پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

مدیر باغبانی جهادكشاورزی استان مركزی گفت: یكهزار و 320 تن انواع گیاهان دارویی در شش ماه نخست امسال در این استان تولید شد.

زارعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گیاهان دارویی تولید شده را شامل: گل گاو زبان، زیره سبز، آلوئه ورا، كاسنی، نعنا فلفلی و آویشن عنوان كرد.

وی افزود: برخی از گیاهان شامل كاسنی، رزماری، اسطوخودوس و آویشن، برای اولین بار در سالجاری در این استان كشت شده كه بدلیل كم سن بودن هنوز به باردهی نرسیده است.

مدیر باغبانی جهادكشاورزی استان مركزی ادامه داد: سطح زیر كشت كاسنی و آویشن دو هزار مترمربع، رزماری دو و نیم هكتار و اسطوخودوس یك هكتار است كه در شهرستان های محلات، تفرش و اراك تولید می شود.

زارعی اضافه كرد: گیاه نعنا فلفلی در سطح دو هكتار و با میزان تولید 16 تن در سال از محصولات مهم و پربازده در سطح استان است كه علاوه بر مصارف دارویی و بهداشتی از عصاره آن نیز استفاده می شود.

وی یادآور شد: گیاهان گل گاو زبان با دو و نیم و زیره سبز با سطح زیركشت پنج هكتار، بیش از 20 تن محصول تولید شده است.

مدیر باغبانی جهادكشاورزی استان مركزی، سطح زیر كشت گیاه آلوئه ورا را در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر اعلام كرد.

وی اظهار كرد: سطح زیر كشت این محصول درحال حاضر بیش از 11 هكتار است كه بیش از 990 تن آلوئه ورا از آن برداشت می شود.

زارعی بیان كرد: به ازای هر هكتار سطح زیر كشت گیاه آلوئه ورا 12 نیروی انسانی در سطح استان فعالیت دارند كه مراحل كاشت و داشت و برداشت را برعهده دارند.

مدیر باغبانی جهادكشاورزی استان مركزی توضیح داد: هم اكنون یك واحد صنایع تبدیلی گیاه آلوئه ورا در شهرستان محلات با ظرفیت سالانه 500 تن انواع فرآورده ها شامل ژل، پودر و شربت فعالیت می كند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش از آغاز به کار دومین جشنواره حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشگاه تفرش در دانشکده مهندسی این دانشگاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره حرکت در دانشگاه تفرش آغاز به کار کرد

سعید احمدپور کاسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در حاشیه این  جشنواره اظهار داشت: جشنواره حرکت با هدف حمایت از طرح‌های دانشگاهی با محوریت خلاقیت و نوآوری  و با حضور 9 انجمن علمی در دانشگاه تفرش آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: این جشنواره همچنین با هدف ایجاد فضای رقابتی بین انجمن‌های علمی، آشنایی دانشجویان با پتانسیل‌ها و آخرین توانمندی‌های انجمن‌های علمی و ایجاد شور و نشاط برای حضور دیگردانشجویان در انجمن‌ها برگزار شده است. 

معاون  فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش با بیان اینکه این جشنواره از امروز به مدت یک هفته در دانشگاه تفرش برگزار می‌شود، خاطر نشان ساخت: در این جشنواره انجمن‌های علمی صنایع، مهندسی برق، فیزیک و ریاضی، مکانیک، نقشه‌برداری،‌کامپیوتر، شیمی و عمران آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را به معرض نمایش گذاشتند که برترین انجمن‌ها انتخاب و به پنجمین جشنواره ملی حرکت راه خولاهند یافت.

به گفته وی پنجمین مرحله ملی جشنواره حرکت از 8 تا 10 آبان ماه سال جاری در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

طی مراسمی جداگانه با حضور معاون قضایی دادگستری استان مرکزی، دادستان تفرش و رییس دادگاه بخش نوبران معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، معاون قضایی دادگستری استان مرکزی در مراسم معارفه دادستان جدید تفرش تصریح کرد: احقاق حق و احیای حقوق جامعه و مردم بر دوش دادستان است.

حمزه پاکبین، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع را یکی از وظایف قوه قضاییه برشمرد و اظهار کرد: هرجا حقی ضایع شده اما شاکی نیست یا مردم توان گرفتن حقشان را ندارند، دادستان باید ورود پیدا کند.

وی افزود: آنجا که مردم به حقوق دولت یا دولت به حقوق مردم تعدی کنند، تضمین‌کننده اجرای عدالت، قوه قضاییه و مقام دادستان است.

معاون دادگستری استان مرکزی حفظ و توسعه امنیت را در راستای احیای حقوق عمومی دانست و خاطرنشان کرد: با تعامل، همکاری و هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها، اقدامات فرهنگی و کارهای مقابله‌ای می‌توان ریشه بسیاری از معضلات و جرایم را خشکاند.

در این مراسم محمدصابر ریاحی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تفرش معرفی شد.

همچنین قوسی کاهو به عنوان رییس دادگاه بخش نوبران معرفی شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:


114 مسجد ، حسینیه و خانه عالم با زکات جمع آوری شده در روستاهای استان مرکزی ساخته و بهسازی شد.
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت : ساخت و تعمیر این تعداد با جمع آوری 6 میلیارد و 623 میلیون ریال زکات از کشاورزان استان مرکزی از آغاز سال تاکنون انجام شده است.
بر اساس قانون علاوه بر پرداخت زکات جمع آوری شده به محرومان بخشی از آن هم صرف عمران و آبادانی روستاها می شود.
زکات به یک دهم محصولات کشاورزی و بخشی از تولیدات دامی هر شخص تعلق می گیرد و شامل گندم ، جو ، خرما ، کشمش ، شتر ، گاو ، گوسفند ، طلا و نقره است.
میزان تولید محصولات کشاورزی و دامی استان مرکزی سالانه بیش از 2 میلیون تن است.
محمدی گفت : پارسال هم با زکات جمع آوری شده در استان مرکزی 26 پروژه ساخت ، مرمت و بهسازی مساجد ، حسینیه ها و خانه عالم با بیش از 3 میلیارد ریال در خمین ، سربند ، کمیجان و تفرش اجرا شد.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان مرکزی پیش بینی کرد تا پایان سال جمع آوری زکات استان از مرز 20 میلیارد ریال بگذرد.
از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت استان مرکزی 30 درصد روستایی هستند که به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.
پارسال نیز 12 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در استان جمع آوری شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: اهدای 6 عضو یک جوان مرگ مغزی تفرشی به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید.

خبرگزاری فارس: اهدای 6 عضو جوان مرگ مغزی تفرشی به 4 بیمار

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی بیمارستان ولی‌عصر اراک(عج) با رضایت خانواده باباعباسی قلب، کلیه‌ها، ریه، کبد، لوزالمعده و نسوج بدن آرش 18 ساله اهل تفرش که در اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، به نیازمندان اهدا شد.

آرش 15 مهر امسال بر اثر تصادف پنج روز در بیمارستان ولیعصر(عج) اراک در کما بود و پس از آن به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل و با تائید مرگ مغزی اعضای وی اهدا شد.

سالانه 6 هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند، در سال 89 در استان مرکزی تنها یک مورد خانواده متوفی به اهداء عضو رضایت دادند، در سال 90 از مجموع 52 مورد مرگ مغزی چهار مورد رضایت ثبت شده و در چهار ماهه امسال نیز دو مورد مرگ مغزی منجر به اهداء عضو شده که روند رو به رشد این فرهنگ را نشان می‌دهد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان مرکزی از ساماندهی بیش از 10 هزار ورزشکار در شهرهای مختلف استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 10 هزار ورزشکار در شهرهای استان مرکزی ساماندهی شدند

نصرالله نان‌بده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: میزان تعداد ورزشکاران سازماندهی شده در چند سال‌ اخیر نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این تعداد ورزشکار در 24 کمیته زیر مجموعه این هیئت به فعالیت ورزشی مشغول هستند تصریح کرد: ورزش صبحگاهی، بزرگسالان، ورزش در آب، یوگا، ورزش کارمندان دولت، ورزش طبیعی، بومی و محلی، گردشگری ورزشی، پرواز بادبادک‌ها، چوگا، ماهیگیری ورزشی، ورزش مساجد و ... کمیته‌های زیر مجموعه این هیئت هستند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان مرکزی گفت: استان مرکزی امسال در مسابقات ماهیگیری ورزشی که طی دو مرحله در زنجان و همدان برگزار شد موفق به کسب عنوان دومی در کشور شد.

نان‌بده با اشاره به برنامه‌های این هیئت در هفته ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: برگزاری همایش صبحگاهی و کوه‌روی در پارک امیرکبیر اراک، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در تفرش و فراهان، برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی، طناب‌زنی، برگزاری جشنواره پرواز بادبادک‌ها، برگزاری مسابقات کارمندان دولت در دو بخش آقایان و بانوان در چهار رشته ورزشی، والیبال، فوتسال، طناب‌کشی و ... بخشی از برنامه‌های این هیئت به مناسبت هفته ورزش و جوانان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

استاندار مرکزی گفت: تنظیم قیمت محصولات، تامین نهاده شامل بذر و کود و نظارت دولت در خرید تولیدات مانع از آسیب پذیری به بخش کشاورزی شده و رونق و توسعه پایدار را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک علی اکبر شعبانی فرد در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در اراک افزود: تحولات عظیم در بخش کشاورزی موجب تقویت جایگاه کشور به لحاظ اقتصادی در منطقه شده و تامین امنیت غذایی را در جامعه به همراه دارد.

وی اظهار کرد: استفاده از دانش نوین و فرهیختگان این حوزه جهت بهره برداری بیشتر از منابع موجود، موجب رشد بخش کشاورزی و اقتصادی کشور می شود.

استاندار یادآور شد: استفاده از بذور منطبق با شرایط اقلیمی، مصرف کود به موقع و به اندازه کافی موجب افزایش تولید و خرید محصولات با قیمت منطقی از بهره برداران باعث کوتاه شدن دست واسطه ها و دلالان شده و سود را به تولید کنندگان بر می گرداند.

شعبانی فرد ادامه داد: با توجه به آلودگی هوای شهر اراک و نیاز به ایجاد فضای سبز مناسب، پرداختن به تولید نهال و استفاده از ظرفیت ها و اعتبارات دولتی از نیازهای اصلی استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور است.

وی توضیح داد: از اقدامات خوب این استان در راستای توسعه درختکاری و استفاده بهینه از منابع، تزریق پساب تصفیه شده شهر اراک به دشت فراهان است که موجب رونق درختکاری و فضای سبز می شود.

استاندار تاکید کرد: انجام عملیات آبخیزداری در شهرستان تفرش مانع از سیلاب های فصلی و از بین رفتن پوشش گیاهی شده و همچنین احداث سد کمال صالح اراک تاثیر بسزایی در تامین آب شرب و حفظ اکوسیستم منطقه داشته است که از اقدامات مهم در این استان می باشد.

شعبانی فرد خاطر نشان کرد: استان مرکزی در زمینه عقد قرارداد با بانک های عامل در حوزه کشاورزی رتبه سوم کشور را داشته و در زمینه تسهیلات گام های موثری برداشته است.

وی عنوان کرد: استان به لحاظ دسترسی به بازارهای مهم کشور از جمله نزدیکی به تهران توانمندی های خوبی در زمینه تولیدات گیاهی و دامی دارد.

استاندار اضافه کرد: سالانه 550 هزار تن گندم و جو، 250 میلیون شاخه گل بریده و 84 هزار تن انار در استان تولید و بالغ بر 50 میلیون دلار محصولات کشاورزی صادر می شود.

شعبانی فرد اظهار کرد: همچنین میزان 140 هزار تن شیر، 10 هزار تن تخم مرغ، 35 هزار تن مرغ و 45 هزار تن گوشت مازاد در استان وجود دارد که به استان های دیگر صادر می شود.

وی گفت: تولید 200 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک نیز از دیگر توانمندی ها و پتانسیل های استان در بخش کشاورزی و دام و طیور است که با استفاده از دانش دامپزشکان و علوم نوین در حال اجرا است.

علیرضا اورنگی نيز در اين جلسه گفت با اشاره به نقش مهم بخش کشاورزی در توسعه و استقلال کشورها افزود: توسعه و اقتدار کشورها و دستیابی به استقلال حقیقی در گرو توسعه و تقویت هرچه بیشتر بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر اساس تدابیر خود که متاثر از نگاهشان به سند چشم انداز کشور و ... است این نامگذاری را انجام داده اند زیرا تولید ملی با خود امنیت، سرمایه و منافع ملی به همراه خواد داشت./

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: تحولات عظیم در بخش کشاورزی منجر به تقویت جایگاه کشور به لحاظ اقتصادی در منطقه شده و تامین امنیت غذایی را در جامعه به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد ظهرروز چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در اراک تنظیم قیمت محصولات، تامین نهاده شامل بذر و کود و نظارت دولت در خرید تولیدات را ازجمله تحولات در این بخش برشمرد وافزود: این تحولات رونق و توسعه پایدار را به همراه دارد.

وی با تاکید بر استفاده از بذور منطبق با شرایط اقلیمی، مصرف کود به موقع و به اندازه کافی اظهارداشت:این اقدامات موجب افزایش تولید و خرید محصولات با قیمت منطقی از بهره برداران  و کوتاه شدن دست واسطه ها شد و سود را به تولید کنندگان بر می گرداند.

شعبانی فرد ادامه داد: با توجه به آلودگی هوای شهر اراک و نیاز به ایجاد فضای سبز مناسب، پرداختن به تولید نهال و استفاده از ظرفیت ها و اعتبارات دولتی از نیازهای اصلی استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور است.

وی توضیح داد: از اقدامات خوب این استان در راستای توسعه درختکاری و استفاده بهینه ازمنابع، تزریق پساب تصفیه شده شهراراک به دشت فراهان است که موجب رونق درختکاری و فضای سبز می شود.

استاندار تاکید کرد: انجام عملیات آبخیزداری در شهرستان تفرش مانع از سیلاب های فصلی و از بین رفتن پوشش گیاهی شده و همچنین احداث سد کمال صالح اراک تاثیر بسزایی در تامین آب شرب و حفظ اکوسیستم منطقه داشته است که از اقدامات مهم در این استان می باشد.

شعبانی فرد خاطر نشان کرد: استان مرکزی در زمینه عقد قرارداد با بانک های عامل در حوزه کشاورزی رتبه سوم کشور را داشته و در زمینه تسهیلات گام های موثری برداشته است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از افتتاح بزرگ‌ترین بازارچه فروش صنایع دستی استان به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین بازارچه فروش صنایع دستی استان مرکزی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجتبی رضوانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 19 تا 25 مهر ماه به عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده که شعار امسال هفته گردشگری استان مرکزی سرزمین آفتاب، سرزمین مفاخر و مشاهیر است.

وی تصریح کرد: همزمان با نخستین روز از هفته گردشگری بزرگ‌ترین بازارچه فروش صنایع دستی و همچنین نمایشگاه مفاخر و مشاهیر تفرش در موزه مفاخر اراک راه‌اندازی خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: همچنین به همین مناسبت از کتاب دیدار به زبان فارسی و انگلیسی رونمایی می‌شود.

رضوانی بهره‌برداری از فاز یک و دو مجتمع گردشگری خاطره‌ساران پاسارگاد در جاده ‌حسین‌آباد بغدادی، آغاز عملیات موزه بزرگ اراک، برگزاری 13 تور استان گردی با مشارکت دفاتر خدمات مسافرتی، افتتاح نخستین بازارچه صنایع دستی محلات در حمام تاریخی عرش و افتتاح دفتر خدمات مسافرتی آرتا را از دیگر برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته گردشگری عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- خبرگزاری مهر: دبیر چهارمین همایش تعزیه تفرش گفت: این همایش با حضور محققین و پژوهشگران برجسته تعزیه کشور برگزار می شود.

یوسف شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در چهارمین همایش تعزیه با محوریت نکوداشت " رضا حیدری" برگزار می شود افزود:آسیب شناسی، نقش پوشی و موسیقی در تعزیه از دیگر محورهای همایش تعزیه است.

وی افزود: پژوهشگران برجسته کشوری  پیروز ارجمند در زمینه موسیقی، داوود فتحعلی بیگی در خصوص آسیب شناسی تعزیه، احمد جولایی در خصوص ادبیات تعزیه، محمد حسین ناصر بخت در زمینه ادبیات و نقش پوشی در تعزیه و اردشیر صالح پور در خصوص تعزیه خوانی و شخصیت استاد رضا حیدری در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

شاه حسینی با اشاره به اینکه این همایش در طی چهار سال برگزاری  به تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان این عرصه پرداخته است، اظهار داشت: در سال گذشته این همایش به طور ویژه با محوریت پیرغلامان برگزار شد و در آن از شادروان کربلایی حسن گنجعلی تقدیر بعمل آمد.

وی در پایان گفت: در حاشیه این همایش نمایشگاه  بزرگ عکس تعزیه، اثاث و لباس تعزیه و نسخ تعزیه برگزار خواهد شد که  گوشه ای از گنجینه های شهرستان تفرش در خصوص تعزیه است.

گفتنی است این همایش چهارم آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری پروفسور حسابی شهرستان تفرش با حضور هیئت های تعزیه و انجمن های تعزیه ایران برگزار خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: جلسه مجمع نمایندگان استان مرکزی به ریاست معاون اول رییس‌جمهور تشکیل و در خصوص مشکلات و کمبودهای استان بحث و بررسی شد.

خبرگزاری فارس: مشکلات طرح‌های ناتمام استان مرکزی برطرف می‌شود

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،جلسه مجمع نمایندگان استان مرکزی به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل و در خصوص مشکلات و کمبودهای استان بحث و بررسی شد.

در این جلسه که عصر دوشنبه برگزار شد محمدرضا رحیمی مردم استان مرکزی را مردمی هوشمند و فهیم خواند و اظهار امیدواری کرد در سفر چهارم هیات دولت به این استان، مشکلات پروژه ها و طرح های باقی مانده از سه سفر گذشته برطرف شوند.

استاندار استان مرکزی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن قدردانی از خدمات دولت عدالت محور، گزارشی از روند اجرایی مصوبات سه دوره سفر هیات دولت به استان مرکزی ارائه کردند و مهمترین مشکلات و طرح های ناتمام استان همچون راه آهن سریع السیر، آلودگی هوای شهر اراک، بیمارستان ولی عصر(عج) اراک و موضوع آبرسانی به شهرهای خمین، دلیجان، ساوه و هفتیان تفرش را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: پس از سه روز رقابت بین هشت گروه نمایشی از شهرهای اراک، ساوه، دلیجان و خمین برترین های بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان مرکزی معرفی شدند.

 به گزارش خبرنگار مهر، دبیربیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان مرکزی شامگاه روز جمعه در این مراسم گفت: پس از بازبینی های صورت گرفته توسط داوران هفت اثر از 33 کار ارسالی به دبیرخانه جشنواره انتخاب و به همراه منتخب جشنواره استانی دفاع مقدس( یاقوت های سرخ) از 12 مهرماه رقابت را آغاز کردند.

سینا دلشادی افزود:همچنین شش نمایش متقاضی بخش جنبی بودند که چهار نمایش در خارج از مهلت قانونی درخواست خود را ارائه دادند و در نهایت تنها "مجلس نامه امیرکبیر" به کارگردانی مهدی دریایی ونمایش خیابانی" مین یاب" برگزیده جشنواره استانی بسیج به کارگردانی رضا یونس فرد در بخش جنبی اجرا  شدند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این پایان آغازی بر جوشش و حرکت به سمت کیفیت بالاتر تئاتر استان مرکزی باشد.

در ادامه این مراسم از فرشید ابراهیمیان، امیر آتشانی و مائده طهماسبی داوران بخش پایانی تقدیر و تشکر شد.

در نهایت هیئت داوران نتایج آرا خود را به شرح زیر اعلام کردند: نمایش " وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد" به کار گردانی "سید مهدی محمدی" و نویسندگی" رضا شاه بداغی" از خمین به عنوان نمایش برگزیده این جشنواره به جشنواره منطقه ای راه یافت.
 
در بخش نمایشنامه نویسی رتبه اول را" رضا شاه بداغی" با نمایش نامه " وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد" به خود اختصاص داد. در این بخش رتبه دوم از آن نمایشنامه " زیر باران از تو می خوانم" نوشته" آرش منصوری" شد. رتبه سوم نیز مشترکا به نمایش نامه های  "طاعون" نوشته "سید محمد محمدی" و " لیر شاه به روایت مردم کوچه و بازار" نوشته "افق ایرجی" رسید.
 
در بخش کار گردانی "سید مهدی محمدی" برای کارگردانی " وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد" حائز رتبه اول شد. "افق ایرجی" برای کارگردانی" لیرشاه به روایت مردم کوچه و بازار"رتبه دوم و "جواد روستایی" برای کارگردانی " زیر باران از تو می خوانم"(ساوه) رتبه سوم را کسب کردند.
 
در بخش بازیگری  مرد رتبه اول به "مهدی ملکی بیگدلی" به خاطر بازی در نمایش " زیر باران از تو می خوانم" (ساوه) رسید.

رتبه دوم در این بخش مشترکا به بازیگران نمایش "لیر شاه به روایت مردم کوچه و بازار" به "مرتضی علیدادی" و " امید عباسی" رسید. رتبه سوم این بخش نیز مشترکا به " میثم سرآبادانی" برای بازی در " زیر باران از تو می خوانم" (تفرش) و" احمد اعتمادی فر" برای بازی در نمایش"پپرونی" رسید.

در این بخش از "پوریا رضایی فر" بازیگر " لیرشاه به روایت مردم کوچه و بازار" تقدیر به عمل آمد.
 
 در بخش بازیگری زن " مهناز حسینی" برای بازی در نمایش " وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد" حائز رتبه اول شد. در این بخش رتبه دوم به طور مشترک به " معصومه باقری" و "فاطمه قاسمی" بازیگران " وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد" رسید.

رتبه سوم این بخش هم به طور مشترک به " زهرا مومنی" بازیگر نمایش "پپرونی" و "نازنین صالحی" بازیگر" وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد" تعلق گرفت. همچنین در این بخش "سهیلا میرزاخانی" برای بازی در نمایش "طاعون"،" نفیسه مهری" برای بازی در" لیر شاه به روایت مردم کوچه و بازار" و "فاطمه رضا بیگلو" برای بازی در "زیر باران از تو می خوانم"(ساوه) مورد تقدیر قرار گرفتند.

هیئت داوران با تشکر از اجرای موسیقی ، طراحی صحنه و چهره پردازی نمایش های جشنواره،  هیچ انتخابی در این بخش ها نداشتند.

گفتنی است تندیس جشنواره بیست و چهارم تئاتر استان مرکزی " ابریق سلجوقی" بود که نماد دولت ونعمت است. این تندیس به رتبه های اول و نمایش برگزیده داده شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 1:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سرپرست دانشگاه تفرش گفت: ايجاد بسترهاي لازم به منظور پررنگ کردن نقش فعال دانشجويان جهت متحول کردن جامعه از مهمترين اولويت‌هاي دانشگاه تفرش است.

 

به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ایسنا) منطقه مرکزی، احمدرضا رباني در مراسم معارفه دانشجويان جديدالورود دانشگاه تفرش، گفت: دانشگاه تفرش در استان مرکزي يکي از قويترين دانشگاه‌ها در زمينه آموزش و پژوهش است.

 

وی افزود: آمار بالاي پذيرش فارغ‌التحصيلان دانشگاه تفرش در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه‌هاي مادر، افزايش رشته‌هاي کارشناسي ارشد، فعال کردن مقطع دکتري رياضي و فيزيک، مجهز شدن آزمايشگاه‌هاي دانشگاه به تجهيزات، متصل کردن سيستم ابررايانه دانشگاه تفرش به گريد ملي و پيوستن به جمع 11 دانشگاه داراي ابر رايانه کشور و معرفي دانشگاه تفرش به عنوان دانشگاه پيشتاز در عرصه ارتباط دانشگاه با صنعت از مهمترين توانمندي‌هاي اين دانشگاه در عرصه‌هاي علمي و پژوهشي است.

 

همچنين حجت‌الاسلام سيد جواد موسوي مسوول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تفرش در اين مراسم گفت: دانشگاه پيشاني فرهنگي و علمي جامعه است.

 

وي افزود: دانشجويان بايد با مجهز کردن خود به عنصر عقل و دانش در آباداني کشور سهيم شوند.

 

سعيد احمد پور کاسگري معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه تفرش نيز در اين مراسم گفت: دانشجويان در بدو ورود به دانشگاه بايد اولويت اساسي خود را فراگيري مطالب علمي و تخصصي قرار دهند.

 

وي افزود: رمز پيمودن قله‌ علم و دانش توسط دانشجويان، تلاش در جهت مجهز کردن خود به عنصر تخصص و تعهد است.

 

گفتنی است، معرفي معاونت‌هاي مختلف دانشگاه،کانون‌ها و تشکل‌هاي دانشجويي از مهمترين برنامه‌هاي جانبي اين مراسم بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه تفرش این دانشگاه را یکی از قوی‌ترین دانشگاه‌های استان در زمینه آموزش و پژوهش عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: دانشگاه تفرش از بهترین دانشگاه‌های استان مرکزی در زمینه پژوهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک احمدرضا ربانی بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه تفرش اظهار داشت: دانشگاه تفرش طی سال‌های گذشته به اقدامات چشمگیری در این عرصه دست یافته است.

وی تصریح کرد: این دانشگاه توانسته است با افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد، فعال کردن مقطع دکتری ریاضی و فیزیک، مجهز شدن آزمایشگاه‌های دانشگاه به تجهیزات، متصل کردن سیستم ابر رایانه دانشگاه تفرش به گرید ملی و پیوستن به جمع 11 دانشگاه دارای ابر رایانه کشور اقدامات ارزنده‌ای در راستای آموزش و پژوهش بردارد.

سرپرست دانشگاه تفرش با بیان اینکه این دانشگاه موفق به کسب رتبه برتر در بین دانشگاه‌های کشور در بخش ارتباط با صنعت شده است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه این دانشگاه تعامل و ارتباط بسیار خوبی به بخش صنعت دارد که گسترش این تعاملات همچنان در دستور کار قرار دارد.

ربانی دانشجویان را تاثیرگذارترین قشر جامعه دانست و تاکید کرد: دانشجویان امروز تاثیرگذارترین قشر جامعه محسوب می‌شوند و رسالت بسیار سنگینی در عرصه علمی کشور بر عهده دارند.

وی گفت: این دانشجویان هستند که می‌توانند با نقش فعال خود تحولات عمیقی در جامعه به وجود آورند که ایجاد بسترهای لازم در این زمینه یکی از وظایف دانشگاه است.

حجت‌الاسلام سید جواد موسوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز با بیان اینکه دانشگاه پیشانی فرهنگی و علمی جامعه است، گفت: دانشجویان باید با فراگیری علم و دانش کشور را در مسیر رشد و آبادانی واقعی قرار دهند.

مراسم معارفه دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه تفرش با حضور رئیس، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین، مدیران و دانشجویان در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/د

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:7 | نویسنده : میثم اله وردی |
تاريخ : برچسب:, | 11:45 | نویسنده : میثم اله وردی |
تاريخ : برچسب:, | 11:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از معرفی آیین های سنتی استان مرکزی در 4 غرفه کاخ موزه سعد آباد خبر داد.

مجتبی رضوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: همزمان با هفته گردشگری نمایشگاه استان مرکزی با هدف معرفی توانمندی های بومی، فرهنگی و تاریخ کهن استان مرکزی به دوستداران فرهنگ و هنر کشوراز تاریخ 6 مهربه مدت 7روز در کاخ موزه سعدآباد تهران پذیرای علاق تاریخ کهن استان مرکزی به دوستداران فرهنگ و هنر کشوردر کاخ موزه سعدآباد تهران پذیرای علاقمندان است.

 وی ادامه داد: در این نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی سنتی، آوایی، چاووش خوانی، تعزیه ، بازیهای بومی محلی و تاریخی استان در معرض نمایش قرار می گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان این که برگزاری "نمایشگاه گردشگری استانها " فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی عموم مردم به ویژه دوستداران فرهنگ و هنرهای بومی و محلی با ظرفیت ها و توانمندیهای مناطق مختلف کشور است اظهار داشت: در این جشنواره  آداب و سنن بومی، صنایع دستی، اماکن گردشگری و تاریخی و باستانشناسی استان مرکزی در قالب 4 غرفه معرفی می شود.

رضوانی یادآور شد: جاذبه های گردشگری استان، کارگاه های تولید زنده صنایع دستی، معرفی مشاهیر و مفاخر استانها، و اجرای مراسم آیینی اجرای موسیقی سنتی، بازی‌های محلی، مراسم سنتی حنابندان، نقالی، پرده‌خوانی، مراسم تعزیه، چگورنوازی تفرش و مراسم کوسه‌ناقالدی در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مراسم گلباران قبور شهداء شهرستان تفرش (شهداءشاهزاده احمد و بهشت معصومه) با حضور کلیه مسئولین شهرستان و خانواده محترم شهداء و ایثارگران و جمعی از مردم برگزارشد.
 
همچنین به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس یادمان شهداء گمنام توسط فرماندار شهرستان تفرش افتتاح شد.

فرماندار تفرش ضمن ایراد سخنانی در مورد فضائل شهدای گمنام از بنیاد شهید به جهت همکاری در ساخت این بنا تقدیر و تشکرکرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مراسم یادواره شهدای شهرستان تفرش و تجلیل از ایثارگران زن با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران ، ناحیه مقاومت بسیج ، اداره ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و با حضورجمعی از مسئولین شهرستان ، خانواده محترم شاهد و ایثارگر و مردم در محل حسینه قائمیه برگزارشد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراک / واحد مرکزی خبر/ اجتماعی
امام جمعه جدید تفرش معرفی شد.
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب ، حجت الاسلام سید محمد مومنی را به مدت سه سال بعنوان امام جمعه تفرش منصوب و از خدمات حجت الاسلام ولد بیگی قدردانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین غفوری معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه کشور در مراسمی که به این منظور برگزارشد برقراری عدالت در جامعه را از وظایف امامان جماعات و جمعه دانست و گفت : وحدت روشنگری افکار عمومی از برکات نماز جمعه است و مسئولان باید با همت خود
برای برگزاری با شکوهترنماز جمعه تلاش کنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس ناظران خانه ملت در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را از بین اعضاء کمیسیون اجتماعی برگزیدند.

خبرگزاری فارس: ناظران در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی انتخاب شدند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) دو نفر از اعضاء کمیسیون اجتماعی را به عنوان ناظر در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی موضوع بند 16 ماده 3 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مصوب 1389 انتخاب کردند.

بر این اساس مجتبی رحماندوست نماینده تهران و عباس صلاحی نماینده تفرش و آشتیان به ترتیب با 129 رأی و 54 رأی از مجموع 152 آراء مأخوذه به عنوان ناظر در ستاد مذکور برگزیده شدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دوران دفاع مقدس تبلور عملیاتی شدن آموزه های دینی در عرصه های مختلف جامعه با محوریت ولایت فقیه است بنابراین این هفته یادآور تبعیت پذیری به خواسته ها، پیام ها و آرمان های امام راحل است.

صلاحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: دفاع مقدس مدال افتخاری برای ملت ایران و لكه ننگی برای دشمنان این مردم است كه در تاریخ ماندگار شده و برای متجاوزان به عنوان درس عبرت همیشه متجلی است.

وی به توان نظامی رژیم بعثی و حمایت همه جانبه جهان استكبار از آن در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و ادامه داد: با وجود برتری نظامی طرف مقابل، روحیه ولایی و انقلابی و پیروی از دستورات بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی روند جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: اكنون ایران اسلامی در اوج قله های عزت و اقتدار ایستاده و كسی را یارای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی با توان و پشتوانه مردمی نیست.

صلاحی اظهار كرد: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای تبیین آرمان ها و ارزش های انقلاب و معرفی رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در این دوران است.

صلاحی اضافه كرد: در این جنگ نابرابر، استعدادهای نظام اسلامی شكوفا، اقتدار اسلام و حاكمیت دینی به جهانیان معرفی و توانمندی و مقاومت ملت ایران در پاسداری از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی نمایان شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: مدیر کل بنیاد مسکن انقــلاب اسـلامی استان مرکزی از تهیه و تصویب 20 طرح هادی روستایی خبر داد.

محمدرضا فرح در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود:طرح هادی وتعیین محدوده20روستای استان طی سه کمیته تصویب طرحـهای هادی وتعیین محدوده روستایی استان (بند ف ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه) به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه عـمران روستاها با همـکاری کـلیه مسولین ذیربط ومردم امکان پذیر مـی باشد خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی علاوه بر ساماندهی واصلاح بافت موجود در روستا، میزان ومکان گسترش آن ونحوه استفاده از زمین برای کاربری های مختلف از قبیل مسکونی ،تولیدی ،تجاری ،کشاورزی را در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا وسکونت گاه های روستایی تعیین می کند.

وی با اشاره به اقدامات موثر و سازنده بنیاد مسکن استان در روستاها گفت: امروزه با تهیه و اجرای طرح‌های هادی در روستاهای استان توسط بنیاد مسکن ، چهره روستاها از جهت عمران و آبادانی و توسعه، نسبت به گذشته تحولات بسیار خوبی داشته است.

فرح تصریح کرد : باتصویب طرح هادی در این 20روستا، یک هزار و 822 خانوار با جمعیتی بالغ برهفت هزار و 142 نفر از مزایای مختلف این طرحها بهره مند می گردند .

وی این20روستا را درساوه، اراک، زرندیه، آشتیان و تفرش برشمرد و تصریح کرد: روستاهای مراد خانلی، قشلاق قیوجیک، قوچ امام، باغچه غاز، آق قلعه، کردخور علیا وسفلی، دخان وعلی درزی در ساوه و دو روستای قاسم آباد وخرم آباد در شهرستان اراک است.

وی اضافه کرد: در شهرستان زرندیه نیز سه روستای ورده، دوزج وحسین آباد، شهرستان آشتیان یک روستای کردیجان و در شهرستان تفرش شش روستای دیزج، وایمند، شولک، خرازان، فلوجرد و ثمردشت طرح هادی آنها تهیه و تصویب به رسیده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی با موضوع دفاع مقدس در اراک گشایش یافت.

خبرگزاری فارس: نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی در اراک برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز و با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان حوزه هنری استان مرکزی نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی دفاع مقدس در محل حوزه هنری استان افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از 60 اثر تجسمی در رشته‌های مختلف هنری با محوریت دفاع مقدس، شهادت‌طلبی شهیدان، رشادت‌های رزمندگان اسلام و حضور قشرهای مختلف مردم در جبهه‌های حق علیه باطل به معرض نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه که با هدف آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان برپا شده به مدت یک هفته پذیرای علاقمندان خواهد بود.

همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس و پوستر «از آفتاب تا آفتاب» در دانشگاه تفرش گشایش یافت.

در این نمایشگاه نیز ده‌ها قطعه عکس و پوستر در موضوعات نقش زن در دفاع مقدس، زن و جامعه، بانوی عفاف و احادیث گهربار امام رضا (ع) در چهار غرفه به معرض نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا پایان دهه کرامت برای بازدید علاقمندان دایر است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان مركزي از راه‌اندازي موزه‌ي مفاخر شهرستان تفرش و افتتاح فاز نخست يك مجمع گردشگري در اراك در هفته‌ي گردشگري خبر داد.

 

 

مجتبي رضواني در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ابتدا بيان كرد: استان مركزي هم‌‌زمان با فرا رسيدن هفته‌ي گردشگري و هفته‌ي گردشگري استان مركزي (19 تا 25 مهرماه)، برنامه‌هاي متنوعي را در نظر گرفته است. در اين مدت، در مجموعه‌هاي فرهنگي ـ تاريخي نياوران و سعدآباد حضور خواهيم داشت و علاوه بر اجراي موسيقي سنتي و نقالي و ارائه‌ي آثار هنرمندان صنايع دستي، سوغات استان مركزي مانند «جوز قندي» كه گران‌قيمت است، عرضه مي‌شود.

 

وي گفت: در هفته‌ي گردشگري، موزه‌ي مفاخر و مشاهير شهرستان تفرش را راه‌اندازي مي‌كنيم. همچنين قصد داريم در ساوه نيز چنين موزه‌اي را ايجاد كنيم.

 

 

او افزود: در هفته‌ي گردشگري، فاز اول يك مجتمع گردشگري در اراك كه توسط بخش خصوصي در حال ساخت است، افتتاح مي‌شود. در اين مرحله، بخش پذيرايي و كمپ اين مجتمع راه‌اندازي مي‌شود و در مرحله‌ي بعد، بازارچه‌ي صنايع و مجموعه‌ي اقامتي به آن اضافه مي‌شوند. به علاوه، افتتاح بازارچه‌‌ي صنايع دستي در يكي از خانه‌هاي قاجاري ـ پهلوي شهرستان محلات، يكي ديگر از برنامه‌هايي است كه در اين هفته اجرا خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:42 | نویسنده : میثم اله وردی |