پایگاه خبری تفرش:

بر اثر دو آتش سوزی جمعه شب و صبح امروز در جوار رودخانه دادمرز شهرستان تفرش، بیش از یک هکتار از درختان و مزارع اطراف این منطقه در آتش سوخت.

علیرضا محب علی، مسئول عملیات و آتش نشانی شهرداری تفرش در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهار داشت: جمعه شب حدود ساعت ۲۰ پس از تماس اهالی روستای دادمرز تفرش مبنی بر وقوع اتش سوزی در محل رودخانه دادمرز، نیروهای آتش نشانی سریعا به محل اعزام شدند.

وی افزود: عملیات اطفای حریق و مهار کردن آتش تا ساعت  ۲۳ و ۳۰ دقیقه جمعه شب به طور انجامید و حتی شهرداری ناچار به به کارگیری نیروهای خدمات شهری در اطفای این حریق شد.

مسئول عملیات و آتش نشانی شهرداری تفرش تصریک کرد: صبح روز شنبه نیز پس از تماس مجدد با آتش نشانی مبنی بر وقوع حریق در قسمت دیگری از رودخانه نیروها به محل اعزام شدند و عملیات اصای حریق تا ساعت ۱۳ به طول انجامید.

محب علی درباره علت وقوع این آتش سوزی اظهار داشت: بی احتیاطی عوامل انسانی در گردش های روزانه و خاموش نکردن آتش عامل این آتش سوزی ها بوده است.

مسئول عملیات و آتش نشانی شهرداری تفرش افزود: وسعت این آتش سوزی بیش از یک هکتار است که در اثر آتش گرفتن درختان داخل رودخانه، مزارع مجاور رودخانه دادمرز نیز دچار حریق شده است

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:آتش سوزی,مزارع,تفرش,پایگاه خبری تفرش,خبرگزاری مهر, | 15:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: سقوط فردی از درخت در این شهرستان موجب مرگش شد.

 

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرگرد سیروس دالوندی افزود: این فرد روز دوشنبه در باغ شخصی خود مشغول چیدن بادام از درخت بود که دچار حادثه شد و بر اثر سقوط جان خود را از دست داد.
وی بیان کرد: جسد جان باخته برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 
30 ميليارد ريال كلاهبرداري از کشاورزان تفرش
گروه استان ها- مردي که با جلب اعتماد كشاورزان در تفرش استان مركزي از آنان بيش از سي ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود، در عمليات پليس اين شهرستان دستگير و روانه زندان شد.
 
 

 

به گزارش پايگاه خبري پليس، چندي پيش كشاورزي با مراجعه به کلانتري مركزي تفرش به مأموران اعلام کرد كه شخصي از وي كلاهبرداري كرده است.

شاكي كه كشاورزي از اهالي شهرستان بود به ماموران انتظامي گفت: مدتي قبل با فردي آشنا شدم كه خود را خريدار محصولات كشاورزي معرفي كرد و با توجه به تردد وي در حوالي زمين هاي كشاورزي و ارتباطي كه با وي داشتم، قرار شد كه در زمان برداشت محصول گندم، وي را مطلع كنم.

وي افزود: در زمان برداشت محصول وي به من مراجعه كرد و برداشت گندم زمين هاي كشاروزي ام را به مبلغ 280 ميليون ريال به وي فروختم و زماني كه قرار بود پول محصولات را اخذ كنم متوجه شدم كه خبري از خريدار نيست و از من كلاهبرداري شده است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «کلاهبرداري» و با هماهنگي دستگاه قضائي، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان در رسيدگي به پرونده و در بررسي هاي انجام شده متوجه شدند كه اين فرد از ديگر كشاورزان نيز كلاهبرداري كرده است.

دستگيري فرد كلاهبردار حين خروج از شهر

سرگرد "سيروس دالوند" فرمانده انتظامي شهرستان تفرش با اشاره به عمليات شناسايي و دستگيري فرد كلاهبردار گفت: با توجه به افرايش تعداد شاكيان پرونده و حساسيت موضوع، كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان با توجه به اطلاعات و سرنخ هايي كه از متهم داشتند، موفق شدند وي را زماني كه قصد داشت از شهرستان خارج شود، شناسايي و دستگير كنند.

وي اضافه كرد: در روند بازجويي ها و تحقيقات، متهم اعتراف كرد كه تا كنون از 36 كشاورز شهرستان در حدود سي ميليارد ريال كلاهبرداري كرده است.

دالوند خاطر نشان كرد:‌پرونده متهم تكميل شد و براي رسيدگي قانوني در اختيار مقامات قضائي شهرستان قرار گرفت.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حادثه رانندگی بلوار مطهری تفرش یک کشته بر جا گذاشت.

 

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابوالفضل امیدی افزود: این حادثه عصر روز گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 با عابر در این بلوار به وقوع پیوست.

وی بیان کرد: بر اثر این سانحه رانندگی عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: علت این حادثه رانندگی از سوی کارشناسان پلیس راهور شهرستان تفرش توجه نکردن راننده به جلو اعلام شده است.

از ابتدای امسال تاکنون 145 نفر بر اثر حوادث رانندگی درون و برون شهری در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند.

تفرش با حدود 17 هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی اراک و در مسیر جاده اراک - آشتیان قرار دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عوامل اورژانس قم توانستند در یک ماموریت هوایی، جان یک کودک 6 ساله را که دچار حادثه شده بود، نجات دهند.
تلاش‌های امدادگران کودک 6 ساله را از مرگ حتمی نجات داد + عکسبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عصر دیروز بر اثر برخورد یک خودرو با پسر بچه 6 ساله در تفرش باعث شد تا این کودک از ناحیه سر و دیگر اعضای بدن دچار آسیب‌های شدید شود.
 
ابتدا کودک مجروح توسط نیرو‌های مردمی به مراکز درمانی تفرش انتقال داده شد و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی وضعیت کودک وخیم گزارش شد و پزشکان تنها راه نجات کودک را عمل جراحی دانستند که بایستی در بیمارستان تخصصی قم صورت می‌گرفت.
 
به دنبال این موضوع بالگرد امدادی 115 سریعا جهت انتقال کودک مجروح و نجات جان وی به پرواز درآمد و در کمتر از یک ساعت موفق شد، قربانی خردسال را به بیمارستان تخصصی قم برساند.
 
این کودک 6 ساله با تلاش پزشکان از مرگ رهایی یافت و مجدد چشمانش را برروی دنیا گشود.
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مردی که همسرش را بعد از مدت‌ها اختلاف خانوادگی به قتل رسانده است در جریان بازجویی‌های تخصصی پلیس به جرمش اعتراف کرد. 

به گزارش شرق، زنی چندروز قبل در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی١١٠ شهرستان تفرش به ماموران خبر داد دوستش به نام ساناز به طرز مشکوکی فوت شده است. گروهی از ماموران بعد از دریافت این خبر راهی خانه ساناز شدند و فهمیدند این زن در زیرزمین خانه پدرشوهرش زندگی می‌کرد و جسد نیز در همانجا رها شده است. 

کارآگاهان بعد از مشاهده جسد با آثار جراحت روی صورت متوفی مواجه شدند و در ادامه آثار خونمردگی را روی گلوی این زن تشخیص دادند؛ به این ترتیب شکی باقی نماند که ساناز به قتل رسیده است.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد قاتل یا قاتلان به راحتی وارد زیرزمین شده‌اند. نحوه پوشش متوفی نیز نشان می‌داد او عامل یا عاملان جنایت را می‌شناخت. علاوه‌بر این سرقتی نیز از خانه انجام نشده بود. مجموعه این سرنخ‌ها سبب شد پلیس به کنکاش در زندگی خصوصی ساناز بپردازد. در این مرحله فاش شد زن جوان از مدت‌ها قبل با شوهرش به نام مسعود به‌شدت اختلاف داشت به‌گونه‌ای که آنها جدا از هم زندگی می‌کردند. تحقیقات بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی ادامه یافت و فاش شد مسعود از مدتی قبل به‌دلیل اختلافاتی که با همسرش داشت خانه را ترک کرده و به شهرستانی دیگر رفته بود اما روز حادثه در تفرش حضور داشت و به خانه‌اش نیز سر زده بود. به این ترتیب مرد جوان در مظان اتهام قرار گرفت و کارآگاهان او را بازداشت کردند.

مسعود در بازجویی‌های اولیه ادعا کرد از قتل همسرش خبر ندارد اما وقتی نتوانست به سوالات پی‌درپی پلیس پاسخ دهد چاره‌ای جز بیان واقعیت ندید و به ارتکاب جنایت اقرار کرد.

او گفت: «اختلافات من و همسرم خیلی گسترده بود و کار به جایی رسید که احساس کردم نمی‌توانم با او زندگی کنم به همین دلیل از خرداد سال پیش به شهری دیگر رفتم تا اینکه باخبر شدم او از من شکایت کرده و مهریه و نفقه‌اش را اجرا گذاشته است. به همین دلیل برای پیگیری موضوع به خانه برگشتم.»

 متهم به قتل در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «بعد از بازگشت به تفرش چندبار با ساناز جروبحث کردم و درگیری‌های ما ادامه داشت تا اینکه روز حادثه او از خانه بیرون رفت و خیلی دیر برگشت. وقتی از او پرسیدم این‌مدت کجا بود، جواب درستی نداد و ما باز باهم سر این موضوع مشاجره کردیم و من به طبقه بالا رفتم. دقایقی بعد برای برداشتن سیگار به زیرزمین برگشتم که همین کار باعث شد دوباره با هم جروبحث کنیم. این‌بار به‌شدت عصبانی شده و کنترل خودم را از دست داده بودم. در همان حالت دستم را روی دهان و گلوی ساناز گذاشتم و فشار دادم.

همسرم بعد از چندلحظه از حال رفت و روی زمین افتاد البته من متوجه نشدم فوت شده است آنقدر ترسیده بودم که به سرعت از خانه فرار کردم. ساعتی بعد مطلع شدم زنم جان باخته و یکی از دوستانش موضوع را به پلیس اطلاع داده است.» سرگرد «سیروس دالوند» فرمانده انتظامی شهرستان تفرش درباره این پرونده گفت: «پس از اقرار متهم، صحنه قتل بازسازی و قاتل با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.»

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: حوادث رانندگی عصر چهارشنبه در راه های استان یک کشته و 18 مجروح برجای گذاشت.

 

محمدجواد باقری در گفت و گو با ایرنا افزود: در اولین حادثه بر اثر واژگونی یک دستگاه پراید در اتوبان قم - تهران دختر بچه ای دو ساله در دم جان باخت و هفت نفر مجروح شدند.

وی ادامه داد: به دلیل وخیم بودن حال مجروحان، یک فروند بالگرد در کوتاهترین زمان آنان را به مراکز درمانی قم منتقل کرد.

وی گفت: در دومین حادثه عصر امروز برخورد پژو و پیکان در جاده قم - تفرش پنج مجروح بر جای گذاشت که توسط دو دستگاه آمبولانس به یکی از بیمارستانهای قم انتقال یافتند.

باقری اضافه کرد: در سومین حادثه برخورد اتوبوس با یک دستگاه خودروی پژو در کمربندی امام علی (ع) قم شش نفر مجروح شدند که با چهار دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

از ابتدای طرح نوروزی اورژانس قم تاکنون، چهار نفر کشته و 164 نفر در تصادفات راه های این استان مجروح شده اند.

طرح امداد نوروزی اورژانس قم از 27 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فرودین ماه جاری ادامه خواهد داشت؛ این طرح با فعالیت 18 پایگاه جاده ای و 19 پایگاه شهری و با به کارگیری 310 پرسنل عملیاتی، 53 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس اجرایی شده است

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از امدادرسانی 22 مسافر نوروزی در برف و کولاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، محمد رضا بهرامی با اشاره به تذکرات هواشناسی مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی و بارش باران و برف در برخی مناطق، اظهار کرد: روز گذشته جمعی از شهروندان به دلیل برف و کولاک شدید و مسدود شدن محور تفرش به قم دچار مشکل شدند که با هماهنگی صورت گرفته با امداد و نجات استان مرکزی دو خودروی نجات به همراه غذای اضطراری برای امداد رسانی به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شد.

وی ادامه داد: در این عملیات امدادگران جمعیت هلال احمر استان قم توانستند آنها را از برف و کولاک نجات دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به فعالیت 16پست ثابت و سیار امدادی در جاده‌های استان در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: در سومین روز از سال جدید 120 نفر از مسافران نوروزی با مراجعه به پایگاه‌های امداد و نجات مستقر در استان از خدمات این واحد بهره مند شدند

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در این استان، چهار نفر از اعضای یک خانواده مجروح شدند.

 

«مهدی فراهانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این حادثه ساعت 11 و 40 دقیقه امروز در جاده کهک، ابتدای روستای قبادبزن این استان رخ داد.

وی اضافه کرد: ابتدا دو دستگاه آمبولانس مرکز اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و پس از انجام اقدامات درمانی اولیه، با توجه به وخامت حال یکی از مجروحان، درخواست برای اعزام بالگرد اورژانس صادر شد.

وی ادامه داد: هر چهار مجروح این حادثه توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل شدند.

این گزارش حاکی است: واژگونی یک دستگاه مینی بوس در محور قم - تفرش که 15 همن ماه جاری رخ داد، سه مجروح برجای گذاشت که مصدومان توسط بالگرد اورژانس 115 به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، بالگرد اورژانس 115 قم از زمان افتتاح تاکنون با 54 پرواز، 140 مجروح حوادث ترافیکی را به مرکز درمانی شهید بهشتی قم انتقال داده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سانحه رانندگی امدادگران تفرشی که برای اردوی زیارتی عازم به سمت شهرمقدس قم بودند ۱۹مجروح برجای گذاشت که خبر می‌رسد احتمالا ۲مصدوم قطع نخاع شده و یکی نیز نیاز به عمل جراحی پلاستیک دارد.

امدادگران مرکزی/ سانحه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، روز گذشته براثر سانحه رانندگی در 40کیلومتری تفرش به دستجرد 19نفر از امدادگران استان مرکزی که به‌صورت گروهی عازم اردوی زیارتی بودند دچار سانحه شده و به جز 2نفر که بصورت سرپایی در محل مداوا شدند مابقی به بیمارستان والفجر تفرش اعزام و نیز با کمک‌گیری از امدادرسانان قم و به وسیله بالگرد به قم منتقل شدند.

شهریورماه امسال بود که 2دانش آموز امدادگر استان مرکزی در شمال کشور غرق شدند و اکنون به فاصله کمتر از 5ماه حادثه‌ای دیگر، امدادگران استان را به سمت مرگ هدایت کرد، هرچند امروز خبر از احتمال قطع نخاع شدن 2نفر از امدادگران سانحه امدادگران استان مرکزی به گوش می‌رسد.

 احتمال قطع نخاع شدن 2نفر از مصدومان

مدیر روابط عمومی هلال احمر استان مرکزی در گفت‌وگو با تسنیم درباره این سانحه اظهار داشت: اعضایی که برای اردوی زیارتی به قم می‎رفتند شامل جوانان، امدادگران و داوطلبان بوده همه عضو هلال احمر تفرش بودند و از محور سلفچگان عازم قم بودند.

سیدمهدی حسینی می‌افزاید: گردنه‎ای که مینی‌بوس اعضای هلال احمر تفرش دچار حادثه شد یکی از گردنه‌های خطرناک است و مینی‎بوس آنها در یک سرازیری با سرعت بالا در حال حرکت بوده که راننده نتوانسته خودرو را کنترل کند و از مسیر منحرف می‌شود.

وی تصریح می‌کند: آنچه که در بین تیم نجات مطرح شده این است که در بین 2 تن از مجروحان احتمال آسیب نخاعی وجود دارد، یکی دیگر از مجروحان خانمی است که از ناحیه دست دچار آسیب شده و برای جراحی پلاستیک به تهران اعزام شد.

مدیر روابط عمومی هلال احمر استان مرکزی بااشاره به عیادت از مجروحان می‌گوید: در بازدیدی که از مجروحان در بیمارستان قم داشتم تعدادی از آنها مرخص و تعدادی برای احتیاط مرخص نشده‌اند.

حسینی خاطرنشان می‌کند: در راستای آمادگی امدادگران برنامه های اردویی برگزار می‎شود زیرا اگر این گونه برنامه‎ها نباشد نمی توان نیاز جامعه را پاسخ داد.

وی بااشاره به دلیل برگزاری این اردو می‌افزاید: این اردوها حالت تشویقی داشته زیرا این اعضا به صورت داوطلبانه بدون دریافت مزد به شکل عام المنفعه فعالیت دارند، برای حفظ این فرهنگ اردوهای تشویقی برگزار می‌شود تا علاقه جذب در جمعیت باقی بماند.

حسینی تصریح می‌کند: غرق شدن دو تن از دانش آموزان اراکی در اردوی هلال احمر در انزلی یک حادثه کشوری بود که در آن 400 دانش آموز از سراسر کشور حضور داشته و همه بچه‌ها در آب بودند اما دانش‌آموزان اراکی غرق شدند.

سرعت بالا، شاید دلیل سانحه بود

یکی از سانحه دیدگان که خود در مینی بوس و در بین امدادگران حضور داشت به خبرنگار تسنیم گفت: 6نفر را عمل کردند هرچند به سبب آشنایی امدادگران به مسائل امدادی مشکلات موجود براثر این سانحه کمتر شد و خود امدادگران توانستند بخشی از کار مداوا و امدادرسانی اولیه را انجام دهند.

وی بااشاره به دلیل وقوع این سانحه می افزاید: شاید یکی از دلایل این سانحه را می توان سرعت بالای خودرو دانست که منجر به وقوع این سانحه شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل 19 امدادگر هلال احمر، همگی این افراد مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

 واژگونی مینی بوس/تصادف

به گزارش پایگاه خبری تفرش حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس از واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در جاده تفرش - سلفچگان با 19 سرنشین واژگون شد.

وی با بیان اینکه تمامی سرنشینان این مینی‌بوس امدادگرانی بودند که قصد داشتند در دوره آموزشی در قم شرکت کنند گفت: وضعیت 2 نفر از این امدادگران وخیم گزارش شده که در پی انتقال این افراد با بالگرد به اراک هستیم.

درخشان تاکید کرد: 4 نفر از مجروحان توسط هلال احمر و 15 نفر نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این حادثه کسی جان خود را از دست نداده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 22:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: وقوع حادثه رانندگی در مسیر فراهان - تفرش یک کشته و یک مجروح برجا گذاشت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «مهدی حسنی» افزود: این حادثه رانندگی روز گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در این مسیر رخ داد.

وی بیان کرد: بر اثر وقوع این حادثه راننده خودرو به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد و سرنشین آن مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی علت وقوع این سانحه رانندگی را توجه نکردن راننده به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.

سرهنگ حسنی یادآور شد: علت اصلی وقوع حوادث رانندگی در جاده های استان مرکزی عامل انسانی و توجه نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی است که توجه به این مهم ضروری است

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: یک نفر بر اثر زمین خوردن ناشی از لغزندگی معابر در این شهرستان جان خود را از دست داد.

 

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرگرد «سیروس دالوند» افزود: زوج جوانی عصر روز گذشته در یکی از خیایان های این شهرستان در حال قدم زدن بودند که به علت لغزنده بودن سطح خیابان زن 24 ساله به هویت « فاطمه فراهانی» به زمین خورد و از ناحیه سر دچار آسیب شد.

وی بیان کرد: مصدوم پس از حادثه به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت ضربه جان خود را از دست داد.


*** مهر و موم سه واحد متخلف در شهرستان تفرش

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش، هم چنین از مهر و موم سه واحد متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرگرد دالوند اظهار کرد: این واحدها در راستای اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی مهر و موم شده است.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح 125واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که 16 واحد نیز تذکر شفاهی دریافت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش افزود: کشف 605 عدد محصولات غیرمجاز و قاچاق نیز از دیگر توفیقات اجرای این طرح بود.

تفرش در فاصله 95 کیلومتری اراک - مرکز استان مرکزی- واقع شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

قاتل جوان که قرار بود در زندان اراک اعدام شود با گذشت اولیای دم از چوبه‌دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری میزان، این جوان 30 ساله در سال 88 در یکی روستاهای شهرستان تفرش از توابع استان مرکزی یکی از همشهریان خود را که در گذشته نیز به علت مسائل مختلف اختلافاتی با هم داشتند را ﺑﺎ ﺿﺮﺑﺎت ﭼﺎﻗﻮ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ رﺳﺎﻧﺪ و با حکم دادگاه و تایید دیوانعالی کشور به اعدام محکوم شد.

این جوان قرار بود در زندان مرکزی اراک اعدام شود که با تلاش شورای حل اختلاف استان مرکزی، مسئولین زندان اراک، اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب اراک در نهایت به صلح سازش ختم شد و خانواده مقتول، قاتل فرزند خود را پای چوبه دار بخشیدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 ۲۴۲ نفر در طرح پاكسازي ۱۰۶ منطقه در طرح استاني پاكسازي نيروي انتظامي دستگير و برخورد با آنان در سير مراحل قضايي قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مركزي در اينباره گفت: جلوگيري از شكل گيري بسترهاي بروز جرم در فرايند مقابله با آسيب ها و جرايم در طرح هاي پاكسازي از جمله اقداماتي است كه فرماندهي انتظامي استان در دستور كار خود قرار داده و با تداوم اجراي طرح هاي پاكسازي آن را با جديت دنبال مي كند.

سرهنگ سيامك قاسمي افزود: روز گذشته اين طرح در ۱۰۶ منطقه در سطح استان مركزي به مرحله اجرا گذاشته شد و ۲۴۲ نفر به علت ارتكاب جرايم مختلف دستگير و بازخورد آن تقدير و قدرداني اهالي مناطقي بود كه در اين طرح به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرهنگ قاسمي به جزئيات اقدامات صورت گرفته در اين طرح نيز اشاره كرد و گفت: كشف نزديك به ۱۴ كيلوگرم انواع مواد مخدر، كشف ۳۸ فقره انواع سرقت، دستگير ۱۷۶ نفر در به علت فعاليت در امر تهيه وتوزيع مواد مخدر، دستگيري ۳۴ سارق، ۱۱ نفر از اراذل و مزاحمان نواميس شهروندان و ... در اين طرح صورت پذيرفت.

وي ادامه داد: در اين طرح توجه به انتظام بخشي ترافيكي نيز مورد تاكيد بود كه اعمال قانون ۷۳۷ دستگاه وسيله نقليه و توقيف ۱۳۳ دستگاه خودرو و موتورسيكلت اجرايي شد.

وي در پايان گفت: از آنجايي كه برنامه هاي پيشگيرانه اقدامي فراسازماني و بين بخشي است و صرف اقدام انتظامي نمي توان نتيجه مطلوب و مستمري را دنبال كرد، سالم سازي جامعه شهري زماني قابل تحقق است كه از يك سو تمام سازمان هاي متولي فرهنگ در راستاي وظايف محوله با همكاري و مشاركت شهروندان در راستاي تحقق امنيت مطلوب گام بردارند.

سرهنگ مصطفي ويسمه اي فرمانده انتظامي شهرستان اراك نيز در پايان اين طرح با تقدير از همكاري و تعامل خوب شهروندان به خبرنگاران گفت: مشاركت و همراهي شهروندان با پليس همواره بستر ساز امنيت پايدار است و در مركز استان نيز اين انسجام جمعي توانسته است امنيتي مطلوب و در شان شهروندان اراكي را به همراه داشته باشد.

پيش فروش آپارتمان طرحي براي کلاهبرداري ميلياردي

فردي كه با طرح پيش فروش آپارتمان اقدام به كلاهبرداري ميلياردي از تعدادي شهروند تفرشي در استان مركزي كرده بود، دستگير و روانه زندان شد.

در ابتداي آبان ماه شهروندي تفرشي به كلانتري مركز شهرستان تفرش مراجعه كرد و با ارائه برگ شكوائيه اي خواستار پيگيري و دستگيري كلاهبرداري در شهرستان شد.

شاكي به ماموران انتظامي گفت: بعد از چند سال براي خريد خانه مقداري پول پس انداز كردم كه در اوايل سال مراجعه اي كه به بنگاه هاي معاملات ملكي در سطح شهر داشتم تبليغ پيش فروش آپارتمان هايي در شهرستان نظر من را جلب كرد و بعد از تماس با فردي كه خود را سرمايه گذار طرح معرفي كرد، قرار شد كه من طي چند مرحله مبلغ ۳۰۰ ميليون در اختيار وي بگذارم و پروژه ساخت مسكن نيز از شهريور ماه آغاز شود و در مراحل بعدي نيز تا تكميل پروژه با اين فرد تسويه حساب كنم.

وي ادامه داد: بعد از گذشت مدتي متوجه شدم كه سرمايه گذاري و ساخت پروژه مسكن در دست اقدام نيست و اين فرد قصد كلاهبرداري از من را دارد كه در پيگيري كه داشتم متوجه شدم او از شهرستان متواري شده است.

با توجه به اهميت موضوع، پرونده براي سير مراحل تحقيقات به پليس آگاهي شهرستان ارجاع شد و كارآگاهان پليس بررسي تخصصي موضوع را شروع كردند.

شناسايي مالباختگان در دستور كار كارآگاهان پليس شهرستان

در تحقيقات مقدماتي مشخص شد كه اين فرد كلاهبرداري هايي ديگر نيز به اين عنوان در سطح شهر داشته است كه با پيگيري هاي انجام شده ۹ نفر از شهرونداني كه از آنان كلاهبرداري شده بود شناسايي شدند و در ارزيابي ها ميزان كلاهبرداري اين فرد در حدود دو ميليارد وهفتصد ميليون ريال برآورد شده است.

شناسايي و دستگيري كلاهبردار در پايتخت

فرمانده انتظامي شهرستان تفرش در اين باره گفت: با توجه به اظهارات مالباختگان و انجام تحقيقات ميداني مشخص شد كه فرد تحت تعقيب اهل تفرش بوده كه چند سالي است به تهران كوچ كرده است.

سرگرد سيروس دالوند اضافه كرد: با اقدامات تخصصي و فني سرانجام كارآگاهان محل اختفاي متهم را در تهران شناسايي كردند و در هماهنگي با دستگاه قضايي تيمي از ماموران انتظامي براي دستگيري وي به آدرس سكونت متهم اعزام شدند.

اين مقام انتظامي ادامه داد:‌با اعزام ماموران انتظامي فرد تحت تعقيب در منزلش دستگير و براي تكميل تحقيقات به يگان انتظامي دلالت شد.

سرگرد دالوند با اشاره به اعتراف متهم به كلاهبرداري هايي از ۹ شهروند تفرشي افزود: با مواجهه حضور مالباختگان و ارائه اسناد و مدارك، متهم به جرم خود اعتراف كرد و با قرار وثيقه قانوني روانه زندان شد.
اعتماد بي جا به افراد زمينه ساز كلاهبرداري

فرمانده انتظامي شهرستان تفرش در پايان اعتماد بي جا به افراد بدون داشتن شناخت كافي نسبت به آنها و اعتماد به تبليغات نادرست و عدم مشاوره با كارشناسان و افراد مطلع را از عوامل زمينه ساز بروز كلاهبرداري و سوء استفاده افراد فرصت طلب خواند و رعايت نكات ذيل را در پيشگيري از اين جرم مورد تاكيد قرار داد.

- فريب ظاهر آراسته افراد را نخوريد.

-به هر گونه پيشنهاد يا معامله خيلي خوب مشكوك باشيد.

- موارد مشكوك را از طريق تلفن ۱۱۰ به مراكز پليس گزارش كنيد.

- هنگام معامله با افرادي كه نشانه و شماره تلفن ثابتي ندارند، بيشتر دقت كنيد و تا حد امكان از آن بپرهيزيد.

- براي اطمينان از اصالت يك سند بايد از مرجع صدور آن استعلام كنيد.

- از پرداخت وجه نقد تحت عنوان مشاركت يا مضاربه به افراد ناشناس خودداري كنيد.

مهار كامل سرقت احشام در فراهان

فرمانده انتظامي شهرستان فراهان استان مركزي از مهار كامل سرقت احشام طي هفت ماهه نخست در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ صفر علي روشنايي در تشريح اين خبر گفت :از آنجايي که آموزش هاي علمي و به روز در ميان جامعه هدف، نقش ارزنده اي در کاهش جرايم به ويژه سرقت به همراه دارد، نيروي انتظامي شهرستان بنا بر سياست هاي ابلاغي اطلاع رساني و آموزش آحاد مردم براي پيشگيري از بروز جرم و بزه را دستور كار خود دارد.

وي اضافه كرد : در سال جاري ضمن اطلاع رساني و آموزش همگاني و همکاري با جهاد کشاورزي و همچنين مشارکت دامداران خوشبختانه از ابتدا سال ۹۳ تاکنون هيچگونه سرقت احشام در سطح شهرستان فراهان گزارش نشده است.

فرمانده انتظامي شهرستان فراهان يادآور شد :اجراي به موقع طرح هاي انتظامي، کنترل مبادي ورودي و خروجي شهرستان و تعامل با دامداران و آموزش آنان از اقدامات موثر در مهار سرقت احشام در شهرستان بوده كه با تلاش مجموعه انتظامي شهرستان اين مهم باعث رضايتمندي مردم به ويژه دامداران و کشاورزان در سطح شهرستان شده است.

زدن زنگ منازل به بهانه سرقت

سارقاني كه به منظور سرقت از منزل، ابتداء زنگ منازل را مي زدند و پس از حصول اطمينان از خالي بودن منزل اقدام به سرقت مي كردند توسط پليس شهرستان خمين استان مركزي شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان خمين در تشريح اين خبر گفت:در پي وقوع چند فقره سرقت منزل مراتب جهت رسيدگي در دستور كارآگاهان پليس قرار گرفت.

سرهنگ محمد علي گودرزي افزود: پس از انجام تحقيقات گسترده و فني توسط كارآگاهان پليس دو نفر سارق شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه نسبت به دستگيري آنان اقدام شد.

فرمانده انتظامي شهرستان خمين ادامه داد:پس از انجام تحقيقات مشخص شد كه سارقين زماني كه قصد سرقت از منازل را داشتند ابتداء زنگ منزل را مي زدند و پس از اينكه از خالي بودن منزل اطمينان حاصل مي كردند از ديوار بالا مي رفتند و با شكستن شيشه وارد منزل مي شدند و اقدام به سرقت مي كردند.

وي تصريح كرد: در بازجويي هاي فني و پليسي سارقين به ۹ فقره سرقت اعتراف كردند كه در اين خصوص پرونده تشكيل و سارقان به مراجع قضايي معرفي و روانه زندان شدند.

اين مقام انتظامي در پايان ضمن تشكر از اطلاع رساني به موقع شهروندان و همكاري آنان خاطر نشان كرد:تلاش در راستاي حفظ آرامش مردم و مبارزه با متخلفان در دستور كار پليس قرار دارد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تصادفات جاده ای

فرمانده انتظامی تفرش از کاهش ۴۹ درصدی تصادفات جرحی در تفرش در ۷ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، سرگرد سیروس دالوند بعد از ظهرامروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرعت بالا نقش بسیاری در افزایش تصادفات دارد بنابراین مدیریت کاهش سرعت را با کار فرهنگی، اجتماعی و علائم هشداری از جمله برنامه‌های پلیس برای کاهش تصادفات بوده است.

وی افزود: علاوه بر کارهای فرهنگی، افزایش دوربین‌های کنترل هوشمند نیز سبب کنترل خودروها و کاهش سرعت و وقوع تصادف می‌شود و تجهیز جاده‌ها و شاهراه‌های اصلی به دوربین بسیار مهم است.

فرمانده انتظامی تفرش تصریح کرد: با توجه تعطیلات پیش‌رو، شاهد افزایش سفرهستیم امیدواریم با شروع سفرها، همچنان شاهد کاهش وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

سرگرد دالوند با اشاره به تبعیت از علائم راهنمایی گفت: راه‌ها با در نظر گرفتن تمامی جوانب طراحی شده و اگر طبق علائم هشدار دهنده برای آن مسیر عمل کنیم دیگر شاهد سوانح جاده‌ای نیستیم.

وی افزود: فرهنگ سازی در کاهش تصادف و حوادث رانندگی بسیار مفید بوده و برای این مهم نیازمند مشارکت مردم، مسئولان، دستگاه های مربوطه هستیم.

فرمانده انتظامی تفرش تصریح کرد: در 7 ماهه امسال نسبت به مشابه سال گذشته 49 درصد تصادفات جرحی درون شهری کاهش داشته و تعداد مجروحان تصادفات رانندگی 45درصد کاهش نشان می دهد.

سرگرد دالوند با اشاره به توسعه راه‌ها گفت: وظیفه مسئولان ایجاد راه‌های جدید و استاندارد است و یکی از چالش‌های اساسی در این مسیر تأمین اعتبار لازم است.

وی افزود: برای حل مشکل در ساخت و توسعه راه‌ها نمی‌توان تنها به اعتبارات و تامین منابع دولت متکی بود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی می‌تواند راه‌گشا باشد و مشکلات را حل نکند.

فرمانده انتظامی تفرش تصریح کرد: از آنجا که عامل تصادفات به طور کلی در سه چیز نیروی انسانی، خودرو و جاده خلاصه می‌شود و از رانندگان درخواست داریم نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سرگرد دالوند با اشاره به تصادفات موتورسیکلت سواران گفت: بیشتر تصادفاتی که رخ می‌دهد ناشی از بی‌احتیاطی و عدم استفاده کلاه ایمنی از سوی راکبین موتورسیکلت‌ها بوده و در این زمینه تعداد 563 دستگاه موتور سیکلت متخلف به پارکینگ انتقال داده شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کبوترها، جان جوان 29 ساله را گرفتند

جوان 29 ساله تفرشی که برای سرزدن به کبوترهای خود از تیر چراغ برق بالا رفته و سقوط کرده بود، جان خود را از دست داد.


مرکز فوریت های 110 پلیس تفرش استان مرکزی وقوع یک فقره مرگ به علت خونریزی از ناحیه سر در کنار دیوار منزل متوفی در یکی از روستاهای اطراف این شهرستان را اعلام کرد و بلافاصله اکیپی از ماموران انتظامی برای بررسی دقیق حادثه در محل حاضر شدند.

بررسی های اولیه نشان می داد که این جوان به علت سقوط از ارتفاع و برخورد سرش با سنگ دچار ضربه مغزی شده و فوت کرده است.

سرگرد سیروس دالوند فرمانده انتظامی تفرش با اعلام این خبر، افزود: در تحقیقات صورت گرفته از خانواده و شاهدان حادثه مشخص شد که متوفی چند طوقه کبوتر بر روی بام منزل خود نگهداری می کند و برای سرکشی از آنان از تیر چراغ برق جلوی منزل بالا رفته که در اثر شوک برق ناشی از چراغ برق سقوط می کند.

وی گفت: خانواده فرد حادثه دیده که در منزل حضور نداشتند با اطلاع همسایگان و شاهدان در صحنه حاضر و متوجه می شوند که جوان به علت ضربه مغزی و خونریزی جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی تفرش افزود: پس از حضور یگان امدادی و تایید مرگ جوان به علت سقوط و ضربه مغزی جسد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:


فرد كلاهبرداري كه قصد جعل امضا دسته چك يك شهروند تفرشي را داشت، شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوشنبه 30 تیر ماه ، مردی با مراجعه  به پليس آگاهي شهرستان تفرش اظهار داشت: فردي امضای مرا بر روي دسته چك جعل و از اين طريق اقدام به كلاهبرداري مي كند.

با اعلام این شكايت موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت و تحقيقات اوليه براي شناسايي عامل جعل امضا آغاز شد.

سرگرد "سيروس دالوند" فرمانده انتظامي شهرستان تفرش استان مركزي در تشريح اين خبر گفت: در تحقيقات اوليه مشخص شد متهم سال گذشته با برقراري ارتباط دوستي با مالباخته كه از بستگان وي مي باشد، دسته چك اين شهروند را سرقت كرده و با جعل امضا قصد برداشت يك صد ميليون ريال را داشته است.

وي با اشاره به شناسايي و دستگيري جاعل افزود: متهم كه در ابتدا منكر اقدامات مجرمانه خود بود با روبه رو شده با مدارك و اسناد به دست آمده از سوی پليس به كلاهبرداري اعتراف كرد.

سرگرد دالوند در پايان اظهار داشت: متهم پس از تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

واژگونی تریلی حامل کاغذ باطله محور تفرش-قم را مسدود کرد.


یک دستگاه تریلر حامل کاغذ باطله ساعت 21 شب گذشته در گردنه گیان تفرش واژگون شدوسبب بسته شدن محور مواصلاتی تفرش به قم شد.
اگر چه با تلاش راهداران پس از سی دقیقه این محور باز شد امادر اثر این سانحه راننده تریلی در دم جان داد و دو سرنشین خودروی پرایدی که از جهت مخالف می آمدمصدوم شدند.
کارشناس پلیس راه استان مرکزی سرعت بالای تریلی در پیچ خطرناک و عدم توانایی راننده تریلی در کنترل وسیله نقلیه را علت این سانحه عنوان کرد.
اتابکی با اشاره به اینکه رانندگان در اینگونه مسیرهای خطرناک باید بیشتر احتیاط کنندافزود:تابلوهای جاده های فرعی بهترین هشدار دهنده به رانندگان هستند که عدم توجه به این تابلوها موجب بروز تصادفات میشود.
بهروز اردلان ،فرماندار تفرش هم در بازدید از این سانحه گفت:با توجه به تعدد تصادف در منطقه جاده گیان تفرش، امیدوارم درآینده ای نزدیک این جاده اصلاح شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:واژگونی تریلی,گردنه گیان تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 14:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فریب زنان سالخورده از سوی مرد شیطان صفت
این دو مردشیاد از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی دستگیر شدند.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از جام جم، دو مرد که با فریب زنان سالخورده، طلاهای آنها را سرقت می‌کردند، از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: روزهای پایانی اردیبهشت، زن سالخورده ای با حضور در پلیس آگاهی با ارائه شکایتی عنوان کرد، هنگام بازگشت به خانه دو مرد در حالی که مقداری لباس در دست داشتند، ادعا کردند در یک موسسه خیریه فعالیت دارند و در جستجوی افراد نیازمند هستند تا این لباس ها را به آنها هدیه دهند.

شاکی افزود: اعتمادم به این دو نفر جلب شد و نشانی خانه فرد مستمند را به آنها دادم. در همین موقع یکی از آنها با دیدن طلاهایم خواست آن را ببیند تا مانند آن را برای همسرش خریداری کند که طلاهایم را به او دادم و دقایقی بعد آن مرد، طلاها را درون نایلونی گذاشت و به من داد و سپس هر دو از محل دور شدند. پس از بررسی طلا ها متوجه شدم انگشتر قیمتی ام سرقت شده است.

سرگرد سیروس دالوند افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد تا این که زنان سالخورده دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و اعلام شکایت هایی عنوان کردند در دام دو مرد سارق گرفتار شده و به شیوه ای مشابه طلاهایشان سرقت شده است.

وی یادآور شد: تحقیقات پلیس برای دستگیری دو خیر قلابی ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران متوجه دو مرد شدند که با سد کردن راه یک زن سالخورده در حال گفت وگو با وی هستند و چند دست لباس را به وی نشان می دهند. ماموران متوجه شدند مشخصات این دو مرد با همان افرادی که در تعقیبشان هستند، مطابقت دارد. با دستگیری هر دو متهم در بازرسی از خودروی آنها مقادیری از طلاهای سرقتی و چند دست لباس کهنه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اظهارات متناقضی را بیان و ادعا کردند از زن سالخورده فقط نشانی خانه فرد مستمندی را می خواستند تا لباس ها را به وی دهند و قصد سرقت نداشته اند.

در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران مالباختگان را به پلیس آگاهی احضار کردند و آنها در مواجهه حضوری با دو متهم آنها را به عنوان سارقان طلاهایشان معرفی کردند. دالوند خاطرنشان کرد: با مشخص شدن هویت سارقان، آنها دوباره بازجویی شدند و این بار اعتراف کردند با جعل عنوان افراد خیر، زنان سالخورده را فریب داده، طلا هایشان را سرقت می کرده اند و با این روش در شهر های استان مرکزی از جمله اراک، خمین، آشتیان و نیز استان یزد مرتکب سرقت شده و تاکنون 25 زن سالخورده را به دام انداخته اند.
فرمانده انتظامی شهرستان تفرش با توصیه به مردم بویژه افراد سالخورده از آنها خواست فریب افرادی را که با جعل عنوان خود را خیر معرفی می کنند نخورند و طلاهایشان را در اختیار آنها قرار ندهند. چنانچه با این گونه افراد روبه رو شده و به رفتار آنها ظنین شدند، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که در دام سارقان گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از آنها در پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی حضور یابند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تصادف اتوبوس

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تفرش گفت: نقص فنی و سرعت زیاد یک دستگاه اتوبوس مسافربری در جاده تفرش_قم ۱۶ مجروح بر جا گذاشت.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  ناصر میرزاخانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به جزئیات حادثه اظهار کرد: این اتوبوس مسافربری از شهرستان تفرش به سمت قم در حرکت بوده و قبل از روستای فوجرد در پیچ خطرناک معروف به پیچ قاسم آباد دچار سانحه گردیده است.

ناصر میرزاخانی افزود:اتوبوس پس از برخورد با گاردریل از جاده اصلی خارج و در مسیر رودخانه فصلی قاسم آباد دچار سانحه شد.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی سانحه نقص فنی وسیله نقلیه و سرعت بالای ماشین در پیچ خطرناک قاسم آباد و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تفرش افزود: اتوبوس پس از سقوط در رودخانه روی لاستیک های خود در رودخانه فصلی متوقف و دچار واژگونی نگردیده است.

وی با اشاره به خطرناک بودن این جاده و بیان هشدار های متعدد به رانندگان وسایل نقلیه افزود: رعایت سرعت مطمئنه در جاده های خطرناک و کوهستانی همانند شهرستان تفرش از مهمترین نکاتی است که باید رانندگان به آن توجه نمایند.

میرزاخانی در پایان افزود:این اتوبوس با 18 مسافر از تفرش به سمت قم در حال حرکت بوده است که 14 سرنشین این اتوبوس دچار مصدومیت شدند که حال دو تن از مصدومان وخیم است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,سانحه در جاده تفرش,پیچ قاسم آباد,تهران قم,تفرش, | 14:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دستگیری

 فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: فردی که با وعده مشارکت در سرمایه گذاری و سفرخارج از کشور اقدام به کلاهبرداری از تعدادی شهروندان تفرشی در استان مرکزی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش سرهنگ سیروس دالوند در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری اظهار کرد: در هفته گذشته شهروندی تفرشی با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان اظهار داشت که مبلغ 140 میلیون ریال توسط فردی شیاد از وی کلاهبرداری شده است.

وی افزود: کلاهبردار با انجام مانور متقلبانه،صحنه سازی،پشت هم اندازی موجب اغفال شاکی می گرددو بواسطه اغفال مالک می تواند مال او را در اختیار خود بگیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش با اشاره به اظهارات شاکی گفت: شاکی در صحبت های خود به ماموران انتظامی گفت که سال گذشته با شخصی در سطح شهرستان آشنا شدم که اذعان داشت می تواند با سرمایه گذاری خارجی، سود قابل توجهی به دست آورد و من نیز با اطمینانی که به وی داشتم مبلغ 140 میلیون ریال بدین منظور در اختیار وی قرار دادم.

وی تصریح کرد: شاکی در ادامه گفت که با توجه به اینکه من گذرنامه نداشتم قرار شد که او گذرنامه را برای ما آماده کند تا من بتوانم به این سفر خارجی بروم که در لحظه خروج از کشور متوجه شدم گذرنامه ای که در دست من است جعلی است و از من کلاهبرداری شده است.

دالوند افزود: با تشکیل پرونده تحقیقات برای شناسایی ودستگیری فرد کلاهبردار در دستور کار کاراگاهان پلیس شهرستان قرار گرفت و حین رسیدگی به پرونده 3 نفر دیگر از شهروندان نیز که به این شکل از آنها کلاهبرداری شده بود شناسایی شدند.

وی با اشاره به نحوه تحقیقات گفت: با توجه به اهمیت موضوع ، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار قرار گرفت و بعد از چند روز، وی در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کرد و به کلاهبرداری مبلغ 550 میلیون ریال از 4 شهروند تفرشی با وعده سرمایه گذاری خارجی ، سفر خارج از کشور و  جعل گذرنامه برای آنان اعتراف کرد.

وی افزود: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مرد شیاد كه با تهديد انتشار تصاوير خصوصي در فضاي مجازي اقدام به كلاهبرداري از خانواده نامزدش كرده بود در تفرش استان مركزي دستگير شد.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از   عرش نیوز ،پس از مراجعه فردي به يكي از طلا فروشي هاي شهرستان تفرش و اقدام براي فروش مقاديري طلا و جواهرات پايين تر از قيمت بازار موضوع از طريق تماس با مركز فوريت هاي 110 به پليس اين شهرستان اطلاع داده شد.

پس از اعلام موضوع يك گروه از مأموران انتظامي به محل اعزام و با هماهنگي مقام قضايي براي بررسي دقيق تر موضوع فرد مورد نظر را به به پليس آگاهي شهرستان تفرش انتقال دادند.

سرگرد " سيروس دالوند" فرمانده انتظامي تفرش در تشريح اين خبر گفت: در ابتدا فرد مورد نظر اظهار داشت كه طلا و جواهرات مربوط به نامزدم است و به خاطر مشكلات مالي قصد فروش آن ها را دارم.

فرمانده انتظامي تفرش در ادامه افزود: براي بررسي بيشتر نامزد متهم به اداره آگاهی احضار شد که در تحقیقات گفت، 4 روز پيش متهم با زور و تهديد طلاهاي من و مادرم را درخواست كرد و گفت در غير اين صورت عكس ها و تصاوير خانوادگي شما را از طريق فضاي مجازي انتشار خواهم داد.

سرگرد دالوند با بيان اين كه متهم پس از اظهارات مالباخته به جرم خود اعتراف كرد، خاطرنشان كرد: فرد كلاهبردار پس از تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دالوند:
سارق ميليوني پرنده هاي تزئيني تفرش دستگیر شد
 

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری مهر، روز گذشته يكي از شهروندان تفرشي به يكي از يگان هاي انتظامي اين شهرستان مراجعه و اظهار داشت: شب گذشته پس از مراجعه به منزل متوجه شدم چند طوقه پرنده زينتي قيمتي كه در منزل نگهداري مي كردم به سرقت رفته است.

با درج شكايت اين شهروند تفرشي يك اكيپ انتظامي برای بررسي موضوع به محل سرقت رفته و پس از بررسي دقيق متوجه شدند كه در هاي منزل مالباخته با فشار باز شده و سارق با شكستن قفل ها وارد ساختمان شده است كه پس از بازرسي ماموران انتظامي از محل سرقت تحقيقات براي شناسايي سارق يا سارقان احتمالي آغاز شد .

فرمانده انتظامي شهرستان تفرش در تشريح اين خبر گفت: پس از تحقيقات فني و گسترده پليس آگاهي سارق در محل زندگي خود در يكي از محله هاي قديمي شهرستان شناسايي و دستگير شد .

سيروس دالوند با اشاره به كشف 150 طوقه كبوتر و پرنده تزئيني سرقتي از محل اختفاي متهم خاطر نشان كرد: ارزش پرنده هاي كشف شده يكصد ميليون ريال است.

دالوند در پايان تصريح كرد: متهم پس از تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه جرايم موضوع را در اسرع وقت براي پيگيري ماموران از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

شنیده ها حاکی از آن است که  علت تصادف ،سرعت بالا و نقص فنی و انحراف به چپ خودرو لیفان بوده است

 

به گزارش  پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از  ندای تفرش ،تصادف در بلوار شهید صدوقی(خیابان کمربندی) روی داده است .شنیده ها حاکی از آن است که  علت تصادف ،سرعت بالا و نقص فنی و انحراف به چپ خودرو لیفان بوده است . مصدومین حادثه به بیمارستان انتقال داده شده اند .

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

چوپان تفرشی با حمله گراز وحشی، مجروح و روانه بیمارستان شد .
به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازواحد مرکزی خبر اراک :این چوپان هنگام چرای دام و درحال عبور از پل رودخانه روستای فسنگان مورد حمله گراز قرار گرفت.
این مرد 40 ساله گفت: گراز را قبل از حمله دیدم اما چون هوا روشن بود به گله حمله نکرد و زمانیکه درحال فرار بودم تا از حمله گراز در امان باشم از پشت به من حمله کرد .
وی با اشاره به اینکه هنگام مشاهده گراز جای گلوله روی بدن حیوان بود، اضافه کرد: از قدیم دراین منطقه گراز وجود داشته است اما این حیوان درحالت عادی به انسان حمله نمی کند و فقط زمانیکه او را اذیت کنند وحشی و به آدم حمله ور می شود .
مدیر شبکه بهداشت و درمان تفرش حال عمومی این چوپان را در بیمارستان مساعد اعلام کرد و گفت: بیمار از ناحیه پشت ران پای راست دچار آسیب دیدگی شده است .
آقای زیلابی افزود: واکسن های کزاز و هاری به بیمار تزریق شده و جراح او را به اتاق عمل منتقل کرده تا عفونت های احتمالی از زخم جدا شود.
آقای میرزایی رئیس اداره محیط زیست تفرش هم گفت: مجوز شکار گراز در ایام مشخص دراین منطقه صادر شده است اما شکار در روز وقوع حادثه مجاز نبود و متخلفانی که به این گراز گلوله شلیک کرده بودند، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

 


زلزله 3.2 ریشتری شهرستان تفرش را لرزاند
به گزارشپایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری مهر: زلزله 3.2 ریشتری شهرستان تفرش در استان مرکزی را لرزاند.

 

به گزارش خبرنگار مهر،این زمین لرزه که در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده است پس از زمین لرزه نوبران شهر ساوه در استان مرکزی به وقوع پیوسته است.

زمین لرزه نوبران در 55 کیلومتری شهر ساوه نیز در ساعت 12 و 19 دقیقه ظهر روز چهارشنبه رخ داد که پس از آن نیز مردم نوبران شاهد پنج پس لرزه بودند.

استان مرکزی در روی گسل قرار دارد و این گسل استان مرکزی را جزو مناطق پرخطر کشور قرار داده است.

شهر تفرش  در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی شهر اراک واقع شده است در سرشماری ۱۳۷۵، جمعیت این شهرستان بیش از ۵۲ هزار نفر برآورد شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

واحد مرکزی خبر: صاعقه در تفرش خساراتی برجای گذاشت .
بر اثر صاعقه دیشب یک درخت در خیابان هفده شهریور شهرتفرش شکسته شد
و خساراتی به یک خانه وارد آمد.
به گفته اهالی در پی این صاعقه سیم های برق یک منزل آتش گرفت و به خطوط تلفن
دو منزل آسیب وارد شد.
فرمانده کلانتری بازرجان تفرش هم از آسیب جدی به یک دستگاه تلویزیون این کلانتری خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد