پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش در مجلس گفت: تلاش 1+5 ورود به مسائل حاشیه‌ای است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، درخصوص نتایج نشست اخیر ایران و 1+5 با اشاره به اینکه رفتار غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای گواه زیاده‌خواهی آنهاست، گفت: با سفری که خانم اشتون به ایران داشت و مسائلی که پس از آن در خصوص حقوق بشر و موشک‌های بالستیک مطرح شد، انتظار می‌رفت که طرف مذاکره‌کننده چنین رفتار و عملکردی را داشته باشند

وی تصریح کرد: طرف غربی و گروه 1+5 در تلاش هستند که مسائل حاشیه‌ای را وارد مذاکرات کنند و با این حواشی مذاکرات را با چالش مواجه کنند که این نوع اقدام به هیچ عنوان اخلاقی و قابل قبول نیست

صلاحی گفت: خوشبختانه چیزی که از تیم مذاکره‌کننده شاهدیم نشان از آن دارد که به هیچ عنوان اصول خود را زیر پا نخواهند گذاشت و ما با رعایت خطوط قرمز در حرکت هستیم.

وی اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده تاکنون روند درستی را طی کرده است و باید دقت داشته باشد که در مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها باج ندهد تا با چالش جدید مواجه نشود و در راستای خط‌مشی مشخص شده گام بردارد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان عقب‌نشینی ایران در مذاکرات را عامل جلو آمدن غربی‌ها دانست و افزود: باید براساس اصولی که مسئولان و رهبری تعیین کرده‌اند حرکت کنیم و با این رویه قطعاً جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:


به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری مهر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از آغاز اجرای عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز کهلو شهرستان تفرش خبر داد.

ابوالفضل نوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: حجم عملیات پیش بینی شده شامل هزار مترمکعب بندهای خشکه چین است که با اعتبار 600 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آبخیزداری سدهای موجود انجام خواهد شد.

وی افزود: حوزه آبخیز کهلو با سطح 12 هزار و 526 هکتار از زیرحوزه های قره چای( حوزه سد ساوه) در شهرستان تفرش قرار دارد.

نوری اظهار داشت: در این حوزه 5 روستای کهلو بالا و پایین و گوجه گل، جورقین و شولک وجود دارد که در سنوات گذشته پروژ ه های مکانیکی و بیومکانیکی به منظور کاهش عوامل تخریب حوزه (فرسایش، رسوب و سیل ) و بهره برداری از آبهای سطحی و  کاهش اثرات خشکسالی در سطح این حوزه انجام شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد: طرح های آبخیزداری با هدف کنترل فرسایش و رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیل در قالب عملیات خشکه چین اجرا می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مهارت آموزی دانش‌آموزان

 مدیر مرکز فنی و حرفه ای تفرش گفت: تا پایان سال گذشته ۷۶۵ نفر در دوره های مختلف مهارتی این مرکز شرکت کردند که از این تعداد ۵۵۷نفر آقا و ۲۰۸نفر خانم بوده‌اند.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  ، محمدرضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به اینکه مهارت های فنی و حرفه ای مهم ترین زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است اظهار کرد: در راستای ارتقاء سطح آموزش های مهارتی و ترویج فرهنگ کارآفرینی این مرکز با بیش از 22 رشته در حال فعالیت است.

وی افزود: تا پایان سال گذشته 765 نفر در دوره های مختلف مهارتی این مرکز شرکت کردند که از این تعداد 557نفر آقا و 208نفر خانم بوده اند.

مدیرمرکز فنی و حرفه ای تفرش تصریح کرد: در سال 92، دو کارگاه تعمیر پکیج و تعمیر وسایل گازسوز و کارگاه رایانه ویژه برادران و نقشه کشی عمومی ویژه خواهران با اعتباری بالغ بر 300میلیون ریال در این مرکز به بهره برداری رسید.

نوروزی با اشاره به همکاری این مرکز با کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در راستای تفاهم نامه این مرکز و کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف بهره مندی هرچه بیشتر مددجویان از فرصت های آموزشی و افزایش دسترسی به فرصت های شغلی 29هزارو 922نفر ساعت از آموزش های این مرکز در 6ماه پایانی ویژه مددجویان کمیته امداد در سطح روستاها بود.

وی افزود: شناخت بهتر استعدادها و علاقه دانش آموزان و ایجاد زمینه مناسب جهت هدایت آنان به سمت اشتغال مفید و احراز آمادگی نسبی دانش آموزان برای ادامه تحصیل در رشته های علمی-کابردی مهم ترین اهداف سازمان فنی و حرفه ای است.

مدیرمرکز فنی و حرفه ای تفرش تصریح کرد: دوره های آموزش فنی حرفه ای بر اساس سند راهبردی سازمان ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را دنبال می کند. 

نوروزی با اشاره به آموزش های این مرکز گفت:  آموزش های فنی و حرفه ای غیر رسمی با اهدافی چون، ارتقاء سطح آگاهی و مهارت فنی شاغلین روستایی، افزایش تولید و درآمد آنها، ایجاد فرصت شغلی مناسب و کاهش بیکاری در سطح روستاهای کشور، طراحی شده و اجرا می گردد.

وی افزود: تعدادی از مراجعان جهت کسب مهارت و ایجاد شغل،گروهی از دانشجویان به منظور تقویت بار علمی تحصیلی بخش اعظم مراجعان هستند و بخشی از آموزش ها ویژه دانش آموزانی است که جز واحد درسی آنها محسوب می شود.

مدیرمرکز فنی و حرفه ای تفرش تصریح کرد: بیش از 40 درصد افراد به عنوان کارجو مراجعه می کنند و پس از گذراندن دوره موفق به اشتغال در بازار کار می شوند.

نوروزی با اشاره به برگزاری دوره های زعفران کاری،پرورش گل های آپارتمانی و صنایع دستی در راستای تحقق شعار اقتصادی گفت: در حال حاضر 100هنرجو در حال آموزش هستند و آموزش ها را در 2مرکز خواهران و برادران در مرکز فنی و حرفه ای فرا می گیرند.

وی افزود: تعامل بیشتر دستگاه های اجرائی و دانشگاه های شهرستان و آموزش و پرورش می تواند در تکمیل ظرفیت آموزشی مرکز و ایجاد بازار کار برای هنرجویان کمک بسزایی نماید.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,آموزش مهارتی,فنی و حرفه ای تفرش, | 10:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

جلسه مجمع عمومی هیئت مدیره مرکز نگهداری سالمندان بانو نسیبه شهرستان تفرش  با حضور معتمدین محلی، نماینده شهرستان ،مسئولین استانی در فرمانداری تفرش تشکیل شد.


به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ، " زهرا امینی " گفت : این مرکز 16سال است به صورت هیئت امنایی اداره و تاکنون 4دوره هیئت مدیره عوض شده است و توانسته با جذب کمکهای مردمی و خیرین  امورات خود را اداره نمایند
رییس اداره بهزیستی تفرش  با اشاره  به افزایش تعداد مددجویان در سالهای اخیر ،افزود :  با فعالیت خوب هیئت مدیره در سالهای گذشته توانسته  40نفر مددجو  را پذیرش کند

" بهروز اردلان راد " گفت : مرکز نگهداری بانو نسیبه محل تامین آسایش و خدمت به اعضایی از خانواده  ما است که خدمت به این مرکز انعکاس حس مادر دوستی و انسان دوستی مردم نوعدوست تفرش را به نمایش خواهد گذاشت .

وی هزینه نگه داری هر سالمند را بالغ بر 1میلیون تومان دانست و گفت : هزینه های این مرکز افزایش و هر مددجو بالای 1میلیون تومان هزینه نیاز دارد  که باید هیئت مدیره به صورت جدی پای کار بوده و با جذب کمکهای مردمی مشکلات این مددجویان را برطرف کنند .

فرماندار تفرش خطاب به کاندیدای هیئت مدیره گفت : کاندیدها برای کسب رضایت خداو با گذاشتن وقت ، گرفتار نشدن در حاشیه های بی اهمیت ،تقویت رابطه با خیرین ودرجایگاه قانونی خودشان فعالیت کنند .


" عباس صلاحی " گفت : سازمان بهزیستی از نهادهای حمایتی دولتی است که از بودجه عمومی و کمکهای مردمی برای برطرف کردن نیازهای مددجویانش استفاده می کند .


وی  ادامه داد :کمکهای مجلس به سازمان بهزیستی در سال 93افزایش یافته است و لوایح تکمیلی در حمایت از حقوق معلولین در حال بررسی است.


نماینده مردم تفرش ، فراهان ، آشتیان خطاب به کاندیدا اظهار داشت : افراد پس از انتخاب  ، یک هیئت امنا قوی را تشکیل داده و در جذب حمایتهای مردمی فعال باشند .
تا بتوانند مشکلات این مددجویان را برطرف کنند .

در این جلسه  پس از رای گیری ، دکتر صلاحی ،مصطفی ایلخانی ،مجتبی معصومی ،بتول رجبی ، دکتر کلایی به عنوان اعضای هیئت مدیره جدید معرفی شدند .  

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه شهرستان تفرش گفت: از مسئولان شهرستان درخواست داریم تا با ایجاد شغل و برنامه ریزی های اساسی از مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ جلوگیری کنند.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 اظهار کرد: گفتار اعضای 1+5 نشان دهنده عدم همکاری آنان است و این نشان دهنده عدم توافق نهایی در مذاکرات  است.

وی باتاکید بر اهمیت مذاکرات هسته ای و حفظ حقوق هسته ای ایران افزود: انرژی هسته ای بعنوان حق هسته ای و سرمایه مردم ایران در جلوگیری از قدرت های بزرگ و ظالم است.

حجت الاسلام مومنی به حمایت مقام معظم رهبری و مردم از اصل مذاکره اشاره کرد و گفت: اکنون مذاکرات به شرایط حساسی نزدیک شده است و مسئله هسته ای برای تمامی ملت ایران مورد اهمیت است و حق مسلم ایرانیان محسوب می شود.

امام جمعه تفرش پیشرفت هسته ای ایران را مرهون خون شهدا دانست و افزود: رسیدن به انرژی هسته ای بعنوان حق مسلم افرادی همچون شهید احمدی روشن،شهریاری که دارای تخصص هسته ای هستند قربانی کرده و بر این اساس باید خطوط قرمز در این جهت حفظ شود.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه، گفت: مقام معظم رهبری این بازدید را شیرین و فراموش نشدنی توصیف کردند.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد:در این نمایشگاه پهپادهای طراحی شده، ساماندهی موشک‌های ضد ناو و بالستیک و ضد سپر موشکی، سامانه‌های پدافندی و انواع رادارها و مراکز کنترل فرماندهی به عنوان ابزار دفاعی سپاه پاسداران به نمایش گذاشته شد که سپاه با اتکا به نیروی داخلی توانسته در سطح قابل عرضه‌ای در جهان کار را به پیش ببرد.

امام جمعه تفرش با تقدیر از شرکت کنندگان در اعتکاف گفت: این آئین عبادی  نقطه اتصال بنده و معبود بوده و انجام برنامه های متنوع قرآنی و حضور بیشتر جوانان در اعتکاف نشان دهنده پایبندی مردم ایران به دین اسلام و اعتقادات است.

حجت الاسلام مومنی افزود: از مسئولان شهرستان درخواست داریم تا با ایجاد شغل و برنامه ریزی های اساسی از مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ جلوگیری کنند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,امام جمعه تفرش,ایجاد اشتغال, | 16:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه مراکز نیکوکاری موجب کاهش فقر و محرومیت و فرهنگسازی انفاق در جامعه می شود.

 

ˈعباس صلاحیˈ عصر پنج شنبه در آئین افتتاح مرکز نیکوکاری امام حسین(ع) شهرستان تفرش افزود: با تشکیل مراکز نیکوکاری و واگذاری بخشی از فعالیت های کمیته امداد به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی راحت تر و سریع تر صورت گرفته و بخش زیادی از مشکلات مردم در این قالب رفع می شود.

وی با بیان اینکه نیت تشکیل مراکز نیکوکاری مبارک و ناشی از تفکری مقدس است، اضافه کرد: امتیاز ایجاد چنین مراکزی نسبت به سایر مراکز مشابه، مسجدمحور بودن آنهاست و مهم ترین فعالیت این مراکز، شناسایی همزمان محرومین و افراد متمکن و ایجاد ارتباط دوسویه بین آنان است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در این مراسم اظهار کرد: مراکز نیکوکاری به عنوان شبکه اتصال خیران و محرومان در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

ˈمحمد مهدی ناصریˈ افزود: تاکنون 69 مرکز نیکوکاری در استان مرکزی دایر شده و تا پایان سال 93 سه مرکز دیگر در شهرستان تفرش دایر و تعداد مراکز این شهرستان به پنج مرکز می رسد.

وی اظهار کرد: ساماندهی و جلب مشارکت مردمی، شناسایی معتمدان محله ها، اجرای طرح های مشارکتی، ایجاد فضای همدلی، ترویج انفاق و اکرام ایتام از مهمترین وظایف مراکز نیکوکاری است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش نیز گفت: مرکز نیکوکاری امام حسین(ع) ظرفیت حمایت از سه هزار محروم را دارد

ˈقاسم مقدمˈ افزود: اولین مرکز نیکوکاری شهرستان تفرش با اعتبار اولیه 16 میلیون ریال و به همت خیرین و هیئت عامل خیرین دایرشده است.

وی اضافه کرد:شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار از جمله خیرین به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومین، طراحی و استقرار مدیریت شبکه های نیکوکاری با تمرکز بر محله و منطقه، توسعه خدمت رسانی به محرومین، ایجاد همبستگی و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری از جمله اهداف این مرکز است.

سه هزار و 400 نفر در قالب یک هزار و 620 خانوار به طور دائم و 400 خانوار به طور موقت از خدمات حمایتی و خدماتی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش بهره مند هستند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: 600 نفر از شهروندان این شهرستان درسالگرد ارتحال امام راحل به مرقد مطهر آن حضرت اعزام می شوند.

 

ˈبهروز اردلان رادˈ روز پنج شنبه در نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم و برنامه های سالگرد ارتحال امام راحل در تفرش افزود: مراسم ارتحال امام ( ره ) فرصتی مناسب برای شناخت بیشتر و بهتر آن حضرت و معرفی راه ایشان به نسل جوان کشور و مردم دنیا است.

وی اضافه کرد: مردم ایران هر ساله در سالگر ارتحال امام راحل یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب را گرامی داشته و با آرمانهای آن حضرت و مقام معظم رهبری تجدید میثاق می کنند و همبستگی و اتحاد خود را به نمایش می گذارند.

فرماندار تفرش با یادآوری نامگذاری سال 93 به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) یک کار فرهنگی است که نیازمند مدیریت جهادی است و باید با شکوه تر و بهتر از سالهای گذشته برگزار شود.

شهرستان تفرش از توابع استان مرکزی بیش از 26 هزار نفر جمعیت دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,فرماندار تفرش,سالگرد امام خمینی, | 19:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دکتر حسن صابری ، رییس دانشگاه آزاد تفرش برکنار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ،این تصمیم طی جلسه دیروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در تهران گرفته شده  و در این جلسه دکتر حسن صابری برکنار و دکتر شفیعی نژاد که یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاهی در ساوه  و دارای عدم سابقه کارهای اجرایی است به این مقام منتصب می شود.

دکتر حسن صابری یکی از رئوسای بومی شهر تفرش است که در تیرماه سال گذشته رسماَ در مقام سرپرستی دانشگاه آزاد قرار گرفته است و علی رغم مشکلات موجود و بحرانهای مالی این دانشگاه ،توانسته اقدامات موفقی را از خودارائه دهد .

برخی از شنیده ها حاکی از آن است که برخی از تفرشی ها به حمایت از این مدیر بومی با نصب پلاکارد دست به دامان مسئولین شده اند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، " عباس صلاحی" به خبرنگار اجتماعی  ندای تفرش گفت : مدیریت دکتر حسن صابری مود تایید ما است و از این برکناری ها مطلع نبودم ولی با انجام بررسی های لازم از ایشان حمایت می کنیم و در برابر برکناری اش مقاومت می کنیم  .


وی ادامه داد : دکتر صابری در پروسه ی کاری و مدیریتی اش  در مدت زمان کوتاه تصدی مسئولیتش علی رغم کمی بودجه در عملکردش کاملاً موفق بوده است و باید حمایت شوند .


نماینده مردم تفرش ، فراهان ، آشتیان تصریح کرد : این برکناری ها بازی سیاسی است و صرفاً به خاطر عملکرد نا مطلوب نیست .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر عباس صلاحی,ندای تفرش, | 12:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ،  " اردلان زیلابی " به خبرنگار اجتماعی ندای تفرش گفت : با همت دولت ،  تحول عظیمی در نظام سلامت و اهتمام جدی بر بحث سلامت مردم ایجاد شده است که همیشه با این معظل روبرو بوده ایم والحمدا... گامی برداشته شده تا این مشکلات را  اصلاح کنیم .آنچه که در این نظامت تحقق  خواهد یافت آن است که آن پولی که از جیب بیماران در بیمارستان استفاده می شود به حداقل ممکن خواهد رسیدو طبق دستورات90درصد هزینه ها را خود سیستم  تقبل کرده و 10درصد  بقیه را بیمار می پردازد.

وی جراحی های زیبایی و آرایشی را از موارد استثا این نظام عنوان کرد و افزود :  جراحی های زیبایی و آرایشی از تعرفه های ما جدا هستندو تعریف خاص خود را دارند و در برنامه دیگر گنجانده می شوند .ولی کسی که وارد بیمارستان می شوداگر دفترچه های  تامین اجتماعی  ، نیروهای مسلح ، کارکنان دولت  داشته باشدبا 10درصد هزینه از بیمارستان ترخیص شده و اگر بیمه روستایی داشته باشد در شهرهایی مانند تفرش که زیر 20هزار نفر جمعیت دارد5درصد هزینه را بیمار پرداخت می کند .

مدیریت شبکه بهداشت تفرش ادامه داد : این هزینه شامل هزینه تخت ، ویزیت پزشک، داروها ، خدمات فیزیوتراپی  و جراحی و  همه موارد  است که هم سبب رضایتمندی مردم  و هم سبب ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خواهد شد.

" زیلابی " از افزایش دریافتی پزشکان و پرسنل خبر داد و اذعان داشت : در این طرح دریافتی پزشکان  و پرسنل درمانی خیلی بیشتر از الان خواهد شد که سبب ماندگاری بیشتر و  رضایمتندی هم در قشر زحمت کش خدمات ده درمانی و هم در عموم مردم خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای این طرح در تفرش گفت : از 15اردیبهشت ماه در تفرش به صورت رسمی آغاز شده  البته چون در آغاز طرح است ابهاماتی و مشکلاتی در شیوه اجرایی آن داشته ایم ولی با اجرای جلسات متعدد  و به تدریج  حل خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,شبکه بهداشت تفرش,دکتر زیلابی, | 13:11 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، " رضا میرزایی " به خبرنگار اجتماعی ندای تفرش گفت : 

شهرستان تفرش در مسیرهای پروازی پرندگان مهاجر قرار گرفته است و پرندگانی که هر ساله شاهد آن هستیم که

از مناطق شمالی ایران می آیند و پس از استراحت کوتاهی در بندهای خاکی و سد الغدیر ساوه که قسمتی از آن در شهرستان تفرش است به سمت تالاب میقان اراک پرواز می کنند .

رییس اداره محیط زیست تفرش ، انواع مرغابی ها ، لک لک ، درنای معمولی را از  مهمترین  نوع پرندگان مهاجر رویت شده در تفرش عنوان کرد.

 

گفتنی است روز 20و 21 اردیبهشت ماه هرسال  به عنوان روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده است .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش, اداره محیط زیست تفرش,پرندگان مهاجر تفرش, | 13:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف بند دوم طرح بیمه بیکاری که از موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان بود این طرح به این شورا ارسال شد.

بند اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان در خصوص بیمه بیکاری حذف شد

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، عباس صلاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،در تشریح جلسه امروز عصر کمیسیون اجتماعی گفت:طرحی درباره قانون بیکاری و افرادی که قرار است حقوق بیکاری دریافت کنند مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل مغایرت با اصل 75 قانون اساسی به مجلس بازگشت.

نماینده مردم آشتیان،تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح بیمه بیکاری اعاده شده از سوی مجمع تشخصی مصلحت نظام در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت که فصل دوم این طرح که مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان بود در جلسه امروز کمیسیون حذف شد تا طرح برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس فرستاده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:قانون بیکاری مورد بررسی قرار گرفت بر اساس بررسی های صورت گرفته 2 تا سه میلیون نفر بیکار هستند و شرایط دریافت بیمه و حقوق بیکاری دارند این در حالی است که در لایحه  بودجه سال 1393 مبلغ 20 هزار میلیارد تومان در این رابطه تصویب شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز طرح استفساریه در مورد عیدی کارگران شاغل در ادارات دولتی در کمیسیون مطرح شد که پس از بحث‌های فراوان و صحبت‌های موافقان و  مخالفان طرح مذکور برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر به کارگروه ویژه فرستاده شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر صلاحی,نماینده مردم تفرش, | 19:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

اوقات فراغت

 مدیر ورزش و جوانان تفرش گفت: با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات و نیاز جوانان به پرکردن اوقات فراغت در این راستا ساماندهی و برنامه ریزی مدونی انجام شود چراکه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مهمترین رسالت متولیان فرهنگی تفرش است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، نایبعلی اکبری در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تفرش با حضور جمعی از  رئوسا و نمایندگانی از ادارات تفرش در فرمانداری تشکیل شد تصریح کرد: اوقات فراغت جوانان و نحوه گذراندن آن در هر جامعه‏ ای می تواند معرف تحولات اجتماعی و فرهنگی بوده و دریچه ای برای ورود نوآوری های فرهنگی به جامعه باشد.

وی افزود: هدف از فعالیت و پرکردن اوقات فراغت جوانان کسب آرامش و لذت همراه با تدبیر و آموزش است.

مدیر ورزش و جوانان تفرش تصریح کرد: در همین راستا باید تشویق جوانان به پر کردن اوقات فراغت با برنامه های هنری، فرهنگی، ورزشی، آموزشی در این ستاد مورد توجه جدی قرار گیرد.

 اکبری با اشاره به شروع تعطیلات دانش آموزان گفت : با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی و تعطلیلی زود هنگام مدارس و دانشگاه ها باید برنامه ریزی مناسبی جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

وی افزود : این ستاد بخش ساماندهی برنامه های اوقات فراغت را داشته و دستگاه های اجرائی که برنامه اوقات فراغت دارند در این ستاد سازماندهی شده تا از موازی کاری و هزینه های دیگر جلوگیری شود .

مدیر ورزش و جوانان تفرش تصریح کرد: اجرای کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آموزش زبان انگلیسی، کامپیوتر، کلاس های ورزشی، اردوهای تفریحی، آموزش های فنی و حرفه ای، کلاس های آموزشی و قرآنی، کلاس های امدادی، اردوهای جهادی،کلاس های هنری، آموزش مشاغل خانگی از مهم ترین برنامه های اعضا است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش , مدیر ورزش و جوانان تفرش, | 11:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عملیات تمرینی درمان اضطراری چهار استان کشور روز یکشنبه به مناسبت هفته هلال احمر در شهرستان تفرش آغاز شد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش در حاشیه مراسم آغاز این عملیات به خبرنگار ایرنا گفت: این عملیات با حضور بیش از 65 پزشک و پیراپزشک از استان های مرکزی، قم، اصفهان و چهار محال و بختیاری برگزار شده است.

مجید حسین جمالˈ افزود: آمادگی امدادگران و پزشکان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی و امداد رسانی مطلوب به مصدومان از مهمترین اهداف برگزاری این عملیات منطقه ای است.

وی گفت: شرکت کنندگان در این عملیات، آموخته های خود در خصوص درمان اضطراری به شیوه عملی تمرین می کنند.

وی اضافه کرد: تقویت آمادگی نیروهای هلال احمر و تمرین ورود سریع نیروها در بحران های احتمالی برای کمک به درمان مصدومان از اهداف این عملیات است.

هفته هلال احمر از 18 اردیبهشت همزمان با روز جهانی صلیب سرخ آغاز می شود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیرانتفاعی است که در داخل و خارج از کشور به فعالیت های امدادی و بشردوستانه می پردازد.

این جمعیت در سال ۱۳۰۱ خورشیدی بنیان گذاشته شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، تغییرات زیادی در ماهیت و وظایف آن وجود آمد و نخستین اساسنامه آن در سال ۱۳۵۹ به تصویب رسید و در سال ۱۳۶۲ با مصوبه مجلس شورای اسلامی نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای آن تعیین شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه مردمی تفرش,هلال احمر تفرش,مانور تفرش, | 9:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

شهردار تفرش از افتتاح و بهره‌برداری از دو طرح عمرانی هم‌زمان با سوم خرداد ماه در پارک حکیم نظامی این شهرستان خبر داد.

 خبرگزاری فارس: 2 طرح عمرانی در تفرش به بهره‌برداری می‌رسد

میثم صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: پارک حکیم نظامی تفرش یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی شهرستان تفرش است.

وی با بیان اینکه زیباسازی و تامین نیازهای تفریحی مردم تفرش از مهم‌ترین اقداماتی است که شهرداری در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: جمع‌آوری وسایل بازی غیر استاندارد در پارک حکیم نظامی از اقدامات اولیه در سال جاری بود که با انجام این مهم امکانات تفریحی مناسب جایگزین خواهد شد.

صابری در ادامه افزود: ایجاد برکه مصنوعی که نمادی از پارک سکوت با استفاده از صدای آب است با مساحت 800 متر مربع از زیباترین جلوه‌های بصری در این پارک است که در سال جاری عملیات راه‌اندازی آن آغاز شده است.

شهردار تفرش بیان کرد: آمفی‌تئاتر روباز از دیگر طرح‌های عمرانی در پارک حکیم نظامی است که اقدامات اجرایی آن از دو هفته گذشته آغاز شده است.

وی مهم‌ترین هدف اجرای این دو طرح در پارک حکیم نظامی را حمایت از جوانان دانست و بیان داشت: مبارزه با معضلات اجتماعی و ایجاد روحیه نشاط و ایجاد فضای تفریحی فرهنگی متناسب با شخصیت فرهنگی مردم تفرش از وظایف شهرداری است.

این مقام مسئول درباره جزئیات طرح آمفی‌تئاتر پارک حکیم نظامی گفت: این آمفی‌تئاتر با ظرفیت 640 نفر به منظور اجرای مراسم‌های فرهنگی، هنری و نمایش‌های گروه‌های تئاتر شهرستان و دیگر نهادها بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای انجام می‌شود.

شهردار تفرش خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 340 میلیون تومان ساخته و با تلاش و همت شبانه‌روزی تیم اجرایی این دو پروژه 19خرداد ماه هم‌زمان با روز جوان افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از ایجاد فضای ورزشی در پارک اشاره کرد و افزود: در انتهای پارک و به منظور جایگزینی وسایل ورزشی غیر استاندارد زمین اسکیت به منظور تفریح جوانان و سایر همشهریان احداث خواهد شد. 

میثم صابری گفت: پارک حکیم نظامی به دلیل آب و هوای مطلوب و همجواری در کنار رودخانه با فضایی سبز و بی نظیر بهترین مکان تفریحی خانواده‌های تفرشی و مسافرین است و با بهره‌برداری از طرح آمفی‌تئاتر بازی‌های جام جهانی فوتبال و سریال‌های مورد علاقه مردم از شبکه‌های سیما در این سالن به نمایش گذاشته می‌شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,میثم صابری,شهردار تفرش, | 12:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سعید مویدی " با اشاره به نامگذاری روز 20اردیبهشت با نام " روز تفرش " گفت : این روز فرصت مناسبی برای معرفی قابلیتها و پتانسیلهای این شهر فرهنگی می باشد و باید با برنامه ریزی مناسب این هدف محقق گردد.

معاون فرماندار تفرش ادامه داد : به دلیل برگزاری جشنی در روز 20در منزل پروفسور حسابی در تهران ، مراسم روزتفرش در 19 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد .
وی خاطر نشان کرد : با هماهنگی با هیئت ورزشهای همگانی تفرش ، گروههایی از دو منطقه شهر به سمت پارک حکیم نظامی پیاده روی کرده و با اجرای مراسمهایی این روز را گرامی میدارند .
 
 

" علی حیدری " ساعت شروع مراسم را 8/5 صبح و در ضلع جنوبی پارک حکیم نظامی اعلام و اجرای موسیقی محلی و پاپ ،سخنرانی یکی از اساتید ادبی ،اجرای ورزشهای باستانی را از برنامه های این مراسم عنوان کرد .
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی ، گردشگری تفرش غرفه معرفی صنایع دستی تفرش ،غرفه امدادی و پزشکی ، غرفه فروش محصولات فرهنگی ،غرفه خطاطی را از اقدامات جانبی این مراسم بیان کرد.
گفتنی است پیاده روی ساعت 7/5 صبح روز جمعه از دومسیر چهار راه مدرس به طرف پارک حکیم نظامی وشهرک امام خمینی (ره ) ، خیابان شهید صدوقی به طرف پارک حکیم نظامی خواهد بود.
   
 
 
 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

خسارت به باغ تویسرکان

 مدیر جهاد کشاورزی تفرش گفت: در سال زراعی امسال با توجه به وقوع سرما زدگی و نوسانات دمایی در طول زمستان و اوایل بهار قریب به ۲۵۰ هکتار از مجموع ۱۸۰۰ هکتار باغات میوه شهرستان از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شده اند.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، علی محبعلی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به برآورد خسارت ناشی از سرما به باغات تفرش اظهار کرد: خسارت وارد شده از نظر ارزشی به میزان 29 میلیارد ریال است.

وی افزود: سطوح محصول جو شهرستان نیز از خسارت آسیب دیده اند و درصد خسارت سرمازدگی بین 15 تا 20 درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی تفرش تصریح کرد: در سال زراعی 93 – 92 ، حدود 400 هکتار محصولات زراعی و 142 هکتار باغات شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند ، و رویکرد جهاد کشاورزی همواره توسعه بیمه در تمام سطوح محصولات بوده و به همه بهره برداران توصیه شده که محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز خسارت ، مورد حمایت صندوق بیمه قرار گیرند.

وی با اشاره به پرداخت خسارت به باغداران و کشاورزان گفت: پرداخت غرامت به خسارت دیدگان در فرایند بازدیدهای مشترک کارشناسان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و صندوق بیمه، تنظیم صورت جلسه و پس از ارزیابی های تکمیل و تایید صندوق بیمه محصولات کشاورزی در ماه های آینده انجام می شود.

محبعلی افزود: میزان تولید محصولات زراعی شهرستان تفرش درسال 92 با 5000 تن کاهش نسبت به سال 91 به 16 هزار تن رسید، هم‌چنین تولید محصولات باغی نیز با 2100 تن کاهش نسبت به سال 91 به 5000 تن رسید.

وی بر لزوم برنامه ریزی و اقدامات موثر عملی به منظور کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در این شهرستان تاکید و تصریح کرد: همه مسئولان شهرستان باید در مبارزه با خشکسالی و سرمازدگی همکاری و همدلی داشته باشند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:\hd'hi ofvd jtva,باغات تفرش,جهاد کشاورزی تفرش, | 1:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: کتاب «استاد عشق» با نویسندگی «ایرج حسابی» برگرفته از خاطرات و زندگی‌نامه پروفسور حسابی و با حضور نویسنده، روز یکشنبه نقد می‌شود.

  
خبرگزاری فارس: نقد کتاب «استاد عشق» با حضور «ایرج حسابی»

ارشاد استعدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از همدان از نقد کتاب «استاد عشق» برگرفته از خاطرات و زند‌گی‌نامه پروفسور حسابی در روز یکشنبه 21 اردیبهشت در همدان خبر داد.

وی گفت: کتاب «استاد عشق» با نویسندگی «ایرج حسابی» برگرفته از خاطرات و زندگی‌نامه پروفسور حسابی و با حضور نویسنده، یکشنبه نقد می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه منتقد کتاب «استاد عشق» معاون فرهنگی حوزه هنری همدان است، افزود: این کتاب در کتابخانه اعتمادیه از ساعت 17 تا 20 با حضور دوستداران کتاب به نقد و بررسی گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: محمود حسابی در سال 1281 در تفرش زاده شد و از دوران کودکی تعلیمات مذهبی و ادبیات فارسی را نزد مادرش فراگرفت.

استعدادی اظهار داشت: آثار به جای مانده از محمود حسابی شامل 21 کتاب و مقاله‌ در زمینه‌های فیزیک، زبان فارسی و پژوهش‌های فرهنگی است.

به گفته وی، کتاب‌های که به نقد گذاشته می‌شود عموماً در بین مردم توزیع شده است

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,\hd'hi ofvd jtva, | 20:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

استادان دانشگاه تفرش روز سه شنبه همزمان با فرارسیدن هفته گرامیداشت معلم و نکوداشت مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری تجلیل شدند

 

سرپرست دانشگاه تفرش در این مراسم گفت: اهتمام در فراهم کردن امکانات و زیرساخت های مورد نیاز استادان در امر آموزش، پژوهش و رفاه بهترین اقدام برای تجلیل از مقام علمی استادان است.

دکتر ˈمحمد قاسم سحابˈ یکی از رویکردهای مدیریت جدید این دانشگاه را تکریم اساتید دانست و افزود: تا هنگامی که اساتید و معلمان در هر مجموعه ای به خصوص در دانشگاه مورد تکریم واقع نشوند و حرمت آن ها حفظ نشود نباید امیدی به توفیق در کار داشت.

وی اهتمام به راه اندازی ستاد امور رفاهی اساتید و مجهز کردن کلاس های آموزشی به امکانات مورد نیاز اساتید را اولویت های مدیریت دانشگاه در جهت تکریم و حفظ جایگاه استادان در دانشگاه تفرش عنوان کرد.

کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: در آموزه های دین مبین اسلام تاکید فراوان بر علم اندوزی و دانش شده و علم مقدمه ای برای تزکیه و تهذیب نفس است.

حجت الاسلام ˈرسول ظرافتˈ افزود: یکی از وظایف و حقوقی که شاگردان بر معلم دارند این است که باید معلمان قدرت تعقل، تفکر و تجزیه و تحلیل را به دانشجویان خود آموزش دهند.

دکتر دوستعلی مژده استاد تمام دانشگاه تفرش نیز در این مراسم ضمن تشکر از مدیریت جدید دانشگاه به منظور تشکیل شورای مشورتی خواستار ارتقاء جایگاه اساتید در خور شأن آنان و همکاری اساتید در امر توسعه دانشگاه شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

تصادف اتوبوس

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تفرش گفت: نقص فنی و سرعت زیاد یک دستگاه اتوبوس مسافربری در جاده تفرش_قم ۱۶ مجروح بر جا گذاشت.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  ناصر میرزاخانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به جزئیات حادثه اظهار کرد: این اتوبوس مسافربری از شهرستان تفرش به سمت قم در حرکت بوده و قبل از روستای فوجرد در پیچ خطرناک معروف به پیچ قاسم آباد دچار سانحه گردیده است.

ناصر میرزاخانی افزود:اتوبوس پس از برخورد با گاردریل از جاده اصلی خارج و در مسیر رودخانه فصلی قاسم آباد دچار سانحه شد.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی سانحه نقص فنی وسیله نقلیه و سرعت بالای ماشین در پیچ خطرناک قاسم آباد و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تفرش افزود: اتوبوس پس از سقوط در رودخانه روی لاستیک های خود در رودخانه فصلی متوقف و دچار واژگونی نگردیده است.

وی با اشاره به خطرناک بودن این جاده و بیان هشدار های متعدد به رانندگان وسایل نقلیه افزود: رعایت سرعت مطمئنه در جاده های خطرناک و کوهستانی همانند شهرستان تفرش از مهمترین نکاتی است که باید رانندگان به آن توجه نمایند.

میرزاخانی در پایان افزود:این اتوبوس با 18 مسافر از تفرش به سمت قم در حال حرکت بوده است که 14 سرنشین این اتوبوس دچار مصدومیت شدند که حال دو تن از مصدومان وخیم است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,سانحه در جاده تفرش,پیچ قاسم آباد,تهران قم,تفرش, | 14:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش " عباس صلاحی "در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش گفت : 

گردنه نقره کمر از اول که کلنگ آن را زده اند هیچ ردیف اعتباری خاصی نداشته واز  طرح استانی بوده است و از طریق ردیفهای مختلف بودجه ای دیگر ، اعتباری به آن اختصاص داده اند. این پروژه چون  به پیمانکار و مردم  بدهکار بوده  منجر به شکست شده است.


نماینده مردم تفرش، فراهان ، آشتیان  اضافه کرد : با وزیر  صحبت کردیم تا در کمیسیون ماده 215 مطرح شود .این کمیسیون به این صورت است که از طرح دیدار و اگر توجیه داشته باشد، ردیف اعتباری به آن اختصاص می دهندو مصوب شده و در ردیف اعتباری کشوری  قرار می گیرد ، مانند آب هفتیان وقتی اینگونه شود سالیانه از طرف دولت به آن اعتبار اختصاص می دهند و طرح دوباره شروع می شود.

وی تصریح کرد : باید به شرایط آن زمان و هدف آن زمان در رابطه با این طرح بررسی شود تا نظر قطعی درباره این طرح شود . باتوجه به اعتبار و کمکی که  به حل مشکلات مردم می کند  طرح قابل قبول و از نظر اقتصادی پروژه خوبی نبوده است ولی چون شروع شده و مقداری از آن کار انجام شده ، توقف آن به صلاح نیست و بایداصلاح شود.

 

گفتنی است گردنه نقره کمر یکی از ورودی های اصلی شهر تفرش است که یکی از پر پیچ ترین جاده های استانی محسوب می شود .در سالهای اخیر طرح احداث تونل نقره کمر با هدف کم کردن تعداد پیچ ها آغاز شد و به دلایلی با شکست مواجه شده و هم اکنون نیز تعطیل شده است .شنیده ها حاکی از آن است که حدود 40درصد این پروژه انجام شده است .

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش" علی لطفی "در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش گفت :
پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مباحث فرهنگی و رشد و توسعه ی حوزه ی فرهنگ به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین بوری امام جماعت این مسجد متنی خطاب به رهبر فرزانه انقلاب تنظیم و به امضا نمازگزاران مسجد رسیده است.

رییس هیئت امنا مسجد جامع ششناو درباره مضمون این طومار گفت : « رهبر عزیز ما پیرو فرمایشات حضرتعالی پیرامون مباحث فرهنگی و به عنوان سرباز شما در هر نقطه از کشور ایران که باشیم اطاعت امرتان را مبنی بر توسعه حوزه فرهنگ در جامعه خواهیم داشت و از مسئولین محترم نیز خواهان پیگیری جدی در این عرصه می باشیم .امید است مسئولین عزیز جهت رسیدن به این آرمان بلند و بهبود وضعیت فرهنگ در جامعه اسلامی خصوصاًرونق گرفتن مجالس مذهبی و نمازهای جماعت وجمعه گام بردارند و موجبات خوشحالی امام عصر و نائب برحقش امام خامنه ای را بردارند.»


گفتنی است متن فوق در پارچه ای تنظیم و پس از تکمیل و اقدامات مربوطه در اسرع وقت به دفتر حضرت آیت ا... خامنه ای ارسال خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,طومار نمازگزاران تفرشی,تفرش, | 13:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار اجتماعی ندای تفرش :

همزمان با هفته معلم مسئولین تفرشی در مدارس این شهرستان حضور یافته و روز معلم را گرامی داشتند .



فرماندار تفرش در دیدار خود از مدارس شهرستان گفت : نقش اساسی و تاثیر گذار معلمان در دانش آموزان غیر قابل انکار بوده و تصاویری که معلم در ذهن دانش آموزان به تصویر می کشد پاک شدنی نیست .


"بهروز اردلان " سازندگی افراد را نقش اصلی معلمان دانست و اظهار داشت : نقش اصلی معلمان سازندگی افراد و جامعه است. به خصوص معلمان خانم که نقش بیشتری را دارند زیرا هسته اصلی خانواده ها را بانوان تشکیل می دهند وباید در عرصه آموزش اهمیت فوق العاده ای قائل بود .

 

 


وی در بخش دیگری از سخنانش تلاش و برنامه ریزی را ازعوامل توفیقات فرد و جامعه دانست و گفت : مربیان و معلمان در کنار آموزش دانش آموزان باید برای توفیق در همه عرصه ها ، برنامه ریزی و پشتکار و صبر و شکیبایی را به دانش آموزان  آموزش دهند .

 


" اردلان " رفتار نیک معلمان را در تربیت دانش آموزان مهم دانست و تاکید کرد : اخلاق نیکو ، لبخند ، محبت در آموزش دانش آموزان تاثیر مهم دارد و باید مد نظر معلمان باشد.

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,روز معلم,تفرش, | 11:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تحقق اقتصاد مقاومتی را منوط به عزم ملی دانست.

 به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار داشت: کارگروه های تشکیل شده در زمینه بهزیستی، کمیته‌امداد، هلال‌احمر، تربیت‌بدنی، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، قاچاق، کار، رفاه و تأمین اجتماعی و ... براساس شرح وظایف طرح‌هایی را ارائه می‌دهند.

وی افزود: در زمینه اشتغال، کارگران و تعاونی‌ها، کمیته‌های اشتغال با حضور افراد صاحب نظر تشکیل می‌شود تا با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغ شده در خصوص اقتصاد مقاومتی ایده‌ها و طرح‌های پخته‌ای متناسب با شرایط کشور ارائه شود.

صلاحی لازمه اجرای این طرح را فراهم ساختن زیرساخت‌ها دانست و گفت: کشور باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی آماده شود و این امر منوط به ارائه ایده‌های بررسی شده است که به واسطه مدیریت جهادی باید به انجام برسد.

وی تصریح کرد: مدیریت در این حوزه باید به دست افرادی توانمند و فاقد گرایش‌های سیاسی باشد. برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید افرادی انتخاب شوند که به دور از رانت، فساد و منافع شخصی عمل کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان با بیان اینکه اجرای این طرح در کشور زمانبر است، اضافه کرد: بخشی از سیاست‌های این طرح زودبازده هستند و بخشی از آن در زمان طولانی‌تری محقق می‌شود اما امید است که به واسطه تلاش مسئولان و مردم این طرح اجرایی شود.

صلاحی عنوان کرد: این طرح عزم ملی را می‌طلبد و لازم است که در کنار مدیران و مسئولان که از طریق ایده‌پردازی و کسب اعتبار برای تحقق و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش می‌کنند مردم نیز وارد عمل شوند و با تغییر الگوی مصرف خود در این مسیر گام بردارند. قطعاً رسیدن به اقتصاد مقاومتی در کشور منوط به مدیریت جهادی از سوی مردم و مسئولان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر صلاحی,نماینده تفرش,تفرش, | 16:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

خلیج فارس همیشه فارس بوده و خواهد ماند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 1:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اشاعه روحیه پرسشگری و تقویت نشاط اجتماعی، مهمترین رسالت امروز دانشگاهها در کنار تولید علم است.

 

 به گزارش  پایگاه خبری تفرش  دکتر ˈعباس صلاحیˈ روز چهارشنبه درنشست هیات رئیسه دانشگاه تفرش افزود: دانشگاهها مراکز مولد فکر و ایده در جامعه هستند و دانشجویان خلاق و خوشفکر باید در این عرصه پیستازی کنند.

وی اظهار کرد: تحول آفرینی در ساختارهای نادرست فرهنگی و اجتماعی و جراحی اقتصاد بیمار کشور نیازمند خوراک فکری و برنامه ای از سوی گروه های مرجع جامعه است که دانشگاهها یکی از حلقه های اصلی آن هستند.

صلاحی گفت: افزایش کیفیت تحصیلات تکمیلی، حفظ و تقویت اعضای هیات علمی و توسعه رشته های دانشگاهی متناسب با نیازهای منطقه باید محوریت استراتژی دانشگاه تفرش در اقدامات توسعه ای باشد.

وی عنوان کرد: رساندن دانشگاه به کیفیت مطلوب، اتمام پروژه های نیمه تمام، پرداخت مطالبات معوقه اساتید، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، توسعه و ارتقای رشته های دانشگاهی با توجه به پتانسیل منطقه از موضوعاتی است که مدیریت جهادی مسوولان این مرکز علمی و دانشگاهی را می طلبد.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری مشارکت خیران در ساخت و تکمیل طرح های نیمه تمام فضاهای آموزشی و فرهنگی دانشگاه تفرش اصلی اجتناب ناپذیر است.

در این نشست گزارشی از فعالیتهای آموزشی و فرهنگی دانشگاه تفرش ارائه شد.

دانشگاه تفرش از سال 1366 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اینک بیش از دوهزار دانشجو در هفت دانشکده تخصصی آن به تحصیل اشتغال دارند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفرش گفت: کارگران نیروی جهاد اقتصادی هستند و هفته کارگر فرصتی برای ارج نهادن به تلاش مخلصانه این نیروها است .

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  ˈاحمد محبعلیˈ عصر سه شنبه درجریان بازدید مسئولان تفرش از دو کارخانه تولیدی به خبرنگار ایرنا گفت: تحقق حماسه اقتصادی در سایه تلاش و کوشش کارگران به عنوان بازوان توانمند تولید در کشور محقق می شود.

وی با بیان اینکه این بازدید نیز به منظور رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری و بهبود روابط کارگر و کارفرما انجام شده است اضافه کرد:این قشر زحمتکش با تلاش بی وقفه خود، در راستای پیشرفت و سربلندی و بالندگی ایران اسلامی قدم بر می دارند.

فرماندار، امام جمعه و تنی چند از مسئولین شهرستان از دو کارخانه تولیدی خورجین گستر و شرکت تعاونی آریان فوم دیدار و از مقام کارگران با اهدا شاخه گل تجلیل کردند

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و  و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا کانون توسعه مبتنی بر توانمندیهای مردمی است.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش «عباس صلاحی» روز سه شنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای آشتیان افزود: با مشارکت عمومی و حرکت منسجم شوراها پیشرفت شهرستان پررنگ تر می شود.

وی اضافه کرد: شوراها یکی از آثار برجسته و ماندگار در نزدیک کردن دیدگاه های اخلاقی در شهرها و روستاها است و مبنایی برای همفکری بیشتر و کمک در اتحاد و انسجام مردم است.

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان اظهار کرد: رسالت شوراها در همراهی و هماهنگی مردم با تصمیم سازیهای کلان جامعه بسیار سنگین است و در سالی که با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته شوراها باید به عنوان قلب تپنده و راهبر برنامه ها عمل کنند.

صلاحی اضافه کرد: شوراها مراجع همفکری، باروری دیدگاههای اخلاقی و شناسایی و بکارگیری استعدادهای مردمی در پیشبرد امور شهرها و روستاها هستند و باید برای حضور بیشتر طیفهای مردمی در برنامه ها ظرفیت سازی کنند.

وی ضمن تأکید بر ارتباط نزدیک شوراها و دهیاران با مردم گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران با نزدیک شدن به مردم و ترغیب آنان به مشارکت در کارها در جهت پیشرفت روستای خود گام موثری بردارند.

85 نفر در 27 شورای شهری و روستایی شهرستان آشتیان فعالیت می کنند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی علی واشقانی فراهانی با عنوان «چکامه کوچ» به مناسبت چهلمین روز درگذشت این هنرمند در انجمن خوشنویسان ایران برپا می‌شود.

خبرگزاری فارس: آثار خوشنویسی علی واشقانی فراهانی به نمایش درمی‌آید

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس،‌ در این نمایشگاه حدود 45 اثر از زنده‌یاد علی واشقانی فراهانی به نمایش درخواهد آمد که تعدادی از آن ها سرمشق هایی هستند که وی برای شاگردانش کتابت کرده است.

مضامین این آثار آیات، اشعار شاعران کهن و معاصر و مضامین اخلاقی و عرفانی است.

فرزند این هنرمند فقید با بیان اینکه آثاری که به نمایش گذاشته خواهد شد با کمک دوستان و شاگردان ایشان جمع آوری شده و جنبه نمایشگاهی ندارند، اشاره می کند که وی در دوران حیاتش علاقه ای به برگزاری نمایشگاه انفرادی نداشته است و هدف از برگزاری این نمایشگاه را صرفا زنده نگاه داشتن یادر پدر می داند.

علی واشقانی فراهانی که دارای درجه استادی از انجمن خوشنویسان ایران بود آثاری چون «قطره‌ای از دریا» (مجموعه اشعار عماد خراسانی) و «فیض جنون» (مجموعه اشعار محمد علی واشقانی فراهانی) و «صد آهنگ» (مجموعه تصنیف های جواد لشگری) را به رشته تحریر در آورده است.

او خوشنویسی را از کودکی شروع کرد و به دلیل عدم حضور استاد به صورت مکاتبه ای از شهرستان تفرش با انجمن خوشنویسان ایران تماس داشت و از محضر زنده یاد سید حسن میرخانی و گاهی از راهنمایی های حضوری فتحعلی واشقانی فراهانی بهره می برد. 

او در سال 65 پس از اخذ مدرک ممتاز در امتحانات دوره مدرسی شرکت کرد و از طرف اساتید بزرگی چون امیرخانی،اخوین، مرحوم فرادی و خروش به عنوان مدرس رشته نستعلیق انتخاب شد و در سال 89 از طرف شورای ارزشیابی هنری انجمن خوشنویسان ایران به درجه استادی نایل آمد.

واشقانی فراهانی در روز اول فروردین 1393 بعد از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

مراسم گشایش نمایشگاه «چکامه کوچ» ساعت 16 دوازدهم اردیبهشت ماه در واحد شمال انجمن خوشنویسان ایران به نشانی تجریش، خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی، شماره147، باغ اعلاء برگزار می شود و تا 19 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نخستین هفته فرهنگی دانشگاه تفرش روز دوشنبه در شرایطی با حضور مسوولان اجرایی و فرهیختگان دانشگاهی پایان یافت که رسالتهای سنگین فرهنگی پابرجاست و این مرکز راهی طولانی را در برنامه های فرهنگ سازی پیش رو دارد.

 

بر اساس تقویم سیاستهای راهبرد فرهنگی دانشگاهها از اول تا هفتم اردیبهشت ماه امسال بعنوان نخستین هفته فرهنگی دانشگاه تفرش تعیین شده بود که با اجرای 30 برنامه محوری، حساس سازی و اهمیت موضوعات فرهنگی در این دانشگاه انجام شد.

در سالی که با نام ˈفرهنگ و اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادیˈ نام گرفته فرصت سازی برای طرح مسایل و چالشها، ایجاد همگرایی بیشتر فرهنگی ،طرح اندیشه ها و تضارب آرا، ترغیب به پژوهش و خلاقیت با محوریت نهادهای آموزشی و تربیتی به ویژه دانشگاهها از نیازهای مهم کشور است.

هفته فرهنگی دانشگاهها تریبون مهمی در معرفی داشته های فرهنگی، شناسایی ایده های نو و مشارکت جویی هستند و تصمیم سازان کلان و گروه های مرجع از این فرصتها باید به نحو شایسته در بازخوانی شرایط فعلی جامعه، آسیب شناسی و تقویت بازوهای فکری و اجرایی نهایت بهره را ببرند.

شکی نیست که فرهنگ زیربنای سایر بخشهای جامعه است، شالوده ای که کلید هدفگذاری و مسیریابی مسایل جامعه را ترسیم می کند و ارتقا، حفظ و احیای فرهنگ با اتصال زنجیره های واسط و اصلاح رفتارهای نادرست امکان پذیر است.

شعار نخستین هفته فرهنگی دانشگاه تفرش ˈتعالی فرهنگیˈ اعلام شده چیزی که دغدغه مقام معظم رهبری است و نیازمند نقشه راه و مهندسی فعال فرهنگی با حضور گروه های مرجع و هدایت ظرفیتهای زیر بخشها است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش در این آیین اختتامیه برنامه های هفته فرهنگی این دانشگاه گفت: فرهنگ اتمسفر تمامی فعالیت های یک جامعه است و پویایی و پختگی آن پیشبرد برنامه ها را تضمین می کند.

دکتر ˈمحمد حبیبیˈ افزود: تبدیل شعار به عمل، فرهنگ خودساختگی و تعهد می خواهد و در سالی که تاکید مقام معظم رهبری تحول آفرینی اقتصادی و فرهنگی است اندیشه های کلیشه ای و ناکارآمد باید در ساختارهای غلط رایج به مدد گروه های مرجع دانشگاهی پوست اندازی کند.

وی ادامه داد: دانشجویان و اعضای هیات علمی سرمایه های فکری جامعه اند که چراغ اصلاح و تحول به مدد هوشیاری و تیزبینی آنها روشن شده و در لایه های هرم جمعیتی به موج تبدیل می شود.

دکتر حبیبی اظهار کرد: کرسی های آزاد اندیشی و هفته فرهنگی دانشگاهها از ابزارهای کارآمدی است که باید به همت دانشگاهیان به عرصه های پرسشگری، نقادی، سازندگی فرهنگی ، فکری و ایجاد گفتمان کارآمد فرهنگ ساز تبدیل شود، نیازی که جامعه امروز تشنه آن است.

برگزاری مسابقات ورزشی، رصد ستارگان، کرسی آزاد اندیشی، گشایش نمایشگاه های صنایع دستی تفرش و دستاوردهای علمی و دانشجویی، تجلیل از فعالان فرهنگی، برگزاری محفل انس با قرآن، جشن میلاد دو نور، برگزاری عصر شعر بهاریه، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی تفرش، مسابقات عکاسی و فرهنگی از جمله برنامه های هفته فرهنگی دانشگاه تفرش بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:57 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: ارزش دادن به مقام شامخ معلمان زحمتکش یکی از ثمرات خون استاد شهید مرتضی مطهری برای نظام اسلامی است.

 

ˈبهروز اردلان رادˈ روز دوشنبه در نشست هماهنگی هفته معلم در شهرستان تفرش افزود : مقام معلم به قدری رفیع است است که هیچگاه نمی توان از مقام او تجلیل واقعی کرد .

وی اضافه کرد: تمام مسئولان به ویژه اداره آموزش و پرورش باید در راستای تجلیل معلم گام بردارند تا شاید گوشه ای از زحمات این قشر عظیم جبران شود.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان تفرش نیز در این نشست گفت: جایگاه معلمان جایگاه ویژه ای در جامعه است و نقش اصلی و اساسی در پیشرفت و آگاهی نسل آینده انقلاب اسلامی بر عهده معلمان است.

ˈمحمد حسن افشاریˈ با یادآوری برگزاری باشکوه مراسم هفته معلم افزود: کلیه دستگاهها باید با همکاری با آموزش و پرورش برنامه های متنوع فرهنگی را در سطح این شهرستان اجرا نمایند .

وی، اجرای مراسم زنگ سپاس معلم در کلیه مدارس، حضور فرهنگیان در نماز جمعه، برگزاری جشن ویژه معلم، صدور تقدیر نامه برای فرهنگیان، اهدای هدایا به بازنشستگان فرهنگی، تقدیر از معلمان نمونه، دیدار با امام جمعه شهرستان، گل افشانی مزار شهدا ، مسابقات وبلاگ نویسی ، برپایی نمایشگاه معرفی شخصیت استاد مطهری در مدارس را از برنامه های این هفته در تفرش عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کمیته امداد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال به عنوان زکات در سطح این شهرستان جمع آوری شده است.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، قاسم مقدم عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به جمع آوری زکات در تفرش اظهار کرد: تاکنون چندین پروژه عمرانی با این میزان زکات پرداخت شده، احداث گردیده و زکات جمع آوری شده از روستاهای تفرش در همان روستاها هزینه شده است.

وی افزود: فرهنگ سازی در ترویج فرهنگ زکات یک وظیفه دینی و اسلامی و مستلزم حمایت همه جانبه روحانیان و مبلغان دینی است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش تصریح کرد: ثروتمندان جامعه باید زکات اموال خود را پرداخت کنند، پرداخت زکات و رعایت حقوق اقتصادی دیگران سبب رشد و تکامل اخلاقی در انسان ها می شود و افرادی که زکات خود را پرداخت می کنند از دیدگاه خدا و قرآن مردمی نیک منش و شایسته کردارند.

مقدم با تشریح احادیثی از اهمیت زکات و تغذیه پاک گفت: مالی که زکات آن داده نشود، آن مال چرک بوده و ریشه تمامی گرفتاری های اجتماعی ناشی از چنین مالی و نانی است که زکات آن پرداخت نمی شود.

وی افزود: اعتمادسازی، توسعه و جلب مشارکت های مردمی، فعال کردن همکاران افتخاری در سطح بخش ها و روستاها و انتخاب اعضاء ستاد زکات در هر روستا و طبقه بندی و تهیه اطلاعات آنها و پیگیری های چهره به چهره در هر منطقه از مهم ترین اقدامات در این راستا می باشد.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش تصریح کرد: از آغاز انقلاب اسلامی ایران به مقوله زکات توجه شده و روی‌آوری مردم به پرداخت زکات و حجم زکات هرسال بیش از سال گذشته بوده است.

مقدم با اشاره به اینکه زکات از مصادیق بارز صدقات است و به عنوان پشتوانه مالی در اصلاح ساختار جامعه نقش بسزایی دارد، گفت: فقر زدایی، برقراری و گسترش عدالت اجتماعی، تزکیه و طهارت روح، خروج از آلودگی ها از مهمترین آثار و برکات پرداخت زکات است.

وی افزود: با تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت توسعه و تبیین پرداخت زکات، باید به صورت جهادی این امر فرهنگ سازی شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مرکزی، 70 نفر از خیرین فرامنطقه‌ای شهرستان تفرش به اتفاق خانواده با نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و عباس صلاحی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

براساس این گزارش، در این دیدار سیدمحمد حسین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: خیرین به کمیته امداد اطمینان کنند چون این نهاد مقدس در رسیدگی به محرومان گام‌های مؤثری برداشته و موفق بوده است.

عباس صلاحی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان نیز ضمن تشکر از عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد شهرستان از ادارات موفق در سال گذشته بود.

وی با اعلام آمادگی کمک در رابطه با حمایت از محرومان، افزود: کمیته امداد در حمایت از روستاهای محروم و ایجاد اشتغال نیز در مسیر درستی حرکت کرد.

چاپ این صفحه /http://tafreshcitynews.loxblog.com/post/903/ارسال پرونده آیین "باران خواهی" به یونسکو.htm">

تاريخ : برچسب:, | 15:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

پرونده آیین "باران خواهی" برای ثبت جهانی در فهرست میراث ناملموس چهارم اردیبهشت به یونسکو ارسال شد.

"فرهاد نظری" مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: آیین "باران خواهی" اواخر بهمن سال گذشته در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسید.
 
وی افزود: پرونده آیین "باران خواهی" روستای "کبوران تفرش" از میان 11 پرونده‌ای که ایران پیش از اجلاس میراث ناملموس یونسکو پیشنهاد داده بود برای ثبت جهانی ارسال 2014 به یونسکو چهارم اردیبهشت ارسال کرد.
 
نظری تصریح کرد: پرونده آیین "باران خواهی" در اجلاس میراث ناملموس یونسکو که در آذر سال 2014 در قطر برگزار می‌شود برای ثبت جهانی بررسی خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران کم آبی برای تفرش جدی است و باید در سایه تدبیر و اقدامات کارآمد این تهدید به درستی مدیریت شود.

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از ایرنا، ˈعباس صلاحیˈ روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس آبفای شهرستان تفرش افزود: بحران کم آبی در تفرش در سال گذشته به اوج خود رسید و مشکلات فراوانی برای شهروندان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی شهر تفرش ازسویی و استقرار صنایع تاثیرگذار در این منطقه از سوی دیگر لزوم مطالعات و تصمیم سازی زیرساختی را برای تامی منابع آبی پایدار این شهرستان دوچندان کرده است.

صلاحی تسریع در عملیات اجرایی طرح ملی آبرسانی به تفرش از منطقه ˈهفتیانˈ ، اصلاح و مرمت شبکه فرسوده شهری و تسریع در آغاز عملیات طرح آبرسانی ˈآب کمرˈ را از راهکار های حل مسئله کم آبی در این شهر عنوان کرد.

رییس آبفای استان مرکزی نیز در این مراسم گفت : مردم شهرستان تفرش پارسال با مشکلات زیادی در بحث آب روبرو بوده اند که حل این مشکل نیازمند مدیریت مناسب است.

ˈعبدالرضا خلیلیˈ با اشاره به بارندگیهای مناسب امسال گفت : میزان ریزش نزولات جوی در تفرش مطلوب بوده اما چاره ساز تمامی مشکلات نیست و باید با برنامه ریزی مناسب و فرهنگ سازی عمومی همکاری مردم را در مصرف منطقی آب به ویژه در فصل تابستان جلب کرد.

در این مراسم ˈمحمدرضا مشهدیˈ به عنوان رییس اداری آبفای تفرش معرفی و از خدمات رییس پیشین تقدیر شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس جمعیت هلال‌احمر تفرش از افتتاح انبار امدادی این جمعیت به مناسبت هفته هلال‌احمر خبر داد.

 خبرگزاری فارس: انبار امدادی هلال‌احمر تفرش افتتاح می‌شود

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  مجید حسین‌جمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این انبار امدادی با یک هزار و 200 متر زیر بنا و پنج میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این انبار به 22 قلم کالای درمان اضطراری مجهز شده و آماده سرویس‌دهی به حوادث است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تفرش بیان کرد: همچنین به مناسبت هفته هلال‌احمر مانور منطقه‌ای درمان اضطراری نیز با حضور استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قم و مرکزی در این شهرستان برگزار می‌شود.

حسین‌جمال برگزاری کلاس تخصصی امداد جاده‌ای، برگزاری دوره بازآموزی امدادگران، دیدار با خانواده شهدا، حضور در نماز جمعه، سخنرانی در خطبه‌های قبل از نماز جمعه، برگزاری مانور لحظه صفر،‌ عضوگیری و ثبت‌‌نام از علاقمندان را از دیگر برنامه‌های این جمعیت به مناسبت هفته هلال‌احمر عنوان کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته هلال‌احمر تاکید کرد:  تلاش می‌کنیم در این هفته فعالیت‌های هلال‌احمر را به جامعه معرفی کرده و مشارکت مردم را در این نهاد داشته باشیم.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همزمان با آغاز هفته زمین پاک مسیر رودخانه آبکمر تفرش با حضور نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و داوطلبان جمعیت هلال احمر این شهرستان پاکسازی شد.

 

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه پاکسازی رودخانه آبکمر تفرش اظهار داشت: زمین هدیه خداوند به انسان‌ها است و مردم وظیفه دارند در پاک بودن و پاک ماندن آن تلاش کنند و از آلودگی زمین به انواع سموم جلوگیری کنند چرا که سلامتی انسان‌ها در گرو زمین پاک و هوای سالم است.

عباس صلاحی افزود: پاک نگاه داشتن زمین و طبیعت وظیفه انسان‌ها است و این مهم با مشارکت گسترده آحاد مردم و حمایت مسئولین امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از شهروندان بدون توجه به آثار تخریب محیط زیست و آلوده کردن زمین با رها کردن زباله‌های خود در این گونه فضاهای طبیعی و بکر، بستر تخریب این فضاها را ایجاد می‌کنند.‌

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هدف از اجرای این برنامه را آگاهی‌‌رسانی، ترویج فرهنگ حفاظت و حراست از زمین، جلوگیری از پراکندن زباله و دفع غیربهداشتی زباله عنوان کرد و بیان داشت: مردم با حفظ و نگهداری از زمین و طبیعت بکر منطقه خود به نوعی این محیط طبیعی و پاک را برای استفاده فرزندان خود در آینده حفظ و نگهداری می‌کنند.

در این مراسم داوطلبان هلال احمر در کنار جمعی از مسئولین به پاکسازی مسیر رودخانه آبکمر پرداختند.

این مراسم با هدف بالا بردن روحیه همکاری و مشارکت اجتماعی و ایجاد فرهنگ در حفظ محیط زیست و حفظ و نگهداری از زمین برگزار شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت: سپاه پاسداران مهم‌ترین پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک علی فراهانی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران به عنوان نهادی است که پاسدار دستاوردهای انقلاب با شرح وظایف مشخص، انجام وظیفه می‌کند، اظهار داشت: به فرمان امام خمینی(ره)، سپاه هم در جبهه سخت و هم در جبهه نرم فعالیت می‌کند، تا سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری را محقق کند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، ترفندهای دشمن برای تقابل با نظام اسلامی به طرق مختلف آغاز شد و در سال 58 با تحریک رئیس جمهور عراق، درگیری‌های مرزی و زیر آتش قرار دادن شهرهای قصر شیرین، سومار، مهران، آبادان و خرمشهر به صورت متناوب با سلاح‌های سبک و سنگین انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش خاطرنشان کرد: در همین راستا رژیم بعث عراق پس از 20 ماه ایجاد ناامنی در مرزها سرانجام در سال 59 حمله همه جانبه به ایران را آغاز کرد و حضرت امام خمینی(ره) با نگاه دقیق خود به این مسئله که دشمن قطعاً به فکر براندازی نظام خواهد بود، بلافاصله پس از 70 روز از پیروزی انقلاب فرمان تشکیل سپاه پاسداران را صادر کرد.

فراهانی عنوان کرد: حفظ و ارتقای آمادگی رزم در جبهه جنگ نرم و تقابل با تهاجمات فرهنگی دشمن از وظایف اصلی بوده که تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده است که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت بسیج در همه عرصه‌ها در راستای تحقق این امر مهم و پاسخ به دغدغه‌های رهبری وظیفه پاسداری را به نحو شایسته اجرا کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه تفرش با بیان اینکه امروز سپاه در بسیاری از عرصه‌ها نقش مهم ایفا می‌کند، یادآور شد: در عصر حاضر سپاه در عرصه‌های نظامی، اجتماعی و سیاسی اقتصادی، فرهنگی، تامین نیروی مردمی و در بحث بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی فعالیت‌های چشمگیری را انجام می‌دهد.

فراهانی با اشاره به شعار امسال، ابراز داشت: با توجه به نامگذاری سال‌های اخیر و شعار امسال مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» در یک جمله هم فرهنگ بسیجی و هم اقتصاد و  هم عزم و اراده و پشتیبانی ملی و حضور جهادی همه مردم در بسیج کاملاً مشهود و متبلور است و بسیج به تنهایی همه معانی و مفاهیم شعار امسال که مبنای استقلال ملی است را در دل خود جای داده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:22 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش گفت: کارگران از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

 

ˈاحمد محبعلیˈ روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا در آستانه هفته کار و کارگر ( پنجم تا دوازدهم اردیبهشت ماه) افزود: کارگران بعنوان نیروهای مولد جامعه در حیات 35 ساله انقلاب اسلامی همواره پای ارزشهای نظام ایستاده اند و در سنگر جهاد اقتصادی به کشور خدمت کرده اند.

وی اظهار کرد: برنامه های امسال هفته کار و کارگر با محوریت ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ پیش بینی شده و هدف آن تاکید مجدد بر مشارکت جمعی در اقتصاد درونزا و تولید ثروت و اشتغال با ارتقای فرهنگ کار و تولید است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش اظهار کرد: تقویت وجدان کاری و احترام و ارتقای جایگاه کار با کیفیت از دیکر محورهای مهم برنامه های امسال این هفته است.

محبعلی حضور کارگران در گلزار شهدا برای تجدید میثاق با شهیدان، بازدید نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی از واحدهای کارگری، اهدای خون توسط کارگران و کارفرمایان، حضور پر شور کارگران در نماز جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی ، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از کارگران نمونه شهرستان و دیدار با امام جمعه شهرستان را از جمله برنامه های هفته بزرگداشت کار و کارگر تفرش است.

وی اظهار کرد: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی و برگزاری کارگاه های آموزشی استرس و آسیب های شغلی از دیگر برنامه های ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر شهرستانهای تفرش و فراهان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 زنگ سلامت در مدرسه ابتدایی اسماعیل بهرامی نواخته شد .

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ،مدیریت شبکه بهداشت تفرش  با اشاره به شعار هفته سلامت گفت : داشتن برنامه غذایی منظم و تغذیه مناسب در سلامتی افراد نقش اساسی داشته و سبب افزایش مقاومت بدن و کاهش ابتلا به بیماری ها خواهد شد .

" دکتر اردلان زیلابی "  افزود : داشتن ورزش روزانه و منظم علاوه بر ایجاد اندام مناسب و رشد مناسب برای دانش آموزان سبب افزایش خونرسانی و دفع برخی از سموم بدن می شود .

وی حفظ محیط زیست و جلوگیری از ریختن زباله ها در طبیعت را سبب کاهش آلودگی و جلوگیری از شیوع بیماریهای مختلف دانست.

"  زیلابی " در بخش دیگری از سخنانش به اجرای مسابقات نقاشی و انشاء نویسی اشاره کرد و اظهار داشت : به مناسبت هفته سلامت دو مسابقه نقاشی و انشانویسی در سطح دانش آموزان با شعار هفته سلامت و همچنین با موضوع پرسش رییس جمهور به مناست هفته سلامت اجرا می شود .

"محمد حسن افشاری " مدیریت آموزش و پرورش تفرش گفت : استفاده از غذاهای مفید و سالم در تامین سلامت جسمانی موثر است .

گفتنی است اجرای سرود همگانی ،تاتربا موضوع هفته سلامت از برنامه های دیگر این مراسم بود .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:34 | نویسنده : میثم اله وردی |