پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش  در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در سالن جلسات حوزه معاونت عمرانی استانداری مرکزی گفت: شهرستان تفرش برای ورود مسافران تابستانی در این شهرستان تمهیدات لازم را اندیشیده است.

اردلان افزود: شهرستان های کوچک از زیرساخت های لازم برای توقف مسافران و گردشگران برخوردار نیستند؛ لذا باید برای رفع این مشکل متناسب با توان اقتصادی گردشگران و مسافران برای آنها در شهرستان ها برنامه ریزی شود تا تمامی گردشگران بتوانند از جاذبه های دیدنی شهرستان های استان مرکزی بهره مند شوند.

وی راه اندازی سایت گردشگری میراث استانی را به عنوان پیشنهاد برای جذب توریست در شهرستان ها مطرح کرد و اظهار داشت: می توانیم با استفاده از داشته هایمان در استان مرکزی برای جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری اقدام کنیم.

اردلان با اشاره به حجم بالای تردد مسافر در استان مرکزی گفت: داشتن برنامه برای توقف این حجم عظیم مسافر می تواند ضمن معرفی جاذبه های دیدنی استان به گردشگران موجب، افزایش نشاط، درآمدزایی و اشتغال نیز در شهرستان ها شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش گفت: 25 هزار متر مکعب رسوب با احداث بند سنگی ملاتی در روستای نقوسان تفرش کنترل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجتبی مومن ظهر امروز در جمع خبرنگاران احداث بند سنگی ملاتی را راهی برای کنترل فرسایش دانست و اظهار داشت: در سال جاری بند سنگی ملاتی روستای نقوسان با صرف اعتباری بالغ بر 835 میلیون ریال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بندهای سنگی ملاتی به منظور کنترل رسوبات به حجم 25 هزار متر مکعب، کنترل روان‌آب‌ها، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، حفاظت اراضی حاشیه آبراهه از خطر فرسایش کناری و کنترل فرسایش بستری ایجاد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش گفت: ارتفاع کل این بند سنگی ملاتی 7 متر و حجم عملیات سنگی ملاتی 530 متر مکعب است که با احداث این بند علاوه بر افزایش میزان آبدهی قنات نقوسان موجبات توسعه بخش کشاورزی، افزایش درآمد ساکنین حوزه آبخیز و در نهایت کاهش مهاجرت آنها به شهرها و ایجاد شغل می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی و نیاز منطقه به اجرای عملیات مذکور و با حمایت مسئولین عملیات آبخیزداری در سال‌های آتی ادامه خواهد داشت.

مومن خاطرنشان کرد: با توجه به انجام عملیات و افزایش آب چشمه‌ها و قنوات موجود در آینده سطح بیشتری از اراضی حاشیه رودخانه که در معرض کم آبی قرار گرفته است، مجددا احیاء و به زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش از آغاز دوره بازآموزی ویژه مربیان طرح امداد دادرس در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز دوره بازآموزی ویژه مربیان طرح امداد دادرس در تفرش

مجید حسین‌جمال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این دوره از امروز با حضور 10 نفر از مربیان طرح امداد دادرس در جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: طرح امداد دادرس شامل طرح آموزش امداد و کمک‌های اولیه به 60 هزار دانش‌آموز است، که در پی تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر استان مرکزی به اجرا در می‌آید که سهمیه این شهرستان در این طرح بالغ بر یک هزار و 500 دانش‌آموز است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تفرش گفت: این دوره بازآموزی به مدت دو روز برگزار می‌شود که طی آن شرکت‌کنندگان در این دوره، آموزش‌های فراگرفته در زمینه امداد و کمک‌های اولیه، نحوه برخورد با مصدوم، فوریت‌های پزشکی، حمل مصدوم، استفاده از جدیدترین ابزارهای امدادی، اطفاء حریق را به صورت تئوری و عملی توسط مربیان امداد و نجات هلال احمر بازآموزی کردند.

حسین‌جمال در ادامه برگزاری کارگروه امداد و نجات طی روزهای پنجم و ششم شهریور ماه، برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه دستگاه‌های اجرایی، برگزاری آزمون دوره عمومی امداد و نجات را از برنامه‌های در دست اقدام این جمعیت عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

برق رسانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، فرماندار شهرستان تفرش در جلسه بررسی مشکلات حوزه برق شهرستان تفرش که با حضور مشاور مدیرعامل توانیر در امور مجلس برگزار شد، با اشاره به مشکلات و مسائل مربئوط به حوزه برق اظهار کرد: رضایتمندی شهروندان و بررسی مشکلات در تمامی ادارات از وظائف دولت است و امید داریم با برگزاری جلساتی این چنین مشکلات مردم و این شرکت مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

بهروز اردلان راد با اشاره به مشکلات برق شهرک اصناف افزود: صنوف در این شهرک مستقر شده و برق کشی ساختمان ها را انجام داده اند ولی از لحاظ روشنایی معابر مشکل دارند وامیدواریم همانطور که روشنایی در شهر اجرا می شود در آنجا هم اجرا شود.

وی تصریح کرد: این شهرک داخل محدوده ی شهری نیست ولی در جلسات تصویب کردیم با هدف در آمد زایی ، اقدامات اجرایی و خدماتی توسط شهرداری انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تفرش با تاکید بر رفع مشکلات مردم در حوزه برق رسانی گفت: سه راهی شهراب یکی از جاده هایی است که نبود برق گاه گاهی مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می کند و باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

قدرت الله شاه علی افزود: روشنایی معابر گردنه نقره کمر و همچنین ساخت ساختمان اداره برق از دیگر مشکلات موجود در این شهرستان به شمار می رود.

مصرف برق نیازمند مدیریت مصرف است

مشاور مدیر عامل توانیر در امور مجلس با اشاره به طرح های رفع مشکلات در این مورد گفت: طرح هایی جهت حل مشکل سه راهی شهراب در سال های قبل تهیه شده ولی به دلایلی اجرایی نشد و امکانات مورد نیاز در این باره و همچنین گردنه نقره کمر خریداری و به اداره راه و شهرسازی تفرش تحویل داده می شود.

علی حیدری تفرشی مصرف کنندگان را تعیین کننده میزان مصرف دانست و افزود: مصرف کنندگان هم می تواند طوری برنامه هایشان را تنظیم کنند که مصرفشان از قبل هم کمتر شود و نیاز به کاری هم نیست وکافی است قبض های برق را نگاه کنند و د رآنجا اطلاع رسانی کردیم که در مصرف های مختلف چه مقداری هزینه باید پرداخت کنند در حقیقیت خود مصرف کننده تعیین کننده مصرف است.

وی تصریح کرد: نصب 5انشعاب برق و 100چراغ روشنایی ، اختصاص دو زمین جهت ایجاد پست زمینی در شهرک اصناف، رفع مشکل جابجایی تیر برق جنب مسجد جامع ششناو، تاکید بر تکریم ارباب رجوع از مصوبات این جلسه بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 رئیس دادگستری شهرستان تفرش گفت: تقویت بنیاد خانواده سبب تقویت اساس جامعه است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان در اراک، ابوالفضل میرزایی، رئیس دادگستری تفرش (25 مرداد) در دیدار با فرماده و جمعی از معاونان انتظامی شهرستان تفرش گفت: می توان با تقویت بنیاد خانواده، حفظ ارزش های مذهبی و باورهای دینی، افزایش هیات های مذهبی و تشکل های مردم نهاد به تقویت جامعه کمک کنیم.
وی افزود: در چنین حالتی پتانسیل خود کنترل کننده ای جامعه را در حالت فعال قرار می دهیم و جامعه به سمت پیشرفت و تکامل حرکت می کند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش امنیت را مهمترین عامل رشد و پیشرفت در جامعه دانست و بیان کرد: امنیت و آرامش یکی از با اهمیت ترین وجوه زندگی است.
رئیس دادگستری شهرستان تفرش در ادامه با اشاره به اینکه در جوامعی که وجود امنیت موجب می شود تا تعاملات اجتماعی در یک مسیر واقعی قرار گیرد، اضافه کرد: احساس عدم امنیت چه از لحاظ بودن یا نبودن واقعی آن می تواند تحرکات و جریان های اجتماعی را دچار اختلال کند و این اختلالات خود سر منشاء یأس و انفعال اجتماعی می شود.
در ادامه این دیدار سرگرد سیروس دالوند، فرمانده انتظامی شهرستان تفرش نیز در سخنانی برقراری امنیت اجتماعی را از مهمترین دغدغه های مسئولین و مردم دانست و بیان کرد: در این رابطه عوامل و متغیرهای متعددی دخیل و موثر هستند که هر کدام در جایگاه خود باید مورد بحث و بررسی قرار گیرند.
وی حفاظت از ارزش های محوری و حیاتی نظام فرهنگی را یکی از اهداف اساسی امنیت ملی در هر کشوری دانست و بیان کرد: درمقابل، از جمله کارکردهای عمده هر نظام فرهنگی نیز، امنیت بخشی به زندگی اجتماعی و تداوم آن، تکوین هویت اجتماعی و ایجاد و حفظ همبستگی است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر علوم در شرایط فعلی، به هیچ عنوان به نفع جامعه علمی کشور نیست.

 

ˈعباس صلاحیˈ روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه حدود یک ماه به آغاز سال تحصیلی باقی مانده و وزارت علوم باید با آرامش خاطر برای این مهم برنامه ریزی کند، استیضاح وزیر این وزارتخانه می تواند ضربه های جبران ناپذیری به جامعه علمی کشور وارد کند.

وی ادامه داد: بیشترین انتقادات مخالفان وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی مربوط به نحوه انتخاب مدیران واحدهای آموزشی و معاونان این وزارتخانه بوده که بیشتر آنها مورد اعتماد مجلسی ها نبوده اما به اعتقاد من اینها دلایل کافی برای استیضاح یک وزیر نیست چرا که او هم طبق قانون وظایف و اختیاراتی دارد و نمی شود از پیش در مورد عملکرد یک نفر قضاوت کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وهیات دولت باید در مورد هر اقدامی منافع مردم و کشور را در نظر داشته باشند و باید بدانند که سیاسی کاری در امور مملکتی چوب لای چرخ پیشرفت کشور گذاشتن است.

وی اظهار کرد: نمایندگان موافق با استیضاح وزیر علوم باید به خاطر منافع مردم، در اظهارات خود تجدید نظرکرده و باعث اختلال در آرامش نسبی مردم نشوند.

صلاحی بیان کرد: نمایندگان مخالف آقای فرجی دانا باید توجه داشته باشند که اگر وزیر رای نیاورد تا انتخاب وزیر بعدی مدتی طول می کشد و این به نفع جامعه علمی و دانشگاه های کشور نیست و این مهم زمینه ساز مشکلات دیگری برای مردم می شود.

وی افزود: برخی تکلیف و رسالت اصلی خود که همانا تلاش بی وقفه برای خدمت رسانی به مردم موحد و مومن ایران اسلامی و ایجاد آرامش در جامعه است را فراموش کرده اند و برای تلافی از یکدیگر منافع مردم را نادیده می گیرند.

صلاحی در عین حال خواستار تعامل بیشتر دولت و مجلس شد و گفت: نمایندگان موفق به دیدار با وزرا نمی شوند همچنین معاون پارلمانی ریاست جمهور نیز بعد از گذشت یکسال از آغاز به کار دولت یازدهم هنوز در مجلس حاضر نشده، که مواردی از این دست باعث ایجاد اختلاف بین دولت و مجلس می شود و دود این اختلافات نیز تنها به چشم مردم می رود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز زندگی مردم ایران زمین با مشکل روبرو کرده تورم و گرانی است بنابراین دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید همصدا و یکرنگ دست در دست یکدیگر بدهند و برای حل مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: باید تلاش کنیم که به زودی مشکلات وزارت علوم حل شده و کار به استیضاح نکشد اما اگر هم قرار بر این شد نمایندگان باید از سیاسی کاری و حب و بغض ها دوری جسته و تنها بر اساس منافع مردم وزیر علوم را استیضاح کنند.

چندی پیش تقاضای استیضاح ˈ رضا فرجی دانا ˈ وزیر علوم تحقیقات و فناوری با امضای برخی نمایندگان به هایت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 فرمانده سپاه ناحیه تفرش گفت: اعزام گروه‌های جهادی از ۲۵ مردادماه به مدت ۷ روز به ۲ روستای وایمند و فرسمانه از توابع تفرش آغاز می شود.

سرهنگ علی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به آغاز اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم تفرش اظهار کرد: یک گروه از بسیجیان شهر تفرش  به مدت7 روز در 2 روستای محروم این شهرستان خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: ساخت خانه برای محرومان، ساخت سرویس بهداشتی، سیم کشی ساختمان، تعمیر و ایزوگام سقف منزل محرومان، ویزیت رایگان، اجرای اقدامات مشاوره ای و فرهنگی، اجرای کلاسهای آموزشی به منظور حفظ محیط زیست از مهمترین برنامه های این گروه جهادی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی گفت: اردوهای جهادی براساس تدابیر مقام معظم رهبری و به منظور شکوفایی استعدادهای ذخیره شده در جوانان با هدف اشاعه فرهنگ خدمات رسانی در بین جوانان برگزار می شود.

سرهنگ فراهانی تصریح کرد: بسیج سازندگی امروز در محرومیت زدایی پیشگام و پیشتاز است و با خدمت رسانی به مردم و محرومیت‌ زدایی از مناطق محروم گام هایی موثر در جلب رضایت مردم برداشته است.

وی با اشاره به نقش جهادگران بسیجی در محرومیت زدایی افزود: جهادگران بسیجی با کمترین توقع و امکانات، پروژه های مهمی را اجرا می کنند و نقش این گروه ها در محرومیت زدایی بی نظیر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای جهادی گفت: این اردوها با رویکردهای فرهنگی، عمرانی، آموزشی و مشاوره ای می تواند بهترین خدمت را به شرکت کنندگان در طرح و جامعه زیر پوشش آن ارائه دهد و سبب تقویت فرهنگ خدمات رسانی به محرومان در بین جوانان شود.

سرهنگ فراهانی تصریح کرد: اردوهای جهادی، نمونه بارز ترویج فرهنگ کار و تلاش و گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی است و خدمت گذاری به مردم به ویژه در مناطق محروم از برکات اجرای اردوهای جهادی در جامعه است.

وی افزود: بسیج سازندگی با قدم نهادن به عرصه های خدمت رسانی و محرومیت زدایی به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته است و در این مسیر برنامه های بسیار سازنده ای را انجام داده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده تفرش در مجلس شورای اسلامی :

انتقاد از کمبود کمپ ترک اعتیاد در کشور/ نبود مجوز و مشکلات بهداشتی برخی کمپ‌ها را به تعطیلی کشاند

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد در کشور، افزود: امروزه شاهد هستیم که حدود نیمی از کمپ‌ها به دلیل ارایه نکردن خدمات مطلوب و مشکلات بهداشتی تعطیل و درب آنها بسته شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر تعطیلی کمپ‌ها باعث شده بر معضل کمبود کمپ افزوده شود به همین دلیل بر مشکلات جمع‌آوری معتادان در سطح کشور افزوده شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در گذشته شاهد فعالیت برخی کمپ‌های ترک اعتیاد بودیم که از سوی نهادهای ذی‌ربط مجوز نداشت و همین مساله نیز فعالیت آنها را به تعطیلی کشاند؛ در هر صورت لازم است تا وزارت بهداشت،‌ سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی با کمک یکدیگر کمپ‌هایی را ایجاد کنند که هم قانونی بوده و هم متخصصان خوبی را در این مراکز به کار گیرند.

صلاحی با انتقاد از نبود نظارت بر عملکرد و فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد، تاکید کرد: بدون‌شک در صورت نظارت دقیق بر اقدامات این‌ کمپ‌ها می‌توان شاهد کاهش آمار معتادان در سطح کشور باشیم و به عبارتی دیگر از معضلاتی که با حضور معتادان در کشور ایجاد می‌شود نیز کاسته شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره نبود کمپ زنان معتاد در کشور، یادآور شد: با توجه به تعداد زنان معتادی که در کشور وجود دارد توجه به ایجاد این مراکز برای جمع‌آوری زنان معتاد نیز ضروری به نظر می‌رسد زیرا آسیب‌های اجتماعی زیادی نسبت به حضور زن معتاد در کشور وجود دارد.

گفتنی است؛ چندی پیش رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اهمیت موضوع جمع آوری معتادان متجاهر و بی‌خانمان در پایتخت، از سازمان‌های متولی در این امر انتقاد کرد و  گفت: متاسفانه در حال حاضر ما با کمبود مراکز ترک معتادان مواجه هستیم و تا زمانی که این مشکل حل نشود دستگیری معتادان عبث و کم فایده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:خبر تفرش,نماینده تفرش,خبری تفرش, | 9:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

" میثم صابری " در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش از علت عدم افتتاح میدان واقع در پیچ کاریابی در عید سعید فطر ، گفت : به دلیل خستگی نیروها و اعزام به مشهد مقدس ، تعداد نیروها کم شد و گفتیم کار را با آرامش به پیش ببرند .

شهردار تفرش تصریح کرد :مشکل خاصی در این زمینه نداریم و انشاء ا... همزمان با میلاد امام رضا (ع) این میدان را افتتاح خواهیم کرد .

گفتنی است این مدیر موفق در پروژه های قبلی یعنی تخریب و بازسازی میدان مطهری ، میدان آزادی ، آمفی تاتر در حکیم نظامی و... توانست در زمان اعلام شده ، پروژه ها را به اتمام برساند .

لازم به ذکر است این مقام مسئول در گفتگو با رسانه ها از افتتاح این میدان در عید سعید فطر خبر داده بود .

 

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:11 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 دانش آموزان تفرشی حائز رتبه اول استانی ،در رقابتهای مرحله کشوری مسابقات قرآن، معارف اسلامی، فرهنگی وهنری شرکت کردند.

به گزارش ندای تفرش ، دانش آموزان تفرشی حائز رتبه اول مسابقات وبلاگ نویسی،مطالعه وتحقیق، طراحی نقشه قالی ومعارف اسلامی(صحیفه سجادیه و انشای نماز)جهت شرکت در رقابت های مرحله کشوری این مسابقات به شهرهای مشهد، اصفهان وتبریز اعزام شدند.

اسامی دانش آموزان مدارس شهرستان تفرش که پس از موفقیت در مرحله استانی مسابقات فرهنگی وهنری و معارف اسلامی به مرحله کشوری راه یافتندعبارتنداز:

خانم فاطمه قهرمانی    رشته وبلاگ نویسی   دبیرستان زینب کبری(س)

آقای علیرضا نوروزی  رشته وبلاگ نویسی   هنرستان دکتر خشایار

خانم فائزه کلانتری وخانم یاسمن کلانتری   رشته مطالعه وتحقیق  دبیرستان فاطمه زهراء(س)

خانم رؤیا ابراهیمی   رشته طراحی نقشه قالی     دبیرستان فاطمه زهراء(س)

خانم فاطمه هاشمی رشته معارف اسلامی(صحیفه سجادیه)  دبیرستان فاطمه زهراء(س)

خانم نیوشا بزم آمون   رشته معارف اسلامی(انشای نماز)   دبیرستان فاطمه زهراء(س)

آقای محمد سجادصابری-آقای محمدقنبری - آقای علی ترخورانی  رشته مطالعه وتحقیق   دبیرستان شهید مطهری

ضمن عرض تبریک به این عزیزان ومربیان ومدیران محترم این مدارس، امیدواریم در مرحله کشوری نیز موفق به کسب رتبه های برتر گردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 جلسه بررسی مشکلات آب شرب در مناطق روستایی،  با حضور مدیرعامل امور آب استان مرکزی و مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی و رئوسای برخی از ادارات تفرش در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد .


به گزارش خبرنگار اجتماعی ندای تفرش ،" بهروز اردلان راد " گفت : با توجه به مشکلات آب در روستاهای بخش مرکزی و وجود چندین منابع آب در این مناطق امیدواریم بتوانیم با اتخاذ تصمیماتی  ،گامهای موثری را در این خصوص برداریم
فرماندار تفرش ادامه داد :وجود مجتمع آب مرین و کمبود آب در 6روستای اطراف این مجتمع ،باید توانسته با مساعدت و همکاری مدیران استانی اقداماتی در این خصوص انجام دهیم
" سلیمانی " با اشاره به کمبود آب در روستاها ، اظهار داشت : تامین آب در روستاها از طریق چشمه ها است و اگر برف نیاید با کمبود شدید آب در بیشتر مناطق روستایی مواجه می شویم
وی افزود : در برخی از روستاها ، مصرف بی رویه آب و استفاده از آب شرب برای امورات کشاورزی و باغداری سبب کمبود و قطعی آب می شود
رییس آب و فاضلاب روستایی تفرش ادامه داد : اتمام پروژه آب هفتیان و استفاده از آب آن نقش به سزایی در کاهش کمبود آب در بسیاری از روستاها ایفا خواهد کرد .
" نور الدین بازگیر " مدیر عامل امور آب استان مرکزی اظهار داشت : بازدید از طرح های مجتمع مرین و  روستای شهراب و بررسی مشکلات آن ها باید در دستور کار قرار گیرد .
"علی حیدری " گفت : استفاده از آب آشامیدنی به خصوص در فصول گرما در بخش های کشاورزی و باغبانی سبب ایجاد مشکلاتی برای سایر ساکنان روستاها می کند .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی  ادامه داد : فرهنگ سازی و مدیریت مصرف آب در بین ساکنان از اقدامات مهمی است که در روستاها باید اجرا شود .حفر چاه های بیشتر و استفاده از بندهای خاکی از طرحهایی است که در طول مدت یکسال اجرا شده ولی در این مدت باید ساکنان با مدیریت مصرف آب آشنا و اجرانمایند .

در ادامه پیمانکار پروژه آب هفتیان به بیان توضیحاتی در خصوص پیشرفت این پروژه پرداخت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:ندای تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 14:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

" ناصر صابری" در مصاحبه با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش گفت :

در سه ماهه اول سال جاری 10مورد تغییر نام خانوادگی ،    6مورد تغییر نام ،    67مورد ثبت ولادت نوزاد ،   55مورد وفات ،    91مورد ازدواج ،   26مورد طلاق ،   64مورد کارت هوشمند ملی ،    264 جلد شناسنامه مکانیزه بزرگسالان صادر شده است .
وی ادامه داد : این آمار در مدت مشابه سال قبل با   14مورد کاهش در تولد ،     12مورد افزایش وفات ،     20 مورد افزایش ازدواج ،    3مورد کاهش طلاق بوده است .
رییس اداره ثبت و احوال تفرش تصریح کرد : از آنجایی که میانگین سنی در تفرش 35/10است ، اغلب افراد از سن بالایی برخوردار هستند .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:ندای تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 13:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش خبرنگار اجتماعی ندای تفرش ، در آستانه روز خبرنگار ، مراسم تجلیل از خبرنگاران تفرشی در نیروی انتظامی این شهرستان برگزارشد .

"سرگرد سیروس دالوند " با تبریک این روز ، خبرنگاران را همیاران پلیس دانست و اظهار داشت : خبرنگاران همیاران پلیس در اجرای ماموریتها هستند و با اطلاع رسانی مناسب می توانند نقش به سزایی را ایفا نمایند .

وی آموزشهای همگانی و فرهنگ سازی را در کاهش جرایم مهم دانست و تصریح کرد : استفاده از رسانه ها در آموزش همگانی و فرهنگ سازی در افزایش آگاهی تاثیر مثبت داشته که سبب کاهش وقوع جرایم خواهد شد .

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تفرش با اشاره به کاهش سطح جرایم در تفرش ، افزود : نگاهی به آمار جرایم نسبت به مدت مشابه در سالهای قبل ، نشاندهنده آن است آگاهی مردمی افزایش یافته و روزنامه ها و رسانه ها می توانند در این مورد نقش موثری را داشته باشند .

"سرگرد دالوند " با اشاره به قدمت فرهنگی شهر تفرش ،گفت : شهر تفرش دارای پتانسیلهای زیاد و قدمتهای فراوانی در عرصه ی فرهنگ است واز این حسن می توان استفاده کرد و با دست به دست هم دادن و همیاری  گامهایی را در کاهش سطح جرایم در تفرش برداریم .

در ادامه مشکلات خبرنگاران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت سپس هدایا و لوح یادبوی به خبرنگاران اهدا شد .

 

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:ندای تفرش,خبر تفرش, | 16:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

"اینجا خبری از شلوارهای اِسلَش و تی شرت‎های مشکی با نماد فراماسونری نیست، اینجا سخن از عشق راستین بچه‎های قد و نیم قد به عبا و پیرهن های سفید یقه آخوندی است که روز اول از درون ساک‎ها خارج شد."
از عشق به عبا تا تنها فروشگاه بدون فروشنده!

مشرق نیوز- ساعت سیزده و پنجاه دقیقه روز یکشنبه 12 مرداد؛ ورودمان به حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش همزمان شد با توزیع بشقاب‎های ملامینی حاوی غذا که روی دست نوجوانان پاک طینت به جلو حرکت می‎کرد.

 

 

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 22:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

غزه

امام جمعه تفرش گفت: اعلام آتش بس و وادادگی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت اسلامی مردم فلسطین پیروزی مسلمانان غزه در تهاجم اخیر اسرائیل بوده و این پیروزی نشان دهنده آغاز روند سقوط اسراییل پرمدعا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان تفرش با‌اشاره به مقاومت ملت فلسطین اظهار کرد: راه پیروزی در غزه مقاومت است و باید مقتدرانه و محکم با دشمنان مقابله و آنها را مجبور به عقب نشینی کرد.

وی نسل‌کشی را از جنایات پلید دشمنان دانست و افزود: دشمنان در حال حاضر علاوه بر از بین بردن قبور اهل بیت به نسل کشی مسلمانان و زنان و کودکان بی دفاع می پردازد که این جنایات منحصر به غزه نبوده و چندین برابر در عراق توسط داعش در حال انجام است که دشمنان با این کار قصد دارند به اهداف پلید خود دست یابند.

حجت الاسلام مومنی رعایت شعائر دینی را نشانه متقین دانست و افزود: قرآن می‌فرماید اهمیت دادن به شعائر دینی نشانه متقین و علامت دین است ولی دشمنان در صدد هستند تا این نشانه های ایمان و خداترسی را از روی زمین از بین ببرند.

امام جمعه تفرش با اشاره به حمله وهابیت به قبور ائمه در 8شوال، تصریح کرد: وهابیت گروه‌های تحت امر خود را تجهیز کرده تا اماکن متبرکه را از بین ببرنند و اگر حمایت‌های میلیونی امت اسلامی نبود آنها جسارتهای بیشتری را انجام می دادند.

امام جمعه تفرش با اشاره به کمک تفرشی ها در بازسازی عتبات عالیات گفت: شهروندان تفرشی در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بیش از 30 میلیون به بازسازی عتبات و عالیات کمک کرده‌اند و قول‌هایی در این زمینه نیز داده شده است که قطعا موفق نمی شوند.

وی با اشاره به مسئله آتش بس در غزه، گفت: آتش بس توطئه دیگری است که باید مسلمانها آگاه و آماده باشند چرا که امکان بازگشت دشمنان وجود دارد.

حجت الاسلام محمد مومنی  با اشاره به سبک زندگی صحیح تصریح کرد: سبک زندگی انسان اگر با سبک زندگی قرآنی هماهنگ شده و در چارچوب آن عمل کند، می تواند به زندگی بانشاط و توام با آرامش دست یابد.

وی افزود: نگاهی به زندگی بزرگان دینی و قدیمی‌ها نشان می‌دهد چون دستورات الهی و دینی را رعایت می‌کردند زندگی سالمتر و عمرهای طولانی‌تری داشتند.

امام جمعه تفرش با اشاره به توصیه‌های دین درباره خواب، گفت: به فرموده قرآن, شب مایه آرامش بندگان قرار داده شده و اگر از دستورات دینی در این باره استفاده شود, خواب بهتری را داریم.

حجت الاسلام مومنی افزود: زود خوابیدن، کم غذا خوردن در وعده شام، رو قبله خوابیدن و ذکر گفتن از مهمترین عادات سفارش شده در هنگام خواب است و در روایات آمده است که خواب مابین الطلوعین، خواب مذمومی است زیرا در این ساعات روزی مادی و معنوی انسان تقسیم شده و انسان در صورت خوابیدن از روزی خود محروم می‌شود و این خواب، خواب شیطانی بوده و سبب خوشحال شدن شیطان می شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شاکری مدیرکل ارشاد مرکزی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تعیین تکلیف بیمه خبرنگاران و افزایش حق الزحمه آنان در اولویت کاری اداره کل ارشاد استان مرکزی برای امسال است.

حسین شاکری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در تفرش، با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: روز خبرنگار، در حقیقت یادآور اراده عظیم مردان و زنانی است که برای بازگویی حقائق، پرچم مقدس اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته اند.

وی افزود: عهد،بصیرت، روشنگری، بیان حقائق، انتقاد منصفانه و سازنده و در نظر گرفتن مصلحت جامعه و نظام و پرهیز از منهیات دینی و اخلاقی،  بخشی از آرمانهای شهیدان والامقام عرصه اطلاع رسانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به وظیفه خطیر خبرنگاران گفت: رسالت خبرنگاران در مقایسه با دیگر مشاغل تاثیر بیشتری در فرهنگ سازی در جامعه دارد و این مهم بر گردن عوامل خدوم رسانه ها خبرگزاری ها و مططبوعات است.

شاکری با اشاره به حرفه خبرنگاری بعنوان یکی از حرفه های سخت تصریح کرد: نداشتن بیمه برای بسیاری از خبرنگاران و پرداخت حق الزحمه کم یکی از مهمترین دغدغه های اداره ارشاد و خود خبرنگاران است.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته در سال جاری شاهد اتفاقات خوبی در زمینه افزایش دستمزد و بیمه خبرنگاران هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به روز خبرنگار گفت: در آستانه روز خبرنگار با برگزاری آئین تقدیر از خبرنگاران تلاش داریم تا بتوانیم گوشه ای خدمات این زحمتکشان را ارج نهیم.

شاکری تصریح کرد: در عصر ارتباطات و رسانه‌ها نقش و جایگاه خبرنگار بیش از هر زمانی مهم‌تر و حساس‌تر است و می‌تواند با اطلا‌ع‌رسانی درست، به موقع و هدفمند در توازن قدرت در همه زمینه‌ها در مواردی حتی خیلی موثرتر از دیگر شخصیت ها باشد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:خبر تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 16:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

برداشت سیر/تفرش

یکی از محصولات زراعی شهرستان تفرش در گروه سبزیجات "سیر" بوده که سیر تفرش به سببکیفیت بالایی که در مقایسه با سیر تولیدی در سایر مناطق دارد، مشتریان و طرفداران ویژه ای دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، سیر تفرش به سبب کیفیت بالایی که در مقایسه با سیر تولیدی در سایر مناطق دارد، مشتریان و طرفداران ویژه ای دارد و جزو اقلام سوغاتی یا صادراتی این شهرستان به سایر شهرها و استان های همجوار محسو ب می شود.

متوسط برداشت محصول سیر در تفرش 10تن در هکتار بوده که با توجه به اینکه سطح کشت آن به سبب نوسانات قیمت و وضعیت بازار، هر ساله از 8 تا 12 هکتار متغییر بوده، مقدار سیر تولیدی شهرستان نیز بین 80 تا 120 تن در نوسان است.

روستای کهک در شمال شرقی تفرش بهترین منطقه کشت سیر شهرستان بوده و بیشتر سیر تولیدی شهرستان توسط کشاورزان این روستا در اراضی خرد و کوچک به شیوه سنتی به دست می آید که بخش زیادی از عملیات کشت و کار سیر بر دوش بانوان کشاورز روستاست.

گزارش و عکس از عاطفه بیاتی

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:


تهران و تفرش؛ ركوردداران بيشترين و کمترین آمار تلفات رانندگي/ جداول کامل استان‌ها به تفکیک شهر و شهرستان
آمار جامع تلفات رانندگي در سراسر كشور نشان مي دهد كه شهر تهران با 786 نفر كشته و شهرستان تفرش با يك نفر كشته در تلفات رانندگي درون و برون شهري در سال 1392 ركورد داران بيشترين و کمترین تلفات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، كارگروه امور اجتماعي، آموزش و فرهنگ ايمني كميسيون ايمني راهها به منظور آگاهي شهروندان همه شهرستان ها نسبت به آمار تلفات رانندگي شهر خود در يكسال گذشته آمار تلفات رانندگي درون و برون شهري سال 1392 را به تفكيك استان و شهرستان منتشر كرد.بنابر اين گزارش جزئيات كامل آمار سوانح رانندگي نشان مي دهد كه از لحاظ مقايسه شهرستان ها بعد از تهران، مشهد با 528 نفر، شيراز با 390 نفر، اصفهان با 379 نفر و قم با 345 نفر كشته در رتبه هاي بعدي قرار دارند.

همچنين در شهر كرمانشاه 241 نفر، اهواز 205 نفر و تبريز 199 نفر، زاهدان 19 نفر و ايرانشهر 147 نفر  بر اثر سوانح رانندگي در درون و برون اين شهرها در سال 92 كشته شده اند.

در آمار تلفات رانندگي در سال 1392 از نظر آمار استاني، استان فارس با 1539 نفر كشته ركوردار است و استان تهران با 1436 نفر، استان خراسان رضوي با 1373 نفر، استان اصفهان با 1113 نفر، استان خوزستان با 907 نفر در رتبه هاي بعدي قرار دارد.

استان كرمان با 904 نفر كشته، استان سيستان و بلوچستان  با 835 نفر، استان مازندران 869 نفر و استان آذربايجان شرقي 801 نفر، استان گيلان 653 نفر، آذربايجان غربي 633 نفر و استان كرمانشاه با 531 كشته در سوانح رانندگي درون و برون شهري را در سال 1392 داشته اند.

همچنين در بخش تلفات عابر پياده به ترتيب ابتدا مازندران با 10.4 درصد ، سپس گيلان با 9.3 درصد و در ادامه خراسان رضوي با 6.7 درصد، فارس با 6.6 درصد، تهران با 5.6 درصد، خوزستان و آذربايجان غربي هر دو با 4.6 درصد بيشترين تلفات را دارند. ذكر اين نكته ضروري است كه هفت استان ذكر شده در مجموع با 47.8 درصد تلفات عابر پياده را به خود اختصاص داده اند.

بررسي علت سوانح رانندگي نشان مي دهد كه 30.8 درصد تصادفات به دليل عدم توجه به جلو (عدم رعايت فاصله با اتومبيل جلويي)، 25.2 درصد انحراف به چپ، 22.6 درصد سرعت غيرمجاز، 9 درصد عدم توانايي كنترل وسيله، 5.6 درصد عدم رعايت حق تقدم و 6.8 درصد ساير موارد است.

براي ديدن آمار  كامل سوانح رانندگي استان هاي مختلف به تفكيك شهر و شهرستان اینجا را كليك كنيد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:خبر تفرش,ترافیک,پایگاه خبری تفرش, | 9:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

غارها حفره‌هایی هستند که به طور معمول بر اثر حل شدن سنگ‌ها با آب و ذوب شدن یخ‌ها ایجاد می‌شوند. بزرگترین و شگفت‌انگیزترین غارها در سنگ‌های آهکی بوجود آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، تشکیل غارها به دو صورت طبیعی و دستکن(مصنوعی) صورت می‌گیرد البته ممکن است غارهای دستکن منشاء طبیعی داشته و بعدها توسط بشر و برای دستیابی به مقاصد گوناگون حفاری و حجاری شده باشند. این دسته از غارها، از طریق حجاری بشر بوجود آمده‌اند و معمولا به عنوان محل سکونت، پناهگاه، دژ نظامی و دفاعی، نیایشگاه، معدن و ... ساخته شده‌اند.

چاپ این صفحه

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 9:11 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش خبرنگار مذهبی ندای تفرش ، "حجت الاسلام محمد مومنی " در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش گفت : سبک زندگی اسلامی منجر به زندگی ایده آل می شود که توام با آرامش و آسایش بوده وزندگی ایده آل زندگی است که در آن هم نیازهای مادی و هم نیازهای معنوی برآورده شود .


وی ادامه داد : آرامش گمشده  برخی از زندگی های امروزی است که آسایش در آن زیاد و آرامش در آن دیده نمی شود .در بسیاری زندگی ها تکنولوژِی به کمالات رسیده که آرامشی به دنبال ندارد.


امام جمعه تفرش در تشریح آسایش و آرامش ، اظهار داشت : آسایش از امکانات مادی به دست می آید و مربوط به بعد جسمانی بشر است ولی آرامش به روح مربوط می شود و فرمول و راه دیگری می طلبد تا به این مقوله دست یابد و آسایش هیچ گاه انسان را به آرامش نمی رساند .


"حجت الاسلام مومنی " بااشاره به فرمول قرآنی برای دستیابی به آرامش ،بیان داشت : فرمولی که قرآن بیان می کند ، فرمول منحصر به فردی است و در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود و آن این است که هرکسی و هرچیزی اگر به اصل خود وصل شود آرام می شود .


وی اضافه کرد : اصل روح انسان برای آرامش باید به خداوند متصل شود زیرا روح انسان از روح خداوند سرچشمه گرفته است و اگر روح به اصل خود متصل شود به آرامش دست خواهد یافت که این تنها راه منحصر به فردی است که قرآن از آن یاد می کند .

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان تفرش خاطر نشان کرد : در این مقوله ، جسم نیز مسثنی نبوده و در ارتباط با اصل خود به آرامش می رسد .از آنجایی که انسان از گل و خاک آفریده شده و اگر خواهان سلامتی و آرامش جسم  باشد باید از خوراکی های که ریشه در خاک دارند  استفاده کند .همه انسانها سرانجام به خاک بر میگردند و بدن در آنجا به آرامش می رسد.


"حجت الاسلام  مومنی " ضمن تشکر از حضور حماسی مردم ایران در حمایت از غزه در روز جهانی قدس ، اذعان داشت : علی رغم شایعات پراکنی دشمنان ، مردم با تاسی به مولای خود در حمایت از مظلوم  ، در راهپیمایی حضور یافتند و پاسخ کوبنده ای به دشمنان دادند .

وی با اشاره به تاثیر راهپیمایی ها ، تصریح کرد : این راهپیمایی ها مقاومت  را شجاع کرده و اسراییل را به بدبختی می کشاند و تمام اعمال ناجوانمردانه اسراییل به خاطر این است که می خواهد مقاومت چشمگیر مردم مسلمان غزه را بشکند و اگر الآن تنها به زنان و کودکان حمله می کند چون توان حمله به جاهای دیگر را ندارد و با این کار می خواهد از طریق ایجاد فشار ، به مقاصد خود دست یابد.

خطیب نماز جمعه تفرش افزود : تنها راه پیروزی برارتش رژِیم صهیونیستی مقاومت وجهاد و شهادت است و زبان زور را باید با زبان زور جواب داد و نباید کوتاه بیایند و وظیفه امت اسلامی این است که هم کرانه باختری و هم مقاومت را تجهیز کنند تا درمقابله ، ارتش رژِیم صهیونسیتی را زمین گیر کرده و مجبور به عقب نشینی نمایند .


" حجت الاسلام مومنی " با اشاره به رمز پیروزی اسلام بیان داشت : رمز پیروزی اسلام در این است که در کنار عبادت ، جهاد و سلاح هم دارد یعنی اسلام تک بعدی نبوده و اهل مقاومت ومبارزه هم هست .مردم مسلمان با حضور در راهپیمایی ها و انتخابات نشان می دهند که اهل مبارزه و جهاد هستند .

وی راه پیروزی در مذاکرات را مقاومت و ایستادگی دانست و گفت : راه پیروزی در مذاکرات مقاومت و ایستادگی و استکبار ستیزی است و مذاکره کنندگان باید روحیه جهادی و شهادت طلبی و استکبار ستیزی خود را حفظ کنند و کوتاه نیایند.

گفتنی است نمایشگاهی از دستاوردهای دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه این شهرستان و غرفه ی آثار خطاطی ، در مصلای ولایت در معرض دید عموم قرار گرفته است .

لازم به ذکر است در پایان نماز جمعه ، نمازگزاران تفرشی به حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات اسراییل از مقابل مصلا تا میدان آزادی را راهپیمایی کردند .

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سه شنبه بازار تفرش ، تنها بازار روز در این شهرستان است که سابقه ای بالغ بر 2سال دارد و حدود 80فروشنده از شهرهای محلات ، خمین ، قم ، اراک در روزهای سه شنبه،  در زمینی متعلق به شهرداری  و دریکی از خیابانهای فرعی تفرش به فروش اجناس  می پردازند .اما اخیراً به دلایلی شهرداری تفرش مکان این بازار روزانه را تغییر داده است .

" حجت ا... محبعلی " در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش درباره علت تغییر مکان سه شنبه بازار تفرش ، گفت : به علت ایجاد مشکل برای برخی از ساکنین اطراف سه شنبه بازار و تصمیم جهت فروش زمین توسط شهرداری ، مکان آن را به جای دیگری منتقل کردیم.

مسئول امور شهری شهرداری تفرش ادامه داد : از تاریخ 7مردادماه به بعد ، شهروندان جهت خرید می بایست به خیابان انقلاب ، پشت کمیته امداد امام خمینی (ره) مراجعه نمایند .

گفتنی است بنابر نظر سنجی هایی که انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و شهرداری تفرش درسال گذشته انجام داده اند بیش از 90درصد شهروندان راضی از این بازار روزانه در تفرش هستند .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

" حجت الاسلام میثم فیروزجاهی " در مصاحبه با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش گفت : عید فطر از اعیاد بزرگ مسلمین است که در رابطه با آن احادیث و روایات زیادی داریم که مسلمانان پس از یک ماه روزه داری در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند طلب می کنند چراکه خداوند اجر و پاداش را به بندگان روزه دارش وعده داده است .


وی ادامه داد : در حدیث قدسی نیز خداوند فرموده است : « روزه برای من است ومن پاداش آن را می دهم » و روز عید فطر روزی است که خداوند آن را از میان دیگر روزهای سال برگزیده و به بندگانش هدیه و جایزه یک ماه روزه داری را می دهد و فضلیت زیادی نسبت به سایر روزهای سال دارد .


رییس اداره تبلیغات اسلامی تفرش با اشاره به آداب این روز ، خاطر نشان کرد : ازجمله آداب این روز نماز عید  که در آیات و روایات فضلیت زیادی سفارش شده است و خداوند در قرآن می فرماید : «به یقین کسی که پاکی جست و رستگار شد و پروردگارش را یاد کرد ». مومنین با تجمع در محلی که مستحب است در بیرون و مکانی فاقد سقف و در خارج شهر این فریضه را اقامه نمایند .


" حجت الاسلام فیروزجاهی " خاطر نشان کرد : در این روز سفارش شده است که تسبیح و تهلیل  موجب نزول رحمت الهی و غفران و بخشش گناهان می شود و مومنین به یکدیگر در این روز تبریک می گویند و برای همدیگر دعا می کنند .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تعاون

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفرش گفت: در کارگروه استانی مشاغل، ۳۸ میلیارد ریال برای سرمایه در گردش در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات به تفرش اختصاص یافته است.

احمد محبعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در تفرش اظهار کرد: میزان اشتغال ایجاد شده تاکنون 162 نفر بوده که در سامانه رصد ثبت شده است و در سطح استان مرکزی رتبه دوم را کسب کرده ایم.

وی از اختصاص 38 میلیارد ریال در کارگروه استانی به برخی از شرکت های تفرش خبر داد و افزود: افراد متقاضی باید اعتبارات درخواستی را تا پایان مرداد دریافت کنند و در غیر این صورت این اعتبار از اختیار شهرستان خارج می شود.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفرش تصریح کرد: به منظور رشد و توسعه اشتغال پایدار در کشور ضروری است تا آموزش‌های منجر به اشتغال که از اهمیت بسیاری در ایجاد اشتغال پایدار و مولد دارند مورد شناسایی قرار گیرند.

محبعلی با اشاره به اینکه همه مسئولان و مدیران واحدهای صنعتی ملزم به ایجاد اشتغال برای جوانان هستند، گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان بزرگترین افتخار و سرمایه برای صنعتگران و کارآفرینان است.

وی با اشاره به اینکه موانع سر راه صنعتگران باید برداشته شود تا آنها بتوانند اشتغال ایجاد کنند، افزود: همه ما از بیکاری جوانان رنج می بریم و باید برای رفع این معضل چاره ای بیندیشیم که دولت نیز باید در این زمینه با برداشتن موانع به صنعتگران کمک کند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفرش مهمترین اولویت کاری مدیران را ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و تصریح کرد: تمام فکر مسئولان باید در راستای اشتغالزایی و حل مشکلات بیکاری باشد و در این زمینه باید تمامی عوامل موثر و توجه به کارآفرینی و ایده های جوانان بکار گرفته شوند.

محبعلی با اشاره به اقدامات دیگر گفت: پیگیری منابع تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی توسط بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی، توزیع اعتبار 2 میلیارد و 750 میلیون ریال به صورت تسهیلات مشاغل خانگی در سطح شهرستان، اجرای جلسات با کارگاه‌های صنعتی و خوشه های تولیدی از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

بسیاری از افراد جامعه طرح هایی دارند که با وام های خوداشتغالی می توانند آن طرح ها را به سرانجام برسانند، اما متاسفانه در چند سال گذشته شاهد بوده ایم که سیستم بانکی برای ارائه این وام ها موانع مختلفی ایجاد کرده است.

بانک ها در پرداخت وام خود اشتغالی موانع ایجاد می‌کنند

دومین بسته دولت برای خروج غیرتورمی از رکود منتشر شد؛‌ در این بسته رئیس جمهور به وزارت کار و معاونت برنامه ریزی دستور داده است از تمامی ظرفیت‌های دستگاه ها به سمت مهار بیکاری استفاده شود.


بر این اساس وزارت کار نیز در چند روز گذشته بسته ای مشتمل بر بیش از 50 راهکار عملیاتی در زمینه اشتغال زایی را با عنوان "تکاپو" ارائه کرده که مشتمل بر سهم دستگاه‌ها از اشتغال‌زایی و تشکیل ستادهای استانی برای شناسایی فرصت‌های محلی اشتغال‌زایی در کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره طرح دولت برای حل مساله اشتغال به خبرنگار مشرق گفت:
ارائه بسته پیشنهادی دولت به ویژه بر مبنای حل معضل اشتغال و توجه به تولید به حتم به نفع کشور خواهد بود به شرط آنکه به طور کامل و به درستی اجرایی شود.

عباس صلاحی اظهار داشت: دولت باید با حمایت های مادی و معنوی شرایط ایجاد شغل را فراهم آورد، بسیاری از افراد جامعه طرح هایی دارند که با وام های خوداشتغالی می توانند آن طرح ها را به سرانجام برسانند، اما متاسفانه در چند سال گذشته شاهد بوده ایم که سیستم بانکی برای ارائه این وام ها موانع مختلفی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد:‌ اگر دولت خواستار رفع معضل بیکاری است باید از افراد جامعه بیشتر حمایت کند، زیرا اگر مشکل بیکاری حل شود حتم بدانید درصد زیادی از آمار جرم و قانون گریزی نیز کاهش می یابد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان در خانه ملت گفت:‌ بسیاری از افرادی که به سمت معضلاتی مانند اعتیاد گرایش پیدا می کنند فاقد شغل هستند در حالی که با آموزش این افراد در مراکز فنی و حرفه ای می توان آنها را به ترک مواد و سلامت تشویق و در نهایت شرایطی را برای اشتغالشان ایجاد کرد.

وی بیان کرد:‌ عمده مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگان و حتی مجلس درباره اشتغال و موضوع گرانی کالاها و به ویژه مسکن است بنابراین دولت باید هرچه سریعتر برای حل این مشکلات چاره اندیشی کند.


صلاحی در پایان خاطر نشان کرد:‌دولت باید مشکلاتی مانند نبود شغل مناسب و یا درآمد کافی، بیکاری،‌ بالا بودن قیمت مایحتاج ضروری مردم و... را که مشکل بسیاری از اقشار جامعه است را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 22:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

زکات

 مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد ریال زکات در شهرستان تفرش جمع آوری شده است.

قاسم مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با توجه به اهمیت رسیدگی به احوال نیازمندان و لزوم دستگیری از آنان اظهار کرد: پرداخت زکات سبب می‌شود اموال انسان بیمه و از آفات محفوظ بماند و پاداش الهی و اجر اخروی نصیب آنان شود.

وی افزود: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم به ثمرات زکات بسیار اشاره کرده زیرا پرداخت زکات مال سبب تطهیر و پاکیزگی اموال می‌شود و آثار فرهنگی و تربیتی را به دنبال دارد که از این رو ادای این فریضه الهی سبب آرامش انسان می شود.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش به فعالیت کمیته مداد در جهت احیاء فریضه زکات اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت های ارزشمند کمیته امداد احیاء فریضه زکات است که در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و دینی دارای اهمیت است.

مقدم تصریح کرد: زکات نوعی انفاق در راه خداست که آثار ارزشمند آن در جامعه آشکار بوده و احیاء این فریضه الهی از بهترین راه های تقویت ایمان و معنویت در جامعه و تشویق مردم به انفاق در راه خدا به شمار می رود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش با اشاره به زکات فطره جمع‌آوری شده در سال گذشته در این شهرستان گفت: میزان زکات فطره جمع آوری شده در طول سال 92 بیش از 260 میلیون ریال بود که در سریعترین زمان ممکن در میان نیازمندان شهرستان توزیع شد.

وی بر لزوم هزینه‌کرد این مبالغ در میان نیازمندان واقعی جامعه تاکید کرد و افزود: در این راستا مجموعه کمیته امداد تفرش تمام تلاش خود را می کند تا مبالغ زکات جمع‌آوری شده در محل‌های مناسب و صحیح هزینه شوند.

مقدم از وجود 2مرکز نیکوکاری تحت پوشش این اداره خبر داد و گفت: دو مرکز نیکوکاری امام علی(ع) و امام حسین(ع) در این شهرستان فعال بوده و در کمک به نیازمندان و خانواده های بی بضاعت مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش تصریح کرد: فعالیت های کمیته امداد در راستای فقرزدایی و توانمندسازی جامعه هدف و احیاء سنت های حسنه اسلامی بسیار ارزشمند است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تفرش از اختصاص اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان برای توسعه مشاغل این شهرستان خبرداد.

اختصاص بیش از ۳میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مشاغل در تفرش

به گزارش  ندای تفرش ، کارگروه اشتغال با حضور روسای برخی از ادارات در فرمانداری تفرش تشکیل شد .

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تفرش گفت :  تسهیم اشتغال تعهد شده برای شهرستان به تعداد ۲۴۰نفر در بین بخش های مختلف صنعت ، خدمات ، کشاورزی ارائه شده است .

" احمد محبعلی "  با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده تاکنون ، افزود : میزان اشتغال ایجاد شده تاکنون ۱۶۲نفر بوده که در سامانه رصد ثبت شده است و در سطح استان مرکزی رتبه دوم را کسب کرده ایم .

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تفرش از اختصاص ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در کارگروه استانی به برخی از شرکت های تفرش خبر داد و خاطر نشان کرد : در کارگروه استانی مشاغل، ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان به صورت ثابت و سرمایه در گردش در بخش های کشاورزی ، صنعت ، خدمات اختصاص یافته است که افراد متقاضی باید تا پایان مرداد دریافت کنند و در غیر این صورت این اعتبار از اختیار شهرستان خارج خواهد شد .

در ادامه اعضا به تبادل نظر پرداختند .

پیگیری منابع تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی توسط بانکها و دستگاههای اجرایی ، توزیع مبلغ ۲۷۵میلیون تومان به صورت تسهیلات مشاغل خانگی در سطح شهرستان ، اجرای جلسات با کارگاههای صنعتی و خوشه های تولیدی از مهمترین مصوبات این جلسه بود .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تا دو روز آینده آسمان اغلب شهرهای استان مرکزی گردوخاکی خواهد بود.

4838.jpg

محمدناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار کرد: آسمان اغلب شهرهای استان مرکزی طی هفته جاری صاف همراه با وزش باد خواهد بود.

وی افزود: در دو روز پایانی هفته گذشته همه شهرهای استان به غیر از تفرش آسمانی گردوخاکی را پشت سر گذاشته‌اند و این روند ادامه داشت به نحوی که در روز شنبه آلایندگی آسمان اراک، ساوه و شازند از حد مجاز گذشته و هوای این سه شهر آلوده بود.

هاشمی آسمان اغلب شهرهای استان را تا فردا همراه با گردوخاک عنوان کرد.

وی در خصوص توصیه‌های کشاورزی با توجه به شرایط جوی حاکم در هفته جاری در استان اظهار کرد: لازم است که با توجه به شرایط موجود نظارت لازم بر عملیات برداشت در مزارع گندم اعمال شود و همچنین عملیات مبارزه با آفات به ویژه کنه‌های نباتی در مزارع لوبیا و باغات ادامه یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: کشاورزان باید در ادامه عملیات برداشت در مزارع گندم به منظور جلوگیری از خسارت‌های احتمالی همچون آتش‌سوزی سرعت عمل داشته باشند

روز گذشته غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در اراک از حد استاندارد فراتر رفت و به حجمی معادل 45 میکروگرم بر متر معکب رسید در صورتی استاندارد غلظت این ذرات 35 میکروگرم بر متر مکعب است و ساوه و شازند با پدیده ریزگردها مواجه بودند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کبوترها، جان جوان 29 ساله را گرفتند

جوان 29 ساله تفرشی که برای سرزدن به کبوترهای خود از تیر چراغ برق بالا رفته و سقوط کرده بود، جان خود را از دست داد.


مرکز فوریت های 110 پلیس تفرش استان مرکزی وقوع یک فقره مرگ به علت خونریزی از ناحیه سر در کنار دیوار منزل متوفی در یکی از روستاهای اطراف این شهرستان را اعلام کرد و بلافاصله اکیپی از ماموران انتظامی برای بررسی دقیق حادثه در محل حاضر شدند.

بررسی های اولیه نشان می داد که این جوان به علت سقوط از ارتفاع و برخورد سرش با سنگ دچار ضربه مغزی شده و فوت کرده است.

سرگرد سیروس دالوند فرمانده انتظامی تفرش با اعلام این خبر، افزود: در تحقیقات صورت گرفته از خانواده و شاهدان حادثه مشخص شد که متوفی چند طوقه کبوتر بر روی بام منزل خود نگهداری می کند و برای سرکشی از آنان از تیر چراغ برق جلوی منزل بالا رفته که در اثر شوک برق ناشی از چراغ برق سقوط می کند.

وی گفت: خانواده فرد حادثه دیده که در منزل حضور نداشتند با اطلاع همسایگان و شاهدان در صحنه حاضر و متوجه می شوند که جوان به علت ضربه مغزی و خونریزی جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی تفرش افزود: پس از حضور یگان امدادی و تایید مرگ جوان به علت سقوط و ضربه مغزی جسد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای شیوه های افزایش جمعیت با اعمال تهدید و مجازات عملی نخواهد بود، گفت: مهمترین مساله در کاهش جمعیت، افزایش سن ازدواج و عدم تمایل افراد به این امر است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی خانه شهریاران جوان، عباس صلاحی با اشاره به بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده اظهار کرد: این طرح با هدف ارایه راهکارهای مناسب برای افزایش جمعیت کشور تیرماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

صلاحی افزود: متاسفانه درباره این طرح شتابزده عمل شد چرا که ابتدا باید کارگروه های مربوطه تعیین می شد.

وی ادامه داد: بند نخست این طرح درباره اعمال شیوه های تنبیهی و برخورد با افرادی است که سقط های غیرمجاز انجام داده و از روش های پیشگیری از بارداری که مهمترین عامل عدم فرزند آوری است، استفاده می کنند.

دبیر کمیسیون مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صرف نظر از سقط های غیر مجاز که چگونگی مجازات آن نیز در قانون پیش بینی شده، تعیین مجازات هایی نظیر شلاق و زندان به نوعی دخالت آشکار در امور زندگی افراد تلقی می شود چرا که مهمترین عامل در فرزندآوری نظر زوجین و خود اشخاص است نه تصمیم حکومت.

وی ادامه داد: دولت ابتدا باید زیر ساخت های لازم برای تشویق و ترغیب افراد به ازدواج را فراهم کرده و سپس فرزندآوری را مطالبه کند.

صلاحی گفت: عدم تمایل جوانان به ازدواج نه به دلیل بی میلی آنان بلکه ریشه در مسائل جامعه دارد.

وی اظهار کرد: بیکاری، عدم تضمین شغلی، نبود مسکن ارزان قیمت و شرایط سخت تحصیلی به عنوان مهمترین عوامل عدم گرایش جوانان به تشکیل خانواده و فرزندآوری پس از ازدواج است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: مسوولان باید بر این امر واقف شوند که رویه افزایش تجرد و عدم تمایل جوانان به ازدواج به دلیل بی میلی آنان نیست بلکه ریشه در مسائل و مشکلات جامعه دارد که آسیب های اجتماعی را در برخواهد داشت و عدم توجه به آن صدمات جبران ناپذیری را ایجاد خواهد کرد.

صلاحی یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش تجرد را نبود برنامه ریزی صحیح در حوزه جوانان دانست و تصریح کرد: متاسفانه در اثر ادغام سازمان های ورزش و جوانان در قالب وزارتخانه و از سویی توجه بیشتر این نهاد به ورزش، دیگر مسائل مرتبط با جوانان نظیر اشتغال و ازدواج مغفول مانده و در حوزه جوانان فعالیت خاصی انجام نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نگاه کمی به جمعیت را یکی دیگر از چالش موجود دانست و گفت: افزایش جمعیت صرفا در گرو تولد نبوده، هر تولدی با نیازهایی توام است و عدم توجه به زیر ساخت ها و امکانات نظیر ظرفیت پذیرش مدارس و پس از آن دانشگاه و اشتغال مانند حلقه های زنجیر به هم، در آینده مساله ساز خواهد بود.

صلاحی تشکیل کارگروهی به عضویت متولیان مربوطه در وزارت ورزش و جوانان و ارائه طرحی یکپارچه و منسجم که غالب نیازهای جوانان را پوشش دهد را یک ضرورت برای بررسی دقیق و همه جانبه نیازهای جوانان عنوان کرد.

وی با اشاره به تاثیر و نقش عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در گرایش افراد به ازدواج ادامه داد: تنها در صورت آگاهی کامل از نیازهای این قشر و تامین حداکثری آن می توان انتظار ازدواج، فرزندآوری، افزایش جمعیت و شیوه های برخورد با آن را بیان کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی به دلیل تورم، تمایل به ازدواجی وجود ندارد چگونه می توان درخواست افزایش جمعیت کرد ضمن اینکه باید در نظر داشت رفع مسائل و مشکلات به خودی خود سبب تشویق افراد به تاهل، کاهش سن ازدواج و افزایش جمعیت خواهد شد.

صلاحی با اشاره به یک فوریتی شدن طرح سیاست جمعیتی خانواده گفت: این طرح تا یک ماه آینده مجددا بررسی خواهد شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

روز قدس/تفرش

 مردم سرزمین مفاخر، تفرش از شهرهای عالم و نخبه خیز استان مرکزی امروز با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر دوشادوش یکدیگر به خلق حماسه‌های جاویدان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، روز همبستگی مسلمانان علیه صهیونیسم بین‌الملل، همزمان با سراسر کشور در تفرش برگزار و فریاد مرگ بر اسرائیل در این شهر طنین‌انداز شد.

مردم سرزمین دکتر حسابی و نخبگان دینی و علمی در استان مرکزی از ساعات ابتدایی آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در صفوف منظم و به هم فشرده حضور یافته و حماسه ای دیگر خلق کردند.

حضور علما و روحانیان، کسبه و بازاریان، طلاب و دانشجویان و به ویژه جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی که به سمت مصلی شهرتفرش انجام شد چشمگیر و مورد توجه بود.

عکس و گزارش از عاطفه بیاتی

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه تفرش گفت: تنها راه حل مسئله فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی بوده و راهپیمایی روز جهانی قدس نمونه ای از حمایت‌های ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اعمال ضدانسانی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش بر مقاومت بیش از پیش مردم فلسطین تاکید و اظهار کرد: مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیست و استفاده از تسلیحات سبب ترس و ناامیدی اسرائیل و پیروزی مقاومت خواهد شد.

وی افزود: دشمنان فلسطین این مردم را با زبان روزه به خاک و خون میکشند و با حملات هوایی وزمینی کشتار ظالمانه و کودک کشی را در پیش گرفته اند و این سبب خشم مردم در جهان اسلام شده است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: هر موشکی که به غزه شلیک می شود بیش از 80هزار دلار برای اسرائیل هزینه دارد و این نشان از ترس اسرائیل از مقاومت است و باید اسرائیل با مقاومت فلسطینیان نابود شود.

حجت الاسلام مومنی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مردم مسلمان فلسطین نباید با اسرائیل صلح یا سازش کنند و تنها راه نجات سرکوبی کامل اسرائیل با استفاده از تسلیحات مقاومت است.

وی با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش افزود: این گروه دست نشانده رژیم صهیونیستی و ابرقدرت منحوس جهان است و این گروه باید از عاقبت صدام که نوکر خوش خدمت اینان بود عبرت بگیرند و به فعالیت های وحشیانه خود ادامه ندهند.

امام جمعه تفرش بر حضور باشکوه مردم در نماز عبادی سیاسی جمعه تاکید و تصریح کرد: حضور در نماز جمعه سبب وحدت و انسجام جامعه مسلمین می شود و این نماز از ابتدای اقامه نشان وحدت است.

حجت الاسلام مومنی نماز جمعه را حلال مشکلات در جامعه دانست و گفت: در قرآن کریم به نماز جمعه اشاره شده و نماز جمعه نماز امام زمان است و شلوغی و پرشور بودن این نماز سبب وحشت دشمنان ایران و جهان می شود.

وی افزود: 60 سال است که ملت فلسطین زیر تیغ صهیونیسم جهانی قرار دارد و هر روز بر کشتار مردم بی‌گناه افزوده می‌شود، استکبار جهانی مظلومان جهان را در گوشه و کنار دنیا یک روز در فلسطین و روز دیگر در عراق توسط گروه تروریستی داعش برای تأمین منافعش به خاک و خون می‌کشد.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: ظلم کردن چه یک نفر نسبت به شخص دیگر و چه یک ملت نسبت به ملت دیگر نزد پروردگار عالم مذموم است و ظالمان به سزای اعمال خود می‌رسند، مقاومت مردم مظلوم فلسطین سبب پیروزی آنان بر رژیم غاصب اسرائیل می شود.

حجت الاسلام ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه و فلسطین گفت: کشتار انسان‌های بی‌دفاع در تمامی ادیان محکوم است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

آبخیزداری

معاون منابع طبیعی استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی آبخیزداری حوزه آبخیز کهلو تفرش در ۱۲۳۰ مترمکعب اجرا شد.

ابوالفضل نوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از اراک، اظهار کرد: حجم عملیات اجرا شده برای 164 بند خشکه چین بوده که با بیش از720 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی آبخیزداری سد های موجود انجام شد.

وی افزود: حوزه آبخیز به عنوان واحدکاری طبیعی برای توسعه اقتصاد منابع قابل دسترس تولیدی, انتخاب شده چرا که توان بالقوه تولید برای بهره برداری بهینه و در حد مطلوب از منابع آب و خاک که خود تابعی از عواملی مثل آب و هوا, فیزیوگرافی, ظهور و جاری شدن روان آب های سطحی و سیلاب ها, فرسایش خاک و تولید رسوب که به این منابع وابسته است و بنابراین آبخیز و مدیریت آن ارتباط مستقیمی با تولید غذا, علوفه, مواد سوختنی غیرنفتی و مواد خام کارخانه ها دارد.

معاون منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به اهداف طرح های آبخیزداری گفت: تامین آب شرب و آب زراعی، جلوگیری از بروز فرسایش و سیل، کاهش میزان رسوب، افزایش سطح سفره های آب زیرزمینی، جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی، کنترل و بهینه سازی رودخانه ها و مخازن سدها، ایجاد شرایط مناسب برای زندگی حیات وحش و تفرج گاه ها از اهداف عملیات های آبخیز داری هستند.

نوری تصریح کرد: حوزه آبخیز کهلو با سطح 12 هزار و 526 هکتار از زیر حوزه های قره چای سد ساوه در شهرستان تفرش قرار دارد و در این حوزه 5 روستای کهلو بالا و پایین و گوجه گل، جورقین و شولک وجود دارد.

وی افزود: سال‌های گذشته پروژه های مکانیکی و بیولوژیکی در راستای کاهش عوامل تخریب حوزه فرسایش، رسوب و سیل و بهره برداری از آب های سطحی و کاهش اثرات خشکسالی در سطح این حوزه انجام شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:


فرد كلاهبرداري كه قصد جعل امضا دسته چك يك شهروند تفرشي را داشت، شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوشنبه 30 تیر ماه ، مردی با مراجعه  به پليس آگاهي شهرستان تفرش اظهار داشت: فردي امضای مرا بر روي دسته چك جعل و از اين طريق اقدام به كلاهبرداري مي كند.

با اعلام این شكايت موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت و تحقيقات اوليه براي شناسايي عامل جعل امضا آغاز شد.

سرگرد "سيروس دالوند" فرمانده انتظامي شهرستان تفرش استان مركزي در تشريح اين خبر گفت: در تحقيقات اوليه مشخص شد متهم سال گذشته با برقراري ارتباط دوستي با مالباخته كه از بستگان وي مي باشد، دسته چك اين شهروند را سرقت كرده و با جعل امضا قصد برداشت يك صد ميليون ريال را داشته است.

وي با اشاره به شناسايي و دستگيري جاعل افزود: متهم كه در ابتدا منكر اقدامات مجرمانه خود بود با روبه رو شده با مدارك و اسناد به دست آمده از سوی پليس به كلاهبرداري اعتراف كرد.

سرگرد دالوند در پايان اظهار داشت: متهم پس از تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

روز قدس

 فرماندار تفرش گفت: فریاد اسلام خواهی، استقلال طلبی و مبارزه با ظلم و ستم پیام روز قدس است تا بتوانیم پیام آزادی خواهی و اسلام خواهی را به اقصی نقاط مختلف جهان برسانیم.

بهروز اردلان راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به نسل کشی و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی اظهار کرد: روحیه جنگ افروزی و نسل کشی در نزد موسسان و زمامداران منحوس و سفاک رژیم صهیونیست نسبت به سالهای گذشته نه تنها تخفیف پیدا نکرده بلکه تشدید هم شده است.

وی افزود: مردم مظلوم فلسطین از 70سال پیش یعنی از زمان تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی مورد تجاوز و ستمگری و نسل کشی صهیونیستها بوده‌اند و این رژیم در طول این مدت با تحمیل جنگ های زیادی بخش هایی از سرزمین فلسطین را با کشتار و ظلم اشغال کرده است.

اردلان راد تصریح کرد: این خوی تجاوز گری و نسل کشی به واسطه حمایت های همه جانبه و مداوم دولتهای غربی از یکسو، حمایت های برخی سران عرب همپیمان با استکبار از سوی دیگر زخمهایی بیشتر به پیکر امت اسلامی وارد کرده است.

وی افزود: دشمن با ایجاد اختلاف میان امت اسلامی با ایجاد گروه های تروریستی  و درگیری ها در منطقه، سوء استفاده رژیم صهیونیستی و حمله گسترده به قطعه مظلوم فلسطین یعنی غزه را بصور همزمان و با حمایت غرب و در راس آنها رئیس جمهور آمریکا به عنوان یکی از دلایل تحریک و تشویق صهیونیستها برای اقدامات تجاوزکارانه آغاز کرده و دهها زن و کودک مظلوم فلسطینی را به خاک و خون کشیده است.

فرماندار تفرش فلسطین را نیازمند حمایت گسترده دانست و گفت: غزه به عنوان نماد فلسطین امروز نیاز به حمایت بزرگ و عظیم و گسترده از ناحیه همه آزادی خواهان جهان دارد و در این میان مسئولیت مسلمانان برای کمک به برادران دینی خود بسیار سنگین تر است.

اردلان رادحضور مردم در راهپیمایی روز قدس را پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: روز جهانی قدس به عنوان ابتکار حضرت امام (ره) برای ایجاد وحدت وهماهنگی در بین همه آزادی خواهان وهمه مسلمانان جهت توجه ویژه به یکی از جنایات بزرگ صهیونیست به عنوان آلت دست استکبار، می تواند با حضور چشمگیر و گسترده همه آزادی خواهان و در ایران اسلامی مردم دوستدار فلسطین، پاسخی کوبنده به صهیونیست و حامیان آنها باشد.

فرماندار تفرش از عموم مردم جهت شرکت در این راهپیمایی دعوت کرد و افزود: ضمن تشکر از حضور گسترده و همیشگی مردم عزیز در راهپیمایی‌های تاثیرگذار روز قدس و با توجه به جنایات نفرت انگیز صهیونیستها همه ما باشکوهتر از گذشته در این راهپیمایی حضور می‌یابیم و هرچند مردم همیشه در صحنه و بیدار ایران اسلامی به ویژه مردم غیور و شهید پرور تفرش بی صبرانه منتظر حضور در این راهپیمایی هستند اما با تاکید برحضور، باید یادآور شد بصیرت و آگاهی امروز مردم زمینه ساز تحولی بزرگ در مقابل ددمنشی رژیم جنایتکار صهیونیستی و همه همدستان ناپاک آن و در نهایت نابودی این غده سرطانی به شمار می رود.

اردلان راد افزود: هر مشتی که افراشته می‌شود در معادلات و محاسبات دشمن تاثیرگذار بوده و این قدم ها و دستها دشمنان ملت فلسطین را وادار به عقب نشینی می‌کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

روز قدس

مدیر تبلیغات اسلامی تفرش گفت: مشت های گره کرده مردم ایران و دیگر مسلمانان جهان و اعلام انزجار از اسرائیل جنایتکار در روز قدس سکوت مجامع بین المللی را می شکند و راهپیمایی مردم صحنه بزرگ اتحاد و همبستگی جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام میثم فیروزجایی در جلسه هماهنگی روز قدس اظهار کرد: ملت بزرگ فلسطین در ادامه مبارزه اسلامی با اعتماد به نفس و تکیه بر روحیه جهاد و شهادت طلبی، روز به روز به پیروزی های بزرگتری در مقابل رژیم صهیونیستی دست می یابد.

وی افزود: امام خمینی(ره) روز قدس را روز اسلام دانستند و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از آنان در این روز با راهپیمائی و اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیست امکان پذیر است.

مدیرتبلیغات اسلامی تفرش تصریح کرد: نباید از مسئله فلسطین و مردم مظلوم و بی دفاع این کشور غافل شویم چرا که در سیره و دین اسلام اهمیت دادن به امور مسلمین یکی از واجبات است.

حجت الاسلام فیروزجایی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) گفت: کسی که شب را به صبح برساند در حالی که اهمیت به امور مسلمانان ندهد، مسلمان نیست و کسی که صدای ناله مسلمانی را بشنود و اجابت نکند از اسلام خارج است.

وی افزود: دشمنان تمام توان خود را برای مبارزه با اسلام به کار گرفته اندبه ویژه امسال که مردم مظلوم و بی دفاع غزه مورد قتل عام این رژیم خون آشام هستند همان گونه که شاهد شهادت بیش از400شهید و بیش از 3000مجروح در آن جا هستیم.

مدیر تبلیغات اسلامی تفرش راهپیمایی روز قدس را تجدید بیعت با امام و مقام معظم رهبری و شهدا دانست و گفت: مردم شهرستان تفرش همگام با مردم سراسر کشور در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند و یک بار دیگر در این روز با آرمان های امام راحل و مقام رهبری و شهدا تجدید بیعت می کنند.

حجت الاسلام فیروزجایی سکوت دولت های عربی را مهر تاییدی بر جنایات رژِیم صهیونیستی خواند و تصریح کرد: هر روز شاهد جنایات این رژیم هستیم و در حالی که سران کشورهای عربی و مجامع بین الملل در مقابل این جنایات سکوت کرده و سکوت آنان سبب جنایات بیشتر این رژِیم  شده و مهر تایید بر این جنایات است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت:قدس متعلق به همه مسلمانان جهان اسلام است و باید برای حمایت از قدس و سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی تلاش جهانی صورت گیرد.

شهرت روز قدس ، جهانی شده است

به گزارش  دیار آفتاب  " سرهنگ علی فراهانی " درباره روز قدس گفت :قدس متعلق به همه مسلمانان جهان اسلام است و باید برای حمایت از قدس و سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی تلاش جهانی صورت گیرد.

وی با اشاره به فتوای تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس بیان داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله فلسطین یک مسئله داخلی بود، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با پیام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی موضوع فلسطین از مسئله داخلی خارج شد و در عرصه جهانی جایگاه محکمی پیدا کرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش  به جهانی شدن روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: : اکنون که سالیان زیادی از سخنان حکمت بار و بصیرت افزای بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس می گذرد، این عنوان شهرتی جهانی یافته و مرزها را در نوردیده و راهپیمایی روز قدس با حضور پرشور مردم مسلمان در اقصی نقاط جهان برگزار می گردد.

"سرهنگ فراهانی "  بیان کرد: این رخداد مهم تاریخی که در سراسر جهان اسلام و حتی کشورهای غیر اسلامی همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تحقق می یابد، پیام بیداری ملت ها است و جهان اسلام در این روز خواستار آزادی بیت المقدس و تمامی سرزمین های اشغالی مسلمانان است و اعتراض خود را علیه ظلم، تجاوز و برتری طلبی های رژیم صهیونیستی ابراز می کنند.

وی در ادامه به حضور گروه تروریستی داعش در منطقه که دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی  و کشورهای بیگانه هستند اشاره کرد و بیان داشت: این گروه با رهبری نظام سلطه با هدف ارائه چهره ای غیر اسلامی ،  غیر انسانی و خشن از اسلام و تقویت اختلافات قومی و مذهبی در صدد تضعیف جبهه اسلام و جلوگیری از صدور انقلاب به دیگر کشورهای اسلامی هستند .

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه تفرش  یادآور شد: مردم روزه دار، فهیم و ولایی ایران  امسال نیز با حضور خود در راهپیمایی روز قدس ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین موجب یاس و نا امیدی دشمنان انقلاب اسلامی خواهند شد.


"سرهنگ فراهانی " تصریح کرد : امروز متاسفانه قتل عام کودکان، زنان روزه‌دار و بی‌دفاع و مظلوم فلسطین در برابر انظار عمومی صورت می‌گیرد و دولت‌مردان جبهه غربی و عربی جهان  کر و کور شده‌اند و صدای اعتراض های  عمومی ، وجدان آن‌ها را بیدار نمی‌کند.

وی تاکید کرد : در روز قدس، نگاه تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی به ملت مظلوم فلسطین است، فلسطینی که بیش از نیم قرن است که شاهد سکوت مرگبار سازمان‌های حقوق بشر و نیز شاهد بی‌غیرتی حکام عرب خود بوده که دل هر مسلمان آزاده‌ای از این همه جنایات به درد می‌آید.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

برداشت گندم/ تفرش

 گندم یکی از مهمترین و پرمصرف ترین غلات در سفره های مردم ایران بوده و همزمان با آغاز فصل برداشت گندم بیش از ۱۰هزار تن گندم از مزارع شهرستان تفرش برداشت می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، شهرستان تفرش یکی از بهترین مناطق برای پرورش درختان میوه و باغات سرسبز گردو،بادام،گیلاس و سیب است.

در خود شهر تفرش به سبب کوهستانی بودن گندم کمتر کشت می شود اما در روستاهای شهرستان تفرش که در دل دشت قرار گرفته اند گندم بهتر کشت و برداشت می شود.

سفیداب یکی از روستاهای شهرستان تفرش است که عمده فعالیت مردم این روستا دامداری و کشاورزی است.

گندم تنها محصولی است که کشاورزان به کاشت آن راغب هستند زیرا با توجه به آب و هوای آن منطقه گندم به میزان بیشتری قابل کشت است.

در کل گیری مزرعه یکی از کشاورزان این روستا بیش از 2تن گندم از سطح مزارع وی برداشت شد.

کشاورز تفرشی سبب برداشت مناسب گندم را دفع آفات و سم پاشی بموقع می داند و می گوید: شرکت در کلاس های ترویج کشاورزی و کسب اطلاعات درباره زمان سم پاشی و سرکشی ماموران جهادکشاورزی کمک شایانی در برداشت محصول سالم داشته است.

وی افزود: با توجه به افزایش بارندگی محصول نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای دارد.

مسئول زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع گندم و در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به برداشت محصول گندم گفت: با توجه به کاشت گندم پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 10هزار تن گندم از اراضی شهرستان تفرش برداشت شود.

حسن حسنی افزود: افزایش آگاهی کشاورزان در تشخیص آفات و سم پاشی بموقع و افزایش بارندگی سبب افزایش 25 درصدی برداشت گندم نسبت به سال گذشته شده است.

وی به آفاتی که این گیاه را تهدید می کنند اشاره و تصریح کرد: آفت ھا ھمیشه سبب زیان به مزارع کشاورزان بوده و برخی از آفت ھا تاریخچه و قدمتی طولانی دارند و آفت سن گندم از آن دست از آفت ھای قدیمی است که بیشتر کشاورزان از جمله کشاورزان با آن آشنا و آسیب ھای ناشی از آن را تجربه کرده اند.

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به برداشت خوب و چشمگیر گندم در استان مرکزی گفت: با توجه به برداشت خوب گندم در سطح استان پیش بینی می شود بیش از 350 هزار تن گندم به سیلوهای استان مرکزی تحویل داده شود.

شهرام بیدل آفت سن را از بدترین آفات مزارع گندم دانست و افزود: سن گندم یکی از آفت ھایی است که به دلیل دخالت انسان در طبیعت، افزایش پیدا کرده است و از آنجایی که فصل بھار فرصت مناسبی برای رشد و تغذیه آن است بھترین زمان نیز برای مبازه با این آفت ھم به شمار می رود.

وی با اشاره به اھمیت مبارزه با سن گندم در کیفیت محصول تصریح کرد: سن غلات یکی از آفات خسارت زای مزارع گندم و جو است که اگر به موقع مبارزه نشود بین 70 تا 80 درصد خسارت به مزارع وارد می کند.

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی بیشترین نوع کشت گندم در سطح استان را دیم معرفی کرد و گفت: استان مرکزی یکی از استان های دیک خیز کشور است و با توجه به افزایش برداشت قسمتی از محصول گندم استان دراستان های همجوار مورد استفاده قرار می گیرد.

بیدل قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان را هر کیلو 10500 ریال اعلام کرد و افزود: کشاورزان شهرستان تفرش می توانند محصول گندم خود به مرکز خرید در شهر تفرش و روستای شهراب تحویل دهند.

گزارش از عاطفه بیاتی

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:32 | نویسنده : میثم اله وردی |