پایگاه خبری تفرش:

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش با موضوع «اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی» روز یکشنبه با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی در محل میهمان‌سرای این دانشگاه آغاز شد.

خبرگزاری فارس: طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش آغاز شد

به گزارش  از اراک امام جمعه شهرستان تفرش پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه این طرح گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز و بسیار تأثیرگذار امامان معصوم(ع) بحث سیاست مداری آنان است.

حجت‌الاسلام سید محمد مومنی با اشاره به اینکه سیاست‌مداری اهل بیت(ع) با سیاست‌مداری سیاست‌مداران متفاوت است، افزود: اصلاح امور موضوع مهم سیاست مداری امامان معصوم(ع) است.

وی ادامه داد: دشمن شناسی و حفظ امت اسلامی از خطرات و اداره کردن امت اسلامی در راستای مصالح کشور و هدایت جامعه به سمت پیشرفت و اعتلا از دیگر اصول مهم سیاست‌مداری امام معصوم(ع) و سیاست مداری مورد نظر دین مبین اسلام است.

امام جمعه تفرش افزود: هم اکنون نیز سیاست‌مداری ولایت فقیه استمرار همان سیاست‌مداری و ولایت اهل بیت(ع) است که بیش از  25 سال دشمن را در پشت مرزهای کشور زمین‌گیر کرده که این امر نشان از سیاست مداری قوی ولایت فقیه دارد.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه رمز و راز پیروزی انقلاب اسلامی خدمت به اسلام و مسلمین بوده است، تصریح کرد: مبنا دین و پیروزی انقلاب ما توجه به ذات احدیت و خدمت به اسلام و مسلمین بوده است که داعیه حضرت امام(ره) نیز بر همین امر استوار بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در این نشست گفت: تفکر سیاسی شیعه در عصر غیبت بر مبنای دو جریان فکری طرفداران غیبت امام(عج) و حضور امامت استوار شده است.

عبدالوهاب فراتی افزود: از این رو این دو جریان فکری کل تاریخ شیعه را به هم پیوند و نزاع تاریخی شیعه نیز در قالب این دو جریان ترسیم شده است.

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش از امروز به مدت چهار روز با برنامه‌های آموزشی و فرهنگی از جمله کلاس‌های آموزشی، کارگاه سبک زندگی، نقد فیلم، تفرش گردی، ورزش و سخنرانی پیرامون اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی در محل میهمان‌سرای این دانشگاه برگزار می‌شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: منویات مقام معظم رهبری باید نقشه راه دولت در اداره کشور باشد و باید با عمل به بیانات رهبری موفقیت های کشور را تداوم بخشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش،حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش با اشاره به اهمیت فرهنگسازی اظهار کرد: ‏فرهنگ سازی اسلامی در جامعه  باید از خانواده ها شروع شود، زیرا خانواده نقطه مرکزی ساخت و ایجاد فرهنگ هر انسانی است وبه همین سبب اسلام قوانین متعددی برای خانواده دارد.‏‎ ‎

‎وی افزود : هیچ اجتماعی  نمی تواند جای گرم خانواده را پر کند و اگر این کانون با نشاط با فرهنگ ‏اسلامی غنی شود فرزندان خوبی را پرورش و افراد مفیدی را به جامعه تحویل می دهد.‏‎ ‎

امام جمعه تفرش تصریح کرد: برای این که کانون گرم خانواده ها حفظ شود باید اعضا به وظایف خود ‏به خوبی عمل کنندو  تکریم و احترام و مهر ورزی و رعایت حرمت زن و شوهر اولین حقوقی زن و شوهر ‏در اسلام است که باید رعایت شود.‏‎ ‎

‎ ‎حجت الاسلام مومنی با اشاره به اهمیت محبت و عطوفت قلبی گفت: خداوند  عالم را براساس مهر و محبت اداره  و همچنین انسان را با مهر و ‏محبت تربیت می کند وائمه اطهار(ع) هم ماموربه مهربانی و عطوفت با مردم هستند ، پس انسان ها و به ‏ویژه زن و شوهر باید نسبت به هم مهر  و عطوفت داشته باشند.‏‎ ‎

وی با اشاره به تفاوت مودت و رحمت تصریح کرد: مودت محبت قلبی و رحمت شامل محبت ظاهری ‏و علنی است و زن و وشوهر علاوه بر داشتن محبت قلبی باید این محبت را نیز بر زبان جاری کنند.‏‎ ‎

امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به شیوه های دیگر مهر ورزی افزود: یکی دیگر از شیوه ‏های مهرورزی در خانواده ها ، قدرشناسی و بیان خدمات و فداکاری زن و شوهر است که باید خدمات ‏وفداکاریهای همدیگر را دیده و تشکر کنند زیرا هر فردی نیاز درونی دارد که زحماتی که انجام می دهد ‏دیده شود در صورت نادیدن زحمات ، سبب بروز ناهنجاریها می شود.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: ریشه بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه، ایجاد و ‏شعله ور شدن حس کم بینی در افراد است که با خود نمایی قصددارند خود را به جامعه نشان و ‏خود را تامین کنند.‏‎ ‎

وی امام رضا (ع) را امام بخشش و کرامت دانست و گفت: شیوه و ‏سیره امام رضا (ع) در زمان حیات و در زمان ممات بخشش و کرامت و روا کردن حاجات است و ‏هرکسی که به آن حضرت (ع) پناه ببرد نا امید نمی شود.

امام جمعه تفرش  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: ‏مسئله وحدت یکی از مسائلی است که از نیازهای مهم جامعه امروز بوده و نباید اختلافات سلیقه ای ‏و سیاسی سبب جدایی شود که در این صورت زنگ خطری برای امت اسلام است.‏

‎حجت الاسلام مومنی افزود: دشمن حیات خود را در اختلافات و دامن زدن به جدایی ها می بیند ‏زیرا در این صورت  جرات و تجاوز گریش بیشتر می شود.‏‎ ‎

وی با اشاره به شکست اقتدار و شوکت آمریکا در منطقه گفت: عامل اصلی که اقتدار و ‏شوکت و مقبولیت آمریکا در منطقه را برهم زده این است که شعارهایش با عملکردش هم خوانی ندارد و بحث حقوق بشر ، خدمت به مردم ، دموکراسی ،آزادی از شعارهایی است که آمریکا داعیه آن است ‏ولی تاکنون نتوانسته آنها را محقق سازد.‏‎ ‎

امام جمعه تفرش با اشاره به حادثه 17شهریور، افزود: یکی از عوامل سقوط رژِیم شاهنشاهی این ‏بود که  به مناسبتهای مختلف تعداد زیادی را به خاک و خون کشاند و یکی از این حوادث ، جمعه سیاه ‏‏17شهریور بود که با این کار رژِیم ثابت کرد که شعار مدافع حقوق مردم که می دهد دروغ است.‏‎

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش خواستار احداث هر چه سریع‌تر فاز دوم تصفیه خانه این شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهروز اردلان‌راد بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان تفرش که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، اولویت‌ اصلی این شهرستان را تکمیل پروژه انتقال آب از هفتیان دانست و اظهار داشت: از مسئولان انتظار داریم نهایت همکاری را برای اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه به عمل آورند.

وی احداث فاز دوم تصفیه خانه تفرش، توجه به راه‌های روستایی و مجتمع‌های آبرسانی و توسعه طرح گردشگری را از دیگر ضروریات  این شهرستان دانست و ادامه داد: به منظور اجرای طرح توسعه گردشگری به مالکان باغ‌ها در حریم شهر امکان ساخت با متراژ 50 متر داده شده است.

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه اگر خواهان پیشرفت هستیم، باید به دنبال انسجام و حفظ وحدت در میان مردم باشیم، تصریح کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای پرداختن به نقش دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران است، دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند که این امر نشانگر جایگاه برجسته دولت در یک نظام مردم سالار مبتنی بر دستورات دینی است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب شاهد بودیم که امام خمینی(ره) از دولت‌ها حمایت کردند که این سیره شایسته در سنوات گذشته از سوی مقام معظم رهبری تداوم داشت.

اردلان‌راد اظهار کرد: دولت‌ها برای حفظ دوام خود باید از حمایت همه اقشار برخوردار باشند، باید از همه منابع طبیعی و انسانی در دستیابی به پیشرفت استفاده کنیم.

وی با اشاره به نگاه دولت به منتقدان خاطر نشان ساخت: امروزه دولت به منتقدان نظر ویژه‌ای دارد به ویژه نقدی که به تکامل منجر شود، نقد باید سازند باشد، چرا که امروز به نقد سازنده و رو به جلو نیاز داریم که باید مورد توجه همه افراد و همه اقشار به ویژه رسانه‌ها قرار گیرد.

فرماندار تفرش بر لزوم حمایت مردم از دولت تاکید کرد و ادامه داد: مصلحت کشور ایجاب می‌کند که دولت حمایت همه جانبه مردم را به دست آورد.

امام جمعه تفرش نیز با اشاره به ویژگی مدیران اولین ویژگی مدیر را در جمع مردم بودن دانست و گفت: یک مدیر باید در جمع مردم حاضر و نسبت به مشکلات آنان آگاه باشد.

حجت‌الاسلام سید محمد مومنی اظهار داشت: ویژگی دوم مدیر جهادی  این است که در نظام اسلامی خدمت‌گذاری صادق و درست کار باشد.

وی ادامه داد: نیازسنجی و شناسایی نیازها برای رسیدن به اهداف از دیگر ویژگی مدیریت جهادی است، مدیر باید برای گروه‌های زیرمجموعه خود وقت بگذارد.

امام جمعه تفرش خواهان اصلاح راه‌های روستایی شد و بیان کرد: اگر راه‌های شهری و روستایی این شهرستان درست شود، قطعا گردشگر به این منطقه جذب خواهد شد.

مومنی افزود: در حال حاضر با مشکلات متعدد فرهنگی دست به گریبان هستیم که برای رفع این مشکلات نیازمند تخصیص اعتبارات فرهنگی هستیم.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

غزه

امام جمعه تفرش گفت: اعلام آتش بس و وادادگی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت اسلامی مردم فلسطین پیروزی مسلمانان غزه در تهاجم اخیر اسرائیل بوده و این پیروزی نشان دهنده آغاز روند سقوط اسراییل پرمدعا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان تفرش با‌اشاره به مقاومت ملت فلسطین اظهار کرد: راه پیروزی در غزه مقاومت است و باید مقتدرانه و محکم با دشمنان مقابله و آنها را مجبور به عقب نشینی کرد.

وی نسل‌کشی را از جنایات پلید دشمنان دانست و افزود: دشمنان در حال حاضر علاوه بر از بین بردن قبور اهل بیت به نسل کشی مسلمانان و زنان و کودکان بی دفاع می پردازد که این جنایات منحصر به غزه نبوده و چندین برابر در عراق توسط داعش در حال انجام است که دشمنان با این کار قصد دارند به اهداف پلید خود دست یابند.

حجت الاسلام مومنی رعایت شعائر دینی را نشانه متقین دانست و افزود: قرآن می‌فرماید اهمیت دادن به شعائر دینی نشانه متقین و علامت دین است ولی دشمنان در صدد هستند تا این نشانه های ایمان و خداترسی را از روی زمین از بین ببرند.

امام جمعه تفرش با اشاره به حمله وهابیت به قبور ائمه در 8شوال، تصریح کرد: وهابیت گروه‌های تحت امر خود را تجهیز کرده تا اماکن متبرکه را از بین ببرنند و اگر حمایت‌های میلیونی امت اسلامی نبود آنها جسارتهای بیشتری را انجام می دادند.

امام جمعه تفرش با اشاره به کمک تفرشی ها در بازسازی عتبات عالیات گفت: شهروندان تفرشی در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بیش از 30 میلیون به بازسازی عتبات و عالیات کمک کرده‌اند و قول‌هایی در این زمینه نیز داده شده است که قطعا موفق نمی شوند.

وی با اشاره به مسئله آتش بس در غزه، گفت: آتش بس توطئه دیگری است که باید مسلمانها آگاه و آماده باشند چرا که امکان بازگشت دشمنان وجود دارد.

حجت الاسلام محمد مومنی  با اشاره به سبک زندگی صحیح تصریح کرد: سبک زندگی انسان اگر با سبک زندگی قرآنی هماهنگ شده و در چارچوب آن عمل کند، می تواند به زندگی بانشاط و توام با آرامش دست یابد.

وی افزود: نگاهی به زندگی بزرگان دینی و قدیمی‌ها نشان می‌دهد چون دستورات الهی و دینی را رعایت می‌کردند زندگی سالمتر و عمرهای طولانی‌تری داشتند.

امام جمعه تفرش با اشاره به توصیه‌های دین درباره خواب، گفت: به فرموده قرآن, شب مایه آرامش بندگان قرار داده شده و اگر از دستورات دینی در این باره استفاده شود, خواب بهتری را داریم.

حجت الاسلام مومنی افزود: زود خوابیدن، کم غذا خوردن در وعده شام، رو قبله خوابیدن و ذکر گفتن از مهمترین عادات سفارش شده در هنگام خواب است و در روایات آمده است که خواب مابین الطلوعین، خواب مذمومی است زیرا در این ساعات روزی مادی و معنوی انسان تقسیم شده و انسان در صورت خوابیدن از روزی خود محروم می‌شود و این خواب، خواب شیطانی بوده و سبب خوشحال شدن شیطان می شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:32 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش خبرنگار مذهبی ندای تفرش ، "حجت الاسلام محمد مومنی " در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش گفت : سبک زندگی اسلامی منجر به زندگی ایده آل می شود که توام با آرامش و آسایش بوده وزندگی ایده آل زندگی است که در آن هم نیازهای مادی و هم نیازهای معنوی برآورده شود .


وی ادامه داد : آرامش گمشده  برخی از زندگی های امروزی است که آسایش در آن زیاد و آرامش در آن دیده نمی شود .در بسیاری زندگی ها تکنولوژِی به کمالات رسیده که آرامشی به دنبال ندارد.


امام جمعه تفرش در تشریح آسایش و آرامش ، اظهار داشت : آسایش از امکانات مادی به دست می آید و مربوط به بعد جسمانی بشر است ولی آرامش به روح مربوط می شود و فرمول و راه دیگری می طلبد تا به این مقوله دست یابد و آسایش هیچ گاه انسان را به آرامش نمی رساند .


"حجت الاسلام مومنی " بااشاره به فرمول قرآنی برای دستیابی به آرامش ،بیان داشت : فرمولی که قرآن بیان می کند ، فرمول منحصر به فردی است و در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود و آن این است که هرکسی و هرچیزی اگر به اصل خود وصل شود آرام می شود .


وی اضافه کرد : اصل روح انسان برای آرامش باید به خداوند متصل شود زیرا روح انسان از روح خداوند سرچشمه گرفته است و اگر روح به اصل خود متصل شود به آرامش دست خواهد یافت که این تنها راه منحصر به فردی است که قرآن از آن یاد می کند .

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان تفرش خاطر نشان کرد : در این مقوله ، جسم نیز مسثنی نبوده و در ارتباط با اصل خود به آرامش می رسد .از آنجایی که انسان از گل و خاک آفریده شده و اگر خواهان سلامتی و آرامش جسم  باشد باید از خوراکی های که ریشه در خاک دارند  استفاده کند .همه انسانها سرانجام به خاک بر میگردند و بدن در آنجا به آرامش می رسد.


"حجت الاسلام  مومنی " ضمن تشکر از حضور حماسی مردم ایران در حمایت از غزه در روز جهانی قدس ، اذعان داشت : علی رغم شایعات پراکنی دشمنان ، مردم با تاسی به مولای خود در حمایت از مظلوم  ، در راهپیمایی حضور یافتند و پاسخ کوبنده ای به دشمنان دادند .

وی با اشاره به تاثیر راهپیمایی ها ، تصریح کرد : این راهپیمایی ها مقاومت  را شجاع کرده و اسراییل را به بدبختی می کشاند و تمام اعمال ناجوانمردانه اسراییل به خاطر این است که می خواهد مقاومت چشمگیر مردم مسلمان غزه را بشکند و اگر الآن تنها به زنان و کودکان حمله می کند چون توان حمله به جاهای دیگر را ندارد و با این کار می خواهد از طریق ایجاد فشار ، به مقاصد خود دست یابد.

خطیب نماز جمعه تفرش افزود : تنها راه پیروزی برارتش رژِیم صهیونیستی مقاومت وجهاد و شهادت است و زبان زور را باید با زبان زور جواب داد و نباید کوتاه بیایند و وظیفه امت اسلامی این است که هم کرانه باختری و هم مقاومت را تجهیز کنند تا درمقابله ، ارتش رژِیم صهیونسیتی را زمین گیر کرده و مجبور به عقب نشینی نمایند .


" حجت الاسلام مومنی " با اشاره به رمز پیروزی اسلام بیان داشت : رمز پیروزی اسلام در این است که در کنار عبادت ، جهاد و سلاح هم دارد یعنی اسلام تک بعدی نبوده و اهل مقاومت ومبارزه هم هست .مردم مسلمان با حضور در راهپیمایی ها و انتخابات نشان می دهند که اهل مبارزه و جهاد هستند .

وی راه پیروزی در مذاکرات را مقاومت و ایستادگی دانست و گفت : راه پیروزی در مذاکرات مقاومت و ایستادگی و استکبار ستیزی است و مذاکره کنندگان باید روحیه جهادی و شهادت طلبی و استکبار ستیزی خود را حفظ کنند و کوتاه نیایند.

گفتنی است نمایشگاهی از دستاوردهای دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه این شهرستان و غرفه ی آثار خطاطی ، در مصلای ولایت در معرض دید عموم قرار گرفته است .

لازم به ذکر است در پایان نماز جمعه ، نمازگزاران تفرشی به حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات اسراییل از مقابل مصلا تا میدان آزادی را راهپیمایی کردند .

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه تفرش گفت: تنها راه حل مسئله فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی بوده و راهپیمایی روز جهانی قدس نمونه ای از حمایت‌های ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اعمال ضدانسانی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش بر مقاومت بیش از پیش مردم فلسطین تاکید و اظهار کرد: مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیست و استفاده از تسلیحات سبب ترس و ناامیدی اسرائیل و پیروزی مقاومت خواهد شد.

وی افزود: دشمنان فلسطین این مردم را با زبان روزه به خاک و خون میکشند و با حملات هوایی وزمینی کشتار ظالمانه و کودک کشی را در پیش گرفته اند و این سبب خشم مردم در جهان اسلام شده است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: هر موشکی که به غزه شلیک می شود بیش از 80هزار دلار برای اسرائیل هزینه دارد و این نشان از ترس اسرائیل از مقاومت است و باید اسرائیل با مقاومت فلسطینیان نابود شود.

حجت الاسلام مومنی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مردم مسلمان فلسطین نباید با اسرائیل صلح یا سازش کنند و تنها راه نجات سرکوبی کامل اسرائیل با استفاده از تسلیحات مقاومت است.

وی با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش افزود: این گروه دست نشانده رژیم صهیونیستی و ابرقدرت منحوس جهان است و این گروه باید از عاقبت صدام که نوکر خوش خدمت اینان بود عبرت بگیرند و به فعالیت های وحشیانه خود ادامه ندهند.

امام جمعه تفرش بر حضور باشکوه مردم در نماز عبادی سیاسی جمعه تاکید و تصریح کرد: حضور در نماز جمعه سبب وحدت و انسجام جامعه مسلمین می شود و این نماز از ابتدای اقامه نشان وحدت است.

حجت الاسلام مومنی نماز جمعه را حلال مشکلات در جامعه دانست و گفت: در قرآن کریم به نماز جمعه اشاره شده و نماز جمعه نماز امام زمان است و شلوغی و پرشور بودن این نماز سبب وحشت دشمنان ایران و جهان می شود.

وی افزود: 60 سال است که ملت فلسطین زیر تیغ صهیونیسم جهانی قرار دارد و هر روز بر کشتار مردم بی‌گناه افزوده می‌شود، استکبار جهانی مظلومان جهان را در گوشه و کنار دنیا یک روز در فلسطین و روز دیگر در عراق توسط گروه تروریستی داعش برای تأمین منافعش به خاک و خون می‌کشد.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: ظلم کردن چه یک نفر نسبت به شخص دیگر و چه یک ملت نسبت به ملت دیگر نزد پروردگار عالم مذموم است و ظالمان به سزای اعمال خود می‌رسند، مقاومت مردم مظلوم فلسطین سبب پیروزی آنان بر رژیم غاصب اسرائیل می شود.

حجت الاسلام ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه و فلسطین گفت: کشتار انسان‌های بی‌دفاع در تمامی ادیان محکوم است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:8 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

روز قدس

 فرماندار تفرش گفت: فریاد اسلام خواهی، استقلال طلبی و مبارزه با ظلم و ستم پیام روز قدس است تا بتوانیم پیام آزادی خواهی و اسلام خواهی را به اقصی نقاط مختلف جهان برسانیم.

بهروز اردلان راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به نسل کشی و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی اظهار کرد: روحیه جنگ افروزی و نسل کشی در نزد موسسان و زمامداران منحوس و سفاک رژیم صهیونیست نسبت به سالهای گذشته نه تنها تخفیف پیدا نکرده بلکه تشدید هم شده است.

وی افزود: مردم مظلوم فلسطین از 70سال پیش یعنی از زمان تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی مورد تجاوز و ستمگری و نسل کشی صهیونیستها بوده‌اند و این رژیم در طول این مدت با تحمیل جنگ های زیادی بخش هایی از سرزمین فلسطین را با کشتار و ظلم اشغال کرده است.

اردلان راد تصریح کرد: این خوی تجاوز گری و نسل کشی به واسطه حمایت های همه جانبه و مداوم دولتهای غربی از یکسو، حمایت های برخی سران عرب همپیمان با استکبار از سوی دیگر زخمهایی بیشتر به پیکر امت اسلامی وارد کرده است.

وی افزود: دشمن با ایجاد اختلاف میان امت اسلامی با ایجاد گروه های تروریستی  و درگیری ها در منطقه، سوء استفاده رژیم صهیونیستی و حمله گسترده به قطعه مظلوم فلسطین یعنی غزه را بصور همزمان و با حمایت غرب و در راس آنها رئیس جمهور آمریکا به عنوان یکی از دلایل تحریک و تشویق صهیونیستها برای اقدامات تجاوزکارانه آغاز کرده و دهها زن و کودک مظلوم فلسطینی را به خاک و خون کشیده است.

فرماندار تفرش فلسطین را نیازمند حمایت گسترده دانست و گفت: غزه به عنوان نماد فلسطین امروز نیاز به حمایت بزرگ و عظیم و گسترده از ناحیه همه آزادی خواهان جهان دارد و در این میان مسئولیت مسلمانان برای کمک به برادران دینی خود بسیار سنگین تر است.

اردلان رادحضور مردم در راهپیمایی روز قدس را پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: روز جهانی قدس به عنوان ابتکار حضرت امام (ره) برای ایجاد وحدت وهماهنگی در بین همه آزادی خواهان وهمه مسلمانان جهت توجه ویژه به یکی از جنایات بزرگ صهیونیست به عنوان آلت دست استکبار، می تواند با حضور چشمگیر و گسترده همه آزادی خواهان و در ایران اسلامی مردم دوستدار فلسطین، پاسخی کوبنده به صهیونیست و حامیان آنها باشد.

فرماندار تفرش از عموم مردم جهت شرکت در این راهپیمایی دعوت کرد و افزود: ضمن تشکر از حضور گسترده و همیشگی مردم عزیز در راهپیمایی‌های تاثیرگذار روز قدس و با توجه به جنایات نفرت انگیز صهیونیستها همه ما باشکوهتر از گذشته در این راهپیمایی حضور می‌یابیم و هرچند مردم همیشه در صحنه و بیدار ایران اسلامی به ویژه مردم غیور و شهید پرور تفرش بی صبرانه منتظر حضور در این راهپیمایی هستند اما با تاکید برحضور، باید یادآور شد بصیرت و آگاهی امروز مردم زمینه ساز تحولی بزرگ در مقابل ددمنشی رژیم جنایتکار صهیونیستی و همه همدستان ناپاک آن و در نهایت نابودی این غده سرطانی به شمار می رود.

اردلان راد افزود: هر مشتی که افراشته می‌شود در معادلات و محاسبات دشمن تاثیرگذار بوده و این قدم ها و دستها دشمنان ملت فلسطین را وادار به عقب نشینی می‌کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پشتیبانی از ولایت فقیه وظیفه اصلی اقشار مختلف مردم است و این پشتیبانی موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

 

آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ بامداد دوشنبه همزمان با بیست و سوم ماه مبارک رمضان و در آیین سومین شب قدر در مصلای بیت المقدس اراک افزود: ولایت فقیه ستون اصلی خیمه انقلاب است و باید همه برای صیانت از این اصل مترقی اسلامی بیش از پیش در صحنه حاضر باشیم.

وی ادامه داد: دشمن برای براندازی پرچم ولایت همه توان خود را به میدان آورده است بنابراین همه به خصوص علما و شخصیت های دینی برای آگاه کردن مردم از توطئه های دشمنان باید بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: پشتیبانی و دفاع از حریم ولایت فقیه عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است بنابراین تمام اقشار مختلف مردم و مسوولان باید به رعایت این اصل مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: امروز وظیفه داریم با رهبری مقام عظمای ولایت، راه امام راحل را ادامه داده و با پیروی از خط رهبری و منویات مقام معظم رهبری اندیشه های امام خمینی ( ره ) را در دنیا گسترش دهیم.

آیت الله دری نجف آبادی به تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی امام علی(ع) پرداخت و گفت: این امام همام اسوه عدالت و بزرگمردی است بنابراین مسوولان باید با الگوگیری از اولین پیشوای شیعیان جهان عدالت را در جامعه فراگیر کنند.

وی اضافه کرد: حضرت علی(ع) بزرگمرد تاریخ سازی است که حق طلبی و عدالت خواهی را سرلوحه کارهای خود داشت.

وی اضافه کرد: امام علی ( ع ) عابدی خالص و مظهر شجاعت بود که پس از عمری خداجویی، در پیشگاه معبود با تیغ جهل به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری حمله های ناجوانمردانه رژیم اشغالگر اسراییل به سرزمین فلسطین و غزه بیان کرد: فلسطین اشغالی و قدس شریف، اولین قبله مسلمانان است و احترام به این سرزمین مقدس وظیفه تمام مسلمین جهان است.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: تمام مسلمانان جهان باید در روز قدس با مشت های گره کرده خود و فریاد های مرگ بر اسراییل و مرگ بر صهیونیسم حمایت قاطع خود از مردم مظلوم فلسطین و انزجار و نفرت از رژیم غاصب اسراییل را فریاد بزنند.

آیین سومین شب از شب های پر برکت قدر همزمان با سومین شب شهادت مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) علاوه بر مصلی بیت القمدس اراک، با شکوه خاصی در آستان امامزادگان، مساجد و حسینیه های استان مرکزی برگزار شد.

مردم موحد و مومن استان مرکزی از لحظه های اولیه شامگاه یکشنبه در حالی که در یک دست قرآن کریم و در دست دیگر مفاتیح الجنان را همراه داشتند در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه این استان حضور پیدا کرده و با شور و اشتیاق آیین شب قدر را برگزار کردند.

به همین مناسبت مساجد و اماکن مذهبی شاخص مملو از مردم مومن و ولایتمداری بودند که با کمال خضوع و خشوع در مقابل معبود خود به عبادت و بندگی پرداختند.

این مراسم با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه اسماء ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

شب گذشته در سومین لیالی قدر مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) اشعار و مرثیه هایی در غم شهادت علی مرتضی (ع) اولین امام شیعیان جهان خواندند و اشک ها بر گونه های پیروان آن حضرت جاری شد.

در بسیاری از خیابان های شهرستان اراک از قبیل خیابان جهرم و شهدا نیز شبیه خوانان با اجرای تعزیه شهادت حضرت علی (ع) به سوگواری برای اولین پیشوای شیعیان جهان پرداختند.

همچنین بسیاری از مردم مومن و روزه دار استان مرکزی از نقاط مختلف این استان با حضور در بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی از قبیل آستان مبارک امامزادگان شاهزاده عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک، شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان، امامزاده سهل ابن علی(ع) آستانه و امامزاده بی بی فاطمه صغری(س) روستای سیاوشان آشتیان آیین سومین شب قدر ماه رمضان را برگزار کردند.

شبیه خوانان شهرستان تفرش نیز شب گذشته در تکایای تاریخی این شهرستان از قبیل تکیه شش ناو، میانده، خلچان و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای بازرجان با اجرای مراسم شبیه خوانی امام علی(ع) عشق و ارادت خود را به این امام همام به منصه ظهور رساندند.

نظیر این مراسم در شهرستانهای ساوه ، زرندیه، آشتیان، خمین، محلات، دلیجان، شازند، فراهان، کمیجان، وخنداب نیز برگزار شد.

بر اساس روایات، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب شهادت حضرت علی (ع) سومین شب قدر است و اقامه نماز قضا، قرائت دعای افتتاح و جوشن کبیر مهمترین اعمال این شب است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه تفرش گفت: توطئه خطرناک غرب باورهای دینی جوامع اسلامی را نشانه گرفته که در این امر نظارت بیشتر دستگاه های ذیربط به منظور خنثی کردن توطئه دشمن ضروری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش با تاکید بر شرکت در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: مبارزان فلسطینی با امکانات کم، ضربه سنگینی را در چند روز گذشته به رژیم صهیونیستی وارد کردند که در صورت مقاومت و جهاد آنان و گرفتار نشدن در بند توطئه های دشمن به پیروزی می رسند.

وی افزود: در این روزها مردم مظلوم و بی پناه غزه که بیشتر آنها غیر نظامی هستند به خاک و خون کشیده می شوند و باید سازمان ملل پشتیبان این مردم باشد.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که فلسطین در قلب جهان اسلام قرار دارد گفت: امت اسلام با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی روز قدس پاسخ کوبنده به اسرائیل و دشمنان اسلام داده و حمایت خود را از فلسطین اعلام می دارند.

امام جمعه تفرش افزود: مردم باید حامی مردم مظلوم فلسطین باشند و با شرکت در راهپیمایی روز قدس این حمایت را به گوش جهانیان برسانند.

حجت الاسلام مومنی ماهواره را یکی از ابزار رخنه فرهنگی دشمن در جوامع اسلامی دانست و گفت: مشکل ما در عصر حاضر رخنه های فرهنگی و رخوت های فرهنگی است و دشمنان از طریق ماهواره ها و سایت های مخرب بی بند و باری و بی عفافی را ترویج می کنند که بی تفاوتی برخی از مسلمانان بر این مسائل دامن می زند. 

وی ماهواره ها را سبب به آتش کشیدن بنیان خانواده ها دانست و افزود: ماهواره ها با حضور خود در خانه، بنیان خانواده را به آتش کشیده، حیا و عفاف را برهم می زنند و باید انسان مواظب بود و دستگاه های نظارتی و امنیتی نیز باید بهتر عمل کنند.

امام جمعه تفرش با اشاره به لیالی قدر، تصریح کرد: باید قدر این شبها را دانست که عاقبت انسانها در این شبها رقم می خورد و آنچه که در لیالی قدر مهم است بیداری دل و زنده دلی است و انسان باید در این شبها از یک عمر غفلت بیدار شود.

حجت الاسلام مومنی در تشریح معنای تقوا گفت: تقوا یعنی خداترسی و مواظبت بر اعمال و رفتار که اگر اعمالی رضایت خداوند در آن است به دنبال آن باشیم در غیر این صورت آن را ترک نماییم و تقوا نقش اساسی در عافیت انسان در دنیا و آخرت دارد.

وی مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم را از سخنان مهم امام علی (ع) دانست و افزود: حضرت علی (ع) به عنوان پیشوای مسلمانان، حمایت از مظلوم هر که باشد و مبارزه با ظالم در هر جایی باشد را مهم می داند و باید انسانها در حمایت از مظلوم هرگونه حمایتی که می توانند انجام دهند .

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش، امام جمعه تفرش با اشاره به ضرورت توانمند سازی معلولان گفت:

توانمند سازی معلولین بهترین خدمت به این قشر آسیب پذیر جامعه است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا معلولان بتوانند ازطریق مختلف ازجمله ایجاد اشتغال توانمند شده ومستقل ازبهزیستی به زندگی ادامه دهند وایجاد شرایط لازم برای اشتغال مددجویان وزمینه سازی برای حضور موثرآنان دراجتماع ونمایش توانمندی های آنان باید دربرنامه های بهزیستی به طورجدی مدنظرقرارگیرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:امام جمعه تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 17:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

بخشدار مرکزی تفرش با اشاره به دریافت تنها ۴ شبکه تلویزیونی در روستاهای این شهرستان گفت:برای دریافت سیگنال شبکه های دیجیتال در تفرش, صداو سیما به فکر است ولی این امورات نیازمند اعتبار است .

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا "محمود مهری " در مصاحبه با ندای تفرش گفت : در روستاهای تفرش ۴شبکه یعنی ۱و۲و۳کشوری و شبکه استان مرکزی قابل رویت است و در روستای هفتیان ،بکلیک،ثمردشت ، فرک به دلیل وجود موقعیت جغرافیایی این روستاها و با دستگاه می توانند تقریبا ۲۰شبکه را مشاهده کنند ولی مابقی روستاها از این امکان بی بهره اند .


وی ادامه داد : متاسفانه در برخی از روستاها مانند کهلوسفلی ، شولک ، وایمند ۴شبکه را به صورت شفاف دریافت نمی کنند البته کارشناسان صداو سیما به روستاها جهت رفع مشکلاتشان مراجعاتی داشته اند و اخیراً هم به روستای شولک رفته اند .


بخشدار مرکزی تفرش تصریح کرد : شاید یکی از مسائلی که می تواند روستاییان و به خصوص کسانی که به سن بازنشستگی رسیده اند در روستاها نگه دارد توسعه امکانات است ، صداو سیما به فکر است ولی این امورات نیازمند اعتبارات است .


"مهری" با اشاره به مکاتبات جهت رفع این مسائل اظهار داشت : خوشبختانه نماینده مجلس از طریق صداو سیما پیگیری کرده است.

 

وی ادامه داد : حداقل امکانات برای روستاها فراهم شده است ولی جوابگو نیست .روستاهای تفرش به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و کوهستانی بودن باید بر هر روستا یک آنتن زده شود چنانچه هم اکنون روستاهایی که از ۴شبکه بهره مند شده اند دارای آنتن هستند .


بخشدار مرکزی تفرش خاطر نشان کرد : آنتن کوهپناه جوابگوی نیاز روستاها نیست وحل این مسئله از دغدغه های مسئولین شهرستان می باشد .


"مهری " در رابطه با حضور ماهواره ها در روستاها ، اذعان داشت : من زیاد ندیدم ولی نمی توان گفت که اصلاً وجود ندارد ، مهاجران و مسافران و افراد سست ایمان ودارای اعتقادات ضعیف گاهاً استفاده می کنند .

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:بخشدار تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 12:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت:گروه تکفیری داعش یکی از فتنه های مذهبی در عصر و زمان حاضر بوده که به دنبال ایجاد انحراف و اختلاف مذهبی در دین بمین اسلام است.

حجت الاسلام سید محمد مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به جنایات وحشیانه داعش در عراق اظهار کرد: یکی از فتنه های آخر زمان گروه داعش بوده که با دلارهای آمریکا و ریال های عربستان تجهیز شده است.

وی افزود: این گروه با نام مذهب ، اعتقادات دینی مسلمانان را خدشه دار می کند و فقط به دنبال نابودی دین مبین اسلام است.

امام جمعه تفرش  تصریح کرد: ظلم و ستم بی سبب، غیرمنطقی و غیرقانونی از ویژگی ها و خصلت های استکبار است و ظالمان خواستار عقب ماندگی و عدم پیشرفت مردم جهان هستند.

امام جمعه تفرش با اشاره به حوادث عراق گفت: پس از 11 سال از اشغال عراق توسط آمریکایی ها امروز شاهد این هستیم که پس مانده های رژیم بعثی تشکیلاتی را بنام داعش به وجود آورده اند و عراق را ناامن کرده اند و کشتار بی رحمانه ای را در این کشور به راه انداخته اند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه آمریکایی ها داعش را برای خود هم فرصت و هم تهدید می دانند افزود: آمریکا داعش را برای خود یک فرصت می داند تا بوسیله این گروه تکفیری اهداف خود را به پیش ببرد و همچنین آن را برای خود یک تهدید می داند چرا که می داند در آینده نمی تواند این گروه را مهار کند و ممکن است برای آنها خطرآفرین باشد.

وی با بیان این مطلب که عنوان کردن مسئله خلافت اسلامی از جانب گروه تکفیری داعش  تهدیدی جدی برای صلح منطقه محسوب می شود تصریح کرد: در برابر این همه جنایت داعش مجامع بین المللی سکوت کرده اند و آمریکا از یک سو دم از حقوق بشر می زند و از سوی دیگر از داعش حمایت می کند.

امام جمعه تفرش با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان گفت: افراد در ماه رمضان به مهمانی خدا دعوت میشوند تا روح خود را تقویت کنند و استعدادهای خود را شکوفا تا بتوانند به جایگاه شایسته یک انسان دست پیدا کنند.

وی میهمانان ماه رمضان را مومنین و موحدین دانست و افزود: دعوت شوندگان در میهمانی رمضان ، مومنین و موحدین هستند که خود خداوند دعوت کرده ، قاصد این میهمانی پیامبر اکرم (ص) و کارت دعوت این میهمانی قرآن  است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به سخنان پیامبر (ص) در روزهای پایانی ماه شعبان تصریح کرد: در این میهمانی خداوند بخشش های فوق العاده ای را به بندگان صالحش عطا می کند و خواب، نفس، اعمال، دعا همه و همه مورد پذیرش درگاه الهی قرار می گیرد. 

امام جمعه تفرش گناه نکردن را از آداب اصلی این ماه برشمرد و افزود : بهتر است برای استفاده از این ماه پربرکت آدابش را رعایت کنیم واعمالمان را با آداب این ماه مطابقت دهیم که گناه نکردن از آداب اصلی این ماه است و اگر رعایت کنیم و روزه واقعی بگیریم ، خداوند نظر ویژه ای می کند.

وی ماه رمضان را ماه نزول قرآن دانست و تصریح کرد: قرآن و کلام الهی در این ماه نازل شده و این ماه ظرف قرآن است و در  این ماه و سایر ایام اگر وجودمان را ظرف قرآن قرار دهیم عظمت پیدا می کنیم.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:امام جمعه تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 1:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: اجرایی شدن مصوبات کارگروه کشاورزی تاثیر به سزایی در ایجاد اشتغال دارد.

به گزارش روز پنج شنبه روابط عمومی فرمانداری تفرش ˈبهروز اردلان رادˈ در نشست کارگروه کشاورزی شهرستان تفرش بیان کرد: اقشار مختلف مردم و مسوولان باید در راستای اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی تلاش کنند واز این ظرفیت خدادادی در راستای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری استفاده نمایند.

وی با یادآوری مفاد سند چشم انداز و برنامه های پنج ساله توسعه کشوراظهار کرد: بخش کشاورزی در اولویت اول قرار داشته و برای پیشرفت و توسعه چشمگیر در کشور باید سرمایه گذاری ها بیشتر به سمت این بخش هدایت شوند.

فرماندار تفرش بیان کرد: سقف بالای در نظر گرفته شده برای ارائه تسهیلات به کشاورزان از محل صندوق توسعه ملی لزوم توجه به ظرفیت های این بخش در شهرستان و ارائه توجیهات کارشناسی لازم توسط اداره جهاد کشاورزی را می رساند.

وی با یادآوری مسائل و مشکلات موجود در دامداریها، زنبورداری ها و مرغداری ها گفت: سیاست های فرمانداری و جهاد کشاورزی در راستای حفاظت و حمایت از دامداران و کشاورزان است.

اردلان راد خاطرنشان کرد: مصوباتی که در کارگروه کشاورزی اتخاذ می شود برای تمام دستگاه های مربوطه فصل الخطاب بوده و همه باید در راستای عملیاتی شدن آنها گام بردارند.

تکمیل پروژه های کشاورزی بالای 80 درصد پیشرفت و فرهنگ سازی برای صرفه جویی شهروندان در مصرف آب از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال شرق اراک - مرکز استان مرکزی- واقع شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:فرماندارتفرش,کارگروه کشاورزی تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 12:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

امام جمعه تفرش گفت: خوردن و آشامیدن در ملاء عام بی احترامی و حرمت شکنی ماه رمضان بوده و گناهی فراتر از یک روزه خواری ساده است چراکه رواج روزه خواری در ماه مبارک رمضان شایسته جامعه اسلامی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تفرش،حجت الاسلام سید محمد مومنی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان یکی از بهترین ماه های خداوند است و انشان در این ماه به میهمانی خداوند دعوت میشود تا بندگی خود را اثبات کند.

وی افزود: مهمترین عامل عظمت ماه مبارک رمضان برکت نزول قرآن است و بهره گیری انسان از قرآن سبب بزرگی و عظمت او در بین مردم می شود.

حجت الاسلام مومنی احیاء دستورات خداوند را امری مهم دانست و گفت: احیای دستورات خداوند بر همه مسلمانان واجب است و امام خمینی(ره) نمونه بارز احیا دستورات الهی در بین مردم ایران بودند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: ثمره اصلی ماه رمضان تقوا و خویشتن داری است و کنترل اعضا و جوارح سبب کسب تقوا در طول این ماه مبارک میشود.

روزه داری عاملی برای تقویت اراده ها

وی یکی از مهمترین اثرات روزه داری را تقویت اراده دانست و گفت: انسان با توجه به حلال خداوند و خودکنترلی از حرام دوری می کند و این فرصت در ماه مبارک رمضان مهیا می شود.

حجت الاسلام مومنی افزود: معضل جامعه امروز ضعف اراده ها بوده و برای تقویت اراده ها باید از عملی که سبب تضعیف اراده می شود دوری کنرد و خود را به قرآن و اهل بیت نزدیک تر کرد.

ماهواره ها ابزار دشمن در جنگ نرم برای تضعیف اراده ها است

امام جمعه تفرش ماهواره ها را از عوامل تضعیف اراده ها برشمرد و گفت: یکی از عواملی که اراده را تضعیف می کند بحث ماهواره و فیلم ها و آهنگ های مبتذل است، پس باید از دیدن فیلم ها، آهنگهای نادرست و مبتذل چشم پوشی کرد و هنگامی که اراده ها تقویت شود بقیه معضلات جامعه نیز حل می شود.

وی تصریح کرد: نگاه غربی انسان را موجودی می داند که در پی اصالت سود و اصالت لذت است و در جامعه غربی انسان آفریده شده که به صورت انحصاری به دنبال کسب سود و لذت بیشتر باشد و اما در جامعه اسلامی انسان دارای مبدا و مقصد معین و مشخص است و اهداف بلند و قرب الی الله از شاخصه های اصلی و بنیادین این گونه جوامع است.

اخلاق خوب و پسندیده یکی از مولفه های اصلی سبک زندگی قرآنی است

حجت الاسلام مومنی با اشاره به حفظ و ترویج برکات ماه رمضان در سایر ایام سال تصریح گفت: قرآن بهترین هدایتگر است و تمام عظمت ماه رمضان به حضور قرآن است و با ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به دستورات قرآن، معنویات ماه رمضان گسترش می یابد.

وی افزود: درست است که چهار مولفه یک جامعه خوب در بهداشت، آموزش، رفاه و امنیت تعریف می شود، اما در جامعه اسلامی هدف اصلی و غایی یک جامعه ایده آل، اخلاق خوب و پسندیده است که می تواند مهمترین ارزشگذاری و زیربنای جامعه محسوب گردد.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان محوریت برنامه ها باید با قرآن باشد و باید تلاش کرد تا مساجد در رسالت فرهنگی مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب تجهیز و مقاوم شوند.

مبلغان در ماه رمضان فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنند

حجت الاسلام مومنی خواستار نهادینه کردن فرهنگ قرآنی توسط مبلغان در ماه مبارک رمضان شد و گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و اگر مسلمانان به عظمت و منزلت کتاب خدا پی ببرند، جایگاه این ماه را نیز درک می کنند.

وی با بیان این‌که رمضان ماه میهمانی خداست افزود: مسلمانان در این ماه باید یتیمان و بی سرپرستان جامعه را از یاد نبرده و در کاهش مشکلات آنان تلاش کنند.

امام جمعه تفرش با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه تصریح کرد: روحانیان و مبلغان مذهبی در این ماه باید با ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی این فرهنگ غنی را میان تک تک مسلمانان نهادینه کنند، چون قرآن کریم بهترین غذای روح انسان است که مانع قدم گذاشتن انسان‌ها در گمراهی می‌شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:امام جمعه تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 13:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش از برگزاری آئین بزرگداشت پدر پیوند مغز استخوان کشور در این شهرستان در سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تفرش ،بهروز اردلان راد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،  افزود:این آیین به منظور پاسداشت مرتبه علمی پروفسور اردشیر قوام زاده از چهره های برجسته علم پزشکی در رشته پیوند مغز استخوان پیش بینی شده و هدف آن معرفی و تجلیل از مفاخر بنام و الگو سازی برای جامعه است.
وی اضافه کرد:برگزاری آیین و یادواره های بزرگان و مفاخر به عنوان سرمایه های فکری و ارزشی هر منطقه امری ضروری است و شهرستان تفرش به عنوان خطه نخبه پرور برگزاری معرفی نخبگان را به صورت پررنگ در دستور کار دارد.
دکتر اردشیر قوام زاده، پزشک ایرانی و استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سال 1319 از پدر و مادر تفرشی در شهر تهران متولد شد و در کارنامه علمی و اجرایی خود افتخارهایی چون کسب عنوان برترین محقق جهان در زمینه سرطان و بیماری های خونی از کمیته مطالعات بین المللی مرکز تحقیق بین المللی خون و پیوند مغز استخوان امریکا در سال 2012، ریاست کنگره لنفوم و پیوند مغز استخوان در تهران در سال 1373، ریاست کنگره پیوند مغز استخوان در تهران سال 1379، ریاست انجمن هماتولوژی انکولوژی ایران سال 1373، ریاست کمیته بورد هماتولوژی- انکولوژی ایران سال 1370، ریاست مرکز تحقیقات خون، سرطان و پیوند مغز استخوان سال 1378 تاکنون را دارد.
از دیگر سوابق این چهره ماندگار علمی ریاست بیمارستان شریعتی از سال 59 تا 61، ریاست دپارتمان پزشکی از سال 59 تا 64، ریاست بخش خون و سرطان و پیوند استخوان از سال 59 تا 78، عضو انجمن بین المللی پیوند مغز استخوان از سال 1371، عضویت در انجمن بین المللی پیوند خون و مغز استخوان اروپا از سال 1370 و ریاست پژوهشکده خون سرطان و سلول های بنیادی خون ساز دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکنون است.
وی به عنوان نخستین دانشمندی است که در ایران، پیوند سلول های بنیادی خون ساز از راه پیوند مغز استخوان و پیوند از طریق خون محیطی را به انجام رسانده است.
شهرستان تفرش به کانون نخبه پروری و شهر علم و ادب شهرت دارد و از جمله مشاهیر این خطه می توان به پروفسور سیدمحمود حسابی پدر علم فیزیک ایران، دکترپارسا پدر علم گیاه شناسی ایران، توران میرهادی اولین دندانپزشک ایران، شیخ طبرسی دانشمند بزرگ ایرانی، ابوالقاسم سحاب پدر جغرافیای ایران، حکیم نظامی تفرشی، حسینعلی نکیسا استاد آواز و موسیقی ایران، فروغ فرخزاد شاعر اشاره کرد.
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

المسجد الاقصى

 مدیر تبلیغات اسلامی تفرش گفت: جوانان باید در مساجد هسته های فرهنگی تشکیل دهند چراکه با استقرار هسته های فرهنگی مساجد جوانان خداجوی تفرش، بازوان اجرایی ائمه جماعات مساجد می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،حجت‌الاسلام میثم فیروزجائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، در آئین غبارروبی مسجد صاحب الزمان محله خلچان تفرش با اشاره به آئین نکو‌داشت مساجد و با اشاره به اینکه 80 مسجد در سطح شهرستان تفرش برای میزبانی از روزه داران غبار روبی می شوند اظهار کرد: دهه آخر شعبان بعنوان دهه نکوداشت مساجد نامگذاری شده است و مردم تفرش هرساله در این هفته به غبار روبی از مساجد سطح شهر و می پردازند و علاوه بر آماده سازی خود برای استفاده از فیوضات این ماه پر برکت، مساجد را نیز آماده حضور روزه داران می کنند.

وی افزود: مساجد مهمترین کانون های تبلیغاتی دین و مذهب هستند که در ماه رمضان عبادت و نیایش در مساجد افزایش می یابد و محوریت مساجد مورد تاکید قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام فیروزجائی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) در این باره که هرکس جارویی به مسجدی بکشد ثواب آزاد کردن برده ای را نصیب خود کرده است گفت: مساجد خانه خدا هستند و انسان با حضور در خانه خدا و راز و نیاز با پروردگار خود را به او نزدیکتر احساس می کند‌.

وی تصریح کرد: غبارروبی مساجد بهانه‌ای برای استقبال از بهترین و با فضیلت‌ترین ماه خداست و شاید این فرصتی باشد که با طهارت مساجد، بندگان خدا نیز همت کرده و با طهارت قلب خود، به میهمانی خداوند در ماه رمضان بروند.

مدیر تبلیغات اسلامی تفرش با اشاره به استقبال مردم گفت: در این آئین که تمامی اهالی محله ها حضور پیدا می کنند با شوق بسیار به استقبال ماه مبارک رمضان می روند و با گردگیری،جارو کشیدن آماده ورود به ماه مبارک رمضان و بهره گیری از فیوضات این ماه می شوند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

مسائل و مشکلات یک واحد خدمات گردشگری واقع در تفرش و یک واحد صنعتی خمین روز پنج شنبه در نشستی با حضور استاندار استان مرکزی بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی در این نشست در خصوص رفع مسائل و مشکلات مجموعه رفاهی و گردشگری قائم تفرش در منطقه طراران و موانع استقرار طرح فولاد خمین در زمینه تامین آب تصمیم های لازم گرفته شد.

استاندار مرکزی دراین نشست گفت: با توجه به اقلیم خاص شهر تفرش، دقت کافی در زمینه انتخاب نوع درختان و فضای سبز در راستای حداکثر استفاده از آب باید مد نظر قرار گیرد.

ˈمحمد حسین مقیمیˈ در خصوص رفع مشکل آب شرکت فولاد خمین از طریق پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان و همچنین خرید چاه در صورت ناکافی بودن آب پساب دستورات لازم را صادر کرد و مقرر شد شرکت آب منطقه ای موضوع را بررسی ونسبت به حل مشکل اقدام لازم را بعمل آورد .

تفرش واقع در استان مرکزی در میان حلقه ای از کوه ها قرار گرفته و نام آن که در اصل «گبرش» بوده و از «گبر» به معنی زرتشتی می آید ،نشانگر قدمت این شهر است .

تفرش از نظر آب و هوایی و وجود آثار تاریخی متعدد قابلیت تبدیل به قطب گردشگری استان را داراست که در این راستا باید زیرساختهای مورد نیاز صنعت گردشگری در آن ایجاد شود.

تفرش شهر مردان بزرگ و پدران علوم مختلف ایران است که پروفسور ˈمحمود حسابیˈ پدر علم فیزیک نوین ، استاد ˈعباس سحاب ˈ پدر علم جغرافیای ، پروفسورˈ احمد پارسا ˈ پدر علم گیاه شناسی ، دکتر ˈابوالقاسم بهرامیˈ پدر علم میکروب شناسی ، استاد عبدالعظیم قریب گرکانی، پدر دستور زبان فارسی ، دکتر ˈعبدالکریم قریب ˈپدر علم زمین شناسی و دکتر ˈمحمد قریب ˈپدر علم پزشکی کودکان ایران از آن جمله اند.

امامزاده ابوالعلی مهدی متعلق به دوران ایلخانی، مسجد جامع ششناو مربوط به دوران سلجوقیان، بنای بارگاه شاهزاده احمد، امامزاده محمد و امامزاده قاسم مربوط به دوران صفویه و آب انبار بلور و تکیه زاغرم از جمله آثار تاریخی تفرش است که برخی از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

مسولان استان مرکزی و شهرستان خمین - زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران- سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی را راهکار حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال دراین شهرستان می دانند.

طرح فولاد ، پتروشیمی و خودروسازی سایپا در خمین از طرحهایی هستند که بهره برداری از آنها، چهره شهرستان خمین را دگرکون کرده و بخشی مهمی از مشکل بیکاری این منطقه را رفع می کند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:استادار مرکزی,پایگاه خبری تفرش, | 19:57 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانداری

خبرگزاری تسنیم: فرماندار تفرش گفت: قوه قضائیه یکی از بهترین و پاکترین نهادهای اجرایی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، بهروز اردلان راد امروز و همزمان با هفته قوه قضائیه در دیدار با مجموعه دادگستری تفرش که در سالن جلسات دادگستری شهرستان تفرش اظهار کرد: شهید بهشتی یکی از مظلومترین شهدای انقلاب اسلامی ایران است که یاد و خاطره این شهید باید همیشه جاودانه بماند.

وی افزود: قوه قضائیه یکی از پاک ترین دستگاه های اجرایی کشور است که خدمت در این مجموعه یکی از توفیقاتی است که نصیب قضات و کارمندان اداره این شهرستان شده است.

فرماندار تفرش تصریح کرد: تعامل نیروهای این مجموعه با یکدیگر و دیگر ادارات مهمترین راهگشای حل اختلافات و تامین آرامش است.

اردلان راد تامین آسایش و آرامش مردم را مهمترین وظیفه دادگستری دانست و گفت: تعامل با نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های اجرایی زمینه تامین نظم و امنیت را فراهم کرده و آرامش مردم را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قاضی باید همواره با توکل به خدای متعال و بدون هیچ گونه سفارش و ملاحظه ای از سوی افراد و با استقلال کامل، اقدام به صدور رای کند و بداند که همیشه یک عده راضی و یک عده ناراضی از محضر دادگاه خارج می شوند اما برای دستگاه قضایی، تنها رضای خداوند مدنظر است.

بهروز اردلان راد همچنین با اشاره به ظرفیتهای وزارت دادگستری، اظهار داشت: با توجه به مزین شدن سال جدید به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باید با کار و تلاش بیشتر و همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف، در جهت افزایش بهره وری گام برداشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:فرمانداری تفرش,دادگستری تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 14:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: تقلیل آسیب های اجتماعی در شهرستان نیازمند همکاری و هماهنگی نهادهای مسئول است.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،ˈبهروز اردلان رادˈ روز سه شنبه در نشست کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان تفرش افزود: برخی از مشکلات اجتماعی سلامت و امنیت جامعه را زیر سئوال برده که باید نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی اضافه کرد: باید طرحی جامع و هماهنگ تهیه شده که علاوه بر تعیین وظایف هریک از ادارات ، به صورت منسجم به بررسی و رفع مشکلات اجتماعی بپردازد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان تفرش نیز در این نشست گفت:کاهش آسیب های اجتماعی با تلاش و همت دوسویه مردم و مسئولان عملیانی می شود.

ˈزهرا امینیˈ افزود: شناسایی مشکلات اجتماعی اولین قدم در راه حل آسیب های اجتماعی است که بعد از آن باید علت یابی و راهکارهای ویژه برای آن در نظر گرفته شود.

تفرش واقع در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی شهر اراک - مرکز استان مرکزی - در سال 1342 به شهرستان تبدیل شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:فرماداری تفرش,پایگاه خبری تفرش,اردلان فرماندار تفرش, | 12:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش از کاهش 30 درصدی اعتبارات این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ،بهروز اردلان‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: متاسفانه امسال اعتبار ابلاغی دولت و مصوب مجلس در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته به طوری که اعتبارات این شهرستان در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: سهم تفرش از اعتبارات بیش از 30 میلیارد ریال است که چهار درصد از کل اعتبارات را شامل می‌شود.

اردلان‌راد ادامه داد: با توجه به مطالبات و بر اساس اولویت کاری، باید از اعتبار منظور شده به نحو احسن استفاده و طرح‌های جدیدی تعریف نشود.

فرماندار تفرش بیان داشت: با توجه به پروژه‌‌های نیمه تمامی که در شهرستان وجود دارد اولویت تخصیص اعتبارات با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

به گفته وی بخشی از این اعتبارات به تکمیل استخر تفرش، پروژه‌های روستایی در حوزه آب و راه، تکمیل پروژه مصلی و بهسازی زیرساخت‌های شهری هزینه خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,فرماندار تفرش,اردلان,پایگاه خبری تفرش, | 12:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه تفرش گفت: فرهنگ دفاع مقدس بهترین سپر در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان بوده و بیداری اسلامی که در بعضی از کشورها دیده می‌شود حاصل ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان تفرش اظهار کرد: امروز انقلاب‌هایی که در منطقه آمریکای لاتین، کشورهای منطقه و شاخ آفریقا اتفاق می‌افتد، الهام گرفته از انقلاب ایران بوده و آمریکا با ابزار جنگی و سیاست در هیچ برهه از اعصار نمی تواند به جهان اسلام خدشه وارد کند.

وی با اشاره به برگزاری پرشور مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در 14 خرداد در سراسر ایران ادامه داد: علت اصلی این حضور پرشور مردم پس از 25 سال این است که مردم پای دین و انقلاب خود ایستاده‌اند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه محصول مقاومت وی و ملت سوریه در برابر زیاده خواهی و سلطه جویی امریکا بود.

وی افزود: ملت مقاوم و صبور سوریه علی رغم توطئه های امریکا  با رای  80 درصدی خود  وفاداری خود را به رییس جمهور خود نشان داده و ضربه آخر را به سلطه جویی امریکا  وارد نمودند.

حجت الاسلام مومنی بیان اینکه بازسازی کشور مهم ترین رسالت مردم سوریه بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است گفت: ملت ایران نیز در  این بازسازی  به ملت  سوریه کمک می نمایند.

برخی درصدد اشاعه بی‌بند و باری در جامعه هستند

امام جمعه تفرش با اشاره به فساد و فحشا گفت: دشمنان در جنگ نرم در صدد اشاعه فحشا و منکرات در جامعه هستند و سعی دارند بی بند و باری را در جامعه ترویج کنند.

وی افزود: گرفتار نمودن جوانان به فحشا و اعتیاد و پیشبرد اهداف شومشان به وسیله جنگ نرم از مهم ترین برنامه ها و توطئه های امریکا برای از کار انداختن موتور محرکه و هدایت کننده دولت و جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: فراهم نمودن بستر سرگرمی های مشروع و برنامه های شاد اسلامی برای جوانان به منظور دور نمودن آنان از فحشا و منکرات از مهمترین برنامه های مسئولین برای خنثی نمودن توطئه دشمنان است.

امام جمعه تفرش با تاکید بر مقابله در برابر توطئه دشمنان گفت: جوانان ضمن بیدار و هوشیار بودن در برابر توطئه دشمنان باید به فکر خودسازی بوده و از گرفتار شدن در بند گناهان دوری نمایند.

عدالت جهانی با ظهور حضرت مهدی(عج) محقق می شود

حجت الاسلام مومنی با اشاره به فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت: ائمه اطهار(ع) جلوه و مظهر عدالت بودند و اعتقاد بر این است که با ظهور حضرت مهدی(عج) عدالت جهانی بر بشریت حاکم خواهد شد.

وی افزود: دینداری و بندگی خدا جز به شرط تحقق رکن مهم انتظار قائم(عج) امکان ندارد و کسی که به دنبال عبادت پروردگار است، نباید از این امر واجب غفلت کند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: نیمه شعبان روز میلاد مولود نجات بخش همه بشریت و روز تجلی قرآن ناطق است.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه ویژگی های نظام اسلامی ایران امروز به عنوان الگویی برای دیگر ممالک اسلامی و غیراسلامی مطرح است گفت: اگر همه ابعاد و زوایای اداره کشور براساس آموزه های اسلامی بدون هیچ گونه افراط و تفریطی باشد، به یقین مدینه فاضله و جامعه مهدوی تحقق می یابد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,امام جمعه تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 17:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:



1- امام خمینی(ره) خطاب به مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان: هر موقعی‌که شما به سفر می‌روید، من مضطرب هستم تا برگردید. خیلی سفر نروید! همچنین امام راحل در مورد امام خامنه ای می فرمودند : شما مانند خورشیدی هستید که نورافشانی می کنید. کیهان 26/4/86

2- جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید میدانم.

3- در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.

4- یک نفر را مثل ایشان پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم.

5- از زبان احمد آقای خمینی : وقتیکه داشت تلویزیون آقای کیم ایل سونگ را با آقای خامنه ای که در کره بودند نشان می داد زنگ امام بصدا در آمد دویدم بطرف اطاق آقا دیدم آقا دو زانو نشسته نزدیک تلویزیون و به تلویزیون خیره شده فکر کردم سکته کرده،داد زدم دیدم برگشت گفت: بیا بشین. نشستم. گفت احمد آقا می بینی این عظمت را وقتیکه عصایش را برمیدارد و قدم برمی دارد حیف نیست ایشان بعنوان رهبره آینده نباشد من هم بشما (احمد آقا) گفتم هم به اکبر آقا (هاشمی) تکلیف من تمام است من اگر بگویم اختلاف ایجاد می شود.

6- و در قسمتی دیگر می گوید : در لحظه های آخر عمر امام (ره) آقای خامنه ای را با خانواده اش می پذیرفت خانواده آقا بودند و آقای خامنه ای که شروع به صحبت - کرد ما خودمان دیدیم لحظه ی آخر هرچه در امام-ره بود به آقای خامنه ای انتقال پیدا کرد . یک فروغی در چهره آقا دیده میشد آقا درحالی که قرمرز قرمز بود و صورتش برافروخته با یک صلابتی به همه نگاه میکرد. آقا فرمودند که احدی حق ندارد با جایی مصاحبه کند ...


7- و در قسمتی دیگر می فرماید: امام وقتیکه آقای خامنه ای را می دید چهره اش باز میشد مانند حالتی که آدم عشقش را می بیند و خوشحال می شود دست خودش نیست. امام ابروها و چهره اش باز میشد. بلند میشد و به طرف آقای خامنه ای براه می افتاد و حالا هرچند نفر حضور میداشتند. من ده بار بیشتر خودم می دیدم این موارد را ...
 
 
8- و در قسمتی می گوید : وقتیکه امام فرمودند که خوشحالم از اینکه می بینم فردی از سلاله پاک پیامبران و از فرزندان امام حسین (ع) بر مسند حکومت نشست خوب برای ما یک حرف بود. من به بزرگواری مراجعه کردم و گفتم اینکه امام گفت خوب تفسیر می خواهد یعنی چه؟ گفت همان که امام تمام قد جلوی آقای خامنه ای بلند می شود. دلیل صلی اش است. گفتم بازهم نمیدانم گفت مشکل خودت است. امام با هیچکس شوخی ندارد، امام ره بخاطره سید بودن آقای خامنه ای نمی گوید آقای خامنه ای سی و چهارمین فرزند امام حسین (ع) است. شجره نامه دارد. بروید ببینید. آقای خامنه ای بلا واسطه بدون هیچ چیزی پسر امام حسین است. این را بازهم جرات نمیکردیم بعضی جاها بگویئم. تا اینکه آقای خامنه ای دراستان مرکز رفتند تفرش. در تفرش وقتیکه به زیارت آن زیارتگاه مشهور و معروف رفتند و زیارت کردند فرمودند این (امامزاده) پدر چهارم من است. اصالت ما در ایران از ایشان است. بچه ها دیدند آن امامزاده سی امین فرزند امام حسین (ع) که آقا سی و چهارمین می شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:امام خامنه ای,تفرش,جد مقام معظم رهبری,پایگاه خبری تفرش, | 14:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام خمینی

 امام جمعه تفرش گفت: اندیشه امام خمینی(ره) مرجع فکری نخبگان آزاداندیش جهان است و هر روز شاهد گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در اداره جهاد کشاورزی اظهار کرد: تا قبل از آغاز نهضت امام راحل، ایران با همه ظرفیت ها و امکانات بالقوه ای که در اختیار داشت، بین 2قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود و بالاترین مقام رسمی این کشور یعنی شاه با اجازه این قدرت ها تصمیم گیری می کرد.

وی افزود: جوانان کشور باید بدانند که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران از اولیه ترین امکانات بهره مند نبود، آب بهداشتی، جاده مناسب، لوله کشی برق و گاز و صدها امکان دیگری که امروز برای کشور وجود دارد، در آن زمان در اختیار عده معدودی از مردم قرار داشت.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: مام راحل با تکیه بر خداوند متعال و اثر گذاری بر دل و جان ملت ایران توانست در 15 خرداد سال 1342 نهضتی را آغاز کند که 15 سال بعد تمامی معادلات جهانی را برهم زده و اکنون کار را به جایی رسانده است که همگان اذعان دارند که مشکلات منطقه ای و بین المللی بدون حضور و مشارکت ایران حل شدنی نیست.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه ترویج اندیشه ولایی و سیاسی امام (ره) وظیفه همگان است گفت: امروز اندیشه امام خمینی(ره) فقط در مرزهای ایران محصور نیست بلکه این تفکر، مرجع فکری نخبگان آزاداندیش جهان است و بسیاری از سیاستمدارن و تحلیلگران اسلامی و غربی همواره از شخصیت امام خمینی(ره) به نیکی یاد می کنند.

وی افزود: دست قدرت الهی در تمام صحنه های انقلاب مشاهده شد و به اراده حق تعالی این نظام به پیروزی رسید و پیمودن مسیر امام (ره) رسالت کنونی جوانان و مردم ایران است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد:ا رائه الگوی اسلامی و پایه گذاری مکتب سیاسی بزرگترین هنر امام راحل بود که توانستند انسان ها را از جهل و طاغوت نجات دهند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه تحلیلگران حرکت های بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و مکتب امام راحل می دانند گفت: اما این نهضت ها به دلیل نداشتن رهبری نظیر امام و فقدان وجود ولایت فقیه، اکثرا با شکست مواجه شده است.

وی افزود: اگرچه چندین سال از رحلت ملکوتی امام(ره) می گذرد اما همچنان فکر و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دل و جان ملت ها جاری است و این مسأله خلوص نیت و اثرگذاری امام را ثابت می کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,امام جمعه تفرش,شهرستان تفرش, | 15:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

اردلان راد/ فرماندار تفرش

 فرماندار تفرش گفت: اعتبار عمرانی امسال شهرستان تفرش ۳۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، بهروز اردلان راد در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان تفرش اظهار کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای این شهرستان در مقایسه با سال گذشته30درصد کاهش داشته و این مختص به شهر تفرش نیست و کل اعتبار ابلاغی دولت و مصوبه مجلس در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرائی تفرش باید در سایه تدبیر، برنامه ریزی و اولویت گذاری بر اقدامات و طرح ها از این اعتبارات نهایت بهره وری را حاصل کنند.

فرماندار تفرش تصریح کرد: اولویت امسال در حوزه عمرانی بر تکمیل طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا است و مدیران دستگاه های اجرائی باید از آغاز طرح های جدید و دیربازده بپرهیزند.

اردلان راد با اشاره به پروه های اولویت دار تفرش گفت: تکمیل استخر تفرش، پروژه های آبرسانی روستایی، راهسازی و تکمیل عملیات اجرائی مصلی تفرش از اولویت های مهم در تخصیص اعتبارات عمرانی است.

وی افزود: ایجاد فرصت شغلی به میزان تسهیلات بانکی و پرداخت آنها در زمان مقرر شده و شرایط مناسب وابسته است که اگر شرایط مهیا شود، به طور قطع وضعیت کسب و کار شهرستان بهبود می یابد.

فرماندار تفرش با تأکید بر اینکه تلاش و اولویت کشور اشتغا‌ل‌زایی است، گفت: در صورتی که کارخانه‌های موجود در شهرستان ظرفیت خود را افزایش دهند و سرمایه‌گذاری‌های کوچک و بزرگ تأمین شود به طور قطع علاوه بر سهمیه تعیین شده امکان ایجاد شغل‌های بیشتر و فراتر عمل کردن موجود است.

اردلان راد تصریح کرد: ایجاد اشتغال در کشور و شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش ما نیز بر همین امور تمرکز دارد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,فرماندار تفرش, | 18:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش

 امام جمعه شهرستان تفرش گفت: از مسئولان شهرستان درخواست داریم تا با ایجاد شغل و برنامه ریزی های اساسی از مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ جلوگیری کنند.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تفرش با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 اظهار کرد: گفتار اعضای 1+5 نشان دهنده عدم همکاری آنان است و این نشان دهنده عدم توافق نهایی در مذاکرات  است.

وی باتاکید بر اهمیت مذاکرات هسته ای و حفظ حقوق هسته ای ایران افزود: انرژی هسته ای بعنوان حق هسته ای و سرمایه مردم ایران در جلوگیری از قدرت های بزرگ و ظالم است.

حجت الاسلام مومنی به حمایت مقام معظم رهبری و مردم از اصل مذاکره اشاره کرد و گفت: اکنون مذاکرات به شرایط حساسی نزدیک شده است و مسئله هسته ای برای تمامی ملت ایران مورد اهمیت است و حق مسلم ایرانیان محسوب می شود.

امام جمعه تفرش پیشرفت هسته ای ایران را مرهون خون شهدا دانست و افزود: رسیدن به انرژی هسته ای بعنوان حق مسلم افرادی همچون شهید احمدی روشن،شهریاری که دارای تخصص هسته ای هستند قربانی کرده و بر این اساس باید خطوط قرمز در این جهت حفظ شود.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه، گفت: مقام معظم رهبری این بازدید را شیرین و فراموش نشدنی توصیف کردند.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد:در این نمایشگاه پهپادهای طراحی شده، ساماندهی موشک‌های ضد ناو و بالستیک و ضد سپر موشکی، سامانه‌های پدافندی و انواع رادارها و مراکز کنترل فرماندهی به عنوان ابزار دفاعی سپاه پاسداران به نمایش گذاشته شد که سپاه با اتکا به نیروی داخلی توانسته در سطح قابل عرضه‌ای در جهان کار را به پیش ببرد.

امام جمعه تفرش با تقدیر از شرکت کنندگان در اعتکاف گفت: این آئین عبادی  نقطه اتصال بنده و معبود بوده و انجام برنامه های متنوع قرآنی و حضور بیشتر جوانان در اعتکاف نشان دهنده پایبندی مردم ایران به دین اسلام و اعتقادات است.

حجت الاسلام مومنی افزود: از مسئولان شهرستان درخواست داریم تا با ایجاد شغل و برنامه ریزی های اساسی از مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ جلوگیری کنند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,امام جمعه تفرش,ایجاد اشتغال, | 16:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: 600 نفر از شهروندان این شهرستان درسالگرد ارتحال امام راحل به مرقد مطهر آن حضرت اعزام می شوند.

 

ˈبهروز اردلان رادˈ روز پنج شنبه در نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم و برنامه های سالگرد ارتحال امام راحل در تفرش افزود: مراسم ارتحال امام ( ره ) فرصتی مناسب برای شناخت بیشتر و بهتر آن حضرت و معرفی راه ایشان به نسل جوان کشور و مردم دنیا است.

وی اضافه کرد: مردم ایران هر ساله در سالگر ارتحال امام راحل یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب را گرامی داشته و با آرمانهای آن حضرت و مقام معظم رهبری تجدید میثاق می کنند و همبستگی و اتحاد خود را به نمایش می گذارند.

فرماندار تفرش با یادآوری نامگذاری سال 93 به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) یک کار فرهنگی است که نیازمند مدیریت جهادی است و باید با شکوه تر و بهتر از سالهای گذشته برگزار شود.

شهرستان تفرش از توابع استان مرکزی بیش از 26 هزار نفر جمعیت دارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,فرماندار تفرش,سالگرد امام خمینی, | 19:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

دکتر حسن صابری ، رییس دانشگاه آزاد تفرش برکنار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش ،این تصمیم طی جلسه دیروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در تهران گرفته شده  و در این جلسه دکتر حسن صابری برکنار و دکتر شفیعی نژاد که یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاهی در ساوه  و دارای عدم سابقه کارهای اجرایی است به این مقام منتصب می شود.

دکتر حسن صابری یکی از رئوسای بومی شهر تفرش است که در تیرماه سال گذشته رسماَ در مقام سرپرستی دانشگاه آزاد قرار گرفته است و علی رغم مشکلات موجود و بحرانهای مالی این دانشگاه ،توانسته اقدامات موفقی را از خودارائه دهد .

برخی از شنیده ها حاکی از آن است که برخی از تفرشی ها به حمایت از این مدیر بومی با نصب پلاکارد دست به دامان مسئولین شده اند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش" علی لطفی "در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش گفت :
پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مباحث فرهنگی و رشد و توسعه ی حوزه ی فرهنگ به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین بوری امام جماعت این مسجد متنی خطاب به رهبر فرزانه انقلاب تنظیم و به امضا نمازگزاران مسجد رسیده است.

رییس هیئت امنا مسجد جامع ششناو درباره مضمون این طومار گفت : « رهبر عزیز ما پیرو فرمایشات حضرتعالی پیرامون مباحث فرهنگی و به عنوان سرباز شما در هر نقطه از کشور ایران که باشیم اطاعت امرتان را مبنی بر توسعه حوزه فرهنگ در جامعه خواهیم داشت و از مسئولین محترم نیز خواهان پیگیری جدی در این عرصه می باشیم .امید است مسئولین عزیز جهت رسیدن به این آرمان بلند و بهبود وضعیت فرهنگ در جامعه اسلامی خصوصاًرونق گرفتن مجالس مذهبی و نمازهای جماعت وجمعه گام بردارند و موجبات خوشحالی امام عصر و نائب برحقش امام خامنه ای را بردارند.»


گفتنی است متن فوق در پارچه ای تنظیم و پس از تکمیل و اقدامات مربوطه در اسرع وقت به دفتر حضرت آیت ا... خامنه ای ارسال خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,طومار نمازگزاران تفرشی,تفرش, | 13:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: ارزش دادن به مقام شامخ معلمان زحمتکش یکی از ثمرات خون استاد شهید مرتضی مطهری برای نظام اسلامی است.

 

ˈبهروز اردلان رادˈ روز دوشنبه در نشست هماهنگی هفته معلم در شهرستان تفرش افزود : مقام معلم به قدری رفیع است است که هیچگاه نمی توان از مقام او تجلیل واقعی کرد .

وی اضافه کرد: تمام مسئولان به ویژه اداره آموزش و پرورش باید در راستای تجلیل معلم گام بردارند تا شاید گوشه ای از زحمات این قشر عظیم جبران شود.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان تفرش نیز در این نشست گفت: جایگاه معلمان جایگاه ویژه ای در جامعه است و نقش اصلی و اساسی در پیشرفت و آگاهی نسل آینده انقلاب اسلامی بر عهده معلمان است.

ˈمحمد حسن افشاریˈ با یادآوری برگزاری باشکوه مراسم هفته معلم افزود: کلیه دستگاهها باید با همکاری با آموزش و پرورش برنامه های متنوع فرهنگی را در سطح این شهرستان اجرا نمایند .

وی، اجرای مراسم زنگ سپاس معلم در کلیه مدارس، حضور فرهنگیان در نماز جمعه، برگزاری جشن ویژه معلم، صدور تقدیر نامه برای فرهنگیان، اهدای هدایا به بازنشستگان فرهنگی، تقدیر از معلمان نمونه، دیدار با امام جمعه شهرستان، گل افشانی مزار شهدا ، مسابقات وبلاگ نویسی ، برپایی نمایشگاه معرفی شخصیت استاد مطهری در مدارس را از برنامه های این هفته در تفرش عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش

به گزارش ندای تفرش ، اولین جلسه شورای اداری شهرستان تفرش در سال 93 با حضور کلیه مسئولین این شهرستان در فرمانداری تفرش تشکیل شد .


امام جمعه تفرش  ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید ،  ریا را به اسکناس تقلبی تشبیه کرد و گفت : هنگامی که عمل خوبی با جهت و نیت نادرست انجام می شود ، عمل تقلبی بوده که پاداش نداشته و انسان جریمه و مجازات خواهد شد .


" حجت الاسلام محمد مومنی " معیار سنجش اعمال را آموزه های قرآنی دانست و گفت :در قرآن دستورات فراوانی برای انسانها وجود دارد که در صورت مطابقت با این تعالیم ، انسان به رستگاری می رسد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان تفرش عدم انتظار از دیگران و نداشتن توقع تعریف از اعمال را و انجام امور خالصاً برای خداوند را از معیار سنجش اعمال خالصانه برشمرد.

وی تصریح کرد : یکی از مسائلی که دامنگیر برخی از افراد شده است این است که اگر کاری با نام خودشان یا اداره خودشان باشد ، سهیم شده و انجام می دهند و در غیر این صورت همکاری نمی کنند .

" حجت الاسلام مومنی " زندگی فاطمی را  بهترین الگو برای مسئولین دانست و ادامه داد : زندگی فاطمی یعنی بدون چشم داشت از دیگران و بدون انتظار تعریف و تمجید و خالصاً  برای خداوند کار کردن است که باید مد نظر همگان باشد .

امام جمعه تفرش با اشاره به شعار سال 93 گفت : اگر می خواهیم  فرهنگ و اقتصاد را بهبود دهیم نیازمند مدیریت جهادی مسئولین و عزم همه مردم است .همان مدیریت و عزمی که در دروان جنگ بر کشور حاکم بود تا توانستیم نظام طاغوت را براندازیم و کسی به دنبال مطرح کردن خود نبود و همه به یک هدف فکر می کردند .

فرماندار تفرش در این جلسه گفت : مشکلات عموم جامعه امروز فرهنگ و اقتصاد است که راهکار آن عزم همه جانبه و عمومی در گستره کشور به همراه مدیریت تجربه شده در 8سال جنگ تحمیلی است  که نتیجه آن پیروزی در یک جنگ نا برابر بود .

" بهروز اردلان " با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 گفت : دلیل مذاکرات مقابله به توطئه های دشمنان به خصوص آمریکا است . آمریکا در منطقه می خواهد فعالیت هسته ای ایران را غیر قانونی و ضد حقوق بشر معرفی کند و با این مذاکرات به همگان ثابت خواهیم کرد که آمریکا دروغگویی بیش نیست .

نماینده دولت در تفرش ادامه داد : اما آمریکا باید بداند ایران نه خواسته و نه می خواهد که به سلاح کشتار جمعی و تسلیحات هسته ای دست یابد . انقلاب اسلامی ایران از شعارهای انسانی و الهی برخوردار است و نیازی به   تسلیحات هسته ای ندارد .

وی با اشاره به ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت  :دولت با تفاهم ملی خواهد توانست مشکلات موجود را حل نماید .آنهایی که نیازمند دریافت یارانه  نیستند و با انصراف خود دولت را در عرصه های بهداشت و درمان یاری می رسانند .

مدیر ارشد اجرایی در تفرش با اشاره به  عملکرد مطلوب  نهادها و ادارت مسئول در طول ایام نوروز گفت : همه ادارت و نهادها در طول ایام نوروز عملکرد مطلوبی را از خود نشان دادند که نیازمند
تقدیر و تشکر است .

گفتنی است در پایان این جلسه از همه ادارات فعال در طول ایام نوروز با اهدای لوح تقدیر و جوایز تشکر به عمل آمد . 

 

 

 

 

 

 


 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: تحقق شعار امسال با عنوان ˈ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ نیازمند عزم ملی است.


به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده حسایت و نگاه ویژه معظم له به مقوله فرهنگ و اقتصاد است.

وی اظهار کرد: کار فرهنگی باید به گونه ای باشد که تاثیر آن در جامعه مشاهده شده و رضایتمندی مقام معظم رهبری را تامین نماید.

امام جمعه تفرش اضافه کرد: اگر کار فرهنگی در جامعه درست انجام شود بد حجابی ، بی نمازی ، منکرات و توطئه های دشمنان را خنثی می نماید زیرا فرهنگ ناشی از القائات بیگانگان، ماهواره ها و سایت های مخرب برخی از جوانان را به سمت انجام منکرات سوق می دهد.

حجت الاسلام مومنی اظهار کرد: اقتدار فرهنگی در هر جامعه ای حرف اول را می زند و اقتدار سیاسی، اقتصادی و سایر زمینه ها را به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی در زمان جنگ در ایران محقق شد و افراد خالصانه و برای خدا گام بر می داشتند و برای چشم و هم چشمی و مطرح کردن خود نبود و این اخلاصها زمینه سازپیروزی چشمگیر در جنگ شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ندای تفرش : جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان به ریاست بهروز اردلان راد و با حضور اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد .
هزار خوانی دبیر کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان از مهمترین مصوبات جلسه را ،الزام معرفی کارشناسان روان شناسی توسط ادارات ذیربط شهرستان جهت همکاری در مراکز مشاوره ،و نیز ادارات آموزش و پرورش و دستگاههای فرهنگی و دانشگاههای شهرستان گزارشات خود در زمینه آسب های اجتماعی را بصورت آماری در جهت کاهش هر چه بیشتر آسیب های اجتماعی اقدام نمایند .


همچنین در این جلسه هریک از اعضاء به ارائه گزارش در حوزه آسیب های اجتماعی با ارائه آمار و ارقام  پرداختند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرمانداری

معاون فرماندار تفرش گفت: بیش از ۵۰درصد از اراضی شهرستان تفرش به فضای سبز اختصاص دارد که این میزان در اثر ساخت و سازهای بی‌رویه رو به کاهش است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم  اراک، سعید مویدی در کمیته ترویج فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست تفرش در جمع خبرنگاران منابع طبیعی را به عنوان سرمایه ملی و زمینه ساز توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: شاهراه نیل به توسعه پایدار گسترش فضای سبز و حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

وی افزود: فرهنگسازی در گسترش فضای سبز و اجرای برنامه های متنوع مهمترین رویکردی است که در هفته منابع طبیعی به منظور گسترده شدن سرانه های سبز دنبال می شود.

معاون فرماندار تفرش تصریح کرد: در حال حاضر بافت‌های مسکونی و ساخت‌های بی‌رویه در سطح شهر تفرش و روستاهای اطراف سبب تغییر فضای سبز به بافت مسکونی شده است.

مویدی با اعلام آمادگی درباره همکاری و مساعدت در اجراء طرح های منابع طبیعی گفت: حفظ و حراست از عرصه های ملی وظیفه همگانی است و ما نیز همچون سایر نهادهای دولتی آمادگی خود را در حمایت ازاجرای طرح های منابع طبیعی اعلام می کنیم.

وی افزود: مهمترین هدف کمیته ترویج فرهنگ منابع طبیعی حفظ و حراست از فضای سبز موجود شهرستان تفرش است که هر یک از ادارات با وظایفی که به آنان محول شده باید در این امر مهم مشارکتی بی‌نظیر داشته باشند.

معاون فرماندار تفرش تصریح کرد: تفرش به دلیل وجود فضای سبز بی‌نظیر در سطح مرکزی در فصول بهار و تابستان پذیرای هزاران گردشگر است که این آمار اهمیت حراست از طبیعت بکر و افزایش فضای سبز و منابع طبیعی تفرش را افزایش می‌دهد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش گفت: حماسه پیروزی ملت ایران در 22 بهمن 57 و حضور پرشور مردم در سی پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی گزینه روی میز ملت در برابر امریکا است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ روز سه شنبه در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شهرستان تفرش افزود: مقاومت مردم در برابر تحریم ها، رشادت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و پیشرفت های علمی و هسته ای ایران در این 35 سال گزینه های روی میز ملت سلحشور ایران است که دشمنان را به ترس واداشته است.

وی با بیان این که دشمنان باید از گزینه های روی میز ملت ایران عبرت بگیرند، ادامه داد: ملت ایران در بهمن 57 با لبیک به ندای ملکوتی و الهی امام با اعتقاد و اتکا به باورهای دینی خود از جمله قیام عاشورایی امام حسین (ع) انقلاب را به پیروزی رساندند و بساط ظلم و ستم را از این کشور برچیدند.

وی افزود: امروز نیز مردم با اتحاد و همبستگی زیر سایه ولایت توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

امام جمعه شهرستان تفرش تصریح کرد: پیشرفت های موشکی ایران که حاصل تلاش ها و مجاهدت های جوانان غیور ایرانی است اجازه هیج جسارتی را به دشمنان نمی دهد .

وی افزود: همانطور که دشمنان گزینه نظامی را روی میز دارند ما نیز گزینه لبیک یا حسین را روی میز داریم و با دشمنان مقابله می کنیم .

حجت الاسلام مومنی افزود: امریکا در تلاش است که ملت ایران را در جهان ملتی خطرناک که به دنبال سلاح هسته ای است جلوه دهد اما این برعکس است .

وی در پایان اظهار داشت: اتحاد و همدلی رمز موفقیت ملت ایران و عامل حفظ و نگهداری دستاوردهای انقلاب از جمله استقلال و آزادی است که باید توسط ملت انقلابی ایران در سایه ولایت حفظ و بیمه شود.

در پایان این مراسم قطعنامه سراسری 22 بهمن قرائت و با ندای الله اکبر مردم شهرستان تفرش به تایید رسید.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش گفت: با وجود تعداد بالای زنان تحصیل کرده در تفرش و نیاز مبرم به حضور آنان در جامعه تشکیل هسته‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری بانوان در این شهرستان ضروری است.

خبرگزاری فارس: تشکیل هسته‌های علمی، فرهنگی بانوان در تفرش ضروری است

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس  بهروز اردلان‌راد ظهر امروز در همایش انقلاب اسلامی و منزلت زن با اشاره به اینکه حضور زنان در عرصه‌های مختلف به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌نظیر، موثر و چشمگیر بوده است، اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی برای انتقال و تبیین نقش بانوان در پیروزی انقلاب به نسل جوان جامعه است.

وی افزود: این قشر از جامعه همدوش مردان در تمامی صحنه‌های مبارزه حضوری فعال داشتند.

فرماندار شهرستان تفرش تصریح کرد: بانوان جامعه ایران اسلامی باید همچنان در حفظ دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های دینی گام بردارند.

فرماندار تفرش ادامه داد: امروز کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و این امر مسئولیت ما را در قبال شهدا سنگین‌‌تر از گذشته کرده است.

اردلان راد با بیان نقش موثر زنان در 8 سال دفاع مقدس بیان کرد: همراهی و پشتوانه بانوان در حماسه 8 سال دفاع مقدس کمک شایانی به دلاوری‌ها و از فداکاری‌های رزمندگان و حضور آنان در جبهه‌ها کرد.

وی اظهار داشت: مسئولین باید با تجلیل و دلجویی از مادران شهیدان یاد شهدا را زنده نگاه داشته و موجب دلگرمی این مادران صبور شوند.

فرماندار شهرستان تفرش همچنین به تشکیل هسته‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری بانوان در شهرستان تفرش تاکید کرد و گفت: به لطف خداوند و صبر و تلاش بانوان تفرشی هم اکنون زنان تحصیل کرده بسیاری در شهرستان هستند اما متاسفانه از ظرفیت تحصیلی خود در امور اجرایی شهرستان استفاده نمی‌کنند که باید گفت؛ حضور آنان در جامعه نیازی مبرم تلقی می‌شود.

اردلان‌راد با اشاره به اینکه وجود خانواده‌های مستحکم و بدون آسیب اجتماعی، ارکان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: بانوان حلال مشکلات خانواده هستند و خانواده‌ای اگر پیشرفت موثری در جامعه داشته باشد بی‌شک وجود مادر و همسری فداکار سبب بروز این اتفاق مهم شده است.

وی به نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: ایجاد فرهنگ ملی با رعایت عفاف و حجاب در جامعه محقق می‌شود.

این مراسم با حضور مسئولان شهرستان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و حضور حداکثری بانوان تفرشی در مجتمع فرهنگی هنری دکتر حسابی برگزار شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش گفت: استقامت و وحدت مردم ایران مهم‌ترین عامل پیروزی این امت در سال 1357 بود.

خبرگزاری فارس: استقامت و وحدت مردم ایران مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب است 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سید محمد مومنی ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب که در روستای شهراب برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما یکی از آثار توحید عملی حضرت امام (ره) بود، اظهار داشت: امام خمینی(ره)  در سایه رحمت الهی با یکپارچه کردن ملت ایران ضمن به نمایش گذاشتن هنر خود در یک صدایی ملت، توانست انقلاب را پیروز و معجزه قرن را به جهانیان اثبات کند.

وی تصریح کرد: در عصر کنونی نیز کلید حل  تمام مشکلات، متوجه کردن همگان به مبداء هستی و استفاده از ظرفیت ویژه نماز است که در سایه اشاعه این فرهنگ ضمن حل تمامی مشکلات، نظام ، انقلاب و جوانان این مرز و بوم در برابر توطئه‌های دشمنان حفظ و بیمه می‌شوند.

امام جمعه شهرستان تفرش، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مرهون خون شهدا و رهبری امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: عوامل پیروزی انقلاب با شکوه ایران باید در مجالس و برنامه‌های دهه فجر بیان شود تا دشمنان بدانند نمی‌توانند به این ملت لطمه‌ای وارد کنند.

مومنی بیان کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی با تقوا بود که دست خدا را بالاترین دست می‌دانست و با اتکا به قدرت خداوند تاریکی را از مردم ایران دور و موجب طلوع سپیده فجر در ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق طغیان‌گری در عصر گذشته طغیان‌گری رژیم ستمشاهی بود که با حکومت ظالمانه صدمات بسیاری بر مردم ایران وارد کرد و اکنون نسل سوم ما باید بداند این انقلاب پس از عبور از چه فراز و نشیب‌هایی به پیروزی رسیده و پیشرفت‌های امروز مرهون رشادت جوانان غیور دیروز است.

امام جمعه شهرستان تفرش با تأکید بر حراست از انقلاب اسلامی بیان داشت: تکریم خانواده شهدا و زمزمه ندای انقلاب باید همیشه در ذهن و قلوب مردم ایران ثبت گردد و فقط منوط به دهه خاصی نباشد.

به گزارش فارس؛ برگزاری سرود دسته جمعی، اجرای مقاله و تجلیل از مقام‌های برتر فرهنگی هنری دانش‌آموزان شهراب، دارستان و سربند و کشه شهرستان تفرش از برنامه‌های اجرایی این مراسم بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نخستین جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی تفرشی با هدف شناسایی هنرمندان گمنام تفرشی در شهرستان تفرش به کار خود پایان داد.

خبرگزاری فارس: جشنواره حکیم نظامی در تفرش به کار خود پایان داد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از   خبرگزاری فارس از اراک، فرماندار تفرش صبح امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی تفرشی مهمترین هدف برگزاری این جشنواره را شناسایی هنرمندان گمنام تفرشی عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشنواره در کنار تشویق هنرمندان بومی به فعالیت‌های هنری سبب تشویق کودکان و نونهالان و هدایت به فعالیت‌های مفید فرهنگی و هنری می‌شود.

بهروز اردلان‌راد با تشکر از عوامل برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری حکیم نظامی تفرشی اظهار داشت: با ایجاد ظرفیت‌های مناسب در بخش فرهنگ و هنر می‌توان آینده هنرمندان در عرصه‌های مختلف را تضمین کرد تا هنر به عنوان زمینه فعالیتی مثبت در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: هنر تلاشی است برای آراستن آنچه به نظر انسان می‌آید و یک اثر با تلاش بی‌وقفه هنرمند خلق می‌شود.

فرماندار تفرش با بیان اینکه وظیفه هنرمند زیبا نشان دادن محیط اطراف است، بیان داشت: ذوق، استعداد و هوش خدادادی مهمترین ملزومات برای خلق یک اثر توسط هنرمند است.

اردلان‌راد خاطرنشان کرد: آرامش جامعه کنونی ناشی از هنرمندی شهیدان در جبهه‌های جنگ است که با ایثار خون خود آرامش را به مردم تقدیم کردند تا مردم و هنرمندان امروز بتوانند از ذوق هنری خود در خلق آثار بهره ببرند.

وی با اشاره به ایام مبارک دهه فجر بیان کرد: دهه مبارک فجر یکی از مهمترین رویدادهای کشور ایران اسلامی است و این دهه هنرمندی ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.

فرماندار تفرش ادامه داد: این روزها به خاطر رشادت‌ها و فداکاری‌های فرزندان ایران دهه عزت و کرامت ایران نام نهاده شد و تا همیشه نام ایام‌الله با نام دهه فجر جاودان خواهد ماند.

وی با تاکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در همه روزهای سال افزود: وجود شهدا برکت این نظام است و باید در طول سال نام این شهدا در تمامی محافل بیان شود و فقط منوط به ایام خاصی نباشد.

اردلان‌راد تصریح کرد:خانواده شهدا بعد از فرزندانشان مهمترین برکات و نعمات در جامعه هستند که دلجویی و دیدار از آنها وظیفه یکایک مردم مسلمان ایران است.

معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: شهرستان تفرش یکی از شهرستان‌های هنرمند پرور و عالم پرور استان مرکزی است و وجود هنرمندان در هر شهرستان زمینه رشد فرهنگی آن شهر را بیشتر فراهم می‌کند.

مهدی قاسمی این جشنواره را خوب ارزیابی کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌هایی مانند این تاثیر مثبتی در شناسایی هنرمندان گمنام داشته و موجب تقویت زیرساخت‌های هنری این شهرستان می‌شود.

وی توجه بیشتر مسئولین به فرهنگ و هنر و هنرمندان را خواستار شد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌‌ای آموزش‌های مختلف به منظور تقویت هنر هنرمندان زمینه‌های رشد فرهنگ و هنر را در جامعه فراهم می‌کند.

دبیر نخستین جشنواره حکیم نظامی تفرشی در این آئین با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت هشت روز در تفرش برگزار شد، گفت: 341 اثر از 97 هنرمند تفرشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از میان آثار 45 اثر حائز رتبه‌های اول تا سوم در رشته‌های مختلف شد.

رضا تفرشی با بیان اینکه بیشترین آثار رسیده در رشته عکاسی و طراحی و نقاشی بوده است، افزود: 78 اثر در بخش عکاسی و 72 اثر در رشته طراحی و نقاشی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در رشته نگارگری 10 اثر، در خوشنویسی دو اثر، در تذهیب دو اثر، در رشته گرافیک 18 آرم، 12 پوستر، 9 طرح جلد و سه کارت ارسال شده بود.

دبیر نخستین جشنواره حکیم نظامی تفرشی اظهار داشت: در بخش مجسمه‌سازی یک اثر، در موسیقی 29 اثر، در تعزیه 11 اثر، در شعر و داستان 23 اثر و در صنایع‌دستی 12 اثر قلم‌زنی، شش اثر معرق کاشی، هشت اثر میناکاری، چهار اثر حکاکی روی چرم و یک اثر سفال برجسته، یک گلیم برجسته و یک قالیچه برای رقابت به دبیرخانه ارسال شده بود.

ابومحمد الیاس بن زکی بن موید حکیم گنجوی شاعر نامدار ایران زمین به روایتی در سال 535 در روستای «تاد» تفرش متولد شده و عده‌ای نیز بر این باورند که وی زاده شهر گنجه از آران بالای رود ارس است. 

وی از بزرگترین شاعران ایران زمین است که به گفته پارسی‌شناسان بعد از فردوسی قرار دارد.

مخزن الاسرار، منظومه لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندرنامه از دیگر شاهکار‌های این شاعر بزرگ است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: خون شهدا پشتوانه مستحکم انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری فارس: خون شهدا پشتوانه مستحکم انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اردلان‌راد بعد از ظهر امروز در دیدار با دو خانواده شهید و سه خانواده جانباز، گفت: شهیدان با نثار خون خود پرچم همیشه در اهتزاز ایران اسلامی را بر قله‌های رفیع عزت و استقلال مستحکم‌تر کردند و بی‌شک شهدا، ‌ایثارگران گرانقدر و خانواده معظم آنها، پشتوانه‌های مستحکم انقلاب اسلامی و حامیان همیشه در صحنه نظام جمهوری اسلامی هستند که وجودشان بر تن دشمنان لرزه می‌اندازد.

وی با بیان اینکه پذیرش مسئولیت از سوی مدیران امانتی از جانب شهیدان است، افزود: پاسداشت مقام شهدا و ارج نهادن به از خودگذشتگی آنان وظیفه‌ای سنگین می‌باشد و خدمت به خانواده‌های شهدا و دلجویی از آنان سعادت است.

فرماندار شهرستان تفرش تصریح کرد: ایمان به خدا، شجاعت، توسل و توکل به خدا، ایثار و جانفشانی و تاسی به قرآن کریم و اهل بیت(ع) رمز پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال مقاومت در مقابل با کفر بود.

اردلان‌راد خدمت به خانواده شهدا را بنا به فرمایش حضرت امام(ره) خدمت به نبی اکرم(ص) دانست و بیان داشت: ایثارگری مهمترین خصیصه رزمندگان است و می‌توان وفاداری آنان به دین را به وفاداری یاران امام حسین(ع) در کربلا تشبیه کرد.

وی ضمن تقدیر از صبر، مقاومت و حضور خانواده شهدا در صحنه‌های اجتماعی، تکریم  خانواده شهدا و ادامه راه شهدا را وظیفه ملت دانست و اظهار امیدواری کرد که این ملاقات‌ها و بازدید‌ها باعث دلگرمی خانواده محترم و صبور شهدا شود.

فرماندار تفرش در این بازدید با خانواده شهیدان محمد حسین یاسا و بابک عسگری دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین جانبازان مجید عسگری، محسن شهرابی فراهانی و مظاهر جعفری در این دیدارها مورد دلجویی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است شهرستان تفرش136 شهید، 268 جانباز و 17 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:20 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: هوشمندی و بصیرت جامعه دانشگاهی سرمایه عظیم و پشتیبان نظام اسلامی است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ،حجت الاسلام سید «محمد مومنی» روز چهارشنبه در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاههای دولتی، پیام نور و آزاد تفرش افزود: امام راحل سرمایه و امانتی بزرگ را در حکومتداری عدالت محور در اختیار ما گذاشته که گروه های مرجع و فرهیخته باید با تولید علم و راهبری فکری و اندیشه در اشاعه آن بکوشند.

وی بیان کرد:وحدت کلمه، قدرت ایمان امت و اسلام رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و این انقلاب یکی از آثار توحید عملی حضرت امام (ره) محسوب می شود.

وی بیان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در سایه رحمت الهی با یکپارچه کردن ملت ایران، انقلاب را به پیروزی رساند و معجزه قرن به وقوع پیوشت.

امام جمعه تفرش گفت: دانشجویان باید به عنوان آگاهان و فعالان سیاسی عمل کنند و از سیاست زدگی برحذر باشند و یکی از راههای مهم در پختگی دانشجویان فعال سازی کرسی های آزاد اندیشی و تقویت فعالیتهای اجتماعی و فوق برنامه دانشجویان است.

حجت الاسلام مومنی توضیح داد: در عصر کنونی کلید حل تمام مشکلات، متوجه کردن همگان به مبداء هستی و استفاده از ظرفیت ویژه نماز است که در سایه اشاعه این فرهنگ ضمن حل تمامی مشکلات، نظام ، انقلاب و جوانان ما در برابر توطئه های دشمنان حفظ و بیمه می شوند.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت: ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهایی است که از طریق پیروزی انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شد.

دکتر ˈمحمد قاسم سحابˈ افزود: مردمی بودن و برخورداری از یک رهبر مذهبی که در قلب ملت جای داشت از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران بود .

وی اضافه کرد: یکپارچه شدن ملت ایران حول رهبری خردمندانه امام خمینی (ره) رمز پیرووزی انقلاب و وجه تمایز آن با دیگر انقلاب های صورت گرفته در جهان بود.

وی عنوان کرد: حضور پرشور دانشگاهیان در راهپیمایی 22 بهمن در تفرش نشان دهنده بلوغ فکری و بصیرت این قشر است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش گفت: فجر و سپیده دم انقلاب اسلامی در سال 1357 در میهن دمیده شد و زمینه‌ساز برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تداوم و استحکام انقلاب گشت.

خبرگزاری فارس: سپیده دم انقلاب 1357 زمینه‌ساز برپایی نظام اسلامی شد

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام سید محمد مومنی در مراسم نمادین زنگ انقلاب که با حضور مسئولان شهرستانی در هنرستان خشایار برگزار شد، گفت: با طلوع فجر تاریکی‌های زمانه از بین رفت و با این طلوع، خورشید انقلاب در سال 1357 از افق فرودگاه مهرآباد درخشید.

وی ادامه داد: وحدت و همدلی ملت ایران موجب از بین رفتن خودکامی‌ها و تعصبات قومی و حزبی در عصر گذشته شد.

امام جمعه شهرستان تفرش با بیان اینکه با آغاز دهه مبارک فجر نور ولی خدا در ایران اسلامی تابش کرد، افزود: ولی خدا و هدایتگر جامعه اسلامی ایران امام خمینی (ره) با ایجاد وحدت و همبستگی در میان مردم ایران سبب فائق آمدن بر تمامی مشکلات شد.

مومنی تصریح کرد: سرنگونی طاغوت تنها با همدلی و همبستگی مردم و به رهبری امام راحل امکانپذیر بود.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در قرآن مجید آمده است زمانیکه نعمتی به امتی اهدا می‌شود در صورت وحدت آن نعمت برای آنان حفظ می‌شود مردم ایران نیز با وحدت کلمه و یکپارچگی موجب حفظ نعمت الهی خداوند که همان انقلاب اسلامی است، شدند.

مومنی حضور پرشور و شاکر بودن مردم را نشانه عظمت انقلاب دانست و ادامه داد: با حراست از انقلاب اسلامی ایران و پیروی از منویات مقام معظم رهبری این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل خواهیم کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:7 | نویسنده : میثم اله وردی |