پایگاه خبری تفرش:

مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع)  با حضور مسئولین ادارات و خانواده محترم شهداء و جانبازان در مصلای ولایت شهرستان تفرش برگزار گردید.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از دیار آفتاب ،حجت الاسلام بیات از اساتید حوزه و دانشگاه از استان قم به  سجایای اخلاقی حضرت رسول اکرم ( ص ) و امام جعفر صادق اشاره کرد و گفت : سخن گفتن از پیامبر ( ص ) بسیار مشکل است و فقط امیر المومنین ( ع ) توانست پیامبر ( ص ) را خوب بشناسد وحضرت علی ( ع ) فرمود : خداوند هیج مخلوقی را بهتر از پیامبر خلق نکرده است .

وی افزود : پیامبر با روش های مختلفی با افراد ارتباط برقرار و بعضی ها را با اعمال و با رفتار خودش  متحول می کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه مدارا  و سازش ،محبت ،تحمل اشتباهات دیگران را از ویژگیهای اهل ایمان ذکر کرد.

 

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

با تلاشها و پیگیریهای نماینده ،امام جمعه ، فرماندار،شورای شهر تفرش ، دکتر حسن صابری در سمت سرپرستی دانشگاه آزاد تفرش  ابقا شد .


به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ، شهروندان تفرشی با نصب بنر و پلاکارد های تشکر از حمایت ها و پیگیریهای مسئولین ، در سطح شهر خوشحالی خود را اظهار کردند .
 
گفتنی است دکتر صابری به مدت یکسال  در سمت سرپرستی دانشگاه آزاد تفرش بوده که 6 ماه آن را با موفقیت پشت سر گذاشته است .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه مشترکات باید مورد توجه باشد گفت: هفته وحدت نماد رفع اختلافات شیعه و سنی است.
 
هفته وحدت نماد رفع اختلافات شیعه و سنی است

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری خانه ملت ؛ عباس صلاحی تصریح کرد: هفته وحدت تدبیری بود تا عواملی که باعث تفرقه و تشتت هستند، مهار شوند.

وی فرقه‌گرایی را یکی از عواملی که وحدت را از بین می‌برد دانست و گفت: استکبار همواره در تلاش است که به فرقه‌گرایی و ایجاد تفرقه دامن بزند و اختلاف شیعه و سنی را افزایش دهد و تا زمانی که به هدف خود نرسد از پای نخواهد نشست و این وحدت مسلمانان قطعا این نقشه را بی‌نتیجه خواهد گذاشت.

صلاحی تصریح کرد: امروز مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید در جهت نشر تعالیم و مکتب اسلام، وحدت و برادری تلاش کنند و پیامبر را به عنوان الگویی برای صلح، آزادگی، عدالت و برادری در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا در جهان چهره مسلمانان را خشن انعکاس دهند، افزود: اقدامات وهابیون و نسبت دادن عملیات‌های تروریستی به مسلمانان همه برای از بین بردن صلح‌طلبی، عدالت‌خواهی و وحدت مسلمانان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کارشناس امور بانوان فرمانداری تفرش گفت: زنان تفرش با مشارکت در جشن پیروزی انقلاب ادای وظیفه می‌کنند.

خبرگزاری فارس: زنان تفرش با مشارکت در جشن پیروزی انقلاب ادای وظیفه می‌کنند

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک زهرا بیاتی بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی کمیته زنان و خانواده که با حضور نمایندگان خواهر ادارات تفرش در فرمانداری تفرش تشکیل شد با تبریک اعیاد خجسته ماه ربیع‌الاول هدف از تشکیل جلسه را برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت حضور پر شور بانوان در برگزاری هر چه باشکوه‌ تر ایام الله دهه فجر عنوان کرد.

وی، فراهم‌سازی زمینه مشارکت و حضور فعالانه زنان در برگزاری مراسم، تبیین نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب، تبیین دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری زنان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب، تشویق و ترغیب زنان به منظور نقش آفرینی خودجوش آنان، بهره گیری از تشکل‌های دولتی و غیر دولتی مرتبط با زنان، تدوین و اجرای برنامه های مناسب، معرفی و تجلیل از زنان تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف و بهره گیری از استعدادهای هنری زنان کشور را از مهم‌ترین وظایف و ماموریت‌های کمیته و خانواده دهه فجر برشمرد.

کارشناس امور بانوان فرمانداری تفرش بر هماهنگی و انسجام با دستگاه‌های اجرایی مربوطه در هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن بر نامه‌های سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در شهرستان تفرش تأکید کرد.

در این جلسه؛ هریک از نمایندگان  ادارات پیشنهادات خود را برای چگونگی برگزاری بهتر و به یاد ماندنی‌تر بر نامه‌های ایام الله دهه فجر ارائه کردند.

گفتنی است؛ گل افشانی قبور شهدای گمنام در دانشگاه تفرش همزمان با ورود امام خمینی(ره)، همایش زن و انقلاب، برگزاری مسابقه فرهنگی و شرکت در نماز جمعه از مهمترین برنامه اجرایی این کمیته بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش از برگزاری بیش از 80 برنامه متنوع، باشکوه و ویژه در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 80 برنامه متنوع و ویژه در تفرش برگزار می‌شود

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سعید مؤیدی بعد از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد دهه فجر که با حضور مسئولین کمیته‌های دهه فجر در فرمانداری تفرش تشکیل شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌‌های فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت دهه فجر در راستای اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشن استفاده برد.

وی تصریح کرد: لازم است دامنه این فعالیت‌ها بسط و گسترش یابد و بستری فراهم شود تا خاطرات شیرینی از ایام‌الله دهه فجر در ذهن اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان ثبت شود.

معاون فرماندار شهرستان تفرش افزود: با توجه به بالا بودن تراکم و تعدد برنامه‌ها  جلوگیری از تداخل برنامه‌ها و موازی کاری نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

مؤیدی با تأکید بر اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نگاه تکلیفی به برنامه‌های دهه فجر داشته باشند، بیان کداشت: حاکم بودن نگاه تکلیفی در تمام مسایل از شاخصه اصلی الهی بودن و خالصانه بودن عملکرد دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود و باید با بهر‌ه‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توان شهرستان برنامه‌های دهه مبارک فجر را به طور مطلوب برگزار کنیم.

در این جلسه، مسئولان کمیته‌ها طرح‌ها و برنامه‌های تدوین شده خود را در خصوص این ایام در عناوین مختلف طرح، جمع‌بندی و  تصویب کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا زبان گویای مردم هستند.

خبرگزاری فارس: شوراهای اسلامی شهر و روستا زبان گویای مردم هستند 

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با شورای اسلامی شهر و شورای بخش تفرش، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و روستا زبان گویای مردم و از جنس مردم هستند و رفع مشکلات مردمی در وهله اول بر عهده این نیروهای خدوم مردمی است.

وی ادامه داد: پیگیرهای زیادی برای رفع موانع و مشکلات شهر تفرش انجام گرفته که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت و آبادانی بیشتر این شهر باشیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با اشاره به حضور مدیران کل استان در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: با حضور مدیران در شهرستان‌ها نزدیکی دولت با مردم به اثبات رسیده و این سفرها موجب بررسی و رفع مشکلات مردم می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد استخر تفرش از خواسته‌های معقول مردم این شهرستان است که از 300 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته تاکنون 180 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده و الباقی آن تا پایان دی ماه تخصیص می‌یابد و امیدواریم تا پایان اسفند مردم این شهرستان بتوانند از این مجموعه بهره‌برداری لازم را بکنند.

صلاحی در خصوص مشکلات آبرسانی از طرح آبرسانی هفتیان، عنوان کرد: تمامی مصوبات این طرح اجرا شده و تاکنون مسیر پنج کیلومتر از چشمه تا مخزن لوله‌گذاری شده و با خرید لوله‌های مورد نیاز بقیه طرح آبرسانی پیگیری خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تفرش نیز گفت: نبود پزشک متخصص در بسیاری از ایام روز و عدم وجود پزشک قانونی از مهم‌ترین مشکلاتی است که مردم تفرش در بخش بهداشت و درمان با آن مواجه هستند.

علی لطفی اذعان داشت: تعدادی از روستاهای تفرش قابلیت گردشگری مناسبی دارند که به همین منظور ایجاد جاده گردشگری روستایی به طول 50 کیلومتر از خواسته‌های اهالی تفرش است.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر در این جلسه گفت: استفاده بهینه شرکت‌های خصوصی از معادن آهن و معادن سنگ یکی از فرصت‌های طلایی است که نصیب آنها شده اما عدم صدور بارنامه تفرش سبب هدر رفت اخذ عوارض در این شهرستان شده و موجب زیان به فضای شهری شده است.

حبیب عسگری اضافه کرد: مسئله بزرگ تصفیه‌خانه تفرش نارضایتی بسیاری از مردم روستاها را به همراه داشته و موجب از بین رفتن طبیعت بکر بسیاری از روستاها شده است.

رئیس شورای شهر تفرش نیز در این جلسه خواستار اتمام طرح‌های نیمه تمام تفرش شد و گفت: استخر تفرش و ساختمان شهرداری از مواردی هستند که قول مساعد در اتمام و بهره‌برداری از آنها گرفته شده ولی تاکنون پیشرفت چشمگیری نداشته‌اند.

قدرت‌الله شاه‌علی بیان کرد: مشکل کم آبی در بخش شرب و کشاورزی از مهم‌ترین مشکلاتی هستند که مردم تفرش با آن روبرو می‌باشند و در بررسی‌های انجام شده بیش از 40 درصد از لوله‌های آب شرب تفرش پوسیده هستند که با تخصیص اعتبار می‌توان این مشکل را رفع کرد.

به گزارش فارس؛ نبود آرد مناسب در نانوایی‌های تفرش و کیفیت نامناسب نان، درخواست بازدید وزرا از منطقه و آشنائی با مشکلات، بهره‌برداری از گردنه جدید گیان به منظور کاهش تصادفات و رفع مشکلات اعضای شهرک اصناف از دیگر خواسته‌های مردم بود که توسط شورای شهر و بخش تفرش در این جلسه مطرح شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس دانشگاه پیام نور تفرش گفت: دانشگاه پیام نور واحد تفرش در برگزاری آزمون‌های الکترونیکی در بین واحدهای استان مرکزی پیشتاز است.

خبرگزاری فارس: دانشگاه پیام نور تفرش واحد پیشتاز در برگزاری آزمون‌های الکترونیکی

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، حمیدرضا محمودیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برگزاری آزمون‌های الکترونیکی با 40 دستگاه رایانه برای امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی 93-92، دانشگاه پیام نور تفرش را در عرصه فن‌آوری و صرفه‌جویی در بین واحدهای استان مرکزی پیشتاز کرد.

وی ادامه داد: تجهیز و راه‌اندازی 40 دستگاه رایانه برای برگزاری آزمون‌های الکترونیکی، دانشگاه پیام نور تفرش را در برگزاری آزمون‌های بدون کاغذ در بین واحدهای استان مرکزی ممتاز کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور تفرش خاطرنشان کرد: با توجه به بستر مناسب دانشگاه برای راه‌اندازی این سیستم‌ها و با تلاش بی‌وقفه مسئولان امتحانات دانشگاه، چندین دستگاه کامپیوتر برای برگزاری این آزمون‌ها آماده سازی و تهیه شد.

محمودیان، برگزاری امتحانات بدون کاغذ را از اهداف بسیار مطلوب و رو به توسعه دانشگاه پیام نور دانست و تصریح کرد: آزمون‌های الکترونیکی ضمن تسهیل در روش اجرا و صرفه جویی‌هایی از قبیل کاغذ و حفاظت آزمون، دقت در تصحیح نمرات و اطلاع‌رسانی نمرات دانشجویان پس از پایان آزمون را فراهم می‌کند.

به گزارش فارس؛ دانشگاه پیام نور تفرش کار خود را در سال 1384 در شهر تفرش آغاز کرد.

این دانشگاه در حال حاضر با 20 رشته درسی در پایه‌های فنی مهندسی و علوم انسانی با یک هزار و 500 دانشجو فعالیت دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس کمیته فرهنگی ستاد دهه فجرتفرش گفت:دهه فجر بهترین فرصت برای آشنایی نسل جوان با رویدادهای انقلاب است و در این زمینه استفاده از زبان هنر مناسب ترین ابزار محسوب می شود.

 

ˈبه گزارش  پایگاه خبری تفرش فضل الله باباخانیˈ روز پنج شنبه در نشست هماهنگی کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر شهرستان تفرش افزود: 30 برنامه فرهنگی توسط این کمیته در تمام ادارات ،دانشگاهها ،سطح شهر و روستاها و با مشارکت دستگاه های اجرایی به مناسبت گرامیداشت این ایام در این شهرستان اجرا می شود.

وی ادامه داد: اولین جشنواره فرهنگی و هنری نظامی از جمله مهمترین این برنامه هاست که در روزهای دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی تفرش برگزار می شود .

رییس کمیته فرهنگی ستاد دهه فجرتفرش، مسابقه های فوتسال، پینگ پنگ، مسابقه های فرهنگی، نمایشگاه پوستر دردانشگاهها، ارسال پیامک، فضا سازی شهری، سخنرانی در مساجد، جشن های انقلاب، گل باران مزار شهدا و دیدار با خانواده این عزیزان، جانبازان، شب شعرو نواختن زنگ انقلاب در مدارس را از دیگر برنامه های دهه مبارک فجر در تفرش عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همزمان با فرا رسیدن میلادحضرت محمد(ص) و آغازهفته وحدت اولین نشست مشترک کارکنان وسرپرست دانشگاه تفرش برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از سرویس«دانشگاهی » ایسنا، محمدقاسم سحاب - سرپرست دانشگاه تفرش دراین نشست گفت: نیروی انسانی هرسازمان بزرگترین سرمایه آن محسوب می شود ازاین رو مقدمات مشارکت حداکثری کارکنان دراداره دانشگاه در مدیریت جدید فراهم شده است.

وی با بیان اینکه نگریستن به امکانات موجود اولویت اساسی مدیریت برای اداره دانشگاه است افزود: در مقطع فعلی در اداره دانشگاه به امکانات موجود از لحاظ فیزیکی و تشکیلاتی نگریسته و نظام مدیریتی بر اساس این فاکتور انجام می‌گیرد.

سحاب گفت: ازاین رو به منظور رسیدن به بهبود کیفی و ساماندهی وضع موجود، برنامه پنج ساله توسعه دانشگاه تفرش تدوین می شود.

سرپرست دانشگاه تفرش در ادامه گفت: درصورت تدوین این برنامه، واحدهای مختلف دانشگاه می‌بایست براساس این برنامه اقدام به ارتقاء و توسعه دانشگاه کنند.

سحاب ساماندهی اهداف بر اساس وضع موجود و ایجاد روحیه مشارکت و همکاری را از مهمترین اهداف برنامه پنج ساله توسعه دانشگاه تفرش عنوان کرد.

گفتنی است بیان پیشنهادات و نقطه نظرات ازسوی کارکنان و پاسخگویی توسط سرپرست و معاونین دانشگاه تفرش پایان بخش این نشست بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:14 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دالوند:
سارق ميليوني پرنده هاي تزئيني تفرش دستگیر شد
 

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری مهر، روز گذشته يكي از شهروندان تفرشي به يكي از يگان هاي انتظامي اين شهرستان مراجعه و اظهار داشت: شب گذشته پس از مراجعه به منزل متوجه شدم چند طوقه پرنده زينتي قيمتي كه در منزل نگهداري مي كردم به سرقت رفته است.

با درج شكايت اين شهروند تفرشي يك اكيپ انتظامي برای بررسي موضوع به محل سرقت رفته و پس از بررسي دقيق متوجه شدند كه در هاي منزل مالباخته با فشار باز شده و سارق با شكستن قفل ها وارد ساختمان شده است كه پس از بازرسي ماموران انتظامي از محل سرقت تحقيقات براي شناسايي سارق يا سارقان احتمالي آغاز شد .

فرمانده انتظامي شهرستان تفرش در تشريح اين خبر گفت: پس از تحقيقات فني و گسترده پليس آگاهي سارق در محل زندگي خود در يكي از محله هاي قديمي شهرستان شناسايي و دستگير شد .

سيروس دالوند با اشاره به كشف 150 طوقه كبوتر و پرنده تزئيني سرقتي از محل اختفاي متهم خاطر نشان كرد: ارزش پرنده هاي كشف شده يكصد ميليون ريال است.

دالوند در پايان تصريح كرد: متهم پس از تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه جرايم موضوع را در اسرع وقت براي پيگيري ماموران از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی ویژه زنان کارگر شهرستان تفرش روز چهارشنبه در شرکت خورجین گستر این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش در حاشیه این دوره آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره آموزشی یک روزه، 36 نفر آموزشهای لازم در زمینه مهارت های زندگی را فرا گرفتند.

ˈاحمد محبعلیˈ افزود: مهارت های زندگی در محیط های خانوادگی هم برای زنان و هم برای مردان، یک ضرورت است.

وی بیان کرد: ارتقاء سطح آگاهی قشر زحتمکش کارگری در حوزه مهارتهای زندگی نقش بسزایی در ایجاد آرامش روحی و روانی این قشر و خانواده های آنان و تاثیر مستقیم در امر تولید و بهره وری دارد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش، تقویت و ارتقای مهارت های اجتماعی در زندگی فردی و گروهی به ویژه در حیطه کار و فعالیت اجتماعی افراد، ارتقای سطح بهداشت روان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی را از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان نمود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سرپرست دانشگاه تفرش گفت: ایجاد روحیه مشارکت و همکاری، مهمترین هدف برنامه پنج ساله توسعه دانشگاه تفرش است.

خبرگزاری فارس: ‌توسعه دانشگاه تفرش را دنبال می‌کنم‌

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک محمد قاسم سحاب بعد از ظهر امروز در نشست صمیمانه با کارکنان این مرکز تقویت همکاری و مشارکت میان کارکنان و مسئولان را مهمترین هدف برنامه پنج ساله توسعه دانشگاه تفرش عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقا و توسعه دانشگاه در گرو مشارکت و همکاری به دست خواهد آمد، اظهار داشت: به منظور رسیدن به بهبود کیفی و ساماندهی وضع موجود دانشگاه تفرش برنامه توسعه پنج ساله دانشگاه تدوین شد.

سرپرست دانشگاه تفرش افزود: در صورت ابلاغ این برنامه، واحد‌های مختلف دانشگاه باید بر اساس این برنامه اقدام به ارتقاء و توسعه دانشگاه تفرش در شهر علم و ادب و پدران علمی مانند پروفسور حسابی کنند تا توسعه دانشگاه موجب توسعه شهرستان گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: نیروی انسانی هر سازمان بزرگترین سرمایه آن محسوب می‌شود و به این منظور مقدمات مشارکت حداکثری کارکنان در اداره دانشگاه در مدیریت جدید فراهم شده است.

سحاب با بیان اینکه نگریستن به امکانات موجود اولویت اساسی مدیریت برای اداره دانشگاه است تصریح کرد: در مقطع فعلی در اداره دانشگاه به امکانات موجود از لحاظ فیزیکی و تشکیلاتی نگریسته و نظام مدیریتی بر اساس این فاکتور انجام می‌گیرد.

بیان پیشنهادات و مشکلات از سوی کارکنان و پاسخگویی توسط سرپرست و معاونین پایان بخش این نشست صمیمانه بود.

گفتنی است این نشست با حضور تمامی کارکنان دانشگاه تفرش در سالن حاج ابراهیم نصیر این دانشگاه برگزار شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس، خواستار تقویت فرستنده‌های دیجیتالی در روستاهای تفرش شد.

خبرگزاری فارس: صدا و سیما فرستنده‌‌های دیجیتالی روستاهای تفرش را تقویت کند

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی، اظهار داشت: صدا و سیما رسانه‌ای است که بسیاری از واقعیت‌های جامعه و زندگی مردم را منعکس کرده و پیام مردم را به گوش مسئولین می‌رساند.

وی افزود: تنوع برنامه‌های خبری و تولیدی صدا و سیمای استان برای بسیاری از مخاطبان جذاب بوده و موجب رضایتمندی مردمی شده که این مهم نشانه عملکرد مثبت و رو به جلو این مرکز است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عصر حاضر که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدد افزایش تحریم‌ها یا بر هم زدن نظم جامعه با حربه جنگ نرم هستند و در صدر برنامه‌های خود فرهنگ و تمدن این ملت را نشانه گرفته‌اند رسانه به ویژه صدا و سیما در مقابله با این جنگ نرم نقش موثری ایفا کرده و موجب جلوگیری از هجمه‌های دشمن شده است.

صلاحی با تقدیر از تولید برنامه‌های متنوع در بخش سیمای استان مرکزی بیان کرد: حضور نخبگان و فرهیختگان در برنامه‌های مختلف سیمای استان موجب معرفی شهرستان‌های استان در سطح کشور و حتی فرا ملی می‌شود.

وی از صدا و سیما به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولین نام برد و گفت: حضور نمایندگان در برنامه‌های مختلف موجب ارتباط نمایندگان با مردم در حوزه انتخابیه خود می‌شود و از رسالت‌های مهم صدا و سیما رساندن صدای مردم به گوش مسئولین است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس همچنین به مشکل آنتن‌دهی بسیاری از روستاهای تفرش اشاره و اضافه کرد: با همکاری و پیگیری‌های مدیر کل صدا و سیمای استان امیدواریم فرستنده دیجیتال ایستگاه‌های روستایی تقویت شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی نیز گفت: رسالت صدا و سیما کاری بسیار بزرگ و ارزشی است و همکاران خدوم در صدا و سیمای استان از تمام توان خود در ارتقاء این هدف بزرگ بهره می‌گیرند.

حمید قربانی‌جم با اشاره به اینکه مردم که همان قشر عظیم مخاطبین شبکه استان هستند بزرگترین سرمایه محسوب می‌شوند، افزود: توقعات مخاطبان در عرصه رسانه افزایش یافته و جلب نظر این قشر ارزشی امری دشوار و عظیم است.

وی به حساسیت فعالیت‌های صدا و سیما اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر جنگ رسانه‌ای، دنیا را فرا گرفته و صدا و سیما تنها سد مستحکم مقابله با این تهدیدات است و موفقیت در این زمینه نیازمند حمایت بیشتر دولت و هوشیاری مردم است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی ادامه داد: تولید برنامه‌های شبکه آفتاب با محوریت استفاده از چهره‌ها و مناطق بومی استان از مهم‌ترین اهداف سازمان در یک سال اخیر بوده و با این نگاه سعی همکاران در معرفی چهره‌های ماندگار، قابلیت گردشگری و مذهبی شهرستان‌ها افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: رشد 16 درصدی مخاطبان شبکه آفتاب در استان مرکزی نشان دهنده موفقیت در تولید برنامه‌ها بوده و این مهم موجب افتخار ما در استان مرکزی است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی ابراز داشت: توجه بیشتر به شهرستان‌ها و پوشش اخبار 12 شهرستان از دیگر اهداف سازمان بود که در سال جاری محقق شد.

قربانی‌جم به ارتباط بیشتر مسئولین شهرستان با مرکز اشاره کرد و گفت: حضور مردم شهرستان تفرش در رسانه موجب معرفی این مردم علم‌پرور به استان شده و با معرفی نخبگان و فرهیختگان هر شهرستان می‌توانیم جایگاه استان مرکزی در کشور را ارتقا دهیم.

به گفته وی؛ پوشش عزاداری 12 شهرستان استان مرکزی و حضور نمایندگان در برنامه خانه ملت از مهمترین برنامه‌هایی بوده که در یک سال اخیر رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی همچنین از معرفی چهار هزار نفر از مردم استان مرکزی در برنامه چهار سوق همدلی خبر داد و یادآور شد: این برنامه در سه بخش با هدف معرفی هنرمندان، خانواده‌های همدل و معرفی مشاغل یک خانواده پخش می‌گردد که تولید این برنامه‌ها نشانه ارتباط تنگاتنگ مردم با شبکه استان خود است.

امام جمعه شهرستان تفرش نیز گفت: حضور شهرستان‌ها در رسانه نسبت به سنوات گذشته فوق‌العاده بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی افزود: امور انجام شده در رسانه حجتی شرعی است و رسانه مهم‌ترین ابزار مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمن است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های پخش شده در شبکه استان در ماه‌های محرم و صفر و معرفی آئین‌های عزاداری شهرستان در بخش خبر رضایتمندی مردم شهرستان تفرش را به همراه داشته که این قدم‌های مثبت و اقدامات مطلوب در اذهان عمومی باقی می‌ماند.

فرماندار تفرش نیز گفت: صدا و سیمای استان تا کنون رسالت خود را به خوبی انجام داده و موجبات رضایتمندی مردم شهرستان تفرش را فراهم کرده است.

بهروز اردلان‌راد به طبیعت و فضای بکر شهرستان تفرش اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان با قابلیت فوق‌العاده گردشگری می‌تواند جایگاهی ویژه در برنامه‌های مستند داشته و به وسیله رسانه به مردم دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها معرفی شود.

وی افزود: طبیعت کوهستانی تفرش موجب ایجاد مشکل در آنتن دهی فرستنده‌های دیجیتال برای مردم شده که این امر نارضایتی بسیاری از مردم به ویژه روستائیان را به همراه داشته است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی در سفر یک روزه خود به شهرستان تفرش از دفتر خبری شهرستان تفرش بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات خبرنگاران این شهرستان قرار گرفت.

قربانی‌جم همچنین از آثار تاریخی تکیه و مسجد جامع ششناو بازدید و به منظور عرض ارادت به جد مقام معظم رهبری در امامزاده محمد(ع) حاضر شد و در ادامه با حضور در آرامگاه پدر علم فیزیک ایران پروفسور حسابی یاد و خاطره مرد بزرگ علم ایران را گرامی داشت.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردمی بودن نقطه قوت نظام اسلامی است.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ایرنا، «عباس صلاحی» روز سه شنبه در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر آشتیان افزود: مردم با حضور در صحنه های مختلف همواره از نظام پشتیبانی همه جانبه کرده اند.

وی، خدمت به مردم را وظیفه مسوولان دانست و اضافه کرد: مسوولان باید با اقدامات صحیح خود در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم گام بردارند.

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکلاتی که در سطح این سه شهرستان مطرح است با همکاری و همدلی مسوولان قابل حل است.

تعریض جاده حادثه خیز آشتیان به راهجرد، راه های حفظ میراث فرهنگی شهرستان، اشتغال جوانان، آسفالت معابر شهری و دیگر مشکلات شهرستان آشتیان در این نشست بررسی شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

خبرگزاری تسنیم: مدیر آبفای تفرش گفت: سرانه مصرف آب در کشور برای هر نفر ۱۷۰لیتر است و این در حالی است که این میزان در تفرش برای هر نفر ۲۵۰لیتر است.
 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد باقری منفرد در نشست مدیریت مصرف آب تفرش که با حضور زنان خانه دار تفرشی برگزار شد، با اشاره به کمبود آب در تفرش اظهار کرد: تفرش، شهری است که با محدودیت آبی مواجه بوده و امسال در رابطه با کمبود آب در این شهرستان، شهروندان مشکلات زیادی را متحمل شدند.

وی افزود: رعایت الگوی مصرف آب و مدیریت استفاده بهینه، از آسان ترین و کم هزینه ترین راه ها در کنترل مصرف آب است.

مدیر آبفای تفرش با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب دربخش مصارف خانگی وجود دارد، گفت: با توجه به مصرف بالای آب در بخش خانگی بهتر است که خانواده ها با الگوگیری از آموزه های اسلامی مبنی بر اسراف نکردن، میزان استفاده خود را از این نعمت الهی کاهش دهند.

باقری منفرد تصریح کرد: مدیریت مصرف آب و چگونگی اعمال این مدیریت در  بخش‌های کشاورزی، صنعت، شرب و خدمات از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در مصرف بهینه آب محسوب می شود.

وی افزود: به منظور فرهنگ سازی برای بهینه مصرف کردن آب باید از درون خانواده ها شروع کرد، زیرا تا زمانی که درست مصرف کردن و استفاده بهینه برای خانواده ها تبدیل به ارزش نشود، فرهنگ استفاده از سرمایه های خدادادی مانند آب در جامعه به وجود نمی آید.

مدیر آبفای تفرش با اشاره به کمبود آب در این شهرستان گفت: آبفای تفرش در نظر دارد تا در سال آینده با مشترکان پرمصرف که میزان آب مصرفی آنها بیشتر از حد مجاز است، برخورد های قانونی انجام دهد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نخستین جشنواره آدم برفی در شهرستان تفرش با استقبال خوب مردم این شهرستان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره آدم برفی در تفرش برگزار شد
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، گروه کثیری از مردم تفرش همراه با خانواده ، پیر و جوان، زن و مرد و حتی کودکان خردسال در این جشنواره شرکت کردند و ساعات خوشی را با درست کردن آدم برفی، سرسره بازی و... در کنار هم گذراندند.

مردم تفرش از پیر و جوان و کودک و نوجوان با شرکت در این جشنواره به ساخت آدم برفی‌ها با اشکال مختلف پرداختند.

گلوله بازی برفی، گرفتن عکس‌های یادگاری و ساخت عروسک‌هایی مانند لاک پشت، عنکبوت توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از صحنه‌های جالبی بود که مردم تفرش امروز در این جشنواره به نمایش گذاشتند.

به گفته دبیر جشنواره آدم برفی، 120 نفر در این جشنواره شرکت کردند.

رضا تفرشی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در میان خانواده‌ها و شهروندان و استفاده از نعمت خداوند و لذت در کنار هم بودن خانواده‌ها برگزار شده است.

این جشنواره در سه رده خردسالان، نوجوانان و بزرگسالان در محل زمین چمن امام خمینی(ره) شهرستان تفرش برگزار شد و بر اساس داوری تماشاچیان حاضر در جشنواره 5 اثر برتر جوایز نفیسی دریافت کردند.

مردم که از بارش این نعمت الهی خوشحال بودند با برگزاری این جشنواره لذت و نشاط را نیز چاشنی این خوشحالی کردند و در کنار هم ساعاتی را به تفریح گذراندند.

این جشنواره بعد از سال‌ها به همت انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش و با همکاری شهرداری تفرش برگزار شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: 12 مورد وقف جدید در هفته وقف امسال در این استان به ثبت رسیده است.

 

ˈ حجت الاسلام ˈ آیت الله عباسیانˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این موقوفات در شهرستان های دلیجان، ساوه، تفرش، زرندیه ، خنداب و شازند بوده است.

وی با بیان اینکه سه مورد از این موقوفات مربوط به دلیجان بوده است، ادامه داد: وقف زمینی به مساحت 530 متر مربع به منظور توسعه بارگاه امامزاده یحیی روستای هستیجان، وقف یک دستگاه اکوکاردیوگرافی قلب در بیمارستان امام صادق(ع) و زمینی به مساحت 520 متر مربع برای ساخت مسجد و حسینیه جواد الائمه(ع) فرنق دلیجان از جمله این موقوفات بوده است.

حجت الاسلام عباسیان اظهار کرد: وقف 320 متر مربع زمین برای ساخت حسینیه در شهرستان ساوه، وقف ساختمان 45 متری به نیت بهزیستی و وقف یک منبر برای استفاده در امامزاده محمد در شهرستان تفرش از دیگر موقوفات این هفته بوده است.

وی ادامه داد: یک خیر زرندیه ای نیز یک طبقه منزل مسکونی به مساحت 100 متر مربع به ارزش 90 میلیون تومان برای دانش آموزان یتیم و بیماران صعب العلاج و روضه خوانی سید الشهدا اهدا کرده است و مابقی موقوفات که از شهرستان های خنداب و شازند بوده اهدا تخته فرش برای امامزاد گان این شهرستان ها بوده است.

از ابتدای سال جاری تا کنون 73 مورد وقف جدید در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفرش از برگزاری جشنواره فرهنگی تفریحی آدم برفی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، فضل‌الله باباخانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره فردا 23 دی ماه از ساعت 13 آغاز و تا ساعت 16 ادامه دارد.

وی ادامه داد: در پی بارش برف که از صبح روز گذشته آغاز شده، شور و نشاط مضاعفی در بین مردم شهرستان تفرش ایجاد شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: به دنبال بارش برف و به شکرانه این نعمت الهی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در میان خانواده‌ها و شهروندان، جشنواره آدم برفی در زمین چمن مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) شهرستان تفرش برگزار ‌می‌شود.

باباخانی تصریح کرد: این جشنواره به همت انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری فرمانداری و شهرداری شهرستان تفرش برگزار می‌شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار تفرش گفت: شکوه دهه فجر در مشارکت همه مردم و مسئولان است.

خبرگزاری فارس: شکوه دهه فجر در مشارکت همه مردم و مسئولان است 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سعید مویدی بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی اعضای کمیته‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر، اظهار داشت: دهه مبارک فجر یادآور ایامی است که امت اسلامی ایران با وحدت و یکپارچگی، بر رژیم ستم و ظلم غلبه کردند و تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره) توانستند انقلابی بزرگ را در جهان رقم بزنند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون رشادت‌ها و جان فشانی‌های مردان و زنانی است که با نثار جان خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند و ما نیز باید با زنده نگه داشتن خاطرات آن روزها، راه شهیدان گرانقدر را ادامه دهیم.

معاون فرماندار تفرش اضافه کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، ایران افتخارات بزرگی را در سطح منطقه و دنیا کسب کرده است و پس از سی و پنج سال از انقلاب اسلامی به نیکی و بزرگی از این انقلاب یاد می‌شود.

مویدی بر لزوم برگزاری با شکوه برنامه‌های دهه فجر امسال در شهرستان تأکید کرد و متذکر شد: باید با انجام برنامه‌ریزی شایسته زمینه حضور گسترده مردم در برنامه‌های دهه فجر را فراهم سازیم.

وی در ادامه از شهرداری و مسئولین کمیته‌های بیست‌گانه ستاد خواست تا برنامه‌های دهه فجر امسال به صورت متفاوت‌تر از سال‌های قبل در خصوص آذین بندی زیبای شهر به خصوص ورودی‌ها و میادین اصلی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش با اشاره به برنامه‌های این اداره به مناسبت آغاز دهه فجر خاطر نشان کرد: برنامه‌هایی به منظور آشنائی بیشتر دانش‌آموزان با نحوه شکل گیری انقلاب اسلامی و تبیین فرهنگ ارزشمند این انقلاب عظیم تدوین شده است.

افشار با تأکید بر نقش‌محوری دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌‌های دهه فجر اظهار داشت: تمام برنامه‌های کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی باید معطوف به دانش‌آموزان باشد و خانواده‌ها و شوراها نقش پر رنگ در برنامه‌های این دهه به خصوص راهپیمائی 22 بهمن داشته باشند.

در این جلسه مسئولان کمیته‌های دهه فجر نظرات و پیشنهادات خود به منظور برگزاری بهتر برنامه‌های دهه فجر را ارائه کردند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش برنامه‌های هفته وحدت در این شهرستان را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های هفته وحدت در شهرستان تفرش اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، معاون فرماندار تفرش ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت با اشاره به اینکه هفته وحدت نماد اتحاد و یکدلی بین مسلمانان است، گفت: دشمنان اسلام با ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی به دنبال کمرنگ کردن حرکت‌های عزت آفرین ایران اسلامی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند که هفته وحدت می‌تواند نمادی برای اتحاد بین مسلمانان باشد.

سعید مویدی افزود: حفظ وحدت اسلامی و قوام آن وظیفه اصلی و جدی هر مسلمانی است چرا که دشمن تنها از راه تفرقه‌اندازی می‌تواند به بدنه جامعه ضربه وارد کند، بنابراین باید بسیار آگاهانه و هوشیارانه وحدت حاکم بر جامعه را حفظ نمائیم.

وی رمز موفقیت امروز جامعه ایرانی را وحدت دانست و گفت: ما باید با حرکت در مسیر امامت و ولایت پشتیبان نظام و رهبری باشیم زیرا به برکت خون شهیدان است که نظام اسلامی در این مملکت بر پا شده است و ما باید شاکر این نعمت الهی باشیم.

معاون فرماندار تفرش بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم هفته وحدت تاکید کرد و گفت: هفته وحدت نقش تاثیرگذاری در تحقق یکپارچگی و وحدت و همدلی مسلمانان جهان دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تفرش در این جلسه با بیان اینکه در سایه عمل به منویات مقام معظم رهبری، اتحاد به معنای واقعی در جامعه بروز و ظهور پیدا می‌کند، افزود: ملت ایران اسلامی صرف ‌نظر از آئین، عقاید و سلایق خود حول یک محور به نام ولایت فقیه گرد هم جمع شده‌اند، بنابراین تا زمانی که فرمایشات رهبری را چراغ راه خود قرار دهند هیچ‌گاه دچار اختلاف و انشقاق نمی‌شوند.

علی فراهانی تصریح کرد: سیره رسول خدا(ص) والاترین الگوی کمالات انسانی و عالی‌ترین نمونه تربیت و اخلاق اسلامی است که می‌توان با الگو گرفتن و الهام از سیره آن حضرت در رشد و سازندگی شخصیت افراد جامعه گامی موثر برداشت.

در این نشست معرفی سبک زندگی پیامبر اکرم(ص)، برگزاری برنامه‌های مخوف وهابیون، اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی در مساجد بین نمازهای ظهر و مغرب، برگزاری دعای ندبه در روز جمعه و برپایی جشن بزرگ هفته وحدت همزمان با روز میلاد نبی اکرم(ص) در مصلای ولایت تفرش از مهمترین برنامه‌های هفته وحدت در این شهرستان عنوان شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دبیر هیئت ورزش‌های باستانی و پهلوانی استان مرکزی از راه‌اندازی زورخانه شهرستان تفرش تا پایان سال‌جاری خبر داد.
زورخانه تفرش تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

  به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از عرش نیوز،هادی رفیعی اظهار داشت: در حال حاضر ساخت زورخانه شهرستان تفرش در کنار مسجد شش‌ناو تفرش که از قدمت 700 ساله برخوردار است، در دست اقدام بوده و از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته سه سالن زورخانه در شهرهای زرندیه، سنجان و کرهرود راه‌اندازی شده و تلاش داریم زورخانه شهرستان تفرش را قبل از فرا رسیدن تعطیلات نوروزی راه‌اندازی کنیم.

دبیر هیئت ورزش‌های باستانی و پهلوانی استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر زورخانه متقین اراک یکی از فعال‌ترین زورخانه‌های سطح استان است، ادامه داد: ماهانه بالغ بر یک هزار نفر در این زورخانه به ورزش می‌پردازند که در سطح کشور بی‌نظیر است.

رفیعی با اشاره به فعالیت یک هزار و 200 ورزشکار در رشته ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: هم اکنون این استان از نظر مربیگری و داوری هیچ کمبودی نداشته و بیش از 33 نفر در این زمینه فعالیت دارند.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات انتخابی کشتی پهلوانی 90 + کیلوگرم به منظور اعزام به مسابقات کسب بازوبند پهلوانی کشور خبر داد و بیان داشت: این مسابقات 13 دی ماه در زورخانه متقین اراک برگزار خواهد شد.

به گفته وی مسابقات تیمی زورخانه‌ای و هنرهای فردی و کشتی پهلوانی نیز در چهار رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان بهمن ماه امسال و مسابقات هنرهای فردی پیشکسوتان اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

دبیر هیئت ورزش‌های باستانی و پهلوانی استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر تنها دارایی هیئت ورزش پهلوانی یک دستگاه فاکس است که امیدواریم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان بتوانیم دفتر هیئت را راه‌اندازی کنیم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو دهیاری روستای بهاران: در ساعات ابتدایی صبح امروز خودروی  8دانش آموز دختر که از مسیر روستاهای منطقه رودبار که به سمت شهر تفرش جهت شرکت در امتحانات پایان ترم در حرکت بود ، در جاده ورودی این روستا در برف ماند.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ،در ساعات ابتدایی صبح امروز خودروی  8دانش آموز دختر که از مسیر روستاهای منطقه رودبار که به سمت شهر تفرش جهت شرکت در امتحانات پایان ترم در حرکت بود ، در جاده ورودی این روستا در برف ماند.

وی افزود :این جاده که به علت بارش شدید برف و سراشیبی تند که منجر به  سختی  تردد ماشین شد،  دانش آموزان مجبور به پیادروی محدوده ای از روستا(حدود 600متر)شدند.

این عضو اضافه کرد : این خودرو با همکاری اهالی روستا توانست این سراشیبی تند را طی کرده و با ساعاتی تاخیر دانش آموزان را به مدارس برساند .

او تصریح کرد : ساعت 10/5 صبح با پیگیری فرمانداری تفرش و بخشداری این جاده برف روبی شد .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

چهره زمستانی در خیابان های استان مرکزی به کند شدن رفت و آمد مردم و تردد خوردروها منجر شده است با این حال روند کار در ادارات و حوزه خدمات همچنان ادامه دارد و مردم مشکل خاصی ندارند.
روزهای سرد زمستان امسال استان مرکزی ادامه دارد و اکنون خیابان ها و معابر شهرهای و روستاهای استان، لغزنده و هوا سرد است؛ امروز به دلیل ادامه برودت هوا، مدارس سه شهرستان استان هم تعطیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از مهر، بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش استان، مدارس سه مقطع، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شهرهای اراک، سریند و تفرش به دلیل سردی زیاد و لغزنده بودن معابر در نوبت صبح امروز تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه، مدارس شهرستان های خنداب، فراهان، کمیجان و خمین نیزبا یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

چهره زمستانی در خیابان های استان مرکزی به کند شدن رفت و آمد مردم و تردد خوردروها منجر شده است با این حال روند کار در ادارات و حوزه خدمات همچنان ادامه دارد و مردم مشکل خاصی ندارند.

ارتفاعات چشم نواز زمستانی استان

مشعل گاز در شهرها و روستاهایی که از آن برای گرمایش و پخت وپز استفاده می کنند روشن است و مشکلی در این زمینه وحود ندارد.

چادر سفید برف در ارتفاعات استان چشم نوازتر است و یک دستی برف در این مناطق و دشت های استان خبر از فصل پرباری برای کشاورزان و مردم دارد، کشاورزان بر این باورند که با بارش های اخیر مشکل جدی در فصل زراعی آینده نخواهند داشت و مزارع دیم به اندازه کافی آب می نوشند.

برف های باریده شده در روزگذشته با تلاش اکیپ های شهری و جاده ای مانع جدی برای تردد نیستند و بسیاری از بارش های روز گذشته آب شده و آنچه اکنون در معابر و جاده ها قرار دارد ناشی از بارش شامگاه دیروز است.

سرما همچنان میهمان استان است

مریم زاوشی کارشناس هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه برودت هوا ادامه خواهد داشت، گفت: بارش برف تا شامگاه گذشته در اکثر نقاط استان ادامه داشت و بارش ها و سردی هوا در شهرهای اراک، سربند و تفرش بیش از ایر شهرها بود.

وی گفت: هوای استان نیمه ابری تا ابری است .

تلفات جاده های برفی استان/ لزوم استفاده از وسائل ایمنی

خبرهای روز گذشته استان حاکی از افزایش تصادفات در جادههاست و به گفته فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی دو نفر در جاده ازنا اراک در اثر تصادف جان باختند.

سردار عزیزالله ملکی با بیان اینکه، تصادف به دلیل برخورد دوخودروی مینی بوس و سواری بوده است افزود: علت حادثه انحراف به چپ هردو خودرو بوده است.

وی از شهروندان استان و رانندگان وسائط سبک و سنگین خواست برای عبور از محورهای استان مرکزی از وسائل ایمنی و زنجیر چرخ استفاده کنند تا سفر مطوئن تری را داشته باشند.

محورهای استان باز است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز، در خصوص وضعیت جاده ها افزود: هم اکنون تمامی راه های مواصلاتی استان مرکزی باز است.

سرهنگ مهدی حسنی گفت: با توجه به لغزنده بودن تمامی محورها، رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ باید مورد توجه رانندگان گرامی قرار گیرد و زنجیر چرخ در این ایام اجباری است و از همشهریان تقاضا دارم  تا در صورت لزوم از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و در صورت لزوم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

گشایش راههای روستایی

به گفته معاون راه روستایی اداره راه وسهرسازی استان مرکزی، راههای روستایی بازگشایی شده است و همچنان 56 اکیپ راه روستایی آماده باش برای خدمات رسانی هستند.

اصغر حمزه لویی راههای اصلی روستایی را باز عنوان کرد و افزود: تردد در کلیه راههای روستایی باید با زنجیر چرخ انجام شود و شهروندان و مسافران راههای روستایی باید به این موضوع توجه کنند.

در استان مسافری با مشکل روبرو نشده است و تردد در جریان است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

بازیگر ماندگار فیلم‌های "آدم برفی" و "دزد عروسک‌ها" تولد 56 سالگی خود را جشن می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، "آزیتا حاجيان" در 21 دي سال 1336 در تفرش به دنيا آمد و فارغ التحصیل ليسانس بازيگري و کارگرداني تئاتر از دانشکده هنرهاي دراماتيک دانشگاه تهران است. آغاز فعاليت هنري او از 1354 با نمايش «خورشيد خانم آفتاب کن» بود. از ديگر نمايش‌هاي او مي‌توان به «بهرام چوبينه»، «ژاندارک»، «نسل آواره»، «نمايش بي کلام»، «دايره گچي قفقازي» و ... اشاره کرد.

فعاليت سينمايي اش را با بازي در فيلم «دزد عروسکها» (محمدرضا هنرمند) در سال ١٣٦٨آغاز کرد.

فيلم‌ «دزد عروسک‌ها» در آن‌ سال‌ جزو يکي‌ از پرفروش‌ترين‌ فيلم‌هاي‌ به‌ نمايش‌ درآمده‌ شد و آزيتا حاجيان‌ با ايفاي‌ اين‌ نقش‌ عجيب‌ و غريب‌ پا به‌ عرصه‌ بازيگري‌ در سينما گذاشت‌.

وي در اين فيلم با چهره ا‌ي‌ مقابل‌ دوربين‌ ظاهر شده‌ بود که‌ حتي‌ اگر خودش‌ هم‌ مقابل‌ آينه‌ قرار مي‌گرفت‌ نمي‌توانست‌ باور کند اين‌ چهره‌ متعلق‌ به‌ اوست‌ و حتي‌ شايد از ديدن‌ قيافه‌ خودش‌ در آينه‌ حسابي‌ وحشت‌ مي‌کرد. او در اين‌ فيلم‌ نقش‌ جادوگر پير بدجنسي‌ را بازي‌ کرده‌ بود که‌ پسرش‌ را مجبور مي‌کند تا همه‌ عروسک‌هاي‌ قشنگ‌ بچه‌ها را بدزدد و آنها را اذيت‌ کند. اکبر عبدي‌ نقش‌ پسر لوس‌ و بي‌تربيت‌ اين‌ جادوگر پير را بازي‌ کرده‌ بود و «مليکا شريفي‌نيا» دختر بزرگ‌ آزيتا حاجيان‌ و محمدرضا شريفي‌نيا هم‌ نقش‌ يکي‌ از اين‌ بچه‌هاي‌ مهربان‌ و دوست‌داشتني‌ را بازي‌ کرده‌ بود. 

وي در سال 69 دومين کارش را با عنوان "سفر جادويي"، به کارگرداني "ابوالحسن داوودي " بازي کرد و در اين فيلم با "اکبرعبدي" همبازي بود.

"اوينار" به کارگرداني "شهرام اسدي" در سال 1370 سومين فيلم سينمايي "حاجيان" بود."هنرپيشه" (1371) فيلم بعدي اين بازيگر تواناي کشورمان بود که در کنار "اکبرعبدي"و "فاطمه معتمد آريا" به ايفاي نقش پرداخت.


"دايان باخ" به کارگرداني "فرهاد پوراعظم " فيلم ديگري از "آزيتا حاجيان" است که در سال 71 ساخته شد.

"راز گل شب بو" در سال 72 به کارگرداني  "سعيد خورشيديان " عنوان فيلم بعدي اين بازيگر سينما است که در اين فيلم با "ماهايا پطروسيان" و"بيژن امکانيان" همبازي بود.همکاري با "داريوش فرهنگ" در فيلم "راه افتخار" قدم بعدي "حاجيان" بود.

سال 73 سال خوبي براي "حاجيان" محسوب مي شود چراکه توانست در يکي از بهترين کمدي هاي ايران نقش آفريني کند. وي با حضور در فيلم "آدم برفي" به کارگرداني " داوود ميرباقري " نام خود را دريکي از بهترين فيلم هاي آن دوره ثبت کرد.وي در اين فيلم در کنار بازيگراني همچون اكبر عبدي، داريوش ارجمند، مهدي فتحي و پرويز پرستويي به ايفاي نقش پرداخت.

در اين فيلم ،عباس خاكپور بعد از چند حركت شكست خورده براي گرفتن ويزاي آمريكا، به پيشنهاد يك دلال ايراني تغيير چهره داده و به ظاهر يك زن درمي آيد. با اين ترفند او مي تواند ويزاي مهاجرت به آمريكا را بگيرد. اما در اين بين با زني ايراني (دنيا) آشنا مي شود كه توسط شوهر سابقش به تركيه كشانده شده و آواره و سرگردان به حال خود رها شده است. خاكپور كه رفته رفته به زن دل بسته، فكر سفر به آمريكا را از سر بيرون مي كند و تصميم مي گيرد به ظاهر قبلي خود بازگشته با دنيا ازدواج كند و به ايران باز گردد.
اما يکي از خاطره انگيز ترين نقش هاي "آزيتا حاجيان" نقش محبوبه در فيلم "روبان قرمز"  به کارگرداني "ابراهيم حاتمي کيا" است.
بازي زيباي "حاجيان" درکنار يکي از بهترين بازيگران سينما يعني "پرويزپرستويي" باعث شد تا براي اين نقش، برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن در بخش بين الملل هفدهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر شود.

داستان اين فيلم درباره محبوبه دختر جنگ زده ي جنوبي كه خانواده اش را در جنگ از دست داده، پس از مدت ها به خانه ي پدري كه اكنون بيش تر به ويرانه اي شبيه است بازمي گردد تا آنجا زندگي كند. او در بدو ورودش به منطقه، با مردي به نام داوود روبرو مي شود كه از پايان جنگ تاكنون مشغول پاكسازي منطقه از مين هاي زمين است. محبوبه به طور تصادفي در خانه اش تانكي را زير آوار پيدا مي كند و تصميم مي گيرد آن را بفروشد. او به مردي افغاني و تنها به نام جمعه كه نگهبان گورستان تانك است پيشنهاد فروش تانك خود را مي دهد. جمعه به او علاقمند مي شود و داوود هم همينطور، اما داوود عشق خود را بروز نمي دهد. روزي بر اثر انفجار مين داوود زخمي مي شود و جمعه او را به بيمارستان مي برد و در برگشت محبوبه به عشق او نسبت به خودش پي مي برد و زماني كه محبوبه و جمعه درگير مي شوند و تانك بدون سرنشين با خيمه ي داوود برخورد مي كند، ناگهان چشمه از زمين مي جوشد.


بعد از "روبان قرمز" در فيلم ديگري از "ابراهيم حاتمي کيا" با نام "موج مرده" حضور يافت و در اين فيلم هم در کنار "پرويز پرستويي" بازي خوبي را از خود به نمايش گذاشت.در سال 82 در دوفيلم، "معادله" و "شمعي در باد"  حضور يافت.

وي در سال 84 در فيلم "سيامك شايقي" با عنوان "باغ فردوس، پنج بعد از ظهر" به ايفاي نقش پرداخت.

سال 86 سال پرکاري براي اين بازيگر سينما بود توانست در سه فيلم حضور يابد.

فيلم سينمايي "محيا" به کارگرداني "اکبرخواجويي"، "ديوار" کاري از "محمد علي طالبي" و همچنين فيلم "خواب زمستاني" کاري ديگر از "سيامك شايقي" از جمله فيلم هاي وي در سال 86 محسوب مي شود.

"خواب زمستاني" به سه خواهر از سه نسل مختلف مي پردازد كه با هم زندگي مي كنند و درگير مشكلاتي مي شوند...

"كيميا و خاك" ساخته "عباس رافعي" در سال 87 مقصد بعدي "آزيتا حاجيان" بود که درآن با بازيگراني همچون؛ امير آقايي، حسين ياري، پريوش نظريه و سياوش طهمورث همبازي شد.

"تاکسي نارنجي" به کارگرداني "ابراهيم وحيدزاده" ديگر فيلم "حاجيان" در سال 87 بود.

در اين فيلم، يك زن جوان با دو فرزندخردسالش، دو مرد با خصوصياتي متفاوت اما خواسته اي مشابه، يك مأمور پليس و خلاصه يك پيرزن پرحرف و سمج و... در جزيره كيش ماجراهايي را مي آفرينند كه...
"حاجيان"  نويسنده کتاب شعر "سرود سبز" در سال ١٣٧٠ است و تاکنون در سريال هاي بسياري نيز به ايفاي نقش پرداخته است.

وي در سال 73 در يکي از سريال هاي پرسروصدا آن سال يعني "آپارتمان" حضور يافت.پخش اين سريال با حاشيه هاي فراوان همراه بود. سريال چهره هاي جديدي را در سينما ي مطرح کرد.

"آواي فاخته"، "امام علي (ع)" (داوودميرباقري)،"آدم برفي" (داوود ميرباقري)،دبيرستان خضراء" (اکبر خواجويي)،"دومين انفجار" (نادر مقدس) و "تا ثريا" (سيروس مقدم) ازجمله سريال هايي است که اين بازيگر در آن ها حضور داشته است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:آزیتا حاجیان,هنرمند,تفرشی,پایگاه خبری,تفرش, | 14:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از مجله شبانه باشگاه خبرنگاران ابوالقاسم سحاب در ۱۹ فروردین‌ماه ۱۲۶۶ش در یک خانواده دهقانی در قریه فم تفرش به‌دنیا آمد. استاد ابوالقاسم سحاب که شغل معلمی را برگزیده بود در ۱۲۹۹ش به تقاضای شیخ جلال نهاوندی به ریاست معارف ثلاث (ملایر و نهاوند و تویسرکان) برگزیده شد و در این مأموریت، خدمات ارزنده‌ای به فرهنگ آن منطقه کرد. از وی بیش از ۷۲ عنوان کتاب که برخی از آن‌ها در چند مجلد تألیف شده، باقی مانده است. از جمله این آثار، زندگانی ائمه: حضرت سیدالشهداء اباعبدالله الحسین (ع)، امام جعفر صادق (ع)، امام جواد (ع)، عسکریین (ع) و دیگر امامان و معصومین (ع) را می‌توان نام برد. از دیگر آثار وی، ترجمه کتاب‌های «تاریخ قرآن»، «فلسفه و اسرار حج»، «تاریخ نقاشی در ایران»، «تاریخ هنر اسلامی» (از زبان عربی)، ترجمه «جغرافیای کارپنتر» در ۶ جلد (از انگلیسی)، تألیف کتاب‌های ارزشمند «فرهنگ خاورشناسان»، «زندگانی شاه عباس کبیر»، «تاریخ مدرسه عالی سپهسالار» را می‌توان نام برد. استاد ابوالقاسم سحاب، سرانجام در تاریخ بیست و یکم دی‌ماه سال ۱۳۳۵ هجری شمسی در سن شصت و نُه سالگی در تهران بدورد حیات گفت و پیکرش را در صحن حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم به خاک سپردند. از جمله کارهای بزرگ استاد، تأسیس مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب در سال ۱۳۱۵ش بود که فعالیت گسترده‌ای در زمینه تهیه نقشه‌ها و انتشارات تاریخ و جغرافیا بر عهده دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 1:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش از برگزاری نخستین دوره مقدماتی مداحی ویژه خواهران در شهرستان تفرش خبر داد.

خبرگزاری فارس: نخستین دوره مقدماتی مداحی در تفرش آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، میثم فیروزجایی عصر امروز در آئین افتتاح نخستین دوره مقدماتی مداحی ویژه خواهران گفت: این دوره با هدف ایجاد زمینه‌های مناسب به منظور رشد و تعالی مداحان خواهر در شهرستان تفرش برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره‌ها در زمینه رشد و ارتقاء علمی مداحان و مبلغان، تبیین برخی از تحریفات در مداحی، آسیب‌شناسی فرهنگ عزاداری و تلاش در رفع نقیصه‌های آن و تلاش در پرورش استعدادهای بالقوه مداحان علاقمند در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 50 نفر از خواهران علاقمند در این دوره شرکت کردند.

فیروزجایی ادامه داد: با اتمام دوره مقدماتی تلاش می‌کنیم تا با ارائه دوره تخصصی مداحی به علاقمندان زمینه آشنائی مداحان با کتب و منابع معتبر را فراهم کرده تا از نشر و گسترش انحرافات و شبهات در زمینه مداحی، کاسته ‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی در دو کارگاه هشت ساعته برگزار می‌شود و آخرین کارگاه در 27 دی ماه به همراه آزمون برگزار خواهد شد.

در این دوره آموزشی موضوعاتی از قبیل آشنائی با اشعار معتبر در مداحی، اخلاق مداحی، تاریخ اسلام و سیره اهل بیت(ع)، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن و ادعیه تدریس می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ،جهت رفاه حال شهروندان اولین آموزشگاه موتورسیکلت در تفرش افتتاح شد .قبل از این افراد علاقه مند می بایست مستقیماً به راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده و پس از گذراندن مراحل آیین نامه و آزمون عملی ،گواهینامه موتورسیکلت دریافت می کردند.

گفتنی است علاقه مندان جهت ثبت نام و اکسب اطلاعات بیشتر به آموزشگاه صابری واقع در بلوار انقلاب مراجعه نمایند .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  رییس کمیته امداد تفرش به خبرنگار ندای تفرش گفت : دین مبین اسلام محبوبترین بنیان ها و بهترین اقدام را درجهت ازدواج و تشکیل خانواده دانسته و  کسانی که از ازدواج خودداری کرده  نکوهش کرده است  .
قاسم مقدم افزود : کمیته امداد تفرش تاکنون توانسته 989 جهیزیه به نوعروسان نیازمند ،485هدیه ازدواج به پسران ،25 مورد کمک به ازدواج مجدد بانوان اهدا کند.


وی اضافه کرد : آموزشهای پیش از ازدواج  بخش دیگری از  حمایتهای ما از دختران  و پسران نیازمند است .


مقدم در بخش  دیگری از سخنانش به نرخ1/5 درصدی آمار طلاق در بین مدد جویان این اداره اشاره کرد و  افزود : آموزشهای قبل از ازدواج،قانع بودن نوعروسان تحت حمایت ،آمار طلاق را در حد پایین نگاه داشته است .


گفتنی است این اداره  آماده دریافت کمکهای نقدی وجنسی جهت تهیه جهیزیه جهت 18نوعروس نیازمند  در تفرش می باشد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: توانمند سازی مددجویان رویکرد اصلی این سازمان است.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ˈرضا ربیعیˈ عصر پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفرش اظهار افزود:ایجاد اشتغال برای مددجویان از راهکارهای مهم و اساسی برای توانمند سازی آنها است که در این راستا به 566 مددجوی زیر پوشش این نهاد در استان مرکزی طی 9 ماه گذشته تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

وی تصریح کرد:وام های اعطایی شامل وام های خود اشتغالی، مشاغل خانگی، بیمه سهم کار فرمایان خویش فرما بوده است .

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: تعهد سال گذشته بهزیستی در بحث ایجاد اشتغال 601 مورد بود و این درحالیست که یک هزار و 205 مورد شغل برای مددجویان این مرکز ایجاد شد.

ربیعی به وضعیت مطلوب اداره بهزیستی شهرستان تفرش اشاره کرد و گفت: در این شهرستان در بحث حمایت از مددجویان مشکل خاصی دیده نمی شود اما باید از حمایت های بیشتر استان بهره مند شود تا برنامه های راهبردی در کنار حمایت خیرین ارزشی شهرستان محقق شود.

در این آیین از خدمات منصوره فرهنگ به عنوان رئیس سابق اداره بهزیستی تفرش تقدیر و زهرا امینی به عنوان سرپرست این اداره منصوب شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

در این آئین از خدمات منصوره فرهنگ تقدیر شد و زهرا امینی بعنوان سرپرست اداره بهزیستی شهرستان تفرش معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ، آیین تودیع و معارفه رییس بهزیستی تفرش انجام شد .


 مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: طبق تعهدات این مرکز در ایجاد اشتغال مددجویان تاکنون 566 نفر با دریافت وام های اشتغال صاحب شغل شده اند.


ربیعی افزود:سال گذشته این مرکز موفق به کسب رتبه اول در بین سازمانهای استان مرکزی در بخش ایجاد اشتغال گردید.


وی تصریح کرد:امروزه دولت گامهای مثبتی در ایجاد اشتغال برداشته که آثار آن در بین مددجویان استان مرکزی مشهود است.


در این آئین از خدمات منصوره فرهنگ تقدیر شد و زهرا امینی بعنوان سرپرست اداره بهزیستی شهرستان تفرش معرفی شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از سیستم شارژ تلفن در منزل شرکت مخابرات استان مرکزی پرده‌برداری می‌شود.

خبرگزاری فارس: افتتاح سیستم شارژ تلفن در منزل در دهه فجر

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  مشیدی ظهر امروز در جریان سفر خود به شهر تفرش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس، اظهار داشت: این سیستم قابلیت شارژ تلفن در منزل را دارد که برنامه نرم‌افزاری آن تدوین شده و در دهه مبارک فجر از آن پرده برداری می‌شود.

وی در تصریح کرد: از مهم‌ترین قابلیت‌های این سیستم قطع و وصل تلفن در منزل و پرداخت بدهی بدون نیاز به مراجعه به بانک و دفاتر پیشخوان دولت است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان مرکزی ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید مراجعه ماهانه مدیران کل به شهرستان‌ها است تا از نزدیک با مشکلات مردم آن منطقه آشنا و تمام تلاش خود در راه رفع این مشکلات به کار گیرند.

مشیدی با اشاره به توزیع نامناسب قبوض در شهرستان تفرش بیان کرد: اداره پست در دوره بعد موظف به رفع این مشکل است تا در این بین مشترکین متضرر پرداخت قطعی و وصلی تلفن خود نشوند.

وی با اشاره به یکی شدن خطوط استان مرکزی افزود: با تدابیر اندیشیده شده مقرر شد تا مبلغ هر پالس از 51 ریال به 58 ریال افزایش یابد که این امر محقق نشد و تماس مشترکین شهرستان‌ها با یکدیگر مبلغ پالس شهری محسوب می‌شود و این در حالی است که در هر سیکل شرکت مخابرات یک میلیارد تومان متضرر شده و تمام این تمهیدات به منظور تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مردم است. 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی ارائه خدمات ارتباطی نظیر تلفن و اینترنت به مشترکین شهرک صنوف مزاحم و واگذاری روستاهایی که 16 مشترک دارند همچنین رفع اشکالات و نواقص در توزیع قبوض تلفن شهرستان تفرش را از مهمترین مصوبات این جلسه عنوان کرد.

مشیدی با حضور در فرمانداری تفرش با مردم این شهرستان نیز دیدار و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت.

دهیاران روستاهای شهر تفرش در این جلسه مشکلات خطوط ارتباطی روستاهای تفرش و عدم آنتن دهی تلفن همراه در بسیاری از روستاها را مهمترین مشکلات ارتباطی روستاهای تفرش عنوان کردند.

همچنین خدمات رسانی و انتقال خط تلفن به 130 مشترک شهرک صنوف مزاحم با حضور اعضا هیئت‌مدیره شهرک مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره تعاون کار و امور اجتماعی نیز نبود خط تلفن در مجتمع‌های مسکونی مسکن مهر را از مشکلات دیگر این شهرستان عنوان کرد.

احمد محب‌علی افزود: یکی از مشکلات اساسی نبود خط تلفن در مسکن مهر تفرش است که با همت ادارات خدماتی همانند آب، برق و گاز در این مجتمع ارائه شده و هم اکنون بیش از 50 خانوار در آپارتمان‌های خود ساکن هستند و وجود خط تلفن به عنوان عامل ارتباطی از ضروریات مسکن مهر تفرش به شمار می‌آید.

گفتنی است؛ 18 هزار مشترک در تفرش و روستاهای آن از خدمات شرکت مخابرات استفاده می‌کنند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فردي كه اقدام به ارسال ايميل هاي توهين آميز مي كرد، توسط ماموران پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي شناسايي و دستگير شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری مهر، رئيس پليس فتا  فرماندهي انتظامي استان مرکزي گفت: در پي شکايت يكي  از شهروندان شهرستان تفرش مبني بر اينکه مدتي است شخصي اقدام به ارسال ايميل هاي توهين آميز به دختر ايشان مي كند،موضوع در دستور کار اين پليس قرار گرفت و تحقيقات توسط کارشناسان و کاراگاهان برای شناسايي متهم آغاز شد.

سرگرد"مصطفي نوروزي "بيان داشت: شاکيه در اظهاراتش بيان كرد که فرد ايميل دهنده نسبت هاي ناروا به اعضاي خانواده وي زده و وي درخواست پيگيري اين موضوع را دارد.

رييس پليس فتا در ادامه افزود : متهم که پسري 27 ساله بود، با انجام اقدامات فني و پليسي شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي احضار و مورد بازجويي قرار گرفت.

سرگرد نوروزي گفت : متهم دستگير شده که در ابتدا سعي در گمراه نمودن ماموران و تکذيب انجام بزه انتسابي را داشت پس از انجام بازجويي هاي فني و پليسي و ارائه مستندات موجود، ناچار به اعتراف شد و با اقرار صريح متهم پرونده تکميلي به همراه مستندات موجود به دادسراي شهرستان تفرش ارسال شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که متوجه انقباضی بودن بودجه‌ی سال آینده هستیم، گفت: انتظار ما این است که در بررسی بودجه نگاه ویژه‌ای به محرومان شود چرا که عدالت در توزیع بودجه خواسته مردم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس صلاحی نماینده‌ی مردم تفرش در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از مواضع رئیس مجلس در حفظ شان این نهاد گفت: انقلاب اسلامی پر توان به راه خود ادامه می‌دهد و رمز موفقیت آن تبعیت از رهبری، وحدت و انسجام و پایبندی به اصول انقلاب است.

نماینده مردم تفرش ادامه داد: برای عملیاتی شدن طرح‌های دولت خدمتگزار از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنیم اما لازم است که دولت تعامل خود را با مجلس افزایش دهد و در اداره امور کشور تسریع کند وگرنه نمایندگان از طرح سوال غفلت نخواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در بررسی بودجه باید نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم شود، عدالت در توزیع بودجه خواسته‌ی همه مردم است البته نمایندگان متوجه انقباضی بودن بودجه هستند.

صلاحی همچنین با گرامی‌داشت شهدای 19 دی ماه قم به نزدیک شدن به سالگرد شهادت امیرکبیر اشاره کرد و یاد و خاطره وی را گرامی‌داشت.

نماینده مردم تفرش همچنین خواهان تکمیل جاده‌ی اراک، تفرش، آسفالت راههای روستایی، تسریع در عملیاتی کردن پروژه‌های آب رسانی، تکمیل پروژه‌ی فاضلاب، احداث دانشگاه صنعتی تفرش و سرمایه گذاری در عرصه‌ی آب رسانی به منطقه شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:


 آداب و رسوم هر قوم و ملتي، ميراث معنوي و گرانبهاي به يادگار مانده از اجداد و پيشينيان آن قوم و ملت محسوب مي شود. نگاه دوباره و احیای این سنت ها تاثیرات مثبتی در زندگی جوامع دارد که این روزها شهرستان تفرش در حال تدارک برای برگزاری جشن زمستانه روستایی بهمن ماه برای زنده ماندن میراث پیشینیان است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار مهر، آداب و رسوم هر قوم و ملتی شناسنامه و هویت آن ملت محسوب می شود و به عنوان عامل مشترک بین مردمان یک قوم، قلوب آن ها را به هم پیوند می زند.

حفظ و گسترش آداب و رسوم و شناساندن آن به نسل جدید بخشی از گذار از سنت به دنیای مدرن است زیرا نسل امروز باید با شناخت کامل گذشته به آینده رجوع کند و همین امر لزوم حفظ و احیای سنت هایی که در گذز زمان و سینه به سینه به ما رسیده است را الزامی تر می کند.

استان مرکزی، استانی با پیشینه تاریخی است که برخی مناطق آن دارای آئین های سنتی هستند که ثبت ملی و بین المللی شده اند و به عنوان میراث و هویت معنوی این خطه برای همیشه حفظ شده اند. شهرستان تفرش یکی از این شهرستان هاست که 50 اثر از 800 آثار ملی ثبت شده کشور را به خود اختصاص داده است.

دبیر جشنواره زمستانی روستایی تفرش با اشاره به برگزاری جشن زمستانی روستایی در این شهرستان به خبرنگار مهر گفت: این برنامه در راستای معرفی و حفظ فرهنگ کهن این شهرستان در نظر گرفته شده است.

"از خود بیگانگی" چالش فراروی جوامع بشری

یوسف شاه حسینی با بیان اینکه "از خود بیگانگی" از چالش های فراروی جوامع بشری به خصوص جوامع توسعه نیافته محسوب می شود، افزود: احیای ادبیات عامیانه و فرهنگ اصیل و کهن هر قوم، می تواند کمک شایانی به گذر نسل امروز از این بحران بنماید.

وی معتقد است: شهرهای کوچک به دلیل حفظ اصالت ها و ارزش های کهن خود می توانند پیشتاز این حرکت و جنبش فرهنگی باشند.
 

شاه حسینی با اشاره به اینکه فرهنگ سرزمینمان ریشه در تمدن غنی ایرانی اسلامی دارد، اظهار کرد: احیای آئین ها و سنت های بومی، معرف هویت و پیشینه درخشان این مرز و بوم و پشتوانه ایستایی این سرزمین در برابر تهاجمات فرهنگی بیگانه باشد.

وی با اشاره به اینکه جشن زمستانی روستایی در آخرین جمعه بهمن ماه در روستای آسیاب جلال تفرش برگزار خواهد شد، افزود: این جشن همه ساله 40 روز از زمستان رفته آغاز می شود و معمولا تا اول اسفند ادامه دارد.

شهرهای کوچک پیشتاز جنبش فرهنگی

شاه حسینی ادامه داد: کوسه گلدی و آوازهای چوپانی مهم ترین برنامه های این جشن بوده است و چوپانان بعنوان برگزار کنندگان این جشن، خرج سالیانه خود را با گرفتن انعام از مردم در قبال برگزاری این برنامه در گذشته ، تامین می کردند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری این جشن احیا و معرفی این آداب است، اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه هایی علاوه بر احیای این آداب در جذب توریست نیز بسیار موثر است.

شاه حسینی توضیح داد: در جشن امسال بنا بر این است که علاوه بر کوسه گلدی و آوازهای چوپانی، رقص محلی، مراسم پرده خوانی، نقل خوانی چگور و به تخت نشستن داماد بعنوان آثار معنوی و سنتی دیگر این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی در خصوص آئین کوسه گلدی گفت: کوسه گلدی (کوسه گردی) یک نمایش آيینی و سنتی در تفرش  از زمان های بسیار قدیم است که تا حدود چهل سال پیش در نقاط تفرش و حوزه استان مرکزی که کم و بیش در شیوه اجرا یکی بود، برگزار می شده است.

کوسه گلدی و آوازهای چوپانی مهم ترین برنامه های این جشن

شاه حسینی ادامه داد:  این نمایش در تمام این مناطق به تفاوت از اول چله کوچک(دهم بهمن)  تا اول آفتاب به حوت (اول اسفند) که برف و یخ کم کم آب می شد و به قول قدیمی ها زمین نفس آشکار می کشید و تا روزهای پیش از نوروز، این مراسم نمایش گونه که در آن نقش کوسه مشترک بود، برگزار می شد.

وی افزود: این نمایش آئینی سنتی به نام های کوسه گردی در تفرش، کوسه کوسه در ساوه و کوسه گلدی در روستاهای شاهسون نشین و کوسه ناقالدی در اراک و کوسه گلین در آشتیان و مانند اینها نامیده می شدند و با تفاوت هایی در سایر مناطق ایران نیز وجود داشته است.

شاه حسینی ادامه داد: کوسه گلدی kousa galdi نام جشنی است که در دهم بهمن ماه هر سال یعنی پایان چله بزرگ توسط چوپانان در تفرش برگزار می شد.

وی توضیح داد: کوسه گلدی مردی چوپان بوده كه خروجش علیه زمستان و بیكارگی صورت می گرفته با آواز ابتدای اسفندماه به در حصار روستاییان می رفته و با ضرب یك لگد به در هر طویله فرا رسیدن فصل بهار را نوید می داده است.

شاه حسینی گفت: كوسه گلدی با رفتارش به روستاییان می فهمانده كه نگهداری گاو، گوسفند و الاغ در طویله بیش از این سودمند نیست و ضمنا دستمزد سالانه خود را نیز دریافت می كرده است.

آوازهای چوپانی سرشار از محتوای غنایی

وی در خصوص آواز چوپانی گفت: آوازهای چوپانی سرشار از محتوای غنایی است و بیشتر حول تنهایی و موضوعات مهم زندگی چوپانی می گذرد.

پژوهشگر نمایش های آئینی تصریح کرد: برای زندگی چوپانی و به طور کلی دامداری سنتی، گرگ مشکلی است که بیشترین سهم از زندگی چوپانان و خانوده های آنان را به خود مشغول می دارد.

شاه حسینی افزود: لذا گرگ یکی از عناصر سازنده ترانه های چوپانی به شمار می رود بعنوان نمونه  سه پنج سال است به چوپانی رسیدم/ چنین دشت و بیابانی ندیدم/ عجب دشتی چه دشت لاله زار است/ زمین و کوه و صحرا لاله زار است/ نمی دانم چرا این گوسفندان/ علف کم می خورند در این بیابان/ چرا ای گوسفندان ناله دارید/ سر آب و علف خوردن ندارید/مگر گرگی در این صحرا عیان است/ که میش و بره دائم در فغان است/ و ...

این کارگردان نمایش های آئینی ادامه داد: آئین به تخت نشستن داماد از رسم های زیبای استان مرکزی است که در روز عروسی انجام می شود.

شاه حسینی افزود: قبل از اینکه داماد به خانه عروس برای آوردنش برود، به حمام می رود و آئین به تخت نشستن داماد از زمانی آغاز می شود که داماد از حمام بیرون می آید.

وی ادامه داد: پس از بیرون آمدن داماد، وی را بر تختی می نشانند و پدر داماد لباس دامادی بر تن وی می کند و کلاه دامادی را بر سرش می گذارد.

دور کردن چشم زخم از دیگر بخش های این آئین

شاه حسینی گفت: در این مراسم داماد دو ساقدوش دارد که یکی مجرد و دیگری متاهل است و پدر داماد یکی یک دستمال ابریشم نیز به آن ها می دهد.

این کارشناس آئینی دور کردن چشم زخم را از دیگر بخش های این آئین خواند و توضیح داد: چرخاندن اسفند بر سر داماد و شکستن تخم مرغ در پشت پای داماد از آداب این بخش است.

شاه حسینی با بیان اینکه دادن "سرحمامی"  یکی از بخشهای مهم این مراسم است، توضیح داد: مهمانان هدایا و انعام خود را در مجمع های بزرگ برای داماد می آورند که این هدایا شامل قند، شیرینی، آجیل، خشکبار و میوه های فصل است.

وی گفت: پس از آن گروه های جوان گرد هم می آیند و به اجرای بازی های بومی، محلی و رقص های چوبکی می پردازند.

این مراسم از صبح تا ظهر به طول می انجامد

شاه حسینی با بیان اینکه این مراسم از صبح تا ظهر به طول می انجامد، افزود: در پایان مراسم پس از اینکه مهمانان با ناهار پذیرایی شدند، هدایا و سرحمامی بین آنان تقسیم می شود.

وی مراسم " نقل خوانی چگور" را از دیگر آئین های اجرایی در این مراسم خواند و گفت: این آئین نقل شاه خطایی شامل صلوات و درود بر محمد و ائمه اطهار و نصیحت پدر به پسر است.

شاه حسینی با بیان اینکه پرده خوانی رستم و سهراب نیز دیگر نمایش آئینی در این روز است، ادامه داد: پرده خوانی، نوعی نمایشِ مذهبی ایرانی. در این نمایش کسی با عنوان " پرده خوان" از روی تصویرهایِ منقوش بر پرده، را با کلام آهنگین روایت می‌کند.

جشن آئین بومی محلی زمستانی روستایی در  تفرش فرصتی برای احیای سنت ها و ایجاد نشاط و همدلی در میان مردمان است.

و اما اهمیت برگزاری چنین جشن هایی، قطعا  اگر افراد هر جامعه ای با پیشینه ی تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود، بیگانه و از روابط بین افراد اجتماع و ارزش ها و هنجارهای حاکم بر شئونات زندگي آنان بی خبر باشند،قدرت ایستادگی در برابر هر فرهنگ مهاجمی را نخواهد داشت. اگر گذشته، ریشه و هویت هر فرد، قوم، جامعه و ملتی است، باید کاوید و آن را یافت. انگل ها را از او دور ساخت و اصل آن را تقویت کرد تا بتواند به حیات خود ادامه دهد و ضمن حفظ شاخ و برگ های کهن سنت، جوانه های نو روییده ی امروز را نیز با همان شیرابه و اصالت، تغذیه نماید.

..........................................

گزارش: سمیه انصاری فر

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

توزیع شیر در مدارس

 رئیس آموزش و پرورش تفرش گفت: فرهنگ سازی مصرف شیر در مدارس گامی صحیح برای تندرستی دانش آموزان است که در همین راستا ۲هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان تفرش از شیر رایگان بهره مند می شود.
 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدحسن افشاری در بازدید از اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس در تفرش با اشاره به توزیع شیر سطح مدارس تفرش اظهار کرد: از آذر ماه تا پایان امسال، 24نوبت شیر رایگان در سطح 8 مدرسه ابتدائی، 6 مدرسه متوسطه، 5 مجتمع روستائی و 1 مدرسه متوسطه روستائی توزیع می شود.

وی افزود: شیر از مواد غذایی ضروری و دارای فواید مقید بالایی بوده و معلمان با بیان فواید شیر می توانند دانش آموزان را برای مصرف این ماده ارزشمند غذایی تشویق کنند.

افشاری تصریح کرد: مصرف شیر سلامتی را به همراه داشته و استفاده از این ماده غذایی ارزشمند کلسیم بدن را کامل و استخوان ها را نیز محکم می کند.

وی افزود: توزیع شیر رایگان در مدارس را از کارهای با اهمیت وزارت آموزش و پرورش است و دانش آموزان باید شیر را به موقع در مدارس استفاده کنند.

رئیس آموزش و پرورش تفرش با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت انسان های سالم و توانمند به جامعه گفت: توجه به تغذیه سالم و مقوی برای دانش آموزان از موارد مهمی است که دست اندرکاران آموزشی باید در ارائه آن به دانش آموزان کوشا باشند.

افشاری تصریح کرد: مصرف شیر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مؤثر بوده و می توان با مصرف حداقل یک لیوان شیر مقداری از نیاز جسمی دانش آموزان را تأمین کرد. وی افزود: مصرف شیر در مدارس می تواند زمینه را برای بالا بردن فرهنگ مصرف شیر را در خانواده های ایرانی رواج دهد.

وی افزود: با توزیع شیر در مدارس و فرهنگ سازی مناسب از طریق رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی می توان فواید مصرف شیر را به تمام اقشار جامعه منعکس کرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:22 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری حکیم نظامی تفرشی در این شهرستان از 12 بهمن‌ماه به مدت 10 روز خبر داد.

خبرگزاری فارس: جشنواره فرهنگی حکیم نظامی تفرشی(گنجوی) در تفرش برگزار می‌شود

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سعید مویدی بعد از ظهر امروز در جلسه اعضای ستاد برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: ایجاد بسترهای مناسب به منظور رشد و شکوفایی دانش‌آموزان، هنرمندان و نخبگان این شهرستان موجب کسب افتخارات متعددی برای مردم این شهرستان شده و خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری حکیم نظامی در دهه فجر، افزود: این جشنواره با هدف معرفی یکی از مفاخر برجسته شهرستان تفرش و شناساندن این چهره ماندگار برگزار می‌شود.

معاون فرماندار تفرش خاطرنشان کرد: این جشنواره با قابلیت برگزاری در شهری که سرآمد چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی و هنری در استان مرکزی است، می‌تواند تجربه‌ای برای برگزاری این جشنواره در سطح کشور باشد تا نام این بزرگمرد برای همیشه به عنوان مرد فرهنگ ایران ثبت شود.

مویدی بیان داشت: پروفسور سید محمود حسابی (پدر علم فیزیک ایران) دکتر پارسا ( پدر علم گیاه شناسی ایران)، توران میرهادی (اولین دندان‌پزشک ایران)، شیخ طبرسی (دانشمند بزرگ ایرانی) ابوالقاسم سحاب (پدر جغرافیای ایران)، حکیم نظامی تفرشی. حسینعلی نکیسا (استاد آواز و موسیقی ایران)، فتحعلی واشقانی (استاد خوشنویس ایران) و... متولد تفرش هستند و از مشاهیر نامی ایران و جهان به شمار می‌روند.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی شهرستان تفرش نیز شناسایی و معرفی هنرمندان شهرستان در راستای تعالی و رشد فضای فرهنگی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشنواره در کنار تشویق هنرمندان بومی موجب تشویق کودکان و نونهالان و هدایت آنان به سمت فعالیت‌های مفید خواهد شد.

رضا تفرشی تصریح کرد: این جشنواره به همت انجمن هنرهای تجسمی و در رشته‌های طراحی، نقاشی، نگارگری،گرافیک، عکاسی، مجسمه سازی، تئاتر، موسیقی، صنایع دستی، سرود  و شعر  برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ این جشنواره از 12 بهمن‌ماه به مدت 10 روز در فرهنگسرای پروفسور حسابی تفرش با حضور هنرمندان و اساتید رشته‌های هنری و با مشارکت  اداراتی چون تبلیغات اسلامی، شورا و شهرداری تفرش، دانشگاه تفرش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش، صنعت و معدن و تجارت،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آب و فاضلاب شهری و کتابخانه عمومی شهرستان تفرش برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که از زندگانی حکیم نظامی اطلاعات دقیقی در دست نیست و فقط آنچه مسلم است در شهر گنجه می‌زیسته و در آنجا فوت شده است.

درباره زادگاه پدری وی آنچه در تذکره‌ها و اشعار خود وی بیان شده و قابل مشاهده است زادگاه او روستای «تا» از توابع شهرستان تفرش است.

این شاعر بزرگ در اشعار خود اینچنین سروده است؛ به تفرش دهی هست «تا» نام او/ نظامی از آنجا شده نامجو.

همچنین شیخ بهائی در اشعارش به این انتساب اینگونه اشاره می‌کند؛ ز اهل تفرش است آن گوهر پاک/ ولی در گنجه چون گنج است در خاک

مهم‌ترین آثار حکیم نظامی تفرشی(گنجوی) پنج مثنوی مشهور به پنج گنج است که شامل مخزن‌الأسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر یا هفت گنبد یا بهرام‌نامه و اسکندر نامه که شامل شرف‌نامه و اقبالنامه است و بنا به استناد شعری که با عنوان ستایش ممدوح در اقبالنامه آمده است وی از خاک پاک تفرش برخاسته است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش گفت: از اوایل سال 92 تاکنون از میان ورزشکاران فعال در شهرستان تفرش یک‌هزار و 650 ورزشکار سازماندهی شده‌اند.

خبرگزاری فارس: 1650 ورزشکار سازمان‌یافته در تفرش فعالیت می‌کنند 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  نایب‌علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شهرستان تفرش در سال 91 مقام اول در میان شهرستان‌های استان را از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته کسب کرده است.

وی افزود: تعداد 4 هزار نفر از ورزشکاران در رشته‌های مختلف مانند فوتبال، والیبال و به خصوص پیاده‌روی و ورزش‌های همگانی فعالیت دارند که تاکنون سازماندهی نشده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی در این شهرستان به ازاء هر یک نفر 1.61 متر مربع می‌باشد که این میزان به حد استاندارد رسیده است.

اکبری ادامه داد: سرانه ورزشی در تفرش بیشتر از نیاز است ولی متاسفانه به صورت اختصاصی برای رشته‌ها کافی نیست که تلاش داریم با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان بتوانیم میزبانی مسابقات استانی را در تفرش داشته باشیم.

وی بیان کرد: 37 هیئت ورزشی در این شهرستان فعال است که بانوان در 10 هیئت و آقایان در 27 هیئت فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش بیان کرد: در این شهرستان 8 سالن ورزشی وجود دارد که 2 سالن آن به صورت مجموعه ورزشی چند منظوره است و 6 سالن دیگر که کوچکتر هستند به منظور استفاده برای رشته‌های ورزشی پینگ‌پنگ، کشتی، ورزش‌های باستانی، وزنه‌برداری و رزمی اختصاص دارند.

وی با اشاره به مشکلات فنی سالن‌های ورزشی خاطرنشان کرد: نبود کفپوش مناسب در سالن‌ها از مهمترین مشکلاتی است که به عنوان خطر ورزشکاران را تهدید می‌کند.

اکبری گفت: نبود اعتبار کافی به منظور بازسازی و تعمیر مشکلات نتوانسته سبب جلوگیری از کسب مقام‌های ورزشی در سطح استان بشود و جوانان فعال در عرصه ورزش در تمامی رشته‌ها موجب سرافرازی شهرستان تفرش شده‌اند.

وی همچنین از انجام عملیات اجرایی استخر تفرش خبر داد و افزود: عملیات اجرایی سقف استخر در آذر ماه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان انجام شد که با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم تا ابتدای شروع فصل تابستان با راه‌اندازی مجدد استخر شهدای تفرش در خدمت به مردم گامی برداریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش با بیان اینکه توسعه زیر ساخت‌های ورزشی نقش مهمی در سلامت و شادابی هر جامعه‌ای دارد، اظهار کرد: توجه به این مهم باعث ارتقاء سطح سلامتی در جامعه می‌شود و اداره ورزش و جوانان تفرش با برگزاری ورزش همگانی و پیاده‌روی به صورت هفتگی در تحقق این امر مهم گام‌های مهمی را برداشته است.

اکبری یاد‌آور شد: در حوزه جوانان با همکاری مسئولین شهرستان و به همت اداره ورزش و جوانان تفرش اولین ستاد ساماندهی امور جوانان در تفرش تشکیل و از جوانان برتر و زوج‌های موفق تقدیر شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:57 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش برنامه‌های اجرا شده در ادارات تفرش برای مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های اجرا شده در ادارات تفرش برای مبارزه با مواد مخدر

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد بعد از ظهر امروز در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان تفرش، اظهار داشت: شیوع اعتیاد در بین جوانان و درصد گرایش آنان به این پدیده خانمان‌سوز در جامعه رو به افزایش است که زنگ خطری برای همه مسئولان خصوصا اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه جدی با معضل مواد مخدر نیازمند عزم و اراده همگانی است، تصریح کرد: مواد افیونی مخدر یک تهدید جهانی به شمار می‌رود و دشمنان نظام اسلامی ترویج مواد مخدر در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند تا بتوانند ضربه مهلکی به این نظام وارد کنند.

فرماندار شهرستان تفرش نجات یک انسان را نجات جامعه دانست و افزود: مشارکت همه دستگاه‌ها خصوصا دادگستری، بهزیستی، نیروی انتظامی، شوراهای اسلامی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در امر مبارزه با مواد مخدر ضروری است و باید آگاهی مردم نسبت به این بلای خانمان‌سوز افزایش یابد.

اردلان‌راد خطاب به متولیان فرهنگی شهرستان تأکید کرد: مسئولان نهادهای فرهنگی شهرستان با جدیت، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها این مهم را پیگیری و در این زمینه کوتاهی نکنند.

وی به آثار شوم و منفی فردی و اجتماعی مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: آموزش خانواده‌ها بستری مهم برای جلوگیری از اشاعه اعتیاد در بین افراد جامعه می‌شود و ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، همفکری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی از راه‌های مبارزه با این بلای خانمانسوز است.

فرماندار شهرستان تفرش اظهار داشت: برای مبارزه با پدیده اعتیاد و جلوگیری از شیوع آن در جامعه اجرای کارهای فرهنگی توسط مردم، رسانه‌ها، مراکز آموزشی و مسئولان ضروری است.

اردلان‌راد در پایان یادآور شد: اجرای نمایش‌های خیابانی با محوریت مبارزه با اعتیاد، اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط آموزش و پرورش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط دانشگاه‌ها، برگزاری دوره‌های مشاوره ویژه مددجویان کمیته امداد، برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد از برنامه‌های انجام شده در 9 ماه سال 92 بود که توسط ادارات انجام شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص ندادن زمان از سوی وزرا برای نمایندگان مجلس، چاره‌ای جز طرح سؤال از وزیر را باقی نگذاشته است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: درست است که زمان زیادی از شروع کار دولت نگذشته است اما مسائلی وجود دارد که نیاز است وزرا پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه حجم سؤالات بالاست و این امر به نوع نظر نماینده و مطالبه‌ای که از وزیر دارد برمی‌گردد، افزود: به نظرم لازم است که نوع سؤالات کارشناسی شود چراکه اگر شرایط و اقدامات وزیر و همچنین سؤالات در کنار هم بررسی شود، مشکلات حل می‌شود و نیاز به طرح سؤال در مجلس نخواهد بود.

صلاحی تصریح کرد: لازم است که نمایندگان شرایط را درک کنند. اعتبارات همچنان تخصیص داده نشده است که این امر خود چالش‌هایی را در روند کاری وزرا در پی داشته است. این امکان وجود دارد که با تعامل بین نمایندگان و وزرا مشکلات حل شود و کار به سؤال از وزیر کشیده نشود.

وی با تأکید بر اینکه وزرا باید وقت بیشتری را به نمایندگان مجلس اختصاص دهند، گفت: مشکل نمایندگان این است که وزرا زمان مشخصی را برای دیدار با نمایندگان تخصیص نمی‌دهند و علاوه بر آن نیز معاونان پارلمانی وزرا در مجلس فعال نیستند و این امر باعث شده است که نمایندگان چاره‌ای جز سؤال از وزیر نداشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار در نظر گرفتن دیدارهای مشخصی توسط وزرا برای نمایندگان و همچنین فعال شدن معاونان پارلمانی وزرا شد تا تعامل طرفین تقویت شود و وزرا از این طریق بتوانند به مجلس پاسخگو باشند. اگر نواقص رفع شود و همچنین نمایندگان نیز تلاش کنند تا مشکلات به صورت ارتباط دو طرفه با وزرا رفع شود سؤال از وزرا صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هر کابینه‌ای که تشکیل می‌شود قطعا خط و مشی آن با روش برخی افراد متفاوت بوده و مورد قبول برخی از افراد نیست، اظهار کرد: ایرادی ندارد که سؤال از وزرا مطرح شود و از خود دفاع کنند تا شبهات را برطرف کنند. به نظر می‌رسد برخی دیدگاه‌های مختلف نسبت به برخی وزرا وجود داشته باشد و شاید این طرح سؤال در ابتدای کار و با تدابیری که وزرا خواهند داشت می‌تواند شرایط را تغییر داده و به نوعی جوها شکسته شود.

صلاحی افزود: پاسخگویی وزرا به نمایندگان باعث می‌شود که سؤالات روی هم جمع نشود و وزرا با پاسخگویی، شرایط موجود را برای مجلس تبیین کنند. البته در کنار این پاسخگویی، نمایندگان نیز باید صبور باشند و کارکرد وزرا را رصد کنند که اگر وزیر نتوانست کاری را پیش ببرد به سراغ پرسش و پاسخ بروند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ،بارش برف  از دیشب درتفرش  آغاز شد و هم اکنون هم  ادامه دارد.
تاکنون حدود 3سانتی متر در تفرش و حدود 10سانتی متر در ارتفاعات باریده است . در ارتفاعات و جاده های برون شهری علاوه بر بارش ، مه پراکنده نیز حاکم است .

به گزارش منابع آگاه جاده ها باز بوده و رانندگان می بایست از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی استفاده نمایند .

 

گفتنی است که بارش باران و برف در سال جاری به نسبت سالهای اخیر کاهش یافته و این در حالی است که تفرش و تفرشی ها با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می کنند .


 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:2 | نویسنده : میثم اله وردی |