پایگاه خبری تفرش:

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش گفت: از اوایل سال 92 تاکنون از میان ورزشکاران فعال در شهرستان تفرش یک‌هزار و 650 ورزشکار سازماندهی شده‌اند.

خبرگزاری فارس: 1650 ورزشکار سازمان‌یافته در تفرش فعالیت می‌کنند 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش  نایب‌علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شهرستان تفرش در سال 91 مقام اول در میان شهرستان‌های استان را از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته کسب کرده است.

وی افزود: تعداد 4 هزار نفر از ورزشکاران در رشته‌های مختلف مانند فوتبال، والیبال و به خصوص پیاده‌روی و ورزش‌های همگانی فعالیت دارند که تاکنون سازماندهی نشده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی در این شهرستان به ازاء هر یک نفر 1.61 متر مربع می‌باشد که این میزان به حد استاندارد رسیده است.

اکبری ادامه داد: سرانه ورزشی در تفرش بیشتر از نیاز است ولی متاسفانه به صورت اختصاصی برای رشته‌ها کافی نیست که تلاش داریم با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان بتوانیم میزبانی مسابقات استانی را در تفرش داشته باشیم.

وی بیان کرد: 37 هیئت ورزشی در این شهرستان فعال است که بانوان در 10 هیئت و آقایان در 27 هیئت فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش بیان کرد: در این شهرستان 8 سالن ورزشی وجود دارد که 2 سالن آن به صورت مجموعه ورزشی چند منظوره است و 6 سالن دیگر که کوچکتر هستند به منظور استفاده برای رشته‌های ورزشی پینگ‌پنگ، کشتی، ورزش‌های باستانی، وزنه‌برداری و رزمی اختصاص دارند.

وی با اشاره به مشکلات فنی سالن‌های ورزشی خاطرنشان کرد: نبود کفپوش مناسب در سالن‌ها از مهمترین مشکلاتی است که به عنوان خطر ورزشکاران را تهدید می‌کند.

اکبری گفت: نبود اعتبار کافی به منظور بازسازی و تعمیر مشکلات نتوانسته سبب جلوگیری از کسب مقام‌های ورزشی در سطح استان بشود و جوانان فعال در عرصه ورزش در تمامی رشته‌ها موجب سرافرازی شهرستان تفرش شده‌اند.

وی همچنین از انجام عملیات اجرایی استخر تفرش خبر داد و افزود: عملیات اجرایی سقف استخر در آذر ماه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان انجام شد که با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم تا ابتدای شروع فصل تابستان با راه‌اندازی مجدد استخر شهدای تفرش در خدمت به مردم گامی برداریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش با بیان اینکه توسعه زیر ساخت‌های ورزشی نقش مهمی در سلامت و شادابی هر جامعه‌ای دارد، اظهار کرد: توجه به این مهم باعث ارتقاء سطح سلامتی در جامعه می‌شود و اداره ورزش و جوانان تفرش با برگزاری ورزش همگانی و پیاده‌روی به صورت هفتگی در تحقق این امر مهم گام‌های مهمی را برداشته است.

اکبری یاد‌آور شد: در حوزه جوانان با همکاری مسئولین شهرستان و به همت اداره ورزش و جوانان تفرش اولین ستاد ساماندهی امور جوانان در تفرش تشکیل و از جوانان برتر و زوج‌های موفق تقدیر شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:57 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از آغاز عملیات بازسازی استخر شهرستان تفرش پس از سه سال تعطیلی این مجموعه تفریحی خبر داد.

خبرگزاری فارس: عملیات بازسازی استخر تفرش آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش سعید ملکی ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی ورزشی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مسئولان ارشد استانی عملیات بازسازی استخر تفرش از امروز در این شهرستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: این استخر حدود سه سال است که به دلیل خرابی تعطیل شده و از امروز با تخصیص اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان عملیات تعمیر و بازسازی آن آغاز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی، ادامه داد: همچنین در حال حاضر پروژه نخستین زمین چمن مصنوعی شهرستان زرندیه به تکمیل رسیده و آماده بهره‌برداری است.

ملکی گفت: با تخصیص اعتبارات لازم عملیات تعمیر اساسی سالن ورزشی محلات، سیستم گرمایشی مجموعه ورزشی زاویه و خشکرود در دست انجام است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های اخیر کشور در رشته والیبال و فوتبال ساحلی گفت: موفقیت جوانان عضو تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات بین قاره‌ای و کسب عنوان قهرمانی و همچنین درخشش والیبالیست‌های با اخلاق و شایسته کشور در دیدار با تیم‌های بزرگ و قدرتمند جهان موجی از افتخار و انگیزه و شادی و نشاط را در بین جوانان این مرز و بوم به همراه داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش برنامه‌های هفته ورزش را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های هفته ورزش تفرش اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک نائب‌علی اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 26 مهرماه تا دوم آبان ماه به عنوان هفته ورزش و جوانان نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: هفته ورزش و جوانان فرصت بسیار مناسبی برای پرداختن به ورزش و فرهنگ ‌سازی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ورزش کردن است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش از پیش‌بینی اجرای ده‌ها برنامه‌ در چهار محور فرهنگی، ورزشی، آموزشی و جوانان همزمان با گرامیداشت هفته ورزش در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره پرواز بادبادک‌ها، برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی، پرواز پاراگلایدر، دیدار از خانواده شهدا و جانبازان ورزشکار، تجلیل از مدال‌آوران و افتخارآفرینان و تقدیر از مربیان و داوران برتر بخشی از برنامه‌های هفته ورزش در این شهرستان است.

اکبری گفت: نواختن زنگ ورزش در مدارس، برگزاری مسابقات طناب‌کشی، هندبال، دوچرخه‌سواری، دو عمومی، فوتبال، والیبال و شطرنج و... از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در هفته ورزش و جوانان در این شهرستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ساماندهی یک هزار ورزشکار در این شهرستان طی نیمه نخست امسال خبر داد و خاطر نشان ساخت: این تعداد ورزشکار در 32 رشته مختلف ورزشی فعالیت دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش در ادامه از تلاش به منظور راه‌اندازی رشته پینت‌بال در این شهرستان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:هفته,ورزش,تفرش,هدهد, | 10:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: 70 پروژه نیمه تمام ورزشی در شهرهای مختلف استان در انتظار تخصیص اعتبار هستند.

خبرگزاری فارس: 70 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان مرکزی در انتظار تخصیص اعتبار

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک سعید ملکی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های ورزشی، اظهار داشت: هم اکنون 70 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که تکمیل و احداث این پروژه‌ها به 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: احداث زمین‌های چمن مصنوعی، سالن‌های ورزشی روستایی، سالن یک هزار نفری شهرستان‌‌های خمین و محلات، تکمیل و بازسازی استخر تفرش، احداث دهکده المپیک، تکمیل پروژه کوه سرخه، پیست چمن پاکل، تعمیر ضروری اماکن ورزشی و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی در دست اقدام این اداره هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تأکید کرد: سیاست اداره ورزش و جوانان استان بر این است که با توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات زمینه توسعه ورزش را در تمامی شهرستان‌ها فراهم ساخته و سرانه فضاهای ورزشی را در شهرهایی که کمتر از یک متر مربع است افزایش دهد.

ملکی در پایان یادآور شد: بدون شک تکمیل و اجرای کامل این پروژه‌ها نیازمند کمک‌های نمایندگان، استانداری و مسئولان وزارت ورزش در تخصیص اعتبارات است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:31 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش از برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان با حضور 30 تیم در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: مسابقات جام رمضان در 3 رشته ورزشی در تفرش برگزار می‌شود

نایب‌علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مسابقات فوتسال جام رمضان با حضور 30 تیم هم اکنون در شهرستان تفرش در حال برگزاری است و اکثر تیم‌ها با آمادگی بسیار خوبی در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بعد از پایان مسابقات فوتسال جام رمضان، مسابقات والیبال و تنیس روی میز در تفرش برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش ادامه داد: ثبت‌نام از تیم‌های علاقمند به شرکت در این رقابت‌ها به پایان رسیده و به زودی مراسم قرعه‌کشی مسابقات برگزار خواهد شد.

اکبری در ادامه با اشاره به فعالیت 49 هیئت ورزشی در این شهرستان بیان داشت: از این تعداد 30 هیئت در بخش آقایان و 19 هیئت در بخش بانوان فعالیت دارند.

به گفته این مسئول رشته‌های شنا، ژیمناستیک، دو و میدانی، وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، کشتی، والیبال، فوتسال، اسکیت، بدمینتون و هندبال از رشته‌های اولویت‌دار و مورد علاقه جوانان در این شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش در پایان از رایزنی با مسئولان فدراسیون رزمی به منظور برگزاری مسابقات رزمی قهرمانی کشور در این شهرستان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس:رئیس هیئت کونگ‌فو استان مرکزی از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری لیگ کونگ‌فو استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: لیگ کونگ‌فو استان مرکزی برگزار می‌شود

مسعود آقازیارتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: هیئت کونگ‌فو به دنبال این است تا با برگزاری مسابقات لیگ استان زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم ساخته و موجب ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی به منظور برگزاری مسابقات لیگ در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم به زودی این مسابقات را در بخش آقایان برگزار کنیم.

رئیس هیئت کونگ‌فوی استان مرکزی در ادامه از برگزاری مسابقات قهرمانی استان خبر داد و گفت: این مسابقات در روز جمعه و در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود.

آقازیارتی ادامه داد: مسابقات استانی به منظور انتخاب اعضای تیم استان جهت شرکت در مسابقات کشوری برگزار می‌شود.

به گفته وی مسابقات قهرمانی کشور ششم دی ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقات کونگ‌فوی بانوان خبر داد و اظهار داشت: این رقابت‌ها نیز در روزهای 16 و 17 ماه جاری و به منظور انتخاب تیم استان برگزار می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر حدود یک هزار نفر در رشته کونگ‌فو در استان فعالیت دارند.

رئیس هیئت کونگ‌فوی استان مرکزی راه‌اندازی رشته کونگ‌فو در شهرهای تفرش و محلات را از برنامه‌های در دست اقدام این هیئت عنوان کرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:لیگ,گونگفو,هدهد,تفرش,, | 21:46 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی از آغاز مسابقات لیگ برتر کاناپلوی کشور از امروز در شهرستان ساوه خبر داد.

خبرگزاری فارس: مسابقات لیگ برتر کاناپلوی کشور در ساوه آغاز شد

محسن غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این مسابقات از امروز با حضور پنج تیم در بخش آقایان و پنج تیم در بخش بانوان کار خود را در دریاچه ساوه آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌ها تیم‌هایی از رنگ روناس استان‌‌های مرکزی، خوزستان، کرج، مازندران، اصفهان و تهران حضور دارند.

وی تصریح کرد: این مسابقات سومین هفته از مسابقات لیگ برتر کشور است که هم‌اکنون استان مرکزی در رده دوم لیگ برتر کشور حضور دارد.

رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی رشته آب‌های آرام در شهر ساوه و تفرش بیان داشت: خوشبختانه با راه‌اندازی رشته آب‌های آرام شاهد استقبال بسیار خوب علاقمندان از این رشته مفرح هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی این رشته ورزشی گفت: هیئت قایقرانی استان طرح استعدادیابی را در رده سنی نوجوانان به مرحله اجرا درآورده است که خوشبختانه هم‌اکنون یکی از ورزشکاران استان در اردوی تیم ملی حضور دارد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:مسابقات ,کاناپلو,هدهد تفرش, | 11:34 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان مرکزی از ساماندهی بیش از 10 هزار ورزشکار در شهرهای مختلف استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 10 هزار ورزشکار در شهرهای استان مرکزی ساماندهی شدند

نصرالله نان‌بده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: میزان تعداد ورزشکاران سازماندهی شده در چند سال‌ اخیر نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این تعداد ورزشکار در 24 کمیته زیر مجموعه این هیئت به فعالیت ورزشی مشغول هستند تصریح کرد: ورزش صبحگاهی، بزرگسالان، ورزش در آب، یوگا، ورزش کارمندان دولت، ورزش طبیعی، بومی و محلی، گردشگری ورزشی، پرواز بادبادک‌ها، چوگا، ماهیگیری ورزشی، ورزش مساجد و ... کمیته‌های زیر مجموعه این هیئت هستند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان مرکزی گفت: استان مرکزی امسال در مسابقات ماهیگیری ورزشی که طی دو مرحله در زنجان و همدان برگزار شد موفق به کسب عنوان دومی در کشور شد.

نان‌بده با اشاره به برنامه‌های این هیئت در هفته ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: برگزاری همایش صبحگاهی و کوه‌روی در پارک امیرکبیر اراک، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در تفرش و فراهان، برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی، طناب‌زنی، برگزاری جشنواره پرواز بادبادک‌ها، برگزاری مسابقات کارمندان دولت در دو بخش آقایان و بانوان در چهار رشته ورزشی، والیبال، فوتسال، طناب‌کشی و ... بخشی از برنامه‌های این هیئت به مناسبت هفته ورزش و جوانان است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:0 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

نشست هیات سوارکاری استان مرکزی با حضور مدیر کل تربیت بدنی استان مرکزی، سرپرست دانشگاه تفرش و مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی و فرماندار شهرستان تفرش در دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

 

به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر احمد رضا ربانی سرپرست دانشگاه تفرش در این مراسم گفت: برای اولین بار در سطح دانشگاه‌های کشور پیست اسب سواری در دانشگاه تفرش ایجاد می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه بسترهای ایجاد پیست سوارکاری در دانشگاه تفرش از دو سال گذشته در این دانشگاه فراهم شده است، افزود: ایجاد مجتمع سوارکاری در این دانشگاه منوط به همکاری ادارات ذی ربط شهرستان تفرش است.

 

 

سرپرست دانشگاه تفرش ادامه داد: به منظور ایجاد جاذبه در بین دانشجویان این دانشگاه و افزایش جاذبه‌های گردشگری، دانشگاه تفرش ورزش سوارکاری را در اولویت کاری خود قرار داده و مقرر شده در هفته دفاع مقدس پیست سوارکاری دانشگاه تفرش با حضور مسوولین افتتاح شود.

 

 

مدیر کل تربیت بدنی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: فرهنگ سازی و بومی سازی مهمترین عنصر سوق دادن مردم استان از جمله جوانان به ورزش سوارکاری است.

 

 

نجفی افزود: اداره‌کل تربیت‌بدنی استان مرکزی از آمادگی لازم به منظور آموزش ورزش سوارکاری به علاقمندان برخوردار است که برای موفقیت در این امر نیازمند حمایت همه جانبه همه ارگانها و سازمانهای دخیل در این رشته ورزشی است.

 

 

وی تخصیص تسهیلات لازم به سوارکاران، واگذاری زمین با کاربری ورزشی به منظور توسعه رشته های ورزشی سوارکاری به باشگاههای سوارکاری و بیمه سوارکاران را از مهمترین برنامه های حمایتی این اداره در راستای توسعه ورزش سوارکاری عنوان نمود.

 

 

رییس هیات سوارکاری استان مرکزی و مدیر کل آموزش فنی و حرفه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سوارکاری یک صنعت است که در امر ایجاد اشتغال برای جوانان بسیار تاثیر گذار است.

 

 

مهندس سید بهرام نجفی زاده افزود: پتانسیل لازم برای توسعه ورزش سوارکاری در شهرستان تفرش با وجود 200 راس اسب و آب و هوای مطلوب مهیا است که انتظار می‌رود این شهرستان به قطب سوارکاری استان تبدیل گردد.

 

 

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی پرورش اسب در استان مرکزی و تصویب پرورش اسب به عنوان یکی از مشاغل خانگی به منظور تخصیص تسهیلات اشتغالزایی را از مهمترین برنامه‌های حمایتی هیات سوار کاری استان در سال جاری بیان کرد.

 

 

وي افزود: دانشگاه تفرش با توجه به شرایط لازم و موقعیت شهری آماده ایجاد پیست و مجتمع سوارکاری به منظور ایجاد روحیه نشاط در دانشجویان و جذب آنان به این ورزش می باشد.

 

 

گفتنی است، ایجاد کمیته ویژه سوارکاری، حمایت شهرداری به منظور ایجاد مجتمع سوارکاری در شهرستان تفرش، افتتاح مجتمع سوارکاری دانشگاه تفرش و ایجاد حمایت‌های مالی تربیت بدنی استان مرکزی از هیات سوارکاری شهرستان تفرش از مهمترین مصوبات این نشست بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:13 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری استان مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های بالای تفرش برای رشته سوارکاری گفت: شهرستان تفرش یکی از شهرهای مستعد استان برای توسعه ورزش سوارکاری است.

خبرگزاری فارس: تفرش از شهرهای مستعد برای توسعه ورزش سوارکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیدبهرام نجفی‌زاده ظهر امروز در نشست هیئت سوارکاری استان با فرماندار و سرپرست دانشگاه تفرش اظهار داشت: در حال حاضر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای توسعه رشته سوارکاری در تفرش فراهم است که می‌توان با تعامل یکدیگر از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: وجود بیش از 200 رأس اسب و آب و هوای مطلوب از ظرفیت‌های خوب این شهرستان برای پرداختن به رشته سوارکاری است که در صورت بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها تفرش به قطب سوارکاری استان تبدیل خواهد شد.

رئیس هیئت سوارکاری استان مرکزی با بیان اینکه سوارکاری یک صنعت است که در صورت بهره‌برداری صحیح از این صنعت می‌توان بخشی از مشکل اشتغال جوانان را برطرف کرد، گفت: هیئت سوارکاری استان در تلاش است با تعریف پرورش اسب به عنوان یکی از مشاغل خانگی بتواند تسهیلات مناسبی را جذب و در اختیار علاقمندان قرار دهد و در این زمینه به اشتغالزایی بپردازد.

فرماندار تفرش نیز گفت: باید تلاش شود تا از سرمایه بخش خصوصی برای توسعه این رشته در شهرستان نهایت بهره را برد که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

اصغر عالیخانی افزود: این شهرستان با وجود پتانسیل‌های کافی در زمینه پرورش اسب با بی‌مهری‌های بسیاری برای توسعه این رشته مواجه است که کمبود امکانات دولتی برای توسعه سوارکاری از جمله این بی‌مهری‌ها است.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز با اشاره به اینکه دانشگاه تفرش برای نخستین بار در سطح دانشگاه‌های کشور پیست اسب سواری را در این دانشگاه دایر کرد، گفت: در هفته دفاع مقدس پیست سوارکاری دانشگاه تفرش با حضور مسئولان راه‌اندازی خواهد شد.

احمدرضا ربانی با اشاره به اینکه بسترهای ایجاد پیست سوارکاری در دانشگاه تفرش از دو سال گذشته در این دانشگاه فراهم شده است، خاطر نشان ساخت: دانشگاه برنامه‌های خوبی را به منظور ایجاد جاذبه در بین دانشجویان و افزایش جاذبه‌های گردشگری این دانشگاه  در ورزش سوارکاری در دستور کار قرار داده است.

ایجاد کمیته ویژه سوارکاری، حمایت شهرداری به منظور ایجاد مجتمع سوارکاری در شهرستان تفرش و افتتاح مجتمع سوارکاری و ایجاد حمایت‌های مالی از هیئت سوارکاری شهرستان تفرش از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 17:43 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شنای استان مرکزی از برگزاری مسابقات شنای انتخابی بانوان استان با حضور 102 شناگر در اراک خبر داد.

خبرگزاری فارس: مسابقات شنای انتخابی بانوان استان مرکزی آغاز شد

سمیه بقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مسابقات شنای انتخابی بانوان استان با حضور 102 شناگر از 11 باشگاه و در 18 ماده صبح امروز در مجموعه ورزشی الغدیر (استخر جانبازان) اراک برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این مسابقات شناگران استخر اتحاد، الغدیر، صدف، هیئت شنای ساوه، کوثر ساوه، تفرش الف و ب، فجر آشتیان، پالایشگاه شازند و هیئت شنای اراک با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نائب رئیس شنای استان مرکزی‌ با بیان اینکه این مسابقات در رده سنی زیر و بالای 15 سال هم‌اکنون در حال برگزاری است ادامه داد: نفرات برتر این مسابقات به شرط کسب رکورد امتیاز کشوری به مسابقات قهرمانی کشور که 25 شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

بقایی گفت: در حال حاضر 200 شناگر در تیم‌های باشگاهی استان به فعالیت در این رشته مشغولند.

به گفته وی علاوه بر باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها باشگاه‌های استخر فرهنگیان و برق باختر اراک و باشگاه‌های خمین و محلات نیز در رشته شنا در استان فعالیت دارند.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 19:27 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت تنیس روی میز استان مرکزی از برگزاری مسابقات انتخابی جوانان استان در روز 30 تیرماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: برترین‌های تنیس روی میز استان مرکزی انتخاب می‌شوند

جلیل رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم جوانان پسر استان 30 تیرماه به میزبانی شهرستان تفرش و با حضور 50 نفر از ورزشکاران این رشته برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مسابقات انتخابی نوجوانان استان نیز در همین روز با حضور 30 نفر از نوجوانان دختر به میزبانی هیئت تنیس روی میز اراک برگزار می‌شود.

رئیس هیئت تنیس روی میز استان مرکزی در ادامه از برگزاری مسابقات جام رمضان آزاد مردان خبر داد و گفت: درماه مبارک رمضان و طی روزهای 10، 11 و 12 مردادماه مسابقات جام رمضان به صورت آزاد به صورت تیمی و انفرادی با حضور ورزشکاران سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهادها و علاقمندان برگزار می‌شود.

رضایی همچنین از برگزاری یک دوره کلاس آموزشی مشاوره نقش تغذیه در ورزش خبر داد و خاطر نشان ساخت: این دوره آموزشی نیز 30 تیرماه به مدرسی شهناز شهرجردی در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی حدود 900 ورزشکار در این رشته گفت: در برنامه اوقات فراغت هیئت تنیس روی میز استان حدود 100 نفر از علاقمندان به این رشته ورزشی را ساماندهی کرده است.

رئیس هیئت تنیس روی میز استان مرکزی همچنین از انتخاب فرهاد کوهندانی به عنوان رئیس هیئت اراک خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:18 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

مسابقات واليبال اميدهاي استان مركزي كه در سالن شهداي خنداب جريان داشت با برتري تيم ساوه پايان يافت. در اين دوره از مسابقات تيمهاي اراك و تفرش هم در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
كاپ اخلاق هم نصيب تيم شهرستان خنداب شد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

 

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران، رؤسا و نائب رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان تفرش خبر داد.

خبرگزاری فارس: قهرمانان و مدال‌آوران ورزش تفرش تجلیل می‌شوند/ افزایش 10 برابری قهرمانان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید ملکی بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی این مراسم اظهار داشت: تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان عرصه ورزش با هدف ایجاد انگیزه و قدردانی از افتخارآفرینان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به تجلیل از افتخارآفرینان و مدال‌آوران داشته و این مراسم را در تمام شهرستان‌ها برگزار کرده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: بدون شک برگزاری این مراسم نقش بسیار مؤثری در افزایش ایجاد انگیزه بین ورزشکاران دارد که اداره ورزش و جوانان تلاش می‌کند با برگزاری هر چه بهتر این مراسم به نوعی از افتخارآفرینان میادین مختلف ورزشی تجلیل کند.

ملکی با بیان اینکه قهرمان‌پروری و توسعه ورزش قهرمانی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های این اداره محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: آنجا که ورزش قهرمانی خروجی همه اقدامات در بخش زیرساخت‌ها و ورزش همگانی و استعدادیابی است، توجه به ورزش قهرمانی یکی از اولویت‌های این اداره به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: افزایش دو برابری ورزشکاران سازمان یافته و افزایش 10 برابری قهرمانان طی 5 سال گذشته حاصل توجه به بخش ورزش همگانی و قهرمانی است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 20:15 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: نائب رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی از آمادگی کامل تیم بانوان این استان برای حضور در مسابقات لیگ برتر خبر داد.

خبرگزاری فارس: تیم قایقرانی بانوان استان مرکزی در آمادگی کامل هستند

زهره حسنخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مسابقات لیگ برتر کشور اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود که ورزشکاران این استان از آمادگی بالا برای شرکت در این مسابقات برخوردارند. تیم استان مرکزی بیش از سه سال است که در لیگ برتر کشور حضور دارد.

نائب رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی با اشاره به حضور ورزشکاران شایسته استان در اردوی تیم ملی گفت: در رده سنی بزرگسالان زهرا اصلانی و در رده سنی جوانان ملیکا برون به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

حسنخانی افزود: در بخش آقایان نیز فرزاد جعفری، محمد جمشیدیان، رسول امینی، آرش درویشی و رامین غیاثوند به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

به گفته وی تیم ملی کشورمان شهریور ماه امسال در مسابقات جهانی لهستان حضور خواهد یافت.

وی با اشاره به آغاز تمرینات تیم استان در دریاچه آلومینیوم اراک بیان داشت: تمرینات امسال هیئت قایقرانی از هفته آینده در دریاچه آلومینیوم آغاز می‌شود.

نائب رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی از راه‌اندازی رشته کایاک تفرش خبر داد و گفت: رشته کایاک از اوایل سال جاری در شهرستان تفرش راه‌اندازی شد و این شهرستان هم‌اکنون تنها شهرستانی است که در رشته کایاک فعالیت دارد.

حسنخانی همچنین از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در تابستان خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی از دعوت قایقرانان برتر استان به اردوهای تیم ملی در رده‌های مختلف سنی خبر داد.

خبرگزاری فارس: دعوت قایقرانان برتر استان مرکزی به اردوهای تیم ملی

محسن غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: تیم ملی قایقرانی کشورمان خرداد ماه امسال در مسابقات جهانی لهستان حضور خواهد یافت و اعضای تیم ملی هم‌اکنون در حال آماده‌سازی به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: در رده سنی جوانان پنج نفر از ورزشکاران شایسته استان مرکزی به اسامی محمد جمشیدیان، رسول امینی، فرزاد جعفری، رامین غیاثوند و آرش درویشی هم‌اکنون در اردوی آماده‌سازی تیم ملی حضور دارند.

رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی گفت: در رده سنی جوانان بخش دختران نیز ملیکا برون و در رده سنی بزرگسالان زهرا اصلانی به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

وی گفت: همچنین در رده سنی بزرگسالان احسان بیژنی و امین کاظمی اعضای تیم ملی کشورمان را در این اردو همراهی می‌کنند.

غلامیان در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی رشته آب‌های آرام در تفرش در سال جاری خبر داد و خاطر ‌نشان کرد: رشته آب‌های آرام در بخش بانوان امسال در تفرش راه‌اندازی شد و به دنبال این هستیم که این رشته را در بخش آقایان و در شهرستان محلات نیز راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین از آمادگی این هیئت برای جذب علاقه‌مندان به رشته اسکی روی آب خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تفرش از فعالیت 49 هیئت ورزشی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 49 هیئت ورزشی در تفرش فعالیت دارد

نائب‌علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از این تعداد 30 هیئت در بخش آقایان و 19 هیئت در بخش بانوان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: رشته‌های شنا، ژیمناستیک، دو و میدانی، وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، کشتی، والیبال، فوتسال، اسکیت، بدمینتون و هندبال از رشته‌های اولویت‌دار و مورد علاقه جوانان چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان در این شهرستان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش با اشاره به محدودیت‌ها و تنگناهای تفرش در بخش ورزش بیان داشت: کمبود لوازم و تجهیزات ورزش، کمبود منابع مالی به منظور تقویت هیئت‌های ورزشی در راستای ارتقاء سطح ورزش همگانی و قهرمانی، عدم رغبت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در بخش ورزش، کمبود نیروی انسانی کافی از نظر کمی و کیفی، نبود امکانات رفاهی ورزشی، عدم استقبال جوانان از اماکن ورزشی به دلیل محرومیت مالی، کمبود فضاهای تخصصی ورزشی و... از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در ورزش است.

به گفته وی در حال حاضر سرانه فضای ورزشی این شهرستان یک متر و 61 سانتی‌متر است که 48 سانتی‌متر آن سرپوشیده و یک متر و 13 سانتی‌متر روباز است.

اکبری در ادامه از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های جام نوروز خبر داد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:10 | نویسنده : میثم اله وردی |