پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف بند دوم طرح بیمه بیکاری که از موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان بود این طرح به این شورا ارسال شد.

بند اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان در خصوص بیمه بیکاری حذف شد

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، عباس صلاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،در تشریح جلسه امروز عصر کمیسیون اجتماعی گفت:طرحی درباره قانون بیکاری و افرادی که قرار است حقوق بیکاری دریافت کنند مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل مغایرت با اصل 75 قانون اساسی به مجلس بازگشت.

نماینده مردم آشتیان،تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح بیمه بیکاری اعاده شده از سوی مجمع تشخصی مصلحت نظام در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت که فصل دوم این طرح که مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان بود در جلسه امروز کمیسیون حذف شد تا طرح برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس فرستاده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:قانون بیکاری مورد بررسی قرار گرفت بر اساس بررسی های صورت گرفته 2 تا سه میلیون نفر بیکار هستند و شرایط دریافت بیمه و حقوق بیکاری دارند این در حالی است که در لایحه  بودجه سال 1393 مبلغ 20 هزار میلیارد تومان در این رابطه تصویب شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز طرح استفساریه در مورد عیدی کارگران شاغل در ادارات دولتی در کمیسیون مطرح شد که پس از بحث‌های فراوان و صحبت‌های موافقان و  مخالفان طرح مذکور برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر به کارگروه ویژه فرستاده شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر صلاحی,نماینده مردم تفرش, | 19:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش " عباس صلاحی "در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش گفت : 

گردنه نقره کمر از اول که کلنگ آن را زده اند هیچ ردیف اعتباری خاصی نداشته واز  طرح استانی بوده است و از طریق ردیفهای مختلف بودجه ای دیگر ، اعتباری به آن اختصاص داده اند. این پروژه چون  به پیمانکار و مردم  بدهکار بوده  منجر به شکست شده است.


نماینده مردم تفرش، فراهان ، آشتیان  اضافه کرد : با وزیر  صحبت کردیم تا در کمیسیون ماده 215 مطرح شود .این کمیسیون به این صورت است که از طرح دیدار و اگر توجیه داشته باشد، ردیف اعتباری به آن اختصاص می دهندو مصوب شده و در ردیف اعتباری کشوری  قرار می گیرد ، مانند آب هفتیان وقتی اینگونه شود سالیانه از طرف دولت به آن اعتبار اختصاص می دهند و طرح دوباره شروع می شود.

وی تصریح کرد : باید به شرایط آن زمان و هدف آن زمان در رابطه با این طرح بررسی شود تا نظر قطعی درباره این طرح شود . باتوجه به اعتبار و کمکی که  به حل مشکلات مردم می کند  طرح قابل قبول و از نظر اقتصادی پروژه خوبی نبوده است ولی چون شروع شده و مقداری از آن کار انجام شده ، توقف آن به صلاح نیست و بایداصلاح شود.

 

گفتنی است گردنه نقره کمر یکی از ورودی های اصلی شهر تفرش است که یکی از پر پیچ ترین جاده های استانی محسوب می شود .در سالهای اخیر طرح احداث تونل نقره کمر با هدف کم کردن تعداد پیچ ها آغاز شد و به دلایلی با شکست مواجه شده و هم اکنون نیز تعطیل شده است .شنیده ها حاکی از آن است که حدود 40درصد این پروژه انجام شده است .

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تحقق اقتصاد مقاومتی را منوط به عزم ملی دانست.

 به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار داشت: کارگروه های تشکیل شده در زمینه بهزیستی، کمیته‌امداد، هلال‌احمر، تربیت‌بدنی، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، قاچاق، کار، رفاه و تأمین اجتماعی و ... براساس شرح وظایف طرح‌هایی را ارائه می‌دهند.

وی افزود: در زمینه اشتغال، کارگران و تعاونی‌ها، کمیته‌های اشتغال با حضور افراد صاحب نظر تشکیل می‌شود تا با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغ شده در خصوص اقتصاد مقاومتی ایده‌ها و طرح‌های پخته‌ای متناسب با شرایط کشور ارائه شود.

صلاحی لازمه اجرای این طرح را فراهم ساختن زیرساخت‌ها دانست و گفت: کشور باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی آماده شود و این امر منوط به ارائه ایده‌های بررسی شده است که به واسطه مدیریت جهادی باید به انجام برسد.

وی تصریح کرد: مدیریت در این حوزه باید به دست افرادی توانمند و فاقد گرایش‌های سیاسی باشد. برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید افرادی انتخاب شوند که به دور از رانت، فساد و منافع شخصی عمل کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان با بیان اینکه اجرای این طرح در کشور زمانبر است، اضافه کرد: بخشی از سیاست‌های این طرح زودبازده هستند و بخشی از آن در زمان طولانی‌تری محقق می‌شود اما امید است که به واسطه تلاش مسئولان و مردم این طرح اجرایی شود.

صلاحی عنوان کرد: این طرح عزم ملی را می‌طلبد و لازم است که در کنار مدیران و مسئولان که از طریق ایده‌پردازی و کسب اعتبار برای تحقق و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش می‌کنند مردم نیز وارد عمل شوند و با تغییر الگوی مصرف خود در این مسیر گام بردارند. قطعاً رسیدن به اقتصاد مقاومتی در کشور منوط به مدیریت جهادی از سوی مردم و مسئولان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر صلاحی,نماینده تفرش,تفرش, | 16:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اشاعه روحیه پرسشگری و تقویت نشاط اجتماعی، مهمترین رسالت امروز دانشگاهها در کنار تولید علم است.

 

 به گزارش  پایگاه خبری تفرش  دکتر ˈعباس صلاحیˈ روز چهارشنبه درنشست هیات رئیسه دانشگاه تفرش افزود: دانشگاهها مراکز مولد فکر و ایده در جامعه هستند و دانشجویان خلاق و خوشفکر باید در این عرصه پیستازی کنند.

وی اظهار کرد: تحول آفرینی در ساختارهای نادرست فرهنگی و اجتماعی و جراحی اقتصاد بیمار کشور نیازمند خوراک فکری و برنامه ای از سوی گروه های مرجع جامعه است که دانشگاهها یکی از حلقه های اصلی آن هستند.

صلاحی گفت: افزایش کیفیت تحصیلات تکمیلی، حفظ و تقویت اعضای هیات علمی و توسعه رشته های دانشگاهی متناسب با نیازهای منطقه باید محوریت استراتژی دانشگاه تفرش در اقدامات توسعه ای باشد.

وی عنوان کرد: رساندن دانشگاه به کیفیت مطلوب، اتمام پروژه های نیمه تمام، پرداخت مطالبات معوقه اساتید، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، توسعه و ارتقای رشته های دانشگاهی با توجه به پتانسیل منطقه از موضوعاتی است که مدیریت جهادی مسوولان این مرکز علمی و دانشگاهی را می طلبد.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری مشارکت خیران در ساخت و تکمیل طرح های نیمه تمام فضاهای آموزشی و فرهنگی دانشگاه تفرش اصلی اجتناب ناپذیر است.

در این نشست گزارشی از فعالیتهای آموزشی و فرهنگی دانشگاه تفرش ارائه شد.

دانشگاه تفرش از سال 1366 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اینک بیش از دوهزار دانشجو در هفت دانشکده تخصصی آن به تحصیل اشتغال دارند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و  و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا کانون توسعه مبتنی بر توانمندیهای مردمی است.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش «عباس صلاحی» روز سه شنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای آشتیان افزود: با مشارکت عمومی و حرکت منسجم شوراها پیشرفت شهرستان پررنگ تر می شود.

وی اضافه کرد: شوراها یکی از آثار برجسته و ماندگار در نزدیک کردن دیدگاه های اخلاقی در شهرها و روستاها است و مبنایی برای همفکری بیشتر و کمک در اتحاد و انسجام مردم است.

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان اظهار کرد: رسالت شوراها در همراهی و هماهنگی مردم با تصمیم سازیهای کلان جامعه بسیار سنگین است و در سالی که با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته شوراها باید به عنوان قلب تپنده و راهبر برنامه ها عمل کنند.

صلاحی اضافه کرد: شوراها مراجع همفکری، باروری دیدگاههای اخلاقی و شناسایی و بکارگیری استعدادهای مردمی در پیشبرد امور شهرها و روستاها هستند و باید برای حضور بیشتر طیفهای مردمی در برنامه ها ظرفیت سازی کنند.

وی ضمن تأکید بر ارتباط نزدیک شوراها و دهیاران با مردم گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران با نزدیک شدن به مردم و ترغیب آنان به مشارکت در کارها در جهت پیشرفت روستای خود گام موثری بردارند.

85 نفر در 27 شورای شهری و روستایی شهرستان آشتیان فعالیت می کنند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مرکزی، 70 نفر از خیرین فرامنطقه‌ای شهرستان تفرش به اتفاق خانواده با نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و عباس صلاحی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

براساس این گزارش، در این دیدار سیدمحمد حسین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: خیرین به کمیته امداد اطمینان کنند چون این نهاد مقدس در رسیدگی به محرومان گام‌های مؤثری برداشته و موفق بوده است.

عباس صلاحی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان نیز ضمن تشکر از عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد شهرستان از ادارات موفق در سال گذشته بود.

وی با اعلام آمادگی کمک در رابطه با حمایت از محرومان، افزود: کمیته امداد در حمایت از روستاهای محروم و ایجاد اشتغال نیز در مسیر درستی حرکت کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران کم آبی برای تفرش جدی است و باید در سایه تدبیر و اقدامات کارآمد این تهدید به درستی مدیریت شود.

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از ایرنا، ˈعباس صلاحیˈ روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس آبفای شهرستان تفرش افزود: بحران کم آبی در تفرش در سال گذشته به اوج خود رسید و مشکلات فراوانی برای شهروندان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی شهر تفرش ازسویی و استقرار صنایع تاثیرگذار در این منطقه از سوی دیگر لزوم مطالعات و تصمیم سازی زیرساختی را برای تامی منابع آبی پایدار این شهرستان دوچندان کرده است.

صلاحی تسریع در عملیات اجرایی طرح ملی آبرسانی به تفرش از منطقه ˈهفتیانˈ ، اصلاح و مرمت شبکه فرسوده شهری و تسریع در آغاز عملیات طرح آبرسانی ˈآب کمرˈ را از راهکار های حل مسئله کم آبی در این شهر عنوان کرد.

رییس آبفای استان مرکزی نیز در این مراسم گفت : مردم شهرستان تفرش پارسال با مشکلات زیادی در بحث آب روبرو بوده اند که حل این مشکل نیازمند مدیریت مناسب است.

ˈعبدالرضا خلیلیˈ با اشاره به بارندگیهای مناسب امسال گفت : میزان ریزش نزولات جوی در تفرش مطلوب بوده اما چاره ساز تمامی مشکلات نیست و باید با برنامه ریزی مناسب و فرهنگ سازی عمومی همکاری مردم را در مصرف منطقی آب به ویژه در فصل تابستان جلب کرد.

در این مراسم ˈمحمدرضا مشهدیˈ به عنوان رییس اداری آبفای تفرش معرفی و از خدمات رییس پیشین تقدیر شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همزمان با آغاز هفته زمین پاک مسیر رودخانه آبکمر تفرش با حضور نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و داوطلبان جمعیت هلال احمر این شهرستان پاکسازی شد.

 

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه پاکسازی رودخانه آبکمر تفرش اظهار داشت: زمین هدیه خداوند به انسان‌ها است و مردم وظیفه دارند در پاک بودن و پاک ماندن آن تلاش کنند و از آلودگی زمین به انواع سموم جلوگیری کنند چرا که سلامتی انسان‌ها در گرو زمین پاک و هوای سالم است.

عباس صلاحی افزود: پاک نگاه داشتن زمین و طبیعت وظیفه انسان‌ها است و این مهم با مشارکت گسترده آحاد مردم و حمایت مسئولین امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از شهروندان بدون توجه به آثار تخریب محیط زیست و آلوده کردن زمین با رها کردن زباله‌های خود در این گونه فضاهای طبیعی و بکر، بستر تخریب این فضاها را ایجاد می‌کنند.‌

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هدف از اجرای این برنامه را آگاهی‌‌رسانی، ترویج فرهنگ حفاظت و حراست از زمین، جلوگیری از پراکندن زباله و دفع غیربهداشتی زباله عنوان کرد و بیان داشت: مردم با حفظ و نگهداری از زمین و طبیعت بکر منطقه خود به نوعی این محیط طبیعی و پاک را برای استفاده فرزندان خود در آینده حفظ و نگهداری می‌کنند.

در این مراسم داوطلبان هلال احمر در کنار جمعی از مسئولین به پاکسازی مسیر رودخانه آبکمر پرداختند.

این مراسم با هدف بالا بردن روحیه همکاری و مشارکت اجتماعی و ایجاد فرهنگ در حفظ محیط زیست و حفظ و نگهداری از زمین برگزار شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس توجه به فناوری روز را لازمه توسعه پایدار در کشور دانست.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: کشور در بخش‌های مختلف نیازمند توسعه است اما لازم است که اولویت‌بندی شود و با توجه به شرایط، بحث‌های توسعه‌ای مطرح شود

وی قرار گرفتن توسعه اقتصادی کشور در اولویت کاری را ضروری دانست و گفت: باید تمام تلاش برای ایجاد توسعه اقتصادی به ویژه توسعه اقتصادی پایدار در کشور صورت گیرد و از منابع موجود به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

صلاحی با تأکید براینکه نباید صرفاً به مذاکرات برای لغو تحریم‌ها دلخوش باشیم چراکه این اقدام عقلانی نیست و باید خود وارد عمل و عرصه شویم، افزود: چیزی که امروز برای رسیدن به استقلال و توسعه اقتصادی ضرورت دارد این است که از پتانسیل موجود، منابع در دسترس، نیروی انسانی متخصص کشور و مهمتر از همه فناوری روز استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید با توجه به توانمندی‌های فعلی کشور به خودکفایی برسیم. باید حمایت از تولید داخلی و نیروی متخصص صورت گیرد تا به استقلال برسیم. درست است که با سرعت به خودکفایی نمی‌رسیم اما، ایجاد شدن این حس در بین مردم و مسئولین قطعاً روند توسعه و استقلال را تسریع می‌بخشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، توجه به فناوری جدید را لازمه رشد اقتصادی و توسعه پایدار در کشور دانست و گفت: لازم است که در عرصه اقتصادی، خام‌فروشی و صادرات آن متوقف شود. باید مواد فرآوری شده را صادر کنیم چراکه امکانات آن در کشور موجود است.

وی عنوان کرد: همه این اقدامات با سیاست اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود و در این راستا باید مردم حرکت کنند و در یک حرکت و همت همگانی مسئولان کشور را حمایت کنند تا از امکانات موجود بهره کافی را ببرند.

صلاحی با بیان اینکه در شرایط خاص امروز کشور باید از ترویج فرهنگ واردات بی‌رویه جلوگیری شود، اضافه کرد: باید صادرات غیرنفتی خود را افزایش دهیم، علاوه بر آن نیز برای حمایت از تولید داخلی الگوی زندگی را تغییر دهیم و کمتر از فرآورده‌های خارجی استفاده شود. رسیدن به این ایده‌آال تنها به واسطه هماهنگی و همکاری همگانی در سطح کشور محقق می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش ورزش همگانی در اجتماع منجر به افزایش نشاط مردم می شود.

به گزارش پایگاه خبری تفرش  «عباس صلاحی» روز سه شنبه در همایش تجلیل از نخبگان ورزشی شهرستان آشتیان افزود: یکی از مشکلات عمده جامعه کم تحرکی افراد است که این امر موجب گسترش یماریهای روحی و جسمی می شود و تنها راه مقابله با آن ترویج ورزشهای همگانی است.

وی اضافه کرد: یکی از تکالیف جدی تمام مسوولان و مدیران استان، توجه ویژه به ورزش همگانی، برنامه ریزی و فراهم کردن مقدمات برای این امر است.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای رسیدن به جایگاه های رفیع ورزش قهرمانی در سطح جهان گام اول توجه به ورزش همگانی و سلامت عمومی است.

فرماندار آشتیان نیز در این همایش گفت: باید فضا و محیط مناسب برای گسترش ورزش همگانی فراهم شود تا افراد جامعه بتوانند به راحتی به این امر بپردازند.

«اکبر شایسته فرد» افزود: ورزشهای همگانی مانند پیاده روی خانوادگی از مقبولیت و پذیرش عمومی برخوردار هستند و لازم است در راستای ایجاد روحیه نشاط و همبستگی در جامعه، به صورت متوالی برگزار شود.

دراین همایش از یکصد و 50 نفر از قهرمانان، مدال آوران و نخبگان ورزشی شهرستان آشتیان با اهداء جوایزی تجلیل به عمل آمد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: شهرستان تفرش از مهمترین قطب‌های گردشگری استان مرکزی است که توسعه اقتصادی، عمرانی و اجتماعی این شهرستان در کنار این مهم باید در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس ، عباس صلاحی بعد از ظهر امروز در مراسم تعیین هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران تفرش اظهار داشت: ایجاد همگرایی و جذب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه داران بومی و غیر بومی از اهداف تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران تفرش است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و موقعیت مناسب تفرش در طبیعت بکر باید سرمایه گذاران با کمک‌های مادی و معنوی خود گام‌هایی موثری در جهت توسعه این شهرستان بردارند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فراهم ساختن زمینه افزایش توسعه پایدار تفرش خاطر نشان کرد: بعد از تحقق حماسه سیاسی و پشتیبانی ملت ایران از نظام باید زمینه‌های تحقق حماسه اقتصادی فراهم شود تا با حمایت از تولید داخلی و بومی سازی تولید در هر استان و شهرستان زمینه‌های این مهم فراهم گردد.

صلاحی با اشاره به وظایف و مهمترین اقدامات این شرکت تعاونی افزود: فعالیت‌های اقتصادی، توزیعی و تولیدی، خرید سهام و تملک اراضی و تامین نیاز شرکت‌های خصوصی از طریق سهام و جذب مشارکت‌های مردمی از جمله وظایف این شرکت تعاونی است.

وی ادامه داد: با تاسیس این شرکت شهرستان تفرش می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی برسد و با ارتقاء رابطه صنعت و دانشگاه توسعه عمرانی و اقتصادی شهرستان میسر خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی احساس شد تا از پتانسیل‌های شهرستان اعم از نیروی انسانی و سرمایه‌های اقتصادی استفاده بهتری شود که در این راستا و با توجه به شرایط اقلیمی گردشگری و تولید گیاهان دارویی و با هدف استفاده از امکانات شهری با وجود سرمایه گذاران بومی و غیر بومی این شرکت راه‌اندازی شد.

صلاحی خاطرنشان کرد: با ایجاد این شرکت می‌توان در زمینه‌های کشاورزی و کشت گیاهان دارویی و کشت زعفران گام‌های بیشتری برداشت و امور دام و تولید مواد لبنیاتی در این شهرستان را تقویت کرد.

وی همچنین به ارتقاء اراضی شهرک صنعتی به میزان 60 هکتار اشاره کرد و گفت: ارتقای تولید و تقویت شهرک صنعتی با هدف ایجاد صنایع سازگار با محیط زیست از دیگر اهداف این شرکت است.

سرپرست دانشگاه آزاد تفرش نیز در این مراسم گفت: شهر تفرش با سابقه تاریخی و فرهنگی خود می‌تواند زمینه جذب بسیاری از سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های مختلف باشد که این امر تاکنون محقق نشده است.

حسن صابری افزود: ایجاد اشتغال پایدار، محرومیت زدایی، اجرای طرح‌های زیرساختی، تجمیع سرمایه‌های اندک و اجرایی کردن طرح‌های مناسب به منظور توسعه شهرستان تفرش از جمله وظایف شرکت تعاونی توسعه و عمران تفرش است.

در این آئین اعضای هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان  تفرش انتخاب شدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل سازنده دولت و مجلس شورای اسلامی، مهمترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش ˈعباس صلاحیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب است که دولت و مجلس باید با تعامل سازنده، به دنبال راهی برای تحقق آن باشند.

وی، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را راهگشای جدی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و اظهار کرد: توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و رسیدن به این مهم بدون تردید تحقق حماسه اقتصادی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی با بهره مندی از مرکز پژوهش ها و دولت با برخورداری از افراد صاحب نظر می توانند در ساماندهی اقتصاد مقاومتی موثر باشند و قوه قضائیه نیز در این راستا نقش موثر برعهده دارد.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به وضع نامناسب اقتصادی کشور ایجاد بستر لازم برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی با تمام شاخصه ها و ویژگی های آن به عنوان وظیفه حال حاضر قوای سه گانه تلقی می شود.

صلاحی افزود: سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی ازسوی رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر لزوم توجه مسوولان و مردم به یک مسیر اقتصادی در طول پنج سال گذشته، حاکی از دشمن شناسی دقیق، تدبیر و افق دید بالای معظم له است.

وی اظهار کرد: اصلاح نظام درآمدی دولت، شفاف سازی، تحول اساسی در نظام ساختاری و اداری کشور، کمرنگ کردن وابستگی بودجه و درآمد به صادرات نفت، حذف دستگاه های موازی و افزایش سرانه صندوق توسعه ملی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی انزوای سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه به مثابه شکوفایی ظرفیت های داخلی و تکیه بر توانمندی های دولت، مجلس و اقشار مختلف مردم است.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استفاده از تمام ظرفیت های کشاورزی، صنعتی و اقتصادی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و در نتیجه آن حماسه اقتصادی ضروری است، بنابراین مردم و مسوولان باید دست در دست یکدیگر بدهند تا بتوانیم به خواسته مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار کرد: استان مرکزی از ظرفیت های بسیاری در بخش های صنعتی و کشاورزی برخوردار است و آمادگی دارد که فرصت های خوبی برای جوانان کشور فراهم کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

صلاحی عنوان کرد:
شنبه ساعت ۱۵:۱۹
اجلاس بین‌المجالس پشتوانه‌ای برای عبور از مشکلات جهان اسلام

صلاحی تأکید کرد: وحدت بین مسلمانان با محوریت ایران قطعاً به حل مشکلات جهان اسلام کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اجلاس بین‌المجالس اسلامی که بیش از یک چهارم کشورهای عضو سازمان ملل را شامل می‌شد می‌تواند به عنوان پتانسیلی با محوریت ایران برای رفع مشکلات مسلمانان جهان مورد استفاده قرار گیرد.
وی تصریح کرد: هجمه‌هایی که به مسلمانان وارد می‌شود، سرکوب‌هایی که در سوریه، عراق، افغانستان و ... توسط تروریسم و به اسم مذهب به وجود آمده است آفت‌زاست. وحدت مسلمانان با محوریت ایران قطعاً پشتوانه‌ای برای عبور از این گذار خواهد بود تا مشکلات و چالش‌ها رفع شود.
صلاحی با تأکید بر محکومیت فرقه‌گرایی در جهان اسلام گفت: دامن زدن به این موضوع باید کم شود و این امر تنها با تصمیمات درست و حول محور وحدت محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: این اجلاس قطعاً فرصت استعمارگران و حامیان تروریسم را کاهش خواهد داد و حمایت‌های آشکار آنها را از دشمنان جهان اسلام خنثی می‌کند.
نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش، فلسطین را در اولویت امور جهان اسلام عنوان کرد و افزود: فلسطین باید در محدوده جغرافیایی خود قرار داشته باشد، این اجلاس می‌تواند در ایجاد وحدت هر چه بیشتر در بین مسلمانان، مبارزه با فرقه‌گرایی و همچنین ایجاد مراودات سازنده بین کشورهای اسلامی مؤثر واقع شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: برگزاری جشنواره زمستانه آئین‌های سنتی بهترین راه معرفی فرهنگ اصیل شهرستان تفرش است.

خبرگزاری فارس: حفظ آئین‌های سنتی تفرش ضامن بقای فرهنگ اصیل این منطقه است

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس ، عباس صلاحی بعد از ظهر امروز در آئین سومین جشنواره زمستانه آئین‌های سنتی شهرستان تفرش اظهار داشت: برگزاری این آئین‌ها در حفظ سنت‌های گذشتگان و معرفی آن به نسل آینده موثر است.

وی تصریح کرد: فرهنگ هر قوم و ملت نشانه اصالت و موجودیت آن ملت است که باید برای جوانان و نسل جدید نمایان شود تا درصدد حفظ فرهنگ و سنت خود باشند و به خیال نداشتن فرهنگ اصیل به دنبال فرهنگ دیگر کشورها نروند.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آداب و رسوم نشان دهنده فرهنگ یک قوم یا ملت است بیان داشت: این جشنواره با هدف احیا آئین‌های سنتی مردم روستاهای تفرش و رویکرد روستایی برگزار شد.

صلاحی افزود: جشنواره آئین‌های سنتی شهرستان تفرش به منظور مقابله با سنت‌های غیر بومی وارداتی و آشنایی نسل حاضر و جوانان با فرهنگ غنی ایرانی برگزار شده و در این راستا، آئین‌های فراموش شده فصل سرما (زمستان) به وسیله هنر گروه‌های موسیقی و نمایش روستایی اجرا شد.

دبیر سومین جشنواره زمستانه آئین‌های سنتی شهرستان تفرش در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: راهیابی سه آئین سنتی به «به تخت نشستن داماد، نقل گویی در چوگور و  پرده خوانی» به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی سنتی تهران در سال جاری مجالی برای نگاهی کوتاه به این سه آئین روستاهای تفرش بود.

یوسف شاه‌حسینی افزود: آئین به تخت نشستن داماد از رسوم زیبای استان مرکزی است که در روز عروسی انجام می‌شود و این آئین در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی سنتی تهران موفق به کسب مقام اول در سطح کشور شد.

وی درباره جزئیات این آئین گفت: قبل از اینکه داماد به خانه عروس برای آوردنش برود، به حمام می‌رود و آئین به تخت نشستن داماد از زمانی آغاز می‌شود که داماد از حمام بیرون می‌آید.

دبیر سومین جشنواره زمستانه آئین‌های سنتی شهرستان تفرش ادامه داد: پس از بیرون آمدن داماد، وی را بر تختی می‌نشانند و پدر داماد لباس دامادی بر تن وی می‌کند و کلاه دامادی را بر سرش می‌گذارد .

شاه‌حسینی بیان داشت: در این مراسم داماد دو ساقدوش دارد که یکی مجرد و دیگری متاهل است و پدر داماد یک دستمال ابریشم نیز به آنها می‌دهد.

این کارشناس آئینی دور کردن چشم زخم را از دیگر بخش‌های این آئین خواند و توضیح داد: چرخاندن اسفند بر سر داماد و شکستن تخم مرغ در پشت پای داماد از آداب این بخش است.

شاه‌حسینی بیان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط و حفظ و احیا و معرفی آئین‌ها و آداب و رسوم روستاهای تفرش برگزار می‌شود.

دبیر سومین جشنواره زمستانه آئین‌های سنتی شهرستان تفرش افزود: در این جشنواره ده روستا از دهستان‌های بخش مرکزی تفرش با اجرای برنامه‌های مختلف شرکت داشتند.

اجرای موسیقی چگور نوازی، آوازهای سردشتی، نقالی، رقص هالای، آئین کوسه گلدی و آئین به تخت نشستن داماد از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در این آئین بود.

همچنین یکی از کارشناسان موسیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برگزاری آئین‌های سنتی و احیا موسیقی سنتی باید یکی از دغدغه‌های مسئولین در بخش فرهنگ و هنر باشد.

داود صبا افزود: در عصر حاضر رواج بیش از حد موسیقی پاپ، موسیقی سنتی را از ذهن و دید مردم دور کرده و باید این مهم از اذهان دور نشود زیرا موسیقی‌های سنتی ریشه در فرهنگ اقوام داشته است.

اجرای آئین کوسه ناقلدی یا کوسه گردی از دیگر آئین‌های اجرا شده در این جشنواره بود.

همچنین در این مراسم بانوان نیکوکار کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی با پخش آش و شیرینی‌های محلی برای کمک به محرومین و نیازمندان فعال بودند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 22:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در راهپیمایی 22 بهمن یک وظیفه همگانی و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش ˈعباس صلاحیˈ در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مردم ایران اسلامی با حضور حماسی و شرکت گسترده در راهپیمایی روز22 پاسخ دندان شکنی به اظهارات استکبار جهانی در خصوص مسائل هسته ای می دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راهپیمایی 22 بهمن نمایش قدرت و وحدت همه آحاد مردم در حفظ و حراست از نظام بوده و موجبات یاس دشمنان را فراهم می کند.

صلاحی گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم ایران زمین در راهپیمایی روز 22 بهمن باید اقتدار ما را به جهانیان نشان دهد تا آنها بدانند که ملت ایران به یک قدرت مطلق در منطقه تبدیل شده و به هیچ عنوان از حقوق حقه هسته ای خود عقب نشینی نمی کند.

وی بیان کرد: جهانیان باید بدانند، نمایندگان ایران در گروه 5+1 تنها نیستند و 75 میلیون ایرانی با تمام قدرت پشتیبان برادران خود در مذاکرات هستند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین حضور مردم در راهپیمایی امروز باعث می شود که نمایندگان ایران در مذاکرات 5+1 با قدرت بیشتری به دفاع از حقوق ملت بپردازند و استکبار جهانی و متحدانش هم بفهمند که ملت ایران در خصوص حقوق هسته ای خود جدی است .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: 22 بهمن یادآور وحدت ، همدلی و یکپارچگی ملت ولایتمدار و سرافراز ایران زمین است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش  ˈعباس صلاحیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 22 بهمن از مناسبت هایی است که همه مردم با سلایق مختلف کنار همدیگر قرار می گیرند تا از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نشانه تاکید مجدد آنان بر آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی باید با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز 22 بهمن یکبار دیگر به دشمنان این مرز و بوم بفهماند که تا پای جان پشتیبان نظام، آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملت غیور ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی باید با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز 22 بهمن حمایت ها و پشتیبانی های خود را از انقلاب اسلامی به گوش جهانیان برسانند.

وی گفت: تداوم راه امام خمینی (ره) در پیروی و تبعیت از وصی شایسته اش مقام معظم رهبری تجلی پیدا می کند، بنابراین ملت ایران باید هوشیار باشند و در هر شرایطی پشتیبان و حامی ایشان باشند.

صلاحی توکل به خدا، اطاعت از رهبری و ولایت فقیه، پشتیبانی و حضور آگاهانه مردم در صحنه های اجتماع را از عوامل موثر پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمنان باید بدانند مردم قدردان ایران اسلامی بر ادامه حیات طیبه انقلاب اسلامی، ثابت قدم و مصمم بوده و توطئه های دشمنان را تا ابد نقش بر آب می کنند.

وی، امام راحل را احیاگر سیره اهل بیت (ع) و عامل استقلال و عزتمندی ملت ایران نامید و یادآور شد: امام خمینی(ره) با اراده و توکل به خدا، سرنوشت ملت را تغییر و ایران را در مسیر صلاح و رستگاری قرار داد.

صلاحی ادامه داد: آرمان ها واهداف امام خمینی(ره) پس از گذشت 35 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به یک الگو در سراسر دنیا به خصوص جهان اسلام تبدیل شده است، بنابراین تشریح و تبیین اندیشه های آن بزرگوار برای تمام اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان ضروری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلابی که امام خمینی (ره) آغازگر آن بود و با پشتیبانی همه جانبه ملت ایران آن را به پیروزی رساند به مقدمه ای برای بیداری اسلامی در جهان تبدیل شد و تمام انقلاب های منطقه برگرفته از اهداف و اندیشه های امام راحل است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افتخار، استقلال و سربلندی امروز ملت ایران اسلامی در دنیا مرهون آرمان ها و اندیشه های امام راحل است، بنابراین گرامیداشت دهه مبارک فجر برای تمام ملت ایران به خصوص جوانان ضروری است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به برنامه‌ریزی دقیق و مدون در حوزه اقتصاد نیازمند هستیم
 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری خانه ملت ؛عباس صلاحی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: سال گذشته طرحی به مانند این طرح توزیع سبد کالا اجرا و در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت شد، اما امسال به واسطه تعهدی که دولت داده بود و به منظور رفع مشکلات معیشتی، سبد کالا توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه نوع اقلام و چگونگی توزیع آن بسیار مورد بحث است، افزود: در سال‌های گذشته سبد کالا از سوی کمیته‌امداد و یا بهزیستی توزیع شده بود و دولت می‌توانست با استفاده از این سابقه برخی از نقایص طرح را رفع کنند. برای مثال در این سبد از برنج خارجی استفاده شده است، درصورتی که ما برنج ایرانی داریم و می‌توانست از آن استفاده شود و اقدامات دیگری که جای بحث دارد.

صلاحی تصریح کرد: شرایط توزیع سبد کالا نیز خود به نوعی مشکل‌زا شد. لازم بود که در توزیع، به افراد نیازمند کمک شود. هرچند این مقدار مشکل خاصی را رفع نمی‌کند اما، حداقل باید بین افراد واجد شرایط و براساس عدالت توزیع می‌شد.

وی با تأکید براینکه نحوه توزیع و افراد مشمول در طرح باید در مرحله بعدی اصلاح شود، عنوان کرد: این طرح نشان داد که دولت به فکر افراد مستمند و محروم با توان مالی کم است اما، باید در این طرح کارگران، کشاورزان و افراد روستایی در نظر گرفته شوند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص عملکرد دولت در حوزه اقتصادی گفت: در نقد بر عملکرد اقتصادی دولت باید فاکتورهای بسیاری لحاظ شود اما، با توجه به گزارش ریاست‌جمهوری از وضعیت اقتصادی کشور، به برنامه‌ریزی دقیق و مدون در حوزه اقتصاد نیازمند هستیم. شرایط اقتصادی کشور به شکلی نیست که بتوان به سرعت امور را ساماندهی کرد اما، با برنامه می‌توان از این گذر عبور کرد.

وی با بیان اینکه هدف دولت کاهش تورم، کاهش نقدینگی و افزایش رشد اقتصادی که در حال حاضر منفی است عنوان شده است، اظهار کرد: تا عملیاتی شدن برنامه دولت و اجرایی شدن این اهداف زمانی زیادی طول خواهد کشید. موضوعی که امروز مهم است اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌هاست. این طرح قطعاً پروسه‌ای پیچیده است و بار اقتصادی دولت را مشخص می‌کند.


صلاحی اضافه کرد: اگر این طرح نهایی شود دولت باید بر افزایش قیمت‌ها نظارت جدی اعمال کند و شاید با اجرایی شدن این برنامه بتوان عملکرد اقتصادی دولت را ارزیابی کرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی گفت که تبصره الحاقی هدفمندی یارانه ها امروز - یکشنبه - به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه، اعضا طرح ها و ایده هایی درباره تبصره الحاقی هدفمندی یارانه ها داشتند که بنا شد این طرح ها برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارسال شود.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز منابع درآمدی و افزایش حامل های انرژی در این تبصره مشخص نیست که ما مایلیم این موضوعات در تبصره هدفمندی یارانه ها لحاظ شود.

همچنین فرج الله عارفی عضو دیگر این کمیسیون از تصویب اصلاح موادی از طرح جامع خدمات ایثارگران خبر داد و گفت: این طرح 17 ماده ای در جلسه امروز این کمیسیون به تصویب رسید و بنا شد برای بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به احتمال زیاد این طرح پس از بررسی لایحه بودجه 93 در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ با ابراز تاسف از تصادف اخیر در اتوبان حکیم، افزود: متاسفانه این تخلفات به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده که باید با خاطیان برخورد قاطعی صورت گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: رفتار این متخلفان علاوه بر آنکه باعث ضربه به خودشان می‌شود امنیت جامعه را نیز به مخاطره می‌اندازد، در این راستا راهنمایی و رانندگی باید با کنترل تخلفات و برخوردهای بازدارنده مانع از این‌گونه اتفافات شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با انتقاد از کاهش گشت‌های شبانه، افزود: بر اساس آخرین آمارها 60 درصد تصادفات از ساعت 22 شب به بعد رخ می‌دهد که متاسفانه کاهش گشت‌های شبانه بر این معضلات افزوده است.

صلاحی، با یادآوری عملکرد راهنمایی ورانندگی، تصریح کرد: اگرچه نیروی راهنمایی و رانندگی در بروز برخی حوادث عملکرد تقریبا ضعیفی داشته است اما نباید از این واقعیت غافل شد که این نهاد مشکلاتی اعم از کمبود اعتبار و نیروی انسانی روبرو است.

وی با بیان اینکه دوربین‌های کنترلی باید در سطح شهر افزایش یابد، افزود: باید پرداخت جریمه‌ها از سوی رانندگان متخلف نیز مورد بازبینی قرار گیرد تا متخلفان راحت‌تر شناسایی شوند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نهم، ‌ادامه داد: تصادف اخیر در اتوبان حکیم یکی از رانندگان متخلف حدود دو میلیون و 400 هزار تومان جریمه پرداخت نشده داشت که این نشان دهنده آن است که فرد یاد شده متخلف بوده زیرا در گذشته نیز تخلفاتی را در حین رانندگی مرتکب شده است؛ در این صورت اگر کنترلی بر نحوه پرداخت جریمه‌ها صورت می‌گرفت شاید خودروی این فرد متوقف و شاهد وقوع این فاجعه نبودیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ورود مجلس به تصادفات اخیر، گفت: با توجه به حساسیت این موضوعات، مجلس این مهم را پیگیری می‌کند و به طور حتم لازم است برای پیگیری بهتر مجلس، کارگروهی از سوی کمیسیون‌های امنیت ملی و سایت خارجی، شوراها و امور داخلی و کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل شود تا به طور زیربنایی این‌گونه معضلات مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا زبان گویای مردم هستند.

خبرگزاری فارس: شوراهای اسلامی شهر و روستا زبان گویای مردم هستند 

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با شورای اسلامی شهر و شورای بخش تفرش، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و روستا زبان گویای مردم و از جنس مردم هستند و رفع مشکلات مردمی در وهله اول بر عهده این نیروهای خدوم مردمی است.

وی ادامه داد: پیگیرهای زیادی برای رفع موانع و مشکلات شهر تفرش انجام گرفته که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت و آبادانی بیشتر این شهر باشیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با اشاره به حضور مدیران کل استان در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: با حضور مدیران در شهرستان‌ها نزدیکی دولت با مردم به اثبات رسیده و این سفرها موجب بررسی و رفع مشکلات مردم می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد استخر تفرش از خواسته‌های معقول مردم این شهرستان است که از 300 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته تاکنون 180 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده و الباقی آن تا پایان دی ماه تخصیص می‌یابد و امیدواریم تا پایان اسفند مردم این شهرستان بتوانند از این مجموعه بهره‌برداری لازم را بکنند.

صلاحی در خصوص مشکلات آبرسانی از طرح آبرسانی هفتیان، عنوان کرد: تمامی مصوبات این طرح اجرا شده و تاکنون مسیر پنج کیلومتر از چشمه تا مخزن لوله‌گذاری شده و با خرید لوله‌های مورد نیاز بقیه طرح آبرسانی پیگیری خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تفرش نیز گفت: نبود پزشک متخصص در بسیاری از ایام روز و عدم وجود پزشک قانونی از مهم‌ترین مشکلاتی است که مردم تفرش در بخش بهداشت و درمان با آن مواجه هستند.

علی لطفی اذعان داشت: تعدادی از روستاهای تفرش قابلیت گردشگری مناسبی دارند که به همین منظور ایجاد جاده گردشگری روستایی به طول 50 کیلومتر از خواسته‌های اهالی تفرش است.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر در این جلسه گفت: استفاده بهینه شرکت‌های خصوصی از معادن آهن و معادن سنگ یکی از فرصت‌های طلایی است که نصیب آنها شده اما عدم صدور بارنامه تفرش سبب هدر رفت اخذ عوارض در این شهرستان شده و موجب زیان به فضای شهری شده است.

حبیب عسگری اضافه کرد: مسئله بزرگ تصفیه‌خانه تفرش نارضایتی بسیاری از مردم روستاها را به همراه داشته و موجب از بین رفتن طبیعت بکر بسیاری از روستاها شده است.

رئیس شورای شهر تفرش نیز در این جلسه خواستار اتمام طرح‌های نیمه تمام تفرش شد و گفت: استخر تفرش و ساختمان شهرداری از مواردی هستند که قول مساعد در اتمام و بهره‌برداری از آنها گرفته شده ولی تاکنون پیشرفت چشمگیری نداشته‌اند.

قدرت‌الله شاه‌علی بیان کرد: مشکل کم آبی در بخش شرب و کشاورزی از مهم‌ترین مشکلاتی هستند که مردم تفرش با آن روبرو می‌باشند و در بررسی‌های انجام شده بیش از 40 درصد از لوله‌های آب شرب تفرش پوسیده هستند که با تخصیص اعتبار می‌توان این مشکل را رفع کرد.

به گزارش فارس؛ نبود آرد مناسب در نانوایی‌های تفرش و کیفیت نامناسب نان، درخواست بازدید وزرا از منطقه و آشنائی با مشکلات، بهره‌برداری از گردنه جدید گیان به منظور کاهش تصادفات و رفع مشکلات اعضای شهرک اصناف از دیگر خواسته‌های مردم بود که توسط شورای شهر و بخش تفرش در این جلسه مطرح شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس، خواستار تقویت فرستنده‌های دیجیتالی در روستاهای تفرش شد.

خبرگزاری فارس: صدا و سیما فرستنده‌‌های دیجیتالی روستاهای تفرش را تقویت کند

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی، اظهار داشت: صدا و سیما رسانه‌ای است که بسیاری از واقعیت‌های جامعه و زندگی مردم را منعکس کرده و پیام مردم را به گوش مسئولین می‌رساند.

وی افزود: تنوع برنامه‌های خبری و تولیدی صدا و سیمای استان برای بسیاری از مخاطبان جذاب بوده و موجب رضایتمندی مردمی شده که این مهم نشانه عملکرد مثبت و رو به جلو این مرکز است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عصر حاضر که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدد افزایش تحریم‌ها یا بر هم زدن نظم جامعه با حربه جنگ نرم هستند و در صدر برنامه‌های خود فرهنگ و تمدن این ملت را نشانه گرفته‌اند رسانه به ویژه صدا و سیما در مقابله با این جنگ نرم نقش موثری ایفا کرده و موجب جلوگیری از هجمه‌های دشمن شده است.

صلاحی با تقدیر از تولید برنامه‌های متنوع در بخش سیمای استان مرکزی بیان کرد: حضور نخبگان و فرهیختگان در برنامه‌های مختلف سیمای استان موجب معرفی شهرستان‌های استان در سطح کشور و حتی فرا ملی می‌شود.

وی از صدا و سیما به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولین نام برد و گفت: حضور نمایندگان در برنامه‌های مختلف موجب ارتباط نمایندگان با مردم در حوزه انتخابیه خود می‌شود و از رسالت‌های مهم صدا و سیما رساندن صدای مردم به گوش مسئولین است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس همچنین به مشکل آنتن‌دهی بسیاری از روستاهای تفرش اشاره و اضافه کرد: با همکاری و پیگیری‌های مدیر کل صدا و سیمای استان امیدواریم فرستنده دیجیتال ایستگاه‌های روستایی تقویت شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی نیز گفت: رسالت صدا و سیما کاری بسیار بزرگ و ارزشی است و همکاران خدوم در صدا و سیمای استان از تمام توان خود در ارتقاء این هدف بزرگ بهره می‌گیرند.

حمید قربانی‌جم با اشاره به اینکه مردم که همان قشر عظیم مخاطبین شبکه استان هستند بزرگترین سرمایه محسوب می‌شوند، افزود: توقعات مخاطبان در عرصه رسانه افزایش یافته و جلب نظر این قشر ارزشی امری دشوار و عظیم است.

وی به حساسیت فعالیت‌های صدا و سیما اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر جنگ رسانه‌ای، دنیا را فرا گرفته و صدا و سیما تنها سد مستحکم مقابله با این تهدیدات است و موفقیت در این زمینه نیازمند حمایت بیشتر دولت و هوشیاری مردم است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی ادامه داد: تولید برنامه‌های شبکه آفتاب با محوریت استفاده از چهره‌ها و مناطق بومی استان از مهم‌ترین اهداف سازمان در یک سال اخیر بوده و با این نگاه سعی همکاران در معرفی چهره‌های ماندگار، قابلیت گردشگری و مذهبی شهرستان‌ها افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: رشد 16 درصدی مخاطبان شبکه آفتاب در استان مرکزی نشان دهنده موفقیت در تولید برنامه‌ها بوده و این مهم موجب افتخار ما در استان مرکزی است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی ابراز داشت: توجه بیشتر به شهرستان‌ها و پوشش اخبار 12 شهرستان از دیگر اهداف سازمان بود که در سال جاری محقق شد.

قربانی‌جم به ارتباط بیشتر مسئولین شهرستان با مرکز اشاره کرد و گفت: حضور مردم شهرستان تفرش در رسانه موجب معرفی این مردم علم‌پرور به استان شده و با معرفی نخبگان و فرهیختگان هر شهرستان می‌توانیم جایگاه استان مرکزی در کشور را ارتقا دهیم.

به گفته وی؛ پوشش عزاداری 12 شهرستان استان مرکزی و حضور نمایندگان در برنامه خانه ملت از مهمترین برنامه‌هایی بوده که در یک سال اخیر رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی همچنین از معرفی چهار هزار نفر از مردم استان مرکزی در برنامه چهار سوق همدلی خبر داد و یادآور شد: این برنامه در سه بخش با هدف معرفی هنرمندان، خانواده‌های همدل و معرفی مشاغل یک خانواده پخش می‌گردد که تولید این برنامه‌ها نشانه ارتباط تنگاتنگ مردم با شبکه استان خود است.

امام جمعه شهرستان تفرش نیز گفت: حضور شهرستان‌ها در رسانه نسبت به سنوات گذشته فوق‌العاده بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی افزود: امور انجام شده در رسانه حجتی شرعی است و رسانه مهم‌ترین ابزار مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمن است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های پخش شده در شبکه استان در ماه‌های محرم و صفر و معرفی آئین‌های عزاداری شهرستان در بخش خبر رضایتمندی مردم شهرستان تفرش را به همراه داشته که این قدم‌های مثبت و اقدامات مطلوب در اذهان عمومی باقی می‌ماند.

فرماندار تفرش نیز گفت: صدا و سیمای استان تا کنون رسالت خود را به خوبی انجام داده و موجبات رضایتمندی مردم شهرستان تفرش را فراهم کرده است.

بهروز اردلان‌راد به طبیعت و فضای بکر شهرستان تفرش اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان با قابلیت فوق‌العاده گردشگری می‌تواند جایگاهی ویژه در برنامه‌های مستند داشته و به وسیله رسانه به مردم دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها معرفی شود.

وی افزود: طبیعت کوهستانی تفرش موجب ایجاد مشکل در آنتن دهی فرستنده‌های دیجیتال برای مردم شده که این امر نارضایتی بسیاری از مردم به ویژه روستائیان را به همراه داشته است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی در سفر یک روزه خود به شهرستان تفرش از دفتر خبری شهرستان تفرش بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات خبرنگاران این شهرستان قرار گرفت.

قربانی‌جم همچنین از آثار تاریخی تکیه و مسجد جامع ششناو بازدید و به منظور عرض ارادت به جد مقام معظم رهبری در امامزاده محمد(ع) حاضر شد و در ادامه با حضور در آرامگاه پدر علم فیزیک ایران پروفسور حسابی یاد و خاطره مرد بزرگ علم ایران را گرامی داشت.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردمی بودن نقطه قوت نظام اسلامی است.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ایرنا، «عباس صلاحی» روز سه شنبه در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر آشتیان افزود: مردم با حضور در صحنه های مختلف همواره از نظام پشتیبانی همه جانبه کرده اند.

وی، خدمت به مردم را وظیفه مسوولان دانست و اضافه کرد: مسوولان باید با اقدامات صحیح خود در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم گام بردارند.

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکلاتی که در سطح این سه شهرستان مطرح است با همکاری و همدلی مسوولان قابل حل است.

تعریض جاده حادثه خیز آشتیان به راهجرد، راه های حفظ میراث فرهنگی شهرستان، اشتغال جوانان، آسفالت معابر شهری و دیگر مشکلات شهرستان آشتیان در این نشست بررسی شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که متوجه انقباضی بودن بودجه‌ی سال آینده هستیم، گفت: انتظار ما این است که در بررسی بودجه نگاه ویژه‌ای به محرومان شود چرا که عدالت در توزیع بودجه خواسته مردم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس صلاحی نماینده‌ی مردم تفرش در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از مواضع رئیس مجلس در حفظ شان این نهاد گفت: انقلاب اسلامی پر توان به راه خود ادامه می‌دهد و رمز موفقیت آن تبعیت از رهبری، وحدت و انسجام و پایبندی به اصول انقلاب است.

نماینده مردم تفرش ادامه داد: برای عملیاتی شدن طرح‌های دولت خدمتگزار از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنیم اما لازم است که دولت تعامل خود را با مجلس افزایش دهد و در اداره امور کشور تسریع کند وگرنه نمایندگان از طرح سوال غفلت نخواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در بررسی بودجه باید نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم شود، عدالت در توزیع بودجه خواسته‌ی همه مردم است البته نمایندگان متوجه انقباضی بودن بودجه هستند.

صلاحی همچنین با گرامی‌داشت شهدای 19 دی ماه قم به نزدیک شدن به سالگرد شهادت امیرکبیر اشاره کرد و یاد و خاطره وی را گرامی‌داشت.

نماینده مردم تفرش همچنین خواهان تکمیل جاده‌ی اراک، تفرش، آسفالت راههای روستایی، تسریع در عملیاتی کردن پروژه‌های آب رسانی، تکمیل پروژه‌ی فاضلاب، احداث دانشگاه صنعتی تفرش و سرمایه گذاری در عرصه‌ی آب رسانی به منطقه شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص ندادن زمان از سوی وزرا برای نمایندگان مجلس، چاره‌ای جز طرح سؤال از وزیر را باقی نگذاشته است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: درست است که زمان زیادی از شروع کار دولت نگذشته است اما مسائلی وجود دارد که نیاز است وزرا پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه حجم سؤالات بالاست و این امر به نوع نظر نماینده و مطالبه‌ای که از وزیر دارد برمی‌گردد، افزود: به نظرم لازم است که نوع سؤالات کارشناسی شود چراکه اگر شرایط و اقدامات وزیر و همچنین سؤالات در کنار هم بررسی شود، مشکلات حل می‌شود و نیاز به طرح سؤال در مجلس نخواهد بود.

صلاحی تصریح کرد: لازم است که نمایندگان شرایط را درک کنند. اعتبارات همچنان تخصیص داده نشده است که این امر خود چالش‌هایی را در روند کاری وزرا در پی داشته است. این امکان وجود دارد که با تعامل بین نمایندگان و وزرا مشکلات حل شود و کار به سؤال از وزیر کشیده نشود.

وی با تأکید بر اینکه وزرا باید وقت بیشتری را به نمایندگان مجلس اختصاص دهند، گفت: مشکل نمایندگان این است که وزرا زمان مشخصی را برای دیدار با نمایندگان تخصیص نمی‌دهند و علاوه بر آن نیز معاونان پارلمانی وزرا در مجلس فعال نیستند و این امر باعث شده است که نمایندگان چاره‌ای جز سؤال از وزیر نداشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار در نظر گرفتن دیدارهای مشخصی توسط وزرا برای نمایندگان و همچنین فعال شدن معاونان پارلمانی وزرا شد تا تعامل طرفین تقویت شود و وزرا از این طریق بتوانند به مجلس پاسخگو باشند. اگر نواقص رفع شود و همچنین نمایندگان نیز تلاش کنند تا مشکلات به صورت ارتباط دو طرفه با وزرا رفع شود سؤال از وزرا صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هر کابینه‌ای که تشکیل می‌شود قطعا خط و مشی آن با روش برخی افراد متفاوت بوده و مورد قبول برخی از افراد نیست، اظهار کرد: ایرادی ندارد که سؤال از وزرا مطرح شود و از خود دفاع کنند تا شبهات را برطرف کنند. به نظر می‌رسد برخی دیدگاه‌های مختلف نسبت به برخی وزرا وجود داشته باشد و شاید این طرح سؤال در ابتدای کار و با تدابیری که وزرا خواهند داشت می‌تواند شرایط را تغییر داده و به نوعی جوها شکسته شود.

صلاحی افزود: پاسخگویی وزرا به نمایندگان باعث می‌شود که سؤالات روی هم جمع نشود و وزرا با پاسخگویی، شرایط موجود را برای مجلس تبیین کنند. البته در کنار این پاسخگویی، نمایندگان نیز باید صبور باشند و کارکرد وزرا را رصد کنند که اگر وزیر نتوانست کاری را پیش ببرد به سراغ پرسش و پاسخ بروند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی درباره جلسه کمیسیون متبوعش گفت: در بحث بودجه کمیسیون موضوع بازنشستگی افراد با سابقه کمتر از 30 سال مورد بررسی قرار گرفت که طبق لایحه بودجه قرار شد افراد حقوقی معادل 25 روز دریافت کنند.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره جلسه کمیسیون اجتماعی امروز (یکشنبه 8 دی) گفت: در جلسه امروز لایحه بودجه 93 مورد بررسی قرار گرفت که بررسی امروز بر موضوع بازنشستگی پیش از موعد متمرکز بود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدتی قبل قرار شد خانم‌ها با 25 سال سابقه بازنشسته شده که البته 5 سال هم به آنان تخفیف تعلق می‌گرفت.

وی افزود: همچنین آقایان نیز قرار بود با 30 سال سابقه بازنشسته شوند که به آنان نیز 5 سال تخفیف تعلق می‌گرفت، همچنین با این سابقه شغلی قرار بود حقوقی معادل حقوق 30 روز دریافت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدتی پس از اجرای این قانون به این افراد حقوقی معادل 25 روز کاری پرداخت کردند که در لایحه بودجه سال 93 نیز همین مبلغ برای پرداخت در نظر گرفته شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:2 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر تعزیه، میدانی وسیع برای تجلی ارادت مردم به امام حسین(ع ) است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش   ˈعباس صلاحیˈ روز پنج شنبه در آیین نکوداشت خادمان و پیشکسوتان تعزیه استان مرکزی در تفرش افزود:این هنر بستر معرفی ارزشهای دینی و اصالتها را نیز فراهم می نماید.

وی با بیان این که تفرش در زمینه هنر تعزیه از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است ادامه داد: مردم این شهرستان نخستین مردمانی بودند که علم تشیع را به حرکت درآورده و از تعزیه برای معرفی آیین های مذهبی و حماسه حسینی استفاده کردند.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان اظهار کرد: تنها عامل سوق دادن مردم به تعزیه ایمان و عشق آنان به اهل بیت ( ع ) بوده است.

امام جمعه تفرش نیز در این مراسم گفت: رفع مظلومیت از خاندان عصمت و طهارت رسالت خطیر و بزرگ تعزیه خوانان ، مبلغین دین و تمامی عاشقان حسینی است.

حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ افزود: دشمنان با ایجاد شبهه و فتنه در صدد مخدوش کردن جایگاه اهل بیت(ع ) هستند که در این راستا بصیرت و هوشیاری مردم ضروری است.

وی با بیان این که حماسه 9 دی تجلی بصیرت مردم در برابر فتنه گری دشمنان بود ادامه داد: افزایش بصیرت مردم عامل خنثی کردن شبهات و فتنه های دشمن است که این امر باید در مجالس حسینی در اولویت قرار گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این مراسم گفت:شهرستان تفرش در سه بخش میرات تاریخی،طبیعی و معنوی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است.

ˈ محسن رحمتیˈ افزود: از 800 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ، 50 اثر متعلق به شهرستان تفرش است که مهترین این آثار مذهبی مربوط به تکایا و آیین تعزیه است.

وی ثبت پنج میراث طبیعی و به همین تعداد میراث معنوی این شهرستان در فهرست آثار ملی را از دیگر افتخارات و ظرفیتهای این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد.

استاد ادبیات نمایشی و پژوهشگر تعزیه نیز در این مراسم گفت: سامانه های نوشتاری، مدیریت، بازی، طراحی صحنه و معماری تعزیه از مهمترین سامانه های موجود در هنر تعزیه است.

دکتر ˈاحمد جولاییˈ با بیان این که در ایران تئاتر ملی تعریف نشده افزود: تعزیه تنها گونه نمایشی است که دارای تقویم اجرایی، معماری ویژه و متن مکتوب است.

مدیر کل مرکز موسیقی حوزه هنری تهران نیز در این مراسم گفت: موسیقی تعزیه دارای مناسب نوازی است و خوانندگان تعزیه از تکنیک های نوازی خاصی در تعزیه استفاده می نمایند .

ˈپیروز ارجمندˈ با بیان اینکه توجه به فرهنگ مهمترین عامل مقابله با هجمه جنگ نرم دشمن است تصریح کرد: بودجه فرهنگ و هنر در مقابل سرمایه گذاری دشمن در جنگ نرم بسیار اندک است که توجه مسوولین به این امر ضروری است.

وی تصریح کرد: تنها حافظان میراث معنوی و فرهنگی مردم اند که با دلدادگی و ارادت خود مقدمات پابرجا ماندن این میراث را که تعزیه یکی از آنان است فراهم می نمایند.

تجلیل از 33 پیشکسوت و خادمان تعزیه استان مرکزی و رونمایی از ثبت ملی پنج میراث ناملموس معنوی از جمله ˈتعزیه تفرشˈ،مراسم علم بران تفرش، نخل گردانی تفرش، علم گردانی روستای عزالدین تفرش، و مراسم نخل بندان محله طرخوران تفرش از مهمترین برنامه های جانبی این مراسم بود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اینکه بعید است کارت هوشمند ملی تا چند ماه آینده بین افراد جامعه توزیع شود، گفت: در بودجه سال آینده اعتباری برای طرح کارت هوشمند ملی در نظر گرفته نشده است.
امکان توزیع کارت هوشمند ملی تا پایان سال وجود ندارد/ کارت هوشمند ملی بدون پشتوانه مالی عملیاتی نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ با یادآوری جایگزینی توزیع کارت هوشمند ملی به جای کارت ملی، افزود: باید این واقعیت را پذیرفت که طرح کارت هوشمند ملی طرح جامعی است به گونه‌ای که در آن مواردی همچون احراز هویت، سلامت یا‌ گواهی‌نامه افراد تجمیع شده و درقالب کارت هوشمند ملی توزیع می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان وفراهان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه زیرساخت‌ها برای ارایه کارت هوشمند ملی هنوز فراهم نشده است، ادامه داد: اکنون برای تعویض گواهینامه کارت‌های جدید صادر می‌شود که این اقدام نوعی موازی‌کاری در صدور کارت هوشمند ملی است به گونه‌ای که باعث فراموش شدن طرح اصلی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه بعید است کارت هوشمند ملی تا چند ماه آینده بین افراد جامعه توزیع شود،‌ تصریح کرد: ابتدا باید این طرح به صورت پایلوت در برخی نقاط استان‌ها انجام می‌شد تا در صورت رفع موانع و مشکلات به صورت سراسری به اجرا درآید.

وی یادآور شد: مشکلاتی در زمینه کمبود و نحوه تامین اعتبار در اجرای طرح کارت هوشمند ملی وجود دارد بنابراین همین امر ضرورت اجرای پایلوت آن را بیشتر می‌کند.

صلاحی با یادآوری اینکه در بودجه‌ سال 93، اعتبار ناچیزی برای تملک دارایی‌های ثبت احوال و اسناد در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: در این شرایط چگونه می‌توان این طرح را به صورت سراسری به اجرا درآورد در حالی که بخش اعظم کار یعنی تامین منابع مالی با چالش‌های جدی مواجه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ یادآور شد: اجرای موفقیت‌آمیز طرح کارت ملی هوشمند دور از ذهن به نظر می‌رسد مگر آنکه در کمیسیون تلفیق بودجه ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود زیرا اگر طرح اجرایی شده اما اعتبار لازم برای آن درنظر گرفته نشود باید منتظر چالش‌های جدی‌تری در این حوزه باشیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه هنوز زمینه برای توزیع کارت هوشمند ملی در شهرستان‌ها فراهم نیست،‌ ادامه داد: با وجود آنکه طرح یادشده از لحاظ امنیتی و اقتصادی حائز اهمیت است اما به طور حتم کار کارشناسی ویژه‌ای را می‌طلبد تا به درستی عملیاتی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید برای طرح کارت ملی هوشمند تامین اعتبار کند زیرا اجرای شتابزده آن جز خسارت، منفعت دیگری ندارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:14 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر روحانی با طرح مسئله جهان بدون خشونت و افراطی گری، یکبار دیگر صلح طلبی و حسن نیت ایران را به جهان ثابت کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش ˈعباس صلاحیˈ روز یکشنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: دکتر روحانی در سخنرانی شهریور ماه سال جاری خود در مجمع عمومی سازمان ملل با صدایی رسا از صلح و ثبات در جهان حمایت کرد که این مهم باعث تغییر دیدگاه جهانیان به ایران اسلامی شد.

وی ادامه داد: سخنان دکتر حسن روحانی بسیار سنجیده و هوشمندانه بود، چرا که بسیاری از کشورها از همان ابتدا موافقت خود را با دیدگاه وی اعلام کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تصویب این قطعنامه با 190 رای موافق در مقابل یک رای مخالف نماینده اسراییل، یکبار دیگر چهره خشونت طلبی و زورگویی رژیم اشغالگر اسراییل را به دنیا نشان داد.

صلاحی اضافه کرد: ایران اسلامی همیشه به دنبال مذاکرات سازنده و توام با احترام متقابل است و برای به نتیجه رسیدن چنین مذاکراتی تلاش می کند.

وی عنوان کرد: استکبار جهانی با تبلیغ ایران هراسی سعی داشت تا چهره ای مخدوش از نظام اسلامی را در جهان به نمایش بگذارد، اما دولت دکتر روحانی در فصل جدید از روابط با کشورهای جهان، بی پایه واساس بودن ایران هراسی را به جهانیان ثابت کرد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مخالفت اسراییل با طرح پیشنهادی دکتر روحانی نشان داد که اگر قرار است مردم دنیا از کشوری هراس و وحشت کنند، این کشور ایران نیست بلکه اسراییل غاصب و اشغالگر است.

صلاحی گفت: تدبیر دکتر روحانی، غربی ها را از توهم ایران هراسی بیدار کرد و به آنان نشان داد که ایران به عنوان عضوی از جامعه ملل حاضر است به مسوولیت های جهانی خود عمل کند، بنابراین غربی ها باید به ایران اسلامی اعتماد کنند و دست از دشمنی با ما بردارند.

طرح پیشنهاد ˈجهان عاری از خشونت و افراطیگریˈ که در شهریورماه سال جاری از سوی دکتر روحانی رییس جمهوری در سازمان ملل مطرح شد، منجر به تصویب قطعنامه مقابله با افراط گرایی با رای مثبت 190 نماینده از کشورهای مختلف جهان شد و تنها رژیم اشغالگر اسراییل به این قطعنامه رای منفی داد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم  تفرش ، آشتیان، و فراهان در مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات مردم توسط مسوولان دولتی تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش ˈعباس صلاحیˈ روز سه شنبه در حاشیه بازدید از 12 نهاد دولتی شهرستان آشتیان در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: خدمت بی منت به مردم یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی و از وظایف مهمی است که مسوولان بر عهده دارند و باید همواره در این خصوص دقت لازم را داشته باشند .

وی اظهار کرد: مردم ولی نعمتان نظام هستند و مسوولان دولت اعتدال باید به دور از حاشیه ها، برمبنای تکالیف برنامه پنجم و سند چشم انداز نظام به رفع مشکلات ریشه ای مردم بپردازد.

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان افزود: کاغذبازی و برخی رفتارهای پرپیچ و خم اداری در برخی از نهادهای دولتی مردم را به شدت آزار می دهد و می طلبد که بدنه دولت بر مبنای اصول و مبانی تکریم ارباب و رجوع در تسهیل امور و رفع نواقص بیش از پیش کوشا باشند.

صلاحی اظهار کرد: درحال حاضر بخش قابل توجهی از مراجعات به دفتر نماینده مجلس مشکلات و مسایلی مربوط می شود که در حیطه وظایف دستگاههای اجرایی است و در این خصوص می طلبد که مدیران با حساسیت این موضوعات راپیگیری و تا برطرف کردن مشکل در صحنه باشند.

وی از ادارات آموزش و پرورش، راه و شهر سازی، اوقاف و امور خیریه، بیمارستان امام سجاد (ع)، ثبت احوال، مدیریت برق، کتابخانه عمومی عباس اقبال آشتیانی، بنیاد مسکن، بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه آزاد اسلامی و آب و فاضلاب روستایی بازدید کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با بیان اینکه نقطه قوت لایحه بودجه مشخص شدن پروه‌های عمرانی اولویت‌دار است گفت: اینکه براساس میزان پیشرفت پروژه‌ها و قابلیت اجرایی بودن آنها بودجه تدوین شده کار درستی است.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، اظهار داشت: لایحه بودجه با توجه به شرایط موجود کشور تقریبا مناسب و مطلوب بسته شده است.

صلاحی تصریح کرد: دولت برای تأمین اعتبارات و افزایش درآمدهای خود مالیات را افزایش داده است که البته این اقدام مسائلی را به دنبال خواهد داشت اما، بهتر است زمانی که بودجه به صحن رسید نظرات نهایی را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه "هنوز وارد بحث بودجه استان نشده‌ایم و در این خصوص پس از برگزاری کمیسیون تلفیق می‌توان اظهار نظر کرد" گفت: بودجه امسال افزایش داشته و در پروژه‌های عمرانی اعتبارات خوبی منظور شده است. سال گذشته اعتبارات این بخش حدود شش هزار میلیارد تومان بود که امسال تقریبا 50 درصد افزایش داشته است.

نماینده همچنین رویکرد لایحه بودجه در زمینه فاینانس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از طرح‌های عمرانی از طریق فاینانس اجرا خواهد شد، این‌ امر نیز نقطه قوت لایحه بودجه 93 محسوب می‌شود البته لازم است بعد از بررسی کامل این لایحه نکات دیگر نیز واکاوی شود.

صلاحی گفت: در بودجه یاد شده درباره حامل‌های انرژی تصمیمی گرفته نشده که شاید دلیل آن عدم دستیابی نهایی به نتیجه درخصوص یارانه‌ها باشد اما، مصوبه مجلس باید اعمال شده و طرح افزایش 30 درصدی قیمت حامل‌های انرژی منظور شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 
۱۸
تدوین قانون نظارت برشبکه‌های اجتماعی / هشدار درباره نفوذ
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار درباره نفوذ شبکه‌های اجتماعی مرسوم مانند وی‌چت، اینستگرام و تانگو بین خانواده‌ها و به‌ خصوص جوانان گفت: به طور قطع حضور فعالانه پلیس در چنین فضاهایی از بروز بسیاری آسیبهای احتمالی که متوجه جوانان است جلوگیری خواهد کرد البته در این برخوردها باید مراقب حریم شخصی و حرمت خانوادگی افراد باشیم.

عباس صلاحی در گفت‌ وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، توضیح داد: ورود هرگونه ابزارهای اطلاعاتی می‌تواند در کنار مزایا، معایبی داشته باشد که نمونه این ابزارآلات ارتباطی، وی‌چت، تانگو و اینستاگرام است که اگر راه درست ارتباط در این شبکه‌های اجتماعی به درستی تعریف نشود و تحت کنترل قرار نگیرد تبدیل به معضلی اجتماعی خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فرهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه امزوه شاهد مرسوم شدن استفاده‌های نادرست از نرم‌افزارهایی مانند وی‌چت در سطح جامعه هستیم که موجب شکستن برخی حرمت‌ها بین مردم شده و به برقراری برخی ارتباطات نامشروع دامن زده ‌است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: گستره اطلاعات در این فضاها باعث شده لزوم نظارت و کنترل بر این گستره بیشتر شود، چرا که در موارد متعددی این نرم‌افزارها تبدیل به ابزار جنگ فرهنگی شده و تفکرات فرهنگ قالب بر این فضا را به کاربران تحمیل می‌کند.

وی افزود: اما برای نظارت بر فضای وی‌چت، تانگو و اینستگرام باید به حریم خصوصی افراد و حرمت خانوادگی آنان احترام گذاشت، چرا که این موضوع حسایت‌های فراوانی داشته و در برخورد با معضلات حاصل از آن نیز باید تمام جوانب را در نظر گرفت.

صلاحی با استقبال از ورود پلیس امنیت اخلاقی برای نظارت بر عملکرد کاربران در فضاهایی همچون وی‌چت، ادامه داد: به طور قطع حضور فعالانه پلیس در چنین فضاهایی از بروز بسیاری آسیب های احتمالی که متوجه جوانان است جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته در این زمینه اگر پلیس امنیت اخلاقی قصد ورود به این موضوع را دارد باید پشتوانه‌ای قانونی داشته باشد که در راستای تدوین این قانون کمیسیون اجتماعی در حال جمع‌آوری اطلاعات است و این موضوع در کمیسیون اجتماعی تبدیل به یک دغدغه شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: امیدواریم با تدارک قانون مرتبط با این موضوع برخی از دغدغه‌ خانواده‌ها که عمدتاً ناشی از وابستگی جوانان به این شبکه‌های اجتماعی و فسادهای ایجاد شده ناشی از این وابستگی است برطرف شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود منابع آب های زیرزمینی از مهمترین مشکلات و چالش های پیش روی کشاورزان بخش فراهان است.
 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس صلاحی در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان فراهان که همزمان با سفر استاندار مرکزی به این شهرستان برگزار شد با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی این منطقه اظهار کرد: شهرستان فراهان با تولیدات مناسب و بالای حوزه کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های بخش کشاورزی کشور بوده که برای رسیدن به نقطه مطلوب و جایگاه واقعی این بخش در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی دقیق و منسجم و کارشناسانه ای کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات موجود در حوزه تولید محصولات کشاورزی این شهرستان در بخش آب بوده که باید برای رفع این معضل و مشکل کاری جدی صورت گیرد.

صلاحی تصریح کرد: بیش از 200 روستای کوچک و بزرگ در این شهرستان وجود دارد که در دشت و کوه‌های اطراف آن پراکنده بوده که بخش عمده آن به فعالیت های تولیدی کشاورزی مشغول هستند که با توجهی بیش از پیش خواهیم توانست کشور را در رسیدن به خودکفایی و بی نیازی در این حوزه یاری کنیم.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی مسئله بهداشت و درمان را اولویتی مهم دانست و گفت: یکی اولویت های مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی حوزه بهداشت و درمان بوده که در شهرستان فراهان باید به این حوزه اساسی، توجه ویژه شود.

صلاحی افزود: مسئولان باید هر چه سریعتر نسبت به تکمیل و تجهیز بیمارستان نیمه تمام شهرستان فراهانکه از نیازهای اساسی مردم است، اقدام کنند.

وی بسترسازی مناسب برای توسعه بخش اداری شهرستان فارهان را امری مهم بیان و تصریح کرد: برای توسعه بخشی این شهرستان نیاز به استقرار هرچه سریعتر ادارات مورد نیاز در شهرستان فراهان است که امیدواریم با دستورات استاندار مرکزی و پیگیری های لازم که از سوی مسئولان مربوطه انجام می شود، بتوان شاهد تحقق این امر بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

صلاحی گفت: لازم است که مجلس و قوه قضاییه مکمل هم باشند تا قوانین اجرا و تخلف صورت نگیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش عباس صلاحی نماینده آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، با اشاره به شخصیت مقتدر و شجاع شهید مدرس، اظهار کرد: این شخصیت با صراحت لهجه و تصمیمات قاطع با توجه به شرایط خاص آن زمان حرف مردم را زد.

وی افزود: شهید مدرس با در نظر گرفتن مصالح کشور و مردم عمل کرد و بر عهد و پیمان خود با مردم ایستاد و این امر باعث شد که امروز برای کسانی که لباس خدمت به مردم را در مجلس به تن دارند به عنوان الگو مطرح باشد.

صلاحی با بیان اینکه "همه نمایندگان مجلس یک هدف دارند و در راستای آن قدم برمی‌دارند و آن توسعه به ویژه توسعه عدالت محور است" تصریح کرد: درست است که ما همیشه نمی‌توانیم جامعه یکدستی داشته باشیم و نقاط ضعفی هم در مجلس وجود دارد اما مطمئنا نمایندگان در مسیر عدالت محوری و نیازهای مردم گام برمی‌دارند. ممکن است در طول این مسیر افراد با سرعت‌های متفاوت حرکت کنند اما همه در راستای مصالح کشور و مردم عمل می‌کنند و در جهت تصویب قوانین درست اقدام می‌کنند.

وی عنوان کرد: مجلس در کلیه امور تحقیقات و تفحص‌های لازم را دارد و هر جا که نیاز به نظارت بوده است عمل کرده و گزارشات را به قوه قضاییه ارائه می‌دهد. مجلس برخورد بازدارنده و ایجابی انجام نمی‌دهد، پیگیری و برخورد با قوه قضاییه است. هر جا که در انجام قوانین خللی بوده است مجلس وارد عمل شده، نظارت کرده و تذکرات را اعمال داشته است

نماینده آشتیان با تاکید براینکه "مجلس به جد نقش نظارتی خود را اعمال می‌کند اما حیطه کار وسیع است" اضافه کرد: مجلس در همه سطوح ناظران خود را دارد که انجام وظیفه می‌کنند، کمیسیون‌ها بر زیرمجموعه خود نظارت دارند اما آنچه ضعف محسوب می‌شود جایی است که تخلف صورت می‌گیرد، مجلس گزارش می‌دهد اما قوه قضاییه برخورد نمی‌کند. اگر قوه قضاییه و مجلس مکمل هم باشند در اجرای قوانین سرعت بیشتری خواهیم داشت و قطعا تخلف کمتری را شاهد هستیم.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

ایرنا- نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، توافق ژنو را یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: این پیروزی بدون شک برگ زرینی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید است.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از ˈعباس صلاحیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پیروزی نتیجه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تدبیر و شایستگی های رییس جمهوری و ایستادگی و مقاومت ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با کسب این پیروزی شیرین توانست آرامش خوبی را در جامعه حاکم کند و امیدواریم که این روند تا پیروزی کامل ایران و لغو تمامی تحریم ها ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: دولت دکتر روحانی در 100 روز اخیر بیشترین توجه را به مسئله مذاکرات هسته ای معطوف داشت و توانست نتایج خوبی در زمینه حل و فصل این موضوع به دست آورد.

صلاحی، با ذکر اینکه با درایت دولت تدبیر و امید و هدایت عالمانه مقام معطم رهبری، پیروزی های بیشتری را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: حاکم شدن آرامش در بازار و در پی آن کنترل قیمت ها، پاسخی به صبوری ملت غیور ایران زمین است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تحریم هایی که در این سند لغو شده، تمام انتظارات مردم و مسوولان را برآورده نمی کند اما این توافق شروع خوبی برای همکاری بیشتر و قدرت گرفتن ایران اسلامی در مناسبات خارجی است.

وی با بیان اینکه این توافق ممکن است منتقدانی در کشور داشته باشد ،گفت: منتقدان باید فرصت بدهند تا خواست مردم اجرایی و عملیاتی شود.

وی افزود: ایران همواره اعلام کرده که به هیچ عنوان به دنبال سلاح هسته ای نیست و تولید سلاح های کشتار جمعی را از سوی هر کشوری حرام می داند بنابراین دنیا و به ویژه گروه 5+1 به حس نیت ایران در مذاکرات پی برد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

اراک- ایرنا- نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد 100 روزه دولت تدبیر و امید در بخش اقتصاد و سیاست خارجی قابل تقدیراست.

 

به گزارشپایگاه خبری هدهد تفرش  ˈعباس صلاحیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملکرد دکتر روحانی و اعضای دولت یازدهم، نشان از حسن نیت آنان در رفع مشکلات اقتصادی مردم دارد.

وی، با یادآوری ثبات نسبی اقتصادی در 100 روز اخیربیان کرد: فعالیت های مدبرانه دولت یازدهم در بخش اقتصادی نوسانات و تلاطم در این حوزه را از بین برده و تورم تقریبا ثابت مانده و روند کاهشی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بازار ارز به ثبات رسیده و وضعیت تولیدکننده ها، بازار سرمایه و بورس هم نشان از آرامش و خوشبینی برای ادامه این روند در آینده دارد.

صلاحی اظهار کرد: دولت در 100 روز اخیر جلوی تغییر قیمت ها را گرفته و تا حدودی نرخ ها به ثبات رسیده که این موضوع موجب ثبات بازار و رونق کسب و کار می شود.

وی عنوان کرد: به طور کلی اقدامات اقتصادی دولت تاکنون مثبت بوده و با وجود نیروهای کارآزموده در این بخش می توان آینده درخشانی را برای اقتصاد کشور ترسیم کرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عملکرد دولت یازدهم در بخش سیاست خارجی نیز بسیار خوب و موفق بوده است .

وی اضافه کرد: مذاکرات نمایندگان ایران در کنفرانس ژنو با گروه 5+1 به طور کلی با حفظ اصول و معیارهای جمهوری اسلامی، همراه با عزت، اقتدار و منطق انجام شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان گفت: شعار مرگ بر آمریکا شعار اصولی و برخاسته از انقلاب ماست و تا زمانی که آمریکا از سیاست غلط خود دست برندارد، این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، در خصوص روز 13 آبان اظهار داشت: 13 آبان روز حمله دژخیمان پهلوی به دانشگاه و به شهادت رسیدن گروهی از دانشجویان و دانش‌آموزان است که به عنوان روز دانش‌آموز گرامی داشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در 13 آبان لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام اشغال شد و امروز شاهد اثرات آن هستیم، افزود: با توجه به عملکرد نظام سلطه در کشورهای دیگر می‌طلبید که این روز تحت عنوان روز استکبارستیزی در تقویم جمهوری اسلامی در نظر گرفته شود و به صورت جمعی از سیاست‌های امپریالیسم جهانی و اقدامات آمریکا اعلام برائت شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان تصریح کرد: همزمانی سیزدهم آبان روز دانش‌آموز با روز تبعید امام خمینی(ره) و اشغال لانه جاسوسی دست به دست هم داد که چنین روزی تحت این عنوان نامگذاری شود و امروز نیز اثرات آن را می‌بینیم. اگر در سال 1358 سفارت آمریکا توسط دانشجویان ایران اشغال شد، امروز مردم دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که وجود و حضور سفارت آمریکا در هر کشور عامل جاسوسی است و اقدامات آن همه خصمانه و در راستای منافع آمریکاست.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در جاسوسی گفت: این اتفاق خود گواهی بر خودبرتربینی و ماهیت استکباری این کشور است. مردم دنیا دریافتند که سفارت آمریکا در هر کشور مرکز جاسوسی علیه مصالح کشورهاست. ما نیز خوشحالیم که پس از گذشت سال‌ها که مردم ما به ماهیت خصمانه آمریکا پی بردند امروز دنیا نیز نیت این کشور و سران آن را دریافته است.

صلاحی تاکید کرد: گرامیداشت این روز نشان‌دهنده مقاومت و خروش ملت ماست و اینکه مردم ما از طریق این روز در مقابل بی عدالتی و ظلم آشکار ایستادگی می‌کنند.

نماینده مردم تفرش در خصوص حذف شعار آمریکا گفت: بهتر است که مسائل را با هم ارتباط ندهیم. شعار مرگ بر آمریکا یک شعار اصولی است و برخاسته از دشمنی‌ها، قلدرمآبی و خیانت آمریکا نسبت به ایران است. تا زمانی که روحیه آمریکا روحیه خودبرتربینی، خشم و تجاوز باشد این شعار سرداده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز که درحال مذاکره هستیم باید علاوه بر حفظ این روحیه مقاومت در برابر خود برتربینی آمریکا این شعار را سر دهیم و به صورت موازی اقدامات دیگر خود مانند مذاکرات بین‌المللی را نیز ادامه دهیم و بر سر مواضع خود بمانیم. این شعار نباید به عنوان عامل بازدارنده‌ و تاثیرگذار در عرصه مذاکرات باشد

این نماینده مجلس شعار مرگ بر آمریکا را شعار ملی ایران و برخاسته از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ما به صورت اصولی با حفظ عزت خود و با توجه به حکمت و مصلحت راه خود را ادامه خواهیم داد و خللی نیز در این شعار ایجاد نخواهد شد

صلاحی اظهار داشت: تمام تلاش استکبار این است که از این موضوعات بهره‌برداری کند. ما نباید درخصوص سردادن این شعار در کشور دو دستگی و اختلاف ایجاد کنیم این دقیقا چیزی است که استکبار در پی آن است. ما امروز به وحدت کلمه حمایت از دولت نیاز داریم. طرح این شعارها به معنی این است که مصالح ملی را در نظر نمی‌گیریم. در حالیکه ما قطعا این شعار را سرخواهیم داد، به اصول خود پایبند خواهیم بود و مذاکرات نیز در مسیر درست خود ادامه خواهد داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:17 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

برگزاری آزمون استخدامی برای جایگاه های بلاتصدی با اولویت افراد بومی ضروری است
برگزاری آزمون استخدامی برای جایگاه های بلاتصدی با اولویت افراد بومی ضروری است
سرویس: صحن
نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس با بیان اینکه برگزاری آزمون استخدامی برای جایگاه های بلاتصدی با اولویت افراد بومی ضروری است، گفت: ریاست جمهوری باید در جهت برگزاری این آزمون برنامه ریزی کند.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عباس صلاحی در نشست علنی امروز (سه شنبه 16 مهرماه) مجلس شورای اسلامی و در تذکر شفاهی خود با تاکید بر تلاش وزارت کشور برای ارائه کمک سازمان همیاری شهرداری ها به شهرستان های تفرش و آشتیان گفت: این وزارتخانه همچنین باید در پارامترهای مناطق محروم تجدیدنظر کند. از طرف دیگر وزارت کشور باید در جهت افزایش اعتبارات نیروی انتظامی برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارتقای روستای تلخاب به شهر تاکید کرد و افزود: وزارت بهداشت باید در جهت تامین پرسنل پزشکی، ارتقای درمانگاه ها، تامین آمبولانس، ساخت پایگاه امداد جاده ای و ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان های حوزه انتخابیه تلاش کند.

وی با بیان اینکه وزارت نفت باید در جهت انجام امور کارشناسی برای اجرای طرح گازرسانی به روستاهای نفرش برنامه ریزی کند، تصریح کرد: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در جهت اختصاص اعتبار و تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری علامه سید جلال آشتیانی اقدام کند. همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در جهت افزایش بیمه شدگان کارگران ساختمانی برنامه ریزی را انجام داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم ادامه داد: از طرف دیگر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح باید برای واگذاری ماشین آلات آتش نشانی از طرف شرکت حبیب وابسته به این وزارتخانه به سازمان همیاری شهرداری ها اقدام لازم را انجام دهد. همچنین ریاست جمهوری باید برای برگزاری آزمون استخدامی برای جایگاه های بلاتصدی براساس اولویت های بومی اقدام کند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:7 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازگروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛عباس صلاحی اظهارداشت:پس از حضور گسترده مردم در انتخابات دولت اعتدال کار خود را شروع کرد که این موضوع با استقبال گسترده بین المللی روبروشد.

دنیا منتظر شیندن حرف های رییس جمهوری ایران است
وی با اشاره به دستاوردهای پیش رو در سفر رییس جمهوری به نیویورک گفت: با توجه به زمینه سازی های خوبی که انجام شده است این سفر می تواند نقش تعیین کننده ای را در تامین منافع ملی ما ایفا کند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس ادامه داد:با توجه به حرف های جدیدی که توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی مطرح شده است هیات های بین المللی مختلف از دیدار با رییس جمهوری ایران استقبال کردند.

 صلاحی با بیان این که هیات دیپلماسی ایران از ترکیبی قوی برخوردار است گفت:ما باید در خصوص سیاست هسته ای خود شفاف سازی کنیم و سایرین نیز باید حق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند.

وی خاطر نشان کرد: انجام مذاکرات بر اساس احترام متقابل می تواند به حل مسائل کمک کند.
صلاحی ادامه داد: ایران می تواند به غیر از رژیم صهیونیستی با همه کشورها مذاکره داشته باشد

نماینده مردم تفرش و آشتیان با بیان این که جامعه جهانی منتظر شنیدن حرف جدید رییس جمهوری ایران است تصریح کرد :اظهارات روحانی می تواند زمینه جلب اعتماد بین المللی را فراهم کند.

وی در خصوص کارشکنی مقامات اسرائیلی در بهبود رابطه ایران و غرب گفت:ارتقاء جایگاه بین المللی ایران به ضرر رژیم صهیونیستی است بنابراین آنها به دنبال کارشنکی هستند.

به گزارش ایرنا،صلاحی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت همه نهادها از دولت در مذاکرات پیش رو گفت: دولت در خط مقدم مذاکرات است و همه نهاد ها و بویژه مجلس باید کمک کنند./

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 2:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان با تاکید بر اینکه دشمنان در دوران جنگ در تلاش برای ضربه زدن به انقلاب بودند،گفت: هشت سال دفاع مقدس انقلاب را بیمه کرد.

عباس صلاحی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، در خصوص بازتاب سیاسی هشت سال دفاع مقدس در مجامع بین‌المللی اظهار داشت: انعکاس بین‌المللی هشت سال دفاع مقدس این بود که کشورها به این نتیجه رسیدند که یک ملت با پافشاری و اعتقاد به اصول خود و با تبعیت از فرمان رهبر خود برای دفاع از مرز و بوم و اصول خود یکپارچه ایستادند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی در مقابل استکبار جهانی و دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند و حقانیت خود را به اثبات رساندند، افزود: این اقدام مردم، انقلاب را بیمه کرد و دشمنان دریافتند که به واسطه فشار جنگ نمی‌توانند اقتدار ملت را خدشه‌دار کنند و از این رو به برنامه‌ها و فشارهای دیگر روی آوردند.

صلاحی تصریح کرد: دشمنان، امروز از راه تحریم‌ها، جنگ فرهنگی و جنگ نرم که به راه انداخته‌اند به ایران فشار می‌آورند، البته در این برنامه‌ها نیز با شکست مواجه شدند.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های قبل شاهد صدور انقلاب اسلامی هستیم و کشورها به تبعیت از انقلاب اسلامی ایران و اتحاد مردم در مقابل ظلم و زور ایستاده‌اند، گفت: این اتفاق رخداد مهمی است و نشان از آن دارد که انقلاب ما در سطح بین‌الملل حضور پررنگی و موثری داشته است و این ایستادگی مردم ما در زمان انقلاب و جنگ امروز به دنیا صادر شده است.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان با اشاره هشت سال دفاع مقدس و حضور مردم در آن عرصه عنوان کرد: امروز شاهد حضور مردم در عرصه‌های دیگر هستیم، مردم در بحث اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی و هر فاکتور دیگری که به حضور فعال مردم نیاز است حاضرند و کمک می‌کنند و این حضور به تولید و دستاوردهای دیگر و استقلال کشور کمک کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در دفاع مقدس و همچنین در شرایط امروز کشور نشان از ایستادگی آنها بر آرمان های انقلابی شان دارد، خاطرنشان کرد: کشور ما سرشار از پتانسیل‌های بالقوه‌ای است که با به فعلیت رسیدن آن می‌توان به شکوفایی و خودکفایی رسید

صلاحی اظهار کرد: استقلال امروز کشور مرهون سختی‌هایی است که در دوران جنگ به کشور تحمیل شد، شرایط سخت آن زمان خود شکوفایی استعدادهای امروز را به دنبال داشت و باعث شد مردم به توانایی خود ایمان آوردند و با پشت سر گذاشتن جنگ ثابت شد که مردم ایران شایستگی رسیدن به اقتدار و قله‌های رفیع علمی، اقتصادی و فناوری را دارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتحاد و پيروي از فرمايشات رهبري راهكار خلق حماسه اقتصادي است.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،صلاحي در مراسم آغاز عمليات اجرايي ساختمان جديد شهرداري تفرش افزود: مردم بايد با رشادت هاي خود و توكل به خداوند با مشكلات اقتصادي مقابله كنند.
وي اضافه كرد: مردم ايران، ايمان، رشادت و ميهن دوستي خود را در دوران دفاع مقدس خود اثبات و باتحمل سختي ها زمينه پيروزي كشور در مقابله با كفر جهاني را فراهم كردند.
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهاركرد: شهرداري به عنوان نهادي عمومي، غير دولتي و خودكفا بايد رضايت مردم را جلب كند.
ساختمان جديد شهرداري تفرش با اعتبار اوليه سه ميليارد ريال در مدت يك سال در زميني به مساحت دو هزار و ۳۳۱ متر مربع در پنج طبقه ساخته مي شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:44 | نویسنده : میثم اله وردی |