پایگاه خبری هدهد تفرش:

شنیده ها حاکی از آن است که  علت تصادف ،سرعت بالا و نقص فنی و انحراف به چپ خودرو لیفان بوده است

 

به گزارش  پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از  ندای تفرش ،تصادف در بلوار شهید صدوقی(خیابان کمربندی) روی داده است .شنیده ها حاکی از آن است که  علت تصادف ،سرعت بالا و نقص فنی و انحراف به چپ خودرو لیفان بوده است . مصدومین حادثه به بیمارستان انتقال داده شده اند .

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس دانشگاه تفرش گفت: در قرن حاضر مهمترین شاخصه و نشانه پیشرفت هر جامعه انجام تحقیق و پژوهش‌های در آن جامعه است.

خبرگزاری فارس: شاخصه پیشرفت هر کشور در تحقیق و پژوهش‌ آن جامعه است

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، احمدرضا ربانی بعد از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش افزود: در دین اسلام به امر پژوهش تاکید بسیاری شده و هیچ عملی برتر از پژوهش شناخته نشده و این موضوع نشانگر اهمیت تحقیق و پژوهش در دین مبین اسلام است.

وی یکی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه تفرش را پژوهش در علوم دانست و یادآور شد: شهرستان تفرش با پتانسیل‌های خوب علمی و پژوهشی و وجود مرکز علمی همچون دانشگاه تفرش در این شهرستان با جذب دانشجو از سراسر ایران و داشتن اساتید و هیئت علمی مجرب در زمینه معرفی پروژه‌های کلان ملی و ارتباط با  صنایع در میان دانشگاه‌های استان پیشتاز است.

رئیس دانشگاه تفرش پیوستن به 11 دانشگاه دارای ابررایانه در کشور، استقلال مرکز رشد، واگذاری مدیریت کلینیک صنعت استان به دانشگاه تفرش، کسب مجوز گروه پژوهشی فتونیک، تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه، افزایش پهنای باند دانشگاه از 4 به 16 مگابایت و قرارگرفتن 9 مقاله اساتید این دانشگاه در فهرست مقالات داغ، فعال شدن مرکز نشر دانشگاه و کسب مجوز گروه پژوهش محور فتونیک را از مهمترین اقدامات دانشگاه تفرش در حوزه پژوهشی در سه سال اخیر عنوان کرد.

ربانی با اشاره به اینکه توسعه علمی یکی از نیازهای جدی و از اولویت کشور است که طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این راستا توسط دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری صورت گرفت، اظهار داشت: راه‌اندازی دوره دکترای رشته‌های ریاضی و برق در دانشگاه نیز یقینا به ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و تولید علم در دانشگاه و هم چنین گسترش ارتباط با صنعت کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پژوهش از اساسی‌ترین نیازهای کشور برای دستیابی به رشد و پیشرفت است، تصریح کرد: پژوهش شاهراه ورود به نوآوری و شکوفایی است که می‌تواند مسیر رسیدن به توسعه در بخش‌های مختلف را هموار سازد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش نیز در این آئین گفت: پژوهش نیازمند تزریق بودجه و اعتبارات کافی  است، زیرا سهم دانشگاه‌های کوچک مانند دانشگاه تفرش از بودجه‌های پژوهشی بسیار ناچیز است، از این رو لازم است ضمن بازنگری در تخصیص بودجه پژوهشی به دانشگاه‌ها، دولت صنایع را ملزم کند تا بخشی از درآمد‌های خود را به حوزه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها تزریق کنند.

مشکین کلک اظهار داشت: صنایع بایستی به نتایج تحقیقاتی دانشگاه‌ها اعتماد کنند و در این راستا سرمایه‌گذاری کافی نیز داشته باشند، همچنین نتیجه دادن تحقیق در پژوهش نیازمند زمان کافی است و صنایع هم برای رسیدن به اهداف مناسب و بهتر در حد کافی صبور باشند.

وی انجام پروژه‌های پژوهشی متمرکز و تخصصی و تلاش برای هم‌جهت کردن و هدفمند کردن گروه‌های پژوهشی، تلاش در جهت حضور مستمر دانشگاه در صنعت و بالعکس، توجه اساسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امر پژوهش به صورت متوازن با امر آموزش و سوق دادن اساتید به سمت پروژه‌های پژوهشی را از مهمترین راهکارهای عملی برای گسترش امر پژوهش به منظور حل مشکلات کشور عنوان کرد.

در پایان این مراسم از 7 استاد پژوهشگر، 11 دانشجو و دو کارمند نمونه در حوزه پژوهشی با اهدا لوح و جوایزی تقدیر شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

کارشناس قرآنی مدارس شهرستان تفرش از برگزاری همایش بزرگداشت هفته قرآن در دبستان قرآنی ضیائیه شهرستان تفرش خبر داد.

 

خبرگزاری فارس: همایش بزرگداشت هفته قرآن در تفرش برگزار شد

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی فتحی بعد از ظهر امروز در این آئین گفت: قرآن کریم کتاب هدایت و راهنمای مسلمانان است و اجرای دستورات آن موجب سعادت در زندگی و آخرت خواهد شد.

 

وی افزود: آشنایی کودکان با قرآن سبب موفقیت در زندگی و تثبیت اعتقادات و عقاید مذهبی آنها در جامعه می‌شود و آنها را در راه معنوی و امور درست در زندگی قرار می‌دهد.

 

کارشناس قرآنی مدارس شهرستان تفرش تصریح کرد: دانش‌آموزان با شرکت در همایش‌های قرآنی و کلاس‌های درس قرآنی با آیات و مفاهیم این کتاب آسمانی بیشتر آشنا می‌شوند و می‌توانند از آن به عنوان الگویی برای آینده خود استفاده کنند.

 

فتحی اظهار داشت: قرآن به عنوان ارزشمند‌ترین ثروت فرهنگی جامعه است و آشنایی دانش‌آموزان با این کتاب آسمانی راهکار مقابله با افکار پلید دشمنان است.

 

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری هفته‌ای با عنوان قرآن، بیانگر اهمیت نهادهای فرهنگی به ترویج قرآن به ویژه در میان دانش‌آموزان مدارس دارد.

 

همخوانی سوره نصر، همخوانی زیارت عاشورا و تلاوت قرآن توسط دانش‌آموزان مدرسه قرآنی از برنامه‌های فرهنگی این مراسم بود.

 

24 لغایت 30 آذر به عنوان هفته قرآن نامگذاری شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از راه‌اندازی انبار امداد جمعیت هلال احمر تفرش در دهه مبارک فجر خبر داد.

خبرگزاری فارس: انبار امداد جمعیت هلال احمر تفرش راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، مرتضی سلیمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از جمعیت هلال احمر تفرش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انبار امدادی جمعیت هلال احمر تفرش در زمینی به مساحت یک هزار و 200 متر مربع در دهه مبارک فجر امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این انبار هم اکنون از 73 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث و تکمیل این انبار را پنج میلیارد و 230 میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون سه میلیارد و 850 میلیون ریال پرداخت شده است.

سلیمی گفت: 50 درصد از اقلام امدادی که باید در این انبار نگهداری شود، تامین و مابقی به زودی تامین خواهد شد.

به گفته وی پتو، چادر، ست بهداشتی، ست غذایی، چراغ و... از جمله اقلام قابل نگهداری در انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: انبار امدادی یکی از نیازهای اساسی جمعیت هلال احمر است که اقدامات لازم برای احداث این انبار در محلات  نیز انجام شده و امید می‌رود در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح این انبار در شهرستان محلات نیز باشیم.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم  تفرش ، آشتیان، و فراهان در مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات مردم توسط مسوولان دولتی تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش ˈعباس صلاحیˈ روز سه شنبه در حاشیه بازدید از 12 نهاد دولتی شهرستان آشتیان در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: خدمت بی منت به مردم یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی و از وظایف مهمی است که مسوولان بر عهده دارند و باید همواره در این خصوص دقت لازم را داشته باشند .

وی اظهار کرد: مردم ولی نعمتان نظام هستند و مسوولان دولت اعتدال باید به دور از حاشیه ها، برمبنای تکالیف برنامه پنجم و سند چشم انداز نظام به رفع مشکلات ریشه ای مردم بپردازد.

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان افزود: کاغذبازی و برخی رفتارهای پرپیچ و خم اداری در برخی از نهادهای دولتی مردم را به شدت آزار می دهد و می طلبد که بدنه دولت بر مبنای اصول و مبانی تکریم ارباب و رجوع در تسهیل امور و رفع نواقص بیش از پیش کوشا باشند.

صلاحی اظهار کرد: درحال حاضر بخش قابل توجهی از مراجعات به دفتر نماینده مجلس مشکلات و مسایلی مربوط می شود که در حیطه وظایف دستگاههای اجرایی است و در این خصوص می طلبد که مدیران با حساسیت این موضوعات راپیگیری و تا برطرف کردن مشکل در صحنه باشند.

وی از ادارات آموزش و پرورش، راه و شهر سازی، اوقاف و امور خیریه، بیمارستان امام سجاد (ع)، ثبت احوال، مدیریت برق، کتابخانه عمومی عباس اقبال آشتیانی، بنیاد مسکن، بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه آزاد اسلامی و آب و فاضلاب روستایی بازدید کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

امام جمعه تفرش داشتن هدف مشترک را برای وحدت حوزه و دانشگاه ضروری دانست و گفت: وحدت واقعی این دونهاد باداشتن هدف مشترک که همان خداشناسی و حرکت جامعه به سوی کمال است، محقق می شود.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ روز سه شنبه در دیدار دانشگاهیان تفرش با حوزویان این شهرستان در حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان افزود: تنها علمی با ارزش و موثر است که انسان را به خداشناسی برساند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها باید در کنار علم آموزی به سمت خداشناسی و خداخواهی حرکت کنند زیرا در عصر کنونی علم سکولار گلوی دانشگاه ها را فشرده و در صدد تصاحب کرسی های دانشگاهها به منظور تبلیغ و تفسیر علوم مادی و هدایت دانشجویان به سمت مال اندوزی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت:نیاز مبرم جامعه، ایجاد بسترهای لازم به منظور وحدت حوزه و دانشگاه و تلاش برای یکی شدن این دو نهاد علمی است.

سید ˈجواد موسویˈ افزود: اسلامی شدن دانشگاهها و وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند ارتقاء تعامل حوزه و دانشگاه با تاکید بر مشکلات فرهنگی و سیاسی جامعه است.

رییس دانشگاه تفرش نیز در این نشست با یادآوری سرآمد بودن جامعه اسلامی در حوزه علوم و فنون و غلبه بر جامعه های غربی گفت: مهمترین عامل انحطاط و عقب ماندگی جوامع اسلامی و تبدیل این کشورها به جهان سوم، جدایی دین از علوم و فنون بود.

دکتر ˈاحمدرضا ربانیˈ افزود: دانشگاه و حوزه دو بال در پیشرفت جوامع اسلامی است که نتیجه آن تربیت دانشمندانی است که علاوه بر سرآمد بودن در علوم، در حوزه معرفت دینی نیز سرآمد باشند.

در این دیدار که در آستانه سالروز شهادت دکتر مفتح وروز وحدت حوزه و دانشگاه ( 27 آذر)انجام شد روساء و مدیران دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور تفرش حضور داشتند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری مهر: مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی کشور مهندسان فرهنگی هستند گفت: مدیران دفاتر و نمایندگی های سازمان تبلیات اسلامی باید با طراحی فکر و ایده در حوزه فرهنگ دینی موجبات رشد و بالندگی این حوزه را فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام حسن رقیمی صبح روز سه شنبه با بیان این مطلب در نشست مشترک با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و مدیران شهرستانی این اداره کل افزود: مدیران دفاتر و نمایندگی های سازمان تبلیات اسلامی در کشور باید با طراحی فکر و ایده در حوزه فرهنگ دینی موجبات رشد و بالندگی این حوزه را فراهم کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از  200 هزار شبکه و فرد  تاثیر گذار فرهنگی زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مبلغین، مبلغات، هیات های مذهبی، کانون های فرهنگی، مداحان و .... از جمله شبکه ها و افراد تاثیر گذار فرهنگی زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی اند که نیازمند تغذیه فکری از سوی مهندسان فرهنگی هستند.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه از فعالیت بیش از 400 دفتر استانی و شهرستانی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور خبر داد و افزود: موفقیت مراکز استان در گرو وحدت رویه آنها در بکارگیری یک ادبیات مشخص است.

حجت الاسلام رقیمی با تشبیه فعالیت های دفاتر نمایندگی های سازمان تبلیغات اسلامی کشور به یک تیم فوتبال گفت: مدیران شهرستانی به عنوان مربیان تیم فرهنگی رسالت رصد عملکرد زیر مجموعه های کاری خود را به عنوان اعضای اصلی تیم عهده دار بوده و باید با رصد دقیق این عملکرد در راستای رفع نقاط ضعف بکوشند.

وی تاکید کرد: یکی کردن ادبیات باعث می شود تا  مراقب باشیم در نبرد بزرگ فرهنگی در جبهه جنگ نرم به دروازه خودی گل نزنیم.

استان مرکزی در حوزه تبلیغ دینی و مساجد موفق بوده

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه از عملکرد موفق استان مرکزی در حوزه تبلیغ دین و امور مساجد خبر داد و گفت: این مهم باعث شده تا این استان طی سالهای اخیر رتبه های اول تا سوم این حوزه را در بین 31 استان کشور از آن خود کند و در سال 91 رتبه اول کشوری را بدست آورده است .

حجت الاسلام رقیمی با اشاره به پتانسیل ها و توانمندی های فرهنگی و نیروی انسانی فعال در استان مرکزی بیان داشت: استان مرکزی توانسته با تکیه بر توانمندی های فرهنگی و انسانی خود عملکرد خوبی در حوزه تبلیغ دین و تبیین جایگاه مساجد در کشور داشته باشد.

شرایط لازم برای تبلیغ دینی در استان مرکزی فراهم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: وجود شرایط مناسب اعزام، استقرار روحانیت و ... در استان مرکزی بستر لازم برای ایجاد فضای تبلیغی خوبی را در این استان فراهم کرده است.

حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: با توجه به وجود بسترهای کاری لازم باید کار اعزام مبلغین و استقرار روحانیون در تمامی نقاط استان مرکزی با تبیین شیوه نامه های کاری جدید  قوی تر از گذشه صورت بگیرد.

وی با اشاره به وجود مساجد خوب و قوی در سراسر استان مرکزی گفت: تقویت برنامه های فرهنگی مساجد و بستر سازی برای جذب بیش از پیش جوانان و نوجوانان به این مراکز در اولویت کاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی قرار دارد.

تجلیل از شهدای روحانی در استان مرکزی

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست از برگزاری دو ویژه برنامه تجلیل از شهدای روحانی در استان مرکزی خبر داد و گفت: تاکنون 95 شهید روحانی در استان مرکزی شناسایی شده است.

حجت الاسلام داود چمانی افزود: غربت شهدای روحانی و عدم شناخت این شهدا از علل اصلی برگزاری این مراسم است که اولین مراسم در اربعین حسینی در شهرستان تفرش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی درتلاش است تا ضمن  معرفی شهدای روحانی به جامعه نقش روحانیت در دفاع مقدس و دفاع از ارزشهای والای انقلاب اسلامی را به عنوان پیشگامان این عرصه تبیین کند.

معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های فرهنگی این اداره کل در سالجاری گفت: استقرار 95 روحانی در مناطق روستایی و بهره مندی بیش از 80 هزار نفر روز از برنامه های تبلیغی مبلغان و مبلیغات دینی از جمله اقدامات صورت گرفته در سالجاری بوده است.

حجت الاسلام چمانی در ادامه از وجود 850 روحانی در استان مرکزی اعم از ائمه جماعات و مستقر و هجرت خبر داد و گفت: این تعداد به عنوان ائمه جماعات مساجد، مدارس و ادارات به امر برگزاری نماز جماعت و برنامه های فرهنگی و تبلیغی اشتغال دارند .

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش گفت: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با تامین مسکن آنها محقق می‌شود.

خبرگزاری فارس: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با تامین مسکن محقق می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش قاسم مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک با تاکید بر اینکه توانمندسازی مددجویان زیرپوشش از جمله اولویت‌های اصلی کمیته امداد در سراسر کشور است، تصریح کرد: برای تحقق این مهم تامین مسکن و اشتغال مددجویان از جمله برنامه‌های اصلی کمیته امداد در تفرش است.

وی با بیان اینکه نیازهای معیشتی و ضروری خانواده‌های ایتام و نیازمندان تامین شده است، اظهار داشت: امروز چالش پیش روی خانواده‌های ایتام و نیازمندان، تامین و پرداخت ودیعه مسکن و نیازهای اجتماعی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش ادامه داد: در سال‌های اخیر از طریق شبکه حامیان مسکن برای تامین مسکن خانواده‌های ایتام و نیازمندان اقدام شده است که هزینه‌های این طرح را کمیته امداد امام خمینی پرداخت کرده است.

وی با اشاره به نقش موسسه‌های خیریه و خیران گفت: در برخی مناطق، موسسات خیریه و خیرین خود به تنهایی کمک های مردمی را جمع آوری کرده و برای ساخت مسکن نیازمندان اقدام کرده‌اند و این مهم باید در سطح شهرستان تفرش بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مقدم افزود: بهسازی و مقاوم‌‌سازی مسکن روستایی، تامین مسکن مددجویان شهری، تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویان، تامین انشعابات آب و برق و گاز و همچنین پرداخت تسهیلات تامین و تکمیل مسکن اقشار آسیب‌پذیر از مهم‌ترین سرفصل‌های کاری است که کمیته امداد امام خمینی تفرش در حوزه مسکن پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: در این زمینه وام‌های کم بهره‌ای از سوی کمیته امداد با مشارکت بانک‌های عامل در نظر گرفته شده و از سوی دیگر دولت نیز طرح‌هایی در قالب مسکن مهر انجام داده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش گفت: در کنار تامین مسکن، طرح‌هایی نیز برای بهسازی، نوسازی و ترمیم خانواده‌های زیر پوشش داریم که این طرح بیشتر در مناطق روستایی اجرا می‌شود و کمیته امداد امام خمینی تفرش در دو دهه اخیر توانسته 220 واحد مسکونی در ابعاد 40 تا 100 متر برای مددجویان احداث کند.

مقدم با بیان اینکه تا کنون یک هزار و 770 مورد تعمیر منازل مسکونی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در جامعه ما مطرح است، مربوط به مسکن و اشتغال بوده و در این زمینه کمیته امداد تلاش‌های بسیاری برای رفع نیاز مددجویان زیرپوشش انجام داده است.

وی اظهار داشت: پرداخت وام‌های بدون بهره نیز از راه‌های موثر در تامین مسکن مددجویان است که این نهاد تاکنون 30 مورد تسهیلات بدون بهره به متقاضیان پرداخت کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش تصریح کرد: در راستای تامین مسکن و کمک به مددجویان بیش از 800 مورد انشعابات آب، برق و گاز به صورت رایگان با همکاری سازمان‌های مربوطه در اختیار مددجویان قرار داده شده است.

مقدم افزود: همچنین کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش اقدام به احداث 30 مورد حسینیه و مسجد کرده که وجوهات آن از طریق زکات جمع‌آوری شده در سنوات گذشته صورت پذیرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی تفرش به 2 هزار و 670 خانوار از مددجویان خدمات ارائه می‌کند که این تعداد به 6 هزار نفر می‌رسد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش از اعزام 20 مبلغ با هدف برگزاری جلسات معارف و مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) در شهر و روستا‌های این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اعزام 20 مبلغ به شهر و روستا‌های تفرش
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------
 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش حجت‌الاسلام والمسلمین میثم فیروزجایی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در اراک گفت: در آستانه اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر مبلغین دینی در مساجد و امامزاده‌های شهرستان اقامه عزا می‌کنند.

وی اظهار داشت: در این راستا پنج مبلغ دینی در قالب طرح هجرت روستایی به مناطق مختلف اعزام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش افزود: این مبلغان با هدف برگزاری جلسات معارف و مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و امامزادگان به مناطق مختلف روستایی و شهری شهرستان تفرش اعزام شدند.

فیروزجایی هدف از اعزام این مبلغان را بیان دلایل قیام امام حسین(ع) و تبیین نهضت آن حضرت عنوان کرد و بیان داشت: مبلغان اعزامی در ماموریت خود علاوه بر ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی نسبت به ایجاد انگیزه در فرهنگ وقف و احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز خواهند پرداخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش تصریح کرد: به منظور ترویج هر چه بهتر فرهنگ حسینی 58 هیئت مذهبی فعال در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری تسنیم: مدیر تبلیغات اسلامی تفرش گفت: گفتمان دینی کارگاهی با موضوع جنگ نرم و راه کارهای مقابله با آن در هنرستان فنی و کاریابی شهرستان تفرش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام میثم فیروزجائی با اشاره به جنگ نرم و راه های مقابله با آن اظهار کرد: جنگی که در آن اسلحه و بمب  نباشد از همه جنگ ها خطرناک تر است و دشمنان بیشتر در این جبهه این کار می کنند و هدف شان این است که دین اسلام و هویت اسلامی را از ما بگیرند.

وی افزود: جنگ نرم نه تنها درکشور ما بلکه در کشورهای دیگر نیز وجود دارد و ملت بزرگ ایران باید تمام تلاش خود را در حفظ هویت دینی خود به کار بگیرد.

فیروزجائی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن گفت: دشمنان قسم خورده ملت ایران برای ضربه زدن به کشور در هر زمانی دست از توطئه چینی علیه نظام اسلامی بر نمی دارند.

مدیر تبلیغات اسلامی تفرش تصریح کرد: ما باید آرمان های خود را بشناسیم و در راستای از بین بردن معضلات فرهنگی در جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: برای استفاده از اینترنت و ماهواره باید شناختی در جامعه ایجاد شود که طرز استفاده صحیح از این ابزارها را به افراد جامعه بیاموزد زیرا رسیدن به درجات معرفت و پیشرفت علمی مستلزم استفاده درست از فضای مجازی است.

فیروزجائی با اشاره به جان فشانی شهدا برای اعتلای ایران اسلامی گفت: شهدای این آب و خاک برای دفاع از اسلام و برپا ماندن هویت ایرانی اسلامی به مبارزه با دشمن پرداختند و با شناخت صحیح مسیر رسیدن به قرب الهی را انتخاب کردند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیر اداره جهادکشاورزی تفرش گفت: طی پاییز سال‌جاری، 15 دوره آموزشی در جهادکشاورزی شهرستان تفرش برگزار شد.

خبرگزاری فارس: 15 دوره آموزشی در جهادکشاورزی تفرش برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش علی محبعلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک افزود: این کارگاه‌ها با هدف ارتقاء دانش کشاورزان شهرستان تفرش و افزایش بهره‌وری از اراضی و کشتزارهای گندم برگزار شد.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های ارتقاء دانش کشاورزان با موضوعات آماده سازی و کاشت محصول گندم دیم و آبی توسط کارشناسان ناظر مزارع گندم در جمع گندم کاران روستاهای مختلف شهرستان اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش خاطر نشان کرد: در این کلاس‌ها ، بهره برداران با روش‌های خاک ورزی حفاظتی، مدیریت مصرف بذر و کودهای شیمیایی و آلی، تنظیم دستگاه‌های بذر کار و سایر مسائل مرتبط با کاشت گندم و ارتقاء تولید، آشنا شدند.

گفتنی است در سال زراعی جاری نزدیک به شش هزار هکتار از کشتزارهای دیم و یک هزار و 200 هکتار از کشتزارهای آبی شهرستان به زیر کشت گندم رفته است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

معاون پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش شهرستان تفرش گفت: طرح ثانیه‌های انس با نماز در مدارس متوسطه دختران شهرستان تفرش از امروز آغاز شد.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح ثانیه‌های انس با نماز در مدارس تفرش آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش محمد رضا صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح با هدف آشنایی با نماز و به منظور ترغیب دانش‌آموزان به این فریضه مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش والدین دانش‌آموزان در دعوت آنان به ارزش‌های دینی، به‌ ویژه نماز، خاطرنشان کرد‌: باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی در انجمن اولیا و مربیان کوشید تا فعالیت‌ها در سطح خانواده‌ها استمرار یابد.

معاون پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش شهرستان تفرش، تأثیر هنر در جذب نوجوانان و جوانان به نماز را بسیار مهم ارزیابی و توجه به تولید آثار هنری خصوصاً فیلم‌های تاثیرگذار در این زمینه را خواستار شد.

صابری بیان داشت: آموزش و پرورش آمادگی کامل دارد که با همکاری ستاد اقامه‌ نماز، زمینه‌ انجام فعالیت‌های فرهنگی موثر را فراهم کند.

وی تصریح کرد: این طرح هم اکنون در مدارس مصطفی مشیری، شرف و غفوری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح که به صورت کارگاه‌ های یک ساعته و ماهیانه بوده تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ این طرح با مشارکت ستاد اقامه نماز شهرستان و مدیریت آموزش و پرورش تفرش به صورت مشترک برگزار می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری تسنیم: فرماندار تفرش گفت: ۱۷۰ واحد صنوف مزاحم در تفرش در حال فعالیت هستند که تاکنون حدود ۳۰ واحد درخواست گرفتن زمین در شهرک صنوف را داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اردلان راد در جلسه تبادل نظر برای حل مشکلات شهرک صنوف مزاحم با حضور هیئت مدیره این شهرک و مسئولان شهرستان در فرمانداری تفرش برگزار شد اظهار کرد: در سال های اخیر با دستور ریاست جمهوری و مسئولین استانی انتقال صنوف مزاحم به خارج از محدوده شهری مصوب شد.

وی افزود: افزایش جمعیت شهری سبب افزایش بار ترافیکی و معضلات آن در شهر شده است و برخی خیابان های سطح شهر به دلیل کوچک بودن عرض معابر و خیابان، با بار ترافیکی مواجه هستند که مشکلات زیادی را برای افراد ساکن در این مکان ها ایجاد می کند.

فرماندار تفرش تصریح کرد: علاوه بر مشکلات ترافیکی، مغازه های حاشیه این خیابان ها هم جزو صنوف مزاحم هستند و در واقع برای خانواده های ساکن این خیابان‌ها دیگر آسایشی نمی ماند که خیابان بسیج تفرش نمونه بارز این مورد است.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان  تفرش با اشاره به مشکلات احداث شهرک صنوف گفت: مشکلات مالی و نبود تسهیلات لازم با حداقل سود از مهمترین مشکلات اعضای این شهرک است.

امیر کلانتری با اشاره به مصوبات این جلسه افزود: تامین زیر ساخت های مناسب، تعریض معابر، جدولکاری، ایجاد پارکنیگ های باز در هر واحد، اخطار مجمع امور صنفی جهت انتقال سریع صنوف مزاحم به این شهرک از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

همایش عفاف و حجاب با عنوان حجاب در آفتاب با رویکرد نقش تربیتی حضرت زینب(س) در سبک زندگی در مدرسه دخترانه مشیری برگزار شد.

خبرگزاری فارس: همایش عفاف و حجاب در تفرش برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش بعد از ظهر امروز در این مراسم گفت: امام حسین(ع) در کنار اقامه نماز و حفظ دین با نیت حفظ ارکان شیعه به پا خواست و برای نهادینه کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

محمدحسن افشاری اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) تا ظهر عاشورا انقلابی عظیم بود و پس از شهادت آن امام بزرگوار به انقلابی تبدیل شد که تا عصر حاضر موجب بیدارگری شیعیان در جهان اسلام شده است.

وی تصریح کرد: حضور حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا تنها همراهی امام نبود بلکه فرصتی بود تا اهداف قیام عاشورا به لسان ایشان در کربلا و کوفه و شام عنوان گردد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: بیان اهمیت حفظ حجاب در جامعه، نقش حجاب و عفاف در کاهش آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی و توجه به حجاب ائمه و معصومین در طول سختی‌های عاشورا از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش نیز در این همایش گفت: زن جلوه‌ای از جمال، محبت، خلاقیت و ربوبیت الهی و رکن اساسی در تعلیم و تربیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی افزود: اگر زنان به منزلت خود واقف شوند و در پاسداری از آن بکوشند فرآیند تربیتی و شخصیتی آنان و همه اجتماع سالم مانده و به خوبی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: تجربه ملت‌های گذشته نیز نشان ‌دهنده این نکته است که هر گاه زنان، بلندای مقام و رسالت اصلی خود را درک کنند و در رشد شخصیت خود اهتمام ورزند، منزلت و محبوبیت آنان حفظ شده، اجتماع در سلامت و ناهنجاری‌ها کمتر خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش به آثار اجتماعی، فردی و اقتصادی حجاب در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد آرامش روانی و در امان ماندن از نگاه نامحرمان از مهمترین فواید حجاب است.

حسینی اضافه کرد: حضرت زینب(س) شخصیتی بی‌بدیل در واقعه عاشورا بود و با موقعیت شناسی خود سبب شد تا جوانان امروز بتوانند معنای حجاب را به طور واقعی درک کنند.

وی اظهار داشت: حضرت زینب(س) با حضور خود در صحرای کربلا این موضوع را به جهانیان اثبات کرد که هیچگاه حجاب مانعی برای حفظ دین یا انجام امور روزمره نیست.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: صنعت گردشگری قابلیت کلیدی شهرستان تفرش است و جاذبه‌های این شهرستان انتظار هر گردشگری را می‌تواند برآورده سازد.

خبرگزاری فارس: جاذبه‌های تفرش انتظار هر گردشگری را برآورده می‌سازد 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، بهزاد رحیمی ظهر امروز در نشست مشترک با کارگروه گردشگری شهرستان تفرش افزود: شهرستان تفرش با برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی ویژه، طبیعت بکر، محیط زیبا، ویژگی‌های خاص اقلیمی، داشتن مفاخر و دانشمندان، آثار تاریخی فراوان و جاذبه‌های گردشگری متنوع خود می‌تواند انتظارات هر گردشگری را برآورده سازد.

وی تصریح کرد: آب و هوای مطلوب، تنوع زیستی در روستاها، بناهای تاریخی و تفرجگاه‌های بی نظیر، شهرستان تفرش را به قطب گردشگری استان مرکزی و کشور تبدیل کرده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تاکید کرد: صنعت گردشگری باعث ایجاد درآمد، اشتغال‌زایی، کاهش بیکاری و رونق صنایع دیگر از جمله تولیدات دستی می‌شود و می‌تواند به خوبی هویت فرهنگی مردم یک منطقه یا کشور را معرفی می‌کند.

رحیمی تصریح کرد: دست‌یابی به راه‌حل‌های مناسب به منظور ارتقاء گردشگری تفرش و اجرای مصوبه تاسیس اداره گردشگری در تفرش از مهمترین اهداف کارگروه گردشگری است.

وی بیان کرد: تحقیقات میدانی در زمینه چند آثار تاریخی تفرش انجام شده و برای ثبت در آثار ملی کشور ارسال خواهد شد.

فرماندار تفرش نیز در این نشست گفت: علیرغم عدم وجود زیرساخت‌های گردشگری از جمله مکان‌های مناسب برای اسکان گردشگران و ضعف اطلاع رسانی پیرامون آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی تفرش، آمار گردشگران در این شهرستان در حال افزایش است و گردشگران با وجود نبودن این امکانات باز هم این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

بهروز اردلان‌راد تصریح کرد: این شهرستان با برخورداری از آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های تاریخی استعداد تبدیل شدن به‌ یکی از قطب‌های گردشگری کشور را دارا است که حمایت مسئولین استانی در تحقق این مهم تاثیر به سزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات گسترده رسانه‌ای از طریق مطبوعات و صدا و سیما در زمینه معرفی قابلیت‌های گردشگری شهرستان تفرش، ایجاد فرهنگ گردشگر پذیری و توسعه زیرساخت‌ها از جمله ایجاد گردشگاه‌ها و مکان‌های اقامتی، سرویس‌های بهداشتی و نصب تابلوهای معرفی مقصدهای گردشگری شهرستان تفرش در مسیر دو محور اصلی به گردشگران از مهمترین بسترهای تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری استان و حتی کشور است.

شناسائی آثار تاریخی روستاها و معرفی آنها به گردشگران، پیگیری تعیین مکان اداره میراث فرهنگی تفرش، اجرای فاز اول پارک جنگلی آب‌کمر تفرش توسط شهرداری تا اواخر فروردین، تهیه طرح جامع مرمت و بازسازی منزل حکیم نظامی تفرشی، پیگیری ثبت شهر زیرزمینی تفرش و تاسیس موزه دانش‌آموزی توسط آموزش و پرورش شهرستان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

تفرش از قدیمی‌‌ترین مناطق استان مرکزی است که در آثار تاریخی با نام «طبرس» از آن یاد شده‌ و تاکنون 13 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش بر انتقال صنوف‌ مزاحم این شهر تاکید کرد و گفت: وجود این صنوف در شهر سبب افزایش آلودگی‌های صوتی و هوا می‌شود و قابلیت گردشگری تفرش را تضعیف می‌کند.

خبرگزاری فارس: صنوف‌ مزاحم قابلیت گردشگری تفرش را تضعیف می‌کند

به گزارشپایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد ظهر امروز در جلسه مشترک هیئت مدیره شهرک صنوف مزاحم و مسئولین شهرستانی اظهار داشت: در سال‌های اخیر با دستور ریاست جمهوری و مسئولین استانی انتقال صنوف مزاحم به خارج از محدوده شهری مصوب شد.

وی افزود: افزایش جمعیت شهری سبب افزایش بار ترافیکی و معضلات آن در شهر شده است و برخی خیابان‌های سطح شهر به دلیل کوچک بودن عرض معابر و خیابان، با بار ترافیکی مواجه هستند که مشکلات زیادی را برای افراد ساکن در این مکان‌ها ایجاد می‌کند و اگر در کنار این مسئله، مغازه‌های حاشیه این خیابان‌ها هم جزو صنوف مزاحم باشند برای این قبیل خانواده‌ها دیگر آسایشی نمی‌ماند که خیابان بسیج تفرش نمونه بارز این مورد است.

فرماندار شهرستان تفرش تصریح کرد: همچنین قرار گرفتن این صنوف در کنار مناطق مسکونی، برخی مواقع باعث ایجاد حوادث ناگواری می‌شود که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد که از آن جمله می‌توان به انفجار تانکر سوخت به دلیل جوشکاری در منطقه کارگران اشاره کرد که منجر به کشته و مجروح شدن چند نفر شد.

اردلان‌راد بر انتقال همه صنوف‌ مزاحم که در شهر هستند تاکید کرد و بیان داشت: وجود این صنوف در شهر سبب افزایش آلودگی‌های صوتی و هوا می‌شود و قابلیت گردشگری تفرش تضعیف می‌شود.

وی اضافه کرد: انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر تنها راهکار قانونی است که باید با فراهم کردن زمینه‌ها و مقدمات، در صدد اجرای آن برآمد.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنوف مزاحم نیز در ادامه این جلسه گفت: مهمترین مشکلات اعضای این هیئت عدم همکاری ارگان‌های مربوط در خدمات رسانی مانند آب، برق و گاز است که از ترغیب و انتقال صاحبان این صنوف به شهرک اصناف جلوگیری می‌کند.

علیرضا بیاتی تصریح کرد: تاکنون هفت هکتار از زمین‌های محدوده راه و شهرسازی در اختیار این شهرک قرار گرفته که مقرر گردیده 180 صنوف مزاحم که توسط مجمع امور صنفی معرفی شده به این شهرک تغییر مکان دهند.

وی نبود اعتبار را مشکل پیش روی انتقال صنوف مزاحم اعلام کرد و اظهار داشت: سود تسهیلات ارائه شده برای این طرح بسیار زیاد است و این امر باعث شده واحدهای صنفی از گرفتن وام استقبال نکنند.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنوف مزاحم با بیان اینکه شرکت برق از روشنایی معابر شهرک در ساعات شب خودداری می‌کند بیان داشت: افرادی که به این منطقه منتقل می‌شوند صاحبان صنایعی هستند که نیازمند حمایت می‌باشند و در فصل سرما گازرسانی به این شهرک امری ضروریست که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

بیاتی خاطرنشان کرد: شهرک صنوف از سال 90 زمین‌هایی را در اختیار صنوف قرار داده که تا کنون از صد قطعه واگذار شده فقط 20 قطعه ساخته شده و اجبار مجمع در انتقال همه صنوف به این محل الزامی است.

شهردار تفرش نیز در این نشست گفت: صنوف مزاحم و آلاینده خدمات اتومبیل که موجب آلودگی صوتی، زیست محیطی و سد معبر می‌شوند به عنوان یکی از پروژه‌های مهم صنوف مزاحم در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

میثم صابری خاطرنشان کرد: شهرداری مکلف است طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها از تاسیس، ایجاد و ادامه فعالیت مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سر و صدا، تولید دود، انتشار عوامل عفونت، تجمع حشرات و یا جانوران می‌کنند در محدوده شهری جلوگیری کند و در صورت نیاز، این واحد‌ها را تعطیل و به خارج از شهر انتقال دهد.

وی افزود: در قانون این مهم مورد توجه قرار گرفته که اگر پروانه‌ای توسط شهرداری صادر شود دستگاه‌های خدماتی موظف به ارائه خدمات هستند اما ادارات مربوطه همکاری مناسب در این زمینه را اعمال نکرده‌اند.

تبدیل پروانه تجاری به صنعتی، اخطار کتبی به صاحبان صنوفی که تاکنون اقدام به خرید زمین نکرده‌اند و همکاری شهرداری در تامین مسیر مناسب به منظور عبور و مرور و زیرسازی معابر، از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه مهمترین مشکلات شهر و صنوف مزاحم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

چوپان تفرشی با حمله گراز وحشی، مجروح و روانه بیمارستان شد .
به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازواحد مرکزی خبر اراک :این چوپان هنگام چرای دام و درحال عبور از پل رودخانه روستای فسنگان مورد حمله گراز قرار گرفت.
این مرد 40 ساله گفت: گراز را قبل از حمله دیدم اما چون هوا روشن بود به گله حمله نکرد و زمانیکه درحال فرار بودم تا از حمله گراز در امان باشم از پشت به من حمله کرد .
وی با اشاره به اینکه هنگام مشاهده گراز جای گلوله روی بدن حیوان بود، اضافه کرد: از قدیم دراین منطقه گراز وجود داشته است اما این حیوان درحالت عادی به انسان حمله نمی کند و فقط زمانیکه او را اذیت کنند وحشی و به آدم حمله ور می شود .
مدیر شبکه بهداشت و درمان تفرش حال عمومی این چوپان را در بیمارستان مساعد اعلام کرد و گفت: بیمار از ناحیه پشت ران پای راست دچار آسیب دیدگی شده است .
آقای زیلابی افزود: واکسن های کزاز و هاری به بیمار تزریق شده و جراح او را به اتاق عمل منتقل کرده تا عفونت های احتمالی از زخم جدا شود.
آقای میرزایی رئیس اداره محیط زیست تفرش هم گفت: مجوز شکار گراز در ایام مشخص دراین منطقه صادر شده است اما شکار در روز وقوع حادثه مجاز نبود و متخلفانی که به این گراز گلوله شلیک کرده بودند، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مطالعات میدانی و جمع بندی شاخصه های محوری 15 اثر تاریخی این استان با هدف ارائه پرونده ثبت در آثار ملی کشور انجام شد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش سید«محسن رحمتی» روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این آثار شامل تپه ها و محوطه های تاریخی، تکایا، بناهای مذهبی و عام المنفعه است که پراکنش آنها در شهرستانهای تفرش، اراک، محلات، ساوه و خنداب است.

وی اظهار کرد: تکیه ششناو تفرش متعلق به دوره ناصری (قاجار)، بقایای قلعه گندم کوه و سنگ نگاره های آن در تفرش متعلق به دوره ساسانیان، مسجد بابانبی اراک متعلق به اواخر قاجاریه و اوایل پهلوی، مسجد حاج حسین ساعت در اراک متعلق به دوران قاجاریه و بازار و سقاخانه تاریخی تفرش از ابنیه قاجار از جمله این آثار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد:از دیگر پرونده های آماده ثبت استان مرکزی پل قدیمی شرا درسه کیلومتری جنوب غربی شهر میلاجرد متعلق به قاجار - پهلوی، مسجد محله پایین هزاوه ، مسجد جامع محلات، حمام قدیمی یل آباد ساوه و تکیه روستای سلیجرد ساوه همگی متعلق به دوران قاجار است.

رحمتی خاطرنشان کرد: همچنین پرونده شاخصه های ثبتی قلعه گبری و استودان تاریخی آن ، تپه مبارک آباد، نگهبان خانه کهلو علیا هر سه در شهرستان تفرش، تپه امامزاده اسماعیل خنداب مربوط به دوران مس سنگی - مفرغ و قلعه روستای اوجان متعلق به دوران ایلخانی نیز تهیه و آماده ارسال به کمیته کشوری ثبت آثار ملی است.

تاکنون 800 اثر تاریخی و فرهنگی استان مرکزی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از برترین ها: با كوله پشتي و چمدان سنگين در دستهاي پينه بسته اش یواش یواش خود را به اين و رو آن ور مي‌کشاند. همش میگفت آرزو مي‌كردم يك چادر كوچك داشتم و در آن زندگي مي‌كردم. پاي پياده با كفشهاي خراب و پاره اش خود را با زور به دكتر مي‌رساند.

می دانم که در تمام گوشي اين دنيا كه سر بزنيم از اين كساني كه محتاج كمك هستند و دست  ياري جلوي ديگران دراز مي كنند زياد هستند و بايد کسانی که می توانند دستهای این افراد را بگيرند، باشد روزي كه تمامي اين افراد نيازمند درسراسر اين دنيا كم تر و کم تر شوند.



گفت‌وگو با خانمی که شب‌ها در فرودگاه-پارک-مسجد-ترمینال های اتوبوس و راه آهن می‌خوابد

مصاحبه کننده: کامران مالکی


تهیه گزارش از زنی‌ تنها،بی‌‌پناه و بی‌سرپرست آسان نیست؛ زنی كه 20سالی هست که آواره این شهر و آن شهر است،گاهی‌ در تهران،در فرودگاه مهرآباد،در ترمینال 2 یا 4 و گاهی‌ در راه آهن و پارك‌ها و گاه در شهرستان‌ها. هر بار که برای‌ بدرقه یا راهی کردن دوستم به فرودگاه و پایانه‌های 2و  4فرودگاه مهرآباد می‌رفتم، با این زن روبه‌رو می‌شدم كه در گوشه‌ای‌ نشسته بود و غم بر صورتش نقش بسته بود. روزی در شهریور ماه سال 1392،به دوستِ همراهم گفتم از آنجا که تا ساعتی‌ كه بخواهد‌ سوار هواپیما"شود،هنوز وقت باقی مانده، می‌توانیم در آن فرصت برویم پیش آن خانم و بپرسیم چرا مرتب در جای همیشگی‌اش می‌نشیند و ناراحت است و گریه می‌كند.كاغذ و قلم تهيه كردم و پيش آن خانم نشستم.

ساعت2:10دقیقه به تاريخ 92/2/6  آن خانم از این که کسی با او حرف زده بود خیلی‌ خوشحال به نظر می‌رسید و زود سَرِ درد دل‌اش باز شد: او گفت اسم من «لعبت سادات احتشامی درجزینی» است و متولد 1328/1/15 در اراك هستم. در شهریورماه سال 1352 با مردی‌ به نام رستم، با اسم مستعار جلال ازدواج كردم. حاصل این ازدواج دو پسر به نام‌های احمدرضا و محمدرضا شمویی است.

خانم لعبت احتشامی زندگی خود را اینگونه تعریف کرد: شوهرم معتاد بود و مرتب من و بچه‌ها را كتك می‌زده و زمانی که من در منزل نبودم، لوازم منزل را می‌برده و می‌فروخته تا خرج موادش درآید. او پرستار بود و برای‌ خودش كار می‌كرد. اوگفت در سال 1371،روزی‌ كه سر كار بودم، وقتی‌كه به خانه برگشتم با منزلی که خالی شده مواجع شدم» لعبت می‌گوید: آن مرد معلوم نبود چه كار كرده بود من برای شکایت به كلانتری رفتم . حرف‌های‌ مرا قبول نکردن من در کلانتری گفتم وی بیشتر وسائل منزل مرا فروخته شما باید مامور بفرستید تا تحقیق کند ولی نمی دانم که وی چه کار کرده بود که حرفهای مرا در کلانتری قبول نکردند.» چند روز بعد هم از دادگاه نامه‌ای برای من فرستادند که جلال شمویی تقاضای‌ طلاق كرده است. ما در خرداد ماه سال 1371 از یکدیگر جدا شدیم. او گفت شوهر سابقش‌ گفته بود که این زن نمی‌‌تواند بچه‌ها را نگه دارد. دادگاه هم دستور داد بچه‌ها را به پدرشان بسپارند. به گفته او از سال 1371 تا کنون آواره این شهر و آن شهر است و هیچ جایی‌ برای‌ زندگی‌ ندارد.



پرسیدم چرا دو پسرت کمکت نمی کنند؟ او گفت پسرم ازدواج کرده و خرج خودش را هم به سختی درمی آورد و تازه اگر پدرش بفهمد که آن دو به من کمک میکنند با آنها هم دعوا می کند. ادامه مصاحبه با خانم لعبت ‌را به روزی‌ دیگر موكول كردم چون می‌‌خواستم از او عكس بگیرم و دوربین به همراه نداشتم. دو روز بعد با خانم لعبت صادات احتشامی ‌قرار گذاشتم و به پارك ارغوان در خیابان جردن رفتیم تا دنباله مصاحبه ام را با وی ادامه دهیم.

از او درباره خانواده اش پرسیدم تا کمی صحبت کند او می‌گوید که دو برادر و سه خواهر دارد. یک برادر و یک خواهرم كه همیشه به او كمك می‌كردند، فوت شده اند. او گفت آن دو خواهر دیگرم که در قید حیاط هستند گاهی به منزلشان میروم آن خواهرم که در همدان زندگی میکند مشکل فراموشی دارد و مریض است. برادر دیگرش در واشنگتن آمريكاست، پرسیدم نمی توانی با برادرت ارتباط بر قرار کنی از دو خواهرت برای تماس کمک بگیری؟ او گفت دو خواهرم نمی گذارند من با برادرم ارتباط پیدا کنم. پرسیدم آیا علتش را نمی دانی چیست از خانم لعبت خواستم اگر بشود مرا با یکی از خواهرانش یا با یکی از فرزندانش ارتباط دهد تا علت نداشتن ارتباطش با خواهر و فرزندانش را جویا شوم او گفت آنها با کسی حرف نمی زنند و جواب سر بالا می دهند. خانم لعبت گفت امیدوارم که برادرم این گزارش را که شما از خواهرش تهیه کرده اید بخواند و به خواهرش کمک کند.

در ادامه حرفهایش در برابر این سؤال که چرا در فرودگاه می‌خوابد می‌گوید هرجا که بتواند شب را سر‌کند،همان‌جا می‌خوابد. دلیلش هم این است که سرپناه ندارد.گاه در گوشه خیابان،پارك، فرودگاه،راه‌آهن و گاه در مسجد می‌خوابد.او می‌گوید که این روزها مخصوصاً خوابیدن در فرودگاه و راهآهن،سخت‌تر شده چرا که فقط كسانی‌ كه بلیط دارند اجازه دارند در این محل‌‌ها بخوابند چندین بار ماموران کنترل مرا از خواب بیدار کردند و از من بلیط خواستن ومن بلیط نداشتم که نشان دهم مرا از آن محل بیرون کردن تورا به خدا شما بگین که کسی که جا ندارد باید چکار کند آیا باید با من پیرزن که جای ماردرشان هستم اینطور رفتارکنند من نگاهی به خانم لعبت کردم چشمانم پراز اشک شد بغض مرا گرفته بودول متسفانه چه کاری میشد که انجام هیم.در حین گفت‌وگو مرتب تکرار می‌کند که خدا کند برادرش این مصاحبه را بخواند و فكری‌ به حال او كند.....



از او می‌پرسم خرج زندگی‌اش را از کجا تامین میکند: او می‌گوید که مبلغ کمی كمیته امداد به او کمک می‌کند، گاهی‌ وقت‌ها هم، اگر شوهر دخترخاله‌ام بگذارد، دخترخاله ام گاهی به من كمك می‌‌كند. از شما آقای کامی هم تشكّر مي كنم كه به من كمك مي كنید. هر وقت به شما زنگ مي زنم مرا بيرون مي بريد، به ناهار دعوت مي كنید پول به من ميدهيد شما موضوع مرا به مادرتان گفتین و ایشون هم خیلی به من کمک می کنند، خيلي از شما و مادرتان ممنون هستم كه به من كمك مي كنيد.

از شوهر سابقش پرسیدم: او گفت شوهر سابقم ازدواج كرده و از زن جدیدش هم بچه دارد. می‌گوید بعد از طلاق مجبور شده بود از تهران به شهر خوی‌ برود. به نظر او در شهرخوی هم خیلی‌ها معتادند و او موردی را می‌شناسد که مردی زنش را به خاطر تهیه پول مواد مخدر به پانصدهزارتومان فروخته است.

از شغلی که قدیم داشتید کمی صحبت کنید: او در مورد زندگی گذشته‌ و شغلش می‌گوید که در سال 1350 در تفرش و آشتیان پرستاری‌ و مامایی‌ می‌کرده و در سال 1352 در جندی‌شاپور و اهواز در اطاق عمل کار می کرده و دستیار دکتر بوده است. او ادامه می‌دهد که یك سال و نیم در رابطه با نظارت بر مواد غذایی‌ در رستوران‌ها به دستور وزارت بهداشت هم کار می‌کردم. من یک ماشین ژیان داشتم و کارم را با این ماشین قدیمی انجام می دادم.

به خانم احتشامی گفتم پس رانندگی هم بلد بودین خیلی عالی است الان هم از رانندگی چیزی یادتان مانده؟ نه چون زمان زیادی است که انجام نداده ام. او می‌گوید در جوانی قرار بوده که خواهرش که فوت کرده وی راباخرج خودش به کشور آلمان بفرستد. برای ادامه تحصیل به کشور ‌آلمان برود و دوره کامل پرستاری را هم در آنجا ادامه دهد اما به گفته او شوهر سابقش وی را ممنوع خروج کرده بوده و او نتوانست به آن کشور سفر کند.

او می‌گوید به دنبال کار سابقش به بیمارستانها سر می زند ولی دیگر به او کار پرستاری نمی‌دهند و می‌گویند سن ات زیاد است و نمی‌توانی‌ كار كنی‌، چون در درجه اول باید شخص کارمند از سلامتی کامل بهرمند باشد. در پايان حرفهايم با اين زن تنها و بي پناه از او خواستم اگر پيغامی براي مردم دارد بگوید: "خانم احتشامي"مي گويد آرزو دارم انشاالله همه سلامت باشند كسانی که ماننده  من بي كس، بي خانمان و تنها هستند اگر خانواده دارند آنها را خانوادهایشان تنها نگذارند و به آنها برسند. اميدوارم اگر روزی اين مصاحبه اي را كه با من انجام داديد همه کسانی که قبلا مرا می شناختن بخوانند: مخصوصاً برادرم سيد مجتبي احتشامی كه در آمريكاست شايد به يادش بيفتد كه يك خواهر بي كس در این دنیای دور دارد: من در پايان مصاحبه ام با خانم احتشامي از او تشكر كردم و برايش دعا كردم، او هم مرا دعا كرد و گفت بعد از خدا دلخوشي من به شماست اُميدوارم مرا تنها نگذاري پسر مهربانم.

با تشکر از «کامران مالکی» و «گلنوش خالقی» بابت تهیه و ارسال این گزارش.

از مخاطبان گرامی برترین‌ها خواهشمندیم با اشتراک گذاری و ارسال و انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی، سایت های خبری، روزنامه ها و رسانه های دیگر... در اطلاع رسانی هر چه بیشتر و گسترده تر درباره این خانم و  یافتن برادرش ما را یاری نمایند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادینه شدن فرهنگ تحقیق و پژوهش در جامعه بالندگی علمی را به دنبال دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش ˈعباس صلاحیˈ شنبه در آستانه هفته پژوهش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: پژوهش در کشورهای توسعه یافته بحدی اهمیت پیدا کرده است که تمام برنامه ریزی ها بر پایه نتایج آن صورت می گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید مهم ترین هدف دانشجویان از گذراندن دوره تحصیلات دانشگاهی محقق شدن باشد، چرا که فارغ التحصیلانی که به فن تحقیق و پژوهش مسلط نباشند نمی توانند در جامعه کارآمد باشند.

صلاحی بیان کرد: استادان دانشگاه باید با تغییر شیوه های تدریس، فرهنگ پژوهش را در بین دانشجویان به خصوص دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری نهادینه کنند.

وی گفت: همچنین نهادهای متولی مقوله پژوهش، ضمن تبیین و تعریف اهمیت پژوهش و نقش این فعالیت در توسعه ملی باید سازوکارهای لازم و کافی برای تحقق این فرآیند و گرایش عمومی به تحقیق علمی را فراهم کنند.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش، گشودن افق های تازه و انتقال تجربه به آیندگان است بنابراین مراکز علمی کشور باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: نهادهای دولتی و خصوصی نیز باید به مقوله پژوهش توجه داشته باشند چرا که به بکارگیری پژوهشگران و محققان کارآزموده در تمامی بخش ها رسیدن به اهداف را تسهیل می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیز نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه دارد ادامه داد: .دانش آموزان امروز پژوهشگران فردای هر کشوری هستند که باهمت خود می توانند مرزهای دانش را گسترش دهند بنابراین معلمان و مسوولان آموزشی در مدارس باید گامی اساسی درجهت نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه بردارند.

صلاحی یادآور شد: هرجامعه ای که در صدد دستیابی به توسعه پایدار و متوازن است باید با سازماندهی،برنامه ریزی ،اطلاع رسانی و آموزش،تلاش خود را در راستای نهادینه سازی و گسترش پژوهش متمرکز نماید.

وی خاطرنشان کرد: لازمه موفقیت در کارهای پژوهشی، داشتن صبر و پشتکار در پژوهش است واساتید، دانشجویان و دانش آموزان باید پروژه های پژوهشی خود را به طور مستمر و به تدریج پیگیری کنند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش از نجات 50 خانوار در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: نجات 50 خانوار در راه مانده توسط هلال احمر تفرش

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش مجید حسین‌جمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: به دنبال ریزش برف در 72 ساعت گذشته در محور مواصلاتی شهرستان تفرش و مشکل تردد در این محور امدادگران این شعبه اقدام به نجات و اسکان 50 مسافر در راه مانده کردند.

وی افزود: درمان سرپایی اضطراری نجات و کمک‌های اولیه درمانی ضروری به مصدومان و انتقال در راه ماندگان به شهر از جمله خدمات ارائه شده امدادگران طی سه روز گذشته در محورهای مواصلاتی شهرستان تفرش بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش تصریح کرد: تمام عوامل امدادی جمعیت هلال احمر تفرش به ویژه عوامل مستقر در پایگاه امداد جاده‌ای سوم خرداد در حال آماده باش قرار دارند و خدمت رسانی به مردم توسط نیروهای امداد و نجات در تمامی ساعات شبانه روز انجام می‌شود.

حسین‌جمال بیان داشت: در راستای ارائه خدمات بهتر در طرح امداد زمستانی قریب به یک هزار تخته پتو و بسته‌های غذایی به مقدار کافی در دو پایگاه امداد جاده‌ای ثابت سوم خرداد و گیان ذخیره شده و همچنین مدارسی نیز برای اسکان اضطراری مسافران تجهیز و در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در محور مواصلاتی تفرش - اراک پایگاه امداد جاده‌ای سوم خرداد آمادگی اسکان 20 خانوار در راه مانده در این مکان را دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش همچنین از سازماندهی سه تیم عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این تیم‌ها در مواقع اضطراری آمادگی لازم برای حضور در حوادث زمستانی را دارند.

حسین‌جمال خاطرنشان کرد: دو پایگاه امداد جاده‌ای سوم خرداد و گیان در محورهای مواصلاتی تفرش به اراک و تفرش به تهران، هم اکنون با دو دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل امدادی در کنار سایر سازمان‌های امدادی مشغول به فعالیت هستند.

حسین‌جمال گفت: کشیک اداره جمعیت هلال احمر تفرش با شماره تلفن 36226882 به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و آماده پاسخگویی به نیازهای امدادی شهروندان است.

گفتنی است طرح امداد و نجات زمستانی از نیمه آذر ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:44 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش گفت: جامعه امروز نیازمند پژوهش های نتیجه گرا و کاربردی است.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش  ˈهمایون مشکین کلکˈ روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: دستیابی به اهداف سند چشم انداز نظام، نیازمند انقلابی در حوزه تولید علم است تا با پژوهش های کاربردی و عملگرا بتوان تولید ثروت و خودکفایی را محقق کرد.

وی اظهار کرد: هفته پژوهش بهترین فرصت برای واکاوی نواقص و نیازهای حوزه پژوهش است و می طلبد دانشجویان و اساتید با بهره گیری از روش های نوین در حوزه های علمی این بخش زیربنایی و مهم را متحول کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش با تاکید بر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه تصریح کرد: تقویت دفاتر ارتباط با دانشگاه در صنایع بزرگ و حضور دائمی نماینده پژوهشی دانشگاه ها، اطلاع رسانی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در خصوص پروژه های کارشناسی ارشد و دکتری به صنایع و اعلام پروژه های تحقیقاتی صنایع به دانشگاه ها، بسترهای ارتباط و تعامل صنعت و دانشگاه را فراهم می کند.

مشکین کلک اظهارکرد: بالندگی حوزه پژوهش به پیش بینی اعتبارات کافی نیاز دارد چرا که پایه هرکار مطالعات علمی است و دانشگاه های کوچکی مانند دانشگاه تفرش در این خصوص نیازمند توجه ویژه هستند.

وی افزود: اعتماد صنایع به پژوهشهای دانشگاهی و فراهم کردن بستر مناسب در عملیاتی کردن این تحقیقات از موضوعاتی است که باید سازو کار مناسب آن ایجاد شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش گفت: اساتید دانشگاه نیز نباید دغدغه فکری داشته باشند و باید در کمال آزادی و اشتیاق و علاقه به غیر از امور آموزشی به امور پژوهشی بپردازند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با بیان اینکه نقطه قوت لایحه بودجه مشخص شدن پروه‌های عمرانی اولویت‌دار است گفت: اینکه براساس میزان پیشرفت پروژه‌ها و قابلیت اجرایی بودن آنها بودجه تدوین شده کار درستی است.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، اظهار داشت: لایحه بودجه با توجه به شرایط موجود کشور تقریبا مناسب و مطلوب بسته شده است.

صلاحی تصریح کرد: دولت برای تأمین اعتبارات و افزایش درآمدهای خود مالیات را افزایش داده است که البته این اقدام مسائلی را به دنبال خواهد داشت اما، بهتر است زمانی که بودجه به صحن رسید نظرات نهایی را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه "هنوز وارد بحث بودجه استان نشده‌ایم و در این خصوص پس از برگزاری کمیسیون تلفیق می‌توان اظهار نظر کرد" گفت: بودجه امسال افزایش داشته و در پروژه‌های عمرانی اعتبارات خوبی منظور شده است. سال گذشته اعتبارات این بخش حدود شش هزار میلیارد تومان بود که امسال تقریبا 50 درصد افزایش داشته است.

نماینده همچنین رویکرد لایحه بودجه در زمینه فاینانس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از طرح‌های عمرانی از طریق فاینانس اجرا خواهد شد، این‌ امر نیز نقطه قوت لایحه بودجه 93 محسوب می‌شود البته لازم است بعد از بررسی کامل این لایحه نکات دیگر نیز واکاوی شود.

صلاحی گفت: در بودجه یاد شده درباره حامل‌های انرژی تصمیمی گرفته نشده که شاید دلیل آن عدم دستیابی نهایی به نتیجه درخصوص یارانه‌ها باشد اما، مصوبه مجلس باید اعمال شده و طرح افزایش 30 درصدی قیمت حامل‌های انرژی منظور شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: سه مدرسه این استان حایز رتبه اول تا سوم کشور شدند.

 

سیف الله کریم زاده،روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دبیرستان معصومیه شهر اراک رتبه اول، دبیرستان رشیدی شهرستان کمیجان رتبه دوم و دبیرستان فاطمه زهرا(س) شهرستان تفرش موفق به کسب رتبه سوم کشوری مدارس برتر و سر آمد کشور شدند.

وی ادامه داد: این مدارس با شرکت در مسابقات و جشنواره ها، تألیفات مرتبط حوزه مدیریت و برنامه ریزی، داشتن برنامه سالانه و تقویم اجرایی، تشکیل گروه های علمی و پژوهشی، هوشمندسازی، ارتقای کیفیت آموزشی و جشنواره الگوهای برتر تدریس موفق به کسب این رتبه شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: مسوولان آموزشی و مدیران مدارس باید با تلاش و کوشش خود در راستای ارتقاء هر چه بیشتر سطح مدارس تلاش کنند.

وی اظهار کرد: دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند و باید از هم اکنون در راستای رشد و پیشرفت در عرصه های مختلف گام های موثری بردارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیریت شبکه بهداشت شهرستان تفرش از آغاز اجرای طرح آهن‌یاری ویژه دانش‌آموزان دختر در مدارس تفرش خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس تفرش آغاز شد 

اردلان زیلابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در این طرح که با هدف پیشگیری و کنترل کم خونی فقر آهن در مدارس اجرا می‌شود دانش‌آموزان به مدت 16 هفته متوالی، هفته‌ای یک عدد قرص فروس فومارات، تحت نظارت رابطین بهداشت مدارس مصرف می‌کنند.

وی اظهار کرد: در طرح آهن یاری صد درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه و راهنمایی دخترانه شهری و روستایی شهرستان تفرش تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدیریت شبکه بهداشت شهرستان تفرش تصریح کرد: این طرح که از ابتدای آذر ماه شروع شده تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

زیلابی کنترل کمبود آهن و پیشگیری از کم خونی و فقر آهن را از مهمترین اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و بیان داشت: درمان کم خونی و فقر آهن در دختران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که دختران در این سن میزان آهن بیشتری از دست می‌دهند و کم خونی باعث احساس ضعف و خستگی مزمن، کاهش قدرت ذهنی و تحریک پذیری در یادگیری آنان می‌شود.

وی مصرف انواع خشکبار، برگه زردآلو، آلوچه، خرما، پنیر و گردو و سبزی تازه را در تامین آهن بدن موثر دانست و ادامه داد: بسیاری از دانش‌آموزان از طعم بد قرص آهن ناراحت هستند و باید معلمان در مدارس به منظور آگاه سازی دانش‌آموزان از اهمیت قرص آهن و نیاز آنان و تشویق دانش‌آموزان در مدارس این طرح را با موفقیت انجام دهند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: با توجه به اینکه دانشگاه تفرش تنها دانشگاه استان است که دارای مرکز رشد مستقل می‌باشد، گفت: مراکز رشد یکی از مراکز جدید برای کمک به صاحبان ایده است.

خبرگزاری فارس: مراکز رشد یکی از مراکز جدید برای کمک به صاحبان ایده است

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد ظهر امروز در نشست کمیته ساماندهی اشتغال روستایی که در دانشگاه تفرش برگزار شد، اظهار داشت: مراکز رشد یکی از مراکز جدید برای کمک به صاحبان ایده به منظور تجاری سازی ایده‌های آنان و حرکت به سمت تولیدات دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد باید تمام تلاش خود را در راه حمایت از کارآفرینی و کاریابی و اعطای تسهیلات خود اشتغالی به منظور استقلال و خروج افراد زیر پوشش از این نهاد صرف کند، خاطرنشان کرد: حمایت‌های کمیته امداد و استفاده از امکانات بالقوه و بالفعل آن تاثیر مستقیم در افزایش تولید ایده‌های نو در شهرستان تفرش دارد.

فرماندار تفرش ادامه داد: در تحقق افزایش تولید ایده‌های نو ، خلاقیت سرمایه ما است و امکانات محدود نباید مانع خلاقیت‌های نامحدود ما شوند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه تفرش نیز اظهار داشت: از سال 88 تاکنون 14 واحد تولیدی توسط مرکز رشد این دانشگاه مورد حمایت قرار گرفته‌اند و با موفقیت در امر تولید از این مرکز خارج شده‌اند.

زهرا بنی‌عامریان با بیان اینکه تولید انبوه و استفاده از پتانسیل و تولیدات موجود در این شهرستان از قبیل سیر، گردو، بادام و عسل و معرفی این محصولات در سطح کشور و استان از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این مرکز است گفت: مرکز رشد این دانشگاه از افراد دارای ایده‌های نو که منجر به محصول شده و قابلیت تجاری سازی دارد حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون 70 درصد فعالیت‌های مرکز رشد بر انرژی‌های نو، صنایع معدنی و کشاورزی متمرکز شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کار و کارآفرینی برای دانشجویان و تمامی علاقه‌مندان توسط کمیته امداد استان مرکزی در دانشگاه تفرش، انعقاد قرارداد زیر کشت بردن 100 هکتار زمین دانشگاه تفرش به منظور کاشت دانه‌هایی با بازدهی بالا بین دانشگاه تفرش و کمیته امداد استان مرکزی، استفاده از کارگاه‌ها و مراکز کارآفرینی در اختیار کمیته امداد استان مرکزی برای ایده‌های نو، انجام نشست‌ها و فعالیت‌های کارشناسانه به منظور ایجاد توافقات دو جانبه بین دانشگاه تفرش و کمیته امداد استان مرکزی از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: در حال حاضر 80 هزار نفر در استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که بخشی خدمات مستمر دریافت می‌کنند و بخشی به صورت غیر دائمی و موردی تحت حمایت قرار می‌گیرند.

خبرگزاری فارس: 80 هزار نفر در استان مرکزی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، محسن ولیئی ظهر امروز در نشست کمیته ساماندهی اشتغال روستایی که در دانشگاه تفرش برگزار شد، اظهار اشت: در طول 35 سال عمر این نهاد مردمی چهار و نیم میلیون نفر تحت پوشش این مرکز قرار گرفتند و در حال حاضر 80 هزار نفر در استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که بخشی از این افراد خدمات مستمر دریافت می‌کنند و بخشی به صورت غیر دائمی و موردی تحت حمایت قرار می‌گیرند.

وی بر لزوم توسعه مشارکت‌های مردمی در امر کمک به نیازمندان تاکید کرد و بیان داشت: کمیته امداد از ابتدای تاسیس تاکنون فعالیت‌های ارزشمندی را در راستای کمک به نیازمندان و محرومان انجام داده که بخش قابل توجهی از این کمک‌ها با کمک افراد خیر و نیکوکار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی تصریح کرد: توانمندسازی فکری و جسمی و فرهنگی مددجویان زیر پوشش یکی از سیاست‌های کلی و مهم کمیته امداد است که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ولیئی خاطرنشان ساخت: ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش، توسعه شبکه اجتماعی و مراکز نیکوکاری و توسعه مشارکت‌های مردمی از دیگر سیاست‌های کلی کمیته امداد است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: در حوزه توانمندی فکری پنج هزار و 400 دانش‌آموز و دو هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی هستند و درحوزه توانمندی اقتصادی که مهم‌ترین فعالیت کمیته امداد در این راستا انجام می‌شود، خدماتی همچون ایجاد اشتغال از طریق مراکز کارآفرینی و کاریابی و اعطای تسهیلات خود اشتغالی انجام می‌شود و از ابتدای سال تاکنون یک‌صد و 10 میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی سهم شهرستان تفرش از این میزان را 10 میلیارد ریال کمک بلاعوض و اعطای 37 میلیون و 200 هزار ریال تسهیلات عنوان کرد و تصریح کرد: کمیته امداد به منظور توانمند کردن مددجویان فعالیت خود را در سه حوزه توانمندی فکری، جسمی و اقتصادی گسترش داده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد در حوزه توانمندی اقتصادی اقدام به استعداد سنجی مددجویان زیر پوشش خود برای نخستین بار در سطح کشور کرده و همچنین در هشت ماهه گذشته اقدام به ایجاد هزار و 825 مورد اشتغال و ارائه آموزش به هشت هزار نفر در قالب دوره‌های آموزشی کسب و کار و کارآفرینی کرده است.

ولیئی با بیان اینکه تاکنون 49 دستگاه در سطح استان به منظور کمک به محرومیت ‌زدایی توسط این نهاد شناسایی شده‌اند تاکید کرد: در این راستا نیز سند کاهش فقر به منظور ارتقاء منابع و مشارکت‌ها به امضا رسید و مقرر شد این دستگاه‌ها در امر محرومیت ‌زدایی کمک کنند و امروز دانشگاه تفرش و مرکز رشد آن یکی از مراکز هدف ما در استفاده از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌ها در راستای اشتغال‌زایی است.

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت: دانشگاه تفرش تنها دانشگاه استان است که دارای مرکز رشد مستقل می‌باشد.

احمدرضا ربانی اظهار داشت: مرکز رشد دانشگاه تفرش آمادگی دارد در زمینه کمک به برند سازی محصولات، مساعدت در گرفتن وام‌های بانکی، در اختیار قرار دادن زمین کشاورزی و فعالیت متقاضیان در شرکت‌های زیر پوشش مرکز رشد دانشگاه، ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و ارائه تسهیلات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به امر اشتغال‌زایی در این شهرستان کمک رسانی کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کار و کارآفرینی برای دانشجویان و تمامی علاقمندان توسط کمیته امداد استان مرکزی در دانشگاه تفرش، انعقاد قرارداد زیر کشت بردن 100 هکتار زمین دانشگاه تفرش به منظور کاشت دانه‌هایی با بازدهی بالا بین دانشگاه تفرش و کمیته امداد استان مرکزی، استفاده از کارگاه‌ها و مراکز کارآفرینی در اختیار کمیته امداد استان مرکزی برای ایده‌های نو، انجام نشست‌ها و فعالیت‌های کارشناسانه به منظور ایجاد توافقات دو جانبه بین دانشگاه تفرش و کمیته امداد استان مرکزی از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیر شبکه بهداشت و درمان تفرش گفت: هدف مهم از تشکیل کمیته آی‌دی‌دی استمرار برنامه‌های درمانی در این راستا و رسیدن به هدف نهایی که حذف اختلال‌های ناشی از کمبود ید است، می‌باشد.

خبرگزاری فارس: هدف کمیته آی‌دی‌دی حذف اختلال‌های ناشی از کمبود ید است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، اردلان زیلابی ظهر امروز در جلسه کمیته آی‌دی‌دی شهرستان تفرش اظهار داشت: مهمترین هدف وزارت بهداشت تامین سلامت مردم در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با توجه به نقش اساسی ید در بدن به عنوان عامل جلوگیری از بیماری‌های مختلف افزود: داشتن اطلاعات در زمینه استفاده از ید می‌تواند کمک شایانی به نوجوانان و جوانان و قشر هدف به منظور جلوگیری از این بیماری باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تفرش تصریح کرد: با پایش و ارزیابی مراحل یددار کردن نمک می‌توان وضعیت پیشرفت برنامه کنترل آی‌دی‌دی را اندازه‌گیری کرد.

زیلابی با بیان اینکه سنجش ید مصرفی جامعه هدف هر سه ماه یک بار انجام می‌شود بیان داشت: بازرس بهداشت محیط مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی ضمن بازدید از اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی (رستوران‌ها، بیمارستان، اغذیه فروشی‌ها، سربازخانه‌، کارخانه‌ها یا کارگاه‌ها، بوفه‌های مدارس و مهد کودک‌ها، زندان، آسایشگاه سالمندان، سلف سرویس ادارات و دانشگاه‌ها)، با استفاده از کیت ید سنج وجود ید در نمک مصرفی این مراکز را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: شاخص میزان ید در جامعه پایش ادواری ید در بین دانش‌آموزان 8 تا 10 سال است که نشان دهنده و نماد مصرف ید در جامعه است.

در این کمیته در زمینه اهمیت و عوارض ناشی از کمبود ید در زنان باردار، عوارض و اثرات کوتاه مدت و بلند مدت کمبود ید در دانش‌آموزان و اهمیت غربالگری تیروئید در سه تا پنج روز پس از تولد توسط کارشناس تغذیه مرکز بهداشت تفرش مطالبی بیان شد.

تدوین جدول زمان‌بندی آموزش به دانش‌آموزان، برگزاری جلسات آموزشی جهت داوطلبان سلامت شهری و سنجش ید نمک مصرفی خانوارهای رابطین توسط همکاران واحد بهداشت محیط، برگزاری جلسات آموزشی ویژه زنان واجد شرایط در خصوص شرایط درست نگهداری و مصرف نمک ید‌دار، آموزش به مادران باردار در ماه‌های آخر بارداری در خصوص اهمیت انجام غربالگری تیروئید نوزادان در سه تا پنج روز و برگزاری همایش فواید استفاده از ید با همکاری شورای شهر از مصوبات این کمیته بود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

صنایع دستی

 

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش گفت: هنرمندان و فعالان حوزه میراث فرهنگی نیازمند حمایت از سوی مراکز و متولیان امر هستند.
 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، احمد محب‌علی در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری شهرستان که در دانشگاه تفرش برگزار شد با اشاره به ضرورت و زمینه های اجرای این نمایشگاه اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ و نمایشگاه های مشابه معرفی توانمندی و ظرفیت‌های توریستی و زیرساخت های مربوط به حوزه تولید و صنایع شهرستان بوده است.

وی افزود: صنایع دستی و گردشگری در شهرستان تفرش دارای تنوع و چشم نوازی های بسیاری است که سبب علاقه و میل اقشار مختلف به ویژه جوانان و دانشجویان به این محصولات و تولیدات فرهنگی و صنایع دستی شده است.

محب علی تصریح کرد: این علاقه برای تهیه صنایع دستی از سوی اقشار فرهیخته دانشگاهی و دانشجویان حرکتی موثر در جهت حمایت از صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان شهرستان به شمار می آید.

وی به انگیزش های ایجاد شده در برگزاری نمایشگاه های آثار فرهنگی و هنری عرصه های صنایع دستی اشاره کرد و گفت: حمایت و تشویق هنرمندان و فعالان عرصه های مختلف هنری و فرهنگی و گردشگری سبب حرکت روبه رشد و روزافزون این فعالاشن می شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش  به صنعت مسگری در شهرستان تفرش اشاره و تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار صنایع دستی مسگری شهرستان که به عنوان یک تولید شهرستانی دارای سابقه‌ای بیش از یک قرن بوده و به عنوان یکی از منابع درآمد بسیاری از هنرمندان صنایع دستی است، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش با اشاره به تنوع زیستی گیاهان دارویی شهرستان گفت: براساس نظر و اعلام کارشناسان و متخصصان حوزه دارویی، شهرستان تفرش از تنوع گیاهان دارویی خوبی برخوردار است.

محب‌علی افزود: می توان با همراه شدن شرکت های تعاونی در عرصه های تولید گیاهان دارویی به اشتغال آفرینی در شهرستان کمک کرده و از سوی دیگر نقدینگی و درآمد استان را افزایش داد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی و کمک به توسعه این حوزه شهرستان می توان  این شهرستان را به قطب گیاهان دارویی در سطح استانی و ملی مبدل کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 
۱۸
تدوین قانون نظارت برشبکه‌های اجتماعی / هشدار درباره نفوذ
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار درباره نفوذ شبکه‌های اجتماعی مرسوم مانند وی‌چت، اینستگرام و تانگو بین خانواده‌ها و به‌ خصوص جوانان گفت: به طور قطع حضور فعالانه پلیس در چنین فضاهایی از بروز بسیاری آسیبهای احتمالی که متوجه جوانان است جلوگیری خواهد کرد البته در این برخوردها باید مراقب حریم شخصی و حرمت خانوادگی افراد باشیم.

عباس صلاحی در گفت‌ وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، توضیح داد: ورود هرگونه ابزارهای اطلاعاتی می‌تواند در کنار مزایا، معایبی داشته باشد که نمونه این ابزارآلات ارتباطی، وی‌چت، تانگو و اینستاگرام است که اگر راه درست ارتباط در این شبکه‌های اجتماعی به درستی تعریف نشود و تحت کنترل قرار نگیرد تبدیل به معضلی اجتماعی خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فرهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه امزوه شاهد مرسوم شدن استفاده‌های نادرست از نرم‌افزارهایی مانند وی‌چت در سطح جامعه هستیم که موجب شکستن برخی حرمت‌ها بین مردم شده و به برقراری برخی ارتباطات نامشروع دامن زده ‌است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: گستره اطلاعات در این فضاها باعث شده لزوم نظارت و کنترل بر این گستره بیشتر شود، چرا که در موارد متعددی این نرم‌افزارها تبدیل به ابزار جنگ فرهنگی شده و تفکرات فرهنگ قالب بر این فضا را به کاربران تحمیل می‌کند.

وی افزود: اما برای نظارت بر فضای وی‌چت، تانگو و اینستگرام باید به حریم خصوصی افراد و حرمت خانوادگی آنان احترام گذاشت، چرا که این موضوع حسایت‌های فراوانی داشته و در برخورد با معضلات حاصل از آن نیز باید تمام جوانب را در نظر گرفت.

صلاحی با استقبال از ورود پلیس امنیت اخلاقی برای نظارت بر عملکرد کاربران در فضاهایی همچون وی‌چت، ادامه داد: به طور قطع حضور فعالانه پلیس در چنین فضاهایی از بروز بسیاری آسیب های احتمالی که متوجه جوانان است جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته در این زمینه اگر پلیس امنیت اخلاقی قصد ورود به این موضوع را دارد باید پشتوانه‌ای قانونی داشته باشد که در راستای تدوین این قانون کمیسیون اجتماعی در حال جمع‌آوری اطلاعات است و این موضوع در کمیسیون اجتماعی تبدیل به یک دغدغه شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: امیدواریم با تدارک قانون مرتبط با این موضوع برخی از دغدغه‌ خانواده‌ها که عمدتاً ناشی از وابستگی جوانان به این شبکه‌های اجتماعی و فسادهای ایجاد شده ناشی از این وابستگی است برطرف شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفرش روز دوشنبه در دانشکده مهندسی دانشگاه این شهرستان گشایش یافت.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه در پنج غرفه از محصولات صنایع دستی، گیاهان دارویی، عرقیات گیاهی، کتاب و پوسترهای گردشگری و سوغات این شهرستان در معرض دید عموم قرار گرفته و به مدت یک هفته برای بازدید علاقمندان دایر است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: برپایی این نوع نمایشگاه ها در دانشگاه فرصتی مناسب برای شناساندن توانمندی و پتانسیل های گردشگری و شرکت های تولیدی این شهرستان به دانشجویان با قومیت های مختلف است.

ˈاحمد محبعلیˈ افزود: شهرستان تفرش از تنوع گیاهان دارویی بالایی برخوردار است که می توان با همگام نمودن شرکت های تعاونی فعال در عرصه تولید گیاهان دارویی این شهرستان را به قطب گیاهان دارویی استان مرکزی و حتی کشور تبدیل کرد.

وی بیان کرد: توجه به تولیدات گیاهان دارویی گامی موثر در راستای ایجاد اشتغال و درآمد زایی است.

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری دانشگاه تفرش به همت شرکت تعاونی کشت و صنعت حمید تفرش و با همکاری این دانشگاه برپا شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:22 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

به مناسبت 16 آذر روز دانشجو مراسم بزرگداشت این روز در دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزار شد

 

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بعد از ظهر امروز در این آئین گفت: ثبات عقیده،آزادی افکار و عقاید مهمترین اهداف سه دانشجوی شهید در 16آذر سال 1332 بود.

 

رضا عیسی‌نیا افزود: نبود فضای باز سیاسی و امنیتی باعث شد تا دانشجوی آزادی خواه با حرکت انقلابی اسلامی خود در 16 آذر 1332  دژ استکبار را در هم بشکند و مسیر بیان اندیشه و عقاید خود را هموار کند.

 

وی خاطرنشان کرد: واقعه 16 آذر وابسته و سرمشق گرفته از کودتای 28 مرداد بود و دانشجویان دانشکده فنی در این روز توانستند بانگ رسوائی رژیم پهلوی و استکبار جهانی را در عالم به صدا در آورند و با خون خود پایبندی به عقایدشان را اثبات کنند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مهم‌ترین مطالبات دانشجویان در 16 آذر را گفتمان آزادی خواهی دانست و متذکر شد: دانشجویان در آن برهه از زمان سرمایه وابسته به غرب را نمی‌پذیرفتند و خواهان نفی استکبار و اجرای فقر ستیزی با ایدئولوژی اسلامی بودند.

 

عیسی‌نیا تصریح کرد: جوانان نسل امروز به خصوص دانشجویان باید با توجه به مسائل روز در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هشیار و آماده خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

 

وی ادامه داد: نگاهی به گذشته و رویدادها حاکی از جوشش سه تفکر قاجار، پهلوی و جمهوری است و در عصر حاضر جنبش‌های دانشجویی همانند گذشته حمایتی یا وابسته به قدرت دولت نیست بلکه دانشجو در این برهه تا حد امکان از قدرت دوری می‌کند و طالب اعتدال است.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه دانشجویان در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور خوش درخشیده‌اند و مایه افتخار کشور هستند، خاطرنشان کرد: جایگاه دانشجو بسیار مهم است و باید با تدابیر سنجیده از گرفتار شدن این قشر در دام و توطئه دشمنان جلوگیری کرد.

 

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این آئین با اشاره به اینکه بزرگترین جنبش ملی مذهبی دانشجویی در سال 1332 اتفاق افتاد، یادآور شد: 16 آذر روز تجلی عزم و اراده و ایمان برای شروع حرکتی تازه به سوی رهایی از ظلم و استبداد و آرمان خواهی دانشجویان ایران است.

 

احمدرضا ربانی افزود: ثبت روز دانشجو در تقویم ملی نشان دهنده نقش پر رنگ دانشجو در کشور است.

 

وی تصریح کرد: 16 آذر نقطه عطف جریانات دانشجویی در راستای ایفای نقش اساسی آنان در مسائل کشور است که تداوم این جریان موجب بروز و تشکیل انقلاب اسلامی است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفرش گفت: همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر تئاتر مذهبی وقایع کربلا در تفرش برگزار شد.

خبرگزاری فارس: تئاتر مذهبی وقایع کربلا در تفرش برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش فضل‌الله باباخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: به مناسبت ایام سوگواری خاندان عصمت و طهارت(ع) در محرم و صفر، نمایش‌های مذهبی در شهرستان تفرش به روی صحنه رفت که مورد استقبال بالای همشهریان قرار گرفت.

وی افزود: نمایش مولای جوانان، گل بی‌باغبان، رخ ماه در آب، خون خدا و یاس سه ساله نمایش‌هایی هستند که توسط گروه تئاتر یاران به کارگردانی امید رجبی به روی صحنه رفتند.

فضل‌الله باباخانی اظهار کرد: اجرای نمایش‌های مذهبی از 11 آذرماه در سالن ورزشی هفتم تیر تفرش آغاز شد و تا 15 همین ماه ادامه داشت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفرش بیان کرد: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها راهی برای تبیین سیره اهل بیت(ع) در جامعه به ویژه نسل جوان است.

وی با اشاره به اجرای مراسم مذهبی و قدمت شهرستان تفرش در اجرای تعزیه و با توجه به اینکه تفرش قطب تعزیه کشور است، ادامه داد: استقبال گسترده مردم مومن و ولایت‌مدار این شهرستان از نمایش‌های مذهبی نشان دهنده عشق و ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

باباخانی فرهنگ‌سازی در این راستا را ضروری دانست و گفت: مسئولان فرهنگی و گروه‌های هنری باید در این راستا تلاش کنند چرا که زبان هنر بهترین وسیله برای ترویج فرهنگ دینی است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رییس دانشگاه تفرش گفت:16 آذر نماد استعمار و ستکبار ستیزی و آرمان خواهی دانشجویان ایران است.

 

دکتر ˈاحمد رضا ربانیˈ روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: 16 آذر، حرکتی تاریخی و پرافتخار در جنبش دانشجویی کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: دانشجویان پس از انقلاب اسلامی با اتکا به فعالیت های حق طلبانه وشجاعانه خود در مبارزه با رژیم شاهنشاهی، حضور در هشت سال دفاع مقدس و محور بودن در توسعه علمی، در تحولات و رویدادهای سیاسی کشور نقش آفرینی کرده اند.

وی ادامه داد: مسوولان باید بسترهای استفاده از ظرفیت ها و توان فکری دانشجویان در حل مسائل دانشگاه ها را فراهم نمایند که بدین منظور شورای تعامل دانشجویان در دانشگاه تفرش ایجاد شده است.

رییس دانشگاه تفرش تلاش علمی، خود باوری، آرمانگرایی، قانونگرایی، رعایت ارزشهای دینی در دانشگاه، تهذیب نفس و ارتقاء معنویت دینی را از معیارهای دانشجوی موفق عنوان کرد.

دکتر ربانی تصریح کرد: دانشجویان ایران اسلامی با الگو برداری از رشادت ها و شهادت طلبی های دانشجویان شهید و شهدای علمی کشور، با پشتکار و تلاش در جهت تولید علم و پیشرفت کشور گام بر می دارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مشاور سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ثبات عقیده، درس آزادگی و ایمان مهم‌ترین اهداف دانشجویان در 16 آذر بود که با پیروی از اخلاق و منش آنان می‌توانیم دانشجویانی اینچنین تربیت کنیم.

خبرگزاری فارس: درس آزادگی و ایمان مهم‌ترین هدف دانشجویان در 16 آذر بود

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی نوروزی بعد از ظهر امروز در آئین بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه پیام نور تفرش برگزار شد، اظهار داشت: اگر چه بیش از نیم قرن از واقعه تاسف بار شهادت سه دانشجوی با ایمان و با اراده کشورمان می‌گذرد، اما همچنان خلق استکبار ستیزی آن دوران در بدنه جنبش دانشجویی بیش از گذشته موج می‌زند.

وی افزود: سه قطره خون که به گناه ندای حق طلبی و مبارزه با استکبار در 16 آذر سال 32 در یکی از کلاس‌های درس دانشکده فنی ریخته شد و گلوله گارد رژیم پهلوی که بر روی دانشجوی بی‌سلاح شلیک شد همه نشان از بر حق بودن این جنبش پاک دانشجویی است.

مشاور سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه شهادت این 3 نفر مقدمه‌ای برای بیدارگری و حق طلبی ملت ایران در انقلاب بزرگ آن زمان شد، اضافه کرد: این سه یار دبستانی و سه دانشجو نامشان را در تاریخ ثبت کردند تا هر 16 آذر را با افتخار به نام‌شان، فهم‌شان و پای فشاری آنها بر اعتقادشان پاس داریم.

نوروزی تصریح کرد: غاصبان و متجاوزان در تاریخ گذشته ایران همیشه بزرگان، دانشمندان و مبارزان ما را به منظور جلوگیری از طی عرصه‌های کمال و ترقی به شهادت رسانده‌اند تا کشور ما در پیشرفت و آبادانی و شکوفایی ناکام بماند، اما غافل از اینکه هر یک از این اتفاقات جرقه‌ای برای وقوع رویداد سیاسی اجتماعی بزرگ و پیروزمندانه‌ای غیر قابل پیش‌بینی شد.

وی خاطرنشان کرد: مقایسه اجمالی آمار دانشجویان قبل و بعد از انقلاب این رشد کمی و کیفی را به وفور نشان می‌دهد به طوریکه قبل از انقلاب تعداد دانشجوهای دانشگاه‌های سراسر ایران به 100 هزار نفر هم نمی‌رسید اما امروز بالغ بر 5 میلیون نفر به عنوان دانشجو در دانشگاه‌های ما به درس و تحصیل اشتغال دارند.

مشاور سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان داشت: دانشجویان و دانشگاهیان ایران در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بیدار و هشیار هستند و دانشجو، دانشگاه و استاد سه عنصر مهم درخشش ایران اسلامی در جهان به شمار می‌روند.

نوروزی با اشاره به اینکه بزرگترین جنبش ملی مذهبی دانشجویی در سال 1332 اتفاق افتاد، ادامه داد: این واقعه فقط مربوط به سال 32 نیست بلکه دانشجویان باید در تمامی عرصه‌ها بیدار باشند و حقانیت کشور ایران به عنوان بزرگترین قدرت شرق را در جهان به اثبات برسانند.

وی به مذاکرات موفق گروه 5+1 اشاره کرد و گفت: کشور ایران و تیم مذاکره کننده خوش درخشیدند، به خوبی از حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای کشور دفاع و حقانیت ایران را به جهانیان اثبات کردند.

مشاور سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: انجام این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها نبوده و توافقات انجام شده بیشتر به نفع ایران است و هیچگونه تاسیسات ایران در حالت تعلیق یا توقف قرار نگرفته بلکه همانند گذشته برنامه‌های هسته‌ای در حال انجام است.

نوروزی متذکر شد: اعضای اتحادیه اروپا با حضور بر سر میز مذاکره نشان دادند که حضور جدی ایران در برنامه‌های هسته‌ای و اثبات حق هسته‌ای ایران حقی مسلم است که دور شدن از آن به هیچ وجه جایز نیست. 

در پایان این مراسم از دانشجویان برتر در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی تقدیر شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود منابع آب های زیرزمینی از مهمترین مشکلات و چالش های پیش روی کشاورزان بخش فراهان است.
 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس صلاحی در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان فراهان که همزمان با سفر استاندار مرکزی به این شهرستان برگزار شد با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی این منطقه اظهار کرد: شهرستان فراهان با تولیدات مناسب و بالای حوزه کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های بخش کشاورزی کشور بوده که برای رسیدن به نقطه مطلوب و جایگاه واقعی این بخش در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی دقیق و منسجم و کارشناسانه ای کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات موجود در حوزه تولید محصولات کشاورزی این شهرستان در بخش آب بوده که باید برای رفع این معضل و مشکل کاری جدی صورت گیرد.

صلاحی تصریح کرد: بیش از 200 روستای کوچک و بزرگ در این شهرستان وجود دارد که در دشت و کوه‌های اطراف آن پراکنده بوده که بخش عمده آن به فعالیت های تولیدی کشاورزی مشغول هستند که با توجهی بیش از پیش خواهیم توانست کشور را در رسیدن به خودکفایی و بی نیازی در این حوزه یاری کنیم.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی مسئله بهداشت و درمان را اولویتی مهم دانست و گفت: یکی اولویت های مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی حوزه بهداشت و درمان بوده که در شهرستان فراهان باید به این حوزه اساسی، توجه ویژه شود.

صلاحی افزود: مسئولان باید هر چه سریعتر نسبت به تکمیل و تجهیز بیمارستان نیمه تمام شهرستان فراهانکه از نیازهای اساسی مردم است، اقدام کنند.

وی بسترسازی مناسب برای توسعه بخش اداری شهرستان فارهان را امری مهم بیان و تصریح کرد: برای توسعه بخشی این شهرستان نیاز به استقرار هرچه سریعتر ادارات مورد نیاز در شهرستان فراهان است که امیدواریم با دستورات استاندار مرکزی و پیگیری های لازم که از سوی مسئولان مربوطه انجام می شود، بتوان شاهد تحقق این امر بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

راهیان نور غرب-بازی دراز

 

خبرگزاری تسنیم: مدیر آموزش و پرورش تفرش از اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر بسیجی شهرستان تفرش به مناطق جنگی جنوب غرب و شمال غرب خبر داد.
 

به گزارش به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد حسن افشاری در مراسم اعزام این دانش آموزان که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان تفرش برگزار شد اظهار کرد: دانش آموزان بسیجی خواهر دوره متوسطه در قالب کاروان راهیان نور، به منظور بهره مند شدن از روحیه ایثار، استکبار ستیزی و شهادت برای آمادگی مقابله با دسیسه های جنگ نرم دشمن، به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

وی افزود: در این مرحله از اجرای دستورالعمل اعزام دانش آموزان بسیجی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، تعداد بیش از 80 دانش آموز دختر بسیجی از مدارس دوره متوسطه شهرستان تفرش به مدت 3 روز به مناطق عملیاتی جنوب غرب وشمال غرب به همراه مربیان درس دفاعی و مربی پرورشی این مدارس اعزام شدند.

مدیر آموزش و پرورش تفرش با اشاره به اهداف اعزام دانش آموزان تصریح کرد: آشنایی با رشادت‌ ها و حماسه‎ آفرینی ‌های رزمندگان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسل آینده با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا از مهمترین اهداف این اعزام است.

وی گفت: هر کاروان به مدت 3 روز از مناطق عملیاتی والفجر 8 در اروند کنار، گلزار شهدای خرمشهر، یادمان شلمچه، دهلاویه و هویزه بازدید و در برنامه رزمایش فرهنگی رزمی بصیرتی اردوگاه شرکت می کنند.

افشاری افزود: کاروان‌های راهیان نور را راویان مجرب و یادگاران هشت سال دفاع مقدس همراهی می‌کنند تا با بیان خاطراتی از مناطق عملیاتی و توجیه عملیات‌ های انجام گرفته دانش‌آموزان را با رشادت ‌های رزمندگان در دفاع مقدس آشنا سازند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: توسعه فضای فیزیکی مسجد جامع شش‌ناو تفرش به عنوان یک اثر تاریخی متعلق به دوران سلجوقی از اولویت‌های اداره اوقاف و امور خیریه است.

خبرگزاری فارس: فضای فیزیکی مسجد جامع شش‌ناو تفرش توسعه می‌یابد 

 به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح توسعه فضای فیزیکی مسجد جامع شش‌ناو تفرش اظهار داشت: مسجد جامع شش‌ناو شهرستان تفرش به عنوان یک اثر تاریخی متعلق به دوران سلجوقی و از مهمترین آثار تاریخی است که نشان دهنده قدمت شهر تفرش نیز می‌باشد.

وی افزود: تهیه طرح مدون برای ساخت مجموعه تجاری در کنار مسجد تاریخی شش‌ناو و اجرای این طرح از مهمترین برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه در آینده نزدیک است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: طرح پیشنهادی با 860 متر زیربنا و در جنب مسجد جامع شش‌ناو و با برآورد اعتبار اولیه یک میلیارد تومان ساخته می‌شود.

عباسیان ادامه داد: احداث 10 باب مغازه تجاری، سالن فرهنگی و رواق‌هایی با سازه و نمای تاریخی به منظور استفاده کلاس‌های قرآنی از جزئیات طرح پیشنهادی است که توسط مهندسین شهرداری تفرش تهیه و تدوین شده است.

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این جلسه گفت: ایجاد مکانی مناسب در فضای موجود جنب مسجد جامع شش‌ناو کمک موثری به جذب بیشتر گردشگران می‌کند.

بهروز اردلان‌راد افزود: با طراحی مناسب و ارائه طرح مدون می‌توانیم شاهد یک معماری زیبا در کنار مسجد جامع شش‌ناو باشیم که این مسجد و فضای اطراف آن می‌تواند نماد مناسبی برای شهر تفرش باشد.

وی مهمترین هدف اجرای این طرح را تقویت ماهیت تاریخی مسجد جامع شش‌ناو عنوان کرد و اظهار داشت: رونق اماکن تاریخی وابسته به تصمیمات درست مسئولین است و این تدابیر موجب رونق و توسعه گردشگری شهرستان تفرش می‌شود.

"مسجد جامع شش‌ناو" ازجاذبه‌های گردشگری تفرش مربوط به‌دوره سلجوقی است که دارای مقصوره، شبستان، ایوان و صحن است که قنات شش‌ناو از مقصوره و درون آن می‌گذرد.

آب این قنات پس‌ از عبور از داخل تکیه و خندق مجاور، در محوطه بیرونی زیر یک درخت چنار کهنسال بیرون زده و از شش ناو یا ناودان فرو می‌ریزد و به درون کوچه و محله‌ها سرازیر می‌شود.

مسجد جامع شش‌ناو در روزگار قاجار محل برگزاری نماز جمعه بوده و همچنین یکی از حوزه‌های مهم تدریس علوم دینی به شمار می‌رفته ‌است.

نام شش‌ناو از شش ناودانی گرفته شده که آب قنات شش‌ ناو را که از داخل این ناودان‌ها عبور می‌کرده به شش قسمت مساوی تقسیم و به محله‌های مختلف تفرش جاری می‌کرده است.

قدمت قنات به قرن سوم هجری قمری یعنی زمان امام حسن عسگری(ع) می‌رسد.

این قنات یکی از جاذبه های گردشگری تفرش محسوب می‌شود که در جوار تکیه و مسجد تاریخی شش‌ناو قرار گرفته است.

حفر و استفاده از قنات برای تامین آب کشاورزی از هنرهای منحصر به فرد ایرانیان از صدها سال گذشته می‌باشد که در جای جای این سرزمین پهناور وجود یک قنات موجب آبادانی و رونق کشاورزی آن منطقه می‌باشد.

تفرش هم از این قاعده مستثنا نبوده و وجود ده‌ها قنات کوچک و بزرگ از صدها سال پیش خود یکی از دلایل سرسبزی و زیبایی این دیار می‌باشد.

مسجد جامع شش‌ناو تفرش که قرن‌ها شاهد جوشش و جریان این قنات زلال بوده است، یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین آثار تاریخی و معماری دوره سلجوقیان در شهرستان تفرش است که در مرداد ماه سال 79 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وجود اماکن تاریخی در هر دیار نشان دهنده قدمت آنجاست و تفرش با وجود اماکن تاریخی و گردشگری بسیاری که دارد نباید از ذهن‌ها محو شود و باید توجه ویژه‌ای به بخش گردشگری آن کرد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، از دستگیری 15 سارق سابقه دار در این استان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش سرهنگ ˈرضا احمدیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در راستای اجرای طرح مبارزه با سرقت در شهرستان های اراک، ساوه، کمیجان، دلیجان، خمین و تفرش دستگیر شده اند.

وی بیان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های صورت گرفته به 22 فقره سرقت موتورسیکلت، احشام، کیف قاپی، کابل برق و محتویات داخل خودرو، اعتراف کرده اند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رییس دانشگاه تفرش از قرار گرفتن 9 مقاله استادان این دانشگاه در لیست مقالات داغ یا پر استناد بین المللی( Elsevier ) خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش دکتر ˈاحمد رضا ربانیˈ روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظها کرد: این تعداد مقاله از سال 2007 تاکنون در مجلات I.S.I گروه Elsevier بعنوان مقالات داغ شناخته شد.

وی افزود: از این تعداد هشت مقاله متعلق به مهندسˈ مرتضی صابریˈ عضو هیأت علمی گروه صنایع و یک مقاله متعلق به دکتر ˈ ابراهیم شریفیˈ عضو هیأت علمی گروه مکانیک است.

رییس دانشگاه تفرش تصریح کرد: این تعداد مقالات منتخب نشان از توان علمی بالای اساتید این دانشگاه دارد.

در سایت مؤسسه ISI بخشی وجود دارد که پر استنادترین مقالات را معرفی می کند که گاه تحت عنوان مقالات داغ شناخته می شوند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:0 | نویسنده : میثم اله وردی |