پایگاه خبری تفرش:

المسجد الاقصى

 مدیر تبلیغات اسلامی تفرش گفت: جوانان باید در مساجد هسته های فرهنگی تشکیل دهند چراکه با استقرار هسته های فرهنگی مساجد جوانان خداجوی تفرش، بازوان اجرایی ائمه جماعات مساجد می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،حجت‌الاسلام میثم فیروزجائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، در آئین غبارروبی مسجد صاحب الزمان محله خلچان تفرش با اشاره به آئین نکو‌داشت مساجد و با اشاره به اینکه 80 مسجد در سطح شهرستان تفرش برای میزبانی از روزه داران غبار روبی می شوند اظهار کرد: دهه آخر شعبان بعنوان دهه نکوداشت مساجد نامگذاری شده است و مردم تفرش هرساله در این هفته به غبار روبی از مساجد سطح شهر و می پردازند و علاوه بر آماده سازی خود برای استفاده از فیوضات این ماه پر برکت، مساجد را نیز آماده حضور روزه داران می کنند.

وی افزود: مساجد مهمترین کانون های تبلیغاتی دین و مذهب هستند که در ماه رمضان عبادت و نیایش در مساجد افزایش می یابد و محوریت مساجد مورد تاکید قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام فیروزجائی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) در این باره که هرکس جارویی به مسجدی بکشد ثواب آزاد کردن برده ای را نصیب خود کرده است گفت: مساجد خانه خدا هستند و انسان با حضور در خانه خدا و راز و نیاز با پروردگار خود را به او نزدیکتر احساس می کند‌.

وی تصریح کرد: غبارروبی مساجد بهانه‌ای برای استقبال از بهترین و با فضیلت‌ترین ماه خداست و شاید این فرصتی باشد که با طهارت مساجد، بندگان خدا نیز همت کرده و با طهارت قلب خود، به میهمانی خداوند در ماه رمضان بروند.

مدیر تبلیغات اسلامی تفرش با اشاره به استقبال مردم گفت: در این آئین که تمامی اهالی محله ها حضور پیدا می کنند با شوق بسیار به استقبال ماه مبارک رمضان می روند و با گردگیری،جارو کشیدن آماده ورود به ماه مبارک رمضان و بهره گیری از فیوضات این ماه می شوند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مسائل و مشکلات یک واحد خدمات گردشگری واقع در تفرش و یک واحد صنعتی خمین روز پنج شنبه در نشستی با حضور استاندار استان مرکزی بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی در این نشست در خصوص رفع مسائل و مشکلات مجموعه رفاهی و گردشگری قائم تفرش در منطقه طراران و موانع استقرار طرح فولاد خمین در زمینه تامین آب تصمیم های لازم گرفته شد.

استاندار مرکزی دراین نشست گفت: با توجه به اقلیم خاص شهر تفرش، دقت کافی در زمینه انتخاب نوع درختان و فضای سبز در راستای حداکثر استفاده از آب باید مد نظر قرار گیرد.

ˈمحمد حسین مقیمیˈ در خصوص رفع مشکل آب شرکت فولاد خمین از طریق پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان و همچنین خرید چاه در صورت ناکافی بودن آب پساب دستورات لازم را صادر کرد و مقرر شد شرکت آب منطقه ای موضوع را بررسی ونسبت به حل مشکل اقدام لازم را بعمل آورد .

تفرش واقع در استان مرکزی در میان حلقه ای از کوه ها قرار گرفته و نام آن که در اصل «گبرش» بوده و از «گبر» به معنی زرتشتی می آید ،نشانگر قدمت این شهر است .

تفرش از نظر آب و هوایی و وجود آثار تاریخی متعدد قابلیت تبدیل به قطب گردشگری استان را داراست که در این راستا باید زیرساختهای مورد نیاز صنعت گردشگری در آن ایجاد شود.

تفرش شهر مردان بزرگ و پدران علوم مختلف ایران است که پروفسور ˈمحمود حسابیˈ پدر علم فیزیک نوین ، استاد ˈعباس سحاب ˈ پدر علم جغرافیای ، پروفسورˈ احمد پارسا ˈ پدر علم گیاه شناسی ، دکتر ˈابوالقاسم بهرامیˈ پدر علم میکروب شناسی ، استاد عبدالعظیم قریب گرکانی، پدر دستور زبان فارسی ، دکتر ˈعبدالکریم قریب ˈپدر علم زمین شناسی و دکتر ˈمحمد قریب ˈپدر علم پزشکی کودکان ایران از آن جمله اند.

امامزاده ابوالعلی مهدی متعلق به دوران ایلخانی، مسجد جامع ششناو مربوط به دوران سلجوقیان، بنای بارگاه شاهزاده احمد، امامزاده محمد و امامزاده قاسم مربوط به دوران صفویه و آب انبار بلور و تکیه زاغرم از جمله آثار تاریخی تفرش است که برخی از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

مسولان استان مرکزی و شهرستان خمین - زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران- سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی را راهکار حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال دراین شهرستان می دانند.

طرح فولاد ، پتروشیمی و خودروسازی سایپا در خمین از طرحهایی هستند که بهره برداری از آنها، چهره شهرستان خمین را دگرکون کرده و بخشی مهمی از مشکل بیکاری این منطقه را رفع می کند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:استادار مرکزی,پایگاه خبری تفرش, | 19:57 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانداری

خبرگزاری تسنیم: فرماندار تفرش گفت: قوه قضائیه یکی از بهترین و پاکترین نهادهای اجرایی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، بهروز اردلان راد امروز و همزمان با هفته قوه قضائیه در دیدار با مجموعه دادگستری تفرش که در سالن جلسات دادگستری شهرستان تفرش اظهار کرد: شهید بهشتی یکی از مظلومترین شهدای انقلاب اسلامی ایران است که یاد و خاطره این شهید باید همیشه جاودانه بماند.

وی افزود: قوه قضائیه یکی از پاک ترین دستگاه های اجرایی کشور است که خدمت در این مجموعه یکی از توفیقاتی است که نصیب قضات و کارمندان اداره این شهرستان شده است.

فرماندار تفرش تصریح کرد: تعامل نیروهای این مجموعه با یکدیگر و دیگر ادارات مهمترین راهگشای حل اختلافات و تامین آرامش است.

اردلان راد تامین آسایش و آرامش مردم را مهمترین وظیفه دادگستری دانست و گفت: تعامل با نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های اجرایی زمینه تامین نظم و امنیت را فراهم کرده و آرامش مردم را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قاضی باید همواره با توکل به خدای متعال و بدون هیچ گونه سفارش و ملاحظه ای از سوی افراد و با استقلال کامل، اقدام به صدور رای کند و بداند که همیشه یک عده راضی و یک عده ناراضی از محضر دادگاه خارج می شوند اما برای دستگاه قضایی، تنها رضای خداوند مدنظر است.

بهروز اردلان راد همچنین با اشاره به ظرفیتهای وزارت دادگستری، اظهار داشت: با توجه به مزین شدن سال جدید به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باید با کار و تلاش بیشتر و همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف، در جهت افزایش بهره وری گام برداشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:فرمانداری تفرش,دادگستری تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 14:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: تقلیل آسیب های اجتماعی در شهرستان نیازمند همکاری و هماهنگی نهادهای مسئول است.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،ˈبهروز اردلان رادˈ روز سه شنبه در نشست کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان تفرش افزود: برخی از مشکلات اجتماعی سلامت و امنیت جامعه را زیر سئوال برده که باید نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی اضافه کرد: باید طرحی جامع و هماهنگ تهیه شده که علاوه بر تعیین وظایف هریک از ادارات ، به صورت منسجم به بررسی و رفع مشکلات اجتماعی بپردازد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان تفرش نیز در این نشست گفت:کاهش آسیب های اجتماعی با تلاش و همت دوسویه مردم و مسئولان عملیانی می شود.

ˈزهرا امینیˈ افزود: شناسایی مشکلات اجتماعی اولین قدم در راه حل آسیب های اجتماعی است که بعد از آن باید علت یابی و راهکارهای ویژه برای آن در نظر گرفته شود.

تفرش واقع در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی شهر اراک - مرکز استان مرکزی - در سال 1342 به شهرستان تبدیل شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:فرماداری تفرش,پایگاه خبری تفرش,اردلان فرماندار تفرش, | 12:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش از کاهش 30 درصدی اعتبارات این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ،بهروز اردلان‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: متاسفانه امسال اعتبار ابلاغی دولت و مصوب مجلس در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته به طوری که اعتبارات این شهرستان در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: سهم تفرش از اعتبارات بیش از 30 میلیارد ریال است که چهار درصد از کل اعتبارات را شامل می‌شود.

اردلان‌راد ادامه داد: با توجه به مطالبات و بر اساس اولویت کاری، باید از اعتبار منظور شده به نحو احسن استفاده و طرح‌های جدیدی تعریف نشود.

فرماندار تفرش بیان داشت: با توجه به پروژه‌‌های نیمه تمامی که در شهرستان وجود دارد اولویت تخصیص اعتبارات با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

به گفته وی بخشی از این اعتبارات به تکمیل استخر تفرش، پروژه‌های روستایی در حوزه آب و راه، تکمیل پروژه مصلی و بهسازی زیرساخت‌های شهری هزینه خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,فرماندار تفرش,اردلان,پایگاه خبری تفرش, | 12:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه تفرش گفت: فرهنگ دفاع مقدس بهترین سپر در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان بوده و بیداری اسلامی که در بعضی از کشورها دیده می‌شود حاصل ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان تفرش اظهار کرد: امروز انقلاب‌هایی که در منطقه آمریکای لاتین، کشورهای منطقه و شاخ آفریقا اتفاق می‌افتد، الهام گرفته از انقلاب ایران بوده و آمریکا با ابزار جنگی و سیاست در هیچ برهه از اعصار نمی تواند به جهان اسلام خدشه وارد کند.

وی با اشاره به برگزاری پرشور مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در 14 خرداد در سراسر ایران ادامه داد: علت اصلی این حضور پرشور مردم پس از 25 سال این است که مردم پای دین و انقلاب خود ایستاده‌اند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه محصول مقاومت وی و ملت سوریه در برابر زیاده خواهی و سلطه جویی امریکا بود.

وی افزود: ملت مقاوم و صبور سوریه علی رغم توطئه های امریکا  با رای  80 درصدی خود  وفاداری خود را به رییس جمهور خود نشان داده و ضربه آخر را به سلطه جویی امریکا  وارد نمودند.

حجت الاسلام مومنی بیان اینکه بازسازی کشور مهم ترین رسالت مردم سوریه بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است گفت: ملت ایران نیز در  این بازسازی  به ملت  سوریه کمک می نمایند.

برخی درصدد اشاعه بی‌بند و باری در جامعه هستند

امام جمعه تفرش با اشاره به فساد و فحشا گفت: دشمنان در جنگ نرم در صدد اشاعه فحشا و منکرات در جامعه هستند و سعی دارند بی بند و باری را در جامعه ترویج کنند.

وی افزود: گرفتار نمودن جوانان به فحشا و اعتیاد و پیشبرد اهداف شومشان به وسیله جنگ نرم از مهم ترین برنامه ها و توطئه های امریکا برای از کار انداختن موتور محرکه و هدایت کننده دولت و جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: فراهم نمودن بستر سرگرمی های مشروع و برنامه های شاد اسلامی برای جوانان به منظور دور نمودن آنان از فحشا و منکرات از مهمترین برنامه های مسئولین برای خنثی نمودن توطئه دشمنان است.

امام جمعه تفرش با تاکید بر مقابله در برابر توطئه دشمنان گفت: جوانان ضمن بیدار و هوشیار بودن در برابر توطئه دشمنان باید به فکر خودسازی بوده و از گرفتار شدن در بند گناهان دوری نمایند.

عدالت جهانی با ظهور حضرت مهدی(عج) محقق می شود

حجت الاسلام مومنی با اشاره به فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت: ائمه اطهار(ع) جلوه و مظهر عدالت بودند و اعتقاد بر این است که با ظهور حضرت مهدی(عج) عدالت جهانی بر بشریت حاکم خواهد شد.

وی افزود: دینداری و بندگی خدا جز به شرط تحقق رکن مهم انتظار قائم(عج) امکان ندارد و کسی که به دنبال عبادت پروردگار است، نباید از این امر واجب غفلت کند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: نیمه شعبان روز میلاد مولود نجات بخش همه بشریت و روز تجلی قرآن ناطق است.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه ویژگی های نظام اسلامی ایران امروز به عنوان الگویی برای دیگر ممالک اسلامی و غیراسلامی مطرح است گفت: اگر همه ابعاد و زوایای اداره کشور براساس آموزه های اسلامی بدون هیچ گونه افراط و تفریطی باشد، به یقین مدینه فاضله و جامعه مهدوی تحقق می یابد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,امام جمعه تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 17:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:



1- امام خمینی(ره) خطاب به مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان: هر موقعی‌که شما به سفر می‌روید، من مضطرب هستم تا برگردید. خیلی سفر نروید! همچنین امام راحل در مورد امام خامنه ای می فرمودند : شما مانند خورشیدی هستید که نورافشانی می کنید. کیهان 26/4/86

2- جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید میدانم.

3- در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.

4- یک نفر را مثل ایشان پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم.

5- از زبان احمد آقای خمینی : وقتیکه داشت تلویزیون آقای کیم ایل سونگ را با آقای خامنه ای که در کره بودند نشان می داد زنگ امام بصدا در آمد دویدم بطرف اطاق آقا دیدم آقا دو زانو نشسته نزدیک تلویزیون و به تلویزیون خیره شده فکر کردم سکته کرده،داد زدم دیدم برگشت گفت: بیا بشین. نشستم. گفت احمد آقا می بینی این عظمت را وقتیکه عصایش را برمیدارد و قدم برمی دارد حیف نیست ایشان بعنوان رهبره آینده نباشد من هم بشما (احمد آقا) گفتم هم به اکبر آقا (هاشمی) تکلیف من تمام است من اگر بگویم اختلاف ایجاد می شود.

6- و در قسمتی دیگر می گوید : در لحظه های آخر عمر امام (ره) آقای خامنه ای را با خانواده اش می پذیرفت خانواده آقا بودند و آقای خامنه ای که شروع به صحبت - کرد ما خودمان دیدیم لحظه ی آخر هرچه در امام-ره بود به آقای خامنه ای انتقال پیدا کرد . یک فروغی در چهره آقا دیده میشد آقا درحالی که قرمرز قرمز بود و صورتش برافروخته با یک صلابتی به همه نگاه میکرد. آقا فرمودند که احدی حق ندارد با جایی مصاحبه کند ...


7- و در قسمتی دیگر می فرماید: امام وقتیکه آقای خامنه ای را می دید چهره اش باز میشد مانند حالتی که آدم عشقش را می بیند و خوشحال می شود دست خودش نیست. امام ابروها و چهره اش باز میشد. بلند میشد و به طرف آقای خامنه ای براه می افتاد و حالا هرچند نفر حضور میداشتند. من ده بار بیشتر خودم می دیدم این موارد را ...
 
 
8- و در قسمتی می گوید : وقتیکه امام فرمودند که خوشحالم از اینکه می بینم فردی از سلاله پاک پیامبران و از فرزندان امام حسین (ع) بر مسند حکومت نشست خوب برای ما یک حرف بود. من به بزرگواری مراجعه کردم و گفتم اینکه امام گفت خوب تفسیر می خواهد یعنی چه؟ گفت همان که امام تمام قد جلوی آقای خامنه ای بلند می شود. دلیل صلی اش است. گفتم بازهم نمیدانم گفت مشکل خودت است. امام با هیچکس شوخی ندارد، امام ره بخاطره سید بودن آقای خامنه ای نمی گوید آقای خامنه ای سی و چهارمین فرزند امام حسین (ع) است. شجره نامه دارد. بروید ببینید. آقای خامنه ای بلا واسطه بدون هیچ چیزی پسر امام حسین است. این را بازهم جرات نمیکردیم بعضی جاها بگویئم. تا اینکه آقای خامنه ای دراستان مرکز رفتند تفرش. در تفرش وقتیکه به زیارت آن زیارتگاه مشهور و معروف رفتند و زیارت کردند فرمودند این (امامزاده) پدر چهارم من است. اصالت ما در ایران از ایشان است. بچه ها دیدند آن امامزاده سی امین فرزند امام حسین (ع) که آقا سی و چهارمین می شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:امام خامنه ای,تفرش,جد مقام معظم رهبری,پایگاه خبری تفرش, | 14:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام خمینی

 امام جمعه تفرش گفت: اندیشه امام خمینی(ره) مرجع فکری نخبگان آزاداندیش جهان است و هر روز شاهد گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در اداره جهاد کشاورزی اظهار کرد: تا قبل از آغاز نهضت امام راحل، ایران با همه ظرفیت ها و امکانات بالقوه ای که در اختیار داشت، بین 2قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود و بالاترین مقام رسمی این کشور یعنی شاه با اجازه این قدرت ها تصمیم گیری می کرد.

وی افزود: جوانان کشور باید بدانند که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران از اولیه ترین امکانات بهره مند نبود، آب بهداشتی، جاده مناسب، لوله کشی برق و گاز و صدها امکان دیگری که امروز برای کشور وجود دارد، در آن زمان در اختیار عده معدودی از مردم قرار داشت.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: مام راحل با تکیه بر خداوند متعال و اثر گذاری بر دل و جان ملت ایران توانست در 15 خرداد سال 1342 نهضتی را آغاز کند که 15 سال بعد تمامی معادلات جهانی را برهم زده و اکنون کار را به جایی رسانده است که همگان اذعان دارند که مشکلات منطقه ای و بین المللی بدون حضور و مشارکت ایران حل شدنی نیست.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه ترویج اندیشه ولایی و سیاسی امام (ره) وظیفه همگان است گفت: امروز اندیشه امام خمینی(ره) فقط در مرزهای ایران محصور نیست بلکه این تفکر، مرجع فکری نخبگان آزاداندیش جهان است و بسیاری از سیاستمدارن و تحلیلگران اسلامی و غربی همواره از شخصیت امام خمینی(ره) به نیکی یاد می کنند.

وی افزود: دست قدرت الهی در تمام صحنه های انقلاب مشاهده شد و به اراده حق تعالی این نظام به پیروزی رسید و پیمودن مسیر امام (ره) رسالت کنونی جوانان و مردم ایران است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد:ا رائه الگوی اسلامی و پایه گذاری مکتب سیاسی بزرگترین هنر امام راحل بود که توانستند انسان ها را از جهل و طاغوت نجات دهند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه تحلیلگران حرکت های بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و مکتب امام راحل می دانند گفت: اما این نهضت ها به دلیل نداشتن رهبری نظیر امام و فقدان وجود ولایت فقیه، اکثرا با شکست مواجه شده است.

وی افزود: اگرچه چندین سال از رحلت ملکوتی امام(ره) می گذرد اما همچنان فکر و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دل و جان ملت ها جاری است و این مسأله خلوص نیت و اثرگذاری امام را ثابت می کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,امام جمعه تفرش,شهرستان تفرش, | 15:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

اردلان راد/ فرماندار تفرش

 فرماندار تفرش گفت: اعتبار عمرانی امسال شهرستان تفرش ۳۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، بهروز اردلان راد در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان تفرش اظهار کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای این شهرستان در مقایسه با سال گذشته30درصد کاهش داشته و این مختص به شهر تفرش نیست و کل اعتبار ابلاغی دولت و مصوبه مجلس در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرائی تفرش باید در سایه تدبیر، برنامه ریزی و اولویت گذاری بر اقدامات و طرح ها از این اعتبارات نهایت بهره وری را حاصل کنند.

فرماندار تفرش تصریح کرد: اولویت امسال در حوزه عمرانی بر تکمیل طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا است و مدیران دستگاه های اجرائی باید از آغاز طرح های جدید و دیربازده بپرهیزند.

اردلان راد با اشاره به پروه های اولویت دار تفرش گفت: تکمیل استخر تفرش، پروژه های آبرسانی روستایی، راهسازی و تکمیل عملیات اجرائی مصلی تفرش از اولویت های مهم در تخصیص اعتبارات عمرانی است.

وی افزود: ایجاد فرصت شغلی به میزان تسهیلات بانکی و پرداخت آنها در زمان مقرر شده و شرایط مناسب وابسته است که اگر شرایط مهیا شود، به طور قطع وضعیت کسب و کار شهرستان بهبود می یابد.

فرماندار تفرش با تأکید بر اینکه تلاش و اولویت کشور اشتغا‌ل‌زایی است، گفت: در صورتی که کارخانه‌های موجود در شهرستان ظرفیت خود را افزایش دهند و سرمایه‌گذاری‌های کوچک و بزرگ تأمین شود به طور قطع علاوه بر سهمیه تعیین شده امکان ایجاد شغل‌های بیشتر و فراتر عمل کردن موجود است.

اردلان راد تصریح کرد: ایجاد اشتغال در کشور و شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش ما نیز بر همین امور تمرکز دارد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,فرماندار تفرش, | 18:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه شهرستان تفرش گفت: از مسئولان شهرستان درخواست داریم تا با ایجاد شغل و برنامه ریزی های اساسی از مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ جلوگیری کنند.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 اظهار کرد: گفتار اعضای 1+5 نشان دهنده عدم همکاری آنان است و این نشان دهنده عدم توافق نهایی در مذاکرات  است.

وی باتاکید بر اهمیت مذاکرات هسته ای و حفظ حقوق هسته ای ایران افزود: انرژی هسته ای بعنوان حق هسته ای و سرمایه مردم ایران در جلوگیری از قدرت های بزرگ و ظالم است.

حجت الاسلام مومنی به حمایت مقام معظم رهبری و مردم از اصل مذاکره اشاره کرد و گفت: اکنون مذاکرات به شرایط حساسی نزدیک شده است و مسئله هسته ای برای تمامی ملت ایران مورد اهمیت است و حق مسلم ایرانیان محسوب می شود.

امام جمعه تفرش پیشرفت هسته ای ایران را مرهون خون شهدا دانست و افزود: رسیدن به انرژی هسته ای بعنوان حق مسلم افرادی همچون شهید احمدی روشن،شهریاری که دارای تخصص هسته ای هستند قربانی کرده و بر این اساس باید خطوط قرمز در این جهت حفظ شود.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه، گفت: مقام معظم رهبری این بازدید را شیرین و فراموش نشدنی توصیف کردند.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد:در این نمایشگاه پهپادهای طراحی شده، ساماندهی موشک‌های ضد ناو و بالستیک و ضد سپر موشکی، سامانه‌های پدافندی و انواع رادارها و مراکز کنترل فرماندهی به عنوان ابزار دفاعی سپاه پاسداران به نمایش گذاشته شد که سپاه با اتکا به نیروی داخلی توانسته در سطح قابل عرضه‌ای در جهان کار را به پیش ببرد.

امام جمعه تفرش با تقدیر از شرکت کنندگان در اعتکاف گفت: این آئین عبادی  نقطه اتصال بنده و معبود بوده و انجام برنامه های متنوع قرآنی و حضور بیشتر جوانان در اعتکاف نشان دهنده پایبندی مردم ایران به دین اسلام و اعتقادات است.

حجت الاسلام مومنی افزود: از مسئولان شهرستان درخواست داریم تا با ایجاد شغل و برنامه ریزی های اساسی از مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ جلوگیری کنند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,امام جمعه تفرش,ایجاد اشتغال, | 16:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: 600 نفر از شهروندان این شهرستان درسالگرد ارتحال امام راحل به مرقد مطهر آن حضرت اعزام می شوند.

 

ˈبهروز اردلان رادˈ روز پنج شنبه در نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم و برنامه های سالگرد ارتحال امام راحل در تفرش افزود: مراسم ارتحال امام ( ره ) فرصتی مناسب برای شناخت بیشتر و بهتر آن حضرت و معرفی راه ایشان به نسل جوان کشور و مردم دنیا است.

وی اضافه کرد: مردم ایران هر ساله در سالگر ارتحال امام راحل یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب را گرامی داشته و با آرمانهای آن حضرت و مقام معظم رهبری تجدید میثاق می کنند و همبستگی و اتحاد خود را به نمایش می گذارند.

فرماندار تفرش با یادآوری نامگذاری سال 93 به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) یک کار فرهنگی است که نیازمند مدیریت جهادی است و باید با شکوه تر و بهتر از سالهای گذشته برگزار شود.

شهرستان تفرش از توابع استان مرکزی بیش از 26 هزار نفر جمعیت دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,فرماندار تفرش,سالگرد امام خمینی, | 19:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دکتر حسن صابری ، رییس دانشگاه آزاد تفرش برکنار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ،این تصمیم طی جلسه دیروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در تهران گرفته شده  و در این جلسه دکتر حسن صابری برکنار و دکتر شفیعی نژاد که یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاهی در ساوه  و دارای عدم سابقه کارهای اجرایی است به این مقام منتصب می شود.

دکتر حسن صابری یکی از رئوسای بومی شهر تفرش است که در تیرماه سال گذشته رسماَ در مقام سرپرستی دانشگاه آزاد قرار گرفته است و علی رغم مشکلات موجود و بحرانهای مالی این دانشگاه ،توانسته اقدامات موفقی را از خودارائه دهد .

برخی از شنیده ها حاکی از آن است که برخی از تفرشی ها به حمایت از این مدیر بومی با نصب پلاکارد دست به دامان مسئولین شده اند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش" علی لطفی "در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش گفت :
پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مباحث فرهنگی و رشد و توسعه ی حوزه ی فرهنگ به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین بوری امام جماعت این مسجد متنی خطاب به رهبر فرزانه انقلاب تنظیم و به امضا نمازگزاران مسجد رسیده است.

رییس هیئت امنا مسجد جامع ششناو درباره مضمون این طومار گفت : « رهبر عزیز ما پیرو فرمایشات حضرتعالی پیرامون مباحث فرهنگی و به عنوان سرباز شما در هر نقطه از کشور ایران که باشیم اطاعت امرتان را مبنی بر توسعه حوزه فرهنگ در جامعه خواهیم داشت و از مسئولین محترم نیز خواهان پیگیری جدی در این عرصه می باشیم .امید است مسئولین عزیز جهت رسیدن به این آرمان بلند و بهبود وضعیت فرهنگ در جامعه اسلامی خصوصاًرونق گرفتن مجالس مذهبی و نمازهای جماعت وجمعه گام بردارند و موجبات خوشحالی امام عصر و نائب برحقش امام خامنه ای را بردارند.»


گفتنی است متن فوق در پارچه ای تنظیم و پس از تکمیل و اقدامات مربوطه در اسرع وقت به دفتر حضرت آیت ا... خامنه ای ارسال خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,طومار نمازگزاران تفرشی,تفرش, | 13:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: ارزش دادن به مقام شامخ معلمان زحمتکش یکی از ثمرات خون استاد شهید مرتضی مطهری برای نظام اسلامی است.

 

ˈبهروز اردلان رادˈ روز دوشنبه در نشست هماهنگی هفته معلم در شهرستان تفرش افزود : مقام معلم به قدری رفیع است است که هیچگاه نمی توان از مقام او تجلیل واقعی کرد .

وی اضافه کرد: تمام مسئولان به ویژه اداره آموزش و پرورش باید در راستای تجلیل معلم گام بردارند تا شاید گوشه ای از زحمات این قشر عظیم جبران شود.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان تفرش نیز در این نشست گفت: جایگاه معلمان جایگاه ویژه ای در جامعه است و نقش اصلی و اساسی در پیشرفت و آگاهی نسل آینده انقلاب اسلامی بر عهده معلمان است.

ˈمحمد حسن افشاریˈ با یادآوری برگزاری باشکوه مراسم هفته معلم افزود: کلیه دستگاهها باید با همکاری با آموزش و پرورش برنامه های متنوع فرهنگی را در سطح این شهرستان اجرا نمایند .

وی، اجرای مراسم زنگ سپاس معلم در کلیه مدارس، حضور فرهنگیان در نماز جمعه، برگزاری جشن ویژه معلم، صدور تقدیر نامه برای فرهنگیان، اهدای هدایا به بازنشستگان فرهنگی، تقدیر از معلمان نمونه، دیدار با امام جمعه شهرستان، گل افشانی مزار شهدا ، مسابقات وبلاگ نویسی ، برپایی نمایشگاه معرفی شخصیت استاد مطهری در مدارس را از برنامه های این هفته در تفرش عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش

به گزارش ندای تفرش ، اولین جلسه شورای اداری شهرستان تفرش در سال 93 با حضور کلیه مسئولین این شهرستان در فرمانداری تفرش تشکیل شد .


امام جمعه تفرش  ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید ،  ریا را به اسکناس تقلبی تشبیه کرد و گفت : هنگامی که عمل خوبی با جهت و نیت نادرست انجام می شود ، عمل تقلبی بوده که پاداش نداشته و انسان جریمه و مجازات خواهد شد .


" حجت الاسلام محمد مومنی " معیار سنجش اعمال را آموزه های قرآنی دانست و گفت :در قرآن دستورات فراوانی برای انسانها وجود دارد که در صورت مطابقت با این تعالیم ، انسان به رستگاری می رسد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان تفرش عدم انتظار از دیگران و نداشتن توقع تعریف از اعمال را و انجام امور خالصاً برای خداوند را از معیار سنجش اعمال خالصانه برشمرد.

وی تصریح کرد : یکی از مسائلی که دامنگیر برخی از افراد شده است این است که اگر کاری با نام خودشان یا اداره خودشان باشد ، سهیم شده و انجام می دهند و در غیر این صورت همکاری نمی کنند .

" حجت الاسلام مومنی " زندگی فاطمی را  بهترین الگو برای مسئولین دانست و ادامه داد : زندگی فاطمی یعنی بدون چشم داشت از دیگران و بدون انتظار تعریف و تمجید و خالصاً  برای خداوند کار کردن است که باید مد نظر همگان باشد .

امام جمعه تفرش با اشاره به شعار سال 93 گفت : اگر می خواهیم  فرهنگ و اقتصاد را بهبود دهیم نیازمند مدیریت جهادی مسئولین و عزم همه مردم است .همان مدیریت و عزمی که در دروان جنگ بر کشور حاکم بود تا توانستیم نظام طاغوت را براندازیم و کسی به دنبال مطرح کردن خود نبود و همه به یک هدف فکر می کردند .

فرماندار تفرش در این جلسه گفت : مشکلات عموم جامعه امروز فرهنگ و اقتصاد است که راهکار آن عزم همه جانبه و عمومی در گستره کشور به همراه مدیریت تجربه شده در 8سال جنگ تحمیلی است  که نتیجه آن پیروزی در یک جنگ نا برابر بود .

" بهروز اردلان " با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 گفت : دلیل مذاکرات مقابله به توطئه های دشمنان به خصوص آمریکا است . آمریکا در منطقه می خواهد فعالیت هسته ای ایران را غیر قانونی و ضد حقوق بشر معرفی کند و با این مذاکرات به همگان ثابت خواهیم کرد که آمریکا دروغگویی بیش نیست .

نماینده دولت در تفرش ادامه داد : اما آمریکا باید بداند ایران نه خواسته و نه می خواهد که به سلاح کشتار جمعی و تسلیحات هسته ای دست یابد . انقلاب اسلامی ایران از شعارهای انسانی و الهی برخوردار است و نیازی به   تسلیحات هسته ای ندارد .

وی با اشاره به ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت  :دولت با تفاهم ملی خواهد توانست مشکلات موجود را حل نماید .آنهایی که نیازمند دریافت یارانه  نیستند و با انصراف خود دولت را در عرصه های بهداشت و درمان یاری می رسانند .

مدیر ارشد اجرایی در تفرش با اشاره به  عملکرد مطلوب  نهادها و ادارت مسئول در طول ایام نوروز گفت : همه ادارت و نهادها در طول ایام نوروز عملکرد مطلوبی را از خود نشان دادند که نیازمند
تقدیر و تشکر است .

گفتنی است در پایان این جلسه از همه ادارات فعال در طول ایام نوروز با اهدای لوح تقدیر و جوایز تشکر به عمل آمد . 

 

 

 

 

 

 


 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: تحقق شعار امسال با عنوان ˈ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ نیازمند عزم ملی است.


به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده حسایت و نگاه ویژه معظم له به مقوله فرهنگ و اقتصاد است.

وی اظهار کرد: کار فرهنگی باید به گونه ای باشد که تاثیر آن در جامعه مشاهده شده و رضایتمندی مقام معظم رهبری را تامین نماید.

امام جمعه تفرش اضافه کرد: اگر کار فرهنگی در جامعه درست انجام شود بد حجابی ، بی نمازی ، منکرات و توطئه های دشمنان را خنثی می نماید زیرا فرهنگ ناشی از القائات بیگانگان، ماهواره ها و سایت های مخرب برخی از جوانان را به سمت انجام منکرات سوق می دهد.

حجت الاسلام مومنی اظهار کرد: اقتدار فرهنگی در هر جامعه ای حرف اول را می زند و اقتدار سیاسی، اقتصادی و سایر زمینه ها را به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی در زمان جنگ در ایران محقق شد و افراد خالصانه و برای خدا گام بر می داشتند و برای چشم و هم چشمی و مطرح کردن خود نبود و این اخلاصها زمینه سازپیروزی چشمگیر در جنگ شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش : جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان به ریاست بهروز اردلان راد و با حضور اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد .
هزار خوانی دبیر کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان از مهمترین مصوبات جلسه را ،الزام معرفی کارشناسان روان شناسی توسط ادارات ذیربط شهرستان جهت همکاری در مراکز مشاوره ،و نیز ادارات آموزش و پرورش و دستگاههای فرهنگی و دانشگاههای شهرستان گزارشات خود در زمینه آسب های اجتماعی را بصورت آماری در جهت کاهش هر چه بیشتر آسیب های اجتماعی اقدام نمایند .


همچنین در این جلسه هریک از اعضاء به ارائه گزارش در حوزه آسیب های اجتماعی با ارائه آمار و ارقام  پرداختند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانداری

معاون فرماندار تفرش گفت: بیش از ۵۰درصد از اراضی شهرستان تفرش به فضای سبز اختصاص دارد که این میزان در اثر ساخت و سازهای بی‌رویه رو به کاهش است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم  اراک، سعید مویدی در کمیته ترویج فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست تفرش در جمع خبرنگاران منابع طبیعی را به عنوان سرمایه ملی و زمینه ساز توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: شاهراه نیل به توسعه پایدار گسترش فضای سبز و حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

وی افزود: فرهنگسازی در گسترش فضای سبز و اجرای برنامه های متنوع مهمترین رویکردی است که در هفته منابع طبیعی به منظور گسترده شدن سرانه های سبز دنبال می شود.

معاون فرماندار تفرش تصریح کرد: در حال حاضر بافت‌های مسکونی و ساخت‌های بی‌رویه در سطح شهر تفرش و روستاهای اطراف سبب تغییر فضای سبز به بافت مسکونی شده است.

مویدی با اعلام آمادگی درباره همکاری و مساعدت در اجراء طرح های منابع طبیعی گفت: حفظ و حراست از عرصه های ملی وظیفه همگانی است و ما نیز همچون سایر نهادهای دولتی آمادگی خود را در حمایت ازاجرای طرح های منابع طبیعی اعلام می کنیم.

وی افزود: مهمترین هدف کمیته ترویج فرهنگ منابع طبیعی حفظ و حراست از فضای سبز موجود شهرستان تفرش است که هر یک از ادارات با وظایفی که به آنان محول شده باید در این امر مهم مشارکتی بی‌نظیر داشته باشند.

معاون فرماندار تفرش تصریح کرد: تفرش به دلیل وجود فضای سبز بی‌نظیر در سطح مرکزی در فصول بهار و تابستان پذیرای هزاران گردشگر است که این آمار اهمیت حراست از طبیعت بکر و افزایش فضای سبز و منابع طبیعی تفرش را افزایش می‌دهد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش گفت: حماسه پیروزی ملت ایران در 22 بهمن 57 و حضور پرشور مردم در سی پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی گزینه روی میز ملت در برابر امریکا است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ روز سه شنبه در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شهرستان تفرش افزود: مقاومت مردم در برابر تحریم ها، رشادت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و پیشرفت های علمی و هسته ای ایران در این 35 سال گزینه های روی میز ملت سلحشور ایران است که دشمنان را به ترس واداشته است.

وی با بیان این که دشمنان باید از گزینه های روی میز ملت ایران عبرت بگیرند، ادامه داد: ملت ایران در بهمن 57 با لبیک به ندای ملکوتی و الهی امام با اعتقاد و اتکا به باورهای دینی خود از جمله قیام عاشورایی امام حسین (ع) انقلاب را به پیروزی رساندند و بساط ظلم و ستم را از این کشور برچیدند.

وی افزود: امروز نیز مردم با اتحاد و همبستگی زیر سایه ولایت توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

امام جمعه شهرستان تفرش تصریح کرد: پیشرفت های موشکی ایران که حاصل تلاش ها و مجاهدت های جوانان غیور ایرانی است اجازه هیج جسارتی را به دشمنان نمی دهد .

وی افزود: همانطور که دشمنان گزینه نظامی را روی میز دارند ما نیز گزینه لبیک یا حسین را روی میز داریم و با دشمنان مقابله می کنیم .

حجت الاسلام مومنی افزود: امریکا در تلاش است که ملت ایران را در جهان ملتی خطرناک که به دنبال سلاح هسته ای است جلوه دهد اما این برعکس است .

وی در پایان اظهار داشت: اتحاد و همدلی رمز موفقیت ملت ایران و عامل حفظ و نگهداری دستاوردهای انقلاب از جمله استقلال و آزادی است که باید توسط ملت انقلابی ایران در سایه ولایت حفظ و بیمه شود.

در پایان این مراسم قطعنامه سراسری 22 بهمن قرائت و با ندای الله اکبر مردم شهرستان تفرش به تایید رسید.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش گفت: با وجود تعداد بالای زنان تحصیل کرده در تفرش و نیاز مبرم به حضور آنان در جامعه تشکیل هسته‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری بانوان در این شهرستان ضروری است.

خبرگزاری فارس: تشکیل هسته‌های علمی، فرهنگی بانوان در تفرش ضروری است

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس  بهروز اردلان‌راد ظهر امروز در همایش انقلاب اسلامی و منزلت زن با اشاره به اینکه حضور زنان در عرصه‌های مختلف به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌نظیر، موثر و چشمگیر بوده است، اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی برای انتقال و تبیین نقش بانوان در پیروزی انقلاب به نسل جوان جامعه است.

وی افزود: این قشر از جامعه همدوش مردان در تمامی صحنه‌های مبارزه حضوری فعال داشتند.

فرماندار شهرستان تفرش تصریح کرد: بانوان جامعه ایران اسلامی باید همچنان در حفظ دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های دینی گام بردارند.

فرماندار تفرش ادامه داد: امروز کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و این امر مسئولیت ما را در قبال شهدا سنگین‌‌تر از گذشته کرده است.

اردلان راد با بیان نقش موثر زنان در 8 سال دفاع مقدس بیان کرد: همراهی و پشتوانه بانوان در حماسه 8 سال دفاع مقدس کمک شایانی به دلاوری‌ها و از فداکاری‌های رزمندگان و حضور آنان در جبهه‌ها کرد.

وی اظهار داشت: مسئولین باید با تجلیل و دلجویی از مادران شهیدان یاد شهدا را زنده نگاه داشته و موجب دلگرمی این مادران صبور شوند.

فرماندار شهرستان تفرش همچنین به تشکیل هسته‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری بانوان در شهرستان تفرش تاکید کرد و گفت: به لطف خداوند و صبر و تلاش بانوان تفرشی هم اکنون زنان تحصیل کرده بسیاری در شهرستان هستند اما متاسفانه از ظرفیت تحصیلی خود در امور اجرایی شهرستان استفاده نمی‌کنند که باید گفت؛ حضور آنان در جامعه نیازی مبرم تلقی می‌شود.

اردلان‌راد با اشاره به اینکه وجود خانواده‌های مستحکم و بدون آسیب اجتماعی، ارکان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: بانوان حلال مشکلات خانواده هستند و خانواده‌ای اگر پیشرفت موثری در جامعه داشته باشد بی‌شک وجود مادر و همسری فداکار سبب بروز این اتفاق مهم شده است.

وی به نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: ایجاد فرهنگ ملی با رعایت عفاف و حجاب در جامعه محقق می‌شود.

این مراسم با حضور مسئولان شهرستان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و حضور حداکثری بانوان تفرشی در مجتمع فرهنگی هنری دکتر حسابی برگزار شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش گفت: استقامت و وحدت مردم ایران مهم‌ترین عامل پیروزی این امت در سال 1357 بود.

خبرگزاری فارس: استقامت و وحدت مردم ایران مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب است 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سید محمد مومنی ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب که در روستای شهراب برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما یکی از آثار توحید عملی حضرت امام (ره) بود، اظهار داشت: امام خمینی(ره)  در سایه رحمت الهی با یکپارچه کردن ملت ایران ضمن به نمایش گذاشتن هنر خود در یک صدایی ملت، توانست انقلاب را پیروز و معجزه قرن را به جهانیان اثبات کند.

وی تصریح کرد: در عصر کنونی نیز کلید حل  تمام مشکلات، متوجه کردن همگان به مبداء هستی و استفاده از ظرفیت ویژه نماز است که در سایه اشاعه این فرهنگ ضمن حل تمامی مشکلات، نظام ، انقلاب و جوانان این مرز و بوم در برابر توطئه‌های دشمنان حفظ و بیمه می‌شوند.

امام جمعه شهرستان تفرش، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مرهون خون شهدا و رهبری امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: عوامل پیروزی انقلاب با شکوه ایران باید در مجالس و برنامه‌های دهه فجر بیان شود تا دشمنان بدانند نمی‌توانند به این ملت لطمه‌ای وارد کنند.

مومنی بیان کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی با تقوا بود که دست خدا را بالاترین دست می‌دانست و با اتکا به قدرت خداوند تاریکی را از مردم ایران دور و موجب طلوع سپیده فجر در ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق طغیان‌گری در عصر گذشته طغیان‌گری رژیم ستمشاهی بود که با حکومت ظالمانه صدمات بسیاری بر مردم ایران وارد کرد و اکنون نسل سوم ما باید بداند این انقلاب پس از عبور از چه فراز و نشیب‌هایی به پیروزی رسیده و پیشرفت‌های امروز مرهون رشادت جوانان غیور دیروز است.

امام جمعه شهرستان تفرش با تأکید بر حراست از انقلاب اسلامی بیان داشت: تکریم خانواده شهدا و زمزمه ندای انقلاب باید همیشه در ذهن و قلوب مردم ایران ثبت گردد و فقط منوط به دهه خاصی نباشد.

به گزارش فارس؛ برگزاری سرود دسته جمعی، اجرای مقاله و تجلیل از مقام‌های برتر فرهنگی هنری دانش‌آموزان شهراب، دارستان و سربند و کشه شهرستان تفرش از برنامه‌های اجرایی این مراسم بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نخستین جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی تفرشی با هدف شناسایی هنرمندان گمنام تفرشی در شهرستان تفرش به کار خود پایان داد.

خبرگزاری فارس: جشنواره حکیم نظامی در تفرش به کار خود پایان داد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از   خبرگزاری فارس از اراک، فرماندار تفرش صبح امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی تفرشی مهمترین هدف برگزاری این جشنواره را شناسایی هنرمندان گمنام تفرشی عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشنواره در کنار تشویق هنرمندان بومی به فعالیت‌های هنری سبب تشویق کودکان و نونهالان و هدایت به فعالیت‌های مفید فرهنگی و هنری می‌شود.

بهروز اردلان‌راد با تشکر از عوامل برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی تفرشی اظهار داشت: با ایجاد ظرفیت‌های مناسب در بخش فرهنگ و هنر می‌توان آینده هنرمندان در عرصه‌های مختلف را تضمین کرد تا هنر به عنوان زمینه فعالیتی مثبت در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: هنر تلاشی است برای آراستن آنچه به نظر انسان می‌آید و یک اثر با تلاش بی‌وقفه هنرمند خلق می‌شود.

فرماندار تفرش با بیان اینکه وظیفه هنرمند زیبا نشان دادن محیط اطراف است، بیان داشت: ذوق، استعداد و هوش خدادادی مهمترین ملزومات برای خلق یک اثر توسط هنرمند است.

اردلان‌راد خاطرنشان کرد: آرامش جامعه کنونی ناشی از هنرمندی شهیدان در جبهه‌های جنگ است که با ایثار خون خود آرامش را به مردم تقدیم کردند تا مردم و هنرمندان امروز بتوانند از ذوق هنری خود در خلق آثار بهره ببرند.

وی با اشاره به ایام مبارک دهه فجر بیان کرد: دهه مبارک فجر یکی از مهمترین رویدادهای کشور ایران اسلامی است و این دهه هنرمندی ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.

فرماندار تفرش ادامه داد: این روزها به خاطر رشادت‌ها و فداکاری‌های فرزندان ایران دهه عزت و کرامت ایران نام نهاده شد و تا همیشه نام ایام‌الله با نام دهه فجر جاودان خواهد ماند.

وی با تاکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در همه روزهای سال افزود: وجود شهدا برکت این نظام است و باید در طول سال نام این شهدا در تمامی محافل بیان شود و فقط منوط به ایام خاصی نباشد.

اردلان‌راد تصریح کرد:خانواده شهدا بعد از فرزندانشان مهمترین برکات و نعمات در جامعه هستند که دلجویی و دیدار از آنها وظیفه یکایک مردم مسلمان ایران است.

معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: شهرستان تفرش یکی از شهرستان‌های هنرمند پرور و عالم پرور استان مرکزی است و وجود هنرمندان در هر شهرستان زمینه رشد فرهنگی آن شهر را بیشتر فراهم می‌کند.

مهدی قاسمی این جشنواره را خوب ارزیابی کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌هایی مانند این تاثیر مثبتی در شناسایی هنرمندان گمنام داشته و موجب تقویت زیرساخت‌های هنری این شهرستان می‌شود.

وی توجه بیشتر مسئولین به فرهنگ و هنر و هنرمندان را خواستار شد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌‌ای آموزش‌های مختلف به منظور تقویت هنر هنرمندان زمینه‌های رشد فرهنگ و هنر را در جامعه فراهم می‌کند.

دبیر نخستین جشنواره حکیم نظامی تفرشی در این آئین با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت هشت روز در تفرش برگزار شد، گفت: 341 اثر از 97 هنرمند تفرشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از میان آثار 45 اثر حائز رتبه‌های اول تا سوم در رشته‌های مختلف شد.

رضا تفرشی با بیان اینکه بیشترین آثار رسیده در رشته عکاسی و طراحی و نقاشی بوده است، افزود: 78 اثر در بخش عکاسی و 72 اثر در رشته طراحی و نقاشی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در رشته نگارگری 10 اثر، در خوشنویسی دو اثر، در تذهیب دو اثر، در رشته گرافیک 18 آرم، 12 پوستر، 9 طرح جلد و سه کارت ارسال شده بود.

دبیر نخستین جشنواره حکیم نظامی تفرشی اظهار داشت: در بخش مجسمه‌سازی یک اثر، در موسیقی 29 اثر، در تعزیه 11 اثر، در شعر و داستان 23 اثر و در صنایع‌دستی 12 اثر قلم‌زنی، شش اثر معرق کاشی، هشت اثر میناکاری، چهار اثر حکاکی روی چرم و یک اثر سفال برجسته، یک گلیم برجسته و یک قالیچه برای رقابت به دبیرخانه ارسال شده بود.

ابومحمد الیاس بن زکی بن موید حکیم گنجوی شاعر نامدار ایران زمین به روایتی در سال 535 در روستای «تاد» تفرش متولد شده و عده‌ای نیز بر این باورند که وی زاده شهر گنجه از آران بالای رود ارس است. 

وی از بزرگترین شاعران ایران زمین است که به گفته پارسی‌شناسان بعد از فردوسی قرار دارد.

مخزن الاسرار، منظومه لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندرنامه از دیگر شاهکار‌های این شاعر بزرگ است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: خون شهدا پشتوانه مستحکم انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری فارس: خون شهدا پشتوانه مستحکم انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد بعد از ظهر امروز در دیدار با دو خانواده شهید و سه خانواده جانباز، گفت: شهیدان با نثار خون خود پرچم همیشه در اهتزاز ایران اسلامی را بر قله‌های رفیع عزت و استقلال مستحکم‌تر کردند و بی‌شک شهدا، ‌ایثارگران گرانقدر و خانواده معظم آنها، پشتوانه‌های مستحکم انقلاب اسلامی و حامیان همیشه در صحنه نظام جمهوری اسلامی هستند که وجودشان بر تن دشمنان لرزه می‌اندازد.

وی با بیان اینکه پذیرش مسئولیت از سوی مدیران امانتی از جانب شهیدان است، افزود: پاسداشت مقام شهدا و ارج نهادن به از خودگذشتگی آنان وظیفه‌ای سنگین می‌باشد و خدمت به خانواده‌های شهدا و دلجویی از آنان سعادت است.

فرماندار شهرستان تفرش تصریح کرد: ایمان به خدا، شجاعت، توسل و توکل به خدا، ایثار و جانفشانی و تاسی به قرآن کریم و اهل بیت(ع) رمز پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال مقاومت در مقابل با کفر بود.

اردلان‌راد خدمت به خانواده شهدا را بنا به فرمایش حضرت امام(ره) خدمت به نبی اکرم(ص) دانست و بیان داشت: ایثارگری مهمترین خصیصه رزمندگان است و می‌توان وفاداری آنان به دین را به وفاداری یاران امام حسین(ع) در کربلا تشبیه کرد.

وی ضمن تقدیر از صبر، مقاومت و حضور خانواده شهدا در صحنه‌های اجتماعی، تکریم  خانواده شهدا و ادامه راه شهدا را وظیفه ملت دانست و اظهار امیدواری کرد که این ملاقات‌ها و بازدید‌ها باعث دلگرمی خانواده محترم و صبور شهدا شود.

فرماندار تفرش در این بازدید با خانواده شهیدان محمد حسین یاسا و بابک عسگری دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین جانبازان مجید عسگری، محسن شهرابی فراهانی و مظاهر جعفری در این دیدارها مورد دلجویی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است شهرستان تفرش136 شهید، 268 جانباز و 17 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: هوشمندی و بصیرت جامعه دانشگاهی سرمایه عظیم و پشتیبان نظام اسلامی است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ،حجت الاسلام سید «محمد مومنی» روز چهارشنبه در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاههای دولتی، پیام نور و آزاد تفرش افزود: امام راحل سرمایه و امانتی بزرگ را در حکومتداری عدالت محور در اختیار ما گذاشته که گروه های مرجع و فرهیخته باید با تولید علم و راهبری فکری و اندیشه در اشاعه آن بکوشند.

وی بیان کرد:وحدت کلمه، قدرت ایمان امت و اسلام رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و این انقلاب یکی از آثار توحید عملی حضرت امام (ره) محسوب می شود.

وی بیان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در سایه رحمت الهی با یکپارچه کردن ملت ایران، انقلاب را به پیروزی رساند و معجزه قرن به وقوع پیوشت.

امام جمعه تفرش گفت: دانشجویان باید به عنوان آگاهان و فعالان سیاسی عمل کنند و از سیاست زدگی برحذر باشند و یکی از راههای مهم در پختگی دانشجویان فعال سازی کرسی های آزاد اندیشی و تقویت فعالیتهای اجتماعی و فوق برنامه دانشجویان است.

حجت الاسلام مومنی توضیح داد: در عصر کنونی کلید حل تمام مشکلات، متوجه کردن همگان به مبداء هستی و استفاده از ظرفیت ویژه نماز است که در سایه اشاعه این فرهنگ ضمن حل تمامی مشکلات، نظام ، انقلاب و جوانان ما در برابر توطئه های دشمنان حفظ و بیمه می شوند.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت: ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهایی است که از طریق پیروزی انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شد.

دکتر ˈمحمد قاسم سحابˈ افزود: مردمی بودن و برخورداری از یک رهبر مذهبی که در قلب ملت جای داشت از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران بود .

وی اضافه کرد: یکپارچه شدن ملت ایران حول رهبری خردمندانه امام خمینی (ره) رمز پیرووزی انقلاب و وجه تمایز آن با دیگر انقلاب های صورت گرفته در جهان بود.

وی عنوان کرد: حضور پرشور دانشگاهیان در راهپیمایی 22 بهمن در تفرش نشان دهنده بلوغ فکری و بصیرت این قشر است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش گفت: فجر و سپیده دم انقلاب اسلامی در سال 1357 در میهن دمیده شد و زمینه‌ساز برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تداوم و استحکام انقلاب گشت.

خبرگزاری فارس: سپیده دم انقلاب 1357 زمینه‌ساز برپایی نظام اسلامی شد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام سید محمد مومنی در مراسم نمادین زنگ انقلاب که با حضور مسئولان شهرستانی در هنرستان خشایار برگزار شد، گفت: با طلوع فجر تاریکی‌های زمانه از بین رفت و با این طلوع، خورشید انقلاب در سال 1357 از افق فرودگاه مهرآباد درخشید.

وی ادامه داد: وحدت و همدلی ملت ایران موجب از بین رفتن خودکامی‌ها و تعصبات قومی و حزبی در عصر گذشته شد.

امام جمعه شهرستان تفرش با بیان اینکه با آغاز دهه مبارک فجر نور ولی خدا در ایران اسلامی تابش کرد، افزود: ولی خدا و هدایتگر جامعه اسلامی ایران امام خمینی (ره) با ایجاد وحدت و همبستگی در میان مردم ایران سبب فائق آمدن بر تمامی مشکلات شد.

مومنی تصریح کرد: سرنگونی طاغوت تنها با همدلی و همبستگی مردم و به رهبری امام راحل امکانپذیر بود.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در قرآن مجید آمده است زمانیکه نعمتی به امتی اهدا می‌شود در صورت وحدت آن نعمت برای آنان حفظ می‌شود مردم ایران نیز با وحدت کلمه و یکپارچگی موجب حفظ نعمت الهی خداوند که همان انقلاب اسلامی است، شدند.

مومنی حضور پرشور و شاکر بودن مردم را نشانه عظمت انقلاب دانست و ادامه داد: با حراست از انقلاب اسلامی ایران و پیروی از منویات مقام معظم رهبری این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل خواهیم کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش 

 امام جمعه تفرش گفت: ولایت مداری از شاخصه‌های اعتقادی ملت ایران است که سبب تضمین نظام دینی انقلاب اسلامی شده است.

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام سید‌محمد مومنی در مراسم نمادین زنگ انقلاب که با حضور مسئولان شهرستانی در هنرستان خشایار برگزار شد اظهار کرد: نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس ایران اسلامی، این امر مهم را تداعی می کند که نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی با وجود این که دوران انقلاب شکوهمند اسلامی را درک نکرده اند، ولی بر سر آرمان های امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی ایستاده اند و از انقلابی که به واسطه خون هزاران شهید به دست آمده پاسداری می کنند.

وی افزود: جوانان فهیم و بصیر ایران اسلامی به خوبی می دانند که آسایش و امنیت حاکم بر جامعه مرهون از خود گذشتگی، ایثار و شهامت دلیرمردان و شیر زنانی بوده که با رهبری و هدایت امام راحل، انقلاب اسلامی را به ثمر نشانده و در طول 8سال دفاع مقدس با ادامه راه شهیدان انقلاب اسلامی زمینه تثبیت این نظام الهی را فراهم کرده اند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: دانش آموزان ایران اسلامی، امانتدارانی صدیق از این میراث گرانقدری که پدرانشان به قیمت رنج و سختی و تقدیم هزاران شهید برایشان به ارمغان آورده اند به درستی حراست کرده و با حضور تأثیرگذار خود در صحنه های مختلف اجتماعی و سیاسی نظیر راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن، یأس و ناامیدی را نصیبت دشمنان ایران اسلامی می کنند.

مومنی با تاکید بر وحدت و همدلی گفت: وحدت و همدلی ملت ایران سبب از بین رفتن خودکامی‌ها و تعصبات قومی و حزبی در عصر گذشته شد.

وی با اشاره به اینکه با آغاز دهه فجر نور ولی خدا در ایران اسلامی روشن شد افزود: ولی خدا و هدایتگر جامعه اسلامی ایران امام خمینی(ره) با ایجاد وحدت و همبستگی در میان مردم ایران سبب فائق آمدن بر تمامی مشکلات شد.

وی افزود: همان طور که در قرآن مجید آمده زمانی که نعمتی به امتی اهدا می‌شود در صورت وحدت آن نعمت برای آنان حفظ می‌شود مردم ایران نیز با وحدت کلمه و یکپارچگی سبب حفظ نعمت الهی خداوند که همان انقلاب اسلامی است شدند.

مومنی حضور پرشور و شکرگزار بودن مردم را نشانه عظمت انقلاب دانست و گفت: با حراست از انقلاب اسلامی ایران و پیروی از منویات مقام معظم رهبری این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل می کنیم.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران متعلق به قشر، زمان و مکان خاصی نیست، این انقلاب جریانی دائمی است که در مسیر پیشرفت، توسعه و اقتدار قرار داشته و هیچ مانعی نمی تواند آن را در رسیدن به اهداف والای امام راحل متوقف کند.

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

استاندار مرکزی خواستار سرعت بخشی به عملیات اجرایی پروژه آبرسانی هفتیان تفرش شد و ابراز امیدواری کرد این طرح عمرانی مهم تا سه سال اینده به بهره برداری برسد.

 

ˈمحمدحسین مقیمیˈ شامگاه جمعه پس از بازدید از این طرح در جمع خبرنگاران در تفرش افزود: این طرح یکی از مهمترین طرح های شهرستان تفرش است که هم اینک پیشرفت فیزیکی 12 درصدی دارد.

وی بیان کرد: این پروژه با هدف تامین آب شرب و آب مورد نیاز توسعه بخش کشاورزی شهرستان تفرش اجرا می شود و مدیران ذیربط باید از تمامی ظرفیتهای تبصره ای بودجه برای شتاب بخشی به تکمیل آن ستفاده کنند.

مقیمی ادامه داد: آبدهی چشمه هفتیان 450 لیتر در ثانیه است و میزان آب انتقالی از آن 150 لیتر در ثانیه است که تاکنون چهار کیلومتر لوله و تجهیزات مورد نیاز آن خریداری شده است.

وی با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: حراست و حفاظت از میراث بزرگ انقلاب اسلامی وظیفه تمامی ایرانیان است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا سبب حفظ انقلاب اسلامی می شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پروژه هفتیان از نیازهای زیرساختی تفرش است.

ˈعباس صلاحیˈ افزود: هدررفت آب شرب در بخش شهری در شهرستان تفرش بین 30 تا 40 درصد است که این مهم نیازمند اصلاح و ترمیم شبکه آبرسانی شهری است.

وی با یادآوری مشکل کم آبی در تفرش و روستاهای اطراف اظهارکرد: با بهره برداری از طرح آبرسانی هفتیان 42 روستا از نعمت آب شرب بهره مند می شوند و مردم تفرش از مشکل کم آبی رها می شوند.

پروژه هفتیان با برآورد اعتبار یکهزار و 120 میلیارد ریال درحال اجراست که تاکنون 110میلیارد ریال این اعتبار تخصیص شده است.

با بهره برداری از این طرح 150 لیتر در ثانیه آب به روستاها و یکصد لیتر در ثانیه آبرسانی به شهر تفرش انجام می شود.

اجرای طرح آبرسانی هفتیان از سال 1388 آغاز شده و از درصد پیشرفت فیزیکی کمی برخوردار است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: مهمترین طرح‌ عمرانی شهرستان تفرش در دهه فجر کلنگ‌زنی طرح آبرسانی به شش روستای منطقه رودبار است که این طرح با حضور استاندار استان مرکزی کلنگ‌زنی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: پروژه گازرسانی به روستاهای تفرش در دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهروز اردلان‌راد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان اجرا خواهد شد و 900 خانوار از اجرای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس ستاد دهه فجر شهرستان تفرش تصریح کرد: همچنین طرح گازرسانی به روستاهای شهرستان تفرش در دهه فجر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: طرح گازرسانی به روستاهای تفرش تاکنون با پیشرفت خوبی انجام شده و در دهه مبارک فجر از گازرسانی به سه روستای سفیدشبان، بازرجان و مشهد بازرجان بهره‌برداری خواهد شد.

اردلان‌راد با بیان اینکه برنامه‌های مختلف در حوزه شهری در دهه فجر پیش‌بینی شده است، ادامه داد: دبیرستان شبانه روزی دخترانه الزهرا(س) از مهمترین طرح‌های عمرانی درون شهری است که به همت یکی از خیرین شهرستان در محله کوکان تفرش ساخته شده است.

رئیس ستاد دهه فجر شهرستان تفرش همچنین از اجرای برنامه‌های متفاوت در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی خبر داد و بیان کرد: حضور تشکل‌های دانش‌آموزی و مدارس در گلزار شهداء، برگزاری نمایشگاه تصویری حماسه حضور، انتشار ویژه‌نامه دهه فجر، نمایشگاه خوشنویسی در ایام دهه فجر، معرفی کتب مرتبط با انقلاب، جشنواره طبخ غذای سالم و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هنری بانوان از جمله برنامه‌های دهه مبارک فجر است که در این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مذهبی دهه فجر تفرش گفت: برگزاری مسابقات سبک زندگی و اثر تخریبی ماهواره، دیدار با مادران و خواهران جانباز، آذین بندی سطح شهر و نصب پلاکارد و بنر، برگزاری محفل انس با قرآن، شرکت در اردوی راهیان نور، برگزاری جشن انقلاب در تمامی مدارس تفرش و تشکیل نمایشگاه عفاف و حجاب در مدارس دخترانه تفرش از جمله برنامه‌های مذهبی تفرش است.

اردلان‌راد اظهار داشت: 100 ویژه‌برنامه در این دهه مبارک تدوین شده است که مردم شریف و ولایی شهرستان تفرش با حضور در این برنامه‌ها موجب شکوه و بزرگی انقلاب اسلامی در سی و پنجمین سالگرد پیروزی می‌شوند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: حفظ سنگرهای جمعه و جماعت در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نقش بسیار موثری دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش حجت الاسلام « سید محمد مومنی» روز دوشنبه در دیدار با بسیجیان شهرستان تفرش افزود: حضور گسترده اقشار مختلف جامعه در صفوف نماز جمعه و جماعت دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: نماز بهترین راه اطاعت و بندگی است و همه به ویژه قشر جوان جامعه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه تفرش ادامه داد: عمل به دستورات قرآن کریم تنها راه نجات بشر و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام مومنی اظهار کرد: همه باید بخشی از اوقات روزانه خود را به قرائت قرآن و تدبر در آیه های آن اختصاص دهند و تلاش کنند روز به روز با این کتاب آسمانی بیشتر انس گیرند

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

«محمد حسین مقیمی» استاندار مرکزی طی نامه ای حکم شهردار تفرش را ابلاغ کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  روابط عمومی شهرداری تفرش، در این نامه «میثم صابری» به عنوان شهردار تفرش معرفی و منصوب شده است.

استاندار مرکزی اظهار امیدواری کرده است که صابری ،با اتکال به پروردگار سبحان و با رعایت کامل موازین و مقررات قانونی در جهت تحقق اهداف و ارزشهای مقدس جمهوری اسلامی و گسترش مشارکت مردم در امور توسعه و عمران شهری موفق و پیروز باشد.

در بخش دیگری از این نامه آمده، است: انتظار می رود در جهت پیشبرد دقیق سیاستهای دولت تدبیر و امید در هماهنگی و همکاری متقابل با مسوولان و با بهره گیری و استفاده بهینه وضعیت رفاهی شهروندان، اعتلای فرهنگ شهرنشینی و ساماندهی جامعه شهری، کوشا و جدی باشید.

اعضای شورای اسلامی شهر تفرش با بررسی سوابق و تجارب گزینه های پست شهرداری این شهر، 28 آبان امسال با پنج رای موافق «میثم صابری» را به عنوان شهردار تفرش انتخاب کرده بودند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:37 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش گفت: ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی سبب امنیت اجتماعی پایدار می‌شود.

خبرگزاری فارس: ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی سبب امنیت اجتماعی پایدار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس، سعید مؤیدی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان تفرش اظهار داشت: دوری از ارزش‌های دینی و اعتقادات و بی‌توجهی به دستورات دینی در باره روابط زن و مرد سبب افزایش طلاق در جامعه گردیده است.

وی تصریح کرد: در نه ماهه سال جاری 290 مورد ازدواج انجام شده که از این تعداد 77 مورد آن به طلاق منجر گردیده و این میزان نسبت به سال گذشته 1.3 درصد افزایش داشته است.

معاون فرماندار شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: تاثیر فرهنگ غرب و رواج استفاده از ماهواره در خانواده‌های ایرانی موجب سست شدن بنیان خانواده‌ها گردیده که این موضوع باید موجب هشیاری مسئولین در رواج و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

مؤیدی با تأکید بر بومی کردن مسایل فرهنگی و اجتماعی ابراز امیدواری کرد که فضای حاکم بر فرهنگ اجتماعی این شهرستان مطلوب و نیاز است تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفرش نیز در این جلسه گفت: رشد و رواج لذت بردن از زندگی مجردی به طرز نامطلوب، تاثیر پذیری مستقیم از رسانه‌های غربی است.

زهرا امینی افزود: رواج طلاق در شهرستان تفرش زنگ خطری است که متاسفانه در حال شیوع می‌باشد که این آسیب اجتماعی توجه بیشتر در ریشه‌یابی آن را می‌طلبد.

وی به مشاوره قبل از طلاق که توسط بهزیستی انجام می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: مراجعین به این نهاد در یک سال اخیر زوج هایی هستند که در دوسال ابتدای زندگی دچار مشکل شده و بیشتر آنها قبل از ازدواج و در دوران عقد به سمت طلاق سوق داده شده‌اند.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی افزود: با توجه به تحقیقات انجام شده از این زوج‌ها دخالت بی‌مورد والدین مشکلاتی برای زوج‌ها ایجاد کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفرش، وارد شدن خرده فرهنگ در شهرستان‌ها را از دلایل طلاق دانست و ادامه داد: آموزش قبل از ازدواج از مهمترین عوامل کاهش طلاق است و حضور دختران و پسران در آستانه ازدواج در کارگاه‌های آموزشی سبب هدایت آنها به سمت زندگی زناشویی مطلوب می‌گردد.

به گزارش فارس؛ اجرای دوره‌های سبک فرزند پروری و مهارت‌های زندگی ویژه اولیا، افزایش دوره‌های آموزش و مشاوره قبل از ازدواج و تقویت هسته‌های مشاوره در دانشگاه‌های تفرش از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

این جلسه با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و عوامل تاثیرگذار در افزایش نرخ طلاق و کاهش نرخ ازدواج تشکیل شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش از برگزاری بیش از 80 برنامه متنوع، باشکوه و ویژه در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 80 برنامه متنوع و ویژه در تفرش برگزار می‌شود

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سعید مؤیدی بعد از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد دهه فجر که با حضور مسئولین کمیته‌های دهه فجر در فرمانداری تفرش تشکیل شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌‌های فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت دهه فجر در راستای اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشن استفاده برد.

وی تصریح کرد: لازم است دامنه این فعالیت‌ها بسط و گسترش یابد و بستری فراهم شود تا خاطرات شیرینی از ایام‌الله دهه فجر در ذهن اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان ثبت شود.

معاون فرماندار شهرستان تفرش افزود: با توجه به بالا بودن تراکم و تعدد برنامه‌ها  جلوگیری از تداخل برنامه‌ها و موازی کاری نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

مؤیدی با تأکید بر اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نگاه تکلیفی به برنامه‌های دهه فجر داشته باشند، بیان کداشت: حاکم بودن نگاه تکلیفی در تمام مسایل از شاخصه اصلی الهی بودن و خالصانه بودن عملکرد دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود و باید با بهر‌ه‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توان شهرستان برنامه‌های دهه مبارک فجر را به طور مطلوب برگزار کنیم.

در این جلسه، مسئولان کمیته‌ها طرح‌ها و برنامه‌های تدوین شده خود را در خصوص این ایام در عناوین مختلف طرح، جمع‌بندی و  تصویب کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار تفرش گفت: شکوه دهه فجر در مشارکت همه مردم و مسئولان است.

خبرگزاری فارس: شکوه دهه فجر در مشارکت همه مردم و مسئولان است 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سعید مویدی بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی اعضای کمیته‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر، اظهار داشت: دهه مبارک فجر یادآور ایامی است که امت اسلامی ایران با وحدت و یکپارچگی، بر رژیم ستم و ظلم غلبه کردند و تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره) توانستند انقلابی بزرگ را در جهان رقم بزنند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون رشادت‌ها و جان فشانی‌های مردان و زنانی است که با نثار جان خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند و ما نیز باید با زنده نگه داشتن خاطرات آن روزها، راه شهیدان گرانقدر را ادامه دهیم.

معاون فرماندار تفرش اضافه کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، ایران افتخارات بزرگی را در سطح منطقه و دنیا کسب کرده است و پس از سی و پنج سال از انقلاب اسلامی به نیکی و بزرگی از این انقلاب یاد می‌شود.

مویدی بر لزوم برگزاری با شکوه برنامه‌های دهه فجر امسال در شهرستان تأکید کرد و متذکر شد: باید با انجام برنامه‌ریزی شایسته زمینه حضور گسترده مردم در برنامه‌های دهه فجر را فراهم سازیم.

وی در ادامه از شهرداری و مسئولین کمیته‌های بیست‌گانه ستاد خواست تا برنامه‌های دهه فجر امسال به صورت متفاوت‌تر از سال‌های قبل در خصوص آذین بندی زیبای شهر به خصوص ورودی‌ها و میادین اصلی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش با اشاره به برنامه‌های این اداره به مناسبت آغاز دهه فجر خاطر نشان کرد: برنامه‌هایی به منظور آشنائی بیشتر دانش‌آموزان با نحوه شکل گیری انقلاب اسلامی و تبیین فرهنگ ارزشمند این انقلاب عظیم تدوین شده است.

افشار با تأکید بر نقش‌محوری دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌‌های دهه فجر اظهار داشت: تمام برنامه‌های کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی باید معطوف به دانش‌آموزان باشد و خانواده‌ها و شوراها نقش پر رنگ در برنامه‌های این دهه به خصوص راهپیمائی 22 بهمن داشته باشند.

در این جلسه مسئولان کمیته‌های دهه فجر نظرات و پیشنهادات خود به منظور برگزاری بهتر برنامه‌های دهه فجر را ارائه کردند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش برنامه‌های اجرا شده در ادارات تفرش برای مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های اجرا شده در ادارات تفرش برای مبارزه با مواد مخدر

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد بعد از ظهر امروز در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان تفرش، اظهار داشت: شیوع اعتیاد در بین جوانان و درصد گرایش آنان به این پدیده خانمان‌سوز در جامعه رو به افزایش است که زنگ خطری برای همه مسئولان خصوصا اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه جدی با معضل مواد مخدر نیازمند عزم و اراده همگانی است، تصریح کرد: مواد افیونی مخدر یک تهدید جهانی به شمار می‌رود و دشمنان نظام اسلامی ترویج مواد مخدر در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند تا بتوانند ضربه مهلکی به این نظام وارد کنند.

فرماندار شهرستان تفرش نجات یک انسان را نجات جامعه دانست و افزود: مشارکت همه دستگاه‌ها خصوصا دادگستری، بهزیستی، نیروی انتظامی، شوراهای اسلامی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در امر مبارزه با مواد مخدر ضروری است و باید آگاهی مردم نسبت به این بلای خانمان‌سوز افزایش یابد.

اردلان‌راد خطاب به متولیان فرهنگی شهرستان تأکید کرد: مسئولان نهادهای فرهنگی شهرستان با جدیت، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها این مهم را پیگیری و در این زمینه کوتاهی نکنند.

وی به آثار شوم و منفی فردی و اجتماعی مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: آموزش خانواده‌ها بستری مهم برای جلوگیری از اشاعه اعتیاد در بین افراد جامعه می‌شود و ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، همفکری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی از راه‌های مبارزه با این بلای خانمانسوز است.

فرماندار شهرستان تفرش اظهار داشت: برای مبارزه با پدیده اعتیاد و جلوگیری از شیوع آن در جامعه اجرای کارهای فرهنگی توسط مردم، رسانه‌ها، مراکز آموزشی و مسئولان ضروری است.

اردلان‌راد در پایان یادآور شد: اجرای نمایش‌های خیابانی با محوریت مبارزه با اعتیاد، اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط آموزش و پرورش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط دانشگاه‌ها، برگزاری دوره‌های مشاوره ویژه مددجویان کمیته امداد، برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد از برنامه‌های انجام شده در 9 ماه سال 92 بود که توسط ادارات انجام شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: 9 دی روز بصیرت ملت ایران در دفاع از حریم ولایت است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه افزود: امت عاشورایی ایران با الهام از مکتب حسینی، با خلق حماسه 9 دی توطئه فتنه گران را خنثی و ولایت پذیری خود را به جهانیان ثابت کردند.

وی با یادآوری سخنان رییس جمهور آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه جنگ در مورد ایران اظهارکرد: اگر آنان گزینه جنگ را روی میز خود دارند ملت با بصیرت ایران نیز گزینه لبیک یا حسین (ع)را روی میز داشته و اجازه تجاوز به سرحدات کشور خود را به دشمنان نمی دهد.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: حضور آگاهانه و تاثیر گذار مردم در راهپیمایی 9 دی دشمنان را نا امید و توطئه های شوم آنان را خنثی می نماید.

حجت الاسلام مومنی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: خیرین با وقف سرمایه خود برای عمران وآبادانی حوزه های علمیه، عزاداری امام حسین( ع) و نطیرآن سرمایه های مادی خود را جاودانه می کنند.

گرامیداشت سالروز نهضت سواد آموزی و سالروز رحلت رسول اکرم( ص) و شهادت امام حسن (ع) از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه این هفته تفرش بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:36 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

آیین رونمایی از سند سجلی مرحوم استاد عباس منظوری ادیب وخوشنویس برجسته تفرش و استان مرکزی شامگاه پنج شنبه همزمان با دهمین سالگرد درگذشت وی در تفرش برگزار شد.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  فرماندار شهرستان تفرش در آیین گفت:جایگاه خوشنویسی ایران اسلامی، همیشه در بلندترین مراتب بوده و اسلام برای این هنر جایگاهی مهم و ارزشمند قائل است.

ˈبهروز اردلان رادˈ با بیان اینکه خوشنویسان انسانهای والایی با اعتقادات و معرفت های دینی هستند افزود: استاد منظوری علاوه بر هنر خوشنویسی از فضل و کمال هم سرشار بود، به طوری که در اولین برخورد ذوق ادبی و عرفانش نمودار می شد .

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت هنرمندان در عرصه های مختلف فرصتی مناسب برای احترام به مقام شامخ آنان و معرفی آنان به عنوان الگو به نسل جوان است.

در این مراسم که به همت انجمن خوشنویسی و با همکاری نمایندگی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تفرش برگزار شد فرماندار،مسوولین محلی و شاگردان استاد منظوری با حضور بر مزار وی، یاد و خاطره اش را گرامی داشتند.

استاد عباس منظوری حقیقی فرزند استاد علی در سال 1299 هجری شمسی در تفرش متولد شد ولی در هنگام شیر خوارگی در آغوش مادر مهربان خود، همراه با پدر ارجمند به تهران رفت و تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در این شهر به پایان رساند و در همین شهر هم سر و سامانی یافت .

وی بنا به توصیه پدرش به استخدام اداره امور قانونگذاری مجلس شورا درآمد و پس از فوت پدر(1329) جانشین او شد.

آن مرحوم بیش از سی کتاب و رساله و حتی کتب درسی مربوط به کشور افغانستان را کتابت کرده است .

استاد منظوری از همان زمان تحصیل، نزد پدر هنرمندش تعلیمات و قواعد اولیهٔ خط و خوشنویسی را آموخت و پس از کسب مقدمات هنر خوشنویسی، مراحل تکمیلی این هنر را تا کسب درجه ممتاز در هنر خوشنویسی ادامه داد و بعد از وفات پدر، برای تکمیل هنر خود مدت ها در محضر استادان علی اکبر کاوه، سیدحسن میرخانی ود محمد تقی حاتمی مشق کرد.

وی در خوشنویسی از استادان خود پیشی گرفت و به مشق خط از روی خطوط عمادالکتاب و میرزای کلهر پرداخت و پس از آن به صورت تخصصی در زمینه خط نستعلیق و خط شکسته به خوشنویسی پرداخت و در این خطوط، مهارتی کم نظیر یافت.

وی علاوه بر هنر خوشنویسی، در ادبیات، تاریخ، فن بیان و تفسیر قرآن نیز تبحر و تسلط داشت و با استفاده از این توانائی ها توانست تصحیح و کتابت و انتشار بیش از سی جلد از آثار بزرگان شعر و عرفان را به انجام برساند.

کتابت کلام الله مجید نیز افتخاری مخصوص و ویژه برای این هنرمند و ادیب استان مرکزی محسوب می شود.

ا ین خوشنویس عارف و ادیب عاشق سرانجام در روز دوشنبه هشتم دی ماه 1382 هجری شمسی جان را به جان آفرین تسلیم کرد و در تفرش به خاک سپرده شد

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به اینکه نقش تربیتی تعزیه در جامعه اسلامی از بیشترین اهمیت برخوردار است، گفت: رواج تعزیه و اجرای آن در ایران و شهرستان تفرش با هدف رفع مظلومیت از ائمه معصومین برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: تعزیه با هدف رفع مظلومیت از ائمه معصومین (ع) برگزار می‌شود‌
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش پایگاه خبری تفرش:  به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام سید محمد مومنی بعد از ظهر امروز در آئین تجلیل از خادمان، پیشکسوتان،‌ پژوهشگران و فرهیختگان مانوس با تعزیه که در شهرستان تفرش برگزار شد، اظهار داشت: رسالت حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا رفع مظلومیت از امام حسین(ع) و اصحاب ایشان بوده و این وظیفه خطیر، امروز بر گردن شبیه خوانان است.

وی تصریح کرد: مهمترین وظیفه شبیه خوانان و ذاکرین اهل بیت (ع)‌ رفع مظلومیت و بیان واقعیت‌های کربلا در روز عاشورا‌ست.

امام جمعه شهرستان تفرش با بیان عوامل مظلومیت اهل بیت(ع) افزود: اهل بیت(ع) همواره در صدد رساندن مردم به هدف والای انسانی در جایگاه خلیفه‌الله بودند و بسیاری از مردم در آن زمان توانایی همراهی اهل بیت پیامبر(ص) را کسب نکردند.

مومنی دیگر عامل برای رفع مظلومیت از امام حسین(ع) و اصحاب ایشان را استفاده نکردن از ابزار نادرست در رسیدن به هدف دانست و اضافه کرد: دشمنان همواره با آلات و ابزار نامقدس به اهداف پلید خود دست می یابند، در حالی که هیچگاه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد شبهه توسط دشمنان و تبدیل شدن آن به فتنه از اهداف پلید دشمنان اسلام است و دشمنان با این اهداف در صدد تنزل جایگاه ائمه معصومین(ع) هستند.

امام جمعه شهرستان تفرش تاکید کرد: مردم باید با بصیرت و روشنگری با این اتفاقات روبرو شوند و شبهه‌ها و خرافات را از اعتقادات خود دور کنند همانطور که در 9 دی سال 88 با بصیرت خود بار دیگر موجب سرافرازی نظام اسلامی و مقام معظم رهبری شدند.

مومنی گفت: بصیرت دینی مردم در روز 9 دی فراموش نشدنی است و ملت با حضور گسترده در صحنه به همه جهانیان اعلام کردند که هر کجا نظام و ارزش‌ها با خطر مواجه شود در راه انقلاب و اسلام جانفشانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در سال 88 وفاداری خود به نظام و رهبر معظم انقلاب را اثبات کردند، اظهار داشت: پیام مردم ایران به فتنه گران در 9 دی ماه برائت از استکبار جهانی و مزدوران فتنه‌گر آنان بود و زنده نگاه داشتن اعتقاد راسخ به انقلاب مهمترین هدف مردم ایران است.

امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به گذشت چهارمین سال از حماسه 9 دی بیان کرد: این حماسه یک جنبش مردمی، خودجوش و ولایت مدار است که توسط مردم ایران ایجاد و در تاریخ ماندگار شد.

مومنی بیان کرد: رمز رسیدن افراد به بصیرت نزول رحمت خداوند و قابلیت خود انسان‌ها است که با در خواست آنان از خداوند حاصل می‌شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش گفت: وحدت هیئت‌های مذهبی در 28 صفر موجب همدلی و انسجام هیئت‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک سعید مویدی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مراسم 28 صفر در فرمانداری شهرستان تفرش با دعوت از مردم متدین تفرش برای حضوری با شکوه و گسترده در آیین‌های عزاداری روزهای آخر ماه صفر اظهار داشت: این مراسم با شور تمام که نشانه ارادت مردم تفرش به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) است، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) باید در شأن و منزلت ایشان که آخرین فرستاده الهی هستند، برگزار شود، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد تا این مراسم در مصلی ولایت تفرش با عظمت و شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

معاون فرماندار شهرستان تفرش افزود: تمام تلاش مسئولان باید برای برگزاری عزاداری مردمی باشد و سعی همگان بر این است تا از مظلومیت پیامبر اکرم(ص) دفاع شود و همانطور که برنامه‌های بزرگ برای فرزندان خاتم انبیا(ص) برگزار می‌شود برای روز 28 صفر نیز عزاداری عظیمی داشته باشیم، چرا که سعی دشمنان اسلام در از بین بردن نام و یاد پیامبر اکرم(ص) تمام نشدنی است.

مؤیدی با مصوبه تجمیع عزاداران در 28 صفر در مصلی ولایت، بیان داشت: رئیس اداره تبلیغات اسلامی باید از هیئت‌های مذهبی درخواست کند تا نسبت به تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی در مصلی ولایت شهرستان اقدام شود.

در این جلسه همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری گرامیداشت چهارمین سال حماسه سیاسی 9 دی انجام شد.

تبیین نهضت روشنگری و آشکارسازی ابعاد حماسه 9 دی، هماهنگی فعالیت‌های موثر در این روز، فعال سازی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها، توسعه دادن افکار عمومی و ظرفیت‌های اجتماعی به این رویداد مهم و بسترسازی به منظور توسعه فعالیت‌های خودجوش انقلابی از مهمترین اهداف اجرایی برنامه‌های 9 دی است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 21:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش گفت:حماسه 9 دی ی نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی ایران بود.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش ˈسعید مویدیˈ عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی مراسم گرامیداشت 9 دی در تفرش افزود:بدون شک خلق این حماسه عظیم توسط ملت ایران، فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن شناسی و غیرت دینی و انقلابی را در تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران رقم زد.

وی تصریح کرد : حرکت عظیم، حیرت انگیز و فوق العاده مردم در دفاع از حریم ولایت ، روز نهم دی ماه 1388 را در تاریخ ماندگار کرد.

معاون فرماندار شهرستان تفرش ادامه داد: آنچه در حماسه ماندگار نهم دی رخ داد در واقع برخاسته از حرکتی ایمانی و با انگیزه کاملاً خدایی بودکه به هیچ وجه با اراده انسانی انجام شدنی نبود .

برگزاری مراسم 9دی در مسجد قائمیه این شهرستان از مصوبات این نشست بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری تسنیم: فرماندار تفرش گفت: ۱۷۰ واحد صنوف مزاحم در تفرش در حال فعالیت هستند که تاکنون حدود ۳۰ واحد درخواست گرفتن زمین در شهرک صنوف را داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اردلان راد در جلسه تبادل نظر برای حل مشکلات شهرک صنوف مزاحم با حضور هیئت مدیره این شهرک و مسئولان شهرستان در فرمانداری تفرش برگزار شد اظهار کرد: در سال های اخیر با دستور ریاست جمهوری و مسئولین استانی انتقال صنوف مزاحم به خارج از محدوده شهری مصوب شد.

وی افزود: افزایش جمعیت شهری سبب افزایش بار ترافیکی و معضلات آن در شهر شده است و برخی خیابان های سطح شهر به دلیل کوچک بودن عرض معابر و خیابان، با بار ترافیکی مواجه هستند که مشکلات زیادی را برای افراد ساکن در این مکان ها ایجاد می کند.

فرماندار تفرش تصریح کرد: علاوه بر مشکلات ترافیکی، مغازه های حاشیه این خیابان ها هم جزو صنوف مزاحم هستند و در واقع برای خانواده های ساکن این خیابان‌ها دیگر آسایشی نمی ماند که خیابان بسیج تفرش نمونه بارز این مورد است.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان  تفرش با اشاره به مشکلات احداث شهرک صنوف گفت: مشکلات مالی و نبود تسهیلات لازم با حداقل سود از مهمترین مشکلات اعضای این شهرک است.

امیر کلانتری با اشاره به مصوبات این جلسه افزود: تامین زیر ساخت های مناسب، تعریض معابر، جدولکاری، ایجاد پارکنیگ های باز در هر واحد، اخطار مجمع امور صنفی جهت انتقال سریع صنوف مزاحم به این شهرک از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:18 | نویسنده : میثم اله وردی |