خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

بچه ناف تهرون

سینما و تلویزیون > چهره‌ها  - حمیدرضا حسینی:
لوتی‌ها به جایی رسیده بودند که اگر مثلا شما می‌خواستید آن زمان به مسافرت بروید، زن و بچه‌‌تان را به لوتی‌ها می‌سپردید و می‌رفتید.

لوتی‌ها تمام زندگی زن و بچه شما را اداره می‌کردند بدون اینکه به آنها حتی نگاه کنند. تمام خریدها برای خانواده شما توسط همین لوتی‌ها بود. دَرِ خانه را که می‌زدند، سرشان را پایین می‌انداختند، خریدها را داخل، کنار در می گذاشتند و می‌رفتند تا یک‌وقت نگاهشان به زن یا خواهر و مادر شما نیفتد. بعد که شما از مسافرت برمی‌گشتید، می‌رفتید سراغشان و هرچه خرج کرده بودند به آنها پس می‌دادید. لوتی‌ها حافظ جان، مال و ناموس مردم بودند.

وقتی مرتضی‌خان احمدی حرف می‌زند- دور از جانش- مثل این است که عزیزجون خدابیامرزم لب باز کرده. او هم با همین آب و تاب از تهرون و تهرونی‌ها می‌گفت؛ هم او، هم خان‌عمو و خاله‌جانم و هم تمام بروبچه‌های تهرون قدیم؛ با یک لهجه مخصوصی که مرتضی‌خان ترجیح می‌دهد به آن «زبان» بگوید و اصلا برای حفظ همین زبان بوده که کتاب «فرهنگ بَر و بچه‌های تِرون» را نوشته است؛ فرهنگی که ما روز به روز با آن بیگانه‌تر می‌شویم.

تهران قدیم آن‌گونه که از نوشته‌های عصر قاجار برمی‌آید و آن‌گونه که سیاحان اروپایی گزارش کرده‌اند و نیز به روایت عکس‌های قدیمی، باغ شهری بوده در سایه‌سار چنارستان‌های بزرگ با چشم‌انداز زیبایی از البرز سترگ.

اما در همان حال، شهری بوده با محیطی نه‌چندان پاکیزه که به قول ناصرالدین‌شاه، کثافت سبزه میدانش «نقل مجالس کل ایران و عالم» و به قول اعتمادالسلطنه وزیر انطباعات او، چال‌میدانش «بسیار کثیف و همیشه مزبله شهر» بود. بیماری‌های مسری شیوع بسیار داشت و وبا هراز چندگاهی سبب تلف‌شدن هزاران نفر می‌شد.

اگر باران می‌بارید، سیلاب دشت شمیران شهر را تهدید می‌کرد و اگر آسمان خست به خرج می‌داد، قحطی و بی‌نانی قطعی بود. اما نه مرتضی‌خان احمدی، نه عزیزجون خدابیامرزم، نه خان‌عمو و خاله‌ جانم و نه هیچ‌کدام از آنهایی که آن روزگار را دیده‌اند، اینها را به خاطر یا به زبان نمی‌آورند وفقط به نیمه پر این لیوان می‌نگرند.

 

چاپ این صفحه

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:, | 7:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- تیم فوتسال دانشگاه تفرش روز چهارشنبه قهرمان مسابقات فوتسال كاركنان دولت این شهرستان ویژه گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شد.

1390/11/20 - 08:40

به گزارش ایرنا، در این دوره از مسابقات كه به همت اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال شهرستان تفرش برگزار شد تیم های دانشگاه تفرش، نیروی انتظامی و شبكه بهداشت شهرستان تفرش به ترتیب اول تا سوم شدند.

در مسابقات فوتسال كاركنان دولت شهرستان تفرش ،11 تیم از ادارات این شهرستان به مدت یك هفته با یگدیگر در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر و امام خمینی(ره) به رقابت پرداختند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: دهه فجر سند افتخار تاریخ ایران است و افتتاح طرح های عمرانی در سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی هدیه ای به مردم ولایی و بصیر است.

1390/11/19 - 12:30

'اصغر عالیخانی' روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از سه طرح عمرانی و خدماتی این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم جان خود را برای ارزش ها و آرمان های نظام نثار كردند و پشتیبانی قاطع آنان از ولایت فقیه و انقلاب مایه عزت و اقتدار ایران در جهان است.

وی اظهار كرد: شركت گسترده در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن وظیفه تك تك مردم مومن و انقلابی است.

گشایش موزه چند منظوره تفرش با آورده سرمایه دو میلیارد ریالی بخش خصوصی، بهره برداری از كلینیك گیاه پزشكی و ده ها منزل محرومین تحت پوشش بهزیستی تفرش از طرح های عمرانی به بهره برداری رسیده بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی از گشایش موزه فرهنگ و هنر شهرستان تفرش امروز (سه شنبه) خبر داد.

1390/11/20 - 01:06

'مجتبی رضوانی' در گفت و گو با ایرنا افزود: این موزه با اعتبار یكصد میلیون ریال با مشاركت این اداره و بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این مجموعه معرفی اقدامات و تالیفات علمی و فرهنگی مفاخر علمی، فرهنگی و هنری و آثار هنری هنرمندان خوشنویس، مجسمه ساز و آثار مردم شناسی اهدایی این شهرستان در فضایی به مساحت 150 متر مربع در معرض دید بازدید كنندگان قرار گرفته است.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی اضافه كرد: انتقال فرهنگ از گذشته به آینده و حفظ و احیاء هویت و ماهیت ملت ها از جمله ویژگی موزه ها است.

رضوانی عنوان كرد: موزه‌ها می‌توانند در بالا بردن سطح آگاهی عموم نسبت به اهمیت میراث ملموس و ناملموس از طریق اثبات هویت اشیا و آثار تاریخی و معاصر به وظیفه خود عمل كنند و در این مسیر به عنوان اصلی‌ترین پایگاه در امر تبلیغ و تغییر نگرش‌های فرهنگی فعالیت عمده‌ای داشته باشند.

وی تصریح كرد: موزه مردم شناسی وزیر دفتری و نسخ خطی معتمدالایاله آشتیان، موزه چهارفصل، سلطان‌آباد، مفاخر و حسن پور اراك، موزه چهارسوق و مسجد جامع ساوه، موزه سالار محتشم خمین و تكیه فرمهین از موزه های استان مركزی می باشند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:59 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، جشنواره قرآنی كودك و نوجوان سه شنبه در شهرستان تفرش برگزار شد.

1390/11/20 - 01:06

كارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: این جشنواره برای پنج گروه سنی از مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان به مدت یك هفته در رشته های حفظ، مفاهیم، خوشنویسی، نقاشی و سرود با مضامین قرآنی برگزار می شود.

'اكرم حیدری' افزود: ترغیب و تشویق نسل نوجوان و جوان به آموزه های قرآنی، نهادینه كردن فرهنگ قرآن در زندگی با استفاده از ابعاد هنری و ارائه الگوهای جدید و تقویت معنویت و انس بیشتر كودكان با كلام الله مجید از اهداف این جشنواره است.

وی اظهار كرد: برترین های این جشنواره پس از یك هفته رقابت به منظور فعالیت های تخصصی قرآنی معرفی خواهند شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:22 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، كلینیك گیاه پزشكی 'زمرد كشت' در شهرستان تفرش روز سه شنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مركزی به بهره برداری رسید.

1390/11/19 - 12:30

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان تفرش در آیین بهره برداری از این كلینیك گیاه پزشكی گفت: ساخت و تجهیز این طرح با مشاركت بخش خصوصی انجام شده و آورده سرمایه این بخش برای كلینیك یاد شده 60 میلیون ریال است.

مهندس 'علی محبعلی' افزود: 570 میلیون ریال تسهیلات بانكی به منظور خرید تجهیزات تخصصی و فنی نظیر تراكتور، ادوات تراكتور و سم پاش به این طرح اختصاص یافته است.

وی توضیح داد: نظارت بر آفات و امراض گیاهی، صدور نسخه گیاه پزشكی برای مبارزه با آفات و علف های هرز و هدایت كشاورزان به استفاده از روش های مبارزه غیر شیمیایی از مهمترین وظایف این كلینیك است.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان تفرش بهره برداری از واحد پرورش اسب و برگزاری مراسم جشن انقلاب در روستای 'فرسمانه' از توابع این شهرستان را از مهمترین برنامه های این اداره در ایام الله دهه فجر عنوان كرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- مراسم ویژه ورزش باستانی شامگاه دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارك فجر و هفته وحدت با حضور فرماندار و امام جمعه تفرش در تكیه تاریخی زاغرم این شهربرگزار شد.

1390/11/20 - 08:40

به گزارش ایرنا، در این مراسم كه به همت اداره امور ورزش و جوانان شهرستان تفرش و به یاد 'مرحوم هادی نظام' برگزار شد، ورزشكاران تفرشی به اجرای برنامه پرداختند.

رییس اداره ورزش و امور جوانان تفرش در این مراسم گفت: این مراسم با هدف گرامیداشت دهه فجر و هفته وحدت در تكیه زاغرم به عنوان سنگر وحدت مردم در تمامی دوران انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

' نایبعلی اكبری' افزود: پایه های وحدت با مجاهدت و تلاش خالصانه مسئولان جمهوری اسلامی و به بركت انقلاب اسلامی تحكیم یافته است.

دراین مراسم ،گلریزان به نفع ایتام برگزار شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

به گزارش مشرق به نقل از مهر ، مراسم قرعه کشی حدود 6 میلیون و 600 هزار نفر از متقاضیانی که در دور جدید سفر به عمره در بانکهای ملی و ملت سپرده گذاری کرده بودند در 28 دیماه انجام و روز شنبه 15 بهمن ماه اولویت های این افراد نیز از سوی بانکهای عامل ملی و ملت اعلام شد.

اعلام نتایج قرعه کشی به روشهای گوناگون مانند مراجعه به شعب مختلف ، سایت و پیامک امکان پذیر بوده است که البته در روز اول اعلام اولویتها بدلیل حجم بالای مراجعه کنندگان امکان ورود به سایت برای متقاضیان وجود نداشت و این مسئله آنها را با مشکل مواجه کرده بود که پس از یک روز تقریبا مشکل برطرف شد.

اولویت متقاضیان بدون زمان اعزام به آنها اعلام شده است و در حال حاضر هیچیک از آنان نمی دانند که چه زمانی به عمره مفرده مشرف می شوند.

این موضوع یکی از عمده مشکلاتی است که سپرده گذاران با آن مواجه شده اند بطوریکه یکی از متقاضیان به خبرنگار مهر در این خصوص گفت: پس از چند روز بلاتکلیفی سرانجام اولویتهای عمره مشخص شد اما باز هم با عدم اعلام زمان اعزام دچار سردرگمی شده ایم بطور مثال سال اعزام اولویت 537 چه زمانی است.

ف.ط افزود: سازمان حج باید درمورد اعزام زائران اطلاع رسانی دقیق و درستی داشته باشد، شفاف سازی کند و تکلیف مردم را روشن کند که هر اولویت چه زمانی اعزام می شود تا براساس آن برنامه ریزی کند و یا اینکه سپرده خود را از بانک پس گیرد.

اما در همین رابطه رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد زمان اعزام سپرده گذاران گفت: عنوان شده بود که اعزام زائران جدید عمره از سال 93 باشد اما با توجه به افزایش ظرفیت اعزام و همچنین بدلیل اینکه برخی از متقاضیان ثبت نام نکرده اند به احتمال زیاد اعزام  بخشی از زائران عمره زودتر از موعد مقرریعنی از سال 92  آغاز خواهد شد .

علی لیالی با اشاره به اینکه هر اولویت شامل 22 هزار نفر می شود ، افزود:  با توجه به روند افزایشی 100 هزار نفری زائران عمره ، امیدواریم طی سه سال آینده بتوانیم سه میلیون زائر به سرزمین وحی اعزام کنیم.

برهمین اساس چنانچه سالانه بتوانیم 900 هزار نفر به عمره اعزام کنیم بنابراین 6 میلیون و 600هزار سپرده گذاری که تعیین اولویت شده اند طی 7 سال اعزام خواهند شد یعنی اعزامها از سال 92 آغاز و تا سال 1399 ادامه دارد.

البته لیالی عنوان کرد که بدلیل اینکه نمی دانیم سالهای آینده ظرفیت اعزام چقدر خواهد بود نمی توان زمان مشخصی برای اعزام های زائران در نظر گرفت به همین دلیل است که زمان دقیقی برای اولویتها اعلام نشده است.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، ما تمامی متقاضیان و سپرده گذاران را در قرعه کشی شرکت داده ایم اما این اختیار هم داده شده است که هر فردی که بخواهد می تواند سپرده خود را از بانک باز پس گیرد .

در مجموع با توجه به اینکه هر اولویت 22 هزار نفر را شامل می شوند بنابران با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که هر 100 اولویت شامل 2 میلیون و 200 هزار نفر می شود و هر 40 تا 50 اولویت در یک سال اعزام خواهند شد که اعزامها نیز از سال 92 آغاز می شود.

اعزام افراد دارای اولویت 300 تا 320 در سال 92 ، اولویت 320 تا 360 در سال 93، اولویت 360 تا 400 در سال 94، اولویت 400 تا 440 در سال 95، اولویت 440 تا 480 در سال 96 ، اولویت 480 تا 520 در سال 97، اولویت 520 تا 560 در سال 98  خواهد بود و در نهایت در سال 99 نیز افراد دارای اولویت 560 تا 600 اعزام می شوند.

البته اعزام زائران بر اساس این سالها در شرایطی است که افزایش اعزامها ادامه داشته باشد زیرا در صورت کاهش اعزامها به تعداد سالهای انتظار افزوده می شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد تفرش:

معاون عمرانی استانداری استان مركزی گفت: مطالعات ریزپهنه بندی زلزله برای بررسی وضعیت گسل های استان اجرا می شود.

1390/11/17 - 16:14

هوشنگ بازوند روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: درپی فعال شدن گسل های تلخاب، تبرته و تفرش در استان مركزی طی 20 روز اخیر 61 زلزله خفیف دو تا چهار و چهار دهم ریشتر رخ داده كه با توجه به حساسیت این مساله، مطالعات ریزپهنه بندی زلزله پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینكه ریزپهنه بندی لرزه ای، برآورد پارامترهای حركتی زمین شامل شتاب حداكثر، شتاب افقی و قائم، طیف شتاب و سرعت در زلزله های احتمالی براساس شرایط زمین شناسی محلی و وضعیت منطقه است؛ گفت: مطالعات میدانی پهنه بندی در استان مركزی را موسسه بین المللی لرزه نگاری ایران با دو میلیارد ریال اعتبار اجرا می كند.

معاون استاندار استان مركزی اظهار داشت: این مطالعات از هفته آینده آغاز و در روند پژوهش های تخصصی میدانی لرزه نگاری، حركت گسل های منطقه به صورت علمی از نظر نحوه فعالیت و قدرت رصد می شود.

بازوند خاطرنشان كرد: نتایج این مطالعات در محاسبات ساختمان سازی و ایجاد مقاومت و استحكام بناهای منطقه خطرخیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: این مطالعات به عنوان مستد سازی فعالیت گسل های استان برای آیندگان باقی می ماند كه فصل جدیدی در حوزه مدیریت بحران استان است.

معاون استاندار استان مركزی گفت: براساس آخرین مستندات و مطالعات 520 سال قبل زلزله ای به بزرگی پنج و دو دهم ریشتر در گسل تلخاب رخ داد كه دامنه تخریب بالایی داشت و مطالعات ریزپهنه بندی می تواند پایه حركتی حساب شده در پیش آمادگی زلزله، مدیریت مقاومت بناها و ساماندهی امكانات در حوزه های خطرخیز لرزشی استان باشد.

بازوند اضافه كرد: از یكهزارو 850 واحد مسكونی شهر داوودآباد تنها 250 واحد دارای استحكام بالا و مهندسی سازی می باشد و درقالب طرحی مقاوم سازی بناهای شهر داوودآباد به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شده است.

وی بیان كرد: در طرح مذكور پیشنهاد پرداخت 200 میلیون ریال تسهیلات مقاوم سازی ساختمانی با سفته زنجیره ای داده شده كه با فوریت قرار است در دستور كار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و برای تصویب نهایی به هیات دولت برود.

معاون استاندار مركزی گفت: نظریه علمی چهار موسسه شامل ژئوفیزیك دانشگاه تهران، مركز تحقیقات ساختمان كشور، پژوهشكده سوانح طبیعی و پژوهشكده بین المللی مهندسی زلزله ایران نشان می دهد كه فعالیت گسل های تلخاب و تبرته استان مركزی تخلیه انرژی و فوج های لرزشی است كه تنها توان ایجاد زلزله های متوسط تا چهار و نیم ریشتر را دارد اما این لرزش ها باید موجب آمادگی و حساس سازی مردم به مقاوم سازی شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: سه طرح عمرانی روز دوشنبه همزمان با ششمین روز از دهه مبارك فجر در این شهرستان به بهره برداری رسید.

1390/11/17 - 15:08

'اصغر عالیخانی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل شبكه فشار متوسط هوایی، واحد پرورش اسب و ساختمان مسكونی خانواده بی سرپرست تحت پوشش كمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: شبكه فشار متوسط هوایی به طول دو هزار و 899 متر، حد فاصل كوی امام خمینی(ره) تفرش تا ابتدای روستای كهك را پوشش می دهد.

فرماندار شهرستان تفرش اظهار كرد: طرح یادشده با عتبار 480 میلیون ریال با هدف كاهش تلفات انرژی برق و افزایش قدرت راه اندازی شده است.

اصغر عالیخانی خاطر نشان كرد: واحد پروش اسب 'حاج حسنی' نیز با اعتبار بخش خصوصی به مبلغ 5 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 21 هزار و 800 متر مربع احداث شده است.

وی بیان كرد: این واحد پیش از این با ظرفیت 20 راس اسب نژاد عرب، در سالنی به مساحت یكهزارو 40 متر مربع فعالیت می كرد .

فرماندار تفرش در خصوص ساختمان مسكونی خانواده بی سرپرست تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان كرد: این ساختمان با زیر بنای 60 متر مربع و با 100 میلیون ریال تسهیلات از محل مقاوم سازی، 21 میلیون ریال كمك بلاعوض كمیته امداد و 5 میلیون ریال مشاركت های مردمی ساخته شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

جام جم آنلاين: معرفي چهره‌هاي فعال در عرصه پيروزي انقلاب اسلامي يكي از روش‌هاي آگاه كردن نسل جوان در مورد يكي از مهم‌ترين رويدادهاي 50 سال اخير است.

چاپ این صفحه

ادامه مطلب
تاريخ : برچسب:دانش منفرد, تفرش, | 9:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:


-8ºC   دما


صاف

پديده جوي 
---   سمت باد
آرام   سرعت باد
بيش از 10 کيلومتر   ديد افقي
-15 ºC   نقطه شبنم
---   فشار
-0.2 ºC ,32 ºF   كمينه دما در 24 ساعت گذشته
1.2 ºC ,34 ºF    بيشينه دما در 24 ساعت گذشته
--    بارندگي 24 ساعته تا ساعت 9:00 صبح
---    کمينه رطوبت در 24ساعت  گذشته
---    بيشينه رطوبتدر 24 ساعت گذشته
: تاريخ و ساعت بهنگام شدن اطلاعات
17/11/1390  08:30  

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش - فرماندار شهرستان تفرش گفت: دهه مبارك فجر نمایش اقتدار، عظمت، عزت و قدرت ایران اسلامی به دنیا است.

1390/11/17 - 08:45

'اصغر عالیخانی' روز یكشنبه در مراسم جشن انقلاب كمیته كارگری، اصناف و فرهنگی دهه فجر در سالن جلسات پروفسور حسابی تفرش افزود: نقش مؤثر و اثرگذار كارگران در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس بی بدیل است.

وی اظهار كرد: هم اكنون نیز نیروی كار كشور با تبعیت از ولایت با به حركت درآوردن چرخ‌های توسعه و تولید در راستای خنثی كردن توطئه های دشمنان از جمله اعمال تحریم ها گام برمی دارد.

رییس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت: با گذشت 33 سال از حیات طیبه انقلاب اسلامی حمایت‌های مردم به ویژه كارگران و كارفرمایان از آرمان‌های مقدس و والای انقلاب و مقام عظمای ولایت همچنان تداوم دارد.

'احمد محبعلی' افزود: جامعه كارگری و تعاونگران به عنوان قشر زحمتكش جامعه باید با حضور در صحنه های اقتصادی در راه استقلال و توسعه كشورنقش و رسالت خود را به انجام رسانند.

در پایان این نشست از كارگران ، اصناف و كارفرمایان نمونه با اهدا لوح سپاس، تقدیر شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:عالیخانی,فرماندار,تفرش,هدهد, | 18:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراک - خبرگزاری مهر: بر اساس گزارش های رسیده از نقاط مختلف استان مرکزی بیش از 25 پروژه عمرانی، راهسازی، مسکن و گازرسانی در چهارمین از ایام دهه فجر در استان مرکزی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگاران مهر، مدیر کل راه و ترابری استان مرکزی از آغاز راه اندازی پنج طرح راه سازی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان، با 19 میلیارد و 500 میلیون ریال اعبتار خبر داد.

غلامرضا خرمی  در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره افزود:  طرح هایی که افتتاح آنها از امروز شروع شده است شامل، راه آسفالت محور خانک - ابره در تفرش، راه شازند - آستانه ، راه روستایی قلعه نو و آسفالت جاده آبپخشان است.

وی همچنین از آغازعملیات اجرایی باند دوم محور دلیجان- نراق و تعریض راههای روستایی کمیجان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فرمانده سپاه روح‌الله استان مركزی گفت: مهمترین رسالت بسیجیان آگاه سازی مردم برای مشاركت حداكثری در انتخابات است.

1390/11/16 - 09:02

سردار' غلامعلی ابوحمزه' روز شنبه در نشست بسیجیان گردانهای عاشورا و الزهرا در شهرستان تفرش افزود: دشمن تمام تلاش خود را برای كم رنگ نشان دادن حضور اقشار مختلف جامعه در انتخابات مجلس شورای اسلامی به كار بسته است كه این امر هوشیاری بسیجیان را برای مقابله با این نقشه دشمن می طلبد.

وی ادامه داد: بسیجیان باید بصیرت خود را در اوضاع كنونی جهان اسلام و ایران بالا ببرند تا در تحلیل های سیاسی دچار لغزش و اشتباه نشوند.

سردار ابوحمزه تصریح كرد: اسلام ناب محمدی، اصلی ترین منشاء بیداری اسلامی در منطقه و پیروزی انقلاب ایران است كه بر پایه عقلانیت و عدالت استواراست.

در نشست صمیمی فرمانده سپاه روح الله با بسیجیان تفرش كه به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر برگزار شد فرماندار، امام جمعه و مسوولین محلی شهرستان حضور داشتند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:30 | نویسنده : میثم اله وردی |