پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: تحقق شعار امسال با عنوان ˈ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ نیازمند عزم ملی است.


به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده حسایت و نگاه ویژه معظم له به مقوله فرهنگ و اقتصاد است.

وی اظهار کرد: کار فرهنگی باید به گونه ای باشد که تاثیر آن در جامعه مشاهده شده و رضایتمندی مقام معظم رهبری را تامین نماید.

امام جمعه تفرش اضافه کرد: اگر کار فرهنگی در جامعه درست انجام شود بد حجابی ، بی نمازی ، منکرات و توطئه های دشمنان را خنثی می نماید زیرا فرهنگ ناشی از القائات بیگانگان، ماهواره ها و سایت های مخرب برخی از جوانان را به سمت انجام منکرات سوق می دهد.

حجت الاسلام مومنی اظهار کرد: اقتدار فرهنگی در هر جامعه ای حرف اول را می زند و اقتدار سیاسی، اقتصادی و سایر زمینه ها را به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی در زمان جنگ در ایران محقق شد و افراد خالصانه و برای خدا گام بر می داشتند و برای چشم و هم چشمی و مطرح کردن خود نبود و این اخلاصها زمینه سازپیروزی چشمگیر در جنگ شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش : جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان به ریاست بهروز اردلان راد و با حضور اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد .
هزار خوانی دبیر کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان از مهمترین مصوبات جلسه را ،الزام معرفی کارشناسان روان شناسی توسط ادارات ذیربط شهرستان جهت همکاری در مراکز مشاوره ،و نیز ادارات آموزش و پرورش و دستگاههای فرهنگی و دانشگاههای شهرستان گزارشات خود در زمینه آسب های اجتماعی را بصورت آماری در جهت کاهش هر چه بیشتر آسیب های اجتماعی اقدام نمایند .


همچنین در این جلسه هریک از اعضاء به ارائه گزارش در حوزه آسیب های اجتماعی با ارائه آمار و ارقام  پرداختند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانداری

معاون فرماندار تفرش گفت: بیش از ۵۰درصد از اراضی شهرستان تفرش به فضای سبز اختصاص دارد که این میزان در اثر ساخت و سازهای بی‌رویه رو به کاهش است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم  اراک، سعید مویدی در کمیته ترویج فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست تفرش در جمع خبرنگاران منابع طبیعی را به عنوان سرمایه ملی و زمینه ساز توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: شاهراه نیل به توسعه پایدار گسترش فضای سبز و حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

وی افزود: فرهنگسازی در گسترش فضای سبز و اجرای برنامه های متنوع مهمترین رویکردی است که در هفته منابع طبیعی به منظور گسترده شدن سرانه های سبز دنبال می شود.

معاون فرماندار تفرش تصریح کرد: در حال حاضر بافت‌های مسکونی و ساخت‌های بی‌رویه در سطح شهر تفرش و روستاهای اطراف سبب تغییر فضای سبز به بافت مسکونی شده است.

مویدی با اعلام آمادگی درباره همکاری و مساعدت در اجراء طرح های منابع طبیعی گفت: حفظ و حراست از عرصه های ملی وظیفه همگانی است و ما نیز همچون سایر نهادهای دولتی آمادگی خود را در حمایت ازاجرای طرح های منابع طبیعی اعلام می کنیم.

وی افزود: مهمترین هدف کمیته ترویج فرهنگ منابع طبیعی حفظ و حراست از فضای سبز موجود شهرستان تفرش است که هر یک از ادارات با وظایفی که به آنان محول شده باید در این امر مهم مشارکتی بی‌نظیر داشته باشند.

معاون فرماندار تفرش تصریح کرد: تفرش به دلیل وجود فضای سبز بی‌نظیر در سطح مرکزی در فصول بهار و تابستان پذیرای هزاران گردشگر است که این آمار اهمیت حراست از طبیعت بکر و افزایش فضای سبز و منابع طبیعی تفرش را افزایش می‌دهد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش گفت: حماسه پیروزی ملت ایران در 22 بهمن 57 و حضور پرشور مردم در سی پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی گزینه روی میز ملت در برابر امریکا است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ روز سه شنبه در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شهرستان تفرش افزود: مقاومت مردم در برابر تحریم ها، رشادت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و پیشرفت های علمی و هسته ای ایران در این 35 سال گزینه های روی میز ملت سلحشور ایران است که دشمنان را به ترس واداشته است.

وی با بیان این که دشمنان باید از گزینه های روی میز ملت ایران عبرت بگیرند، ادامه داد: ملت ایران در بهمن 57 با لبیک به ندای ملکوتی و الهی امام با اعتقاد و اتکا به باورهای دینی خود از جمله قیام عاشورایی امام حسین (ع) انقلاب را به پیروزی رساندند و بساط ظلم و ستم را از این کشور برچیدند.

وی افزود: امروز نیز مردم با اتحاد و همبستگی زیر سایه ولایت توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

امام جمعه شهرستان تفرش تصریح کرد: پیشرفت های موشکی ایران که حاصل تلاش ها و مجاهدت های جوانان غیور ایرانی است اجازه هیج جسارتی را به دشمنان نمی دهد .

وی افزود: همانطور که دشمنان گزینه نظامی را روی میز دارند ما نیز گزینه لبیک یا حسین را روی میز داریم و با دشمنان مقابله می کنیم .

حجت الاسلام مومنی افزود: امریکا در تلاش است که ملت ایران را در جهان ملتی خطرناک که به دنبال سلاح هسته ای است جلوه دهد اما این برعکس است .

وی در پایان اظهار داشت: اتحاد و همدلی رمز موفقیت ملت ایران و عامل حفظ و نگهداری دستاوردهای انقلاب از جمله استقلال و آزادی است که باید توسط ملت انقلابی ایران در سایه ولایت حفظ و بیمه شود.

در پایان این مراسم قطعنامه سراسری 22 بهمن قرائت و با ندای الله اکبر مردم شهرستان تفرش به تایید رسید.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش گفت: با وجود تعداد بالای زنان تحصیل کرده در تفرش و نیاز مبرم به حضور آنان در جامعه تشکیل هسته‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری بانوان در این شهرستان ضروری است.

خبرگزاری فارس: تشکیل هسته‌های علمی، فرهنگی بانوان در تفرش ضروری است

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس  بهروز اردلان‌راد ظهر امروز در همایش انقلاب اسلامی و منزلت زن با اشاره به اینکه حضور زنان در عرصه‌های مختلف به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌نظیر، موثر و چشمگیر بوده است، اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی برای انتقال و تبیین نقش بانوان در پیروزی انقلاب به نسل جوان جامعه است.

وی افزود: این قشر از جامعه همدوش مردان در تمامی صحنه‌های مبارزه حضوری فعال داشتند.

فرماندار شهرستان تفرش تصریح کرد: بانوان جامعه ایران اسلامی باید همچنان در حفظ دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های دینی گام بردارند.

فرماندار تفرش ادامه داد: امروز کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و این امر مسئولیت ما را در قبال شهدا سنگین‌‌تر از گذشته کرده است.

اردلان راد با بیان نقش موثر زنان در 8 سال دفاع مقدس بیان کرد: همراهی و پشتوانه بانوان در حماسه 8 سال دفاع مقدس کمک شایانی به دلاوری‌ها و از فداکاری‌های رزمندگان و حضور آنان در جبهه‌ها کرد.

وی اظهار داشت: مسئولین باید با تجلیل و دلجویی از مادران شهیدان یاد شهدا را زنده نگاه داشته و موجب دلگرمی این مادران صبور شوند.

فرماندار شهرستان تفرش همچنین به تشکیل هسته‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری بانوان در شهرستان تفرش تاکید کرد و گفت: به لطف خداوند و صبر و تلاش بانوان تفرشی هم اکنون زنان تحصیل کرده بسیاری در شهرستان هستند اما متاسفانه از ظرفیت تحصیلی خود در امور اجرایی شهرستان استفاده نمی‌کنند که باید گفت؛ حضور آنان در جامعه نیازی مبرم تلقی می‌شود.

اردلان‌راد با اشاره به اینکه وجود خانواده‌های مستحکم و بدون آسیب اجتماعی، ارکان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: بانوان حلال مشکلات خانواده هستند و خانواده‌ای اگر پیشرفت موثری در جامعه داشته باشد بی‌شک وجود مادر و همسری فداکار سبب بروز این اتفاق مهم شده است.

وی به نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: ایجاد فرهنگ ملی با رعایت عفاف و حجاب در جامعه محقق می‌شود.

این مراسم با حضور مسئولان شهرستان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و حضور حداکثری بانوان تفرشی در مجتمع فرهنگی هنری دکتر حسابی برگزار شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش گفت: استقامت و وحدت مردم ایران مهم‌ترین عامل پیروزی این امت در سال 1357 بود.

خبرگزاری فارس: استقامت و وحدت مردم ایران مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب است 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سید محمد مومنی ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب که در روستای شهراب برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما یکی از آثار توحید عملی حضرت امام (ره) بود، اظهار داشت: امام خمینی(ره)  در سایه رحمت الهی با یکپارچه کردن ملت ایران ضمن به نمایش گذاشتن هنر خود در یک صدایی ملت، توانست انقلاب را پیروز و معجزه قرن را به جهانیان اثبات کند.

وی تصریح کرد: در عصر کنونی نیز کلید حل  تمام مشکلات، متوجه کردن همگان به مبداء هستی و استفاده از ظرفیت ویژه نماز است که در سایه اشاعه این فرهنگ ضمن حل تمامی مشکلات، نظام ، انقلاب و جوانان این مرز و بوم در برابر توطئه‌های دشمنان حفظ و بیمه می‌شوند.

امام جمعه شهرستان تفرش، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مرهون خون شهدا و رهبری امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: عوامل پیروزی انقلاب با شکوه ایران باید در مجالس و برنامه‌های دهه فجر بیان شود تا دشمنان بدانند نمی‌توانند به این ملت لطمه‌ای وارد کنند.

مومنی بیان کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی با تقوا بود که دست خدا را بالاترین دست می‌دانست و با اتکا به قدرت خداوند تاریکی را از مردم ایران دور و موجب طلوع سپیده فجر در ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق طغیان‌گری در عصر گذشته طغیان‌گری رژیم ستمشاهی بود که با حکومت ظالمانه صدمات بسیاری بر مردم ایران وارد کرد و اکنون نسل سوم ما باید بداند این انقلاب پس از عبور از چه فراز و نشیب‌هایی به پیروزی رسیده و پیشرفت‌های امروز مرهون رشادت جوانان غیور دیروز است.

امام جمعه شهرستان تفرش با تأکید بر حراست از انقلاب اسلامی بیان داشت: تکریم خانواده شهدا و زمزمه ندای انقلاب باید همیشه در ذهن و قلوب مردم ایران ثبت گردد و فقط منوط به دهه خاصی نباشد.

به گزارش فارس؛ برگزاری سرود دسته جمعی، اجرای مقاله و تجلیل از مقام‌های برتر فرهنگی هنری دانش‌آموزان شهراب، دارستان و سربند و کشه شهرستان تفرش از برنامه‌های اجرایی این مراسم بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نخستین جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی تفرشی با هدف شناسایی هنرمندان گمنام تفرشی در شهرستان تفرش به کار خود پایان داد.

خبرگزاری فارس: جشنواره حکیم نظامی در تفرش به کار خود پایان داد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از   خبرگزاری فارس از اراک، فرماندار تفرش صبح امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی تفرشی مهمترین هدف برگزاری این جشنواره را شناسایی هنرمندان گمنام تفرشی عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشنواره در کنار تشویق هنرمندان بومی به فعالیت‌های هنری سبب تشویق کودکان و نونهالان و هدایت به فعالیت‌های مفید فرهنگی و هنری می‌شود.

بهروز اردلان‌راد با تشکر از عوامل برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی تفرشی اظهار داشت: با ایجاد ظرفیت‌های مناسب در بخش فرهنگ و هنر می‌توان آینده هنرمندان در عرصه‌های مختلف را تضمین کرد تا هنر به عنوان زمینه فعالیتی مثبت در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: هنر تلاشی است برای آراستن آنچه به نظر انسان می‌آید و یک اثر با تلاش بی‌وقفه هنرمند خلق می‌شود.

فرماندار تفرش با بیان اینکه وظیفه هنرمند زیبا نشان دادن محیط اطراف است، بیان داشت: ذوق، استعداد و هوش خدادادی مهمترین ملزومات برای خلق یک اثر توسط هنرمند است.

اردلان‌راد خاطرنشان کرد: آرامش جامعه کنونی ناشی از هنرمندی شهیدان در جبهه‌های جنگ است که با ایثار خون خود آرامش را به مردم تقدیم کردند تا مردم و هنرمندان امروز بتوانند از ذوق هنری خود در خلق آثار بهره ببرند.

وی با اشاره به ایام مبارک دهه فجر بیان کرد: دهه مبارک فجر یکی از مهمترین رویدادهای کشور ایران اسلامی است و این دهه هنرمندی ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.

فرماندار تفرش ادامه داد: این روزها به خاطر رشادت‌ها و فداکاری‌های فرزندان ایران دهه عزت و کرامت ایران نام نهاده شد و تا همیشه نام ایام‌الله با نام دهه فجر جاودان خواهد ماند.

وی با تاکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در همه روزهای سال افزود: وجود شهدا برکت این نظام است و باید در طول سال نام این شهدا در تمامی محافل بیان شود و فقط منوط به ایام خاصی نباشد.

اردلان‌راد تصریح کرد:خانواده شهدا بعد از فرزندانشان مهمترین برکات و نعمات در جامعه هستند که دلجویی و دیدار از آنها وظیفه یکایک مردم مسلمان ایران است.

معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: شهرستان تفرش یکی از شهرستان‌های هنرمند پرور و عالم پرور استان مرکزی است و وجود هنرمندان در هر شهرستان زمینه رشد فرهنگی آن شهر را بیشتر فراهم می‌کند.

مهدی قاسمی این جشنواره را خوب ارزیابی کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌هایی مانند این تاثیر مثبتی در شناسایی هنرمندان گمنام داشته و موجب تقویت زیرساخت‌های هنری این شهرستان می‌شود.

وی توجه بیشتر مسئولین به فرهنگ و هنر و هنرمندان را خواستار شد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌‌ای آموزش‌های مختلف به منظور تقویت هنر هنرمندان زمینه‌های رشد فرهنگ و هنر را در جامعه فراهم می‌کند.

دبیر نخستین جشنواره حکیم نظامی تفرشی در این آئین با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت هشت روز در تفرش برگزار شد، گفت: 341 اثر از 97 هنرمند تفرشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از میان آثار 45 اثر حائز رتبه‌های اول تا سوم در رشته‌های مختلف شد.

رضا تفرشی با بیان اینکه بیشترین آثار رسیده در رشته عکاسی و طراحی و نقاشی بوده است، افزود: 78 اثر در بخش عکاسی و 72 اثر در رشته طراحی و نقاشی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در رشته نگارگری 10 اثر، در خوشنویسی دو اثر، در تذهیب دو اثر، در رشته گرافیک 18 آرم، 12 پوستر، 9 طرح جلد و سه کارت ارسال شده بود.

دبیر نخستین جشنواره حکیم نظامی تفرشی اظهار داشت: در بخش مجسمه‌سازی یک اثر، در موسیقی 29 اثر، در تعزیه 11 اثر، در شعر و داستان 23 اثر و در صنایع‌دستی 12 اثر قلم‌زنی، شش اثر معرق کاشی، هشت اثر میناکاری، چهار اثر حکاکی روی چرم و یک اثر سفال برجسته، یک گلیم برجسته و یک قالیچه برای رقابت به دبیرخانه ارسال شده بود.

ابومحمد الیاس بن زکی بن موید حکیم گنجوی شاعر نامدار ایران زمین به روایتی در سال 535 در روستای «تاد» تفرش متولد شده و عده‌ای نیز بر این باورند که وی زاده شهر گنجه از آران بالای رود ارس است. 

وی از بزرگترین شاعران ایران زمین است که به گفته پارسی‌شناسان بعد از فردوسی قرار دارد.

مخزن الاسرار، منظومه لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندرنامه از دیگر شاهکار‌های این شاعر بزرگ است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: خون شهدا پشتوانه مستحکم انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری فارس: خون شهدا پشتوانه مستحکم انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد بعد از ظهر امروز در دیدار با دو خانواده شهید و سه خانواده جانباز، گفت: شهیدان با نثار خون خود پرچم همیشه در اهتزاز ایران اسلامی را بر قله‌های رفیع عزت و استقلال مستحکم‌تر کردند و بی‌شک شهدا، ‌ایثارگران گرانقدر و خانواده معظم آنها، پشتوانه‌های مستحکم انقلاب اسلامی و حامیان همیشه در صحنه نظام جمهوری اسلامی هستند که وجودشان بر تن دشمنان لرزه می‌اندازد.

وی با بیان اینکه پذیرش مسئولیت از سوی مدیران امانتی از جانب شهیدان است، افزود: پاسداشت مقام شهدا و ارج نهادن به از خودگذشتگی آنان وظیفه‌ای سنگین می‌باشد و خدمت به خانواده‌های شهدا و دلجویی از آنان سعادت است.

فرماندار شهرستان تفرش تصریح کرد: ایمان به خدا، شجاعت، توسل و توکل به خدا، ایثار و جانفشانی و تاسی به قرآن کریم و اهل بیت(ع) رمز پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال مقاومت در مقابل با کفر بود.

اردلان‌راد خدمت به خانواده شهدا را بنا به فرمایش حضرت امام(ره) خدمت به نبی اکرم(ص) دانست و بیان داشت: ایثارگری مهمترین خصیصه رزمندگان است و می‌توان وفاداری آنان به دین را به وفاداری یاران امام حسین(ع) در کربلا تشبیه کرد.

وی ضمن تقدیر از صبر، مقاومت و حضور خانواده شهدا در صحنه‌های اجتماعی، تکریم  خانواده شهدا و ادامه راه شهدا را وظیفه ملت دانست و اظهار امیدواری کرد که این ملاقات‌ها و بازدید‌ها باعث دلگرمی خانواده محترم و صبور شهدا شود.

فرماندار تفرش در این بازدید با خانواده شهیدان محمد حسین یاسا و بابک عسگری دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین جانبازان مجید عسگری، محسن شهرابی فراهانی و مظاهر جعفری در این دیدارها مورد دلجویی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است شهرستان تفرش136 شهید، 268 جانباز و 17 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: هوشمندی و بصیرت جامعه دانشگاهی سرمایه عظیم و پشتیبان نظام اسلامی است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ،حجت الاسلام سید «محمد مومنی» روز چهارشنبه در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاههای دولتی، پیام نور و آزاد تفرش افزود: امام راحل سرمایه و امانتی بزرگ را در حکومتداری عدالت محور در اختیار ما گذاشته که گروه های مرجع و فرهیخته باید با تولید علم و راهبری فکری و اندیشه در اشاعه آن بکوشند.

وی بیان کرد:وحدت کلمه، قدرت ایمان امت و اسلام رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و این انقلاب یکی از آثار توحید عملی حضرت امام (ره) محسوب می شود.

وی بیان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در سایه رحمت الهی با یکپارچه کردن ملت ایران، انقلاب را به پیروزی رساند و معجزه قرن به وقوع پیوشت.

امام جمعه تفرش گفت: دانشجویان باید به عنوان آگاهان و فعالان سیاسی عمل کنند و از سیاست زدگی برحذر باشند و یکی از راههای مهم در پختگی دانشجویان فعال سازی کرسی های آزاد اندیشی و تقویت فعالیتهای اجتماعی و فوق برنامه دانشجویان است.

حجت الاسلام مومنی توضیح داد: در عصر کنونی کلید حل تمام مشکلات، متوجه کردن همگان به مبداء هستی و استفاده از ظرفیت ویژه نماز است که در سایه اشاعه این فرهنگ ضمن حل تمامی مشکلات، نظام ، انقلاب و جوانان ما در برابر توطئه های دشمنان حفظ و بیمه می شوند.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت: ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهایی است که از طریق پیروزی انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شد.

دکتر ˈمحمد قاسم سحابˈ افزود: مردمی بودن و برخورداری از یک رهبر مذهبی که در قلب ملت جای داشت از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران بود .

وی اضافه کرد: یکپارچه شدن ملت ایران حول رهبری خردمندانه امام خمینی (ره) رمز پیرووزی انقلاب و وجه تمایز آن با دیگر انقلاب های صورت گرفته در جهان بود.

وی عنوان کرد: حضور پرشور دانشگاهیان در راهپیمایی 22 بهمن در تفرش نشان دهنده بلوغ فکری و بصیرت این قشر است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش گفت: فجر و سپیده دم انقلاب اسلامی در سال 1357 در میهن دمیده شد و زمینه‌ساز برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تداوم و استحکام انقلاب گشت.

خبرگزاری فارس: سپیده دم انقلاب 1357 زمینه‌ساز برپایی نظام اسلامی شد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام سید محمد مومنی در مراسم نمادین زنگ انقلاب که با حضور مسئولان شهرستانی در هنرستان خشایار برگزار شد، گفت: با طلوع فجر تاریکی‌های زمانه از بین رفت و با این طلوع، خورشید انقلاب در سال 1357 از افق فرودگاه مهرآباد درخشید.

وی ادامه داد: وحدت و همدلی ملت ایران موجب از بین رفتن خودکامی‌ها و تعصبات قومی و حزبی در عصر گذشته شد.

امام جمعه شهرستان تفرش با بیان اینکه با آغاز دهه مبارک فجر نور ولی خدا در ایران اسلامی تابش کرد، افزود: ولی خدا و هدایتگر جامعه اسلامی ایران امام خمینی (ره) با ایجاد وحدت و همبستگی در میان مردم ایران سبب فائق آمدن بر تمامی مشکلات شد.

مومنی تصریح کرد: سرنگونی طاغوت تنها با همدلی و همبستگی مردم و به رهبری امام راحل امکانپذیر بود.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در قرآن مجید آمده است زمانیکه نعمتی به امتی اهدا می‌شود در صورت وحدت آن نعمت برای آنان حفظ می‌شود مردم ایران نیز با وحدت کلمه و یکپارچگی موجب حفظ نعمت الهی خداوند که همان انقلاب اسلامی است، شدند.

مومنی حضور پرشور و شاکر بودن مردم را نشانه عظمت انقلاب دانست و ادامه داد: با حراست از انقلاب اسلامی ایران و پیروی از منویات مقام معظم رهبری این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل خواهیم کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش 

 امام جمعه تفرش گفت: ولایت مداری از شاخصه‌های اعتقادی ملت ایران است که سبب تضمین نظام دینی انقلاب اسلامی شده است.

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام سید‌محمد مومنی در مراسم نمادین زنگ انقلاب که با حضور مسئولان شهرستانی در هنرستان خشایار برگزار شد اظهار کرد: نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس ایران اسلامی، این امر مهم را تداعی می کند که نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی با وجود این که دوران انقلاب شکوهمند اسلامی را درک نکرده اند، ولی بر سر آرمان های امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی ایستاده اند و از انقلابی که به واسطه خون هزاران شهید به دست آمده پاسداری می کنند.

وی افزود: جوانان فهیم و بصیر ایران اسلامی به خوبی می دانند که آسایش و امنیت حاکم بر جامعه مرهون از خود گذشتگی، ایثار و شهامت دلیرمردان و شیر زنانی بوده که با رهبری و هدایت امام راحل، انقلاب اسلامی را به ثمر نشانده و در طول 8سال دفاع مقدس با ادامه راه شهیدان انقلاب اسلامی زمینه تثبیت این نظام الهی را فراهم کرده اند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: دانش آموزان ایران اسلامی، امانتدارانی صدیق از این میراث گرانقدری که پدرانشان به قیمت رنج و سختی و تقدیم هزاران شهید برایشان به ارمغان آورده اند به درستی حراست کرده و با حضور تأثیرگذار خود در صحنه های مختلف اجتماعی و سیاسی نظیر راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن، یأس و ناامیدی را نصیبت دشمنان ایران اسلامی می کنند.

مومنی با تاکید بر وحدت و همدلی گفت: وحدت و همدلی ملت ایران سبب از بین رفتن خودکامی‌ها و تعصبات قومی و حزبی در عصر گذشته شد.

وی با اشاره به اینکه با آغاز دهه فجر نور ولی خدا در ایران اسلامی روشن شد افزود: ولی خدا و هدایتگر جامعه اسلامی ایران امام خمینی(ره) با ایجاد وحدت و همبستگی در میان مردم ایران سبب فائق آمدن بر تمامی مشکلات شد.

وی افزود: همان طور که در قرآن مجید آمده زمانی که نعمتی به امتی اهدا می‌شود در صورت وحدت آن نعمت برای آنان حفظ می‌شود مردم ایران نیز با وحدت کلمه و یکپارچگی سبب حفظ نعمت الهی خداوند که همان انقلاب اسلامی است شدند.

مومنی حضور پرشور و شکرگزار بودن مردم را نشانه عظمت انقلاب دانست و گفت: با حراست از انقلاب اسلامی ایران و پیروی از منویات مقام معظم رهبری این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل می کنیم.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران متعلق به قشر، زمان و مکان خاصی نیست، این انقلاب جریانی دائمی است که در مسیر پیشرفت، توسعه و اقتدار قرار داشته و هیچ مانعی نمی تواند آن را در رسیدن به اهداف والای امام راحل متوقف کند.

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

استاندار مرکزی خواستار سرعت بخشی به عملیات اجرایی پروژه آبرسانی هفتیان تفرش شد و ابراز امیدواری کرد این طرح عمرانی مهم تا سه سال اینده به بهره برداری برسد.

 

ˈمحمدحسین مقیمیˈ شامگاه جمعه پس از بازدید از این طرح در جمع خبرنگاران در تفرش افزود: این طرح یکی از مهمترین طرح های شهرستان تفرش است که هم اینک پیشرفت فیزیکی 12 درصدی دارد.

وی بیان کرد: این پروژه با هدف تامین آب شرب و آب مورد نیاز توسعه بخش کشاورزی شهرستان تفرش اجرا می شود و مدیران ذیربط باید از تمامی ظرفیتهای تبصره ای بودجه برای شتاب بخشی به تکمیل آن ستفاده کنند.

مقیمی ادامه داد: آبدهی چشمه هفتیان 450 لیتر در ثانیه است و میزان آب انتقالی از آن 150 لیتر در ثانیه است که تاکنون چهار کیلومتر لوله و تجهیزات مورد نیاز آن خریداری شده است.

وی با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: حراست و حفاظت از میراث بزرگ انقلاب اسلامی وظیفه تمامی ایرانیان است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا سبب حفظ انقلاب اسلامی می شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پروژه هفتیان از نیازهای زیرساختی تفرش است.

ˈعباس صلاحیˈ افزود: هدررفت آب شرب در بخش شهری در شهرستان تفرش بین 30 تا 40 درصد است که این مهم نیازمند اصلاح و ترمیم شبکه آبرسانی شهری است.

وی با یادآوری مشکل کم آبی در تفرش و روستاهای اطراف اظهارکرد: با بهره برداری از طرح آبرسانی هفتیان 42 روستا از نعمت آب شرب بهره مند می شوند و مردم تفرش از مشکل کم آبی رها می شوند.

پروژه هفتیان با برآورد اعتبار یکهزار و 120 میلیارد ریال درحال اجراست که تاکنون 110میلیارد ریال این اعتبار تخصیص شده است.

با بهره برداری از این طرح 150 لیتر در ثانیه آب به روستاها و یکصد لیتر در ثانیه آبرسانی به شهر تفرش انجام می شود.

اجرای طرح آبرسانی هفتیان از سال 1388 آغاز شده و از درصد پیشرفت فیزیکی کمی برخوردار است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: مهمترین طرح‌ عمرانی شهرستان تفرش در دهه فجر کلنگ‌زنی طرح آبرسانی به شش روستای منطقه رودبار است که این طرح با حضور استاندار استان مرکزی کلنگ‌زنی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: پروژه گازرسانی به روستاهای تفرش در دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهروز اردلان‌راد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان اجرا خواهد شد و 900 خانوار از اجرای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس ستاد دهه فجر شهرستان تفرش تصریح کرد: همچنین طرح گازرسانی به روستاهای شهرستان تفرش در دهه فجر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: طرح گازرسانی به روستاهای تفرش تاکنون با پیشرفت خوبی انجام شده و در دهه مبارک فجر از گازرسانی به سه روستای سفیدشبان، بازرجان و مشهد بازرجان بهره‌برداری خواهد شد.

اردلان‌راد با بیان اینکه برنامه‌های مختلف در حوزه شهری در دهه فجر پیش‌بینی شده است، ادامه داد: دبیرستان شبانه روزی دخترانه الزهرا(س) از مهمترین طرح‌های عمرانی درون شهری است که به همت یکی از خیرین شهرستان در محله کوکان تفرش ساخته شده است.

رئیس ستاد دهه فجر شهرستان تفرش همچنین از اجرای برنامه‌های متفاوت در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی خبر داد و بیان کرد: حضور تشکل‌های دانش‌آموزی و مدارس در گلزار شهداء، برگزاری نمایشگاه تصویری حماسه حضور، انتشار ویژه‌نامه دهه فجر، نمایشگاه خوشنویسی در ایام دهه فجر، معرفی کتب مرتبط با انقلاب، جشنواره طبخ غذای سالم و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هنری بانوان از جمله برنامه‌های دهه مبارک فجر است که در این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مذهبی دهه فجر تفرش گفت: برگزاری مسابقات سبک زندگی و اثر تخریبی ماهواره، دیدار با مادران و خواهران جانباز، آذین بندی سطح شهر و نصب پلاکارد و بنر، برگزاری محفل انس با قرآن، شرکت در اردوی راهیان نور، برگزاری جشن انقلاب در تمامی مدارس تفرش و تشکیل نمایشگاه عفاف و حجاب در مدارس دخترانه تفرش از جمله برنامه‌های مذهبی تفرش است.

اردلان‌راد اظهار داشت: 100 ویژه‌برنامه در این دهه مبارک تدوین شده است که مردم شریف و ولایی شهرستان تفرش با حضور در این برنامه‌ها موجب شکوه و بزرگی انقلاب اسلامی در سی و پنجمین سالگرد پیروزی می‌شوند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: حفظ سنگرهای جمعه و جماعت در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نقش بسیار موثری دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش حجت الاسلام « سید محمد مومنی» روز دوشنبه در دیدار با بسیجیان شهرستان تفرش افزود: حضور گسترده اقشار مختلف جامعه در صفوف نماز جمعه و جماعت دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: نماز بهترین راه اطاعت و بندگی است و همه به ویژه قشر جوان جامعه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه تفرش ادامه داد: عمل به دستورات قرآن کریم تنها راه نجات بشر و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام مومنی اظهار کرد: همه باید بخشی از اوقات روزانه خود را به قرائت قرآن و تدبر در آیه های آن اختصاص دهند و تلاش کنند روز به روز با این کتاب آسمانی بیشتر انس گیرند

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

«محمد حسین مقیمی» استاندار مرکزی طی نامه ای حکم شهردار تفرش را ابلاغ کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  روابط عمومی شهرداری تفرش، در این نامه «میثم صابری» به عنوان شهردار تفرش معرفی و منصوب شده است.

استاندار مرکزی اظهار امیدواری کرده است که صابری ،با اتکال به پروردگار سبحان و با رعایت کامل موازین و مقررات قانونی در جهت تحقق اهداف و ارزشهای مقدس جمهوری اسلامی و گسترش مشارکت مردم در امور توسعه و عمران شهری موفق و پیروز باشد.

در بخش دیگری از این نامه آمده، است: انتظار می رود در جهت پیشبرد دقیق سیاستهای دولت تدبیر و امید در هماهنگی و همکاری متقابل با مسوولان و با بهره گیری و استفاده بهینه وضعیت رفاهی شهروندان، اعتلای فرهنگ شهرنشینی و ساماندهی جامعه شهری، کوشا و جدی باشید.

اعضای شورای اسلامی شهر تفرش با بررسی سوابق و تجارب گزینه های پست شهرداری این شهر، 28 آبان امسال با پنج رای موافق «میثم صابری» را به عنوان شهردار تفرش انتخاب کرده بودند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش گفت: ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی سبب امنیت اجتماعی پایدار می‌شود.

خبرگزاری فارس: ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی سبب امنیت اجتماعی پایدار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس، سعید مؤیدی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان تفرش اظهار داشت: دوری از ارزش‌های دینی و اعتقادات و بی‌توجهی به دستورات دینی در باره روابط زن و مرد سبب افزایش طلاق در جامعه گردیده است.

وی تصریح کرد: در نه ماهه سال جاری 290 مورد ازدواج انجام شده که از این تعداد 77 مورد آن به طلاق منجر گردیده و این میزان نسبت به سال گذشته 1.3 درصد افزایش داشته است.

معاون فرماندار شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: تاثیر فرهنگ غرب و رواج استفاده از ماهواره در خانواده‌های ایرانی موجب سست شدن بنیان خانواده‌ها گردیده که این موضوع باید موجب هشیاری مسئولین در رواج و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

مؤیدی با تأکید بر بومی کردن مسایل فرهنگی و اجتماعی ابراز امیدواری کرد که فضای حاکم بر فرهنگ اجتماعی این شهرستان مطلوب و نیاز است تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفرش نیز در این جلسه گفت: رشد و رواج لذت بردن از زندگی مجردی به طرز نامطلوب، تاثیر پذیری مستقیم از رسانه‌های غربی است.

زهرا امینی افزود: رواج طلاق در شهرستان تفرش زنگ خطری است که متاسفانه در حال شیوع می‌باشد که این آسیب اجتماعی توجه بیشتر در ریشه‌یابی آن را می‌طلبد.

وی به مشاوره قبل از طلاق که توسط بهزیستی انجام می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: مراجعین به این نهاد در یک سال اخیر زوج هایی هستند که در دوسال ابتدای زندگی دچار مشکل شده و بیشتر آنها قبل از ازدواج و در دوران عقد به سمت طلاق سوق داده شده‌اند.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی افزود: با توجه به تحقیقات انجام شده از این زوج‌ها دخالت بی‌مورد والدین مشکلاتی برای زوج‌ها ایجاد کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفرش، وارد شدن خرده فرهنگ در شهرستان‌ها را از دلایل طلاق دانست و ادامه داد: آموزش قبل از ازدواج از مهمترین عوامل کاهش طلاق است و حضور دختران و پسران در آستانه ازدواج در کارگاه‌های آموزشی سبب هدایت آنها به سمت زندگی زناشویی مطلوب می‌گردد.

به گزارش فارس؛ اجرای دوره‌های سبک فرزند پروری و مهارت‌های زندگی ویژه اولیا، افزایش دوره‌های آموزش و مشاوره قبل از ازدواج و تقویت هسته‌های مشاوره در دانشگاه‌های تفرش از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

این جلسه با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و عوامل تاثیرگذار در افزایش نرخ طلاق و کاهش نرخ ازدواج تشکیل شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش از برگزاری بیش از 80 برنامه متنوع، باشکوه و ویژه در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 80 برنامه متنوع و ویژه در تفرش برگزار می‌شود

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سعید مؤیدی بعد از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد دهه فجر که با حضور مسئولین کمیته‌های دهه فجر در فرمانداری تفرش تشکیل شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌‌های فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت دهه فجر در راستای اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشن استفاده برد.

وی تصریح کرد: لازم است دامنه این فعالیت‌ها بسط و گسترش یابد و بستری فراهم شود تا خاطرات شیرینی از ایام‌الله دهه فجر در ذهن اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان ثبت شود.

معاون فرماندار شهرستان تفرش افزود: با توجه به بالا بودن تراکم و تعدد برنامه‌ها  جلوگیری از تداخل برنامه‌ها و موازی کاری نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

مؤیدی با تأکید بر اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نگاه تکلیفی به برنامه‌های دهه فجر داشته باشند، بیان کداشت: حاکم بودن نگاه تکلیفی در تمام مسایل از شاخصه اصلی الهی بودن و خالصانه بودن عملکرد دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود و باید با بهر‌ه‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توان شهرستان برنامه‌های دهه مبارک فجر را به طور مطلوب برگزار کنیم.

در این جلسه، مسئولان کمیته‌ها طرح‌ها و برنامه‌های تدوین شده خود را در خصوص این ایام در عناوین مختلف طرح، جمع‌بندی و  تصویب کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار تفرش گفت: شکوه دهه فجر در مشارکت همه مردم و مسئولان است.

خبرگزاری فارس: شکوه دهه فجر در مشارکت همه مردم و مسئولان است 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سعید مویدی بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی اعضای کمیته‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر، اظهار داشت: دهه مبارک فجر یادآور ایامی است که امت اسلامی ایران با وحدت و یکپارچگی، بر رژیم ستم و ظلم غلبه کردند و تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره) توانستند انقلابی بزرگ را در جهان رقم بزنند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون رشادت‌ها و جان فشانی‌های مردان و زنانی است که با نثار جان خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند و ما نیز باید با زنده نگه داشتن خاطرات آن روزها، راه شهیدان گرانقدر را ادامه دهیم.

معاون فرماندار تفرش اضافه کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، ایران افتخارات بزرگی را در سطح منطقه و دنیا کسب کرده است و پس از سی و پنج سال از انقلاب اسلامی به نیکی و بزرگی از این انقلاب یاد می‌شود.

مویدی بر لزوم برگزاری با شکوه برنامه‌های دهه فجر امسال در شهرستان تأکید کرد و متذکر شد: باید با انجام برنامه‌ریزی شایسته زمینه حضور گسترده مردم در برنامه‌های دهه فجر را فراهم سازیم.

وی در ادامه از شهرداری و مسئولین کمیته‌های بیست‌گانه ستاد خواست تا برنامه‌های دهه فجر امسال به صورت متفاوت‌تر از سال‌های قبل در خصوص آذین بندی زیبای شهر به خصوص ورودی‌ها و میادین اصلی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش با اشاره به برنامه‌های این اداره به مناسبت آغاز دهه فجر خاطر نشان کرد: برنامه‌هایی به منظور آشنائی بیشتر دانش‌آموزان با نحوه شکل گیری انقلاب اسلامی و تبیین فرهنگ ارزشمند این انقلاب عظیم تدوین شده است.

افشار با تأکید بر نقش‌محوری دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌‌های دهه فجر اظهار داشت: تمام برنامه‌های کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی باید معطوف به دانش‌آموزان باشد و خانواده‌ها و شوراها نقش پر رنگ در برنامه‌های این دهه به خصوص راهپیمائی 22 بهمن داشته باشند.

در این جلسه مسئولان کمیته‌های دهه فجر نظرات و پیشنهادات خود به منظور برگزاری بهتر برنامه‌های دهه فجر را ارائه کردند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش برنامه‌های اجرا شده در ادارات تفرش برای مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های اجرا شده در ادارات تفرش برای مبارزه با مواد مخدر

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد بعد از ظهر امروز در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان تفرش، اظهار داشت: شیوع اعتیاد در بین جوانان و درصد گرایش آنان به این پدیده خانمان‌سوز در جامعه رو به افزایش است که زنگ خطری برای همه مسئولان خصوصا اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه جدی با معضل مواد مخدر نیازمند عزم و اراده همگانی است، تصریح کرد: مواد افیونی مخدر یک تهدید جهانی به شمار می‌رود و دشمنان نظام اسلامی ترویج مواد مخدر در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند تا بتوانند ضربه مهلکی به این نظام وارد کنند.

فرماندار شهرستان تفرش نجات یک انسان را نجات جامعه دانست و افزود: مشارکت همه دستگاه‌ها خصوصا دادگستری، بهزیستی، نیروی انتظامی، شوراهای اسلامی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در امر مبارزه با مواد مخدر ضروری است و باید آگاهی مردم نسبت به این بلای خانمان‌سوز افزایش یابد.

اردلان‌راد خطاب به متولیان فرهنگی شهرستان تأکید کرد: مسئولان نهادهای فرهنگی شهرستان با جدیت، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها این مهم را پیگیری و در این زمینه کوتاهی نکنند.

وی به آثار شوم و منفی فردی و اجتماعی مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: آموزش خانواده‌ها بستری مهم برای جلوگیری از اشاعه اعتیاد در بین افراد جامعه می‌شود و ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، همفکری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی از راه‌های مبارزه با این بلای خانمانسوز است.

فرماندار شهرستان تفرش اظهار داشت: برای مبارزه با پدیده اعتیاد و جلوگیری از شیوع آن در جامعه اجرای کارهای فرهنگی توسط مردم، رسانه‌ها، مراکز آموزشی و مسئولان ضروری است.

اردلان‌راد در پایان یادآور شد: اجرای نمایش‌های خیابانی با محوریت مبارزه با اعتیاد، اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط آموزش و پرورش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط دانشگاه‌ها، برگزاری دوره‌های مشاوره ویژه مددجویان کمیته امداد، برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد از برنامه‌های انجام شده در 9 ماه سال 92 بود که توسط ادارات انجام شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: 9 دی روز بصیرت ملت ایران در دفاع از حریم ولایت است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه افزود: امت عاشورایی ایران با الهام از مکتب حسینی، با خلق حماسه 9 دی توطئه فتنه گران را خنثی و ولایت پذیری خود را به جهانیان ثابت کردند.

وی با یادآوری سخنان رییس جمهور آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه جنگ در مورد ایران اظهارکرد: اگر آنان گزینه جنگ را روی میز خود دارند ملت با بصیرت ایران نیز گزینه لبیک یا حسین (ع)را روی میز داشته و اجازه تجاوز به سرحدات کشور خود را به دشمنان نمی دهد.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: حضور آگاهانه و تاثیر گذار مردم در راهپیمایی 9 دی دشمنان را نا امید و توطئه های شوم آنان را خنثی می نماید.

حجت الاسلام مومنی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: خیرین با وقف سرمایه خود برای عمران وآبادانی حوزه های علمیه، عزاداری امام حسین( ع) و نطیرآن سرمایه های مادی خود را جاودانه می کنند.

گرامیداشت سالروز نهضت سواد آموزی و سالروز رحلت رسول اکرم( ص) و شهادت امام حسن (ع) از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه این هفته تفرش بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

آیین رونمایی از سند سجلی مرحوم استاد عباس منظوری ادیب وخوشنویس برجسته تفرش و استان مرکزی شامگاه پنج شنبه همزمان با دهمین سالگرد درگذشت وی در تفرش برگزار شد.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  فرماندار شهرستان تفرش در آیین گفت:جایگاه خوشنویسی ایران اسلامی، همیشه در بلندترین مراتب بوده و اسلام برای این هنر جایگاهی مهم و ارزشمند قائل است.

ˈبهروز اردلان رادˈ با بیان اینکه خوشنویسان انسانهای والایی با اعتقادات و معرفت های دینی هستند افزود: استاد منظوری علاوه بر هنر خوشنویسی از فضل و کمال هم سرشار بود، به طوری که در اولین برخورد ذوق ادبی و عرفانش نمودار می شد .

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت هنرمندان در عرصه های مختلف فرصتی مناسب برای احترام به مقام شامخ آنان و معرفی آنان به عنوان الگو به نسل جوان است.

در این مراسم که به همت انجمن خوشنویسی و با همکاری نمایندگی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تفرش برگزار شد فرماندار،مسوولین محلی و شاگردان استاد منظوری با حضور بر مزار وی، یاد و خاطره اش را گرامی داشتند.

استاد عباس منظوری حقیقی فرزند استاد علی در سال 1299 هجری شمسی در تفرش متولد شد ولی در هنگام شیر خوارگی در آغوش مادر مهربان خود، همراه با پدر ارجمند به تهران رفت و تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در این شهر به پایان رساند و در همین شهر هم سر و سامانی یافت .

وی بنا به توصیه پدرش به استخدام اداره امور قانونگذاری مجلس شورا درآمد و پس از فوت پدر(1329) جانشین او شد.

آن مرحوم بیش از سی کتاب و رساله و حتی کتب درسی مربوط به کشور افغانستان را کتابت کرده است .

استاد منظوری از همان زمان تحصیل، نزد پدر هنرمندش تعلیمات و قواعد اولیهٔ خط و خوشنویسی را آموخت و پس از کسب مقدمات هنر خوشنویسی، مراحل تکمیلی این هنر را تا کسب درجه ممتاز در هنر خوشنویسی ادامه داد و بعد از وفات پدر، برای تکمیل هنر خود مدت ها در محضر استادان علی اکبر کاوه، سیدحسن میرخانی ود محمد تقی حاتمی مشق کرد.

وی در خوشنویسی از استادان خود پیشی گرفت و به مشق خط از روی خطوط عمادالکتاب و میرزای کلهر پرداخت و پس از آن به صورت تخصصی در زمینه خط نستعلیق و خط شکسته به خوشنویسی پرداخت و در این خطوط، مهارتی کم نظیر یافت.

وی علاوه بر هنر خوشنویسی، در ادبیات، تاریخ، فن بیان و تفسیر قرآن نیز تبحر و تسلط داشت و با استفاده از این توانائی ها توانست تصحیح و کتابت و انتشار بیش از سی جلد از آثار بزرگان شعر و عرفان را به انجام برساند.

کتابت کلام الله مجید نیز افتخاری مخصوص و ویژه برای این هنرمند و ادیب استان مرکزی محسوب می شود.

ا ین خوشنویس عارف و ادیب عاشق سرانجام در روز دوشنبه هشتم دی ماه 1382 هجری شمسی جان را به جان آفرین تسلیم کرد و در تفرش به خاک سپرده شد

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به اینکه نقش تربیتی تعزیه در جامعه اسلامی از بیشترین اهمیت برخوردار است، گفت: رواج تعزیه و اجرای آن در ایران و شهرستان تفرش با هدف رفع مظلومیت از ائمه معصومین برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: تعزیه با هدف رفع مظلومیت از ائمه معصومین (ع) برگزار می‌شود‌
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش پایگاه خبری تفرش:  به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام سید محمد مومنی بعد از ظهر امروز در آئین تجلیل از خادمان، پیشکسوتان،‌ پژوهشگران و فرهیختگان مانوس با تعزیه که در شهرستان تفرش برگزار شد، اظهار داشت: رسالت حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا رفع مظلومیت از امام حسین(ع) و اصحاب ایشان بوده و این وظیفه خطیر، امروز بر گردن شبیه خوانان است.

وی تصریح کرد: مهمترین وظیفه شبیه خوانان و ذاکرین اهل بیت (ع)‌ رفع مظلومیت و بیان واقعیت‌های کربلا در روز عاشورا‌ست.

امام جمعه شهرستان تفرش با بیان عوامل مظلومیت اهل بیت(ع) افزود: اهل بیت(ع) همواره در صدد رساندن مردم به هدف والای انسانی در جایگاه خلیفه‌الله بودند و بسیاری از مردم در آن زمان توانایی همراهی اهل بیت پیامبر(ص) را کسب نکردند.

مومنی دیگر عامل برای رفع مظلومیت از امام حسین(ع) و اصحاب ایشان را استفاده نکردن از ابزار نادرست در رسیدن به هدف دانست و اضافه کرد: دشمنان همواره با آلات و ابزار نامقدس به اهداف پلید خود دست می یابند، در حالی که هیچگاه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد شبهه توسط دشمنان و تبدیل شدن آن به فتنه از اهداف پلید دشمنان اسلام است و دشمنان با این اهداف در صدد تنزل جایگاه ائمه معصومین(ع) هستند.

امام جمعه شهرستان تفرش تاکید کرد: مردم باید با بصیرت و روشنگری با این اتفاقات روبرو شوند و شبهه‌ها و خرافات را از اعتقادات خود دور کنند همانطور که در 9 دی سال 88 با بصیرت خود بار دیگر موجب سرافرازی نظام اسلامی و مقام معظم رهبری شدند.

مومنی گفت: بصیرت دینی مردم در روز 9 دی فراموش نشدنی است و ملت با حضور گسترده در صحنه به همه جهانیان اعلام کردند که هر کجا نظام و ارزش‌ها با خطر مواجه شود در راه انقلاب و اسلام جانفشانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در سال 88 وفاداری خود به نظام و رهبر معظم انقلاب را اثبات کردند، اظهار داشت: پیام مردم ایران به فتنه گران در 9 دی ماه برائت از استکبار جهانی و مزدوران فتنه‌گر آنان بود و زنده نگاه داشتن اعتقاد راسخ به انقلاب مهمترین هدف مردم ایران است.

امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به گذشت چهارمین سال از حماسه 9 دی بیان کرد: این حماسه یک جنبش مردمی، خودجوش و ولایت مدار است که توسط مردم ایران ایجاد و در تاریخ ماندگار شد.

مومنی بیان کرد: رمز رسیدن افراد به بصیرت نزول رحمت خداوند و قابلیت خود انسان‌ها است که با در خواست آنان از خداوند حاصل می‌شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش گفت: وحدت هیئت‌های مذهبی در 28 صفر موجب همدلی و انسجام هیئت‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک سعید مویدی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مراسم 28 صفر در فرمانداری شهرستان تفرش با دعوت از مردم متدین تفرش برای حضوری با شکوه و گسترده در آیین‌های عزاداری روزهای آخر ماه صفر اظهار داشت: این مراسم با شور تمام که نشانه ارادت مردم تفرش به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) است، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) باید در شأن و منزلت ایشان که آخرین فرستاده الهی هستند، برگزار شود، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد تا این مراسم در مصلی ولایت تفرش با عظمت و شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

معاون فرماندار شهرستان تفرش افزود: تمام تلاش مسئولان باید برای برگزاری عزاداری مردمی باشد و سعی همگان بر این است تا از مظلومیت پیامبر اکرم(ص) دفاع شود و همانطور که برنامه‌های بزرگ برای فرزندان خاتم انبیا(ص) برگزار می‌شود برای روز 28 صفر نیز عزاداری عظیمی داشته باشیم، چرا که سعی دشمنان اسلام در از بین بردن نام و یاد پیامبر اکرم(ص) تمام نشدنی است.

مؤیدی با مصوبه تجمیع عزاداران در 28 صفر در مصلی ولایت، بیان داشت: رئیس اداره تبلیغات اسلامی باید از هیئت‌های مذهبی درخواست کند تا نسبت به تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی در مصلی ولایت شهرستان اقدام شود.

در این جلسه همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری گرامیداشت چهارمین سال حماسه سیاسی 9 دی انجام شد.

تبیین نهضت روشنگری و آشکارسازی ابعاد حماسه 9 دی، هماهنگی فعالیت‌های موثر در این روز، فعال سازی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها، توسعه دادن افکار عمومی و ظرفیت‌های اجتماعی به این رویداد مهم و بسترسازی به منظور توسعه فعالیت‌های خودجوش انقلابی از مهمترین اهداف اجرایی برنامه‌های 9 دی است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 21:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش گفت:حماسه 9 دی ی نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی ایران بود.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش ˈسعید مویدیˈ عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی مراسم گرامیداشت 9 دی در تفرش افزود:بدون شک خلق این حماسه عظیم توسط ملت ایران، فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن شناسی و غیرت دینی و انقلابی را در تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران رقم زد.

وی تصریح کرد : حرکت عظیم، حیرت انگیز و فوق العاده مردم در دفاع از حریم ولایت ، روز نهم دی ماه 1388 را در تاریخ ماندگار کرد.

معاون فرماندار شهرستان تفرش ادامه داد: آنچه در حماسه ماندگار نهم دی رخ داد در واقع برخاسته از حرکتی ایمانی و با انگیزه کاملاً خدایی بودکه به هیچ وجه با اراده انسانی انجام شدنی نبود .

برگزاری مراسم 9دی در مسجد قائمیه این شهرستان از مصوبات این نشست بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری تسنیم: فرماندار تفرش گفت: ۱۷۰ واحد صنوف مزاحم در تفرش در حال فعالیت هستند که تاکنون حدود ۳۰ واحد درخواست گرفتن زمین در شهرک صنوف را داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اردلان راد در جلسه تبادل نظر برای حل مشکلات شهرک صنوف مزاحم با حضور هیئت مدیره این شهرک و مسئولان شهرستان در فرمانداری تفرش برگزار شد اظهار کرد: در سال های اخیر با دستور ریاست جمهوری و مسئولین استانی انتقال صنوف مزاحم به خارج از محدوده شهری مصوب شد.

وی افزود: افزایش جمعیت شهری سبب افزایش بار ترافیکی و معضلات آن در شهر شده است و برخی خیابان های سطح شهر به دلیل کوچک بودن عرض معابر و خیابان، با بار ترافیکی مواجه هستند که مشکلات زیادی را برای افراد ساکن در این مکان ها ایجاد می کند.

فرماندار تفرش تصریح کرد: علاوه بر مشکلات ترافیکی، مغازه های حاشیه این خیابان ها هم جزو صنوف مزاحم هستند و در واقع برای خانواده های ساکن این خیابان‌ها دیگر آسایشی نمی ماند که خیابان بسیج تفرش نمونه بارز این مورد است.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان  تفرش با اشاره به مشکلات احداث شهرک صنوف گفت: مشکلات مالی و نبود تسهیلات لازم با حداقل سود از مهمترین مشکلات اعضای این شهرک است.

امیر کلانتری با اشاره به مصوبات این جلسه افزود: تامین زیر ساخت های مناسب، تعریض معابر، جدولکاری، ایجاد پارکنیگ های باز در هر واحد، اخطار مجمع امور صنفی جهت انتقال سریع صنوف مزاحم به این شهرک از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش بر انتقال صنوف‌ مزاحم این شهر تاکید کرد و گفت: وجود این صنوف در شهر سبب افزایش آلودگی‌های صوتی و هوا می‌شود و قابلیت گردشگری تفرش را تضعیف می‌کند.

خبرگزاری فارس: صنوف‌ مزاحم قابلیت گردشگری تفرش را تضعیف می‌کند

به گزارشپایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد ظهر امروز در جلسه مشترک هیئت مدیره شهرک صنوف مزاحم و مسئولین شهرستانی اظهار داشت: در سال‌های اخیر با دستور ریاست جمهوری و مسئولین استانی انتقال صنوف مزاحم به خارج از محدوده شهری مصوب شد.

وی افزود: افزایش جمعیت شهری سبب افزایش بار ترافیکی و معضلات آن در شهر شده است و برخی خیابان‌های سطح شهر به دلیل کوچک بودن عرض معابر و خیابان، با بار ترافیکی مواجه هستند که مشکلات زیادی را برای افراد ساکن در این مکان‌ها ایجاد می‌کند و اگر در کنار این مسئله، مغازه‌های حاشیه این خیابان‌ها هم جزو صنوف مزاحم باشند برای این قبیل خانواده‌ها دیگر آسایشی نمی‌ماند که خیابان بسیج تفرش نمونه بارز این مورد است.

فرماندار شهرستان تفرش تصریح کرد: همچنین قرار گرفتن این صنوف در کنار مناطق مسکونی، برخی مواقع باعث ایجاد حوادث ناگواری می‌شود که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد که از آن جمله می‌توان به انفجار تانکر سوخت به دلیل جوشکاری در منطقه کارگران اشاره کرد که منجر به کشته و مجروح شدن چند نفر شد.

اردلان‌راد بر انتقال همه صنوف‌ مزاحم که در شهر هستند تاکید کرد و بیان داشت: وجود این صنوف در شهر سبب افزایش آلودگی‌های صوتی و هوا می‌شود و قابلیت گردشگری تفرش تضعیف می‌شود.

وی اضافه کرد: انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر تنها راهکار قانونی است که باید با فراهم کردن زمینه‌ها و مقدمات، در صدد اجرای آن برآمد.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنوف مزاحم نیز در ادامه این جلسه گفت: مهمترین مشکلات اعضای این هیئت عدم همکاری ارگان‌های مربوط در خدمات رسانی مانند آب، برق و گاز است که از ترغیب و انتقال صاحبان این صنوف به شهرک اصناف جلوگیری می‌کند.

علیرضا بیاتی تصریح کرد: تاکنون هفت هکتار از زمین‌های محدوده راه و شهرسازی در اختیار این شهرک قرار گرفته که مقرر گردیده 180 صنوف مزاحم که توسط مجمع امور صنفی معرفی شده به این شهرک تغییر مکان دهند.

وی نبود اعتبار را مشکل پیش روی انتقال صنوف مزاحم اعلام کرد و اظهار داشت: سود تسهیلات ارائه شده برای این طرح بسیار زیاد است و این امر باعث شده واحدهای صنفی از گرفتن وام استقبال نکنند.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنوف مزاحم با بیان اینکه شرکت برق از روشنایی معابر شهرک در ساعات شب خودداری می‌کند بیان داشت: افرادی که به این منطقه منتقل می‌شوند صاحبان صنایعی هستند که نیازمند حمایت می‌باشند و در فصل سرما گازرسانی به این شهرک امری ضروریست که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

بیاتی خاطرنشان کرد: شهرک صنوف از سال 90 زمین‌هایی را در اختیار صنوف قرار داده که تا کنون از صد قطعه واگذار شده فقط 20 قطعه ساخته شده و اجبار مجمع در انتقال همه صنوف به این محل الزامی است.

شهردار تفرش نیز در این نشست گفت: صنوف مزاحم و آلاینده خدمات اتومبیل که موجب آلودگی صوتی، زیست محیطی و سد معبر می‌شوند به عنوان یکی از پروژه‌های مهم صنوف مزاحم در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

میثم صابری خاطرنشان کرد: شهرداری مکلف است طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها از تاسیس، ایجاد و ادامه فعالیت مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سر و صدا، تولید دود، انتشار عوامل عفونت، تجمع حشرات و یا جانوران می‌کنند در محدوده شهری جلوگیری کند و در صورت نیاز، این واحد‌ها را تعطیل و به خارج از شهر انتقال دهد.

وی افزود: در قانون این مهم مورد توجه قرار گرفته که اگر پروانه‌ای توسط شهرداری صادر شود دستگاه‌های خدماتی موظف به ارائه خدمات هستند اما ادارات مربوطه همکاری مناسب در این زمینه را اعمال نکرده‌اند.

تبدیل پروانه تجاری به صنعتی، اخطار کتبی به صاحبان صنوفی که تاکنون اقدام به خرید زمین نکرده‌اند و همکاری شهرداری در تامین مسیر مناسب به منظور عبور و مرور و زیرسازی معابر، از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه مهمترین مشکلات شهر و صنوف مزاحم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: با توجه به اینکه دانشگاه تفرش تنها دانشگاه استان است که دارای مرکز رشد مستقل می‌باشد، گفت: مراکز رشد یکی از مراکز جدید برای کمک به صاحبان ایده است.

خبرگزاری فارس: مراکز رشد یکی از مراکز جدید برای کمک به صاحبان ایده است

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد ظهر امروز در نشست کمیته ساماندهی اشتغال روستایی که در دانشگاه تفرش برگزار شد، اظهار داشت: مراکز رشد یکی از مراکز جدید برای کمک به صاحبان ایده به منظور تجاری سازی ایده‌های آنان و حرکت به سمت تولیدات دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد باید تمام تلاش خود را در راه حمایت از کارآفرینی و کاریابی و اعطای تسهیلات خود اشتغالی به منظور استقلال و خروج افراد زیر پوشش از این نهاد صرف کند، خاطرنشان کرد: حمایت‌های کمیته امداد و استفاده از امکانات بالقوه و بالفعل آن تاثیر مستقیم در افزایش تولید ایده‌های نو در شهرستان تفرش دارد.

فرماندار تفرش ادامه داد: در تحقق افزایش تولید ایده‌های نو ، خلاقیت سرمایه ما است و امکانات محدود نباید مانع خلاقیت‌های نامحدود ما شوند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه تفرش نیز اظهار داشت: از سال 88 تاکنون 14 واحد تولیدی توسط مرکز رشد این دانشگاه مورد حمایت قرار گرفته‌اند و با موفقیت در امر تولید از این مرکز خارج شده‌اند.

زهرا بنی‌عامریان با بیان اینکه تولید انبوه و استفاده از پتانسیل و تولیدات موجود در این شهرستان از قبیل سیر، گردو، بادام و عسل و معرفی این محصولات در سطح کشور و استان از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این مرکز است گفت: مرکز رشد این دانشگاه از افراد دارای ایده‌های نو که منجر به محصول شده و قابلیت تجاری سازی دارد حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون 70 درصد فعالیت‌های مرکز رشد بر انرژی‌های نو، صنایع معدنی و کشاورزی متمرکز شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کار و کارآفرینی برای دانشجویان و تمامی علاقه‌مندان توسط کمیته امداد استان مرکزی در دانشگاه تفرش، انعقاد قرارداد زیر کشت بردن 100 هکتار زمین دانشگاه تفرش به منظور کاشت دانه‌هایی با بازدهی بالا بین دانشگاه تفرش و کمیته امداد استان مرکزی، استفاده از کارگاه‌ها و مراکز کارآفرینی در اختیار کمیته امداد استان مرکزی برای ایده‌های نو، انجام نشست‌ها و فعالیت‌های کارشناسانه به منظور ایجاد توافقات دو جانبه بین دانشگاه تفرش و کمیته امداد استان مرکزی از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: برددر مذاکرات ژنو مرهون پایداری ملت و رهبری نظام است.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرشبهروز اردلان راد فرماندار شهرستان تفرش ˈبهروز اردلان رادˈ روز شنبه در گفتگو با ایرنا گفت:در توافقات ژنو، دشمن حقوق قانونی ملت ایران را در انرژی هسته ای پذیرفت و تهدید جایش را به توافق داد.

وی اضافه کرد: در راستای این پیروزی یکی از بزرگترین مخاطرات کشور به دست تدبیر مسئولین کشور گشوده شد که این مرهون حمایت رهبر انقلاب از هیئت مذاکره کننده و توفیق الهی است .

فرماندار تفرش ادامه داد:ایران اسلامی در شرایطی به دانش غنی سازی 20 درصد رسید که در اوج تحریم های ناجوانمردانه بسر می برد و با همت والای دانشمندان هسته ای توانستم سوخت مورد نیاز رآکتورها را بسازیم و دنیا در برابر این همت و پایداری انگشت حیرت به دهان می گذارد.

اردلان راد تصریح کرد:دستاوردهای مذاکرات برای ایران یک پیروزی به حساب می آید و به نتیجه مذاکرات انجام شده میان ایران با گروه 1+5 خوشبینم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه توجه به تفکر بسیج و بسیجی کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار می‌دهد و از خطرات و توطئه‌های دشمنان ایمن می‌سازد، گفت: بسیج مظهر اقتدار و انسجام جامعه اسلامی است.

خبرگزاری فارس: بسیج مظهر اقتدار و عظمت ایران اسلامی است 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای تفرش که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: اقتدار، عظمت و عزت ایران اسلامی به برکت خون شهدای والامقام به دست آمده است.

وی با بیان اینکه شهدا با پیروی از ولایت فقیه و فرامین معمار بزرگ انقلاب در جبهه‌های نبرد حضور یافتند، تصریح کرد: حراست از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های دینی در جامعه از مهم‌ترین اهداف شهدای گرانقدر در هشت سال دفاع مقدس است.

فرماندار تفرش افزود: بسیج مظهر اقتدار و سربلندی ایران اسلامی در مقابل دشمنان است، حضور فعال بسیجیان در عرصه‌های مختلف، سبب موفقیت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و دفاعی شده و ترس و واهمه را برای دشمنان به ارمغان آورده است.

اردلان‌راد عنوان کرد: جامعه‌ای که تفکر و فرهنگ بسیجی در آن شکل گیرد هیچ‌گاه دچار انحراف و تأثیرپذیری از تبلیغات و اقدامات خصمانه دشمنان قرار نخواهند گرفت.

وی بیان کرد: نهاد مقدس بسیج به عنوان عظیم‌ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های دفاع از انقلاب و کیان کشور و همچنین به عنوان قدرت مردمی در عرصه‌ بازدارندگی و مقابله با تهدیدات است.

به گزارش فارس؛ این یادواره در فضایی صمیمی با حضور مسئولین شهرستانی و با هدف زنده نگاه داشتن شهید بسیجی صفت‌الله قره‌گوزلو در روستای قره‌جاقیه شهرستان تفرش برگزار شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس شورای شهر تفرش از انتخاب میثم صابری به عنوان شهردار تفرش خبر داد.

خبرگزاری فارس: میثم صابری شهردار تفرش شد

به گزارشپایگاه خبری هدهد تفرش رئیس شورای اسلامی شهر تفرش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تفرش با بررسی سوابق و تجارب گزینه‌های پست شهرداری این شهر در نهایت با پنج رای موافق میثم صابری را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند.

قدرت‌الله شاه‌علی داشتن تخصص در زمینه عمران و نقشه‌برداری، سابقه کار در شهرداری، ارائه عملکرد مطلوب در شهرداری، بومی بودن و آشنایی شهردار جدید تفرش با فرهنگ این شهر را از ویژگی‌های شهردار منتخب عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تکمیل ساختمان شهرداری، تشکیل شورای نظارت بر نیروهای تحت امر، پیگیری امور شهرداری، برخورد مناسب و قانونی با نیروهای تحت امر، داشتن برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت را از مهمترین برنامه‌های شهردار در تقویم کاری وی اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تفرش تاکید کرد: شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یک هدف واحد دارند و آن خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت به مردم است و از شهردار انتظار می‌رود تعامل مناسبی با اعضای شورا داشته باشد.

شاه‌علی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های مطلوب شهردار در سه ماه سرپرستی شهرداری امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عمران و آبادانی هر چه بیشتر این شهرستان باشیم.

وی افزود: بهره‌گیری صحیح و مناسب از تمام ظرفیت‌ها، مدیریت یکپارچه شهری بر اساس تفکر و خرد جمعی، ارتباط مستقیم و سازنده با شورای شهر برای تصمیم‌گیری‌های کلان شهری از مهم‌ترین خواسته‌ها و انتظار اعضای شورای شهر از شهردار جدید است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:میثم,صابری,شهردار,تفرش,هدهد, | 12:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

بهروز اردلان راد طی پیامی روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را به مردم تفرش تبریک گفت .

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از سایت فرمانداری شهرستان تفرش بهروز اردلان فرماندار شهرستان تفرش  در بخشی از پیام خودباگرامیداشت یاد و خاطره معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشتند:استکبار جهانی با تبعید حضرت امام (ره) قصد از بین بردن انقلاب اسلامی و خاموش کردن چراغ هدایت بخش این انقلاب را داشت لیکن همگان شاهد بودند که چگونه حضرت امام (ره) با استقامت و پایداری مثال زدنی خود نه تنها توطئه های دشمنان را نقش بر آب نمودند، بلکه با بازگشت عزتمندانه به میهن اسلامی به جوانان این مملکت درس مبارزه و پایداری را آموختند .
اردلان راد دربخش دیگری از پیام خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان و دانش آموزان شهید انقلاب اسلامی ،به مقام شامخ آنان ادای احترام نموده وتصریح داشتند : دانشجویان پیرو خط امام (ره) در حرکتی خود جوش با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند. وی ، 13 آبان را روز پیروزی اراده مردم بر اراده استکبار جهانی دانستند.
بهروزاردلان راد در پایان ، ازعموم مردم انقلابی تفرش خواست همراه با دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی شرکت نموده و با حضور گسترده خویش از نظام جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته حمایت و پشتیبانی نمایند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

تفرش- زنگ نفی سلطه استکبار روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان تفرش نواخته شد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از ایرنا، فرماندار تفرش در این آیین گفت:تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی از ایران به عراق در 13 آبان 1343، کشتار وحشیانه دانش آموزان در تظاهرات علیه رژیم شاه در سال 57 و تسخیر سفارت سابق آمریکا توسط دانشجویان درسال 58 از حوادث این روز تاریخی است.

ˈبهروز اردلان رادˈ افزود: ذلت ملت ها به دلیل سلطه و ستم مستکبرین است و تنها راه نجات و سعادت آنها هم مبارزه با مظاهر کفر جهانی است.

وی ادامه داد: کفر ستیزی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که همه اقشار مختلف جامعه از دستاوردها و ارزشهای اسلامی با حضور در صحنه های مختلف دفاع می کنند.

فرماندار تفرش ادامه داد: دانش آموزان آگاه و رشید این مرز و بوم تاکنون در راستای مبارزه با استکبار، نقش فعال و وصف ناپذیری داشته اند و این مهم باید روز به روز افزایش بیشتری یابد.

اردلان راد در پایان خاطر نشان کرد: همه مردم با هر نوع گرایش و سلیقه باید در این روز تاریخی به میدان بیایند و انزجار خود را از دشمنان و استکبار نشان دهند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:زنگ سلطه,مدارس,تفرش,هدهد,فرماندار, | 12:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرمانداری

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم: فرماندار تفرش گفت: جشن عاطفه ها امسال با شعار مهر در انتظار مهر حماسی برگزار می شود که می تواند حماسه ای در امتداد شعار امسال یعنی حماسه سیاسی و اقتصادی باشد.

 

 

بهروز اردلان راد درحاشیه برگزاری مراسم به صدا در آوردن زنگ عاطفه های این شهرستان  در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک اظهار کرد: دانش آموزان در حقیقت با تقسیم شادیهای خود به افراد نیازمند به کمک و مساعدت در این امر مهم شرکت می کنند و بی شک نیز خداوند متعال نیز جواب خوبی های دانش آموزان را به بهترین شکل ممکن خواهد داد.

 

وی تصریح کرد: همان گونه که مردم در انتخابات خرداد ماه با حضور پرشور خود حماسه سیاسی خلق کردند با توجه به بازگشایی مدارس و بهار تعلیم و تربیت، مطلوب است مردم با حضور عاطفی خود در پایگاه‌ها کمک به دانش‌آموزان نیازمند را رونق ببخشند تا آنان با آمادگی کامل در کلاس‌های درس حضور یابند.

 

اردلان راد بیان  کرد: کمک به نیازمندان و حس نوع‌دوستی علاوه بر اینکه به طور فطری در انسان وجود دارد، ریشه در اعتقادات دینی و معنوی جامعه
دارد.

 

فرماندار تفرش افزود: با برگزاری جشن عاطفه‌ها و کمک به دانش‌آموزان نیازمند، بسترها و شرایط لازم برای تحصیل یکسان دانش‌آموزان فراهم شده و امید برای خدمت به جامعه در آینده در دانش‌آموزان نیازمند زنده می‌شود.

 

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد امام خمینی از دانش آموزان تحت پوشش خود گفت: برخی از این دانش‌آموزان از استعدادهای خوبی برخوردار هستند و حتی در بین آنان، نخبگانی نیز وجود دارد.

 

اردلان راد تصریح کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در آغاز سال تحصیلی جشن عاطفه‌ها با محوریت کمیته امداد امام خمینی و همکاری مؤثر آموزش و پرورش، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و بسیج مستضعفین به صورت سراسری برگزار می‌شود.

 

فرماندار تفرش با اشاره به نواخته شدن زنگ عاطفه‌ها در دهم مهر ماه درسطح مدارس این شهرستان و جمع آوری کمک‌های دانش‌آموزی افزود: همچنین در روز یازدهم مهر ماه نیز پایگاه‌های کمیته امداد و بسیج مستضعفان در معابر و میادین این شهرستان برپا می‌شود.

 

وی بیان کرد: با ایجاد پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی کمک‌های نقدی، غیرنقدی، پوشاک و لوازم‌التحریر اهدایی مردم جمع‌آوری و در بین دانش‌آموزان نیازمندان توزیع می‌شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:


جلسه شورای اداری شهرستان با حضور حجه السلام مومنی امام جمعه تفرش،دکتر صلاحی نماینده مردم تفرش،آشتیان وفراهان درمجلس اسلامی و مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان به ریاست بهروزاردلان راد درمحل فرمانداری برگزارگردید .

 



فرماندارتفرش درابتدای جلسه ضمن خیرمقدم وتبریک میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)وگرامیداشت دهه کرامت لزوم خدمت خالصانه و کریمانه مسئولین با مردم را خواستار شد . وی در ادامه اظهار داشت :از بالاترین عبادتها رسیدگی و توجه و حل مشکلات پیش روی مردم میباشد .اردلان راد حضور در نماز عبادی ،سیاسی نماز جمعه را از تاکیدات موکد اسلام دانسته و بر لزوم مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان در نماز جمعه و مراسمات مختلف تاکید نمود . بهروز اردلان راد در ادامه گفت :ما تکلیف داریم در خدمت مردم باشیم و همه مسئولین دستگاههای اجرایی می بایست با دو چشم حرمت و کرامت برخورد داشته باشند.بهروز اردلان راد در پایان سخنان خود ضمن اشاره به هفته دفاع مقدس از کلیه مسئولین شهرستان خواست با جدیت درهرچه با شکوه برگزار شدن هفته دفاع مقدس بکوشند چراکه این انقلاب مدیون خونهای پاک و مطهر شهدا میباشد وبرهمه ما واجب است در پاسداری و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب وهشت سال دفاع مقدس بکوشیم .
درادامه جلسه حجه السلام مومنی امام جمعه تفرش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در خصوص حضور جدی در نماز جمعه ،نماز جمعه را میعاد گاه عاشقان الله ذکر و نماز جمعه را سنگری محکم در برابر تفرقه افکنی های دشمنان اسلام دانست.امام جمعه تفرش درادامه تصریح نمود:نماز جمعه حافظ ارزشهای اسلامی است واهمیت و جایگاه نماز جمعه در اسلام به نحوی است که درروایات آمده است که حتی درروزجمعه زندانیان را به نماز جمعه ببرید.
در ادامه جلسه دکتر صلاحی نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی ضمن تبریک آغاز بکار اعضای شورای اسلامی شهر تفرش و تبریک اعیاد پیش روتاکید نمود ،مسئولین می بایست با پرهیز از افراط و تفریط و همت مضاعف پیگیر مطالبات به حق مردم باشند .وی گفت :امت شهید پرور و انقلابی ایران اسلامی در عرصه های مختلف ثابت نمودند پشت انقلاب و مقام معظم رهبری بوده و هستند و هرگز نخواهند گذاشت کوچکترین خللی به آرمانهای مقدس بنیانگذار انقلاب اسلامی وارد شود . نماینده مردم تفرش ،آشتیان و فراهان در ادامه تصریح نمود :با توجه به مشکلات اقتصادی ،نبایستی از مسائل فرهنگی غافل بشویم ومشکلات اقتصادی بنایست مسائل فرهنگی را تحت شعاع قرار بدهد .
در ادامه جلسه سرهنگ پاسدار فراهانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تفرش رئوس و برنامه های هفته دفاع مقدس را برای حاضرین تشریح و خواستار حضور پررنگ مسئولین در مراسمات هفته دفاع مقدس شد .
در پاین جلسه مسئولین جدید ادارات ،دادگستری،دانشگاه آزاد اسلامی،شهرداری تفرش ،تعزیرات ،ثبت و اسناد،بانک مهر ایران،امور برق ،بانک مسکن،ثبت و احوال،ناحیه انتظامی ،معرفی و از خدمات و تلاشهای مسئولین سابق ادارات فوق تقدیر و تشکر بعمل آمد.
 
 
 
 
 
منبع : سایت فرمانداری شهرستان تفرش

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 استاندار مرکزی: همزمان با هفته دولت 223 پروژه در استان مرکزی به بهره برداری می رسد علی اکبر شعبانی فرد گفت: همزمان با آغاز هفته دولت 223 پروژه با اعتباری بالغ بر یکهزار و 530 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ استاندار مرکزی در جمع خبرنگاران، افزود: از این تعداد 37 طرح در حوزه شهری و 186 طرح در حوزه روستایی است که برای 1062 نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: از تعداد کل 223 طرحی که در هفته دولت در استان مرکزی اجرایی شده، 52 طرح در شهرستان اراک، 4 طرح در شهرستان زرندیه، 10 طرح در شهرستان محلات، 34 طرح در شهرستان خمین، 14 طرح در شهرستان خنداب، 19 طرح در شهرستان تفرش، 19 طرح در شهرستان کمیجان، 9 طرح در شهرستان فراهان، 6 طرح در شهرستان آشتیان، 14 طرح در شهرستان دلیجان، 3 طرح در شهرستان ساوه و 39 طرح در شهرستان شازند به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار مرکزی با عنوان نمودن این مطلب که بیش از 50 درصد پروژه هایی که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید در حوزه کشاورزی است، اظهار داشت: از مجموع طرح هایی که در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد، بخش عمده آنها در حوزه های تولید، کشاورزی، خدمات، بهداشت، درمان و زیرساخت های اساسی در سطح استان مرکزی خواهد بود.
شعبانی فرد تصریح کرد: هم اکنون 35 هزار تن گوشت مرغ مازاد در استان مرکزی در حال تولید است که با اجرای طرح های توسعه و تجهیز بخش کشاورزی 15 هزار تن دیگر به آن اضافه خواهد شد و در مجموع 50 هزار تن گوشت مازاد مرغ به استان های دیگر ارسال خواهد شد.
وی بیان داشت: در حال حاضر 35 هزار تن گوشت قرمز مازاد نیز در استان مرکزی تولید می شود که به استان های دیگر ارسال خواهد شد.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر 300 هزار هکتار زمین کشاورزی در سطح استان مرکزی زیر کشت قرار دارد، تأکید کرد: از این مقدار 150 هزار هکتار زیر کشت دیم و 150 هزار هکتار نیز زیر کشت آبی قرار دارد.
شعبانی فرد ابراز داشت: از میزان 150 هکتار زمین کشاورزی زیر کشت آبی استان، 50 هزار هکتار آن با سیستم آبیاری بارانی آبرسانی می شود.
وی اضافه کرد: آبیاری بارانی 35 درصد از هدر رفت آب را کنترل می کند و باعث می شود تا آبیاری در سطح زمین کشاورزی به طور یکسان بوده و همزمان کیفیت و کمیت را افزایش دهد.
استاندار مرکزی در پایان گفت: از اهداف مهم دولت یازدهم افزایش بازدهی نهادهای کشاورزی است که تأثیر بسزایی در تولید و کاهش قیمت ها دارد.
 
 
 
 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

میلی منفرد بعد از اینکه مدرک کارشناسی خود در رشته مهندسی برق-قدرت را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) دریافت کرد، به پاریس رفت و تحصیل خود را تا مدرک دکتری در دانشگاه پاریس ادامه داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، جعفر میلی‌منفرد 60 ساله است. او از شهریور تا مهرماه 1382 و پس از استعفای مصطفی معین، سرپرست وزارت علوم شد و بعد از رأی اعتماد گرفتن جعفر توفیقی به‌عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت قائم‌مقام وی و معاون طرح و توسعه در این وزارت‌خانه مشغول به کار بود.

معاون فناوری وزارت علوم، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سرپرست پردیس تفرش دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سرپرست دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر، معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، معاون امور جنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاون دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دیگر سوابق وی محسوب می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار تفرش مسیرهای راهپیمایی روز قدس را در این شهرستان اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: مسیرهای راهپیمایی روز قدس در تفرش اعلام شد

بهروز اردلان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس ساعت 12 ظهر از میدان مطهری آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد راهپیمایی روز قدس شهرستان تفرش، امسال راهپیمایی از دو مسیر آغاز می‌شود که مسیر اول از میدان مطهری، خیابان امام خمینی ، چهارراه مدرس تا میدان آزادی است و مسیر دوم نیز از شهرک امام خمینی، میدان امام تا میدان آزادی در نظر گرفته شده است.

فرماندار تفرش اضافه کرد: طبق روال سال‌های گذشته راهپیمایی با تجمع شرکت کنندگان در مصلای ولایت و برپایی نماز جمعه به پایان می‌رسد.

اردلان‌راد تاکید کرد: مردم همیشه در صحنه شهرستان تفرش در سال‌های گذشته حضوری پرشور در راهپیمایی روز قدس داشتند و بدون شک امسال نیز شاهد حضور با بصیرت مردم در این راهپیمایی خواهیم بود.

وی ادامه داد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس ابتکار ارزشمند امام (ره) بود که آثار و برکات فراوانی به همراه داشت.

فرماندار تفرش هم صدایی و همراهی مسلمانان جهان در دفاع از قدس شریف را از دستاوردهای مهم این نامگذاری عنوان کرد و گفت: در روز قدس مسلمانان جهان یکپارچه و هم صدا نفرت و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و برای دفاع از قدس شریف فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 1:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

فرماندار تفرش اعتبارات استانی این شهرستان در سال جاری را 34 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد.

 

خبرگزاری فارس: اعتبارات استانی تفرش بیش از 34 میلیارد ریال است

 

بهروز اردلان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: سهم امسال این شهرستان از اعتبارات استانی 4 میلیارد و 500 میلیون ریال است که در بخش‌های عمرانی، هنری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی هزینه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: هزینه‌کرد این میزان اعتبار در 20 فصل کشاورزی و منابع طبیعی، راه و شهرسازی، امور قضایی، امور عمرانی، محیط زیست، بهداشت و سلامت، انرژی، ورزش، صنعت و معدن، خدمات مالی و برنامه‌ریزی، آموزش، فرهنگ و هنر، رفاه و تامین اجتماعی و ... توزیع می‌شود.

 

فرماندار تفرش ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیته برنامه‌‌ریزی این شهرستان تخصیص اعتبارات لازم به منظور تامین آب شرب مردم شهر و روستا از مهم‌ترین اولویت‌های توزیع اعتبارات شهرستانی است.

 

اردلان‌راد گفت: تخصیص اعتبار به منظور تکمیل و اتمام طرح‌های نیمه تمام از دیگر اولویت‌های این شهرستان در بحث توزیع اعتبارات است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:اردلان,فرماندار,تفرش,هدهد,, | 16:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فرماندار تفرش از ایجاد 35 شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 35 شعبه اخذ رای در تفرش دایر می‌شود

بهروز اردلان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در انتخابات 24 خرداد ماه 13 شعبه اخذ رای به صورت ثابت و 22 شعبه به صورت سیار آرای مردمی را جمع‌آوری می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعداد نیروهای اجرایی انتخابات در این شهرستان 700 نفر است که این افراد مسئولیت برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم را بر عهده دارند.

فرماندار تفرش در ادامه با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: مجریان انتخابات باید برای برگزاری انتخابات از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و به خواسته‌های مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

اردلان‌راد افزود: انتخابات ایران مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی معارض با ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی است و از این رو حضور پرشور مردم در انتخابات می‌تواند آنها را از رسیدن به اهداف خود برای ترسیم عدم مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی ناامید کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:


همایش نقش جوانان در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی به ریاست بهروز اردلان راد فرماندار و با حضورحمید پاکپور، مشاورومسئول کمیته جوانان ستاد انتخابات استان‌ مرکزی در محل فرمانداری تفرش برگزار گردید .


حمید پاکپور، مسئول کمیته جوانان ستاد انتخابات استان‌ مرکزی در همایش پرچمداران حماسه سیاسی در شهرستان تفرش گفت: انقلاب اسلامی ایران با کوشش و فداکاری جوانان در سطوح مختلف بپیروزی رسید و جوانان ایرانی علاوه بر تحصیل علم با مشارکت اجتماعی در مهم ترین صحنه ها حضور یافته اند.
وی مهمترین وظیفه کنونی جوانان را شرکت گسترده در انتخابات دانست و گفت: انجام انتخابات یکی از مصادیق عینی تبلور مردم سالاری دینی است.
پاکپور افزود: توجه به نقش تعیین کننده مردم در عرصه انتخابات و اجرای گفتمان استکبار ستیزی و گفتمان عدالت از مهمترین رویکردهایی است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این نظام تبلور یافته است.
وی حضور پررنگ مردم در عرصه مقابله با دشمن،قدرت هسته ای ایران،بیداری اسلامی و امید بخشی به دیگر کشورها و عقب نشینی دشمنان از مواضعشان را مهمترین ابعاد شرکت در انتخابات پیش رو دانست و افزود:انتخابات تنها میدانی است که نخبگان،سیاسیون و آحاد مختلف مردم و بویژه جوانان بخاطر اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و تحول نظام متحد شده و با حضور باعث ایجاد نشاط و پویایی اجتماعی در جامعه میشوند.
پاکپور در پایان تصریح کرد:در چنین شرایطی جوانان نیز باید با هوشیاری به ویژگی های انتخابات مبتنی بر خلق حماسه سیاسی، حضور پرشور و گسترده مردم، حضور کاندیداهای با سلایق مختلف و برگزاری انتخابات سالم و انتخاب فرد اصلح توجه کنند.
این همایش‌با محوریت‌ جوانان و با هدف بررسی نقش جوانان در تحقق حماسه‌ سیاسی و اقتصادی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان تفرش برگزار شد.
 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:41 | نویسنده : میثم اله وردی |