پایگاه خبری تفرش:

مسئول بسیج سازندگی تفرش از اعزام 50 نفر از دانش‌آموزان بسیجی این شهرستان به اردوی هجرت 3 خبر داد.

خبرگزاری فارس: اعزام دانش‌آموزان بسیجی تفرش به اردوهای هجرت 3
 

علی شهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در اراک اظهار داشت: در تابستان امسال 50 نفر از دانش‌آموزان بسیجی این شهرستان در قالب اردوهای هجرت 3 به اردوهای 10 روزه اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: این اردوها از سوم مرداد ماه به مدت 10 روز و در مناطق محروم به اجرا در می‌آید که طی آن دانش‌آموزان با حضور در مدارس اقدام به زیباسازی مدارس، دیوارنویسی، تعمیر میز و صندلی و... می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی تفرش گفت: در طرح اردوهای جهادی دانشجویی نیز 75 نفر از دانشجویان بسیجی از هفتم تا هجدهم مرداد ماه با حضور در مناطق محروم به ارائه خدمات و محرومیت‌زدایی می‌پردازند.

شهرابی افزود: همچنین در اردوهای جهادی یک روزه 264 نفر، در اردوهای هفت روزه بسیج محلات 30 نفر و اردوهای بسیج مهندسین کشاورزی نیز 20 نفر از بسیجیان با محوریت اقتصاد مقاومتی به ارائه خدمات عمرانی، آموزشی و بهداشتی در راستای محرومیت‌زدایی می‌پردازند.

وی در ادامه از اعزام 10 اکیپ پزشکی در طول سال به مناطق محروم این شهرستان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: در جریان بازدید از ۱۰۸ واحد صنفی مختلف در طرح نظارتی واحدهای صنفی و اماكن عمومی تفرش در طول ماه مبارك رمضان، شش واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیروس دالوند افزود: در طول ماه مبارك رمضان به منظور ارتقای امنیت اجتماعی در اماکن عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی و اماکن عمومی این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در همین راستا ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان تفرش در ماه گذشته از ۱۰۸ واحد صنفی شهرستان تفرش، به صورت محسوس و نامحسوس بازدید کردند كه در نهایت شش واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط ابلاغی و تخلفات صنفی، پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش در پایان ضمن تقدیر از همکاری شهروندان با پلیس در طرح های مختلف عملیاتی، افزود:پلیس همواره از انتقادات، پیشنهادات و راهكارهای سازنده شهروندان  استقبال كرده و هموطنان می توانند در صورت مشاهده هر گونه نابهنجاری مراتب را  از طریق مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ اطلاع دهند.

شهرستان تفرش یکی از ۱۲ شهرستان استان مرکزی است که حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش ‌با اشاره به تعطیلی و نیمه فعال بودن برخی از واحدهای صنعتی شهرستان گفت: شهرستان تفرش دارای 16 واحد صنعتی است که از این تعداد 9 واحد تعطیل و نیمه‌فعال است.

حمیدوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - با اشاره به اینکه شش واحد صنعتی به صورت کامل تعطیل شده و سه واحد نیمه تعطیل است، افزود: این تعطیلی‌ها مسلما عواقب سویی در میزان اشتغال و افزایش آمار بیکاری دارد.

حمیدوند تصریح کرد: تعداد بیکاران نسبت به جمعیت کلی شهرستان بسیار بالاست و تعطیلی این واحدهای صنعتی که عموما به دلایل اقتصادی و کمبود نقدینگی است، مزید بر علت شده است.

وی با اشاره به واحد صنعتی خورجین‌گستر به عنوان بزرگترین واحد صنعتی شهرستان که در زمینه تولید گونی‌های پلاستیکی فعال بوده و تعدیل نیرو داشته است، اظهار کرد: این واحد به دلیل مسائل اقتصادی و همچنین الزاماتی که سازمان محیط‌زیست در جلوگیری از تولید و استفاده از گونی‌های پلاستیکی داشته است، نیروهای خود را تعدیل کرده و این امر مسلما افزایش آمار بیکاری را به دنبال دارد.

فرماندار تفرش اضافه کرد: دیگر واحدهای صنعتی با ظرفیت کامل فعال نیستند و به دلیل عدم پرداخت معوقات بانکی امکان احذ وام و رفع مشکلات خود را ندارند و البته برخی نیز تمایلی به پرداخت وام‌ها ندارند که در این حوزه نمی‌توانیم کمکی به آنها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید جلو برخی سوء استفاده‌ها را گرفت، گفت: عمده بیکاری شهرستان بیکاری پنهان و مربوط به قشر تحصیل‌کرده جامعه است و باتوجه به اینکه اغلب استخدام‌ها و اطلاع‌رسانی در مرکز استان است، به همین شهرستان‌ها از این قافله عقب می‌مانند.

حمیدوند درخصوص وضعیت شهرستان در حوزه معادن گفت: در حال حاضر تنها چهار تا پنج معدن فعال است و با توجه به اینکه در دادن مجوز فرمانداری‌های در جریان قرار نمی‌گیرند، به راحتی اخذ مجوز صورت می‌گیرند، اما متاسفانه برخی سودجویان تنها مجوز می‌گیرند و به نوعی در حوزه معدن بورس به راه انداخته‌اند.

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه هیچ مانع محلی برای فعالیت معادن در شهرستان وجود ندارد، اما در جریان قرار نگرفتن فرمانداری در این رابطه مشکلاتی را به بارآورده است و گفت: غیرفعال بودن معادن باعث شده است عملا شهرستان از دریافت سود غیرمستقیم بی‌نصیب بماند که البته این موضوع به استاندار مرکزی ارجاع داده شده است و امید است که ترتیب اثر داده شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حادثه رانندگی بلوار مطهری تفرش یک کشته بر جا گذاشت.

 

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابوالفضل امیدی افزود: این حادثه عصر روز گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 با عابر در این بلوار به وقوع پیوست.

وی بیان کرد: بر اثر این سانحه رانندگی عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: علت این حادثه رانندگی از سوی کارشناسان پلیس راهور شهرستان تفرش توجه نکردن راننده به جلو اعلام شده است.

از ابتدای امسال تاکنون 145 نفر بر اثر حوادث رانندگی درون و برون شهری در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند.

تفرش با حدود 17 هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی اراک و در مسیر جاده اراک - آشتیان قرار دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سرپرست مدیریت راهداری استان قم از اتمام عملیات بهسازی و روکش محور قم - تفرش خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قم؛ پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور قم- تفرش به بهره برداری رسید.
 
داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری استان قم گفت: طول مسیر بهسازی بیش از 13.5 کیلومتر‌ و از تقاطع باغ یک در محور سلفچگان – ساوه آغاز شده است.
 
طلوعی  با بیان اینکه هزینه اجرایی این پروژه را 15 میلیارد ریال برآورد کرد، افزود : سرعت اجرای این عملیات در 40 روز به انجام رسیده است و سرعت انجام این عملیات را سرعتی مناسب دانست.
 
وی گفت: عملیات اجرایی و بهسازی این مسیر در قالب تراش آسفالت و اجرای روکش انجام شد که از اول خردادماه سال جاری آغاز و طی مدت چهل روز در دهم تیرماه به بهره برداری رسید.
 
طلوعی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم پس از تخصیص اعتبارات در سال جاری با اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت در باقیمانده محور قم- تفرش (تقاطع باغ یک تا سه راه سبزعلی) شاهد سهولت بیشتر ترافیک و افزایش حداکثری ایمنی در این محور باشیم.
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفرش از تغییر کاربری حمام محله شش‌ناو به زورخانه‌ خبر داد.

خبرگزاری فارس: تغییر کاربری حمام تاریخی محله شش‌ناو تفرش به زورخانه
 

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی میراث فرهنگی استان و به منظور حفظ و حراست از حمام تاریخی شش‌ناو مجوز تغییر کاربری این مکان به زورخانه اخذ و با توجه به عملیات بهسازی و مرمت صورت گرفته به زودی شاهد افتتاح این زورخانه مزین به نام مبارک امام علی (ع) خواهیم بود.

وی تصریح کرد: حمام محله شش‌ناو متعلق به دوره صفویه بوده و به عنوان میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفرش گفت: این حمام با صرف اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال مرمت شده و به مناسبت عید سعید فطر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

حیدری بیان داشت: این زورخانه به دلیل قرار گرفتن در کنار قنات، تکیه شش‌ناو و درخت چنار محل مناسبی برای جذب گردشگر به شمار می‌رود.

وی همچنین از آماده‌سازی پروژه‌های هفته دولت این شهرستان خبر داد و گفت: تبدیل منزل میرشکرایی به موزه مردم‌شناسی، محوطه‌سازی پارک جنگلی، ایجاد بازارچه آهنگری سنتی ترخوران و ... از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح این شهرستان به مناسبت هفته دولت به شمار می‌رود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: نیمی از جوانان این شهرستان از معضل بیکاری رنج می برند.

 

کریم حمیدوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شهرستان از نظر صنعتی بسیار فقیر است و بسترهای تاثیرگذار برای ایجاد اشتغال در آن ضیف بوده و به همین دلیل جوانان جویای کارمجبور به مهاجرت می شوند.

وی اظهار کرد: هشت هزار نفر از جمعیت تفرش را جوانان تشکیل می دهند که قریب چهار هزار نفر آن ها بیکار هستند.

فرماندار شهرستان تفرش اضافه کرد: کارخانه گونی بافی خورجین گستر تفرش به عنوان واحد موفق تولیدی و صنعتی در این شهرستان برای 350 جوان بستر کاری ایجاد کرده بود که به دلیل مشکلات نقدینگی و زیست محیطی به حالت نیمه تعطیل درآمده و درحال حاضر حدود یکصد نیروی شاغل دارد.

حمیدوند بیان کرد: خشکسالی های پیاپی و مشکل کمبود آب نیز شرایط خاصی را برای کشاورزی منطقه ایجاد کرده و ظرفیت اشتغالزایی در این حوزه را متاثر کرده است.

وی اجرایی شدن مصوبات کارگروه کشاورزی را گامی اساسی در ایجاد اشتغال تفرش عنوان کرد و گفت: کمبود آب مورد نیاز، فعالان این بخش را نیز با مشکل مواجه کرده است.

حمیدوند اظهار کرد: بر اساس مفاد سند چشم انداز و برنامه های پنج ساله توسعه کشور بخش کشاورزی در اولویت اول قرار داشته و برای پیشرفت و توسعه چشمگیر در کشور باید سرمایه گذاری ها بیشتر به سمت این بخش هدایت شوند، اما مسوولان باید برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان برنامه ریزی های کاربردی داشته باشند چرا که در غیر این صورت توسعه و پیشرفتی در بخش کشاورزی صورت نمی گیرید.

وی تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات روستاها برای جلوگیری از مهاجرت جمعیت به شهرها یکی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است اما نبود امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی و بیکاری در بسیاری از نقاط شهرستان تفرش باعث مهاجرت جوانان و نوجوانان این مناطق به شهرهای دیگر شده است و مردم این شهرستان از مسوولان استانی و کشوری درخواست رسیدگی به مشکلات این منطقه را دارند.

فرماندار تفرش اظهار کرد: شناسایی ظرفیت های اشتغالزا و ارایه طرح های ماندگار و درآمدزا در بخش کشاورزی، زمینه ورود سرمایه گذاران متخصص و کارآزموده به این شهرستان را فراهم می کند اما تلاش برای معرفی ظرفیت های این منطقه از سوی مسوولان در حد انتظار نیست.

حمیدوند گفت: حل نشدن معضل بیکاری در تفرش به شبکه ای از مشکلات اجتماعی دامن می زند که یکی از آن ها مهاجرت پسران جوان برای کار و بالا رفتن سن ازدواج دختران و پدیده دختران بزرگسال فاقد درآمد و سرپناه است.

وی افزود: شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده و بیش از نیمی از مردم این شهرستان از طریق کشاورزی و باغداری امرار معاش می کنند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه تفرش، انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 95-94 این دانشگاه طی روزهای 17 و 18 شهریورماه انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) –منطقه مرکزی- براساس تقویم آموزشی معاونت آموزشی دانشگاه تفرش، کلاس‌ها از 21 شهریورماه آغاز خواهند شد و دانشجویان تا 24 شهریور فرصت دارند از طریق پورتال این دانشگاه و یا در تاریخ 25 شهریور با مراجعه حضوری به گروه‌های آموزشی، جهت حذف و اضافه و رفع اشکالات احتمالی اقدام کنند.

دانشجویان می‌توانند از 14 الی 22 آذرماه 94، جهت اعلام غیبت بیش از حد مجاز کلاسی اقدام کنند،‌ همچنین دانشجویان به مدت دو روز و در تاریخ‌های 23 و 24 آذرماه فرصت دارند جهت حذف اضطراری اقدام کنند.

بنابراین گزارش،‌ به منظور تکمیل فرم های ارزشیابی از طریق پرتال،‌ می‌توان از روز دوشنبه 23 آذرماه الی چهارشنبه دوم دی‌ماه 94 اقدام کرد.

دانشجویان طی چهار روز، از 28 آذرماه تا دوم دی‌ماه 94 فرصت دارند، کارت شرکت در امتحانات را از گروه‌های آموزشی دریافت کنند.

روز چهارشنبه نهم دی‌ماه نیز کلاس‌ها به پایان می‌رسند و امتحانات پایان ترم از 12 دی‌ماه آغاز شده و تا 23 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عوامل اورژانس قم توانستند در یک ماموریت هوایی، جان یک کودک 6 ساله را که دچار حادثه شده بود، نجات دهند.
تلاش‌های امدادگران کودک 6 ساله را از مرگ حتمی نجات داد + عکسبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عصر دیروز بر اثر برخورد یک خودرو با پسر بچه 6 ساله در تفرش باعث شد تا این کودک از ناحیه سر و دیگر اعضای بدن دچار آسیب‌های شدید شود.
 
ابتدا کودک مجروح توسط نیرو‌های مردمی به مراکز درمانی تفرش انتقال داده شد و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی وضعیت کودک وخیم گزارش شد و پزشکان تنها راه نجات کودک را عمل جراحی دانستند که بایستی در بیمارستان تخصصی قم صورت می‌گرفت.
 
به دنبال این موضوع بالگرد امدادی 115 سریعا جهت انتقال کودک مجروح و نجات جان وی به پرواز درآمد و در کمتر از یک ساعت موفق شد، قربانی خردسال را به بیمارستان تخصصی قم برساند.
 
این کودک 6 ساله با تلاش پزشکان از مرگ رهایی یافت و مجدد چشمانش را برروی دنیا گشود.
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: روز قدس از مفاهیم بلند و رخدادادهای مهم جهان اسلام است که پیام آن تجدید میثاق با ولایت فقیه و رهبری و پایداری در مقاومت اسلامی است.

 

عباس صلاحی روز پنج شنبه در آستانه روز جهانی قدس در گفت و گو با ایرنا افزود: روز قدس به هنوان برترین نماد استکبارستیزی و ابزار نرم قدرت جهان اسلام هرسال حامل این پیام ظلم ستیزی و انزجار از زیاده خواهی و قدرت طلبی در برابر اهالی ترور و استبداد است.

وی اضافه کرد: مساله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم این کشور به عنوان گفتمان بزرگ جهان اسلام در بهترین شکب در روز جهانی قدس متجلی می شود و پیوست مسلمان جهان در این روز نمایشی از بیداری اسلامی جهان در برابر ایادی ظلم و استکبار است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز جهانی قدس یادگار امام راحل است، بیان کرد: امام خمینی (ره) با نامگذاری این روز به عنوان روز قدس به دنبال تحقق اتحاد و انسجام در دنیای اسلام و آگاهی مردم جهان از جنایت های رژیم صهیونیستی بودند.

وی گفت: شرایطی که اسراییل و گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده اند، وظیفه مسلمانان به خصوص ملت غیور ایران اسلامی را برای حضور پر رنگ و باشکوهتر در آیین روز قدس سنگین تر کرده است.

صلاحی عنوان کرد: جنایت های گروه ضد اسلامی داعش و آل سعود در عراق، موقعیت کشور سوریه و یمن،حاشیه امنی برای رژیم نامشروع صهیونیستی ایجاد می کند و تکلیف مسلمانان در چنین شرایطی درک موقعیت جهان و تقویت وحدت و همدلی برای معرفی خطر اسراییل غاصب به عنوان بزرگترین تهدید جهانی در آیین راهپیمایی روز قدس است.

وی در ادامه به حمایت از نمایندگان ایران در مذاکرات با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس می تواند موضع فرزندان ملت را در عرصه دیپلماسی تقویت کرده و دل آنان را برای ادامه مذاکرات گرم کند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایطی که فرزندان ایران اسلامی به چانه زنی با شش ابرقدرت جهان مشغول هستند، صفوف یکپارچه و منسجم مردم ایران و حضور کوبنده آنان در راهپیمایی روز قدس می تواند پشتوانه محکمی برای آنان در وین باشد.

امام خمینی(ره) در 16 مرداد ماه سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: کیفیت آب این شهرستان مطابق با استانداردهای جهانی است.

آبفار

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، به نقل از روابط عمومی‌آب‌ و فاضلاب استان مرکزی، غلامرضا احمری با اشاره به کیفیت آب تفرش اظهار داشت: آب شهر تفرش مانند دیگر شهرهای استان به صورت دائمی براساس استانداردهای ملی ایران و سازمان بهداشت جهانی پایش و کنترل می‌شود و این شرکت در راستای وظیفه اصلی خود که تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم است، به طور مستمر آزمون‌های کنترل کیفی شامل کلرسنجی، باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی-شیمیایی، فلزات سنگین و ریزآلاینده‌های آلی را بر روی آب انجام می‌دهد.

وی افزود: معیار پذیرش کیفیت آب آشامیدنی در کشور، استانداردهای تدوین شده از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران بوده که شامل 2 استاندارد به شماره‌های 1053 و 1011 است که در استاندارد 1053 "ویژگی‌های فیزیکی شیمیایی آب آشامیدنی" برای 2 یون کلسیم و منیزیم مقادیر 300 و 30 را به‌عنوان حداکثر مطلوب اعلام و حداکثر مجازی برای آن مشخص نشده است.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: تمامی آب‌های آشامیدنی حاوی کلسیم و منیزیم بوده که براساس نوع منبع تامین آب" سطحی و زیرزمینی" مقادیر آن متغیر است و کلسیم به عنوان یک ماده معدنی نقش مهمی در سلامتی انسان دارد.

احمری با اشاره به میانگین مقدار کلسیم در آب آشامیدنی شهر تفرش گفت: مقدار کلسیم در آب آشامیدنی شهر تفرش 90 میلی گرم بر لیتر بوده که براین اساس هر لیوان آب در این شهر حاوی  حدود 23 میلی گرم کلسیم است و اگر هر نفر در روز 4 لیوان آب بنوشد 90 میلی گرم کلسیم یا 8 درصد از نیاز بدنش به کلسیم را از طریق آب تامین کرده است.

وی افزود: بخش مهمی از تکلیف ما، در راستای ارتقاء سلامت جامعه است و با توجه به اهمیت موضوع، این شرکت رابطه تنگاتنگی با مراکز بهداشت استان داشته همچنین در سال‌های گذشته درباره کیفیت آب، کوچک‌ترین نگرانی نداشته‌ایم و این دقت در رعایت مسایل کیفی، سبب شده هیچ اخطاری از سوی سازمان بهداشت استان تاکنون نداشته باشیم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: 58 روستای این شهرستان به دلیل کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی با کمبود آب مواجه اند.

 

کریم حمیدوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد روستا، حدود 15 روستا در 24 ساعت 15 دقیقه و بقیه آنها در 24 ساعت تنها یک ساعت می توانند از آب قابل شرب لوله کشی استفاده کنند.
وی ادامه داد: امکانات لازم نیز برای آبرسانی به این روستا وجود ندارد و تنها با یک دستگاه تانکر اجاره ای آب مورد نیاز این روستاها تامین می شود که مشکلات بسیاری نیز در این خصوص وجود دارد.
فرماندار شهرستان تفرش اظهار کرد: روستاهای بخش خرازان این شهرستان بیش از 90 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارند و جاده های این شهرستان نیز از امنیت کافی برخوردار نیستند و از لحاظ زمان مشکلات بسیاری در خصوص آبرسانی به این مناطق وجود دارد.
وی اضافه کرد: بیش از سه سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه آب هفتیان شهرستان تفرش می گذرد اما به دلیل کمبود منابع، تنها 22 درصد رشد فیریکی داشته و هم اکنون نیز عملیات ساخت این پروژه متوقف شده و پیمانکار مربوطه نیز برای تکمیل این طرح100 میلیارد ریال اعتبار درخواست کرده است.
حمیدوند گفت: در صورت تکمیل پروژه آبرسانی هفتیان تفرش کمبود آب بیش از 10 روستا بر طرف می شود اما به دلیل کمبود منابع مالی، امکان پرداخت هزینه لازم برای تکمیل این پروژه وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه آب مرین تفرش نیز به دلیل مشکل انرژی برق متوقف شده و این مهم نیز آبرسانی به بیش از 20 روستا را به مشکل روبرو کرده است.
فرماندار شهرستان تفرش تاکید کرد: کمبود آب مورد نیاز 58 روستای این شهرستان به مقامات مربوطه منعکس شده است اما تا کنون هیچ دستگاهی برای حل این معضل که زندگی بیش از پنج هزار نفر را به مخاطره انداخته، اقدامی صورت نداده است.
وی گفت: همچنین 52 روستا از 72 روستای شهرستان تفرش از نعمت گاز محروم هستند و شرکت گاز استان مرکزی نیز هیچ اقدامی برای گازرسانی به این مناطق انجام نمی دهد.
حمیدوند گفت: رسیدگی به مشکلات روستاها برای جلوگیری از مهاجرت جمعیت به شهرها یکی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است اما نبود امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی در بسیاری از نقاط شهرستان تفرش باعث مهاجرت جوانان و نوجوانان این مناطق به شهرهای دیگر شده است و مردم این شهرستان از مسوولان استانی و کشوری درخواست رسیدگی به مشکلات این منطقه را دارند.
فرماندار تفرش اظهار کرد: شناسایی ظرفیت های اشتغالزا و ارایه طرح های ماندگار و درآمدزا در بخش کشاورزی، زمینه ورود سرمایه گذاران متخصص و کارآزموده به این شهرستان را فراهم می کند اما تلاش برای معرفی ظرفیت های این منطقه از سوی مسوولان در حد انتظار نیست.
شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده و بیش از نیمی از مردم این شهرستان از طریق کشاورزی و باغداری امرار معاش می کنند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

طرح «تابستانی پر از اردو» امسال برای دومین بار در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تفرش اجرا می شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، امسال دومین سال برگزاری طرح «تابستانی پر از اردو» در تفرش است که از  27 خرداد آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد این طرح دارای برنامه های متنوعی در طول ایام هفته است و با حضور پرشور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تفرش همراه است.

 

 برنامه های این طرح در روز های شنبه زمین چمن و فوتبال مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) کوی امام و فعالیت ورزشی متنوع رزمی، والیبال، پینت بال، سوار کاری، تیر اندازی و و روزهای یکشنبه و دوشنبه کلاس های آموزشی در مساجد با مربیگری روحانیون مساجد و مربیان پیش بینی شده در رشته های فرهنگی و هنری و سه شنبه ها آموزش تخصصی شنا، برگزاری کلاس های تخصصی در مقر مرکزی طرح مصلی ولایت با هدف تربیت کادر کار آمد و توانمند ویژه برگزاری مراسمات در مساجد برنامه ریزی شده است.

 

چهارشنبه ها اردوی متمرکز با حضور همه اعضای طرح در حاشیه شهر و اردوی های برون شهری و جمعه ها حضور در مقر مرکزی و برگزاری هیات مذهبی و آموزش ویژه هیات داری و خادمین هیات مذهبی در مقر مرکزی طرح در مصلی ولایت نماز جمعه برگزار می شود.

 

محتوای کلاس های مساجد شامل دوبخش دینی از جمله قرآن (مفاهیم، هنرهای قرآنی)، احکام، اخلاق، عقاید به شکل موضوعی و  فرهنگی و هنری شامل خوشنویسی تحریری و نقاشی، هنرهای نمایشی (تعزیه، تئاتر)، سرود و همخوانی، امداد و نجات، زبان انگلیسی، نقاشی، مجریگری، احکام، عکاسی و فیلمبرداری و بخشی از کلاس ها و برنامه های تفریحی اردوهای تفریحی و زیارتی، کوهپیمایی، شنا، ورزش است.

 

حرم مطهر امامزاده فاطمه صغری سیاوشان آشتیان، سرچشمه محلات، اردوگاه همدان، اردوگاه خمین، باغک شازند از جمله اماکن و محل های برگزاری اردوهای این کانون است.

 

 این اردوها به صورت متمرکز شهرستان است و فعالان و برترین های اوقات فراغت سایر کانون ها را نیز برای شرکت در اردو ثبت نام می کند و ‌در برگزاری این اردوها پایگاه بسیج مسجد نیز همکاری دارد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

متولیان توجهی به بازسازی بافت‌های فرسوده ندارند/ برج‌سازی‌ و تراکم فروشی؛ اولویت مدیریت شهری

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، بر ضرورت بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در کلانشهر تهران تاکید کرد و افزود: لازم است بازسازی مناطق فرسوده در دستور کار متولیان قرار گیرد و برای کاهش تلفات در هنگام زلزله، بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده  اصولی و منطبق بر ضوابط،  مقررات مهندسی و شهری انجام گیرد.

نماینده مردم تفرش وآشتیان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تهران در کانون توجه متولیان نیست، گفت: متاسفانه متولیان توجهی به بازسازی بافت‌های فرسوده ندارند و ساخت برج ها و تراکم فروشی بیشتر در کانون توجه آنها قرار دارد در صورتیکه اگر به مقوله بافت های فرسوده بیشتر توجه شود باعث زیباتر شدن فضای شهری می شود و از سوی دیگر هنگام وقوع زلزله تلفات کمتری خواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  تصریح کرد: شورای شهر تهران باید با عزم و اراده ای جدی به عنوان نمایندگان مردم تهران با همکاری دولت و شهرداری به وظیفه خود در خصوص بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده عمل کند.

صلاحی ادامه داد: با توجه به گسل‌های فراوان در کلانشهر تهران هنگام بروز زلزله،  امکان امدادرسانی به زلزله زدگان مناطق فرسوده سخت خواهد بود لذا باید پرداختن به موضوع بازسازی بافت‌های فرسوده دغدغه جدی دولت و شهرداری تهران باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با انتقاد از ساخت وسازها در حریم بافت‌های فرسوده بدون رعایت چارچوب‌های قانونی در کلانشهر تهران، گفت:  لازم است شهرداری تهران از ساخت و سازهای غیرمجازی که در حریم بافت های فرسوده صورت می گیرد جلوگیری کند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس نهم، با تاکید بر ارائه بسته‌های تشویقی مناسب و ارزان به ساکنان مناطق فرسوده، تصریح کرد: بر طبق استانداردها این مناطق باید شناسایی شوند و برای تخریب و بازسازی آنها برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد چون اکثر این بافت‌ها به افراد محروم تعلق دارد و توانایی ترمیم و بازسازی را ندارند لذا  لازم است بسته های تشویقی ارزانی به آنها اختصاص و اعتباراتی برای ترمیم و بازسازی از سوی دولت به این افراد تعلق گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: اگر شهرداری در برخی از موارد تخریب و بازسازی بافت‌های فرسوده را به صلاح نمی‌بیند باید در جای دیگر به ازای واگذاری زمین آنها،  به صاحبان این مناطق آپارتمان یا خانه ای تحویل دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم باید برای تخریب و بازسازی بافت‌های فرسوده خود با دولت و شهرداری همکاری کنند، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری تهران مشکلات بافت های فرسوده هر چه سریعتر  برطرف و رفع شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همزمان با هفتمین شب تشییع 175 شهید غواص ، یادواره این سبک بالان عاشق با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد صاحب الزمان تفرش برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با بیان اینکه حضور در جامعه و زندگی کنونی مردم مدیون خون پاک شهیدان است گفت:گذشتن این جوانان از زندگی نشانه روح بلند آنان بود.
آیت الله اسلامیان افزود: شهدای ما با بصیرت عاشورایی و با تبعیت از امام راحل(ره) در عرصه های دفاع مقدس پا نهادند و با این الگو توانستند سعادت و عزت را برای ما به ارمغان بیاورند.
وی افزود :آنانی که در راه حق ایستادگی می کنند هرگز ترس و اندوهی به خود راه نخواهند داد و این امر درباره شهدای گرانقدر وطن نیز صدق می کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 5:35 | نویسنده : میثم اله وردی |