پایگاه خبری تفرش:

همزمان با گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی طی مراسمی زورخانه سنتی امام علی(ع) تفرش در حمام تاریخی شش‌ناو این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.


 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، استاندار مرکزی صبح امروز در مراسم افتتاح این زورخانه که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، گفت: فرهنگ ایران و ایرانیان مملو از ویژگی‌های برجسته‌ای است که تنها در تمدن‌های اندک دنیا می‌توان رد پای آن را پیدا کرد.

محمود زمانی ‌قمی اظهار داشت: از زمانی این ویژگی‌ها و خصوصیات بزرگ تمدنی درخشیدن گرفت و در منظر عمومی بسیار با استقبال روبرو شد که این فرهنگ عمیقا با اسلام و آموزه‌های دین مبین اسلام پیوند خورد.

تصریح کرد: ورزش باستانی از جمله ورزش‌هایی است که در آن مروت، جوانمردی، انسان دوستی، احترام به بزرگ‌تر و بزرگداشت و پاسداشت ادب و ادبیات و بسیاری از خصوصیات دیگر را یک جا در خود جای داده و این درخشانی زمانی لطیف‌تر، زیباتر و دوست‌ داشتنی‌تر شد که با آموزه‌های دینی و به نماد مروت در عالم هستی یعنی حضرت علی(ع) گره خورد.

استاندار مرکزی ادامه داد: حضرت علی(ع) ذخیره‌ای منحصر به فرد در تاریخ و اقیانوسی است که همه بشریت با هر طرز تفکری می‌تواند از این اقیانوس بهره بگیرد.

زمانی ‌قمی بیان کرد: به راستی همه چیز در مقابل حضرت علی(ع) رنگ می‌بازد، بدون شک اگر همه بشریت هر آنچه که در توان دارند، بسیج کنند تا یک علی دیگر به جامعه انسانی ارزانی کنند، قادر به انجام آن نخواهند شد.

وی تاکید کرد: ورزش باستانی از جنس فعالیت‌هایی است که نام علی(ع) و پرچم علی(ع) را برافراشته نگه داشته و بسیار مقدس است، آداب وارد شدن به گود زورخانه آدابی بسیار دقیق است، در این ورزش احترام به پیشکسوت و افرادی که بعد از او در گود قرار می‌گیرند، به زیبایی قابل مشاهده است.

استاندار مرکزی افزود: احترام به جایگاه ادبیات و شعر و هنر، جوانمردی و بزرگ‌مردی، احترام به جامعه و ورزش و کار را به خوبی می‌توان در این ورزش به نظاره نشست.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: احیای این زورخانه که تلفیقی از بافت سنتی و میراث فرهنگی با ورزشی سنتی است، به منظور آموزش جوانمردی و مروت به جوانان صورت گرفته است.

عباس صلاحی اظهار کرد: ورزش باستانی یکی از ورزش‌های اصیل کشور است که امیدواریم با راه‌اندازی این زورخانه شاهد رونق این رشته در شهرستان تفرش باشیم.

وی با بیان اینکه شهر تفرش از پیشینه غنی فرهنگی برخوردار است، خاطر نشان کرد: تلاش مسئولان شهرستان این است که از پتانسیل‌های فرهنگی حداکثر استفاده را ببرند.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی از احیای خانه‌های قدیمی و بناهای تاریخی تفرش به همت مسئولان ذی‌ربط خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر بازسازی خانه میرشکرایی و بازسازی آن به عنوان موزه و بازسازی تکیه زاغرم به عنوان دومین تکیه تاریخی کشور در دست اقدام بوده و به زودی بازسازی خانه تاریخی ضیائیه نیز آغاز خواهد شد.

فرماندار تفرش نیز گفت: این زورخانه با تغییر کاربری و مرمت حمام تاریخی شش‌ناو با هزینه‌ای معادل 87 میلیون تومان با همکاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

کریم حمیدوند افزود: عملیات مرمت این حمام و تبدیل به زورخانه از سال 91 آغاز شده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همزمان با مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات ملی دومینو، شرکت کنندگان توانستند با ساخت دیوار۵۰ متری با دومینو، از رکورد جهانی که یک دیوار ۴۲متری دومینو بود ، پیشی بگیرند.

مسابقات دومینوی کشوری

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سلطانی مدیر پژوهش دانشگاه آزاداسلامی قائمشهر و دبیر اجرایی دومین دوره مسابقات ملی دومینو صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص این مسابقات اظهار داشت : در این دوره حدود ۷۳ تیم متشکل از ۶۰ تیم دانش آموزی در مقاطع ابتدایی و متوسطه و ۱۳ تیم دانشجویی، طی ۵ روز در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد قائمشهربا هم به رقابت پرداختند.

سلطانی افزود : ثبت جهانی رکورد دیوار دومینوو برگزاری مسابقات خانوادگی دومینو که برای اولین بار در مازندران برگزار شد از ویژگیهای بارز این دوره از مسابقات محسوب می شود.

دبیر اجرایی دومین دوره مسابقات ملی دومینوبا بیان اینکه ممکن است دومینو در نگاه عامیانه بعنوان یک بازی مطرح شود، اذعان کرد :  دومینوتنها یک بازی نیست بلکه برای انجام آن دقت، تمرکز و ظرافت خاصی نیاز است که تؤام با تمرین و اجرای محاسبات دقیق به یک ورزش گروهی و مهیج تبدیل خواهد شد.

در پایان دومین دوره ملی مسابقات دومینو، پس از ۵ روز رقابت بین شرکت کنندگان، تیمهای دانشگاه آزاد تفرش، برارون قائمشهر و بیرجینای بیرجند رتبه های اول تا سوم را ازآن خود کردند.

 

 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش از برگزاری یک دوره کلاس مربیگری ورزش صبحگاهی در این شهرستان خبر داد.

 خبرگزاری فارس: برگزاری دوره مربیگری ورزش صبحگاهی ویژه بانوان در تفرش

نایب‌علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یک دوره کلاس مربیگری ورزش صبحگاهی ویژه بانوان در راستای پرورش مربی و توسعه ورزش همگانی در این شهرستان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: با برگزاری این کلاس و پرورش مربی طرح راه‌اندازی ورزش صبحگاهی بانوان در تفرش کلید خواهد خورد.
رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش گفت: در حال حاضر به دلیل نبود مربی این طرح در شهرستان اجرا نمی‌شود که امیدواریم با توجه به اهمیت ورزش صبحگاهی در بین بانوان از این پس شاهد توسعه ورزش بین بانوان باشیم.
اکبری بیان کرد: در این دوره 10 تئوری مربیگری آموزش داده می‌شود، ضمن اینکه علاقمندان به کار مربیگری بانوان از شهرهای دیگر استان نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی استخر تفرش همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

پروژه ورزشی

 مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های عمرانی در راستای سرعت بخشی به روند اجرای پروژه‌ها بسیار مهم بوده که اعتبارات مورد نیاز تکمیل استخر تفرش نیز باید به زودی محقق شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید ملکی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی ورزشی شهرهای محلات و خمین بااشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ‌ورزش درجامعه اظهار داشت: این اداره‌کل تاکنون در راستای رشد و توسعه ورزش استان گام‌های بسیار مهم و تاثیرگذاری را برداشته و تا حد زیادی توانسته اهداف ورزش استان را محقق کند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات ورزشی که برای عموم مردم انجام شد اجراء و تحقق ورزش برای همه بوده که در تابستان امسال به صورت هم‌زمان با چندین استان کشور به صورت پایلوت در اراک انجام شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر نیز به انجام ورزش در استان نیز توجه شده و با همکاری این اداره کل ورزش برای همه در سالن های سرپوشیده در حال اجرا بوده و این طرح با توجه به سرمای هوا متوقف نشده و مورد استقبال مردم نیز قرار دارد.

ملکی بااشاره به اینکه این طرح مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت و در پارک‌ها به خوبی اجرا شد گفت: این اداره در تلاش بوده تا بتواند این مهم را همچنان ادامه دهد و بتواند آن را در جامعه گسترش دهد به همین منظور این طرح با توجه به استقبال خوب شهروندان سال آینده درسایر شهرهای استان نیز اجرائی می‌شود.

وی افزود: باید تلاش شود به منظور رشد و توسعه ورزش استان و حمایت از ورزش قهرمانی در استان گام برداشته شود و بتوانیم از ورزشکاران قهرمانی حمایت کنیم که این مهم با همکاری و مساعدت دفتر برنامه‌ریزی و نظارت ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و جلسات برگزار شده با این دو بخش نیز به زودی محقق می‌شود.

مدیرکل ورزش‌و جوانان استان‌مرکزی تصریح کرد: ورزش پزشکی‌و بوکس نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان و توجه ویژه به‌این ورزش‌ها بوده که باید به این مهم نیزاز طرف فدراسیون‌های بوکس و پزشکی ورزشی توجه شود و مورد حمایت قرار گیرند.

ملکی‌بااشاره به اهمیت پروژه‌های عمرانی ورزشی گفت: باید به ساخت، توسعه و تجهیز این اماکن توجه شود تا بتوانیم فرهنگ ورزش را در جامعه نهادینه کنیم.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: عملیات تکمیل استخر تفرش به پایان رسیده و این مجموعه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

  خبرگزاری فارس: استخر تفرش آماده بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید ملکی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های ورزشی شهرستان تفرش اظهار داشت: عملیات احداث استخر تفرش در بخش‌های فونداسیون، دیوارکشی محوطه، کاشی‌کاری، خرید سوله و ساندویچ پنل به اجرا در آمد و با پیگیری‌های انجام شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان رسید.

وی تصریح کرد: این استخر در هفته جاری به مرحله بهره‌برداری رسید که پس از افتتاح اصلی سازه و سقف دچار مشکل کوچکی شد که با نظر کارشناسان دفتر فنی اداره کل نسبت به بازسازی و تعمیر اساسی آن اقدام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه فرمانداری تفرش همکاری بسیار خوبی در تکمیل و احداث این پروژه داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه شاهد پرورش شناگرانی ماهر در سطح قهرمانی و حرفه‌ای در این شهرستان باشیم.

ملکی همچنین با حضور در شهرستان شازند از پروژه‌های ورزشی این شهرستان نیز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید از مجید عسگری فرماندار شازند خواست، با توجه به استقرار صنایع بزرگ همچون پالایشگاه و پتروشیمی زمینه‌های مشارکت بخش خصوصی را در اجرای طرح‌های عمرانی فراهم سازد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان داشت: بخش خصوصی می‌تواند در زمینه تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی یاریگر بخش دولتی باشد.

ملکی گفت: شهرستان شازند دارای واحدهای بزرگ صنعتی همچون پالایشگاه و پتروشیمی است که بهره‌گیری از ظرفیت این واحدهای بزرگ می‌تواند منجر به توسعه ورزش شهرستان شود.

وی در بازدید سرزده خود از شهرستان شازند وضعیت هیئت سوارکاری، برگزاری مسابقات کشتی و فوتبال شازند را مورد بررسی قرار داد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

ورزش و جوانان

 مرحله ششم مسابقات لیگ بوکس استان مرکزی با ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ ۲۳ آبان‌ماه امسال در ساوه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مرحله دوم مسابقات دوچرخه‌سواری جاده لیگ برتر کشور در ساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ 22 آبانماه تا 23 آبانماه در ابتدای جاده فرودگاه اراک برگزار می‌شود.

مسابقات کاراته سبک کیو کوشین ساکاموتو استان مرکزی در ساعت 8 صبح روز جمعه مورخ 23 آبانماه در سالن شهید باهنر فوتبال برگزار می‌شود.

هفته اول و دوم لیگ تکواندو نوجوانان و جوانان استان مرکزی در ساعت 30.8 صبح روز جمعه مورخ 23آبان‌ماه در سالن تکواندو 5 مرداد اجرا می‌شود.

مسابقه دوستانه سپک تاکرا با تیم کرمانشاه در ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 23 آبان‌ماه در سالن سپک تاکرا 5 مرداد اراک برپا می‌گردد.

مرحله ششم مسابقات لیگ بوکس استان مرکزی با ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 23 آبان‌ماه امسال در ساوه برگزار می‌شود.

مسابقات کبدی قهرمانی بانوان  کشور در ساعت 9 صبح روز سه شنبه 20آبان تا 23 آبان‌ماه امسال در سالن 2000 نفری 5 مرداد برپا می‌گردد.

مسابقات پینگ‌پنگ بانوان استان مرکزی در ساعت 8 صبح روز جمعه مورخ 23 آبان‌ماه در سالن پینگ‌پنگ 5 مرداد اجرا می‌شود.

همایش پیاده روی خانوادگی و جشنواره ورزشی در ساعت 7 صبح روز جمعه مورخ 23 آبان‌ماه در تفرش برگزار می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:14 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه کاربردی و مکمل‌های تغذیه در اراک خبر داد.

 خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی تغذیه کاربردی در اراک برگزار می‌شود

عباس محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: این کارگاه نهم مهرماه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هیئت پزشکی ورزشی و هیئت بدنسازی استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این کارگاه ویژه مربیان بدنسازی و با توجه به اهمیت تغذیه در بین ورزشکاران برگزار خواهد شد.

معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی آسیب در رشته‌های توپی خبر داد و افزود: این کارگاه هجدهم مهرماه با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیئت پزشکی با مدرسی سیدمحمد حسینی مدرس دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: کلاس مربیگری تئوری درجه سه نیز هفدهم مهرماه به میزبانی اداره ورزش و جوانان تفرش در این شهرستان برگزار می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش از برگزاری کلاس 10 تئوری مربیگری درجه سه در این شهرستان خبر داد.

 خبرگزاری فارس: کلاس 10 تئوری مربیگری درجه 3 برگزار می‌شود

نائب‌علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این دوره آموزشی به مدت سه روز طی روزهای سوم، چهارم و بیستم مهرماه در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 10 تئوری مربیگری از پیش‌نیازهای مربیگری است، افرادی که علاقمند به مربیگری در رشته‌های مختلف ورزشی هستند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش در ادامه از برگزاری مسابقات پینگ‌پنگ قهرمانی استان به میزبانی تفرش خبر داد و خاطرنشان ساخت: مسابقات پینگ‌پنگ قهرمانی استان در دو رده سنی نوجوانان و جوانان 16 مهر ماه به میزبانی تفرش برگزار خواهد شد.

اکبری در ادامه از برگزاری پنج ویژه برنامه فرهنگی و ورزشی همزمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری همایش و کوهپیمایی پیاده‌روی خانوادگی، برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقات ورزشی و... از برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان به شمار می‌رود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

گفتگو با دختر هنرمند و ورزشکار تفرشی که دارای یک مقام کشوری و رتبه ها و مدالهایی در سطح استان و شهرستان است .

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانابه نقل از ندای تفرش ، اول ذی القعده  سالروز تولد حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران است . به همین بهانه به سراغ یکی از دختران موفق و دارای رتبه های کشوری در تفرش رفته و با او به گفتگو نشستیم . " رویا ابراهیمی " دانش آموز دوم دبیرستان است که در دبیرستان فاطمه الزهرا (س) این شهرستان درس می خواند . این دانش آموز توانسته در رشته نقشه کشی قالی رتبه دوم کشوری را کسب کند .

 

درباره مسابقات هنری دانش آموزان صحبت کنید.
طرح من در بیست و سومین دوره مسابقات هنری دانش آموزان  که بیش از 800نفر از 32استان  در این مسابقات شرکت کرده بودند و دارای سطح بالایی  بود ، شرکت و توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند .البته یک طرح دیگر که در شهر و استان ارائه کرده بودم رتبه اول را کسب کرد .


از جزییات طرح و این که چقدراز طرحهای بومی استفاده کردید، توضیح دهید.
طرحی که من برای شهرستان  کشیدم ترنج بودو طرحی که برای مسابقات کشوری ارائه کردم طرح مرغی بود و چون بیشتر در این مسابقات از طرحهای جدید استفاده شده بود من سعی کردم از طرح های بومی و قدیمی شهر خودم استفاده کردم تا بتوانم رتبه کسب کنم .

 



چگونه شد که به این زمینه جذب و در این مسابقات شرکت کردید.
 من از کودکی به طراحی و نقاشی خیلی علاقه داشتم  وهنوز هم علاقه دارم و در نوجوانی به نقشه کشی قالی علاقه مند شده  و ادامه دادم .
 
در چه رشته های دیگری رتبه کسب کردید .
در زمینه شطرنج  که از 10سالگی شروع کردم . در سال 89در مسابقات شهرستانی رتبه اول را کسب کردم و سپس در مسابقات دیگری شرکت کردم . تاکنون   3مدال طلا و 1نقره کسب کرده ام.


پدر و مادر شما چقدر مشوق شما هستند .
نقش اصلی در زندگی و کسب رتبه ام پدر و مادرم داشتند که خیلی کمک کردند و مشوق من هستند

 


تاثیر کارهای هنری در درس خواندنت چگونه است .
چون به درس خواندن خیلی اهمیت می دهم  و کارهای هنری برای زمانی است که درس ندارم و اوقات فراغتم است . در کنار درس هم کارهای هنری هم انجام می دهم .

انتظارات شما به عنوان یک دختر هنرمند و ورزشکار از مسئولین چیست .
شهر ما از لحاظ سطح مسابقات ورزشی دارای سطح پایینی است مخصوصاٌ در زمینه شطرنج .در شهر ما مربی  شطرنج و مدرسه شطرنج وجود ندارد و مجبوریم خودمان در خانه تمرین کنیم .

مشکل خاصی برای شرکت در مسابقات نداشتید .
نه مشکل خاصی نداشتم .

  توصیه شما به نوجوانان هم سن و سال خودتان چیست .
این که جوانان از استعدادهای خودشان برای ساختن یک جامعه بهتر و پویاتر استفاده  کنند .
  


 توضیحی درباره طرح مرغی که برای مسابقات کشوری ارائه کردید ، بفرمایید.
این طرح از قدیمی ترین نقشه های شهرستان تفرش است که برای مسابقات کشوری ارائه کردم . طرح آن مرغی و حاشیه آن پارسی است و چون این نقشه بومی شهر خودمان بود فقط من کشیده بودم و شهرهای دیگر طرحهای کلاسیک و جدید داشتند .

گفتگو با مادر رویا : چقدر مشوق دخترتان در زمینه فرهنگی و ورزشی بودید.
 من همیشه رویا رادر زمینه های مختلف که دوست داشت شرکت کند  ،تشویق می کردم  چون می دانم استعداد زیادی دارد و می تواند همین گونه نیز ادامه دهد و همیشه از او حمایت و تشویق می کنم تا به مراتب بالاتر برسد.

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: ۳۰ طرح صنعتی، تولیدی، خدماتی و رفاهی در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و با اجرای ۲۴ طرح در سطح استان موافقت شد.

زندوکیلی معاون عمرانی

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه وکیلی  ظهر امروز در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی درباره مصوبات جلسه مذکور اظهار کرد:  در این جلسه 30 طرح صنعتی، تولیدی، خدماتی و رفاهی و غیره مطرح و با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده از سوی دبیرخانه کارگروه، با 24 طرح که از نظر طی مراحل قانونی و کارشناسی واجد صلاحیت اجرا شناخته شدند، موافقت شد و بررسی سایر طرحها به منظور کارشناسی بیشتر و رعایت موارد زیست محیطی و دیگر الزامات قانونی به جلسات آتی محول شد.

وی در خصوص طرح های مصوب شده در این جلسه تصریح کرد: با توجه به تاکیدات استاندار مرکزی بر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در روستاهای استان ، تعداد 15 طرح تولیدی و خدماتی شامل احداث سردخانه و انبار فنی ، احداث گلخانه تولید سبزی و صیفی،احداث کارگاه تولید گونی نخی و پلاستیکی، ایجاد یک و احد تولید گل و گیاه، کارگاه بسته بندی قارچ، انبار نهاده های کشاورزی به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به دیگر طرح های مصوب شده گفت: احداث کارخانه ی دولومیت و سلیس دانه بندی شده آهک و پودر فلدسپات، اجرای طرح سنگ آهن دانه بندی شده، کارگاه تولید بلوک دیواری و لوله بتونی،یک واحد تولید ماشین آلات بتن ریزی، کارگاه درب و پنجره، تولید صندوق میوه، احداث کارگاه بتن آماده، کارخانه تولید ورق و صفحه از فوم پلی استایرن و کارگاه تولید سازه های فلزی در محدوده روستاهای استان در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان بررسی و به تصویب  رسید.

وی از اصلاح محدوده شهری و موافقت با برخی کاربریهای اداری ، مسکونی و تاسیساتی در برخی از شهرهای استان بعنوان دیگر مصوبات این جلسه نام برد و تصریح کرد: طرح توسعه کارگاه دانه بندی شن و ماسه در شهر ساوه،احداث مجتمع رفاهی در آزاد راه ساوه – تهران، احداث مجتمع آموزشی فرهنگی در ساوه، احداث پایگاه امداد جاده ای و پایانه حمل و نقل در شهرستان دلیجان، احداث زندان در شهرستان محلات و احداث پیست سوارکاری در شهرستان تفرش  از دیگر طرح هایی است که در این جلسه بررسی و مصوب شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پیست سوارکاری,تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 17:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی خواستار تکمیل هر چه سریع‌تر سالن ورزشی امام خمینی(ره) و شهدای هفتم تیر شهرستان تفرش از طریق مشارکت بخش خصوصی شد.

 خبرگزاری فارس: تکمیل پروژه‌های ورزشی نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالفضل حاج‌کریم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست با رؤسای ادارات ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: این نشست به منظور برنامه‌‌ریزی دقیق در راستای استفاده از حداکثر ظرفیت مندرج در قانون بودجه سال جاری برگزار شد.

وی تصریح کرد: این نشست با حضور روسای ادارات ساوه، خمین و تفرش به همراه مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان و کارشناسان حوزه ورزش برگزار و مصوبات بسیار خوبی داشت.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به مصوبات جلسه در حوزه شهرستان تفرش خاطرنشان ساخت: تکمیل، مرمت و بازسازی هر چه سریع‌تر سالن ورزشی امام خمینی(ره) و شهدای هفتم تیر شهرستان تفرش از طریق مشارکت بخش خصوصی، شناسایی خیرین ورزشی ساز، پیگیری حقوقی به منظور واگذاری سالن روستای الویجان، تعیین قیمت پایه اماکن ورزشی، انجام پیگیری‌های لازم به منظور به مزایده گذاشتن اماکن ورزشی به بخش خصوصی و مستند سازی اماکن ورزشی از طریق اداره ثبت اسناد از مهم‌ترین مصوبات این نشست در حوزه شهرستان تفرش بود.

حاج‌کریم گفت: در این نشست همچنین مقرر شد نسبت به فروش زمین چمن نیم‌ور، تکمیل سالن ورزشی نخجیروان به عنوان پروژه مشارکتی، بازدید دفتر فنی اداره کل از سالن تختی به منظور اجاره دادن این سالن به صورت مشارکتی، ساخت زمین چمن مصنوعی فتح‌المبین با مشارکت خیرین، شناسایی خیرین ورزشی ساز، کاهش قیمت کارشناسی اماکن باقرآباد و نیم‌ور، ایجاد زمین چمن مصنوعی در منطقه باقرآباد با مشارکت بخش خصوصی و مستندسازی اماکن ورزشی از طریق بنیاد مسکن اقدام شود.

وی با اشاره به مصوبات شهرستان خمین نیز خاطرنشان ساخت: مرمت مجموعه ورزشی شهید مطهری با مشارکت شهرداری، فروش و تغییر کاربری مجموعه ورزشی شهید مطهری، فروش سالن ورزشی روستای دهنو و پیگیری به منظور اختصاص بخشی از اعتبارات فروش سهام شرکت‌های دولتی به پروژه‌های روستایی خمین از مصوبات این نشست در شهرستان خمین بود.

در ادامه این نشست مقرر شد سالن ورزشی روستای باقرآباد آشتیان پس از اخذ سند مالکیت با رعایت تمامی قوانین و مقررات به فروش برسد، همچنین با مشارکت بخش خصوصی استخر این شهرستان تعمیر و بازسازی شود.

به گفته وی شناسایی خیرین ورزشی ساز، مستندسازی اماکن فاقد سند و بررسی وضعیت اجاره سالن ورزشی روستای گرکان از دیگر مصوبات این نشست در حوزه شهرستان آشتیان بود.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در ادامه فروش سالن ورزشی روستای یل‌آباد و سالن روستای قره‌چای به بخش خصوصی، تبدیل زمین چمن طبیعی مجموعه فجر از طبیعی به مصنوعی و واگذاری مجموعه ورزشی نامجو به بخش خصوصی با رعایت تمامی ضوابط حقوقی و... را از مصوبات این نشست درحوزه شهرستان ساوه عنوان کرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:وزارت ورزش و جوانان,پایگاه خبری تفرش, | 15:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از افتتاح و راه‌اندازی استخر مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر تفرش در تابستان امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: استخر تفرش تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس ، سعید ملکی صبح امروز در جریان بازدید از پروژه‌های ورزشی شهرستان تفرش اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در بخش‌های فونداسیون، دیوارکشی محوطه، کاشی ‌کاری، خرید سوله و ساندویچ پنل در حال احداث است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه فرمانداری تفرش همکاری بسیار خوبی در تکمیل و احداث این پروژه‌ دارد که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام تابستان و اوقات فراغت جوانان اداره کل ورزش و جوانان تمام سعی و تلاش خود را برای آماده‌سازی این پروژه در ایام تابستان به کار بسته‌ است.

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت زمینه‌ نبوغ دانش‌آموزان را فراهم می‌کند و بهترین زمان برای یادگیری مهارت‌های اجتماعی است، یادآور شد: غنی‌سازی اوقات فراغت به حل مسایل توسط نوجوانان کمک می‌کند و افزایش قدرت رویایی با مشکلات را در آنان افزایش می‌دهد.

ملکی با بیان اینکه بهترین فرصت برای رشد استعدادهای جوانان و نوجوانان، فصل تابستان است، ادامه داد: نهادها و مسئولان باید به اوقات فراغت این قشر توجه ویژه‌ای در راستای استعدادیابی و ایجاد انگیزه آنان داشته باشند.

وی ادامه داد: با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس و جدایی سه ماهه دانش‌آموزان از محل تحصیل آنچه که ضرورت دارد برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی که در تابستان، اوقات فراغت دانش‌آموزان را پر می کند در آینده تاثیر به‌سزایی در زندگی فرد و جامعه داشته و مسیر زندگی آنان را تغییر خواهد داد بنابراین استعدادهای انسان اگر در زمینه و شرایط مساعدی قرار گیرد به فعل تبدیل می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: امیدواریم با بهره‌برداری از این مجموعه شاهد پرورش شناگران قهرمان در سطح استان و کشور باشیم.

در این بازدید مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی به همراه بهروز اردلان‌راد فرماندار تفرش، اعضای دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی و رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش حضور داشتند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:استخر تفرش,خبر تفرش,خبرگزاری فارس,پایگاه خبری تفرش, | 11:57 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

استخر

مدیر ورزش و جوانان تفرش گفت: استخر شهدای تفرش پس از بهسازی سقف و تعمیرات بخش داخلی به زودی به منظور رفاه حال مردم شهرستان تفرش افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،نایب‌علی اکبری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به راه اندازی این استخر اظهار کرد:این استخر پس از بهره برداری با مشکلات جدی  در سقف مواجه شد که با پیگری های انجام شده مجددا در حال راه اندازی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیر ساخت های ورزشی نقش مهمی در سلامت و شادابی هر جامعه دارد گفت: توجه به این مهم سبب ارتقاء سطح سلامتی در جامعه می شود و اداره ورزش و جوانان تفرش با برگزاری ورزش همگانی پیاده روی به صورت هفتگی در تحقق این امر مهم گام های موثری برداشته است.

مدیر ورزش و جوانان تفرش تصریح کرد: تعداد 4هزار نفر از ورزشکاران در رشته های مختلف فوتبال، والیبال و به ویژه پیاده روی و و رزش های همگانی فعالیت دارند که تاکنون سازماندهی نشده اند.

اکبری با اشاره به سرانه ورزشی تفرش گفت:سرانه فضای ورزشی در این شهرستان به ازای هر یک نفر61/1 متر مربع است که این میزان به حد استاندارد رسیده است.

وی افزود: سرانه ورزشی در تفرش بیشتر از نیاز بوده ولی متاسفانه به صورت اختصاصی رشته ها کافی نبوده و تلاش می کنیم تا با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان بتوانیم میزبانی مسابقات استانی را در تفرش داشته باشیم.

مدیر ورزش و جوانان تفرش تصریح کرد: 37هیات ورزشی در شهرستان فعال است که بانوان در 10 هیات و آقایان در 27 هیات فعالیت می نمایند.

اکبری با اشاره به مشکلات فنی سالن های ورزشی گفت: نبود کفپوش مناسب در سالن ها از مهم ترین مشکلاتی است که بعنوان خطر ورزشکارات را تهدید می کند.

وی افزود: نبود اعتبار کافی جهت بازسازی و تعمیر مشکلات به وجود آمده سبب جلوگیری از کسب مقام های ورزشی در سطح استان نشده و جوانان فعال در عرصه ورزش در تمامی رشته ها سبب سرافرازی شهرستان تفرش شده اند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب: پایگاه خبری تفرش,مدیر ورزش و جوانان تفرش, | 13:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

اوقات فراغت

 مدیر ورزش و جوانان تفرش گفت: با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات و نیاز جوانان به پرکردن اوقات فراغت در این راستا ساماندهی و برنامه ریزی مدونی انجام شود چراکه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مهمترین رسالت متولیان فرهنگی تفرش است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، نایبعلی اکبری در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تفرش با حضور جمعی از  رئوسا و نمایندگانی از ادارات تفرش در فرمانداری تشکیل شد تصریح کرد: اوقات فراغت جوانان و نحوه گذراندن آن در هر جامعه‏ ای می تواند معرف تحولات اجتماعی و فرهنگی بوده و دریچه ای برای ورود نوآوری های فرهنگی به جامعه باشد.

وی افزود: هدف از فعالیت و پرکردن اوقات فراغت جوانان کسب آرامش و لذت همراه با تدبیر و آموزش است.

مدیر ورزش و جوانان تفرش تصریح کرد: در همین راستا باید تشویق جوانان به پر کردن اوقات فراغت با برنامه های هنری، فرهنگی، ورزشی، آموزشی در این ستاد مورد توجه جدی قرار گیرد.

 اکبری با اشاره به شروع تعطیلات دانش آموزان گفت : با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی و تعطلیلی زود هنگام مدارس و دانشگاه ها باید برنامه ریزی مناسبی جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

وی افزود : این ستاد بخش ساماندهی برنامه های اوقات فراغت را داشته و دستگاه های اجرائی که برنامه اوقات فراغت دارند در این ستاد سازماندهی شده تا از موازی کاری و هزینه های دیگر جلوگیری شود .

مدیر ورزش و جوانان تفرش تصریح کرد: اجرای کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آموزش زبان انگلیسی، کامپیوتر، کلاس های ورزشی، اردوهای تفریحی، آموزش های فنی و حرفه ای، کلاس های آموزشی و قرآنی، کلاس های امدادی، اردوهای جهادی،کلاس های هنری، آموزش مشاغل خانگی از مهم ترین برنامه های اعضا است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش , مدیر ورزش و جوانان تفرش, | 11:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دبیر هیئت ورزش‌های باستانی و پهلوانی استان مرکزی از راه‌اندازی زورخانه شهرستان تفرش تا پایان سال‌جاری خبر داد.
زورخانه تفرش تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

  به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از عرش نیوز،هادی رفیعی اظهار داشت: در حال حاضر ساخت زورخانه شهرستان تفرش در کنار مسجد شش‌ناو تفرش که از قدمت 700 ساله برخوردار است، در دست اقدام بوده و از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته سه سالن زورخانه در شهرهای زرندیه، سنجان و کرهرود راه‌اندازی شده و تلاش داریم زورخانه شهرستان تفرش را قبل از فرا رسیدن تعطیلات نوروزی راه‌اندازی کنیم.

دبیر هیئت ورزش‌های باستانی و پهلوانی استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر زورخانه متقین اراک یکی از فعال‌ترین زورخانه‌های سطح استان است، ادامه داد: ماهانه بالغ بر یک هزار نفر در این زورخانه به ورزش می‌پردازند که در سطح کشور بی‌نظیر است.

رفیعی با اشاره به فعالیت یک هزار و 200 ورزشکار در رشته ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: هم اکنون این استان از نظر مربیگری و داوری هیچ کمبودی نداشته و بیش از 33 نفر در این زمینه فعالیت دارند.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات انتخابی کشتی پهلوانی 90 + کیلوگرم به منظور اعزام به مسابقات کسب بازوبند پهلوانی کشور خبر داد و بیان داشت: این مسابقات 13 دی ماه در زورخانه متقین اراک برگزار خواهد شد.

به گفته وی مسابقات تیمی زورخانه‌ای و هنرهای فردی و کشتی پهلوانی نیز در چهار رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان بهمن ماه امسال و مسابقات هنرهای فردی پیشکسوتان اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

دبیر هیئت ورزش‌های باستانی و پهلوانی استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر تنها دارایی هیئت ورزش پهلوانی یک دستگاه فاکس است که امیدواریم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان بتوانیم دفتر هیئت را راه‌اندازی کنیم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش گفت: از اوایل سال 92 تاکنون از میان ورزشکاران فعال در شهرستان تفرش یک‌هزار و 650 ورزشکار سازماندهی شده‌اند.

خبرگزاری فارس: 1650 ورزشکار سازمان‌یافته در تفرش فعالیت می‌کنند 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  نایب‌علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شهرستان تفرش در سال 91 مقام اول در میان شهرستان‌های استان را از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته کسب کرده است.

وی افزود: تعداد 4 هزار نفر از ورزشکاران در رشته‌های مختلف مانند فوتبال، والیبال و به خصوص پیاده‌روی و ورزش‌های همگانی فعالیت دارند که تاکنون سازماندهی نشده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی در این شهرستان به ازاء هر یک نفر 1.61 متر مربع می‌باشد که این میزان به حد استاندارد رسیده است.

اکبری ادامه داد: سرانه ورزشی در تفرش بیشتر از نیاز است ولی متاسفانه به صورت اختصاصی برای رشته‌ها کافی نیست که تلاش داریم با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان بتوانیم میزبانی مسابقات استانی را در تفرش داشته باشیم.

وی بیان کرد: 37 هیئت ورزشی در این شهرستان فعال است که بانوان در 10 هیئت و آقایان در 27 هیئت فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش بیان کرد: در این شهرستان 8 سالن ورزشی وجود دارد که 2 سالن آن به صورت مجموعه ورزشی چند منظوره است و 6 سالن دیگر که کوچکتر هستند به منظور استفاده برای رشته‌های ورزشی پینگ‌پنگ، کشتی، ورزش‌های باستانی، وزنه‌برداری و رزمی اختصاص دارند.

وی با اشاره به مشکلات فنی سالن‌های ورزشی خاطرنشان کرد: نبود کفپوش مناسب در سالن‌ها از مهمترین مشکلاتی است که به عنوان خطر ورزشکاران را تهدید می‌کند.

اکبری گفت: نبود اعتبار کافی به منظور بازسازی و تعمیر مشکلات نتوانسته سبب جلوگیری از کسب مقام‌های ورزشی در سطح استان بشود و جوانان فعال در عرصه ورزش در تمامی رشته‌ها موجب سرافرازی شهرستان تفرش شده‌اند.

وی همچنین از انجام عملیات اجرایی استخر تفرش خبر داد و افزود: عملیات اجرایی سقف استخر در آذر ماه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان انجام شد که با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم تا ابتدای شروع فصل تابستان با راه‌اندازی مجدد استخر شهدای تفرش در خدمت به مردم گامی برداریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش با بیان اینکه توسعه زیر ساخت‌های ورزشی نقش مهمی در سلامت و شادابی هر جامعه‌ای دارد، اظهار کرد: توجه به این مهم باعث ارتقاء سطح سلامتی در جامعه می‌شود و اداره ورزش و جوانان تفرش با برگزاری ورزش همگانی و پیاده‌روی به صورت هفتگی در تحقق این امر مهم گام‌های مهمی را برداشته است.

اکبری یاد‌آور شد: در حوزه جوانان با همکاری مسئولین شهرستان و به همت اداره ورزش و جوانان تفرش اولین ستاد ساماندهی امور جوانان در تفرش تشکیل و از جوانان برتر و زوج‌های موفق تقدیر شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:57 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از آغاز عملیات بازسازی استخر شهرستان تفرش پس از سه سال تعطیلی این مجموعه تفریحی خبر داد.

خبرگزاری فارس: عملیات بازسازی استخر تفرش آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش سعید ملکی ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی ورزشی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مسئولان ارشد استانی عملیات بازسازی استخر تفرش از امروز در این شهرستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: این استخر حدود سه سال است که به دلیل خرابی تعطیل شده و از امروز با تخصیص اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان عملیات تعمیر و بازسازی آن آغاز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی، ادامه داد: همچنین در حال حاضر پروژه نخستین زمین چمن مصنوعی شهرستان زرندیه به تکمیل رسیده و آماده بهره‌برداری است.

ملکی گفت: با تخصیص اعتبارات لازم عملیات تعمیر اساسی سالن ورزشی محلات، سیستم گرمایشی مجموعه ورزشی زاویه و خشکرود در دست انجام است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های اخیر کشور در رشته والیبال و فوتبال ساحلی گفت: موفقیت جوانان عضو تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات بین قاره‌ای و کسب عنوان قهرمانی و همچنین درخشش والیبالیست‌های با اخلاق و شایسته کشور در دیدار با تیم‌های بزرگ و قدرتمند جهان موجی از افتخار و انگیزه و شادی و نشاط را در بین جوانان این مرز و بوم به همراه داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش برنامه‌های هفته ورزش را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های هفته ورزش تفرش اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک نائب‌علی اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 26 مهرماه تا دوم آبان ماه به عنوان هفته ورزش و جوانان نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: هفته ورزش و جوانان فرصت بسیار مناسبی برای پرداختن به ورزش و فرهنگ ‌سازی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ورزش کردن است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش از پیش‌بینی اجرای ده‌ها برنامه‌ در چهار محور فرهنگی، ورزشی، آموزشی و جوانان همزمان با گرامیداشت هفته ورزش در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره پرواز بادبادک‌ها، برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی، پرواز پاراگلایدر، دیدار از خانواده شهدا و جانبازان ورزشکار، تجلیل از مدال‌آوران و افتخارآفرینان و تقدیر از مربیان و داوران برتر بخشی از برنامه‌های هفته ورزش در این شهرستان است.

اکبری گفت: نواختن زنگ ورزش در مدارس، برگزاری مسابقات طناب‌کشی، هندبال، دوچرخه‌سواری، دو عمومی، فوتبال، والیبال و شطرنج و... از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در هفته ورزش و جوانان در این شهرستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ساماندهی یک هزار ورزشکار در این شهرستان طی نیمه نخست امسال خبر داد و خاطر نشان ساخت: این تعداد ورزشکار در 32 رشته مختلف ورزشی فعالیت دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش در ادامه از تلاش به منظور راه‌اندازی رشته پینت‌بال در این شهرستان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:هفته,ورزش,تفرش,هدهد, | 10:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: 70 پروژه نیمه تمام ورزشی در شهرهای مختلف استان در انتظار تخصیص اعتبار هستند.

خبرگزاری فارس: 70 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان مرکزی در انتظار تخصیص اعتبار

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک سعید ملکی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های ورزشی، اظهار داشت: هم اکنون 70 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که تکمیل و احداث این پروژه‌ها به 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: احداث زمین‌های چمن مصنوعی، سالن‌های ورزشی روستایی، سالن یک هزار نفری شهرستان‌‌های خمین و محلات، تکمیل و بازسازی استخر تفرش، احداث دهکده المپیک، تکمیل پروژه کوه سرخه، پیست چمن پاکل، تعمیر ضروری اماکن ورزشی و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی در دست اقدام این اداره هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تأکید کرد: سیاست اداره ورزش و جوانان استان بر این است که با توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات زمینه توسعه ورزش را در تمامی شهرستان‌ها فراهم ساخته و سرانه فضاهای ورزشی را در شهرهایی که کمتر از یک متر مربع است افزایش دهد.

ملکی در پایان یادآور شد: بدون شک تکمیل و اجرای کامل این پروژه‌ها نیازمند کمک‌های نمایندگان، استانداری و مسئولان وزارت ورزش در تخصیص اعتبارات است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش از برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان با حضور 30 تیم در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: مسابقات جام رمضان در 3 رشته ورزشی در تفرش برگزار می‌شود

نایب‌علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مسابقات فوتسال جام رمضان با حضور 30 تیم هم اکنون در شهرستان تفرش در حال برگزاری است و اکثر تیم‌ها با آمادگی بسیار خوبی در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بعد از پایان مسابقات فوتسال جام رمضان، مسابقات والیبال و تنیس روی میز در تفرش برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش ادامه داد: ثبت‌نام از تیم‌های علاقمند به شرکت در این رقابت‌ها به پایان رسیده و به زودی مراسم قرعه‌کشی مسابقات برگزار خواهد شد.

اکبری در ادامه با اشاره به فعالیت 49 هیئت ورزشی در این شهرستان بیان داشت: از این تعداد 30 هیئت در بخش آقایان و 19 هیئت در بخش بانوان فعالیت دارند.

به گفته این مسئول رشته‌های شنا، ژیمناستیک، دو و میدانی، وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، کشتی، والیبال، فوتسال، اسکیت، بدمینتون و هندبال از رشته‌های اولویت‌دار و مورد علاقه جوانان در این شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش در پایان از رایزنی با مسئولان فدراسیون رزمی به منظور برگزاری مسابقات رزمی قهرمانی کشور در این شهرستان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس:رئیس هیئت کونگ‌فو استان مرکزی از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری لیگ کونگ‌فو استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: لیگ کونگ‌فو استان مرکزی برگزار می‌شود

مسعود آقازیارتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: هیئت کونگ‌فو به دنبال این است تا با برگزاری مسابقات لیگ استان زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم ساخته و موجب ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی به منظور برگزاری مسابقات لیگ در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم به زودی این مسابقات را در بخش آقایان برگزار کنیم.

رئیس هیئت کونگ‌فوی استان مرکزی در ادامه از برگزاری مسابقات قهرمانی استان خبر داد و گفت: این مسابقات در روز جمعه و در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود.

آقازیارتی ادامه داد: مسابقات استانی به منظور انتخاب اعضای تیم استان جهت شرکت در مسابقات کشوری برگزار می‌شود.

به گفته وی مسابقات قهرمانی کشور ششم دی ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقات کونگ‌فوی بانوان خبر داد و اظهار داشت: این رقابت‌ها نیز در روزهای 16 و 17 ماه جاری و به منظور انتخاب تیم استان برگزار می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر حدود یک هزار نفر در رشته کونگ‌فو در استان فعالیت دارند.

رئیس هیئت کونگ‌فوی استان مرکزی راه‌اندازی رشته کونگ‌فو در شهرهای تفرش و محلات را از برنامه‌های در دست اقدام این هیئت عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:لیگ,گونگفو,هدهد,تفرش,, | 21:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی از آغاز مسابقات لیگ برتر کاناپلوی کشور از امروز در شهرستان ساوه خبر داد.

خبرگزاری فارس: مسابقات لیگ برتر کاناپلوی کشور در ساوه آغاز شد

محسن غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این مسابقات از امروز با حضور پنج تیم در بخش آقایان و پنج تیم در بخش بانوان کار خود را در دریاچه ساوه آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌ها تیم‌هایی از رنگ روناس استان‌‌های مرکزی، خوزستان، کرج، مازندران، اصفهان و تهران حضور دارند.

وی تصریح کرد: این مسابقات سومین هفته از مسابقات لیگ برتر کشور است که هم‌اکنون استان مرکزی در رده دوم لیگ برتر کشور حضور دارد.

رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی رشته آب‌های آرام در شهر ساوه و تفرش بیان داشت: خوشبختانه با راه‌اندازی رشته آب‌های آرام شاهد استقبال بسیار خوب علاقمندان از این رشته مفرح هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی این رشته ورزشی گفت: هیئت قایقرانی استان طرح استعدادیابی را در رده سنی نوجوانان به مرحله اجرا درآورده است که خوشبختانه هم‌اکنون یکی از ورزشکاران استان در اردوی تیم ملی حضور دارد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:مسابقات ,کاناپلو,هدهد تفرش, | 11:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان مرکزی از ساماندهی بیش از 10 هزار ورزشکار در شهرهای مختلف استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 10 هزار ورزشکار در شهرهای استان مرکزی ساماندهی شدند

نصرالله نان‌بده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: میزان تعداد ورزشکاران سازماندهی شده در چند سال‌ اخیر نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این تعداد ورزشکار در 24 کمیته زیر مجموعه این هیئت به فعالیت ورزشی مشغول هستند تصریح کرد: ورزش صبحگاهی، بزرگسالان، ورزش در آب، یوگا، ورزش کارمندان دولت، ورزش طبیعی، بومی و محلی، گردشگری ورزشی، پرواز بادبادک‌ها، چوگا، ماهیگیری ورزشی، ورزش مساجد و ... کمیته‌های زیر مجموعه این هیئت هستند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان مرکزی گفت: استان مرکزی امسال در مسابقات ماهیگیری ورزشی که طی دو مرحله در زنجان و همدان برگزار شد موفق به کسب عنوان دومی در کشور شد.

نان‌بده با اشاره به برنامه‌های این هیئت در هفته ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: برگزاری همایش صبحگاهی و کوه‌روی در پارک امیرکبیر اراک، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در تفرش و فراهان، برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی، طناب‌زنی، برگزاری جشنواره پرواز بادبادک‌ها، برگزاری مسابقات کارمندان دولت در دو بخش آقایان و بانوان در چهار رشته ورزشی، والیبال، فوتسال، طناب‌کشی و ... بخشی از برنامه‌های این هیئت به مناسبت هفته ورزش و جوانان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

نشست هیات سوارکاری استان مرکزی با حضور مدیر کل تربیت بدنی استان مرکزی، سرپرست دانشگاه تفرش و مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی و فرماندار شهرستان تفرش در دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

 

به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر احمد رضا ربانی سرپرست دانشگاه تفرش در این مراسم گفت: برای اولین بار در سطح دانشگاه‌های کشور پیست اسب سواری در دانشگاه تفرش ایجاد می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه بسترهای ایجاد پیست سوارکاری در دانشگاه تفرش از دو سال گذشته در این دانشگاه فراهم شده است، افزود: ایجاد مجتمع سوارکاری در این دانشگاه منوط به همکاری ادارات ذی ربط شهرستان تفرش است.

 

 

سرپرست دانشگاه تفرش ادامه داد: به منظور ایجاد جاذبه در بین دانشجویان این دانشگاه و افزایش جاذبه‌های گردشگری، دانشگاه تفرش ورزش سوارکاری را در اولویت کاری خود قرار داده و مقرر شده در هفته دفاع مقدس پیست سوارکاری دانشگاه تفرش با حضور مسوولین افتتاح شود.

 

 

مدیر کل تربیت بدنی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: فرهنگ سازی و بومی سازی مهمترین عنصر سوق دادن مردم استان از جمله جوانان به ورزش سوارکاری است.

 

 

نجفی افزود: اداره‌کل تربیت‌بدنی استان مرکزی از آمادگی لازم به منظور آموزش ورزش سوارکاری به علاقمندان برخوردار است که برای موفقیت در این امر نیازمند حمایت همه جانبه همه ارگانها و سازمانهای دخیل در این رشته ورزشی است.

 

 

وی تخصیص تسهیلات لازم به سوارکاران، واگذاری زمین با کاربری ورزشی به منظور توسعه رشته های ورزشی سوارکاری به باشگاههای سوارکاری و بیمه سوارکاران را از مهمترین برنامه های حمایتی این اداره در راستای توسعه ورزش سوارکاری عنوان نمود.

 

 

رییس هیات سوارکاری استان مرکزی و مدیر کل آموزش فنی و حرفه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سوارکاری یک صنعت است که در امر ایجاد اشتغال برای جوانان بسیار تاثیر گذار است.

 

 

مهندس سید بهرام نجفی زاده افزود: پتانسیل لازم برای توسعه ورزش سوارکاری در شهرستان تفرش با وجود 200 راس اسب و آب و هوای مطلوب مهیا است که انتظار می‌رود این شهرستان به قطب سوارکاری استان تبدیل گردد.

 

 

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی پرورش اسب در استان مرکزی و تصویب پرورش اسب به عنوان یکی از مشاغل خانگی به منظور تخصیص تسهیلات اشتغالزایی را از مهمترین برنامه‌های حمایتی هیات سوار کاری استان در سال جاری بیان کرد.

 

 

وي افزود: دانشگاه تفرش با توجه به شرایط لازم و موقعیت شهری آماده ایجاد پیست و مجتمع سوارکاری به منظور ایجاد روحیه نشاط در دانشجویان و جذب آنان به این ورزش می باشد.

 

 

گفتنی است، ایجاد کمیته ویژه سوارکاری، حمایت شهرداری به منظور ایجاد مجتمع سوارکاری در شهرستان تفرش، افتتاح مجتمع سوارکاری دانشگاه تفرش و ایجاد حمایت‌های مالی تربیت بدنی استان مرکزی از هیات سوارکاری شهرستان تفرش از مهمترین مصوبات این نشست بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری استان مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های بالای تفرش برای رشته سوارکاری گفت: شهرستان تفرش یکی از شهرهای مستعد استان برای توسعه ورزش سوارکاری است.

خبرگزاری فارس: تفرش از شهرهای مستعد برای توسعه ورزش سوارکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیدبهرام نجفی‌زاده ظهر امروز در نشست هیئت سوارکاری استان با فرماندار و سرپرست دانشگاه تفرش اظهار داشت: در حال حاضر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای توسعه رشته سوارکاری در تفرش فراهم است که می‌توان با تعامل یکدیگر از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: وجود بیش از 200 رأس اسب و آب و هوای مطلوب از ظرفیت‌های خوب این شهرستان برای پرداختن به رشته سوارکاری است که در صورت بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها تفرش به قطب سوارکاری استان تبدیل خواهد شد.

رئیس هیئت سوارکاری استان مرکزی با بیان اینکه سوارکاری یک صنعت است که در صورت بهره‌برداری صحیح از این صنعت می‌توان بخشی از مشکل اشتغال جوانان را برطرف کرد، گفت: هیئت سوارکاری استان در تلاش است با تعریف پرورش اسب به عنوان یکی از مشاغل خانگی بتواند تسهیلات مناسبی را جذب و در اختیار علاقمندان قرار دهد و در این زمینه به اشتغالزایی بپردازد.

فرماندار تفرش نیز گفت: باید تلاش شود تا از سرمایه بخش خصوصی برای توسعه این رشته در شهرستان نهایت بهره را برد که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

اصغر عالیخانی افزود: این شهرستان با وجود پتانسیل‌های کافی در زمینه پرورش اسب با بی‌مهری‌های بسیاری برای توسعه این رشته مواجه است که کمبود امکانات دولتی برای توسعه سوارکاری از جمله این بی‌مهری‌ها است.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز با اشاره به اینکه دانشگاه تفرش برای نخستین بار در سطح دانشگاه‌های کشور پیست اسب سواری را در این دانشگاه دایر کرد، گفت: در هفته دفاع مقدس پیست سوارکاری دانشگاه تفرش با حضور مسئولان راه‌اندازی خواهد شد.

احمدرضا ربانی با اشاره به اینکه بسترهای ایجاد پیست سوارکاری در دانشگاه تفرش از دو سال گذشته در این دانشگاه فراهم شده است، خاطر نشان ساخت: دانشگاه برنامه‌های خوبی را به منظور ایجاد جاذبه در بین دانشجویان و افزایش جاذبه‌های گردشگری این دانشگاه  در ورزش سوارکاری در دستور کار قرار داده است.

ایجاد کمیته ویژه سوارکاری، حمایت شهرداری به منظور ایجاد مجتمع سوارکاری در شهرستان تفرش و افتتاح مجتمع سوارکاری و ایجاد حمایت‌های مالی از هیئت سوارکاری شهرستان تفرش از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شنای استان مرکزی از برگزاری مسابقات شنای انتخابی بانوان استان با حضور 102 شناگر در اراک خبر داد.

خبرگزاری فارس: مسابقات شنای انتخابی بانوان استان مرکزی آغاز شد

سمیه بقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مسابقات شنای انتخابی بانوان استان با حضور 102 شناگر از 11 باشگاه و در 18 ماده صبح امروز در مجموعه ورزشی الغدیر (استخر جانبازان) اراک برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این مسابقات شناگران استخر اتحاد، الغدیر، صدف، هیئت شنای ساوه، کوثر ساوه، تفرش الف و ب، فجر آشتیان، پالایشگاه شازند و هیئت شنای اراک با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نائب رئیس شنای استان مرکزی‌ با بیان اینکه این مسابقات در رده سنی زیر و بالای 15 سال هم‌اکنون در حال برگزاری است ادامه داد: نفرات برتر این مسابقات به شرط کسب رکورد امتیاز کشوری به مسابقات قهرمانی کشور که 25 شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

بقایی گفت: در حال حاضر 200 شناگر در تیم‌های باشگاهی استان به فعالیت در این رشته مشغولند.

به گفته وی علاوه بر باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها باشگاه‌های استخر فرهنگیان و برق باختر اراک و باشگاه‌های خمین و محلات نیز در رشته شنا در استان فعالیت دارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت تنیس روی میز استان مرکزی از برگزاری مسابقات انتخابی جوانان استان در روز 30 تیرماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: برترین‌های تنیس روی میز استان مرکزی انتخاب می‌شوند

جلیل رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم جوانان پسر استان 30 تیرماه به میزبانی شهرستان تفرش و با حضور 50 نفر از ورزشکاران این رشته برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مسابقات انتخابی نوجوانان استان نیز در همین روز با حضور 30 نفر از نوجوانان دختر به میزبانی هیئت تنیس روی میز اراک برگزار می‌شود.

رئیس هیئت تنیس روی میز استان مرکزی در ادامه از برگزاری مسابقات جام رمضان آزاد مردان خبر داد و گفت: درماه مبارک رمضان و طی روزهای 10، 11 و 12 مردادماه مسابقات جام رمضان به صورت آزاد به صورت تیمی و انفرادی با حضور ورزشکاران سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهادها و علاقمندان برگزار می‌شود.

رضایی همچنین از برگزاری یک دوره کلاس آموزشی مشاوره نقش تغذیه در ورزش خبر داد و خاطر نشان ساخت: این دوره آموزشی نیز 30 تیرماه به مدرسی شهناز شهرجردی در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی حدود 900 ورزشکار در این رشته گفت: در برنامه اوقات فراغت هیئت تنیس روی میز استان حدود 100 نفر از علاقمندان به این رشته ورزشی را ساماندهی کرده است.

رئیس هیئت تنیس روی میز استان مرکزی همچنین از انتخاب فرهاد کوهندانی به عنوان رئیس هیئت اراک خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مسابقات واليبال اميدهاي استان مركزي كه در سالن شهداي خنداب جريان داشت با برتري تيم ساوه پايان يافت. در اين دوره از مسابقات تيمهاي اراك و تفرش هم در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
كاپ اخلاق هم نصيب تيم شهرستان خنداب شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

 

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران، رؤسا و نائب رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان تفرش خبر داد.

خبرگزاری فارس: قهرمانان و مدال‌آوران ورزش تفرش تجلیل می‌شوند/ افزایش 10 برابری قهرمانان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید ملکی بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی این مراسم اظهار داشت: تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان عرصه ورزش با هدف ایجاد انگیزه و قدردانی از افتخارآفرینان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به تجلیل از افتخارآفرینان و مدال‌آوران داشته و این مراسم را در تمام شهرستان‌ها برگزار کرده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: بدون شک برگزاری این مراسم نقش بسیار مؤثری در افزایش ایجاد انگیزه بین ورزشکاران دارد که اداره ورزش و جوانان تلاش می‌کند با برگزاری هر چه بهتر این مراسم به نوعی از افتخارآفرینان میادین مختلف ورزشی تجلیل کند.

ملکی با بیان اینکه قهرمان‌پروری و توسعه ورزش قهرمانی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های این اداره محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: آنجا که ورزش قهرمانی خروجی همه اقدامات در بخش زیرساخت‌ها و ورزش همگانی و استعدادیابی است، توجه به ورزش قهرمانی یکی از اولویت‌های این اداره به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: افزایش دو برابری ورزشکاران سازمان یافته و افزایش 10 برابری قهرمانان طی 5 سال گذشته حاصل توجه به بخش ورزش همگانی و قهرمانی است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: نائب رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی از آمادگی کامل تیم بانوان این استان برای حضور در مسابقات لیگ برتر خبر داد.

خبرگزاری فارس: تیم قایقرانی بانوان استان مرکزی در آمادگی کامل هستند

زهره حسنخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مسابقات لیگ برتر کشور اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود که ورزشکاران این استان از آمادگی بالا برای شرکت در این مسابقات برخوردارند. تیم استان مرکزی بیش از سه سال است که در لیگ برتر کشور حضور دارد.

نائب رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی با اشاره به حضور ورزشکاران شایسته استان در اردوی تیم ملی گفت: در رده سنی بزرگسالان زهرا اصلانی و در رده سنی جوانان ملیکا برون به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

حسنخانی افزود: در بخش آقایان نیز فرزاد جعفری، محمد جمشیدیان، رسول امینی، آرش درویشی و رامین غیاثوند به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

به گفته وی تیم ملی کشورمان شهریور ماه امسال در مسابقات جهانی لهستان حضور خواهد یافت.

وی با اشاره به آغاز تمرینات تیم استان در دریاچه آلومینیوم اراک بیان داشت: تمرینات امسال هیئت قایقرانی از هفته آینده در دریاچه آلومینیوم آغاز می‌شود.

نائب رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی از راه‌اندازی رشته کایاک تفرش خبر داد و گفت: رشته کایاک از اوایل سال جاری در شهرستان تفرش راه‌اندازی شد و این شهرستان هم‌اکنون تنها شهرستانی است که در رشته کایاک فعالیت دارد.

حسنخانی همچنین از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در تابستان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی از دعوت قایقرانان برتر استان به اردوهای تیم ملی در رده‌های مختلف سنی خبر داد.

خبرگزاری فارس: دعوت قایقرانان برتر استان مرکزی به اردوهای تیم ملی

محسن غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: تیم ملی قایقرانی کشورمان خرداد ماه امسال در مسابقات جهانی لهستان حضور خواهد یافت و اعضای تیم ملی هم‌اکنون در حال آماده‌سازی به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: در رده سنی جوانان پنج نفر از ورزشکاران شایسته استان مرکزی به اسامی محمد جمشیدیان، رسول امینی، فرزاد جعفری، رامین غیاثوند و آرش درویشی هم‌اکنون در اردوی آماده‌سازی تیم ملی حضور دارند.

رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی گفت: در رده سنی جوانان بخش دختران نیز ملیکا برون و در رده سنی بزرگسالان زهرا اصلانی به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

وی گفت: همچنین در رده سنی بزرگسالان احسان بیژنی و امین کاظمی اعضای تیم ملی کشورمان را در این اردو همراهی می‌کنند.

غلامیان در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی رشته آب‌های آرام در تفرش در سال جاری خبر داد و خاطر ‌نشان کرد: رشته آب‌های آرام در بخش بانوان امسال در تفرش راه‌اندازی شد و به دنبال این هستیم که این رشته را در بخش آقایان و در شهرستان محلات نیز راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین از آمادگی این هیئت برای جذب علاقه‌مندان به رشته اسکی روی آب خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش از فعالیت 49 هیئت ورزشی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 49 هیئت ورزشی در تفرش فعالیت دارد

نائب‌علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از این تعداد 30 هیئت در بخش آقایان و 19 هیئت در بخش بانوان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: رشته‌های شنا، ژیمناستیک، دو و میدانی، وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، کشتی، والیبال، فوتسال، اسکیت، بدمینتون و هندبال از رشته‌های اولویت‌دار و مورد علاقه جوانان چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان در این شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش با اشاره به محدودیت‌ها و تنگناهای تفرش در بخش ورزش بیان داشت: کمبود لوازم و تجهیزات ورزش، کمبود منابع مالی به منظور تقویت هیئت‌های ورزشی در راستای ارتقاء سطح ورزش همگانی و قهرمانی، عدم رغبت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در بخش ورزش، کمبود نیروی انسانی کافی از نظر کمی و کیفی، نبود امکانات رفاهی ورزشی، عدم استقبال جوانان از اماکن ورزشی به دلیل محرومیت مالی، کمبود فضاهای تخصصی ورزشی و... از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در ورزش است.

به گفته وی در حال حاضر سرانه فضای ورزشی این شهرستان یک متر و 61 سانتی‌متر است که 48 سانتی‌متر آن سرپوشیده و یک متر و 13 سانتی‌متر روباز است.

اکبری در ادامه از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های جام نوروز خبر داد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد