پایگاه خبری هدهد تفرش:

مسئول امور بانوان فرمانداری تفرش گفت: مانور فرهنگی بانوان بسیجی تفرش در هفته بسیج برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: مانور فرهنگی بانوان بسیجی تفرش برگزار می‌شود 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، زهرا بیاتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه ارزش مبارزه در جنگ نرم، کمتر از حضور در جبهه و جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس نیست.

زهرا بیاتی با اشاره به هجمه دشمنان علیه دختران و زنان جامعه اسلامی ایران، تصریح کرد: صهیونیسم بین‌الملل و مستکبران غربی بارها با راه‌اندازی جنگ نرم علیه زنان جامعه اسلامی، دشمنی و عداوت خود با دین مبین اسلام را نشان داده‌اند اما زنان مسلمان بارها ثابت کرده‌اند سنگربانان اصلی دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند.

وی افزود: در ادبیات دفاع مقدس ایران به جز مجاهدت، ایثار و صلابت چیز دیگری وجود ندارد و امروز مهمترین رسالت بسیج دشمن شناسی و استکبار ستیزی، متناسب با نوع تهدید در عرصه‌های مختلف جنگ نرم است.

مسئول امور بانوان فرمانداری تفرش در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: مانور فرهنگی بسیج جامعه زنان روز دوشنبه چهارم آذر با همکاری حوزه الزهرا و ادارات تفرش با حضور گسترده بانوان بسیجی برگزار می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه توجه به تفکر بسیج و بسیجی کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار می‌دهد و از خطرات و توطئه‌های دشمنان ایمن می‌سازد، گفت: بسیج مظهر اقتدار و انسجام جامعه اسلامی است.

خبرگزاری فارس: بسیج مظهر اقتدار و عظمت ایران اسلامی است 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای تفرش که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: اقتدار، عظمت و عزت ایران اسلامی به برکت خون شهدای والامقام به دست آمده است.

وی با بیان اینکه شهدا با پیروی از ولایت فقیه و فرامین معمار بزرگ انقلاب در جبهه‌های نبرد حضور یافتند، تصریح کرد: حراست از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های دینی در جامعه از مهم‌ترین اهداف شهدای گرانقدر در هشت سال دفاع مقدس است.

فرماندار تفرش افزود: بسیج مظهر اقتدار و سربلندی ایران اسلامی در مقابل دشمنان است، حضور فعال بسیجیان در عرصه‌های مختلف، سبب موفقیت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و دفاعی شده و ترس و واهمه را برای دشمنان به ارمغان آورده است.

اردلان‌راد عنوان کرد: جامعه‌ای که تفکر و فرهنگ بسیجی در آن شکل گیرد هیچ‌گاه دچار انحراف و تأثیرپذیری از تبلیغات و اقدامات خصمانه دشمنان قرار نخواهند گرفت.

وی بیان کرد: نهاد مقدس بسیج به عنوان عظیم‌ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های دفاع از انقلاب و کیان کشور و همچنین به عنوان قدرت مردمی در عرصه‌ بازدارندگی و مقابله با تهدیدات است.

به گزارش فارس؛ این یادواره در فضایی صمیمی با حضور مسئولین شهرستانی و با هدف زنده نگاه داشتن شهید بسیجی صفت‌الله قره‌گوزلو در روستای قره‌جاقیه شهرستان تفرش برگزار شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره هواشناسی تفرش از بیشترین میزان بارش پاییزی در تفرش خبر داد.

خبرگزاری فارس: بیشترین میزان بارش پاییزی در تفرش ثبت شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش قاسم حاجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بارش باران از ساعت هشت شب روز گذشته آغاز شده و تا این لحظه مقدار دقیق بارش 40,2 میلی‌متر گزارش شده است.

وی ادامه داد: این میزان بارش از ابتدای پاییز در تفرش بی‌نظیر بوده و در مقایسه با شهرهای همجوار بیشترین میزان بارش در این شهرستان اعلام شده است.

رئیس اداره هواشناسی تفرش تصریح کرد: با ورود سامانه‌ای پر بارش به استان مرکزی، بارش باران سراسر این استان را فرا گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته نیز ادامه داشته باشد.

حاجی ادامه داد: میانگین دمای هوای تفرش امروز 8,8 سانتی‌گراد و مجموع بارندگی سال زراعی جاری در این شهر از ابتدای آبان‌ماه 23,2 میلی‌متر است.

وی وضعیت جوی شهرستان تفرش را طی 24 ساعت آینده غالباً ابری پیش‌بینی کرد و افزود: بارش باران ادامه دارد و این بارش در ساعاتی با وزش باد همراه است.

رئیس اداره هواشناسی تفرش دمای فعلی این شهرستان را حداقل 3,8 درجه اعلام کرد و گفت: این دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت اندکی افزایش یافته است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب در تفرش گشایش یافت.

خبرگزاری فارس: نمایشگاه کتاب در تفرش گشایش یافت

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس  اراک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش صبح امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه یک‌هزار و 650 جلد کتاب با بیش از 700 عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف علمی، فلسفی،روانشناسی، اجتماعی، مذهبی و دینی وجود دارد.

فضل‌الله باباخانی به اهداف برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و بیان کرد: گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در بیست و یکمین دوره، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ارتقاء سطح دانش علاقمندان و توجه به نیاز کتاب در زندگی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: توجه به نیازهای جامعه و جلب توجه عمومی به فرهنگ مطالعه با ابزارهای مناسب می‌تواند به گسترش این فرهنگ در کشور کمک زیادی کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش با اشاره به اینکه مطالعه‌ کتاب یک نوع رفتار مثبت و فرهنگ ساز در جامعه است، افزود: این عنصر مهم می‌تواند در تکامل روحی جامعه مؤثر باشد که برای تغییر این رفتار ما نیازمند حرکت خطی گروهی از نهادها هستیم.

باباخانی در  ادامه اظهار داشت: یکی از راه‌های توسعه فرهنگ کتابخوانی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب می‌باشد تا ضمن ایجاد انگیزه، علاقمندان بتوانند به راحتی به کتب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

این نمایشگاه از امروز تا پنجم آذر ماه در محل کتابخانه عمومی تفرش دایر و آماده بازدید علاقمندان است.

گفتنی است هم اکنون بیش از 29 هزار جلد کتاب در کتابخانه عمومی تفرش موجود است و بیش از یک هزار و 400 نفر به عنوان عضو فعال از خدمات کتابخانه عمومی این شهرستان بهره‌مند هستند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره راه و شهرسازی از آمادگی کامل راهداران در فصل سرما به منظور ارایه خدمات جاده‌ای و مسافرین در شهرستان تفرش خبر داد.

خبرگزاری فارس: راهداران تفرش برای خدمات‌رسانی در فصل سرما آماده شدند

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش مجتبی معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: در آستانه فصل سرما و بارندگی، اکیپ‌های طرح زمستانی راه و ترابری فعال و در مناطق کوهستانی و برفگیر شهرستان تفرش مستقر شده‌اند.

وی از ذخیره‌سازی هزار تن نمک و 2 هزار تن ماسه برای محور‌های برفگیر تفرش خبر داد و افزود: این میزان ذخیره‌سازی در کاهش لغزندگی محورها در زمان بارش برف و یخبندان جاده‌های این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی اظهار داشت: عملیات زمستانی در دو گردنه در محور اصلی و پنج گردنه در محور روستایی است که این محورها بسیار برفگیر هستند و راهداران با استقرار در دو راهدارخانه محورهای گیان و نقره‌کمر آماده ارائه خدمات به همشهریان و مسافران می‌باشند.

معصومی از تجهیز محورهای کوهستانی پرتردد شهرستان به ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین خبر داد و تصریح کرد: 2 دستگاه گریدر، پنج دستگاه کامیون و 10 دستگاه تراکتور برف‌روب برای مسیرهای سخت گذر شهرستان در نظر گرفته شده است که در پنج مسیر روستایی و هفت گردنه برفگیر آماده خدمت رسانی هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی تفرش با اشاره به کمبود امکانات راهداری برای اجرای طرح زمستانی در جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان تفرش بیان داشت: در صورت بارش سنگین برف و بوران و بحرانی شدن محورهای شهرستان تفرش امکانات موجود راهداری جوابگو نیست.

شهرستان تفرش 440 کیلومتر محور مواصلاتی اصلی و فرعی دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

اراک- ایرنا- نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد 100 روزه دولت تدبیر و امید در بخش اقتصاد و سیاست خارجی قابل تقدیراست.

 

به گزارشپایگاه خبری هدهد تفرش  ˈعباس صلاحیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملکرد دکتر روحانی و اعضای دولت یازدهم، نشان از حسن نیت آنان در رفع مشکلات اقتصادی مردم دارد.

وی، با یادآوری ثبات نسبی اقتصادی در 100 روز اخیربیان کرد: فعالیت های مدبرانه دولت یازدهم در بخش اقتصادی نوسانات و تلاطم در این حوزه را از بین برده و تورم تقریبا ثابت مانده و روند کاهشی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بازار ارز به ثبات رسیده و وضعیت تولیدکننده ها، بازار سرمایه و بورس هم نشان از آرامش و خوشبینی برای ادامه این روند در آینده دارد.

صلاحی اظهار کرد: دولت در 100 روز اخیر جلوی تغییر قیمت ها را گرفته و تا حدودی نرخ ها به ثبات رسیده که این موضوع موجب ثبات بازار و رونق کسب و کار می شود.

وی عنوان کرد: به طور کلی اقدامات اقتصادی دولت تاکنون مثبت بوده و با وجود نیروهای کارآزموده در این بخش می توان آینده درخشانی را برای اقتصاد کشور ترسیم کرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عملکرد دولت یازدهم در بخش سیاست خارجی نیز بسیار خوب و موفق بوده است .

وی اضافه کرد: مذاکرات نمایندگان ایران در کنفرانس ژنو با گروه 5+1 به طور کلی با حفظ اصول و معیارهای جمهوری اسلامی، همراه با عزت، اقتدار و منطق انجام شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس شورای شهر تفرش از انتخاب میثم صابری به عنوان شهردار تفرش خبر داد.

خبرگزاری فارس: میثم صابری شهردار تفرش شد

به گزارشپایگاه خبری هدهد تفرش رئیس شورای اسلامی شهر تفرش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تفرش با بررسی سوابق و تجارب گزینه‌های پست شهرداری این شهر در نهایت با پنج رای موافق میثم صابری را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند.

قدرت‌الله شاه‌علی داشتن تخصص در زمینه عمران و نقشه‌برداری، سابقه کار در شهرداری، ارائه عملکرد مطلوب در شهرداری، بومی بودن و آشنایی شهردار جدید تفرش با فرهنگ این شهر را از ویژگی‌های شهردار منتخب عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تکمیل ساختمان شهرداری، تشکیل شورای نظارت بر نیروهای تحت امر، پیگیری امور شهرداری، برخورد مناسب و قانونی با نیروهای تحت امر، داشتن برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت را از مهمترین برنامه‌های شهردار در تقویم کاری وی اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تفرش تاکید کرد: شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یک هدف واحد دارند و آن خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت به مردم است و از شهردار انتظار می‌رود تعامل مناسبی با اعضای شورا داشته باشد.

شاه‌علی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های مطلوب شهردار در سه ماه سرپرستی شهرداری امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عمران و آبادانی هر چه بیشتر این شهرستان باشیم.

وی افزود: بهره‌گیری صحیح و مناسب از تمام ظرفیت‌ها، مدیریت یکپارچه شهری بر اساس تفکر و خرد جمعی، ارتباط مستقیم و سازنده با شورای شهر برای تصمیم‌گیری‌های کلان شهری از مهم‌ترین خواسته‌ها و انتظار اعضای شورای شهر از شهردار جدید است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:میثم,صابری,شهردار,تفرش,هدهد, | 12:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه تفرش گفت: بسیج همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است.

 

به گزارشپایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدارˈعلی فراهانیˈ دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: : بسیج یادگارامام راحل است که نقش بسزایی در حرکت عظیم انقلاب شکوهمند اسلامی داشته است.

وی ادامه داد: اخلاص، تلاش و کار جهادی و پشتیبانی از نظام و ولایت از ویژگی های منحصر به فرد بسیج است و این نهاد مردمی همواره بازوی نظام و پشتیبان ولایت بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه تفرش، بسیج را قدرت مند ترین نهاد مردمی خواند و بیان کرد: ولایتمداری، ایثار، فداکاری و ایمان قوی از جمله ویژگی های مهم نیروهای بسیجی است که در پاسداری از حریم نظام، کشور و ملت سر از پا نشناخته و هر جا خلاء یا نیازی احساس کنند همه توان خود را برای حل آن مسئله می گذارند.

وی اضافه کرد: بسیج از زمان تشکیل تا به امروز در زمینه های عمرانی، سیاسی، علمی، اقتصادی و مهاربحران ها و مقابله با تهدیدات دشمنان پیشگام بوده و همواره در خط ولایت و حافظ دست آوردهای انقلاب و نظام بوده است.

سرهنگ پاسدار فراهانی اظهار کرد: حضور آگاهانه و با بصیرت بسیج در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی موجبات تداوم انقلاب اسلامی را در کشور فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: روحیه توکل، ایثار و ولایتمداری بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس توطئه دشمنان را در ضربه زدن به ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی خنثی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه تفرش بیان کرد: دیدار با امام جمعه، همایش ائمه جماعات، عطر افشانی قبور شهدا، اعزام گروه پزشکی به روستاهای محروم، دیدار با خانواده شهدا، همایش بسیج سازندگی، اجرای یادواره شهدا در روستاهای تفرش و اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد را از برنامه های هفته بسیج شهرستان تفرش است.

وی خاطرنشان کرد: ارسال پیامک، فضاسازی شهری، نمایشگاه خوشنویسی، اجرای رزمایش های فرهنگی ، انجام مشاوره های پزشکی و دینی از دیگر برنامه های این هفته در تفرش است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش بر لزوم آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه به منظور توان‌افزایی تیم‌های امدادی هلال احمر تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: آموزش همگانی امداد موجب توان‌افزایی هلال احمر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس  اراک مجید حسین‌جمال ظهر امروز در جلسه هماهنگی تفاهم‌نامه جمعیت هلال احمر و ادارات این شهرستان اظهار داشت: با توجه به شعار هر خانواده ایرانی، یک امدادگر پرداختن به آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه امر بسیار مهمی است که باید اهتمام ویژه‌ای به آن داشت.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که هلال احمر با ادارات امضاء می‌کند، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی‌، امدادی، جستجو، امداد و نجات، کلیات اطفاء حریق و راه‌های پیشگیری و آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه موضوع تفاهم‌نامه جمعیت هلال احمر با ادارات و نهادهای دولتی است.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش افزود: تهیه و تدوین سرفصل‌ دوره‌های آموزشی، تامین منابع آموزشی، تامین مربیان مورد نیاز برای تدریس در دوره‌های آموزشی چهارگانه، تامین ایاب و ذهاب و حق‌الزحمه مربیان آموزشی، تامین تجهیزات آموزشی ویژه دوره‌های آموزشی، ارزیابی و مشارکت در صدور گواهینامه پایان دوره‌های آموزشی پس از اتمام هر دوره از دیگر تعهدات جمعیت هلال احمر تفرش است.

حسین‌جمال ادامه داد: هماهنگی با سازمان‌ها و ادارات دولتی به منظور برقراری ارتباط لازم با جمعیت هلال احمر برای مشخص کردن زمان، مکان و چگونگی برگزاری دوره‌ها و توزیع منابع آموزشی، ابلاغ دستور به تمامی ادارات برای اعلام فهرست مشخصات کامل متقاضیان شرکت در دوره و برنامه زمان‌بندی پیشنهادی حداقل یک هفته قبل از برگزاری هر دوره به جمعیت هلال احمر از تعهدات ادارات است که امیدواریم در سایه این همکاری‌ها بتوانیم شاهد تحقق شعار «هر خانواده ایرانی، یک امدادگر» باشیم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازایرنا- نمایشگاهی با عنوان کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی روز دوشنبه در دانشکده مهندسی دانشگاه تفرش گشایش یافت.

 

در این نمایشگاه که به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی دایر شده، یک هزار جلد کتاب در 200 عنوان با موضوعات مذهبی، خانوادگی، روانشناسی و اجتماعی در معرض دید دانشجویان و علاقمندان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب های این نمایشگاه با تخفیف ویژه عرضه می شود.

دکتر ˈمحمد حبیبیˈ افزود: راه اندازی و تجهیز کتابخانه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، نصب پلاکارد با موضوع کتاب و کتابخوانی در دانشگاه، ارسال پیامک به مناسبت این هفته به دانشجویان و دانشگاهیان و نصب عناوین روزهای هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه و تبلیغات محیطی از مهمترین اقدامات و برنامه های این معاونت در هفته کتاب است.

این نمایشگاه، که باحضور رییس، معاون فرهنگی و اجتماعی و دیگر مسئولین دانشگاه تفرش گشایش یافت ، به مدت یک هفته صبح و عصر برای بازدید دانشجویان دایر است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

همایش جوانان عاشورایی شهرستان تفرش در چهاردهمین روز از ماه محرم با حضور پرشور دانش‌آموزان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: همایش جوانان عاشورایی در شهرستان تفرش برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس  اراک، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش پیش از ظهر امروز در این مراسم هدف از برگزاری همایش جوانان عاشورایی را زنده نگاه داشتن پیام عاشورا و آرمان‌های امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: آشنایی نوجوانان و جوانان با فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) موجب بصیرت و بیداری آنها می‌شود.

محمد حسن افشاری با بیان اینکه امام حسین(ع) را چراغ هدایت نامیده‌اند، اظهار داشت: جوانان باید به استواری در برابر سختی‌ها توجه کنند زیرا یکی از درس‌های مکتب عاشورا درس استقامت و پایداری در برابر ظلم است.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات بشریت است و کسانی که بر این کشتی سوار شوند هرگز گمراه نخواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش گفت: فرهنگ عاشورا ناب‌ترین فرهنگ انسان ‌‌سازی است که می‌تواند بشر را از انحراف‌ها و گمراهی‌‌های عصر حاضر نجات دهد.

افشاری بیان داشت: عاشورا یک جریان زنده، فراگیر، وسیع و محدودیت ناپذیر است که امروز بذر افشانی می‌کند و فردا نسل‌های جدید از این بذر بهره‌مند خواهند شد.

در این مراسم دانش‌آموزان پسر مقاطع متوسطه در قالب دستجات در سوگ سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفایش عزاداری کردند.

همچنین دانش‌آموزان در قالب کاروان نمادین اسرای صحرای کربلا و با سینه‌زنی و زنجیرزنی مسیر میدان آزادی تا امامزاده محمد(ع) تفرش را طی کردند و در جوار امامزاده محمد(ع) عزاداری کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:57 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازایرنا- همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج روز دوشنبه در سالن اجتماعات سپاه ناحیه تفرش برگزار شد.

 

امام جمعه تفرش در این همایش گفت: حضورچشمگیر در عرصه های فرهنگی ، علمی و سیاسی به منظور کمرنگ کردن تاثیر اقدامات دشمنان مهمترین رسالت بسیج در عصر کنونی است.

حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ افزود: دشمنان در حال حاضر با ایجاد شبهه دربین جوانان درصدد ایجاد فتنه و کمرنگ کردن اعتقادات و باورهای دینی آنان هستند که در این راستا هوشیاری جوانان امری ضروری است.

فرمانده سپاه ناحیه تفرش نیز در این همایش گفت: در مقابله با تهاجم فرهنگی باید از ظرفیت مساجد و امامان جماعت مساجد به عنوان تاثیر گذار ترین افراد استفاده شود.

سرهنگ پاسدار ˈعلی فراهانیˈافزود: بهره گیری ازهیئت های قرآنی مساجد وافراد توانمند و دلسوز نیز ضروری است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش از اهدای 26 فقره جهیزیه و هدیه ازدواج توسط این نهاد به مددجویان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اهدای 26 فقره جهیزیه به مددجویان کمیته امداد تفرش 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازروابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی، قاسم مقدم گفت: به همت کمیته امداد شهرستان تفرش در 7 ماهه نخست سال‌جاری تعداد 26  فقره جهیزیه و هدیه ازدواج به نو عروسان و تازه دامادهای تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

وی افزود: برای پرداخت این تعداد جهیزیه و هدیه ازدواج بیش از 289 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفرش با اشاره به اهمیت امر ازدواج گفت: با فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان می‌توان از بروز بسیاری از تهدیدات و مشکلات در دوران جوانی جلوگیری کرد.

مقدم با تشکر از خیرین این شهرستان اظهار داشت: مردم نیکوکار و خیر این شهرستان علاوه بر پرداخت صدقات و کمک به نیازمندان در تامین جهیزیه و کمک به تسهیل ازدواج جوانان با این نهاد همکاری مناسبی دارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:کمیته,امداد,تفرش,هدهد,پایگاه خبری, | 10:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 مجوز پذیرش دانشجو در دو رشته جدید مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی تفرش صادر شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تفرش، این رشته ها شامل کامپیوتر و معماری است که از بهمن ماه امسال و از طریق تکمیل ظرفیت برای آنها دانشجو پذیرفته می شود

دانشگاه آزاد اسلامی تفرش از سال 1376 فعالیت علمی خود را آغاز کرده و در آن رشته های الکترونیک، کامپیوتر، معماری، مکانیک، صنایع، عمران، نقشه کشی، آمار، مترجمی زبان انگلیسی، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، حسابداری، امور بانکی، روانشناسی، تربیت بدنی و علوم تربیتی دایر است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:دانشگاه,آزاد,تفرش,هدهد,پایگاه خبری, | 10:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نشست هم اندیشی و معرفت افزایی استادان دانشگاه تفرش با موضوع" اقتصاد مقاومتی" روز جمعه مورخ 10/8/1392 با حضور اکثریت اعضای هیات علمی این دانشگاه در سالن جلسات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از روابط عمومی دانشگاه تفرش حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این نشست به بیان و تبین اقتصاد مقاومتی و مسائل کلان اقتصاد کشور و برنامه هایی که مجلس شورای اسلامی برای بهبود وضع اقتصادی کشور دارد پرداخت.

در پایان این نشست که مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش، رییس دانشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه تفرش حضور داشتند ، شرکت کنندگان به بیان دیدگاه ها نقطه نظرات و پیشنهاد های خود پیرامون موضوع نشست پرداختند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:نشست,هم اندیشی,دانشگاه,تفرش,هدهد تفرش, | 15:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

توجه به اصول اصیل تعزیه در اجرا، انتخاب تعزیه خوان، ایجاد زمینه های تعزیه خوانی و حمایت علما و مسئولان از اجرای تعزیه و جلوگیری از تشریفاتی شدن این هنر دینی مهمترین خواست تعزیه خوانان تفرش است.

 

به گزارش  پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از  ندای تفرش، استان مرکزی، تهران، خراسان، اصفهان ، قزوین از جمله استانهای است که در آنها تعزیه اجرا می شود.اما آنچه که حائز اهمیت است ،آن است که  بیشترین تعزیه خوانان کشور از این تفرش برخاسته اند.


تعزیه در تفرش به خصوص در دهه اول محرم و در تکایای تفرش  خانواده های تفرشی را درگیر خود کرده است.

 رضا حیدری یکی از تعزیه خوانان مشهور کشور است که نمونه ای از خطه تفرش است.
توجه به اصول اصیل تعزیه در اجرا، انتخاب تعزیه خوان، ایجاد زمینه های تعزیه خوانی و حمایت علما و مسئولان از اجرای تعزیه و جلوگیری از تشریفاتی شدن این هنر دینی مهمترین خواست تعزیه خوانان تفرش است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تعزیه,تفرش,هدهد تفرش,طراران,طرخوران,فم, | 15:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

جلسه توجیهی جشنواره خوارزمی بمنظور شرکت فعال تر دانش آموزان در جشنواره خوارزمی امسال در دبیرستان فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازندای تفرش ، جلسه توجیهی جشنواره خوارزمی  بمنظور شرکت فعال تر دانش آموزان در جشنواره خوارزمی امسال  در دبیرستان فاطمه الزهرا (س) برگزار شد. 

 

این جلسه که با حضور دبیر جشنواره خوارزمی اداره کل آموزش وپرورش استان مرکزی به اتفاق 3 تن از داوران این رقابت ها  و دانش آموزان مدارس متوسطه تفرش برگزار و داوطلبان شرکت در جشنواره در سه کارگروه گروه علوم پایه، علوم انسانی و رایانه با اصول ونحوه ارائه پروژه ها را مطابق فرم های داوری آشنا شدند.


 دکتر کمالی نهاد از داوران وکارشناسان علوم انسانی ضمن تشریح مبانی ارائه فعالیت های پژوهشی ، این فعالیت را درتمامی مراحل تحصیلی حتی مراحل زندگی افراد حایز اهمیت دانست.

 

 

 

 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:هدهد,تفرش,جشنواره,خوارزمی, | 14:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازواحد مرکزی خبر اراک

همزمان با سالروز حرکت کاروان امام حسین (ع) و یارانش از مدینه منوره تا سرزمین نینوا کاروان نمادین حسینی در تفرش به راه افتاد.


این کاروان به همت جوانان و عاشقان امام حسین(ع) بصورت خودجوش برای چهارمین سال متوالی در این شهرستان انجام و با استقبال گرم مردم روبرو شد.
کاروان نمادین امام حسین (ع)، تمام میادین و خیابانهای شهرستان تفرش را طی کرد تا مظلومیت و مقاومت سالار شهیدان و یاران وفادارش در راه سربلندی اسلام را برای مردم تبیین کند.
این کاروان با همراهی مردم پس از طی خیابانهای اصلی شهرستان تفرش با حضور در امامزاده محمد (ع) و سپس حسینیه ششناو به عزاداری در سوگ سالار شهیدان پرداخت.
حجت الاسلام سید محمد مومنی امام جمعه شهرستان تفرش در این مراسم گفت:هدف از عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم زنده نگه داشتن دین و اهداف والای سید الشهدا است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:کاروان,نمادین,سیدالشهدا,هدهد,تفرش, | 10:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

بهروز اردلان راد طی پیامی روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را به مردم تفرش تبریک گفت .

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از سایت فرمانداری شهرستان تفرش بهروز اردلان فرماندار شهرستان تفرش  در بخشی از پیام خودباگرامیداشت یاد و خاطره معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشتند:استکبار جهانی با تبعید حضرت امام (ره) قصد از بین بردن انقلاب اسلامی و خاموش کردن چراغ هدایت بخش این انقلاب را داشت لیکن همگان شاهد بودند که چگونه حضرت امام (ره) با استقامت و پایداری مثال زدنی خود نه تنها توطئه های دشمنان را نقش بر آب نمودند، بلکه با بازگشت عزتمندانه به میهن اسلامی به جوانان این مملکت درس مبارزه و پایداری را آموختند .
اردلان راد دربخش دیگری از پیام خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان و دانش آموزان شهید انقلاب اسلامی ،به مقام شامخ آنان ادای احترام نموده وتصریح داشتند : دانشجویان پیرو خط امام (ره) در حرکتی خود جوش با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند. وی ، 13 آبان را روز پیروزی اراده مردم بر اراده استکبار جهانی دانستند.
بهروزاردلان راد در پایان ، ازعموم مردم انقلابی تفرش خواست همراه با دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی شرکت نموده و با حضور گسترده خویش از نظام جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته حمایت و پشتیبانی نمایند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

تشکر امام جمعه  از حضور مردم در راهپیمایی

امام جمعه شهرستان تفرش  : تا زمانی که روحیه استکباری آمریکا ، روحیه مداخله گرایانه آمریکا وجود داشته  تا حدی که جاسوسی و شنود تلفنی وجو د داردمرگ بر آمریکا ومرگ بر اسراییل وجود خوهد داشت .

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازندای تفرش:

حجت الاسلام مومنی امام جمعه  شهرستان تفرش در پایان راهپیمایی از حضور مردم و دانش آموزان در راهپیمایی 13 آّن تشکر کرد و  گفت :
ما تکیه بر فرهنگ عاشورا، درس آموزی از سیاست ، وفا، شجاعت امام حسین (ع) می توانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.


حجت الاسلام مومنی افزود : فرهنگ حسینی ، فرهنگ عاشورا سرمایه های عظیم ملت ما است .


وی تصریح کرد : نسل جدید احتیاج به توجیه ، تحلی ، بررسی دارد و باید نسل جوان را آگاه کرد تا تحت تاثیر القائات و حرفهای دشمنان قرار نگیرند. مبادا از لبخندهای دشمنان خوشحال شویم ، مبادا به دشمنان اعتماد کنیم ، درصورت اعتماد ضربه سنگینی می خوریم .بی اعتباری دشمنان و به خصوص آمریکا  در کل جهان به اثبات رسیده و از این بی اعتباری باید درس عبرت بگیریم و دست بیعت به دشمنان ندهیم.


امام جمعه تفرش تاکید کرد : تا زمانی که روحیه استکباری آمریکا ، روحیه مداخله گرایانه آمریکا وجود داشته  تا حدی که جاسوسی و شنود تلفنی وجو د داردمرگ بر آمریکا ومرگ بر اسراییل وجود خوهد داشت .

 

وی خاطر نشان کرد : با اعتماد به نفس ، مقاومت ، صرفه جویی ، اعتماد بر نخبگان کشور ، مشکلات را پشت سر نهاده و حماسه اقتصادی دیگری را خلق کنیم .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:مومنی,امام جمعه,تفرش,هدهد, | 13:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

اعظم عسگری مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه تفرش به خبرنگار ندای تفرش گفت :

نمایشگاه کاروان خورشید با هدف به تصویر کشیدن حرکت کاروان امام حسین (ع) در دهه اول اول محرم در محل دانشگاه تفرش اجرا می شود.

عسگری افزود : هر غرفه این نمایشگاه دارای راهنما بوده و مراحل را توضیح می دهند .

مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه تفرش افزود : این نمایشگاه از اوایل محرم آغاز و تا پایان دهه اول ادامه دارد .

گفتنی است در این نمایشگاه ،روزانه مسابقاتی اجرا و به یک نفر جوایزی اهدا خواهد شد

 

عسگری در بخش دیگری از سخنانش به اجرای مراسم زیارت عاشورا اشاره کرد و افزود: در دهه اول محرم و صبحها ساعت 7/5 صبح مراسم زیارت عاشورا در مسجد دانشگاه اجرا می شود

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

یک خانواده بعد از 40 سال دختر خود را با کمک بهزیستی تفرش پیدا کرد.
به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازواحد مرکزی خبر، پدر ِایران آبدر که مادرزادی معلول است، در سال 52 دخترش را تحویل بهزیستی کرمان داده بود.
خانم آبدر متولد 1322 حالا بعد از 40 سال در روز اول محرم توانست 3 خواهر و 3 برادر خود را در شهر تفرش ببیند.
خانم آبدر در سال 62 از کرمان تحویل بهزیستی ساوه شد اما این اداره هم موفق به پیدا کردن خانواده اش نشد و به علت تخزیب ساختمان بهزیستی، اورا تحویل بهزیستی تفرش دادند.
مددکاران بهزیستی تفرش با تماس های مداوم با مخابرات کرمان سرانجام با پیدا کردن یکی از اقوام دور خانم آبدر، 2 هفته قبل تلفنی خواهر و برادر ایران را پیدا کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

به همت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نمایشگاه آثار خوشنویسی مرحوم استاد فتحعلی واشقانی ‌فراهانی امروز در اراک گشایش یافت.

خبرگزاری فارس: نمایشگاه آثار خوشنویسی مرحوم واشقانی ‌فراهانی گشایش یافت

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، ظهر امروز و به منظور گرامیداشت سالروز درگذشت استاد فتحعلی واشقانی فراهانی نمایشگاهی از آثار خوشنویسی این هنرمند برجسته در نگارخانه استاد فتحعلی واشقانی اراک گشایش یافت.

بر اساس این گزارش در این نمایشگاه 30 اثر خوشنویسی از آثار ماندگار این استاد گرانقدر به مدت سه روز به معرض نمایش گذاشته شده است.

استاد فتحعلی واشقانی فراهانی در سال 1309 هجری خورشیدی در روستای واشقان از توابع فراهان اراک متولد شد.

وی در کودکی نخست به فراگیری قرآن و تحصیلات مکتبی و تمرین خوشنویسی پرداخت.

اولین استادش در خط، میرزا ذبیح‌الله واشقانی بود که اولین سرمشق را بر لوح چوبی با عبارت «اول کارها به نام خدا» تعلیم کرد.

وی در سال 1335 به تهران مهاجرت کرد و در کلاس اساتید بزرگی همچون سید حسین و سید حسن میرخانی شرکت کرد و مراحل رشد در خوشنویسی را طی کرد.

انجمن خوشنویسان ایران در سال 1343 واشقانی فراهانی را به عنوان اولین مدرس خود انتخاب کرد که بسیاری از شاگردان وی هم‌اکنون در انجمن خوشنویسان ایران به عنوان مدرس فعالیت می‌کنند.

واشقانی فراهانی در سال 1359 به تشخیص اساتید سید حسن و سید حسین میرخانی، علی‌اکبر کاوه و ابراهیم بوذری به درجه استادی رسید.

وی در سال 1367 به استناد آثار قلمی و نمایشگاه و فعالیت فرهنگی هنری که از وی به جا مانده بود گواهینامه درجه یک هنری که معادل مدرک دکتری است را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

استاد ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی به تاسیس انجمن خوشنویسان در شهرهای اراک، فراهان، تفرش، آشتیان، ساوه، مامونیه، دلیجان، محلات، خمین، شازند، کمیجان، خنجین، اوز، گراش، لار، لامر و بستک اهتمام ورزید.

واشقانی فراهانی در سال 1371 به‌عنوان نماینده ایران برای اشاعه هنر خوشنویسی به کشور یمن رفت و در سال 1375 نیز به همراه سایر استادان به کشور جمهوری آذربایجان سفر کرد.

این استاد گرانقدر مدت‌ها از بیماری سرطان ریه و سرطان مثانه رنج می‌برد و سرانجام در روز 13 آبان 1391 ساعت 17:30 بر اثر پیشرفت بیماری سرطان در سن 82 سالگی درگذشت.

پیکر وی در روز 16 آبان در روستای واشقان به خاک سپرده شد، روحش شاد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:44 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت تفرش از برگزاری رزمایش عاشورائیان در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: رزمایش عاشورائیان در تفرش برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، علی فراهانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش‌ها از 16 آبان ماه به مدت دو روز به استعداد یک گردان از بسیجیان منتخب حلقه‌های صالحین با نام عاشورائیان و با رمز محمد رسول‌الله(ص) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این رزمایش با هدف حفظ انسجام بسیجیان، آمادگی رزمی و ارتقا و تقویت توانمندی بسیجیان در اردوگاه قدس تفرش برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت تفرش ادامه داد: در این رزمایش آموزش‌های پدافند غیر عامل از جمله امداد و نجات، پدافند از راه دور، کنترل اغتشاشات، ناآرامی‌ها، دفاع مراکز حساس شهری و دفاع از کوه و برزن ارائه می‌شود.

فراهانی ادامه داد: بدون شک برگزاری چنین رزمایش‌هایی برای دوستان نظام مقدس جمهوری اسلامی امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین خواهد بود.

وی اجرای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ارتقاء توان رزم بسیجیان، ارتقاء سطح آمادگی رزم دسته‌ها و گردان‌ها، افزایش مهارت‌های تاکتیکی و تکنیکی گردان‌ها و برطرف کردن نقاط ضعف و ایجاد هماهنگی‌های لازم در اجرای ماموریت‌های مختلف را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برگزاری این رزمایش نقش موثری در فراگیری آموزش‌های یگانی و بازآموزی در زمینه‌های دفاعی، امنیتی و امدادی و ارتقاء سطح آگاهی و دانش نظامی بسیجیان دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:رزمایش,عاشوراییان,تفرش,هدهد, | 10:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان گفت: شعار مرگ بر آمریکا شعار اصولی و برخاسته از انقلاب ماست و تا زمانی که آمریکا از سیاست غلط خود دست برندارد، این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، در خصوص روز 13 آبان اظهار داشت: 13 آبان روز حمله دژخیمان پهلوی به دانشگاه و به شهادت رسیدن گروهی از دانشجویان و دانش‌آموزان است که به عنوان روز دانش‌آموز گرامی داشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در 13 آبان لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام اشغال شد و امروز شاهد اثرات آن هستیم، افزود: با توجه به عملکرد نظام سلطه در کشورهای دیگر می‌طلبید که این روز تحت عنوان روز استکبارستیزی در تقویم جمهوری اسلامی در نظر گرفته شود و به صورت جمعی از سیاست‌های امپریالیسم جهانی و اقدامات آمریکا اعلام برائت شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان تصریح کرد: همزمانی سیزدهم آبان روز دانش‌آموز با روز تبعید امام خمینی(ره) و اشغال لانه جاسوسی دست به دست هم داد که چنین روزی تحت این عنوان نامگذاری شود و امروز نیز اثرات آن را می‌بینیم. اگر در سال 1358 سفارت آمریکا توسط دانشجویان ایران اشغال شد، امروز مردم دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که وجود و حضور سفارت آمریکا در هر کشور عامل جاسوسی است و اقدامات آن همه خصمانه و در راستای منافع آمریکاست.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در جاسوسی گفت: این اتفاق خود گواهی بر خودبرتربینی و ماهیت استکباری این کشور است. مردم دنیا دریافتند که سفارت آمریکا در هر کشور مرکز جاسوسی علیه مصالح کشورهاست. ما نیز خوشحالیم که پس از گذشت سال‌ها که مردم ما به ماهیت خصمانه آمریکا پی بردند امروز دنیا نیز نیت این کشور و سران آن را دریافته است.

صلاحی تاکید کرد: گرامیداشت این روز نشان‌دهنده مقاومت و خروش ملت ماست و اینکه مردم ما از طریق این روز در مقابل بی عدالتی و ظلم آشکار ایستادگی می‌کنند.

نماینده مردم تفرش در خصوص حذف شعار آمریکا گفت: بهتر است که مسائل را با هم ارتباط ندهیم. شعار مرگ بر آمریکا یک شعار اصولی است و برخاسته از دشمنی‌ها، قلدرمآبی و خیانت آمریکا نسبت به ایران است. تا زمانی که روحیه آمریکا روحیه خودبرتربینی، خشم و تجاوز باشد این شعار سرداده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز که درحال مذاکره هستیم باید علاوه بر حفظ این روحیه مقاومت در برابر خود برتربینی آمریکا این شعار را سر دهیم و به صورت موازی اقدامات دیگر خود مانند مذاکرات بین‌المللی را نیز ادامه دهیم و بر سر مواضع خود بمانیم. این شعار نباید به عنوان عامل بازدارنده‌ و تاثیرگذار در عرصه مذاکرات باشد

این نماینده مجلس شعار مرگ بر آمریکا را شعار ملی ایران و برخاسته از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ما به صورت اصولی با حفظ عزت خود و با توجه به حکمت و مصلحت راه خود را ادامه خواهیم داد و خللی نیز در این شعار ایجاد نخواهد شد

صلاحی اظهار داشت: تمام تلاش استکبار این است که از این موضوعات بهره‌برداری کند. ما نباید درخصوص سردادن این شعار در کشور دو دستگی و اختلاف ایجاد کنیم این دقیقا چیزی است که استکبار در پی آن است. ما امروز به وحدت کلمه حمایت از دولت نیاز داریم. طرح این شعارها به معنی این است که مصالح ملی را در نظر نمی‌گیریم. در حالیکه ما قطعا این شعار را سرخواهیم داد، به اصول خود پایبند خواهیم بود و مذاکرات نیز در مسیر درست خود ادامه خواهد داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 13 آبان ماه، فریاد استکبار ستیزی در مناطق مختلف استان مرکزی طنین انداز شد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری ایرنا ، دهها هزار نفر از اقشار مختلف مردم شهرها و نقاط مختلف استان مرکزی امروز همزمان با سراسر کشور ، با حضور در آیینها و تجمعها با سردادن شعارهای انقلابی انزجار خود را از سیاستهای زیاده خواهانه و استکباری آمریکا و رژیم نامشروع اسرائیل اعلام کردند.

آیین استکبار ستیزی در اراک با تجمع در مصلی بیت المقدس این شهربا تلاوت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و پس از سردادن شعارهای انقلابی، اجتماع کنندگان به سخنان نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گوش فرا دادند.

برگزاری تریبون دانشجویی و دانش آموزی و آیین نوحه خوانی از برنامه های جانبی یوم الله 13 آبان در اراک بود.

همچنین نظیر این مراسم بطور همزمان در نقاط محتلف استان برگزار شد .

* ساوه

همزمان با یوم الله 13 آبان، ندای مرگ بر استکبار در جای جای ساوه طنین انداز شد ، اقشار مختلف مردم این با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون ˈمرگ بر استکبارˈ، ˈالله اکبرˈ، ˈلا اله الا الله ˈ و ˈ 13 آبان ماه یوم الله است یوم اللهˈ، این روز را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهای ˈامروز روز ملت ایران است، روز مبارزه با استکبار استˈ، ˈما همه سرباز توایم خامنه ای، گوش به فرمان توایم خامنه ایˈ خشم و انزجار خود را از مستکبران جهان به نمایش گذاشتند.

امام جمعه ساوه در این مراسم با اشاره به این که 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است، گفت: ایران اسلامی در همه حال و تحت هر شرایطی با مستکبران مبارزه خواهد کرد.

حجت الاسلام سید ˈحسین تقویˈ با بیان این که ماهیت انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار است، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران با هر کسی که به دنبال زورگویی، ظلم به مظلوم و تجاوز به حقوق و حریم دیگران باشد، مبارزه می کند.

* مردم شهرستان زرندیه نیز با حضور در راهپیمایی 13 آبان انزجار خود را از مستکبران جهان اعلام کردند و با سردادن شعارهای ˈمرگ بر اسراییلˈ و ˈلا اله الا اللهˈ این روز را گرامی داشتند.

امام جمعه زرندیه در این مراسم گفت: 13 آبان یوم الله است و اهمیت حوادث این روز کمتر از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

حجت الاسلام ˈمحمدعلی علم الهدیˈ افزود: ایران اسلامی با هر زورگویی که بخواهد حقوق ملت های مظلوم را نادیده بگیرد، مبارزه می کند.

* خمین

صدای فریادهای کوبنده ˈمرگ بر آمریکاˈ، دانش آموزان، مردم و مسوولان در راهپیمایی یوم الله 13 آبان از مسیر میدان 15 خرداد تا مصلای امام خمینی(ره) دوشنبه در شهرستان خمین زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت کنندگان با حضور گسترده خویش در این راهپیمایی با سردادن ˈالله اکبرˈ، مرگ بر آمریکاˈ، خشم و انزجار خویش را ازجنایت های آمریکا به جهانیان اعلام کردند.

دراین مراسم امام جمعه خمین گفت: آمریکا امروز خواهان و مدعی مذاکره با ایران است و اما هنوز دست از تهدیدها، ترورها، ظلم و ستم، حمایت از رژیم صهیونیستی برنداشته است و این ادعای دروغین آمریکا به دنیا را اثبات می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ˈعلی حسینیˈ در این مراسم افزود: بزرگترین دشمن کشورهای دنیا، دولت تروریست، جنایتکار، ظالم، متجاوز و ستمگر در سطح بین الملل کشور غارتگر آمریکا است.

* تفرش

مردم شهرستان تفرش همزمان با سراسر کشور و استان با راهپیمایی و اجتماع در مصلای ولایت این شهر روز سیز ده آبان و مبارزه با استکبار را گرامی داشتند و علیه مستکبران شعار سر دادند.

امام جمعه شهرستان تفرش طی سخنانی در جمع مردم این شهر با اشاره به تقارن این روز با محرم افزود: محرم یک ظرفیت و سرمایه عظیم برای ملت ایران برای ایستادن در مقابل دشمنان است.

حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ ادامه داد: رسالت کنونی ملت ایران و مسوولان در عصر کنونی انتقال فرهنگ حسینی و عاشورا به نسل جوان است.

وی در ادامه تصریح کرد: تا زمانیکه روحیه استکباری و مداخله گرانه امریکا باقی است مرگ بر امریکا ایران ادامه دارد.

در پایان این مراسم قطعنامه 10 ماده ای با موضوعات لزوم اتحاد و یکپارچگی ملت حول محور ولایت فقیه، حمایت قاطع از ملت مظلوم فلسطین ، پشتیبانی قاطع از تاکتیک نرمش قهرمانانه و روند مذاکرات هسته ای، تاکید بر لزوم رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، انزجار از بحران های منطقه خاورمیانه از بندهای ای قطعنامه بود.

13 آبان که با عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، یادآور سه واقعه مهم تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، به شهادت رساندن دانش آموزان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

تفرش- زنگ نفی سلطه استکبار روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان تفرش نواخته شد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از ایرنا، فرماندار تفرش در این آیین گفت:تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی از ایران به عراق در 13 آبان 1343، کشتار وحشیانه دانش آموزان در تظاهرات علیه رژیم شاه در سال 57 و تسخیر سفارت سابق آمریکا توسط دانشجویان درسال 58 از حوادث این روز تاریخی است.

ˈبهروز اردلان رادˈ افزود: ذلت ملت ها به دلیل سلطه و ستم مستکبرین است و تنها راه نجات و سعادت آنها هم مبارزه با مظاهر کفر جهانی است.

وی ادامه داد: کفر ستیزی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که همه اقشار مختلف جامعه از دستاوردها و ارزشهای اسلامی با حضور در صحنه های مختلف دفاع می کنند.

فرماندار تفرش ادامه داد: دانش آموزان آگاه و رشید این مرز و بوم تاکنون در راستای مبارزه با استکبار، نقش فعال و وصف ناپذیری داشته اند و این مهم باید روز به روز افزایش بیشتری یابد.

اردلان راد در پایان خاطر نشان کرد: همه مردم با هر نوع گرایش و سلیقه باید در این روز تاریخی به میدان بیایند و انزجار خود را از دشمنان و استکبار نشان دهند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:زنگ سلطه,مدارس,تفرش,هدهد,فرماندار, | 12:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری 40 سارق و مالخر در این استان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش سرهنگ ˈرضا احمدیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در 48 ساعت گذشته در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان های اراک، ساوه، زرندیه، محلات، خمین، شازند، آشتیان، کمیجان و تفرش دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با بیان از این تعداد 32 سارق و هفت نفر مالخر هستند، اظهار کرد: سارقان دستگیر شده به 35 فقره سرقت موتورسیکلت، محتویات داخل خودرو، آهن آلات، سرقت از اماکن خصوصی، منزل و جیب بری اعتراف کرده اند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: 14 دستگاه موتورسیکلت نیز از سارقان کشف که پس از شناسایی مالبختگان تحویل آنان خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

تفرش- استاندار مرکزی با تاکید بر اهمیت تکمیل سریع پروژه آبرسانی هفتیان تفرش گفت: اجرای این پروژه باید در اولویت برنامه های مسوولان این شهرستان باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازایرنا،«محمد حسین مقیمی» روز شنبه در نشست شورای اداری تفرش افزود: کمبود آب به عنوان پیچیده ترین و مهمترین مشکل شهرستان تفرش، باید هرچه سریعتر با استفاده از روشهای پیش بینی شده در قانون بودجه رفع شود.

وی ادامه داد: آب محور دستیابی به توسعه متوازن کشاورزی و صنعتی است و باید در سایه مطالعات صحیح ، برنامه های راهبردی دراحیای قنوات و منابع آبی این منطقه مهیا شود.

استاندار استان مرکزی تاکید کرد: لایروبی قنوات کشاورزی با هدف احیای مجدد آب در مصارف کشاورزی روستاییان ،توسعه شهرک صنعتی از 36 هکتار به 90 هکتار و پیش بینی صنایع کم آب و پاک و اختصاص پنج واحد در شهرک صنعتی به توسعه صنایع دستی از موضوعاتی است که باید ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف شده و با راهکارهای مناسب گوشه ای از مشکلات این شهرستان به سرعت برطرف شود.

امام جمعه شهرستان تفرش نیز در این نشست خدمت رسانی به امت اسلامی را از با ارزش ترین اعمال و ارزشها در جامعه دانست و گفت: گره خوردن خدمت صادقانه با اعتدال زمینه پیشرفت وتوسعه متوازن را مهیا می کند.

حجت الاسلام «سید محمد مومنی» افزود: اعتدال در مدیریت تنها به معنای مشی سیاسی متعادل نیست بلکه پایبندی به برنامه و پرهیز از افراط و تفریط و روزمرگی نیز در دایره اعتدال قرار دارد.

وی گفت: طولانی شدن پروژه آب هفتیان و ساختمان شهرداری تفرش به نوعی مردم را دلسرد کرده و شتاب بخشی به این طرح های زیربنایی می تواند طیف بزرگی از مشکلات را سامان دهد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان نیز در این نشست گفت: شهرستان تفرش از نبود توسعه همه جانبه رنج می برد و انتظار مردم این شهرستان از دولتمردان تدبیر و امید این است که بستر دستیابی به توسعه همگن را در عرصه های خدمات، کشاورزی و صنعت هموار کنند.

دکتر ˈعباس صلاحیˈ افزود: آبرسانی به شهرستان تفرش از چشمه هفتیان، تخصیص اعتبار به دانشگاه تفرش به منظور توسعه و تکمیل پروژه های عمرانی، گاز رسانی به روستاهای تفرش، تکمیل خوابگاه دخترانه فاطمه زهرا( س )، حل کمبود اعتبار پروژه تونل نقره کمر و گردنه گیان از مهمترین مطالبات و نیازهای مردم این شهرستان است.

استاندار مرکزی در جریان سفر یکروزه خود به شهرستان تفرش با حضور در گلزار شهدای گمنام ضمن ادای احترام به مقام شامخ آنان، از ساختمان نیمه کاره شهرداری و استخر شهدای این شهرستان نیز بازدید کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:44 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

استاندار مرکزی بر ضرورت توسعه شهرک صنعتی شهرستان تفرش به منظور شکوفایی این شهر و رفع مشکلات آن، تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: توسعه شهرک صنعتی ، تفرش را شکوفا می‌کند

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری تفرش، اظهار داشت: در حال حاضر شهرک صنعتی تفرش 36 هکتار وسعت دارد که امکان توسعه آن به 90 هکتار وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه بخش صنعت انتظار می‌رود مسئولان بخش صنعت و سرمایه گذاران زمینه توسعه صنعتی این منطقه را فراهم سازند.

استاندار مرکزی ادامه داد: پیش‌بینی صنایع کم آب و پاک و اختصاص پنج واحد در شهرک صنعتی به توسعه صنایع دستی از مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان امر قرار گیرد.

مقیمی همچنین با اشاره به پروژه آبرسانی هفتیان تفرش، اذعان داشت: در شرایطی که اکثر شهرهای استان با مشکل کم آبی و بی‌آبی مواجه هستند، توجه به پروژه‌های آبرسانی از ضروریات اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: پروژه آبرسانی هفتیان تفرش از پروژه‌های مهم شهرستانی است که باید هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه آب محور دست‌یابی به توسعه متوازن کشاورزی و صنعتی است، عنوان کرد: اجرای پروژه‌هایی چون لایروبی قنوات کشاورزی با هدف احیای مجدد آب در مصارف کشاورزی روستاییان از دیگر طرح‌هایی است که می‌تواند در حل مشکل کم آبی تفرش موثر واقع شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نیز خواستار توسعه همگن این شهرستان در عرصه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت شد و گفت: متاسفانه شهرستان تفرش با وجود اینکه شهری تاریخی است و از قدمت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد اما از کمبودهای بسیاری رنج می‌برد که امیدواریم این کمبودها در دولت جدید مورد توجه قرار گرفته و برای حل آن چاره‌اندیشی شود.

عباس صلاحی افزود: مردم شهرستان تفرش که در عرصه‌های مختلف نظام حضوری جدی و پررنگ داشته و دارند از مسئولان انتظار دارند برای حل مشکلات این شهرستان تلاش خودرا مضاعف کنند.

وی، آبرسانی به شهرستان تفرش از چشمه هفتیان، تخصیص اعتبار به دانشگاه تفرش به منظور توسعه و تکمیل پروژه‌های عمرانی، گازرسانی به روستاهای تفرش، تکمیل خوابگاه دخترانه فاطمه زهرا (س)، حل کمبود اعتبار پروژه تونل نقره کمر و گردنه گیان را از مهم‌ترین خواسته‌های مردم تفرش عنوان کرد.

استاندار مرکزی با اشاره به سفر یک روزه خود به تفرش در جمع مردم این شهرستان، گفت: شهرستان تفرش زادگاه جد مقام معظم رهبری است که باید به صورت ویژه به آن نگریست.

مقیمی تأکید کرد: این شهرستان شخصیت‌های بزرگ و اندیشمندی را در دامن خود پرورش داده که در تاریخ این کشور منشا برکات و آثار ارزشمندی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری در این منطقه وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

استاندار مرکزی با اشاره به شرایط اقتصادی موجود کشور بیان داشت: امروز که کشور از نظر اقتصادی در شرایط سختی قرار دارد اتکا به قدرت مردمی و تبعیت از رهنمودهای حکیمانه رهبری رمز عبور از تحریم‌ها و توطئه‌های اقتصادی دشمنان است که باید همانند گذشته در این عرصه نیز بیداری و هوشیاری خود را نشان داد.

مقیمی در پایان یادآور شد: شهرستان تفرش از استعدادها و ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که رمز شکوفایی اقتصاد این منطقه ارائه تسهیلات و سهمیه به صنعت و ترغیب و باز کردن راه‌های سرمایه گذاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:استاندار مرکزی,شهرک صنعتی,تفرش,هدهد, | 17:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

همایش افق‌های مهندسی شیمی در دانشگاه تفرش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، نخستین همایش علمی و فرهنگی مهندسی شیمی تحت عنوان «افق‌های مهندسی شیمی» با حضور مسوولان دانشگاه و جمعی از دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه تفرش برگزار شد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش در این همایش گفت: استان مرکزی در حوزه شیمی و نفت یکی از استان‌های پیشتاز کشور است.

همایون مشکین کلک افزود: لازم است صنایع بخشی از امکانات مالی خود را به دانشگاه‌ها تزریق کنند تا حوزه‌های پژوهشی رونق گرفته و حرکت شتابان خود را برای فتح قله‌های علمی آغاز کنند

در ادامه این همایش، یادگاری از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران سخنرانی کرد و از 10 نفر برتر رشته مهندسی شیمی تجلیل شد.

نخستین همایش علمی و فرهنگی مهندسی شیمی به همت گروه مهندسی شیمی، انجمن علمی مهندسی شیمی و واحد علمی بسیج مهندسی شیمی دانشگاه تفرش برگزار شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:5 | نویسنده : میثم اله وردی |
تاريخ : برچسب:عکس,طبیعت,طراران,تفرش,هدهد, | 8:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

 


اولین معدن آهن پلاستری در مدار تولید قرار گرفت/ چرخه آهن استان تکمیل می شود
اراک - خبرگزاری مهر: معاون امور معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي از کشف اولین معدن سنگ آهن پلاستری استان مرکزی خبر داد و گفت: این معدن به مرحله بهره برداری رسیده و با وجود معادن مختلف آهن در استان، چرخه آهن روند تکمیلی به خود گرفت.

 

محمد مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: این معدن آهن در تفرش قرار دارد و پیش بینی های اولیه حاکی از وجود حدود دو میلیون تن آهن در این معدن است.

 

معاون امور معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي خاطرنشان کرد: با استقرار تجهیزات مورد نیاز بهره برداری، این معدن آهن پلاستری اکنون در مدار تولید قرار گرفته و پیش بینی می شود ماهانه حدود هزار تن آهن از آن برداشت شود.

 

وی با بیان اینکه آهن این معدن در سطح زمین قرار دارد اضافه کرد: از ویژگی های این معدن آمیخته بودن آهن با خاک است که باعث شده فرآیند استخراج آسانتری نسبت به معادن دیگر آهن داشته باشد.

 

حسنی با بیان اینکه تا پیش این استان دارای معدن سنگ عمارت به عنوان یکی از معادن قدیمی کشور بود اضافه کرد: علاوه بر این دو معدن، معدن آهن دیگری در اراک فعال بوده و معدن آهن دلیجان نیز در مرحله بهره برداری قرار دارد و پیش بینی ها حاکی از وجود میلیون ها تن آهن در استان است که می تواند ما را در زمره استانهای آهن خیز کشور قرار دهد.

 

معاون امور معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي با بیان اینکه اشتغالزایی معدن جدید حدود 20 نفر است گفت: با راه اندازی فازهای دیگر بهره برداری این معدن پیش بینی می شود اشتغالزایی بیشتری در منطقه ایجاد شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,هدهد,معدن,آهن, | 8:43 | نویسنده : میثم اله وردی |