پایگاه خبری تفرش:

پاسدار وظیفه شهید محمد رضا صادقی

فرزند : عباس

محل تولد : روستای بنساء شهرستان تفرش

تاریخ ولادت :1345/01/01 

تاریخ شهادت : 1367/03/04

محل شهادت : منطقه عملیاتی شلمچه

* پیکر مطهرش پس از یک سال کشف و در مزار شهدای روستای طراران ( سعیدیه ) دفن گردید.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از استان مرکزی هفت نماینده در کمیسیون های مختلف حضور دارند.

عباس رجایی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب همانند دوره قبل رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، آصفری دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،  میرگلوبیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی عضور کمیسیون بهداشت و درمان، رضایی نماینده مردم شهرستان خمین عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، عزیزی نماینده مردم شازند در مجلس عضو کمیسیون بودجه و محاسبات انتخاب شدند.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان هم به عنوان دبیر هیئت رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و صلاحی نماینده مردم، تفرش و فراهان هم عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شد./س

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

ايلنا: حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر حسینی در آیین نکوداشت مبعث پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) که روز یکشنبه ۲۸ خرداد در موزه ملک برگزار شد، هدف از بعثت پیامبر (ص) را دعوت انسان به حرکت و وصل او به قله انسانیت و اخلاق دانست.

به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در ابتدای این آیین، سیدمجتبی حسینی، مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک گفت: مجموعه ملک تلاش می‌کند در این آیین‌ها و به تمین اعیادی که برگزار می‌شود، یک اثر از آثار گنج‌خانه خود یا یک اثر از گنج‌خانه ایران اسلامی را معرفی کند.

وی ادامه داد: مجموعه ملک تلاش می‌کند حتی میراث غیرمکتوب ایران‌زمین را نیز به مردم معرفی کند و از آن‌روست که در جشن میلاد امیرالمومنین علی (ع)، سنت پهلوانی و آیین زورخانه‌ای معرفی شد و امروز نیز بزرگانی به منقبت‌خوانی و معراج‌خوانی می‌پردازند.

حسینی همچنین از برپایی جشن میلاد امام حسین (ع) در هفته آینده همراه با رونمایی از کتاب «لطایف‌الخیال» که در شمارگان محدود به طبع رسیده و نمایش بخشی از مجموعه حسین افشار شامل سفالینه‌‌ها و آبگینه‌ها خبر داد.

در ادامه، نماهنگی از برپایی جشن مبعث در دیگر کشورهای مسلمان پخش شد و پس از آن رضا حیدری و مجتبی حیدری، دو تن از ذاکرین تفرش، به منقبت‌خوانی پرداختند.

سخنرانی اسحاق صلاحی، رییس کتابخانه ملی، بخش بعدی این مراسم بود. صلاحی با اشاره به بحث خلق «عقول عاشق» در فلسفه سینوی، گفت: پیامبر اسلام برای این‌که ما بدانیمشان و مرتبتش کجاست در حدیثی می‌فرماید «اولین مخلوقی که خداوند خلق کرده، نور تام من بوده است.» و در جایی دیگر می‌فرماید «خداوند وقتی مرا خلق کرد که آدم بین آب و گل بود.» و این نشان‌دهنده آن است که ایشان از لحاظشان و مرتبه بر همه مقدم است.

صلاحی در ادامه با اشاره به وقف‌نامه حاج حسین ملک، آن‌را نشانه اندیشه و تفکر دینی توام با مدیریت امروزی دانست و گفت: ما می‌توانیم از فرهنگ غنی دینیمان برای تضمین، بقا، رشد و تعالی فرهنگ بهره ببریم. بندبند وقف‌نامه حاج حسین ملک نشان‌دهنده اندیشه مدیریتی بوده که ابتدا کتاب و سپس درمان را در اولویت قرار می‌دهند و اشیای نفیسی را برمی‌گزینند تا چنین موزه‌ای با چنین جایگاهی شکل بگیرد.

وی افزود: بسیاری تلاش می‌کنند ماندگار باشند، ولی بسیاری نیز هستند که تلاش می‌کنند کار ماندگار انجام دهند و کارهای ماندگار صاحبانشان را نیز ماندگار می‌کند. باید تلاش کنیم علاوه بر میراث‌داری، میراث‌ساز باشیم تا پل ارتباطی بین نسل‌های گذشته و آینده بوده و در خلق و ایجاد ارزش‌های معنوی و تعالی جامعه کوشا باشیم. امیدوارم موزه‌‌ها از حالت فراموشی بیرون بیایند و مخازن گران‌بهای آن‌ها را به سلامت و همراه با اندیشه نو به آیندگان برسانیم.

رییس کتابخانه ملی سپس با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون ملی یونسکو در ایران که منجر به ثبت جهانی پنج اثر و ثبت ملی ۲۵ اثر ایرانی از سال ۸۴ تاکنون شده است، گفت: یکی از پنج اثر ایرانی که هم‌اکنون جزء میراث جهانی محسوب می‌شود، نسخه بایسنقری خمسه نظامی، متعلق به گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک است.

در ادامه صلاحی و محمدرضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، لوح ثبت جهانی این اثر را به مدیرعامل موسسه و کتابخانه ملی ملک اعطا کردند.

معراج‌خوانی نورمحمد دُرّپور، پایان‌بخش این جشن بود و پس از آن حاضران در آیین گرامیداشت مبعث فرخنده رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) بازدید از نسخه بایسنقری خمسه نظامی که در سرسرای ملک به نمایش گذاشته شده است، دعوت شدند.
پايان پيام

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

به گزراش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک در هفت سالگي تحصيلات ابتدايي خود را در بيروت، با تنگدستي و مرارت هاي دور از وطن در مدرسه كشيش هاي فرانسوي آغاز كردند و همزمان، توسط مادر فداكار، متدين و فاضله خود (خانم گوهرشاد حسابي) ، تحت آموزش تعليمات مذهبي و ادبيات فارسي قرار گرفتند.

استاد، قرآن كريم را حفظ و به آن اعتقادي ژرف داشتند. ديوان حافظ را نيز از برداشته و به بوستان و گلستان سعدي، شاهنامه فردوسي، مثنوي مولوي، منشات قائم مقام اشراف كامل داشتند.

شروع تحصيلات متوسطه ايشان مصادف با آغاز جنگ جهاني اول و تعطيلي مدارس فرانسوي زبان بيروت بود. از اين رو، پس از دو سال تحصيل در منزل براي ادامه به كالج آمريكايي بيروت رفتند و در سن هفده سالگي ليسانس ادبيات، در سن نوزده سالگي، ليسانس بيولوژي و پس از آن مدرك مهندسي راه و ساختمان را اخذ نمودند. در آن زمان با نقشه كشي و راهسازي، به امرار معاش خانواده كمك مي كردند. استاد همچنين در رشته هاي پزشكي، رياضيات و ستاره شناسي به تحصيلات آكادميك پرداختند. شركت راهسازي فرانسوي كه استاد در آن مشغول به كار بودند, به پاس قدرداني از زحماتشان، ايشان را براي ادامه تحصيل به كشور فرانسه اعزام كرد و بدين ترتيب در سال1924 (م) به مدرسه عالي برق پاريس وارد و در سال 1925 (م) فارغ التحصيل شدند.

در 1303 پس از اخذ دانشنامه هاي ستاره شناسي و نجوم و زيست شناسي از دانشگاه امريكايي بيروت عازم فرانسه شد. در سال 1304 درجه ي مهندسي برق را از دانشكده ي برق ( اكول سوپريور دو الكتريسيته) و در 1305 مدرك تحصيلات معدن مدرسه ي عالي معدن پاريس را دريافت كرد. تحصيلات رسمي دكتر حسابي در سال 1306 با اخذ درجه ي دكتراي فيزيك از دانشگاه سوربن فرانسه خاتمه يافت.

او در مدت تحصيل خود زبان هاي عربي، انگليسي، فرانسه و آلماني را آموخته بود به طوري كه مي توانست از نوشته هاي علمي و فني آن ها به خوبي استفاده كند . در ضمن تحصيل رسمي در چند رشته ورزشي از جمله شنا موفقيت هايي كسب كرد.

بازگشت به ايران

در سال 1307 به سبب افزايش مدرسه هاي متوسطه و احتياج به معلم براي تدريس در آن ها ، دارالمعلمين عالي را تأسيس شد . دكتر حسابي در قسمت علمي اين مؤسسه در رشته ي فيزيك و شيمي به تدريس فيزيك پرداخت. دارالمعلمين عالي در سال 1321 به دانش سرا تغيير نام يافت و دكتر حسابي همچنان به تدريس در آن مؤسسه تربيتي مشغول بود.

در سال 1313 دانشگاه تهران را با همكاري جمعي از فرهنگ پروران تأسيس كرد و دانشكده فني را بنيان نهاد و مدت دو سال رياست دانشكده ي فني و تدريس در آن را برعهده داشت. پس از مدتي دانشكده علوم دانشگاه تهران را بنيان نهاد. رياست اين دانشكده از 1321 تا 1327 و از 1330 تا 1336 به عهده ايشان بود. از آغاز كار دانشكده علوم تدريس بعضي از درس هاي فيزيك را عهده دار بود تا آن كه شاگرداني كه خود تربيت كرده بود به مقام استادي رسيدند و ايشان فقط به تدريس اپتيك پرداختند.

همزمان با تحصيل در رشته معدن در راه آهن برقي فرانسه مشغول به كار گرديدند و پس از پايان تحصيل در اين رشته كار خود را در معادن آهن شمال فرانسه و معادن زغال سنگ ايالت "سار" آغاز كردند. سپس به دليل وجود روحيه علمي به تحصيل و تحقيق در دانشگاه سوربن در رشته فيزيك پرداختند و در سال 1927 (م) در سن بيست و پنج سالگي دانشنامه دكتراي فيزيك خود را با ارائه رساله اي تحت عنوان "حساسيت سلول هاي فتوالكتريك" با درجه عالي دريافت كردند. استاد با شعر و موسيقي سنتي ايران و موسيقي كلاسيك غرب به خوبي آشنايي داشتند وايشان در چند رشته ورزشي موفقيت هايي كسب نمودند كه از آن ميان مي توان به ديپلم نجات غريق در رشته شنا اشاره نمود.

پروفسور حسابي به دليل عشق به ميهن و با وجود امكان ادامه تحقيقات در خارج از كشور به ايران بازگشت و با ايمان و تعهد, به خدمتي خستگي ناپذير پرداخت تا جوانان ايراني را با علوم نوين آشنا سازد.

پايه گذاري علوم نوين و تاسيس دارالمعلمين و دانشسراي عالي دانشكده هاي فني و علوم دانشگاه تهران نگارش ده ها كتاب و جزوه و راه اندازي و پايه گذاري فيزيك و مهندسي نوين ايشان را به نام پدر علم فيزيك و مهندسي نوين ايران در كشور معروف كرد.

حدود هفتاد سال خدمت علمي ايشان در گسترش علوم روز و واژه گزيني علمي در برابر هجوم لغات خارجي و نيز پايه گذاري مراكز آموزشي پژوهشي تخصصي علمي و ... از جمله اقدامات ارزشمند استاد به شمار مي رود كه براي نمونه به مواردي اشاره مي كنيم:

_ اولين نقشه برداري فني و تخصصي كشور (راه بندرلنگه به بوشهر)

_ اولين راهسازي مدرن و علمي ايران (راه تهران به شمشك)

_ پايه گذاري اولين مدارس عشايري كشور

_ پايه گذاري دارالمعلمين عالي

_ پايه گذاري دانشسراي عالي

_ ساخت اولين راديو در كشور

_ راه اندازي اولين آنتن فرستنده در كشور

_ راه اندازي اولين مركز زلزله شناسي كشور

_ راه اندازي اولين رآكتور اتمي سازمان انرژي اتمي كشور

_ راه اندازي اولين دستگاه راديولوژي در ايران

_ تعيين ساعت ايران

_ پايه گذاري مركز عدسي سازي اپتيك كاربردي در دانشكده علوم دانشگاه تهران

_ پايه گذاري بخش آكوستيك در دانشگاه و اندازه گيري فواصل گام هاي موسيقي ايراني به روش علمي

آثار و خدمات

دكتر حسابي كه در يك خانواده با فرهنگ ايراني و مسلمان تربيت شده بود، با فرهنگ مغرب زمين نيز آشنا شد و توانست با شايستگي از امكانات موجود استفاده كند و خود را پرورش دهد و آن گاه توانايي هاي خود را در جهت سازندگي به كار گيرد. آثار و خدمات دكتر حسابي در عمر طولاني و مؤثرشان عبارت از تربيت مستقيم چند هزار مهندس، استاد و دبير فيزيك، پايه گذاري چند نهاد علمي و فني، تأليف و انتشار چندين كتاب و مقاله ي علمي.

سراسر زندگي دكتر محمود حسابي در جريان آموزش و پرورش كشور بود. او بيش از شصت سال به آموزش فيزيك اشتغال داشت. نكته سنجي ، واقع نگري ، ژرف نگري علمي و تعمق و تفكر علمي را در جامعه علمي ما پايه گذاري كرد. او به كار معلمي خود عشق مي ورزيد و هيچ گاه از جستجو و كاوش باز نمي ايستاد. دكتر حسابي در كلاس هاي خود فقط مفاهيم علمي را انتقال نمي داد بلكه كوشش مي كرد كه در دانشجويان عشق و علاقه به علم آموزي و كاوشگري به وجود آيد و مهارت هاي لازم را كسب نمايند./س

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراك- خبرنگار كيهان:
محفل انس با شهيدان به همت بسيج دانشجويي امام صادق«ع» دانشگاه تفرش با شركت پدر شهيد احمدي روشن، مسئولان و دانشجويان در اين دانشگاه برگزار شد.
پدر شهيد احمدي روشن گفت: ملت ايران در طول پيروزي انقلاب تا به امروز فراز و نشيب هاي مختلفي را تجربه كرده اند و چندين دوره حساس و سرنوشت ساز را پشت سرگذاشتند كه آنان را مانند پولاد آب ديده محكم كرده است.
رحيم احمدي روشن افزود: ترور دانشمندان هسته اي نهايت عجز و ناتواني دشمنان اين مرز و بوم براي توقف چرخه پيشرفت و تعالي كشورمان بود كه نتيجه آن اين بود كه پنج هزار دانشجوي ايران با تقاضاي تغيير رشته خود به فيزيك هسته اي اعلام كردند تداوم بخش راه شهيد احمدي روشن و ديگر شهداي علمي كشور خواهند بود.
در پايان از دانشجويان ممتاز دانشگاه تفرش قدرداني شد و ساختمان امور دانشجويي دانشگاه تفرش به نام «شهيد احمدي روشن» تغيير نام يافت.

 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مسابقات واليبال اميدهاي استان مركزي كه در سالن شهداي خنداب جريان داشت با برتري تيم ساوه پايان يافت. در اين دوره از مسابقات تيمهاي اراك و تفرش هم در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
كاپ اخلاق هم نصيب تيم شهرستان خنداب شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: همزمان با دومین روز از هفته جهاد کشاورزی طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان 56 نفر از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان مرکزی معرفی و تجلیل شدند.

خبرگزاری فارس: تولیدکنندگان برتر حوزه کشاورزی استان مرکزی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ظهر امروز در این مراسم گفت: فعالیت در حوزه کشاورزی نیازمند کار جهادی است و کسانی که در این راه تلاش می‌کنند موجب خودکفایی کشور در زمینه مواد غذایی می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه کلانتری افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی با درایت و دوراندیشی در فرمانی تاریخی دستور تشکیل جهاد سازندگی را دادند تا این نهاد بتواند با کاری جهادی خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه دهد.

وی تصریح کرد: در دوران جنگ جهاد سازندگی استان مرکزی نقش بسیاری در مدیریت لجستیک جنگ داشت و در این راه شهدای جهادگر ارزنده‌ای را نیز تقدیم انقلاب کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: بعد از پایان جنگ جهاد سازندگی وارد عرصه عمران و آبادانی شد و توانست به خوبی خرابی‌های دوران جنگ را جبران کرده و با جهاد جهادگران موجب عمران و آبادانی کشور شود.

کلانتری افزود: امروز نیز جهاد کشاورزی با انجام فعالیت‌های گسترده خدمات و اقدامات ارزنده‌ای را در راستای خودکفایی کشور به انجام رسانده و موجب استقلال و خودکفایی کشور در عرصه مواد غذایی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح و بهره‌برداری از 126 پروژه عمرانی تولیدی و کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد و گفت: در این هفته 126 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 128 میلیارد و 400 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد که 6 هزار و 659 نفر نیز از مزایای این پروژه‌ها برخوردار خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب اشتغالزائی  مستقیم برای 456 نفر و غیر مستقیم برای 849 نفر می‌شود.

به گفته وی از مجموع این پروژه‌ها 20 پروژه در خمین، 19 پروژه در محلات،18 پروژه در اراک، 13 پروژه در کمیجان،11 پروژه در ساوه، 10 پروژه در خنداب،9 پروژه در فراهان،7 پروژه در دلیجان،7 پروژه در زرندیه، 5 پروژه در شازند، 4 پروژه در آشتیان و 3 پروژه در تفرش به بهره‌برداری می‌رسند.

در این مراسم از 56 نفر از تولیدکنندگان برتر استان در حوزه دام و طیور و زراعت و باغبانی تقدیر شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

دکتر عباس صلاحی نماینده مردم تفرش در مجلس نهم عضو کمیسون اجتماعی مجلس شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

 

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران، رؤسا و نائب رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان تفرش خبر داد.

خبرگزاری فارس: قهرمانان و مدال‌آوران ورزش تفرش تجلیل می‌شوند/ افزایش 10 برابری قهرمانان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید ملکی بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی این مراسم اظهار داشت: تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان عرصه ورزش با هدف ایجاد انگیزه و قدردانی از افتخارآفرینان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به تجلیل از افتخارآفرینان و مدال‌آوران داشته و این مراسم را در تمام شهرستان‌ها برگزار کرده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: بدون شک برگزاری این مراسم نقش بسیار مؤثری در افزایش ایجاد انگیزه بین ورزشکاران دارد که اداره ورزش و جوانان تلاش می‌کند با برگزاری هر چه بهتر این مراسم به نوعی از افتخارآفرینان میادین مختلف ورزشی تجلیل کند.

ملکی با بیان اینکه قهرمان‌پروری و توسعه ورزش قهرمانی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های این اداره محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: آنجا که ورزش قهرمانی خروجی همه اقدامات در بخش زیرساخت‌ها و ورزش همگانی و استعدادیابی است، توجه به ورزش قهرمانی یکی از اولویت‌های این اداره به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: افزایش دو برابری ورزشکاران سازمان یافته و افزایش 10 برابری قهرمانان طی 5 سال گذشته حاصل توجه به بخش ورزش همگانی و قهرمانی است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با ابلاغ اعتبار 800 میلیون تومانی از محل اعتبارات ملی، مرمت و ساماندهی 10 مسجد تاریخی استان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رحمتی با اعلام این خبر گفت: مساجد تاریخی استان مرکزی در 10 ردیف به پیمانکار واگذار شده یا در حال واگذاری است که تا دو هفته آینده مرمت و ساماندهی آنها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این که تمام این مساجد در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌اند، افزود: مرمت اضطراری مساجد ثبتی شهر اراک با اولویت "مسجد شیخ ابوالحسن" و "مسجد آخوند"، مرمت و ساماندهی "مسجد جامع ساوه" و "مجموعه مسجد انقلاب" در این شهر با تأکید بر "مسجد سرخ" و "مسجد حاج فرج" از جمله مساجد مرمتی در این مرحله هستند.

رحمتی افزود: همچنین مرمت و ساماندهی "مسجد جامع ششناو" و "مسجد وقف‌محله" در شهرستان تفرش، مرمت و ساماندهی "مسجد اعظم چلسبان" و "مسجد چال مأمونیه" در شهرستان زرندیه، مرمت و ساماندهی "مسجد جامع نراق" از توابع شهرستان دلیجان، مرمت و ساماندهی "مسجد جامع نیم‌ور" از توابع شهرستان محلات و مرمت و ساماندهی "مسجد جامع گرکان" از توابع شهرستان آشتیان دیگر مساجدی هستند که در این فاز مرمت خواهند شد.

وی گفت: مرمت و ساماندهی این مساجد تاریخی در استان مرکزی تا آخر سال مالی 91به پایان خواهد رسید.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: از میان دهها خانه تاریخی استان مرکزی که متعلق به بزرگان کشور است، بالاخره پس از سالها انتظار خواست مردم فرهنگی استان برآورده شد و اقدامات لازم برای مرمت خانه بزرگ مرد تاریخ ایران "امیر کبیر" انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  از میان دهها خانه تاریخی استان مرکزی که متعلق به بزرگان کشور است، بالاخره پس از سالها انتظار خواست  مردم فرهنگی استان برآورده شد و اقدامات لازم برای مرمت خانه بزرگ مرد تاریخ ایران، " امیر کبیر " انجام شد و اکنون بارقه های امید برای احیاء خانه های تاریخی مردان بزرگ استان مرکزی جان گرفت.

به جز خانه امیر کبیر، خانه فاضلین نراقی، مکانی از دکتر چمران، خانه های تاریخی خانواده های قدیمی و موثر اراک، و مکانی که به نام شاعر نظامی گنجوی در استان است از جمله آثاری است که از بزرگان در استان مانده است و بی تردید گشت و گذرا در استان به تعداد این خانه ها اضافه می کند.

خانه های تاریخی نشان از هویت فرهنگی مردم استان مرکزی دارد

با مرمت بازار اراک در چند ماه گذشته و اکنون که خبر مرمت خانه تاریخی امیر کبیر منتشر می شود، بارقه های امید برای مرمت خانه ها و اماکن تاریخی در استان پیچید که می تواند هویت فرهنگی مردم استان مرکزی را نشان دهد وبعد تاریخ ساز مردم  این خطه را یادآور شود.

 
 
 بر خلاف استان های دیگر که سوغات این شهرها صنایع دستی و خوراکی های خوشمزه است بزرگترین سوغات استان مرکزی، مردان و زنان بزرگی است که در این خطه بزرگ پرور تربیت می شوند و به کشور خدمت کردند.
 
خاطره انگیزترین جایی است که از بزرگی به یادگار می ماند این را بسیاری از گردشگرانی که به دیدن خانه امام خمینی(ره) در خمین می آیند به زبان می آوردند و معتقدند: اینکه بدانیم و ببینیم رهبر کبیر انقلاب به عنوان بزرگترین رهبر انقلابی، دینی و مردمی جهان در کجا به دنیا آمده و بزرگ شده و جوانی خود را گذرانده مهم است و بخشی از از فهم و دانسته های ما از همین دیدنهاست.
 
وجود آثار دو هزار شخصیت تاریخی در استان
 
دامنه وسیع شخصیتهای استان مرکزی که به بیش از دو هزاار مورد می رسد سبب وجود آثاری از این بزرگان از جمله خانه ها شده است.
 
آثاری که به عقیده صاحب نظران می تواند زمینه توسعه گردشگری استان را فراهم و عاملی برای معرفی سابقه، فرهنگ و بزرگان استان باشد.
 
علی محسنی، کارشناس مسائل تربیتی  گفت: نشان دادن پیشینه فرهنگی علاوه بر ایجاد غرور ملی، می تواند زمینه ای برای الگو گیری جوانان از گذشتگان افتخار آمیزشان باشد و گامی در مسیر توسعه و علم باشد.
 
  
 
با وجود این آثار و اقدامات انجام گرفته در مورد آنان، آنطور که باید به این آثار توجه نشده است به عنوان مثال خانه امام خمینی در خمین یا خانه امیرکبیر بزرگ مرد تاریخ ایران در روستای هزاوه.
 
در حالیکه خانه تاریخی امام خمینی می تواند به قطب گردشگری و تاریخی منطقه ای و حتی جهانی تبدیل شود دیگر خانه های تاریخی مورد کم لطفی است.

خانه امیرکبیر در روستای هزاوه همچنان منتظر
 
 
خانه امیر کبیر در روستای هزاوه با توجه به اینکه این روستا به عنوان قطب گردشگری به تصویب رسیده سالهاست که مورد بی توجهی است و سالهاست که قرار است خانه احیاء شود.
 
خانه تاریخی امام خمینی در خمین، خانه امیر کبیر در روستای هزاوه، مقبره پروفسور حسابی در تفرش که بنیاد دکتر حسابی در کنار آن است و سالهاست که قرار است تکمیل شود، خانه نظامی گنجوی در یکی از روستاهای تفرش، و... همه و همه توانمندی های منطقه ای، جهانی و فرهنگی گردشگری استان مرکزی ست که اقدامی جدی برای آنها صورت نگرفته است.
 
طرح مرمت خانه تاریخی امیر کبیر

طرح مرمت و احیا منزل امیرکبیر با تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکزی دردست تهیه و اجرا می‌شود. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: این عملیات با اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار در سال 91 اجرا می‌شود.

مجتبی رضوانی با اعلام این خبر افزود: منزل تاریخی منسوب به امیرکبیر به پیشنهاد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی سال گذشته با شماره 29706 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.
 
او تصریح کرد: به دنبال ثبت این بنای تاریخی و در راستای حفاظت از آن، این خانه به ارزش 800 میلیون ریال از صاحبانش که آن را از منسوبین امیرکبیر خریداری کرده بودند تملک شد.
 
خانه پس از احیاء به موزه نخبگان تبدیل می شود
 
رضوانی با بیان اینکه، پس از اتمام عملیات مرمت، مکان منتسب به نام سردار اعظم ایران زمین به موزه و بنیاد نخبگان تبدیل می‌شود گفت: قصد داریم در خانه امیرکبیر به معرفی این مفاخر بپردازیم.
 
خانه تاریخی امیرکبیر در دوره قاجاریه بنا شده است واین بنا به متراژ 625 متر مربع عرصه و 815 متر مربع اعیان در دو طبقه احداث شده است. طبقه اول این بنا دارای سقف سیزی قوص‌دار قدیمی و دیوارهای خشتی گلی و طبقه دوم دارای سقف تیرچوبی است که در روستای هزاوه از توابع شهرستان اراک قرار دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 
 
 
صلاحی در تذکر آیین نامه ای

 

نماینده مردم تفرش در مجلس در تذکر آیین نامه ای با استناد به بند ۴ ماده ۲۷ و ۴۶ گفت: طبق آیین نامه اداره کل قوانین قبل از تشکیل شعب تعیین کمیسیون های تخصصی، سوابق تحصیلی و تجربی افراد را در اختیار نمایندگان قرار دهد.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عباس نگهبان صلاحی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای بند ۴ ماده ۲۷ و ۴۶ بیان داشت: براساس آیین نامه داخلی مجلس، اداره کل قوانین قبل از تشکیل شعب تعیین کمیسیون های تخصصی، باید سوابق تحصیلی و تخصصی نمایندگان را تهیه و در اختیار سایر همکاران قرار دهد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نهم با اشاره به دو وظیفه اصلی نمایندگان گفت: نمایندگان در حوزه ملی وظیفه قانونگذاری و نظارت را برعهده دارند و وظیفه دوم آنها پاسخگویی به خواسته و انتظارات مردم منطقه است که به نظر می رسد غیر از تخصص و تجربه کمیسیون ها باید پتانسیل منطقه ای نیز در نظر گرفته شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر صلاحی گفت: ظاهرا شما پیشنهاد دارید که آیین نامه عوض شود و یا مولفه ای جدید به آن اضافه شود که باید آن پیشنهاد را به کمیسیون آیین نامه تحویل دهید تا در تنظیم مجدد آن مشکل حل شود./

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی در شهرهای مختلف استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: جشن دیدار با پدران آسمانی در استان مرکزی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن هنرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: جشن دیدار با پدران آسمانی 18 خردادماه در شهرهای اراک، شازند، خمین و خنداب برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به تقارن ولادت امام علی(ع) با مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) جشن دیدار با پدران آسمانی از 11 تا 18 خردادماه در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که تاکنون در شهرهای کمیجان، آشتیان، ساوه و تفرش برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی مهمترین هدف برگزاری این جشن را اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و تاکید کرد: ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهبود و ارتقای ارتباط بین فرزندان شاهد، ارتقای جایگاه و نقش فرزندان شاهد در جامعه و ایجاد همکاری فرزندان شاهد در مباحث جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشن است.

هنرمند با بیان اینکه توجه خاص به فرزندان شاهد سرمایه‌گذاری برای انقلاب است بیان داشت: فرزندان شهدا همچون شهدا سرمایه‌های ارزشمندی هستند که باید قدر این سرمایه‌ها را دانست.

وی با بیان اینکه این جشن با محوریت فرزندان شهدا برگزار می‌شود ادامه داد: سخنرانی، قرائت مقاله، مولودی‌خوانی، اجرای سرود، تواشیح، موسیقی سنتی، مرشدخوانی، برگزاری مسابقه نقاشی، مدیحه‌سرایی، گلباران قبور مطهر شهدا، قرائت زیارت عاشورا، برپایی نمایشگاه، اهداء لوح و تجلیل از فرزندان موفق شهدا از برنامه‌های جشن دیدار با پدران آسمانی است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: طرح هادی روستایی در راستای احیا و تجدید حیات روستاها صورت می گیرد و عمران روستاها وظیفه ذاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

محمدرضا رضا فرح در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: توسعه همه جانبه و ایجاد ظرفیت های لازم جهت سرمایه گذاری های جدید در روستاها از نتایج طرح هادی روستایی است.

وی با بیان اینکه هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی و عمومی و تامین عادلانه امکانات از دیگر مزایای این طرح است، اظهار داشت: در این طرح علاوه بر ساماندهی و اصلاح بافت موجود در روستا، میزان و مکان گسترش آن و نحوه استفاده از زمین برای کاربری های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونت‌گاه‌های روستایی تعیین می‌شود.

رضا فرح در پایان از تصویب 9 طرح هادی روستایی در شهرستان تفرش خبر داد و گفت: با تصویب طرح هادی در این روستاها، 219 خانوار با جمعیتی بالغ بر 729 نفر از مزایای مختلف این طرح ها بهره‌مند می گردند.

گفتنی است روستاهای دربر، مشهد بازرجان، قزلقاش، زاغر، هفتیان، کوک سیگرد، کوره، دیزک و محمدآباد، 9 روستای توابع شهرستان ساوه هستند که مورد تصویب طرح هادی قرار گرفته اند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 
 
امروز و در صحن علنی مجلس:

اعتبار نامه ۲۴۳ منتخب مردم در دور نهم مجلس تصویب شد

اعتبار‌نامه ۲۴۳ منتخب مردم در دور نهم مجلس شورای اسلامی ، امروز چهارشنبه در صحن علنی خانه ملت تصویب شد و این افراد از امروز به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ اعتبار نامه ۲۴۳ منتخب مردم در دور نهم مجلس شورای اسلامی ، امروز چهارشنبه در صحن علنی خانه ملت تصویب شد و این افراد از امروز به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محسوب می شوند.

شعبه ۵:

سیدجلال یحیی زاده از حوزه انتخابیه نفت و میبد، محمدرضا رضایی کوچی از حوزه انتخابیه جهرم، محمد دهقانی نقندر از حوزه انتخابیه چناران، طرقبه و شاندیز، حمیدرضا پشنگ از حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، کوهرنگ و نصرت آباد، سید محمدعلی موسوی از حوزه انتخابیه خدابنده، ابراهیم آقامحمدی از حوزه انتخابیه خرم آباد و ایرج عبدی از حوزه انتخابیه خرم آباد، فرج‌الله عارفی از حوزه‌ انتخابیه جیرفت و عنبر آباد، عبدالله سامری از حوزه‌ انتخابیه خرمشهر و جزیره‌ مینو، یعقوب جدگال از حوزه‌ی انتخابیه چابهار و نیکشهر،قره سیدی رومیانی از حوزه‌ انتخابیه تبریز، آذر شهر و اسکو، محمد حسین فرهنگی از حوزه انتخابیه تبریز، آذر شهر و اسکو، مسعود پزشکیان از حوزه‌ انتخابیه تبریز، آذر شهر و اسکو، رضا رحمانی از حوزه‌ی انتخابیه تبریز، آذر شهر و اسکو، محمد اسماعیل سعیدی از حوزه‌ انتخابیه تبریز، آذر شهر و اسکو،علیرضا منادی از حوزه‌ انتخابیه تبریز، آذر شهر و اسکو و عباس صلاحی از حوزه‌ی انتخابیه تفرش.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

استان مركزي-ایلنا: قاسم مقدم مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفرش با اعلام اين خبر گفت : در سال گذشته توسط این تعداد حامی خیر مبلغ 1 میلیاردو 167 میلیون و 868 هزار ریال برای افراد یتیم و خانواده های ایشان به صورت نقدی و جنسی هزینه شده است.

به گزارش ايلنا از اراك وی افزود : قسمتی از وجوه نقدی پرداخت شده توسط حامیان که حدود 120 میلیون ریال است در حساب گنجینه سپهر بانک صادرات جهت 30 یتیم زیر 18 سال سپرده شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفرش در پایان گفت : جهت آشنایی هرچه بیشتر حامیان با ایتام و آشنای بیشتر این خیرین با مشکلات یتیمان ملاقاتهایی توسط امداد شهرستان بین آنها تدارک دیده شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

 به گزارش مشرق به نقل از مهر، در مقایسه با رقم بودجه دانشگاهها براساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس که پیش از این منتشر شد،‌ با بودجه ای که در آخرین روزهای مجلس هشتم تصویب شد، تنها بودجه 2 دانشگاه فنی و حرفه ای و پیام نور با تصویب در کمیسیون تلفیق تغییر کرد.  

رقم بودجه سایر دانشگاهها که پیش از این منتشر شده بود، نسبت به آنچه در لایحه دولت آورده شده بود تغییری نکرده است.
 
بودجه دانشگاه پیام نور در لایحه بودجه مبلغ 7 هزار و 947 میلیارد ریال بود که این رقم در قانون بودجه سال 91 آموزش عالی به عدد 8 هزار و 347 میلیارد ریال با حدود 5 درصد رشد، افزایش یافته است.
 
همچنین بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای در لایحه بودجه مبلغ 3 هزار و 361 میلیارد ریال بود که این رقم در قانون بودجه سال جاری به عدد 3 هزار و 561 میلیارد و 577  میلیون ریال با کمتر از یک درصد افزایش رسید.
 
سه جدول زیر، رقم قطعی بودجه سال 91 دانشگاههای مستقر در تهران، برخی دانشگاههای مستقر در استانها و همچنین دانشگاههای صنعتی را نشان می دهد.

ارقام بودجه ای که برای دانشگاهها در جدول ذیل آمده به میلیون ریال است.

ردیف نام دانشگاه جمع ( میلیون ریال )
1 ارومیه 753.572 
2 ایلام 256.239 
3  قم  298.800
4  محقق اردبیلی 399.663 
5  رازی کرمانشاه  579.234
6  سیستان و بلوچستان 763.221 
7  بین المللی امام خمینی(ره) 419.608 
8  بوعلی 600.774 
9  بیرجند 517.769 
10  شیراز 1.263.478 
11 کردستان  503.850
12  شهرکرد 375.630 
13  فردوسی مشهد 1.041.468 
14  زابل  578.522
15  تبریز 974.010 
16  اصفهان 781.324 
17  شهید چمران اهواز 927.352 
18  هنر اصفهان 231.100 
19  گیلان 681.919 
20 شهید باهنر کرمان 743.565
21  جیرفت 76.075
22 مراغه 139.969
23 لرستان  367.311
24 مازندران  448.360
25  یزد  505.958
26  بجنورد 145.909 
27  یاسوج  227.510
28  هنر اسلامی تبریز  119.714
29  هرمزگان 276.082 
30  دامغان 185.275 
31  اراک 315.429 
32  دریانوردی و علوم دریایی چابهار  195.633
33 ولایت 203.573
34 سمنان 536.829
35 خلیج فارس 327.039
36 زنجان 507.662
37 تفرش 121.365
38 هرمزگان 276.082
39 کاشان 347.060
40 گلستان  158.774
 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

رئیس دانشگاه تفرش از آمادگی این دانشگاه برای تک جنسیتی شدن و پیشنهاد این موضوع به وزارت علوم خبر داد.

احمد رضا ربانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تقریبا دو سوم دانشجویان دانشگاه تفرش را دانشجویان پسر و یک سوم آن را دختران تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر رشته های دانشگاه تفرش در دانشگاه صنعتی اراک و دانشگاه قم وجود دارد، دانشجویان دختر می توانند در آن دانشگاهها به ادامه تحصیل بپردازند.
 
رئیس دانشگاه تفرش افزود: بنابراین به وزارت علوم پیشنهاد داده ایم که در صورت امکان دانشگاه تفرش به صورت تک جنسیتی دانشجو پذیرش کند.
 
وی یادآرشد: دانشگاه تفرش اکنون در 14 رشته گرایش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: نائب رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی از آمادگی کامل تیم بانوان این استان برای حضور در مسابقات لیگ برتر خبر داد.

خبرگزاری فارس: تیم قایقرانی بانوان استان مرکزی در آمادگی کامل هستند

زهره حسنخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مسابقات لیگ برتر کشور اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود که ورزشکاران این استان از آمادگی بالا برای شرکت در این مسابقات برخوردارند. تیم استان مرکزی بیش از سه سال است که در لیگ برتر کشور حضور دارد.

نائب رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی با اشاره به حضور ورزشکاران شایسته استان در اردوی تیم ملی گفت: در رده سنی بزرگسالان زهرا اصلانی و در رده سنی جوانان ملیکا برون به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

حسنخانی افزود: در بخش آقایان نیز فرزاد جعفری، محمد جمشیدیان، رسول امینی، آرش درویشی و رامین غیاثوند به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

به گفته وی تیم ملی کشورمان شهریور ماه امسال در مسابقات جهانی لهستان حضور خواهد یافت.

وی با اشاره به آغاز تمرینات تیم استان در دریاچه آلومینیوم اراک بیان داشت: تمرینات امسال هیئت قایقرانی از هفته آینده در دریاچه آلومینیوم آغاز می‌شود.

نائب رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی از راه‌اندازی رشته کایاک تفرش خبر داد و گفت: رشته کایاک از اوایل سال جاری در شهرستان تفرش راه‌اندازی شد و این شهرستان هم‌اکنون تنها شهرستانی است که در رشته کایاک فعالیت دارد.

حسنخانی همچنین از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در تابستان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

ساختمان دانشجویی دانشگاه تفرش به نام شهید مصطفی احمدی روشن شد

آموزش > عالی  - همشهری آنلاین:
ساختمان امور دانشجویی دانشگاه تفرش به نام شهید مصطفی احمدی‌روشن تغییر نام یافت.

به گزارش مهر، در مراسم انس با شهدا که با حضور پدر شهید احمدی روشن و مسئولان دانشگاه تفرش برگزار شد، نام ساختمان امور دانشجویی دانشگاه به نام شهید مصطفی احمدی‌روشن تغییر کرد و پدر شهید احمدی روشن از نام جدید این مکان پرده برداری کرد.

همچنین در ادامه مراسم، ضمن قرائت بیانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای علمی کشور توسط دانشجویان، نام تمام واحد های بسیج دانشجویی امام صادق (ع) دانشگاه تفرش نیز به نام شهدای هسته ای و علمی کشور تغییر نام یافت.

 

 


 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان تفرش گفت: آهنگ حرکت و پیشرفت در تفرش آغاز شده و مردم و مسئولین در حرکتی فزاینده به دنبال ارتقای وضعیت این شهرستان، بهبود شاخص ها و رساندن این شهرستان به جایگاه اصلی خود هستند.

اصغر عالیخانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر با بیان اینکه آهنگ حرکت و پیشرفت در تفرش آغاز شده و مردم و مسئولین در حرکتی فزاینده به دنبال ارتقای وضعیت این شهرستان، بهبود شاخص ها و رساندن این شهرستان به جایگاه اصلی خود هستند، افزود: مردم تفرش افتخار می کنند که در استانی هستند که از آن به عنوان استان امام و مفاخر یاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه سخنانی مبنی بر جدایی تفرش از استان در میان مردم این شهرستان جایی ندارد و سخن همه مردم تفرش نیست گفت: تفرشی ها مخالف هر گونه انتزاع از استان مرکزی هستند و سرنوشت آنان معلوم و متعلق به استان امام هستند.

عالیخانی با بیان اینکه هر منطقه بر اساس توان و قابلیت خود باید در اندیشه توسعه باشد گفت: با پیوستن به این استان یا آن استان کار پیش نمی رود و این همت مردم است که می تواند توسعه را ایجاد کند.

عالیخانی اعتبارات تفرش از استان را مناسب دانست و گفت: مدیریت کلان و ارشد استان با دادن اعتباراتی که مردم نیاز داند مشکلی ندارد و انصافا تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی همگرایی در استان، موجب رشد همه شهرستان ها می شود افزود: مردم و مسئولان باید دست به دست یکدیگر در جهت ارتقای استان مرکزی تلاش کنند.

وی عنوان کرد: به هیچ عنوان به دنبال انتزاع این شهر از استان مرکزی نیستیم و سعی داریم با خدمتی صادقانه به مردم، در جهت پیشرفت این شهرستان و استان گام برداریم.

فرماندار تفرش با اشاره به جایگاه ممتاز تفرش در حوزه علم، فرهنگ و هنر در استان و کشور افزود: وجود پتانسیل های علمی و فرهنگی، نگاه ویژه استان مرکزی و استاندار را بر این شهرستان دارند.

عالیخانی اظهار امیدواری کرد با تلاش و همیاری مردم و مسئولین، سرعت و شتاب حرکت های اقتصادی، گردشگری، علمی و فرهنگی در این شهرستان افزایش یابد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:58 | نویسنده : میثم اله وردی |
تاريخ : برچسب:, | 15:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

دومين همايش و نمايشگاه «مشعل و كوره‌هاي صنعتي» اول تير ماه امسال به همت دانشگاه تفرش، دانشگاه آزاد آبادان و انجمن مهندسي شيمي در مرکز همايشهاي صدا و سيما برگزار مي‌شود.

به گزارش سرويس فناوري ايسنا، «بهينه سازي مصرف و آناليز انرژي»، «تعمير و نگهداري. کنترل، بازرسي و راهبري»، «روشهاي نوين طراحي كوره هاي صنايع فرايندي»، «روشهاي انتخاب بهترين نوع كوره جهت كاربردهاي متفاوت»، «مشكلات فرايندي كورههاي صنعتي و راههاي جلوگيري از آنها»، «بررسي آلاينده‌هاي زيست محيطي کوره‌ها و راههاي کاهش آن»، «فناوريهاي نوين افزايش انتقال حرارت و بازده کوره‌هاي صنعت فولاد»، «شبيه سازي و روشهاي عددي فرايند انتقال حرارت با استفاده از CFD» و «سوخت كوره‌ها و امكان سنجي روشهاي تبديل نوع سوخت كوره‌هاي صنعتي» از جمله محورهاي اين همايش محسوب مي‌شوند.

بر اساس اعلام دبيرخانه همايش، آخرين مهلت ارسال اصل مقاله 13 خرداد، زمان اعلام نتايج داوري اصل مقاله 20 خرداد و آخرين مهلت ثبت نام اول تيرماه امسال خواهد بود.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به وب سايت http://www.koureh.ir مراجعه كرده و يا با شماره تلفن 02188671679 تماس بگيرند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: ساختمان امور دانشجویی دانشگاه تفرش به نام احمدی‌روشن تغییر یافت.

خبرگزاری فارس: ساختمان امور دانشجویی دانشگاه تفرش به نام احمدی‌روشن تغییر یافت

احمدرضا ربانی سرپرست دانشگاه تفرش گفت: طی مراسمی با حضور پدر شهید احمدی‌روشن و مسئولان دانشگاه تفرش ساختمان امور دانشجویی دانشگاه تفرش به نام شهید مصطفی احمدی‌روشن تغییر نام یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک صبح امروز و در مراسم انس با شهدا که با حضور پدر شهید احمدی‌روشن و مسئولان دانشگاه تفرش برگزار شد، نام ساختمان امور دانشجویی دانشگاه به نام شهید مصطفی احمدی‌روشن تغییر یافت و پدر شهید احمدی‌روشن از نام جدید این مکان پرده‌برداری کرد.

در حاشیه این مراسم معنوی ضمن قرائت بیانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای علمی کشور توسط دانشجویان، نام تمام واحدهای بسیج دانشجویی امام صادق(ع) دانشگاه تفرش نیز به نام شهدای هسته‌ای و علمی کشور تغییر نام یافت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

جسد جوان 20 ساله در سد خاکی روستاي كشه از توابع شهرستان تفرش کشف شد.

 

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ایسنا)، منطقه مرکزی، مرتضي سليمي مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مركزي در اين خصوص گفت: در تماس پليس ۱۱۰ مبني بر غرق‌شدن يك نفر در سد روستاي كشه از توابع شهرستان تفرش، تيم غواصي اين جمعيت با تجهيزات كامل به اين محل اعزام و پس از انجام عمليات‌هاي مكررغواصي جسد فرد مغروق به نام «اميرحسين كمال‌آبادي» ۲۰ ساله پيدا و تحويل مقامات مسئول مستقر در محل کردند.

 

سلیمی افزود: با توجه به اينکه مسئولان از طريق رسانه‌ها در مورد خطرات ناشي از عدم شناخت کامل از رودخانه‌ها و سدهای خاکی استان و شنا در این آب‌ها، بارها هشدار داده‌اند اما، متاسفانه باز هم، برخي افراد به اين نکته توجه نمي‌کنند و هر ساله در فصل گرما تعداد زیادی از همشهریان جان خود را از دست می‌دهند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:41 | نویسنده : میثم اله وردی |