پایگاه خبری تفرش:



آموزش و پرورش استان مرکزی در اطلاعیه ای با توجه به بارش برف وضعیت فعالیت مدارس استان در روز سه شنبه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در اطلاعیه ای وضعیت فعالیت مدارس در روز سه شنبه ۲۸ دیماه را تشریح کرد.

روز سه شنبه ۲۸ دیماه به علت برودت هوا، بارش برف، لغزندگی معابر وجاده‌ها کلاس‌های درس تمامی مدارس شهر و روستا در شهرستان‌های شازند، ناحیه یک و دو اراک خنداب، کمیجان، فراهان و منطقه سربند، دوره ابتدایی شهرستان تفرش؛ در نوبت صبح صرفا به صورت مجازی در سامانه شاد بر گزار می‌گردد.

در سایر شهرستان‌ها چنانچه بواسطه شرایط جوی امکان حضور در بعضی از کلاس‌های درس فراهم نباشد ازطریق سامانه شاد توسط مدیران مدارس پس از هماهنگی با اداره متبوع به همکاران و دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

اطلاعیه فرماندهی انتظامی شهرستان تفرش:
تردد در راه‌های شهرستان تفرش تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است
بدلیل بارش سنگین برف در محور های مواصلاتی شهرستان تردد با زنجیر چرخ الزامی است

با توجه به گستردگی بارش ها، تا حد امکان از هرگونه تردد در جاده ها خودداری کنید و اگر اضطراری بر سفر وجود داشت ابتدا از سلامت قسمت های فنی وسیله نقلیه مانند لاستیک ها، چراغ ها، برف پاکن، بخاری، پر بودن مخزن شیشه شور و... اطمینان حاصل کرده و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

در این پیام تاکید شده است اجازه تردد بدون زنجیر چرخ داده نخواهد شد.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان تفرش

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:فرماندهی,انتظامی,تفرش,معاونت,اجتماعی, | 7:57 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 موسسه خیریه بانو نسیبه تفرش، منتظر دیدار شما هستیم

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,موسسه خیریه بانو نسیبه, | 9:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از سایت دانشگاه تفرش، مراسم تکریم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معارفه سرپرست  جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با حضور مدیراموردفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رییس دفاتر نهاد در استان مرکزی، رییس دانشگاه تفرش و  مسئولین محلی در سالن گردهمایی حاج ابراهیم کاریابی دانشگاه تفرش برگزار شد.



حجت‌الاسلام علی تقوی مدیراموردفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این آیین ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت حضرت ام‌البنین (س) گفت: مادران شهدا و شهدای گرانقدر حجت خدا بر ما هستند زیرا حق بزرگی بر گردن ما داشته و در طول این سال‌ها با حفظ روحیه ایثار در بین ما زندگی نموده‌اند.


تقوی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک فرصت بزرگ تاریخی و نعمت الهی است که خداوند به ما عطا نموده است که خداوند در این فرصت بزرگ که تکرار شدنی نیست حجت را برما تمام نموده است.

وی ادامه داد: تکلیف در محیط‌های دانشگاهی بسیار سنگین‌تر از محیط‌های دیگر است و باید در جامعه علمی با تمام توان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش نماییم.

مدیرامور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به وجود دو حجاب ظلمانی و نورانی افزود: حجاب ظلمانی به دین آسیب رسانده و حجاب نورانی به رشد علمی آسیب می‌رساند که باید دانشگاه‌ها را از توقف در حجاب نورانی و درگیر شدن در حجاب ظلمانی مبرا نموده و تلاش نماییم با کمک دفتر نهاد رهبری و مشارکت استادان و تشکل‌های دیگر این نظام را به اهداف آرمانی خود برسانیم.


 حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی نیز در این آیین گفت: مسئولیت در دفاتر نهاد یک تکلیف و قبول مشقت و بستری برای اعتلا بخشیدن به کلمه حق و مسئولیت‌پذیری است.

ایمانی مقدم افزود: اگر انسان با قبول مسئولیت در این راه برای رسیدن به اهداف متعالی تلاش نماید مقدمات تعالی روح خود را فراهم نموده است.

محمدقاسم سحاب رئیس دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دوران تصدی خود در این سمت ضمن حفظ رفتار پدرانه همراه با دلسوزی با دانشجویان درپیشرفت دانشگاه نیز نقش مؤثری را ایفا نمودند.
 
 در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام "رسول ظرافت" مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش  تقدیر و حجت‌الاسلام "سید مهدی قاضی‌زاده" به‌عنوان سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش منصوب شد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام در دانشگاه تفرش به مناسبت ۲۲ اسفند روز گرامیداشت مقام شهدا و بازدید از موزه دانشگاه تفرش از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شهرستان های دلیجان، تفرش وآشتیان به سبب قدمت و ویژگی اقلیمی، مجموعه ای ازدیدنی های تاریخی وطبیعی را درخود جای داده اند که غارشگفت انگیز ۷۰میلیون ساله نخجیر تنهایکی از این جاذبه ها است.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری مهر- گروه استان ها: شهرستان دلیجان در استان مرکزی نسبت به سایر مناطق استان از قدمت تاریخی بیشتری برخوردار است و همین مساله موجب شده مجموعه ای از میراث تاریخی ارزشمند را در خود جای دهد و از جمله مهمترین این جاذبه های گردشگری می توان به کاروانسرا و پل شاه عباسی (دوهک)، سد تاریخی خاوه، مجموعه تاریخی نراق، امامزاده یحیی نراق، بازار و آب انبار، مساجد و بافت تاریخی اشاره کرد.

غار ۷۰ میلیون ساله نخجیر از دیدنی‌های بسیار جالب این منطقه‌ بوده و بادگیرها از آثار باستانی و دیدنی نراق در دلیجان است که از روزگار قدیم برای خنک کردن سرداب ها و منازل ساخته شده و قدمت آنها به بیش از دو قرن می رسد.

در شهرستان آشتیان نیز قلعه تاریخی مستوفی الممالک، زیارتگاه مطهر امامزاده فاطمه صغری(س)، موزه مردم شناسی و نسخ خطی، خانه های تاریخی و بازار سنتی و قدیمی آشتیان، روستای تاریخی آهو و منزل تاریخی دکتر قریب میزبان گردشگران است.

شهرستان تفرش نیز که مهد تولد و آرامگاه پروفسور حسابی است، آثار تاریخی پرقدمت و ارزشمندی را همچون مسجد جامع شش ناو (دوره سلجوقی)، بقعه شاهزاده احمد و امام‏زاده قاسم (دوره صفویه)، آب انبار بلور (دوره قاجار)، تکیه تاریخی زاغرم، قلعه های تاریخی و همچنین جاذبه های گردشگری طبیعی همچون آبشار قطره باران را همچون نگینی در دل خود دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سفر به تفرش

از جاذبه های گردشگری این شهرستان می توان به آبشار قطره باران، روستای خانک، روستای طراران ،روستای طاد، آب انبار بلور،چشمه آب معدنی گراو، مسجد جامع شش ناو و غار امجک اشاره کرد. از سوغات این شهرستان می توان گردو، بادام، نان قندی، شیرینی خانگی و عسل را نام برد. شما فقط با 700 تا 800 هزار تومان می توانید به این مکان زیبا سفر کرده و از آنجا دیدن کنید.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

انا لله و انا الیه راجعون

  •  
    به اطلاع همشهریان عزیز تفرشی می رساند

  • مراسم هفتمین روز درگذشت پیر غلام اهل بیت (س) مرحوم حاج قاسم الله وردیروز پنجشنبه مورخه ۱۳۹۵/۱۲/۰۵ در مسجد صاحب الزمان روستای طراران(سعیدیه) از ساعت ۱۲:۰۰-۱۰:۰۰ منعقد میگردد حضور سروران گرامی موجب تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.
    *لطفا به دوستان اطلاع رسانی فرمائید

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,حاج قاسم الله وردی,روستای سعیدیه,طراران, | 14:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس دانشگاه تفرش گفت: موافقت شورای تامین استان مرکزی جهت راه‌اندازی آموزشگاه آزاد خلبانی در دانشگاه تفرش اخذ شده است.

دکتر محمدقاسم سحاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده موافقت شورای تامین شهرستان و استان جهت راه‌اندازی آموزشگاه آزاد خلبانی اخذ شده است.

وی با بیان اینکه این مهم در دورنمای توسعه دانشگاه دیده شده است، تصریح کرد: اخذ مجوز بهره‌برداری منوط به ساخت باند است.

سحاب گفت: در حال حاضر این مهم به کمیته فضایی سازمان فضایی کشور رفته و باید بررسی‌های بیشتری روی آن صورت بگیرد.  

رئیس دانشگاه تفرش ادامه داد: نوع هواپیمایی که مورد استفاده قرار خواهد گرفت از نوع سبک و خصوصی با قیمت 300 تا 400 میلیون تومان است که در فرودگاهی که احداث می‌شود نگهداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه‌های آموزشی در سایر استان‌ها همچون استان قزوین نیز وجود دارد، بیان کرد: فرودگاه آموزشی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمین‌ دانشگاه احداث می‌شود و این مهم ارتباطی با آموزش عالی ندارد. در این مرحله فقط مجوز در اختیار قرار دادن زمین توسط دانشگاه تفرش باید انجام شود.

سحاب افزود: نوع فعالیت از سوی سازمان هواپیمایی کشور تعیین و خارج از فعالیت‌های آموزش عالی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کارخانه نساجی.jpg

فرماندار تفرش از احداث اولین کارخانه نساجی در شهرستان خبر داد.

علی میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این مطلب اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن شعار سال اقدام و عمل ،تفرش به دنبال جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و برگزاری کارگروه تسهیل و رفع مانع تولید مهمترین موضوع و چالش شهرستان که بحث اشتغال است، مورد توجه قرار گرفت و براساس آن سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در تفرش جذب شدند.

میرزایی با اشاره به سرمایه‌گذاری احداث کارخانه تولید پوشاک، نساجی و رنگ‌رزی در تفرش گفت: با مذاکرات صورت گرفته و با توجه به اینکه صنعت نساجی صنعتی سبز و پاک محسوب می‌شود، این سرمایه‌گذاری در تفرش آغاز شد.

وی با بیان اینکه زمین این شرکت توسط شرکت شهرک‌ها واگذار شده است و کلیه کارهای اولیه اعم از واگذاری آب، برق، گاز و تلفن انجام شده است، گفت: به زودی گلنگ این کارخانه با سرمایه‌گذاری 280 میلیارد تومان زده خواهد شد.

فرماندار تفرش اشتغالزایی مستقیم این پروژه را 800 نفر در فاز اول عنوان کرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 هیئت بازرسی اداره کل استان مرکزی از تاریخ 26 دی ماه لغایت 15 بهمن ماه در شهرداری تفرش مستقر است.
 

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، چنانچه کارکنان و شهروندان محترم درخصوص عملکرد و اقدامات این دستگاه اجرایی شکایت یا اعلاماتی دارند می‌توانند به هیئت بازرسی مستقر مراجعه و یا با شماره تلفن گویای 136 و یا شماره تلفن 08632272770 تماس حاصل نمایند.

ضمناً؛ سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور به‌ نشانی اینترنتیhttp://shekayat.bazresi.ir آماده دریافت شکایات و اعلامات شهروندان محترم در این زمینه است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 6:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 محمود زمانی‌قمی استاندار مرکزی در هفتمین روز از هفته دولت در مراسم گازرسانی به 15 روستای تفرش اظهار داشت: باید تلاش شود تا بتوانیم خدمات عمرانی، رفاهی و بهداشتی را در روستاها افزایش دهیم و این مهم را با جدیت دنبال کنیم تا مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شویم.

زمانی قمی / استاندار مرکزی

وی افزود: باید به مناطق محروم و کم برخوردار توجه ویژه شود و این مهم در دستور کار دولت قرار گیرد و دولت یازدهم تاکنون توانسته به خوبی در این راستا گام بردارد و اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذاری را به منظور جلب نظارت مردم انجام دهد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: به منظور توسعه متوازن روستایی باید ظرفیت‌های موجود در این بخش‌ها با توجه ویژه مدیران استانی و شهرستانی محقق شود و این مهم به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف دولت یازدهم به منظور محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق کم‌برخوردار است.

زمانی‌قمی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار صنعتی و کشاورزی در استان مرکزی تصریح کرد: مسئولان استانی و شهرستانی باید در راستای توسعه و تقویت این بخش‌ها گام بردارند تا بتوانیم از این مهم به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشور و استان گام برداریم.

وی افزود: به منظور رشد و توسعه صنعتی‌و کشاورزی دراستان باید اعتبارات به صورت عادلانه به تمامی بخش‌ها اختصاص یابد و بتوانیم با یک برنامه‌ریزی کاربردی بلند مدت مزیت‌های صنعتی وکشاورزی استان مرکزی را تقویت کنیم و در این راستا گام‌های تاثیرگذاری را برداریم.

استاندار مرکزی ادامه داد: تفرش دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در بخش مراتع و باغات حاصلخیز بوده که می‌تواند نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در توسعه اقتصادی استان مرکزی داشته باشد و این مهم در حال حاضر مغفول مانده و مورد بی‌توجهی مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفته است.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: به همین منظور و در راستای ارائه خدمات بهینه به روستائیان عملیات گازرسانی به 15 روستای تفرش با اعتباری 170 میلیارد و 641 میلیون ریال در هفتمین روز از هفته دولت آغاز شد که به منظور استقرار گاز طبیعی در این روستاها 133 هزار متر شبکه گاز از نوع پلی‌اتیلن و فولادی استفاده شده است.

وی افزود: با اجرای طرح‌های گازرسانی یک‌هزار و 172 خانواده روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند و همچنین ایجاد 2 ایستگاه تقلیل فشار به ابعاد 5 هزار متر مکعب از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده در راستای انجام طرح‌های گازرسانی است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:11 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

6طرح عمران روستایی در شهرستان تفرش استان مرکزی به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این طرح ها با یک میلیارد ریال راه اندازی شد و بیش از 2 هزار نفر از مزایای آنها بهره مند می شوند.
توسعه فضای کتابخانه ای ، سنگ فرش ، آسفالت و طرح هادی روستایی از جمله این طرح هاست .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 همزمان با دومین روز هفته دولت، طرح «توسعه فضای فیزیکی کتابخانه پروفسور حسابی تفرش» افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ندای تفرش،این طرح در مدت بیش از 3 ماه با اعتبار 42 میلیون تومان از تخصیص ماده 180 انجام شد.

در این 84 متر مربع فضای افزایش یافته، بخش کودک، نماز خانه و سالن مطالعه ساخته شده است.

کتابخانه پروفسور حسابی تفرش تنها کتابخانه عمومی در این شهرستان است که در سال 1342 ساخته، در سال 67 بازسازی شد و هم اکنون دارای 1500 عضو فعال است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

ناصر صابری رئیس اداره ثبت و احوال تفرش :

سن ازدواج دختران تفرشی بین 20 تا 24 سال و پسران بین 25 تا 29 سال است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار فرهنگی ندای تفرش،  صابری رئیس اداره ثبت و احوال تفرش در خصوص سن طلاق در تفرش اظهار کرد: طلاق در تفرش معمولاً در سنین 26 تا 30 سال انجام می شود.

رئیس اداره ثبت و احوال تفرش با اشاره به رشد آمار طلاق و ازدواج در تفرش افزود: در تفرش آمار ازدواج در 5 ماه اول امسال در مقایسه با همین مدت در سال 93، 3 درصد رشد داشته و طلاق نیز 1 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی در 4 ماه اول امسال 59 ازدواج و 15 طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق تفرش به ثبت رسیده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شهردار تفرش از افتتاح فاز اول پارک جنگلی کناربر تفرش، همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار مرکزی خبر داد.

میثم صابری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عملیات محوطه سازی این پارک جنگلی که پنج هکتار وسعت داشته و در جوار رودخانه کناربر تفرش قرار دارد از اسفند ماه ۹۳ آغاز شده و در این پارک جنگلی سعی شده کمترین آسیب به منطقه طبیعی و جنگلی برسد

شهردار تفرش با اشاره به زمانبندی پایان این طرح، افزود: این طرح از طرح های زمان بر و بزرگ است و زمانی برای اتمام آن پیش بینی نشده است، ولی سعی خواهیم کرد تا پایان سال فاز اول این طرح به طور کامل به اتمام برسد.

صابری ایجاد راه دسترسی از پل سعدی تا پل میر شکرایی را فاز اول این طرح دانست و تصریح کرد: در فاز اول این طرح بیش از سه هزار متر مربع از این فضا سنگفرش و باغ راه ایجاد شده است و در فاز دوم تجهیزات و روشنایی این پارک تامین خواهد شد.

وی در خصوص اعتبار این طرح، گفت: این طرح از طرح های بزرگ است که در طول چند سال به بهره برداری می رسد، به همین دلیل اعتباری برای کل طرح در نظر گرفته نشده است ولی برای انجام فاز اول این طرح اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

شهردار تفرش، ساخت نیمکت، کلبه، لانه پرندگان با استفاده از چوب درختان را بخشی از طرح های اجرایی در این پارک جنگلی عنوان کرد.

گفتنی است منطقه جنگلی و طبیعی کناربر تفرش با وجود جاذبه های طبیعی و محیطی و پوشش درختان صنوبر، یکی از مهمترین  اماکن گردشگری طبیعی در شهرستان تفرش است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 شهروندان تفرشی می توانند از سه شنبه 3 شهریور امسال برای خرید به شهرک امام خمینی(ره) تقاطع خیابان پاسداران و خیابان شهید مویدی (انتهای شهرک -کمی پایین تر از ورودی دانشگاه تفرش) مراجعه کنند.

پیش از این سه شنبه بازار به مدت 13 ماه در خیابان انقلاب، خیابان کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) برپا شده است.

سه شنبه بازار تفرش تنها بازار روز تفرش است و در مدت 3 سال سابقه خود در تفرش توانسته رضایت نسبی مردم را فراهم کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

علی لطفی رئیس ستاد نماز جمعه تفرش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش گفت: همزمان با دهه کرامت، جشن میلاد امام رضا(ع) فردا دوشنبه دوم شهریور ۱۳۹۴ ساعت 9 شب در مصلی ولایت تفرش با حضور خادمین حرم رضوی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: 4 خادم حرم رضوی دوشنبه ساعت 20/30 وارد تفرش شده و از میدان آزادی به سمت مصلی ولایت مشایعت می شوند.

رئیس ستاد نماز جمعه تفرش، دیدار خادمین با امام جمعه، اعضای ستاد نماز جمعه و اعضای ستاد عتبات و عالیات تفرش، زیارت امامزاده محمد(ع) جد مقام معظم رهبری را از برنامه های دیگر این خادمین در تفرش اعلام کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

پایگاه خبری تفرش در اینستاگرام ( روی عکس کلیک کنید )

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش گفت: سالیانه 4.5 تن انواع عرقیات و اسانس گیاهی در این شهرستان تولید می‌شود.

 1432238304305_isna-18.jpg

علی محبعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش کشاورزی، اظهار کرد: میزان 17 هزار تن انواع محصولات زراعی شامل گندم، جو، حبوبات، محصولات علوفه‌ای، صیفی جات و سبزیجات در 10 هزار و 500 هکتار اراضی دیم و سه هزار و 700 هکتار اراضی آبی تولید و به نقاط مختلف استان و یا استان‌های مجاور عرضه می‌شود.

 وی افزود: همچنین بیش از هفت هزار تن انواع محصولات باغی نظیر گردو، بادام، انار، انگور و انواع گونه‌های هسته‌دار و دانه‌دار در هزار و 800 هکتار تولید می‌شود.

 محبعلی ادامه داد: این محصولات علاوه بر مصرف داخل شهرستان، به شهرستان‌ها و استان‌های مجاور هم صادر می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش بیان کرد: در 12 هزار مترمربع گلخانه‌های فعال شهرستان، سالیانه قریب به 550 تن محصولات سبزی و صیفی و در یک واحد فعال قارچ خوراکی نیز سالیانه 250 قارچ تولید می‌شود.

 وی فعالیت دو واحد عرقیات گیاهان دارویی با تولید سالیانه 4.5 تن انواع عرقیات و اسانس گیاهی در زمینه صنایع تبدیلی را از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان در بخش کشاورزی برشمرد.

 محبعلی گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات دامی شهرستان سالیانه هزار و 830 تن گوشت قرمز، هزار و 800 تن گوشت سفید(مرغ و بوقلمون) و 45 تن گوشت ماهی، 11 هزار تن شیر خام، هزار و 200 تن تخم مرغ و 45 تن عسل است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: با توجه به وجود پتانسیل در این بخش، امکان توسعه و افزایش ظرفیت تولید کماکان در این شهرستان وجود دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش گفت: موضوع حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی باید به یک اراده ملی در کشور و شهرستان تبدیل شود.

خبرگزاری فارس: حفاظت از منابع طبیعی نیاز به اراده ملی دارد
 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نشست اعضای کمیته حفاظت حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان تفرش ظهر امروز با حضور دادستان، فرماندار، رئیس دادگستری و دیگر ادارات عضو برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش اظهار داشت: موضوع حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی باید به یک اراده ملی در کشور و شهرستان تبدیل شود.

مجتبی مؤمن افزود: تشکیل کمیته حفاظت حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و برگزاری جلسات آن از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و باید مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همکاری تمامی دستگاه‌ها در پیشگیری و اطفاء حریق بسیار مهم است که باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش بیان داشت: در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و پیگیری مابقی اسناد باقیمانده اراضی ملی شهرستان اقدامات خوبی توسط این اداره صورت گرفته است.

ریاحی دادستان تفرش نیز با اشاره به اهمیت حراست از منابع طبیعی و تبیین نقش و جایگاه با ارزش منابع طبیعی و اراضی ملی به لحاظ اهمیت حفظ حقوق بیت‌المال گفت: باید مسئولان ذی‌ربط در ادارات که متولی این امر هستند همواره از هوشیاری و آمادگی کافی برای برخورد با متخلفین در حیطه وظایف ذاتی و قانونی خود برخوردار باشند و هیچ گونه سهل‌انگاری در این زمینه نکنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شیرابه‌های جاری شده از یک کوه پسماند کاغذی که ناشی از ضایعات بجا مانده حاصل از چند سال فعالیت کارخانه کاغذسازی در ناحیه صنعتی تفرش است، به تهدید بزرگی برای محیط زیست و سلامت منطقه مبدل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- به نقل از سایت فرمانداری تفرش جاری شدن این شیرابه باعث بروز آسیب در زمین‌های کشاورزی و خشک شدن بسیاری از درختان مثمر و غیرمثمر و ورود آسیب جدی به محیط اطراف شده است و فرماندار تفرش در بازدید از این منطقه از اقدام علیه این کارخانه متخلف از طریق مراجع قضایی خبر داد و گفته بود: مدیر این کارخانه پس از اخذ مجوز از محیط زیست باید در اولین فرصت نسبت به رفع و جابجایی پسماندهایی که در طول چند سال گذشته در محیطی بسیار نامطلوب دپو شده اقدام کند.

حمیدوند در خصوص آسیب‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت کارخانه کاغذسازی تفرش به ایسنا گفت: این کارخانه هر روز هفت تا هشت تریلی زباله کاغذی دریافتی از تهران را فرآوری کرده و به رول کاغذی کارتن تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه این کارخانه در سه شیفت فعالیت می‌کند، افزود: از بدو تاسیس این کارخانه تا امروز کوهی از زباله ناشی از فعالیت کارخانه در منطقه ایجاد شده است.

حمیدوند افزود: تا سال گذشته این کارخانه با ذکر این دلیل که زباله‌های تولیدی صنعتی نیستند و لزومی به دفن آنها در محلی خاص وجود نداشته و می‌توان آن را در محل دفن زباله‌های شهری دفن کرد، از اقدام جهت دفن زباله‌ها خودداری کرده و از طرفی علیرغم اعتقاد به این نکته اقدامی در خصوص پیگیری جهت اثبات ادعای خود و متقاعد کردن شهرداری جهت دفن زباله‌ها نکرده و طی هشت سال گذشته به انباشتن زباله در این محل ادامه داده است.

وی افزود: در نهایت در اواخر سال گذشته صنعتی نبودن زباله‌ها و امکان دفن آنها به همراه زباله‌های شهری تایید شد، اما این بار مسئولان کارخانه با استناد به بندی از قانون که انتقال و دفن زباله وظیفه شهرداری‌ها یا دهیاری است، از انتقال و دفن زباله خودداری کرد.

حمیدوند با بیان اینکه دهیاری‌ها در این منطقه فاقد محل دفن زباله هستند و زباله‌های روستایی نیز در محل دفن زباله‌های شهری مدفون می‌شوند، افزود: در این راستا جلساتی برگزار شد و از آنجاکه براساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند شهرداری‌ها می‌توانند براساس نرخ مصوب جهت دفن زباله هزینه دریافت کرده و این درآمد را در همین رابطه صرف کنند، موضوع با مسئولان شرکت در میان گذاشته شد تا در نهایت مشکل دفن زباله این کارخانه رفع شود اما، مدیر کارخانه عقیده دارد که از آنجاکه حمل زباله باید توسط شرکت انجام گیرد، پس نباید الزامی به پرداخت هزینه وجود داشته باشد.

 

براین اساس، به دنبال جلسه‌ای که در استانداری برگزار شد، مقرر شد شهرداری زباله‌های جدید را جمع‌آوری کند و درخصوص زباله‌های انباشته شده با توجه به پر شدن محل دفن زباله شهری، درخواستی توسط شهرداری جهت تعیین محل جدید دفن زباله ارائه شده و پس از صدور مجوز دفن نسبت به دفن زباله‌های یاد شده اقدام شود.

حمیدوند با اشاره به اعتراضات واحدهای صنعتی فعال در ناحیه صنعتی تفرش و اهالی روستاهای اطراف نسبت به این معضل گفت: بوی نامطبوع بسیار شدید و آلودگی‌های زیست محیطی ایجاد شده اعتراضات زیادی را برانگیخته است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در بازدید سرزده از ناحیه صنعتی تفرش با بوی بسیار وحشتناک زباله مواجه شدیم که حتی امکان حضور در منطقه را از انسان سلب می‌کرد، درخصوص سلامت کارگران در این کارخانه ابراز نگرانی کرد و افزود: ‌تنفس در این وضعیت به سختی صورت می‌گیرد، کارگران بدون استفاده از هرگونه ابزار بهداشتی از قبیل ماسک کار می‌کنند و این شرایط نگران‌کننده است

حمیدوند در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم تصمیمات گرفته شده هنوز هم این کارخانه نسبت به انتقال زباله اقدام نکرده است، افزود: بهانه این شرکت اینست که شهرداری جهت انتقال زباله لودر در اختیار شرکت نگذاشته است در حالی که این کار وظیفه شهرداری نیست. مسئولان کارخانه در صورت صرف هزینه می‌توانند لودرهای موجود در شهرستان را کرایه کرده و جهت انتقال زباله‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه همانطور که اشتغال مهم است، محیط زیست هم اهمیت دارد و باید آن‌ را حفظ کرد افزود: اشتغال باید در محیط زیستی سالم مهیا شود.

حمیدوند انباشت زباله را براساس قانون مدیریت پسماند جرم دانست و افزود: بهداشت عمومی در این منطقه تهدید می‌شود و مقرر شده است که دستگاه‌های مربوطه در این حوزه نسبت به شکایت اقدام کنند تا برخورد قانونی با این متخلفان صورت گیرد.

فرماندار تفرش با بیان اینکه ارتقای این ناحیه به شهرک صنعتی از مطالبات ماست تا با این اقدام و با استفاده از امکاناتی که در اختیار شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد، نسبت به ساماندهی منطقه اقدام شود، افزود: در حال حاضر یکی از معضلات موجود عدم علاقه سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این ناحیه صنعتی بواسطه آلودگی موجود است.

 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همزمان با گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی طی مراسمی زورخانه سنتی امام علی(ع) تفرش در حمام تاریخی شش‌ناو این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.


 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، استاندار مرکزی صبح امروز در مراسم افتتاح این زورخانه که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، گفت: فرهنگ ایران و ایرانیان مملو از ویژگی‌های برجسته‌ای است که تنها در تمدن‌های اندک دنیا می‌توان رد پای آن را پیدا کرد.

محمود زمانی ‌قمی اظهار داشت: از زمانی این ویژگی‌ها و خصوصیات بزرگ تمدنی درخشیدن گرفت و در منظر عمومی بسیار با استقبال روبرو شد که این فرهنگ عمیقا با اسلام و آموزه‌های دین مبین اسلام پیوند خورد.

تصریح کرد: ورزش باستانی از جمله ورزش‌هایی است که در آن مروت، جوانمردی، انسان دوستی، احترام به بزرگ‌تر و بزرگداشت و پاسداشت ادب و ادبیات و بسیاری از خصوصیات دیگر را یک جا در خود جای داده و این درخشانی زمانی لطیف‌تر، زیباتر و دوست‌ داشتنی‌تر شد که با آموزه‌های دینی و به نماد مروت در عالم هستی یعنی حضرت علی(ع) گره خورد.

استاندار مرکزی ادامه داد: حضرت علی(ع) ذخیره‌ای منحصر به فرد در تاریخ و اقیانوسی است که همه بشریت با هر طرز تفکری می‌تواند از این اقیانوس بهره بگیرد.

زمانی ‌قمی بیان کرد: به راستی همه چیز در مقابل حضرت علی(ع) رنگ می‌بازد، بدون شک اگر همه بشریت هر آنچه که در توان دارند، بسیج کنند تا یک علی دیگر به جامعه انسانی ارزانی کنند، قادر به انجام آن نخواهند شد.

وی تاکید کرد: ورزش باستانی از جنس فعالیت‌هایی است که نام علی(ع) و پرچم علی(ع) را برافراشته نگه داشته و بسیار مقدس است، آداب وارد شدن به گود زورخانه آدابی بسیار دقیق است، در این ورزش احترام به پیشکسوت و افرادی که بعد از او در گود قرار می‌گیرند، به زیبایی قابل مشاهده است.

استاندار مرکزی افزود: احترام به جایگاه ادبیات و شعر و هنر، جوانمردی و بزرگ‌مردی، احترام به جامعه و ورزش و کار را به خوبی می‌توان در این ورزش به نظاره نشست.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: احیای این زورخانه که تلفیقی از بافت سنتی و میراث فرهنگی با ورزشی سنتی است، به منظور آموزش جوانمردی و مروت به جوانان صورت گرفته است.

عباس صلاحی اظهار کرد: ورزش باستانی یکی از ورزش‌های اصیل کشور است که امیدواریم با راه‌اندازی این زورخانه شاهد رونق این رشته در شهرستان تفرش باشیم.

وی با بیان اینکه شهر تفرش از پیشینه غنی فرهنگی برخوردار است، خاطر نشان کرد: تلاش مسئولان شهرستان این است که از پتانسیل‌های فرهنگی حداکثر استفاده را ببرند.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی از احیای خانه‌های قدیمی و بناهای تاریخی تفرش به همت مسئولان ذی‌ربط خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر بازسازی خانه میرشکرایی و بازسازی آن به عنوان موزه و بازسازی تکیه زاغرم به عنوان دومین تکیه تاریخی کشور در دست اقدام بوده و به زودی بازسازی خانه تاریخی ضیائیه نیز آغاز خواهد شد.

فرماندار تفرش نیز گفت: این زورخانه با تغییر کاربری و مرمت حمام تاریخی شش‌ناو با هزینه‌ای معادل 87 میلیون تومان با همکاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

کریم حمیدوند افزود: عملیات مرمت این حمام و تبدیل به زورخانه از سال 91 آغاز شده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش از آغاز عملیات احداث نخستین پایگاه بین شهری امداد جاده‌ای این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: عملیات احداث نخستین پایگاه بین شهری امداد جاده‌ای تفرش آغاز شد
 

مجید حسین‌جمال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این پایگاه امداد جاده‌ای در محور گیان و در زمینی به مساحت 100 متر احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: با احداث ساختمان این پایگاه نخستین پایگاه امدادی به صورت ثابت در محور گیان تفرش مستقر خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش همچنین از احداث پارکینگ مسقف خودروهای امدادی خبر داد و بیان داشت: این پارکینگ در زمینی به مساحت 120 متر مربع احداث می‌شود.

حسین‌جمال گفت: شهرستان تفرش به دلیل کوهستانی بودن از وضعیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است که می‌طلبد جمعیت هلال احمر همواره در حال آماده‌باش باشد.

وی افزود: خوشبختانه این جمعیت هم‌اکنون از نظر تجهیزات با مشکل خاصی مواجه نیست.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

علی صابری عضو شورای شهر تهران ساعت 6 بعداز ظهر 5 تيرماه 1352 در بیمارستان فیروز آبادی شهرری چشم به جهان گشود، وی دانش آموخته مقطع دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه تهران است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی صابری که اصالت خانوادگی وی به کهک تفرش می رسد اولین فرزند خانواده است، خواهرش یکسال و برادرش 13 سال کوچکتر و نابینا هستند اما هر سه فرزند موفقیت چشمگیری در رشته حقوق به دست آورده اند. 

خواهر وی اولین فردی است که موفق به دریافت دکتری حقوق از دانشگاه هاروارد شده است و در حال حاضر در دانشگاه یورک کانادا تدریس می کند و همچنین برادرکوچک او نیز فارغ التحصيل مالکیت فکری از دانشگاه تهران و وکیل است، او موفق به اخذ رتبه 2 کنکور در سال 69 و خواهرش نیز رتبه 3 کنکور را در زمان خود کسب کرده است.
در ادامه نگاهی به زندگی شخصی و حرفه ای علی صابری داریم:
 
سین: چه سالی ازدواج کردید؟ 
جیم: اسفند 88 عقد و مرداد 89 نیز ازدواج کردیم.
 
سین: چگونه با همسرتان آشنا شدید؟
جیم: در محیط کار، به دفتر ما رفت و آمد داشتند،  ايشون هم وکیل هستند.
 
سین: به رشته حقوق علاقه داشتید؟ 
جیم: تصور دقیقی از حقوق نداشتم و در اطرافیان نیز دانش آموخته حقوق نداشتیم از سوی دیگر دبیرانم به علت معلولیت از ادامه تحصیل در این رشته مایوسم می کردند، البته بسیاری از افراد هم ذهنیت دیگری را به دلیل تصور نادرست از رشته حقوق برای من ایجاد کرده بودند که باید همانند دکتر رافقی که ایشان هم نابینا بودند کتب قانون را کامل حفظ باشیم در حالی که لزومی برای حفظ قانون وجود ندارد و حفظ آن مزیت محسوب نمی شود، در نهایت یکی از بستگان که در رشته پلیس قضایی مشغول به تحصیل بود تصویر روشنی از این رشته به من داد.
 
سین: آیا معلولیت، شرایط را برای رسیدن به هدف دشوار کرد؟
جیم: شرایط سخت می شود اما اعتماد به نفسی که دارم  موجب رسیدن به این جایگاه شده است نه لجبازي با دیگران برای اثبات خودم که براین باور بوده اند که معلول نمی تواند. 
 
سین: از چه سالی در حرفه وکالت مشغول به فعالیت هستید؟ 
جیم: از سال 78 در حرفه وکالت هستم.
 
سین: رنگ مورد علاقه شما؟
جیم: قرمز، شک نکنید.
 
سین: غذای مورد علاقه؟ 
جیم: آلو اسفناج
 
سین: میوه مورد علاقه؟
جیم: موز
 
سین: فصل مورد علاقه؟
جیم: فصولی که روزهای بلند دارند را دوست دارم، روز و روشنایی را دوست دارم البته صبح پاییز را هم دوست دارم، از اینکه زود شب شود دچار حالت شبه افسردگی می شوم.
 
سین: چه موزیکی را ترجیح می دهید؟ 
جیم: استاد شجریان، با موزیک خارجی نمی توانم ارتباط بگیرم چراکه زمزمه شعر همرا با موزیک را دوست دارم.
 
سین: شغل مورد علاقه؟ 
جیم: به وکالت علاقه دارم اما شغل برا ی من هدف محسوب نمی شود بلکه وسیله ای است برای زندگی بهتر و البته خود را مقید به فعالیت های روزانه در این شغل نکرده ام، از آنجایی که به نوشتن علاقه دارم، بخشی از وقت خود را در هفته به نوشتن اختصاص می دهم که اگر موفق به نوشتن نشوم آن هفته مریض می شوم.
 
سین: بهترین و بدترین روز زندگی شما چه زمانی بود؟
جیم: بهترین روز زندگی من قبلا از آبان 81 و زمانی که وکالت پرونده خون های آلوده را قبول کردم بود، پیگیری پرونده خون های آلوده زمانی بود که در زندگی تحریک برای ادامه کار شدم چراکه برای گرفتن راهنمایی نزد یکی از استادانم رفتم اما با بی علاقگی  از سوی ایشان در این مورد مواجه شدم. ناگفته نماند که ضررهای مادی و معنوی بسیاری را در این پرونده متحمل شدم و دوست داشتم این پرونده را در سن 40 سالگی می پذیرفتم که به پختگی لازم رسیده باشم اما در سن 29 سالگی این کار را انجام دادم.
البته توصیه می کنم که افراد بهترین کارهایشان را در میانسالی انجام دهند و البته تفاوت عمده ما با غربی ها در این است که غر بی ها بهترین آثار خود را در میانسالی انجام می دهند اما در ایران بهترین آثار زیر 30 سال انجام می دهند.
بدترین روز زندگی که نمی توان گفت بلکه بدترین دوران زندگی من از ابتدای  اسفند 82  تا مرداد 83 بود آن هم به این علت که رابطه عاطفی که در آن قرار گرفته بودم قطع شده بود و تنها به این علت که خانواده دختر به علت معلولیت بنده با ازدواج ما به شدت مخالف بودند. می توانم بگويم که تنها انتخاباتی (مرحله اول مجلس هفتم) که شرکت نکردم به دلیل مسایل ذهنی  همان زمان بود چرا که من در تمام انتخابات شرکت می کنم و حتی در انتخابات سال 85 بعد از سفر کیش و در زمان تمدید ساعت انتخابات خود را در ساعت 9 شب به صندوق رای رساندم.
متاسفانه مشکلی که در کشور ما وجود دارد و البته در کشور های دیگر به خصوص غرب کمتر است، وقتی خاطره یا زندگی نامه می نویسی نام تمام انسان هایی را که با آن ها در ارتباط بودید را می توانید ذکر کنید اما این امکان در اینجا میسر نیست و باید باحذف بسیاری از بخش ها به نوشتن خاطره بپردازید، این به معنای پرستش غرب نیست چرا که من هيچ چيز به غیر از خدا نمی پرستم اما این اشکالی است که وجود دارد و دومين دوره زندگی من که با فضای یاس همراه بود دوران بعد از لیسانس سال های 73 تا 76 که دانشجوی فوق لیسانس بودم و با بی انگیزی محض درس می خواندم و تنها در فکر سفر به خارج بودم که البته خدا بسیار با من همرا بود که به بیراهه کشیده نشدم و بعد از مدتی کارمند دادگستری شدم که نقطه آغاز خوب همراه با تجربیات موفقی برای وکالت من محسوب می شود.
دوره دکتری نیز از جمله دورانی محسوب می شود که مدتی از آن با بی علاقگی همراه بود و  موضوع رساله دکتری را انتخاب کردم، سال 83 نیز از پدر و مادرم جدا شدم و منزل دیگری را در نظر گرفتم تا زندگی تنها را تجربه کنم.
 
سین: ویژگی منحصر به فرد شما چیست؟ 
جیم: عاشقانه پیگیری کردن کارها را دوست دارم، به شغل بالاتر فکر نمی کنم بلکه معتقدم در هر مقطعي باید بهترین کار را انجام داد.
 
سین: اصلی ترین دغدغه شما چیست؟
جیم: ایجاد تعادل بین وظیفه نمایندگی مردم در شورای شهر و وکالت که البته تزاحم هایی از نظر زمانی دارند و در بعضی مواقع سعی می کنم از شخصی ترین امتیازاتم بگذرم تا بتوانم هماهنگی را ایجاد کنم تا لطمه به هیچ کدام وارد نشود.
 
سین: بازیگر مورد علاقه شما ؟
جیم: "بیتا فرهی" را به علت نقش آفرینی در فیلم هامون و روشنفکری خاصی که داشت.
 
سین: علاقه به مصاحبه با چه شخصی را دارید؟ 
جیم: در فوتبالیست ها دوست دارم بیشتر با "مهدی مهدوي کیا" گفتگو کنم تا بیشتر با دغدغه های او در برهه هایی از زمان و دو راهی هایی که نیاز به تصمیم گیری مهم داشت آشنا شوم البته می خواهم خبرنگار مصاحبه با او بشوم.
 
سین: اگر چند روز تنها باشید به کجا سفر می کنید؟
جیم: به فصلش بستگی داره اما دوست دارم جایی که می روم با خودم کتاب ببرم از جمله تاریخ شفای ادبیات معاصر ایران، مجموعه شعر زمان ما، مجموعه گفتگو با هنرمندان و نویسندگان که تاریخ بسیاری در آن نهفته است.
 
سین: طرفدار رفتار خشن هستید یا ملایم؟
جیم: خشونت را دوست ندارم اما پرخاشگری را به معنای قاطعیت، مسیولیت پذیری و واکنش نشان دادن به مسایل را دوست دارم.
 
سین: چه میزان گذشت در زندگی دارید؟
جیم: آدم پر گذشتی نیستم، چون اصلا گذشت را خوب نمی دانم، چون ممکن است در یک مسیله ای از نفع شخصی بگذرم اما از اصل کار نمی توانم گذشت کنم چرا که اگر به رویه تبدیل شود اتفاق بدی می افتد. 
 
سین: احساس کردید از رفتارتان سو استفاده شده؟
جیم: برایم مهم نبوده است.
 
سین: طرفدار آبی هستید یا قرمز؟
جیم: قرمز
 
سین: به چه ورزشی علاقه دارید؟ 
جیم: تقریبا همه ورزش ها را دوست دارم اما فوتبال خط قرمز من محسوب می شود. من زیاد به ورزشگاه می رفتم اما الان ورزشگاه رفتن را دوست ندارم چرا که از طرفی به خاطر شغلم دوست دارم در جایگاه مخصوص باشم اما از سوی دیگر دوست دارم همانند نوجوانی زیر ساعت که پرشورترین طرفداران پرسپولیس هستند باشم که جمع کردن این دو بسیار سخت است چرا که به یک سنی می رسی که خیلی از کارها را خوب نیست اما دوست داری انجام بدهی.
 
سین: از شیطنت های بچگی بگویید؟
جیم: در دوران بچگی زیاد شيطون نبودم هرچه بزرگتر شدم شيطنتم بیشتر شد البته به غیر از معلولیت، مشکل ریوی که داشتم تا سن 6 سالگی مانع از شیطنت های خاص آن دوران شد.
 
سین: در دوران مدرسه تنبیه شده آید؟ 
جیم: تنبیه نشدم.
 
سین: در دوران بچگی به چه شغلی علاقه داشتید؟
جیم: باغداری را دوست داشتم، تولید را دوست دارم البته الان هم نوشته تولید می کنم.
 
سین: به بن بست برسید چه کاری انجام می دهید؟
جیم: تمرکز به مسیله و خودم و توکل به خدا 
 
سین: از بیست چه نمره ای به خود می دهید؟
جیم: 18
 
سین: مهمترین نصیحت پدر به شما چه بوده؟ 
جیم: پدرم مهمترین نصیحتی که دارند این است که همیشه دعا کن قبل از اینکه چیزی را به دست آوری ظرفیت داشتنش را به دست بیاوری.
 
سین: تعهد بهتر است یا تخصص؟
جیم: هر دو، اما تخصص نباشد تعهد معنایی ندارد.
 
سین: به آشپزی علاقه دارید؟
جیم: بلد نیستم، بهتر است کمک آشپز باشم.
 
سین: نقطه ضعف شما چیست؟
جیم: برای کارهایی که دوست دارم تمرکز لازم ندارم و زود عصبی می شوم و استرس که زیاد ميشه از درون به من ضربه می زند.
 
سین: چند سیم کارت دارید؟
جیم: یک سیم کارت که البته با برخی از دوستان نزدیکم شوخی هایی داریم که البته اگر روزی مورد رصد قرار بگیرد منتظر عواقب آن نیز هستم.
 
سین: اگر دوباره متولد شوید دوست دارید در همین جایگاه باشید؟
جیم: احتمالا همین راه را انتخاب می کردم چون مسیر را از قله بیشتر دوست دارم، اگر قله نباشد همیشه در تکاپو هستید، این تکاپو قشنگ است.
 
سین: در زندگی از چه چیزی غافل شدید؟ 
جیم: از علایق شخصی خودم، موسیقی، ورزش البته غیر حرفه ای.
 
سین: مصلحت را به حق ترجیح می دهید؟
جیم: حق نسبی است، بعضی اوقات مصلحت حق نسبی است.
 
سین: به مشاغل بالاتر مجلس و وزارت فکر می کنید؟ 
جیم: نه دوست ندارم، زندگی شخصی را تحت الشعاع قرار می دهد.
 
سین: فاصله بین شعار و واقعیت چقدر است؟ 
جیم: زیاد
 
سین: در این روزها چه چیزی بیشتر شما را اذیت می کند؟ 
جیم: جمع کردن اهداف ذهنی با واقعیت ملموس جامعه، نه آرمانگرا بودن، نه بی تفاوتی.
 
سین: بهترین هدیه ای که گرفتید چه بوده؟ 
جیم: از یکی از بیماران هموفیلی که موکلم  بود و البته حق او را استیفا کرده بودیم از استانبول برای من پیراهنی فرستاد که بهترین هدیه زندگی من است.
 
سین: تصور جامعه براین است که افراد نابینا از هوش مضاعفی برخوردار هستند؟ 
جیم: نه اصلا اینطور نیست، بلکه برای همردیفی  با دیگران نیاز به پشتکار بیشتری داریم.
 
علی صابری معتقد است که فکر مدرن همراه با ابزار مدرن در جامعه و در جوانان  وارد نشده است و تفکر سنتی را در آنجا نیز اعمال می کنند، او از دو حقوقدان که نامزد شده بودند و در فيس بوک صفحه داشتند گفت که بعد از به هم خوردن نامزدی تفکرات فضای حقیقی را به فيس بوک برده و به دوستان همدیگر را در صفحه بازتاب دادند ارتباط با دوستان همدیگر را قطع کردند که نشان از حاکم بودن تفکر سنتی بر ابزار مدرن دارد.
 
نگاهی به نظر علی صابری بر کلید واژه های زندگی: 
 
تهران: جایی که دوست ندارم زندگی کنم، یک جای آرامتر برای زندگی  کتاب خواندن و پیاده روی را دوست دارم.
خط مقدم تهران: فرهنگ سازی زندگی شهری، متاسفانه روز به روز به دلیل پیچیدگی جامعه پیچیده تر می شود.
شهرداری: نهاد اجتماعی خدمت رسان به مردم که باید کارهایش اولویت بندی شود.
 
 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مسئول بسیج سازندگی تفرش از اعزام 50 نفر از دانش‌آموزان بسیجی این شهرستان به اردوی هجرت 3 خبر داد.

خبرگزاری فارس: اعزام دانش‌آموزان بسیجی تفرش به اردوهای هجرت 3
 

علی شهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در اراک اظهار داشت: در تابستان امسال 50 نفر از دانش‌آموزان بسیجی این شهرستان در قالب اردوهای هجرت 3 به اردوهای 10 روزه اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: این اردوها از سوم مرداد ماه به مدت 10 روز و در مناطق محروم به اجرا در می‌آید که طی آن دانش‌آموزان با حضور در مدارس اقدام به زیباسازی مدارس، دیوارنویسی، تعمیر میز و صندلی و... می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی تفرش گفت: در طرح اردوهای جهادی دانشجویی نیز 75 نفر از دانشجویان بسیجی از هفتم تا هجدهم مرداد ماه با حضور در مناطق محروم به ارائه خدمات و محرومیت‌زدایی می‌پردازند.

شهرابی افزود: همچنین در اردوهای جهادی یک روزه 264 نفر، در اردوهای هفت روزه بسیج محلات 30 نفر و اردوهای بسیج مهندسین کشاورزی نیز 20 نفر از بسیجیان با محوریت اقتصاد مقاومتی به ارائه خدمات عمرانی، آموزشی و بهداشتی در راستای محرومیت‌زدایی می‌پردازند.

وی در ادامه از اعزام 10 اکیپ پزشکی در طول سال به مناطق محروم این شهرستان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سرپرست مدیریت راهداری استان قم از اتمام عملیات بهسازی و روکش محور قم - تفرش خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قم؛ پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور قم- تفرش به بهره برداری رسید.
 
داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری استان قم گفت: طول مسیر بهسازی بیش از 13.5 کیلومتر‌ و از تقاطع باغ یک در محور سلفچگان – ساوه آغاز شده است.
 
طلوعی  با بیان اینکه هزینه اجرایی این پروژه را 15 میلیارد ریال برآورد کرد، افزود : سرعت اجرای این عملیات در 40 روز به انجام رسیده است و سرعت انجام این عملیات را سرعتی مناسب دانست.
 
وی گفت: عملیات اجرایی و بهسازی این مسیر در قالب تراش آسفالت و اجرای روکش انجام شد که از اول خردادماه سال جاری آغاز و طی مدت چهل روز در دهم تیرماه به بهره برداری رسید.
 
طلوعی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم پس از تخصیص اعتبارات در سال جاری با اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت در باقیمانده محور قم- تفرش (تقاطع باغ یک تا سه راه سبزعلی) شاهد سهولت بیشتر ترافیک و افزایش حداکثری ایمنی در این محور باشیم.
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفرش از تغییر کاربری حمام محله شش‌ناو به زورخانه‌ خبر داد.

خبرگزاری فارس: تغییر کاربری حمام تاریخی محله شش‌ناو تفرش به زورخانه
 

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی میراث فرهنگی استان و به منظور حفظ و حراست از حمام تاریخی شش‌ناو مجوز تغییر کاربری این مکان به زورخانه اخذ و با توجه به عملیات بهسازی و مرمت صورت گرفته به زودی شاهد افتتاح این زورخانه مزین به نام مبارک امام علی (ع) خواهیم بود.

وی تصریح کرد: حمام محله شش‌ناو متعلق به دوره صفویه بوده و به عنوان میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفرش گفت: این حمام با صرف اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال مرمت شده و به مناسبت عید سعید فطر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

حیدری بیان داشت: این زورخانه به دلیل قرار گرفتن در کنار قنات، تکیه شش‌ناو و درخت چنار محل مناسبی برای جذب گردشگر به شمار می‌رود.

وی همچنین از آماده‌سازی پروژه‌های هفته دولت این شهرستان خبر داد و گفت: تبدیل منزل میرشکرایی به موزه مردم‌شناسی، محوطه‌سازی پارک جنگلی، ایجاد بازارچه آهنگری سنتی ترخوران و ... از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح این شهرستان به مناسبت هفته دولت به شمار می‌رود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: کیفیت آب این شهرستان مطابق با استانداردهای جهانی است.

آبفار

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، به نقل از روابط عمومی‌آب‌ و فاضلاب استان مرکزی، غلامرضا احمری با اشاره به کیفیت آب تفرش اظهار داشت: آب شهر تفرش مانند دیگر شهرهای استان به صورت دائمی براساس استانداردهای ملی ایران و سازمان بهداشت جهانی پایش و کنترل می‌شود و این شرکت در راستای وظیفه اصلی خود که تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم است، به طور مستمر آزمون‌های کنترل کیفی شامل کلرسنجی، باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی-شیمیایی، فلزات سنگین و ریزآلاینده‌های آلی را بر روی آب انجام می‌دهد.

وی افزود: معیار پذیرش کیفیت آب آشامیدنی در کشور، استانداردهای تدوین شده از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران بوده که شامل 2 استاندارد به شماره‌های 1053 و 1011 است که در استاندارد 1053 "ویژگی‌های فیزیکی شیمیایی آب آشامیدنی" برای 2 یون کلسیم و منیزیم مقادیر 300 و 30 را به‌عنوان حداکثر مطلوب اعلام و حداکثر مجازی برای آن مشخص نشده است.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: تمامی آب‌های آشامیدنی حاوی کلسیم و منیزیم بوده که براساس نوع منبع تامین آب" سطحی و زیرزمینی" مقادیر آن متغیر است و کلسیم به عنوان یک ماده معدنی نقش مهمی در سلامتی انسان دارد.

احمری با اشاره به میانگین مقدار کلسیم در آب آشامیدنی شهر تفرش گفت: مقدار کلسیم در آب آشامیدنی شهر تفرش 90 میلی گرم بر لیتر بوده که براین اساس هر لیوان آب در این شهر حاوی  حدود 23 میلی گرم کلسیم است و اگر هر نفر در روز 4 لیوان آب بنوشد 90 میلی گرم کلسیم یا 8 درصد از نیاز بدنش به کلسیم را از طریق آب تامین کرده است.

وی افزود: بخش مهمی از تکلیف ما، در راستای ارتقاء سلامت جامعه است و با توجه به اهمیت موضوع، این شرکت رابطه تنگاتنگی با مراکز بهداشت استان داشته همچنین در سال‌های گذشته درباره کیفیت آب، کوچک‌ترین نگرانی نداشته‌ایم و این دقت در رعایت مسایل کیفی، سبب شده هیچ اخطاری از سوی سازمان بهداشت استان تاکنون نداشته باشیم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: 58 روستای این شهرستان به دلیل کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی با کمبود آب مواجه اند.

 

کریم حمیدوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد روستا، حدود 15 روستا در 24 ساعت 15 دقیقه و بقیه آنها در 24 ساعت تنها یک ساعت می توانند از آب قابل شرب لوله کشی استفاده کنند.
وی ادامه داد: امکانات لازم نیز برای آبرسانی به این روستا وجود ندارد و تنها با یک دستگاه تانکر اجاره ای آب مورد نیاز این روستاها تامین می شود که مشکلات بسیاری نیز در این خصوص وجود دارد.
فرماندار شهرستان تفرش اظهار کرد: روستاهای بخش خرازان این شهرستان بیش از 90 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارند و جاده های این شهرستان نیز از امنیت کافی برخوردار نیستند و از لحاظ زمان مشکلات بسیاری در خصوص آبرسانی به این مناطق وجود دارد.
وی اضافه کرد: بیش از سه سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه آب هفتیان شهرستان تفرش می گذرد اما به دلیل کمبود منابع، تنها 22 درصد رشد فیریکی داشته و هم اکنون نیز عملیات ساخت این پروژه متوقف شده و پیمانکار مربوطه نیز برای تکمیل این طرح100 میلیارد ریال اعتبار درخواست کرده است.
حمیدوند گفت: در صورت تکمیل پروژه آبرسانی هفتیان تفرش کمبود آب بیش از 10 روستا بر طرف می شود اما به دلیل کمبود منابع مالی، امکان پرداخت هزینه لازم برای تکمیل این پروژه وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه آب مرین تفرش نیز به دلیل مشکل انرژی برق متوقف شده و این مهم نیز آبرسانی به بیش از 20 روستا را به مشکل روبرو کرده است.
فرماندار شهرستان تفرش تاکید کرد: کمبود آب مورد نیاز 58 روستای این شهرستان به مقامات مربوطه منعکس شده است اما تا کنون هیچ دستگاهی برای حل این معضل که زندگی بیش از پنج هزار نفر را به مخاطره انداخته، اقدامی صورت نداده است.
وی گفت: همچنین 52 روستا از 72 روستای شهرستان تفرش از نعمت گاز محروم هستند و شرکت گاز استان مرکزی نیز هیچ اقدامی برای گازرسانی به این مناطق انجام نمی دهد.
حمیدوند گفت: رسیدگی به مشکلات روستاها برای جلوگیری از مهاجرت جمعیت به شهرها یکی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است اما نبود امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی در بسیاری از نقاط شهرستان تفرش باعث مهاجرت جوانان و نوجوانان این مناطق به شهرهای دیگر شده است و مردم این شهرستان از مسوولان استانی و کشوری درخواست رسیدگی به مشکلات این منطقه را دارند.
فرماندار تفرش اظهار کرد: شناسایی ظرفیت های اشتغالزا و ارایه طرح های ماندگار و درآمدزا در بخش کشاورزی، زمینه ورود سرمایه گذاران متخصص و کارآزموده به این شهرستان را فراهم می کند اما تلاش برای معرفی ظرفیت های این منطقه از سوی مسوولان در حد انتظار نیست.
شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده و بیش از نیمی از مردم این شهرستان از طریق کشاورزی و باغداری امرار معاش می کنند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همزمان با هفتمین شب تشییع 175 شهید غواص ، یادواره این سبک بالان عاشق با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد صاحب الزمان تفرش برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با بیان اینکه حضور در جامعه و زندگی کنونی مردم مدیون خون پاک شهیدان است گفت:گذشتن این جوانان از زندگی نشانه روح بلند آنان بود.
آیت الله اسلامیان افزود: شهدای ما با بصیرت عاشورایی و با تبعیت از امام راحل(ره) در عرصه های دفاع مقدس پا نهادند و با این الگو توانستند سعادت و عزت را برای ما به ارمغان بیاورند.
وی افزود :آنانی که در راه حق ایستادگی می کنند هرگز ترس و اندوهی به خود راه نخواهند داد و این امر درباره شهدای گرانقدر وطن نیز صدق می کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 5:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

صنایع دستی زنجان

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش گفت: کلنگ احداث بازارچه صنایع دستی در تفرش به زمین زده می‎شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حیدری بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کلنگ زنی بازارچه اظهار داشت: بازارچه صنایع دستی روز دوشنبه مورخ 24 فروردین با حضور معاون صنایع دستی کل کشور در پارک حکیم نظامی تفرش کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: بازارچه های صنایع دستی سبب شده تا صنایع دستی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده و سبب می‌شود تا کالاهای تولیدی بدون واسطه‌ با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش تصریح کرد: نبود بازار فروش مناسب و مشخص برای صنایع دستی، سبب رکود این صنایع شده و وجود این بازارچه می‌تواند رونقی دوباره در صنایع دستی این خطه به وجود آورد.

حیدری با اشاره به تاثیر صنایع دستی در اقتصاد خانواده گفت: رشد این صنایع می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های تولیدکننده نقش موثری داشته، در صورتی که این صنایع با ارزش محلی از بین بروند عواید خانواده‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: صنایع دستی هویت یک ملت است از این رو باید از همه امکانات و مناسبت ها برای رونق آن بهره گیری کرد، نخستین کارکرد صنایع دستی ایجاد اشتغال است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش تصریح کرد: با این که ایران از نظر صنایع دستی از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است اما هنوز به این رشته ها به عنوان صنایع بومی توجه کافی نشده است.

حیدری با اشاره به بازارچه‎های صنایع دستی گفت: برپایی این گونه بازارچه‎ها می‌تواند فضای کسب و کار محلی و همچنین فروش این محصولات را توسعه دهد تا این هنر صنعت با رونق بیشتری روبرو شود.

وی افزود: در طول نوروز امسال حدود 40 هزار گردشگر از اماکن تاریخی، فرهنگی ،مذهبی در تفرش دیدار کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،‌‌ صنایع دستی‌و گردشگری تفرش تصریح کرد: امامزاده محمد جد مقام معظم رهبری، موزه فرهنگ و هنر نصیر و امامزاده ابوالعلی از اماکن پر بازدید کننده نوروز امسال دانست.

حیدری با اشاره به توسعه گردشگری تفرش گفت: اجرای تبلیغات موثر و ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در شهرستان خواهد توانست در ماندگاری گردشگر و توسعه اقتصاد شهرستان نقش به سزایی را ایفا کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: سالمندان گنجینه های ارزشمند و چراغ راهی برای افراد جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، دکتر بهروز رفیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی (17 فروردین) در جریان از مرکز خیریه نگهداری سالمندان بانو نسیبه تفرش گفت: سالمندان کوله باری از تجربه و گنجینه های ارزشمندی برای جامعه هستند که باید از تجربیات این عزیزان بهترین استفاده را برد.

وی با اشاره به اینکه سالمندان چشم انتظار دیدار فرزندان و دلجویی از آنان هستند، اظهار کرد: همه باید به این گنجینه های ارزشمند احترام گذارند.

دکتر رفیعی در بخش دیگری از  سخنانش حضور در کنار سالمندان را توفیقی الهی دانست و بیان کرد: بردولت و بر مردم و بر همه و همه فرض است که برای توجه به سالمندان و آسیب دیدگان با همه امکانات و با همه وجود خدمت کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی خدمت به سالمندان و نیازمندان کاری خیر و خداپسندانه دانست و اظهار کرد: مطمئناً این خدمت ویژه و برتر شما در مرکز نگهداری سالمندان و این عزیزان که تحت عنوان مددجو شما امروز سرپرستی آنها را برعهده دارید کار بسیار ارزشمندی است که خیرات و برکات فراوانی در این مسیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهزیستی نهادی است که در راستای رسیدن به اهداف خود وظایفی سنگینی را بر دوش دارد، ادامه داد: ارائه خدمات به جامعه هدف با همت و پشتکار مسئولین و مددکاران ساعی و دلسوز بهزیستی محقق می شود.

دکتر رفیعی همچنین به وسعت و مشکلات جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: فعالیت های بهزیستی به جامعه هدف خود خدماتی ارزشمند است که باید با الگو گرفتن از افراد خیّر مسیر راه را شناخت و در مسیر معنوی خدمت به افراد نیازمند گام برداشت.

این مقام مسئول ادامه داد: بامشارکت خیّرین دراستان است که مراکز بسیار مجهز و تخصصی چون سالمندان و مرکز نگهداری معلولین  راه اندازی شده است و فعالیت می کنند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مردم نقاط مختلف استان مرکزی سیزدهمین روز بهار به آغوش طبیعت رفتند و این روز را در کوهپایه ها، دشت ها، باغ ها ، پارکهای جنگلی، بوستانهای شهری و محوطه آستان مقدس امامزاده گان این استان سپری کردند.

 

مرد و زن و پیر و جوان مناطق شهری و روستایی استان مرکزی در دسته ها و گروههای چند نفری به همراه خانواده و اقوام و خویشاوندان خود به دامن طبیعت شتافتند و آخرین روز تعطیلات نوروزی را با خوشحالی در کنار یکدیگر سپری کردند..

مردم به صورت گروهی و گاه چند خانواده با هم رهسپار طبیعیت شدند و و بزرگترها نیز یکی غذای ظهر را آماده کرده و دیگری نیز بساط اش رشته عصرانه را با خود به همراه دارد جوان ترها نیز ر حالی که به خوردن انواع آجیل مشغول هستند در خصوص بازی های گروهی به خصوص الک دولک صحبت می کنند.

اغلب خانواده ها از اوایل صبح چادرهای خود را در دامن طبیعت و پارک های اطراف اراک برافراشته بودند تا بتوانند از لحظه لحظه طبیعت دل انگیز بهاری در آخرین روز تعطیلات استفاده کنند.

همچنین در این روز مردم موحد و مومن استان مرکزی در اطراف امامزاده ها و اماکن مذهبی اردو زده و ضمن زیارت قبور مطهر امامزادگان واجب التعظیم از طبیعت بهاری نیز بهره لازم را می برند.

به شوق فرا رسیدن روز سیزده بدر به عنوان میراث کهن ایران زمین، کوهها و دشتها نیز سرمست از بوی عطر بهاری هستند و لاله های واژگون، چلچله های خانه دوست، با طراوت، شور و شعف بی همتا ، به امید ساختن راهی نو از دل دشت ها و دامنه های کوه ها شکفته شده اند.

مردم استان مرکزی در این روز با حضور در طبیعت برای فعالیت در سال جدید خود را مهیا می کنند و با الهام گرفتن از نو شدن درختان و گل و گیاهان طبیعت، با روحیه ای تازه برای فعالیت در سال جدید آماده می شوند.

دره گردو، پارک کلاله، پارک شهید باهنر، دامنه کوه های مودر، ارتفاعات روستاهای گیلی، رودباران و کاروانسرا، تالاب میقان و باغ های روستاهای حسین آباد، بغدادی، هزاوه، مرزیجران، ساقی ، چقا و دربند مهمترین نقاطی است که مردم کلانشهر اراک برای گذراندن روز 13 فرودین و جشن روز طبیعت انتخاب کرده اند.

مردم شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش نیز با حضور در گردشگاه هایی از قبیل آستان مقدس امامزاده بی بی فاطمه صغری روستای سیاوشان آشتیان، آستان مقدس امامزاده مشهد ذلف آباد فراهان و باغ ها و ارتفاعات روستاهای بازرجان، کبوران و کهک تفرش روز 13 فروردین را جشن گرفتند.

مردم شهرستان خمین نیز جشن سیزده بدر را در کنار آستان مقدس امامزاده ریحان، کوه بوجه، رودخانه خمین موسوم به لعل بار یا انار بار، کوه الوند روستای لکان و چشمه بیشه در خرمدشت و چشمه نازی در روستای نازی جشن گرفتند.

مردم شهرستان های ساوه و زرندیه نیز با حضور در تپه گبری الویری، آستان مقدس امامزادگان محمد باقر و احمد باقر(ع)، یخچال مهدی آباد، کاروانسرا های شاه عباسی، قیز قلعه، حاشیه سد الغدیر و آستان مقدس امامزاده سید اسحاق آیین روز سیزده بدر را برگزار کردند.

آستان مقدس امامزادگان سلیمان(ع)، یحیی(ع)، بی بی زبیده خاتون، غار نخجیر، روستای واران، آبگرم و سرچشمه محلات نیز مهمترین نقاطی بود که مردم شهرستان های محلات و دلیجان آیین روز طبیعت را در آن نقاط برگزار کردند.

مردم شهرستان های خنداب و کمیجان نیز با حضور در باغ ها و ارتفاعات این شهرستان همگام با دیگر مردم استان مرکزی روز طبیعت را جشن گرفتند.

مردم شهرستان شازند نیز برای جشن سیزده بدر آستان مقدس آمامزاد سهل ابن علی(ع) شهر آستانه ،منطقه گردشگری پنجعلی و سراب عباس باد را انتخاب کرده بودند.

دراین روز بازی های بومی و محلی نیزتوسط مردم ازجمله الک دولک، هفت سنگ، تنور گرمه، کمربندبازی، قیش بازی، زو(کبدی)، لنگی (الختر)، کلاه پران، کوشک، کوشک ملاقی، دست به چاله، کشتی محلی و دستمال بازی انجام می شود.

پخت غذاهای سنتی به ویژه آش های محلی، سپردن سبزه عید به آب، گره زدن به سبزه برای رسیدن به آرزوها به ویژه ازدواج دختران جوان، انداختن هفت سنگ به آب برای دوری از بلا و خوردن ناهار در روی پشت بام از دیگر برنامه های مردم استان مرکزی در روز سیزده بدر است.

حفظ منابع طبیعی، پاک نگهداشتن فضاهای سبز شهر و حاشیه شهرها، نریختن زباله در طبیعت، روشن نکردن آتش پای درختان و اطمینان یافتن از خاموش شدن کامل آتش در فضای بازی از توصیه های منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست به شهروندان است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: تصفیهخانه تفرش برای سال ۱۴۱۰ در ۲ مدل طراحی شده که قرار است به MLE با قابلیت حذف ازت ارتقاء یابد.

تصفیه خانه فاضلاب شهر قدس

عبدالرضا خلیلی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به توسعه تفرش اظهار داشت: با توجه به توسعه شهرستان تفرش و مراکز دانشگاهی در سال‎های گذشته شاهد رشد جمعیت در این شهر بوده تصفیه خانه این شهرستان مناسب با رشد جمعیت نبود.

وی افزود: با توجه به موارد ذکر شده تصفیه‎خانه تفرش پاسخگوی تصفیه فاضلاب جمعیت موجود نبوده و بنابراین مطالعات خانه فاضلاب موجود انجام و اجراء آن در دستور کار شرکت اب و فاضلاب استان مرکزی قرار گرفت.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب تفرش از نوع لجن فعال با هوادهی‌گسترده برای سال 1410 در 2 مدل طراحی شده که قرار است به MLE با قابلیت حذف ازت ارتقاء یابد.

خلیلی با اشاره به سرانه فاضلاب تولیدی شهرستان تفرش گفت: سرانه فاضلاب تولیدی 181 لیتر به ازاء هر نفر در شبانه روز بوده و جمعیت مدل اول 23 هزار و 85 نفر با دبی 4 هزار و 205 متر مکعب در شبانه‎روز است.

وی افزود: شبکه جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر تفرش نیز به طول 2 هزار و 700 متر160 و فقره نصب انشعاب فاضلاب اجرا شده، جمعیت بهره‌بردار 342 خانوار و اعتبار هزینه شده 5 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های اجرا شده در تفرش آبرسانی به مسکن مهر این شهر بوده است که به طول 2 هزار و 850 متر اجرا شد، در این پروژه 160 فقره انشعاب نیز نصب و اعتبار هزینه شده در این طرح 4 میلیارد و 300 میلیون ریال است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تفرش نگینی از جمله نگین‌های انگشتری استان مرکزی است که تلالؤ رنگ طبیعتش زیر آفتاب بهار، جلوه‌ای خاص از زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، آب و هوای مطبوع تفرش زبانزد عام و خاص است و مناطق بکر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری این شهر بسته انرژی مضاعفی را به گردشگران هدیه می‌دهد.

گفته‌ها و شنیده‌ها از این شهر به قدری بود که تصمیم گرفتم سفری ذهنی را از طریق مستندات، به این شهر آغاز کنم.

این شهرستان با مرکزیت شهر تفرش از شمال به شهرستان ساوه از جنوب و جنوب شرق به شهرستان آشتیان و فراهان، از شرق به استان قم و از غرب و جنوب غرب به شهرستان کمیجان محدود شده است.

به استناد اطلاعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، منطقه تفرش از لحاظ تاریخی با منطقه آشتیان پیوستگی دارد قدمتش به قبل از اسلام می‌رسد.

درباره وجه تسمیه این شهر آمده است که تفرش در اصل گبرش بوده و این توجیه شاید بدین سبب است که در سده‌های قبل و حتی صدر اسلام گبرها یا زرتشتی‌ها در این جلگه و نقاط مجاور آن از جمله فراهان و آشتیان سکونت داشتند.

یاقوت حموی در قرن هفتم هجری قمری، تفرش را قریه‌ای پررونق توصیف کرده، حمدالله مستوفی نیز در قرن 8 هجری قمری از تفرش با هفده پاره دیه نام می‌برد که اطرافش را آبادی‌ها، چشمه‌ها و کاریزهای متعدد قرار گرفته است.

استاد دهگان در مورد تفرش نوشته است: "تفرش ولایتی از نواحی اراک است که در بدو امر یعنی زمان پارس‌ها جز اصفهان و بعدها ضمیمه قم و در حین بنای اراک جزء این شهرستان و بعدها مرکز شهرستان شد".

ارتفاع زیاد و کوهستانی بودن این شهرستان باعث به وجود آمدن زمستان‌ها‌ی سرد و تابستان‌های معتدل در این شهرستان شده و به طور کلی خصوصیت اقلیمی آن وجود تابستان‌های معتدل و خنک در منطقه است.

مردم این شهرستان اکثراً به زبان فارسی صحبت می‌کنند و در بعضی نقاط نیز تکلم به زبان ترکی رایج است.

با آگاهی مختصری از پیشینه تفرش، سفر به جاذبه‌های طبیعی و دره‌های مصفا و خوش آب و هوای آن آغاز می‌شود، این دره‌ها در سطح منطقه تفرش متعدد بوده و هر جا نامی‌ بر آن نهاده‌اند نظیر دره ویژه، بدر، فرک و وستان.

این منطقه به سبب وجود درختان بادام و انواع میوه و گردو بیشه‌ای مصنوعی را تداعی می‌کند که زیر پوشش سفیدی از شکوفه‌های درختان بادام قرار گرفته است.

آب و هوای مناسب، معتدل و مفرح فصول بهار و تابستان، ویژگی طبیعی جذاب منطقه تفرش به حساب می‌آید که این ویژگی در تپه گیان در مسیر ساوه – تفرش با تغییر آب و هوای گرم به هوای معتدل به خوبی احساس می‌شود.

روستای سرآبادان(روستای هدف گردشگری) از توابع بخش مرکزی شهرستان تفرش در 25 کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار دارد.

روستای سرآبادان که در حومه شهر تفرش استقرار یافته، یکی از همان روستاهای بسیار قدیمی است و پیشینه تاریخی نسبتاً طولانی دارد.

پوشش گیاهی دشت‌های اطراف روستا، باغات میوه و حیات جانوری، از جاذبه‌های طبیعی روستاست و از ویژگی‌های فرهنگی این روستا می‌توان به برگزاری مراسم جشن کوسه، جشن سده، و تخم‌مرغ‌بازی اشاره کرد.

و اما، نوبت به چشمه گراو در فاصله پنج کیلومتری شهرستان تفرش می‌رسد که بین دو روستای کبوران و طراران واقع شده، آب این چشمه معدنی بوده و دارای خواص درمانی است.

گراو متشکل از چند قسمت در سطح زمین است که از آنجا به حالت جوشش از سطح زمین خارج می‌شود، همچنین در قسمتی دیگر از چشمه آب معدنی همراه گازکربنیک فراوان از منفذی خارج می‌شود.

آثار به جا مانده در اطراف چشمه(یک چهار دیواری)، نشان می‌دهد که به طور گسترده به عنوان حمام از آن استفاده می‌شده است. آب گراو تفرش آب معدنی کربناته مخلوط است که به نسبت تقریباً مساوی یون‌های سدیم و کلسیم در آن یافت می‌شود.

حالا، دو کیلومتر به سمت تفرش حرکت می‌کنیم و غار "علی‌خورنده" خودنمایی می‌کند. این غار در فاصله سه کیلومتری جنوب غربی تفرش و در ارتفاعات کوه نقره‌کمر معروف به خشه قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از روستای کوهین عبور کرده و از دیواره‌ای به طول تقریبی 15 متر که شامل سه بند است گذشت.

ورودیه غار با شیب ملایم به تالار اصلی که در آن حوضچه‌ها‌یی قرار دارد می‌رسد و در طرف راست، چاهی به عمق پنج متر واقع است که به(حمامک) شهرت دارد.

همچنین، حفره دیگری نیز در این غار وجود دارد که به( مسجدک ) معروف است. در سقف و دیوار این غار استالاکتیت واستالاکمیت‌ها جا خوش کرده‌اند.

در پارک حکیم نظامی خیابان شهید بهشتی، جنب امامزاده ابوالعلی(ع) سفر را ادامه می‌دهیم. این پارک در کنار رودخانه آب‌کمر احداث شده و در انتهای آن قنات خرزنو قرار دارد که مکانی بسیار مصفا و چشم‌نواز است.

سال‌ها قبل از احداث پارک، چاهی عمیق در آن محل حفر شد که به رگه‌ای از آب شور همراه گاز برخورد. این آب با فشار از دل زمین به بیرون فوران می‌کرد ولی امروزه با گذشت چندین سال، از فوران آن کاسته شده است.

آبشار قطره‌باران منطقه دیگری از این نگین است که مستندات میراث فرهنگی معرفی می‌کنند. آبشار قطره‌باران یا به قولی قطره شارکویان از جاذبه‌های اطراف شهر تفرش است که در نزدیکی روستای کریان و به فاصله 30 کیلومتری تفرش واقع شده است.

در اینجا نیز دره‌ای عریض خودنمایی می‌کند که قسمتی از دیواره‌ها و شکاف‌های آن را سرخس زیبای پرسیاوشان پوشانیده و قطرات آب همچون باران از این پوشش سبز رنگ سرازیر شده است.

روستای دلارام یا به قولی طراران، یکی از روستاهای دهستان بازرجان بخش مرکزی شهرستان تفرش است. این روستا از شمال با کوه‌ها، از جنوب با روستای چال، از شرق به زاغر و از غرب با نقوسان مجاور است.

محصولات باغی طراران بیشتر گردو، بادام و سنجد است. این روستا از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی چندی برخوردار است که از جمله آنها می‌توان از دشت طراران، درخت گردوی انوشیروان، قلعه دختر، قلعه معمار، تخت رستم، گردو شهسواری، آب گراب، سرخاک، رزاوه و کوه سه سوراخ نام برد.

درخت گردو انوشیروان با محیط 6 متر در روستای طراران بالا(دلارام) قرار دارد. این درخت دارای پنج شاخه اصلی است که هریک خود به اندازه یک درخت تنومند است و سالانه 25 تا 30 هزار عدد گردو می‌دهد. ارتفاع آن بیش از 20 متر است و عمر آن را بیش از هزار سال تخمین زده‌اند. مردم بومی اعتقاد دارند که این درخت در زمان انوشیروان کاشته شده و به درخت انوشیروان معروف است.

بعد از این روستای زیبا و ترغیب شدن بیشتر جهت سفری در عالم واقع به این خطه، قله نقره‌کمر معرفی می‌شود.

قله نقره‌کمر از جمله مرتفع‌ترین قلل اطراف تفرش است که یال‌ها و کمرکش‌های صخره‌ای آن مشرف به این شهر است

برای صعود به این قله بهتر است از تفرش رو به شمال شرقی حرکت کرد و با استفاده از وسیله نقلیه با طی سه کیلومتر به روستای کوچک باغستانی کهک و از این نقطه به باغستان تجره رسید.

این باغستان، درست در امتداد جریان دره کوچکی که از قله سرچشمه می‌گیرد قرار دارد و در واقع بهترین مسیر برای صعود قله به شمار می‌آید.

بعد از این صعود، به سمت تفرش حرکت می‌کنیم و به مسجد شش‌ناو تفرش می‌رسیم. این بنای سلجوقی در مرکز شهر تفرش، در محله(فم) قرار دارد و یکی از مساجد با ارزش و قدیمی این شهرستان است.

این مسجددارای مقصوره، شبستان، ایوان و صحن است و نام شش‌ناو از ناودان‌های شش‌گانه‌ای گرفته شده که آب از آنها عبور می‌کرده است.

در ادامه، گذری بر موزه است که برگ‌هایی از تاریخ را ورق می‌زند. موزه فرهنگ و هنر استاد زین‌العابدین نصیر(بنیانگذار مدارس نوین در تفرش) در جوار امامزاده ابوالعلی(ع) واقع شده و شامل کتابخانه، تالار مفاخر و مشاهیر شهرستان است.

در این موزه، یادگاری‌ها، عکس‌های قدیمی مدارس تفرش و معلمین پیشکسوت به نمایش گذاشته شده و در قسمتی از تالار به معرفی آثار و مفاخر شهرستان پرداخته شده که شامل کتاب، عکس، زندگینامه و آثار تمام کسانی که در عرصه فرهنگی فعالیت داشته‌اند.

پروفسور سیدمحمود حسابی(پدر علم فیزیک ایران)، دکتر پارسا( پدر علم گیاه‌شناسی ایران)، توران میرهادی (اولین دندانپزشک ایران)، شیخ طبرسی (دانشمند بزرگ ایرانی)، ابوالقاسم سحاب(پدر جغرافیای ایران)،حکیم نظامی تفرشی، حسینعلی نکیسا(استاد آواز و موسیقی ایران)، فتحعلی واشقانی، فروغ فرخزاد، میرغلام تفرشی، میرمصطفی تفرشی و ... از بزرگانی‌اند که از این خطه برخاسته‌اند.

صنایع دستی تفرش شامل دستبافت‌های سنتی(قالی و گلیم)، رودوزی‌های سنتی(درویش‌دوزی یا تفرشی‌دوزی)، آثار چوبی (منبت و کنده‌کاری روی چوب، معرق، آثار فلزی، آئینه‌کاری و چلنگری است

و تفرش با لبخندی زیبا در نهایت، با سوغاتی از قبیل انگور، لبنیات، کشمش، گردو، بادام، شیره انگور، ترخینه دوغ، باسلق، ترخینه، فتیر و گوشفیل، گردشگران را بدرقه می‌کند.

این سفر خیالی براساس مستندات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی است که به اتمام می‌رسد و شوق و هیجان برای قدم گذاشتن به این شهر و روستاها و کوه‌ها و منظره‌هایش را بیش از پیش می‌کند یقینا تفرش گنج‌های بیشتری را در خود نهفته است که بار بستن برای کشف آنها آن هم در زیبایی‌های بهار، بی‌گمان خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره بهزیستی تفرش گفت: 100 درصد از کودکان چهار تا 6 ساله این شهرستان زیرپوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند.

خبرگزاری فارس: کودکان 4 تا 6 ساله تفرش زیرپوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند

زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان این‌که با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم 900 کودک چهار تا 6 ساله زیرپوشش این طرح قرار گرفتند، اظهار کرد: از مجموع این کودکان 93 نفر مشکوک تشخیص داده شدند که از این تعداد 15 نفر به چشم پزشک ارجاع داده شدند.

وی افزود: از 15 کودک ارجاعی به چشم پزشک 10 نفر عینک دریافت کردند که کمک هزینه 2 نفر از این تعداد را اداره بهزیستی پرداخت کرده است.

رئیس اداره بهزیستی تفرش همچنین از اهدای کمک‌های خیرخواهانه مردم خیر این شهرستان خبر داد و گفت: اخیرا یک نفر از خیرین تفرش با اهدای مغازه‌ای به مساحت 35 متر و به ارزش 105 میلیون تومان خواستار هزینه کردن درآمد حاصل از این مغازه به مددجویان زیرپوشش بهزیستی شد.

وی افزود: همچنین در یکی از روستاهای این شهرستان نیز خیری با اهدای زمین خواستار خدمات‌رسانی به سالمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی شد.

رئیس اداره بهزیستی تفرش اعزام مددجویان زیرپوشش به اردوهای زیارتی تفریحی، تجلیل از خیرین و پرداخت بسته‌های حمایتی به مددجویان زیرپوشش را از برنامه‌های در دست اقدام این اداره تا پایان سال‌جاری عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش از اجرای پروژه جنگل‌کاری به طول چهار کیلومتر همزمان با هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: پروژه جنگل‌کاری به طول چهار کیلومتر در تفرش اجرا می‌شود

مجتبی مومن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: برنامه‌های هفته منابع طبیعی از فردا با شعار «منابع طبیعی با مردم، برای مردم» و با هدف ترویج فرهنگ حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی در این شهرستان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره به‌مناسبت هفته منابع طبیعی اجرای پروژه مشارکتی جنگل‌کاری به طول چهار کیلومتر است که از ابتدای گردنه نقره کمر تا ورودی شهر تفرش به اجرا در می‌آید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش خاطر نشان ساخت: این پروژه با کاشت بیش از سه هزار اصله نهال با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود.

مؤمن همچنین از برگزاری مراسم نمادین درختکاری در یکی از مدارس این شهرستان خبر داد و بیان کرد: کاشت 500 اصله نهال در دانشگاه صنعتی تفرش، برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله‌‌نویسی در بین دانش‌آموزان، سخنرانی در نماز جمعه، غرس نهال توسط امام جمعه شهرستان، سخنرانی کارشناس منابع طبیعی در مدارس، بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی، تبلیغات محیطی و میدانی، برگزاری جشن درختکاری و... بخشی از برنامه‌های هفته منابع طبیعی به‌شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری این اداره در سال جاری اظهار کرد: اجرای پروژه سنگ و سیمان به حجم 528 متر مکعب در منطقه شهری دو تفرش، اجرای پروژه بذرکاری و کوپه‌کاری به میزان 83 هکتار، اجرای عملیات خشکه‌چین به حجم یک هزار و 250 متر مکعب، اجرای عملیات کپه‌کاری به میزان 110 هکتار و... بخشی از پروژه‌های اجرا شده به‌شمار می‌رود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش با اشاره به صدور اسناد مالکیت برای اراضی دولتی نیز گفت: از مجموع 137 هزار و 390 هکتار اراضی ملی تاکنون برای 137 هزار و 390 هکتار از اراضی سند ملی اخذ شده است.

مؤمن افزود: تعداد اجرای حکم صادر شده در سال جاری نیز 29 فقره با 49 هکتار رفع تصرف، خلع ید و... بوده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش از تشکیل ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: ستاد هفته منابع طبیعی در تفرش برگزار شد

مجتبی مؤمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: هفته منابع طبیعی امسال همچون سال گذشته با شعار «منابع طبیعی با مردم، برای مردم» از پانزدهم اسفندماه سال جاری با غرس نهال در سطح شهرستان  آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌‌های این هفته با همکاری مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، بسیج سازندگی و مشارکت نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی، دهیاری‌ها و شهرداری برگزار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش دیدار با امام جمعه، برگزاری جشن درختکاری، سخنرانی کارشناسان در مدارس، برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی بین دانش‌آموزان، اجرای برنامه درختکاری از ابتدای گردنه نقره کمر تا ورودی شهر تفرش در حاشیه جاده به مسافت چهار کیلومتر، تهیه و توزیع انواع بروشور، پوستر و... را بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این ایام عنوان کرد.

مؤمن تاکید کرد: حفاظت و احیای منابع طبیعی در سایه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هدفمند امکان‌پذیر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش بر مشارکت مردم در حفاظت و احیای این منابع خدادادی تاکید کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش از آمادگی کامل اکیپ‌های امدادی و ایمنی و سلامت این جمعیت برای خدمات‌رسانی در ایام نوروز خبر داد.

خبرگزاری فارس: اکیپ‌های امدادی و ایمنی و سلامت هلال احمر تفرش در آمادگی کامل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجید حسین‌جمال عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح امداد نوروزی و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه همزمان با سراسر کشور به اجرا در می‌آید که نیروهای امدادی این جمعیت از هم‌اکنون در حال آماده‌باش بوده و با آغاز طرح خدمات‌رسانی خود را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در طرح امداد نوروزی 4 اکیپ امدادی متشکل از 10 نفر روز و در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سه اکیپ متشکل از 11 نفر روز به کار گرفته خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش بیان داشت: این طرح به منظور حفظ سلامت و آرامش خاطر میهمانان نوروزی برگزار می‌شود.

حسین‌جمال با بیان اینکه هلال احمر تفرش نوروز امسال نیز با آمادگی کامل در خدمت مردم خواهد بود، ادامه داد: طرح ایمنی و سلامت مسافران با توجه با رضایت مسافران از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران در سال‌های گذشته و در راستای پیشگیری از تصادفات و داشتن سفری ایمن و سالم در ایام نوروز برای مسافران اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: همه ساله هلال احمر شهرستان تفرش با برپایی چندین پایگاه ثابت و موقت در ورودی و خروجی شهر و اماکن تفریحی شهرستان مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی است و امسال نیز این برنامه‌ها را با جدیت دنبال می‌کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش گفت: 49 هکتار از اراضی ملی این شهرستان طی سال جاری از دست متصرفان و زمین‌خواران رفع تصرف شده است.

خبرگزاری فارس: 49 هکتار از اراضی ملی در تفرش رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجتبی مؤمن ظهر امروز در نشست اعضای کمیته حفاظت حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی تفرش اظهار داشت: 49 هکتار از اراضی ملی این شهرستان طی سال جاری در راستای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی از دست متصرفان و زمین‌خواران رفع تصرف شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در سال جاری ممیزی بیش از 90 درصد مراتع انجام شد و 94 درصد از اراضی نیز دارای سند ملی شده‌اند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش بر ضرورت تشکیل کمیته حفاظت حقوق بیت‌المال و برگزاری جلسات آن تاکید کرد و ادامه داد: موضوع حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی باید به یک اراده ملی در کشور و شهرستان تبدیل شود.

مؤمن با اشاره به انجام مطالعات آبخیزداری گفت: تاکنون 40 درصد مطالعات آبخیزداری در این شهرستان انجام شده که بر اساس این مطالعات در بخش اعظمی از مناطق اقدامات آبخیزداری اجرایی شده است.

مؤمن حفاظت، احیا، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری را از ماموریت‌های اصلی این اداره عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون در سطح اراضی تفرش 492 مورد بند خشکه‌چین، 133 مورد بندهای خاکی، 71 مورد بندهای سنگی ـ ملاتی و 120 مورد گابیون احداث شده است.

رئیس دادگستری تفرش نیز با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و تبیین نقش و جایگاه با ارزش منابع طبیعی و اراضی ملی گفت: با توجه به پیشرفت علم و صنعت و رشد تکنولوژی انگیزه و تمایل مردم برای تصرف و تصاحب اراضی ملی بیشتر شده است.

ابوالفضل میرزایی افزود: به لحاظ اهمیت حفظ حقوق بیت‌المال باید مسئولان ذی‌ربط در ادارات که متولی این امر هستند، همواره از هوشیاری و آمادگی کافی برای برخورد با متخلفان برخوردار باشند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 28 صفحه بعد