پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از افتتاح سه پروژه عمرانی، همزمان با هفته هلال احمر در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: سه پروژه عمرانی هلال احمر در استان مرکزی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان مرکزی، مرتضی سلیمی اظهار داشت: محمد عباسی، دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری ‌اسلامی ایران فردا در سفر یک روزه خود به استان مرکزی انبار امدادی دلیجان را که در زمینی به مساحت هزار و هشت متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 300 میلیون ریال احداث شده است، مورد بهره‌برداری قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: همچنین فردا در مراسمی ویژه پایگاه امداد جاده‌ای ساوه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 640 میلیون ریال و در زمینی به مساحت 250 متر مربع افتتاح می‌شود.

به گفته وی راه‌اندازی مرکز اداری امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 280 میلیون ریال و در زمینی به مساحت 632 متر مربع از دیگر برنامه‌‌های پیش‌بینی شده برای افتتاح در سفر دبیر کل جمعیت هلال احمر به استان مرکزی است.

دیدار با استاندار مرکزی و جلسه شورای اداری و هیئت مدیره در مرکز استان از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری ‌اسلامی ایران است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:


اراک - خبرگزاری مهر: مدير كل زندانهاي استان مركزي گفت: انجمن حمایت از زندانیان باید زمینه توسعه فعاليتهاي فرهنگي، ورزشی، بهداشت و درمان و خدمات مشاوره اي و... را براي آنها فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر،خشایار جمشیدی صبح روز چهارشنبه در آیین انتخاب اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تفرش گفت:  انجمن حمایت از زندانیان در ارتقاء سطح معیشت و بهداشت روانی  خانواده های زندانیان تاثیرگذار است و این انجمن می تواند با تعامل و همفکری بیشتر سطح فرهنگ و بهداشت و درمان زندانیان را ارتقاء بخشد.

وی بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان باید به سمتی حرکت نماید که اثرات نامطلوب زندان در وضعیت زندگی خانواده زندانی کمترین تاثیر را داشته باشد.پ

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تفرش نیز با اشاره به  نقش  مهم و اساسی  نهادهای مردمی، خیرین و سازمانهای غیر رسمی در نزدیک تر شدن انجمن حمایت به اهداف عالی خود خواستار گسترش همکاری  انجمن با  مراجع مذکور در جهت رشد و توسعه اشتغال و ايجاد زمينه درآمد زايي جهت خانواده مددجويان  شد و گفت: می توان با انجام اقدامات پیشگرذانه از وقوع جرم و افزایش زندانیان جلوگیری کرد.

گفتنی است در پایان رياحي دادستان شهرستان تفرش به عنوان رئيس هيئت مديره و نصيري به عنوان مدير عامل انجمن حمایت از زندانیان تفرش انتخاب شدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:22 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی بازدید از تمامی موزه‌های سطح استان رایگان خواهد بود.

خبرگزاری فارس: بازدید از تمامی موزه‌های استان مرکزی رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجتبی رضوانی در جمع خبرنگاران گفتت: شهروندان استان می‌توانند طی روزهای 27 و 28 اردیبهشت‌ماه به صورت رایگان از تمام موزه‌ها، اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی سراسر استان به صورت رایگان بازدید کنند.

وی تصریح کرد: موزه چهار فصل، موزه تنوع زیستی، موزه سلطان‌آباد، موزه صنایع‌دستی، موزه مفاخر اراک، موزه چهارسوق ساوه، مردم‌‌شناسی خمین، موزه اسناد و مردم‌شناسی آشتیان و ... از مهم‌ترین موزه‌هایی هستند که علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یاد شده به صورت رایگان از این موزه‌ها بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: پارک سرچشمه، چشمه‌های آب معدنی و باغ‌های گل و گیاه محلات، سراب‌های شازند، تالاب میقان، غار نخجیر و بافت تاریخی بازار اراک نیز از دیگر اماکنی هستند که مردم می‌توانند بازدیدهای خوبی از این مکان‌ها داشته باشند.

رضوانی با بیان اینکه بازدید خانواده‌ معظم شهدا، ایثارگران و ‌جانبازان با ارائه‌ کارت شناسایی معتبر تا سوم خرداد‌ماه رایگان است، گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مدیران مدارس نیز می‌توانند با هماهنگی لازم با اداره‌ کل میراث فرهنگی به صورت رایگان از این مکان‌ها بازدید کنند.

وی ترغیب و تشویق مردم به بازدید از موزه‌ها را از مهم‌ترین اهداف رایگان کردن بازدید از موزه‌ها و اماکن دیدنی عنوان کرد.

افتتاح دفتر مطالعات اسناد و نسخ تاریخی و مشاهیر استان در آشتیان، افتتاح اکو موزه کویر میقان و رونمایی از مطالعات باستان شناسی سرسختی و افتتاح موزه باستان‌شناسی سرسختی شازند، افتتاح موزه‌ مردم‌شناسی تفرش، افتتاح دفتر مطالعات سنگ نگاره‌های استان در خمین و ... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته میراث فرهنگی در استان مرکزی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: نماینده مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: مهم ترین دغدغه اهالی تئاتر شهرستان ها آموزش است که سعی شده با ایجاد تعامل بین شهرستان ها وتهران و برگزاری کارگاه های عملی توسط اساتید برجسته در این راستا یاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر ،حجت الله فتحی شامگاه روز پنج شنبه در مراسم "جشن اردیبهشت تئاتر ایران" در اراک افزود: اهالی تئاتر باید سعی کنند از عمل زدگی و تعجیل برای اجرا دوری و بیشتر برای یادگیری فنون و تکنیک تلاش کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز با بیان اینکه صحنه تئاتر مکانی  برای انتقال زیبایی ها به جامعه است افزود: زیبایی از تمایلات فطری بشر است و هنرمندان تئاتر می توانند با هنر خود این نعمت الهی را به جامعه انتقال دهند.

مهدی قاسمی افزود: هنر ابزاری در انتقال مفاهیم ارزشی و معنوی است و هنر در خدمت انسانیت و رشد بشر قرار دارد.

تعهد را از ویژگی های هنرمند

وی با بیان اینکه امروزه  فقدان معنویت گریبانگیر آثار هنری غربی شده است، اظهار کرد:  انسان همچون بذری است که اگر در شرایط مناسب قرار گیرد، توان پرورش و رسیدن به کمال انسانیت را دارد.

قاسمی تعهد را از ویژگی های هنرمند خواند و اضافه کرد: این امر ضروری به معنای تزکیه و تطهیر هنرمند است و هنر تجلی و تجسم عقیده و فکر است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم انجمن نمایش استان مرکزی چون گذشته برنامه محور و هدفمند حرکت کرده و موضوع های اجتماعی و ارزشی را در دستور کار قرار دهد.

  18 گروه از 53 گروه تئاتر در استان سازمان یافته

معاون فرهنگی ارشاد در ادامه عنوان کرد: هم اکنون  18 گروه از 53 گروه سازمان یافته استان در طرح استتقرار گروه ها ثبت نام کرده اند. وی افزود: این طرح به شناسنامه دار کردن گروه ها در دستور کار قرار گرفته  و تکمیل ثبت نام جهت ضایع نشدن حق گروه ها ضروری است.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی نیز گفت: در سال گذشته 122 نمایش در استان تولید  و بیش از 500 اجرا به روی صحنه رفته است.

سینا دلشادی افزود: برگزاری بیش از 225 ساعت  آموزش بازیگری، نویسندگی و کارگردانی از دیگر فعالیت های انجمن نمایش استان در سال پیش بوده است.

در پایان این مراسم گروه نمایشی " تن ها"  از خمین ، گروه برتر استان، انجمن های تفرش، ساوه و دلیجان  انجمن فعال و حوزه هنری بعنوان حامی تئاتر استان معرفی شدند.

همچنین از گروه های نمایشی راه یافته به جشنواره های خارج از استان و نمایندگان سایر انجمن ها نیز تقدیر شد.

چاپ این صفحه /http://tafreshcitynews.loxblog.com/post/480/اجراي برنامه مشاعره "در نیروگاه شهید منتظری اصفهان‌".htm">

تاريخ : برچسب:, | 10:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

"مشاعره‌" اینبار با توجه به مقام روز کارگر در نیروگاه "شهید منتظری اصفهان‌" روی آنتن می رود.
"امیر‌حسین آذر‌" تهیه‌کننده برنامه مشاعره در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: این برنامه به دلیل مناسبت‌هایی که در اردیبهشت ماه از جمله روز مادر، روز کارگر و روز خلیج‌فارس بوده بنا به فراخور این ماه شرکت‌کنندگان قطعاتی متناسب با این مناسبت ها را در برنامه می‌خوانند.
وی در ادامه افزود: برنامه "مشاعره‌" در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان برای احترام به مقام کارگر تصویر برداری شده که دکتر "اسماعیل آذر‌" با پوششی در لباس کارگر نیز به اجرا می پردازند.
وی با اشاره به اینکه برنامه "مشاعره‌" با توجه به شعار سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی تهیه شده افزود: شرکت‌کنندگانی از شهرهایی چون بیرجند، تفرش، قم، تهران، اصفهان، شیراز و قزوین در این برنامه به همراه تعداد از کارکنان نیروگاه شهید منتظری اصفهان در برنامه حضور دارند.
گفتنی است؛ این برنامه هر شب به غیر از جمعه ها در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای ساعت 22 از شبکه آموزش پخش می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 3:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش از اعمال مدیریت چرا در بیش از یکصد هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: مدیریت چرا در 100 هکتار از مراتع تفرش اعمال شد

محمود عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در سال جاری یگان حفاظت این اداره با همکاری بخش فنی و با بهره‌گیری از بخش خصوصی در مبادی ورودی شهرستان ضمن جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به محدوده شهرستان اقدام به ساماندهی دام در مراتع این شهرستان کرده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساماندهی چرای دام در این محدوده دو سر گله دام به تعداد چهار هزار راس به صورت غیر قانونی و از شهرستان قم وارد بخش‌هایی از مراتع شده بودند که با پیگیری یگان حفاظت و دستور دادستان عمومی و انقلاب و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان این دام‌ها از محدوده شهرستان خارج و متخلفین و متجاوزین به عرصه‌های منابع ملی نیز تحت پیگرد قرار گرفتند.

وی همچنین افزود: با توجه به عزم راسخ این اداره در راستای انجام پروژه مدیریت چرا به کلیه دامداران توصیه می‌شود از هرگونه چرای دام غیر مجاز در محدوده تفرش خودداری کرده که در صورت مشاهده اقدام قانونی اجتناب‌ناپذیر است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 1:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی به مناسبت 20 اردیبهشت روز تفرش در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ پیاده‌روی فردا در تفرش برگزار می‌شود

نایب‌علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: 20 اردیبهشت‌ماه به عنوان روز تفرش نامگذاری شده که برنامه‌های مختلفی به همین مناسبت در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش بزرگ پیاده‌روی از میدان شهید رجایی به سمت روستای کوهین و بالعکس برگزار می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش گفت: توسعه ورزش همگانی و ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

اکبری، برگزاری مسابقات سوارکاری، انجام حرکت آکروبات ورزشی، برگزاری مسابقات طناب‌کشی و... را از برنامه‌های جانبی این همایش عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کسب عنوان برتری این شهرستان در امر ساماندهی ورزشکاران بیمه شده طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: این شهرستان با ساماندهی بیش از دو هزار و 500 ورزشکار سازمان ‌یافته در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در بین 12 شهرستان استان شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 1:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:


اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: 420 میلیارد تومان به بیمه شدگان استان مرکزی در سال گذشته پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث طهماسبی در دیدار با نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان گفت: در سال 91 بیش از 420میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه و بلند مدت این اداره کل به بیمه شدگان پرداخت گردیده است.

وی افزود: در سال گذشته با مساعدت دولت اقدام بسیار مثبتی به جهت پرداخت بدهی های دولت به سازمان در قالب سهام شرکت های بزرگ، انجام گردید که در سنوات گذشته بی سابقه بوده است.

طهماسبی با بیان اینکه در حال حاضر هرم سنی کشور به گونه ای است که در دهه آینده به مرز میان سالی می رسید گفت: برنامه ریزی و تصمیم سازی صحیح مسئولین دراین خصوص باعث خروج صندوق های بیمه ای در آینده می گردد.

وی تصریح کرد: تعامل مسئولین سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی منجر به وضع قوانینی کم نقص و فراگیر می شود.

دکتر عباس صلاحی نماینده تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی و عضوکمیسیون اجتماعی مجلس نیز در ادامه گفت: تعامل بین نهادهای کشور و نمایندگان منجر به وضع قوانین فراگیر و کم نقص گردیده و حضور نمایندگان وزارتخانه ها و نهادها کشور در کمیسیون های مختلف نتیجه ای مثبت و ارزنده در تصویب قوانین جامع برای کشور را در پی خواهد داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:14 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات توطئه های دشمنان را خنثی کرده و اقتدار نظام اسلامی را در دنیا بیشتر می کند.
عباس صلاحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: مسوولان وظیفه دارند با بصیرت افزایی، ولایت مداری و ارتقای معنویت در جامعه زمینه حضور حداکثری مردم VH در انتخابات فراهم کنند.
وی با بیان نقش رسانه ها، دستگاه های فرهنگی، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در تحقق شعار حماسه سیاسی در کشور، افزود: مدیران و دست اندرکاران، باید با راه اندازی اتاق فکر، برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سالجاری کار کارشناسی کنند.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر در انتخابات امسال، رییس جمهوری را با شاخص هایی که رهبری بیان کرده اند را انتخاب کنیم، می توان با اقتدار و براساس واقعیت ها و حقیقت های موجود کشور در بعد سیاسی و اقتصادی و با ایجاد کابینه ای توانمند و صاحب تجربه در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.
وی اضافه کرد: حضور قاطعانه مردم در پای صندوق های رای همبستگی و ارتباط کامل با شرایط و موقعیت خارجی نظام دارد، چرا که نظام سلطه در حال حاضر به شدت جریان انتخابات ایران را رصد می کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در ابتدای امسال تاکید کردند، انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و نماد اراده ملی مردم در تعیین سرنوشت آینده کشو است.
صلاحی خاطرنشان کرد: ملت ایران با حمایت های همه جانبه خود همواره به جهانیان ثابت کرده اند دشمنانی که به دنبال تضعیف آرمان ها و اهداف نظام هستند به هیچ یک از اهداف خود نمی زسند، زیرا این ملت همواره برای حفظ نظام ایستاده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تفرش از راه‌اندازی سایت آموزشی آوار، کوهستان و جاده در ساختمان جدید این جمعیت خبر داد.

خبرگزاری فارس: سایت آموزشی آوار، کوهستان و جاده هلال‌احمر تفرش راه‌اندازی می‌شود

مجید حسین‌جمال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: سایت آموزشی آوار، کوهستان و جاده با هدف فراهم‌ کردن زیرساخت‌های لازم آموزشی به‌زودی در این جمعیت راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ساختمان جدید این جمعیت در زمینی به مساحت سه هزار متر در دست ساخت است که همزمان با هفته هلال احمر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تفرش ادامه داد: زمین این ساختمان توسط یک خیر تفرشی اهدا شده است و ظرف مدت کوتاهی عملیات احداث ساختمان آغاز می‌شود.

حسین‌جمال با اشاره به احداث تونل آوار ادامه داد: تونل آوار به منظور آموزش امدادگران در این ساختمان احداث خواهد شد که با احداث این تونل ارائه آموزش به امدادگران راحت‌تر خواهد شد.

وی از کسب عنوان برتری این جمعیت در طرح راهنمای مسافران نوروزی خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

اولین جلسه شورای ورزش همگانی و تفریحی شهرستان تفرش صبح امروز به ریاست سعید مویدی معاون فرماندار شهرستان و با حضور نان بده رئیس هئیت ورزش های همگانی استان اکبری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و دیگر اعضای شورا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید

 

مویدی معاون فرمانداردر این جلسه گفت: آنچه باعث ایجاد انگیزه، نشاط و حرکت در اقشار مختلف مردم می‌شود اجرای ورزش به صورت روزانه و در سطح عمومی است.
سعید مویدی ضمن توصیه و تاکید بر ترویج ورزش همگانی اظهار داشت: با فرهنگ سازی در این زمینه می‌توان شرایط رابرای گسترش ورزش و تندرستی در میان خانواده‌ها فراهم کرد و جامعه را به سمت نشاط و شادابی برد.
وی ورزش همگانی را یکی از راه حل‌های مبارزه با اعتیاد دانست و افزود: با جذب جوانان و نوجوانان در سطوح مختلف ورزش همگانی، قهرمانی و پهلوانی می‌توان گفت؛ مبارزه‌ای جدی با این افیون خانمان سوز با برنامه‌ریزی صحیح و شکل درست انجام شده است.
در ادامه جلسه نصرالله نان‌بده اظهار داشت: ورزش‌های همگانی نیاز به مدیریت همگانی و فرهنگ سازی عمومی دارد تا بتوان با برنامه‌ریزی دقیق و جامع آن را در بوستان‌های شهری و روستایی استان ترویج و گسترش داد.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های ورزش همگانی نسبت به ورزش‌های دیگر جذب عامه مردم به ورزش به صورت روزانه و در مدت زمان کوتاه و با کمترین امکانات و هزینه است و در این میان وظیفه اصلی تمامی نهادها دعوت از مردم برای گسترش این ورزش است.
رئیس هیئت ورزش های همگانی استان بیان کرد: توجه به ورزش قهرمانی نباید مانع از پیشرفت ورزش همگانی شود زیرا زمانی ورزش قهرمانی به رشد واقعی دست می‌یابد که جامعه از یک نشاط و شادابی خاص برخوردار باشد و اقشار مختلف مردم در دستیابی به آن شریک باشند.
ایجاد جاده سلامت، برگزاری همایش پیاده‌روی جمعه هر هفته، جشنواره‌های ورزشی و همکاری با شهرداری تفرش جهت احداث پارک بانوان و پیاده روی عمومی ویژه بیستم اردیبهشت ماه که بنام روز تفرش نام گذاری شده از مصوبات این جلسه بود.

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

بهروز اردلان راد در جمع فرهنگیان تفرش،شهید مطهری را معلمی تیز هوش دانست که سئوالات اقشار مختلف جامعه را کشف می کرد وی در ادامه افزود: رمز ماندگاری شهید مطهری در اینست که سعی داشت جواب این سئوالات را از دین اسلام بیابد و به متقاضیان بخصوص نسل جوان این پاسخ ها را از منابع اسلام ناب محمدی انتقال دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ضمن عرض تبریک بمناسبت تقارن سه مناسبت روز زن،روز معلم و روز جهانی کارگر گفت: زنان نقش بسیار والایی در تربیت فرزندان و تحکیم بنیان خانواده دارند و معلمان بطور مستقیم باید نقش آفرینی خوبی در سطح مدارس و خانواده داشته باشند.
کریم زاده در این مراسم گفت: پیروی از اندیشه های ناب استاد مطهری برای تعلیم و تربیت دانش آموزان ضروی است
وی اظهار کرد: فلسفه نامگذاری روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم برای ارتقاء جایگاه و ترویج اندیشه های انسان ساز آن شهید بزرگوار بوده است.
وی افزود: معلمی نقش انبیاست و بهترین بندگان در این حرفه خدمت میکنند وی مهمترین وظیفه معلم را هدایت جامعه به سوی خداون تبارک و تعالی دانست و افزود : این قشر از جامعه با حضور در خط مقدم حماسه آفرینی برای افزایش اقتدار، رشد و اعتلای کشور گام برداشته و با توجه به نقش تربیتی که برعهده دارند در تشویق اعضای خانواده برای تحقق این مهم تلاش می کنند.
این مراسم با هدف تقدیر از معلمان نمونه استانی و منطقه ای و تقدیر از صاحبان رتبه های علمی ،فرهنگی، آموزشی و پرورشی برگزار شد.
سرود خوانی توسط دو گروه متوسطه و راهنمایی برتر و پخش کلیپ های مختلف از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 
  
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

صبح امروز بهروز اردلان راد به اتفاق حجه السلام فیروز جاهی ریئس اداره تبلیغات اسلامی تفرش ،افشاری ریئس آموزش و پرورش تفرش در نشست سیاسی ویژه دانش آموزان با موضوع انتخابات  در مدرسه راهنمایی دخترانه زینب کبری (س) شرکت نمود .


اردلان راد در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک روز معلم ،سخنان خود را در دوبخش آغاز نمود . اردلان رادبا اشاره به این نکته که دو هدف اساسی در آموزش و پرورش مد نظر می باشد یکی تحصیل علم و دیگری اصلاح الگوی رفتار دانش آموزان . وی با اشاره به این مهم که تحصیل علم و اصلاح الگوی رفتار نشات گرفته ازفرهنگ عالی دینی ما می باشد . وی خطاب به دانش آموزان ضمن توصیه به فراگیری علم و کسب دانش از آنان خواست برای هموار کردن پیشرفت کشور اسلامی با نوآوری و کسب درجات علمی ،دشمنان این کشور را مایوس نمایند .
اردلان راد در بخش دوم سخنان خود پیرامون انتخابات پیش رو مطالبی به سمع و نظر دانش آموزان رساند . وی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ایران گفت :این انتخابات در سطح جهان از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار می باشد و دشمنان نظام تمام سعی و تلاش خویش را برای کمرنگ نشان دادن این انتخابات بکار بسته اند و با انواع و اقسام برنامه ها و توطئه ها، سعی در ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولین دلسوز نظام جهت حضور کمرنگ مردم در پای صندوق های اخذ رای می نمایند .
اردلان راد در ادامه تصریح نمود : همه ما درآینده کشورمان مسئول هستیم و می بایست با انتخاب فرد اصلح ،مومن ،معتقد به نظام ،با تقوا و ولایت مدار در جهت تعالی کشور عزیزمان بکوشیم و شما دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی باهر رای خویش مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و بد خواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهید کوبید . 
 
 
 
 
 

منبع: سایت فرمانداری شهرستان تفرش

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری جلسه اضطراری و فوری وزرای خارجه کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در محکوم کردن اقدامات اخیر وهابیون شد.

خبرگزاری فارس: کشورهای عضو کنفرانس اسلامی اقدامات وهابیون را محکوم کنند

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: اقدامات اخیر وهابیون در نبش قبر «حجر بن عدی» در دمشق و به آتش کشیدن آرامگاه جعفر طیار در جنوب اردن با هدف ایجاد اختلاف بین مسلمانان صورت گرفته و مسلمانان نباید در مقابل چنین اقداماتی سکوت کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه سران کشورهای اسلامی در برابر این اقدامات سکوت کرده‌اند و این سکوت باعث شده ارتش آزادی‌بخش سوریه به خود جرأت دهد و اعلام کنند حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) را نیز تخریب خواهند کرد و بدون شک این گستاخی آن‌ها به دلیل سکوت مسلمانان است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه کشورهای اسلامی و از جمله ایران باید با برگزاری جلسه فوری و اضطراری کنفرانس اسلامی این اقدامات را محکوم کنند، گفت: همچنین حوزه‌های علمیه در قم، مشهد، نجف اشرف و دیگر حوزه‌های علمیه باید فریاد و اعتراض خود را نسبت به چنین اقداماتی به گوش سازمان‌های بین‌المللی و یونسکو برسانند و خواستار برخورد جدی با این اقدامات باشند.

صلاحی افزود: وهابی‌ها تلاش دارند این اقدامات را جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی نشان داده و بهترین استفاده و بهره‌برداری را از آن به نفع خود ببرند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه رضایی بانوی هنرمند 34 ساله تفرشی اظهار داشت: این قالیچه در ابعاد پنج چهارک و کرک و خامه بافته شده که در آن نقشه ایران با نمایش خلیج همیشه فارس قرار دارد ودر نمایشگاه فرهنگی وگردشگری درتهران به نمایش درخواهد آمد.

وی تصریح کرد: کار بافت این قالیچه بیش از دو ماه زمان برده است که من آن را به عشق ایران و خلیج همیشگی فارس بافته‌ام.

لنگه اول این قالیچه را به رهبر معظم انقلاب هدیه کردم

بانوی هنرمند تفرشی ادامه داد: لنگه اول این قالیچه را در سال 79 بافتم و در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به تفرش آن را به رهبری هدیه کردم.

رضایی گفت: در این قالیچه نقشه تمام استان‌های کشور با گل بوته‌ای که ریشه آنها در خلیج همیشه فارس است، به تصویر درآمده است.

این بانوی خوش ذوق تفرشی خاطر نشان ساخت: روز ملی خلیج فارس در تقویم جمهوری اسلامی ایران از روزهای مهم و با اهمیت است و همه ایرانیان به این روز علاقه بسیاری دارند.

وی تاکید کرد: هنرمندان باید بکوشند با استفاده از ابراز هنر میزان عشق و اراده این ملت به خلیج فارس را به تصویر بکشند.
 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:31 | نویسنده : میثم اله وردی |
تاريخ : برچسب:, | 4:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

بانوی هنرمند تفرشی موفق به بافت قالیچه خلیج همیشه فارس در آستانه روز ملی خلیج فارس شد.

خبرگزاری فارس: بانوی هنرمند تفرشی موفق به بافت قالیچه خلیج همیشه فارس شد

معصومه رضایی بانوی 34 ساله تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این قالیچه در ابعاد پنج چهارک و کرک و خامه بافته شده که در آن نقشه ایران با نمایش خلیج همیشه فارس قرار دارد.

وی تصریح کرد: کار بافت این قالیچه بیش از دو ماه زمان برده است که من آن را به عشق ایران و خلیج همیشگی فارس بافته‌ام.

بانوی هنرمند تفرشی ادامه داد: لنگه اول این قالیچه را در سال 79 بافتم و در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به تفرش آن را به رهبری هدیه کردم.

رضایی گفت: در این قالیچه نقشه تمام استان‌های کشور با گل بوته‌ای که ریشه آنها در خلیج همیشه فارس است، به تصویر درآمده است.

این بانوی خوش ذوق تفرشی خاطر نشان ساخت: روز ملی خلیج فارس در تقویم جمهوری اسلامی ایران از روزهای مهم و با اهمیت است و همه ایرانیان به این روز علاقه بسیاری دارند.

وی تاکید کرد: هنرمندان باید بکوشند با استفاده از ابراز هنر میزان عشق و اراده این ملت به خلیج فارس را به تصویر بکشند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:40 | نویسنده : میثم اله وردی |
تاريخ : برچسب:, | 8:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

صلاحی نماینده تفرش به رئیس‌ جمهور در خصوص تسریع در تأسیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان فراهان و به وزیر ورزش و جوانان در خصوص تسریع در تعمیر استخر شهرستان تفرش تذکر داد

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:22 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار شفاف در تشریح جزئیات جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شهردار تهران، تصریح کرد: این جلسه به درخواست تعدادی از منتخبین مردم برگزار شد  تا آقای قالیباف در این جسله حضور داشته باشند و نمایندگان برخی مسائل را در حضور وی مطرح کنند.

نماينده مردم آشتيان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق نظر سنجی های انجام شده و افرادی که در ائتلاف پیشرفت هستند، دکتر قالیباف در صدر این نظر سنجی ها قرار دارند و این مساله نیز دلیل دیگری برای برگزاری این جلسه بود.

وی با اشاره به موقعیت شهردار تهران و اداره مناسب یکی از بزرگترین کلانشهری های کشور، افزود: نمایندگانی که در این جلسه حضور داشتند از آقای قالیباف خواستند که برای حضور در عرصه انتخابات فعالیت های خود را بیشتر کند و نسبت به امروز و گذشته در این عرصه فعال تر باشند.


این نماینده مجلس نهم بیان کرد: بنابراین بنا شد با بیشتر شدن فعالیت های شهردار تهران، نمایندگانی که در این جلسه حضور داشند فعالیت میدانی خود را در حوزه های انتخابیه خود آغاز کنند.

صلاحی با اشاره به دیدار اخیر شهردار تهران با مراجع عظام و میزان رضایتمندی مراجع از وی، گفت: طبیعی است هر کسی که به کشور خدمت کند مورد تقدیر و حمایت قرار می گیرد  و از آنجایی که حجم وسیعی از فعالیت های عمرانی در تهران انجام شده که قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: از تهران به عنوان ام القرای اسلام یاد میشود که الحق و النصاف اقدمات شهردار تهران بسیار زیبنده این صفت بوده است.

وی در ادامه با انتقاد از فضای سیاست زدگی در جامعه، یادآور شد: این موضوع باعث دور شدن از واقع بینی و مسیر درست حل مسائل می‌شود.در دراز مدت شاهد از‌هم‌گسیختگی سیاسی و بی‌عملی مسئولین در قبال اتفاقات به وجود آمده هستیم و نهایتا این پدیده، اختلافات مسئولین را با هم به وجود می‌آورد.

وی با تاکید بر دو عنصر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی برای رهایی جامعه از سیاست زدگی، بیان کرد: بسیاری از دردهای ما ناشی از ناآگاهی است. از سوی دیگر باید ایجاد فضایی روشن و شفاف را در دستور کار خود قرار دهیم یعنی مسئولین خود را موظف به ارائه آمار و ارقام صحیح، قابل ارجاع و منطبق بر واقعیات بدانند و مردم نیز به‌دنبال آن باشند.رسانه ملی هم می‌تواند در شکستن فضای سیاست‌زده کمک رسان باشد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:22 | نویسنده : میثم اله وردی |