پایگاه خبری تفرش:

 به مناسبت جشن میلاد امام زمان (عج) ، کیکی با وزن حدود 300کیلو توسط یکی از شیرینی پزی های تفرش پخته شده و در بین عموم توزیع شده است .

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل ازخبرنگار اجتماعی ندای تفرش ،این کیک ، بزرگترین کیکی است که در سطح استان مرکزی به مناسبت این جشن میلاد ، تهیه و توزیع شده است .

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:کیک 300 کیلویی,نیمه شعبان تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 11:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 فردا مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه آزاد تفرش انجام می شود .


به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار اجتماعی ندای تفرش ،دکتر صابری گفت: این مراسم  با حضور "واشقانی فراهانی" معاون پژوهشی دانشگاه آزاد در این دانشگاه برگزار و دکتر شفیعی زاده به عنوان ریاست جدید معرفی و از زحمات دکتر حسن صابری تقدیر می شود .

گفتنی است دکتر حسن صابری یکی از مدیران بومی تفرش بود که ظرف مدت یکسال حکم سرپرستی اش چندین بار شایعه برکناری او توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و بسیاری از مسئولین از وی حمایت کردند .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:11 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانداری

معاون فرماندار تفرش گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و اشتغال در این شهرستان باید سرمایه گذاری های بخش خصوصی را در راستای حمایت از تولید و کارآفرینی سوق دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، سعید مویدی در جلسه بررسی مشگلات شهرک صنعتی شهرستان تفرش اظهار کرد: شهرستان تفرش در جذب سرمایه گذاران صنعتی به سبب موقعیت جغرافیایی و نداشتن زیر ساختهای صنعتی مناسب ، ضعیف بوده وبسیاری از سرمایه گذاران پس از مراجعه منصرف می شوند.

معاون فرماندار تفرش تصریح کرد: با توسعه این شهرک امکان جذب سرمایه گذاران درون و برون شهرستانی افزایش می یابد که این مهم نیازمند توسعه زیرساخت های شهرک است.

وی افزود: تامین زیر ساخت های مناسب مانند آب و برق و گاز در این شهرک سبب جذب سرمایه گذاران می شود.

مویدی به ارائه خدمات زیر ساختی در این شهرک تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال در هر منطقه ای سبب جلوگیری از مهاجرت و توسعه شهری می شود که رسیدن به این مهم همکاری بیشتر مسئولین استانی و شهرستانی را می طلبد.

وی افزود: نبود زیر ساخت های مناسب در شهرستان تفرش سبب جذب ضعیف سرمایه گذار و در نتیجه ضعف در توسعه شهرستان شده است.

پایبند نبودن تعدادی از سرمایه گذاران به تهدات خود

مدیر فنی و اجرایی شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی  در این جلسه گفت: سرمایه گذاران مستقردر این ناحیه که در سال های ابتدایی تشکیل این ناحیه از جهاد زمین گرفته اند، باید  قرار داد خود را به شهرک صنعتی تبدیل کنند که بیش از 30درصد آنها هنوز انجام نداده اند.

محمد علی میر عظیم افزود: فعال نبودن تعدادی از واحدها و نداشتن امکانات مطلوب در این شهرک از مهمترین مشکلات شهرک صنهتی شهرستان تفرش است.

وی با اشاره به مشکلات زیر ساختی این شهرک افزود: توسعه این شهرک صنعتی نیازمند تامین زیرساخت های لازم مانند آب و برق و گاز و تلفن است که با همکاری و هماهنگی در سطح شهرستان این مشکلات برطرف می شود.

مدیر فنی و اجرایی شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش های اقتصاد و توانمندسازی زندگی مردم تنها راه علاج در غلبه بر مشکلات اجتماعی و فرهنگی است که در این زمینه سرمایه گذارن افسران تحولات اقتصادی و فرهنگی هستند.

میرعظیم افزود: افزایش برق رسانی به شهرک و اختصاص بیش از دو لیتر آب در هرثانیه در صورت تاسیس واحد صنعتی جدید و پیگیری انجام طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:فرمانداری تفرش,, | 19:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سالمندان مرکزی

مدیر کمیته امداد تفرش گفت:در حال حاضر یکهزار و ۲۶۱ سالمند از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفرش بهره مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، قاسم مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 3 میلیاردو 910 میلیون ریال برای پرداخت کمک معیشت به این سالمندان توسط این نهاد هزینه شده اظهارکرد: پرداخت کمک هزینه زندگی، کمک به امر ازدواج فرزندان، تامین امور مسکن و پرداخت وام های خوداشتغالی را از کمکهای این نهاد به این سالمندان بوده و پرداخت 120 مورد کمک بلاعوض ، 149 مورد وام ضروری و36 مورد هزینه های دارو و درمان از دیگر کمکهای صورت گرفته به این افراد بوده است.

مقدم توانمند کردن افراد را از مهم‌ترین شاخص‌های کمیته امداد دانست و با اشاره به آثار مثبت این سیاست، تصریح کرد: توانمندسازی و ایجاد اشتغال علاوه بر خودکفا کردن افراد موجب می‌شود چتر حمایتی و بار مالی از روی دوش کمیته برداشته شود.

وی افزود: این نهاد مردمی در سال 93در جهت کمک به نیازمندان تلاش می‌کند تا بتواند گام‌های موثری در جهت حل مشکلات نیازمندان و کاهش آسیب های موجود بردارد.

مدیر کمیته امداد تفرش با بیان اینکه کمک به افراد معلول یکی از بر‌ترین و بهترین اعمال است گفت: گسترش فرهنگ همیاری و کمک به افراد سالمند و نیازمند از مهمترین ضروریات است و کار در کمیته امدادکاری بسیار خداپسندانه و بزرگ به‌شمار می‌رود که با مادیات قابل محاسبه نیست.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سالمندی گفت: دوران سالمندی یکی از بحرانی ترین دوران های زندگی  بوده و سالمندان نیازمند حمایت عاطفی اند و از سویی سالمند سالم دوست ندارد به سرای سالمندان برود زیراکه کودکان و سالمندان هر دو نیازمند مهربانی و محبت اطرافیان هستند و طوری رفتار می‌کنند که در کانون توجه قرار گیرند اما زندگی‌های ماشینی امروزی سبب شده که بسیاری از خانواده‌ها سالمندان خویش را برای نگهداری و مراقبت به جایی به نام سرای سالمندان بسپارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:کمیته امداد تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 14:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کشاورزی

 مدیر جهاد کشاورزی تفرش گفت: مقاوم سازی اقتصاد کشاورزی در تفرش نیازمند یکپارچه سازی مدیریت منابع آب و خاک است، تحقق این امر سبب ارتقای سطح بهره وری و کیفیت محصولات غذایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،علی محبعلی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به بهسازی مسیر انتقال آب به مزارع اظهار کرد: شهرستان تفرش در منطقه ای نیمه خشک قرار گرفته و بهره وری در آبرسانی در مزارع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: استفاده از شیوه های نوین آبیاری و ارائه برنامه های مدون به منظور بهره وری از آب مهمترین ضرورتی است که باید در واحد آب و خاک جهاد کشاورزی تفرش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تفرش تصریح کرد: بهسازی کانال های کشاورزی، انتقال آب توسط لوله و تجهیز اراضی آب به سیستم آبیاری نوین از مهم ترین طرح های جهاد کشاورزی در رفع کمبود آبرسانی به مزارع است.

محبعلی با اشاره به سیستم آبیاری تحت فشار گفت: تاکنون بیش از 40کیلومتر از مسیرهای انتقال آب بهسازی و سطوح مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار 340هکتار از مزارع شهرستان را در بر می گیرد.

وی با اشاره به تغییر الگوی  کشت محصولات در کم آبی تفرش گفت: با توجه به کم آبی در تفرش تغییر الگوی کشت محصولات دارای توجیه اقتصادی بالا و نیاز آبی کم به کشاورزان توصیه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تفرش تصریح کرد: کاشت  زعفران، سیر، برخی از دانه های روغنی مانند کلزا ، آفتابگردان از محصولات مناسب کم آبی در تفرش است.

محبعلی با اشاره به اینکه طرح های آبخیزداری و آبخوان داری درذخیره سازی آب های سطحی اثرگذار است، گفت: آب به عنوان کمیاب‌ترین نهاده کشاورزی باید از برنامه‌ریزی های اساسی و بهره وری بالا برخوردار باش

وی با اشاره به راهکارهای بهره وری از آب در تفرش افزود: احداث استخر در زمین های کشاورزی جهت ذخیره سازی آب که البته منجر به پرورش آبزیان نیز می شود از راهکارهای استفاده بهینه از آب در زمین های کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی تفرش تصریح کرد: مطالعه‌ و شناخت‌ وضع‌ موجود و بررسی‌ و تجزیه‌ و تحلیل‌ نارسایی‌ها، نقاط‌ قوت‌ و ضعف‌ و فرصت‌ها و تهدیدهای‌ مربوط‌ به‌ آب و خاک و صنایع تکمیلی‌ بخش‌ کشاورزی‌ ضروری بوده و اقدامات‌ و تدابیر لازم‌ به منظور حفظ‌، تقویت‌ وتوسعه‌ کمک ها، تسهیلات‌ وسرمایه‌گذاری‌ های‌ دولت‌ در زمینه‌ فعالیت های‌ آب و خاک و صنایع بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:جهاد کشاورزی تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 18:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفرش از آغاز به کار طرح آمبیولوپی تنبلی چشم در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: طرح آمبیولوپی تنبلی چشم در تفرش آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تفرش ، زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه طرح آمبیولوپی تنبلی چشم از امروز آغاز و تا پایان سال ادامه دارد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک‌هزار کودک زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی هدف از اجرای آمبیولوپی تنبلی چشم را پیشگیری از تنبلی چشم و بررسی مشکلات بینایی کودکان عنوان کرد و ادامه داد: این طرح در سه سطح برای کودکان انجام می‌شود که سطح یک شامل معاینه است، سطح 2 نیز در صورت مشکوک بودن به متخصص بینایی‌‌سنجی ارجاع داده می‌شود و در مرحله سوم نیز چنانچه اختلالات بینایی تشخیص داده شود، کودک به چشم پزشک فرستاده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفرش یکی از شایع‌‌ترین معلولیت‌ها را معلولیت بینایی عنوان کرد و گفت: معلولیت بینایی به 2 گروه نابینایی کامل و بینایی معیوب تقسیم می‌شود که در صورت تشخیص به موقع آن می‌توان از بروز این معلولیت جلوگیری کرد.

وی از اجرای طرح آموزش مهارت‌های زندگی در هفت روستا از روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح ویژه دختران در آستانه ازدواج در سطح هفت روستا به مرحله اجرا در آمده و جوانان با آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج آشنا می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی تفرش همچنین از کارگاه آموزشی جوان و ازدواج موفق خبر داد و عنوان کرد: این دوره به زودی با حضور کارشناسان و جوانان برگزار می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:طرح آمبیولوپی,تنبلی چشم,خبر تفرش, | 13:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بار دیگر به عنوان رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی فرج الله عارفی و محسن علیمردانی نمایندگان جیرفت و زنجان به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس سخنگوی این کمیسیون شد و محمد اسماعیل سعیدی و عباس صلاحی نمایندگان تبریز و تفرش در مجلس به عنوان دبیران اول و دوم انتخاب شدند.

عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گف: علاوه بر انتخابات هیات رییسه این کمیسیون، اعضا طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند که پس از اصلاحات کمیسیون به هیات رییسه مجلس ارجاع شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:نماینده تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 16:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تفرش/تخریب آثار

 آثار تاریخی شهرستان تفرش که نشان از هویت و قدمت فرهنگ این دیار عالم پرور و نخبه خیز دارد، به سبب بی توجهی مسئولان و بی مهری گروهی از مردم در حال تخریب است.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل ازخبرنگار تسنیم از تفرش، شهرستان تفرش با بیش از 40 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور یکی از مهمترین قطب های گردشگری استان مرکزی است.

شهرستان تفرش با برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی ویژه، طبیعت بکر، محیط زیبا، ویژگی‌های خاص اقلیمی، داشتن مفاخر و دانشمندان، آثار تاریخی فراوان و جاذبه‌های گردشگری متنوع خود می‌تواند انتظارات هر گردشگری را برآورده سازد.

آب و هوای مطلوب، تنوع زیستی در روستاها، بناهای تاریخی و تفرجگاه‌های بی نظیر، شهرستان تفرش را به قطب گردشگری استان مرکزی و کشور تبدیل کرده است.

از بین آثار تاریخی این شهرستان میتوان از مجموعه تاریخی شش‌ناو متعلق به دوران سلجوقی،تکیه زاغرم، بقعهٔ ابوالعلی مهدی بن محمد از نوادگان جعفر صادق مربوط به دورهٔ ایلخانی، بقعهٔ امامزاده محمد از نوادگان جعفر صادق مربوط به دورهٔ خوارزمشاهیان، آب انبار بلور مربوط به دورهٔ قاجار، خانهٔ میرفخرایی مربوط به دورهٔ قاجار، خانهٔ ضیایی مربوط به دورهٔ قاجار، آرامگاه پروفسور حسابی، چشمه‌ آب معدنی گراو نام برد کهکم توجهی به این آثار تاریخی و بی مهری گروهی از مردم سبب از بین رفتن آثار تاریخی در شهر تفرش شده است.

برج تاریخی وثوق به عنوان تنها برج مسکونی در استان مرکزی است که معماری آن چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند که در زمانهای گذشته در میان باغی متعلق به خاندان وثوق مستقر بوده و هم اکنون با شماره 30142در سال 1390در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

این برج در 3طبقه ساخته شده که توسط یک راه پله قوسی در سمت راست به طبقه ی دوم و یک راه پله قوسی از سمت چپ به طبقه سوم منتهی می شود که سقف طبقه سوم بر اثر بارش برف و باران و به سبب عدم استحکام فروریخته و در سالهای گذشته در یک آتش سوزی قسمت عمده ای از سقف طبقه ی دوم نیز از بین رفته است.

 این برج چند سال گذشته توسط فردی خریداری شده و وی با فروش زمین های باغ تنها برج مسکونی را تخریب نکرده است.

در کنار این برج مدرسه ابتدایی کافی واقع شده که خاندان کافی که منتصب به خاندان وثوق هستند،قسمتی از آن را به مدرسه اهدا کرده و این باغ بزرگ به مرور خشک شده و جای خود را به آپارتمانها و ساختمانهای جدید داده و فقط بنای برج تاریخی وثوق ازآن سالم مانده است.

با ساخت و سازهای اخیر در کنار این برج راه پله های برج تاریخی وثوق به محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی تبدیل شده است و این بی مهری مردم و عدم توجه به آثار تاریخی قدمت و فرهنگ گذشتگان را مورد تهدید قرار می دهد.

با برنامه ریزی دقیق و منسجم می توان این برج را بازسازی کرد

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، گفت: در صورت تملک سازمان میراث فرهنگی و خرید آن از صاحب برج امکان بازسازی این مکان تاریخی و با ارزش فراهم می شود.

علی حیدری افزود: این برج تنها برج مسکونی استان مرکزی است و قابلیت گردشگری این برج نقطه عطف در ظرفیت گردشگری شهرستان تفرش است.

تامین اعتبار لازمه بازسازی برج وثوق

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان تفرش تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبار تاکنون موجب غفلت از بازسازی این اثر تاریخی شده و با فرارسیدن فصل سرما خطرات ریزش سقف و دیواره این بنای تاریخی را تهدید میکند.

وی افزود:این برج متعلق به دوره قاجاریه است و معماری بی نظیر در طبقه های مختلف این ساختمان از شاهکارهای معماری ایران است.

آثار دیگر تفرش در دست تخریب

یکی دیگر از آثار تاریخی تفرش مقبره میرعلام تفرشی و اسماعیل خان لشکر نویس تفرشی در قبرستان قدیمی بنام سماق بنه درمحله استادیوم مربوط به قرن یازدهم هجری و اواخر دوران صفویه است.

این بقعه در زمان های قدیم در میان قبرستان قرار داشته که هم‌اکنون بواسطه ساخت و سازخای متعدد این بقعه در مسیر عبور و مرور قرار گرفته و هر روز آسیب بیشتری به بنا وارد می شود که سنگ قبر این بقعه بواسطه ارزش تاریخی بسرقت رفته است.

میرعلام تفرشی از شاگردان مقدس اردبیلی و مورد وثوق کامل ایشان بوده به حدی که مقدس اردبیلی به شاگردان خودگوشزد می‌کند که پس از من برای حل مشکلات علمی خود در شرعیات به میرعلام و در عقلیات به امیر فیض الله عبدالقاهر حسینی تفرشی رجوع کنید و در حال حاضر هم تمام علمای اعلام و فقهای عظام به قدر و منزلت علمی و مذهبی  میرعلام واقف هستند.

همچنین در این بقعه اسماعیل خان لشکر نویس تفرشی صاحب کتاب نخبته التواریخ معروف دبیرنیزمدفون است و وی استاد بی نظیر در تاریخ به شمار می‌رود.

نخبه التواریخ تاریخ جامعی است در نظم و نثر که از آغاز اسلام تا آخر سلطنت مظفرالدین شاه قاجار نگاشته شده و گزارش ائمه و رجال و جلوس و وفات پادشاهان و ارتحال علما و حوادث مهم و سوانح است و برای هر مسئله تاریخی متناسب متین و شیوا تالیف شده است.

بقعه سید میرعلام تفرشی و اسماعیل خان لشکر تاریخدان بزرگ ایرانی به علت عدم رسیدگی در حال نابودی است که اگر مسئولان استان به ویژه مسئولان ارشد میراث فرهنگی کاری و تدبیری اتخاذ نکنند به زودی شاهد تلی از خرابی و خاک بجای مانده از این آثار تاریخی و فرهنگی-هویتی هستیم.

گزارش از: عاطفه بیاتی و مبین جلیلی

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:آثار باستانی,تفرش,تخریب,خبری تفرش, | 16:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:


استان مرکزی ذخیره‌گاه گونه های مختلف گیاهان دارویی/ شهرستان تفرش رکورددار رویش آویشن
 
به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری مهر: قرار گرفتن استان مرکزی بین دو رشته کوه البرز و زاگرس، باعث شده این استان به دلیل اقلیم مساعد شاهد رویش 1350 گونه گياهي باشد که از این تعداد بيش از 227 گونه دارویی در عطاری‌های کشور و استان برای درمان های دارویی و سلامت به فروش می رسد. از این میان آویشن یکی از شناخته شده‌ترین گیاهان دارویی است که در فصل بهار در مناطق کوهستانی بیشتر شهرستان های این استان رشد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، از قدیم الایام گیاهان به عنوان یکی از منابع تامین‌کننده نیازهای دارویی مردم جهان و به ویژه ایرانیان مطرح بوده اند و مردم از طریق استفاده از گیاهان دارویی بسیاری از بیماری هایشان را درمان می‌کرده‌اند، طب الکبیرهای درمانی موجود نیز حاصل اعتقادات و نتایج حاصله از درمان مردم از طریق گیاهان دارویی است.

همستان از مناطق روستای کاروانسرای اراک یکی از مناطقی است  که در فصل بهار میزبان بسیاری از گونه‌های گیاهی نظیر آویشن، ریواس و کنگر است، این منطقه به دلیل کاشت یونجه یکی از مراتع تامین کننده نیازهای غذایی دام های ساکنان آن نیز بشمار می‌رود.

آویشن گیاهی درختچه‌ای کوتاه و پرشاخه و یکی از شناخته شده‌ترین گیاهان دارویی از تیره نعنا با برگ های نازک و متقابل و دارای گل‌هایی سفید چتری و منفرد است که در فصل بهار در برخی از مناطق ایران از جمله استان مرکزی می‌روید.

نام علمی آویشن به احتمال زیاد از واژه‌های یونانی ریشه گرفته و به معنای جرئت یا از عبارتی که مفهوم آن پاگیزکی یا ضد عفونی کردن است، برگرفته شده است.

آویشن مفید در درمان عفونت

آویشن در بین مردم ما به عنوان گیاهی با خواص ضد عفونی کننده شناخته شده است،  محلول شستشوی دهان که حاوی آویشن باشد در درمان عفونت لثه موثر است و به همین دلیل برای تهیه برخی از دهانشویه ها و خمیردندان‌ها نیز این گیاه کوهستانی به کار می رود.

آویشن در درمان بیماری مجاری تنفس فوقانی از قبیل برونشیت و آسم تاثیرات مفیدی دارد و برای معالجه سرفه و گلودرد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آویشن به عنوان یکی از داروهای سنتی برای التیام دردهای معده و روده نیز در بین مردم شناخته شده است. جوشانده این گیاه در درمان پیچش روده و اسهال نیز موثر است.

شهرستان تفرش رکورددار رویش آویشن در استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: در استان مرکزی به دلیل مساعد بودن شرایط اقلیمی گیاه آویشن به صورت طبیعی و در فصل بهار در بیشتر شهرستان های این استان و در مناطق کوهستانی به رشد می کند.

یوسفی با اشاره به اینکه شهرستان تفرش بیشترین رویش آویشن را در سطح استان مرکزی دارا است، ابراز کرد: شهرستان های اراک، شازند، خمین، دلیجان، کمیجان و زرندیه نیز به دلیل وجود اقلیم مساعد شاهد رویش گیاه آویشن به صورت طبیعی هستند.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی کشت گیاه آویشن به صورت دستی وجود ندارد، اظهار داشت: این گیاه به صورت کاملا طبیعی و خودرو در مناطق کوهستانی استان مرکزی به دلیل شرایط مناسب اقلیمی به وجود می آید.

محقق و پژوهشگر طب سنتی نیز با بیان اینکه جوشانده آویشن به همراه کمی آبلیمو یا عسل داروی مفیدی در درمان سرماخوردگی‌ها است به مهر گفت: در مطالعات  این گیاه اثر ضد سرفه و خلط آور و ضد اسپاسم بودن آن مشخص شده است.

آویشن؛ دارای ویتامین های آ- ب - ای و هورمون گیاهی

داود محمدخانی اضافه کرد: این گیاه علفی؛ ضد عفونی کننده، هاضم غذا، ضد سرفه، ضدبو، ضد تشنج است و جوشانده آن در درمان پیچش روده و اسهال موثر است.

وی با اشاره به اینکه آویشن عامل تصفیه کننده خوبی بوده و در درمان بی خوابی و امراض جهاز هاضمه مفید است گفت: این خوراکی دارای طبع گرم و خشک بوده و دارای ویتامین های آ- ب - ای و هورمون گیاهی است.

یکی از کشاورزان اراکی نیز با بیان اینکه در فصل بهار تعداد زیادی از مردم از نواحی مختلف و اغلب ساکن شهر اراک برای چیدن گیاه آویشن به این منطقه می آیند به مهر گفت: مردم از چیدن آویشن استقبال می کنند.

خانم بنائی نیز با بیان اینکه در غذاهای خود  از آویشن خشک و پودر شده آن استفاده می کنیم به مهر گفت: جوشانده آویشن یکی از بهترین چایی هایی است که در فصل بهار و در این منطقه مصرف می شود.

خانم آبائی یکی از ساکنان شهر اراک هم به خبرنگار مهر در خصوص مصرف آویشن گفت: در هنگام فصل بهار به همراه خانواده برای چیدن آویشن و برخی دیگر از سبزی های بهاری به کوه های اطراف شهر اراک می رویم.

آویشن گیاهی معطر و خوشبو است که پزشکان معتقدند مانند سایر گیاهان دارویی نباید در استفاده درمانی از آن زیاده روی کرد. استان مرکزی خاستگاه آویشن شده است تا انجا که این صنعت چندسالی است که در شهرستان ساروق شهر اراک رونق گرفته است.

کارخانه اسانس‌گیری و عرق‌گیری در شهرستان ساروق اراک  چند سالی است که فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده است و بسیاری از گیاهان دارویی از جمله آویشن، نعنا فلفلی، اسطوخدوس، رزماری و گل محمدی نیز در این واحد اسانس‌گیری و عرق‌گیری می‌شوند و به استان‌های دیگر صادر یا به مصرف داخل می‌رسند.

سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان مرکزی حدود 68 هکتار است. که در این سطح بالغ بر یک هزار و 200 تن انواع گیاهان تولید می شود. تولیدی که با توجه بیشتر مسئولان در گیاهان دارویی می توان شاهد اشتغال زایی در این منطقه بواسطه گیاهان دارویی و سلامت باشیم.

.....

گزارش: طاهره قهیه ای

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:گیاهان دارویی,آویشن,تفرش,خبر تفرش, | 8:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 انتخابات سوریه علی رغم خواسته آمریکا صورت گرفت و در واقع مشت محکمی بر خواسته و اراده آمریکا بود که می خواست محصول دیگری را برداشت کند و علی رغم خواسته اش این انتخابات به پیروزی رسید .

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،" حجت الاسلام محمد مومنی " در مصاحبه با خبرنگار سیاسی ندای تفرش گفت : رمز پیروزی بشار اسد در این انتخابات که با رای بالایی نیز انتخاب شد ، محصول سه سال مقاومت و ایثار بشار اسد در برابر آمریکا و ایادیش بود که مردم مقاوم سوری با این انتخابات میزان قدر شناسی خودشان از ریاست جمهوری خودشان ابراز داشتند و می طلبد پس از این پیروزی ملت قهرمان و مقاوم سوریه به فکر بازسازی باشند .

امام جمعه تفرش خاطر نشان کرد : اکنون جبهه مقاومت در کل کشورهای عربی شکل گرفته و مردم حاضر به اجرای برنامه های آمریکا در منطقه نیستند و کمک خواهند کرد به کسانی که در برابر آمریکا و ایادی او می ایستند .

" حجت الاسلام مومنی " افزود :  این انتخابات نشان داد که اراده ی ایران اسلامی ، اراده تعیین کننده ای است و با این که تمام کشورهای همراه با آمریکا مخالف ماندن بشار اسد بودن اما ایران مخالف این بود و جریانات اخیر نشان داد که اراده ی ایران تعیین کننده است و ایران در کنار مردم سوریه در بحرانهای مختلف حضور داشته و دارد و الان هم در کنار ملت سوریه  در جهت بازسازی کشورشان به خصوص بازسازی حرم اهل و بیت (ع) حضور چشمگیری خواهد داشت .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:امام جمعه تفرش,پایگاه خبری تفرش,انتخابات سوریه, | 12:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 با تلاش مسئولین شهرستان مجوز پذیرش دانشجو برای کارشناسی ارشد در دو رشته کامپیوتر و معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفرش صادر شدوشنیده ها حاکی از آن است که از ترم بهمن و از طریق تکمیل ظرفیت دانشجویان می توانند ثبت نام کنند .

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ،چند ماه پس از به روی کار آمدن دکتر حسن صابری به عنوان ریاست دانشگاه تفرش و وجود مشکلات و بحرانهای مالی و تلاش مسئولین شهرستان و پیگیری دکتر صلاحی و دکتر صابری ، بحمدا... توانسته اند  مجوز پذیرش دانشجو برای کارشناسی ارشد در دو رشته کامپیوتر و معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفرش صادر شود.شنیده ها حاکی از آن است که از ترم بهمن و از طریق تکمیل ظرفیت دانشجویان می توانند ثبت نام کنند .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پذیرش دانشجو,کارشناسی ارشد,خبر تفرش,ندای تفرش,دانشگاه آزاد تفرش, | 17:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش ، "قربان بوری سرحانی " در مصاحبه با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش گفت :

جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان پسر شهرستان تفرش و با محوریت اجرای کلاسهای آموزشی در قالب اردوهای درون و برون شهری ، با همکاران فعالان فرهنگی مساجد مختلف برنامه هایی را در تابستان اجرا خواهیم کرد .

وی ادامه داد : ثبت نام این کلاسها در سطح مساجد آغاز شده و تا 25خردادماه ادامه خواهد داشت و کلاسها نیز از ابتدای تیرماه آغاز خواهدشد.

عضو ستاد مردمی اوقات فراغت در تفرش خاطر نشان کرد : دانش آموزان جهت ثبت نام می توانند هنگام نماز مغرب و عشا به مساجد نورا... ، قائمیه ،جامع،زاغرم، وقف محله،ششناو ، شهرک حضوراً مراجعه و یا از طریق سامانه پیامکی 30007597590411با ارسال مشخصات و شماره تماس خود ثبت نام نمایند .

"بوری سرحانی " تصریح کرد : نهادها و دستگاههای که برنامه هایی برای تابستان داشته ، می توانند در قالب برنامه های این ستاد جای داده و این ستاد گزارش تصویری ، در اختیار آن نهادها و دستگاهها قرار خواهد داد .

وی مشکلات مالی ، عدم همکاری برخی از افراد ، کمبود امکانات آموزشی و فرهنگی را از مهمترین مشکلات این ستاد مردمی برشمرد.

گفتنی است این ستاد مردمی برای اولین بار است که در تفرش تشکیل شده و اجرای کلاسهای آموزشی در قالب اردوها از ویزگیهای منحصر به فرد این کلاسها است .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,اوقات فراغت دانش آموزان,ندای تفرش, | 12:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 شهردار تفرش گفت: توسعه شهری در شرایط کنونی نیازمند آموزش همه شهروندان و جلب مشارکت آنها در امور عمرانی و فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ، میثم صابری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اعلام خبر آغاز عملیات اجرایی احداث میدان کاریابی تفرش با اجرای سه فاز اظهار کرد: عملیات اجرایی تبدیل پیچ کاریابی به میدان از یک ماه گذشته با اجرای فاز اول انجام شد.

وی افزود: صبح امروز فاز دوم این طرح بمدت یک روز اجرا خواهد شد و فاز سوم بمدت یک ماه اجرایی می شود.

شهردار تفرش مهمترین هدف احداث این میدان را کاهش تصادفات در این نقطه دانست و گفت: پیچ کاریابی از پرتردد ترین نقاط تفرش با پیچ خطرناک سبب بروز تصادفات می شود.

وی تصریح کرد:همچنین در فصل سرما لغزنده شدن این معبر با ایجاد خطر موجب نارضایتی مردم میشد که با احداث این میدان از خطرات احتمالی جلوگیری می شود.

صابری افزود: این طرح با اعتبار اولیه 1میلیارد ریال آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان به بهره برداری می رسد.

وی به جزئیات طرح این میدان اشاره کرد و گفت: استفاده از باغچه برجسته و ایجاد فضای سبز در این میدان با توجه به قرار گرفتن در حاشیه مزارع سبز و ایجاد آب نمای محدود از ویژگی های بارز این میدان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:شهردار تفرش,خبر تفرش,پیچ کاریابی,پایگاه خبری تفرش,تسنیم, | 17:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش گفت: تکریم و دلجویی از سالمندان در جامعه باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه دستگاهها و همه افراد باید در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، بهروز اردلان راد در نخستین جلسه کمیته مشارکت های مردمی شهرستان تفرش اظهار کرد: جذب مشارکت خیرین در کمک به نیازمندان و مددجویان و سالمندان از مهمترین وظایف تعیین شده کمیته مشارکت های مردمی شهرستان تفرش است.

وی افزود: تامین رفاه اجتماعی و جلب مشارکت مادی وانسانی مردم به ویژه خیرین ونیکوکاران به منظور رفع نیازهای جامعه هدف وکاهش هزینه های جاری از وظایف تعریف شده در این کمیته است.

فرماندار تفرش با اشاره با تاکید بر سیاستگذاری مناسب و فراهم سازی بستر مناسب برای جلب و جذب کمک های خیران تصریح کرد: افزایش کمک های مادی و معنوی در جهت حل مشکلات حقیقی و حقوقی به منظور رفع مشکلات باید در راس برنامه های کمیته مشارکت قرار گیرد.

وی بر حضور در مجامع عمومی تاکید کرد و گفت: مساجد بعنوان محور جذب مشارکت مردمی بعنوان خاستگاه حضور مردم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رسیدگی به سالمندان یک وظیفه انسانی عمومی است

رئیس اداره بهزیستی تفرش در این جلسه با اشاره به ضرورت افزایش جذب مشارکت های مردمی گفت: افزایش راه های جذب مشارکت و ساماندهی وضعیت سالمندان در بهداشت و سلامت فردی از مهمترین مباحث مورد تائید در این جلسه است.

زهرا امینی افزود: مردم باید عیادت از سالمندان ورا یک وظیفه انسانی دانسته و در مناسبت های مختلف این عزیزان را مورد لطف و عنایت خود قرار دهند.

وی به تهیه بانک اطلاعاتی سالمندان در شهرستان تفرش اشاره کرد و گفت: توسعه ورزش های همگانی و استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی از حقوق مورد تاکید سالمندان است که نیاز به توجه بیشتر مسئولین را می طلبد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:فرماندارتفرش,پایگاه خبری تفرش,سالمندان تفرش, | 17:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تاکسی

عضو شورای اسلامی شهر تفرش گفت:نرخ کرایه تاکسی با توجه به نرخ تورم و درخواست تاکسی‌داران ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،علی لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به افزایش قیمت نرخ تاکسی‌ها در این شهرستان اظهار کرد: همزمان با افزایش حامل‌های انرژی, درخواست افزایش نرخ کرایه تاکسی در شورای اسلامی شهر تفرش مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با تائید نهایی در جلسه کمیسیون حقوقی و اجتماعی شورای شهر تفرش پس از بحث و تبادل نظر نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای درون شهری 20 درصد افزایش یافت.

رئیس کمیسیون حقوقی و اجتماعی شورای شهر تفرش نرخ کرایه در همه مسیرها را 400 تومان اعلام کرد و گفت: ساکنان شهرک امام خمینی(ره) از مبدا تا میدان آزادی را 400 تومان و در صورت ادامه مسیر 550 تومان پرداخت می‌کنند.

لطفی تصریح کرد: نرخ های اعلام شده از 20 خرداد ماه اجرایی شده و با نصب بنر و الصاق نرخ نامه در همه تاکسی‌ها نرخ مصوب به اطلاع  مسافرین می‌رسد.

وی افزود:با حمایت از حقوق کامل تاکسی داران در صورت مشاهده و گزارش هرگونه تخلف و عدم رعایت نرخ مصوب با متخلفان در کمیته انضباطی برخورد می‌شود.

لطفی تصریح کرد:شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف در حمل و نقل شهری را در تماس با شماره تلفن 36226008 اطلاع  دهند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:افزایش نرخ ,تاکسی تفرش,پایگاه خبری تفرش,خبرگزاری تسنیم, | 17:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از افتتاح و راه‌اندازی استخر مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر تفرش در تابستان امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: استخر تفرش تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس ، سعید ملکی صبح امروز در جریان بازدید از پروژه‌های ورزشی شهرستان تفرش اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در بخش‌های فونداسیون، دیوارکشی محوطه، کاشی ‌کاری، خرید سوله و ساندویچ پنل در حال احداث است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه فرمانداری تفرش همکاری بسیار خوبی در تکمیل و احداث این پروژه‌ دارد که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام تابستان و اوقات فراغت جوانان اداره کل ورزش و جوانان تمام سعی و تلاش خود را برای آماده‌سازی این پروژه در ایام تابستان به کار بسته‌ است.

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت زمینه‌ نبوغ دانش‌آموزان را فراهم می‌کند و بهترین زمان برای یادگیری مهارت‌های اجتماعی است، یادآور شد: غنی‌سازی اوقات فراغت به حل مسایل توسط نوجوانان کمک می‌کند و افزایش قدرت رویایی با مشکلات را در آنان افزایش می‌دهد.

ملکی با بیان اینکه بهترین فرصت برای رشد استعدادهای جوانان و نوجوانان، فصل تابستان است، ادامه داد: نهادها و مسئولان باید به اوقات فراغت این قشر توجه ویژه‌ای در راستای استعدادیابی و ایجاد انگیزه آنان داشته باشند.

وی ادامه داد: با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس و جدایی سه ماهه دانش‌آموزان از محل تحصیل آنچه که ضرورت دارد برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی که در تابستان، اوقات فراغت دانش‌آموزان را پر می کند در آینده تاثیر به‌سزایی در زندگی فرد و جامعه داشته و مسیر زندگی آنان را تغییر خواهد داد بنابراین استعدادهای انسان اگر در زمینه و شرایط مساعدی قرار گیرد به فعل تبدیل می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: امیدواریم با بهره‌برداری از این مجموعه شاهد پرورش شناگران قهرمان در سطح استان و کشور باشیم.

در این بازدید مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی به همراه بهروز اردلان‌راد فرماندار تفرش، اعضای دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی و رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش حضور داشتند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:استخر تفرش,خبر تفرش,خبرگزاری فارس,پایگاه خبری تفرش, | 11:57 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

برنامه سنجش بینایی کودکان در تفرش آغاز شد.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ،" زهرا امینی " از شروع برنامه سنجش بینایی کودکان در تفرش به خبرنگار اجتماعی ندای تفرش خبر داد و گفت : این برنامه به منظور پیشگیری از  تنبلی چشم در کودکان ، عیوب انکساری و بیماریهای چشم به مدت سه روز در تفرش انجام می شود .
وی کودکان یک تا 6سال را  گروه هدف این برنامه اعلام کرد و اظهار داشت : خانواده هایی که کودکان یک تا شش سال دارند از تاریخ 17خرداد به مدت 3روز از ساعت8/5تا پایان ساعت اداری  با در دست داشتن  فتوکپی شناسنامه فرزندان خود به اداره بهزیستی تفرش مراجعه نمایند .
رییس اداره بهزیستی تفرش تصریح کرد : بیماریهای چشم با دستگاههای کامپیوتری تشخیص داده شده و در صورت تشخیص عینک و عدم توان مالی خانواده ها در خرید ، از طرف بهزیستی مساعدتهایی انجام خواهد شد .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,سنجش بینایی کودکان,پایگاه خبری تفرش,ندای تفرش, | 14:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شهری تاریخی تفرش ، بدون موزه مشاهیر

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ،شهرستان تفرش یکی از شهرهایی است که دارای قدمت تاریخی و مشاهیر متعددی در تاریخ خود می باشد .

افرادی که در یک عرصه یا چندین عرصه درخشیده اند و نام نیکو از خود برجای گذاشته اند .

از آنجایی که هر کشور ، منطقه به تاریخ خود می بالد و زندگی امروز نخبگان ، نیز تاریخ ساز برای جوانان فردای جامعه می شود ، لذا ایجاد مکانی شاید با نام موزه مشاهیر در شهر مان خالی از لطف نیست که بتوان در آنجا تاریخ مشاهیر و به خصوص اقدامات آنان را ثبت کند و فقط به ثبت مشاهیر قدیمی اکتفا نکرده و در فکر به روز رسانی تاریخ خود و ثبت مشاهیر جدید تفرش باشد ، زیرا که این شهر علم و فرهنگ و ادب ،نخبه پرور و مشاهیر پرور است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,پایگاه خبری تفرش,شهر تاریخی تفرش,ندای تفرش, | 13:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شور وشوق تفرشیها در اعزام به مراسم ارتحال امام(ره)

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار اجتماعی ندای تفرش ،در مراسم اعزام به مرقد امام خمینی (ره) در شهرمان شور و شوق خاصی حاکم بود . از برپایی ایستگاههای صلواتی گرفته تا جوانانی که به عشق امام (ره) در انجام کارها تلاش می کردند .

برخی از مسئولین شهرستان نیز این زائرین را بدرقه کردند .

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,ندای تفرش,پایگاه خبری تفرش,اعزام کاروان,مرقد امام, | 13:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش از کاهش 30 درصدی اعتبارات این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ،بهروز اردلان‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: متاسفانه امسال اعتبار ابلاغی دولت و مصوب مجلس در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته به طوری که اعتبارات این شهرستان در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: سهم تفرش از اعتبارات بیش از 30 میلیارد ریال است که چهار درصد از کل اعتبارات را شامل می‌شود.

اردلان‌راد ادامه داد: با توجه به مطالبات و بر اساس اولویت کاری، باید از اعتبار منظور شده به نحو احسن استفاده و طرح‌های جدیدی تعریف نشود.

فرماندار تفرش بیان داشت: با توجه به پروژه‌‌های نیمه تمامی که در شهرستان وجود دارد اولویت تخصیص اعتبارات با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

به گفته وی بخشی از این اعتبارات به تکمیل استخر تفرش، پروژه‌های روستایی در حوزه آب و راه، تکمیل پروژه مصلی و بهسازی زیرساخت‌های شهری هزینه خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,فرماندار تفرش,اردلان,پایگاه خبری تفرش, | 12:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه تفرش گفت: فرهنگ دفاع مقدس بهترین سپر در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان بوده و بیداری اسلامی که در بعضی از کشورها دیده می‌شود حاصل ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان تفرش اظهار کرد: امروز انقلاب‌هایی که در منطقه آمریکای لاتین، کشورهای منطقه و شاخ آفریقا اتفاق می‌افتد، الهام گرفته از انقلاب ایران بوده و آمریکا با ابزار جنگی و سیاست در هیچ برهه از اعصار نمی تواند به جهان اسلام خدشه وارد کند.

وی با اشاره به برگزاری پرشور مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در 14 خرداد در سراسر ایران ادامه داد: علت اصلی این حضور پرشور مردم پس از 25 سال این است که مردم پای دین و انقلاب خود ایستاده‌اند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه محصول مقاومت وی و ملت سوریه در برابر زیاده خواهی و سلطه جویی امریکا بود.

وی افزود: ملت مقاوم و صبور سوریه علی رغم توطئه های امریکا  با رای  80 درصدی خود  وفاداری خود را به رییس جمهور خود نشان داده و ضربه آخر را به سلطه جویی امریکا  وارد نمودند.

حجت الاسلام مومنی بیان اینکه بازسازی کشور مهم ترین رسالت مردم سوریه بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است گفت: ملت ایران نیز در  این بازسازی  به ملت  سوریه کمک می نمایند.

برخی درصدد اشاعه بی‌بند و باری در جامعه هستند

امام جمعه تفرش با اشاره به فساد و فحشا گفت: دشمنان در جنگ نرم در صدد اشاعه فحشا و منکرات در جامعه هستند و سعی دارند بی بند و باری را در جامعه ترویج کنند.

وی افزود: گرفتار نمودن جوانان به فحشا و اعتیاد و پیشبرد اهداف شومشان به وسیله جنگ نرم از مهم ترین برنامه ها و توطئه های امریکا برای از کار انداختن موتور محرکه و هدایت کننده دولت و جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: فراهم نمودن بستر سرگرمی های مشروع و برنامه های شاد اسلامی برای جوانان به منظور دور نمودن آنان از فحشا و منکرات از مهمترین برنامه های مسئولین برای خنثی نمودن توطئه دشمنان است.

امام جمعه تفرش با تاکید بر مقابله در برابر توطئه دشمنان گفت: جوانان ضمن بیدار و هوشیار بودن در برابر توطئه دشمنان باید به فکر خودسازی بوده و از گرفتار شدن در بند گناهان دوری نمایند.

عدالت جهانی با ظهور حضرت مهدی(عج) محقق می شود

حجت الاسلام مومنی با اشاره به فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت: ائمه اطهار(ع) جلوه و مظهر عدالت بودند و اعتقاد بر این است که با ظهور حضرت مهدی(عج) عدالت جهانی بر بشریت حاکم خواهد شد.

وی افزود: دینداری و بندگی خدا جز به شرط تحقق رکن مهم انتظار قائم(عج) امکان ندارد و کسی که به دنبال عبادت پروردگار است، نباید از این امر واجب غفلت کند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: نیمه شعبان روز میلاد مولود نجات بخش همه بشریت و روز تجلی قرآن ناطق است.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه ویژگی های نظام اسلامی ایران امروز به عنوان الگویی برای دیگر ممالک اسلامی و غیراسلامی مطرح است گفت: اگر همه ابعاد و زوایای اداره کشور براساس آموزه های اسلامی بدون هیچ گونه افراط و تفریطی باشد، به یقین مدینه فاضله و جامعه مهدوی تحقق می یابد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,امام جمعه تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 17:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:



1- امام خمینی(ره) خطاب به مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان: هر موقعی‌که شما به سفر می‌روید، من مضطرب هستم تا برگردید. خیلی سفر نروید! همچنین امام راحل در مورد امام خامنه ای می فرمودند : شما مانند خورشیدی هستید که نورافشانی می کنید. کیهان 26/4/86

2- جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید میدانم.

3- در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.

4- یک نفر را مثل ایشان پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم.

5- از زبان احمد آقای خمینی : وقتیکه داشت تلویزیون آقای کیم ایل سونگ را با آقای خامنه ای که در کره بودند نشان می داد زنگ امام بصدا در آمد دویدم بطرف اطاق آقا دیدم آقا دو زانو نشسته نزدیک تلویزیون و به تلویزیون خیره شده فکر کردم سکته کرده،داد زدم دیدم برگشت گفت: بیا بشین. نشستم. گفت احمد آقا می بینی این عظمت را وقتیکه عصایش را برمیدارد و قدم برمی دارد حیف نیست ایشان بعنوان رهبره آینده نباشد من هم بشما (احمد آقا) گفتم هم به اکبر آقا (هاشمی) تکلیف من تمام است من اگر بگویم اختلاف ایجاد می شود.

6- و در قسمتی دیگر می گوید : در لحظه های آخر عمر امام (ره) آقای خامنه ای را با خانواده اش می پذیرفت خانواده آقا بودند و آقای خامنه ای که شروع به صحبت - کرد ما خودمان دیدیم لحظه ی آخر هرچه در امام-ره بود به آقای خامنه ای انتقال پیدا کرد . یک فروغی در چهره آقا دیده میشد آقا درحالی که قرمرز قرمز بود و صورتش برافروخته با یک صلابتی به همه نگاه میکرد. آقا فرمودند که احدی حق ندارد با جایی مصاحبه کند ...


7- و در قسمتی دیگر می فرماید: امام وقتیکه آقای خامنه ای را می دید چهره اش باز میشد مانند حالتی که آدم عشقش را می بیند و خوشحال می شود دست خودش نیست. امام ابروها و چهره اش باز میشد. بلند میشد و به طرف آقای خامنه ای براه می افتاد و حالا هرچند نفر حضور میداشتند. من ده بار بیشتر خودم می دیدم این موارد را ...
 
 
8- و در قسمتی می گوید : وقتیکه امام فرمودند که خوشحالم از اینکه می بینم فردی از سلاله پاک پیامبران و از فرزندان امام حسین (ع) بر مسند حکومت نشست خوب برای ما یک حرف بود. من به بزرگواری مراجعه کردم و گفتم اینکه امام گفت خوب تفسیر می خواهد یعنی چه؟ گفت همان که امام تمام قد جلوی آقای خامنه ای بلند می شود. دلیل صلی اش است. گفتم بازهم نمیدانم گفت مشکل خودت است. امام با هیچکس شوخی ندارد، امام ره بخاطره سید بودن آقای خامنه ای نمی گوید آقای خامنه ای سی و چهارمین فرزند امام حسین (ع) است. شجره نامه دارد. بروید ببینید. آقای خامنه ای بلا واسطه بدون هیچ چیزی پسر امام حسین است. این را بازهم جرات نمیکردیم بعضی جاها بگویئم. تا اینکه آقای خامنه ای دراستان مرکز رفتند تفرش. در تفرش وقتیکه به زیارت آن زیارتگاه مشهور و معروف رفتند و زیارت کردند فرمودند این (امامزاده) پدر چهارم من است. اصالت ما در ایران از ایشان است. بچه ها دیدند آن امامزاده سی امین فرزند امام حسین (ع) که آقا سی و چهارمین می شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:امام خامنه ای,تفرش,جد مقام معظم رهبری,پایگاه خبری تفرش, | 14:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 معاون فرماندار تفرش رفع معضل ترافیک را یکی از برنامه های اصلی شهرداری در راستای تسهیل در رفت و آمد مردم دانست و بر رفع آن در سطح شهر تفرش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، سعید مویدی در جلسه شورای ترافیک شهرستان تفرش با اشاره به ضرورت رفع مشکلات ترافیکی در این شهرستان اظهار کرد: باید اقدامات اساسی جهت بهبود تردد در  بلوار خلیج فارس اندیشیده شود تار انندگان به راحتی و به دور از خطرات جانی از این مسیر تردد کنند.

وی افزود: باید اقدامات اساسی در جهت بهبود تردد در بلوار خلیج فارس انجام شود و این بلوار و رفع مشکلات ترافیکی آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

مویدی افزود: توجه به ورودی های مسکن مهر با تلاش اداره راه و شهرسازی، هلال احمرو درنظرگرفتن پمپ بنزین در طراحی پروژه های مربوط به این بلوار ضروری است. 

معاون فرماندار تفرش با اشاره به اقدامات بعدی در این باره گفت: جدول گذاری اطراف این بلوار از مواردی است که پس از تعیین مسیر توسط پلیس راهور اجرایی می شود.

شهردار تفرش در این جلسه با اشاره به احداث میدان کاریابی و تسریع در روند توسعه مدیریت شهری تفرش،گفت: کار احداث میدان کاریابی آغاز شده ودر 20خرداد ماه به مدت 11 ساعت تردد در این میدان به  سبب انجام فعالیتهای ساخت میدان ممنوع بوده و رانندگان باید از مسیرهای دیگری اقدام به تردد کنند. 

میثم صابری با اشاره به پیچ موجود در خیابان شهدا افزود: پیچ خیابان شهدا، پیچ تند و حادثه خیزی است که باید با همکاری خانواده های ساکن در این مکان ، مشکل مذکور را برطرف کنیم. 

وی تصریح کرد: انجام مطالعات بیشتر درباره احداث میدان یا دور برگردان در بلوار خلیج فارس ، اصلاح درختان بلوارهای سطح شهر جهت افزایش دید عابرین پیاده از مهمترین پیشنهادات و مصوبات این جلسه است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,فرمانداری تفرش,سعید مویدی, | 19:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام خمینی

 امام جمعه تفرش گفت: اندیشه امام خمینی(ره) مرجع فکری نخبگان آزاداندیش جهان است و هر روز شاهد گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در اداره جهاد کشاورزی اظهار کرد: تا قبل از آغاز نهضت امام راحل، ایران با همه ظرفیت ها و امکانات بالقوه ای که در اختیار داشت، بین 2قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود و بالاترین مقام رسمی این کشور یعنی شاه با اجازه این قدرت ها تصمیم گیری می کرد.

وی افزود: جوانان کشور باید بدانند که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران از اولیه ترین امکانات بهره مند نبود، آب بهداشتی، جاده مناسب، لوله کشی برق و گاز و صدها امکان دیگری که امروز برای کشور وجود دارد، در آن زمان در اختیار عده معدودی از مردم قرار داشت.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: مام راحل با تکیه بر خداوند متعال و اثر گذاری بر دل و جان ملت ایران توانست در 15 خرداد سال 1342 نهضتی را آغاز کند که 15 سال بعد تمامی معادلات جهانی را برهم زده و اکنون کار را به جایی رسانده است که همگان اذعان دارند که مشکلات منطقه ای و بین المللی بدون حضور و مشارکت ایران حل شدنی نیست.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه ترویج اندیشه ولایی و سیاسی امام (ره) وظیفه همگان است گفت: امروز اندیشه امام خمینی(ره) فقط در مرزهای ایران محصور نیست بلکه این تفکر، مرجع فکری نخبگان آزاداندیش جهان است و بسیاری از سیاستمدارن و تحلیلگران اسلامی و غربی همواره از شخصیت امام خمینی(ره) به نیکی یاد می کنند.

وی افزود: دست قدرت الهی در تمام صحنه های انقلاب مشاهده شد و به اراده حق تعالی این نظام به پیروزی رسید و پیمودن مسیر امام (ره) رسالت کنونی جوانان و مردم ایران است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد:ا رائه الگوی اسلامی و پایه گذاری مکتب سیاسی بزرگترین هنر امام راحل بود که توانستند انسان ها را از جهل و طاغوت نجات دهند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه تحلیلگران حرکت های بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و مکتب امام راحل می دانند گفت: اما این نهضت ها به دلیل نداشتن رهبری نظیر امام و فقدان وجود ولایت فقیه، اکثرا با شکست مواجه شده است.

وی افزود: اگرچه چندین سال از رحلت ملکوتی امام(ره) می گذرد اما همچنان فکر و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دل و جان ملت ها جاری است و این مسأله خلوص نیت و اثرگذاری امام را ثابت می کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,امام جمعه تفرش,شهرستان تفرش, | 15:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش گفت:همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و ایام ۱۴خرداد بیش از ۱۰ویژه برنامه های فرهنگی به این مناسبت در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، حجت الاسلام میثم فیروز جایی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به شخصیت والا و ارزشمند امام خمینی(ره) اظهار کرد : حضرت امام خمینی (ره) بهترین الگو برای مسلمان جهان در طول اعصار مختلف است.

وی افزود: ایشان مصداق کامل سوره مجادله است و تمامی قدم های خود را برای رضایت خداوند مستحکم می کرد.

حجت الاسلام فیروزجایی بر الگوگیری جوانان از شخصیت دینی و سیاسی امام خمینی(ره) تاکید کرد و گفت : گامی که در مسیر زندگی ایشان و با چراغ هدایت امام برداشته شود تاثیر گذار و ماندگار است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تفرش با اشاره به قیام حضرت امام(ره)، افزود : قیام امام خمینی (ره) که به نام قیام روح الله نامیده شده یکی از ارکان مهم در اسلام است و بعثت رسول الله، نصب ولی الله، قیام ثارالله، انقلاب روح الله، ظهور بقیه الله، از اراکان مهم اسلام است.

وی قیام حضرت امام خمینی(ره)  را زمینه ساز ظهور بقیه الله عنوان و  تصریح کرد: ماهم وظیفه داریم در این برهه زمانی نسبت به حفظ دستاوردهای قیام امام (ره)تمام تلاش و سعی خود  را در سپردن انقلاب به صاحب اصلی آن به کار گیریم.

رییس کمیته فرهنگی و مراسم ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در تفرش افزود: اعزام روحانی و مبلغ به مساجد روستاها و مراکز دهستانها از طرف دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به مناسبت ارتحال امام ، اجرای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در شهرک امام (ره)همزمان با نماز مغرب و عشای روز 13خرداد، اجرای مراسم در جهاد کشاورزی ، نشست مجمع الذکراین در مسجد صاحب الزمان در 15خرداد ، برپایی نمایشگاه خوشنویسی از اشعار امام (ره) در سالن ارشاد ،ختم قرآن و صلوات ، نصب 60مورد پرچم و بنر در سطح شهر ، توزیع 1000برگ  پوستر از تمثال امام (ره) در سطح شهرستان را از مهمترین برنامه فرهنگی این کمیته در تفرش است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,سازمان تبلیغات تفرش,حجت الاسلام فیروزجایی, | 18:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، "سرهنگ علی فراهانی "در مصاحبه با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش با اشاره به نام‌گذاری سالروز میلاد فرخنده سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به نام روز پاسدار گفت : ما افتخار می‌کنیم به عنوان پاسدار رهرو حضرت امام حسین(ع) هستیم.

وی ادامه داد:مهم ترین دلیل موفقیت سپاه در بخش های مختلف تاسی پاسداران به سیره انبیا و ائمه(ع) است.

فرمانده ناحیه تفرش افزود: سپاه پاسداران در سال های پس از انقلاب توانسته توانایی های خود را ارتقا بخشیده و از هوشمندی بالایی برخوردار باشد که مود تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است. موضع گیری نظام سلطه در برابر توان دفاعی کشور نیز نشانگر توانمندی های سپاه در زمینه های مختلف است.

"سرهنگ فراهانی " خاطر نشان کرد : سپاه با داشتن روحیه انقلابی در عرصه های نظامی و دفاعی شاهد پیشرفت و حرکت رو به جلو بوده و به همین ترتیب در مقوله فرهنگی نیز حرکت پیش رونده و انقلابی دارد تا بتواند در مقابل جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی کند که با لطف خداوند متعال در این صحنه هم توفیقات خوبی به دست آورده است.

وی خاطر نشان کرد :  پاسداران با معرفت و آگاهی و انجام به موقع وظایف الهی و انقلابی خود ثابت کردند بر مدار ولایت حرکت کرده و در مقابل توطئه ها و فتنه ها و انحرافات خواهند ایستاد چون حرکت سیدالشهدا(ع) را سرمشق و الگوی خودشان قرار داده اند.

فرمانده ناحیه تفرش مسیر پایداری در برابر دشمنان همان مسیر امام حسین(ع) دانست که موجب هدایت انسان به سوی رستگاری می شود و ادامه داد: نباید اجازه داد مادیات و هواهای نفسانی موجب دوری انسان از مسیر واقعی اسلام شده و باید در این مسیر ثابت قدم بمانیم.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,فرمانده ناحیه سپاه تفرش, | 16:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار اجتماعی ندای تفرش ،شهرک امام خمینی (ره ) یکی از مناطقی است که فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد ، اما ساکنان آنجا مانند ساکنان سایر نقاط شهری طالب زیبایی محیط اطراف خانه های خود هستند .

زیبایی های که دست پر همت و نگاه مسئولین شهری را طلبیده تا به این منطقه مانند سایر نقاط توجه ویژه ای داشته باشند .

بهسازی جداول خیابانها ، چمن کاری و گلکاری بلوارها و آسفالت خیابانها از مهمترین مسائلی است که بر زیبایی این شهرک می افزاید .

امید است که مسئولین توانمند شهری بتوانند با اقدامات خود موجبات خرسندی ساکنان این منطقه را فراهم نمایند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,شهرک امام خمینی تفرش,ندای تفرش, | 17:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 شایعاتی در سطح شهر مبنی بر جابجایی دکتر اردلان زیلابی ، مدیر شبکه بهداشت تفرش به گوش می رسد .

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار اجتماعی ندای تفرش ،مدیری که حدود 12سال در تفرش است و 7سال در این سمت بوده و خدماتی را در عرصه بهداشت و درمان به شهروندان ارائه کرده است .

آخرین شنیده ها حاکی از آن است جمعی از اقشار فرهنگی و شهروندان با مراجعات حضوری و دسته جمعی و تلفنی از مسئولین شهرستان خواسته اند که این مدیر عوض نشود.

برخی از مسئولین که نخواستند نامشان ذکر شود در مصاحبه با خبرنگار ما گفتند: علاوه بر وجود مخالفین جهت جابجایی این مدیر ، افرادی هم طی تماسهای تلفنی خواستار این جابجایی شده اند.

چاپ این صفحه /http://tafreshcitynews.loxblog.com/post/971/نماینده مردم تفرش در مجلس خبر داد ارتقای نمایندگی سازمان میراث فرهنگی به "اداره" در شهرستان تفرش.htm">

تاريخ : برچسب:, | 11:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی از ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان تفرش به اداره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، عباس صلاحی در مراسم افتتاح مجتمع اقامتی یاس سفید تفرش، با اشاره به تغییر نمایندگی به اداره میراث فرهنگی در این شهرستان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده به زودی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تفرش به صورت رسمی راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: پیش از این دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان فعالیت داشت که امید می‌رود با راه‌اندازی این اداره شاهد معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در این شهرستان باشیم.

صلاحی تصریح کرد: صنعت گردشگری قابلیت کلیدی شهرستان تفرش است و شهرستان تفرش با برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی ویژه، طبیعت بکر، محیط زیبا، ویژگی‌های خاص اقلیمی، داشتن مفاخر و دانشمندان، آثار تاریخی فراوان و جاذبه‌های گردشگری متنوع از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه جذب گردشگر برخودار است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به تنوع زیست محیطی و موقعیت ویژه شهرستان گفت: این شهرستان با برخورداری از آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های تاریخی استعداد تبدیل شدن به‌ یکی از قطب‌های گردشگری کشور را دارا است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: گردشگری هم ارزش افزوده و هم اشتغال‌زایی بالایی دارد که باید این امر در اولویت‌های نخست استان قرار گیرد.

صلاحی با اشاره به اهمیت نقش گردشکری بر توسعه پایدار گفت: در عصر حاضر، گردشگری و اقتصاد گردشگری در حال تبدیل شدن به یکی از سریع ترین صنایع رو به رشد جهان، ابزاری برای ایجاد درآمد ملی، از اصلی ترین ارکان اقتصادی جهان و نیز از مفاهیم، اشکال و ارکان توسعه پایدار قلمداد می شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی گردشگری اشکال مختلفی دارد که با هدف توسعه پایدار جوامع در نواحی شهری و روستایی و به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و یکی از مهم ترین مشاغل مدرن ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: گردشگری، موتور محرکه اصلی در زمینه بهبود و رشد اقتصادی جوامع محسوب می شود و گردشگری با ایجاد فرصتی راهبردی سبب تنوع اقتصاد محلی شده و با ایجاد فرصت های شغلی مولد مبتنی بر قابلیت های موجود، سبب افزایش سطح رفاه ، استاندارهای زندگی، درآمد و امنیت در این جوامع می شود.

صلاحی افزود: بنابراین می توان گفت که یکی از بهترین راه های توسعه جوامع شهری و روستایی در حوزه مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و رسیدن به عدالت اجتماعی و جغرافیایی، توجه هر چه بیشتر مسئولان و مردم به توسعه و گسترش گردشگری است، زیرا در نهایت به توسعه ی پایدار می انجامد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,خبرتفرش,ندای تفرش,تفرش, | 17:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

در مراسمی با حضور نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی مجتمع یاس سفید شهرستان تفرش افتتاح شد

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز و در مراسمی با حضور عباس صلاحی نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، فرماندار تفرش و جمعی از مسئولان محلی مجتمع اقامتی یاس سفید افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش این مجتمع در زمینی به مساحت 600 متر زیربنا در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان احداث و راه‌اندازی شده است.

در هر طبقه این مجتمع 6 سوئیت ایجاد شده است، مجتمع یاس سفید همچنین دارای یک طبقه رستوران است که با بهره‌برداری از آن برای چهار نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل شده است.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل میراث فرهنگی استان بعد از افتتاح این مجتمع از مسجد 6 ناو، آب انبار، هتل پردیسان و دیگر جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این شهرستان بازدید کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,مجتمع یاس سفید, | 13:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم  تفرش ، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت:اعتبار سال جاری شهرستان آشتیان به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند هزینه خواهد شد.

 

ˈ

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ،عباس صلاحیˈ روز شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان آشتیان افزود: اعتبار سال جاری شهرستان آشتیان با کاهش 30 درصدی روبرواست.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق مسوولان شهرستان و با همکاری آنان بتوان از این میزان اعتبار نیز به نحو احسن استفاده کرد.

نماینده مردم  تفرش ، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تکمیل پروژه های نیمه تمام را از اولویت های بودجه بندی شهرستان دانست و اظهار کرد: خواست مردم شهرستان نیز رسیدگی به پروژه های نیمه تمام است.

وی، اصلاح نقاط حادثه خیز محور های مواصلاتی شهرستان را امری مهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی صحیح و اصلاح جاده ها از بروز خطرات جدی برای مردم و مسافران عبوری جلوگیری شود.

دکتر صلاحی در ادامه از ارتقاء سطح کیفی کتابخانه های شهرستان آشتیان خبر داد و افزود: با توجه به عالم پرور بودن شهرستان و متدین بودن مردم، انتظار از کتابخانه های آشتیان بسیار زیاد است و باید با تجهیز آنها گام خوبی در زمینه فرهنگ در این شهرستان برداشته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تلاش های صورت گرفته،مبلغی برای تکمیل مجتمع فرهنگی سید جلال الدین آشتیانی این شهرستان اختصاص داده می شود که تا پایان سال جاری از این مرکز بهره برداری شود.

فرماندار آشتیان نیز در این نشست رقم اعتبارات این شهرستان در سال 93 را 18 میلیارد ریال عنوان کرد که 2.1 درصد اعتبارات استان مرکزی است.

ˈمحمود حسنیˈ افزود: با توجه به نام گذاری امسال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، بیشتر این اعتبار به پروژه های اقتصادی و فرهنگی اختصاص داده شد.

فرماندار آشتیان ادامه داد: تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله مجتمع فرهنگی علامه آشتیانی، مرکز دارالقرآن کریم و دیگر مراکز فرهنگی شهرستان از اولویت ویژه ای برخوردارند.

وی اظهار کرد: این بودجه در بخش های بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، کشاورزی و منابع طبیعی، شهرک های صنعتی، حمل و نقل و راه، شهرداری و بهبود عبور و مرور، اجرای طرح های هادی روستایی و تکمیل پارک میرزا حسن آشتیانی اختصاص می یابد.

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش, نماینده تفرش,تفرش,تفرش, | 17:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

زکات

 مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش گفت: مردم شهرستان تفرش سال گذشته بیش از بر یک میلیارد و۵۹۰میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، قاسم مقدم ظهر امروز در جلسه شورای زکات تفرش اظهار کرد: پرداخت زکات سبب نزول برکات و نعمات خداوند شده و انسان را از گناه دور می کند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش در راستای حمایت از محرومان علاوه بر استفاده از اعتبارات دولتی از کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی به خصوص از زکات بهره‌مند می‌شود.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش تصریح کرد: استفاده از تمامی ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرستان در راستای تبیین این امر واجب ضروری است و با حمایت و همکاری دیگر ادارات امکانپذیر است. 

مقدم با اشاره به اهمیت تبلیغات در این راستا گفت: تبلیغات گسترده در مساجد و در میان مردم می‌تواند گامی اساسی در جهت فرهنگ سازی پرداخت زکات در مناطق مختلف شهرستان تفرش باشد.

وی افزود: پرداخت زکات تطهیر کردن مال انسان است و تفاوت آن با مالیات این است که مالیات برای زندگی ظاهری و دنیا پرداخت می‌شود اما زکات برای دین و آخرت انسان و برای گرفتن دست مستمندان و نیازمندان پرداخت می‌شود.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش با اشاره به موضوع معافیت‌های مالیاتی در خصوص پرداخت کنندگان زکات در شهرستان گفت: آگاهی مردم از منفعت پرداخت زکات، افزایش اقبال مردم برای ادای این فریضه الهی را به همراه دارد.

مقدم تصریح کرد: فقر زدائی و احیای سنت‌های حسنه از جمله اموری است که کمیته امداد از ابتدای تأسیس به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به دنبال آن بوده است.

وی افزود: اگر فرهنگ پرداخت زکات در کشور نهادینه شود کشور به سمت رونق اقتصادی گام بر داشته و افراد کم بضاعت در جامعه کم تر دیده می‌شوند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش تصریح کرد: باید از تجربیات و نتایج کار اشخاصی که زکات مال خود را پرداخت کرده‌اند استفاده کرد و آن را به دیگران انتقال داد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,زکات,کمیته امداد تفرش,, | 15:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

در حاشیه بازدید معاون عمرانی دانشگاه آزاد از دانشگاه آزاد تفرش ۸ خرداد دانشجویان این واحد دانشگاهی با امضای طوماری حمایت خود را از مدیر این واحد اعلام کردند.

 

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش دکتر حسن صابری -رئیس  دانشگاه آزاد تفرش طی جلسه ای در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در تهران رکنار و دکتر شفیعی نژاد که یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاهی در ساوه است به این مقام منتصب می شود.

نماینده مردم تفرش ، فراهان ، آشتیان نیز در گفتگو با خبرنگار ندای تفرش در این رابطه تصریح کرد : این برکناری ها بازی سیاسی است و صرفاً به خاطر عملکرد نا مطلوب نیست .

به نقل از ندای تفرش در رابطه با برکناری صابری همچنین یکی از مسئولین گفت : دکتر صابری به خاطر اجرای عدالت ،عدم قبول خواسته های نامعقول و مخالفت با استخدام های نامعقول منطقه  ،اجرای قوانین که به ضرر برخی ها بود،مقابله در برابر پرداخت های نامعقول ،عدم ریخت و پاشهای اضافه ای که قبل از ایشان بوده و در زمان تصدی دکتر صابری این مقوله کمرنگ شد، برکنار شد.

 بنا بر این گزارش دو روز بعد از اعلام برکناری این مسئول، " حسن صابری" رییس دانشگاه آزاد تفرش در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش گفت : طی تماس تلفنی که از دبیر منطقه ۵دانشگاه آزاد اسلامی شده است برکناری ام  لغو شده و تا پایان حکم سرپرستی ام یعنی پایان تیرماه در این سمت هستم .

 

 شایان ذکر است دیدار محسن هاشمی از پروژه های عمرانی دانشگاه  های آزاد استان بدون حضور مسئولین استانی و حتی شهرستانی در شهرستان ها صورت گرفت.

همچنین در دیدار در دانشگاه آزاد تفرش نیز به جای مطرح شدن مشکلات دانشگاه،با اصرار مسئولین این واحد سکوت جای تمام سئوال و جواب ها را گرفت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:14 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم  تفرش ، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش مجلس شورای اسلامی در ضمانت اجرایی قوانین در جامعه باید پررنگ شود.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ایرنا، ˈعباس صلاحیˈ عصر روز پنج شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در اراک برگزار شد، افزود: نقش مجلس تنها تصویب قانون نیست بلکه نظارت بر اجرای موثر آن در جامعه و بهره مندی مناسب مردم از آن نیز اهمیت ویژه دارد که تشکیل گروه های تفحص در مجلس راهبری مناسب در این بخش کارساز بوده است.

وی اظهار کرد: مشی و هدف نمایندگان مجلس در مساله شناسی کشور بر حمایت از تولید داخل قرار گرفته و کمیته های تخصصی در تدوین دستورالعمل های کاربردی حوزه دولتی و خصوصی و حذف قوانین دست و پاگیر تولید نشان از حساسیت این رکن پایه ای نظام دارد.

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای موثر اصل 44 قانون اساسی در خصوصی سازی اگر در سایه تدبیر و برنامه و با نظارت دقیق انجام شود دریچه ای به سوی رونق اقتصادی است و باید در اقدام هماهنگی بین مجلس و دولت راهکارهای اجرای مناسب آن طراحی و بازتعریف شود.

صلاحی اظهار کرد: مهمترین معضل شهرستانهای فراهان، تفرش و آشتیان بحران کم آبی است و این معضل در بخش کشاورزی حادتر است و بایستی با نگاهی ویژه برای جبران آسیب های آن چاره اندیشی شود.

وی ساماندهی محورهای ارتباطی با نگاه خاص به طرحهای ملی نیمه تمام و توازن در توزیع اعتبارات شهرستانی را از نیازهای جدی حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در کنگره بین المللی چشمه آفتاب - بزرگداشت پدر امام ( ره ) به استان مرکزی سفر کرده است.

آشتیان، تفرش و فراهان به ترتیب 85، 95 و 49 کیلومتر با اراک - مرکز استان مرکزی- فاصله دارند.

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد

معاون عمرانی سازمان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اتمام طرح های نیمه تمام در واحدهای دانشگاهی مهمترین اولویت دانشگاه آزاد است.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، محسن هاشمی در آئین افتتاح یک طرح خدماتی در دانشگاه آزاد تفرش با اشاره به موقعیت دانشگاه آزاد تفرش اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تفرش با موقعیت جغرافیایی مناسب و دراختیار داشتن 22هکتار فضا از مهمترین واحدهای دانشگاهی در استان مرکزی است.

وی افزود: در چهارچوب سیاستهای واحد عمرانی دانشگاه آزاد بازدید دوره ای از واحدهای دانشگاهی در استان ها از دیروز در استان مرکزی بازدید از 10 واحد انجام شده و واحد آشتیان و ساوه مقصد نهایی این بازدیدها در استان مرکزی است.

معاون عمرانی سازمان دانشگاه آزاد تصریح کرد: بیش از یک میلیون و 600هزار متر مربع پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد در قالب سلف سرویس ، آموزشی ، خوابگاه ، محوطه سازی،  آمفی تاتر ، مسجد ،ورزشی در حال ساخت است و به دلیل تورمی که در دوسال اخیر بوده و قیمتهای پروژه ها اغلب ثابت بوده ،دچار مشکل شده و متوقف شده است.

وی بر اتمام طرح های نیمه تمام تاکید کرد و گفت: تسویه حساب با پیمانکاران و درنظر گرفتن اعتبار برای طرح ها از مهمترین راهکارهای اتمام طرح هایی است که 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

هاشمی تصریح کرد: دومین اولویت دانشگاه آزاد تجمیع واحدهایی است که ساختمان پراکنده دارند و بیش از 53 واحد پراکنده در تهران است که با درنظر گرفتن اعتیار در یک مکان تجمیع می شوند.

وی افزود: اعتبار تجمیع واحدها بسیار بالاست که با تصویب هیئت امنا دانشگاه آزاد از اموال دانشگاه و زمین ها و امکاناتی که در اختیار خود دانشگاه است به نقدینگی تبدیل و مورد استفاده قرار می گیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فریب زنان سالخورده از سوی مرد شیطان صفت
این دو مردشیاد از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی دستگیر شدند.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از جام جم، دو مرد که با فریب زنان سالخورده، طلاهای آنها را سرقت می‌کردند، از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: روزهای پایانی اردیبهشت، زن سالخورده ای با حضور در پلیس آگاهی با ارائه شکایتی عنوان کرد، هنگام بازگشت به خانه دو مرد در حالی که مقداری لباس در دست داشتند، ادعا کردند در یک موسسه خیریه فعالیت دارند و در جستجوی افراد نیازمند هستند تا این لباس ها را به آنها هدیه دهند.

شاکی افزود: اعتمادم به این دو نفر جلب شد و نشانی خانه فرد مستمند را به آنها دادم. در همین موقع یکی از آنها با دیدن طلاهایم خواست آن را ببیند تا مانند آن را برای همسرش خریداری کند که طلاهایم را به او دادم و دقایقی بعد آن مرد، طلاها را درون نایلونی گذاشت و به من داد و سپس هر دو از محل دور شدند. پس از بررسی طلا ها متوجه شدم انگشتر قیمتی ام سرقت شده است.

سرگرد سیروس دالوند افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد تا این که زنان سالخورده دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و اعلام شکایت هایی عنوان کردند در دام دو مرد سارق گرفتار شده و به شیوه ای مشابه طلاهایشان سرقت شده است.

وی یادآور شد: تحقیقات پلیس برای دستگیری دو خیر قلابی ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران متوجه دو مرد شدند که با سد کردن راه یک زن سالخورده در حال گفت وگو با وی هستند و چند دست لباس را به وی نشان می دهند. ماموران متوجه شدند مشخصات این دو مرد با همان افرادی که در تعقیبشان هستند، مطابقت دارد. با دستگیری هر دو متهم در بازرسی از خودروی آنها مقادیری از طلاهای سرقتی و چند دست لباس کهنه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اظهارات متناقضی را بیان و ادعا کردند از زن سالخورده فقط نشانی خانه فرد مستمندی را می خواستند تا لباس ها را به وی دهند و قصد سرقت نداشته اند.

در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران مالباختگان را به پلیس آگاهی احضار کردند و آنها در مواجهه حضوری با دو متهم آنها را به عنوان سارقان طلاهایشان معرفی کردند. دالوند خاطرنشان کرد: با مشخص شدن هویت سارقان، آنها دوباره بازجویی شدند و این بار اعتراف کردند با جعل عنوان افراد خیر، زنان سالخورده را فریب داده، طلا هایشان را سرقت می کرده اند و با این روش در شهر های استان مرکزی از جمله اراک، خمین، آشتیان و نیز استان یزد مرتکب سرقت شده و تاکنون 25 زن سالخورده را به دام انداخته اند.
فرمانده انتظامی شهرستان تفرش با توصیه به مردم بویژه افراد سالخورده از آنها خواست فریب افرادی را که با جعل عنوان خود را خیر معرفی می کنند نخورند و طلاهایشان را در اختیار آنها قرار ندهند. چنانچه با این گونه افراد روبه رو شده و به رفتار آنها ظنین شدند، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که در دام سارقان گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از آنها در پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی حضور یابند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سلیمی هلال احمر مرکزی

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: از اولویت های جمعیت هلال احمر در استان مرکزی توسعه و ارتقاء آموزش های تخصصی به منظور کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم از تفرش، مرتضی سلیمی بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پایگاه امداد گردنه گیان تفرش که با حضور رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور و نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس برگزار شداظهار کرد: طرح های بهره برداری شده در تفرش شامل انبار امدادی با زیربنای 1200 متر مربع و با اعتبار پنج میلیارد و 500 میلیون ریال و امداد سرای هلال احمر شهرستان تفرش به ظرفیت 20 نفر و با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال است که ساخت و تجهیز آنها در مدت زمان 9 ماه انجام شده است.

وی افزود: مایحتاج ضروری انبار امدادی هلال احمر تفرش در 22 قلم با 25 میلیارد ریال اعتبار و با هدف تامین نیازهای فوری حادثه دیدگان احتمالی حوادث تامین شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: عملیات اجرائی 2طرح عمرانی شامل مرکز فیزیوتراپی و پایگاه امداد جاده ای گردنه گیان تفرش نیز آغاز شده که اعتبار نخست ساخت آن 5میلیارد ریال است.

سلیمی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان تفرش گفت: تفرش دارای ظرفیت های خوبی در امداد و نجات و جوانان بوده و باید این ظرفیت خوب را تقویت کرد. 

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر وظیفه خطیر و نقش آفرینی را در صحنه‌های بین ‌المللی دارد که محدود به یک کشور نمی‌شود و هر کجا حوادثی طبیعی یا غیر طبیعی اتفاق می‌افتد پیشگامان حضور در صحنه امدادگران هلال‌احمر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: حضور به موقع مسئولان و امدادگران در صحنه حوادث التیامی دردهای خانواده‌ها و افراد حادثه‌دیده است که  اگر با فعالیت و تلاش همراه باشد دارای ارزش است پس باید بکوشیم تا ضمن حضور به موقع در صحنه و استفاده از ظرفیت‌ها، خسارت‌ها و ضرر و زیان هر حادثه را کاهش دهیم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

اردلان راد/ فرماندار تفرش

 فرماندار تفرش گفت: اعتبار عمرانی امسال شهرستان تفرش ۳۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، بهروز اردلان راد در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان تفرش اظهار کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای این شهرستان در مقایسه با سال گذشته30درصد کاهش داشته و این مختص به شهر تفرش نیست و کل اعتبار ابلاغی دولت و مصوبه مجلس در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرائی تفرش باید در سایه تدبیر، برنامه ریزی و اولویت گذاری بر اقدامات و طرح ها از این اعتبارات نهایت بهره وری را حاصل کنند.

فرماندار تفرش تصریح کرد: اولویت امسال در حوزه عمرانی بر تکمیل طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا است و مدیران دستگاه های اجرائی باید از آغاز طرح های جدید و دیربازده بپرهیزند.

اردلان راد با اشاره به پروه های اولویت دار تفرش گفت: تکمیل استخر تفرش، پروژه های آبرسانی روستایی، راهسازی و تکمیل عملیات اجرائی مصلی تفرش از اولویت های مهم در تخصیص اعتبارات عمرانی است.

وی افزود: ایجاد فرصت شغلی به میزان تسهیلات بانکی و پرداخت آنها در زمان مقرر شده و شرایط مناسب وابسته است که اگر شرایط مهیا شود، به طور قطع وضعیت کسب و کار شهرستان بهبود می یابد.

فرماندار تفرش با تأکید بر اینکه تلاش و اولویت کشور اشتغا‌ل‌زایی است، گفت: در صورتی که کارخانه‌های موجود در شهرستان ظرفیت خود را افزایش دهند و سرمایه‌گذاری‌های کوچک و بزرگ تأمین شود به طور قطع علاوه بر سهمیه تعیین شده امکان ایجاد شغل‌های بیشتر و فراتر عمل کردن موجود است.

اردلان راد تصریح کرد: ایجاد اشتغال در کشور و شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش ما نیز بر همین امور تمرکز دارد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,فرماندار تفرش, | 18:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از وجود بیش از 2 میلیون جوان در نوبت دریافت وام ازدواج به دستور دولت به بانک مرکزی برای تامین تسهیلات ازدواج اشاره کرد و گفت: نباید این دستور از سوی دولت و دستگاه‌های مسئول در حد شعار باقی بماند.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از وجود بیش از 2 میلیون جوان در نوبت دریافت وام ازدواج و یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تسهیل در امر ازدواج، گفت: متاسفانه مسئولان تاکنون کمتر حمایتی از جوانان برای ازدواج داشته‌اند.

نماینده مردم شریف تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس نهم شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کمک به تسهیل ازدواج جوانان نیازمند اقدامات عملی و به دور از شعار است، افزود: نباید حمایت از ازدواج قشر جوان به دستور و حرف های بدون عمل خلاصه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه مجلس به جد پیگیر تسهیل ازدواج جوانان و همچنین وصول تسهیلات آن از سوی دولت است، تصریح کرد:‌ کاهش آمار ازدواج و بی‌انگیزه شدن جوانان به این مهم از معضلاتی است که باید هر چه سریع‌تر درمان شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه از سال 90 تاکنون بسیاری از بانک‌ها در بخش تسهیلات برای ازدواج افزایش سپرده‌ای نداشته‌اند، افزود: دولت باید امور مربوط به جوانان را جدی گرفته و با تزریق اعتبارات کارآمد افزایش ازدواج را تشویق کند.

صلاحی با تاکید بر اینکه تنها سیاست تشویقی دولت برای ازدواج جوانان اعطای وام و تسهیلات بوده است، تصریح کرد: ادامه روند کنونی و بی‌توجهی به ارایه تسهیلات ازدواج به بی‌انگیزه شدن جوانان برای ازدواج منجر می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اعطای وام‌ها با سودهای کلان، گفت: بی‌شک جوانی که در آغاز راه زندگی قرار گرفته نمی‌توان با دریافت وام‌های کذایی که سودهای بسیاری را طلب می‌کند به امورات زندگی بپردازد از این رو دولت باید بسته‌های حمایتی خود را در قالب وام ازدواج گسترش دهد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کولیوند

 همزمان با سفر رئیس سازمان امداد و نجات کشور به تفرش ۴ پروژه هلال احمر این شهرستان شامل پروژه‌های کلنگ‌زنی احداث ساختمان فیزیوتراپی، افتتاح انبار امدادی، مرکز کنترل عملیات و یک پایگاه جاده‌ای اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،مجید حسین جمال در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به پروژه های مورد افتتاح در تفرش اظهار کرد:  انبار امدادی جمعیت هلال احمر با مساحت یک هزار و200متر مربع از جمله پروژه هایی است که روز چهارشنبه با حضور پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات کشور افتتاح می شود.

وی اعتبار ساخت و تجهیز این انبار امدادی را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این انبار به 22 قلم کالای درمان اضطراری مجهز شده و آماده سرویس‌دهی به حوادث است.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش تصریح کرد: افتتاح امدادسرا و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات،کلنگ زنی مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی و کلنگ زنی پایگاه جاده ای گیان تفرش از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر تفرش در سفر رئیس سازمان امداد و نجات به این شهرستان است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش از کلنگ‌زنی پروژه احداث ساختمان فیزیوتراپی این جمعیت به مناسبت عید سعید مبعث خبر داد و گفت: این پروژه فردا و با حضور مسئولان کشوری و استانی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین به همین مناسبت مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امدادی در تفرش راه‌اندازی می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:54 | نویسنده : میثم اله وردی |