان، یکهزار و 273آبادی دارای سکنه و یکهزار و 814 آبادی خالی از سکنه است.

استان مرکزی که در سال 56 بر اساس تقسیمات کشوری با مرکزیت اراک به استان مستقل تبدیل شده تاکنون 17استاندار را بر مستند مدیریت خود تجربه کرده و متوسط عمر مدیریتی استانداران این خطه کمی بیشتر از دو سال بوده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

جایی نوشته بود درِ زندگانی را که گل نگرفته‌اند، اما اینجا انگار درِ زندگی را مدت‌هاست که گل گرفته‌اند!

 

اینجا روزگار روی دیگرش را نشان داده است. سال‌هاست که با این رویش به این مردم نگاه می‌کند، بد اخم و دلمرده؛ خسیس و تنگ چشم هر آنچه بود و نبود گرفته است. آنقدر گرفته که می‌اندیشی شاید این مردم وقتی از دورانی که روزگار برقرار بوده حرف می‌زنند، رویایی را از گذشته‌ای مرور می‌کنند که هرگز وجود نداشته است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، رسیدن به فلوجرد آسان نیست و علیرغم فاصله 38 کیلومتری با مرکز شهرستان به نظر می‌رسد صدای نهضت آسفالت استان مرکزی که زمانی گوش‌مان را کر کرده بود، هنوز به گوش فلوجردی‌ها نرسیده و از مرکز شهرستان که به سمت فلوجرد بروی هفت کیلومتری باید در جاده‌ای خاکی که به گفته‌ی "احمدبیگی" رئیس شورای روستا، "البته صعب‌العبور نیست و اگر همتی بود می‌شد که تا به حال آسفالت شود" را، بروی تا به جایی برسی که می‌گویند روستاست!

نمی‌دانم این جاده، که "صعب‌العبور" نیست مسئولیت مرگ یکی از اهالی این روستا را قبول می‌کند، یا اورژانس که نیامد بیمار را ببرد یا مسئولینی که به گفته اهالی سال‌هاست که رفته‌اند و آمده‌اند و تبلیغ کرده‌اند و وعده داده‌اند و عمل نکرده‌اند و یا، ... زندگی که با این مردم نامهربان شده؟

حتی دفتر ریاست جمهوری هم از سال 81 که احمدبیگی در این مسیر می‌رود و می‌آید و به دنبال آسفالت شدن این هفت کیلومتر است، از وعده‌ی آسفالت دریغ نکرده چه رسد به ادارات استان و شهرستان و نمایندگان مجلس و ... اما، به نظر می‌رسد این هفت کیلومتر روی دست استان که نه، روی دست کشور مانده است!

شاید همان زندگی بدخلق این جاده را همچون غول‌های قصه‌ها بر دروازه این روستا خوابانده تا نه گذر فروشنده دوره‌گردی به آن بیفتد نه آژانسی، نه اورژانسی، نه امکاناتی و نه روز خوشی. شاید اصلا زندگی با آن روی سیاهش، اینجا نشسته و هرچه هست و نیست می‌بلعد و پهلوانی از همان قصه‌ها باید این غول بی‌شاخ و دم را با یکی از پرهای سیمرغ، البته اگر چیزی از آن مانده باشد، خاکستر کند تا باز هم جریان زلال حیات به این خطه فراموش شده بازگردد.

ترکی حرف می‌زنند و اگر زبانشان را ندانی هم نگرانی نیست، چراغ رابطه به یمن علاقه وافر آنها به برقراری ارتباط و درد و دل به امید رهایی از ظلم زندگی، خاموش نمی‌شود اما، ... چه بگویی اصلا شرمنده می‌شوی اگر بگویی درک‌شان می‌کنی، وقتی درک این شرایط تنها زمانی میسر است که اینجا با آنها زندگی کرده باشی و فرزندت در تب سوخته باشد و نه به دکتر دستت برسد و نه به درمان.

درک این مردم با شکم‌های سیر آنقدرها هم راحت نیست.

اینجا همه چیز رنگ فراموشی گرفته؛ غباری از خستگی و ناتوانی. اینجا نمی‌توانی خستگی در کنی اینجا همه خسته‌اند هر چند وارد که می‌شوی به امید اینکه شاید همان پهلوانی باشی که انتظارش را می‌کشند، چنان دور و برت را می‌گیرند و کورسویی از امید در عمق چشمان‌شان جان می‌گیرد که شرمنده می‌شوی بگویی تازه خبردار شده‌ای اینجا مردمی هستند که زندگی با روی خوشش آنان را از یاد مردمان خوشبخت برد تا روی ناخوشش را برایشان به نمایش بگذارد.

زندگی انگار اینجا انتقام می‌گیرد. انتقام چه چیز و چه کس را کسی نمی‌داند اما، اینجا جای ماندن نیست، برای همین است که همه رفتند. کسی نمانده جز چند خانواری که تعدادشان به 40 هم نمی‌رسد و البته شاید در تعریف خانوار هم نمی‌گنجند.

کسی نمی‌داند مادری با 5 فرزند نابینا در این میان تاوان چه چیز را پس می‌دهد. شوهرش که چوپان بود و تکیه‌گاه، سال گذشته در تصادف رانندگی جان باخت و او را با فرزندان نابینایش که نمی‌داند، چرا همه چشم بر دنیا بسته به دنیا آمدند تنها گذاشت.

کوچکترین‌شان پسری 9 ساله است. هیچکس قبول نکرده به آنها درس بدهد و در این شرایط از درمان سوال کردن هم، مضحک به نظر می‌رسد. هر بار که مسئولی به روستا آمده(از جمله نماینده‌شان در مجلس‌) قول کمکی داده و رفته و هنوز از کمک خبری نیست. سقف بالای سرشان را کمیته امداد ساخته و نانشان را هم او مهیا می‌کند هرچند ماهیانه‌های امداد و یارانه جوابگوی نیاز نیست و کمک‌های مردمی آنها را از گرسنگی می‌رهاند.

می‌گویند چیز زیادی نمی‌خواهند؛ تنها آلونکی در نزدیکی تا شاید بتوانند چند رأس دام بخرند و به سیاق پدر به شیوه چوپانی روزگار سر کنند.

زندگی زمانی اینقدرها به فلوجرد سخت نمی‌گرفت. هرچند با کوه‌های بلند احاطه‌اش کرده بود اما، تشنه‌اش نمی‌گذاشت. آنهم در تفرش که به فراوانی آب شهره است!

این روزها فلوجرد بدجور تشنه است. در بهترین زمان بارندگی مردم این روستای فراموش شده هر یک روز در میان یک ساعت آب دارند، آن‌هم اگر خشکسالی بیخ گلوی روستا را نگرفته باشد‌ که اگر خشکسالی بر مدار بخت این روستانشینان نشسته باشد، صدای پای آب هفته‌ای یکبار به گوش لوله‌های خسته‌ی آب فلوجرد می‌رسد.

احمدبیگی می‌گوید: لوله‌کشی آب هم که باز براساس وعده‌ی مسئولان قرار بود در عرض سه هفته تعویض شود، دو سالی است که موجودی ناقص‌الخلقه مانده است و به قول او، مگر یک روستای 32 خانواری چقدر لوله‌کشی می‌خواست که نشد و نمی‌شود!

با این اوضاع و احوال ساده‌لوحی است اگر بیندیشیم که این روستا گاز دارد و مردم مجبور نیستند نفت بسوزانند در این زمستان‌های خشک و بازهم ساده لوحی است اگر بیندیشیم مسئولان در این‌باره هم قولی نداده‌اند.

تلفن هم روی خوشی به این مردم نشان نداده. به گفته‌ی احمدبیگی اینجا موبایل آنتن نمی‌دهد و تجربه ما نشان داد که واقعا هم نمی‌دهد... چند سال پیش یک خط تلفن به اینجا آمد و اتاقی هم، دفتر مخابرات روستا شد اما، پس از مدتی مردم خسته، عطای شنیدن صدای خویشاوند را به لقای قطعی‌های مکرر تلفن بخشیدند و، اینهم از این.

مخابرات گفته بود این نشد سیم‌کارت می‌دهیم و مردم ثبت‌نام کردند و 6 ماه بعد که بالاخره چشم مردم به جمال سیم‌کارت‌ها روشن شد دوباره آنها ماندند و خط ندادن سیم‌کارت‌ها و دوباره مخابرات که، قدیمی‌ها را تحویل بدهید سیم‌کارت جدید بگیرید که آن‌هم یک سال و نیم طول کشید و در همین اثنا بود که زندگی! یک نفر را در نبود هرگونه امکان مخابراتی از روستانشینان فراموش شده گرفت و آنان ... هنوز صدای خویشاوند را از آن‌سوی خط بریده بریده می‌شنوند و نمی‌شنوند و آرزو می‌کنند که ایکاش دوباره کسی در این وانفسا ناخوش نشود.

مزارع فلوجرد بالاتر از سطح رودخانه‌ای است که در این بحران کم‌آبی، آبش پایین رفته و به سختی همسایگانش را سیراب می‌کند و همزمان با پایین رفتن آب بود که مزارع هم تحلیل رفتند و امروز نشانی از آن مزارع سرسبز نمانده است تا شخمی بخورند و قوتی مهیا کنند برای مردمی که حالا ذخیره قوت لایموت‌شان یارانه است و حقوق ناچیز کمیته امداد، که برای گرفتنش باید سهمی از یارانه را خرج راه کنند؛ و در این میان اگر مادری باشی که رنج نابینایی 5 فرزند را به دوش خسته می‌کشد، هر ذره از این پول برایت جواهری گرانبهاست.

جوانان رفته‌اند و ماندگان توان آب کشیدن به مزرعه بزرگ کنار رودخانه را که روزگاری بهترین مزرعه این دشت بود و نان 25 خانوار را می‌داد ندارند.

جهاد کشاورزی گفته بود که از سهم مناطق محروم کاری برایشان می‌کند اما، هنوز خبری نیست. انگار سهم آنها از مناطق محروم هم در فراموشی دیرپای زندگی به نسیانی بزرگ سپرده شده است.

احمدبیگی می‌گوید: 15 سال پیش یک جفت گراز توسط محیط زیست در این دشت رها شده که زاد و ولد کردند و سهمی از نابودی مزارع کنار قره‌چای را به خود اختصاص دادند و البته محیط زیست چنین اقدامی را تکذیب می‌کند.

روزگار هرچند به سختی اما، می‌گذرد و دارایی هر خانوار گاوی یا گوسفندی است و آنچه در دشت روستا کشت می‌شود قوت لایموت این زبان بسته‌هاست.

زمستان هم اینجا اگر برفی در کار باشد سدی می‌شود در مسیر روستا و به قول احمدبیگی تلفن پشت تلفن باید آنقدر زنگ بزنند تا مگر تراکتوری بیاید و نصفه نیمه جاده خاکی را که حالا گل شده پاک کند و مسیری باز شود برای رفتنی یا آمدنی .

اینجا به هر طرف می‌چرخی فریاد محرومیت بلند است. می‌اندیشم آیا این مردم از ماجرای اختلاس‌های میلیاردی خبر دارند و آیا اصلا میلیارد در دایره لغات آنان جایی دارد؟ و آیا در این سال‌ها که آنها در انتظار آسفالت جاده‌ی هفت کیلومتری روستا چشم براه مانده‌اند چند نیازمند دیگر تسهیلات میلیاردی را صرف ساخت ویلاهای چندهزار متری کرده‌اند و آیا ... ؟

ما نمی‌دانیم گوش چند مسئول صدای این گزارش را می‌شنود و آیا مردمان چند روستای دیگر در این استان یا کشور شب را با لالایی فقر به روز می‌رسانند ‌اما، خبرگزاری ایسنا با کمال میل جهت معرفی این مردمان دردمند صبور به آنها که درد همسایه خواب از چشمانشان می‌رباید آماده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش از برگزاری یک دوره کلاس مربیگری ورزش صبحگاهی در این شهرستان خبر داد.

 خبرگزاری فارس: برگزاری دوره مربیگری ورزش صبحگاهی ویژه بانوان در تفرش

نایب‌علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یک دوره کلاس مربیگری ورزش صبحگاهی ویژه بانوان در راستای پرورش مربی و توسعه ورزش همگانی در این شهرستان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: با برگزاری این کلاس و پرورش مربی طرح راه‌اندازی ورزش صبحگاهی بانوان در تفرش کلید خواهد خورد.
رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش گفت: در حال حاضر به دلیل نبود مربی این طرح در شهرستان اجرا نمی‌شود که امیدواریم با توجه به اهمیت ورزش صبحگاهی در بین بانوان از این پس شاهد توسعه ورزش بین بانوان باشیم.
اکبری بیان کرد: در این دوره 10 تئوری مربیگری آموزش داده می‌شود، ضمن اینکه علاقمندان به کار مربیگری بانوان از شهرهای دیگر استان نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی استخر تفرش همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عبدالله دوامی ردیف دان و آوازه خوان بنام موسیقی سنتی ایران را می توان بنیانگذار آواز مدرن موسیقی ایرانی برشمرد که در طول عمر خود تلاش های زیادی برای به ثمر رسیدن این گونه موسیقی کرد.

 

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ،عبدالله دوامی سال 1270 در یکی از روستاهای اطراف شهر تفرش در خانواده ای که از راه دامداری و کشاورزی امرار معاش می کردند، دیده به جهان گشود ، پدر وی میرزا آقا تعزیه خوانی می کرد و به بخشی از داشته های موسیقی سنتی ایران آشنا بود.

وی پس از گذراندن دوره تحصیلات ابتدایی در روستای محل زندگی خود ، به همراه خانواده به تهران آمد و در مدرسه تربیت مشغول به تحصیل شد، وی با 'رکن الدین خان مختاری' همکلاس بود و همین امر بعدها سبب آشنایش با اساتید موسیقی و راهیابی این هنرمند به عرصه حرفه ای موسیقی شد.

دوامی موسیقی را نزد استادان بزرگی چون علی خان نایب السلطنه، میرزا عبدالله، میرزا حسینقلی، درویش خان، حسین خان اسماعیل زاده و ملک الذاکرین آموخت.

دوامی در راه یادگیری هر چه بهتر تصنیف های قدیمی موسیقی سنتی ایران نزد 'سماع حضور' که بهترین شاگرد 'آقا محمد صادق خان' (ملقب به سرورالملک) در زمینه سنتور، تنبک (ضرب) و آواز بود رفت و بسیاری از این تصانیف را جمع آوری و فهرست بندی کرد.

در این زمان مدرسه ای شبانه برای موسیقی به ریاست 'رکن الدین خان مختاری' تاسیس می شود و از 'عبدالله دوامی'، 'ابوالحسن صبا' و'علی اکبر خان شهنازی' (پسر میرزا حسینقلی) دعوت به عمل می آید تا در سه مرحله ابتدایی ، متوسطه و عالی تدریس کنند.

در زمان انقلاب مشروطه عبدالله دوامی به همراه شماری از هنرمندان بنام موسیقی سنتی ایران همچون درویش خان به منظور ضبط صفحات موسیقی به خارج از کشور سفر کردند که حاصل آن چند مجموعه از تصانیف و رنگ های موسیقی ایرانی بود.

ضبط موسیقی بر روی صفحات گرامافون دوره تازه در دنیای موسیقی بود ، این تجربه تازه برای هنرمندان ایرانی اتفاق با ارزشی محسوب می شد که موسیقی را برای نسل های آینده نیز به صورت دست نخورده باقی بگذارد.

آوازه این استاد در اجرای سطح بالای تصنیف های قدیمی و ادای گوشه های ردیف دستگاه های موسیقی ایرانی بود به طوریکه استاد روح الله خالقی در باره وی می گوید : عبدالله دوامی استاد برگزیده نواهای ضربی و تصنیف ها بود که تسلط کاملی در اجرای آثاری از این دست داشت.

دوامی توانست با یادگیری و نگهداری از آثار ارزنده موسیقی اواخر دوره قاجار و انتقال آن به نسل های بعدی نقش بسزایی در زنده نگاه داشتن این نواها و نغمه ها داشته باشد .

از طرف دیگر وی را می توان بنیانگذار آواز مدرن موسیقی سنتی برشمرد چرا که وی سعی کرد در کنار توجه به ریشه های ردیفی در آواز دستاوردهای موسیقی زمانه را مورد توجه قرار دهد .

استاد دوامی شاگردان بسیاری را در شیوه های اجرایی با تمرکز بر موسیقی ردیف دستگاهی تربیت کرد که می توان به اساتید به نامی همچون ابوالحسن صبا، فرامرز پایور، محمود کریمی، نصرالله ناصح پور، محمدرضا لطفی، ناصر فرهنگ فر،حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان، داریوش طلایی، مجید کیانی، محمد حیدری ،نورعلی خان برومند و شهرام ناظری اشاره کرد.

از آثار به جای مانده از وی می توان به کارهای این استاد در خصوص آموزش موسیقی اشاره کرد اما شاخص ترین اثر به جای مانده از این استاد نت ردیف آوازی و تصنیف های قدیمی است که به کوشش فرامرز پایور چاپ شده است.

صفحات گرامافون به همراه درویش خان ، سید حسن طاهرزاده ، ابوالحسن اقبال آذر و باقر خان رامشگر و پنجاه تصنیف عارف از جمله دیگر آثار این استاد محسوب می شود.

امروزه بسیاری از فعالان و هنرمندان عرصه موسیقی از ردیف استاد عبدالله دوامی بهره می برند که حکایت از ارزش بالای این اثر بعد گذشت سال ها دارد.

این استاد برجسته موسیقی در 24 دی سال 1359 در سن 90 سالکی درگذشت.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از پروژه روشنایی محور تفرش ـ گیان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

 خبرگزاری فارس: افتتاح پروژه روشنایی محور تفرش ـ گیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید نصرالله‌نژاد گفت: پروژه احداث روشنایی محور تفرش ـ گردنه گیان به طول 4.5 کیلومتر از خرداد ماه سال جاری و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 5 هزار میلیون ریال آغاز و در بهمن ماه به پایان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مسیر محور اصلی تفرش به گیان از جاده‌های کوهستانی و مه‌گیر استان است که با احداث این شبکه روشنایی، ایمنی و سلامت تردد مردم منطقه و مسافران عبوری به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.

به گفته وی به منظور احداث این پروژه مهم و بهره‌مندی از روشنایی در مسیر فوق بیش از 90 فونداسیون و تیر روشنایی، 172 عدد چراغ 400 وات سدیم و چهار دستگاه ترانس نصب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تاکید کرد: ایمن‌سازی نقاط پرحادثه و گردنه‌های مهم استان از اولویت‌های این اداره کل در سال جاری است که اجرای این پروژه نیز در همین راستا صورت گرفته است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: یک نفر بر اثر زمین خوردن ناشی از لغزندگی معابر در این شهرستان جان خود را از دست داد.

 

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرگرد «سیروس دالوند» افزود: زوج جوانی عصر روز گذشته در یکی از خیایان های این شهرستان در حال قدم زدن بودند که به علت لغزنده بودن سطح خیابان زن 24 ساله به هویت « فاطمه فراهانی» به زمین خورد و از ناحیه سر دچار آسیب شد.

وی بیان کرد: مصدوم پس از حادثه به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت ضربه جان خود را از دست داد.


*** مهر و موم سه واحد متخلف در شهرستان تفرش

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش، هم چنین از مهر و موم سه واحد متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرگرد دالوند اظهار کرد: این واحدها در راستای اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی مهر و موم شده است.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح 125واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که 16 واحد نیز تذکر شفاهی دریافت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش افزود: کشف 605 عدد محصولات غیرمجاز و قاچاق نیز از دیگر توفیقات اجرای این طرح بود.

تفرش در فاصله 95 کیلومتری اراک - مرکز استان مرکزی- واقع شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش از اجرای بیش از 13 عنوان برنامه قرآنی توسط کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

 

حجت االسلام میثم فیروز جانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تبریک به مناسبت فرا رسیدن این ایام به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: ایام الله دهه فجر یاد آور خاطراتی خوش از دورانی سراسر افتخار است که گرامیداشت این روز ها برهمگان واجب است.

 

وی با اشاره به اینکه طرح و برنامه های قرآنی توسط کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان تفرش ویژه سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلب اسلامی مصوب شده است، افزود: این برنامه ها به صورت گسترده و با حضور اقشار مختلف در سط شهرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام فیروز جانی بیان کرد: افتتاحیه جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، توزیع 350 جلد کتاب مسابقه  طرح آموزش غیر حضوری ترجمه و مفاهیم قرآن کریم جزء پنجم، توزیع قرآن های نو  در تعدادی از مساجد شهرستان( طرح جمع آوری قرآنهای فرسوده )، مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مقطع دبستان رشته حفظ قران کریم، مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مقطع دبیرستان دوره اول رشته مفاهیم و محفل انس با قران کریم روستایی از جمله این برنامه ها است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش برگزاری محفل انس با قرآن شهری، برگزاری جشنواره قرانی خانواده، اجرای مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مقطع دبیرستان دوره اول رشته های حفظ و قرائت قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مقطع دبیرستان دوره اول و دوم رشته خوشنویسی، برگزاری مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان رشته نقاشی و مقاله نویسی، مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مقطع دبیرستان دوره دوم  رشته مفاهیم و اجرای مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مقطع دبیرستان دوره دوم  رشته حفظ و قرائت را از دیگر برنامه های این اداره در ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان دانست.

 

وی ادامه داد: برنامه های دهه فجر باید همچون سنوات گذشته با حضور گسترده افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی برگزار شد و دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین ارزش های انقلاب در بین جوانان است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شناگر 92 ساله اهل تفرش دارای مدرک درجه یک رشته شنا با سه روز تمرین در هفته کنار شناگران جوان تر جسم و روح خود را سالم و شاداب نگه می‌دارد.
 
فرارو: شناگر 92 ساله اهل تفرش دارای مدرک درجه یک رشته شنا با سه روز تمرین در هفته کنار شناگران جوان تر جسم و روح خود را سالم و شاداب نگه می‌دارد.

"ولی بابا طاهر" پیرمرد 92 ساله اهل تفرش و ساکن تهران است. وی دارای مدرک فوق دیپلم مکانیک بوده و تا سال سوم رشته زبان انگلیسی تحصیل کرده است. این پیرمرد ورزشکار همچنین موفق به اخذ مدرک درجه یک رشته شنا شده است. او بخشی از تجهیزات مربوط به ورزش شنا و بدن سازی خارج از آب را با وسایل ساده و ارزان طراحی کرده و هر روز در منزل حرکات ورزشی انجام می دهد.

بابا طاهر با سه روز تمرین حرفه ای در هفته در کنار شناگران جوان تر جسم و روح خود را سالم و شاداب نگه می دارد. شنا در دریا و اطلاعات پیرامون چگونگی مقابله با امواج و جریان های دریایی از ویژگی مهم باباطاهر است چنانچه یک بار در 60 سالگی به مدت 12 ساعت حین شنا در دریای طوفانی گم شد و با به کارگیری مهارت خود به سلامت به ساحل بازگشت.

وی دلیل سلامت خود را رژیم سالم غذایی سالم خود می داند و می گوید تابه حال لقمه ای را بدون آنکه آن را کامل بجود فرو نداده است و اوست که به بدنش فرمان می‌دهد چه بخورد نه آنکه هرچه دلش خواست بخورد. عکس های امین جلالی عکاس ایرنا از یک روز زندگی این ورزشکار 92 ساله را در زیر می بینید.

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

(تصاویر) شناگر 92 ساله تفرشی

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

طرح و برنامه‌های قرآني مصوب كميته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي شهرستان تفرش ويژه سي و ششمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اعلام شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی مصادف با دوازدهم بهمن افتتاحیه جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در سالن اجتماعات پرفسورحسابی تفرش آغاز می شود.

 

توزیع 350 جلد کتاب مسابقه  طرح آموزش غیر حضوری ترجمه و مفاهیم قرآن کریم جزء پنجم در سطح شهرستان به همت موسسه قرآنی نور و خانه قرآن بشری، توزیع قرآن های نو  در تعدادی از مساجد شهرستان در طرح جمع آوری قرآن های فرسوده از سوی دفتر نماینده  مجلس شورای اسلامی در مساجد مسجد جامع ششناو، زاغرم، وقف محله و  مسجد جامع کهک و مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مقطع دبستان رشته حفظ قران کریم در روز سیزدهم بهمن از جمله برنامه های قرآنی تفرش است.

 

مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مقطع دبیرستان دوره اول رشته مفاهیم و دوم رشته خوشنویسی، محفل انس با قران کریم روستایی در حسینیه روستای بازرجان چهاردهم بهمن، محفل انس با قران شهری در مسجد شهرک امام رحمه الله، مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان رشته نقاشی و مقاله نویسی برنامه های پیش بینی شده در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.

 

همچنین، مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مقطع دبیرستان دوره دوم  و اول رشته حفظ و قرائت و جشنواره قرانی خانواده در روزهای 15و 19بهمن در سالن اجتماعات مسجد قائم ال محمد  عجل الله  میانده موسسه قرآنی نور برگزار می شود.

 

در برگزاری این برنامه های اداره تبلیغات اسلامی، موسسات قرآنی نور، بشری و طوبی ، مدیریت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر نماینده  مجلس شورای اسلامی همکاری دارند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:14 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

امام جمعه تفرش گفت: پیروی از شیوه پیامبر(ص) و زندگی به سبک ایشان از ضروریات جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تفرش دوری از گناهان را یکی از راه‌های هدایت انسان‌ها دانست و اظهار داشت: خداوند انسان‌های گناهکار را از جامعه دور می‌کند و اگر انسان‌ها از گناه دوری کنند به آمرزش دنیا و آخرت خواهند رسید.

وی افزود: "صداقت کلید همه خوبی‌ها و کلید تمام بدی‌ها دروغ است که بسیاری از خانواده‌ها بر اثر گفتن دروغ از هم می‌پاشند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد:دروغ عمر را کوتاه وانسان را از عفت و حیا دور می‌کند و بسیاری از افراد در جامعه بوسیله دروغ سعی دارند تا به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به مسئله عفت و حیا در جامعه گفت: مرتکب شدن به اعمال نادرست انسان را از حیا دور می‌کند و رعایت حیا سبب نزدیک شدن انسان به خداوند می‌شود.

وی افزود:دشمنان با مسموم کردن جامعه بدنبال از بین بردن عفت و حیا در بین زنان و مردان کشورهای اسلامی هستند که خداوند در قرآن نیز بر کنترل شهوت و رعایت حیا تاکید کرده است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: خوش اخلاقی با مردم عمر و روزی انسان را زیاد می‌کند و خیر دنیا و آخرت نصیب بندگان می‌شود.

حجت الاسلام مومنی شکرگزاری در همه شرایط را یکی ازخصایص مومنان دانست و گفت: انسان در کنار نعمت‌های خداوند و بودن در شرایط مناسب باید کمبودها را شاکر باشد و خداوند در این صورت است که ظرفیت وجودی انسان را افزایش می‌دهد و به روح او وسعت می‌بخشد.

وی جامع ترین تمدن در جهان را تمدن جهان اسلام دانست و افزود: پیروی از شیوه پیامبر(ص) و زندگی به سبک ایشان از ضروریات جامعه اسلامی است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: پیامبر(ص) بعد از ورود به بلاد با ساخت مسجد مردم را متحد می‌کرد و مساجد را مهمترین مراکز ترویج دین مبین اسلام قرار داده که این یکی از شیوه‌های ایجاد وحدت در میان مردم بود.

حجت الاسلام مومنی نماز جمعه را یکی از ارکان وحدت در جوامع دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود در جمع مردم قم بر وحدت میان جوامع تاکید کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

قاتل جوان که قرار بود در زندان اراک اعدام شود با گذشت اولیای دم از چوبه‌دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری میزان، این جوان 30 ساله در سال 88 در یکی روستاهای شهرستان تفرش از توابع استان مرکزی یکی از همشهریان خود را که در گذشته نیز به علت مسائل مختلف اختلافاتی با هم داشتند را ﺑﺎ ﺿﺮﺑﺎت ﭼﺎﻗﻮ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ رﺳﺎﻧﺪ و با حکم دادگاه و تایید دیوانعالی کشور به اعدام محکوم شد.

این جوان قرار بود در زندان مرکزی اراک اعدام شود که با تلاش شورای حل اختلاف استان مرکزی، مسئولین زندان اراک، اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب اراک در نهایت به صلح سازش ختم شد و خانواده مقتول، قاتل فرزند خود را پای چوبه دار بخشیدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی/ نماینده تفرش

 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیرکبیر توانست با اصلاحات خود مردم را در رسیدن به رشد و شکوفایی در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی هدایت کند و دست اجانب را از این کشور کوتاه کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس صلاحی پیش از ظهر امروز درمراسم بزرگداشت میرزا تقی‌خان امیرکبیر که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در شهر فراهان برگزار شد با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا بتوانیم مفاخر استان مرکزی و اقدامات این افراد را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید تلاش کنند تا بتوانند در راستای رشد و اعتلای کشور و نظام گام بردارند و پاسخگوی اعتماد مردم باشند.

وی‌افزود: مسئولان استانی و کشوری باید تلاش کنند تا بتوانند مشکلات و معضلات موجود در جامعه را شناخته و در راستای رفع این مشکلات گام بردارند و مانند مردان بزرگ تاریخ که توانستند به منظور اعتلای کشور گام بردارند عمل کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نظام و اسلام مرهون خون شهدا ورشادت‌های این افراد بوده و مسئولان در قبال خون شهدا که سبب به ثمر نشستن این انقلاب و نظام هستند مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

صلاحی با اشاره به اینکه امیرکبیر یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ بوده گفت: این شخصیت بزرگوار توانسته با اصلاحات خود خدمات ارزنده‌ای را به این کشور ارائه کند و مردم را در رسیدن به رشد و شکوفایی در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی هدایت کند و دست اجانب را از این کشور کوتاه کند.

وی افزود: این بزرگ‌مرد تاریخ خدمات زیادی را تاکنون داشته که مهم‌ترین آن فراهم کردن و ایجاد بسترهای کافی برای حضور شهروندان و مردم در جامعه بوده که این مهم در حال حاضر نیز تداوم داشته است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجود یک چنین فردی در استان مرکزی سبب افتخار و مباهات بوده و باید بتوانیم با برگزاری این مراسم‌ها و همایش‌ها در راستای تکریم از شخصیت این افراد و زنده نگه داشتن این بزرگان گام برداریم.

صلاحی بااشاره به اهمیت تبیین ابعاد شخصیتی امیرکبیر برای نسل جوان گفت: باید با انجام برنامه‌ریزی بتوانیم شخصیت این افراد را تبیین کنیم و به نسل جوان یادآوری کنیم که این نظام مرهون تلاش این افراد بوده و باید در راستای تحقق اهداف این افراد نیز گام برداشته شود.

وی افزود: امیرکبیر با درایت و زیرکی توانست با فساد موجود در دستگاه حکومتی آن دوران و بی‌کفایتی مدیران برخورد کند و بتواند در مقابل رشوه خواری فرمانداران شهرهای مختلف در زمان قاجار ایستادگی کند و تدابیر لازم را اتخاذ کند و بتواند با استفاده از نیروهای کارآمد با این آسیب‌ها مبارزه کرده و جان خود را در راه اعتلای کشورش از دست بدهد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خدمت‌گزاری به مردم و کشور بدون هیچ چشم‌داشتی از ویژگی‌های شخصیتی امیرکبیر بوده و این بزرگ‌مرد تاریخ بعد از مدت خدمت صادقانه خود به مردم و کشورش پس از سه سال و دو ماه خدمت به دستور ناصرالدین شاه قاجار از کار برکنار شده و در18 ربیع الاول سال 1268 هجری قمری در حمام فین کاشان به قتل رسید.

صلاحی بااشاره به اینکه مسئولان باید با تکیه بر اسلام و با توکل به خدا در راه اسلام و نظام گام بردارند گفت: توجه به سیره اهل بیت(ع) و الگوپذیری از بزرگانی مانند امیرکبیر و جلب رضایت مردم با یک خدمت صادقانه می‌تواند به تحقق آرمان‌های اسلام و نظام و آرمان‌های امام راحل کمک کند و مسئولان را در این راستا یاری کند.

وی افزود: مردم مسلمان و شهیدپرور کشور و ایران اسلامی همیشه تا پای جان از ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و شهدای دوران دفاع مقدس دفاع کرده و همیشه با حرکت در مسیر ولایت وفاداری خود به این نظام را نشان داده‌اند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا بتوانند امنیت و آرامش را در جامعه و کشور ایجاد کنند و در تحقق این مهم مانند امیرکبیر از جان خود نیز بگذرند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو هیات علمی دانشگاه تفرش با اشاره به نگاه وحدت ‌آمیز نبی مکرم اسلام و نوع مواجهه ‌آن حضرت با مخالفان، گفت: حضرت رسول(ص) مسجد را پایگاه ایجاد پیوند و عقد اخوت میان مسلمین قرار داد و مردم با حضور در مسجد شرایط وحدت آمیز سیاسی و اجتماعی را توامان در رفتار و گفتار پیامبر(ص) تجربه می کردند

 

حجت الاسلام «سید علی شفیع پور حسینی»، عضو هیات علمی دانشگاه تفرش در گفت وگو با خبرنگار سرویس مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکرد و مواضع پیامبر (ص) در مواجهه با مخالفان خود، اظهار کرد: حضرت رسول(ص) در مدینه چندین راهکار را ایجاد کرد که این مشکلات و بعضا برخی عوامل بازدارنده در ایجاد وحدت در جامعه از میان برود و یا به حداقل برسد که از مهمترین آن اقدامات تاسیس مسجد بود.

 

 

وی ادامه داد: تاثیر مسجد در تمامی مسایل در زمان به ویژه صدر اسلام مشهود بود، برای مثال پیامبر(ص) بسیاری از مباحث مهم روز را در مسجد به بحث می گذاشتند و جلسات در مسجد تشکیل می شد، از سوی دیگر برقراری عقد اخوت میان قبایل مختلف از جمله «اوس» و «خزرج» که سال ها میان شان جنگ و خصومت بود باعث شد تا به تدریج میان گروه های مختلف صلح برقرار شد و حتی میان اعارب بادیه نشین و اعراب شهرنشین تمایزی وجود نداشته باشد.

 

 

 این مبلغ با بیان اینکه اعراب شهرنشین به هیچ وجه اعراب بادیه نشین را شهروند به حساب نمی آورند، تصریح کرد: حتی نژاد و رنگ پوست نیز برای آنان یک عامل تفاوت مهم بود و افراد را برابر نمی دانستند همچنانکه بلال حبشی را به علت این که برده و رنگ پوست اش سیاه بود به حساب نمی آوردند اما این اقدامات پیامبر(ص) و نحوه مواجهه او با مردم عامل وحدت و یکارچگی میان مردم جامعه شد.

 

 

عضو هیات علمی دانشگاه تفرش، گفت: در زمان پیامبر(ص) جریانی ایجاد شده بود که مساجد نیز کشیده شد که در این ماجرا کتاب هایی با موضوع قصص و داستان های اسطوره ای میان مردم دست به دست می شد و حتی این کتاب ها به مساجد نیز رسیده بود و اتفاقا میان مردم خواهان داشت.

 

 

وی ادامه داد: حتی زمانی عایشه نیز یکی از این آثار را تهیه کرده بود و می خواست بخواند که پیامبر(ص) دستور داد که این کتاب ها را بگیرند و آتش بزنند و این کتاب ها در آن زمان جمع آوری شد چراکه مجموعه ای از مطالبی درباره اسطوره های ایران و یونان بود و پخش این کتاب ها میان مردم باعث می شد که مردم از اهداف اصلی دین، حضور در برنامه های مسجد دور بمانند در نتیجه این آثار جمع آوری شد اما اقدام به موقع پیامبر(ص) در دستور به جمع آوری این آثار از ایجاد تشتت و آرا باطل جلوگیری کرد.

 

 

عضو هیات علمی دانشگاه تفرش، اظهار کرد: البته این اتفاق و حضور قصاصین و کسانی که مهملات را در جامعه گسترش می دادند در دوره خلفای بعدی نیز ایجاد شد اما با این حال در زمان پیامبر(ص) به درستی مدیریت شد واز میان رفت به طوری که اگر مدتی در مسجد پیامبر(ص) این کتاب ها دست به دست می شد اما بعد از مقابله با این افراد دیگر آثاری از این دست پخش نشد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شهرداری

 شهردار تفرش گفت: امسال شهرداری تفرش بودجه‌ای معادل ۵۰ میلیارد ریال داشته که این مبلغ تا پایان سال به ۶۰ میلیارد ریال می‌رسد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، میثم صابری پیش‌از ظهرامروز در نشست اعضای شورای شهر این شهرستان با اشاره به جمعیت این شهرستان اظهار داشت: این شهرستان با دارا بودن بیش از 17 هزار جمعیت، یکی از شهرهای تاریخی استان مرکزی بوده که با توجه به این مورد دارای ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و علمی زیادی بوده که به طور قطع در زمینه گردشگری حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد.

وی افزود: در بخش موقعیت طبیعی دارای منطقه خاص کوهستانی با چشمه، قنوات و فضای سبز طبیعی بوده که این امر سبب شده که مقصد گردشگران بسیاری باشد که می‌تواند به توسعه این شهرستان کمک شایانی کند.

شهردار تفرش تصریح کرد: در تفرش به غیر از موقعیت ویژه طبیعی و تاریخی برای ایجاد گردشگری کارهای زیادی انجام شده اما موفقیت در صنعت گردشگری در یک منطقه نیازمند ایجاد یک مجموعه موفق شامل چند شهر است که در این راستا ساوه به عنوان همسایه تفرش با فعالیت در زمینه جذب گردشگر می‌توانند به عنوان یک مجموعه موفق عمل کنند.

صابری با اشاره به عملکرد شورای اسلامی تفرش گفت: از ابتدای فعالیت شورای اسلامی و شهرداری تفرش، جذب و توسعه گردشگری در این شهر در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که در گام نخست برای تحقق این امر باید با فرهنگ‌سازی مناسب مردم را پذیرای گردشگران کرد چون تفرش به دلیل نداشتن ظرفیت‌های صنعتی باید به این سمت پیش برود.

وی افزود: مشارکت عمومی در تفرش را گامی مؤثر در موفقیت اجرای طرح‌های مدیریت شهری بوده که این مهم مرهون فضایی است که در شهر ایجاد شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تصفیه خانه فاضلاب شهر قدس

 عضو شورای اسلامی تفرش گفت: اجرای طرح فاضلاب در شهر تفرش با مشکلاتی مواجه شده، که یکی از این مشکلات نداشتن شیب لازم تصفیه‌خانه نسبت به شهر بوده و دیگری کمبود ظرفیت این طرح نسبت به جمعیت شهری است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، قدرت‌الله شاه‌علی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای شورای شهر تفرش با اشاره به مشکلات شهروندان این شهرستان اظهار داشت: به‌منظور رفع دغدغه‌های شهروندان این شهرستان باید اقداماتی انجام گیرد که نیازمند توجه و مساعدت شورای اسلامی است.

وی افزود: اجرای طرح فاضلاب در شهر تفرش با مشکلاتی مواجه شده، که یکی از این مشکلات نداشتن شیب لازم تصفیه‌خانه نسبت به شهر بوده و دیگری کمبود ظرفیت این طرح نسبت به جمعیت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تفرش تصریح کرد: تفرش دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی بوده که توسعه بخش‌های مختلف این شهرستان امری اجتناب‌ناپذیر بوده و هم اکنون نیز پیشرفت روز افزودن این شهرستان قابل تحسین و مایه خرسندی مردم تفرش و ایجاد آسایش آنان می‌شود.

شاه‌علی با اشاره به دیگر مشکلات مردم این شهرستان گفت: آسفالت مسیرهای تردد برای شهروندان یکی از این اقدامات مهم بوده که  آسفالت جاده ساوه به تفرش از مسیر سد ساوه از جمله این مسیرها است که در این راستا باید اعضای شورای اسلامی و شهردار تفرش اقدام جدی را انجام دهند.

وی افزود: اکنون بخشی از این جاده که در محدوده شهرستان تفرش است، ترمیم شده و آسفالت و بازسازی کامل آن نیازمند همکاری مسئولان ساوه است.

رئیس شورای اسلامی شهر تفرش تصریح کرد: این جاده به سبب این که از مناطق بکر کوهستانی عبور می‌کند می‌تواند یک منطقه گردشگری منحصر به فرد را در این شهرستان ایجاد کند که به طور قطع به توسعه این شهرستان کمک می‌کند چرا که این جاده از روستای جلایر که حد فاصل میان دو شهر ساوه و تفرش بوده می‌گذرد که دارای موقعیت مناسب گردشگری است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره آموزش و پرورش تفرش از پرداخت هدایا و تسهیلات ویژه برای افرادی که به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در منطقه کمک کنند، خبر داد.

 خبرگزاری فارس: پرداخت هدایا و تسهیلات ویژه برای با‌سواد کردن مردم در تفرش

محمد حسن افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این نهاد با همکاری فرمانداری، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی و جهادکشاورزی هدایا و تسهیلات ویژه برای افرادی که به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در منطقه کمک کنند، در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: سال‌ها نهضت سوادآموزی به صورت یک سازمان مستقل فعالیت می‌کرد تا اینکه در چند سال اخیر این سازمان با ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق ادغام شد و اکنون اداره آموزش و پرورش متولی امر سوادآموزی است.

افشاری با بیان اینکه جامعه هدف سوادآموزی افراد بین 10 تا 49 سال است و افراد زیر 10 سال واجب‌التعلیم محسوب شده و الزاما باید در مدارس مشغول به تحصیل شوند، اظهار داشت: طبق آمار اولیه‌ای که از سوی سامانه کشوری نهضت سواد آموزی اعلام شده در شهرستان تفرش 114 نفر بی‌سواد وجود دارد که طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد از این تعداد 12 نفر به استناد مدارک مورد تایید اداره آموزش و پرورش هم اکنون با سواد هستند و 9 نفر نیز بالای 49 سال هستند، بنابراین در جامعه هدف قرار نمی‌گیرند، همچنین 23 نفر به استناد مدارک مستند سازمان بهزیستی دارای معلولیت ذهنی و جسمی بوده و غیر قابل تعلیم محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: یک نفر از 114 نفر اعلام شده به استناد مدارک اداره ثبت احوال فوت کرده و یک نفر نیز از شهرستان تفرش مهاجرت کرده است، همچنین 15 نفر دارای سواد خواندن و نوشتن هستند و کم سواد محسوب می‌شوند، 13 نفر از این جمع نیز اسامی‌شان تکراری بوده و نهایتا 40 نفر از 114 نفر اعلام شده بی‌سواد تشخیص داده شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش تفرش اضافه کرد: این اداره از دهیاران روستاها درخواست کرده چنانچه خارج از اسامی اعلام شده فرد بی‌سواد دیگری را در سطح روستاها شناسایی کردند آنها را معرفی کنند و از هدایای نفیس بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از جمع 40 نفر بی‌سوادی که در سطح شهرستان تفرش حضور دارند، اکنون 11 نفر در حال تعلیم به صورت چهره به چهره هستند تصریح کرد: چنانچه افراد باسواد مسئولیت باسواد کردن هر یک از 29 نفر دیگر را بر عهده بگیرد و به او سواد خواندن و نوشتن بیاموزد، علاوه بر بهره‌مندی از اجر معنوی از هدیه 680 هزار تومانی اداره آموزش و پرورش بهره‌مند خواهد شد، ضمن اینکه چنانچه آموزش گیرنده زیرپوشش کمیته امداد باشد، از هدیه 200 هزار تومانی این نهاد بهره‌مند خواهد شد،  شهرداری نیز تعهد کرده طبق مقررات و قوانین هدیه 100 هزار تومانی پرداخت کند.

افشاری اضافه کرد: شهرداری تفرش نیز متعهد شده است به افراد آموزش گیرنده در صورت اخذ پروانه ساخت تخفیف 50 درصدی دهد، همچنین فرمانداری تفرش تعهد کرده هم برای فرد آموزش دهنده و هم برای فرد آموزش گیرنده زمینه اخذ تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به مبلغ 3 تا 5 میلیون تومان را فراهم کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تفرش بیان کرد: دوره‌های تحکیم سواد در راستای تثبیت سواد سوادآموزان با هدف جلوگیری از رجعت سواد آموختگان به بی‌سوادی در سطح شهرستان تفرش در حال برگزاری است و هم اکنون دو دوره تحکیم در روستاهای قزلجه و قوشه خانه در حال انجام است.

وی اظهار داشت: دوره‌ای نیز با عنوان دوره انتقال در حال برگزاری است و 46 نفر در روستاهای کریان، هفتیان و آموزشگاه‌های کافی و زیور کاظمی در حال گذران دوره انتقال هستند.

وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش شهرستان تفرش آمادگی دارد تا از محل هدایای این اداره و سایر ادارات به هر فردی که یک بی‌سواد را با سواد کند مبلغ 980 هزار تومان را به عنوان هدیه پرداخت کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: هفته وحدت مهم‌ترین فرصت برای اتحاد و همبستگی میان امت اسلامی است، چرا که امروز تمام تلاش دشمن بر این است تا این اتحاد به هر شکل ممکن از هم فروبپاشد.

 خبرگزاری فارس: تلاش دشمن فروپاشی اتحاد مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام حسن هنرمند پیش از ظهر امروز در نشست مسائل و مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان تفرش ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا شیعه و سنی با تمسک به اشتراکات همدیگر جلوی سوء استفاده دشمن از اختلافات بین شیعه و سنی را بگیرند.

وی تصریح کرد: دشمنان همواره در صدد ایجاد تفرقه و جدایی بین شیعه و سنی بوده و شیعه را بر ضد سنی و سنی را بر شیعه تحریک می‌کنند که باید در برابر این توطئه آنان آگاه بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه اتحاد و انسجام مسلمانان بهترین راه مقابله با دشمنان و ایادی کفر است، خاطر نشان ساخت: هفته وحدت بهترین فرصت برای ایجاد همدلی، اتحاد و احیای ارزش‌های اسلامی و تقویت نقاط مشترک بین مذاهب اسلامی است‏.‏

هنرمند بیان داشت: بدون شک هر چه همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود، زمینه‌های بالندگی، رشد و پیشرفت جوامع اسلامی بیشتر فراهم می‌آید‏.‏

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اظهار داشت: بنیاد شهید در راستای رسیدگی به مشکلات این عزیزان که آن را از وظایف اصلی و ذاتی خود می‌داند از ابتدای سال جاری تاکنون از هفت هزار و 400 نفر از جامعه هدف به صورت حضوری و شش هزار و 446 نفر به صورت تلفنی در قالب طرح سپاس دیدار و گفت‌وگو کرده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفرش از ثبت 10 شرکت تعاونی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

 خبرگزاری فارس: 10 شرکت تعاونی جدید در تفرش ثبت شده است

احمد محبعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این تعاونی‌ها با سرمایه یک هزار و 272 میلیون ریال در گرایش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و مسکونی به ثبت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این تعاونی‌ها 75 فرصت شغلی جدید در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفرش گفت: تاکنون 245 شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف در این شهرستان به ثبت رسیده است.

محبعلی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع پیشگیری از مصرف شیشه خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه 22 دی ماه با همکاری بهزیستی استان مرکزی ویژه 36 نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی برگزاری دوره آموزشی آشنایی با نحوه تنظیم اظهارنامه، قوانین مالیاتی، نحوه برگزاری مجامع، قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی ویژه 658 نفر ساعت را از برنامه‌های آتی این اداره عنوان کرد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:22 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره آموزش و پرورش تفرش گفت: 5 طرح ارائه شده توسط معلمان پژوهنده این شهرستان حائز رتبه‌های برتر استانی شدند.

 خبرگزاری فارس: 5 طرح معلمان پژوهنده تفرش حائز رتبه‌های برتر استانی شدند

محمد حسن افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از جمع 75 طرح ارائه شده توسط معلمان مشغول به تدریس در تفرش 5 طرح رتبه‌های برتر استانی را اخذ کردند.

وی با بیان اینکه شانزدهمین جشنواره طرح معلم پژوهنده در سراسر کشور و استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره به صورت هم‌زمان در سطح شهرستان تفرش نیز برگزار شد که  طی آن معلمان شرکت کننده، یکی از مشکلات مدرسه و یا دانش‌آموزان خود را انتخاب کرده و برای حل آن با ارائه راهکار اقدام به حل مشکل کردند.

افشاری تصریح کرد: در اصطلاح به این طرح اقدام‌پژوهی گفته می‌شود و پژوهش‌های معلمان صرفا به پژوهش‌های ذهنی و انتزاعی و ارائه ایده خلاصه نمی‌شود و پژوهنده ضمن برخورد با مشکل، برای حل آن اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تفرش اضافه کرد: در سال جاری 86 نفر در قالب 75 طرح در اقدام‌پژوهی و جشنواره معلم پژوهنده شرکت کردند و از این جمع پنج طرح موفق به اخذ رتبه‌های برتر استانی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیته پژوهش استان، صاحبان حدود 20 طرح شایسته تقدیر توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان و مابقی طرح‌ها شایسته تقدیر توسط مدیر آموزش و پرورش منطقه تشخیص داده شدند که با در نظر گرفتن تعداد دانش‌آموزان و معلمان شهرستان تفرش این موفقیت‌ها حائز اهمیت است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

آرم سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری(منابع طبیعی)

مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش گفت: در ۹ ماهه امسال حدود ۴۹ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شد.

مجتبی مومن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، بااشاره به عملکرد 9 ماهه امسال این اداره اظهارداشت: 49 هکتار از اراضی ملی‌و منابع طبیعی تصرف شده در شهرستان با همکاری دستگاه قضائی رفع تصرف و خلع ید و به بیت‌المال مسترد شده است.

وی افزود: این شهرستان دارای 146 هزار و 500 هکتار اراضی ملی و مرتعی است و برای حفظ و حراست از عرصه‌های ملی  و مرتعی، یگان حفاظت این اداره با همکاری سایر نهادها در امر حراست و جلوگیری از دخل و تصرف افراد سودجو هرگونه تخریب و تجاوز به اراضی ملی اهتمام جدی دارد.

مدیرمنابع طبیعی‌و آبخیزداری‌تفرش تصریح کرد: در راستای آشنایی هرچه بیشتر مردم، بهره برداران‌و مرتعداران با قوانین و مقررات منابع‌طبیعی، چگونگی حفظ و حراست از این نعمت الهی و ارزشمند کلاس‌های آموزشی ترویجی در اکثر روستاهای شهرستان برگزار شده است.

مومن خاطرنشان کرد: برخورد با زمین‌‌خواران و حفظ و حراست از عرصه‌های ملی یکی از وظایف منابع‌طبیعی بوده که در این زمینه‌ هر ساله طرح‌های مختلف به مرحله اجرا درآمده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با تقدیر ازهمکاری دستگاه‌های نظارتی به‌ویژه دستگاه قضائی‌و انتظامی در راستای جلوگیری از تصرف اراضی‌ملی گفت: این اداره به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب، تصرف و آتش سوزی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش از تخصیص دومین مرحله از بودجه ارتقا هتلینگ بیمارستان والفجر این شهرستان در راستای طرح تحول سلامت خبر داد.

 خبرگزاری فارس: بودجه ارتقاء هتلینگ بیمارستان والفجر تفرش تخصیص یافت

اردلان زیلابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یکی از برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت بحث ارتقاء خدمات هتلینگ است که مسائل مربوط به رفاه بیماران را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در طرح ارتقاء خدمات هتلینگ به تامین امکانات رفاهی بیمار از جمله تخت، اتاق بیمار، امکانات رفاهی همچون تلویزیون، پتو و ملحفه و هر آنچه که منجر به رفاه، آرامش و آسایش بیشتر بیمار شود، پرداخته می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: یکی از بهترین تحولاتی که در حوزه نظام سلامت در حال اجراست ارتقاء خدمات هتلینگ است که می‌تواند تاثیرات به سزایی در رضایت بیماران و مراجعه‌کنندگان داشته باشد.

زیلابی اظهار داشت: مطمئنا مسایلی نظیر سرویس بهداشتی، تخت، ملحفه و رنگ‌آمیزی فضای اتاق بیماران و در مجموع کیفیت هتلینگ یک بیمارستان تاثیر به‌سزایی در قضاوت بیماران و مراجع‌کنندگان دارد.

وی ادامه داد: در فاز اول طرح هتلینگ بیمارستان والفجر تفرش که طی چهار ماه صورت گرفت نیمی از طبقه دوم این بیمارستان از لحاظ زیبایی و امکانات و ساختار ظاهری و همچنین مسایل تأمین‌کننده آرامش بیماران تجهیز شد و سرویس‌های بهداشتی و حمام و تخت‌های بیماران و همین‌طور پرده‌ها نوسازی شد و لوله‌کشی‌های آن تعویض گردید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: با تخصیص بخش دوم بودجه طرح ارتقا هتلینگ بیمارستان والفجر این شهرستان کل طبقه دوم بیمارستان به امکانات و تجهیزات مورد نیاز تجهیز خواهد شد.

زیلابی اضافه کرد: پس از اتمام بخش دوم طرح ارتقا هتلینگ بیمارستان و همزمان با تخصیص بخش سوم بودجه مربوط به این طرح، بخش‌هایی نظیر زایشگاه و اورژانس بیمارستان از نظر زیبایی ظاهری و امکانات رفاهی به منظور رفاه حال بیماران تجهیز و نوسازی خواهد شد و در بخش دیگر نیز آشپزخانه بیمارستان تجهیز، تعمیر و نوسازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کل اعتبار تخصیص‌یافته به منظور اجرای این طرح یک میلیارد تومان است و با توجه به گذشت پنج ماه از آغاز این طرح، باید ظرف مدت هفت ماه آینده ارتقا هتلینگ بیمارستان والفجر تفرش در راستای طرح تحول سلامت به پایان برسد.

 

 

نسخه چاپيارسال به دوستان
رئیس شبکه بهداشت و درمان تفرش:
بودجه ارتقاء هتلینگ بیمارستان والفجر تفرش تخصیص یافت

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش از تخصیص دومین مرحله از بودجه ارتقا هتلینگ بیمارستان والفجر این شهرستان در راستای طرح تحول سلامت خبر داد.

خبرگزاری فارس: بودجه ارتقاء هتلینگ بیمارستان والفجر تفرش تخصیص یافت
 

اردلان زیلابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یکی از برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت بحث ارتقاء خدمات هتلینگ است که مسائل مربوط به رفاه بیماران را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در طرح ارتقاء خدمات هتلینگ به تامین امکانات رفاهی بیمار از جمله تخت، اتاق بیمار، امکانات رفاهی همچون تلویزیون، پتو و ملحفه و هر آنچه که منجر به رفاه، آرامش و آسایش بیشتر بیمار شود، پرداخته می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: یکی از بهترین تحولاتی که در حوزه نظام سلامت در حال اجراست ارتقاء خدمات هتلینگ است که می‌تواند تاثیرات به سزایی در رضایت بیماران و مراجعه‌کنندگان داشته باشد.

زیلابی اظهار داشت: مطمئنا مسایلی نظیر سرویس بهداشتی، تخت، ملحفه و رنگ‌آمیزی فضای اتاق بیماران و در مجموع کیفیت هتلینگ یک بیمارستان تاثیر به‌سزایی در قضاوت بیماران و مراجع‌کنندگان دارد.

وی ادامه داد: در فاز اول طرح هتلینگ بیمارستان والفجر تفرش که طی چهار ماه صورت گرفت نیمی از طبقه دوم این بیمارستان از لحاظ زیبایی و امکانات و ساختار ظاهری و همچنین مسایل تأمین‌کننده آرامش بیماران تجهیز شد و سرویس‌های بهداشتی و حمام و تخت‌های بیماران و همین‌طور پرده‌ها نوسازی شد و لوله‌کشی‌های آن تعویض گردید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: با تخصیص بخش دوم بودجه طرح ارتقا هتلینگ بیمارستان والفجر این شهرستان کل طبقه دوم بیمارستان به امکانات و تجهیزات مورد نیاز تجهیز خواهد شد.

زیلابی اضافه کرد: پس از اتمام بخش دوم طرح ارتقا هتلینگ بیمارستان و همزمان با تخصیص بخش سوم بودجه مربوط به این طرح، بخش‌هایی نظیر زایشگاه و اورژانس بیمارستان از نظر زیبایی ظاهری و امکانات رفاهی به منظور رفاه حال بیماران تجهیز و نوسازی خواهد شد و در بخش دیگر نیز آشپزخانه بیمارستان تجهیز، تعمیر و نوسازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کل اعتبار تخصیص‌یافته به منظور اجرای این طرح یک میلیارد تومان است و با توجه به گذشت پنج ماه از آغاز این طرح، باید ظرف مدت هفت ماه آینده ارتقا هتلینگ بیمارستان والفجر تفرش در راستای طرح تحول سلامت به پایان برسد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931006000353#sthash.9KDTyAlf.dpuf
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

زهرا فرجی/ امور بانوان مرکزی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور بانوان استانداری مرکزی گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه زنان باید واقع‌گرایانه و به دور از هرگونه افراط و تفریط باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، زهرا فرجی ظهرامروز در دیدار با امام جمعه تفرش اظهار داشت: نقش زنان در خانواده از نکات مهمی است که در برنامه‎ریزی‌های این حوزه باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: این‌گونه دیدارها با هدف بررسی آسیب‌ها به ویژه در حوزه خانواده در تمامی شهرستان‌ها دنبال می‌شود و با کمک ائمه جماعات راه‌حل‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و به مردم ارائه می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری مرکزی تصریح کرد: نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل داده و از این نظر نقش محوری در اجتماع دارند از سوی دیگر زنان به عنوان عضوی تاثیرگذار و مهم در خانواده دارای نقشی محوری هستند که بسیار با اهمیت است.

فرجی با اشاره به محصور نبودن نقش زنان تنها به محیط خانواده گفت: نقش‌آفرینی زن تنها محدود به محیط خانه نیست و اگر این قشر را منحصر به محیط خانه کنیم در واقع نیمی از جمعیت جامعه را که می‎توانند در تصمیمات و فعالیت‎ها نقش داشته باشند محصور کرده‎ایم.

وی افزود: با توجه به توطئه دشمنان علیه جایگاه زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی  کم ارزش جلوه دادن آن، کار برنامه‎ریزان و مسئولان این بخش بسیار حساس و مهم بوده چرا که زنان در جهت توسعه و پیشرفت جامعه بسیار تاثیرگذارند.

مدیرکل امور بانوان استانداری مرکزی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه زنان باید واقع‌گرایانه و به دور از هرگونه افراط و تفریط باشد، امروزه دشمنان جنگ نرم قصد دارند حضور زنان را در عرصه‌های مختلف را کمرنگ جلوه دهند.

فرجی با اشاره به اقدامات لازم برای خنثی کردن هجمه‎های فرهنگی دشمنان گفت: برای مقابله با جنگ نرم دشمن لازم است با برنامه‏‎های مناسب جامعه را نسبت به مسائل خانواده حساس کرده و از سوی دیگر برنامه‏‌هایی در مقابل این هجمه‌ها داشته باشیم.

وی افزود: یکی از نقش‌های ویژه زنان انتقال فرهنگ به نسل آینده و حفظ هویت فرهنگی در جامعه است و از این طریق زنان در ایجاد تحولات اجتماعی و فرهنگی بسیار موثر هستند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش ندای تفرش ،" کریم حمید وند"  فرماندار تفرش طی پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت هنرمند فقید تفرشی مرحوم مرتضی احمدی ،فقدان این هنرمند را به عموم مردم تفرش ،جامعه هنری در عرصه تئاتر،سینما و تلویزیون تسلیت گفته است .

 

در ادامه این پیام آمده است : « اینجانب درگذشت استاد مرتضی احمدی، هنرمند متعهد، مردمی، خوش خلق، خوش نقش و پیشکسوت در زمینه بازیگری و صداپیشگی را که صدا و بازی او همیشه موجب سرور و ابتهاج مردم بود، به جامعه هنری ،خانواده محترم ایشان  و مردم فهیم و هنر دوست شهرستان تفرش تسلیت عرض می کنم.از خداوند بزرگ برای آن عزیز گرانمایه غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان محترمشان صبر و شکیبایی خواستارم.»

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش گفت: طرح امداد و نجات زمستانی در محورهای مواصلاتی منتهی به تفرش با توجه به شروع فصل سرما در حال اجراست.

 خبرگزاری فارس: طرح امداد و نجات زمستانی تفرش در حال اجرا است

مجید حسین‌جمال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به آمادگی کامل هلال احمر تفرش برای امداد رسانی و نجات در راه ماندگان در فصل سرما، اظهار داشت: از جمله طرح‌های در حال اجرای جمعیت هلال احمر تفرش، طرح امداد و نجات زمستانی است که از 19 آذر ماه آغاز شده و تا 27 اسفند 93 ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این طرح امدادگران در قالب 3 گروه امداد و نجات در محورهای مواصلاتی منتهی به تفرش به خصوص محور مواصلاتی تفرش- قم و گردنه گیان حضور پیدا کرده و در هنگام بارش برف و کولاک به مسافران امداد رسانی می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش بیان داشت: امداد و نجات افراد حادثه دیده، اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری از جمله موارد امدادی این طرح می‌باشد.

حسین‌جمال ادامه داد: در طرح زمستانی، 4 تیم امدادی به صورت مجهز و آماده، اولویت بندی شده و بر حسب نیاز تیم‌های 2،1، 3 و 4 به محل اعزام می‌شوند و حتی در صورت نیاز از ظرفیت‌های امدادی استان و شهرستان‌های مجاور در حوادث احتمالی در قالب طرح امداد و نجات زمستانی استفاده می‌شود.

وی افزود: طرح آموزش 180 نفر از معرفی شدگان اداره کار، رفاه و امور اجتماعی نیز هم اکنون در جمعیت هلال احمر تفرش در حال  برگزاری است و افراد شرکت کننده در قالب کلاس‌های 30 نفره ضمن آموزش در زمینه مهارت‌های فنی و اشتغال‌زایی، در زمینه کمک‌های اولیه، اطفاء حریق و نحوه مواجهه با مصدومین ایست قلبی، سوختگی، خونریزی و پانسمان آموزش می‌یابند تا در صورت لزوم در محیط کار و در سطح جامعه از این آموزش‌ها استفاده کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش اضافه کرد: همچنین اردوی جهادی و کارگاه سلامت در مناطق روستایی و محروم در حال برگزاری است فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و خدماتی شامل توزیع سبد کالا توسط خیرین، آموزش امداد و کمک‌های اولیه، آموزش‌های بهداشت شخصی و آموزش مهارت‌های زندگی  از جمله فعالیت‌های  این دوره از اردوهای جهادی می‌باشد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:42 | نویسنده : میثم اله وردی |