پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

 نماینده مردم تفرش در مجلس گفت‌: سازه‌های فاز دوم تصفیه خانه تفرش ساخته شده و با تخصیص ۷ میلیارد ریال اعتبار در آینده‌ای نزدیک مشکل این مرکز حل می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، عباس صلاحی در جلسه بررسی مشکلات شهرستان تفرش با اشاره به ضرورت همدلی و وحدت مردم و مسئولان در راستای رفع مشکلات موجود در این شهرستان اظهار کرد: همدلی مردم و تامین نیازهای شهرستان توسط مسئولان سبب توسعه شهرستان تفرش می شود.

وی افزود: هماهنگی و همگامی اعضا شورای شهر و شهردار سبب پیشرفت شهر تفرش می‌شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس با تأکید بر ارتباط نزدیک شوراها و دهیاران با مردم گفت: شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها دو کانون تسهیل‌گر توسعه در مناطق مختلف هستند و با تعامل نزدیک بهره‌گیری حداکثری از مشارکت مردم در کارها می توانند موفق باشند.

صلاحی تصریح کرد: با توجه به کاهش اعتبارات تخصیص یافته در شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی مدون و عدم معرفی طرح جدید امیدواریم طرح‌های نیمه کاره تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به فرسوده بودن بیش از 30 درصد لوله‌های آب شهری, این لوله‌های فرسوده نیاز به تعوض دارند زیرا روزانه سبب پرت 6 تا 7 لیتر آب شرب می‌شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تکمیل فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تفرش گفت: سازه‌های فاز دوم این تصفیه‌خانه ساخته شده و با تخصیص 7000میلیون ریال اعتبار در آینده‌ای نزدیک مشکل این مرکز حل می شود.

صلاحی تصریح کرد: بررسی مشکلات گردنه گیان و افتتاح جاده جدید تا پایان شهریور، واگذاری ساختمان های نیمه کاره به اداراتی که به فضای فیزیرکی نیازمند هستند، خرید ماشین پیشرو و تامین آشیانه آتش نشانی، احداث پارک بانوان با اعتبار اولیه یک میلیارد ریال، اختصاص 1200متر مربع زمین به منظور ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در کوی امام خمینی(ره) ، تجهیز آمفی تئاتر پروفسور حسابی به سیستم صوت و تصویر مناسب به منظور پخش فیلم های سینمائی، پیگیری مشکلان احداث پاسگاه جفتان و گازرسانی به روستاهای تفرش از مهم ترین مشکلاتی بوده که نیازمند بررسی و مجاهدت های اعضا شورای شهر و بخش در رابطه با حل آنها است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

یکی از عوامل مهم جنگ نرم در عرصه فرهنگ بهره‌برداری از موسیقی مبتذل و مخرب است که با فرهنگ ما همخوانی ندارد یا از جایگاه متناسب با فرهنگ ما برخوردار نیست و مطمئنا این نوع موسیقی آثار مخرب هم خواهد داشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی کلاس‌های آموزشی در فرهنگسراهای تهران و جلوگیری از بروز موارد مضر و مخرب قطعا اقدامی صحیح است و ما هم از آن استقبال می‌کنیم اما در این کار باید نفع قشر جوان و پر کردن اوقات فراغت آنها هم در نظر گرفته شود.

به گزارش عصرایران، عباس صلاحی با اشاره به نقش تاثیرگذار شهرداری تهران به عنوان یکی از ارکان مهم در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی افزود: اگر اقدام سازمان فرهنگی هنری شهرداری با هدف ساماندهی آموزش موسیقی باشد، قاعدتا برای آموزش‌ها مصوبه‌هایی وجود دارد که می‌تواند در این بخش مورد توجه قرار بگیرد. گرچه باید توجه داشت که به علت استقبال گسترده مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگسراها، اقدام اخیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری به نوعی موجب وقفه در ارائه خدمات به این قشر شده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با تاکید بر هجمه دشمنان و بیگانگان به عرصه فرهنگ افزود: یکی از عوامل مهم جنگ نرم در عرصه فرهنگ بهره‌برداری از موسیقی مبتذل و مخرب است که با فرهنگ ما همخوانی ندارد یا از جایگاه متناسب با فرهنگ ما برخوردار نیست و مطمئنا این نوع موسیقی آثار مخرب هم خواهد داشت.

صلاحی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به دنبال فعالیت‌های فرهنگی هستیم، باید به سمت و سویی حرکت کنیم که با فرهنگ جامعه همسو و متناسب باشد. قاعدتا فرهنگ منحط غربی موجب فساد خواهد شد که مهار آن بسیار مشکل است. اگر قرار است کار فرهنگی انجام شود باید برنامه‌ریزی‌شده باشد و مسئولان اجرایی باید ضمن نشر اقدام‌های متناسب با مطالبات جامعه در چارچوب قانون، اخلاق و روحیه جامعه، از شبیخون فرهنگ مخرب و منحط غرب هم جلوگیری کنند.
 
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی تأکید کرد: طرح افزایش نرخ باروری در جامعه درست تفهیم نشده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، با اشاره به تصویب کلیات طرح افزایش نرخ باروری توسط مجلس اظهار کرد: متأسفانه این طرح به درستی در جامعه تفهیم نشده است

وی با تأکید بر اینکه این طرح، طرح بسیار خوبی است، گفت: افرادی هستند که درصدد به غلط جا انداختن این طرح در کشور برآمده‌اند.

صلاحی تصریح کرد: رویکرد این طرح اینگونه نیست که احیاناً اگر شخصی تمایل به انجام عمل وازکتومی و یا توبکتومی داشته باشند مجازاتی برایش در نظر گرفته شود اما، قطعاً قانون مجازات سقط غیرقانونی همچنان به قوت خود باقی است و اجرایی می‌شود و در صورتی که زوجین با تفاهم بخواهند عمل وازکتومی و یا توبکتومی را انجام دهند، جهت اجرای این تصمیم ممانعتی وجود نخواهد داشت.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس هدف این طرح را تشویق افراد به افزایش موالید عنوان کرد و گفت: به هیچ عنوان در این طرح بحث تهدید و مجازات مطرح نیست بلکه صرفاً ترغیب افراد به افزایش فرزندآوری مطرح است و اجبار و همچنین تهدید به حبس و زندان برای جامعه وجود ندارد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم  تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نهاد تصمیم ساز مردمی هستند که باید در رفع مشکلات و بهبود امور مردم با جدیت عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،عباس صلاحیˈ روز دوشنبه در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر آشتیان افزود: مردم با حضور در صحنه های مختلف همواره از نظام پشتیبانی همه جانبه کرده اند و کسانی که در مسند خدمتگذاری می نشینند باید حق مردم را ادا کنند.


وی ضمن تأکید بر ارتباط نزدیک شوراها و دهیاران با مردم گفت: شوراهای اسلامی و دهیاریها دو کانون تسهیلگر توسعه در مناطق کم برخوردار و محروم هستند و با تعامل نزدیک بهره گیری حداکثری از مشارکت مردم در کارها می توانند موفق باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تلاش برای بهبود وضعیت معیشت و رفاه مردم از وظایف مهم مسوولان است و سیاستهای دولت و مجلس نیز در این راستا است.

صلاحی اضافه کرد: مشکلاتی که در سطح سه شهرستان آشتیان ، تفرش و فراهان مطرح است با همکاری و همدلی مسوولان قابل حل است و برای آن باید از حداکثر ظرفیتها و فرصتها بهره گرفته شود.

نماینده مردم  تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای از افزایش بودجه شهرستان آشتیان خبر داد و افزود: با پیگیری های انجام شده میزان بودجه تعیین شده برای شهرستان آشتیان با افزایش 40 درصدی امسال به 17 میلیارد ریال رسیده است.

مهمترین مشکلات شهرستان آشتیان در این نشست تعریض جاده حادثه خیز آشتیان به آهنگران، تکمیل مجتمع فرهنگی علامه سید جلال الدین آشتیانی، احیای قنوات، احداث آتش نشانی و پارک بانوان،تکمیل سالن ورزشی شهید زینلی آشتیان و روستای کردیجان، تجهیز کتابخانه عمومی شهرستان، اشتغال جوانان، آسفالت معابر شهری و روستایی عنوان شد و برای حل آن بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

شهرستان آشتیان واقع در شرق استان مرکزی با مساحتی در حدود ۱۲۳۹ کیلومترمربع کوچکترین شهرستان این استان است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:تفرش,آشتیان,دکتر صلاحی,پایگاه خبری تفرش, | 17:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

 نماینده مردم  تفرش ،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شناخت شهدای واقعه هفتم تیر در واقع شناخت و آگاهی از ارزش‌های دینی و مذهبی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آشتیان، عباس صلاحی شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و شهید غلامرضا دانش آشتیانی از شهدای هفتم تیر که در آشتیان برگزار شد با اشاره به واقعه هفتم تیر اظهار کرد: هفتم تیرماه 1360 یادآور تلخ ترین واقعه ای است که ملت را به سبب از دست دادن 72 تن از یاران امام راحل(ره) به ویژه دکتر شهید بهشتی و دیگر انقلابیونی که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند در ماتم فرو برد.

وی با بیان اینکه واقعه هفتم تیر حادثه ‏ای فراموش ‏نشدنى در تاریخ انقلاب ایران است افزود: حادثه‏ى هفتم تیر نشانه‏ى اقتدار و استحکام نظام اسلامی ایران است.

صلاحی تصریح کرد: حادثه هفتم تیر نتیجه کینه توزی منافقان کوردل در اوایل انقلاب بود.

نماینده مردم  تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت گروه نفاق در اوایل انقلاب گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب برای نیل به اهداف شوم خود دست به ترور فیزیکی شخصیت هایی چون آیت الله بهشتی، محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر زدند.

وی تصریح کرد: خون شهدای هفتم تیر پاسدار و محافظ انقلاب بوده و خون این شهیدان والامقام موجب باروری درخت تناور انقلاب اسلامی شده است.

صلاحی افزود: امروز وظیفه تک تک ما حفظ ارزش های انقلاب اسلامی ، جنگ تحمیلی و تبیین شخصیت شهدای هفتم تیر برای نسل های آینده است.

نماینده مردم  تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج هفتم تیر گفت: هفتم تیر دارای دو برگ جداگانه بود که یک قسمت آن عمق و خباثت دشمن را به همراه داشت که از سوی دشمنان انقلاب اسلامی ایران طراحی و دنبال شد و دیگری جان برکفانی بودند که بر حقانیت این نظام شهادت داده و جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند.

صلاحی تصریح کرد: هفتم تیر سال 61 میعادگاه کسانی بود که در مقابل ترفندها و دسیسه های دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند.

وی افزود: بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر امروزه به مانند بزرگداشت عاشورا و محرم است که راه حقانیت و حق از باطل را به ما نشان داد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:دکتر صلاحی,پایگاه خبری تفرش, | 9:10 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

صلاحی برگزاری اجلاس فوق‌العاده‌ای برای شناساندن گروهک تروریستی داعش در سطح وزرای خارجه کشورهای اسلامی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،عباس صلاحی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، با اشاره به اهمال برخی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس همچون قطر و عربستان و شاهزادگان عرب در خصوص اقدامات گروه تروریستی داعش گفت: این اهمال باعث شده است که بر ضد وحدت مسلمانان عمل شود.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی و عربی با حمایت از این گروه تروریستی در سوریه به دنبال این هستند که با عنوان اسلام دست به کشتار مردم بزنند و خونریزی به راه بیاندازنند و حضور خود را به اثبات برسانند در صورتی که این اقدامات تنها آنها را منفورتر خواهد کرد.

صلاحی با تأکید بر اینکه این گروهگ به دنبال انتقام‌گیری از برگزاری انتخابات در سوریه، به عراق حمله کرده‌اند، گفت: کشور عراق وضعیت سیاسی کاملاً مستحکمی ندارد و به همین دلیل گروهک تروریستی داعش از این عدم ثبات سیاسی استفاده کرده است و با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی و همچنین مزدوران عراق صدمات و خطراتی را برای این کشور و همچنین منطقه به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: لازم است که ماهیت پلید این گروهک تروریستی برای همگان روشن شود و شاید یکی از این راه‌ها این باشد که کشورهای اسلامی آنها را به جهان بشناسانند و در بعد وسیع‌تر کشورهای اسلامی با برگزاری اجلاسی فوق‌العاده خطر این گروه را به گوش همگان برسانند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان فراهان با اشاره به اینکه فجایع بوجود آمده توسط این گروه با حمایت قدرت‌های غربی و عربی روز به روز در حال افزایش است، گفت: نیاز است که کشورهای اسلامی و همچنین علمای شیعه و سنی نیز با عزمی جدی این اقدامات را محکوم کنند و اجلاسی در سطح وزرای کشورهای اسلامی برگزار کنند تا با منفور دانستن این گروه و اقداماتش بر وحدت و انسجام مسلمانان و کشورهای اسلامی تأکید شود.

وی اضافه کرد: امروز این اتفاق برای عراق رخ داده است و ممکن است که در آینده به جهت مهیا بودن شرایط و نابسامان بودن فضای سیاسی برخی کشورها این اقدامات در کشورهای دیگر تسری یابد و فضای جهان را به چالش بکشاند.

صلاحی گفت‌وگوی ایران و آمریکا بر سر شرایط فعلی عراق را ترفند جدید آمریکایی‌ها دانست و گفت: آمریکا به دنبال این است که با اعلام مخالفت با اقدامات گروه تروریستی داعش خود را با ایران بر سر یک میز بنشاند درصورتی که این اقدام چیزی جز ایجاد یک پارادوکس بین اقدامات و باورهای آمریکا نیست و با این اقدام تنها به دنبال این است که ایران را در باتلاقی زمین‌گیر کند و قطعاً برگزاری چنین مذاکراتی توطئه‌ای خطرناک خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: مسلماً با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و سیاست‌های کشور در این خصوص مذاکره ایران و آمریکا در خصوص داعش انجام نخواهد شد چراکه بیان و عمل آمریکا بسیار با هم فاصله دارد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:نماینده تفرش,داعش,خبر تفرش, | 9:12 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بار دیگر به عنوان رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی فرج الله عارفی و محسن علیمردانی نمایندگان جیرفت و زنجان به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس سخنگوی این کمیسیون شد و محمد اسماعیل سعیدی و عباس صلاحی نمایندگان تبریز و تفرش در مجلس به عنوان دبیران اول و دوم انتخاب شدند.

عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گف: علاوه بر انتخابات هیات رییسه این کمیسیون، اعضا طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند که پس از اصلاحات کمیسیون به هیات رییسه مجلس ارجاع شد.

چاپ این صفحه /http://tafreshcitynews.loxblog.com/post/971/نماینده مردم تفرش در مجلس خبر داد ارتقای نمایندگی سازمان میراث فرهنگی به "اداره" در شهرستان تفرش.htm">

تاريخ : برچسب:نماینده تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 16:25 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عباس صلاحی

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی از ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان تفرش به اداره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، عباس صلاحی در مراسم افتتاح مجتمع اقامتی یاس سفید تفرش، با اشاره به تغییر نمایندگی به اداره میراث فرهنگی در این شهرستان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده به زودی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تفرش به صورت رسمی راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: پیش از این دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان فعالیت داشت که امید می‌رود با راه‌اندازی این اداره شاهد معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در این شهرستان باشیم.

صلاحی تصریح کرد: صنعت گردشگری قابلیت کلیدی شهرستان تفرش است و شهرستان تفرش با برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی ویژه، طبیعت بکر، محیط زیبا، ویژگی‌های خاص اقلیمی، داشتن مفاخر و دانشمندان، آثار تاریخی فراوان و جاذبه‌های گردشگری متنوع از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه جذب گردشگر برخودار است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به تنوع زیست محیطی و موقعیت ویژه شهرستان گفت: این شهرستان با برخورداری از آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های تاریخی استعداد تبدیل شدن به‌ یکی از قطب‌های گردشگری کشور را دارا است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: گردشگری هم ارزش افزوده و هم اشتغال‌زایی بالایی دارد که باید این امر در اولویت‌های نخست استان قرار گیرد.

صلاحی با اشاره به اهمیت نقش گردشکری بر توسعه پایدار گفت: در عصر حاضر، گردشگری و اقتصاد گردشگری در حال تبدیل شدن به یکی از سریع ترین صنایع رو به رشد جهان، ابزاری برای ایجاد درآمد ملی، از اصلی ترین ارکان اقتصادی جهان و نیز از مفاهیم، اشکال و ارکان توسعه پایدار قلمداد می شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی گردشگری اشکال مختلفی دارد که با هدف توسعه پایدار جوامع در نواحی شهری و روستایی و به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و یکی از مهم ترین مشاغل مدرن ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: گردشگری، موتور محرکه اصلی در زمینه بهبود و رشد اقتصادی جوامع محسوب می شود و گردشگری با ایجاد فرصتی راهبردی سبب تنوع اقتصاد محلی شده و با ایجاد فرصت های شغلی مولد مبتنی بر قابلیت های موجود، سبب افزایش سطح رفاه ، استاندارهای زندگی، درآمد و امنیت در این جوامع می شود.

صلاحی افزود: بنابراین می توان گفت که یکی از بهترین راه های توسعه جوامع شهری و روستایی در حوزه مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و رسیدن به عدالت اجتماعی و جغرافیایی، توجه هر چه بیشتر مسئولان و مردم به توسعه و گسترش گردشگری است، زیرا در نهایت به توسعه ی پایدار می انجامد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,خبرتفرش,ندای تفرش,تفرش, | 17:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

در مراسمی با حضور نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی مجتمع یاس سفید شهرستان تفرش افتتاح شد

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز و در مراسمی با حضور عباس صلاحی نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، فرماندار تفرش و جمعی از مسئولان محلی مجتمع اقامتی یاس سفید افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش این مجتمع در زمینی به مساحت 600 متر زیربنا در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان احداث و راه‌اندازی شده است.

در هر طبقه این مجتمع 6 سوئیت ایجاد شده است، مجتمع یاس سفید همچنین دارای یک طبقه رستوران است که با بهره‌برداری از آن برای چهار نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل شده است.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل میراث فرهنگی استان بعد از افتتاح این مجتمع از مسجد 6 ناو، آب انبار، هتل پردیسان و دیگر جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این شهرستان بازدید کردند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,مجتمع یاس سفید, | 13:54 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم  تفرش ، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت:اعتبار سال جاری شهرستان آشتیان به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند هزینه خواهد شد.

 

ˈ

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ،عباس صلاحیˈ روز شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان آشتیان افزود: اعتبار سال جاری شهرستان آشتیان با کاهش 30 درصدی روبرواست.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق مسوولان شهرستان و با همکاری آنان بتوان از این میزان اعتبار نیز به نحو احسن استفاده کرد.

نماینده مردم  تفرش ، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تکمیل پروژه های نیمه تمام را از اولویت های بودجه بندی شهرستان دانست و اظهار کرد: خواست مردم شهرستان نیز رسیدگی به پروژه های نیمه تمام است.

وی، اصلاح نقاط حادثه خیز محور های مواصلاتی شهرستان را امری مهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی صحیح و اصلاح جاده ها از بروز خطرات جدی برای مردم و مسافران عبوری جلوگیری شود.

دکتر صلاحی در ادامه از ارتقاء سطح کیفی کتابخانه های شهرستان آشتیان خبر داد و افزود: با توجه به عالم پرور بودن شهرستان و متدین بودن مردم، انتظار از کتابخانه های آشتیان بسیار زیاد است و باید با تجهیز آنها گام خوبی در زمینه فرهنگ در این شهرستان برداشته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تلاش های صورت گرفته،مبلغی برای تکمیل مجتمع فرهنگی سید جلال الدین آشتیانی این شهرستان اختصاص داده می شود که تا پایان سال جاری از این مرکز بهره برداری شود.

فرماندار آشتیان نیز در این نشست رقم اعتبارات این شهرستان در سال 93 را 18 میلیارد ریال عنوان کرد که 2.1 درصد اعتبارات استان مرکزی است.

ˈمحمود حسنیˈ افزود: با توجه به نام گذاری امسال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، بیشتر این اعتبار به پروژه های اقتصادی و فرهنگی اختصاص داده شد.

فرماندار آشتیان ادامه داد: تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله مجتمع فرهنگی علامه آشتیانی، مرکز دارالقرآن کریم و دیگر مراکز فرهنگی شهرستان از اولویت ویژه ای برخوردارند.

وی اظهار کرد: این بودجه در بخش های بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، کشاورزی و منابع طبیعی، شهرک های صنعتی، حمل و نقل و راه، شهرداری و بهبود عبور و مرور، اجرای طرح های هادی روستایی و تکمیل پارک میرزا حسن آشتیانی اختصاص می یابد.

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش, نماینده تفرش,تفرش,تفرش, | 17:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم  تفرش ، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش مجلس شورای اسلامی در ضمانت اجرایی قوانین در جامعه باید پررنگ شود.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ایرنا، ˈعباس صلاحیˈ عصر روز پنج شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در اراک برگزار شد، افزود: نقش مجلس تنها تصویب قانون نیست بلکه نظارت بر اجرای موثر آن در جامعه و بهره مندی مناسب مردم از آن نیز اهمیت ویژه دارد که تشکیل گروه های تفحص در مجلس راهبری مناسب در این بخش کارساز بوده است.

وی اظهار کرد: مشی و هدف نمایندگان مجلس در مساله شناسی کشور بر حمایت از تولید داخل قرار گرفته و کمیته های تخصصی در تدوین دستورالعمل های کاربردی حوزه دولتی و خصوصی و حذف قوانین دست و پاگیر تولید نشان از حساسیت این رکن پایه ای نظام دارد.

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای موثر اصل 44 قانون اساسی در خصوصی سازی اگر در سایه تدبیر و برنامه و با نظارت دقیق انجام شود دریچه ای به سوی رونق اقتصادی است و باید در اقدام هماهنگی بین مجلس و دولت راهکارهای اجرای مناسب آن طراحی و بازتعریف شود.

صلاحی اظهار کرد: مهمترین معضل شهرستانهای فراهان، تفرش و آشتیان بحران کم آبی است و این معضل در بخش کشاورزی حادتر است و بایستی با نگاهی ویژه برای جبران آسیب های آن چاره اندیشی شود.

وی ساماندهی محورهای ارتباطی با نگاه خاص به طرحهای ملی نیمه تمام و توازن در توزیع اعتبارات شهرستانی را از نیازهای جدی حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در کنگره بین المللی چشمه آفتاب - بزرگداشت پدر امام ( ره ) به استان مرکزی سفر کرده است.

آشتیان، تفرش و فراهان به ترتیب 85، 95 و 49 کیلومتر با اراک - مرکز استان مرکزی- فاصله دارند.

 

 

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از وجود بیش از 2 میلیون جوان در نوبت دریافت وام ازدواج به دستور دولت به بانک مرکزی برای تامین تسهیلات ازدواج اشاره کرد و گفت: نباید این دستور از سوی دولت و دستگاه‌های مسئول در حد شعار باقی بماند.

به گزارش پایگاه خبری تفرش ،عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از وجود بیش از 2 میلیون جوان در نوبت دریافت وام ازدواج و یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تسهیل در امر ازدواج، گفت: متاسفانه مسئولان تاکنون کمتر حمایتی از جوانان برای ازدواج داشته‌اند.

نماینده مردم شریف تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس نهم شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کمک به تسهیل ازدواج جوانان نیازمند اقدامات عملی و به دور از شعار است، افزود: نباید حمایت از ازدواج قشر جوان به دستور و حرف های بدون عمل خلاصه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه مجلس به جد پیگیر تسهیل ازدواج جوانان و همچنین وصول تسهیلات آن از سوی دولت است، تصریح کرد:‌ کاهش آمار ازدواج و بی‌انگیزه شدن جوانان به این مهم از معضلاتی است که باید هر چه سریع‌تر درمان شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه از سال 90 تاکنون بسیاری از بانک‌ها در بخش تسهیلات برای ازدواج افزایش سپرده‌ای نداشته‌اند، افزود: دولت باید امور مربوط به جوانان را جدی گرفته و با تزریق اعتبارات کارآمد افزایش ازدواج را تشویق کند.

صلاحی با تاکید بر اینکه تنها سیاست تشویقی دولت برای ازدواج جوانان اعطای وام و تسهیلات بوده است، تصریح کرد: ادامه روند کنونی و بی‌توجهی به ارایه تسهیلات ازدواج به بی‌انگیزه شدن جوانان برای ازدواج منجر می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اعطای وام‌ها با سودهای کلان، گفت: بی‌شک جوانی که در آغاز راه زندگی قرار گرفته نمی‌توان با دریافت وام‌های کذایی که سودهای بسیاری را طلب می‌کند به امورات زندگی بپردازد از این رو دولت باید بسته‌های حمایتی خود را در قالب وام ازدواج گسترش دهد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش در مجلس گفت: تلاش 1+5 ورود به مسائل حاشیه‌ای است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، درخصوص نتایج نشست اخیر ایران و 1+5 با اشاره به اینکه رفتار غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای گواه زیاده‌خواهی آنهاست، گفت: با سفری که خانم اشتون به ایران داشت و مسائلی که پس از آن در خصوص حقوق بشر و موشک‌های بالستیک مطرح شد، انتظار می‌رفت که طرف مذاکره‌کننده چنین رفتار و عملکردی را داشته باشند

وی تصریح کرد: طرف غربی و گروه 1+5 در تلاش هستند که مسائل حاشیه‌ای را وارد مذاکرات کنند و با این حواشی مذاکرات را با چالش مواجه کنند که این نوع اقدام به هیچ عنوان اخلاقی و قابل قبول نیست

صلاحی گفت: خوشبختانه چیزی که از تیم مذاکره‌کننده شاهدیم نشان از آن دارد که به هیچ عنوان اصول خود را زیر پا نخواهند گذاشت و ما با رعایت خطوط قرمز در حرکت هستیم.

وی اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده تاکنون روند درستی را طی کرده است و باید دقت داشته باشد که در مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها باج ندهد تا با چالش جدید مواجه نشود و در راستای خط‌مشی مشخص شده گام بردارد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان عقب‌نشینی ایران در مذاکرات را عامل جلو آمدن غربی‌ها دانست و افزود: باید براساس اصولی که مسئولان و رهبری تعیین کرده‌اند حرکت کنیم و با این رویه قطعاً جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:33 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه مراکز نیکوکاری موجب کاهش فقر و محرومیت و فرهنگسازی انفاق در جامعه می شود.

 

ˈعباس صلاحیˈ عصر پنج شنبه در آئین افتتاح مرکز نیکوکاری امام حسین(ع) شهرستان تفرش افزود: با تشکیل مراکز نیکوکاری و واگذاری بخشی از فعالیت های کمیته امداد به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی راحت تر و سریع تر صورت گرفته و بخش زیادی از مشکلات مردم در این قالب رفع می شود.

وی با بیان اینکه نیت تشکیل مراکز نیکوکاری مبارک و ناشی از تفکری مقدس است، اضافه کرد: امتیاز ایجاد چنین مراکزی نسبت به سایر مراکز مشابه، مسجدمحور بودن آنهاست و مهم ترین فعالیت این مراکز، شناسایی همزمان محرومین و افراد متمکن و ایجاد ارتباط دوسویه بین آنان است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در این مراسم اظهار کرد: مراکز نیکوکاری به عنوان شبکه اتصال خیران و محرومان در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

ˈمحمد مهدی ناصریˈ افزود: تاکنون 69 مرکز نیکوکاری در استان مرکزی دایر شده و تا پایان سال 93 سه مرکز دیگر در شهرستان تفرش دایر و تعداد مراکز این شهرستان به پنج مرکز می رسد.

وی اظهار کرد: ساماندهی و جلب مشارکت مردمی، شناسایی معتمدان محله ها، اجرای طرح های مشارکتی، ایجاد فضای همدلی، ترویج انفاق و اکرام ایتام از مهمترین وظایف مراکز نیکوکاری است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش نیز گفت: مرکز نیکوکاری امام حسین(ع) ظرفیت حمایت از سه هزار محروم را دارد

ˈقاسم مقدمˈ افزود: اولین مرکز نیکوکاری شهرستان تفرش با اعتبار اولیه 16 میلیون ریال و به همت خیرین و هیئت عامل خیرین دایرشده است.

وی اضافه کرد:شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار از جمله خیرین به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومین، طراحی و استقرار مدیریت شبکه های نیکوکاری با تمرکز بر محله و منطقه، توسعه خدمت رسانی به محرومین، ایجاد همبستگی و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری از جمله اهداف این مرکز است.

سه هزار و 400 نفر در قالب یک هزار و 620 خانوار به طور دائم و 400 خانوار به طور موقت از خدمات حمایتی و خدماتی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش بهره مند هستند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:38 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، " عباس صلاحی" به خبرنگار اجتماعی  ندای تفرش گفت : مدیریت دکتر حسن صابری مود تایید ما است و از این برکناری ها مطلع نبودم ولی با انجام بررسی های لازم از ایشان حمایت می کنیم و در برابر برکناری اش مقاومت می کنیم  .


وی ادامه داد : دکتر صابری در پروسه ی کاری و مدیریتی اش  در مدت زمان کوتاه تصدی مسئولیتش علی رغم کمی بودجه در عملکردش کاملاً موفق بوده است و باید حمایت شوند .


نماینده مردم تفرش ، فراهان ، آشتیان تصریح کرد : این برکناری ها بازی سیاسی است و صرفاً به خاطر عملکرد نا مطلوب نیست .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر عباس صلاحی,ندای تفرش, | 12:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف بند دوم طرح بیمه بیکاری که از موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان بود این طرح به این شورا ارسال شد.

بند اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان در خصوص بیمه بیکاری حذف شد

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، عباس صلاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،در تشریح جلسه امروز عصر کمیسیون اجتماعی گفت:طرحی درباره قانون بیکاری و افرادی که قرار است حقوق بیکاری دریافت کنند مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل مغایرت با اصل 75 قانون اساسی به مجلس بازگشت.

نماینده مردم آشتیان،تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح بیمه بیکاری اعاده شده از سوی مجمع تشخصی مصلحت نظام در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت که فصل دوم این طرح که مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان بود در جلسه امروز کمیسیون حذف شد تا طرح برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس فرستاده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:قانون بیکاری مورد بررسی قرار گرفت بر اساس بررسی های صورت گرفته 2 تا سه میلیون نفر بیکار هستند و شرایط دریافت بیمه و حقوق بیکاری دارند این در حالی است که در لایحه  بودجه سال 1393 مبلغ 20 هزار میلیارد تومان در این رابطه تصویب شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز طرح استفساریه در مورد عیدی کارگران شاغل در ادارات دولتی در کمیسیون مطرح شد که پس از بحث‌های فراوان و صحبت‌های موافقان و  مخالفان طرح مذکور برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر به کارگروه ویژه فرستاده شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر صلاحی,نماینده مردم تفرش, | 19:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش " عباس صلاحی "در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش گفت : 

گردنه نقره کمر از اول که کلنگ آن را زده اند هیچ ردیف اعتباری خاصی نداشته واز  طرح استانی بوده است و از طریق ردیفهای مختلف بودجه ای دیگر ، اعتباری به آن اختصاص داده اند. این پروژه چون  به پیمانکار و مردم  بدهکار بوده  منجر به شکست شده است.


نماینده مردم تفرش، فراهان ، آشتیان  اضافه کرد : با وزیر  صحبت کردیم تا در کمیسیون ماده 215 مطرح شود .این کمیسیون به این صورت است که از طرح دیدار و اگر توجیه داشته باشد، ردیف اعتباری به آن اختصاص می دهندو مصوب شده و در ردیف اعتباری کشوری  قرار می گیرد ، مانند آب هفتیان وقتی اینگونه شود سالیانه از طرف دولت به آن اعتبار اختصاص می دهند و طرح دوباره شروع می شود.

وی تصریح کرد : باید به شرایط آن زمان و هدف آن زمان در رابطه با این طرح بررسی شود تا نظر قطعی درباره این طرح شود . باتوجه به اعتبار و کمکی که  به حل مشکلات مردم می کند  طرح قابل قبول و از نظر اقتصادی پروژه خوبی نبوده است ولی چون شروع شده و مقداری از آن کار انجام شده ، توقف آن به صلاح نیست و بایداصلاح شود.

 

گفتنی است گردنه نقره کمر یکی از ورودی های اصلی شهر تفرش است که یکی از پر پیچ ترین جاده های استانی محسوب می شود .در سالهای اخیر طرح احداث تونل نقره کمر با هدف کم کردن تعداد پیچ ها آغاز شد و به دلایلی با شکست مواجه شده و هم اکنون نیز تعطیل شده است .شنیده ها حاکی از آن است که حدود 40درصد این پروژه انجام شده است .

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:6 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تحقق اقتصاد مقاومتی را منوط به عزم ملی دانست.

 به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار داشت: کارگروه های تشکیل شده در زمینه بهزیستی، کمیته‌امداد، هلال‌احمر، تربیت‌بدنی، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، قاچاق، کار، رفاه و تأمین اجتماعی و ... براساس شرح وظایف طرح‌هایی را ارائه می‌دهند.

وی افزود: در زمینه اشتغال، کارگران و تعاونی‌ها، کمیته‌های اشتغال با حضور افراد صاحب نظر تشکیل می‌شود تا با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغ شده در خصوص اقتصاد مقاومتی ایده‌ها و طرح‌های پخته‌ای متناسب با شرایط کشور ارائه شود.

صلاحی لازمه اجرای این طرح را فراهم ساختن زیرساخت‌ها دانست و گفت: کشور باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی آماده شود و این امر منوط به ارائه ایده‌های بررسی شده است که به واسطه مدیریت جهادی باید به انجام برسد.

وی تصریح کرد: مدیریت در این حوزه باید به دست افرادی توانمند و فاقد گرایش‌های سیاسی باشد. برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید افرادی انتخاب شوند که به دور از رانت، فساد و منافع شخصی عمل کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان با بیان اینکه اجرای این طرح در کشور زمانبر است، اضافه کرد: بخشی از سیاست‌های این طرح زودبازده هستند و بخشی از آن در زمان طولانی‌تری محقق می‌شود اما امید است که به واسطه تلاش مسئولان و مردم این طرح اجرایی شود.

صلاحی عنوان کرد: این طرح عزم ملی را می‌طلبد و لازم است که در کنار مدیران و مسئولان که از طریق ایده‌پردازی و کسب اعتبار برای تحقق و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش می‌کنند مردم نیز وارد عمل شوند و با تغییر الگوی مصرف خود در این مسیر گام بردارند. قطعاً رسیدن به اقتصاد مقاومتی در کشور منوط به مدیریت جهادی از سوی مردم و مسئولان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,دکتر صلاحی,نماینده تفرش,تفرش, | 16:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اشاعه روحیه پرسشگری و تقویت نشاط اجتماعی، مهمترین رسالت امروز دانشگاهها در کنار تولید علم است.

 

 به گزارش  پایگاه خبری تفرش  دکتر ˈعباس صلاحیˈ روز چهارشنبه درنشست هیات رئیسه دانشگاه تفرش افزود: دانشگاهها مراکز مولد فکر و ایده در جامعه هستند و دانشجویان خلاق و خوشفکر باید در این عرصه پیستازی کنند.

وی اظهار کرد: تحول آفرینی در ساختارهای نادرست فرهنگی و اجتماعی و جراحی اقتصاد بیمار کشور نیازمند خوراک فکری و برنامه ای از سوی گروه های مرجع جامعه است که دانشگاهها یکی از حلقه های اصلی آن هستند.

صلاحی گفت: افزایش کیفیت تحصیلات تکمیلی، حفظ و تقویت اعضای هیات علمی و توسعه رشته های دانشگاهی متناسب با نیازهای منطقه باید محوریت استراتژی دانشگاه تفرش در اقدامات توسعه ای باشد.

وی عنوان کرد: رساندن دانشگاه به کیفیت مطلوب، اتمام پروژه های نیمه تمام، پرداخت مطالبات معوقه اساتید، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، توسعه و ارتقای رشته های دانشگاهی با توجه به پتانسیل منطقه از موضوعاتی است که مدیریت جهادی مسوولان این مرکز علمی و دانشگاهی را می طلبد.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری مشارکت خیران در ساخت و تکمیل طرح های نیمه تمام فضاهای آموزشی و فرهنگی دانشگاه تفرش اصلی اجتناب ناپذیر است.

در این نشست گزارشی از فعالیتهای آموزشی و فرهنگی دانشگاه تفرش ارائه شد.

دانشگاه تفرش از سال 1366 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اینک بیش از دوهزار دانشجو در هفت دانشکده تخصصی آن به تحصیل اشتغال دارند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و  و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا کانون توسعه مبتنی بر توانمندیهای مردمی است.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش «عباس صلاحی» روز سه شنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای آشتیان افزود: با مشارکت عمومی و حرکت منسجم شوراها پیشرفت شهرستان پررنگ تر می شود.

وی اضافه کرد: شوراها یکی از آثار برجسته و ماندگار در نزدیک کردن دیدگاه های اخلاقی در شهرها و روستاها است و مبنایی برای همفکری بیشتر و کمک در اتحاد و انسجام مردم است.

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان اظهار کرد: رسالت شوراها در همراهی و هماهنگی مردم با تصمیم سازیهای کلان جامعه بسیار سنگین است و در سالی که با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته شوراها باید به عنوان قلب تپنده و راهبر برنامه ها عمل کنند.

صلاحی اضافه کرد: شوراها مراجع همفکری، باروری دیدگاههای اخلاقی و شناسایی و بکارگیری استعدادهای مردمی در پیشبرد امور شهرها و روستاها هستند و باید برای حضور بیشتر طیفهای مردمی در برنامه ها ظرفیت سازی کنند.

وی ضمن تأکید بر ارتباط نزدیک شوراها و دهیاران با مردم گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران با نزدیک شدن به مردم و ترغیب آنان به مشارکت در کارها در جهت پیشرفت روستای خود گام موثری بردارند.

85 نفر در 27 شورای شهری و روستایی شهرستان آشتیان فعالیت می کنند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مرکزی، 70 نفر از خیرین فرامنطقه‌ای شهرستان تفرش به اتفاق خانواده با نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و عباس صلاحی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

براساس این گزارش، در این دیدار سیدمحمد حسین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: خیرین به کمیته امداد اطمینان کنند چون این نهاد مقدس در رسیدگی به محرومان گام‌های مؤثری برداشته و موفق بوده است.

عباس صلاحی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان نیز ضمن تشکر از عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد شهرستان از ادارات موفق در سال گذشته بود.

وی با اعلام آمادگی کمک در رابطه با حمایت از محرومان، افزود: کمیته امداد در حمایت از روستاهای محروم و ایجاد اشتغال نیز در مسیر درستی حرکت کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران کم آبی برای تفرش جدی است و باید در سایه تدبیر و اقدامات کارآمد این تهدید به درستی مدیریت شود.

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از ایرنا، ˈعباس صلاحیˈ روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس آبفای شهرستان تفرش افزود: بحران کم آبی در تفرش در سال گذشته به اوج خود رسید و مشکلات فراوانی برای شهروندان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی شهر تفرش ازسویی و استقرار صنایع تاثیرگذار در این منطقه از سوی دیگر لزوم مطالعات و تصمیم سازی زیرساختی را برای تامی منابع آبی پایدار این شهرستان دوچندان کرده است.

صلاحی تسریع در عملیات اجرایی طرح ملی آبرسانی به تفرش از منطقه ˈهفتیانˈ ، اصلاح و مرمت شبکه فرسوده شهری و تسریع در آغاز عملیات طرح آبرسانی ˈآب کمرˈ را از راهکار های حل مسئله کم آبی در این شهر عنوان کرد.

رییس آبفای استان مرکزی نیز در این مراسم گفت : مردم شهرستان تفرش پارسال با مشکلات زیادی در بحث آب روبرو بوده اند که حل این مشکل نیازمند مدیریت مناسب است.

ˈعبدالرضا خلیلیˈ با اشاره به بارندگیهای مناسب امسال گفت : میزان ریزش نزولات جوی در تفرش مطلوب بوده اما چاره ساز تمامی مشکلات نیست و باید با برنامه ریزی مناسب و فرهنگ سازی عمومی همکاری مردم را در مصرف منطقی آب به ویژه در فصل تابستان جلب کرد.

در این مراسم ˈمحمدرضا مشهدیˈ به عنوان رییس اداری آبفای تفرش معرفی و از خدمات رییس پیشین تقدیر شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

همزمان با آغاز هفته زمین پاک مسیر رودخانه آبکمر تفرش با حضور نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و داوطلبان جمعیت هلال احمر این شهرستان پاکسازی شد.

 

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه پاکسازی رودخانه آبکمر تفرش اظهار داشت: زمین هدیه خداوند به انسان‌ها است و مردم وظیفه دارند در پاک بودن و پاک ماندن آن تلاش کنند و از آلودگی زمین به انواع سموم جلوگیری کنند چرا که سلامتی انسان‌ها در گرو زمین پاک و هوای سالم است.

عباس صلاحی افزود: پاک نگاه داشتن زمین و طبیعت وظیفه انسان‌ها است و این مهم با مشارکت گسترده آحاد مردم و حمایت مسئولین امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از شهروندان بدون توجه به آثار تخریب محیط زیست و آلوده کردن زمین با رها کردن زباله‌های خود در این گونه فضاهای طبیعی و بکر، بستر تخریب این فضاها را ایجاد می‌کنند.‌

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هدف از اجرای این برنامه را آگاهی‌‌رسانی، ترویج فرهنگ حفاظت و حراست از زمین، جلوگیری از پراکندن زباله و دفع غیربهداشتی زباله عنوان کرد و بیان داشت: مردم با حفظ و نگهداری از زمین و طبیعت بکر منطقه خود به نوعی این محیط طبیعی و پاک را برای استفاده فرزندان خود در آینده حفظ و نگهداری می‌کنند.

در این مراسم داوطلبان هلال احمر در کنار جمعی از مسئولین به پاکسازی مسیر رودخانه آبکمر پرداختند.

این مراسم با هدف بالا بردن روحیه همکاری و مشارکت اجتماعی و ایجاد فرهنگ در حفظ محیط زیست و حفظ و نگهداری از زمین برگزار شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس توجه به فناوری روز را لازمه توسعه پایدار در کشور دانست.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: کشور در بخش‌های مختلف نیازمند توسعه است اما لازم است که اولویت‌بندی شود و با توجه به شرایط، بحث‌های توسعه‌ای مطرح شود

وی قرار گرفتن توسعه اقتصادی کشور در اولویت کاری را ضروری دانست و گفت: باید تمام تلاش برای ایجاد توسعه اقتصادی به ویژه توسعه اقتصادی پایدار در کشور صورت گیرد و از منابع موجود به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

صلاحی با تأکید براینکه نباید صرفاً به مذاکرات برای لغو تحریم‌ها دلخوش باشیم چراکه این اقدام عقلانی نیست و باید خود وارد عمل و عرصه شویم، افزود: چیزی که امروز برای رسیدن به استقلال و توسعه اقتصادی ضرورت دارد این است که از پتانسیل موجود، منابع در دسترس، نیروی انسانی متخصص کشور و مهمتر از همه فناوری روز استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید با توجه به توانمندی‌های فعلی کشور به خودکفایی برسیم. باید حمایت از تولید داخلی و نیروی متخصص صورت گیرد تا به استقلال برسیم. درست است که با سرعت به خودکفایی نمی‌رسیم اما، ایجاد شدن این حس در بین مردم و مسئولین قطعاً روند توسعه و استقلال را تسریع می‌بخشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، توجه به فناوری جدید را لازمه رشد اقتصادی و توسعه پایدار در کشور دانست و گفت: لازم است که در عرصه اقتصادی، خام‌فروشی و صادرات آن متوقف شود. باید مواد فرآوری شده را صادر کنیم چراکه امکانات آن در کشور موجود است.

وی عنوان کرد: همه این اقدامات با سیاست اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود و در این راستا باید مردم حرکت کنند و در یک حرکت و همت همگانی مسئولان کشور را حمایت کنند تا از امکانات موجود بهره کافی را ببرند.

صلاحی با بیان اینکه در شرایط خاص امروز کشور باید از ترویج فرهنگ واردات بی‌رویه جلوگیری شود، اضافه کرد: باید صادرات غیرنفتی خود را افزایش دهیم، علاوه بر آن نیز برای حمایت از تولید داخلی الگوی زندگی را تغییر دهیم و کمتر از فرآورده‌های خارجی استفاده شود. رسیدن به این ایده‌آال تنها به واسطه هماهنگی و همکاری همگانی در سطح کشور محقق می‌شود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش ورزش همگانی در اجتماع منجر به افزایش نشاط مردم می شود.

به گزارش پایگاه خبری تفرش  «عباس صلاحی» روز سه شنبه در همایش تجلیل از نخبگان ورزشی شهرستان آشتیان افزود: یکی از مشکلات عمده جامعه کم تحرکی افراد است که این امر موجب گسترش یماریهای روحی و جسمی می شود و تنها راه مقابله با آن ترویج ورزشهای همگانی است.

وی اضافه کرد: یکی از تکالیف جدی تمام مسوولان و مدیران استان، توجه ویژه به ورزش همگانی، برنامه ریزی و فراهم کردن مقدمات برای این امر است.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای رسیدن به جایگاه های رفیع ورزش قهرمانی در سطح جهان گام اول توجه به ورزش همگانی و سلامت عمومی است.

فرماندار آشتیان نیز در این همایش گفت: باید فضا و محیط مناسب برای گسترش ورزش همگانی فراهم شود تا افراد جامعه بتوانند به راحتی به این امر بپردازند.

«اکبر شایسته فرد» افزود: ورزشهای همگانی مانند پیاده روی خانوادگی از مقبولیت و پذیرش عمومی برخوردار هستند و لازم است در راستای ایجاد روحیه نشاط و همبستگی در جامعه، به صورت متوالی برگزار شود.

دراین همایش از یکصد و 50 نفر از قهرمانان، مدال آوران و نخبگان ورزشی شهرستان آشتیان با اهداء جوایزی تجلیل به عمل آمد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: شهرستان تفرش از مهمترین قطب‌های گردشگری استان مرکزی است که توسعه اقتصادی، عمرانی و اجتماعی این شهرستان در کنار این مهم باید در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس ، عباس صلاحی بعد از ظهر امروز در مراسم تعیین هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران تفرش اظهار داشت: ایجاد همگرایی و جذب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه داران بومی و غیر بومی از اهداف تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران تفرش است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و موقعیت مناسب تفرش در طبیعت بکر باید سرمایه گذاران با کمک‌های مادی و معنوی خود گام‌هایی موثری در جهت توسعه این شهرستان بردارند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فراهم ساختن زمینه افزایش توسعه پایدار تفرش خاطر نشان کرد: بعد از تحقق حماسه سیاسی و پشتیبانی ملت ایران از نظام باید زمینه‌های تحقق حماسه اقتصادی فراهم شود تا با حمایت از تولید داخلی و بومی سازی تولید در هر استان و شهرستان زمینه‌های این مهم فراهم گردد.

صلاحی با اشاره به وظایف و مهمترین اقدامات این شرکت تعاونی افزود: فعالیت‌های اقتصادی، توزیعی و تولیدی، خرید سهام و تملک اراضی و تامین نیاز شرکت‌های خصوصی از طریق سهام و جذب مشارکت‌های مردمی از جمله وظایف این شرکت تعاونی است.

وی ادامه داد: با تاسیس این شرکت شهرستان تفرش می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی برسد و با ارتقاء رابطه صنعت و دانشگاه توسعه عمرانی و اقتصادی شهرستان میسر خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی احساس شد تا از پتانسیل‌های شهرستان اعم از نیروی انسانی و سرمایه‌های اقتصادی استفاده بهتری شود که در این راستا و با توجه به شرایط اقلیمی گردشگری و تولید گیاهان دارویی و با هدف استفاده از امکانات شهری با وجود سرمایه گذاران بومی و غیر بومی این شرکت راه‌اندازی شد.

صلاحی خاطرنشان کرد: با ایجاد این شرکت می‌توان در زمینه‌های کشاورزی و کشت گیاهان دارویی و کشت زعفران گام‌های بیشتری برداشت و امور دام و تولید مواد لبنیاتی در این شهرستان را تقویت کرد.

وی همچنین به ارتقاء اراضی شهرک صنعتی به میزان 60 هکتار اشاره کرد و گفت: ارتقای تولید و تقویت شهرک صنعتی با هدف ایجاد صنایع سازگار با محیط زیست از دیگر اهداف این شرکت است.

سرپرست دانشگاه آزاد تفرش نیز در این مراسم گفت: شهر تفرش با سابقه تاریخی و فرهنگی خود می‌تواند زمینه جذب بسیاری از سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های مختلف باشد که این امر تاکنون محقق نشده است.

حسن صابری افزود: ایجاد اشتغال پایدار، محرومیت زدایی، اجرای طرح‌های زیرساختی، تجمیع سرمایه‌های اندک و اجرایی کردن طرح‌های مناسب به منظور توسعه شهرستان تفرش از جمله وظایف شرکت تعاونی توسعه و عمران تفرش است.

در این آئین اعضای هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان  تفرش انتخاب شدند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل سازنده دولت و مجلس شورای اسلامی، مهمترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش ˈعباس صلاحیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب است که دولت و مجلس باید با تعامل سازنده، به دنبال راهی برای تحقق آن باشند.

وی، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را راهگشای جدی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و اظهار کرد: توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و رسیدن به این مهم بدون تردید تحقق حماسه اقتصادی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی با بهره مندی از مرکز پژوهش ها و دولت با برخورداری از افراد صاحب نظر می توانند در ساماندهی اقتصاد مقاومتی موثر باشند و قوه قضائیه نیز در این راستا نقش موثر برعهده دارد.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به وضع نامناسب اقتصادی کشور ایجاد بستر لازم برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی با تمام شاخصه ها و ویژگی های آن به عنوان وظیفه حال حاضر قوای سه گانه تلقی می شود.

صلاحی افزود: سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی ازسوی رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر لزوم توجه مسوولان و مردم به یک مسیر اقتصادی در طول پنج سال گذشته، حاکی از دشمن شناسی دقیق، تدبیر و افق دید بالای معظم له است.

وی اظهار کرد: اصلاح نظام درآمدی دولت، شفاف سازی، تحول اساسی در نظام ساختاری و اداری کشور، کمرنگ کردن وابستگی بودجه و درآمد به صادرات نفت، حذف دستگاه های موازی و افزایش سرانه صندوق توسعه ملی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی انزوای سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه به مثابه شکوفایی ظرفیت های داخلی و تکیه بر توانمندی های دولت، مجلس و اقشار مختلف مردم است.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استفاده از تمام ظرفیت های کشاورزی، صنعتی و اقتصادی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و در نتیجه آن حماسه اقتصادی ضروری است، بنابراین مردم و مسوولان باید دست در دست یکدیگر بدهند تا بتوانیم به خواسته مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار کرد: استان مرکزی از ظرفیت های بسیاری در بخش های صنعتی و کشاورزی برخوردار است و آمادگی دارد که فرصت های خوبی برای جوانان کشور فراهم کند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

صلاحی عنوان کرد:
شنبه ساعت ۱۵:۱۹
اجلاس بین‌المجالس پشتوانه‌ای برای عبور از مشکلات جهان اسلام

صلاحی تأکید کرد: وحدت بین مسلمانان با محوریت ایران قطعاً به حل مشکلات جهان اسلام کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اجلاس بین‌المجالس اسلامی که بیش از یک چهارم کشورهای عضو سازمان ملل را شامل می‌شد می‌تواند به عنوان پتانسیلی با محوریت ایران برای رفع مشکلات مسلمانان جهان مورد استفاده قرار گیرد.
وی تصریح کرد: هجمه‌هایی که به مسلمانان وارد می‌شود، سرکوب‌هایی که در سوریه، عراق، افغانستان و ... توسط تروریسم و به اسم مذهب به وجود آمده است آفت‌زاست. وحدت مسلمانان با محوریت ایران قطعاً پشتوانه‌ای برای عبور از این گذار خواهد بود تا مشکلات و چالش‌ها رفع شود.
صلاحی با تأکید بر محکومیت فرقه‌گرایی در جهان اسلام گفت: دامن زدن به این موضوع باید کم شود و این امر تنها با تصمیمات درست و حول محور وحدت محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: این اجلاس قطعاً فرصت استعمارگران و حامیان تروریسم را کاهش خواهد داد و حمایت‌های آشکار آنها را از دشمنان جهان اسلام خنثی می‌کند.
نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش، فلسطین را در اولویت امور جهان اسلام عنوان کرد و افزود: فلسطین باید در محدوده جغرافیایی خود قرار داشته باشد، این اجلاس می‌تواند در ایجاد وحدت هر چه بیشتر در بین مسلمانان، مبارزه با فرقه‌گرایی و همچنین ایجاد مراودات سازنده بین کشورهای اسلامی مؤثر واقع شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:19 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: برگزاری جشنواره زمستانه آئین‌های سنتی بهترین راه معرفی فرهنگ اصیل شهرستان تفرش است.

خبرگزاری فارس: حفظ آئین‌های سنتی تفرش ضامن بقای فرهنگ اصیل این منطقه است

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس ، عباس صلاحی بعد از ظهر امروز در آئین سومین جشنواره زمستانه آئین‌های سنتی شهرستان تفرش اظهار داشت: برگزاری این آئین‌ها در حفظ سنت‌های گذشتگان و معرفی آن به نسل آینده موثر است.

وی تصریح کرد: فرهنگ هر قوم و ملت نشانه اصالت و موجودیت آن ملت است که باید برای جوانان و نسل جدید نمایان شود تا درصدد حفظ فرهنگ و سنت خود باشند و به خیال نداشتن فرهنگ اصیل به دنبال فرهنگ دیگر کشورها نروند.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آداب و رسوم نشان دهنده فرهنگ یک قوم یا ملت است بیان داشت: این جشنواره با هدف احیا آئین‌های سنتی مردم روستاهای تفرش و رویکرد روستایی برگزار شد.

صلاحی افزود: جشنواره آئین‌های سنتی شهرستان تفرش به منظور مقابله با سنت‌های غیر بومی وارداتی و آشنایی نسل حاضر و جوانان با فرهنگ غنی ایرانی برگزار شده و در این راستا، آئین‌های فراموش شده فصل سرما (زمستان) به وسیله هنر گروه‌های موسیقی و نمایش روستایی اجرا شد.

دبیر سومین جشنواره زمستانه آئین‌های سنتی شهرستان تفرش در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: راهیابی سه آئین سنتی به «به تخت نشستن داماد، نقل گویی در چوگور و  پرده خوانی» به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی سنتی تهران در سال جاری مجالی برای نگاهی کوتاه به این سه آئین روستاهای تفرش بود.

یوسف شاه‌حسینی افزود: آئین به تخت نشستن داماد از رسوم زیبای استان مرکزی است که در روز عروسی انجام می‌شود و این آئین در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی سنتی تهران موفق به کسب مقام اول در سطح کشور شد.

وی درباره جزئیات این آئین گفت: قبل از اینکه داماد به خانه عروس برای آوردنش برود، به حمام می‌رود و آئین به تخت نشستن داماد از زمانی آغاز می‌شود که داماد از حمام بیرون می‌آید.

دبیر سومین جشنواره زمستانه آئین‌های سنتی شهرستان تفرش ادامه داد: پس از بیرون آمدن داماد، وی را بر تختی می‌نشانند و پدر داماد لباس دامادی بر تن وی می‌کند و کلاه دامادی را بر سرش می‌گذارد .

شاه‌حسینی بیان داشت: در این مراسم داماد دو ساقدوش دارد که یکی مجرد و دیگری متاهل است و پدر داماد یک دستمال ابریشم نیز به آنها می‌دهد.

این کارشناس آئینی دور کردن چشم زخم را از دیگر بخش‌های این آئین خواند و توضیح داد: چرخاندن اسفند بر سر داماد و شکستن تخم مرغ در پشت پای داماد از آداب این بخش است.

شاه‌حسینی بیان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط و حفظ و احیا و معرفی آئین‌ها و آداب و رسوم روستاهای تفرش برگزار می‌شود.

دبیر سومین جشنواره زمستانه آئین‌های سنتی شهرستان تفرش افزود: در این جشنواره ده روستا از دهستان‌های بخش مرکزی تفرش با اجرای برنامه‌های مختلف شرکت داشتند.

اجرای موسیقی چگور نوازی، آوازهای سردشتی، نقالی، رقص هالای، آئین کوسه گلدی و آئین به تخت نشستن داماد از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در این آئین بود.

همچنین یکی از کارشناسان موسیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برگزاری آئین‌های سنتی و احیا موسیقی سنتی باید یکی از دغدغه‌های مسئولین در بخش فرهنگ و هنر باشد.

داود صبا افزود: در عصر حاضر رواج بیش از حد موسیقی پاپ، موسیقی سنتی را از ذهن و دید مردم دور کرده و باید این مهم از اذهان دور نشود زیرا موسیقی‌های سنتی ریشه در فرهنگ اقوام داشته است.

اجرای آئین کوسه ناقلدی یا کوسه گردی از دیگر آئین‌های اجرا شده در این جشنواره بود.

همچنین در این مراسم بانوان نیکوکار کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی با پخش آش و شیرینی‌های محلی برای کمک به محرومین و نیازمندان فعال بودند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 22:3 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در راهپیمایی 22 بهمن یک وظیفه همگانی و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش ˈعباس صلاحیˈ در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مردم ایران اسلامی با حضور حماسی و شرکت گسترده در راهپیمایی روز22 پاسخ دندان شکنی به اظهارات استکبار جهانی در خصوص مسائل هسته ای می دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راهپیمایی 22 بهمن نمایش قدرت و وحدت همه آحاد مردم در حفظ و حراست از نظام بوده و موجبات یاس دشمنان را فراهم می کند.

صلاحی گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم ایران زمین در راهپیمایی روز 22 بهمن باید اقتدار ما را به جهانیان نشان دهد تا آنها بدانند که ملت ایران به یک قدرت مطلق در منطقه تبدیل شده و به هیچ عنوان از حقوق حقه هسته ای خود عقب نشینی نمی کند.

وی بیان کرد: جهانیان باید بدانند، نمایندگان ایران در گروه 5+1 تنها نیستند و 75 میلیون ایرانی با تمام قدرت پشتیبان برادران خود در مذاکرات هستند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین حضور مردم در راهپیمایی امروز باعث می شود که نمایندگان ایران در مذاکرات 5+1 با قدرت بیشتری به دفاع از حقوق ملت بپردازند و استکبار جهانی و متحدانش هم بفهمند که ملت ایران در خصوص حقوق هسته ای خود جدی است .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:47 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: 22 بهمن یادآور وحدت ، همدلی و یکپارچگی ملت ولایتمدار و سرافراز ایران زمین است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش  ˈعباس صلاحیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 22 بهمن از مناسبت هایی است که همه مردم با سلایق مختلف کنار همدیگر قرار می گیرند تا از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نشانه تاکید مجدد آنان بر آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی باید با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز 22 بهمن یکبار دیگر به دشمنان این مرز و بوم بفهماند که تا پای جان پشتیبان نظام، آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملت غیور ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی باید با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز 22 بهمن حمایت ها و پشتیبانی های خود را از انقلاب اسلامی به گوش جهانیان برسانند.

وی گفت: تداوم راه امام خمینی (ره) در پیروی و تبعیت از وصی شایسته اش مقام معظم رهبری تجلی پیدا می کند، بنابراین ملت ایران باید هوشیار باشند و در هر شرایطی پشتیبان و حامی ایشان باشند.

صلاحی توکل به خدا، اطاعت از رهبری و ولایت فقیه، پشتیبانی و حضور آگاهانه مردم در صحنه های اجتماع را از عوامل موثر پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمنان باید بدانند مردم قدردان ایران اسلامی بر ادامه حیات طیبه انقلاب اسلامی، ثابت قدم و مصمم بوده و توطئه های دشمنان را تا ابد نقش بر آب می کنند.

وی، امام راحل را احیاگر سیره اهل بیت (ع) و عامل استقلال و عزتمندی ملت ایران نامید و یادآور شد: امام خمینی(ره) با اراده و توکل به خدا، سرنوشت ملت را تغییر و ایران را در مسیر صلاح و رستگاری قرار داد.

صلاحی ادامه داد: آرمان ها واهداف امام خمینی(ره) پس از گذشت 35 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به یک الگو در سراسر دنیا به خصوص جهان اسلام تبدیل شده است، بنابراین تشریح و تبیین اندیشه های آن بزرگوار برای تمام اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان ضروری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلابی که امام خمینی (ره) آغازگر آن بود و با پشتیبانی همه جانبه ملت ایران آن را به پیروزی رساند به مقدمه ای برای بیداری اسلامی در جهان تبدیل شد و تمام انقلاب های منطقه برگرفته از اهداف و اندیشه های امام راحل است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افتخار، استقلال و سربلندی امروز ملت ایران اسلامی در دنیا مرهون آرمان ها و اندیشه های امام راحل است، بنابراین گرامیداشت دهه مبارک فجر برای تمام ملت ایران به خصوص جوانان ضروری است.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:58 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به برنامه‌ریزی دقیق و مدون در حوزه اقتصاد نیازمند هستیم
 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری خانه ملت ؛عباس صلاحی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: سال گذشته طرحی به مانند این طرح توزیع سبد کالا اجرا و در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت شد، اما امسال به واسطه تعهدی که دولت داده بود و به منظور رفع مشکلات معیشتی، سبد کالا توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه نوع اقلام و چگونگی توزیع آن بسیار مورد بحث است، افزود: در سال‌های گذشته سبد کالا از سوی کمیته‌امداد و یا بهزیستی توزیع شده بود و دولت می‌توانست با استفاده از این سابقه برخی از نقایص طرح را رفع کنند. برای مثال در این سبد از برنج خارجی استفاده شده است، درصورتی که ما برنج ایرانی داریم و می‌توانست از آن استفاده شود و اقدامات دیگری که جای بحث دارد.

صلاحی تصریح کرد: شرایط توزیع سبد کالا نیز خود به نوعی مشکل‌زا شد. لازم بود که در توزیع، به افراد نیازمند کمک شود. هرچند این مقدار مشکل خاصی را رفع نمی‌کند اما، حداقل باید بین افراد واجد شرایط و براساس عدالت توزیع می‌شد.

وی با تأکید براینکه نحوه توزیع و افراد مشمول در طرح باید در مرحله بعدی اصلاح شود، عنوان کرد: این طرح نشان داد که دولت به فکر افراد مستمند و محروم با توان مالی کم است اما، باید در این طرح کارگران، کشاورزان و افراد روستایی در نظر گرفته شوند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص عملکرد دولت در حوزه اقتصادی گفت: در نقد بر عملکرد اقتصادی دولت باید فاکتورهای بسیاری لحاظ شود اما، با توجه به گزارش ریاست‌جمهوری از وضعیت اقتصادی کشور، به برنامه‌ریزی دقیق و مدون در حوزه اقتصاد نیازمند هستیم. شرایط اقتصادی کشور به شکلی نیست که بتوان به سرعت امور را ساماندهی کرد اما، با برنامه می‌توان از این گذر عبور کرد.

وی با بیان اینکه هدف دولت کاهش تورم، کاهش نقدینگی و افزایش رشد اقتصادی که در حال حاضر منفی است عنوان شده است، اظهار کرد: تا عملیاتی شدن برنامه دولت و اجرایی شدن این اهداف زمانی زیادی طول خواهد کشید. موضوعی که امروز مهم است اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌هاست. این طرح قطعاً پروسه‌ای پیچیده است و بار اقتصادی دولت را مشخص می‌کند.


صلاحی اضافه کرد: اگر این طرح نهایی شود دولت باید بر افزایش قیمت‌ها نظارت جدی اعمال کند و شاید با اجرایی شدن این برنامه بتوان عملکرد اقتصادی دولت را ارزیابی کرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی گفت که تبصره الحاقی هدفمندی یارانه ها امروز - یکشنبه - به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه، اعضا طرح ها و ایده هایی درباره تبصره الحاقی هدفمندی یارانه ها داشتند که بنا شد این طرح ها برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارسال شود.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز منابع درآمدی و افزایش حامل های انرژی در این تبصره مشخص نیست که ما مایلیم این موضوعات در تبصره هدفمندی یارانه ها لحاظ شود.

همچنین فرج الله عارفی عضو دیگر این کمیسیون از تصویب اصلاح موادی از طرح جامع خدمات ایثارگران خبر داد و گفت: این طرح 17 ماده ای در جلسه امروز این کمیسیون به تصویب رسید و بنا شد برای بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به احتمال زیاد این طرح پس از بررسی لایحه بودجه 93 در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ با ابراز تاسف از تصادف اخیر در اتوبان حکیم، افزود: متاسفانه این تخلفات به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده که باید با خاطیان برخورد قاطعی صورت گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: رفتار این متخلفان علاوه بر آنکه باعث ضربه به خودشان می‌شود امنیت جامعه را نیز به مخاطره می‌اندازد، در این راستا راهنمایی و رانندگی باید با کنترل تخلفات و برخوردهای بازدارنده مانع از این‌گونه اتفافات شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با انتقاد از کاهش گشت‌های شبانه، افزود: بر اساس آخرین آمارها 60 درصد تصادفات از ساعت 22 شب به بعد رخ می‌دهد که متاسفانه کاهش گشت‌های شبانه بر این معضلات افزوده است.

صلاحی، با یادآوری عملکرد راهنمایی ورانندگی، تصریح کرد: اگرچه نیروی راهنمایی و رانندگی در بروز برخی حوادث عملکرد تقریبا ضعیفی داشته است اما نباید از این واقعیت غافل شد که این نهاد مشکلاتی اعم از کمبود اعتبار و نیروی انسانی روبرو است.

وی با بیان اینکه دوربین‌های کنترلی باید در سطح شهر افزایش یابد، افزود: باید پرداخت جریمه‌ها از سوی رانندگان متخلف نیز مورد بازبینی قرار گیرد تا متخلفان راحت‌تر شناسایی شوند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نهم، ‌ادامه داد: تصادف اخیر در اتوبان حکیم یکی از رانندگان متخلف حدود دو میلیون و 400 هزار تومان جریمه پرداخت نشده داشت که این نشان دهنده آن است که فرد یاد شده متخلف بوده زیرا در گذشته نیز تخلفاتی را در حین رانندگی مرتکب شده است؛ در این صورت اگر کنترلی بر نحوه پرداخت جریمه‌ها صورت می‌گرفت شاید خودروی این فرد متوقف و شاهد وقوع این فاجعه نبودیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ورود مجلس به تصادفات اخیر، گفت: با توجه به حساسیت این موضوعات، مجلس این مهم را پیگیری می‌کند و به طور حتم لازم است برای پیگیری بهتر مجلس، کارگروهی از سوی کمیسیون‌های امنیت ملی و سایت خارجی، شوراها و امور داخلی و کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل شود تا به طور زیربنایی این‌گونه معضلات مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا زبان گویای مردم هستند.

خبرگزاری فارس: شوراهای اسلامی شهر و روستا زبان گویای مردم هستند 

به گزارش   پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با شورای اسلامی شهر و شورای بخش تفرش، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و روستا زبان گویای مردم و از جنس مردم هستند و رفع مشکلات مردمی در وهله اول بر عهده این نیروهای خدوم مردمی است.

وی ادامه داد: پیگیرهای زیادی برای رفع موانع و مشکلات شهر تفرش انجام گرفته که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت و آبادانی بیشتر این شهر باشیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با اشاره به حضور مدیران کل استان در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: با حضور مدیران در شهرستان‌ها نزدیکی دولت با مردم به اثبات رسیده و این سفرها موجب بررسی و رفع مشکلات مردم می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد استخر تفرش از خواسته‌های معقول مردم این شهرستان است که از 300 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته تاکنون 180 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده و الباقی آن تا پایان دی ماه تخصیص می‌یابد و امیدواریم تا پایان اسفند مردم این شهرستان بتوانند از این مجموعه بهره‌برداری لازم را بکنند.

صلاحی در خصوص مشکلات آبرسانی از طرح آبرسانی هفتیان، عنوان کرد: تمامی مصوبات این طرح اجرا شده و تاکنون مسیر پنج کیلومتر از چشمه تا مخزن لوله‌گذاری شده و با خرید لوله‌های مورد نیاز بقیه طرح آبرسانی پیگیری خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تفرش نیز گفت: نبود پزشک متخصص در بسیاری از ایام روز و عدم وجود پزشک قانونی از مهم‌ترین مشکلاتی است که مردم تفرش در بخش بهداشت و درمان با آن مواجه هستند.

علی لطفی اذعان داشت: تعدادی از روستاهای تفرش قابلیت گردشگری مناسبی دارند که به همین منظور ایجاد جاده گردشگری روستایی به طول 50 کیلومتر از خواسته‌های اهالی تفرش است.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر در این جلسه گفت: استفاده بهینه شرکت‌های خصوصی از معادن آهن و معادن سنگ یکی از فرصت‌های طلایی است که نصیب آنها شده اما عدم صدور بارنامه تفرش سبب هدر رفت اخذ عوارض در این شهرستان شده و موجب زیان به فضای شهری شده است.

حبیب عسگری اضافه کرد: مسئله بزرگ تصفیه‌خانه تفرش نارضایتی بسیاری از مردم روستاها را به همراه داشته و موجب از بین رفتن طبیعت بکر بسیاری از روستاها شده است.

رئیس شورای شهر تفرش نیز در این جلسه خواستار اتمام طرح‌های نیمه تمام تفرش شد و گفت: استخر تفرش و ساختمان شهرداری از مواردی هستند که قول مساعد در اتمام و بهره‌برداری از آنها گرفته شده ولی تاکنون پیشرفت چشمگیری نداشته‌اند.

قدرت‌الله شاه‌علی بیان کرد: مشکل کم آبی در بخش شرب و کشاورزی از مهم‌ترین مشکلاتی هستند که مردم تفرش با آن روبرو می‌باشند و در بررسی‌های انجام شده بیش از 40 درصد از لوله‌های آب شرب تفرش پوسیده هستند که با تخصیص اعتبار می‌توان این مشکل را رفع کرد.

به گزارش فارس؛ نبود آرد مناسب در نانوایی‌های تفرش و کیفیت نامناسب نان، درخواست بازدید وزرا از منطقه و آشنائی با مشکلات، بهره‌برداری از گردنه جدید گیان به منظور کاهش تصادفات و رفع مشکلات اعضای شهرک اصناف از دیگر خواسته‌های مردم بود که توسط شورای شهر و بخش تفرش در این جلسه مطرح شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:28 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس، خواستار تقویت فرستنده‌های دیجیتالی در روستاهای تفرش شد.

خبرگزاری فارس: صدا و سیما فرستنده‌‌های دیجیتالی روستاهای تفرش را تقویت کند

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، عباس صلاحی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی، اظهار داشت: صدا و سیما رسانه‌ای است که بسیاری از واقعیت‌های جامعه و زندگی مردم را منعکس کرده و پیام مردم را به گوش مسئولین می‌رساند.

وی افزود: تنوع برنامه‌های خبری و تولیدی صدا و سیمای استان برای بسیاری از مخاطبان جذاب بوده و موجب رضایتمندی مردمی شده که این مهم نشانه عملکرد مثبت و رو به جلو این مرکز است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عصر حاضر که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدد افزایش تحریم‌ها یا بر هم زدن نظم جامعه با حربه جنگ نرم هستند و در صدر برنامه‌های خود فرهنگ و تمدن این ملت را نشانه گرفته‌اند رسانه به ویژه صدا و سیما در مقابله با این جنگ نرم نقش موثری ایفا کرده و موجب جلوگیری از هجمه‌های دشمن شده است.

صلاحی با تقدیر از تولید برنامه‌های متنوع در بخش سیمای استان مرکزی بیان کرد: حضور نخبگان و فرهیختگان در برنامه‌های مختلف سیمای استان موجب معرفی شهرستان‌های استان در سطح کشور و حتی فرا ملی می‌شود.

وی از صدا و سیما به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولین نام برد و گفت: حضور نمایندگان در برنامه‌های مختلف موجب ارتباط نمایندگان با مردم در حوزه انتخابیه خود می‌شود و از رسالت‌های مهم صدا و سیما رساندن صدای مردم به گوش مسئولین است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس همچنین به مشکل آنتن‌دهی بسیاری از روستاهای تفرش اشاره و اضافه کرد: با همکاری و پیگیری‌های مدیر کل صدا و سیمای استان امیدواریم فرستنده دیجیتال ایستگاه‌های روستایی تقویت شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی نیز گفت: رسالت صدا و سیما کاری بسیار بزرگ و ارزشی است و همکاران خدوم در صدا و سیمای استان از تمام توان خود در ارتقاء این هدف بزرگ بهره می‌گیرند.

حمید قربانی‌جم با اشاره به اینکه مردم که همان قشر عظیم مخاطبین شبکه استان هستند بزرگترین سرمایه محسوب می‌شوند، افزود: توقعات مخاطبان در عرصه رسانه افزایش یافته و جلب نظر این قشر ارزشی امری دشوار و عظیم است.

وی به حساسیت فعالیت‌های صدا و سیما اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر جنگ رسانه‌ای، دنیا را فرا گرفته و صدا و سیما تنها سد مستحکم مقابله با این تهدیدات است و موفقیت در این زمینه نیازمند حمایت بیشتر دولت و هوشیاری مردم است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی ادامه داد: تولید برنامه‌های شبکه آفتاب با محوریت استفاده از چهره‌ها و مناطق بومی استان از مهم‌ترین اهداف سازمان در یک سال اخیر بوده و با این نگاه سعی همکاران در معرفی چهره‌های ماندگار، قابلیت گردشگری و مذهبی شهرستان‌ها افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: رشد 16 درصدی مخاطبان شبکه آفتاب در استان مرکزی نشان دهنده موفقیت در تولید برنامه‌ها بوده و این مهم موجب افتخار ما در استان مرکزی است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی ابراز داشت: توجه بیشتر به شهرستان‌ها و پوشش اخبار 12 شهرستان از دیگر اهداف سازمان بود که در سال جاری محقق شد.

قربانی‌جم به ارتباط بیشتر مسئولین شهرستان با مرکز اشاره کرد و گفت: حضور مردم شهرستان تفرش در رسانه موجب معرفی این مردم علم‌پرور به استان شده و با معرفی نخبگان و فرهیختگان هر شهرستان می‌توانیم جایگاه استان مرکزی در کشور را ارتقا دهیم.

به گفته وی؛ پوشش عزاداری 12 شهرستان استان مرکزی و حضور نمایندگان در برنامه خانه ملت از مهمترین برنامه‌هایی بوده که در یک سال اخیر رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی همچنین از معرفی چهار هزار نفر از مردم استان مرکزی در برنامه چهار سوق همدلی خبر داد و یادآور شد: این برنامه در سه بخش با هدف معرفی هنرمندان، خانواده‌های همدل و معرفی مشاغل یک خانواده پخش می‌گردد که تولید این برنامه‌ها نشانه ارتباط تنگاتنگ مردم با شبکه استان خود است.

امام جمعه شهرستان تفرش نیز گفت: حضور شهرستان‌ها در رسانه نسبت به سنوات گذشته فوق‌العاده بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی افزود: امور انجام شده در رسانه حجتی شرعی است و رسانه مهم‌ترین ابزار مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمن است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های پخش شده در شبکه استان در ماه‌های محرم و صفر و معرفی آئین‌های عزاداری شهرستان در بخش خبر رضایتمندی مردم شهرستان تفرش را به همراه داشته که این قدم‌های مثبت و اقدامات مطلوب در اذهان عمومی باقی می‌ماند.

فرماندار تفرش نیز گفت: صدا و سیمای استان تا کنون رسالت خود را به خوبی انجام داده و موجبات رضایتمندی مردم شهرستان تفرش را فراهم کرده است.

بهروز اردلان‌راد به طبیعت و فضای بکر شهرستان تفرش اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان با قابلیت فوق‌العاده گردشگری می‌تواند جایگاهی ویژه در برنامه‌های مستند داشته و به وسیله رسانه به مردم دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها معرفی شود.

وی افزود: طبیعت کوهستانی تفرش موجب ایجاد مشکل در آنتن دهی فرستنده‌های دیجیتال برای مردم شده که این امر نارضایتی بسیاری از مردم به ویژه روستائیان را به همراه داشته است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی در سفر یک روزه خود به شهرستان تفرش از دفتر خبری شهرستان تفرش بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات خبرنگاران این شهرستان قرار گرفت.

قربانی‌جم همچنین از آثار تاریخی تکیه و مسجد جامع ششناو بازدید و به منظور عرض ارادت به جد مقام معظم رهبری در امامزاده محمد(ع) حاضر شد و در ادامه با حضور در آرامگاه پدر علم فیزیک ایران پروفسور حسابی یاد و خاطره مرد بزرگ علم ایران را گرامی داشت.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:24 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردمی بودن نقطه قوت نظام اسلامی است.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از ایرنا، «عباس صلاحی» روز سه شنبه در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر آشتیان افزود: مردم با حضور در صحنه های مختلف همواره از نظام پشتیبانی همه جانبه کرده اند.

وی، خدمت به مردم را وظیفه مسوولان دانست و اضافه کرد: مسوولان باید با اقدامات صحیح خود در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم گام بردارند.

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکلاتی که در سطح این سه شهرستان مطرح است با همکاری و همدلی مسوولان قابل حل است.

تعریض جاده حادثه خیز آشتیان به راهجرد، راه های حفظ میراث فرهنگی شهرستان، اشتغال جوانان، آسفالت معابر شهری و دیگر مشکلات شهرستان آشتیان در این نشست بررسی شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:4 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که متوجه انقباضی بودن بودجه‌ی سال آینده هستیم، گفت: انتظار ما این است که در بررسی بودجه نگاه ویژه‌ای به محرومان شود چرا که عدالت در توزیع بودجه خواسته مردم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس صلاحی نماینده‌ی مردم تفرش در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از مواضع رئیس مجلس در حفظ شان این نهاد گفت: انقلاب اسلامی پر توان به راه خود ادامه می‌دهد و رمز موفقیت آن تبعیت از رهبری، وحدت و انسجام و پایبندی به اصول انقلاب است.

نماینده مردم تفرش ادامه داد: برای عملیاتی شدن طرح‌های دولت خدمتگزار از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنیم اما لازم است که دولت تعامل خود را با مجلس افزایش دهد و در اداره امور کشور تسریع کند وگرنه نمایندگان از طرح سوال غفلت نخواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در بررسی بودجه باید نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم شود، عدالت در توزیع بودجه خواسته‌ی همه مردم است البته نمایندگان متوجه انقباضی بودن بودجه هستند.

صلاحی همچنین با گرامی‌داشت شهدای 19 دی ماه قم به نزدیک شدن به سالگرد شهادت امیرکبیر اشاره کرد و یاد و خاطره وی را گرامی‌داشت.

نماینده مردم تفرش همچنین خواهان تکمیل جاده‌ی اراک، تفرش، آسفالت راههای روستایی، تسریع در عملیاتی کردن پروژه‌های آب رسانی، تکمیل پروژه‌ی فاضلاب، احداث دانشگاه صنعتی تفرش و سرمایه گذاری در عرصه‌ی آب رسانی به منطقه شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص ندادن زمان از سوی وزرا برای نمایندگان مجلس، چاره‌ای جز طرح سؤال از وزیر را باقی نگذاشته است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: درست است که زمان زیادی از شروع کار دولت نگذشته است اما مسائلی وجود دارد که نیاز است وزرا پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه حجم سؤالات بالاست و این امر به نوع نظر نماینده و مطالبه‌ای که از وزیر دارد برمی‌گردد، افزود: به نظرم لازم است که نوع سؤالات کارشناسی شود چراکه اگر شرایط و اقدامات وزیر و همچنین سؤالات در کنار هم بررسی شود، مشکلات حل می‌شود و نیاز به طرح سؤال در مجلس نخواهد بود.

صلاحی تصریح کرد: لازم است که نمایندگان شرایط را درک کنند. اعتبارات همچنان تخصیص داده نشده است که این امر خود چالش‌هایی را در روند کاری وزرا در پی داشته است. این امکان وجود دارد که با تعامل بین نمایندگان و وزرا مشکلات حل شود و کار به سؤال از وزیر کشیده نشود.

وی با تأکید بر اینکه وزرا باید وقت بیشتری را به نمایندگان مجلس اختصاص دهند، گفت: مشکل نمایندگان این است که وزرا زمان مشخصی را برای دیدار با نمایندگان تخصیص نمی‌دهند و علاوه بر آن نیز معاونان پارلمانی وزرا در مجلس فعال نیستند و این امر باعث شده است که نمایندگان چاره‌ای جز سؤال از وزیر نداشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار در نظر گرفتن دیدارهای مشخصی توسط وزرا برای نمایندگان و همچنین فعال شدن معاونان پارلمانی وزرا شد تا تعامل طرفین تقویت شود و وزرا از این طریق بتوانند به مجلس پاسخگو باشند. اگر نواقص رفع شود و همچنین نمایندگان نیز تلاش کنند تا مشکلات به صورت ارتباط دو طرفه با وزرا رفع شود سؤال از وزرا صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هر کابینه‌ای که تشکیل می‌شود قطعا خط و مشی آن با روش برخی افراد متفاوت بوده و مورد قبول برخی از افراد نیست، اظهار کرد: ایرادی ندارد که سؤال از وزرا مطرح شود و از خود دفاع کنند تا شبهات را برطرف کنند. به نظر می‌رسد برخی دیدگاه‌های مختلف نسبت به برخی وزرا وجود داشته باشد و شاید این طرح سؤال در ابتدای کار و با تدابیری که وزرا خواهند داشت می‌تواند شرایط را تغییر داده و به نوعی جوها شکسته شود.

صلاحی افزود: پاسخگویی وزرا به نمایندگان باعث می‌شود که سؤالات روی هم جمع نشود و وزرا با پاسخگویی، شرایط موجود را برای مجلس تبیین کنند. البته در کنار این پاسخگویی، نمایندگان نیز باید صبور باشند و کارکرد وزرا را رصد کنند که اگر وزیر نتوانست کاری را پیش ببرد به سراغ پرسش و پاسخ بروند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:42 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی درباره جلسه کمیسیون متبوعش گفت: در بحث بودجه کمیسیون موضوع بازنشستگی افراد با سابقه کمتر از 30 سال مورد بررسی قرار گرفت که طبق لایحه بودجه قرار شد افراد حقوقی معادل 25 روز دریافت کنند.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره جلسه کمیسیون اجتماعی امروز (یکشنبه 8 دی) گفت: در جلسه امروز لایحه بودجه 93 مورد بررسی قرار گرفت که بررسی امروز بر موضوع بازنشستگی پیش از موعد متمرکز بود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدتی قبل قرار شد خانم‌ها با 25 سال سابقه بازنشسته شده که البته 5 سال هم به آنان تخفیف تعلق می‌گرفت.

وی افزود: همچنین آقایان نیز قرار بود با 30 سال سابقه بازنشسته شوند که به آنان نیز 5 سال تخفیف تعلق می‌گرفت، همچنین با این سابقه شغلی قرار بود حقوقی معادل حقوق 30 روز دریافت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدتی پس از اجرای این قانون به این افراد حقوقی معادل 25 روز کاری پرداخت کردند که در لایحه بودجه سال 93 نیز همین مبلغ برای پرداخت در نظر گرفته شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:2 | نویسنده : میثم اله وردی |