پایگاه خبری هدهد تفرش:

رییس دانشگاه آزاد احکام ابقا و یا انتصاب برخی از دبیران مناطق، روسای واحدها و مراکز آموزشی و اعضای کمیته انتصابات را صادر کرد.

 

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر فرهاد دانشجو با صدور احکام جداگانه‌ای ابوذر پاپیرزاده را در سمت سرپرست مرکز آموزش قصر شیرین، ابراهیم شیخ زاده به عنوان دبیر منطقه دوازده، سید محمدعلی خواجه الدینی در سمت سرپرست مرکز آموزش ترکمن چای، بهرام عباس زاده به عنوان سرپرست واحد مشگین شهر، بهنام آزادی در سمت دبیر منطقه نوزده و علیرضا رضایی به عنوان رییس منطقه 23 منصوب کرد.

 

بر اساس این گزارش، فرهاد دانشجو همچنین حسن صابری را به سمت سرپرست واحد تفرش، علیرضا اقدامی معافی به عنوان سرپرست واحد بندر انزلی، حسین علایی شاهولی انار به سمت سرپرست واحد انار، امید طیاری به سمت سرپرست واحد علوم و تحقیقات کرمان، بهروز ناصری به عنوان دبیر منطقه 11، قاسم یزدان پناه به سمت عضو کمیته انتصابات سازمان سما و سهراب رسولی به عنوان سرپرست واحد ارومیه منصوب کرد.

 

همچنین رییس دانشگاه آزاد با صدور احکامی دیگر سید طه صفوی سرپرست مرکز آموزش ماسال، امیررضا گودرزی سرپرست واحد علوم و تحقیقات همدان، محسن چراغی سرپرست مرکز آموزش آستانه، مهدی وطن پرست سرپرست واحد قوچان، عبدالعلی احمدی سرپرست واحد اسلام آباد غرب، حسن فرخ پور عضو و رییس کمیته انتصابات سازمان سما، محمد صالحی دبیر منطقه سه، محمدرضا محققی سرپرست مرکز آموزشی بادرود و علی وفایی سرپرست واحد زرندیه را درسمت‌های خود ابقا کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:حس,,صابری,دانشگاه,آزاد,تفرش,هدهد, | 14:44 | نویسنده : میثم اله وردی |

 

پایگاه خبری هدهد تفرش:

پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خانه ملت :نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با اشاره به دوستانه بودن دیدار رییس‌جمهور منتخب با نمایندگان مجلس گفت: اگر دولت قانون‌گرا باشد بسیاری از مشکلات پیش نخواهد آمد.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛ عباس صلاحی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان اظهار داشت: دیدار نمایندگان مردم با رییس‌جمهور به عنوان اولین دیدار قبل از مراسم تنفیذ، دیداری کاملا دوستانه بود و صحبت‌های بسیار مفیدی انجام شد.

 وی افزود: در ابتدای جلسه رییس مجلس تصویری از مشکلات کشور ارائه داد و پیرو سخنان رییس مجلس، رییس‌جمهور منتخب نیز بیانات خوبی از مشکلات کشور داشت و علاوه بر حفظ مواضع قبلی خود، در حوزه مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جزئی‌تر صحبت کرد.

 صلاحی با بیان اینکه در نشست رییس‌جمهور منتخب با مجلس مباحث مهمی در خصوص انتخاب کابینه مطرح شد گفت: کارگروه‌هایی که توسط رییس‌ دولت یازدهم انتخاب شده و افرادی که در این خصوص مشغول هستند نظرات مختلف را برای جمع‌بندی و تشکیل کابینه به کار می‌گیرند تا از وضعیت کشور ترسیم درستی داشته باشند.

 وی تصریح کرد: روحانی در خصوص وضعیت اقتصادی و شرایطی که در آن دولت آینده تحویل خواهد گرفت مطالبی را مطرح کرد و مقرر کرد که طی دو سه ماه بعد از قبول مسوولیت گزارشی از وضعیت کشور ارائه خواهد داد. 

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان با اشاره به اینکه ارائه گزارشی از وضعیت کشور اقدام خوبی است اضافه کرد: اینکه به چه صورت دولت دهم به دولت یازدهم واگذار می‌شود و حقایق و واقعیت‌ها گفته شود اقدام مفیدی است، دولت در حال حاضر آمارهایی ارائه می‌دهد که شاید خیلی واقعی نباشد و این امر باعث می‌شود که نقطه ضعف‌ها پوشیده شود و فقط نقاط قوت بازگو شود و این دستور که پس از سه ماه از تشکیل دولت جدید از وضعیت کشور ترسیم می‌شود مفید خواهد بود. 

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور منتخب خود پنج دوره نماینده مجلس بوده است و خود را فرزند مجلس می‌داند گفت: روحانی خود با عملکرد و قانون‌گذاری مجلس آشنا است و این امر به تعامل مثبت بین دو قوا کمک خواهد کرد.

صلاحی در خصوص نظر مجلس نسبت به دولت آینده عنوان کرد: مجلس دیدی متفاوت دارد و در این شرایط که افراد به دنبال سهم‌خواهی از دولت آینده هستند مجلس فقط به اولویت‌بندی مشکلات فکر می‌کند و تلاش خواهد کرد که به همراه دولت آینده راه حل درست و منطقی برای رفع مشکلات ارائه دهد تا تعامل سازنده بین دو قوا وجود داشته باشد و از این طریق وضعیت واقعی کشور روشن شود و در این راستا عملکرد مناسبی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: رییس‌جمهور منتخب خوشبختانه دید سطحی‌نگری و به نوعی اتوبوسی ندارد و چیزی که در نشست عنوان شد نشان از توجه وی به شایسته‌سالاری است و طبق گفته خودش پذیرای ایده‌هاست تا کشور از این وضعیت خارج شود.

صلاحی در خصوص انتظار مجلس از دولت آینده گفت: مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که مصوبات و قانون پنج ساله توسعه مدنظر قرار گیرد و کاملا براساس قانون عمل شود و مجلس نیز درهر جایی که نیاز باشد با مصوبات، ابلاغیه‌ها و نظارت بر اجرای قانون ورود خواهد کرد و کمک دولت آینده خواهد بود و قطعا دولتی که قانون‌گرا باشد بسیاری از مشکلات را پیش رو نخواهد داشت. در دولت آینده باید این قانون‌گرایی در صدر قرا گیرد و امید است با دید روحانی که به قانون‌گرایی تاکید دارد و نظارت مجلس بر اجرای قانون، امور مختلف به درستی پیش رود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 
پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از باشگاه خبرنگاران: امامزاده محمد (ع) در محله فم، در شمال شرقي شهر تفرش قرار دارد و يكي از زيباترين بناهاي تاريخي – مذهبي استان مركزي است. با توجه به تزيينات اين بنا و كتيبه موجود، اين بنا به دوره صفويه تعلق دارد. بناي امامزاده با نقشه چهار طاقي در وسط حياط قرار دارد. بناي مقبره داراي چهار ايوان است. در جلوي ايوان هاي جنوبي و شمالي رواق قرار دارد.
 
در ايوان جنوبي علاوه بر رواق، چند شبستان كوچك در طرفين ايوان نيز ديده مي شود. اين ايوان ها داراي مقرنس هاي گچي زيبايي است و بعضي از شمسه هاي ان ها را نقاشي كرده اند.
 
 در كنار ورودي اصلي امامزاده – يعني ايوان شمالي رواق ها – آب انباري ساخته اند كه روي آن مسجد قديمي تري قرار دارد.
 
در اين بنا سه كتيبه وجود دارد: كتيبه تاريخ دار در چوبي ورودي مقبره با تاريخ 1057 هـ.ق، كتيبه معروف گچي آب انبار با تاريخ 1232 هـ.ق و كتيبه اي مشتمل بر سه بيت از كاشي خشتي در زمينه لاجوردي در بالاي كتيبه اصلي ورودي ايوان شمالي با حروف ابجد.
 
 عمده تزيينات دوران صفوي اين بنا عبارتند از: نقوش زينتي (نقاشي) كاشيكاري، مقرنس هاي گچي نقاشي شده، كتبه ها و محراب با نمادهايي از معرق گچ و پنجره هاي مشبك چوبي. 
 
نقاشي هاي كار شده بيشتر زينتي است و عمدتاً در زير گنبد اول، ديوارهاي دخلي شمسه، مقرنس هاي ايوان هاي ورودي بنا و ايوان ورودي به مقبره كار شده است. ارتباط دقيق نقاشي ها با فضاي مقرنس زير گنبد و ورودي ها كاملاً مشهود است.
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:امامزاده,محمد,,تفرش,هدهد, | 14:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

 

 
 
 

 پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خانه ملت :عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به وضعیت نگران کننده بیماران خاص، از تأخیر در رسیدگی به طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص در مجلس، انتقاد کرد.

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، ، تصریح کرد: طرح دوفوریتی بیماران خاص مدتی است که تقدیم هیأت رئیسه شده اما تاکنون برای طرح در صحن در مورد آن تصمیم گیری نشده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، در مورد مشکلات پیش روی بیماران خاص، افزود: این بیماران علاوه بر مشکلات بیماری و هزینه های سرسام آور تأمین اقلام دارویی، دارای مشکلاتی نظیر استخدام و نامتناسب بودن فعالیت شغلی با نوع بیماری شان نیز هستند.

صلاحی، ادامه داد: بیماران خاص به دلیل  نوع بیماری و محدودیت هایی که با آن مواجه هستند در هر فضای شغلی نمی توانند به فعالیت بپردازند و حرفه و کارشان باید متناسب با بیماری و محدودیت های حاصله از آن تعریف شود که بر همین اساس مجلس هر چه زودتر باید برای رسیدگی به طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص اقدام کند.

وی، تصریح کرد: نبود تعریف جامع از بیماران خاص امروزه برخی از این بیماران را از دایره خدمات رسانی بیرون رانده و به دلیل این کمبود، آن ها به ناحق از خدماتی که باید به یک بیمار خاص ارایه شود، محروم می مانند که طرح دو فوریتی بیماران خاص در تلاش است این نقیصه را یکبار برای همیشه برطرف سازد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: تأمین هزینه های دارویی بیماران خاص یک مشکل جدی برای آنان محسوب می شود و در این میان اگر بیماری به دلیل نبود تعریف جامع از بیماری خاص مشمول اندک مزایای تعیین شده پزشکی و دارویی برای این بیماری نباشد چاره ای جز قطع درمان  و انتظار برای نهایی شدن بیماری خود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص دارای دو ماده و یک تبصره است که در صورت حمایت نمایندگان می تواند کمک شایان توجهی به این بیماران کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:صلاحی,هدهد,تفرش, | 11:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

 

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: استان مرکزی با نرخ 11 در هزار، رتبه نوزدهم کشور را در بحث نرخ ازدواج به خود اختصاص داده است.

مهدی چقایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، گفت: نرخ ولادت ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری 14.8 در هزار و نرخ فوت ثبت شده 5.5 در هزار است.

وی افزود: بیشترین نرخ ولادت ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری مربوط به شهرستان‌های فراهان با 16.2 در هزار و اراک با 15.9 در هزار است.

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به بحث امید به زندگی در بدو تولد در مناطق شهری و روستایی استان گفت: میزان امید به زندگی در مناطق شهری در مردان 71.55 سال و زنان 73.05 سال است. همچنین این میزان در مردان روستایی 68.08 سال و زنان روستایی 70.08 سال است.

این مقام مسوول عنوان کرد: بیشترین نرخ ازدواج سال گذشته مربوط به شهرستان تفرش با 14.6 در هزار و آشتیان با 14.1 در هزار بوده است.

 چقایی بیان کرد: بیشترین نرخ طلاق در سال گذشته نیز در شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان دلیجان با 5.7 در هزار و تفرش با 3.2 در هزار بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی در پایان گفت: استان مرکزی در بحث ولادت در سال گذشته با نرخ 15.1 در هزار در سطح کشور رتبه 27 و با نرخ 11 در هزار ازدواج رتبه 19 کشوری را داراست.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:ثبت احوال,نرخ,ازدواج,تفرش,هدهد, | 14:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

رئیس دانشگاه تفرش از درخواست 3 میلیارد تومان بودجه‌ عمرانی برای اتمام پروژه‌ها خبر داد و گفت: با اختصاص این میزان بودجه تنها 50 درصد پروژه‌های عمرانی نیمه تمام دانشگاه به اتمام خواهد رسید.

دکتر احمدرضا ربانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ساختمان‌های بهداری، کلاس‌ها و ساختمان مرکزی دانشگاه از جمله پروژه‌هایی است که نیمه کاره مانده و در صورت اختصاص تمام بودجه عمرانی درخواست شده برای امسال که سه میلیارد تومان است باز هم فقط 50 درصد پروژه‌ها اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها از سال‌های گذشته به دلیل کمبود بودجه نیمه تمام مانده است.

رئیس دانشگاه تفرش از همکاری خیرین دانشگاه‌ ساز با دانشگاه تفرش خبر داد و ادامه داد: 60 درصد بهداری دانشگاه با کمک خیرین احداث شده است همچنین سالن آمفی تائتر 200 نفره دانشگاه به کمک یکی از خیرین احداث شده و بعد از ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

وی به توسعه همکاری خیرین با دانشگاه تفرش اشاره کرد و یادآور شد: به زودی با کمک یکی از خیرین پروژه احداث قرائت خانه شماره 2 دانشگاه آغاز خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:دانشگاه,تفرش,پروژه,عمرانی,هدهد,پایگاه ,خبری, | 14:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

دوره تربیتی اخلاقی ضیافت ملکوت باحضور مدیر حوزه های علمیه کشور در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان تفرش برگزار شد .
این طرح را معاونت تهذیب حوزه های علمیه تدوین کرده است و هرسال در یکی از استان ها با حضور طلاب منخب سراسر کشور برپا می شود .
طرح ضیافت ملکوت با حضور بیش از 350 طلبه سراسر کشور درقالب سه دوره 10 روزه برگزار می شود و در هر دوره حدود 120 طلبه شرکت می کنند .
در 2 سال گذشته استان های زنجان و اصفهان میزبان این طرح بودند و امسال این دوره در استان مرکزی و به میزبانی شهرستان تفرش برگزار می شود .
مدیر حوزه های علمیه کشور در آیین افتتاح این طرح گفت: اهتمام جدی به مباحث اخلاقی از اولویت های معاونت تهذیب حوزه هاست و بر این اساس با راه اندازی این دوره ها و دعوت از استادان مبرز اخلاقی سعی می شود طلاب مباحث اخلاقی وکاربردی را فرا گیرند .
آیت الله حسینی بوشهری افزود: تهذیب و تربیت یک طلبه مطابق مبانی اسلامی موجب رضایت خداوند و پیامبر اسلام (ص) می شود و این مهم زمانی امکان پذیر است که طلاب خداوند و اهل بیت (ع) را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانند .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:طرح,کشوری,ضیافت,تفرش,پایگاه,خبری,هدهد, | 17:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 
 
اراك - مدير حوزه هاي علميه كشور گفت: طلاب تهذيب و ترييت را در اولويت كار خود قرار دهند.
 
 

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري روز سه شنبه در آيين آغاز دوره تربيتي - اخلاقي ضيافت ملكوت در مصلي ولايت شهرستان تفرش افزود: تهذيب و تربيتي كه مطابق مباني اسلامي باشد، موجب رضايت خداوند و پيامبر اسلام (ص) مي شود.
وي بيان كرد: اين امر زماني محقق خواهد شد كه طلاب در هر كاري خداوند و اهل بيت (ع) را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانند.
مدير حوزه هاي علميه كشور ادامه داد: اهتمام جدي به مباحث اخلاقي از اولويت هاي معاونت تهذيب حوزه هاي كشور است.
آيت الله حسيني بوشهري اظهار كرد: بر اين اساس با راه اندازي اين دوره ها و دعوت از اساتيد بارز اخلاقي ، تلاش شده تا طلاب، مباحث اخلاقي و كاربردي را فرا گيرند.
در آيين آغاز دوره تربيتي - اخلاقي ضيافت ملكوت شهرستان تفرش، بيش از ۳۵۰ طلبه سراسر كشور در سه دوره ۱۰ روزه شركت دارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:آیت ,الله,حسینی,بوشهری,تفرش,طلاب,هدهد, | 14:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

به مشهد رفتم و خداى متعال توفيقات زيادى به ما داد. به هر حال به دنبال كار و وظيفه خود رفتم. اگر بنده در زندگى توفيقى داشتم، اعتقادم اين است كه ناشى از همان بّرى «نيكى» است كه به پدر، بلكه به پدر و مادر انجام داده ام

 گروه انقلاب اسلامی «تیتریک»  ؛ آيت اللَّه سيدجواد حسيني خامنه‏اي، از علماي بزرگ، مجتهدان پرهيزگار و روحانيون زاهد روزگار بود.

ولادت سید جواد فرزند سید حسین و پدر مقام معظم رهبری  که با شهرت خامنه ای شناخته می شود  در نجف اشرف در خانواده ای روحانی ، در سال ۱۲۷۴ شمسی متولد شد . در سه سالگی همراه پدر به تبریز می آیند و در محله " خیابان " سکنی برمی گزینند . وی در نوجوانی شاهد ماجراهای مشروطیت بود ، مخصوصا اینکه شوهر خواهرش " شیخ محمد خیابانی " رهبری بخش بزرگی از جریان مشروطه خواهی را در شمال غرب ایران رهبری می کرد و بطور بدیهی تمام خانواده را درگیر این جریانات ساخته بود .

 

آقا سید جواد خامنه ای در جوانی سفری به عتبات و سفر دیگری به مشهد کرد و در همین سفر آخر ، جذب معنویت و صفای علمای مشهد و هم جواری با امام همام موسی الرضا (ع) شدند و تصمیم به اقامت در مشهد گرفتند .
پدری که با مجاهدتهایش فرزندانی امین وتلاشگر در راه خدای باریتعالی تحویل اسلام وجامعه داده وخود نیز درطول عمرشریفش روزگارپرمخاطره ای را شاهد بود. وی ابتدا نه ماه و سپس ۹ سال در مشهد ساکن شد و از حضور علمای بزرگی چون " آیت الله آقازاده خراسانی " و " آیت الله حاج آقا حسین قمی " استفاده کردند
انساب نسب آیت الله خامنه ای به حضرت سلطان سید محمد که از سادات حسینی است و با چهار واسطه فرزند امام سجاد می شود می رسد .

 ایشان به دلیل ظلم و جور عباسیان به مناطق مرکزی ایران و تفرش ، آشتیان و فراهان می آیند و از سوی مردم آن مناطق مورد استقبال قرار می گیرند ولی مأموران عباسی در تفرش ایشان را دستگیر و شهید می کنند و هم اکنون مزار ایشان در میقان اراک قرار داد .
 سید محمد فرزند سید محمدتقی ، فرزند سید میرزا علی ، فرزند سید میرزا اکبر ، فرزند سید فخرالدین از شجره مبارک حضرت سلطان سید محمد است که از تفرش به آذربایجان مسافرت می کنند و در شهر خامنه  ۸۰ کیلومتری شمال غربی تبریز  ساکن می شوند .
بعد از وی سید حسین ، فرزند سید محمد در خامنه مشغول هدایت و ارشاد مردم می شود و البته به نجف اشرف سفر می کنند و در آنجا به درس و بحث اشتغال می ورزند . ایشان جد حاج سید علی خامنه ای بودند .

 

 

 

پدرش مرحوم آية ا...حاج سيد حسين خامنه اي عالم بزرگ تبريز و امام جماعت مسجد جامع اين شهر بود که در سال ۱۳۲۵ ه.ق رحلت نمود. سنين نوجواني وي مقارن با آغاز نهضت مشروطيت بود و ايشان برخي از رويدادهاي مهم از قبيل مصلوب کردن بزرگان تبريز در روز عاشورا به وسيله روسها را ديده بودند.
پدر گرامی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۴۵ قمری برای ادامه تحصیل به نجف اشرف می روند و تا سال ۱۳۵۰ در نجف از درس علمای عظام ، " آیت الله عظمی میرزای نایینی " و " آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی " بهره وافر می برند . پس از این آقا سید جواد به مشهد باز می گردند و تا انتهای عمر پر برکت خود به وظایف دینی و علمی اشتغال می یابند .

 

 
ایشان در عین برخورداری از مقامات عالی علمی ، وجهه ای مردمی و محبوب داشتند و تا آخر عمر در خانه ای محقر و البته با صفا زندگی کردند . او همواره با رژیم های سلطه ستم شاهی مخالف بود و هرگز حاضر نشد تا قدمی در موافقت و تأیید آنها بردارد .
مقام معظم رهبری در توصیف ایشان می فرمایند :" پدرم با هر کاری که رضا خان پهلوی کرده بود ، مخالف بود  از جمله ؛ اتحاد و شکل از لحاظ لباس  و دوست نمی داشت همان لباسی را که رضا خان به زور می گوید ، بپوشد . "
 
همسر ایشان همسر حاج سید جواد و مادر حضرت آیت الله خامنه ای ، دختر آیت الله  حاج سيد هاشم میردامادی نجف آبادي ، از علمای برجسته نجف آباد اصفهان بودند . آیت الله سید هاشم میردامادی متولد ۱۳۰۳ ه ق در نجف اشرف بودند که ایشان سال ۱۲۱۰ ه ش به مشهد رفتند و در سال ۱۳۱۴ به علت سخنرانی تند علیه رضاخان به سمنان تبعید شدند . وی در سال ۱۳۳۹ ش دوباره به مشهد بازگشتند و به تفسیر قرآن در گوهرشاد پرداختند . ایشان در سن ۷۷ سالگی و به علت بیماری فوت کردند و در جوار امام رضا به خاک سپرده شدند .
نسبت آیت الله میردامادی با سی واسطه به ابوالحسن محمد دیباج ، فرزند امام صادق (ع) می رسد .
 
پدر درکلام پسر آیت الله حاج سید جواد خامنه ای فرزند سید حسین خامنه ای، پدر بزرگوار مقام معظم رهبری است. 
رهبر بزرگوار در ضمن بيان نخستين خاطره هاى زندگى خود از وضع و حال زندگى خانواده شان چنين مى گويند:
«پدرم روحانى معروفى بود، امّا خيلى پارسا و گوشه گير... زندگى ما به سختى مى گذشت. من يادم هست شب هايى اتفاق مى افتاد که در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت براى ما شام تهيّه مى کرد و... آن شام هم نان و کشمش بود.»

 

 

امّا خانه اى را که خانواده سيّد جواد در آن زندگى مى کردند، رهبر انقلاب چنين توصيف مى کنند:
«منزل پدرى من که در آن متولد شده ام، تا چهارـ پنج سالگى من، يک خانه ۶۰ ـ ۷۰ مترى در محّله فقير نشين مشهد بود که فقط يک اتاق داشت و يک زير زمين تاريک و خفه اى! هنگامى که براى پدرم ميهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر اين که روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت) همه ما بايد به زير زمين مى رفتيم تا مهمان برود. بعد عدّه اى که به پدر ارادتى داشتند، زمين کوچکى را کنار اين منزل خريده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شديم.»
رهبرانقلاب از دوران کودکى در خانواده اى فقير امّا روحانى و روحانى پرور و پاک و صميمي، اينگونه پرورش يافت و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگش سيد محمد به مکتب سپرده شد تا الفبا و قرآن را ياد بگيرند. سپس، دو برادر را در مدرسه تازه تأسيس اسلامى «دارالتعّليم ديانتى» ثبت نام کردند و اين دو دوران تحصيل ابتدايى را در آن مدرسه گذراندند.

 

 

 

 
در خاطرات رهبر انقلاب آمده است که زمانی ایشان در سال ۱۳۴۳ در قم مشغول تحصیل بودند، از مكاتباتى كه با پدر داشتند، متوجّه شدند كه يك چشم پدر به علت «آب مرواريد» نابينا شده است.  آیت الله خامنه ای پس از آگاهی از این خبر تحصیل در قم را رها کرده برای مراقبت از پدر به مشهد باز می گردند. 
در خاطرات ایشان چنین نقل است: «به مشهد رفتم و خداى متعال توفيقات زيادى به ما داد. به هر حال به دنبال كار و وظيفه خود رفتم. اگر بنده در زندگى توفيقى داشتم، اعتقادم اين است كه ناشى از همان بّرى «نيكى» است كه به پدر، بلكه به پدر و مادر انجام داده ام». 
وفات آقا سید جواد ، پس از چند ماه نقاهت و ضعف در سن ۹۲ سالگی به لقاءالله پیوست و پیکرش در دارالفیض حرم مطهر حضرت رضا (ع) دفن گردید .
 
پیام تسلیت امام خمینی(ره) امام خمینی در پیام تسلیت خود ، علم و تقوای آقا سید جواد خامنه ای را مورد تأکید قرار داده اند و بیان فرمودند :
جناب حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنه ای رییس جمهور محترم دامت افاضاته
رحلت والد معظم جنابعالی که عمری با علم و تعهد و تقوا به سر بردند ، موجب تأسف گردید. این مصیبت را به جنابعالی و اخوان محترم و خاندان جلیل تسلی گفته ، سلامت و موفقیت آن جناب را از خدای تعالی مسئلت دارم .
والسلام علیکم و رحمة الله
۲۸ شوال المکرم ۱۴۰۶
روح الله الموسوی الخمینی
(۱۵ تیر ۱۳۶۵)
منبع : فرهنگ نیوز

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:آیت الله,سید,جواد,خامنه ای,پدر,رهبر,انقلاب,تفرش, | 11:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

به گزارش ايرنا،علي اكبر شعباني فرد يكشنبه شب در آيين تجليل از صنعتگران برتر استان مركزي در تالار كوه نور اراك افزود: بازاريابي و افزايش صادرات بايد اولويت برنامه هاي صنعت و معدن باشد.
وي ادامه داد: مديران تمام واحدهاي صنعتي استان مركزي با وجود فشارها، توليد خود را حفظ كرده و اجازه ندادند تحريم ها آنها را از پاي درآورد.
استاندار استان مركزي افزود: سال گذشته يك هزار و شش متقاضي ايجاد واحدهاي صنعتي در استان مركزي مجوز ساخت كارخانه دريافت كردند كه اين امر نشان از وجود ظرفيت هاي اين استان است.
وي بيان كرد: به لحاظ نقش ويژه صنعت و معدن در توليد ناخالص ملي، ارزش افزوده و بهبود فضاي كسب و كار، بايد فضاي مناسب براي تحقق اهداف بلند مدت و كوتاه مدت فراهم شود تا صنعت در شرايط مطلوب به سمت پيشرفت حركت كند.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي نيز در اين آيين گفت: تقاضاي سرمايه گذاري صنعتي به مبلغ ۴۲ هزار ميليارد ريال و پيش بيني اشتغال ۶۰ هزار نفر سال گذشته در اين استان ثبت شد.
عليرضا زاوشي افزود: با وجود فشارها و تحريم ها، صنعتگران و معدن كاران استان مركزي با تدبير تاثير تحريم ها را به حداقل رساندند و با حمايت ستاد استاني تسهيل در امور صنعتي پيگيري مشكلات حوزه اقتصادي و توليد در راس برنامه هاي استان بود.
وي بيان كرد: استان مركزي از مناطق برخوردار معدني كشور است كه از ۵۱ عنصر معدني شناسايي شده در ايران، منابع غني از ۳۴ ماده را دارد.
در اين آيين ازشركت هاي پاك وش، شيرهاي ساختماني ايران و شركت پارلو در بخش واحدهاي صنعتي و معدن خان آباد در بخش معادن كه عنوان برتر كشوري را بدست آورده بودند، تجليل شد.
همچنين از شركت هاي زرين برگ پرشيا، طلا سازان پيشتاز، صنايع ذوب فولاد اميد آريان و شركت انرژي صنعتي خاورميانه به عنوان طرح هاي صنعتي نمونه تجليل شد.
در اين آيين از شركت هاي سوژه ميران، تعاوني سولنگ سيلار، پودر سازان، شركت تعاوني هفتاد قله، سيمان عمران انارك و شركت دوزج به عنوان بهره برداران نمونه معدن تجليل به عمل آمد.
در اين آيين مكتشف سرب و روي خان آباد و مكتشف آهن بكليك به عنوان مكتشفين نمونه و حسين تيموري از شهرستان شازند و حسين عباسي ازشهرستان تفرش به عنوان پيشكسوت نمونه صنعتي مورد تجليل قرار گرفتند.
همچنين، شركت ايرالكو، روغن موتورقطران، پتروشيمي شازند، گروه صنعتي شايان برق، صنايع آذراب،توليدي و صنعتي كوشاوران، الياف پلي استرسانيا ،
پيشگامان سنگ پاسارگاد، شركت املاح ايران، آوا پزشك، سيمان ساوه، كابل سينا،روانگداز تبريز، روناس پاد، نساجي آسيا دليجان،لجور هيدروليك، نبوغ سرمايش، پليمر صبا وكشتارگاه صنعتي درسا مرغ به عنوان نمونه استاني تجليل شدند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس گفت: دولت یازدهم باید در عرصه فرهنگی و نشریات فضای بازتری ایجاد کند.

 

خبرگزاری فارس: دولت یازدهم در عرصه فرهنگی و نشریات فضای بازتری ایجاد کند

 

عباس صلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به شرایط خاصی که در کشور وجود دارد، دولت یازدهم کارهای سختی در پیش‌رو دارد و باید برای تمام آنها برنامه خاصی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: امروز مهم‌ترین مشکلات موجود در کشور مسائل اقتصادی، تورم و اشتغال است که با داشتن برنامه‌‌ای دقیق و حساب شده می‌توان به این وضعیت سر و سامان داد.

 

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشور نه تنها در حوزه اقتصادی با مسائل و مشکلات خاص خود دست و پنجه نرم می‌کند، بلکه در حوزه فرهنگ نیز نیاز به توجه ویژه‌ای دارد؛ به طوری که دولت یازدهم باید در عرصه فرهنگی و نشریات فضای بازتری ایجاد کند.

 

صلاحی تصریح کرد: فراهم‌سازی شرایطی که فعالان عرصه فرهنگ و رسانه بتوانند آزادانه نظرات خود را اعلام کنند از مهم‌ترین موضوعاتی است که دولت یازدهم باید به آن توجه داشته باشد.

 

وی بر لزوم ایجاد ثبات در بازار تأکید و عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان ثبات را به بازار بازگرداند، تزریق درصدی از یارانه‌ها به بخش کشاورزی و صنعت و در مجموع حمایت از تولید است که لازم است دولت به آن توجه کند.

 

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از واردات بی‌رویه، حمایت از بخش کشاورزی و تولید با هدف افزایش صادرات و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را از دیگر اولویت‌های دولت آینده در راستای حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد.

 

صلاحی با اشاره به حوزه سیاست خارجی بیان داشت: در حوزه سیاست خارجی بحث در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای با گروه 5+1 بسیار طولانی شده که هیچ خروجی مناسبی نیز نداشته که ضروری است دولت یازدهم با در پیش گرفتن دیپلماسی فعال این مشکل را بر طرف کرده و نظر مساعد کشورها را در مورد ایران اسلامی جلب کند.

 

وی در پایان ابراز داشت: یکی از راه‌های کمک به اقتصاد کشور کاهش تحریم‌ها و برقراری روابط براساس حفظ منافع با دیگر کشورهاست که این مهم نیازمند یک دیپلماسی فعال و اعتمادسازی است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:صلاحی,نماینده,تفرش,هدهد,صادرات, | 17:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

فرماندار تفرش اعتبارات استانی این شهرستان در سال جاری را 34 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد.

 

خبرگزاری فارس: اعتبارات استانی تفرش بیش از 34 میلیارد ریال است

 

بهروز اردلان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: سهم امسال این شهرستان از اعتبارات استانی 4 میلیارد و 500 میلیون ریال است که در بخش‌های عمرانی، هنری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی هزینه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: هزینه‌کرد این میزان اعتبار در 20 فصل کشاورزی و منابع طبیعی، راه و شهرسازی، امور قضایی، امور عمرانی، محیط زیست، بهداشت و سلامت، انرژی، ورزش، صنعت و معدن، خدمات مالی و برنامه‌ریزی، آموزش، فرهنگ و هنر، رفاه و تامین اجتماعی و ... توزیع می‌شود.

 

فرماندار تفرش ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیته برنامه‌‌ریزی این شهرستان تخصیص اعتبارات لازم به منظور تامین آب شرب مردم شهر و روستا از مهم‌ترین اولویت‌های توزیع اعتبارات شهرستانی است.

 

اردلان‌راد گفت: تخصیص اعتبار به منظور تکمیل و اتمام طرح‌های نیمه تمام از دیگر اولویت‌های این شهرستان در بحث توزیع اعتبارات است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:اردلان,فرماندار,تفرش,هدهد,, | 16:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مرحوم حاجی ابراهیم پارسا فرزند عزیز الله

تاریخ وفات : 1370/09/23

 

  مرحوم حاجی ابراهیم پارسا در بهشت زهرا (س) تهران  ، قطعه : 70 ردیف : 98 شماره :37 آرمیده است.

 

روحش شاد و یادش مستدام باد.

برای شادی روح در گذشتگان صلوات

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:حاجی ,ابراهیم,پارسا,عزیزاله ,تفرش, | 17:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مرحوم عباس اله وردی فرزند حسن

متولد : 1298 ه.ق

تاریخ وفات : 1376/02/06

مرحوم عباس اله وردی   در بهشت زهرا (س) تهران ، قطعه : 80 ردیف : 19 شماره :29 آرمیده است.

روحش شاد و یادش مستدام باد.

برای شادی روح درگذشتگان صلوات

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:عباس, الله وردی,تفرش, | 18:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

ویژگی ها ی جغرافیایی ، تاریخی و اقتصادی :
 

به گزار ش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارا ک ، فراهان نامی آشنا ، سرزمینی حاصلخیز و با مفاخری تاریخ ساز در ایران است . هر ایرانی نام فراهان را می شنود به یاد نام آوران ادبیات و سیاستمداران اسلام شناس و ضد استعماری چون قائم مقام فراهانی و میرزا تقی خان امیرکبیر می افتد . لغت شناسان فراهان را فشرده واژه فراهان می دانند دریاچه ای که امروز دریاچه ای میقان نامیده می شود در روزگاران گذشته هامون نامیده می شد وهمه روستاها و شهرهای کوچک پیرامون این دریاچه را فراهلامون می نامیدند . فراهان نام روستا و شهرهایی بود که در بالا یا فرای دریاچه ساخته شده است.

سرزمینی که از یکسر به خورهه و از سویی به تفرش و از سوی دیگر به کمیجان کشیده شده بود ؛ فراهان نامیده می شد . واژه اوستایی منش از ریشه میهن جای گزیدن و ماندن گرفته شده است که در مجموع فرمهین را می توان به شکوه میهن معنا کرد . فراهان در سده نخستین هجری قمری از متعلقات همدان بوده و مردم بومی آن پیرو آئین زرتشت بودند آتشکده ی آذر کشنسب تا سال 282 ه ق در روستای فردقان می سوخته تا اینکه در زمان خلافت خلیفه دوم توسط مالک بن عامر اشعری مسلمان شدند . فراهان در عهد ساسانیان خوش آب و هوا و شامل 360 پارچه روستا می شده است . فراهان تا پیش از سال 1316 از توابع شهرستان قم بود و بعد از آنکه سلطان آباد عراق به شهرستان اراک شد و در سال 1342 بعد از اینکه تفرش به شهرستان ارتقاء یافت . فراهان به دو بخش فراهان سفلی تابع بخش مرکزی اراک و فراهان علیا تقسیم شده در تغییراتی که در سالهای 1366 و 1372 رخ داد تعداد 15 روستای دیگر از فراهان جدا و به شهرهای کمیجان و اراک ملحق گردید و در سال 1389 با مرکزیت فرمهین با جمعیت 26000 نفر ، دو بخش و 53 روستا به عنوان شهرستان فراهان هویت مستقل پیدا کرد .

جاذبه های تاریخی و فرهنگی :

شهر زیر زمینی ذلف آباد :

شهر زیرزمینی ذلف آباد که در سال 1388حفاری و رونمایی گردید یکی از سکونتگاه ها ی دوران ایلخانان می باشد که در 5 کیلومتری شمال شهر فرمهین واقع شده است و به صورت یک سایت موزه مورد بازدید مردم قرار می گردید این شهر تا 200 سال قبل محل زندگی مردم بوده که در این سالها توسط حکومت قاجاریه به آب بسته می شود و مردم فراهان مجبور به ترک آن می شوند . این شهر زیرزمینی در جوار امامزاده احمد ذلف آباد قرار دارد جشن قدگان یکی از نادر ترین مراسم این منطقه در امامزاده احمد ذلف و در روز اول تابستان برگزار می شود .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:فراهان,سرزمین,مفاخر,ایران,تفرش,هدهد, | 10:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

گروه استان ها-فرمانده انتظامي استان مركزي از دستگيري كلاهبردار حرفه اي 40 ميليارد ريالي در شهرستان تفرش خبر داد.

سردار "عزيزاله ملكي" پليس گفت : در پي ارجاع پرونده اي از بازپرسي شهرستان همدان،در خصوص كلاهبرداري فردي در چندين استان كشور، ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان تفرش تحقيقات خود را براي دستگيري اين فرد شروع كردند.

وي افزود: در تحقيقات   كارآگاهان پليس،متهم  در شهرستان تفرش شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.

سردار ملكي اضافه كرد: در تحقيقات صورت گرفته از متهم دستگير شده مشخص شد  داراي سوابق متعدد سرقت و كلاهبرداري مي باشد با شگردي خاص و جلب اعتماد شهروندان،دسته چك هاي آنها را در قبال پرداخت وجهي اخذ و بيش از 40 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده است.

فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به روند تكميلي تحقيقات پرونده كلاهبرداري اين فرد از كليه شهروندان درخواست كرد كه تحت هيچ عنوان اسناد و مدارك خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند زيرا اعتماد بي جا بستر ساز بسياري از جرايم است.

منبع : پلیس

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

اراک - خبرگزاری مهر: رییس دانشگاه تفرش از دریافت مجوز راه اندازی رشته تبدیل انرژی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه خبر داد.

احمد رضا ربانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت افزایش رشته های دانشگاه و تحصیل در مقاطع مختلف گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی 92-93 برای اولین بار در رشته تبدیل انرژی دانشجو می پذیرد.

رییس دانشگاه تفرش با بیان این که در این دانشگاه دانشجوی مقطع دکترا در رشته ریاضیات تحصیل می کند، خاطر نشان کرد: این دانشگاه برای دومین بار و در سال تحصیلی 92-93 اقدام به پذیرش دانشجوی مقطع دکترا می کند.

وی همچنین از اخذ مجوز راه اندازی رشته مهندسی برق گرایش کنترل در این دانشگاه خبر داد و گفت: شورای گسترش وزارت علوم با راه اندازی رشته مهندسی برق در مقطع دکترا در دوره های روزانه و شبانه دانشگاه تفرش موافقت کرده است.

ربانی گفت: رشته مهندسی برق از سال تحصیلی 92-93 در این دانشگاه فعالیت خود را آغاز و علاقمندان به تحصیل در این رشته پس از قبولی در مرحله اول آزمون سراسری دکترا و قبولی در آزمون مرحله دوم، از مهر ماه سال جاری مشغول به تحصیل در دانشگاه تفرش خواهند شد.

رییس دانشگاه تفرش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحصیل دانشجویان این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خاطر نشان کرد: این دانشگاه در 16 رشته و گرایش و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.
 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:رشته,تبدیل,انرژی,دانشگاه,تفرش,هدهد, | 10:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 
اراک - خبرگزاری مهر: مديرعامل شركت گاز استان مركزي از گازرسانی به 10 روستای شهرتانه ساوه و تفرش خبر داد و گفت: 9 روستا در ساوه و یک روستا در تفرش از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

محسن كهوند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مرحله انتخاب پیمانکار اجرای خط تغذیه گاز ،حد فاصل روستاهاي ياتان  تا مقصودآباد از توابع شهرستان ساوه در استان مركزي در کمیته مناقصات این شرکت انجام شده است.

وی ادامه داد: با اجراي اين پروژه زمينه گازرساني به روستاهاي خانقا،مقصود آباد،شادباغي ،ساري سفلي،گزل دره،چالفخره،قارلق،حميديه و كره بر از توابع شهرستان ساوه با 700 خانوار فراهم می شود.

کهوند با بیان اینکه پيش بيني هزينه گازرساني به اين 9 روستا بالغ بر 25 ميليارد و 104 ميليون ريال برآورد شده است تصریح کرد: برای اجرای پروژه یاد شده نیاز به انجام پنج هزار و350متر لوله از نوع فولادی مي باشدکه اجرای اين پروژه ، توسط شرکت « البرز تاسيسات تلاش» طي 150 روز تقويمي انجام خواهد شد.

وی از  از مرحله انتخاب پیمانکار اجرای گازرساني روستاي سفيد شبان از توابع شهرستان تفرش دراستان مرکزی درکمیته مناقصات این شرکت خبر داد و گفت: جهت اجرای اين پروژه  نیاز به انجام 11هزار و 500متر شبكه گاز از نوع پلي اتيلن همچنين اجراي 40 مورد علمك گاز مي باشد،كه اجرای تمام اين مراحل، توسط شرکت «آراد پيشه اراك» انجام خواهد شد.

مديرعامل شركت گاز استان مركزي گفت: هزینه كلي تأمین کالا واجرای گازرسانی به اين روستا بالغ بر چهار ميليارد و 32میلیون ریال برآوردگرديده است كه پس از گازرساني به روستاي سفيد شبان از توابع شهرستان تفرش ،ساکنین 40خانواری اين روستا از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی مدت اجراي اين پروژه را 150 روز تقويمي عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:گازرسانی,روستاها,تفرش,هدهد, | 15:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 
 
آشتيان- نماينده مردم آشتيان، تفرش و فراهان در مجلس شوراي اسلامي گفت: حادثه هفتم تير سال ۱۳۶۰نشانه ترس استكبار جهاني و صهيونيست ها از انقلاب مردم ايران اسلامي بود.
 
 
عباس صلاحي پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با عنايت خداوند و رهبري حضرت امام خميني (ره) انقلاب اسلامي از طوفانهاي سهمگين عبور كرد و جمهوري اسلامي استقرار يافت.
وي حادثه هفتم تير را رسوايي منافقان دانست و ابراز كرد: در اين حادثه كه جمع كثيري از وزرا و نمايندگان مجلس و ۷۲ نفر از سربازان اسلام شهيد شدند، دشمن به زباله‌دان تاريخ پيوست و همه ديدند كه خط امام (ره) و رهبري زنده است و پس از انقلاب اسلامي دشمنان انقلاب رو سياه شدند.
وي اظهار كرد: هم اكنون نيز مانند سال ۱۳۶۰ دشمنان براي حذف اين كشور اسلامي هر كاري را كه در توان داشته باشند، انجام مي‌دهند و با كارشكني هاي متعدد سعي در تضعيف نظام دارند.
نماينده مردم آشتيان، تفرش و فراهان در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: در قاموس آمريكايي ها هركس با منافع آمريكا و رژيم صهيونيستي و زورگويي هاي آنها مخالف باشد، تروريست است و بايد با آن مقابله شود.
وي تصريح كرد: هم اكنون به بركت خون شهدا ايران اسلامي به امن ترين نقطه خاورميانه تبديل شده كه اين موفقيت به لطف جانفشاني هاي شهيد بهشتي هاست.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:صلاحی,مجلس,هفتم تیر,هدهد,تفرش, | 11:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

 


اراک - خبرگزاری مهر: نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور منتخب سفر به استانهای کشور را متفاوت از شیوه ای که دولت کنونی انجام داد، دنبال کند.

عباس صلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر سفرهای استانی را از جمله ویژگی مثبت دولت آقای احمدی نژاد دانست و گفت: حتما رئیس جمهور آینده سفر به استانهای کشور را مد نظر قرار دهند اما نه به شیوه و تعداد و نوع مصوباتی که دولت کنونی انجام داد.

وی اضافه کرد: باید در این سفرها براساس اولویت ها و نیازها و پتانسیل های منطقه و اینکه پروژه  قابلیت اجرا داشته باشد سفرها انجام شود و تنها به کلنگ زنی اکتفا نکنیم.

صلاحی ادامه داد: سفر استانی خوب است اما تصویب 200 یا 300 مصوبه ای که برای آن بودجه نداریم و توجیه اقتصادی هم ندارد به مانند رئیسجمهور کنونی لزومی ندارد.

وی اجرای برنامه های اقتصادی را از اولویت برنامه های دولت یازدهم دانست و گفت: اولین اولویت مسائل اقتصادی مردم است که دولت باید برای برون رفت از مواردی چون کاهش تورم، اشتغال زایی برنامه کاری بدهد.

نماینده مردم در خانه ملت اقتدار سیاسی را از دیگر مطالبات از رئیس جمهور برشمرد و تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب باید با جهان ارتباط دوستانه برقرار کند ضمن اینکه اقتدار سیاسی ما در عرصه بین المللی حفظ شود.

وی ادامه داد: تعامل با داخل کشور یعنی تعامل با بین سه قوا از دیگر خواسته هایی است که امیدواریم ددر سرلوحه کار آقای روحانی قرار گیرد چراکه در دوره آقای احمدی نژاد تعامل بین رئیس قوه مجریه و مقننه بسیار ضعیف بود که تعامل رئیس قوه مقننه به عنوان قانون گذار و دولت به عنوان مجری می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل و فصل کند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس در این تعاملات شفاف سازی را یک اصل اساسی برشمرد و اظهارداشت: امیدواریم رئیس جمهور منتخب به قانون پیابند باشد.

وی مهمترین ضعف دولت نهم و دهم را قانون گریزی و عدم توجه به نظرات تخصصی کارشناسان دانست و گفت: یکی از علتهای شکایت کمیسیون اصل 90 از ایشان عدم توجه به قانون بود.

صلاحی اضافه کرد: واقعا مسئولین باید بدانند تنها با اجرای قانون است که به برنامه ها و اهدافمان نزدیک می شویم.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش از آغاز طرح احداث سوله امدادی جمعیت هلال احمر این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: عملیات احداث سوله امدادی جمعیت هلال احمر تفرش آغاز شد

مجید حسین‌جمال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: عملیات احداث این سوله امدادی با عقد قرارداد به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده و از روز گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این سوله در زمینی به مساحت یک‌هزار و 200 متر مربع و ظرف مدت شش ماه احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش گفت: اعتبار در نظر گرفته برای اجرای این پروژه 350 میلیون تومان است.

حسین‌جمال همچنین از آغاز عملیات دیوارکشی مجتمع آموزشی امدادی این جمعیت خبر داد و اظهار داشت: این پروژه نیز با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون برنامه‌های اوقات فراغت ادامه داد: کلاس‌های آموزشی اوقات فراغت در شاخه‌های آزاد، دانشجویی و دانش‌آموزی در رشته‌های مختلف ورزشی، آموزشی، مذهبی و فرهنگی و هنری آغاز شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش اظهار داشت: با تعامل مناسبی که با آموزش و پرورش صورت گرفته این جمعیت محدودیتی در برگزاری کلاس‌ها نداشته و به اندازه نیاز استقبال جوانان آماده برگزاری کلاس است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

جشن باستاني تيرگان همزمان با اولین روز از فصل تابستان با حضور جمعی از مسولان استان مرکزی و جمع گسترده ای از مردم فراهان در جوار امام زاده احمدبن علی(ع) روستای مشهد ذلف آباد این شهرستان برگزار شد.
نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان در اين آيين در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: در اين جشن باستاني مردم فراهان، روستاها و شهرهاي اطراف آن در جوار امامزاده احمد بن علي (ع) روستاي تاريخي ذلف آباد جمع شده و با اجراي برنامه هاي فرهنگي، هنري و سرگرم كننده از نعمت هاي خداوند در فصل درو گندم و اولين روز تابستان شكرگزاري كردند.
عباس صلاحي ادامه داد: جشن تيرگان به معناي آب پاشان، شكرگزاري برداشت گندم يكي از جشن هاي ملي و داراي وجاهت و هويت اصيل ايراني است.
وي بيان كرد: اين جشن به معناي بزرگداشت و اداي احترام به طبيعت و مردم است و در مناطق مختلف ايران برگزار مي شود.
نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان عنوان كرد: جاذبه اصلي و مهم مراسم اين روز در محوطه بيرون امامزاده است كه مردم شهرهاي ايران مانند همدان، ملاير، ‏قم و تهران توليدات خود شامل سوغات، عطاري و گياهان دارويي، انواع گل و گياه، ابزار كشاورزي و صنايع دستي را به معرض فروش مي‌ گذارند.
وي توضيح داد: جشن تيرگان از زمان‌هاي ايران باستان در روز سيزدهم تير برگزار مي ‌شد، ولي سال‌هاست كه در روستاي ذلف‌ آباد با گذشت زمان‌ هاي طولاني و با تركيبي از آداب و رسوم محلي و مراسم مذهبي مانند تعزيه‌خواني شكل مخصوص به خود گرفته است و همچنان تا به امروز اجرا مي‌ شود.
صلاحي عنوان كرد: تاريخ اين جشن به دليل اينكه روز آغاز فصل تابستان، فصلي پركار براي كشاورزان و بلندترين روز سال است و همچنين شروع برداشت گندم به عنوان مهم‌ ترين محصول كشاورزان اين منطقه مي ‌باشد، به يكم تير تغيير يافته است.
وي اظهار كرد: در اين آيين، برنامه هاي نمادين شكرگزاري برداشت محصول، آواي ضرب زورخانه اي، تواشيح، نمايشگاه صنايع دستي و رسم آب پاشان با محتواي باران خواهي اجرا مي شود.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي در اين آيين گفت: جشن تيرگان به دليل اصالت و غناي فرهنگي آن در سال ۸۹ در فهرست آثار ملي كشور به عنوان يك ميراث معنوي به ثبت رسيد.
مجتبي رضواني ادامه داد: اين جشن با مراسم آييني خاص به عنوان نماد همدلي و تعاون مردم برگزار مي شود و در گذشته كشاورزان و مردم فراهان در كنار آيين هاي پرده خواني و تعزيه، آب پاشي و باران خواهي، وسايل مورد نياز برداشت خود را از بازار روز حاشيه جشن تهيه مي كردند.
وي اضافه كرد: مردم در اين آيين براي خير و بركت محصولات كشاورزي خود دعا مي‌كنند؛ آرزوي بارش باران در سال زراعي پيش‌رو نيز از ديگر بخش‌هاي اين مراسم است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي بيان كرد: جشن تيرگان با توجه به اين كه يكي از آيين هاي فرهنگي كشور است سال آينده به صورت متمركز در كل كشور برگزار مي شود و استان مركزي به عنوان خواستگاه اين آيين برنامه هاي متنوع تري خواهد داشت.
وي گفت: هدف از برگزاري اين مراسم احياي هويت تاريخي، رسوم و ميراث ‌معنوي شهرستان فراهان است.
رضواني خاطر نشان كرد: همچنين حفظ آداب و سنن، فرهنگ، پيشينه و تاريخ گذشته و انتقال درست و اصيل فرهنگ نياكان به نسل هاي آينده از ديگر اهداف برگزاري اين جشن توسط ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان مركزي است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

چشمه آب معدنی گراو در 5 كیلومتری غرب تفرش قرار دارد. آب این چشمه از نوع آب های بی كربناته كلسیك وكلرور سدیك است. از آب این چشمه برای درمان بیماری های مختلف از جمله بیماری دستگاه گوارش ، كاهش قند خون و دفع اسید اوریك استفاده می شود. استحمام در آب این چشمه باعث انبساط عروق می شود و شبیه آب معدنی "روایا" در فرانسه است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:


اراک - خبرگزاری مهر: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش از سمپاشی کلیه شبکه جمع آوری فاضلاب این شهرستان به منظور مبارزه با حشرات موذی خبر داد.

مهندس محمد باقری منفرد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به فصل گرما و ازدیاد حشرات موذی در شبکه جمع آوری فاضلاب و به منظور ارتقاء بهداشت عمومی جامعه ، عملیات سمپاشی کلیه شبکه جمع آوری فاضلاب و منهول های فاضلاب شهر تفرش انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله تمامی شبکه‌های جمع آوری فاضلاب سم پاشی می شود خاطر نشان ساخت: طی پنج روز 83 هزار و 939 متر  شبکه جمع آوری فاضلاب شهر تفرش  سمپاشی شد.

باقری منفرد با تاکید بر اینکه عملیات سم پاشی منهول های فاضلاب گامی در جهت رشد و ارتقا سلامت و بهداشت عمومی جامعه است تصریح کرد: این سمپاشی از طریق یک هزار و 661 فقره منهول فاضلاب با هزینه ای بالغ بر 32 میلیون و 500 هزار ریال انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش اظهار کرد: سم‌پاشی منهول‌های فاضلاب طی دو مرحله در سال و به روش مه‌پاشی گرم صورت می گیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:39 | نویسنده : میثم اله وردی |