خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:


بناهای تاریخی با قابلیت استان مرکزی با هدف معرفی و احیا رشته‌های بومی و مزیت‌دار میزبان بازارچه‌های صنایع دستی می‌شوند.
 
رضوانی با بیان مطلب فوق افزود: هم اکنون چهاربازارچه صنایع دستی در بناهای تاریخی قلعه سالار محتشم خمین، سرای مهر اراک، حمام عرش محلات و آب انبار بلور تفرش دایر است.
 
وی ادامه داد: خانه تاریخی میر شکرایی شهرستان تفرش نیز از جمله بناهایی است که با پایان عملیات مرمت و بازسازی میزبان بازارچه صنایع دستی می‌شود.
 
سرپرست میراث فرهنگی مرکزی افزود: استقرار بازارچه‌های صنایع دستی در بناهای تاریخی نیازمند انجام عملیات مرمت و بازسازی این بناها است.
 
رضوانی با بیان این که اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی موظف به شناسایی بناهای تاریخی دارای قابلیت است گفت: این بناها با هدف ایجاد بازارچه، کارگاه‌های صنایع دستی و معرفی آن‌ها به سازمان میراث فرهنگی کشور شناسایی می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: مینا، گلیم برجسته، سفال، منبت و معرق از جمله رشته‌های فعال در بازارچه‌های صنایع دستی استان به شمار می‌آیند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش از فعالیت 49 هیئت ورزشی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 49 هیئت ورزشی در تفرش فعالیت دارد

نائب‌علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از این تعداد 30 هیئت در بخش آقایان و 19 هیئت در بخش بانوان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: رشته‌های شنا، ژیمناستیک، دو و میدانی، وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، کشتی، والیبال، فوتسال، اسکیت، بدمینتون و هندبال از رشته‌های اولویت‌دار و مورد علاقه جوانان چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان در این شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش با اشاره به محدودیت‌ها و تنگناهای تفرش در بخش ورزش بیان داشت: کمبود لوازم و تجهیزات ورزش، کمبود منابع مالی به منظور تقویت هیئت‌های ورزشی در راستای ارتقاء سطح ورزش همگانی و قهرمانی، عدم رغبت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در بخش ورزش، کمبود نیروی انسانی کافی از نظر کمی و کیفی، نبود امکانات رفاهی ورزشی، عدم استقبال جوانان از اماکن ورزشی به دلیل محرومیت مالی، کمبود فضاهای تخصصی ورزشی و... از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در ورزش است.

به گفته وی در حال حاضر سرانه فضای ورزشی این شهرستان یک متر و 61 سانتی‌متر است که 48 سانتی‌متر آن سرپوشیده و یک متر و 13 سانتی‌متر روباز است.

اکبری در ادامه از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های جام نوروز خبر داد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان استان مرکزی لیست قطعی و نهایی جبهه متحد اصولگرایان برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برخی از شهرهای استان مرکزی را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: لیست نهایی جبهه متحد اصولگرایان در برخی از شهرهای استان مرکزی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الله شایان‌پور‌ بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جبهه متحد اصولگرایان استان مرکزی بعد از هفت ماه تلاش و پیگیری و برگزاری جلسات مکرر در جلسه شب گذشته نفرات مورد حمایت خود را برای انتخاب در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شناخت.

وی تصریح کرد: صلاحیت افراد مورد تایید در این جبهه در موارد مختلف بررسی شده و اصلح‌تر بودن آنان نسبت به سایر افراد که احترام خاصی برای آنها قائل هستیم، مورد تایید قرار گرفته است.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان استان مرکزی با بیان اینکه جبهه متحد اصولگرایان استان به دنبال این امر بود تا نامزدهای اصولگرایان در این رابطه به اجماع رسیده و از بین خود فردی را انتخاب کنند، بیان کرد: متاسفانه خود اصولگرایان در این زمینه به نتیجه مشخصی نرسیدند و بر این اساس انتخاب بهترین گزینه بر اساس نظرسنجی و بررسی صلاحیت و معیارهای مورد تایید مقام معظم رهبری از جمله مومن، متخصص و متعهد بودن صورت گرفت.

شایان‌پور ادامه داد: از آنجا که قدرت مجلس از مردم است و مردم بخشی از قدرت خود را به نمایندگان تفویض می‌کنند، می‌طلبد مردم در انتخاب شایسته‌ترین افراد نهایت دقت را داشته باشند.

وی با اشاره به اسامی نامزدهای مورد حمایت این جبهه اظهار داشت: در حوزه انتخابیه اراک و کمیجان از بین آقایان عباس رجایی، ابوالفضل فخرالسلام، مجتبی صالحی، بشیر روشنی، محمدحسن آصفری و سید احمد لطفی، آقایان عباس رجایی و ابوالفضل فخرالسلام به عنوان نامزدهای مورد حمایت این جبهه شناخته شدند.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان استان مرکزی افزود: در حوزه دلیجان و محلات حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، در حوزه شهرستان خمین نیز محمدابراهیم رضایی به عنوان نفرات مورد حمایت جبهه اصولگرایان انتخاب شدند.

شایان‌پور گفت: جبهه متحد اصولگرایان هنوز در حوزه‌های انتخابیه شازند، تفرش و آشتیان، ساوه و زرندیه به اجماع نرسیده است و انتظار می‌رود تا اول اسفند ماه اسامی نفراتی که در لیست این جبهه قرار خواهند گرفت، اعلام شود.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان استان مرکزی افزود: در حال حاضر اختلاف نظر قابل توجهی بین جریان‌های اصولگرایی در استان وجود ندارد و تنها اختلاف سلیقه است که اختلاف سلیقه برای رشد و پیشرفت هر مجموعه‌ای لازم است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از کشف‌ کتیبه‌ای تقلبی در شهرستان محلات خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف کتیبه‌ تقلبی ‌‌در شهرستان محلات

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، مجتبی رضوانی با اشاره به اینکه تقلبی بودن این شی را به سختی می‌توان تشخیص داد، گفت: پس از بررسی‌ها و مطالعاتی که ‌توسط چندین متخصص آثار تاریخی‌ بر روی این کتیبه انجام شد،‌ ‌اصل نبودن آن به اثبات رسید.

وی با اشاره به این که مکان دقیق نگهداری اصل این اثر تاکنون شناسایی نشده است،‌ اظهار داشت: این کتیبه دارای دو جلد سنگی است که به طرز ماهرانه‌ای روی آن حکاکی انجام شده و درون این سنگ‌ها یک لوح چرمی به خط میخی وجود دارد که به شیوه آثار پیش از اسلام جعل شده است.

رضوانی با بیان این موضوع که علاوه بر اثر یاد شده، اشیایی نظیر شیر بالدار، مجسمه‌ حیواناتی با سر انسان، ظروف مورد استفاده روزمره و تعداد زیادی اشیای ‌‌حلبی‌‌ با روکش لعابی نیز کشف شده‌ است، اضافه کرد: آثار یاد شده به طور قطع جعلی‌اند و در صورت اصل بودن اداره ‌کل میراث فرهنگی این آثار را به موزه منتقل می‌کرد و در معرض نمایش عموم قرار می‌داد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به شیوع‌ تخلفاتی نظیر فروش اشیای جعلی به افراد غیر کارشناس در استان‌ اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنیم در ‌برخورد با این مسائل محتاط‌ باشند و در صورت مشاهده هرگونه موردی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و دستگاه‌های امنیتی را مطلع کنند.

رضوانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بناهای تاریخی با قابلیت استان مرکزی با هدف معرفی و احیا رشته‌های بومی و مزیت‌دار میزبان بازارچه‌های صنایع دستی می‌شوند، گفت: هم‌اکنون چهار بازارچه صنایع دستی در بناهای تاریخی قلعه سالار محتشم خمین، سرای مهر اراک، حمام عرش محلات و آب انبار بلور تفرش دایر است.

وی ادامه داد: خانه تاریخی میرشکرایی شهرستان تفرش نیز از جمله بناهایی است که با پایان عملیات مرمت و بازسازی میزبان بازارچه صنایع دستی می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: استقرار بازارچه‌های صنایع دستی در بناهای تاریخی نیازمند انجام عملیات مرمت و بازسازی این بناهاست.

رضوانی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی موظف به شناسایی بناهای تاریخی دارای قابلیت است، گفت: این بناها با هدف ایجاد بازارچه، کارگاه‌های صنایع دستی و معرفی آنها به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شناسایی می‌شوند.

به گفته وی مینا، گلیم برجسته، سفال، منبت و معرق از جمله رشته‌های فعال در بازارچه‌های صنایع دستی استان به شمار می‌آیند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- نمایشگاه تخصصی مبلمان ، لوستر و دكوراسیون داخلی شامگاه دوشنبه در سالن ورزشی دبیرستان دكتر خشایار شهرستان تفرش گشایش یافت.

1390/11/26 - 09:39

مجری برگزاری این نمایشگاه گفت:در این نمایشگاه بیش از 120 تولید كننده مبلمان و دكوراسیون محصولات خود را در 78 غرفه عرضه كرده اند.

' میثم كربلایی' در گفت وگو با ایرنا افزود: تولید كنندگان در این نمایشگاه با در نظر گرفتن شاخص های كیفی، مرغوبیت جنس، تنوع و قیمت مناسب انتخاب شده اند.

وی گفت:عرضه مستقیم مبلمان ، لوستر و دكوراسیون داخلی با قیمت و كیفیت مناسب، صرفه جویی در وقت وهزینه مردم و كاهش مصرف انرژی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

نمایشگاه تخصصی مبلمان، لوستر و دكوراسیون داخلی محصولات خود را به مدت یك هفته عصرها از ساعت 15 لغایت 22 با 40 درصد تخفیف عرضه می كند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مجموعه مستند 'طلوع مریخ' كه گرانترین مجموعه علمی تلویزیونی در جهان محسوب می شود در 6 قسمت 40 دقیقه ای هر شب از شبكه مستند سیما پخش می شود.

1390/11/26 - 07:54

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبكه آموزش سیما،این مجموعه كه به عنوان گرانترین مجموعه علمی تلویزیونی تا سال 2006 شناخته شده است درباره سیاره مریخ ، انگیزه تحقیقات درباره آن و همچنین نتایج جذاب آخرین یافته ها در این زمینه است.

از نكات جذاب این مجموعه كه ساعت 20 و 45 دقیقه پخش می شود می توان به حضور جیمز گاردین دانشمند برجسته نجوم در بخش هایی از این برنامه اشاره كرد.

 

** 'محمدعلی بهمنی' از شاعران مطرح كشور در برنامه زنده ' رادیو هفت' شبكه آموزش سیما حضور می یابد و از دنیای شعر و شاعری سخن می گوید.

این گفت و گو در قالب مصاحبه در 6 قسمت آماده شده و هر شب قسمت هایی از این گفت و گو با اجرای منصور ضابطیان به روی آنتن می رود.

 

** مستند پرتره 'جغرافیاس عشق' ساخته منوچهر مشیری و منتخب اولین جشنواره هنری ایران 1404، امشب در برنامه 'شبهای مستند' از شبكه مستند سیما پخش و سپس با حضور كارشناسان نقد می شود.

این مستند كه از مجموعه فرزانگان ایران است، روایتگر زندگی عباس سحاب ، پدر كارتوگرافی ایران در سال های آخر حیات است . در این مستند 23 دقیقه ای روایتی خطی از یك روز كامل از زندگی این استاد در خانه ، محل كار و سپس سفری كوتاه به زادگاهش تفرش ، به تصویر كشیده می شود.

 

** مجموعه مستند 'در ركاب نگین فیروزه ای' ساخته داریوش یاری در هفت قسمت سی دقیقه ای هر روز ساعت 17 از شبكه مستند سیما پخش می شود.

این مجموعه قصد دارد تاثیر اجتماعی و فرهنگی حضور اماكن مقدس همچون مسجد، كتابخانه، مدارس علمیه را در شهرها بررسی كند ضمن آن كه این نقش را در شكل گیری بازارها و مكان های تاریخی و تفریحی مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

** ' نشانه ' بخش جدیدی از برنامه ' هدهد آنلاین' است كه به بررسی و تاثیرگذاری رسانه بر فضای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی می پردازد.

حمید رضا سیفی تهیه كننده برنامه' نشانه' گفت: این برنامه به بررسی و تاثیرگذاری یك رسانه برفضای انتخابات در بین شهروندان می پردازد كه مخاطب اصلی این برنامه قشر جوان جامعه است .

این برنامه در 17 قسمت 20 دقیقه ای برای شبكه تهران تهیه و تولید شده كه تاكنون 2 قسمت آن ساعت16 از گروه اجتماعی بر روی آنتن رفته است.

 

**مجموعه طنز 'طلاق در وقت اضافه' از روز سه شنبه - 25 بهمن- از شبكه تهران بازپخش می شود.

این مجموعه در زمان تولید 'پنهان و آشكار' نام داشت كه به دلیل مضمون و محتوای طنز تغییر نام داد. این سریال داستان اختلاف یك زوج را روایت می‌كند كه تلاش می‌كنند تا مناسبات تلخ زندگی‌شان را از دیگران پنهان كنند و در این میان موقعیت‌های طنز آمیزی بوجود می‌آید.

 

** 'ازدواج قسطی' عنوان برنامه روز سه شنبه برنامه 'چهل تكه' رادیو جوان است كه با حضور كارشناسان هزینه های سنگین ازدواج و پس لرزه های آن در زندگی زوجین را مورد بررسی قرار می دهد.

این برنامه ساعت 12 و 30 دقیقه از رادیو جوان پخش می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

دنیای اقتصاد – اراک – مجید نیک عهد: رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفرش از مهار 30 هزار مترمكعب روان آب‌هاي سطحي با ساخت بندخاكي در روستاي زرجين شهرستان تفرش خبر داد.

 
محمود عسگري گفت: با ساخت اين بندخاكي حدود 30 هزار متر مكعب روان آب سطحي كنترل شده كه اين آب‌ها جذب سفره‌هاي زيرزميني مي‌شود. وي ساخت بندهاي خاكي را با هدف جلوگيري از بروز فرسايش، ‌كنترل رسوب، پيشگيري از سيلاب، حفظ آب و تغذيه سفره‌هاي آب زيرزميني به منظور تقويت قنوات و چشمه‌سارها و جلوگيري از خطر سيل‌گيري مناطق پايين دست دانست.وی اعتبار هزينه شده براي اين بندخاكي را در روستاي زرجين 520 ميليون ريال از محل اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي عنوان كرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: بناهای تاریخی با قابلیت استان با هدف معرفی و زنده نگه داشتن رشته های بومی، میزبان بازارچه های صنایع دستی می شوند.

1390/11/26 - 07:54

'مجتبی رضوانی' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر چهار بازارچه صنایع دستی در بناهای تاریخی قلعه سالار محتشم خمین، سرای مهر اراك و حمام عرش محلات و آب انبار بلور تفرش دایر است.

وی ادامه داد: منزل تاریخی میر شكرایی شهرستان تفرش نیز از جمله بناهایی است كه با اتمام عملیات مرمت و بازسازی بنا، میزبان بازارچه صنایع دستی می شود.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی بیان كرد: استقرار بازارچه های صنایع دستی در بناهای تاریخی نیازمند انجام عملیات مرمت و بازسازی این بناها است.

رضوانی اضافه كرد: این اداره كل موظف به شناسایی بناهای تاریخی دارای قابلیت با هدف ایجاد بازارچه و یا كارگاه‌های صنایع دستی و معرفی آنها به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور شده است.

وی گفت: مینا كاری، گلیم برجسته، سفالگری، منبت، معرق و پخت سفال از جمله رشته های فعال در بازارچه های صنایع دستی استان است.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی افزود: در استان دو هزار بنا و تپه تاریخی وجود دارد كه از این تعداد 800 مورد در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:آب انبار,بلور, تفرش , هدهد تفرش, | 11:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: 22 بهمن روز تحقق هدف انبیاء خدا مبنی بر تشكیل حكومت الهی است و امام خمینی (ره) این مهم را از سال 42 با جدیت دنبال كرد.

1390/11/22 - 14:07

حجت الاسلام 'روح الله ولدبیگی' روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: تنها پیامبر اسلام(ص) توانست با انقلاب خود حكومت اسلامی تشكیل دهد و انقلاب اسلامی ایران نیز در همین راستا قرار دارد.

وی در مقایسه دوران حكومت حضرت محمد(ص) با رهبری امام راحل(ره) گفت: دست بر نداشتن مردم از آرمان های امام خمینی(ره) در مقایسه با سستی ملت دوران پیامبر اسلام(ص) نقطه بارز انقلاب ایران است.

امام جمعه تفرش خاطر نشان كرد: مردم ایران انسان هایی آگاه بوده و همواره پیرو ولایت فقیه هستند و این موضوع همواره موجب خشم دشمنان نظام و فتنه افكنی آنان شده است.

حجت الاسلام ولدبیگی اظهار كرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب هم اكنون ایران در موقعیت بدر است زیرا مردم با وحدتی كه دارند آماده پاسخگویی و عكس العمل مناسب مقابل هر گونه دسیسه را دارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- مركز ابر رایانه دانشگاه تفرش روز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی و با حضور استاندار مركزی به بهره برداری رسید.

1390/11/23 - 07:01

به گزراش ایرنا، استاندار استان مركزی در این مراسم گفت: بهره برداری از مركز ابر رایانه دانشگاه تفرش یك تحول اساسی در امر آموزش وپژوهش و تحقیقات علمی در سراسر دانشگاههای استان مركزی و كشور است.

' علی اكبر شعبانی فرد' با بیان این كه دانشگاه تفرش با ایجاد این مركز به جمع 10 دانشگاه برتر دارای سیستم ابررایانه كشور پیوسته است، افزود: پژوهشگران و دانشگاهیان كشور می توانند با توجه به این زیرساخت ایجاد شده در دانشگاه تفرش درتحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای نهضت تولید علم گام برداشته و برتری علمی جوانان و دانشمندان ایرانی به جهانیان ثابت نمایند.

وی تصریح كرد: هم اكنون تولید مقالات علمی در ایران نسبت به كشور تركیه افزایش یافته كه این امر سند افتخار كشور در حوزه علم و فن آوری، با توجه به تحریم های صورت گرفته از سوی كشورهای اروپاپی است.

شعبانی فرد افزود: ایجاد این مركز علاوه بر تحول در امر آموزش و پژوهش، بستر لازم برای خدمتگزاری صادقانه به مردم ایران و كشور های دیگر را فراهم می كند.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: این مركز تنها مركز پردازش های فوق سریع در استان مركزی و ابزار بسیار قدرتمند برای پیشرفت علمی استان با توجه به وجود صنایع بسیار مهم و مراكز متعدد دانشگاهی است.

دكتر 'احمد رضا ربانی' افزود: برای احداث و تجیهز این مركز،دو میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: ابر رایانه دانشگاه تفرش با 16 گیگابایت حافظه اصلی و 18 ترابایت حافظه ذخیره سازی می تواند حداكثر 3 میلیارد عمل را در ثانیه پردازش نماید.

وی، مهمترین هدف ایجاد این مركز در دانشگاه تفرش را توسعه تحقیقات در كشور دانست و اضافه كرد: این ابر رایانه با هسته پردازش با فركانس 3 گیگاهرتز و مجهز بودن به سیستم عامل لینوكس آماده پاسخ گویی به نیاز مراكز تحقیقاتی ، دانشگاهی و صنعتی استان و كشور در زمینه پردازش های سریع می باشد.

وی افزود : در حال حاضر دانشگاه‌های صنعتی امیركبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی شیراز، بین‌المللی قزوین، دانشگاه تهران، دانشگاه تفرش، علم و صنعت تهران، دانشگاه شاهد و پژوهشگاه هوافضا به این سیستم مجهز هستند.

به همین مناسبت با حضور استاندار مركزی عملیات احداث سالن آمفی تئاتر 650 نفره دانشگاه تفرش در زمینی به مساحت هزار و 800 متر مربع و خانه بهداشت دانشگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع آغاز شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرماندار تفرش گفت: سه طرح عمرانی روز پنج شنبه همزمان با نهمین روز از دهه مباركه فجر با حضور استاندار استان مركزی دراین شهرستان به بهره برداری رسید.

1390/11/22 - 12:17

'اصغر عالیخانی' روز پنج شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل یك واحد صنعتی، مخزن دخیره سازی آب شرب و مركز ابر رایانه دانشگاه هستند.

وی گفت: واحد تولیدی 'جام جهان بین' سازنده انواع لوازم خانگی مانند اجاق گاز، یخچال و تلویزیون است كه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ 25 میلیارد ریال و قابلیت اشتغالزایی مستقیم تا 200 نفردر زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع احداث شده است.

فرماندار تفرش عنوان كرد: مخزن ذخیزه سازی آب شرب شهر تفرش با حجم یكهزار مترمعكب با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال ساخته شده و با بهره برداری از آن، حجم ذخیره سازی آب شرب این شهر به پنج هزار متر معكب رسید.

عالیخانی اظهار كرد: مركز ابر رایانه دانشگاه امیر كبیر شهر تفرش نیز با سرمایه گذاری دو میلیارد و 800 میلیون ریال ایجاد شده است.

وی گفت: همچنین عملیات احداث دو طرح عمرانی شامل شامل سالن همایش و ساختمان بهداشت دانشگاه تفرش آغاز شد.

فرماندار تفرش اضافه كرد:سالن همایش دانشگاه با ظرفیت 650 نفر در مساحت یكهزار و 800 متر معكب با سرمایه گذاری هشت میلیارد و 500 میلیون ریال در مدت یكسال ساخته می شود.

عالیخانی خاطر نشان كرد: ساختمان بهداشت دانشگاه تفرش نیز در مساحت 340 متر مربع توسط خیرین ساخته می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

بچه ناف تهرون

سینما و تلویزیون > چهره‌ها  - حمیدرضا حسینی:
لوتی‌ها به جایی رسیده بودند که اگر مثلا شما می‌خواستید آن زمان به مسافرت بروید، زن و بچه‌‌تان را به لوتی‌ها می‌سپردید و می‌رفتید.

لوتی‌ها تمام زندگی زن و بچه شما را اداره می‌کردند بدون اینکه به آنها حتی نگاه کنند. تمام خریدها برای خانواده شما توسط همین لوتی‌ها بود. دَرِ خانه را که می‌زدند، سرشان را پایین می‌انداختند، خریدها را داخل، کنار در می گذاشتند و می‌رفتند تا یک‌وقت نگاهشان به زن یا خواهر و مادر شما نیفتد. بعد که شما از مسافرت برمی‌گشتید، می‌رفتید سراغشان و هرچه خرج کرده بودند به آنها پس می‌دادید. لوتی‌ها حافظ جان، مال و ناموس مردم بودند.

وقتی مرتضی‌خان احمدی حرف می‌زند- دور از جانش- مثل این است که عزیزجون خدابیامرزم لب باز کرده. او هم با همین آب و تاب از تهرون و تهرونی‌ها می‌گفت؛ هم او، هم خان‌عمو و خاله‌جانم و هم تمام بروبچه‌های تهرون قدیم؛ با یک لهجه مخصوصی که مرتضی‌خان ترجیح می‌دهد به آن «زبان» بگوید و اصلا برای حفظ همین زبان بوده که کتاب «فرهنگ بَر و بچه‌های تِرون» را نوشته است؛ فرهنگی که ما روز به روز با آن بیگانه‌تر می‌شویم.

تهران قدیم آن‌گونه که از نوشته‌های عصر قاجار برمی‌آید و آن‌گونه که سیاحان اروپایی گزارش کرده‌اند و نیز به روایت عکس‌های قدیمی، باغ شهری بوده در سایه‌سار چنارستان‌های بزرگ با چشم‌انداز زیبایی از البرز سترگ.

اما در همان حال، شهری بوده با محیطی نه‌چندان پاکیزه که به قول ناصرالدین‌شاه، کثافت سبزه میدانش «نقل مجالس کل ایران و عالم» و به قول اعتمادالسلطنه وزیر انطباعات او، چال‌میدانش «بسیار کثیف و همیشه مزبله شهر» بود. بیماری‌های مسری شیوع بسیار داشت و وبا هراز چندگاهی سبب تلف‌شدن هزاران نفر می‌شد.

اگر باران می‌بارید، سیلاب دشت شمیران شهر را تهدید می‌کرد و اگر آسمان خست به خرج می‌داد، قحطی و بی‌نانی قطعی بود. اما نه مرتضی‌خان احمدی، نه عزیزجون خدابیامرزم، نه خان‌عمو و خاله‌ جانم و نه هیچ‌کدام از آنهایی که آن روزگار را دیده‌اند، اینها را به خاطر یا به زبان نمی‌آورند وفقط به نیمه پر این لیوان می‌نگرند.

 

چاپ این صفحه

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 7:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- تیم فوتسال دانشگاه تفرش روز چهارشنبه قهرمان مسابقات فوتسال كاركنان دولت این شهرستان ویژه گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شد.

1390/11/20 - 08:40

به گزارش ایرنا، در این دوره از مسابقات كه به همت اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال شهرستان تفرش برگزار شد تیم های دانشگاه تفرش، نیروی انتظامی و شبكه بهداشت شهرستان تفرش به ترتیب اول تا سوم شدند.

در مسابقات فوتسال كاركنان دولت شهرستان تفرش ،11 تیم از ادارات این شهرستان به مدت یك هفته با یگدیگر در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر و امام خمینی(ره) به رقابت پرداختند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: دهه فجر سند افتخار تاریخ ایران است و افتتاح طرح های عمرانی در سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی هدیه ای به مردم ولایی و بصیر است.

1390/11/19 - 12:30

'اصغر عالیخانی' روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از سه طرح عمرانی و خدماتی این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم جان خود را برای ارزش ها و آرمان های نظام نثار كردند و پشتیبانی قاطع آنان از ولایت فقیه و انقلاب مایه عزت و اقتدار ایران در جهان است.

وی اظهار كرد: شركت گسترده در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن وظیفه تك تك مردم مومن و انقلابی است.

گشایش موزه چند منظوره تفرش با آورده سرمایه دو میلیارد ریالی بخش خصوصی، بهره برداری از كلینیك گیاه پزشكی و ده ها منزل محرومین تحت پوشش بهزیستی تفرش از طرح های عمرانی به بهره برداری رسیده بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی از گشایش موزه فرهنگ و هنر شهرستان تفرش امروز (سه شنبه) خبر داد.

1390/11/20 - 01:06

'مجتبی رضوانی' در گفت و گو با ایرنا افزود: این موزه با اعتبار یكصد میلیون ریال با مشاركت این اداره و بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این مجموعه معرفی اقدامات و تالیفات علمی و فرهنگی مفاخر علمی، فرهنگی و هنری و آثار هنری هنرمندان خوشنویس، مجسمه ساز و آثار مردم شناسی اهدایی این شهرستان در فضایی به مساحت 150 متر مربع در معرض دید بازدید كنندگان قرار گرفته است.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی اضافه كرد: انتقال فرهنگ از گذشته به آینده و حفظ و احیاء هویت و ماهیت ملت ها از جمله ویژگی موزه ها است.

رضوانی عنوان كرد: موزه‌ها می‌توانند در بالا بردن سطح آگاهی عموم نسبت به اهمیت میراث ملموس و ناملموس از طریق اثبات هویت اشیا و آثار تاریخی و معاصر به وظیفه خود عمل كنند و در این مسیر به عنوان اصلی‌ترین پایگاه در امر تبلیغ و تغییر نگرش‌های فرهنگی فعالیت عمده‌ای داشته باشند.

وی تصریح كرد: موزه مردم شناسی وزیر دفتری و نسخ خطی معتمدالایاله آشتیان، موزه چهارفصل، سلطان‌آباد، مفاخر و حسن پور اراك، موزه چهارسوق و مسجد جامع ساوه، موزه سالار محتشم خمین و تكیه فرمهین از موزه های استان مركزی می باشند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، جشنواره قرآنی كودك و نوجوان سه شنبه در شهرستان تفرش برگزار شد.

1390/11/20 - 01:06

كارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: این جشنواره برای پنج گروه سنی از مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان به مدت یك هفته در رشته های حفظ، مفاهیم، خوشنویسی، نقاشی و سرود با مضامین قرآنی برگزار می شود.

'اكرم حیدری' افزود: ترغیب و تشویق نسل نوجوان و جوان به آموزه های قرآنی، نهادینه كردن فرهنگ قرآن در زندگی با استفاده از ابعاد هنری و ارائه الگوهای جدید و تقویت معنویت و انس بیشتر كودكان با كلام الله مجید از اهداف این جشنواره است.

وی اظهار كرد: برترین های این جشنواره پس از یك هفته رقابت به منظور فعالیت های تخصصی قرآنی معرفی خواهند شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:22 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، كلینیك گیاه پزشكی 'زمرد كشت' در شهرستان تفرش روز سه شنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مركزی به بهره برداری رسید.

1390/11/19 - 12:30

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان تفرش در آیین بهره برداری از این كلینیك گیاه پزشكی گفت: ساخت و تجهیز این طرح با مشاركت بخش خصوصی انجام شده و آورده سرمایه این بخش برای كلینیك یاد شده 60 میلیون ریال است.

مهندس 'علی محبعلی' افزود: 570 میلیون ریال تسهیلات بانكی به منظور خرید تجهیزات تخصصی و فنی نظیر تراكتور، ادوات تراكتور و سم پاش به این طرح اختصاص یافته است.

وی توضیح داد: نظارت بر آفات و امراض گیاهی، صدور نسخه گیاه پزشكی برای مبارزه با آفات و علف های هرز و هدایت كشاورزان به استفاده از روش های مبارزه غیر شیمیایی از مهمترین وظایف این كلینیك است.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان تفرش بهره برداری از واحد پرورش اسب و برگزاری مراسم جشن انقلاب در روستای 'فرسمانه' از توابع این شهرستان را از مهمترین برنامه های این اداره در ایام الله دهه فجر عنوان كرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- مراسم ویژه ورزش باستانی شامگاه دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارك فجر و هفته وحدت با حضور فرماندار و امام جمعه تفرش در تكیه تاریخی زاغرم این شهربرگزار شد.

1390/11/20 - 08:40

به گزارش ایرنا، در این مراسم كه به همت اداره امور ورزش و جوانان شهرستان تفرش و به یاد 'مرحوم هادی نظام' برگزار شد، ورزشكاران تفرشی به اجرای برنامه پرداختند.

رییس اداره ورزش و امور جوانان تفرش در این مراسم گفت: این مراسم با هدف گرامیداشت دهه فجر و هفته وحدت در تكیه زاغرم به عنوان سنگر وحدت مردم در تمامی دوران انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

' نایبعلی اكبری' افزود: پایه های وحدت با مجاهدت و تلاش خالصانه مسئولان جمهوری اسلامی و به بركت انقلاب اسلامی تحكیم یافته است.

دراین مراسم ،گلریزان به نفع ایتام برگزار شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

به گزارش مشرق به نقل از مهر ، مراسم قرعه کشی حدود 6 میلیون و 600 هزار نفر از متقاضیانی که در دور جدید سفر به عمره در بانکهای ملی و ملت سپرده گذاری کرده بودند در 28 دیماه انجام و روز شنبه 15 بهمن ماه اولویت های این افراد نیز از سوی بانکهای عامل ملی و ملت اعلام شد.

اعلام نتایج قرعه کشی به روشهای گوناگون مانند مراجعه به شعب مختلف ، سایت و پیامک امکان پذیر بوده است که البته در روز اول اعلام اولویتها بدلیل حجم بالای مراجعه کنندگان امکان ورود به سایت برای متقاضیان وجود نداشت و این مسئله آنها را با مشکل مواجه کرده بود که پس از یک روز تقریبا مشکل برطرف شد.

اولویت متقاضیان بدون زمان اعزام به آنها اعلام شده است و در حال حاضر هیچیک از آنان نمی دانند که چه زمانی به عمره مفرده مشرف می شوند.

این موضوع یکی از عمده مشکلاتی است که سپرده گذاران با آن مواجه شده اند بطوریکه یکی از متقاضیان به خبرنگار مهر در این خصوص گفت: پس از چند روز بلاتکلیفی سرانجام اولویتهای عمره مشخص شد اما باز هم با عدم اعلام زمان اعزام دچار سردرگمی شده ایم بطور مثال سال اعزام اولویت 537 چه زمانی است.

ف.ط افزود: سازمان حج باید درمورد اعزام زائران اطلاع رسانی دقیق و درستی داشته باشد، شفاف سازی کند و تکلیف مردم را روشن کند که هر اولویت چه زمانی اعزام می شود تا براساس آن برنامه ریزی کند و یا اینکه سپرده خود را از بانک پس گیرد.

اما در همین رابطه رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد زمان اعزام سپرده گذاران گفت: عنوان شده بود که اعزام زائران جدید عمره از سال 93 باشد اما با توجه به افزایش ظرفیت اعزام و همچنین بدلیل اینکه برخی از متقاضیان ثبت نام نکرده اند به احتمال زیاد اعزام  بخشی از زائران عمره زودتر از موعد مقرریعنی از سال 92  آغاز خواهد شد .

علی لیالی با اشاره به اینکه هر اولویت شامل 22 هزار نفر می شود ، افزود:  با توجه به روند افزایشی 100 هزار نفری زائران عمره ، امیدواریم طی سه سال آینده بتوانیم سه میلیون زائر به سرزمین وحی اعزام کنیم.

برهمین اساس چنانچه سالانه بتوانیم 900 هزار نفر به عمره اعزام کنیم بنابراین 6 میلیون و 600هزار سپرده گذاری که تعیین اولویت شده اند طی 7 سال اعزام خواهند شد یعنی اعزامها از سال 92 آغاز و تا سال 1399 ادامه دارد.

البته لیالی عنوان کرد که بدلیل اینکه نمی دانیم سالهای آینده ظرفیت اعزام چقدر خواهد بود نمی توان زمان مشخصی برای اعزام های زائران در نظر گرفت به همین دلیل است که زمان دقیقی برای اولویتها اعلام نشده است.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، ما تمامی متقاضیان و سپرده گذاران را در قرعه کشی شرکت داده ایم اما این اختیار هم داده شده است که هر فردی که بخواهد می تواند سپرده خود را از بانک باز پس گیرد .

در مجموع با توجه به اینکه هر اولویت 22 هزار نفر را شامل می شوند بنابران با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که هر 100 اولویت شامل 2 میلیون و 200 هزار نفر می شود و هر 40 تا 50 اولویت در یک سال اعزام خواهند شد که اعزامها نیز از سال 92 آغاز می شود.

اعزام افراد دارای اولویت 300 تا 320 در سال 92 ، اولویت 320 تا 360 در سال 93، اولویت 360 تا 400 در سال 94، اولویت 400 تا 440 در سال 95، اولویت 440 تا 480 در سال 96 ، اولویت 480 تا 520 در سال 97، اولویت 520 تا 560 در سال 98  خواهد بود و در نهایت در سال 99 نیز افراد دارای اولویت 560 تا 600 اعزام می شوند.

البته اعزام زائران بر اساس این سالها در شرایطی است که افزایش اعزامها ادامه داشته باشد زیرا در صورت کاهش اعزامها به تعداد سالهای انتظار افزوده می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: سه طرح عمرانی روز دوشنبه همزمان با ششمین روز از دهه مبارك فجر در این شهرستان به بهره برداری رسید.

1390/11/17 - 15:08

'اصغر عالیخانی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل شبكه فشار متوسط هوایی، واحد پرورش اسب و ساختمان مسكونی خانواده بی سرپرست تحت پوشش كمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: شبكه فشار متوسط هوایی به طول دو هزار و 899 متر، حد فاصل كوی امام خمینی(ره) تفرش تا ابتدای روستای كهك را پوشش می دهد.

فرماندار شهرستان تفرش اظهار كرد: طرح یادشده با عتبار 480 میلیون ریال با هدف كاهش تلفات انرژی برق و افزایش قدرت راه اندازی شده است.

اصغر عالیخانی خاطر نشان كرد: واحد پروش اسب 'حاج حسنی' نیز با اعتبار بخش خصوصی به مبلغ 5 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 21 هزار و 800 متر مربع احداث شده است.

وی بیان كرد: این واحد پیش از این با ظرفیت 20 راس اسب نژاد عرب، در سالنی به مساحت یكهزارو 40 متر مربع فعالیت می كرد .

فرماندار تفرش در خصوص ساختمان مسكونی خانواده بی سرپرست تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان كرد: این ساختمان با زیر بنای 60 متر مربع و با 100 میلیون ریال تسهیلات از محل مقاوم سازی، 21 میلیون ریال كمك بلاعوض كمیته امداد و 5 میلیون ریال مشاركت های مردمی ساخته شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد تفرش:

معاون عمرانی استانداری استان مركزی گفت: مطالعات ریزپهنه بندی زلزله برای بررسی وضعیت گسل های استان اجرا می شود.

1390/11/17 - 16:14

هوشنگ بازوند روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: درپی فعال شدن گسل های تلخاب، تبرته و تفرش در استان مركزی طی 20 روز اخیر 61 زلزله خفیف دو تا چهار و چهار دهم ریشتر رخ داده كه با توجه به حساسیت این مساله، مطالعات ریزپهنه بندی زلزله پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینكه ریزپهنه بندی لرزه ای، برآورد پارامترهای حركتی زمین شامل شتاب حداكثر، شتاب افقی و قائم، طیف شتاب و سرعت در زلزله های احتمالی براساس شرایط زمین شناسی محلی و وضعیت منطقه است؛ گفت: مطالعات میدانی پهنه بندی در استان مركزی را موسسه بین المللی لرزه نگاری ایران با دو میلیارد ریال اعتبار اجرا می كند.

معاون استاندار استان مركزی اظهار داشت: این مطالعات از هفته آینده آغاز و در روند پژوهش های تخصصی میدانی لرزه نگاری، حركت گسل های منطقه به صورت علمی از نظر نحوه فعالیت و قدرت رصد می شود.

بازوند خاطرنشان كرد: نتایج این مطالعات در محاسبات ساختمان سازی و ایجاد مقاومت و استحكام بناهای منطقه خطرخیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: این مطالعات به عنوان مستد سازی فعالیت گسل های استان برای آیندگان باقی می ماند كه فصل جدیدی در حوزه مدیریت بحران استان است.

معاون استاندار استان مركزی گفت: براساس آخرین مستندات و مطالعات 520 سال قبل زلزله ای به بزرگی پنج و دو دهم ریشتر در گسل تلخاب رخ داد كه دامنه تخریب بالایی داشت و مطالعات ریزپهنه بندی می تواند پایه حركتی حساب شده در پیش آمادگی زلزله، مدیریت مقاومت بناها و ساماندهی امكانات در حوزه های خطرخیز لرزشی استان باشد.

بازوند اضافه كرد: از یكهزارو 850 واحد مسكونی شهر داوودآباد تنها 250 واحد دارای استحكام بالا و مهندسی سازی می باشد و درقالب طرحی مقاوم سازی بناهای شهر داوودآباد به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شده است.

وی بیان كرد: در طرح مذكور پیشنهاد پرداخت 200 میلیون ریال تسهیلات مقاوم سازی ساختمانی با سفته زنجیره ای داده شده كه با فوریت قرار است در دستور كار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و برای تصویب نهایی به هیات دولت برود.

معاون استاندار مركزی گفت: نظریه علمی چهار موسسه شامل ژئوفیزیك دانشگاه تهران، مركز تحقیقات ساختمان كشور، پژوهشكده سوانح طبیعی و پژوهشكده بین المللی مهندسی زلزله ایران نشان می دهد كه فعالیت گسل های تلخاب و تبرته استان مركزی تخلیه انرژی و فوج های لرزشی است كه تنها توان ایجاد زلزله های متوسط تا چهار و نیم ریشتر را دارد اما این لرزش ها باید موجب آمادگی و حساس سازی مردم به مقاوم سازی شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:


-8ºC   دما


صاف

پديده جوي 
---   سمت باد
آرام   سرعت باد
بيش از 10 کيلومتر   ديد افقي
-15 ºC   نقطه شبنم
---   فشار
-0.2 ºC ,32 ºF   كمينه دما در 24 ساعت گذشته
1.2 ºC ,34 ºF    بيشينه دما در 24 ساعت گذشته
--    بارندگي 24 ساعته تا ساعت 9:00 صبح
---    کمينه رطوبت در 24ساعت  گذشته
---    بيشينه رطوبتدر 24 ساعت گذشته
: تاريخ و ساعت بهنگام شدن اطلاعات
17/11/1390  08:30  

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

جام جم آنلاين: معرفي چهره‌هاي فعال در عرصه پيروزي انقلاب اسلامي يكي از روش‌هاي آگاه كردن نسل جوان در مورد يكي از مهم‌ترين رويدادهاي 50 سال اخير است.

چاپ این صفحه

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:دانش منفرد, تفرش, | 9:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش - فرماندار شهرستان تفرش گفت: دهه مبارك فجر نمایش اقتدار، عظمت، عزت و قدرت ایران اسلامی به دنیا است.

1390/11/17 - 08:45

'اصغر عالیخانی' روز یكشنبه در مراسم جشن انقلاب كمیته كارگری، اصناف و فرهنگی دهه فجر در سالن جلسات پروفسور حسابی تفرش افزود: نقش مؤثر و اثرگذار كارگران در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس بی بدیل است.

وی اظهار كرد: هم اكنون نیز نیروی كار كشور با تبعیت از ولایت با به حركت درآوردن چرخ‌های توسعه و تولید در راستای خنثی كردن توطئه های دشمنان از جمله اعمال تحریم ها گام برمی دارد.

رییس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت: با گذشت 33 سال از حیات طیبه انقلاب اسلامی حمایت‌های مردم به ویژه كارگران و كارفرمایان از آرمان‌های مقدس و والای انقلاب و مقام عظمای ولایت همچنان تداوم دارد.

'احمد محبعلی' افزود: جامعه كارگری و تعاونگران به عنوان قشر زحمتكش جامعه باید با حضور در صحنه های اقتصادی در راه استقلال و توسعه كشورنقش و رسالت خود را به انجام رسانند.

در پایان این نشست از كارگران ، اصناف و كارفرمایان نمونه با اهدا لوح سپاس، تقدیر شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:عالیخانی,فرماندار,تفرش,هدهد, | 18:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراک - خبرگزاری مهر: بر اساس گزارش های رسیده از نقاط مختلف استان مرکزی بیش از 25 پروژه عمرانی، راهسازی، مسکن و گازرسانی در چهارمین از ایام دهه فجر در استان مرکزی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگاران مهر، مدیر کل راه و ترابری استان مرکزی از آغاز راه اندازی پنج طرح راه سازی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان، با 19 میلیارد و 500 میلیون ریال اعبتار خبر داد.

غلامرضا خرمی  در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره افزود:  طرح هایی که افتتاح آنها از امروز شروع شده است شامل، راه آسفالت محور خانک - ابره در تفرش، راه شازند - آستانه ، راه روستایی قلعه نو و آسفالت جاده آبپخشان است.

وی همچنین از آغازعملیات اجرایی باند دوم محور دلیجان- نراق و تعریض راههای روستایی کمیجان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه تفرش گفت: شهدا با جانفشانی و ایثار خود برگ زرینی از رشادت و سربلندی را در تاریخ ایران به ثبت رساندند.

خبرگزاری فارس: شهدا برگ زرینی از سربلندی را در تاریخ ایران به ثبت رساندند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه تفرش احمدرضا ربانی در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران این دانشگاه افزود: در ایام‌الله دهه‌ فجر بیش از 12 برنامه در دانشگاه تفرش اجرا می‌شود که افتتاح سیستم ابررایانه با حضور استاندار مرکزی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

در این دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تفرش، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش، مدیر امور اداری، مدیر روابط عمومی، مدیر گروه معارف دانشگاه و سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان تفرش نیز حضور داشتند.

در این مراسم سرپرست دانشگاه تفرش با خانواده‌های جانبازان موسی سلمانی، حسین ملااکبری، حبیب حاج نقی و خانواده شهید حسین محمودیان دیدار کرد. 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرمانده سپاه روح‌الله استان مركزی گفت: مهمترین رسالت بسیجیان آگاه سازی مردم برای مشاركت حداكثری در انتخابات است.

1390/11/16 - 09:02

سردار' غلامعلی ابوحمزه' روز شنبه در نشست بسیجیان گردانهای عاشورا و الزهرا در شهرستان تفرش افزود: دشمن تمام تلاش خود را برای كم رنگ نشان دادن حضور اقشار مختلف جامعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی به كار بسته است كه این امر هوشیاری بسیجیان را برای مقابله با این نقشه دشمن می طلبد.

وی ادامه داد: بسیجیان باید بصیرت خود را در اوضاع كنونی جهان اسلام و ایران بالا ببرند تا در تحلیل های سیاسی دچار لغزش و اشتباه نشوند.

سردار ابوحمزه تصریح كرد: اسلام ناب محمدی، اصلی ترین منشاء بیداری اسلامی در منطقه و پیروزی انقلاب ایران است كه بر پایه عقلانیت و عدالت استواراست.

در نشست صمیمی فرمانده سپاه روح الله با بسیجیان تفرش كه به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر برگزار شد فرماندار، امام جمعه و مسوولین محلی شهرستان حضور داشتند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش _ امام جمعه تفرش گفت: حفظ وحدت و اتحاد میان مسلمانان مهمترین عامل پیروزی بر دشمنان است.

1390/11/16 - 00:08

حجت الاسلام 'روح الله ولدبیگی' در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تفرش افزود: دشمنان جهان اسلام به ویژه ایران همواره با ایجاد تفرقه بین مسلمانان به دنبال مقاصد شوم استعماری خود بوده اند.

وی بیان كرد: مسلمانان ایران اسلامی با حفظ وحدت و حمایت از ولایت فقیه توانسته اند تمامی توطئه های شوم دشمنان علیه خود را خنثی كنند و این مهم باید سرمشقی برای سایر ملل اسلامی باشد.

امام جمعه تفرش همچنین در خصوص نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب فرد اصلح همزمان با حضور گسترده در صحنه مانند اصل اتحاد نقشه های دشمن را بی اثر می كند.

حجت الاسلام ولدبیگی با بیان اینكه ولایت فقیه بالاترین نعمت الهی بر بندگان خویش است اضافه كرد: لازمه تبعیت از ولایت حفظ وحدت است كه پیروی از این مهم در ایران موجب به پیروزی رسیدن انقلاب در بهمن 57 شد.

وی تصریح كرد: ملت ایران نیز با پایبندی به ولایت با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات به دشمنان اعلام می كند كه شركت مردم در مناسبت های گوناگون ملی مهمترین پشتوانه ثبات نظام جمهوری اسلامی و عامل خنثی كردن توطئه های دشمنان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شش دستگاه آمبولانس جدید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: آمبولانس‌های اراک افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه تفرش جواد فرخی گفت: این تعداد آمبولانس با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 892 میلیون ریال از اعتبارات داخلی دانشگاه علوم پزشکی اراک خریداری شده و در مرحله آماده‌سازی و تحویل به دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

وی اظهار کرد: توزیع این آمبولانس‌ها بر اساس اولویت‌بندی و نیازسنجی بین مراکز انجام می‌گیرد و مقدمات توزیع و تحویل آن نیز فراهم شده است.

فرخی اظهار امیدواری کرد: با پیوستن این تعداد آمبولانس به ناوگان آمبولانس‌های استان، پوشش خدمات اورژانسی و مرتبط در وضعیت مطلوبی قرار خواهد گرفت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرماندار تفرش گفت: امام راحل همواره در سخنان خود به ویژه در وصیت نامه سیاسی - الهی اش، مسوولان را به حمایت از نیازمندان سفارش كرده است.

1390/11/16 - 08:28

به گزارش ایرنا،'اصغر عالیخانی' عصر پنج شنبه در مراسم دیدار با اعضای 11 خانواده تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شهرستان تفرش افزود: محرومان و مستضعفان حامیان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

وی اظهار كرد: این بازدید ها همزمان با فرا رسیدن دهه مبارك فجر و باهدف دلجویی از خانواده های تحت حمایت و بازدید از روند اجرای طرح های اشتغال زایی آنان انجام شد.

فرماندار تفرش عنوان كرد: افتتاح شش واحد مسكن محرومین در روستاهای و توزیع 150 سبد غذایی بین خانواده های تحت حمایت از جمله برنامه های دهه مبارك فجر در این شهرستان است.

عالیخانی، همچنین در حاشیه بازدیداز كارگاههای اشتغال و خودكفایی شهر تفرش اضافه كرد: 15 متقاضی وام مشاغل خانگی از خانواده های تحت پوشش كمیته امدادامام خمینی(ره) و بهزیستی به صورت نمادین به مناسبت ایام الله سالگرد پیروزی انقلاب به بانك های عامل معرفی شدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سرپرست دانشگاه تفرش گفت:شهدا با جانفشانی و ایثار خود برگ زرینی از رشادت و سر بلندی را در تاریخ ایران به ثبت رساندند.

1390/11/16 - 09:13

دكتر 'احمد رضا ربانی' روز پنج شنبه در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران این دانشگاه افزود: در ایام الله دهه فجر یش از 12 برنامه در دانشگاه تفرش اجرا می شود كه افتتاح سیستم ابر رایانه با حضور استاندار مركزی از مهمترین این برنامه ها است.

دراین دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تفرش، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش ، مدیر اموراداری، مدیر روابط عمومی ، مدیر گروه معارف دانشگاه و سرپرست بخشداری مركزی شهرستان تفرش نیز حضور داشتند.

در این مراسم سرپرست دانشگاه تفرش با خانواده های جانبازان'موسی سلمانی' ،' حسین ملااكبری ، ' حبیب حاج نقی' و خانواده شهید' حسین محمودیان' دیدار كرد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:دانشگاه, تفرش,هدهد تفرش, | 11:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- قبور مطهر شهدای تفرش عصر پنج شنبه همزمان با دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور فرماندار، امام جمعه، خانواده معظم شهدا و مسوولین محلی شهرستان تفرش گلباران شد.

1390/11/16 - 08:12

فرماندار تفرش در حاشیه گلباران قبور مطهر شهدا در بهشت معصومه تفرش در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد:ملت همیشه در صحنه ایران با گذشت 33 سال از انقلاب، محافظ ارزش‌ها و خون‌های پاك شهدا هستند.

'اصغر عالیخانی' با بیان این كه شهدا، ایثارگران و رزمندگان سرمایه‌های معنوی جامعه و اسناد افتخارایران اسلامی هستند افزود: نهادینه كردن فرهنگ ایثار و شهادت به منظور آشنا كردن نسل جوان كشور با رشادت های شهدا ضروری است.

در این مراسم مسوولان شهرستان تفرش با حضور در گلزارهای شهدا(بهشت معصومه(س)، شاهزاده احمد و آرامگاه شهدای گمنام) با آرمانهای آنان تجدید بیعت كردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:مزار مطهر,شهدا,هدهد تفرش, | 18:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش خانواده معظم شهدا و ایثارگران را پشتوانه انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: شهدا با جانفشانی و ایثار خود برگ زرینی از رشادت و سر بلندی را در تاریخ ایران به ثبت رساندند.

1390/11/10 - 09:38

'اصغر عالیخانی' روز یك شنبه در مراسم دیدار با چهار خانواده شهید و ایثارگران شهرستان تفرش افزود: مسئولین باید برای رسیدگی و پاسداشت مقام شامخ شهدا و ایثار گران از هیچ تلاشی كوتاهی نكنند .

فرماندار تفرش با خانواده های شهید' بابك عسگری' ،جانباز 'محمد عسگری' ، 'شهید حمید مویدی' و جانباز 'ابراهیم زمانی' دیدار كرد.

دراین دیدار ریئس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ، رئیس شبكه بهداشت و درمان، سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان تفرش نیز حضور داشتند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفرش از اجرای نمایش آیینی خورشید كاروان به مدت یك هفته در این شهرستان خبر داد.

1390/11/10 - 08:59

'مجتبی شاه حسینی' روز یكشنبه در گفتگو با ایرنا گفت: این نمایش آیینی به مناسبت فرا رسیدن رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام رضا (ع)در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی ، هنری پروفسور حسابی این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: نمایش مذهبی خورشید كاروان به كارگردانی 'علی قنبری' و با همكاری گروه 'تئاتر چهره' به روی صحنه رفت و با استقبال مردم روبرو شد.

جریان این نمایش برگرفته از عزیمت كاروان اسرای كربلا و سر مبارك حضرت امام حسین (ع) است كه در یكی از منزلها به یك راهب نصرانی می رسد و آن راهب شیفته كرامات سر مبارك آقا ابا عبدالله الحسین (ع ) شده و نهایتاً مسلمان می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:16 | نویسنده : میثم اله وردی |
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: علمي

نخستين همايش علمي تخصصي «انرژي باد و خورشيد» ششم اسفند ماه سال جاري در مرکز همايش‌هاي صدا و سيما در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش سرويس علمي ايسنا، دکتر رامين مهدي پور، استاديار گروه مهندسي مکانيک دانشگاه تفرش از مديريت و همکاري علمي اين دانشگاه در نخستين همايش علمي تخصصي «انرژي باد و خورشيد» خبر داد و اظهار كرد: در اين كنفرانس، چالش‌هاي توسعه باد و خورشيد، روش توليد برق از انرژي باد و خورشيد، چشم‌انداز فني و اقتصادي انرژي باد و خورشيد در ايران، منطقه و جهان مورد بحث و تبادل نظر قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اين‌که سابقه فعاليت علمي دانشکده مکانيک دانشگاه تفرش در زمينه انرژي‌هاي نو مهمترين علت محول كردن مديريت علمي اين کنفرانس به دانشگاه تفرش بوده است، افزود: در حال حاضر دانشگاه تفرش در زمينه سلول‌هاي خورشيدي، توربين‌هاي بادي، آب گرمکن‌هاي خورشيدي، روش‌هاي نوين توليد برق به کمک خورشيد مانند دودکش خورشيدي در حال تحقيق و پژوهش است.

مهدي‌پور با بيان اين‌كه در حال حاضر انرژي‌هاي فسيلي 81 درصد، انرژي اتمي 6 درصد و انرژي تجديدپذير 13 درصد انرژي جهان را توليد مي‌كنند، به مورد توجه بودن انرژي‌هاي تجديدپذير در ميان انرژي‌هاي موجود در جهان اشاره كرد و گفت: انرژي خورشيد و باد در بين انرژي‌هاي تجديدپذير به دليل پاکيزگي، عدم تخريب محيط زيست و هزينه جاري پايين از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

استاديار دانشگاه تفرش افزود: با توجه به موقعيت جغرافيايي ايران که از خورشيد مطلوب و در بعضي از نقاط از باد مناسب برخوردار است، استفاده از اين دو نوع انرژي تجديدپذير مورد اهميت است.

بر اساس اين گزارش، علاقه‌مندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين كنفرانس به نشاني اينترنتي http://www.windconf.ir/ مراجعه كنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:همایش, باد و خورشید, | 13:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

راه اندازی مرکز ابر رایانه در دانشگاه تفرش
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تفرش از راه اندازی مرکز ابر رایانه در این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز در ایام دهه فجر راه اندازی خواهد شد.
 
دکتر دوست علی مژده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره با بیان اینکه ابر رایانه ها قادر به انجام محاسبات پیچیده در حوزه های مختلف هستند، افزود: طراحی و راه اندازی ابر رایانه دانشگاه تفرش از 2 سال قبل آغاز شده است.
 
وی با اشاره به جزئیات طراحی این مرکز ابر رایانه خاطر نشان کرد: با توجه به توانایی های این مرکز، دانشگاه می تواند خدمات محاسباتی دانشجویان، محققان و مراکز صنعتی کشور را ارائه دهد.
 
مژده قدرت محاسباتی این مرکز را 3 ترافلاپس دانست و یادآور شد: این مرکز با بودجه ای بیش از 250 میلیون تومان در دانشگاه راه اندازی شد.
 
وی زمان افتتاح این مرکز را در ایام دهه فجر اعلام کرد و ادامه داد: این مرکز همچنین در دهه فجر به گرید ملی متصل خواهد شد. با اتصال این مرکز به شبکه گرید ملی کلیه متخصصان کشور می توانند با اتصال به این سیستم از خدمات ابررایانه دانشگاه تفرش بهره مند شوند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:ابر رایانه , دانشگاه تفرش , هدهد تفرش, | 9:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

پروفسوراردشیر قوام زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه برترین محقق جهان در زمینه تحقیقات سرطان و خون شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اردشیر قوام زاده که قرار بود هفته آینده در همایش جهانی سرطان در آمریکا جایزه خود را دریافت کند به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها موفق به این کار نشد.
 
اردشیر قوام زاده از  22 سال پیش استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است و هم اکنون رئیس مرکز تحقیقات سرطان این دانشگاه و رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی خون ساز بیمارستان شریعتی تهران است.
 
وی اولین پیوند مغز استخوان را در کشور انجام داد و سالانه در بیمارستان شریعتی تحت نظر موسسه تحقیقاتی وی صدها پیوند مغز استخوان انجام می‌شود که از بهترین آمار جهانی است.
 
پیوند سلول های بنیادی خونساز 60 بیماری صعب العلاج از جمله تالاسمی را درمان می‌کند. با همت وی و همکارانش سالانه صدها پیوند سلول های بنیادی خونساز در این مرکز انجام شده و بدین ترتیب ایران جزو یک درصد کشورهای دنیاست که قادرند این پیوند را انجام دهند.
پروفسور قوام زاده اهل روستای طراران شهرستان تفرش است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:11 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

کارآگاهان پلیس آگاهی همچنین دو مجرم سابقه دار که با اغفال مغازه داران و کشاندن آنها پای عابربانک اقدام به کلاهبرداری می کردند را بازداشت کردند.

با طرح شکایت چند تن از کسبه در شهرستان تفرش رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.شکایت ها نشان داد، متهم به صورت تلفنی با قربانیان خود تماس می گرفت و خود را مامور خرید شرکت ها معرفی می کرد. او سپس اقدام به خرید عمده می کرد و به بهانه پرداخت پول آن، کسبه را پای دستگاه های عابربانک می کشاند. او در مرحله بعد با سواستفاده از ناآگاهی طعمه های اقدام به واریز پول به حساب خود می کرد.

کارآگاهان پس از بررسی های گسترده دو مرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند که آنها در جریان تحقیقات به جرم خود اعتراف کردند.
 

منبع: مهر

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:


-5ºC   دما


صاف

پديده جوي 
جنوب شرقي   سمت باد
2 mps,7.2 km/h   سرعت باد
بيش از 10 کيلومتر   ديد افقي
-14 ºC   نقطه شبنم
---   فشار
-9.4 ºC ,15 ºF   كمينه دما در 24 ساعت گذشته
-1.8 ºC ,29 ºF    بيشينه دما در 24 ساعت گذشته
--    بارندگي 24 ساعته تا ساعت 9:00 صبح
47 %    کمينه رطوبت در 24ساعت  گذشته
80 %    بيشينه رطوبتدر 24 ساعت گذشته
: تاريخ و ساعت بهنگام شدن اطلاعات
03/11/1390  08:30

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:30 | نویسنده : میثم اله وردی |